Wat is jullie ervaring mbt garantie bij Sony? Mijn toestel had garantie tot 14-11 van 2015. Hij is dus nu op 1 dag na 4 maanden uit de garantie en het volgende is er aan de hand:
Ik heb mijn toestel gisteravond terwijl het toestel aanstond aan de lader aangesloten (de accu was op 40 a 50%). Vanochtend stond het toestel echter uit en ik krijg hem niet aan met de aan knop. Hij lijkt helemaal dood.
Op
sonymobile.com worden de volgende tips aangedragen:
Volume omhoog en aanknop ingedrukt houden
Zowel volume omhoog als omlaag geprobeerd icm de aanknop (ruim 10 seconden ingedrukt) geen reactie
Opnieuw aan de lader hangen
3 verschillende laders geprobeerd, geen reactie. Lader ook aangesloten op verbruiksmeter, lader verbruikt geen stroom wanneer de telefoon wordt aangesloten
Volume omlaag ingedrukt houden en mbv de usbkabel op de computer aansluiten
Geen reactie, computer herkent telefoon ook niet.
Het rode knopje enkele seconden ingedrukt houden
Geen reactie
Op
youtube staat nog een een tip om de batterij los te halen, de lader aan te sluiten en dan de batterij weer aan te sluiten. Maar daarvoor moet je het toestel uit elkaar halen, dan kun je elke vorm van garantie of coulance wel vergeten natuurlijk.
Via de chat contact gehad met de webshop waar ik de telefoon gekocht heb. Daar wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk defect is en omdat hij uit de garantie is zal reparatie niet kosteloos zijn. Coulance is niet mogelijk. Alleen de onderzoekskosten bedragen al 40 tot 80 euro.
Ik had nog aangegeven dat ik van mening ben dat een toestel langer dan 2 jaar hoort mee te gaan, daar was hij het mee eens en hij rade me dan ook aan om contact met Sony op te nemen.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Een nieuw toestel kopen of een dure reparatie zit er financieel op het moment niet in en mijn simkaart past niet in mijn oude telefoon.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn