Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:57:
[...]
En hoeveel gaat erin en hoeveel gaat eruit: 5,87 miljard ging eruit en ging er weer in 2,09.

immigratie kost ook echt ons het meest he...
De crisis ziet wat dieper dan immigratie, of is de huizenbubbel ook een immigratie probleem
Ik denk dat je eerder de crisis oplost door dat is er eerlijk belasting moet worden betaald door de grote bedrijven met hun leuke sandwich geldstroom, of wat dacht je van die leuke libor fraude en de hoge hypotheek rente of de aanschaf van de JSF.
En niet te vergeten over de vele belastingfraude met toeslagen en de faillissementsfraude dat ons 2 miljard kost....
En die leuke directeuren in de zorg die na ontslag lekker door krijgen betaald! Maar nee geef de immigratie kosten maar de schuld of kost dat ons 10 miljard of zo? Dus de crisis zit wat dieper dan de immigratie probleem of denk je dat de huizenbubbel ook een immigratie probleem is.
Ik zie een spookgordijn van boosdoeners die er niets mee hebben te maken. Dit probleem is al voor de invoering van de euro ontstaan in waarin sociale controle steeds minder werd. Op bedrijfsvloer werd je geacht mee te denken aan het bedrijf. Dat is tegenwoordig nog maar moeilijk te vinden bij bestuurders. Het nieuwe werken, de nieuwe verdienmodellen, alles draait om geld. En de toekomst gaat uitsluitend ook over geld en macht. Er komen nieuwe economie'en aan zoals brazilie en nog veel meer continenten die alle kleine landjes van europa eruit kunnen beuken qua 'wie doet het beter'.
Toen was er iemand die zei, als we nu eens 1 worden doen we het wereldwijd veel beter. Want alle kleine landjes in europa samengevoegd maken 1 groot geheel. Het ligt dan voor de hand dat we hier om een Verenigde staten van europa hebben.
Het idee klinkt mooi, 1 valuta, 1 prijs, niet meer hoeven wisselen bij GWK's en gewoon vrijuit kunnen reizen door heel europa heen, maar het brengt meer shit met zich mee dan dat je denkt. Er is bij invoering van euro al gewaarschuwed voor de gevolgen van 1 valuta voor alle europese landen. Duitsland, Nederland, Frankrijk, doen het gewoon veel beter dan griekenland, spanje of portugal. Die zouden nooit op kunnen boksen tegen de BNP die deze landen doen.
Maar dat wisten ze, en toch voerde ze die in. Met in gedachten daar latere plannetjes voor te hebben. Ze hebben kans gezien om met de ontstane crisis de macht te pakken. Steeds meer naar brussel. Nederland die zijn veto recht inlevert, en enkel grootspraaks advies kan inbrengen. Verder zijn we goed om de deuren open te houden, immigranten aan te nemen (60k per jaar), huisvesting mogelijk te maken voor niet westerlingen en immigratie / multiculturisme te bevorderen.
Ik kan je wel 100 artikels op het internet geven die deze punten en nog veel meer, bevestigen. En je ziet het op straat. Ik weet niet of je wel eens door europa hebt gereisd, maar proef eens hoe de buren het hebben. En besef eens wat je thuis hebt. De bezuinigen zijn enkel een spookgordijn voor een later plan.
Om te slagen met de euro, want vergis je niet, de mensen erachter zijn heel erg vastberaden, koste wat het kost, zich vast te houden aan dit idealisme, ten koste van andere mensen zoals je nu ziet in zuidelijke landen die opgesloten zitten in de euro-chain, moet men een stapsgewijs plan doorzetten die politiek op een heel ander niveau wordt uitgelegd waar de gewone burger geen reet van snapt. De bezuinigingen zijn enkel de sleutel in waarin landen gelijk moeten worden getrokken zoals de zuiderlanden. We zullen hoe dan ook er echt op achteruit gaan. Mischien nu nog niet, maar met 10 jaar kan je er wel vanuit gaan dat we als land compleet gedegradeerd zullen zijn.
Een aanrader is
http://www.dagelijksestandaard.nl/ waar je zo nu en dan goede artikels vind met onderbouwing over Europa in het algemeen. Als het aan mij lag, stapte nederland eruit. Maar de gevestigde politiek wil niet eruit. En niemand durft eruit, omdat ze bang zijn.
De UK staat een belangrijk punt in de geschiedenis te wachten. Zij willen namelijk uit de euro treden om verschillende redenen. Een referendum zal volgen, en partijen zoals UKIP (Nigel farage) groeien momenteel enorm in stemmen. Anti-europees geluid klinkt overal. Ook al zie je dat niet op je eigen nieuwszender.
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af, los van dit alles, waarom de dienstplicht eigenlijk opgeschort is. Voor de mensen die niet weten wat dat was, dat was dat je verplicht in het leger moest gedurende x aantal jaar vanaf je 18de. Eigenlijk was dit heel erg goed, want het bracht mensen met discipline voort, die respect hadden voor ouderen en gezag. Sinds dat dit er eigenlijk uit is, en op vele fronten dit er ook uit is (Opvoedkampen, strenge internaten bijv) is het steeds meer bergafwaarts gegaan in de loop der jaren.
Eerlijk gezegd denk ik dat nederland overbevolkt is, en de kans om het roer om te draaien, we in de tijd hebben gehad met LPF. Maar de beste man die tot op de dag van vandaag nog steeds als gelijk had als geen ander, weigerde beveiliging aan te nemen waarop hij op klaarlichte dag op straat dood werd geschoten.
De energie kan ik beter gewoon elders in steken, over 10 jaar ben ik van plan gewoon te verkassen, zoals vele nederlanders voor mij al hebben gedaan. Dat is immers veel makkelijker dan vechten tegen de bierkaai. In je eentje kan je toch geen bergen verzetten voor iets dat al bepaald is voor je en geen speld tussen te krijgen valt. De multiculturele droom is een fabeltje. Doe mij maar een land met eensgezinde, allen gelijk. Geen onderscheid, geen uitzondering... alles klar.
- Overigens kan Wilders niet het roer omdraaien zoals mensen dat wensen te zien. Daar is zijn partij te klein voor, die moet groeien, en dat kost jaren. Ook het vertrouwen moet groeien in de PVV in het algemeen. Als je zijn recente tweets leest met foto's zoals deze:
Dan denk ik eerlijk gezegd dat het ook echt onze volksidioot is en blijft op gebied van islam. Maar een beter alternatief is er momenteel niet. De kleine riemen die we hebben... Vertrek gewoon lekker uit Nederland. Er is meer in de wereld te zien en te doen dan NL alleen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 10-07-2013 01:29
]