Begrijp me niet verkeerd, ik kan prima genieten van een voetbalwedstrijd in HD. Het is niet dat ik van ergernis de TV uitzet. Maar het valt wel redelijk op. Ik heb alleen nog geen led tv gezien waarop het mij niet opviel. Kan dus ook aan mij liggen
.
Voetbal op de w905 is goed te zien. Een groene grasmat blijft een probleem. Maar daar wordt het veel minder onscherp dan mijn vorige tv dat een 50Hz panel had. Dus erg goed te doen maar dat is dan ook een 200Hz panel.
Maar als ik goed begrijp is er geen verschil tussen een W6 en W7 wat betreft het panel en het ontbreken van enige MotionFlow options en de Blacj Frame Insertion is onbruikbaar. Dan is de volgende stap de nieuwe W8 serie die erg goede recensie krijgt en een 100Hz paneel heeft. Maar ja dat is weer een klasse hoger maar mijns inziens het wel waard.
Maar als ik goed begrijp is er geen verschil tussen een W6 en W7 wat betreft het panel en het ontbreken van enige MotionFlow options en de Blacj Frame Insertion is onbruikbaar. Dan is de volgende stap de nieuwe W8 serie die erg goede recensie krijgt en een 100Hz paneel heeft. Maar ja dat is weer een klasse hoger maar mijns inziens het wel waard.
Wat ook een interessante optie is, deze modellen TV's in combinatie met een Soudbar of de Soundbase zorgt voor een minimalistische invulling van je woonkamer, met een prima audio ervaring.afca020 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:21:
[...]
Ik ben dus ook erg benieuwd naar het verschil tussen een 100hz en een 50hz panel. Mijn dank voor de tip van de nieuwe W7-lijn, daar ga ik zeker nog even naar kijken. Wordt gezien als de opvolger van de W6. Je zit dan wel een prijsklasse hoger, kun je daar wellicht niet beter kiezen voor de 42W8?
Het is eigenlijk een afweging maken tussen de extra hertz of dik 200 euro minder betalen. De aanwezigheid van 3D laat ik trouwens buiten beschouwing. Vandaag ga ik even het 50hz panel bekijken in de Saturn, wellicht kunnen ze even voetbal erop zetten.
[...]
Bedankt voor je reactie. Als ik jouw ervaring zo lees lijkt het me toch slim om voor een 100hz scherm te gaan kijken. In eerste instantie wil ik gewoon gaan voor een budget van rond de 500 euro, i.v.m. nog de aanschaf van receiver en speakers, maar wellicht is het toch slim om er iets boven te gaan zitten.
Kost in totaal aanzienlijk minder als een receiver met boxen
Of je moet die al hebben. Dan zijn de receivers van Sony zelf ook echt een prima goedkope oplossing. Met als extra voordeel dat alles via één afstandsbediening te bedienen valt.
Dank voor je reactie, ik kon zelf niets vinden met de zoekfunctie. Inderdaad ziet deze tv eruit als een aanrader, na het lezen van de review ga ik 'm dan ook zeker halen.Kashika schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:16:
[...]
Volgens mij gaat het over de W8 die eerder al een linkje kreeg (deze: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w829b-201403023650.htm).
De W815 is denk ik de kleurcode, dus het exact zelfde toeste. Ziet eruit als een aanrader
Why so serious?
My bad dan. Ik was er van overtuigd dat de W7 ook een 100 Hz paneel had maar daar zit ik dan compleet naast.SR8 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:16:
[...]
De W7 is toch 50 Hz?
Uit die review:
[...]
Vergeleken met de paragraaf 'motion' uit de review van de 2013 W6:
[...]
Het lijkt mij dat de 2014 W7 min of meer de opvolger is van de 2013 W6 serie.
Zo'n oplossing doet toch niet wat een gemiddelde film / muziek liefhebber wil? Minimalistische uitstraling; ja. Waar voor je geld? Ik betwijfel het.Kashika schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:43:
[...]
Wat ook een interessante optie is, deze modellen TV's in combinatie met een Soudbar of de Soundbase zorgt voor een minimalistische invulling van je woonkamer, met een prima audio ervaring.
Kost in totaal aanzienlijk minder als een receiver met boxen
Of je moet die al hebben. Dan zijn de receivers van Sony zelf ook echt een prima goedkope oplossing. Met als extra voordeel dat alles via één afstandsbediening te bedienen valt.
Maar goed, ik weet zelf ook nog niet wat ik wil hoor, of wat "genoeg" voor mij is. Ik kan gemakkelijk € 1500,- uitgeven aan een fatsoenlijke receiver en een stel mooie speakers, maar wie zegt mij dat ik niet tevreden genoeg zou zijn met een simpel setje van € 400,- zoals deze pricewatch: Onkyo HT-S3505? Of inderdaad zoiets als een Soundbar / Soundbase.
Ik ben er in ieder geval nog lang niet over uit / weet nog niet echt wat ik wil...
Volgens mij is de review inderdaad overkoepelend voor de nieuwe W8 serie, dus dat komt mooi uit. De review trok mij uiteindelijk ook over de streep om het maar gewoon te doenBobbreede schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:23:
[...]
Dank voor je reactie, ik kon zelf niets vinden met de zoekfunctie. Inderdaad ziet deze tv eruit als een aanrader, na het lezen van de review ga ik 'm dan ook zeker halen.
[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 18-03-2014 13:00 ]
Een soundbar ben ik geen fan van omdat in mijn optiek de prijs/kwaliteit verhouding het nalaat. Het is allemaal wat simplistischer, en is daarom ook bedoeld voor een ander marktsegment.
Wat betreft de TV; zometeen even de W6 en W8 van 2013 naast elkaar zetten om mijn keuze te maken. De 2014 W7 valt wat mij betreft af aangezien hij praktisch identiek is aan de 2013 W6.
Wat betreft de TV; zometeen even de W6 en W8 van 2013 naast elkaar zetten om mijn keuze te maken. De 2014 W7 valt wat mij betreft af aangezien hij praktisch identiek is aan de 2013 W6.
Ik zou het overwegen, want de nieuwe menustructuur is echt een stuk beter. Qua beeldkwaliteit zal er vrij weinig verschil in zitten behalve dat de W7 een 100hz paneel heeft. Is wel net wat fijner kijkenafca020 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:05:
Een soundbar ben ik geen fan van omdat in mijn optiek de prijs/kwaliteit verhouding het nalaat. Het is allemaal wat simplistischer, en is daarom ook bedoeld voor een ander marktsegment.
Er staat 100hz... Maar de W7 doet geen interpolatie. Dus is in de praktijk hetzelfde als de W6. Behalve dat LED Motion nog donkerder/minder bruikbaar schijnt te zijn dan op de W6.
