Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
CLB schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 01:02:
Volgens mijn standaarden top :p
Tevens is dat met hun pyramid-design wel het dikste, de randen zullen wel 5/6 mm zijn..
Ligt dat dan niet vreselijk irritant op een tafel? (nog nooit een one etc vast gehad dus ik heb geen idee :P)
Weet dat op mijn oude HD2 ik het al irritant vond dat de camera net wat uitstak, dat lag ook al zo klote op een tafel.

[ Voor 14% gewijzigd door MusicAddict op 10-10-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm ja :P

Maar als je 'm vasthebt, ligt die niet op tafel ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Ik kan eigenlijk alleen maar erg tevreden zijn met de telefoon.
Ook bij Tmobile in Eindhoven tijdens de launch gehaald, met protector en case (al moeten omruilen wegens een breukje bij het oogje waar je een bandje kunt bevestigen).
Gister nog wat foto's binnen gemaakt, met gedimd licht. Prime foto's en veel beter dan mijn oude DHD.
Overdag is het zoiezo al een wereld van verschil.

En qua scherm: ik heb de Z1 aan meerdere mensen laten zien, daar zitten Iphone, HTC, Samsung en nog veel meer gebruikers bij, en allemaal zijn ze erg te spreken over het scherm - zeker als je er recht op kijkt.
Ook vind ik het geluid uit de speaker onder prima, zeker als je bedenkt dat deze nog waterdicht is. Gaat een stuk harder ook dan mijn oude DHD.

Ik vond het geluid uit de oordopjes wat flets, maar dat heb ik nog niet echt uitgebreid getest.

De snelheid is gewoon fantastisch.

Enige minpuntje voor mij tot nu toe - Wifi had wel echt wat sterker gemogen :( Ofschoon ik overal bereik heb waar ik dat voorheen ook had, lijkt het toch allemaal maar net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:38
De telefoon die TMobile bij verlengingen uitgeeft, is dat nu een telefoon met Tmobile branding (waar dan ook) of zonder? Ik zie namelijk bij smartphoneshop dat er TMobile specifieke telefoons zijn en dat wil ik zeker niet.

Er worden er een aantal "2e hands" aangeboden en de prijs is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Tjark schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:04:
Ik heb ook m'n magnetic dock binnen... maar die past natuurlijk niet met een hoesje er omheen (heb dat dunne hoesje dat je bij T-mobile Eindhoven erbij kon kopen) :z
Is dit de officiele dock of een imitatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Robbie T schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:31:
[...]

Is dit de officiele dock of een imitatie?
Natuurlijk slim te vermelden: een imitatie van ebay.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
EricTC schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:15:
De telefoon die TMobile bij verlengingen uitgeeft, is dat nu een telefoon met Tmobile branding (waar dan ook) of zonder? Ik zie namelijk bij smartphoneshop dat er TMobile specifieke telefoons zijn en dat wil ik zeker niet.

Er worden er een aantal "2e hands" aangeboden en de prijs is wel interessant.
Op een boot en afsluit logo en wat standaard geïnstalleerde apps verder geen branding, apps verwijder je zo. :)

anders flash je zo een unbranded versie, kost je n kwartiertje.

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 10-10-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:02
Het 'probleem' van de accuduur bij de Sony's t.o.v. de LG e.d. met dezelfde chipset zit 'm in het feit dat de Xperia liever 2 cores op maximale kloksnelheid gebruikt voor een taak, dan 4 cores op 960Mhz zoals bijvoorbeeld de G2 dat doet. De Xperia's runnen vrijwel altijd op maximale kloksnelheid, wat flink wat meer energie verbruikt dan wanneer meerdere cores op een lagere kloksnelheid gebruikt worden. Ik zou verwachten dat dit niet zo heel moeilijk aan te passen is, maar het blijft hetzelfde bij elk model.

Zoals je bij de Z1 ook ziet, stand-by, bellen e.d. is allemaal top, maar zodra er iets van rekenkracht gebruikt moet worden (video kijken, browsen, e.d.) leggen ze het af t.o.v. de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Tjark schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:59:
[...]

Natuurlijk slim te vermelden: een imitatie van ebay.
Heb je een ebay linkje? En misschien handig om deze nog even te vermelden in het accessoires topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Ik zie mijn bericht niet meer, maar hebben jullie ook last dat de Z1 helemaal vast loopt en je blijft zitten met een zwart scherm? De enige manier om hem dan weer te gebruiken is een hard boot.

Ben benieuwd of het een vaker voorkomend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die staat ook in het verkeerde topic ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
CLB schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:44:
Die staat ook in het verkeerde topic ;)
Kon hem al nergens vinden.. komt ie nou weer in de Z1F topic... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Ferio op 11-10-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ferio schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:41:
Ik zie mijn bericht niet meer, maar hebben jullie ook last dat de Z1 helemaal vast loopt en je blijft zitten met een zwart scherm? De enige manier om hem dan weer te gebruiken is een hard boot.

Ben benieuwd of het een vaker voorkomend probleem is.
Had de mijne ook last van, na omruilen geen last meer van gehad. Toevallig stond er een andere keer ook iemand met het zelfde probleem in de winkel, werd ook gewoon netjes opgelost :)

Van de 400 verkochte toestellen bij tmoblile waren er pakweg 40 teruggekomen, voor welke redenen precies weet ik niet, maar werd verteld dat het een normale uitval was en het probleem ook bekend was.

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 11-10-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Één keer meegemaakt toen een app begon te flippen. Gelukkig kwam ik er snel genoeg achter wat de hard reset methode is. Maar om hem daar nou meteen voor om te ruilen vind ik wel ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Robbie T schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:21:
[...]

Heb je een ebay linkje? En misschien handig om deze nog even te vermelden in het accessoires topic?
Sure:

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/d/l180/pict/271284868493_1.jpg

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=281185770856

Let wel: een telefoon met hoesje past hier dus niet in. Maar ach, voor 7-8 euro...

Ander item: magnetische kabel heb ik nog niet binnen:

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/d/l180/pict/181228188639_1.jpg

http://www.ebay.nl/itm/Bl...a-Z1-XL39H-/181230328254?

