Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Is het overwegen waard inderdaad. Hoop dat hij het nog even uithoudt tot de Note 5 er is :)
Al ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe high end microsoft toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
Edit: gevonden, nvm :)

[ Voor 118% gewijzigd door henri86 op 19-05-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Dit is wat T-Mobile te melden heeft over de Xperia Z1 Lollipop update: ''De Z1 L update is helaas niet uitgebracht omdat deze tóch niet volledig aan onze kwaliteitseisen voldeed. Wij hopen zo spoedig mogelijk de verbeterde software te ontvangen. Zodra ik hier meer info over heb zal ik dit hier delen.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
Saampje1460 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:06:
Dit is wat T-Mobile te melden heeft over de Xperia Z1 Lollipop update: ''De Z1 L update is helaas niet uitgebracht omdat deze tóch niet volledig aan onze kwaliteitseisen voldeed. Wij hopen zo spoedig mogelijk de verbeterde software te ontvangen. Zodra ik hier meer info over heb zal ik dit hier delen.''
Raar, want ik heb de Z1 en T-Mobile en heb twee weken terug de update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Poulske schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:08:
[...]

Raar, want ik heb de Z1 en T-Mobile en heb twee weken terug de update ontvangen.
Dit geldt specifiek voor T-Mobile branded toestellen.
Ik heb zelf een T-Mobile branded Z1 en deze heeft inderdaad nog geen Android Lollipop mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
En er komt blijkbaar nog een update aan :
14.5.A.0.270

Xperia Z1 update (14.5.A.0.270) changelog

– Ensured the lock screen / notification bar doesn’t indicate “no service” when the device has coverage
– Added a Sony feature; bringing back the “close-all-button” in the activity menu, so you can easily close all apps at once
– Unblocked devices with server policies (such as Exchange Active Sync for e-mail), to enable the new Lollipop lock-screen notifications
– Ensured the LED light is lit across all sound modes – and no longer offset by “silent”
– Made the necessary fixes to enable the easy movement of content from internal memory to external microSD card (something we saw affecting a few devices)
– Improved messaging functionality in Ultra stamina mode – some conversations could not be opened before in Ultra stamina mode

http://www.xperiablog.net...270-starts-rolling-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
GroeneThee schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:49:
En er komt blijkbaar nog een update aan :
14.5.A.0.270

– Ensured the lock screen / notification bar doesn’t indicate “no service” when the device has coverage
– Added a Sony feature; bringing back the “close-all-button” in the activity menu, so you can easily close all apps at once
– Unblocked devices with server policies (such as Exchange Active Sync for e-mail), to enable the new Lollipop lock-screen notifications
– Ensured the LED light is lit across all sound modes – and no longer offset by “silent”
– Made the necessary fixes to enable the easy movement of content from internal memory to external microSD card (something we saw affecting a few devices)
– Improved messaging functionality in Ultra stamina mode – some conversations could not be opened before in Ultra stamina mode

http://www.xperiablog.net...270-starts-rolling-today/
Ik kon de vorige update nog niet krijgen, maar deze in 1 keer wel. Morgen maar updaten.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:20
Ik heb sinds kort chronische problemen met de batterij van mijn Z1.
Heb de telefoon in September 2013 bij een abonnement verkregen, dus zit nog onder mijn 2-jaars contract.

De laatste tijd schakelt de telefoon uit omdat de batterij leeg is, met diverse tooltjes heb ik echter de batterijstatus gecheckt en de batterij is nog niet leeg.
Het ergste geval had ik hedenochtend, de telefoon om 08:15 uit de lader getrokken (op 100%), amper gebruikt; 1 SMS en 1 Facebook bericht.. Vervolgens om 09:30 gaf de accu 78% en *poef* de telefoon ging uit. Nog geen twee uur op 1 volle lading kan toch niet kloppen..

Volgens de specs heeft de batterij een capaciteit van 3000mAh.
Mbv battery monitor heb ik statistieken op de achtergrond laten draaien en het blijkt dat de telefoon zich uitschakelt tussen de 1500 en 1800mAh. De batterij zou theoretisch dan nog half vol moeten zijn.

Ik heb verder gezocht en het blijkt dat Android automatisch de telefoon uitschakelt als de spanning onder de 3.4mV komt. Volgens mijn batterij log komt de telefoon inderdaad onder de 3.4mV op de momenten dat hij uitschakelt.

Heb al van alles geprobeerd, volledige laadcyclus (naar 100%), dan batterij calibreren en naar 0% laten leeglopen en dan weer naar 100%. Niks werkt, het probleem lijkt zich alleen maar te veregeren.

Officiëel is de batterij van de Z1 niet te vervangen maar ik heb welhaast het idee dat dat nu wel noodzakelijk is.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:57
je hebt gewoon pech dat je batt naar dr klote is dan denk ik. Ik heb m ook in sept voor 2 jaar gehaald idd. maar ik ga echt letterlijk heeeel goed om met de accu, goed laden, geef halve beurten etc. Maar ook die van mij gaat laatste tijd aanzienlijk minder mee moet ik zeggen.

Je kan er een nieuwe accu in laten zettrn, is wel je waterdichheid weg. Tenzij je het aan Sony zelf laat doen natuurlijk, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja daar ben ik ook bang voor, vandaag was het helemaal ruk. Telefoon om 09:00 uit de lader, 1 uur lader batterij leeg. Weer in de lader voor 2 uur tot 100%, weer gebruikt, 1 uur later de telefoon weer uitgevallen.

Heb in totaal de telefoon vandaag 4x moeten laden.

Lijkt me dat ik geen andere keuze heb dan de batterij te laten vervangen. Ellende is dat m'n foon geroot is dus Sony zal er niet happig zijn support op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

ScuL schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:10:
Lijkt me dat ik geen andere keuze heb dan de batterij te laten vervangen. Ellende is dat m'n foon geroot is dus Sony zal er niet happig zijn support op te leveren.
Rooten laat geen sporen na, je kan best gewoon backuppen en daarna laten herstellen via de tool van Sony zodat je een maagdelijke telefoon hebt om in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hier ook een redelijk ontevreden naar Lollipop updater, veel trager, iconen die pas na een paar seconden van grijs naar zichtbaar komen, batterij niet altijd slecht, maar soms heel snel leeg.

Het is dat ik gehecht ben aan media go en de music app van Sony, anders had ik ' allang geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Frenz64 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:58:
Hier ook een redelijk ontevreden naar Lollipop updater, veel trager, iconen die pas na een paar seconden van grijs naar zichtbaar komen, batterij niet altijd slecht, maar soms heel snel leeg.

Het is dat ik gehecht ben aan media go en de music app van Sony, anders had ik ' allang geroot
Zeker dat die dingen kapot gaan bij het rooten? Ik dacht namelijk dat dat enkel gebeurde bij het unlocken van de bootloader, maar dat is iets totaal anders dan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik bedoel meer dat ik de kwaliteit van de Sony walkman app ga missen als ik een custom rom erop zet

Bovendien heb ik gehoord dat de algoritmen van de dac minder zijn, technisch waarschijnlijk niet correct geformuleerd, maar het weerhoud me iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Want de audiokwaliteit van de Z1 was een reden om voor Sony te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Er bestaan custom ROMs die gebaseerd zijn op de standaard firmware van Sony, maar met tal van verbeteringen. Die zijn normaal volledig compatibel met alle DRM-gerelateerde zaken van Sony, zoals trackID, de betere algoritmes bij ruisonderdrukking, etc. Ze hoeven niet allemaal volledig anders te zijn zoals bv Cyanogen Mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Kijk, dat klinkt goed, gewoon via XDA te vinden of heb je een linkje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Nog 3 weekjes en ik mag mijn abonnement weer verlengen, heb de telefoon op release gekregen geloof ik. Zal dus niet de enige zijn :). Ondanks dat ik 2x een spontane barst heb gekregen (welke wel gerepareerd is), ben ik nog wel tevreden met mijn toestel.

Mijn vorige telefoons waren allemaal ontzettend sloom na 2 jaar. Toen ik mijn Z1 kreeg liep ik nog rond met een HTC sensation, apps werden veel te zwaar voor dat ding. De Z1 is mij nu nog wel snel genoeg...

Ik ga dus lekker over om Sim Only. Of misschien verkoop ik hem wel en maak ik voor de grap de overstap naar windows phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 13:20
Frenz64 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:17:
Kijk, dat klinkt goed, gewoon via XDA te vinden of heb je een linkje voor me?
Ben ook benieuwd.. wacht nu al te lang op Lollipop (T-mobile branded)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Bovendien kan ik je Lollipop niet echt aanraden, bij mij is de Z1 serieus trager geworden tot op het punt van irritatie toe. Daar waar ik voorheen apps niet echt hoefde te sluiten, heb ik nu het idee dat als er meerdere open staan dit het haperen versterkt.

Bij 5.1 schijnt dit beter te worden, maar de vraag is of die voor de Z1 nog komt, laat staan wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik had uiteindelijk dezelfde klachten en na een 2e factory reset,is het wel enorm verbeterd. Wel was Kitkat veel stabieler volgens mij. Momenteel start ik mijn Z1 om de dag opnieuw op. Kleine handeling maar voorkomt redelijk wat irritaties door een langzame telefoon. Kan niet wachten tot september/oktober. Dan ga ik een nieuw telefoontje uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 11:34
Weet iemand of het mogelijk is om die T-mobile Branding zooi van je telefoon af te gooien en een normale (Originele) Sony ROM erop te plaatsen. Zit nu al zo lang op lollipop te wachten dat het me te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Net update 14.5.A.0.270 geïnstalleerd, ben benieuwd of deze update verbetering brengt.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
buran schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:11:
Net update 14.5.A.0.270 geïnstalleerd, ben benieuwd of deze update verbetering brengt.
Kan je aanraden om dat te doen met een fresh install (factory reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
Bedankt voor de tip. Is het mogelijk in Android de huidige instellingen te behouden na een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Je kan met pc companion , al je instellingen ed. in een backup gooien en na factory reset weer terug zetten. werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Kennelijk ligt .238 al ter certificering op ons te wachten!
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3334005&d=1432725470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb net inderdaad een Xperia -systeem update aangeboden gekregen, de update naar 5.02

Momenteel ook al 5.02 maar met buildnummer 14.5.A.0.242.

[ Voor 84% gewijzigd door GroeneThee op 10-06-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
iemand ervaring met het zelf vervangen van de usb klep? Het rubber wat er om heen zit, zit nu bij mij los. Ik ga hem snel maar proberen te vervangen, anders gaat hij richting sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Is erg makkelijk om te doen al kosten die kleine klepjes toch nog een paar euro.

http://bfy.tw/HXd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik gebruik de ingebouwde Muziek app van Sony, en luister hierin vaak naar albums. Nu heb ik het volgende probleem: ik heb van een aantal albums legale downloads verkregen, maar nu zet de app de singles in een apart album waardoor het album verdeeld word en ik het niet in een keer op shuffle kan duwen.

Is er een manier om handmatig nummers te verplaatsen naar hetzelfde album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Poulske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:05:
Ik gebruik de ingebouwde Muziek app van Sony, en luister hierin vaak naar albums. Nu heb ik het volgende probleem: ik heb van een aantal albums legale downloads verkregen, maar nu zet de app de singles in een apart album waardoor het album verdeeld word en ik het niet in een keer op shuffle kan duwen.

Is er een manier om handmatig nummers te verplaatsen naar hetzelfde album?
Je kan als je het nummer afspeelt op het optie knopje naast de titel drukken, daar kan je muziekinfo bewerken en dan kan je het album handmatig veranderen. Als je het album van de single dan verandert in die van het album waar het nummer in hoort zal deze normaal gesproken in album komen te staan en kan je ze op shuffle afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
lucjuh8 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:34:
[...]

Je kan als je het nummer afspeelt op het optie knopje naast de titel drukken, daar kan je muziekinfo bewerken en dan kan je het album handmatig veranderen. Als je het album van de single dan verandert in die van het album waar het nummer in hoort zal deze normaal gesproken in album komen te staan en kan je ze op shuffle afspelen.
Dit heb ik al geprobeerd en dat werkt niet, dan ontstaan er twee dezelfde albums. Met een de ene 3 liedjes, en in de andere de overige liedjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Poulske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:42:
[...]

Dit heb ik al geprobeerd en dat werkt niet, dan ontstaan er twee dezelfde albums. Met een de ene 3 liedjes, en in de andere de overige liedjes.
Vreemd, heb het net zelf geprobeerd, het is twee keer gelukt maar drie keer niet gelukt 8)7 . Misschien werkt het door via verkenner op je pc aangesloten daar het album te veranderen en in de zelfde map te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
GroeneThee schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:40:
Is erg makkelijk om te doen al kosten die kleine klepjes toch nog een paar euro.

http://bfy.tw/HXd
Dank je wel dat voor mij Googled. Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht!

Maargoed, het is gelukt. Was wel even spannend, aangezien na 2 jaar de rek van het rubbertje er behoorlijk uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Maargoed, het is gelukt. Was wel even spannend, aangezien na 2 jaar de rek van het rubbertje er behoorlijk uit was.
No problem :) Ik gebruik zelf zoveel mogelijk het opladen via de magnetische aansluiting. Gaat langzamer maar werkt prima. Rubbertjes af en toe een beetje licht invetten met vaseline schijnt ook te helpen. Maar een neiuwe kost natuurlijk ook niet de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Voor het opladen kan je op ebay goedkoop magnetische USB-kabeltjes vinden, scheelt een hoop geklep.
Die ik heb gekocht is wel slechte namaak. Als je even niet oplet zet je 'm ondersteboven erop en dan maakt hij omgepoold ook contact :F Gelukkig geen schade... de telefoon schakelt zichzelf uit.
En het magneetje plakt makkelijk aan bijv. de koelkast en probeert die dan op te laden. Gelukkig zit er een limiet op de USB lader :*)

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Eindelijk Lollipop voor Tmobile branded toestel aangeboden: 14.5.A.0.283 / R3D. *O*

Backup nu aan het maken en upgraden :Y
AcidBanger schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:54:
Weet iemand of het mogelijk is om die T-mobile Branding zooi van je telefoon af te gooien en een normale (Originele) Sony ROM erop te plaatsen. Zit nu al zo lang op lollipop te wachten dat het me te lang duurt.
OTA word de update aangeboden :)

[ Voor 59% gewijzigd door aReaRe op 18-06-2015 17:02 . Reden: Aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de update naar 5.0.2 gedaan. Kort samengevat wat er nu mis is met het toestel:
batterij gaat 2-3 uur mee
Geluid van de luidspreker en van de oordopjes is ontzettend slecht. Totaal geen Bass meer.
Telefoon wordt ontzettend heet.
Camera werkt niet goed meer. Foto's maken is heel langzaam en de kwaliteit is lager.
Apps willen niet laden of starten gewoon helemaal niet op
Zwart scherm als ik album open. Moet de telefoon dan uitzetten om er weer uit te komen.