Het is niet dat een 100hz paneel er van zichzelf vloeiender of scherper uitziet dan een 50hz paneel. Alleen als je interpolatie aanzet wordt bewegend beeld vloeiender/scherper, dat heeft de W7 dus niet.
Het is niet dat een 100hz paneel er van zichzelf vloeiender of scherper uitziet dan een 50hz paneel. Alleen als je interpolatie aanzet wordt bewegend beeld vloeiender/scherper, dat heeft de W7 dus niet.
Heb zojuist de 42 W6 voor een mooi prijsje kunnen wegpraten bij de Saturn. Heb de medewerkers er voetbal op laten zetten, maar vond het niet storend kijken.
Nu nog kijken voor een receiver en speakers. Soundbar is naar mijn mening niet echt een optie.
Nu nog kijken voor een receiver en speakers. Soundbar is naar mijn mening niet echt een optie.
De W7 heeft geen interpolatie? Wat doet Motionflow dan?
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 18-03-2014 14:50 ]
Ik begrijp dat jij 'm dus al hebt? Hoe bevalt ie? Ik heb 'm bij de MM gezien voor de prijs van €999,- gelukkig kan ik nog even wachten, wat ik dan ook doe, totdat ze die actie hebben dat je zo'n 16% korting krijgt (met je vakantiegeld) Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar jouw ervaringen!Joster schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:42:
Volgens mij is de review inderdaad overkoepelend voor de nieuwe W8 serie, dus dat komt mooi uit. De review trok mij uiteindelijk ook over de streep om het maar gewoon te doenAl ben ik voor de zwarte gegaan omdat ik vind dat dat bij ons mooier staat.
Ps. Ik wil 'm ook graag in het zwart, is de code dan ook anders? Alvast bedankt!
Why so serious?
De W7 heeft als het goed is geen Motionflow optie, alleen LED Motion.tiguan schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:49:
De W7 heeft geen interpolatie? Wat doet Motionflow dan?
Zelfde als bij de W7, alleen schijnt de helderheid dan dus onbruikbaar laag te zijn. Jammer, want de W6 kan volgens mij nog wel in niet-fel verlichte kamers gebruikt worden met LED Motion.basshead91 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 03:43:
De W6 heeft wel een setting, LED Motion als het goed is. Dan wordt er black frame insertion gebruikt ipv interpolatie om motion blur tegen te gaan. Voordeel is dat je geen interpolatie beeldfouten krijgt, nadeel is dat het flikkert en dat je minder helderheid overhoudt, het is waarschijnlijk niet geschikt voor overdag met veel invallend licht.
Nog een voordeel trouwens is dat je het ook met gamen kan gebruiken omdat het nauwelijks lag toevoegt.
Pff, waar je allemaal niet op moet letten tegenwoordig zeg
Bij de technische specs staat namelijk dat ie Motionflow XR 200Hz heeft.
[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 18-03-2014 15:55 ]
Alles reeds vermeld in dit topic maar ik heb inderdaad de pricewatch: Sony KDL-50W829B Zwart (ik heb hem zelf in de Pricewatch laten invoeren btw) nu een week of 2 in bezit. Ik heb hem voor € 870 mee gekregen, dus dan had ik ongeveer 13% korting, wachten wilde ik in dat geval niet meerBobbreede schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:03:
[...]
Ik begrijp dat jij 'm dus al hebt? Hoe bevalt ie? Ik heb 'm bij de MM gezien voor de prijs van €999,- gelukkig kan ik nog even wachten, wat ik dan ook doe, totdat ze die actie hebben dat je zo'n 16% korting krijgt (met je vakantiegeld) Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar jouw ervaringen!
Ps. Ik wil 'm ook graag in het zwart, is de code dan ook anders? Alvast bedankt!
Hij bevalt mij tot op heden uitstekend, al ben ik maar een leek
[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 18-03-2014 16:28 ]
Mag ik jou vragen welke CI+ CAM module jij gebruikt voor de W6? Moet er morgen nog eentje halen, ik ben niet van plan om nog zo'n kastje er tussen te hebben.Requiem19 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:24:
Begrijp me niet verkeerd, ik kan prima genieten van een voetbalwedstrijd in HD. Het is niet dat ik van ergernis de TV uitzet. Maar het valt wel redelijk op. Ik heb alleen nog geen led tv gezien waarop het mij niet opviel. Kan dus ook aan mij liggen.
De "geoptimaliseerde Hz" hoeft niet perse iets te maken hebben met Hertz. Dat zie je bij alle fabrikanten die met ongelofelijke frequenties aankomen zetten, maar ondertussen eigenlijk nog net zo'n belabberde bewegingsresolutie hebben als de 50Hz LCD televisies van 5 jaar geleden.tiguan schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:39:
Pff, waar je allemaal niet op moet letten tegenwoordig zegBij de technische specs staat namelijk dat ie Motionflow XR 200Hz heeft.
Met een 1.3 kan je bij Ziggo gebruik maken van het interactieve gedeelteafca020 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:50:
[...]
Mag ik jou vragen welke CI+ CAM module jij gebruikt voor de W6? Moet er morgen nog eentje halen, ik ben niet van plan om nog zo'n kastje er tussen te hebben.
Een 1.2 module halen heeft sowieso weinig zin nog toch? Als ik op de Sony wil HD-recorden kan ik ook gewoon een externe HDD er aan hangen toch? (i.c.m. 1.3 module). De 1.3 module zorgt er dus voor dat dit mogelijk is als ik het goed heb begrepen.
Heb thuis uit een andere TV de 1.2 Neotion geprobeerd, werkte prima. Voor mezelf nu een 1.3 Quantis besteld.
Overigens bevalt de 42W6 prima, lekker scherp beeld met diepe kleuren en heerlijk om op te gamen. 50Hz vind ik persoonlijk niet storend, het scherm kijkt lekker weg (vanzelfsprekend niet zo vloeiend als 100hz of hoger). Relatief veel TV voor je geld, kan hem zeker aanraden voor op een slaapkamer.
Overigens bevalt de 42W6 prima, lekker scherp beeld met diepe kleuren en heerlijk om op te gamen. 50Hz vind ik persoonlijk niet storend, het scherm kijkt lekker weg (vanzelfsprekend niet zo vloeiend als 100hz of hoger). Relatief veel TV voor je geld, kan hem zeker aanraden voor op een slaapkamer.
Ik heb de nieuwe 42w805 besteld bij bol.com maar inmiddels hebben ze de prijs aangepast naar 800 euro. Gister stond ie der nog op voor minder. Iemand enig idee hoe bol met dit soort dingen omgaat?