Ik zie inmiddels dat er meer aanbieders komen van kabels. Toen ik 2 weken geleden zocht, waren er maar 1-2. Bv deze is net wat goedkoper: http://www.ebay.nl/itm/Ma...&var=&hash=item2c73d4721c / http://www.ebay.nl/itm/Ne...ories&hash=item485afcbf3e Deze zijn wel voor de Ultra, maar volgens mij is dat dezelfde kabel.

[ Voor 28% gewijzigd door Tjark op 11-10-2013 17:35 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor de lezers onder ons mijn review van de Z1 productreview: Sony Xperia Z1 Zwart review door mafiatounes

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Er gaan overigens geruchten dat de Z1 android 4.3 overslaat en dat we in november android 4.4 kunnen verwachten voor de Z1. Hoop dat het niet al te lang duurt want ik wacht met smart op de mogelijkheid om BT4.0 te kunnen gebruiken in combinatie met dingen als een heartrate monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Aapenootjes schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:46:
Er gaan overigens geruchten dat de Z1 android 4.3 overslaat en dat we in november android 4.4 kunnen verwachten voor de Z1. Hoop dat het niet al te lang duurt want ik wacht met smart op de mogelijkheid om BT4.0 te kunnen gebruiken in combinatie met dingen als een heartrate monitor.
Op de Z1 kan je dat altijd met ANT+ doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Aapenootjes schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:46:
Camera update + CPU vedeling zou ook wel leuk zijn bij de volgende update. Zou graag zien dat mn z1 de Note3 en G2 in batterijduur verslaat. Gezien precies dezelfde hardware.. eitje :) (sowieso rare zet van 2 100% ipv 4 cores 50%)

Met cetcpu en vergelijkbare is het toch nog net niet wat het moet zijn. Kan een appje weinig aan doen lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 12-10-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Een review van de Xperia Z1 bij onze buren :)

http://nl.hardware.info/r...eview-nieuw-paradepaardje

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
MusicAddict schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:45:
[...]

Had de mijne ook last van, na omruilen geen last meer van gehad. Toevallig stond er een andere keer ook iemand met het zelfde probleem in de winkel, werd ook gewoon netjes opgelost :)

Van de 400 verkochte toestellen bij tmoblile waren er pakweg 40 teruggekomen, voor welke redenen precies weet ik niet, maar werd verteld dat het een normale uitval was en het probleem ook bekend was.
Betreffen dit nieuwe telefoons die werden omgereuild? Mijn verloofde krijgt een gebruikte terug, omdat ze na de 8 dagen zit om een nieuwe te krijgen, maar wel binnen de 30 dagen voor een omruil.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferio op 12-10-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 22:06
Ferio schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Betreffen dit nieuwe telefoons die werden omgereuild? Mijn verloofde krijgt een gebruikte terug, omdat ze na de 8 dagen zit om een nieuwe te krijgen, maar wel binnen de 30 dagen voor een omruil.
het zal wel ergens in de kleine lettertjes staan dat ze alleen hoeven te ruilen en niet perse een splinternieuwe hoefd te zijn.
gewoon de telefoon uitgebreidt testen in de winkel. maak een lijstje van alle problemen die mensen zijn tegengekomen en ga ze allemaal langs. als je 1 probleem vinden gelijk aankloppen bij de balie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ferio schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Kreeg gewoon een nieuwe gesealde vanuit het magazijn mee, heb m vervolgens wel in de winkel weer getest op eventuele problemen. Was dan wel binnen die 8 dagen, dus geen ervaring hoe het daarnaa gaat. (bij de nieuwe had ik weer 8 dagen als er iets mis zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 12:22
Hier scoort de Z1 toch heel goed. Zou er dan toch verschil zijn in de telefoons onderling.
Hierbij tweakers doet de Z1 het niet zo best.

Toch zag ik dat bij de HTC One ook wel terug in de reviews. Kennelijk is de kwaliteits controle niet zo best of het probleem zit bij de reviewers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ging de Z1 gister ook voor het eerst 'op zwart', met alleen de hard reset als optie.
Maar stel dat ik hem nu zou willen ruilen na 8 dagen, dan krijg ik dus een gebruikte (door een ander niet goed bevonden) Z1. Vind dat nogal vreemd...

Verder ben ik benieuwd of jullie de trilfunctie bij het typen aan of uit hebben staan. De telefoon maakt nogal een zoemend geluid bij het snel typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Een uitgebreide vergelijkingstest van de camera's van zes high-end toestellen waaronder de Xperia Z1

http://www.gsmarena.com/s...a_shootout-review-998.php

Jammer dat Sony op dit vlak een steekje heeft laten vallen, zeker gezien het feit dat de camera van de Xperia Z1 het voornaamste verkoopargument is van het toestel. Hopelijk kan Sony dit middels een firmware update nog wat fine-tweaken.

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ik snap ook dat geneuzel om het beeld helemaal niet...
als ik hier naar de kritieken kijk, lijkt de mijne niet tot dezelfde te behoren.

ik heb gisteren met een S4 de vergelijking gemaakt, de kijkhoeken waren bijna hetzelfde, niet zoals ze hier vaak omschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb mijn Z1 ook al een tijdje in bezit, en had verwacht (gehoopt) hem te kunnen verkopen en mijn S3 te kunnen houden. Maar mijn S3 is veel meer in trek tegen een goede prijs. Waardoor ik gisteren toch maar ben begonnen om de Z1 te installeren voor gebruik.

Er is natuurlijk hier bijna al alles gezegd over de Z1 vs de andere toestellen, dus ik val hier en daar in herhaling, maar hoe meer gebruikers info des te beter je een oordeel over het toestel kan geven.

Het scherm: ook ik vind de kijken hoeken idd slecht tov mijn S3, ook vind ik de kleuren wat zachter/minder kleurrijk dan de S3. Maar misschien is de S3 wel te kleurrijk en dus niet natuurlijk genoeg en de Z1 wel, ik ben immers geen (technische) kenner.

Snelheid: Het is idd sneller dan de S3, hij schakelt soepeler tussen de app en schermen gaat zonder problemen. Ook worden internetpagina's sneller geladen (via Wifi). Maar dit kan eventueel ook door Chrome komen vs standaard Samsung browser.

Camera: Idd de standaard modus ( 8mp), laat minder fraaie plaatjes zien. Via de handmatige modus op 20mp gezet en dat lijkt veel betere plaatjes op te leveren. Maar of deze ook echt beter zijn dan van mijn S3 durf ik niet stellig te beweren. Ook hier lijken de kleuren iets fletser.

Accu: ja na 1 dag kan ik er nog weinig over zeggen. Maar vond dat ie na 1 a 2 uurtjes spelen wel erg hard achteruit ging. Maar nogmaals hier heb ik nog geen oordeel over.

Toestel: Ja hij idd een stuk fraaier dan de plastic telefoons van Samsung. Maar ik vind de Z1 toch wel een tikkeltje te groot en te zwaar. Dat maakt voor mij het design weinig uit.

Overig: Ik mis tov de S3 dat je foto's kan maken tijdens het filmen (en afspelen ervan). Maar dat kan eventueel in een update nog altijd komen. Bij Samsung kun je bij een contact naar links vegen om te bellen en rechts om een bericht te sturen, dat mis ik bij de Sony. Daarnaast vind ik de standaard Agenda/Calender een stuk minder dan van Samsung. Bij de S3 kun je in het menu doorgaan, bij de Z1 stopt hij bij de laatste "pagina". Bovendien schiet hij altijd terug naar de 1ste pagina als je weer naar het hoofdmenu bent gegaan en terug naar menu gaat. Allemaal kleine dingen, die niet ergelijk zijn. Maar alles bij elkaar vind ik dan de S3 een stuk doordachter en makkelijker in gebruik.

Al met al zeker geen slecht toestel maar ik het verschil met de S3 zeker niet de meerwaarde hebben dan je zo grond van Specs etc zou verwachten. Dus mocht iemand nog interesse in mijn Z1 hebben :-)

Overigens vanochtend de Bluetooth box gekregen zonder enige aankonding (via Vodanfone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Clipstra schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:33:
Ik heb mijn Z1 ook al een tijdje in bezit, en had verwacht (gehoopt) hem te kunnen verkopen en mijn S3 te kunnen houden. Maar mijn S3 is veel meer in trek tegen een goede prijs. Waardoor ik gisteren toch maar ben begonnen om de Z1 te installeren voor gebruik.

Het scherm: ook ik vind de kijken hoeken idd slecht tov mijn S3, ook vind ik de kleuren wat zachter/minder kleurrijk dan de S3. Maar misschien is de S3 wel te kleurrijk en dus niet natuurlijk genoeg en de Z1 wel, ik ben immers geen (technische) kenner.

.....

Overig: Ik mis tov de S3 dat je foto's kan maken tijdens het filmen (en afspelen ervan). ....
....
Nieuw toestel van €600+ vs oudere s3, hoe krijg je daar nou meer voor dan voor de z1? :P Zelfs voor marktplaats prijzen lijkt me dat niet zo moeilijk.

Amoled (samsung) staat bekend om de felle kleuren, dus inderdaad de s3 is té kleurrijk en de z1 komt in principe beter in de buurt kwa kleuren.

Je kunt toch ook fotos maken tijdens het filmen op de z1? Net nog getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
MusicAddict schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:48:
[...]

Nieuw toestel van €600+ vs oudere s3, hoe krijg je daar nou meer voor dan voor de z1? :P Zelfs voor marktplaats prijzen lijkt me dat niet zo moeilijk.

Amoled (samsung) staat bekend om de felle kleuren, dus inderdaad de s3 is té kleurrijk en de z1 komt in principe beter in de buurt kwa kleuren.

Je kunt toch ook fotos maken tijdens het filmen op de z1? Net nog getest :)
Nee ik bedoel de Sony is nieuw bijna 650e waard (heb er zelf omgerekend 575 voor betaald), maar krijg biedingen van 300 tot 475e. Ja das niet reëel vind ik. Mijn Samsung (los gekocht) al terug verdient doordat ik veel minder voor mijn sim only abbo heb betaald dan een de S3 met abbo, Nu zijn de sim only's van Vodafone een "stuk" duurder waardoor dat minder interessant was/is. Dus dat is wat ik bedoelde.

Ik heb idd nog niet gefilmd :-). Maar bij de S3 kan ik ook foto's maken tijdens het afspelen van een filmpje en dat kan naar mijn idee van de Z1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Om even een andere discussie te starten, wat vinden jullie van de standaard Android software op de Xperia? Zoals in eerdere berichten werd aangegeven is Sony wel van plan om Android 4.4 uit te geven voor oa de Xperia Z1. Tot heden zijn ze nog niet klaar met het uitrollen van 4.3 en gaan de geruchten dat de Z1 de 4.3 overslaat en wellicht in de upgrade wordt voorzien van 4.4 (met natuurlijk een Sony saus eroverheen).

Ik kom zelf van een Nexus 4 af en ben wellicht van plan om er een custom rom erop te zetten. De features en functies op een Xperia is prima, maar ik vind een stock/vanilla versie van 4.3 of 4.4 wel een stuk aangenamer om mee te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
k5052 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:39:
Om even een andere discussie te starten, wat vinden jullie van de standaard Android software op de Xperia? Zoals in eerdere berichten werd aangegeven is Sony wel van plan om Android 4.4 uit te geven voor oa de Xperia Z1. Tot heden zijn ze nog niet klaar met het uitrollen van 4.3 en gaan de geruchten dat de Z1 de 4.3 overslaat en wellicht in de upgrade wordt voorzien van 4.4 (met natuurlijk een Sony saus eroverheen).

Ik kom zelf van een Nexus 4 af en ben wellicht van plan om er een custom rom erop te zetten. De features en functies op een Xperia is prima, maar ik vind een stock/vanilla versie van 4.3 of 4.4 wel een stuk aangenamer om mee te werken..
Ik vind de standaard UI best prima te noemen en komt imho toch best dicht in de buurt van stock android met een ander tintje. De gehele feel is in ieder geval prima, vooral de menu's zijn 100x beter dan het kinderlijke van touchwiz (daar erger ik me nu echt aan op mijn note1 nu ik de z1 gebruik). Gebruik toch een andere launcher + iconpack dus in samenwerking met de Sony menu's vind ik de uniformiteit prima.

Op mijn HD2 klooitelefoon heb ik altijd android stock gedraaid, vind dat de z1 net wat gelikter qua menu's aanvoelt, het is dus maar net wat je gewend bent. Maar persoonlijk vind ik de hele UI van de Z1 netjes en zonder al te veel poespas,

Enige wat ik nog een keer ga doen is gewoon een unbranded versie flashen, het bootlogo van tmobile in stand 'helderheid 100000000%' is echt vreselijk irritant bij het opstarten, maar ik wacht wel even op een 4.3 of 4.4 update voordat ik dat ga doen, heb namelijk net alles fatsoenlijk ingesteld :P

Wat vind je zelf dan toch net makkelijker werken op een stock/vanilla versie?

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 13-10-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Het bootlogo is inderdaad een punt wat aangepast kan worden. De hoofdreden om vanilla te draaien was om zodoende mijn nexus 7/z1 combo gelijk te trekken qua interface. Met de Nexus 4 was dat natuurlijk een stuk gemakkelijker, sinds dat werd voorzien van door Google zelf.

Het simpele design van stock android (zeker 4.3 en voor zowe ik kan oordelen ook 4.4) vind ik een pluspunt. Inmiddels zie ik op XDA al wat beginnende custom roms waaronder binnenkort (of net uit) grotere partijen zoals AOSPA 3 (Paranoid Android) en CM. Wellicht toch een optie om beide apparaten te voorzien van AOSPA 3.99 of CM 10 in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

Mfpower

In dubio

Gisteren de Z1 gekocht, en ik heb vandaag een paar filmpjes in het zwembad gemaakt, waaronder eentje in de waterglijbaan. Erg grappig om te doen (zie linkje). Best eng om je smartphone onder te dompelen.
Ik ben best tevreden met het toestel, zeker omdat ik heb getwijfeld over een HTC one. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Het enige wat me tegenvalt is de screen protector. Heb aan de achterkant al een krasje, en waarom een krassende screenprotector op niet-krassend glas... wellicht dat die er nog eens afgaat.
[YouTube: http://youtu.be/s696pp25vkk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Mfpower schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:39:
Gisteren de Z1 gekocht, en ik heb vandaag een paar filmpjes in het zwembad gemaakt, waaronder eentje in de waterglijbaan. Erg grappig om te doen (zie linkje). Best eng om je smartphone onder te dompelen.
Ik ben best tevreden met het toestel, zeker omdat ik heb getwijfeld over een HTC one. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Het enige wat me tegenvalt is de screen protector. Heb aan de achterkant al een krasje, en waarom een krassende screenprotector op niet-krassend glas... wellicht dat die er nog eens afgaat.
[video]
Ik blijf het zelf ook steeds eng vinden om dat ding in het water te krijgen, ik heb steeds het gevoel dat die klepjes niet goed genoeg sluiten. (ze gaan zo makkelijk open)

Nja, het is een 'shatterproof' protector zeggen ze, oftewel het moet losse stukjes glas tegenhouden wanneer je je telefoon kapot laat vallen. Dus het is niet echt tegen krassen. Dat het snel krast is bekend, sommigen zeggen dat na het verwijderen van die protector je garantie vervalt, anderen dat het niets uitmaakt. Dat men het het wel meteen ziet is logisch want op de protectors zelf zit het sony logo :P

Toen ik het vroeg in de winkel wisten ze het ook niet wat je moest doen als heel dat ding onder de krassen zit, beetje slecht geregeld. Maar dat is voor later, heb er zelf een andere protector overheen gedaan voor die reden, en die heeft nu ook al krassen dus ben blij :P

Ook zit er schijnbaar op het glas zelf geen 'Oleophobic' coating, dus als je het er afhaalt krijg je (vette vinger) vlekken écht bijna niet van het glas af. Normaal gaat dat echt super gemakkelijk en dat komt door die laag. Dus hou dat in je achtergoofd als je het er ooit afhaalt, zul je dus iets op moeten bedenken als in nieuwe protector of een soort coating-spray.

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 13-10-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:06
@Mfpower : ligt het aan mij of "hapert" het filmpje met enige regelmaat? Het was mij namelijk ook al zelf opgevallen met de filmpjes bij mijn Z1. Dacht in eerste instantie dat het lag aan het feit dat hij op de SD card opneemt. Mara dat net even getest en dat is dus niet zo.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

Mfpower

In dubio

@musicaddict bedankt voor je uitgebreide info over de protector. Ik schaf in elk geval maar een hoesje aan en in het ergste geval moet ik de protector later vervangen.
GroeneThee schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:32:
@Mfpower : ligt het aan mij of "hapert" het filmpje met enige regelmaat? Het was mij namelijk ook al zelf opgevallen met de filmpjes bij mijn Z1. Dacht in eerste instantie dat het lag aan het feit dat hij op de SD card opneemt. Mara dat net even getest en dat is dus niet zo.

Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een langzaam sd kaartje, misschien is dat het. Het was mij wel opgevallen ja. Misschien eens een snellere proberen? Het hindert me niet zo omdat ik mijn kwaliteit filmpjes nooit op de z1 zal maken. Meer voor de leuk en in mijn geval goed genoeg. Maar als het niet aan de sd ligt is het wel een beetje kwalijk. Ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik loop tegen een aantal problemen aan, best grote problemen.

Het scherm krast als een wezenloze, ik heb de telefoon in mijn broekzak zonder andere dingen er bij en het scherm is na 2 weken een en al krasfestijn. Ik snap dat het een folielaag is, maar dat is gewoon onzinnig, als ik die er af haal heb ik een scherm zonder coating.

Naast krassen is het een enorme vingerafdrukmagneet, een iphone, HTC of samsung heeft hier veel minder last van. Je moet bijna een fles schoonmaakmiddel mee nemen als je je telefoon schoon wilt houden.

Er is een chip uit de glasplaat aan de achterkant gekomen, geen idee hoe het kan, ik ben enorm zuinig op het toestel, er zit ook geen enkele beschadiging op de rand of op de folielaag die over de beschadiging zit wat mij doet vermoeden dat het foutieve constructie is, of een slecht stuk glas.

Het is een toptoestel qua specs, maar verder vind ik het tot nu toe een enorm baggerding. Na 2 weken ziet mijn toestel er minder goed uit dan mijn HTC sensation na 2 jaar intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:36
Gewoon terugsturen naar sony,ze moeten hem gewoon vervangen.Erg zonde dat het scherm zo snel krast,terwijl het een van de duurdere telefoons is.Dit kom je amper tegen bij andere fabrikanten,sony heeft nog veel te leren.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

Het toestel kan bij internetten via umts (en in mindere maten bij wifi) nogal warm worden merk ik. Is dit bij meer mensen opgevallen of is dit niet normaal?
Ik vrees het laatste want ook ik heb nu een vastloper (zwart scherm) gehad nadat het toestel een nacht lang op de umts stand (en aan de lader) heeft doorgebracht in plaats van op de wifi stand. Het ledje bleef wel groen licht geven nadat deze van de oplaadkabel was gehaald. Na een harde reset startte de telefoon weer normaal op maar ik heb nu wel een stuk minder vertrouwen in het toestel.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
zo mijn telefoon heeft zijn eerste val ook overleeft, van pakweg 1,5 meter is deze van mn kast (waarschijnlijk getrilt door een beller/whatsapp)

zit nog geen krasje op, ik vreesde al ergste, gelukkig geen krasje erop te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Er is een filmpje van een droptest van de Xperia Z1. 3 keer laten ze hem vallen (dat doet pijn als je het ziet)
vanaf nekhoogte. 1e keer, vrijwel geen krasje, 2e keer vrijwel geen krasje, 3e keer ook helemaal niets aande hand met het glas. Helaas was de telefoon van binnen helemaal naar zijn grootje...Dat glas kan wel wat hebben wil ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ierlandfan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:10:
Er is een filmpje van een droptest van de Xperia Z1. 3 keer laten ze hem vallen (dat doet pijn als je het ziet)
vanaf nekhoogte. 1e keer, vrijwel geen krasje, 2e keer vrijwel geen krasje, 3e keer ook helemaal niets aande hand met het glas. Helaas was de telefoon van binnen helemaal naar zijn grootje...Dat glas kan wel wat hebben wil ik zeggen.
Dat filmpje had ik toen straks ook gezien, alleen inderdaad zonde dat er binnenin het een en het ander los/kapot was gegaan. Voordeel is wel dat je kan zeggen dat hij er spontaan mee op is gehouden, ipv dat ie uit je zak is geflikkerd :Y)

Ik ben nog steeds redelijk tevreden met mijn z1, de standby time maakt best het een en het ander goed voor wat de werktijd nu nog nét niet is. Heb hoop op een volgende update.

Ben al wel een week aan het zoeken naar een goede flip case, terwijl er niet eens zo veel keus is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
HKS-Skyline schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:55:
Ik loop tegen een aantal problemen aan, best grote problemen.

Het scherm krast als een wezenloze, ik heb de telefoon in mijn broekzak zonder andere dingen er bij en het scherm is na 2 weken een en al krasfestijn. Ik snap dat het een folielaag is, maar dat is gewoon onzinnig, als ik die er af haal heb ik een scherm zonder coating.

Naast krassen is het een enorme vingerafdrukmagneet, een iphone, HTC of samsung heeft hier veel minder last van. Je moet bijna een fles schoonmaakmiddel mee nemen als je je telefoon schoon wilt houden.

Er is een chip uit de glasplaat aan de achterkant gekomen, geen idee hoe het kan, ik ben enorm zuinig op het toestel, er zit ook geen enkele beschadiging op de rand of op de folielaag die over de beschadiging zit wat mij doet vermoeden dat het foutieve constructie is, of een slecht stuk glas.

Het is een toptoestel qua specs, maar verder vind ik het tot nu toe een enorm baggerding. Na 2 weken ziet mijn toestel er minder goed uit dan mijn HTC sensation na 2 jaar intensief gebruik.
Klinkt toch niet alsof je er echt zo zuinig op bent. Ik ben de Z nu een half jaar, en echt nog geen enkel krasje te bekennen. Ik heb er geen extra screenprotector op, gewoon die van af-fabriek, en ga er niet speciaal super voorzichtig mee om. Wel zit ie altijd in een pouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Zelfde hier. Mijn Z heeft een heel aantal maanden zonder bescherming gewoon in m'n broekzak gestoken en daar is nauwelijks iets van te zien aan het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Komaan, het scherm krast gewoon snel, daar is geen ontkennen aan. T.o.v. de concurrentie heeft Sony dat gewoon niet goed in orde. Waarom is me een raadsel maar matig is het wel. Ik heb ook al krassen op mijn scherm. De motorola maxx die ook vaak het veld richting Afrika meegaat heeft nog geen krasjes. De Z1 is net 3 weken oud.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
MaDLiVe schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:53:
Komaan, het scherm krast gewoon snel, daar is geen ontkennen aan. T.o.v. de concurrentie heeft Sony dat gewoon niet goed in orde. Waarom is me een raadsel maar matig is het wel. Ik heb ook al krassen op mijn scherm. De motorola maxx die ook vaak het veld richting Afrika meegaat heeft nog geen krasjes. De Z1 is net 3 weken oud.
Omdat er een plastic protector overheen zit misschien? ;) Pastic is geen glas, en al helemaal geen gorillaglass/dragontrail wat bestand is tegen al dat krasgeweld...

Haal het weg en je hebt 2x dragontrail glass zonder enige krassen wat net zo goed/beter is dan gorillaglass. Dat zal je net zoals elke andere telefoon bijna niet bekrast/kapot krijgen. En ja, (marketing)technisch gezien niet kapot te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is die zn oleophobic laagje kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 08:41
CLB schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:44:
Dan is die zn oleophobic laagje kwijt ;)
Dan kan die deze erop zetten:
Nilkin Sony L39h(Xperia Z1)Anti-Explosion Glass Screen Protector.

Is glas met een coatings laagje en krast niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
jeroendh schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

Bots, anti-explosion protection. Weten die chinezen iets meer over de z1 dan wij ofzo? :Y)

Neemt niet weg dat zon tempered glass protector zoals het ook vaak heet best prima zijn als je m er goed op krijgt, zijn hard dus dat lijkt mij handiger dan zon plastic ding er op proberen te klooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Z1 vandaag ook binnen. Mijn Z is naar de Reparatie dienst. Ik had geen tijd om in het topic te posten of de Sony rep om advies te vragen. Ik baalde eerst wel 'n beetje dat het 230E kost wat hun design fout is. Zwakke randen (frame/behuizing) met als gevolg een ster rond de powerknop. Het externe bedrijf ziet ook niet dat ik trouw Sony klant ben met veel aankopen, maar goed.

Ik ga er direct 'n flip case bij nemen + protector en weer 'n nieuwe dock denk ik. Eerste keer dat m'n telefoon ooit is stukgegaan, dus weer 'n ervaring rijker. De Z komt binnenkort weer gefixed terug, ook leuk.

Wel vet dat jullie (bij pre-orders) zo'n BT speaker erbij kregen, klasse. Ik zou graag zien dat Sony Mobile iets meer accessoires erbij levert. Ondersteuning voor WristStraps (polsbandje/lanyard), maar staat niet op de kaart, geen Lingo. Een hoesje bij een dergelijk toestel hoort n.m.i. gewoon in de doos te zitten, net als bij Pre-Google Motorola.

*dit bijv.:
benziii from Lillestrøm(Zweden?): Phone dropped off at work a couple of hours ago. To my amazement, there was a dock in the box!! Ik ben hier ws. alleen in, maar ik vind dat persoonlijk niet kunnen. Zeer grote regionale verschillen. Ik snap het als de overheid dit blokkeert voor Sony, geef dan 'n voucher ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
jeroendh schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

heb je deze al besteld jeroendh?
of was het enkel een voorbeeld?

ik heb een screenprotector nu maar glas lijkt me een stuk fijner/gladder.
ook omdat het glas nu meer als rubber aanvoelt. met de stock protector voelde het stukken beter (zit er nog wel onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
mesm90 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:51:
[...]
Heb je deze al besteld jeroendh?
of was het enkel een voorbeeld?

Ik heb een screenprotector nu maar glas lijkt me een stuk fijner/gladder.
ook omdat het glas nu meer als rubber aanvoelt. met de stock protector voelde het stukken beter (zit er nog wel onder)
Nee nog niet, maar zit er wel aan de denken.
Heb de screenprotector gehaald bij de actie in Eindhoven, en die van mijn broertje vertoond nu al wat krasjes helaas. En voor die $15.89 heb je een voorkant EN een achterkant :)

Zat verder naar deze te kijken: http://www.ebay.com/itm/G...H-Xperia-Z1-/251340910658
Die heeft een hardheid van 4H
En die glass 9H :9

Misschien beter om dit verder in het accessories topic te bespreken?
Deze post staat daar nu ook.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroendh op 15-10-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 12:22
Ik had op de Z een Spigen Nano Glass protector die echt aan te raden is. Weet niet of die er voor de Z1 ook al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Standaard uit de doos direct in gebruik zonder hoesje, cover of weet ik veel allemaal. wil gewoon mijn toestel zien en voelen zonder de extra bescherming eromheen. altijd in de broekzak.... Geen kras te zien. Weet niet wat men allemaal doet... In zijn broekzak. :*)

Kan mij dus helemaal niet vindenin snelle bekraste scherm of achterkant. Nog steeds een top toestel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 00:43
Mijn xperia z1 is krom na een val op een douchematje van schuim en vol met krassen! Hij viel van buik hoogte.
Glas is heel en laat nu langzaam los. Het aluminium is krom bij de begin en eindstuk van de gedeelte met de klepjes.
Hij werkt ook niet meer dus intern kapot.
Erg zwakke telefoon dus!!!
Mijn note 2 gleed aan boord van mijn schip door het laddergat 2 hoog naar beneden.
Klein krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is natuurlijk niks van te zeggen mbt een 'zwakke telefoon'
Als je Note 2 net wat anders was gevallen, was die ook aan gruzelementen, wel erg zonde though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Er is een nieuwe update via pc companion 14.1.G2.257!! Heb wel een generic rom geflasht was eerst T-Mobile branded.

http://www.xperiablog.net...14-1-g-2-257-now-rolling/
Geen changelog, hoop dat de wifi wat stabieler is geworden.

[ Voor 76% gewijzigd door mafiatounes op 15-10-2013 18:22 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
word bij mij helaas nog niet aangeboden via pc companion, zal morgen nog eens gaan proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Netjes dus, camera + gele tint + 'power optimalisation' (cpu cores aanpassing maybe? O+ )

Denk dat ik daarvoor wel even een rom flash, ben ik toch van de tmobile troep af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

MusicAddict schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:05:
Netjes dus, camera + gele tint + 'power optimalisation' (cpu cores aanpassing maybe? O+ )

Denk dat ik daarvoor wel even een rom flash, ben ik toch van de tmobile troep af :)
Zou erg fijn zijn inderdaad. Ik hou ook nauwkeurig de custom kernels in de gaten, echter is er nog niet heel veel stabiels/bruikbaars te vinden. Dan zou je dus met setcpu/trickstermod je telefoon scheduler kunnen veranderen of gewoon de cpu undervolten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de update gedaan, maar zei niets omdat ik dacht dat de winkel achter liep. =) Mooie mobiel, ben er tevreden mee. Ik ga hem ook inpakken met 'n gel / tpu of flipcase shell. Het ziet er wel mooi uit, maar het is geen dikke koolstofvezel ring eromheen á la vita. Ik hoop dat je dit met de garantie oplost.

Als ik 'm niet gebruik wordt 'ie echt koud. Prima. Dat betekent dat ik er best (nog één over de factory installed) 'n protector op de front & back kan plakken met 'n case eromheen. Dat houdt ik wel voor het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Iemand trouwens een normale tft kunnen flashen? Ik krijg het maar niet aan de praat terwijl ik er toch wel ervaring mee heb met andere telefoons, iets gaat er fout, krijg mn xperia niet in de flash modus terrecht wat ik ook doe. :P

[ Voor 23% gewijzigd door MusicAddict op 15-10-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:50
Update gedaan, kleuren lijken idd wat beter (maar vergeleken met een HTC One toch nog wel minder). Root is trouwens wel foetsie met deze update, zo stom geweest om geen rootkeeper te gebruiken (als dat uberhaupt zou werken)... Verder even kijken wat er veranderd is.