Inmiddels heb ik mijn oude telefoon weer tevoorschijn gehaald. Deze is niet meer te gebruiken. Morgen reset ik de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Inderdaad is een factory reset de beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Wel eerst een backup maken voor die factory reset na de upgrade naar 5.0.2. Gelukkig dat ik het gedaan had, was ineens al mijn contacten kwijt.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heb jeje contacten niet gesynchroniseerd met Google dan?

Ik heb nog steeds geen update btw.
Wel loopt de muziek App soms vast bij bepaalde nummers komt dat door een corrupt mp3tje ofzo ? Afspelen op de pc Is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

kaasaanfiets schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:09:
Heb jeje contacten niet gesynchroniseerd met Google dan?
Daar staat niet alles, alleen contacten met een email adres worden gesynched met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
Na 2 maanden van frustraties vanwege een enorm trage en energievretende telefoon (witte/zwarte schermen bij het openen van apps die soms wel een minuut of langer duurden) na de update naar Lollipop, 2 dagen terug toch maar eens een factory reset gedaan... En momenteel loopt ie weer als een zonnetje met verbluffende accutijden!
Had ik het maar eerder gedaan, maarja, kost zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:21
Ook ik heb eindelijk een fabrieksinstellingen herstellen met alles wissen gedaan.
De backup functionaliteit valt me tegen. Via android had ik 3 backups gemaakt, waarvan bij het terugzetten er 2 steeds vastlopen op 30% bij de app Opera. De meest simpele backup zonder eigen apps wilde wel terugzetten.
De backup via de computer met Sony PC Companion doet het niet veel beter, die zet de backup wel terug, maar alleen de data van apps die nog geïnstalleerd zijn. Aangezien er bijna geen apps meer opstaan slaat die backup heel veel data van apps over.
Verder is de volgorde van de apps weg, de instellingen van het snelmenu, en alle inloggevens voor apps als clouddiensten en bankieren.
Veel meer werk dan ik gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:38
henri86 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:30:
Na 2 maanden van frustraties vanwege een enorm trage en energievretende telefoon (witte/zwarte schermen bij het openen van apps die soms wel een minuut of langer duurden) na de update naar Lollipop, 2 dagen terug toch maar eens een factory reset gedaan... En momenteel loopt ie weer als een zonnetje met verbluffende accutijden!
Had ik het maar eerder gedaan, maarja, kost zoveel tijd.
Niet om negatief te zijn, maar dat heb ik een maand geleden ook gedaan (was niet meer te werken met dat ding), maar ondertussen is de snelheid van alles alweer redelijk ingekakt. Het is niet zo erg als dat het eerst was, maar de snelheid van net na de hard reset is weg. Hij lijkt ook weer veel te snel apps te killen, zelfs als ze op de voorgrond draaien (Whatsapp bijvoorbeeld)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb dezelfde ervaring, de problemen met het geheugenbeheer binnen Lollipop breken de Z1 in ieder geval redelijk op. Heb het toestel sinds de dag van de release maar hij zal hem toch gaan vervangen binnen enkele weken. Eigenlijk best zin in. Wel voor het eerst 2 jaar met een telefoon gedaan, dus overal zeer tevreden met de Z1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
hetzelfde geval hier, ik wacht op de Z5, wellicht dat dat een goede vervanger word,
ik wou het nog een half jaar uitstellen maar mijn batterij is zover versleten dat ie net een werkdag meekomt en dan echt naar een lader snakt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Mijn batterij is na 2 jaar nog pico bello in orde, maar heb het idee dat bij de laatste keer RMA wegens spontaan gebarsten scherm (2x gebeurd) ook de batterij om de een of andere reden is vervangen.

Merk ook wel de problemen met geheugenbeheer, maar kan er op dit moment ook nog wel mee leven. Heb wel het vermoeden dat als ik een waardige opvolger heb gezien ik spontaan meer last van de problemen ga krijgen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Mensen hier ook dat de telefoon soms zo diep in slaap is dat bij unlocken alles voor 5-10 sec niet reageert? De klok loopt dan zelfs 5 minuten tot meer dan een uur achter. Pas als die geupdate is kan ik iets doen. Soms duurt het zo lang voordat het scherm reageert dat ik telefoontjes mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Zo extreem heb ik het nooit gehad, heb je na de update al eens een complete reset gedaan?(wel even een backup maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Jep, maandje geleden gedaan. Voor een paar dagen was die weer als nieuw, maar nu is alles weer ingekakt. Ga morgen maar terug naar 4.4 denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
Zelfde probleem hier, telefoon reageert traag en wordt warm, batterij gaat veel korter mee, random reboots, muziek klinkt slecht.

Ik heb al factory reset gedaan na update, maar wil nu toch graag terug naar Android 4.3. Vraag is of het mogelijk is met een Vodafone toestel en hoe, iemand suggesties of een tutorial hoe ik downgrade kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Batterij is hier juist heel goed, na 12 uur van de lader met 45 min screen-on had ik nog 70% over.
Wil je terug naar 4.3 of 4,4?
Hier eem FTF uitzoeken, en flashen met flashtool. Ik denk alleen wel dat je alles kwijt gaat zijn, zeker omdat 4.4 nog Dalvik gebruikte ipv ART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Is het het waard om te wachten op de 5.1.1 update? Of brengt dat weinig verbeteringen voor de Z1?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Dannisi
Ik las dat Nexus eigenaren zeiden dat 5.1 de memory leaks ellende van 5.0 gefixed schijnt te hebben.

• ditbenikecht
Yes, na lang wachten eindelijk de update naar Android 5.1 beschikbaar en vanavond geïnstalleerd. Ben ik de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
ditbenikecht schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:47:
Yes, na lang wachten eindelijk de update naar Android 5.1 beschikbaar en vanavond geïnstalleerd. Ben ik de eerste?
Ik heb ém nog niet binnen, hij wordt al wel uitgerold vanaf de 14e. Ben erg benieuwd naar je bevindingen, vooral naar of het memory leak probleem er nog is en batterij prestaties. Al zal je die een dag of twee / drie moeten geven.

Sony Xperia Android 5.1.1 Lollipop Changelog

– Improvements to volume and silent mode control, more control of your alerts, simplified and enhanced design
– Integration of LinkedIn with your Calendar and Contacts
– Camera focus, speed and accuracy improvements in Superior Auto mode
– Many new features for Xperia in Business, enhancing enterprise support for Xperia
– Now take pictures from the camera using Sony SmartWatch 3; use the SW3 as a remote shutter button
– Instant calendar events – create & share smart events directly from any email
– Calendar agenda in Email – no need to switch apps to check upcoming events
– Richer Xperia themes
– New Settings menu icons
– Additional options for Wi-Fi and Bluetooth in notification menu

[ Voor 9% gewijzigd door GroeneThee op 20-09-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Bedankt voor de tip, ditbenikecht! Na een maand heb ik ook de update binnen. Ik heb deze gisteravond OTA geïnstalleerd, maar is het in verband met eventuele problemen aan te raden een 'clean install' te doen? Dus via PC Companion "Mijn telefoon herstellen"?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik doe altijd een clean install. Voorkomt vaak veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik heb geen clean install gedaan. Mijn eerste ervaringen:
Snelheid is terug, alles gaat weer soepel en vloeiend.
Pictogrammen laden weer zoals het hoort, geen vertraging met grijze vakjes.
Style is wat veranderd, nieuwe pictogrammen en hier en daar is het lettertype anders.
De batterij liep de eerste dag na de update als een malle leeg. Tweede dag gaat de batterij weer mee zoals met android 5.0, oftewel vrij slecht. Ruim 40% van mijn batterijgebruik komt door android processen. Daarna pas mijn beeldscherm en met enkele luttele procenten de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Als je je Z1 al langer dan 18~24 maanden hebt dan kan het lonen door Sony de batterij te laten vervangen. Mijn 2 jaar oude Z1 werd onbruikbaar door de slechte accu-capaciteit en na een korte diagnose bleek dat de batterij zo ver heen was dat hij intern begon te lekken. Met een nieuwe batterij loopt mijn telefoon nu weer 24 tot 36uur met één lading :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Vroeger kon je het volgende nummer: *#*#7378423#*#* 'bellen', en dan kon je een battery health test doen. Helaas is dat sinds de laatste update eruit gesloopt. :(
Mijn batterij is nog niet zo erg dat ik heb ' em zou vervangen.
Ben overigens wel benieuwd wat de kosten waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik weet niet wat ze er in Nederland voor rekenen maar het Sony service centre in NZ rekende $100, dus omgerekend zo'n 55 euro. Watervastheid blijft behouden, ze maken hem open dmv een hittekanon en sealen hem ook weer dicht. Zelf vergangen gaat helaas zeer moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Nee hoor, met een föhn heb je 'm zo open. Alleen waterdichtheid is dan geen garantie meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Het vervangen is inderdaad niet heel moeilijk maar wel een precies werkje. Volgens mij kost een nieuwe batterij ca. 20-25 dollar dus dan zou je relatief goedkoop uit zijn. Mocht het via sony 50-60 euro kosten en ik mijn telefoon iet meteen 3 weken kwijt zijn, zou dat overigens mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:14

ettie1990

PSN:ettiesick

Ik ben op dit moment ook bezig om Lollipop 5.1 te downloaden op mijn Xperia Z1, joepie!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Heb mijn Z1 net terug van de reparatie via T-mobile. De klepjes en de trilmoter zijn gefixt. Echter is de telefoon niet echt goed terug in elkaar gezet, hij is makkelijk een millimeter dikker geworden en de mini jack uitgang is nu kapot :-(
Ik denk dat ik hem een van de komende dagen maar weer terug breng. Heeft iemand anders er ook ervaring mee dat de reparatie zo waardeloos word uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst ook mijn Z1 ter reparatie aangeboden bij T-mobile. Batterij was echt heel slecht en het batterij-klepje was eraf.
Uiteindelijk was ik hem 2 weken kwijt. Batterij doet het nu weer goed, er is wel een nieuw klepje gemonteerd, maar deze sluit niet zo goed waardoor ik er niet mee zou gaan zwemmen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Ik ben na de android 5.1.1 weer helemaal tevreden met mijn Xperia Z1. Weet alleen niet of dit nou komt omdat 5.1.1 zo goed is of omdat ik me zo geïrriteerd heb aan 5.0. Weer lekker snel en bij nauwelijks gebruik haal ik 2 tot 3 dagen op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Helaas nog steeds niets hier. Hoor/lees inderdaad goede verhalen voor de 5.1.1 versie op de Z1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Dannisi schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 04:36:
Mensen hier ook dat de telefoon soms zo diep in slaap is dat bij unlocken alles voor 5-10 sec niet reageert? De klok loopt dan zelfs 5 minuten tot meer dan een uur achter. Pas als die geupdate is kan ik iets doen. Soms duurt het zo lang voordat het scherm reageert dat ik telefoontjes mis.
Ja, klinkt zeer bekend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Het gekke is trouwens dat ik dat sinds 5.0 had. Ben terug gegaan naar 4.4, met een hard reset en alles, en heb het nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik wacht ook nog steeds met smart op de update gezien de geheugen problemen bloed irritant zijn. Navigeren en muziek luisteren gaat gewoon heel slecht samen momenteel terwijl dat met oudere versies prima ging. Helaas nemen ze nogal ruim de tijd om de file voor de C6903 met NL customisation 1276-7284 te release...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Gekke is dat verscheidene mensen die ik ken 'em al hebben gehad? Ook hier zijn meldingen geweest die de update al binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Andere customisation? Volgens http://scavenger.ch/xperi...?model=C6903&id=1276-7284 is hij er nog niet. In de lijst zie je wel andere customisations voor bijvoorbeeld T-Mobile en Vodafone.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 13-09 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

er is een petitie gestart om Android M toch op z1 te krijgen. Zie
http://forum.xda-develope...-6-0-marshmallow-t3225101

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Iemand al een update ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Nope en check regelmatig, via OTA en pc. Hoewel het allemaal ok draait, irriteert het mij toch :9

[ Voor 1% gewijzigd door GroeneThee op 07-11-2015 06:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Laatst online: 05-08 20:25

his.dudeness

The Dude Abides.

Denkt iemand dat er nog kans is op een Android M update voor de Z1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ik verwacht niet dat deze nog gaat komen, officieel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Als die 5.1.1 ofzo nou komt voor unbranded ben ik tevreden. Nu heb ik nog te maken met 3,5-4 uur battery life.

Android M kan wel wachten voor mn Z6 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Yes alweer een update binnen. Vandaag via OTA melding gekregen over update 14.6.A.1.236. Helaas geen android 6 maar nog steeds 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
ditbenikecht schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:36:
Yes alweer een update binnen. Vandaag via OTA melding gekregen over update 14.6.A.1.236. Helaas geen android 6 maar nog steeds 5.1.1.
Heb branded of unbranded Z1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
BrbZrk schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:51:

[...]

Heb branded of unbranded Z1?
Unbranded, met poolse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
ditbenikecht schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:36:
Heb jij sinds deze update ook last van een random foutmelding dat de headset niet ondersteunt wordt? Gebeurt bij mij iedere minuut, ook als er geen headset of koptelefoon verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
lucjuh8 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:11:
[...]

Heb jij sinds deze update ook last van een random foutmelding dat de headset niet ondersteunt wordt? Gebeurt bij mij iedere minuut, ook als er geen headset of koptelefoon verbonden is.
Nee, nergens last van. Heb ook nooit een headset aangesloten. Zit er niet wat vocht in je aansluiting? Dat de phone denkt dat je iets aangesloten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
batterij pas vervangen, nu kan ik weer 2 dagen ermee doen gelukkig
Ik zit nog wel op een update te wachten, wellicht toch maar eens rooten denk ik.

de headset is bij mij ook een puntje, maar dit is volgens mij te verwijten aan de aansluiting van de z1 zelf, ik hoor er meerdere klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
14.6.A.1.236 update is EINDELIJKKK binnen voor mn unbranded Z1.

Ik was tevreden met de 5.01 versie maar batterij kon beter en idd geluid was zacht.

Ik zal was posten als ik benoemenswaardige verschillen opmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
mesm90 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:08:
batterij pas vervangen, nu kan ik weer 2 dagen ermee doen gelukkig
Dit moet ik morgen ook doen, m'n accu is ondertussen zo slecht dat hij is gaan uitzetten en het scherm er uit aan't duwen is (en houdt het nog maar 3/4 dag). :(

Eerste keer in 12 jaar smartphones dat ik een kapotte accu heb. (ook eerste keer dat ik >2 jaar m'n telefoon niet vervangen heb, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
BrbZrk schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:19:
14.6.A.1.236 update is EINDELIJKKK binnen voor mn unbranded Z1.

Ik was tevreden met de 5.01 versie maar batterij kon beter en idd geluid was zacht.

Ik zal was posten als ik benoemenswaardige verschillen opmerk.
Die heb ik sinds gisteren draaien, maar heb er nog niets noemenswaardig aan gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Hier de update nog steeds niet binnen maar de Z1 is niet meer mijn daily driver. Heb voor de time being nu een nexus 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Wat is jullie ervaring mbt garantie bij Sony? Mijn toestel had garantie tot 14-11 van 2015. Hij is dus nu op 1 dag na 4 maanden uit de garantie en het volgende is er aan de hand:
Ik heb mijn toestel gisteravond terwijl het toestel aanstond aan de lader aangesloten (de accu was op 40 a 50%). Vanochtend stond het toestel echter uit en ik krijg hem niet aan met de aan knop. Hij lijkt helemaal dood.
Op sonymobile.com worden de volgende tips aangedragen:
Volume omhoog en aanknop ingedrukt houden
Zowel volume omhoog als omlaag geprobeerd icm de aanknop (ruim 10 seconden ingedrukt) geen reactie
Opnieuw aan de lader hangen
3 verschillende laders geprobeerd, geen reactie. Lader ook aangesloten op verbruiksmeter, lader verbruikt geen stroom wanneer de telefoon wordt aangesloten
Volume omlaag ingedrukt houden en mbv de usbkabel op de computer aansluiten
Geen reactie, computer herkent telefoon ook niet.
Het rode knopje enkele seconden ingedrukt houden
Geen reactie
Op youtube staat nog een een tip om de batterij los te halen, de lader aan te sluiten en dan de batterij weer aan te sluiten. Maar daarvoor moet je het toestel uit elkaar halen, dan kun je elke vorm van garantie of coulance wel vergeten natuurlijk.

Via de chat contact gehad met de webshop waar ik de telefoon gekocht heb. Daar wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk defect is en omdat hij uit de garantie is zal reparatie niet kosteloos zijn. Coulance is niet mogelijk. Alleen de onderzoekskosten bedragen al 40 tot 80 euro.
Ik had nog aangegeven dat ik van mening ben dat een toestel langer dan 2 jaar hoort mee te gaan, daar was hij het mee eens en hij rade me dan ook aan om contact met Sony op te nemen.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Een nieuw toestel kopen of een dure reparatie zit er financieel op het moment niet in en mijn simkaart past niet in mijn oude telefoon.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
sjirafje schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:27:
Wat is jullie ervaring mbt garantie bij Sony? Mijn toestel had garantie tot 14-11 van 2015. Hij is dus nu op 1 dag na 4 maanden uit de garantie en het volgende is er aan de hand:
Ik heb mijn toestel gisteravond terwijl het toestel aanstond aan de lader aangesloten (de accu was op 40 a 50%). Vanochtend stond het toestel echter uit en ik krijg hem niet aan met de aan knop. Hij lijkt helemaal dood.
Op sonymobile.com worden de volgende tips aangedragen:

[...]
Zowel volume omhoog als omlaag geprobeerd icm de aanknop (ruim 10 seconden ingedrukt) geen reactie

[...]
3 verschillende laders geprobeerd, geen reactie. Lader ook aangesloten op verbruiksmeter, lader verbruikt geen stroom wanneer de telefoon wordt aangesloten

[...]
Geen reactie, computer herkent telefoon ook niet.

[...]
Geen reactie
Op youtube staat nog een een tip om de batterij los te halen, de lader aan te sluiten en dan de batterij weer aan te sluiten. Maar daarvoor moet je het toestel uit elkaar halen, dan kun je elke vorm van garantie of coulance wel vergeten natuurlijk.

Via de chat contact gehad met de webshop waar ik de telefoon gekocht heb. Daar wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk defect is en omdat hij uit de garantie is zal reparatie niet kosteloos zijn. Coulance is niet mogelijk. Alleen de onderzoekskosten bedragen al 40 tot 80 euro.
Ik had nog aangegeven dat ik van mening ben dat een toestel langer dan 2 jaar hoort mee te gaan, daar was hij het mee eens en hij rade me dan ook aan om contact met Sony op te nemen.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Een nieuw toestel kopen of een dure reparatie zit er financieel op het moment niet in en mijn simkaart past niet in mijn oude telefoon.
In plaats van de batterij eruit te slopen bestaat er ook een aan/uit knop voor de batterij, namelijk het rode knopje naast je simkaart. Maar dat heb je dus al geprobeerd... :X Probeer dat eens, dan tijdje aan de oplader en opnieuw proberen te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb hem een dag laten liggen en toen heb ik op de aan knop gedrukt en het rode ledje dat aan geeft dat de batterij leeg is ging branden. Ik heb hem vervolgens aan de lader gehangen en na enkele seconden ging het scherm aan en kreeg ik te zien dat hij ging laden. De batterij was op 1%. Na een geruime tijd laden, toen hij aan gaf dat de batterij op 20% was, heb ik de aan knop weer ingedrukt en hij ging weer als vanouds aan en doet alsof er niets aan de hand is.

Dit suggereert voor mij dat er iets met de batterij aan de hand is. Waarbij ik aan de volgende 2 opties denk:
1) Op een of andere manier heeft de telefoon, terwijl hij aan de lader hing, de batterij helemaal leeg getrokken. Misschien een bug in de software?
2) De batterij is niet meer goed. Hij geeft aan dat hij voller is dan hij werkelijk is?

Iemand nog andere suggesties?

Ik had overigens ook gemaild naar Sony maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
sjirafje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 03:58:
Ik heb hem een dag laten liggen en toen heb ik op de aan knop gedrukt en het rode ledje dat aan geeft dat de batterij leeg is ging branden.
...........
...........

Iemand nog andere suggesties?

Ik had overigens ook gemaild naar Sony maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen.
Ik zou de batterij door een reparatieturk laten vervangen. Heb je geen waterproof tel meer. Maar wel één die tenminste 2 jaar verder kan.

Goedkoopste oplossing. Meer zou ik er niet voor over hebben. (Sony gaat er richting de 200 euro voor vragen) als het natuurlijk aan de batterij ligt.

Zo heb je jezelf tijd gewonnen totdat je een nieuwe Xperia koopt. (ik schrijf hier mijn verhaal op zoals je mss al doorhad)

ÓF je koopt nu meteen een nieuwe telefoon maar dat is psychisch een grote stap ook omdat je zo snel moet beslissen.

Trouwenw ben ik het niet helemaal eens met je over je argument dat een telefoon langeree moet kunnen. Typisch nederlands, klagen nadat je tel niet meer binnen de garantieperiode zit. Je kon daar ook over klagen toen je de telefoon kocht. (dat de garantie 3 of 4 jaar moest zijn) en hij heeft het netjes 2 jaar vol gehouden.

Mijn Xperia Z1 gaat sinds dag 1 al mee en los van dat de batterij nu max 4,5 uur mee gaat is hij in perfecte staat. Gewoon zuinig mee zijn en hopen dat de batterij deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Heb hem nu al weer enige tijd redelijk probleemloos in gebruik. Ik zie bij het stroomverbruik grafiekje nog wel af en toe dat de batterij in een keer 10-20% omlaag gesprongen is. Ben er nu wel vrij zeker van dat het met de batterij te maken heeft.

Ik ga maar eens informeren bij de telefoonwinkeltjes wat het vervangen van de batterij kost. Dan laat ik hem vervangen als hij een volgende keer niet meer aan wil. Met een beetje geluk gaat hij nog een half jaartje mee en koop ik dan een nieuw toestel.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gebruik al 2 jaar mijn Z1 naar tevredenheid, maar sinds een paar weken ondervind ik wat problemen met de acccu.

Het viel me op dat wanneer de accu rond de 15% was, de "energybesparingsmodus" inschakelde.
Echter was de telefoon 2 min later uit, en gaf hij aan dat de accu leeg is.
Opgeladen en de keren erna elke keer ronde de 13 a 15% valt de telefoon uit.
Wanneer ik de "besparings modus" uit schakel, gaat hij rond de 8% uit. (je ziet hem dan opeens naar 1% gaan, en uitschakelen)

Van de week werd ik gebeld (accu rond de 25%) en tijdens opnemen, bleef de telefoon hangen, en schakelde uit. Weer gaf de telefoon aan dat de accu leeg is.

vanmorgen telefoon helemaal 100% opgeladen, en na 2 uur had ik nog maar 35% resterend.
Het is waardeloos dat ik de oplader bij de hand moet houden.

vanavond zal ik eens kijken of ik een reset kan doen (na alles back-uppen).
Zou dit uitmaken?
Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Iemand tips?

Alvast bedankt!

• GroeneThee
Een reset zou soelaas kunnen bieden al denk ik zelf dat je batterij gewoon niet meer voldoende is. Je zou eens kunnen kijken wat een nieuwe batterij kost.

• ScuL
De batterij in deze toestellen is prut.

Ik heb mijn Z1 sinds September 2013 (early adopter), en kreeg na 2 jaar ook dat probleem.
De batterijstatus was bijvoorbeeld op 48% en plotseling schoot het naar minder dan 10% en dan ging het toestel uit. Opnieuw opladen heeft weinig zin, de capaciteit is er gewoon uit.

De enige juiste oplossing is het vervangen van de batterij, dat ik hier (NZ) gelukkig voor weinig geld (€75) heb kunnen doen bij de officiële Sony-reparateur. Dat schijnt in NL flink duurder te zijn.

Het is nu 3 jaar dat ik de telefoon heb en de laatste 2 weken heb ik steeds meer problemen. Toestel loopt nu regelmatig spontaan vast, dan moet ik een button reset doen (power+volume up). Daarna start het toestel opnieuw en krijg ik "Android is optimizing app 1 from 150" en dat gaat dan zo'n 45 minuten duur voordat ik mijn toestel weer kan gebruiken.

Mijn conclusie is dat ik als poweruser het toestel finaal naar z'n grootje geholpen heb door zeer intensief gebruik en het na 3 jaar tijd is voor een nieuwe.

Kan niet wachten tot de XZ uit is :)

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste