If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Ik ben aan het installerenettie1990 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:09:
Hij is aanwezig, maar je hebt dus een pc nodig om de upgrade te doen
Bij mij werkt het niet
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Wat werkt er niet ?
Bij mij lukt het na de update niet om google play services te updaten, daarvoor dien je een keer google play services te verwijderen en opnieuw in te loggen bij de play store dan gaat alles goed
Via die pc suite updaten. hij geeft aan dat er geen updaten is
Verwijderd
Mijn toestel heeft de volgende cda 1276-7284_R5C. Is er op basis van de cda ergens op te zoeken wanneer de update beschikbaar komt?
Verwijderd
installeren duurde ongeveer 15 minuten. samen met instellingen.
android 5.0.2 werkt lekker soepel, ook wat snelheid betreft is het zeker een vooruitgang.
accu lijkt langer mee te gaan. maar dat is altijd nog afwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 17:46 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
Verwijderd
Nee, via de pc kreeg ik de melding dat de update klaar stond. 💻cacofant schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:07:
Heb je de lollipop update OTA gehad? Bij mij nog steeds niets (T-mobile)...
Vodafone, maar toestel los gekocht.
Haha, ik heb ook een losse Z1 C6903 met een vodafone abbo, maar heb nog geen update binnen, niet op de tel en niet op de pc...blijft erg vreemd.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:43:
vannacht de melding gekregen dat mijn Xperia Z1 C6903 een update had.
installeren duurde ongeveer 15 minuten. samen met instellingen.
android 5.0.2 werkt lekker soepel, ook wat snelheid betreft is het zeker een vooruitgang.
accu lijkt langer mee te gaan. maar dat is altijd nog afwachten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron Xperifrim:
[ Voor 35% gewijzigd door glenn456 op 30-04-2015 15:51 ]
*edit* ja tuurlijk kan telefoon pas updaten als deze boven de 50% accu is
[ Voor 29% gewijzigd door herda op 01-05-2015 07:21 ]
OTA of via de PC ? Ik heb nog steeds niets.. ook T-mobilePoulske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:17:
Ik heb inmiddels de update voor de Z1 met T-Mobile.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Verwijderd
Icoontjes zijn wel gemaakt slechtzienden, groot!
Los toestel
- Nieuwste Sony-software, inclusief Android 5.0 - Lollipop
- Een nieuw uiterlijk gebaseerd op Google Material Design
- Intelligente meldingen voor vergrendelingsscherm en aanpasbare instellingen
- Profielen voor meerdere gebruikers en gastmodus
- Optimalisatie van opslag; apps verplaatsen naar SD-kaart
Even denken of ik een keer een volledige herinstall doe
[ Voor 81% gewijzigd door henri86 op 01-05-2015 11:13 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Balen he, ik heb ook een T-mobile branded.. T-mobile wacht net zolang tot ik een ander toestel heb zeker..aReaRe schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:13:
Hier T-mobile branded toestel en nog geen update.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Het komt wel beschikbaar denk ik.cacofant schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:30:
[...]
Balen he, ik heb ook een T-mobile branded.. T-mobile wacht net zolang tot ik een ander toestel heb zeker..
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Wel leuk: "powered by Android" scherm bij het inschakelen
[ Voor 38% gewijzigd door henri86 op 01-05-2015 15:39 ]
Maar hemel die iconen, voel me bejaard. Maar opgelost dmv een launcher te gebruiken mis dan wel weer de notification counts maar dat kan me niet veel schelen eigenlijk.
Wat ik wel enorm mis zijn de notificatie iconen in de bovenbalk in het lockscreen. Nu zo'n dikke badge in het lockscherm. Verder op deze kleine dingen na, prima te doen deze update.
@JJDM, direct na de update was mijn toestel ook warmer naar mijn idee. De dag na de update was mijn toestel weer zoals het hoort, dus nee geen last (meer) van.
Dat openen van een whatsapp gesprek vertraging heb ik ook..henri86 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:53:
Mijn toestel loopt niet echt vlotter. In-apps blijft ie vaak een paar seconden hangen: Whatsapp openen gaat prima, wil je vervolgens een gesprek openen hangt ie even vast
Tis niet alleen whatsapp, ook gewoon het menu openen e.d. krijg ik veel een leeg scherm (5-10 sec) voordat de pictogrammen geladen worden. Zelfde bij chats in bijv Messenger, duurt ook een tijd voordat ze geladen zijn..ettie1990 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:34:
[...]
Dat openen van een whatsapp gesprek vertraging heb ik ook..
Lijkt een RAM issue? Vrij annoying iig
als dit nog een week aanhoudt ga ik voor een downgrade
Ik zie regelmatig de iconen van de launcher (onderaan) van grijze blokjes invullen naar de iconen zelf. Als ik vervolgens de app launcher open zie ik helemaal niets. Lijk ook behoorlijk wat drain te hebben, maar zou ook met het (refurbished) toestel te maken kunnen hebben.
Ook in Facebook etc vrij veel hele grote vertragingen of zelfs problemen om data op te halen (kan uiteraard ook met facebook te maken hebben).
Alleen mn 64gb kaart van Samsung (c10) werkt niet helemaal naar behoren, moet ik hem eerst formateren wil het weer werken, heeft iemand soms ervaring met die kaartjes van Samsung?
Maakt het dan nog uit of je een een soft of hard reset doet eigenlijk?JJDM schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:08:
Inderdaad, gewoon even resetten en het is weer prima, warmteprobleem heb ik ook geen last meer van.
Alleen mn 64gb kaart van Samsung (c10) werkt niet helemaal naar behoren, moet ik hem eerst formateren wil het weer werken, heeft iemand soms ervaring met die kaartjes van Samsung?
Dat is vervelend! Bij mij werkt het wel prima.. batterijduur heb ik nog niet gechecked of dat is veranderd, lag heb ik wel een keer gehad als ik te vele apps in standby heb staan. Misschien is het zo'n truck net als bij apple om het nieuwere snelle model te kopen haha. Je kan misschien ook en CM rom erop zetten? Die hebben de nieuwe android versie die goed schijnt te werken.GroeneThee schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:18:
Hmmm toch ook de update gedaan. Op eerste gezicht stuk sneller maar die iconen zijn echt groot(en daarmee lelijk) Na een korte tijd, Toestel is stuk trager geworden, lags als een malle, batterij duur achteruit gegaan. Verbinding met Moto360 wordt continue onderbroken, en dat alles ook na een volledige reset... Ik ga denk ik maar weer terug naar kk.
Al ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe high end microsoft toestellen.
[ Voor 118% gewijzigd door henri86 op 19-05-2015 15:58 ]
Raar, want ik heb de Z1 en T-Mobile en heb twee weken terug de update ontvangen.Saampje1460 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:06:
Dit is wat T-Mobile te melden heeft over de Xperia Z1 Lollipop update: ''De Z1 L update is helaas niet uitgebracht omdat deze tóch niet volledig aan onze kwaliteitseisen voldeed. Wij hopen zo spoedig mogelijk de verbeterde software te ontvangen. Zodra ik hier meer info over heb zal ik dit hier delen.''
Dit geldt specifiek voor T-Mobile branded toestellen.Poulske schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:08:
[...]
Raar, want ik heb de Z1 en T-Mobile en heb twee weken terug de update ontvangen.
Ik heb zelf een T-Mobile branded Z1 en deze heeft inderdaad nog geen Android Lollipop mogen ontvangen.
14.5.A.0.270
Xperia Z1 update (14.5.A.0.270) changelog
– Ensured the lock screen / notification bar doesn’t indicate “no service” when the device has coverage
– Added a Sony feature; bringing back the “close-all-button” in the activity menu, so you can easily close all apps at once
– Unblocked devices with server policies (such as Exchange Active Sync for e-mail), to enable the new Lollipop lock-screen notifications
– Ensured the LED light is lit across all sound modes – and no longer offset by “silent”
– Made the necessary fixes to enable the easy movement of content from internal memory to external microSD card (something we saw affecting a few devices)
– Improved messaging functionality in Ultra stamina mode – some conversations could not be opened before in Ultra stamina mode
http://www.xperiablog.net...270-starts-rolling-today/
Ik kon de vorige update nog niet krijgen, maar deze in 1 keer wel. Morgen maar updaten.GroeneThee schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:49:
En er komt blijkbaar nog een update aan :
14.5.A.0.270
Xperia Z1 update (14.5.A.0.270) changelog
– Ensured the lock screen / notification bar doesn’t indicate “no service” when the device has coverage
– Added a Sony feature; bringing back the “close-all-button” in the activity menu, so you can easily close all apps at once
– Unblocked devices with server policies (such as Exchange Active Sync for e-mail), to enable the new Lollipop lock-screen notifications
– Ensured the LED light is lit across all sound modes – and no longer offset by “silent”
– Made the necessary fixes to enable the easy movement of content from internal memory to external microSD card (something we saw affecting a few devices)
– Improved messaging functionality in Ultra stamina mode – some conversations could not be opened before in Ultra stamina mode
http://www.xperiablog.net...270-starts-rolling-today/
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Heb de telefoon in September 2013 bij een abonnement verkregen, dus zit nog onder mijn 2-jaars contract.
De laatste tijd schakelt de telefoon uit omdat de batterij leeg is, met diverse tooltjes heb ik echter de batterijstatus gecheckt en de batterij is nog niet leeg.
Het ergste geval had ik hedenochtend, de telefoon om 08:15 uit de lader getrokken (op 100%), amper gebruikt; 1 SMS en 1 Facebook bericht.. Vervolgens om 09:30 gaf de accu 78% en *poef* de telefoon ging uit. Nog geen twee uur op 1 volle lading kan toch niet kloppen..
Volgens de specs heeft de batterij een capaciteit van 3000mAh.
Mbv battery monitor heb ik statistieken op de achtergrond laten draaien en het blijkt dat de telefoon zich uitschakelt tussen de 1500 en 1800mAh. De batterij zou theoretisch dan nog half vol moeten zijn.
Ik heb verder gezocht en het blijkt dat Android automatisch de telefoon uitschakelt als de spanning onder de 3.4mV komt. Volgens mijn batterij log komt de telefoon inderdaad onder de 3.4mV op de momenten dat hij uitschakelt.
Heb al van alles geprobeerd, volledige laadcyclus (naar 100%), dan batterij calibreren en naar 0% laten leeglopen en dan weer naar 100%. Niks werkt, het probleem lijkt zich alleen maar te veregeren.
Officiëel is de batterij van de Z1 niet te vervangen maar ik heb welhaast het idee dat dat nu wel noodzakelijk is.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Je kan er een nieuwe accu in laten zettrn, is wel je waterdichheid weg. Tenzij je het aan Sony zelf laat doen natuurlijk, succes
Heb in totaal de telefoon vandaag 4x moeten laden.
Lijkt me dat ik geen andere keuze heb dan de batterij te laten vervangen. Ellende is dat m'n foon geroot is dus Sony zal er niet happig zijn support op te leveren.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Rooten laat geen sporen na, je kan best gewoon backuppen en daarna laten herstellen via de tool van Sony zodat je een maagdelijke telefoon hebt om in te dienen.ScuL schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:10:
Lijkt me dat ik geen andere keuze heb dan de batterij te laten vervangen. Ellende is dat m'n foon geroot is dus Sony zal er niet happig zijn support op te leveren.
Het is dat ik gehecht ben aan media go en de music app van Sony, anders had ik ' allang geroot
Zeker dat die dingen kapot gaan bij het rooten? Ik dacht namelijk dat dat enkel gebeurde bij het unlocken van de bootloader, maar dat is iets totaal anders dan rooten.Frenz64 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:58:
Hier ook een redelijk ontevreden naar Lollipop updater, veel trager, iconen die pas na een paar seconden van grijs naar zichtbaar komen, batterij niet altijd slecht, maar soms heel snel leeg.
Het is dat ik gehecht ben aan media go en de music app van Sony, anders had ik ' allang geroot
Bovendien heb ik gehoord dat de algoritmen van de dac minder zijn, technisch waarschijnlijk niet correct geformuleerd, maar het weerhoud me iig
Mijn vorige telefoons waren allemaal ontzettend sloom na 2 jaar. Toen ik mijn Z1 kreeg liep ik nog rond met een HTC sensation, apps werden veel te zwaar voor dat ding. De Z1 is mij nu nog wel snel genoeg...
Ik ga dus lekker over om Sim Only. Of misschien verkoop ik hem wel en maak ik voor de grap de overstap naar windows phone.
Ben ook benieuwd.. wacht nu al te lang op Lollipop (T-mobile branded)Frenz64 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:17:
Kijk, dat klinkt goed, gewoon via XDA te vinden of heb je een linkje voor me?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Bij 5.1 schijnt dit beter te worden, maar de vraag is of die voor de Z1 nog komt, laat staan wanneer.
Kan je aanraden om dat te doen met een fresh install (factory reset).buran schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:11:
Net update 14.5.A.0.270 geïnstalleerd, ben benieuwd of deze update verbetering brengt.
Momenteel ook al 5.02 maar met buildnummer 14.5.A.0.242.Xperia Z1 update (14.5.A.0.270) changelog
[ Voor 84% gewijzigd door GroeneThee op 10-06-2015 15:09 ]
Is er een manier om handmatig nummers te verplaatsen naar hetzelfde album?
Je kan als je het nummer afspeelt op het optie knopje naast de titel drukken, daar kan je muziekinfo bewerken en dan kan je het album handmatig veranderen. Als je het album van de single dan verandert in die van het album waar het nummer in hoort zal deze normaal gesproken in album komen te staan en kan je ze op shuffle afspelen.Poulske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:05:
Ik gebruik de ingebouwde Muziek app van Sony, en luister hierin vaak naar albums. Nu heb ik het volgende probleem: ik heb van een aantal albums legale downloads verkregen, maar nu zet de app de singles in een apart album waardoor het album verdeeld word en ik het niet in een keer op shuffle kan duwen.
Is er een manier om handmatig nummers te verplaatsen naar hetzelfde album?
Dit heb ik al geprobeerd en dat werkt niet, dan ontstaan er twee dezelfde albums. Met een de ene 3 liedjes, en in de andere de overige liedjes.lucjuh8 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:34:
[...]
Je kan als je het nummer afspeelt op het optie knopje naast de titel drukken, daar kan je muziekinfo bewerken en dan kan je het album handmatig veranderen. Als je het album van de single dan verandert in die van het album waar het nummer in hoort zal deze normaal gesproken in album komen te staan en kan je ze op shuffle afspelen.
Vreemd, heb het net zelf geprobeerd, het is twee keer gelukt maar drie keer niet geluktPoulske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:42:
[...]
Dit heb ik al geprobeerd en dat werkt niet, dan ontstaan er twee dezelfde albums. Met een de ene 3 liedjes, en in de andere de overige liedjes.
Dank je wel dat voor mij Googled. Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht!GroeneThee schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:40:
Is erg makkelijk om te doen al kosten die kleine klepjes toch nog een paar euro.
http://bfy.tw/HXd
Maargoed, het is gelukt. Was wel even spannend, aangezien na 2 jaar de rek van het rubbertje er behoorlijk uit was.
No problemMaargoed, het is gelukt. Was wel even spannend, aangezien na 2 jaar de rek van het rubbertje er behoorlijk uit was.
Die ik heb gekocht is wel slechte namaak. Als je even niet oplet zet je 'm ondersteboven erop en dan maakt hij omgepoold ook contact
En het magneetje plakt makkelijk aan bijv. de koelkast en probeert die dan op te laden. Gelukkig zit er een limiet op de USB lader
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Backup nu aan het maken en upgraden
OTA word de update aangebodenAcidBanger schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:54:
Weet iemand of het mogelijk is om die T-mobile Branding zooi van je telefoon af te gooien en een normale (Originele) Sony ROM erop te plaatsen. Zit nu al zo lang op lollipop te wachten dat het me te lang duurt.
[ Voor 59% gewijzigd door aReaRe op 18-06-2015 17:02 . Reden: Aanvulling ]
Verwijderd
batterij gaat 2-3 uur mee
Geluid van de luidspreker en van de oordopjes is ontzettend slecht. Totaal geen Bass meer.
Telefoon wordt ontzettend heet.
Camera werkt niet goed meer. Foto's maken is heel langzaam en de kwaliteit is lager.
Apps willen niet laden of starten gewoon helemaal niet op
Zwart scherm als ik album open. Moet de telefoon dan uitzetten om er weer uit te komen.
Inmiddels heb ik mijn oude telefoon weer tevoorschijn gehaald. Deze is niet meer te gebruiken. Morgen reset ik de telefoon.
Ik heb nog steeds geen update btw.
Wel loopt de muziek App soms vast bij bepaalde nummers komt dat door een corrupt mp3tje ofzo ? Afspelen op de pc Is geen probleem.
Daar staat niet alles, alleen contacten met een email adres worden gesynched met Google.kaasaanfiets schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:09:
Heb jeje contacten niet gesynchroniseerd met Google dan?
Had ik het maar eerder gedaan, maarja, kost zoveel tijd.
De backup functionaliteit valt me tegen. Via android had ik 3 backups gemaakt, waarvan bij het terugzetten er 2 steeds vastlopen op 30% bij de app Opera. De meest simpele backup zonder eigen apps wilde wel terugzetten.
De backup via de computer met Sony PC Companion doet het niet veel beter, die zet de backup wel terug, maar alleen de data van apps die nog geïnstalleerd zijn. Aangezien er bijna geen apps meer opstaan slaat die backup heel veel data van apps over.
Verder is de volgorde van de apps weg, de instellingen van het snelmenu, en alle inloggevens voor apps als clouddiensten en bankieren.
Veel meer werk dan ik gehoopt had.
Niet om negatief te zijn, maar dat heb ik een maand geleden ook gedaan (was niet meer te werken met dat ding), maar ondertussen is de snelheid van alles alweer redelijk ingekakt. Het is niet zo erg als dat het eerst was, maar de snelheid van net na de hard reset is weg. Hij lijkt ook weer veel te snel apps te killen, zelfs als ze op de voorgrond draaien (Whatsapp bijvoorbeeld)henri86 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:30:
Na 2 maanden van frustraties vanwege een enorm trage en energievretende telefoon (witte/zwarte schermen bij het openen van apps die soms wel een minuut of langer duurden) na de update naar Lollipop, 2 dagen terug toch maar eens een factory reset gedaan... En momenteel loopt ie weer als een zonnetje met verbluffende accutijden!
Had ik het maar eerder gedaan, maarja, kost zoveel tijd.
There is no place like 127.0.0.1
ik wou het nog een half jaar uitstellen maar mijn batterij is zover versleten dat ie net een werkdag meekomt en dan echt naar een lader snakt helaas
Merk ook wel de problemen met geheugenbeheer, maar kan er op dit moment ook nog wel mee leven. Heb wel het vermoeden dat als ik een waardige opvolger heb gezien ik spontaan meer last van de problemen ga krijgen
Ik heb al factory reset gedaan na update, maar wil nu toch graag terug naar Android 4.3. Vraag is of het mogelijk is met een Vodafone toestel en hoe, iemand suggesties of een tutorial hoe ik downgrade kan uitvoeren?
Wil je terug naar 4.3 of 4,4?
Hier eem FTF uitzoeken, en flashen met flashtool. Ik denk alleen wel dat je alles kwijt gaat zijn, zeker omdat 4.4 nog Dalvik gebruikte ipv ART.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Ik heb ém nog niet binnen, hij wordt al wel uitgerold vanaf de 14e. Ben erg benieuwd naar je bevindingen, vooral naar of het memory leak probleem er nog is en batterij prestaties. Al zal je die een dag of twee / drie moeten geven.ditbenikecht schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:47:
Yes, na lang wachten eindelijk de update naar Android 5.1 beschikbaar en vanavond geïnstalleerd. Ben ik de eerste?
Sony Xperia Android 5.1.1 Lollipop Changelog
– Improvements to volume and silent mode control, more control of your alerts, simplified and enhanced design
– Integration of LinkedIn with your Calendar and Contacts
– Camera focus, speed and accuracy improvements in Superior Auto mode
– Many new features for Xperia in Business, enhancing enterprise support for Xperia
– Now take pictures from the camera using Sony SmartWatch 3; use the SW3 as a remote shutter button
– Instant calendar events – create & share smart events directly from any email
– Calendar agenda in Email – no need to switch apps to check upcoming events
– Richer Xperia themes
– New Settings menu icons
– Additional options for Wi-Fi and Bluetooth in notification menu
[ Voor 9% gewijzigd door GroeneThee op 20-09-2015 10:48 ]