Verwijderd
Mijn totaal is 7 cm.Shocked schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:25:
Dringende vraag:
Morgenvroeg ga ik een nis in de schouw maken om daarin een tv op te hangen.
Leuk project, maar bij de 1e inspectie vandaag kwam ik erachter dat ik niet al te veel ruimte heb wil ik hem zo laag mogelijk ophangen.
Ik moet morgenvroeg wel een beslissing nemen: timmerman komt helpen en die kan ik niet meer afzeggen.
Situatie op papier:
Vogels Ultra Thin: 3,5 cm dik
Sony 55W905 : 6,1 cm dik (volgens specificaties, W905 moet nog geleverd worden, kan het niet nameten)
Samen : 9, 6 cm...
De vraag luidt: hoeveel afstand is er werkelijk nodig? Valt het "dikke" ondergedeelte van de Sony een beetje weg onder de beugel? Zodat de echte dikte bijv. 7 cm wordt ipv de theoretische 9,6 cm?
Wie kan mij even helpen en even kijken hoe de Sony 55w905 uitvalt op een muurbeugel?![]()
Dus ja de verdikking zit onder de beugel.
Je hebt daardoor helaas afstandsbusjes nodig (die zitten bij de beugel). Je kan hem dus niet helemaal plat tegen de muur plakken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 20:58 ]
Verwijderd
Het draait zeker niet alles.. maar well mkv en mp4Joster schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:39:
Hoe maak jij effectief en goed gebruik van de ingebouwde mediaspeler dan? Op mijn W829 wil dat nog niet echt vlotten i.s.m. een Synology NAS. Middels media server van de Syno (geloof ik) zie ik alle bestanden wel, maar lekker werkt het niet. Werkt verre van intuïtief, weinig opties, ondersteuning voor ondertiteling / iso's / dvd's ontbreekt. Volgens mij blijft XBMC voor mij gewoon noodzaak.
Ik zet dvdr's etc om met handbrake.. en klaar.
Geen extra dingen meer nodig.. draait perfect.
Je kan ook de divx etc doen.. maar dat is te min voor dit scherm natuurlijk
Thx. voor de meting.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:53:
[...]
Mijn totaal is 7 cm.
Dus ja de verdikking zit onder de beugel.
Je hebt daardoor helaas afstandsbusjes nodig (die zitten bij de beugel). Je kan hem dus niet helemaal plat tegen de muur plakken
Ja, zoiets had ik al bedacht. De nis heb ik kunnen laten verdiepen tot 6,5 cm. Meer zat er niet in.
Gezien de constructie, heb ik moeten wisselen van beugel, nu zo'n strip die beter te bevestigen was.
Er zitten 4 afstandsbusjes bij. Hopelijk is dat genoeg.
Vrijdag leveren ze de tv. We zullen het snel weten.....
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Verwijderd
Ik heb ook een strip met die trekkortjes.Shocked schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:10:
[...]
Thx. voor de meting.
Ja, zoiets had ik al bedacht. De nis heb ik kunnen laten verdiepen tot 6,5 cm. Meer zat er niet in.
Gezien de constructie, heb ik moeten wisselen van beugel, nu zo'n strip die beter te bevestigen was.
Er zitten 4 afstandsbusjes bij. Hopelijk is dat genoeg.
Vrijdag leveren ze de tv. We zullen het snel weten.....
maar opzich zal het niet lelijk staan qua 6.5 cm.
Wat ik me wel afvraag is of het niet warm wordt in de nis?
of is er boven en onder ook ruimte om lucht circulatie te hebben?
BTW ik heb er met dubbelzijdig plakband een kleine hd opgeplakt (aan de achterzijde).
Ik ga denk ik gewoon een RPI kopen om middels XBMC alles voor de kids af te kunnen spelen. Rippen van de paar DVD's die ik heb liggen zodat die via XBMC kunnen worden afgespeeld doe ik dan inderdaad wel met Handbrake. Alle gedownloade content omzetten vind ik teveel gevraagd. Bovendien ziet XBMC er zelfs op een RPI wel wat gelikter uit dan de mediaspeler op de tv.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:55:
[...]
Het draait zeker niet alles.. maar well mkv en mp4
Ik zet dvdr's etc om met handbrake.. en klaar.
Geen extra dingen meer nodig.. draait perfect.
Je kan ook de divx etc doen.. maar dat is te min voor dit scherm natuurlijk
Bedankt voor de tip. Ik heb nog een hd liggen, die plak ik er mooi op.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:46:
[...]
Ik heb ook een strip met die trekkortjes.
maar opzich zal het niet lelijk staan qua 6.5 cm.
Wat ik me wel afvraag is of het niet warm wordt in de nis?
of is er boven en onder ook ruimte om lucht circulatie te hebben?
BTW ik heb er met dubbelzijdig plakband een kleine hd opgeplakt (aan de achterzijde).
Warmte: de nis is rondom circa 3 cm groter dan de tv en dat leek me wel voldoende om warmte af te voeren.
Verder is de achterkant van de nis geisoleerd met isolatiewatten. Het is trouwens een behoorlijke grote koof en die wordt eigenlijk nooit echt warm door het grote luchtvolume.
Maar: zondag is de verf droog en kan ik het testen
On topic: morgen komt de 55w905 binnen en die ga ik eerst bekijken op rare dingen ( roze tint of dse, banding etc.). Brrr. Hopelijk tref ik meteen een goed exemplaar, anders valt er helemaal niks op te hangen.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Verwijderd
Dat zal wel goed komen. Hij zal eerst firmware update doen als je hem aanzet (na instellen van je internet).
Tv is binnen en getest:Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:00:
Dat zal wel goed komen. Hij zal eerst firmware update doen als je hem aanzet (na instellen van je internet).
- geen dse of zeer minimaal
- geen banding
- geen clouding
- slechts zeer licht schaduwranden aan de zijkanten (zg. smutzränder), valt amper op
- wit is wit, geen roze tint
- wel kleine lichthofjes aan de onderkant. Maar dat zie je alleen bij echt witte achtergronden. Je ziet de ledjes een beetje stralen, circa 1 of hooguit 2 cm her en der.
Die hofjes heb ik ook in de winkel(s) gezien. Ik weet niet of een nieuw exemplaar daarin verbetering zal brengen. Verder mag ik eigenlijk niet klagen.
Heb jij ook die hofjes aan de onderkant?
Soort schaduw-patroontjes, tyisch daar waar de leds zitten.
Gisteren naar plasma discounter geweest om de KDL-50W656 werkend te zien. Maar de verkoper rade me aan om toch te kijken naar de 805 omdat de 656 een geoptimaliseerde herz van 200 heeft en de 805 400 . Dat zou zeker nodig zijn voor het gamen. Nou weet ik zelf mede door dit forum dat dat niet zo is en de 656 uitstekend zou moeten zijn om te gamen. Hij liet ons toen op 2 philips tv's zien het verschil zien tussen 300 en 500 hertz en op die 300 zag het er idd niet uit. Erg schokkerig en onscherp. Op het moment kijk ik naar een 50 hz en ziet het er niet zo schokkerig uit.
Het gaat om deze tv en als je naar het filmpje kijkt vanaf 1:10 zie je als de camera lang de palmbomen draait precies wat ik bedoel
http://www.plasma-discoun...26/philips-47pfl5028.html
Wat is jullie advies. Toch voor de w6 gaan of ff sparen voor de w8?
Het gaat om deze tv en als je naar het filmpje kijkt vanaf 1:10 zie je als de camera lang de palmbomen draait precies wat ik bedoel
Wat is jullie advies. Toch voor de w6 gaan of ff sparen voor de w8?
Een verkoper die zijn werk doet, niets meer en niets minder. Zijn verhaal slaat verder nergens op, aangezien je voor gamen totaal niets aan de frequentie hebt.bejaim schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:49:
Gisteren naar plasma discounter geweest om de KDL-50W656 werkend te zien. Maar de verkoper rade me aan om toch te kijken naar de 805 omdat de 656 een geoptimaliseerde herz van 200 heeft en de 805 400 . Dat zou zeker nodig zijn voor het gamen. Nou weet ik zelf mede door dit forum dat dat niet zo is en de 656 uitstekend zou moeten zijn om te gamen. Hij liet ons toen op 2 philips tv's zien het verschil zien tussen 300 en 500 hertz en op die 300 zag het er idd niet uit. Erg schokkerig en onscherp. Op het moment kijk ik naar een 50 hz en ziet het er niet zo schokkerig uit.
De geoptimaliseerde Hertz moet je ook vergeten, daar heb je niets aan in het vergelijkingsproces. De paneelfrequentie is interessant om naar te kijken.
Hij heeft jou naar jou 50Hz televisies laten kijken en een 200Hz televisie, de 805. Het model met "300 geoptimaliseerde Hz", is simpelweg gewoon een bagger model met bagger prestaties. Dat heeft niet zoveel met de frequentie te maken. Meer met de software- en hardwareafhandeling.
Software die matig haar werk doet. Dat resulteert in Motion Judder.Het gaat om deze tv en als je naar het filmpje kijkt vanaf 1:10 zie je als de camera lang de palmbomen draait precies wat ik bedoel
Dank je dimens
Ik vond het al een raar verhaal en ga gewoon lekker de 50w656 halen
Dat zou ik niet doen. Op dit formaat is 50Hz af te raden. Je hebt veel meer aan de pricewatch: Sony KDL-47W805A Zwartbejaim schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:45:
Dank je dimens
Ik neig ook sterk naar een 50 inch tv toe. Ik heb nu een kdl42vxxx(?) en de kdl50w829 lijkt erg aantrekkelijk. Ik zit op een kleine 3 meter van de tv af en ik denk dat ik met 55inch de pixels zal gaan zien. Denk je dat dit met 50 inch ook zo zal zijn?Joster schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:06:
Of de nieuwere 50W805B / 50W829B als je persé 50" wil.
Ik begrijp dat dit per persoon afhankelijk is maar in zijn algemeenheid zeg maar.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat is jammer want die is een stuk goedkoper maar neem het advies ter harte en ga voor de 50w805b.
Ik wacht alleen even op de btw actie van saturn eind mei/begin juni.
Ik wacht alleen even op de btw actie van saturn eind mei/begin juni.
Ik heb er in ieder geval géén last van op 3 meter met de 50W829B.AtlAntA schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:56:
[...]
Ik neig ook sterk naar een 50 inch tv toe. Ik heb nu een kdl42vxxx(?) en de kdl50w829 lijkt erg aantrekkelijk. Ik zit op een kleine 3 meter van de tv af en ik denk dat ik met 55inch de pixels zal gaan zien. Denk je dat dit met 50 inch ook zo zal zijn?
Ik begrijp dat dit per persoon afhankelijk is maar in zijn algemeenheid zeg maar.
Volg dit topic al een tijdje aangezien ik in de markt ben voor een nieuwe tv.
Twijfel tussen een aantal modellen, waaronder de nieuwe 50w805b en de 50w829b.
Kan iemand me vertellen of de 829b een NL model is, aangezien er op de Sony website verder geen info over te vinden is en ook alle tests op het internet voornamelijk uit de UK lijken te komen.
Voor zo ver ik kan beoordelen is de 829b de led met de betere specs tov van de 805b, kan iemand bovenstaande aannames bevestigen?
Kan iemand me vertellen of de 829b een NL model is, aangezien er op de Sony website verder geen info over te vinden is en ook alle tests op het internet voornamelijk uit de UK lijken te komen.
Voor zo ver ik kan beoordelen is de 829b de led met de betere specs tov van de 805b, kan iemand bovenstaande aannames bevestigen?
Correct me if I'm wrong maar is de 829 geen led?avantius schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:35:
Volg dit topic al een tijdje aangezien ik in de markt ben voor een nieuwe lcd.
Voor zo ver ik kan beoordelen is de 829b de lcd met de betere specs tov van de 805b, kan iemand bovenstaande aannames bevestigen?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Inderdaad....in mijn post bedoelde ik met lcd ook eigenlijk niet meer dan ander woord voor tv.......
Bij deze aangepast
Bij deze aangepast
[ Voor 10% gewijzigd door avantius op 23-03-2014 22:48 ]
Volgens mij is het dat de 805 400 geoptimaliseerde hz heeft en de 825 800 geoptimaliseerde hz. Andere verschillen heb ik niet kunnen ontdekken
AtlAntA schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:43:
[...]
Correct me if I'm wrong maar is de 829 geen led?
Wat dus LCD is. LED is simpelweg de benaming die tegenwoordig aan LCD televisies wordt gegeven met LED achtergrondverlichting. Uiteindelijk blijft het nog net zo LCD als het was toen het nog LCD werd genoemd.avantius schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:46:
Inderdaad....in mijn post bedoelde ik met lcd ook eigenlijk niet meer dan ander woord voor tv.......
Bij deze aangepast
Momenteel heb ik een W805, naar tevredenheid, in bezit. Laatst een USB-stick(2.0, 32GB) gekocht voor het opnemen van tv-programma's. Echter als ik een opname instel dan neemt hij maar de eerste 40 tot 50 seconden op... Kan dit liggen aan mijn stick of aan het feit dat opname wordt geblokkeerd o.i.d. Ik gebruik een Ci+ module en heb een abonnement bij Ziggo. Heeft iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door van D op 24-03-2014 09:50 ]
Inderdaad alleen de geoptimaliseerde herz. Maar dat maakt niets uit want het blijft een 100Hz paneel dus je zal er weinig van merken. Dus gewoon gaan voor de 805B of 829B.avantius schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:35:
Volg dit topic al een tijdje aangezien ik in de markt ben voor een nieuwe tv.
Ze zijn over het algemeen ook even duur dus hoe het nu precies zit snap ik verder ook niet zo goed.. De winkel waar ik was had alleen de 829B dus ik vond het wel prima
Na lang wikken en wegen beslotend at de 46W905 het best past bij wat ik zoek. Al had ik liever nog 1 of 2 extra hdmi gehad maar die heb ik ergens anders ook niet op kunnen vinden.
Donderdag wordt ie geleverd. Kan niet wachten
Donderdag wordt ie geleverd. Kan niet wachten
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Kreeg vandaag een software update op mn w905 maar kan nergens een changelog vinden. Is nu pkg4.401eua. Iemand een idee?
Ik kwam dit tegen met mijn Google-Fu:Mnup_1 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:30:
Kreeg vandaag een software update op mn w905 maar kan nergens een changelog vinden. Is nu pkg4.401eua. Iemand een idee?
Yeah, it has cured all sets of banding, DSE, poor viewing angles, blue tints, yellow tints and pink tints as well as got rid of those nasty pillars. All with just one firmware update! Not noticed a difference tbh.
http://www.avforums.com/t...d-part-3.1791303/page-222
Dat bleek een sarcastische opmerking te zijn van die user. Zoals er ook al staat, "not noticed a difference tbh".Kashika schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:02:
[...]
Ik kwam dit tegen met mijn Google-Fu:
Yeah, it has cured all sets of banding, DSE, poor viewing angles, blue tints, yellow tints and pink tints as well as got rid of those nasty pillars. All with just one firmware update! Not noticed a difference tbh.
http://www.avforums.com/t...d-part-3.1791303/page-222
Heeft iemand de Sony KDL-42W655 met Ziggo Interactieve Televisie? Zo ja, heb je dan een Interactieve HD ontvanger of een CI+ module?
Ja, in combinatie met een smit 1.3 modulemrmatiz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:58:
Heeft iemand de Sony KDL-42W655 met Ziggo Interactieve Televisie? Zo ja, heb je dan een Interactieve HD ontvanger of een CI+ module?
Ik kon natuurlijk niet wachten en heb sinds gisteren de KDL-50W805B aan de muur hangen . Wat een geweldig tv en gamen met de ps4 werkt geweldig. Ook de kwaliteit van het geluid uit deze tv verraste me moet ik zeggen. Een echte aanrader.
Bedankt voor je advies dimens
Geen probleem.bejaim schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:24:
Ik kon natuurlijk niet wachten en heb sinds gisteren de KDL-50W805B aan de muur hangen . Wat een geweldig tv en gamen met de ps4 werkt geweldig. Ook de kwaliteit van het geluid uit deze tv verraste me moet ik zeggen. Een echte aanrader.
mrmatiz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 17:58:
Opa TRP schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:11:
Die CI+ 1.3 module kan ik trouwens iedereen aanraden met zo'n nieuwe tv zoals de KDL-42W655 (evt met usb stickje erbij als je wilt opnemen). Scheelde mij uiteindelijk mijn Humax HDD recorder die er eerst tussenzat; Dus een HDD recorder minder (verkocht voor 100 euri, en minder energiekosten), HDMI aansluiting extra over op de TV, muziekinstallatie beter te koppelen, afstandsbediening minder in gebruik, en Quantis module wordt veel aangeboden op marktplaats (45 euro voor een gloednieuwe betaald ipv de nieuwprijs van 90 euro ofzo). Die Humax receivers/recorders zijn op marktplaats volgend jaar waarschijnlijk weinig meer waard, steeds meer mensen gaan op CI+ 1.3 over las ik laatst.
Even mijn post aangepast, ik heb al gevonden dat ik dus met CI+ 1.3 ook interactieve tv heb. Welke CI+ 1.3 module heb jij dan, als ik vragen mag? En online besteld?Opa TRP schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:11:
Die CI+ 1.3 module kan ik trouwens iedereen aanraden met zo'n nieuwe tv (evt met usb stickje erbij als je wilt opnemen). Scheelde mij uiteindelijk mijn Humax HDD recorder die er eerst tussenzat; Dus een HDD recorder minder (verkocht voor 100 euri, en minder energiekosten), HDMI aansluiting extra over op de TV, muziekinstallatie beter te koppelen, afstandsbediening minder in gebruik, en Quantis module wordt veel aangeboden op marktplaats (45 euro voor een gloednieuwe betaald ipv de nieuwprijs van 90 euro ofzo). Die Humax receivers/recorders zijn op marktplaats volgend jaar waarschijnlijk weinig meer waard, steeds meer mensen gaan op CI+ 1.3 over las ik laatst.
[ Voor 15% gewijzigd door mrmatiz op 31-03-2014 17:02 ]
Mnup_1 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:30:
- This update improves the following:
- Screen mirroring functionality
- TV performance while watching Netflix
- SRF satellite reception while using Neotion dual CAM
- Satellite name sorting feature
Ik heb een Quantis omdat ik in de veronderstelling was dat hier betere ervaringen mee waren, maar volgens mij zit er niet zoveel verschil tussenmrmatiz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:35:
[...]
Even mijn post aangepast, ik heb al gevonden dat ik dus met CI+ 1.3 ook interactieve tv heb. Welke CI+ 1.3 module heb jij dan, als ik vragen mag? En online besteld?
Wat voor USB stick gebruiken jullie trouwens voor opnemen? 64 Gb 3.0? Of is groter aan te bevelen?
Ik heb ook Quantis, via marktplaats nieuw gescoord voor half geld (die worden met bosjes tegelijk aangeboden). De Smit kan ik niet over oordelen want die ken ik niet, maar Quantis werkt uitstekend.Joster schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:34:
[...]
Ik heb een Quantis omdat ik in de veronderstelling was dat hier betere ervaringen mee waren, maar volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen
Op de site van Ziggo is deze module € 98,50 (incl. Ziggo smartcard), op marktplaats zie ik hem inclusief Ziggo smartcard voor € 79,95. Dus niet voor de half geld, maar toch bijna € 20 goedkoper. Of heeft iemand een linkje voor een goedkopere voor mij
Ik ben sinds kort aan het kijken voor een nieuwe tv van Sony. Nu kwam ik er al achter dat Sony net de nieuwe modellen heeft geïntroduceerd, dus dat komt mooi uit al ga ik voor een model van vorig jaar. Ik ben net even wat winkels in geweest en zit te twijfelen tussen de pricewatch: Sony KDL-42W705B Zwart en de pricewatch: Sony KDL-42W805 Zwart
De 42w805 is een serie hoger, maar dus iets ouder. Qua specificaties ontlopen ze elkaar niet veel en dat geldt ook voor de prijs (bij de BCC een paar tientjes). Wat is wijsheid? Een nieuwer, maar qua klasse lager, model of een ouder, maar beter(?) model?
De 42w805 is een serie hoger, maar dus iets ouder. Qua specificaties ontlopen ze elkaar niet veel en dat geldt ook voor de prijs (bij de BCC een paar tientjes). Wat is wijsheid? Een nieuwer, maar qua klasse lager, model of een ouder, maar beter(?) model?
@sideshowbobbie:
Ik zou voor de KDL-42W805B gaan, model 2014 die is ook net uit en 70 euro duurder dan de 705B
Ik zou voor de KDL-42W805B gaan, model 2014 die is ook net uit en 70 euro duurder dan de 705B
Ik zou ook sowieso de W805B boven de W705B kiezen, zit trouwens nog geen vier tientjes verschil tussen in de PW. Noemenswaardig verschil tussen de W805A (2013) en W805B (2014) is dat de A een IPS paneel heeft met passief 3D en de B waarschijnlijk een VA paneel heeft, omdat deze actief 3D heeft. IPS heeft wat betere kijkhoeken, maar VA heeft diepere zwartwaardes.
Ik lees ook net dat de 42'' W805B geen motionflow opties heeft, de 42W805A heeft dit als het goed is wel.
Ik lees ook net dat de 42'' W805B geen motionflow opties heeft, de 42W805A heeft dit als het goed is wel.
De nieuwe W7 en W8 series hebben inderdaad geen instelbare motionflow. De oude W8 heeft dit wel. Ik lees her en der (voornamelijk Britse fora) dat het ontbreken van deze optie echt een dealbreaker is. Nu kijk ik bijvoorbeeld zelf nauwelijks sport, is het niet hebben van instelbare motionflow dan echt een groot gemis?
De Sony 42w805b heeft ook passief 3d hoor, ik heb de tv een maand geleden gekocht voor 680 euro bij bol.com. Op de Sony site staat ook passief 3d volgens mij.
Ik heb van de week nog voetbal gekeken en dit ging prima. Ik kon geen rare effecten ontdekken, nu kan het ook zo zijn dat dit komt omdat ik van een oud LG toestel kom die niet echt omging met snelle bewegingen.
Ik heb van de week nog voetbal gekeken en dit ging prima. Ik kon geen rare effecten ontdekken, nu kan het ook zo zijn dat dit komt omdat ik van een oud LG toestel kom die niet echt omging met snelle bewegingen.
[ Voor 39% gewijzigd door japiesa op 05-04-2014 09:37 ]
Weet iemand ook wat het verschil is tussen de 50w805b en de 50w828b?
???mrmatiz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:44:
Op de site van Ziggo is deze module € 98,50 (incl. Ziggo smartcard), op marktplaats zie ik hem inclusief Ziggo smartcard voor € 79,95. Dus niet voor de half geld, maar toch bijna € 20 goedkoper. Of heeft iemand een linkje voor een goedkopere voor mij
Ik zie ze los voor minder dan 50 euro op MP staan. Losse smartcards voor 10 a 15 euro erbij en klaar.
Iemand hier die de alom geprezen KDL-50W829 heeft gekocht? Alle reviews van dit toestel zijn lovend. Echter maar in twee shops te kopen voor zover ik weet. Betreft een buitenlands model al zegt de website waar hij te kopen is dat het een nederlands model betreft.
http://www.helmondshandelshuis.nl/01-SONY-KDL50W829.php
Kan iemand mij nog op andere gedachten brengen? Vooral beeldkwaliteit vind ik belangrijk. 3D e.d. zijn gimmicks... Leuk, maar niet perse nodig. Budget max 1000. Iets kleiner model bijvoorbeeld 46 t/m 48 inch ook goed.
Review voor KDL-50W829:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w829b-201403023650.htm
http://www.techradar.com/...kdl-50w829-1232499/review
Kan iemand mij nog op andere gedachten brengen? Vooral beeldkwaliteit vind ik belangrijk. 3D e.d. zijn gimmicks... Leuk, maar niet perse nodig. Budget max 1000. Iets kleiner model bijvoorbeeld 46 t/m 48 inch ook goed.
Review voor KDL-50W829:
Je kan gewoon de 805b kopen. Is hetzelfde op motionflow op 400hz ipv 800Hz maar dat verschil zie je niet. Het is en blijft een 100Hz paneel.sebastiaanmatth schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:22:
Iemand hier die de alom geprezen KDL-50W829 heeft gekocht? Alle reviews van dit toestel zijn lovend. Echter maar in twee shops te kopen voor zover ik weet. Betreft een buitenlands model al zegt de website waar hij te kopen is dat het een nederlands model betreft.
Review voor KDL-50W829:
Bedankt voor jullie reactie! Vraag is dus of 60 euro prijsverschil die 400 (extra) Hz waard is. Heeft iemand de 829 voor goedkoper dan 994 gevonden?
Joster, mag ik vragen in welke fysieke winkel je hem hebt gezien/gekocht? En voor welke prijs heb je hem mee kunnen krijgen!?
Joster, mag ik vragen in welke fysieke winkel je hem hebt gezien/gekocht? En voor welke prijs heb je hem mee kunnen krijgen!?
Werkt een USB 2.0 stick ook gewoon voor het opnemen? Want dan wil ik denk ik deze halen door het kleine formaat. pricewatch: Kingston DataTraveler Micro USB 2.0 64GB Zwart
€ 899,- bij een van de filialen van http://www.audiovideospecialist.nl/homesebastiaanmatth schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:43:
Bedankt voor jullie reactie! Vraag is dus of 60 euro prijsverschil die 400 (extra) Hz waard is. Heeft iemand de 829 voor goedkoper dan 994 gevonden?
[ Voor 81% gewijzigd door Joster op 07-04-2014 11:43 ]
Bedankt Joster, als het mogelijk is om hem voor die prijs mee te krijgen is de keuze snel gemaakt. Goedkoper dan de goedkoopste 805b.
Mail verzonden naar audiovideospecialist met vraag voor prijsopgave.
Mail verzonden naar audiovideospecialist met vraag voor prijsopgave.
Hallo,
Ik weet niet of dit het goede topic is maar goed.
Ik heb sinds een week een mooie nieuwe tv (50W829B) maar ik heb een probleempje met het aansluiten van mijn randapperatuur.
Oude opstelling
TV (sharp)
Ac Ryan playon HD (POHD)
humax kabel box
samsung E6750W Home cinema set (HCS)
De humax was met HDMI op de tv aangesloten en met AUX uit op de HCS
de POHD met HDMI op de tv en met optische kabel op de HCS
De HCS wat met HDMI op de tv aangesloten.
Alles werkte prima (overal geluid uit)
Nieuwe opstelling
TV (Sony)
Ci+ 1.3 kaart
HCS
POHD
De ci kaart zit in de tv die met HDMI Arc is aangesloten op de HCS
De POHD is met optische kabel op de HCS aangesloten en met HDMI op de tv
Het probleem:
Als ik tv kijken krijg ik via de Arc aansluiting het geluid over de HCS.
Als ik de HDMI van de POHD in de tv dan wel in de HCS steek wordt er een fout in de audio veroorzaakt waardoor het geluid van de tv niet meer over de HCS gaat.
Trek ik de HDMI van de POHD eruit dan gaat alles weer prima.
Wil ik naar mijn POHD kijken moet ik dus de HDMI in mijn TV stoppen. Op mijn HCS de arc functie uitzetten en dan kan ik via de optische kabel met dolby kijken.
Hoe kan dit en wat doen ik fout..... Het kan toch niet zo zijn dat ik die kabel elke keer in en uit moet gaan pluggen!
Beschikbaare ingangen:
TV: HDMI 4x/Optische ingang/ rood wit kabeltje)
HSC: 1HDMI in (ARC functie)/2xHDMI out/Optische ingang/ losse kabeltjes
POHD: HDMI/Optische ingang/kabeltjes
Alvast bedankt voor de opties.
Ik weet niet of dit het goede topic is maar goed.
Ik heb sinds een week een mooie nieuwe tv (50W829B) maar ik heb een probleempje met het aansluiten van mijn randapperatuur.
Oude opstelling
TV (sharp)
Ac Ryan playon HD (POHD)
humax kabel box
samsung E6750W Home cinema set (HCS)
De humax was met HDMI op de tv aangesloten en met AUX uit op de HCS
de POHD met HDMI op de tv en met optische kabel op de HCS
De HCS wat met HDMI op de tv aangesloten.
Alles werkte prima (overal geluid uit)
Nieuwe opstelling
TV (Sony)
Ci+ 1.3 kaart
HCS
POHD
De ci kaart zit in de tv die met HDMI Arc is aangesloten op de HCS
De POHD is met optische kabel op de HCS aangesloten en met HDMI op de tv
Het probleem:
Als ik tv kijken krijg ik via de Arc aansluiting het geluid over de HCS.
Als ik de HDMI van de POHD in de tv dan wel in de HCS steek wordt er een fout in de audio veroorzaakt waardoor het geluid van de tv niet meer over de HCS gaat.
Trek ik de HDMI van de POHD eruit dan gaat alles weer prima.
Wil ik naar mijn POHD kijken moet ik dus de HDMI in mijn TV stoppen. Op mijn HCS de arc functie uitzetten en dan kan ik via de optische kabel met dolby kijken.
Hoe kan dit en wat doen ik fout..... Het kan toch niet zo zijn dat ik die kabel elke keer in en uit moet gaan pluggen!
Beschikbaare ingangen:
TV: HDMI 4x/Optische ingang/ rood wit kabeltje)
HSC: 1HDMI in (ARC functie)/2xHDMI out/Optische ingang/ losse kabeltjes
POHD: HDMI/Optische ingang/kabeltjes
Alvast bedankt voor de opties.
Even een ander HDMI kabeltje proberen. Klinkt vreemd, maar ik had een zelfde probleem.
Heeft het bij mij verholpen
Zelf heb ik een 2.0 stick van 32gb, echter neemt mijn W8 maar de eerste 40 a 50 seconden op. Waar dit aan ligt ben ik nog niet uit. Maar ik vrees aan de snelheid van mijn stick.Kartmans1 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:12:
Werkt een USB 2.0 stick ook gewoon voor het opnemen? Want dan wil ik denk ik deze halen door het kleine formaat. pricewatch: Kingston DataTraveler Micro USB 2.0 64GB Zwart
Edit: daarnaast zie ik dat de schrijf/lees snelheid ook niet al te hoog is van mijn huidige stick. Schrijf 6 MB/s en Lees 14 MB/s
[ Voor 10% gewijzigd door van D op 08-04-2014 13:16 ]
Daar zit het probleem niet in.Kashika schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:10:
Even een ander HDMI kabeltje proberen. Klinkt vreemd, maar ik had een zelfde probleem.
Heb er al 3 geprobeerd!
Prijs update: Inmiddels een KDL-50W829 gevonden voor 849,99, NL model en 2 jaar garantie.
Hmmm... Een 3.0 stick is dus meer aan te raden? Dan bestel ik denk maar deze. productreview: Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart review door sjaakaqvan D schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:07:
[...]
Zelf heb ik een 2.0 stick van 32gb, echter neemt mijn W8 maar de eerste 40 a 50 seconden op. Waar dit aan ligt ben ik nog niet uit. Maar ik vrees aan de snelheid van mijn stick.
Edit: daarnaast zie ik dat de schrijf/lees snelheid ook niet al te hoog is van mijn huidige stick. Schrijf 6 MB/s en Lees 14 MB/s
Waar?sebastiaanmatth schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:27:
Prijs update: Inmiddels een KDL-50W829 gevonden voor 849,99, NL model en 2 jaar garantie.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, dacht voorlopig goed te zitten met mijn € 899,- haha.
Hoeveel minuten opname van HD materiaal zou dat zijn, 64GB? (Ik ga er tenminste vanuit dat mijn Ziggo uitzendingen in HD zijn..?)Kartmans1 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:28:
[...]
Hmmm... Een 3.0 stick is dus meer aan te raden? Dan bestel ik denk maar deze. productreview: Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart review door sjaakaq
[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 08-04-2014 20:03 ]
Ja lijkt mij wel, of in ieder geval een snelle stick. Ik kan zelf vrij weinig, officiële, informatie over aanbevolen sticks vinden.Kartmans1 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:28:
[...]
Hmmm... Een 3.0 stick is dus meer aan te raden? Dan bestel ik denk maar deze. productreview: Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart review door sjaakaq
Ter info, de stick die jij noemt: 32GB-128GB — 70MB/s read, 15MB/s write.
[ Voor 9% gewijzigd door van D op 09-04-2014 11:06 ]
Hallo, heeft iemand hier ervaring met de pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart. Ik heb deze tv op het oog en kijk veel voetbal. Daarom wil ik zeker weten dat het voetbal er mooi vloeiend uitziet. Mvg.
Check http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w829b-201403023650.htm Is zelfde TV
Ok, maar zal het verschil in Motionflow XR 200hz tegenover 400hz iets uit maken?
Nee dat maakt bijzonder weinig uit. Allebei een 100Hz paneel
Zijn toch niet helemaal hetzelfde : KDL-42W805B heeft passieve 3D, het 50" model heeft actieve 3D
Het gebruikte paneel is niet wat het verschil maakt. De 42'' W805B heeft geen Motionflow opties, alleen Led Motion (welke als het goed is zo goed als onbruikbaar is). De W829B serie hebben als het goed is wel allemaal Motionflow Clear etc. Zonder Motionflow is voetbal ook vloeiend, alleen zul je wel eerder motion blur hebben.
@Rocco Ze zijn allebei actief 3D, zoek de specs maar op
@Rocco Ze zijn allebei actief 3D, zoek de specs maar op
Voor zover ik weet is het 42W829B model nog niet verkrijgbaar in Nederland
47W805 nu voor € 799, ik denk dat ik morgen even langs ga.
Ik heb sinds een aantal dagen een mooie 55-W802A in de woonkamer staan. Nu zie ik vooral bij lichte scenes onder in het scherm over de hele lengte (dus horizontaal) een heel licht grijze balk van een aantal cm. Het lijkt aan de randen net iets donkerder te zijn en loopt dan al snel over in normale kleuren. Nogmaals het is echt maar heel lichtjes en iemand die het niet weet zou het denk ik niet eens zien.
43% of all statistics are worthless.
Televisie kalibreren. In veel gevallen zal Backlight bleeding afnemen.Nowa schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:00:
Ik heb sinds een aantal dagen een mooie 55-W802A in de woonkamer staan. Nu zie ik vooral bij lichte scenes onder in het scherm over de hele lengte (dus horizontaal) een heel licht grijze balk van een aantal cm. Het lijkt aan de randen net iets donkerder te zijn en loopt dan al snel over in normale kleuren. Nogmaals het is echt maar heel lichtjes en iemand die het niet weet zou het denk ik niet eens zien.
Ok bedankt voor je antwoord. Zal me eens in gaan lezen m.b.t. "Kalibreren".
43% of all statistics are worthless.
Ik heb een vraagje, vind het niet waard om een eigentopic voor te openen. Ik wil op zeer korte termijn een nieuwe tv halen. Ik ben momteel in bezit van een 37EX402 die ik 2010 voor 500 euro heb gekocht. Eigenlijk heb ik geen problemen met de TV alleen dat ik van kamer ben geupgrade en de afstand eigenlijk iets te groot geworden is en het niet meer prettig gamed. Ik wil dus eigenlijk de tv upgrade voor 50 inch of meer (liever 55 inch). Ik zit op 3 meter afstand, dus in mijn ogen is dat niet absurd (en misschien is 47-50 inch wel genoeg, maar heb liever iets groter dan iets kleiner).
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en dit zijn de kandidaten. Als budget geen probleem was, dat was het zonder twijfel de W905 geworden. Echter is mijn budget voor een nieuwe TV 1.000 euro, daarboven kan het wel, maar liever niet. Dit brengt mij gelijk op een dilemma dat 55 inch het niet gaat worden, terwijl ik dat dolgraag wel zou willen.
Maar 1500 is veel geld, als ik zeker voor 300 euro erbij, voor de UHD van Samsung kan gaan (inclusief cashback korting). Maar dan zit ik al weer gauw tegen de 2.000 euro aan. En ik ben na mening als ik 4 jaar doe met een TV van 1000 euro, kan ik na 4 jaar een mooie UHD kopen voor 1000 euro, en dan is er ook genoeg content ervoor. Nu is het nog een leuke gimmick, die ik iig nog geen 5% van de tijd zou gebruiken.
De TV komt op mijn kamer, en word 60% van de tijd gebruikt om te gamen, 30% om series en films te kijken (computer is aangeloten op tv) en 10% om gewoon de TV aan te zetten (heb zover ik het weet geen HD kanalen, Z2 abbonement van ziggo). Wat zouden jullie mij aanraden? Hiermee bedoel ik meer dat ik nu kom van een (bijna) vijf jaar oude 37EX402... kan ik dan beter voor de 55W805 gaan? Of ga ik dat merken, dat 'zwart'niveau niet goed is? W805 en W905 worden wel de hemel ingeprezen voor tv's die ideaal zijn voor gaming (op gamemodus rond de 10-15 ms).
Daarnaast vind ik het moeilijk om mijzelf over te halen om 500 euro extra neer te leggen voor een 55 inch (want de 47 inch is 1050 euro).
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en dit zijn de kandidaten. Als budget geen probleem was, dat was het zonder twijfel de W905 geworden. Echter is mijn budget voor een nieuwe TV 1.000 euro, daarboven kan het wel, maar liever niet. Dit brengt mij gelijk op een dilemma dat 55 inch het niet gaat worden, terwijl ik dat dolgraag wel zou willen.
Maar 1500 is veel geld, als ik zeker voor 300 euro erbij, voor de UHD van Samsung kan gaan (inclusief cashback korting). Maar dan zit ik al weer gauw tegen de 2.000 euro aan. En ik ben na mening als ik 4 jaar doe met een TV van 1000 euro, kan ik na 4 jaar een mooie UHD kopen voor 1000 euro, en dan is er ook genoeg content ervoor. Nu is het nog een leuke gimmick, die ik iig nog geen 5% van de tijd zou gebruiken.
De TV komt op mijn kamer, en word 60% van de tijd gebruikt om te gamen, 30% om series en films te kijken (computer is aangeloten op tv) en 10% om gewoon de TV aan te zetten (heb zover ik het weet geen HD kanalen, Z2 abbonement van ziggo). Wat zouden jullie mij aanraden? Hiermee bedoel ik meer dat ik nu kom van een (bijna) vijf jaar oude 37EX402... kan ik dan beter voor de 55W805 gaan? Of ga ik dat merken, dat 'zwart'niveau niet goed is? W805 en W905 worden wel de hemel ingeprezen voor tv's die ideaal zijn voor gaming (op gamemodus rond de 10-15 ms).
Daarnaast vind ik het moeilijk om mijzelf over te halen om 500 euro extra neer te leggen voor een 55 inch (want de 47 inch is 1050 euro).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony KDL-46W905 Zwart | € 1.055,- | € 1.055,- |
1 | Sony KDL-47W805A Zwart | € 799,- | € 799,- |
1 | Sony KDL-50W685A Zwart | € 829,- | € 829,- |
1 | Sony KDL-50W829B Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Sony KDL-55W805 Zwart | € 1.249,- | € 1.249,- |
1 | Sony KDL-55W905 Zwart | € 1.499,- | € 1.499,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 5.431,- |