dus niet updaten?MusicAddict schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:30:
[...]
''No specific changelog is available on 14.1.G.1.534 firmware update but 14.1.G.1.531 firmware and 14.1.G.1.534 firmware do improves RAM management as compared to previous stock firmware.''
En dus nu inderdaad de veroorzaker van de gele tint, heb het ook nu eigenlijk opgemerkt
Nja, dat is aan jezelf, zal binnen nu en een paar weken toch een camera fix komen, zullen ze vast die gele tint ook weer aanpassen. Is maar net of je het nu irriteert
Je weet dat je bij de Z1 50GB box.com cloud ruimte krijgt....? levenslang.....Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:23:
[...]
...Verbeteringen t.o.v. de z1 zijn:
- Gratis 50GB extra dropbox space voor 2 jaar.
nee? hoe?paulus_01 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:08:
[...]
Je weet dat je bij de Z1 50GB box.com cloud ruimte krijgt....? levenslang.....
Verwijderd
nee dat wist ik niet. Maar tenzij het Dropbox space is hoef ik het niet te hebben.paulus_01 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:08:
[...]
Je weet dat je bij de Z1 50GB box.com cloud ruimte krijgt....? levenslang.....
Op je telefoon staat een app, Box. Hier eventjes registreren en dan krijg je gratis 50gb.
Verder ben ik ook tevreden over de telefoon. Wifi en kijkhoeken zijn mindere punten, maar storen me niet dusdanig dat ik de telefoon zou retourneren.
sorry, maar ik vind de kijkhoeken prima. Helemaal als je hem vergelijkt met een Xperia Z, Nokia 1020 of Samsung Galaxy 4
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik ben mijn Galaxy S2 gewend, nooit iets opgemerkt. Als ik nu mijn scherm van de Z1 iets draai bij Whatsapp zie ik blauwe namen bijvoorbeeld al een stuk slechter, de tekstballonnetjes verdwijnen ook redelijk snel. Zwart blijft gewoon goed te zien.donald_dick schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:29:
sorry, maar ik vind de kijkhoeken prima. Helemaal als je hem vergelijkt met een Xperia Z, Nokia 1020 of Samsung Galaxy 4
Ik heb verder nog geen ander exemplaar gezien van de Z1, dus ik kan je niet vertellen of het verschil per toestel is of dat de meningen zo erg verschillen.
Ach, kijkhoeken voldoen voor mij wel.... maar ik merk wel verschil met HTC One bijvoorbeeld. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er even enthousiast over is...
Ben benieuwd wanneer de eerste usb laders met Quick Charge 2.0 op de markt komen, 75% sneller laden lijkt me toch wel enorm interessant
(zit standaard in de Snapdragon 800 chip, dus de Z1 kan het straks ook)
Niet dat ik mag klagen met de Z1 nu, gebruik een goeie 2Ah lader die in n half uurtje wel 25% kan laden.
Niet dat ik mag klagen met de Z1 nu, gebruik een goeie 2Ah lader die in n half uurtje wel 25% kan laden.
[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 04-10-2013 22:16 ]
Doet de huidige lader dat niet al? (de bijgeleverde lader en kabel dus?) Zie ook: Quick charge 2.0 is working pretty goodMusicAddict schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:12:
Ben benieuwd wanneer de eerste usb laders met Quick Charge 2.0 op de markt komen, 75% sneller laden lijkt me toch wel enorm interessant(zit standaard in de Snapdragon 800 chip, dus de Z1 kan het straks ook)
Niet dat ik mag klagen met de Z1 nu, gebruik een goeie 2Ah lader die naar mijn optiek ook enorm snel laad.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Heb die lader nog niet uit de verpakking gehaaldMaDLiVe schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:19:
[...]
Doet de huidige lader dat niet al? (de bijgeleverde lader en kabel dus?) Zie ook: Quick charge 2.0 is working pretty good
Anyhow, op de qualcomm site stond dat de devices/laders met quickcharge 2.0 pas in 2014 op de markt komen, (behalve de s800, die ondersteund het nu al gewoon).. Dus weet niet of sony nu dan al die laders kan hebben
Volgens de heren op XDA wel, moet zeggen dat sommige van de oplaadtijden die ze daar rapporteren best goed zijn. Ik vind het allemaal best vaagjes met die verschillende standaarden/pin layouts. Zo hoef de ene 5v/2A lader niet zo snel te laden als de andere 5v/2A lader.MusicAddict schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:30:
[...]
Heb die lader nog niet uit de verpakking gehaald, had al zoveel laders liggen dat ik dacht ik gebruik gewoon mn good old 2Ah lader.
Anyhow, op de qualcomm site stond dat de devices/laders met quickcharge 2.0 pas in 2014 op de markt komen, (behalve de s800, die ondersteund het nu al gewoon).. Dus weet niet of sony nu dan al die laders kan hebben
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Hallo
Ik heb een vraagje, ik ook de Z1 gekocht ben zeer content van mijn aankoop.
Ik heb altijd op IOS gewerkt en dit is mijn eerste Android heb er voor de moment geen problemen mee maar ik heb een raar kader rond mijn Chrome app en mijn tab voor applicaties wat is dit en hoe verwijder ik dat ? http://imgur.com/GVTISAW,dtwYpZr http://imgur.com/GVTISAW,dtwYpZr#1 Dit zijn screenshot ervan .(img tags werkten niet ds heb links maar gezet)
Alvast bedankt
Ik heb een vraagje, ik ook de Z1 gekocht ben zeer content van mijn aankoop.
Ik heb altijd op IOS gewerkt en dit is mijn eerste Android heb er voor de moment geen problemen mee maar ik heb een raar kader rond mijn Chrome app en mijn tab voor applicaties wat is dit en hoe verwijder ik dat ? http://imgur.com/GVTISAW,dtwYpZr http://imgur.com/GVTISAW,dtwYpZr#1 Dit zijn screenshot ervan .(img tags werkten niet ds heb links maar gezet)
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 22:45 ]
Herstart je telefoon gewoon eens? Dat soort dingen komen er wanneer je je telefoon bedient met een toetsenbord/controller/TV-afstandsbediening/... om aan te geven wat het geselecteerde element is.
wat doe je vrijwel als eerste met een waterbestendige telefoon...je legt hem in de gootsteen..neemt het op (voor je vrienden, je kent dat wel) Denkt nog even, dit is niet slim en achteraf bleek ook inderdaad dat het niet zo slim was. Checkte de openingen nog even, ook duidelijk op filmpje en...
hij deed het prima na afloop...tot 2 minuten later. Nu werkt mijn touchscreen niet meer, heeft ie 5 minuten in een rebootloop gezeten (doet het nu weer na veelvuldig de reset knop ingedrukt te hebben) Doet mijn scherm af en toe raar (glitches) en wel, is ie een beetje nutteloos. Iemand nog tips? Anders gaat ie terug voor een nieuwe...
hij deed het prima na afloop...tot 2 minuten later. Nu werkt mijn touchscreen niet meer, heeft ie 5 minuten in een rebootloop gezeten (doet het nu weer na veelvuldig de reset knop ingedrukt te hebben) Doet mijn scherm af en toe raar (glitches) en wel, is ie een beetje nutteloos. Iemand nog tips? Anders gaat ie terug voor een nieuwe...
Ehm, ik neem aan dat je gewoon no matter what er mee terug gaat naar de winkel toch?Ierlandfan schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:04:
wat doe je vrijwel als eerste met een waterbestendige telefoon...je legt hem in de gootsteen..neemt het op (voor je vrienden, je kent dat wel) Denkt nog even, dit is niet slim en achteraf bleek ook inderdaad dat het niet zo slim was. Checkte de openingen nog even, ook duidelijk op filmpje en...
Yup, maar hij komt bij Vodafone vandaan na verlenging, kan niet zomaar naar een Vodafone winkel denk ik?
jawel normaal gesproken wel.Ierlandfan schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:23:
Yup, maar hij komt bij Vodafone vandaan na verlenging, kan niet zomaar naar een Vodafone winkel denk ik?
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2013 00:29 ]
Ik lees hier mensen die 1.5/2 dagen met de batterij doen. Dat haal ik ook absoluut niet. Moet hem toch wel elke dag opladen.
Heb inmiddels ook al wel 3/4x een random reset gehad en het eerder genoemde probleem met het toetsenbord.
Ander storend dingetje; Camera opstarten, op manual zetten. Camera afsluiten en weer opnieuw opstarten en hij staat weer op Auto+.
Daarnaast ook nog een dode pixel, dus toch maar eens terug om te kijken voor een ruiling.
Heb inmiddels ook al wel 3/4x een random reset gehad en het eerder genoemde probleem met het toetsenbord.
Ander storend dingetje; Camera opstarten, op manual zetten. Camera afsluiten en weer opnieuw opstarten en hij staat weer op Auto+.
Daarnaast ook nog een dode pixel, dus toch maar eens terug om te kijken voor een ruiling.
Ik ben hetzelfd aan overwegen.. is het de moeite waard? Heb je er spijt van of zou je het nogmaals doen?Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:23:
[...]
Ben op de note 3 overgestapt. Verbeteringen t.o.v. de z1 zijn:
- Beeldscherm (contrast en kijkhoeken, kleuren zijn wel zwaar gesatureerd en minder natuurlijkgetrouw)
- WiFi (signaal is echt stukken beter)
- Batterij
- Gratis 50GB extra dropbox space voor 2 jaar.
Nadelen:
- Bloatware / TouchWhiz (wat een troep)
- Trager dan Z1 in standaard gebruik (wss door de schil)
- Sony software is veel beter en 2 maanden gratis Walkman Unlimited
Dat vind ik ook storend, dat zou je toch standaard op manual moeten kunnen zetten?Robbie T schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:47:
Iemand die setting gevonden?
Als je 'm opstart met het icoontje komt door bij dezelfde settings.