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 15-10-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
m0ridin schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:13:
Update gedaan, kleuren lijken idd wat beter (maar vergeleken met een HTC One toch nog wel minder). Root is trouwens wel foetsie met deze update, zo stom geweest om geen rootkeeper te gebruiken (als dat uberhaupt zou werken)... Verder even kijken wat er veranderd is.
Op xda las ik al dat root sowieso al foetsie was na de .2 revisie, dus daar moeten ze een nieuw iets voor bedenken :P

Nja ik ben nu al zo ver dat ik de drivers aan het installeren ben, alleen ben bang dat het niet gaat lukken. Waarom, geen idee, staat nu al een uur aan ofzo :'(

Heb nou al 100 keer diezelfde drivers geinstalleerd, en toch krijg ik de melding dat er geen drivers zijn geinstalleerd.. weird shit :P

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 15-10-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Had met de laatste versie nog prima root anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten op OTA, blijft je root-acces meestal behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
MusicAddict schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:05:

Iemand die even wil/kan checken of de telefoon na de update inderdaad niet constant op maximale core-snelheid draait, maar eerder geneigd is meerdere cores op een lagere kloksnelheid te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
henri86 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:00:
[...]

Iemand die even wil/kan checken of de telefoon na de update inderdaad niet constant op maximale core-snelheid draait, maar eerder geneigd is meerdere cores op een lagere kloksnelheid te gebruiken?
Hoe kan ik dit het beste checken?

Als ik via CPU spy kijk naar de laatste minuut bijvoorbeeld (en dan even gebrowsed en teletekst bekijken) dan staat de max cpy (2150 mhz) op 26%, 960mhz@17%, 652@14%, 422@6, 300@25 en deep sleep@3.

Zal het even in de gaten houden vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
bij mij geeft hij nog geen update weer in pc companion?
kun je hem zelf ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Northernstar1 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:27:
bij mij geeft hij nog geen update weer in pc companion?
kun je hem zelf ergens downloaden?
Op xda kan je m vinden, ben m zelf nu aan het flashen. Ben benieuwd of ik een dure baksteen terugkrijg :P (eindelijk die verdomde drivers aan de praat gekregen)

Edit: Geflasht en het werkt :) (geen tmobile bootlogo meer >:) )
Nu alleen nog even wachten tot een NL versie ergens opduikt, dan die er even overheen gooien :)

[ Voor 18% gewijzigd door MusicAddict op 16-10-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
MusicAddict schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:19:
Nu alleen nog even wachten tot een NL versie ergens opduikt, dan die er even overheen gooien :)
Wat is dan het verschil tussen de NL / Generic en commercial/journalist versies?
Heb nu deze erop staan: 14.1.G.1.534 Central Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien welk type/merk display ik op mijn Z1 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
sonsan schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:01:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien welk type/merk display ik op mijn Z1 heb?
Dat kan alleen als je ROOT hebt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2451628
Bijna 100% zeker dat jij ook een Sharp scherm hebt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jeroendh op 16-10-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
jeroendh schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:04:
[...]

Dat kan alleen als je ROOT hebt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2451628
Bijna 100% zeker dat jij ook een Sharp scherm hebt ;)
Ja, ik heb al op die site gekeken. Sharp is meen ik wel de betere of niet? Ik heb in ieder geval niet teveel last van een slechte inkijk hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb mn Z1 nu ongeveer een week en het valt op dat het WiFi bereik erg ondermaats is. Waar ik voorheen met mn S3 overal goed bereik had, is het nu maar 1 streepje en de verbinding valt regelmatig weg. Komt dit ook bij jullie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
project-mr2 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:03:
Ik heb mn Z1 nu ongeveer een week en het valt op dat het WiFi bereik erg ondermaats is. Waar ik voorheen met mn S3 overal goed bereik had, is het nu maar 1 streepje en de verbinding valt regelmatig weg. Komt dit ook bij jullie voor?
Wifi bereik is idd slechter dan de HTC One en andere telefoons/tablets die ik heb (geprobeerd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-11-2023
Hebben jullie ook een donker grijze bovenbalk en onderbalk als je de instellingen ingaat? Ik heb andere telefoons gezien waarbij de balken lichtgrijs waren. Er blijken ook telefoons in omloop te zijn, waarbij de schermen een geelachtig tint hebben.

zie pic Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/zjuf85/5

[ Voor 37% gewijzigd door Edy27 op 17-10-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Edy27 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:31:
Hebben jullie ook een donker grijze bovenbalk en onderbalk als je de instellingen ingaat?
zie pic [afbeelding]
Ja is normaal :)

Over daarboven, inderdaad bereik vind ik nog steeds tegenvallen. Waar ik ALTIJD bereik had met mijn note1 heb ik nu echt steeds vaker dat ik gewoon zie dat ie moeite heeft met het signaal. Of dat nu wifi is of netwerkverbinding. Irritant ja, hopelijk kunnen ze dat nog iets beter tweaken. (moet nog naar t-mobile over dus zie het vanzelf :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Iemand die het officiele dock in gebruik heeft?
op de sonysite (http://goo.gl/buqIxS) zie ik namelijk dat de telefoon met zijn homescreen in de landscape stand staat, dit krijg ik niet voor elkaar, wellicht dat het wel werkt met een dock.

vraag rest mij dan, waarom zou dit wel met een dock kunnen, en niet als je hem gewoon in de hand hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

mesm90 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:50:
Iemand die het officiele dock in gebruik heeft?
op de sonysite (http://goo.gl/buqIxS) zie ik namelijk dat de telefoon met zijn homescreen in de landscape stand staat, dit krijg ik niet voor elkaar, wellicht dat het wel werkt met een dock.

vraag rest mij dan, waarom zou dit wel met een dock kunnen, en niet als je hem gewoon in de hand hebt?
Ik heb de officiele dock maar gebruik een custom launcher (apex). Als je de telefoon plugged in de dock kun je daar allerlei actions aan linken. Krijg nog steeds niet update 14.1.G2.257 te zien. Dan maar handmatig installen denk ik. Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Zag op XDA developers voornamelijk teleurstelling.

[ Voor 13% gewijzigd door MaDLiVe op 17-10-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn vrouw blijft in de status balk de melding "mobiel dataverkeer ingeschakeld" staan.
Je kan hem niet weg swipen alleen aantikken, dan kom je in het dataverkeer menu en kan je hem aan/uit zetten etc..
Ook als je hem uit zet blijft de melding staan.

Hoe krijg ik weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:45
MusicAddict schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Welke handleiding heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
HouseQ schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:50:
[...]

Welke handleiding heb je gebruikt?
Niet echt een handleiding,

http://forum.xda-develope...hp?p=45187952&postcount=2

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2484719

Of anders deze ook wel handig:

http://xperiafirmware.com/8-firmware/42-sony-xperia-z1-c6903

Drivers waren even wat kieskeurig, had ze geinstalleerd maar schijnbaar moest de xperia zelf deze nog ook even laten installeren. Toen ik hem in flash mode zette (volume knop beneden inhouden en DAN pas usb kabel er in installeerde mn pc meteen de missende drivers)

Ander iets, heb net mijn roxfit case binnen *O* Past perfect en voelt/zit prima. Ben tevreden en kan overal bij :)

Witte xperia z1 + case = :9~

http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1497.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel mooi ja dat wit, dat je dan nog ziet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
CLB schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:01:
Wel mooi ja dat wit, dat je dan nog ziet :p
Plastic is zelf doorzichtig dus je ziet wel het wit/randen er doorheen zo overal en nergens. Dat het wat weinig is kan ik ook niets aan doen :9

En opladen met de cover dicht, altijd fijn. (magnetic charger uiteraard niet, maar ach, die heb ik toch nog niet binnen)

[ Voor 17% gewijzigd door MusicAddict op 18-10-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb momenteel ook dezelfde roxfit case erom heen. Ga met een scalpel zelf een extra opening creëren voor de magnetic charger (als hij binnen is). Nog steeds aan het wachten op mijn leren pouch die ik met de hand laat maken _/-\o_ . Openingen voor de magnetic dock zullen er ook ingemaakt worden.

Had zelf ook altijd het idee dat WIFI ontvangst niet optimaal was, maar ben net terug van een zakelijk tripje naar Duitsland en in de 2 hotels waar we verbleven deed mijn Z1 het toch uitstekend in verhouding met de HTC One en de Iphones (4S en 5). De Iphones hadden soms zelfs helemaal geen verbinding, waarbij de HTC en de Z1 wel verbinding hadden (op de zelfde locatie). Weliswaar 1 streepje maar snelheid was prima.

Iedereen was wel onder de indruk van de Z1! Altijd leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:13:
Bij mijn vrouw blijft in de status balk de melding "mobiel dataverkeer ingeschakeld" staan.
Je kan hem niet weg swipen alleen aantikken, dan kom je in het dataverkeer menu en kan je hem aan/uit zetten etc..

Hoe krijg ik weg?
iemand een idee?
kan er op internet niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Lijkt mij iets van een app. Heb hetzelfde bij 'MyDataManager', maar die mag van mij blijven ;)
Kijk eens of er een app is die het veroorzaakt?

Trouwens vandaag mijn ebay dock binnen gehad :) zie ook post in het accessoires topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Vanmorgen de nieuwe update geflashed. Ging in 1 keer goed en is gewoon Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
hmmmm ik heb nog geen update beschikbaar?

haat wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Denk dat hij net als meerderen gewoon de versie van XDA heeft geplukt en zelf geflasht heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-11-2023
Willen jullie misschien even zeggen welke serie nummer jullie hebben? Ik heb de BH906.....jullie?

En weten jullie wanneer de nieuwe update officieel wordt aangekondigd voor download?

Is jullie 2de xperia achtergrond (soort bos) ook beetje gelig?

[ Voor 46% gewijzigd door Edy27 op 19-10-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Voor degenen die al geflashed hebben naar .254 en daardoor root zijn verloren... Het is mogelijk om root terug te krijgen (via nogal een omweg hehe).

Volledig op eigen risico! Lees eerst rond op xda voor je hiermee gaat klooien!

1. Flash de .534 FTF firmware met flashtools (hierbij raak je alles kwijt op je telefoon!) FTF firmwares zijn te vinden op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469191 Ik heb hier zelf de JOurnalist/Commercial gekozen (stond blijkbaar al op mijn telefoon)
2. Root met Kingo-root
3. Installeer dual-recovery: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2426739
4. Zet de stock deodexed firmware zip (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440408) en voor de zekerheid SuperSU (te vinden in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155864) op je telefoon
5. Installeer de stock deodexed fimware zip van en voor de zekerheid SuperSU
6. Wipe data, dalvik, cache
7. Kies voor advanced -> poweroff in CWM
8. Flash de .254 kernel met flashtools: http://d-h.st/11L
9. Installeer Dual Recovery indien gewenst: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2426739

In flashtools kies je voor FlashMode en boot je je telefoon naar de juiste mode door Volume-down ingedrukt te houden en je usb kabel erin te prikken op het moment dat flashtools hiernaar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
MusicAddict schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:21:
Denk dat hij net als meerderen gewoon de versie van XDA heeft geplukt en zelf geflasht heeft :)
Hij=zij :)
Inderdaad zelf de flash gedaan. Haat ook wachten! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
zijn de soft keys alleen te verbergen met root toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
mesm90 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:00:
zijn de soft keys alleen te verbergen met root toegang?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:52:
Lijkt mij iets van een app. Heb hetzelfde bij 'MyDataManager', maar die mag van mij blijven ;)
Kijk eens of er een app is die het veroorzaakt?
app info geeft aan dat het van de telefoon zelf komt..

Afbeeldingslocatie: https://7vzdtq.bay.livefilestore.com/y2pLHPkGWaN1h7KCZaGNL4_M_1kvh2jZfwyqOvDnMmMvZRg38ux0MqpQ5_YWAkPQpECQV5mNf8NnoWdKCYdibAgeCOihtDPYJE-XHunIGyf-0E/Screenshot_2013-10-21-13-24-31.png

Afbeeldingslocatie: https://7vzdtq.bay.livefilestore.com/y2pittCCPA_g1wdgpNynxp8mntI-Zc0-YjCckfBu5GvGWF5yFJe8qwIajIc17_D_eSHAA-MPweT_609we0VnLXYME07YN15HeLpdyKOPx36R-s/Screenshot_2013-10-21-13-24-38.png

Afbeeldingslocatie: https://7vzdtq.bay.livefilestore.com/y2py60HV6Cqm-ltUdqryQOZtQmz47OKYsXOFiOHoEsH26oPKduBMm_hmqxi-dlWOR7x5qZMAxHfgOAUIxmecqadJM7iwsz7y_Xwk-yPzdSSt7M/Screenshot_2013-10-21-13-24-52.png

Heb de telefoon al gereset, maar helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:13:

Hoe krijg ik weg?
Ik heb dat met de keyboard. Altijd die melding daar en kan er ook niks mee, behalve aantikken en in de keyboard instellingen komen. Ook raar toch
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste