Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Snelheid is terug, alles gaat weer soepel en vloeiend.
Pictogrammen laden weer zoals het hoort, geen vertraging met grijze vakjes.
Style is wat veranderd, nieuwe pictogrammen en hier en daar is het lettertype anders.
De batterij liep de eerste dag na de update als een malle leeg. Tweede dag gaat de batterij weer mee zoals met android 5.0, oftewel vrij slecht. Ruim 40% van mijn batterijgebruik komt door android processen. Daarna pas mijn beeldscherm en met enkele luttele procenten de apps.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Mijn batterij is nog niet zo erg dat ik heb ' em zou vervangen.
Ben overigens wel benieuwd wat de kosten waren?
There is no place like 127.0.0.1
Ik denk dat ik hem een van de komende dagen maar weer terug breng. Heeft iemand anders er ook ervaring mee dat de reparatie zo waardeloos word uitgevoerd?
Anoniem: 537512
Uiteindelijk was ik hem 2 weken kwijt. Batterij doet het nu weer goed, er is wel een nieuw klepje gemonteerd, maar deze sluit niet zo goed waardoor ik er niet mee zou gaan zwemmen ofzo.
Ja, klinkt zeer bekend helaas.Dannisi schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 04:36:
Mensen hier ook dat de telefoon soms zo diep in slaap is dat bij unlocken alles voor 5-10 sec niet reageert? De klok loopt dan zelfs 5 minuten tot meer dan een uur achter. Pas als die geupdate is kan ik iets doen. Soms duurt het zo lang voordat het scherm reageert dat ik telefoontjes mis.
There is no place like 127.0.0.1
Breek je nek voorzichtig
Breek je nek voorzichtig
http://forum.xda-develope...-6-0-marshmallow-t3225101
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
[ Voor 1% gewijzigd door GroeneThee op 07-11-2015 06:21 . Reden: Typo ]
Android M kan wel wachten voor mn Z6 ofzo
Heb branded of unbranded Z1?ditbenikecht schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:36:
Yes alweer een update binnen. Vandaag via OTA melding gekregen over update 14.6.A.1.236. Helaas geen android 6 maar nog steeds 5.1.1.
Heb jij sinds deze update ook last van een random foutmelding dat de headset niet ondersteunt wordt? Gebeurt bij mij iedere minuut, ook als er geen headset of koptelefoon verbonden is.ditbenikecht schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:36:
Yes alweer een update binnen. Vandaag via OTA melding gekregen over update 14.6.A.1.236. Helaas geen android 6 maar nog steeds 5.1.1.
Nee, nergens last van. Heb ook nooit een headset aangesloten. Zit er niet wat vocht in je aansluiting? Dat de phone denkt dat je iets aangesloten hebt?lucjuh8 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:11:
[...]
Heb jij sinds deze update ook last van een random foutmelding dat de headset niet ondersteunt wordt? Gebeurt bij mij iedere minuut, ook als er geen headset of koptelefoon verbonden is.
Ik zit nog wel op een update te wachten, wellicht toch maar eens rooten denk ik.
de headset is bij mij ook een puntje, maar dit is volgens mij te verwijten aan de aansluiting van de z1 zelf, ik hoor er meerdere klachten over.
Ik was tevreden met de 5.01 versie maar batterij kon beter en idd geluid was zacht.
Ik zal was posten als ik benoemenswaardige verschillen opmerk.
Dit moet ik morgen ook doen, m'n accu is ondertussen zo slecht dat hij is gaan uitzetten en het scherm er uit aan't duwen is (en houdt het nog maar 3/4 dag).mesm90 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:08:
batterij pas vervangen, nu kan ik weer 2 dagen ermee doen gelukkig
Eerste keer in 12 jaar smartphones dat ik een kapotte accu heb. (ook eerste keer dat ik >2 jaar m'n telefoon niet vervangen heb, maar goed).
Die heb ik sinds gisteren draaien, maar heb er nog niets noemenswaardig aan gemerkt.BrbZrk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:19:
14.6.A.1.236 update is EINDELIJKKK binnen voor mn unbranded Z1.
Ik was tevreden met de 5.01 versie maar batterij kon beter en idd geluid was zacht.
Ik zal was posten als ik benoemenswaardige verschillen opmerk.
Ik heb mijn toestel gisteravond terwijl het toestel aanstond aan de lader aangesloten (de accu was op 40 a 50%). Vanochtend stond het toestel echter uit en ik krijg hem niet aan met de aan knop. Hij lijkt helemaal dood.
Op sonymobile.com worden de volgende tips aangedragen:
Zowel volume omhoog als omlaag geprobeerd icm de aanknop (ruim 10 seconden ingedrukt) geen reactieVolume omhoog en aanknop ingedrukt houden
3 verschillende laders geprobeerd, geen reactie. Lader ook aangesloten op verbruiksmeter, lader verbruikt geen stroom wanneer de telefoon wordt aangeslotenOpnieuw aan de lader hangen
Geen reactie, computer herkent telefoon ook niet.Volume omlaag ingedrukt houden en mbv de usbkabel op de computer aansluiten
Geen reactieHet rode knopje enkele seconden ingedrukt houden
Op youtube staat nog een een tip om de batterij los te halen, de lader aan te sluiten en dan de batterij weer aan te sluiten. Maar daarvoor moet je het toestel uit elkaar halen, dan kun je elke vorm van garantie of coulance wel vergeten natuurlijk.
Via de chat contact gehad met de webshop waar ik de telefoon gekocht heb. Daar wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk defect is en omdat hij uit de garantie is zal reparatie niet kosteloos zijn. Coulance is niet mogelijk. Alleen de onderzoekskosten bedragen al 40 tot 80 euro.
Ik had nog aangegeven dat ik van mening ben dat een toestel langer dan 2 jaar hoort mee te gaan, daar was hij het mee eens en hij rade me dan ook aan om contact met Sony op te nemen.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Een nieuw toestel kopen of een dure reparatie zit er financieel op het moment niet in en mijn simkaart past niet in mijn oude telefoon.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
In plaats van de batterij eruit te slopen bestaat er ook een aan/uit knop voor de batterij, namelijk het rode knopje naast je simkaart. Maar dat heb je dus al geprobeerd...sjirafje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:27:
Wat is jullie ervaring mbt garantie bij Sony? Mijn toestel had garantie tot 14-11 van 2015. Hij is dus nu op 1 dag na 4 maanden uit de garantie en het volgende is er aan de hand:
Ik heb mijn toestel gisteravond terwijl het toestel aanstond aan de lader aangesloten (de accu was op 40 a 50%). Vanochtend stond het toestel echter uit en ik krijg hem niet aan met de aan knop. Hij lijkt helemaal dood.
Op sonymobile.com worden de volgende tips aangedragen:
[...]
Zowel volume omhoog als omlaag geprobeerd icm de aanknop (ruim 10 seconden ingedrukt) geen reactie
[...]
3 verschillende laders geprobeerd, geen reactie. Lader ook aangesloten op verbruiksmeter, lader verbruikt geen stroom wanneer de telefoon wordt aangesloten
[...]
Geen reactie, computer herkent telefoon ook niet.
[...]
Geen reactie
Op youtube staat nog een een tip om de batterij los te halen, de lader aan te sluiten en dan de batterij weer aan te sluiten. Maar daarvoor moet je het toestel uit elkaar halen, dan kun je elke vorm van garantie of coulance wel vergeten natuurlijk.
Via de chat contact gehad met de webshop waar ik de telefoon gekocht heb. Daar wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk defect is en omdat hij uit de garantie is zal reparatie niet kosteloos zijn. Coulance is niet mogelijk. Alleen de onderzoekskosten bedragen al 40 tot 80 euro.
Ik had nog aangegeven dat ik van mening ben dat een toestel langer dan 2 jaar hoort mee te gaan, daar was hij het mee eens en hij rade me dan ook aan om contact met Sony op te nemen.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Een nieuw toestel kopen of een dure reparatie zit er financieel op het moment niet in en mijn simkaart past niet in mijn oude telefoon.

Dit suggereert voor mij dat er iets met de batterij aan de hand is. Waarbij ik aan de volgende 2 opties denk:
1) Op een of andere manier heeft de telefoon, terwijl hij aan de lader hing, de batterij helemaal leeg getrokken. Misschien een bug in de software?
2) De batterij is niet meer goed. Hij geeft aan dat hij voller is dan hij werkelijk is?
Iemand nog andere suggesties?
Ik had overigens ook gemaild naar Sony maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik zou de batterij door een reparatieturk laten vervangen. Heb je geen waterproof tel meer. Maar wel één die tenminste 2 jaar verder kan.sjirafje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 03:58:
Ik heb hem een dag laten liggen en toen heb ik op de aan knop gedrukt en het rode ledje dat aan geeft dat de batterij leeg is ging branden.
...........
...........
Iemand nog andere suggesties?
Ik had overigens ook gemaild naar Sony maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen.
Goedkoopste oplossing. Meer zou ik er niet voor over hebben. (Sony gaat er richting de 200 euro voor vragen) als het natuurlijk aan de batterij ligt.
Zo heb je jezelf tijd gewonnen totdat je een nieuwe Xperia koopt. (ik schrijf hier mijn verhaal op zoals je mss al doorhad)
ÓF je koopt nu meteen een nieuwe telefoon maar dat is psychisch een grote stap ook omdat je zo snel moet beslissen.
Trouwenw ben ik het niet helemaal eens met je over je argument dat een telefoon langeree moet kunnen. Typisch nederlands, klagen nadat je tel niet meer binnen de garantieperiode zit. Je kon daar ook over klagen toen je de telefoon kocht. (dat de garantie 3 of 4 jaar moest zijn) en hij heeft het netjes 2 jaar vol gehouden.
Mijn Xperia Z1 gaat sinds dag 1 al mee en los van dat de batterij nu max 4,5 uur mee gaat is hij in perfecte staat. Gewoon zuinig mee zijn en hopen dat de batterij deugt.
Ik ga maar eens informeren bij de telefoonwinkeltjes wat het vervangen van de batterij kost. Dan laat ik hem vervangen als hij een volgende keer niet meer aan wil. Met een beetje geluk gaat hij nog een half jaartje mee en koop ik dan een nieuw toestel.
Het viel me op dat wanneer de accu rond de 15% was, de "energybesparingsmodus" inschakelde.
Echter was de telefoon 2 min later uit, en gaf hij aan dat de accu leeg is.
Opgeladen en de keren erna elke keer ronde de 13 a 15% valt de telefoon uit.
Wanneer ik de "besparings modus" uit schakel, gaat hij rond de 8% uit. (je ziet hem dan opeens naar 1% gaan, en uitschakelen)
Van de week werd ik gebeld (accu rond de 25%) en tijdens opnemen, bleef de telefoon hangen, en schakelde uit. Weer gaf de telefoon aan dat de accu leeg is.
vanmorgen telefoon helemaal 100% opgeladen, en na 2 uur had ik nog maar 35% resterend.
Het is waardeloos dat ik de oplader bij de hand moet houden.
vanavond zal ik eens kijken of ik een reset kan doen (na alles back-uppen).
Zou dit uitmaken?
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Iemand tips?
Alvast bedankt!
Ik heb mijn Z1 sinds September 2013 (early adopter), en kreeg na 2 jaar ook dat probleem.
De batterijstatus was bijvoorbeeld op 48% en plotseling schoot het naar minder dan 10% en dan ging het toestel uit. Opnieuw opladen heeft weinig zin, de capaciteit is er gewoon uit.
De enige juiste oplossing is het vervangen van de batterij, dat ik hier (NZ) gelukkig voor weinig geld (€75) heb kunnen doen bij de officiële Sony-reparateur. Dat schijnt in NL flink duurder te zijn.
Het is nu 3 jaar dat ik de telefoon heb en de laatste 2 weken heb ik steeds meer problemen. Toestel loopt nu regelmatig spontaan vast, dan moet ik een button reset doen (power+volume up). Daarna start het toestel opnieuw en krijg ik "Android is optimizing app 1 from 150" en dat gaat dan zo'n 45 minuten duur voordat ik mijn toestel weer kan gebruiken.
Mijn conclusie is dat ik als poweruser het toestel finaal naar z'n grootje geholpen heb door zeer intensief gebruik en het na 3 jaar tijd is voor een nieuwe.
Kan niet wachten tot de XZ uit is