Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
Bedankt voor de tip, ditbenikecht! Na een maand heb ik ook de update binnen. Ik heb deze gisteravond OTA geïnstalleerd, maar is het in verband met eventuele problemen aan te raden een 'clean install' te doen? Dus via PC Companion "Mijn telefoon herstellen"?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:42
Ik doe altijd een clean install. Voorkomt vaak veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:44
Ik heb geen clean install gedaan. Mijn eerste ervaringen:
Snelheid is terug, alles gaat weer soepel en vloeiend.
Pictogrammen laden weer zoals het hoort, geen vertraging met grijze vakjes.
Style is wat veranderd, nieuwe pictogrammen en hier en daar is het lettertype anders.
De batterij liep de eerste dag na de update als een malle leeg. Tweede dag gaat de batterij weer mee zoals met android 5.0, oftewel vrij slecht. Ruim 40% van mijn batterijgebruik komt door android processen. Daarna pas mijn beeldscherm en met enkele luttele procenten de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:08
Als je je Z1 al langer dan 18~24 maanden hebt dan kan het lonen door Sony de batterij te laten vervangen. Mijn 2 jaar oude Z1 werd onbruikbaar door de slechte accu-capaciteit en na een korte diagnose bleek dat de batterij zo ver heen was dat hij intern begon te lekken. Met een nieuwe batterij loopt mijn telefoon nu weer 24 tot 36uur met één lading :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Vroeger kon je het volgende nummer: *#*#7378423#*#* 'bellen', en dan kon je een battery health test doen. Helaas is dat sinds de laatste update eruit gesloopt. :(
Mijn batterij is nog niet zo erg dat ik heb ' em zou vervangen.
Ben overigens wel benieuwd wat de kosten waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik weet niet wat ze er in Nederland voor rekenen maar het Sony service centre in NZ rekende $100, dus omgerekend zo'n 55 euro. Watervastheid blijft behouden, ze maken hem open dmv een hittekanon en sealen hem ook weer dicht. Zelf vergangen gaat helaas zeer moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07 09:33
Nee hoor, met een föhn heb je 'm zo open. Alleen waterdichtheid is dan geen garantie meer ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Het vervangen is inderdaad niet heel moeilijk maar wel een precies werkje. Volgens mij kost een nieuwe batterij ca. 20-25 dollar dus dan zou je relatief goedkoop uit zijn. Mocht het via sony 50-60 euro kosten en ik mijn telefoon iet meteen 3 weken kwijt zijn, zou dat overigens mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:09

ettie1990

PSN:ettiesick

Ik ben op dit moment ook bezig om Lollipop 5.1 te downloaden op mijn Xperia Z1, joepie!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 16:26
Heb mijn Z1 net terug van de reparatie via T-mobile. De klepjes en de trilmoter zijn gefixt. Echter is de telefoon niet echt goed terug in elkaar gezet, hij is makkelijk een millimeter dikker geworden en de mini jack uitgang is nu kapot :-(
Ik denk dat ik hem een van de komende dagen maar weer terug breng. Heeft iemand anders er ook ervaring mee dat de reparatie zo waardeloos word uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 537512

Ik heb laatst ook mijn Z1 ter reparatie aangeboden bij T-mobile. Batterij was echt heel slecht en het batterij-klepje was eraf.
Uiteindelijk was ik hem 2 weken kwijt. Batterij doet het nu weer goed, er is wel een nieuw klepje gemonteerd, maar deze sluit niet zo goed waardoor ik er niet mee zou gaan zwemmen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik ben na de android 5.1.1 weer helemaal tevreden met mijn Xperia Z1. Weet alleen niet of dit nou komt omdat 5.1.1 zo goed is of omdat ik me zo geïrriteerd heb aan 5.0. Weer lekker snel en bij nauwelijks gebruik haal ik 2 tot 3 dagen op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Helaas nog steeds niets hier. Hoor/lees inderdaad goede verhalen voor de 5.1.1 versie op de Z1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Dannisi schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 04:36:
Mensen hier ook dat de telefoon soms zo diep in slaap is dat bij unlocken alles voor 5-10 sec niet reageert? De klok loopt dan zelfs 5 minuten tot meer dan een uur achter. Pas als die geupdate is kan ik iets doen. Soms duurt het zo lang voordat het scherm reageert dat ik telefoontjes mis.
Ja, klinkt zeer bekend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07 09:33
Het gekke is trouwens dat ik dat sinds 5.0 had. Ben terug gegaan naar 4.4, met een hard reset en alles, en heb het nu nog steeds.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 02:37

