Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:21:
Ik ben een VVD'er vanaf het begin dat ik de eerste maatschappijleer les kreeg en mijn politieke voorkeuren waren direct bekend.
Ik heb nooit anders gestemd dan de VVD, en als ik dan een andere partij zou moeten stemmen is het de SGP.
[knip] (altijd blijven luisteren naar je omgeving)
De VVD is al lang geen VVD meer, regeren houd in dat je zoveel water bij de wijn moet doen dat je er van hele oorspronkelijke programma weinig meer terug te vinden is. Het beste voorbeeld is natuurlijk de huidige regering. De programma's van VVD en PVDA lagen zover uit elkaar dat geen enkele kiezer van beide partijen geloofde in een gezamenlijk regeren. Ze hebben echter zoveel van hun "overtuiging" overboord gezet dat deze regering er wel kon komen. Dat de meeste kiezers op de partijen zich in het pak hebben laten naaien (en ons erbij), dat zal duidelijk zijn nu.
Nemen jullie de moeite om het onderstaande ook even te lezen? Niet alles gaan quoten AUB, maak er maar een knip in als je wilt.
Onze regering laat op zoveel plaatsen geld liggen waar nu al jaren teveel voor wordt betaald, haal dat eerst een terug voordat je met voorstellen komt om nog eens 6 miljard op de al o zo broze economie neer te leggen. Kijk eens om je heen en zie hoeveel bedrijven er omvallen, hoeveel winkels er leeg komen te staan, hoeveel mensen er thuis komen te zitten zonder werk? En ga zo maar door. Deze negatieve spiraal gaat zo nog jaren door want als de economie eenmaal aantrekt dan duurt het nog jaren voordat je dat terugziet in werkgelegenheid en alles wat daar mee te maken heeft.
Gezondheidszorg, dat is een heet hangijzer. Er wordt steeds maar gedacht aan nieuwe manieren van bezuinigen. Maar waarom wordt er niet WERKELIJK gekeken naar wat er vandaag de dag allemaal gebeurd. In mijn eigen situatie.
Hoe kan "mijn" ziekenhuis het zich keer op keer veroorloven om rekeningen consequent een jaar na de behandeling in te dienen? Die moeten toch een aardige reserve hebben lijkt me? De rekeningen die in worden gediend zijn daarbij ook werkelijk als leek niet te begrijpen. Er wordt namelijk met codes gewerkt en zelfs een zorgverzekeraar moet zich 3 keer achter de oren krabben wat er nu precies is gedeclareerd. Ik weet natuurlijk zelf wel wat er is gebeurd maar kan niet begrijpen dat er zoveel geld voor mag WORDEN gevraagd. Worden met grote letters want waarom stelt men geen maximum tarieven in voor behandelingen, of beter nog, waarom geen vastgesteld tarief voor een behandeling?
Mijn oren schoonmaken, wat mijn dokter zelf niet kan, wat 2 keer per jaar in het ziekenhuis werd gedaan, koste in 2012 voor mij € 360,- per behandeling. 5 minuten werk kost € 360,- ? (En mij dus mijn volledige eigen risico). Hoe is zoiets goed te praten? Welke politieke samenstelling accepteert dit soort ongeloofwaardige tarieven? Waarom wordt er nu niet eens kritisch gekeken naar de kosten van de huidige ingrepen i.p.v. te zoeken naar nieuwe "oplossingen"?
Mijn huisarts brengt iedere 3 maanden € 15,45 in rekening omdat ik patiënt bij hem ben, mijn zorgverzekeraar laat mij dit, dit jaar voor het eerst, zien in mijn declaratie_overzicht. Dat van vorig jaar is daarop ook bijgewerkt (€ 7,45). Ik kom niet bij de huisarts, toch wordt er ruim € 60,- in rekening gebracht, dat was vorig jaar nog de helft volgens mijn overzicht bij de zorgverzekeraar. Omdat dit is toegestaan (zegt Ditzo), wil dit zeggen dat er een verdubbeling is in kosten alleen al van dit type declaratie. Als ik er met mijn simpele wijze van denken dan maar vanuit ga dat dit door alle huisartsen wel zal worden gedaan, dan hebben we het over € 30,- x 15.000.000 = € 450.000.000 aan extra declaratie-kosten zonder dat er ook maar één iemand is behandeld. Kijk, dat een praktijk ook moet kunnen draaien zonder dat er iemand ziek op bezoek komt kan ik begrijpen, maar waarom dit in 2013 2x zo duur moet zijn dan in 2012 is mij een raadsel.
Ik kan zo nog uren doorgaan, want ik heb naast een lieve vrouw ook nog eens 4 lieve kinderen, en ook die hebben van alles meegemaakt waar de honden geen brood van lusten. Ik maak dus van alles mee aan praktijkgevallen, geen theoretisch geneuzel, en merk dat er op zoveel vlakken met redelijk simpel ingrijpen (ja het is echt zo), snel veel verbeterd kan worden.
Maar ik kan mijn ei niet kwijt. Ik kan wel stemmen maar ik wil gehoord worden. Ik heb vragen zoals hierboven, maar aan wie kan ik ze daadwerkelijk stellen? Waarom worden die vragen waar ik mee zit niet gesteld als ze weer eens leuk met zijn allen aan tafel zitten en eigenlijk niets anders doen om elkaar maar onderuit te halen. Als ze nu werkelijk eens de moeite zouden gaan nemen hoe iets in de praktijk wordt uitgevoerd en bij misstanden direct met een oplossing zouden komen, dan kon er zoveel worden teruggehaald (want het wordt gestolen, anders kan ik het niet noemen), dan zou menig bezuinigingspakket er niet hoeven te komen, daarvan ben ik overtuigd.
Maar zolang wij een regering hebben waarvan een minister president durft te zeggen, dat we niet zo moeten "somberen", en dat we doodleuk maar eens een nieuwe auto moeten gaan kopen, dan is de oplossing ver te zoeken. Die man heeft geen plank voor het hoofd maar een heel oerwoud. Er zijn er hier genoeg in dit land die geen oog dicht doen omdat ze de rekeningen niet kunnen betalen of zelfs geen eten kunnen kopen en dan komt zo'n waashoofd met de opmerking dat we een auto moeten gaan kopen en vooral, blijven lachen. Dat is dan inderdaad wel VVD, die weten niet wat er zich aan de onderkant van de maatschappij allemaal afspeelt. Kan ie ook niet weten want hij is er nog nooit geweest.
Nu denk ik eigenlijk dat het allemaal zoveel niet uit zal maken wie er als partij zal regeren, zoals het verleden al vaker heeft bewezen, ken je vaak de partij die regeert helemaal niet meer terug na een tijdje.
Kijk eens naar Win Kok als voorbeeld, van dat rebelse vakbondshoofd is maar heel erg weinig aan daadkracht overgebleven terwijl hij juist gekozen was op grond van zijn vakbond verleden. Maar laten we wel wezen, zodra je met andere partijen moet gaan regeren, kan het niet anders als dat er veel water bij de wijn moet, ik begrijp dat wel. Dat gaat zo niet alleen in de politiek.
Voor nu is dit de enige weg om mijn "ongenoegen" kenbaar te maken of heeft er iemand de rechtstreekse nummers van onze politieke hoofdstukken? Ik zou toch graag de gelegenheid krijgen om antwoorden te krijgen, niet alleen om mijn vragen te stellen, dat doen er al genoeg.
Testing, one, two ...