Start je 'm op vanuit je touchscreen of via de fysieke knop wordt het 'automatic'
Kampen de vorige modellen ook al maanden mee...
Start je 'm op vanuit je touchscreen of via de fysieke knop wordt het 'automatic'
Kampen de vorige modellen ook al maanden mee...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Enige dat ik storend vind aan de Z1 ten opzichte van de Z is dat het sypwe toetsenbord nu geen keuzes meer laat zien en ook niet per taal ingesteld kan worden. Ik heb vaak als ik een NL woord (bijv mooi) wil swypen dat er dan more komt te staan, en de Z1 denkt dat het engels is en dus geen NL voorstel wil geven.
Weet er iemand of het mogelijk is het xperia Z toetsenbord op de Z1 te installeren?
Weet er iemand of het mogelijk is het xperia Z toetsenbord op de Z1 te installeren?
Wat je nu zegt raakt kant nog wal. Kijkhoeken op de S4 en 1020 zijn juist bijzonder goed vanwege dat ze een amoled scherm hebben.donald_dick schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:29:
beter dan de Z kan me voorstellen. Toch had ik met de Z geen problemen met kijkhoeken. Blijft toch persoonlijk.
Verwijderd
Nee ik heb er absoluut geen spijt van. Maar dat komt omdat ik net iets meer waarde hecht aan scherm,acu & wifi dan aan interface en het uiterlijk van de phone. Echt een slechte keuze kun je niet maken want het zijn allebei prachtige phones. Een luxe probleemyasin76 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:52:
[...]
Ik ben hetzelfd aan overwegen.. is het de moeite waard? Heb je er spijt van of zou je het nogmaals doen?
Waar ik de sony een 7,5/10 zou geven krijgt de samsung een 8/10 van me.
Nu je t zegt, ook geler scherm nu. Zette foto's over op ipad en dan zijn ze wel veel mooier en kloppen de kleuren beter. Beetje jammer dit.
Update er af gooien gaat zeker niet?
Update er af gooien gaat zeker niet?
Oudere .ftf-file flashen...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Even een vraagje...
Hoe verander je de ringtone op de Xperia z1, zodat deze met alle inkomende gesprekken speelt?
Er staat nu zo'n standaard ringtone van sony bij elke contact van de Z1 van mn verloofde.
Hoe verander je de ringtone op de Xperia z1, zodat deze met alle inkomende gesprekken speelt?
Er staat nu zo'n standaard ringtone van sony bij elke contact van de Z1 van mn verloofde.
[ Voor 61% gewijzigd door Ferio op 05-10-2013 21:40 ]
Settings - sound - phone ringtone... Is dat moeilijk?
Mensen,
ik heb bij Mediamarkt de Z1 op 25/9 gekocht, maar ik merk dat de scherm niet helemaal is opgevuld tot aan de rand. Linkerkant en bovenkant is mooi afgewerkt, maar rechterkant en onderkant zit een bredere open rand. Snapt iemand wat ik bedoel? Als ik een tandenstoker bijvoorbeeld in die dunne randen steek dan gaat die bij de linkerkant en bovenkant er niet in, maar bij de onderkant en rechterkant wel....
Kan ik in aanmerking komen voor een nieuwe?
ik heb bij Mediamarkt de Z1 op 25/9 gekocht, maar ik merk dat de scherm niet helemaal is opgevuld tot aan de rand. Linkerkant en bovenkant is mooi afgewerkt, maar rechterkant en onderkant zit een bredere open rand. Snapt iemand wat ik bedoel? Als ik een tandenstoker bijvoorbeeld in die dunne randen steek dan gaat die bij de linkerkant en bovenkant er niet in, maar bij de onderkant en rechterkant wel....
[ Voor 21% gewijzigd door Edy27 op 05-10-2013 22:20 ]
Lijkt me dat die zo ook niet waterdicht is. Ben je al naar de mediamarkt geweest? Zij kunnen je namelijk antwoord geven. Wij niet.Edy27 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:18:
Mensen,
Nee wil wel gaan, maar wil vragen of Mediamarkt moeilijk doet met ruilen? Of ik gewoon een nieuwe meteen krijg als er iets meee aan de hand is...Robbie T schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:32:
[...]
Lijkt me dat die zo ook niet waterdicht is. Ben je al naar de mediamarkt geweest? Zij kunnen je namelijk antwoord geven. Wij niet.
En hoe zit het dan met mijn persoonlijke gegevens> Moet ik alles terugzetten naar fabrieksinstellingen dan?
Ik ga morgen of maandag naar mediamarkt...maar ben bang dat ik geen nieuwe krijg omdat ik al langer dan een week heb..maar zie het nu pas echt...
Sorry dat ik zoveel post...mijn excuses hiervoor....maar wil ervaringen met jullie delen en zorgen dat ik ook een perfecte heb net als jullie hahaha
[ Voor 10% gewijzigd door Edy27 op 05-10-2013 22:36 ]
Kans dat ze moeilijk doen is aanwezig, vaak zie je toch ruilen binnen X dagen op de bon staan. Volgens mij kunnen ze een DOA maar binnen X aantal dagen melden, dan sturen ze die telefoon terug naar sony en pakken ze meteen een andere van de stapel. Na die tijd gaat dat niet zo makkelijk.
Technisch gezien moet zon gleufje geen afbreuk doen op de waterdichtheid, de waterdichte 'tape' zit aan de onderkant van het scherm, dus in het sleufje kan hoogstens wat meer stof gaan zitten.
Persoonlijke gegevens is je eigen ding, zou m even resetten, al doen ze dat standaard ook als hij terug bij sony/reparatie komt.
Technisch gezien moet zon gleufje geen afbreuk doen op de waterdichtheid, de waterdichte 'tape' zit aan de onderkant van het scherm, dus in het sleufje kan hoogstens wat meer stof gaan zitten.
Persoonlijke gegevens is je eigen ding, zou m even resetten, al doen ze dat standaard ook als hij terug bij sony/reparatie komt.
[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 05-10-2013 23:16 ]
Even een stomme vraag: hoe switchen jullie 'scherm automatisch draaien' makkelijk aan en uit?
Is er een mogelijkheid om een icoon toe te voegen in de android bar? Als je die naar beneden trekt, heb je nu keuze uit geluid/bleutooth/wifi/helderheid/instellingen. Bij een Huawai Y300 bv staat daar ook een handig icoonte roteren.
Ook kan ik bv niet met de rechter softbutton, een icoontje toevoegen op die grijze grijze balk beneden (wel weer een widget/icoon op dat stuk als je 't uitvouwt, maar handig is het niet)
Is er een mogelijkheid om een icoon toe te voegen in de android bar? Als je die naar beneden trekt, heb je nu keuze uit geluid/bleutooth/wifi/helderheid/instellingen. Bij een Huawai Y300 bv staat daar ook een handig icoonte roteren.
Ook kan ik bv niet met de rechter softbutton, een icoontje toevoegen op die grijze grijze balk beneden (wel weer een widget/icoon op dat stuk als je 't uitvouwt, maar handig is het niet)
*insert signature here
Dat kan ja, als notificatie-toggle of als widget...
Vraag de medewerker of ie hem zelf in het water wil testen. Hij is waterdicht.....toch?Nee wil wel gaan, maar wil vragen of Mediamarkt moeilijk doet met ruilen?
Ik vroeg dit ook eens aan een verkoper van een warmtebeeldcamera, water bestendig tot zoveel meter IPx en IPy en IPz, shockproof, warmtebestendig, blablabla....ik donderde dat ding hard op de grond...verkoper kreeg net geen hart aanval....
[ Voor 40% gewijzigd door Ierlandfan op 05-10-2013 23:57 ]
Hèhè, super! BedanktagoNITE schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:51:
Instellingen > display > quick settings
*insert signature here
Er is ook een small app. Die kun je openen vanuit taakbeheer. Staat er niet standard op maar is te vinden in play.Tjark schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:40:
Even een stomme vraag: hoe switchen jullie 'scherm automatisch draaien' makkelijk aan en uit?
Sinds een paar dagen heb ik de z1 ook, geweldige upgrade t.o.v. m'n vorige telefoon, een xperia s. Haal ook makkelijk 36 a 48 uur op een charge, en dan gebruik ik nooit wifi, alles via kpn 4g. Ben blij dat ik bij Hi ben gebleven, want wat is dat 4G toch verslavend zeg. Enorm snel en stabiel, zelfs in winkelcentrum amsterdam noord haalde ik nog vrolijk 29 mb/s, terwijl ik een 25 mb/s abbonement heb. De z1 werkt ook erg vloeiend, eigenlijk precies zoals ik dat altijd wilde. Alles gaat nog soepeler dan op mijn ipad3.
Enig minpuntje vind ik wel die constante trilacties als je weer iets drukt. Iemand enig idee hoe je dit kunt uitschakelen? Dus dat ie alleen trilt bij sms, whatsapp en telefoontjes.
Enig minpuntje vind ik wel die constante trilacties als je weer iets drukt. Iemand enig idee hoe je dit kunt uitschakelen? Dus dat ie alleen trilt bij sms, whatsapp en telefoontjes.
En toch krijgt de 1020 een blauwe gloed over zich heen.Garret1410 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Wat je nu zegt raakt kant nog wal. Kijkhoeken op de S4 en 1020 zijn juist bijzonder goed vanwege dat ze een amoled scherm hebben.
Bij mijn Xperia Z gaat dit via Settings > Language & Input > het settings icoon naast je actieve keyboard > Sound & Vibration. Hier kan je vibration en/of sound on keypress aan- of uitschakelen.Trishul schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:42:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Idem bij de Z1. Daarnaast kan je de trilling bij het aanraken van de menuknoppen uitschakelen onder: Instellingen > Geluid: vinkje weghalen bij 'Trillen bij aanraking' onder 'Systeem' (helemaal onderaan).Moi_in_actie schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:21:
[...]
Bij mijn Xperia Z gaat dit via Settings > Language & Input > het settings icoon naast je actieve keyboard > Sound & Vibration. Hier kan je vibration en/of sound on keypress aan- of uitschakelen.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Dat is weer wat anders. Bij de Z en Z1 worden alle kleuren flets en moeilijker leesbaar.donald_dick schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:17:
[...]
En toch krijgt de 1020 een blauwe gloed over zich heen.
Maar nogmaals ik heb er geen moeite mee.
Verwijderd
Hallo, ik heb nog een vraagje over mijn Xperia Z. Ik doe dit via dit forum omdat het hier actief wordt bezocht.
Ik heb een barst in het scherm van mijn Z. De kosten zijn waarschijnlijk van €200, en bij Sony zelf gaat dit tussen de €200 en €300 kosten (volgens een Sony medewerkster). Is er iemand met ervaring of iemand die een betrouwbaar reparatiebedrijfje kent met e.v.t. Garantie?
Ik heb een barst in het scherm van mijn Z. De kosten zijn waarschijnlijk van €200, en bij Sony zelf gaat dit tussen de €200 en €300 kosten (volgens een Sony medewerkster). Is er iemand met ervaring of iemand die een betrouwbaar reparatiebedrijfje kent met e.v.t. Garantie?
Wrong topic... [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen
Moeilijk leesbaar? Ik kan mijn mail gewoon lezen in een hoek van 80 graden op de Z1. Bij de Z heb ik er wat meer moeite mee.Garret1410 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
Dat is weer wat anders. Bij de Z en Z1 worden alle kleuren flets en moeilijker leesbaar.
Is het mogelijk dat ze andere panels gebruiken. Want als mijn scherm uitstaat dan is het scherm ook niet zwart, maar heel donker bordeaux rood.
[ Voor 5% gewijzigd door donald_dick op 06-10-2013 17:23 ]
@thomas_98: ja joh..
@ donald_dick: Ja hoor, ze hebben immers ook andere engines / 'marketingnamen'
Misschien handig als je de topictitel wijzigt naar "[Sony Xperia Z/Z1] Problemen en garantie-afhandelingen".CLB schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:45:
Excuus, ik had niet door dat het om een Z ging.
[ Voor 7% gewijzigd door Arrogant op 06-10-2013 19:25 ]
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
[ Voor 178% gewijzigd door Edy27 op 06-10-2013 20:41 ]
Verwijderd
Misschien moet jij eens even een toontje lager zingen als mensen je naar het juiste topic verwijzen, en niet koppig nog een keer gaan posten.

[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 06-10-2013 23:00 ]
Dinsdag komt mijn Z1 binnen. Hoe kan ik dan zien welk scherm op mijn Z1 zit?CLB schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:45:
Na hij is nu toch al weg, standaard procedure is een reset bij aankomst reparatie. Minste wat je kan doen is op Facebook zelf de activiteit van je telefoon afmelden. Kan je ergens bij instellingen doen.Edy27 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:36:
ik ben vergeten om alles uit te loggen toen ik mijn sony xperia Z1 heb teruggebracht bij Mediamarkt. Is dit erg? Hij zei wij doen die wel resetten..Maar ik ben nu best bang dat ze dalijk iets ermee gaan doen...Iemand?
Veel meer kan je niet doen, als je echt panisch bent verander je elk wachtwoord
Bij de Z kon je het vinden in een bepaalde file of via een losse .apk, weet niet of die op de Z1 ook werkt.sonsan schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:11:
Dinsdag komt mijn Z1 binnen. Hoe kan ik dan zien welk scherm op mijn Z1 zit?
Was toch een app voor. Ik had een sharp scherm, de rest weet ik niet meer.
edit: inderdaad een losse apk te vinden op xda. Of het op de Z1 werkt weet ik niet
edit: inderdaad een losse apk te vinden op xda. Of het op de Z1 werkt weet ik niet
[ Voor 36% gewijzigd door Garret1410 op 06-10-2013 20:33 ]
Misschien moet je zelf iets minder bijdehand doen en gewoon je post in het juiste topic plaatsen. Je hebt een probleem met je Z, post dan gewoon in het desbetreffende topic! Daar zijn waarschijnlijk ook meer mensen die je van advies kunnen voorzien!Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:44:
[...]
Misschien moet je eens wat minder bijdehand doen. Ik vraag het nogmaals, zijn er mensen met enige ervaring met een gebroken glasplaat van de xperia Z. En zo ja waar heeft u dit dan laten repareren of vervangen. Dit kan ook van toepassing zijn op de xperia Z1 namelijk. Alvast bedankt!
Die klepjes van alle aansluitingen zijn wel echt enorm vervelend heb ik net wéér ervaren, heb ik dus zon strakke hardcase trek ik steeds bij het verwijderen van die case een of meerdere klepjes open.. (dit omdat je die klepjes ook zo open krijgt vanaf de scherm kant, dus niet eens bij die inkeping)
Volgens mij is er nu eentje uitgerekt, kan iemand even checken hoe makkelijk die sim slot vast zit bij hun z1?
Heb namelijk geen zin om m straks in het water te dumpen en dan ineens alles naar de klote is
Volgens mij is er nu eentje uitgerekt, kan iemand even checken hoe makkelijk die sim slot vast zit bij hun z1?
Heb namelijk geen zin om m straks in het water te dumpen en dan ineens alles naar de klote is
[ Voor 26% gewijzigd door MusicAddict op 06-10-2013 20:58 ]
Ik snap eigenlijk niet het verschil tussen model C6903 en C6906..Is de een beter dan de ander? Iets met band en frequencies, maar kom er niet wijs uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Edy27 op 06-10-2013 22:50 ]
Andere netwerkchips
Europa vs Amerika.
Maar ik zie dat ze allebei hier worden verkocht..Dus maakt eigenlijk niks uit welke?
6903 moet je hebben! Waar zie je de 06 dan?
Bij 4launch website/ webshop verkopen ze alleen de C6906...Wil daar bestellen eigenlijk..Maar nu je het zegt twijfel ik...CLB schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:02:
6903 moet je hebben! Waar zie je de 06 dan?
Vaag, is een buitenlands model, geen LTE in Nederland zou je dan hebben...
je bedoelt 4g? Maar bij beschrijving staat wel dat het 4g betreft....snap het ook niet...CLB schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:08:
Vaag, is een buitenlands model, geen LTE in Nederland zou je dan hebben...
[ Voor 15% gewijzigd door Edy27 op 06-10-2013 23:09 ]
LTE = 4G ja
Ik gok op een foutje op hun website, waarom zouden ze een USA-model verkopen..
Ik gok op een foutje op hun website, waarom zouden ze een USA-model verkopen..
C6906 is inderdaad voor de VS. Heeft LTE aan boord maar heeft maar één van de drie bands die gebruikelijk zijn in Europa (enkel band 7 = 2600Mhz, en dat is de minst interessante band).
Als LTE je niets uitmaakt kan je voor de C6906 gaan. Of vraag het gewoon even na, want het is erg onwaarschijnlijk dat het niet om de C6903 gaat.
Als LTE je niets uitmaakt kan je voor de C6906 gaan. Of vraag het gewoon even na, want het is erg onwaarschijnlijk dat het niet om de C6903 gaat.
JA bedankt....CLB en AmbroosV..ik zal morgen even contact opnemen met 4Launch...als het toch 06 is dan zal ik die wel bij een andere webshop kopen hopelijk is het daar wel de juiste....Bij BOL misschien kopen? of waar hebben jullie het gekocht? Maar bij veel webshops staat helemaal niet de modelnummer erbij...
[ Voor 16% gewijzigd door Edy27 op 06-10-2013 23:49 ]
Omdat de 6903 het gevoerde model is in de EU
Dus daar mag je ook vanuit gaan hoor.
kan iemand me vertellen hoe ik de laatste update ongedaan kan maken? Ik kan geen juiste file vinden.
ik wil weten of ik dan van de gele waas af ben,anders moet ik ermee terug.
Downgrades kan ik alleen maar afraden, dat is een van de weinige dingen die in het verleden al echt problemen hebben opgeleverd.Northernstar1 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:59:
kan iemand me vertellen hoe ik de laatste update ongedaan kan maken? Ik kan geen juiste file vinden.
Ok..
Weet niet of dit ook door de update komt, maar als ik foto maak met flits ziet t er niet uit! Alsof het enorm mistig is. Meer mensen die dat hebben?
Wist wel dat de camera niet geweldig zou zijn, is nooit meer als hoop opschepperij geweest van sony, maar dit is wel triest.
Elke iphone is beter. Gewoon elke foto altijd goed.
Weet niet of dit ook door de update komt, maar als ik foto maak met flits ziet t er niet uit! Alsof het enorm mistig is. Meer mensen die dat hebben?
Wist wel dat de camera niet geweldig zou zijn, is nooit meer als hoop opschepperij geweest van sony, maar dit is wel triest.
Verwijderd
Zou je een voorbeeldje kunnen uploaden?Northernstar1 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:17:
Ok..
de 1020 komt er beter uit in donkere ruimtesVerwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:22:
FF een vraagje, heeft iemand al fotos met dit toestel genomen in een (donkere) kroegje of club? Vroeg me af hoe het uit komt te zien vergeleken de 1020. Alvast bedankt!
Verwijderd
Klopt inderdaad, vroeg me alleen af of de xperia wel redelijke fotos met flits kan produceren. Heb android iets liever dan windows phonedonald_dick schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:30:
[...]
de 1020 komt er beter uit in donkere ruimtes
http://i39.tinypic.com/5zbb6.jpgVerwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:21:
[...]
Zou je een voorbeeldje kunnen uploaden?
[ Voor 8% gewijzigd door Northernstar1 op 07-10-2013 23:34 ]
Maak wel eerst je lens eens proper
Ik heb daar ook last van, gebruik je toevallig een cover? Ik heb een Roxrit cover er om zitten en zonder die cover lijk ik er geen last van te hebben.
Net nog eens geprobeerd en nu lijk ik er weer geen last van te hebben, ook niet met de cover er om.
Net nog eens geprobeerd en nu lijk ik er weer geen last van te hebben, ook niet met de cover er om.
[ Voor 26% gewijzigd door Aapenootjes op 08-10-2013 01:02 ]
Misschien een hele rare, maar weet je zeker dat je vinger niet met de flits loopt te klooien... Ik merkte dat ik heel snel met mijn vinger net over de rand heen ging waardoor die een deel van de flits weerkaatste/weerspiegelde. En dat zag er precies zo uit.
Of idd een cover/hoesje misschien die eea weerspiegelt/weerkaatst van de flits?
Ik heb een krusell erop. Had al zonder geprobeerd en gaf t zelfde resultaat. Toch weer eraf gehaald en lens gepoetst. Nu wel goede foto's met flits. Ook met de cover er weer op!Aapenootjes schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:58:
Ik heb daar ook last van, gebruik je toevallig een cover? Ik heb een Roxrit cover er om zitten en zonder die cover lijk ik er geen last van te hebben.
Toch een vette vinger erop? Stom van me.
In ieder geval ben ik weer blij. Niks mis met m'n toestel. Gelukkig
Bedankt voor de tips!
Ok tnxAmbroosV schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:09:
[...]
Maak wel eerst je lens eens properEn een fotohosttip: imgur. Veel sneller en properder dan tinypic.
Tinypic is idd ontzettend traag!
Mensen,
Ik word gek van deze telefoon...heb nu weer een nieuwe binnen, maar blijkt dat er een gele waas over scherm heen zit alleen weet ik niet zeker...
Als ik notificatie bar langzaam naar onder schuif dan zie ik de iconen van kleur veranderen.heel lichtachtig..hoort toch zwart ofniet?..als ik helemaal naar onder schuif en zo laat dan zie ik iets bewegen soort vlekken in het scherm.ook lichtachtig..kan iemand dit bevestigen of dit normaal is?
De kleur van de bovenbalk en onderbalk als ik in instellingen ga, lijkt ook erg licht te zijn..
Ben echt teleurgesteld...damn maar wil een Z1 hebben en geen ander...
Kan iemand mij te hulp schieten AUB?
Ik word gek van deze telefoon...heb nu weer een nieuwe binnen, maar blijkt dat er een gele waas over scherm heen zit alleen weet ik niet zeker...
Als ik notificatie bar langzaam naar onder schuif dan zie ik de iconen van kleur veranderen.heel lichtachtig..hoort toch zwart ofniet?..als ik helemaal naar onder schuif en zo laat dan zie ik iets bewegen soort vlekken in het scherm.ook lichtachtig..kan iemand dit bevestigen of dit normaal is?
De kleur van de bovenbalk en onderbalk als ik in instellingen ga, lijkt ook erg licht te zijn..
Ben echt teleurgesteld...damn maar wil een Z1 hebben en geen ander...
Kan iemand mij te hulp schieten AUB?
[ Voor 26% gewijzigd door Edy27 op 08-10-2013 15:40 ]
Ref. schuiven notificatiebalk : snap niet echt wat je daar bedoelt, welke iconen?
Mbt balk in instellingen - als je bedoelt grijsachtig, dat heb ik ook, maar lijkt me volstrekt normaal.
Mbt balk in instellingen - als je bedoelt grijsachtig, dat heb ik ook, maar lijkt me volstrekt normaal.
Je kan beter een filmpje maken van je waarnemingen, want met je zinsopbouw begrijp ik er niks van...
Als je de notificatiebalk langzaam naar onder schuift moet je goed opletten op de icoontjes (geluid,wifi, instellingen, bluetooth, helderheid)...deze veranderen bij mij van kleur eerst iets zwartachtig dan naar heel lichtachtig over hele scherm...Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen...kan ook geen filmpje maken ofzo...
Zodra ik de notificatiebalk gewoon helemaal naar onder schuif en zo laat, dan zie ik lichte vlekken bewegen in het scherm...
Zodra ik de notificatiebalk gewoon helemaal naar onder schuif en zo laat, dan zie ik lichte vlekken bewegen in het scherm...
Dat heb ik niet, misschien je thema? MIjn icoontjes zijn grijs/blauw.
Als ik de notificatiebalk naar beneden doe wordt alles langzaam donkerder (hoe verder naar beneden, hoe donkerder). Is een opzettelijk effect, weet niet of je dat bedoelt?
Daarnaast zie ik iig geen lichte vlekken ofzo, heb een donkere achtergrond enzo en brightness op (iets minder dan) de helft... misschien daar iets mee te maken?
Daarnaast zie ik iig geen lichte vlekken ofzo, heb een donkere achtergrond enzo en brightness op (iets minder dan) de helft... misschien daar iets mee te maken?
Ik ben het gaan vergelijken met 2 anderen, dat van die notificatiebalk is ook bij die anderen blijkbaar (steeds donkerder worden), maar mijn scherm is beetje geelachtig...vooral de 2de xperia achtergrond is alles erg geelachtig...Ook als ik die landscape video bekijk. Op het laatst bij die bergen ziet het ook erg geelachtig uit....trouwens ook bij de notificatiebalk die icoontjes zijn ook best geelachtig...m0ridin schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:33:
Als ik de notificatiebalk naar beneden doe wordt alles langzaam donkerder (hoe verder naar beneden, hoe donkerder). Is een opzettelijk effect, weet niet of je dat bedoelt?
De onderbalk en bovenbalk zijn bij mij donkergrijs....bij alle anderen lichtgrijs....En ik kan dat nergens aanpassen in de instellingen...
[ Voor 19% gewijzigd door Edy27 op 08-10-2013 20:00 ]
Herken het verhaal hierboven niet. Wel de 'mistige' foto's in het donker. Dat is en blijft vreemd en jammer...had meer van deze camera verwacht!
Bij de weergaveinstellingen onderaan is er een optie om de batterijduur te verlengen, iets van geoptimaliseerde weergave. Zet dat eens uit. Dat past de contrast- en kleurwaarden van het scherm aan om in theorie gelijke leesbaarheid te geven bij lagere helderheid (en zo batterij te besparen).
ja maar ik zie geen verschil...AmbroosV schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:49:
Bij de weergaveinstellingen onderaan is er een optie om de batterijduur te verlengen, iets van geoptimaliseerde weergave. Zet dat eens uit. Dat past de contrast- en kleurwaarden van het scherm aan om in theorie gelijke leesbaarheid te geven bij lagere helderheid (en zo batterij te besparen).
Bedankt! Dat was de oplossing.Arrogant schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:19:
[...]
Idem bij de Z1. Daarnaast kan je de trilling bij het aanraken van de menuknoppen uitschakelen onder: Instellingen > Geluid: vinkje weghalen bij 'Trillen bij aanraking' onder 'Systeem' (helemaal onderaan).
Heb inmiddels ook m'n magnetic charging dock binnen, eindelijk hoef ik niet meer klepje open te doen voor de usb poort als ik iedere keer moet opladen. Ze mochten dat dock wel wat zwaarder maken naar mijn mening, een beetje zoals de officiele apple docks. Zeker voor het geld dat je neerteld. Geluid via de walkman app is trouwens top, getest met m'n sony xba-4ip. Veel beter dan mijn ipad3 en tikkeltje beter (betere scheiding van muziekinstrumenten) dan m'n xperia S.
Ik heb ook m'n magnetic dock binnen... maar die past natuurlijk niet met een hoesje er omheen (heb dat dunne hoesje dat je bij T-mobile Eindhoven erbij kon kopen) 
--edit-- dit gaat over een imitatie dock van ebay, ik weet niet of een officiele dock wel een bredere sleuf heeft zodat 't toestel met een hoesje wel past.

--edit-- dit gaat over een imitatie dock van ebay, ik weet niet of een officiele dock wel een bredere sleuf heeft zodat 't toestel met een hoesje wel past.
[ Voor 33% gewijzigd door Tjark op 10-10-2013 11:00 ]
*insert signature here
Ik merk iets raars aan mijn z1. Als ik hem niet vast houd (ligt bijv op tafel) dan zie ik bij unlocken (patroon) dat het display niet volgt (aangeraakt blijft). Als ik hem vast houd geen probleem. Niet hem dus altijd vasthouden.
Meer mensen met dit ' probleem '?
Meer mensen met dit ' probleem '?
Ik had begrepen dat de dock verschillende adapters had?Tjark schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:04:
Ik heb ook m'n magnetic dock binnen... maar die past natuurlijk niet met een hoesje er omheen (heb dat dunne hoesje dat je bij T-mobile Eindhoven erbij kon kopen)
Volgens de laatste geruchten heeft de 5,9'' HTC One Max kleinere buitenmaten dan de Z1, if true, hoop ik dat Sony voor zn nieuwe vlaggenschepen weer om de designtafels gaat zitten om minimale bezels te fixen!
Ja maar daar hebben ze het ook over een dikte van 10,6mm, dat is dus volgens tegenwoordige standaarden wel een 'dikkertje'CLB schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:46:
Volgens de laatste geruchten heeft de 5,9'' HTC One Max kleinere buitenmaten dan de Z1, if true, hoop ik dat Sony voor zn nieuwe vlaggenschepen weer om de designtafels gaat zitten om minimale bezels te fixen!
Vooral als zelfs een Note3 met 8.2mm dunner is dan een z1, had ik niet eens verwacht.
Ik kom zelf van een Note1 af en die is nét wat groter dan de z1, alleen vind het formaat + bezels van de z1 persoonlijk niet zo slecht, heb ik teminste wat om vast te houden.
[ Voor 14% gewijzigd door MusicAddict op 10-10-2013 01:01 ]
Volgens mijn standaarden top 
Tevens is dat met hun pyramid-design wel het dikste, de randen zullen wel 5/6 mm zijn..
Tevens is dat met hun pyramid-design wel het dikste, de randen zullen wel 5/6 mm zijn..