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik wacht ook nog steeds met smart op de update gezien de geheugen problemen bloed irritant zijn. Navigeren en muziek luisteren gaat gewoon heel slecht samen momenteel terwijl dat met oudere versies prima ging. Helaas nemen ze nogal ruim de tijd om de file voor de C6903 met NL customisation 1276-7284 te release...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Gekke is dat verscheidene mensen die ik ken 'em al hebben gehad? Ook hier zijn meldingen geweest die de update al binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 02:37

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Andere customisation? Volgens http://scavenger.ch/xperi...?model=C6903&id=1276-7284 is hij er nog niet. In de lijst zie je wel andere customisations voor bijvoorbeeld T-Mobile en Vodafone.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 22:46

Mimiix

Professioneel Prutser

er is een petitie gestart om Android M toch op z1 te krijgen. Zie
http://forum.xda-develope...-6-0-marshmallow-t3225101

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 12:13
Iemand al een update ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Nope en check regelmatig, via OTA en pc. Hoewel het allemaal ok draait, irriteert het mij toch :9

[ Voor 1% gewijzigd door GroeneThee op 07-11-2015 06:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Laatst online: 30-05 22:09

his.dudeness

The Dude Abides.

Denkt iemand dat er nog kans is op een Android M update voor de Z1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik verwacht niet dat deze nog gaat komen, officieel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:32
Als die 5.1.1 ofzo nou komt voor unbranded ben ik tevreden. Nu heb ik nog te maken met 3,5-4 uur battery life.

Android M kan wel wachten voor mn Z6 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Yes alweer een update binnen. Vandaag via OTA melding gekregen over update 14.6.A.1.236. Helaas geen android 6 maar nog steeds 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
ditbenikecht schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:36:
Yes alweer een update binnen. Vandaag via OTA melding gekregen over update 14.6.A.1.236. Helaas geen android 6 maar nog steeds 5.1.1.
Heb branded of unbranded Z1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
BrbZrk schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:51:

[...]

Heb branded of unbranded Z1?
Unbranded, met poolse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
ditbenikecht schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:36:
Heb jij sinds deze update ook last van een random foutmelding dat de headset niet ondersteunt wordt? Gebeurt bij mij iedere minuut, ook als er geen headset of koptelefoon verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
lucjuh8 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:11:
[...]

Heb jij sinds deze update ook last van een random foutmelding dat de headset niet ondersteunt wordt? Gebeurt bij mij iedere minuut, ook als er geen headset of koptelefoon verbonden is.
Nee, nergens last van. Heb ook nooit een headset aangesloten. Zit er niet wat vocht in je aansluiting? Dat de phone denkt dat je iets aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Laatst online: 10-07 12:13
batterij pas vervangen, nu kan ik weer 2 dagen ermee doen gelukkig
Ik zit nog wel op een update te wachten, wellicht toch maar eens rooten denk ik.

de headset is bij mij ook een puntje, maar dit is volgens mij te verwijten aan de aansluiting van de z1 zelf, ik hoor er meerdere klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
14.6.A.1.236 update is EINDELIJKKK binnen voor mn unbranded Z1.

Ik was tevreden met de 5.01 versie maar batterij kon beter en idd geluid was zacht.

Ik zal was posten als ik benoemenswaardige verschillen opmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 17:09
mesm90 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:08:
batterij pas vervangen, nu kan ik weer 2 dagen ermee doen gelukkig
Dit moet ik morgen ook doen, m'n accu is ondertussen zo slecht dat hij is gaan uitzetten en het scherm er uit aan't duwen is (en houdt het nog maar 3/4 dag). :(

Eerste keer in 12 jaar smartphones dat ik een kapotte accu heb. (ook eerste keer dat ik >2 jaar m'n telefoon niet vervangen heb, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07 13:14
BrbZrk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:19:
14.6.A.1.236 update is EINDELIJKKK binnen voor mn unbranded Z1.

Ik was tevreden met de 5.01 versie maar batterij kon beter en idd geluid was zacht.

Ik zal was posten als ik benoemenswaardige verschillen opmerk.
Die heb ik sinds gisteren draaien, maar heb er nog niets noemenswaardig aan gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Hier de update nog steeds niet binnen maar de Z1 is niet meer mijn daily driver. Heb voor de time being nu een nexus 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37

sjirafje

No inspirational quotes here

Wat is jullie ervaring mbt garantie bij Sony? Mijn toestel had garantie tot 14-11 van 2015. Hij is dus nu op 1 dag na 4 maanden uit de garantie en het volgende is er aan de hand:
Ik heb mijn toestel gisteravond terwijl het toestel aanstond aan de lader aangesloten (de accu was op 40 a 50%). Vanochtend stond het toestel echter uit en ik krijg hem niet aan met de aan knop. Hij lijkt helemaal dood.
Op sonymobile.com worden de volgende tips aangedragen:
Volume omhoog en aanknop ingedrukt houden
Zowel volume omhoog als omlaag geprobeerd icm de aanknop (ruim 10 seconden ingedrukt) geen reactie
Opnieuw aan de lader hangen
3 verschillende laders geprobeerd, geen reactie. Lader ook aangesloten op verbruiksmeter, lader verbruikt geen stroom wanneer de telefoon wordt aangesloten
Volume omlaag ingedrukt houden en mbv de usbkabel op de computer aansluiten
Geen reactie, computer herkent telefoon ook niet.
Het rode knopje enkele seconden ingedrukt houden
Geen reactie
Op youtube staat nog een een tip om de batterij los te halen, de lader aan te sluiten en dan de batterij weer aan te sluiten. Maar daarvoor moet je het toestel uit elkaar halen, dan kun je elke vorm van garantie of coulance wel vergeten natuurlijk.

Via de chat contact gehad met de webshop waar ik de telefoon gekocht heb. Daar wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk defect is en omdat hij uit de garantie is zal reparatie niet kosteloos zijn. Coulance is niet mogelijk. Alleen de onderzoekskosten bedragen al 40 tot 80 euro.
Ik had nog aangegeven dat ik van mening ben dat een toestel langer dan 2 jaar hoort mee te gaan, daar was hij het mee eens en hij rade me dan ook aan om contact met Sony op te nemen.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Een nieuw toestel kopen of een dure reparatie zit er financieel op het moment niet in en mijn simkaart past niet in mijn oude telefoon.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
sjirafje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:27:
Wat is jullie ervaring mbt garantie bij Sony? Mijn toestel had garantie tot 14-11 van 2015. Hij is dus nu op 1 dag na 4 maanden uit de garantie en het volgende is er aan de hand:
Ik heb mijn toestel gisteravond terwijl het toestel aanstond aan de lader aangesloten (de accu was op 40 a 50%). Vanochtend stond het toestel echter uit en ik krijg hem niet aan met de aan knop. Hij lijkt helemaal dood.
Op sonymobile.com worden de volgende tips aangedragen:

[...]
Zowel volume omhoog als omlaag geprobeerd icm de aanknop (ruim 10 seconden ingedrukt) geen reactie

[...]
3 verschillende laders geprobeerd, geen reactie. Lader ook aangesloten op verbruiksmeter, lader verbruikt geen stroom wanneer de telefoon wordt aangesloten

[...]
Geen reactie, computer herkent telefoon ook niet.

[...]
Geen reactie
Op youtube staat nog een een tip om de batterij los te halen, de lader aan te sluiten en dan de batterij weer aan te sluiten. Maar daarvoor moet je het toestel uit elkaar halen, dan kun je elke vorm van garantie of coulance wel vergeten natuurlijk.

Via de chat contact gehad met de webshop waar ik de telefoon gekocht heb. Daar wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk defect is en omdat hij uit de garantie is zal reparatie niet kosteloos zijn. Coulance is niet mogelijk. Alleen de onderzoekskosten bedragen al 40 tot 80 euro.
Ik had nog aangegeven dat ik van mening ben dat een toestel langer dan 2 jaar hoort mee te gaan, daar was hij het mee eens en hij rade me dan ook aan om contact met Sony op te nemen.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Een nieuw toestel kopen of een dure reparatie zit er financieel op het moment niet in en mijn simkaart past niet in mijn oude telefoon.
In plaats van de batterij eruit te slopen bestaat er ook een aan/uit knop voor de batterij, namelijk het rode knopje naast je simkaart. Maar dat heb je dus al geprobeerd... :X Probeer dat eens, dan tijdje aan de oplader en opnieuw proberen te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb hem een dag laten liggen en toen heb ik op de aan knop gedrukt en het rode ledje dat aan geeft dat de batterij leeg is ging branden. Ik heb hem vervolgens aan de lader gehangen en na enkele seconden ging het scherm aan en kreeg ik te zien dat hij ging laden. De batterij was op 1%. Na een geruime tijd laden, toen hij aan gaf dat de batterij op 20% was, heb ik de aan knop weer ingedrukt en hij ging weer als vanouds aan en doet alsof er niets aan de hand is.

Dit suggereert voor mij dat er iets met de batterij aan de hand is. Waarbij ik aan de volgende 2 opties denk:
1) Op een of andere manier heeft de telefoon, terwijl hij aan de lader hing, de batterij helemaal leeg getrokken. Misschien een bug in de software?
2) De batterij is niet meer goed. Hij geeft aan dat hij voller is dan hij werkelijk is?

Iemand nog andere suggesties?

Ik had overigens ook gemaild naar Sony maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
sjirafje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 03:58:
Ik heb hem een dag laten liggen en toen heb ik op de aan knop gedrukt en het rode ledje dat aan geeft dat de batterij leeg is ging branden.
...........
...........

Iemand nog andere suggesties?

Ik had overigens ook gemaild naar Sony maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen.
Ik zou de batterij door een reparatieturk laten vervangen. Heb je geen waterproof tel meer. Maar wel één die tenminste 2 jaar verder kan.

Goedkoopste oplossing. Meer zou ik er niet voor over hebben. (Sony gaat er richting de 200 euro voor vragen) als het natuurlijk aan de batterij ligt.

Zo heb je jezelf tijd gewonnen totdat je een nieuwe Xperia koopt. (ik schrijf hier mijn verhaal op zoals je mss al doorhad)

ÓF je koopt nu meteen een nieuwe telefoon maar dat is psychisch een grote stap ook omdat je zo snel moet beslissen.

Trouwenw ben ik het niet helemaal eens met je over je argument dat een telefoon langeree moet kunnen. Typisch nederlands, klagen nadat je tel niet meer binnen de garantieperiode zit. Je kon daar ook over klagen toen je de telefoon kocht. (dat de garantie 3 of 4 jaar moest zijn) en hij heeft het netjes 2 jaar vol gehouden.

Mijn Xperia Z1 gaat sinds dag 1 al mee en los van dat de batterij nu max 4,5 uur mee gaat is hij in perfecte staat. Gewoon zuinig mee zijn en hopen dat de batterij deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Heb hem nu al weer enige tijd redelijk probleemloos in gebruik. Ik zie bij het stroomverbruik grafiekje nog wel af en toe dat de batterij in een keer 10-20% omlaag gesprongen is. Ben er nu wel vrij zeker van dat het met de batterij te maken heeft.

Ik ga maar eens informeren bij de telefoonwinkeltjes wat het vervangen van de batterij kost. Dan laat ik hem vervangen als hij een volgende keer niet meer aan wil. Met een beetje geluk gaat hij nog een half jaartje mee en koop ik dan een nieuw toestel.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gebruik al 2 jaar mijn Z1 naar tevredenheid, maar sinds een paar weken ondervind ik wat problemen met de acccu.

Het viel me op dat wanneer de accu rond de 15% was, de "energybesparingsmodus" inschakelde.
Echter was de telefoon 2 min later uit, en gaf hij aan dat de accu leeg is.
Opgeladen en de keren erna elke keer ronde de 13 a 15% valt de telefoon uit.
Wanneer ik de "besparings modus" uit schakel, gaat hij rond de 8% uit. (je ziet hem dan opeens naar 1% gaan, en uitschakelen)

Van de week werd ik gebeld (accu rond de 25%) en tijdens opnemen, bleef de telefoon hangen, en schakelde uit. Weer gaf de telefoon aan dat de accu leeg is.

vanmorgen telefoon helemaal 100% opgeladen, en na 2 uur had ik nog maar 35% resterend.
Het is waardeloos dat ik de oplader bij de hand moet houden.

vanavond zal ik eens kijken of ik een reset kan doen (na alles back-uppen).
Zou dit uitmaken?
Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Iemand tips?

Alvast bedankt!

• GroeneThee
Een reset zou soelaas kunnen bieden al denk ik zelf dat je batterij gewoon niet meer voldoende is. Je zou eens kunnen kijken wat een nieuwe batterij kost.

• ScuL
De batterij in deze toestellen is prut.

Ik heb mijn Z1 sinds September 2013 (early adopter), en kreeg na 2 jaar ook dat probleem.
De batterijstatus was bijvoorbeeld op 48% en plotseling schoot het naar minder dan 10% en dan ging het toestel uit. Opnieuw opladen heeft weinig zin, de capaciteit is er gewoon uit.

De enige juiste oplossing is het vervangen van de batterij, dat ik hier (NZ) gelukkig voor weinig geld (€75) heb kunnen doen bij de officiële Sony-reparateur. Dat schijnt in NL flink duurder te zijn.

Het is nu 3 jaar dat ik de telefoon heb en de laatste 2 weken heb ik steeds meer problemen. Toestel loopt nu regelmatig spontaan vast, dan moet ik een button reset doen (power+volume up). Daarna start het toestel opnieuw en krijg ik "Android is optimizing app 1 from 150" en dat gaat dan zo'n 45 minuten duur voordat ik mijn toestel weer kan gebruiken.

Mijn conclusie is dat ik als poweruser het toestel finaal naar z'n grootje geholpen heb door zeer intensief gebruik en het na 3 jaar tijd is voor een nieuwe.

Kan niet wachten tot de XZ uit is :)

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste