Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk heb jij dat icoontje alleen als je daadwerkelijk in een tekstvak kan typen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Is er iemand hier met een Xperia Z1 die cyanogen mod heeft draaien EN waarbij de camera gewoon nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Phant0m schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:17:
Is er iemand hier met een Xperia Z1 die cyanogen mod heeft draaien EN waarbij de camera gewoon nog werkt?
Volgens mij kun je ervoor zorgen dat je camera blijft werken door bepaalde DRM keys te bewaren. Zolang dit niet automagisch gebeurd blijf ik nog even af van recovery's, bootloader unlocks en custom roms ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
MaDLiVe schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:26:
[...]

Volgens mij kun je ervoor zorgen dat je camera blijft werken door bepaalde DRM keys te bewaren. Zolang dit niet automagisch gebeurd blijf ik nog even af van recovery's, bootloader unlocks en custom roms ;)
ja zo denk ik er ook over, dat komt uiteraard vanzelf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
en de 257 update is bij mij ook binnen net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 22:13
mesm90 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:47:
en de 257 update is bij mij ook binnen net ;)
Hier nog niet. (Central Europe versie)
Welke versie heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
Misschien een stomme vraag maar de afdekklepjes (simcard, usb, geheugenkaart) zijn alle voorzien van o-ringen(tjes). Zou je deze naar verloop van tijd niet soepel moeten houden met b.v. siliconenvet of zoiets?
Ik kan me voorstellen dat deze o-ringen eens hard zullen worden en dan is de afdichting niet meer gegarandeerd.

(ik doe aan duiksport en daar zijn de o-ringen van (levens)-belang. Deze o-ringen worden jaarlijks gesmeerd en/of vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
sonsan schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:47:
Misschien een stomme vraag maar de afdekklepjes (simcard, usb, geheugenkaart) zijn alle voorzien van o-ringen(tjes). Zou je deze naar verloop van tijd niet soepel moeten houden met b.v. siliconenvet of zoiets?
Ik kan me voorstellen dat deze o-ringen eens hard zullen worden en dan is de afdichting niet meer gegarandeerd.

(ik doe aan duiksport en daar zijn de o-ringen van (levens)-belang. Deze o-ringen worden jaarlijks gesmeerd en/of vervangen)
In het Z-topic heb ik hier wel eens iemand over gehoord. Het kan vast geen kwaad maar ik vraag mij af of het persé nodig is. Als je er echt lang mee wilt doen is dat misschien zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
jeroendh schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:19:
[...]

Hier nog niet. (Central Europe versie)
Welke versie heb jij?
jep dezelfde gewoon even geduld ;)
nog geen merkbare veranderingen tegen gekomen, heb er ook niet echt op zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
MaDLiVe schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:26:
[...]

Je kan met dit tooltje enorm makkelijk een backup maken van die keys (en restoren indien nodig):

http://forum.xda-develope...hp?t=2292598&highlight=ta

Lijkt me uberhaupt wel handig om te hebben, je weet maar nooit. Alleen root nodig dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
CLB schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:38:
Waarschijnlijk heb jij dat icoontje alleen als je daadwerkelijk in een tekstvak kan typen!
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Wat ik me trouwens afvraag, klopt het dat je geen hsdpa/3g etc icoontjes in je statusbalk hebt (bij het verbindings icoontje)?

Ik zie altijd alleen een R bij mijn connectie-icoontje... Volgens mij is de snelheid prima verder, maar op de een of andere manier stoort het me wel :P

*Edit* Ik lees nu ergens anders dat dit het 'roaming' icoontje is...

[ Voor 11% gewijzigd door m0ridin op 22-10-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
m0ridin schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:35:
Wat ik me trouwens afvraag, klopt het dat je geen hsdpa/3g etc icoontjes in je statusbalk hebt (bij het verbindings icoontje)?

Ik zie altijd alleen een R bij mijn connectie-icoontje... Volgens mij is de snelheid prima verder, maar op de een of andere manier stoort het me wel :P

*Edit* Ik lees nu ergens anders dat dit het 'roaming' icoontje is...
Waarschijnlijk zit je bij een virtuele provider (denk: tele2, hollandse nieuwe, etc). Dan 'roam' je dus nationaal op het netwerk van een niet-virtuele provider (vodafone, kpn, t-mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Cyleo schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:55:
[...]

Waarschijnlijk zit je bij een virtuele provider (denk: tele2, hollandse nieuwe, etc). Dan 'roam' je dus nationaal op het netwerk van een niet-virtuele provider (vodafone, kpn, t-mobile).
Njah, telfort... Maar die maken idd gebruik van het KPN netwerk. Dacht dat bijvoorbeeld de Galaxy S3 dit wel accepteerde (en bij andere toestellen er bijvoorbeeld een extra roaming icoontje bij gooiden, dan zag je iig wat je snelheid was).

Dit vind ik nogal irritant omdat ik nu alleen een R zie en geen indicatie van de snelheid waarmee ik verbonden ben. Helaas geen manier kunnen vinden om dit uit te schakelen (naast editen van het framework ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Net mijn Z1 geüpdatet naar 14.1.G.2.257 lees ik dat er alweer een kleine update aankomt?

http://www.xperiablog.net...2-259-certified/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
GroeneThee schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:56:
Net mijn Z1 geüpdatet naar 14.1.G.2.257 lees ik dat er alweer een kleine update aankomt?

http://www.xperiablog.net...2-259-certified/#comments
Tja, zou kunnen... afwachten of deze echt uitgebracht wordt, en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Mijn Z1 is sinds 14 oktober 2013 in reparatie bij T-mobile/Dynafix. Erg beroerd als je een nieuwe telefoon aanschaft, deze binnen 14 dagen (maar na 8 dagen!) crasht (startte zichzelf continu opnieuw op en had regelmatig zwart scherm waardoor hele telefoon niet meer reageerde) en je het toestel moet opsturen ter reparatie. Zie dat dynafix de telefoon op 17 oktober naar een externe reparatiedienst heeft gestuurd en daarna geen gegevens meer. Ga er dus niet van uit dat ik a.s. maandag mn telefoon terug heb. Nu weer mn oude HTC Sensation XE in gebruik maar daar word ik nu echt niet meer blij van...traaaaagggg. Zijn er hier meer mensen die hun Z1 al hebben moeten opsturen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
dikani schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:25:
Zie dat dynafix de telefoon op 17 oktober naar een externe reparatiedienst heeft gestuurd en daarna geen gegevens meer.
Dynafix mag geen Sony telefoons meer repareren en sturen hem door naar Teleplan.
Als je contact opneemt met de chat van Sony kunnen zij meer vertellen over de status van Teleplan.

Mijn 1e Z1 die ik op 25 september had gekocht op 3 oktober omgeruild omdat het scherm niet goed was.(te geel).
Gister opnieuw naar de winkel geweest omdat mijn trilfunctie niet lekker is.(loopt aan ofzo)
Deze wordt binnen 2 weken aan de deur omgeruild voor een ander (refurbished) exemplaar.

[ Voor 26% gewijzigd door jeroendh op 23-10-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb sinds deze week een Xperia Z1 en de x.534 update is beschikbaar. Moet je deze eerst installeren om vervolgens de x.257 update te krijgen? Of kan ik beter even wachten tot de x.257 aangeboden wordt?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-11-2023
De trilfunctie als je een bericht typt zoemt als een bij als je je oor dicht bij de telefoon houdt vooral linksboven, is dit normaal? Kan iemand dit testen AUB? Ook als iemand belt hoor je door de trilfunctie heen een soort ratelend geluid.

Op xda hebben meer mensen dit probleem en zeggen dat het aan de hardware ligt.

[ Voor 37% gewijzigd door Edy27 op 23-10-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
buran schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:15:
Ik heb sinds deze week een Xperia Z1 en de x.534 update is beschikbaar. Moet je deze eerst installeren om vervolgens de x.257 update te krijgen? Of kan ik beter even wachten tot de x.257 aangeboden wordt?
Check eens via de PC met PC Companion, daar krijg je updates meestal sneller. Best alle updates die je aangeboden krijgt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
AmbroosV schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:29:
[...]

Check eens via de PC met PC Companion, daar krijg je updates meestal sneller. Best alle updates die je aangeboden krijgt installeren.
Daar zeg je wat, maar dan moet je je z1 (of elke andere gsm for that idea) wel mét je pc kunnen verbinden, (usb debugmode gaat wel) maar normale connectie niet.. gezeik met MTP USB drivers.. in windows 7, windows 8 werkt dan weer wel.. maar heb geen zin om steeds te switchen van OS (kan niet wennen aan win8, vind het maar k*t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Phant0m schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:55:
[...]

Daar zeg je wat, maar dan moet je je z1 (of elke andere gsm for that idea) wel mét je pc kunnen verbinden, (usb debugmode gaat wel) maar normale connectie niet.. gezeik met MTP USB drivers.. in windows 7, windows 8 werkt dan weer wel.. maar heb geen zin om steeds te switchen van OS (kan niet wennen aan win8, vind het maar k*t)
In dat geval: http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/

Update Service gebruikt een andere procedure en doet het vrijwel altijd wanneer PC Companion niet wil meewerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Even een korte vraag, met de laatste officiele updates behoud je dus geen root en zijn er ook nog geen exploits?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08
Weet iemand of deze updates ook werken op een tmobile toestel? Want ik krijg de updates niet binnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Zingo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:55:
Weet iemand of deze updates ook werken op een tmobile toestel? Want ik krijg de updates niet binnen helaas.
Je kan ze altijd handmatig flashen met flashtool. Grote kans dat ze wel komen maar een stuk later omdat t-mobile eerst zijn eigen branding wilt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Zingo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:55:
Yesh, werkt gewoon prima. Wel alleen handmatig en dan ben je meteen van die t-mobile logos af enzo :) (voordeel daarvan is dat je daarna ook gewoon meteen de updates krijgt zonder dat je hoeft te wachten op t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Het loopt niet echt storm hier op de xperia z1 forum :)

As zaterdag heb ik ook de xperia z1 (wit) Wat zijn voor jullie ervaringen? Ben ook vooral benieuwd naar de batterijduur, is natuurlijk persoon afhankelijk maar toch.

Heb inmiddels ook de magnetic lader besteld, zo hoef ik niet telkens een klepje te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

BigF25 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:44:
Het loopt niet echt storm hier op de xperia z1 forum :)

As zaterdag heb ik ook de xperia z1 (wit) Wat zijn voor jullie ervaringen? Ben ook vooral benieuwd naar de batterijduur, is natuurlijk persoon afhankelijk maar toch.

Heb inmiddels ook de magnetic lader besteld, zo hoef ik niet telkens een klepje te openen.
Mijn bevinden met het toestel zijn wel ok. Maar eigelijk ook niet meer dan dat;

- Formaat valt achteraf gezien best tegen, het toestel is naar mijn mening te groot.

- Ik twijfel serieus aan de waterdichtheid van het toestel, deze lijkt erg te varieren van telefoon tot telefoon. De 1 komt er dag na dag mee weg en de andere is na het eerste avontuur met water al de sjaak. Ik weet niet precies hoe soepel de garantie afdeling van sony hier mee omgaat maar wel zeker een risico en weinig betrouwbaar.

- Het toestel is naar mijn mening een krasmagneet, zowel op voor, als achterkant. Voor de achterkant komt dit duidelijk vanwege het glas, voor het scherm door de screen protector die erop zit. Ik ben zuinig op mijn spullen maar ik vind het normaal dat een toestel niet perse een hoesje zou behoeven om reguliere krassen te verkomen. Het toestel is wat mij betreft te groot om hier ook nog een TPU hoesje omheen te doen. Had hiervoor een Motorola razr maxx, kleiner, trager, grotere accu, maar vooral steviger en die had na 2 jaar 1 kras veroorzaakt door een flinke val.

- Toestel is retesnel, kudos voor de snapdragon 800 combinatie. Echter de downsides zijn dat het toestel erg warm wordt. Bovendien lijkt sony de manier van scalen van de verschillende cores niet goed op orde te hebben. Dit zou het probleem van snelle battery drain by activity en de warmte kunnen verklaren. De LG G2 doet het beter, en die herbergt dezelfde chipset, ruimte voor verbetering in de kernel en cpu scalers.

- De accutijd is wat mij betreft acceptabel, voor mij moet een toestel een goeie dag doorkomen, 0700 van de adapter af en om 0030 er weer op. Dat lukt prima met het toestel, helemaal sinds ik de stamina mode gebruik. Dat gezegd hebbende, de accu loopt letterlijk leeg voor je ogen als je iets intensiefs doet, zelfs browsen valt hieronder. Maar heb er vertrouwen in dat dit met de komende software updates beter gaat worden.

- Wifi bereik valt wat tegen t.o.v. de concurrentie

- Toestel is unrootable met de laatste software, en de bootloader unlocken gaat nog wat omslachtig.

- Ik persoonlijk heb geen problemen met de kijkhoeken of de kleur output van het scherm, maar tal van mensen klagen hierover.

- Camera, was een hele verbetering voor mij, de auto stand is erg slecht met weinig licht. De iso waarde wordt dan veel te snel >1200 gezet, maar geloof dat dit enigsinds verholpen is met de laatste software updates.

- Hoewel ik niet meer de stock launcher gebruik heeft sony wat mij betreft de mooiste schil om android heen gebouwd, functioneel en discreet. Ook integratie met social media is perfect. Hun music player is erg mooi, en gebruik ik nu als default player (gebruikte poweramp)

Concluding, mooie snelle telefoon, krasgevoelig, en weinig energie efficient, gelukkig kan er software matig nog wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ding is groot heh :(

Achja altijd nog kleiner dan 'n Ultra :p
Z Ultra vs ZL - Vertekend beetje doordat ze niet naast elkaar liggen maar de Z Ultra 2 cm hoger wordt gehouden, maar toch is het nog steeds een grote device

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Z1 bevalt hier prima...

Grootte viel mij juist mee, had eerder een HTC One gekocht omdat ik dacht dat de Z1 te groot zou zijn maar toen ik hem in handen heb gehad alsnog een Z1 gekocht. Natuurlijk, hij is echt wel fors, maar voor mij nog steeds prima te doen (en ik heb nou niet bepaald enorme handen).

Wat betreft batterijduur, ik doe er vrij makkelijk 2 dagen mee maar ik ben geen poweruser. Heb de brightness ook verlaagd naar iets van de helft (wel met autobrightness aan). Volgens mij verbetert de .257 update het batterijverbruik aardig. Heb ook niet het idee dat de telefoon nou enrom warm wordt, ja... warm wel, maar niet overdreven vergeleken met mijn vorige telefoons (S3, Lumia920, One).

Scherm is ok, niet top, maar goed genoeg. Kijkhoeken storen me niet, zijn niet super nee. Vond het HTC one scherm echt wel een stukje mooier, maar dat schijnt ook een van de betere schermen te zijn. Waterdichtheid durf ik niks over te zeggen, ik ga alsnog niet expres dat ding in een wasbak leggen ofzo. Zorg iig dat de klepjes goed dicht zitten.

Camera vind ik best goed, maar heb het idee dat er echt nog wel meer uit te halen is (maar again, met de nieuwste firmware update(s) is dit al heel wat verbetert). Hoop echter dat dit met toekomstige updates nog beter wordt allemaal.

Al met al een heerlijk ding wat mij betreft, amper tot geen klachten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Thanks for sharing guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een maand de Z1. Toen ik het toestel ontving deed het beeldscherm het al niet meer na een paar minuten. Nieuwe gekregen, maar bij deze doet de camera het vaak niet (zwart beeld) en spraakproblemen. Microfoon valt telkens weg. Meer mensen deze ervaring? Daarnaast sluit één klepje niet goed, beetje lam :P Ik heb echt spijt dat ik weer voor dit merk heb gekozen. Jammer, namelijk erg mooie toestellen.
Met de Z ook problemen gehad, veel software/hardware-fouten. De Z1 is niet veel beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:20:
Nu een maand de Z1. Toen ik het toestel ontving deed het beeldscherm het al niet meer na een paar minuten. Nieuwe gekregen, maar bij deze doet de camera het vaak niet (zwart beeld) en spraakproblemen. Microfoon valt telkens weg. Meer mensen deze ervaring? Daarnaast sluit één klepje niet goed, beetje lam :P Ik heb echt spijt dat ik weer voor dit merk heb gekozen. Jammer, namelijk erg mooie toestellen.
Met de Z ook problemen gehad, veel software/hardware-fouten. De Z1 is niet veel beter.
Ik heb 0,0 problemen met mijn Z1 en over dat waterdicht zijn, volgens de verkoper is de gsm max. 30min waterdicht volgens sony hun specs.

en wat is dat met die verschillende type nrs, als dat het zijn.. want op de sony site staat bijv. de z1 6902, ik heb een 6903 dan is er ook nog een 6903 LTE en nog 1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Verschillende type nummers zijn de verschillende versies met ondersteuning voor de verschillende netwerken in landen. Leesvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Ben ik de enige hier dan met een telefoon die wel gewoon goed werkt?
Ik kan me nog steeds niet vinden in de problemen die hier gemeld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Mocht iemand hem naar Dynafix opsturen kijk goed op de bon of hij goed wordt ingeboekt...ik kreeg een nieuwe Z...in plaats van een Z1 terug omdat het systeem niet op orde was...dus deze wordt (hopelijk) weer omgeruild voor een Z1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ook ik ben super tevreden en happy met mijn toestel! Draait als een zonnetje en gaat als een speer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:45:
[...]

Je kan ze altijd handmatig flashen met flashtool. Grote kans dat ze wel komen maar een stuk later omdat t-mobile eerst zijn eigen branding wilt toevoegen.
Is zoiets voor een leek te doen? Weet je misschien waar hierover ergens uitleg staat? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
0 % problemen met dit toestel. Mijn fijnste toestel ooit!

Mensen klagen eerder over iets dan dat men zijn positieve ervaring deelt. (dat neemt uiteraard niet weg dat dat wel hun bevindingen zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door kstja0 op 25-10-2013 21:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Flinke camera update op komst...!
http://www.xperiablog.net...-improvements/#more-18449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:22:
[...]

Is zoiets voor een leek te doen? Weet je misschien waar hierover ergens uitleg staat? Alvast bedankt :)
Dit is prima te doen voor een 'leek' gewoon de stappen handleiding goed volgen. Gister met flashtool mn z1 naar de laatste nieuwe *257 update geflashed omdat pc companion dat weigerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ik heb hem nog niet..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
heb je gekeken via PC Companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ja, vorige week. Ik zal vanavond nog eens kijken. Is het ook mogelijk om PC Com. draadloos te verbinden met de Z1 ( Bluetooth ?). Ik wil zo min mogelijk de waterdichte klepjes loshalen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Heb hier ook geen problemen. Overigens heb ik het toestel ook het toestel al mee het zwembad in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

sonsan schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

Ja, vorige week. Ik zal vanavond nog eens kijken. Is het ook mogelijk om PC Com. draadloos te verbinden met de Z1 ( Bluetooth ?). Ik wil zo min mogelijk de waterdichte klepjes loshalen .
Dat kan voor het syncen van contacten etc. Maar flashen van de firmware daar zul je toch echt een usb kabel moeten gebruiken. Let wel dat je de laatste firmware update nog niet kunt rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
sonsan schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

Updaten van de firmware moet altijd via USB. Verbinding om te syncen en bestanden over te zetten kan via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het rooten (met vroot) is het opstarten van de telefoon heeeeeeeeeeeeel traag..

Duurt ruim 3 minuten voordat het goed en wel is opgestart..
Hoe moet ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:16:
Na het rooten (met vroot) is het opstarten van de telefoon heeeeeeeeeeeeel traag..

Duurt ruim 3 minuten voordat het goed en wel is opgestart..
Hoe moet ik dit oplossen?
Je hebt al gezocht op google neem ik aan? "z1 unrooting" gaf mij als 1ste gevonden:

http://lionking853.blogsp...t-sony-xperia-z-z1-z.html

duidelijke uitleg, kind kan de was doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
AmbroosV schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:23:
[...]

Updaten van de firmware moet altijd via USB. Verbinding om te syncen en bestanden over te zetten kan via WiFi.
Ben nu de update aan het binnenlurken... met usb-kabel.

Edit:
Ik heb de update erop en het lijkt alsof de helderheid/contrast een stuk verbeterd is en dat de inkijk hoek ook beter (lees groter) is geworden of is het gezichtsbedrog? De kleuren zijn wel "voller" volgens mij. Verder heb ik nog geen veranderingen ontdekt.

[ Voor 31% gewijzigd door sonsan op 26-10-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed dat ik hier las dat de update via de USB kabel gedownload moest worden ;) dacht tot echt dat ie al een update had geinstalleerd..

Sinds vandaag ook in het bezit van een Z1, nadat mijn vrouw begon te zeuren dat haar Iphone 4 steeds langzamer werd. Toen heb ik maar besloten dat ze mijn Iphone 5 mag hebben en dat ik een nieuwe telefoon ging halen.

Allereerst gekeken voor de 5S, in mijn handen gehad, totdat ik eigenlijk dacht, "wat ben ik aan het doen?" Wil ik wel een 5S? Of wil ik nou eens een telefoon met een groter scherm (voorheen heb ik de One X, HD2 etc... gehad)

Ik had al een collega met een Sony Z, vond het wel grappig dat ie die foto's onder water maakt van zijn kinderen in het zwembad, ik dacht, even spieken; "ohhh die Z1 is IP58! Waterdicht ipv IP57 (dompeldicht)" die moet ik hebben!

Nou, wel even wennen, van een iphone 5 naar een telefoon als een bioscoopscherm ;)

Eerste ervaringen zijn goed, ben wel blij dat de inkijk iets minder is (alhoewel het nog steeds goed leesbaar blijft), want collega's spieken ook wel eens mee en nu gaat dat wat lastiger :)

Klepjes > dat is het enige waar ik een hekel aan hebt, maar neem ze voor lief en ben al op Ebay aan het kijken voor die andere lader.

Wat mij allereerst opviel aan de camera, hoe snel dat ding reageert op scherm, het komt bijna realtime op het scherm!

Verder heb ik hem te kort om hier wat verder over te roepen, maar tot nu toe is de ervaring positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
Was ik eindelijk blij dat ik een leuke case had gevonden voor m'n Z1, zo´n muvit backcase, blijkt ie met hoes en al niet meer te passen in m´n magneetopladerdock. Zelfs niet met de tweede, ruimere socket.

Met het toestel zelf geen problemen, alles werkt perfect en prima. Enig puntje is wel dat het vreemd is dat ie niet automatisch van 4G kan overschakelen naar HSDPA+ wanneer 4G te traag voor woorden is. Dit moet ik blijkbaar telkens handmatig doen door bij mobiel internet intstellingen de netwerkvoorkeur (ofzoiets) om te schakelen naar GSM. Voorbeeld: In het ziekenhuis heb ik 4G met 0.02mbit, terwijl ik via HSDPA+ 14mbit haal. Heb een Hi 4G 3GB internetbundel. In een superdruk winkelcentrum haal ik dan weer 28mbit via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Edit:
Ik heb de update erop en het lijkt alsof de helderheid/contrast een stuk verbeterd is en dat de inkijk hoek ook beter (lees groter) is geworden of is het gezichtsbedrog? De kleuren zijn wel "voller" volgens mij. Verder heb ik nog geen veranderingen ontdekt.
Dat waren mijn bevindingen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Laatst online: 09-06 23:30
Ik vind het jammer dat een aantal mensen het toestel compleet afbranden. Ik wil op tweakers vooral leuke dingen vinden die ik kan doen met mijn telefoon.
Ik heb het toestel bijvoorbeeld met MHL aangesloten op de televisie en dat werkt perfect voor het weergeven van FullHD beeldmateriaal op tv, voor gamen is het jammer genoeg niet geschikt. De framerate wordt erg laag en er zit een vertraging in het beeld, waardoor je dus constant te laat springt bijvoorbeeld.

Ik ben nieuw met android en ben echt enthousiast over het brede software aanbod. Ik heb inmidels ook de playstation controller aangesloten en zit allerlei SNES spelletjes te spelen.. Erg lachen (jammer alleen dat het niet via MHL op de tv kan).

De hele interface van Sony is heerlijk zakelijk en snel. Geen kleurenfestijn maar gewoon strakke knopjes en kleuren. De manier om je startschermen te beheren spreekt mij ook erg aan.

Hetgeen wat mij het allermeeste opvalt is hoe snel het toestel is. Apps installeren zich al voordat ik uberhaupt naar het scherm terug kan browsen en multitasken gaat supersnel.. Mag ook wel met de hardware natuurlijk, maar mijn oude iPhone 4S was zoo veel langzamer dan dit toestel...
Verder is het scherm schitterend, FullHD scherm met zulke mooie kleuren, collega's zijn zwaar onder de indruk als ik zo'n sony bravia televisie demo laat zien die ik op de telefoon gezet hebben.

Inmiddels een docking station voor de magnetische lader binnen en dat losse kabeltje met magnetische lader dus hopelijk hoef ik dat klepje niet zoveel meer te gebruiken.

Top ding die Sony Xperia Z1, ik ben er heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Libbz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:50:
Ik vind het jammer dat een aantal mensen het toestel compleet afbranden. Ik wil op tweakers vooral leuke dingen vinden die ik kan doen met mijn telefoon.
Ik heb het toestel bijvoorbeeld met MHL aangesloten op de televisie en dat werkt perfect voor het weergeven van FullHD beeldmateriaal op tv, voor gamen is het jammer genoeg niet geschikt. De framerate wordt erg laag en er zit een vertraging in het beeld, waardoor je dus constant te laat springt bijvoorbeeld.

Ik ben nieuw met android en ben echt enthousiast over het brede software aanbod. Ik heb inmidels ook de playstation controller aangesloten en zit allerlei SNES spelletjes te spelen.. Erg lachen (jammer alleen dat het niet via MHL op de tv kan).

De hele interface van Sony is heerlijk zakelijk en snel. Geen kleurenfestijn maar gewoon strakke knopjes en kleuren. De manier om je startschermen te beheren spreekt mij ook erg aan.

Hetgeen wat mij het allermeeste opvalt is hoe snel het toestel is. Apps installeren zich al voordat ik uberhaupt naar het scherm terug kan browsen en multitasken gaat supersnel.. Mag ook wel met de hardware natuurlijk, maar mijn oude iPhone 4S was zoo veel langzamer dan dit toestel...
Verder is het scherm schitterend, FullHD scherm met zulke mooie kleuren, collega's zijn zwaar onder de indruk als ik zo'n sony bravia televisie demo laat zien die ik op de telefoon gezet hebben.

Inmiddels een docking station voor de magnetische lader binnen en dat losse kabeltje met magnetische lader dus hopelijk hoef ik dat klepje niet zoveel meer te gebruiken.

Waar heb je die Bravia demo vandaan gehaald? Ben nieuwsgierig hoe dat op een Z1 eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Als je iemand wil laten zien wat het scherm waard is kan je best deze even op je telefoon gooien:
https://mega.co.nz/#!gRFk...exqgRV8HU7zyYh2TmxfvNgmR8

Speelt gewoon met de Films-app, best met X-Reality aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
AmbroosV schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:31:
Als je iemand wil laten zien wat het scherm waard is kan je best deze even op je telefoon gooien:
https://mega.co.nz/#!gRFk...exqgRV8HU7zyYh2TmxfvNgmR8

Speelt gewoon met de Films-app, best met X-Reality aan :)
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hexyl schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:39:
[...]

Je hebt al gezocht op google neem ik aan? "z1 unrooting" gaf mij als 1ste gevonden:

http://lionking853.blogsp...t-sony-xperia-z-z1-z.html

duidelijke uitleg, kind kan de was doen ;-)
Ja, maar wil wel root houden :+)

Kan me niet voorstellen dat iedereen met root 3 minuten zit te wachten tot de tel is op gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
sonsan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:30:
[...]

Waar heb je die Bravia demo vandaan gehaald? Ben nieuwsgierig hoe dat op een Z1 eruit ziet.
Ja het is een heel oude demo, ook nog MPG :) dus je hebt wel VLC player nodig (of een andere). Ik zal proberen hem te uploaden naar Mega..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Ben nog steeds erg blij met mijn Z1, maar de camera is echt beneden peil. Iphone 5 maakt veel betere plaatjes onder alle omstandigheden. Beetje jammer.
Ik doel vooral op foto's met weinig licht en flits. Ten eerste is hij 30 seconden bezig met scherp stellen en knipt dan op een onscherp moment. Ten tweede heel veel ruis.

Iemand tips voor betere instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Trishul schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:33:
Was ik eindelijk blij dat ik een leuke case had gevonden voor m'n Z1, zo´n muvit backcase, blijkt ie met hoes en al niet meer te passen in m´n magneetopladerdock. Zelfs niet met de tweede, ruimere socket.
Dat heb ik opgelost door de 2 nokjes uit t socket een beetje met een mesje weg te snijden. Daardoor klemt hij niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Northernstar1 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:01:
Ben nog steeds erg blij met mijn Z1, maar de camera is echt beneden peil. Iphone 5 maakt veel betere plaatjes onder alle omstandigheden. Beetje jammer.
Ik doel vooral op foto's met weinig licht en flits. Ten eerste is hij 30 seconden bezig met scherp stellen en knipt dan op een onscherp moment. Ten tweede heel veel ruis.

Iemand tips voor betere instellingen?
De update naar de laatste versie gedaan? Is heel wat verbetering. 14.1.G.2.257 is de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Libbz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:56:
[...]

Ja het is een heel oude demo, ook nog MPG :) dus je hebt wel VLC player nodig (of een andere). Ik zal proberen hem te uploaden naar Mega..
https://mega.co.nz/#!HlxX...mNxT0x_5hkfWiN0EgCKxETr1c

Hier staat hij als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

Libbz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:50:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb eigenlijk geen klachten. Wat ik denk dat er aan de hand is is dat het toestel geen topverkopend toestel is zoals een iPhone en er dus minder mensen posten. Mensen met slechte ervaringen posten eerder dus dat geeft een vertekend beeld.
Ik wil ook nog vermelden dat mijn kijkhoek-issues veel minder groot zijn dan de filmpjes op youtube die ik vind. Wellicht heb ik een ander type scherm? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
AmbroosV schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:21:
[...]

De update naar de laatste versie gedaan? Is heel wat verbetering. 14.1.G.2.257 is de nieuwste.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Heb de mijne sinds Zaterdag, overall Top toestel!! Snel in gebruik, mooi, clean interface.
Enige wat een beetje tegenvalt is de camera (ook laatste 257 update hier)
Er is te veel ruis en het nemen van een goede foto kost te veel tijd, andere telefoons doen dit beter. Sony heeft dit hopelijk gehoord en genoteerd en werken ze aan een betere update (wellicht in Android 4.3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
Viel me idd gisteren tijdens foto maken ook op dat er enorm veel ruis zit in de foto's, en dat er ook veel vertraging zit bij het nemen van de foto's. De iphone 5 maakt betere foto's... Ook met nieuwste update hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Toch een minpuntje gevonden, bij weinig licht een foto nemen.
Ik zie dan de flits in beeld, hiermee doel ik dan vooral de lichte waas die verschijnt op een foto, iemand enig idee hoe je zoiets kan oplossen?

https://www.dropbox.com/s...2013-10-27%2017.31.26.jpg

[zie link]
dit bedoel ik dus onderaan is een flinke ruis/wazig gebied te zien, van waarschijnlijk mn flitser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:59:
[...]

Ja, maar wil wel root houden :+)

Kan me niet voorstellen dat iedereen met root 3 minuten zit te wachten tot de tel is op gestart?
dat deed ik met root niet toen was de gsm al snel, maar dan nog.. wie zet tegenwoordig dat ding nog uit?
mesm90 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:14:
Ik zie dan de flits in beeld, hiermee doel ik dan vooral de lichte waas die verschijnt op een foto, iemand enig idee hoe je zoiets kan oplossen?

[zie link]
dit bedoel ik dus onderaan is een flinke ruis/wazig gebied te zien, van waarschijnlijk mn flitser
- je flitser op de zaklampstand zetten ;-)
- camera van de automatische superieur stand op handmatig zetten
- beeldstabilisatie uit, dan kun je nog maar op max. ISO 800 fotos maken ,maar met wat luminiatie (zo noemen ze dat in de z1) aanpassingen komen er dan ook prima fotos uit.

de 1ste paar keer is het ene hoop trial and error met de instellingen ik mis dan ook vooral de optie voor custom photo profiles oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

De camera is de reden dat ik voorlopig dit toestel niet aanschaf.
Ik wil eerst afwachten of de Z1 met firmware in de toekomst echt acceptabele foto's gaat maken.

Tot die tijd sleep ik mijn zakelijke iPhone 5 wel mee naast mijn oude Arc S :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hexyl schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:14:
[...]

Dit is prima te doen voor een 'leek' gewoon de stappen handleiding goed volgen. Gister met flashtool mn z1 naar de laatste nieuwe *257 update geflashed omdat pc companion dat weigerde
Heb inderdaad een handleiding gevonden, nu even 257 aan 't downloaden :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
mesm90 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:14:

[zie link]
Die waas op de foto heb je omdat je Z1 waarschijnlijk in een cover zit die een beetje van het licht terugkaatst in de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Nee ik gebruik geen cover, nog niet in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Wellicht weerkaatsing van je vinger? Zit er nog plastic overheen?
Anders absoluut even terug gaan! Mag niet gebeuren.

[ Voor 14% gewijzigd door GroeneThee op 29-10-2013 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Een aantal dagen verder en ik ben echt super tevreden over het toestel!

Blijft wat onnatuurlijk met een telefoon onder water te gaan, maar geweldig!

Batterijduur: 06:30 van de lader en om 23:00 uur nog 20% accu beschikbaar, 4 Exchangeaccounts, camera, bellen voor ongeveer 30 minuten, half uurtje whatsapp, audiostreaming via Bluetooth voor anderhalf uur en een half uurtje webbrowsen / facebooken.

Ook eens een Full HD film gekeken op het scherm, maar wat een supermooi beeld geeft ie, ook totaal geen last van de slechte inkijk wat ik zo nu en dan lees.

Wel jammer dat mensen niet gauw kiezen voor deze telefoon en als ze dat gedaan hebben je er weinig over leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Gister een ander toestel ontvangen omdat de trilfunctie van mijn vorige telefoon het niet goed deed.
Bij dit toestel doet de trilfunctie het nu wel goed, en heeft ook een goed scherm.

Alleen nu blijkt dat het klepje van de microSD niet perfect aansluit zoals die van de USB poort wel doet.
Ik heb hem al onderwater getest en hij sluit wel goed af, alleen kan hij best makkelijk open.

https://dl.dropboxusercon...0Xperia%20Z1/DSC03408.JPG
https://dl.dropboxusercon...0Xperia%20Z1/DSC03409.JPG
https://dl.dropboxusercon...0Xperia%20Z1/DSC03411.JPG

Kan dit opgelost worden door er een ander klepje in te laten zetten?
Ben eigenlijk niet van plan om mijn telefoon weer om te gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:20
Ook ik ben tevreden over het toestel, de camera, het scherm enz. Het enige waar ik tegenaan loop is de helderheid van het scherm. Dit valt me gewoon tegen, zeker als ik het vergelijk met de Xperia T (groot verschil) of de Z (iets minder groot verschil). Het scherm is verder mooi, de kijkhoeken zijn prima, maar het is naar mijn smaak gewoon niet helder genoeg. En ja, ik heb bij de instellingen de optie "aanpassen aan lichtomstandigheden" niet aangevinkt...

Meer mensen die hier tegenaan lopen? Of is er iets mis met mijn scherm? Of moet ik gewoon niet zeuren? Ik hoor mensen zeggen dat het scherm is verbeterd bij de laatste update (257), maar dat is bij mij niet het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierke S. op 29-10-2013 11:48 ]

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Mijn Sony Xperia Z1 kon ik na tien dagen alweer opsturen ter reparatie. Toestel startte zich continue zelf opnieuw op en liep een aantal keer zodanig vast dat ik niets meer met het toestel kon (zwart scherm).
Telefoon komt vanavond gerepareerd terug en ik ben erg benieuwd of problemen met camera (veel ruis, slechte kwaliteit foto's) dan ook zijn opgelost. Weet wel dat ik na die paar dagen dat ik de Z1 had, me nu ontzettend irriteer aan de traagheid van mn oude HTC Sensation XE :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
jeroendh schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:39:
Gister een ander toestel ontvangen omdat de trilfunctie van mijn vorige telefoon het niet goed deed.
Bij dit toestel doet de trilfunctie het nu wel goed, en heeft ook een goed scherm.

Alleen nu blijkt dat het klepje van de microSD niet perfect aansluit zoals die van de USB poort wel doet.
Ik heb hem al onderwater getest en hij sluit wel goed af, alleen kan hij best makkelijk open.

Wat was er aan de hand met je trilfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Robbie T schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:56:
Wat was er aan de hand met je trilfunctie?
Normaal maakt de trilfunctie een snel en hoog geluid.
Die van mij leek net of die aanliep had er beetje moeite mee. klonk ook erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendh schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:39:

Zelfde probleem hier.. Nog beter gezegd. Die zwarte rubbertjes zijn versleten bij mij van het oplaadklepje. Daarnaast sluit het klepje van de simkaart ook niet meer. Valt telkens weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Na de telefoon nu ruim een maand in gebruik te hebben gehad, tot nu toe 2 keer een zwart scherm gehad. Enige oplossing was via het rode knopje te resetten.

Dit was beide keren in de afgelopen week.
Andere mensen hier ook last van?

Ik vind het nog te weinig om het toestel hiervoor ter reparatie aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik zal ook mijn ervaring er maar even bij plaatsen:

Ben van een iPhone 5 naar een Nokia Lumia 1020 naar de Sony Xperia Z1 gegaan.

- Snelheid, beter dan de Lumia 1020, maar merk geen verschil met de iPhone 5.
- Camera: Jeetje, wat een bagger camera heeft Sony hier op gemonteerd, Lumia is echt way better. Zelfs de iPhone 5 is beter.
Heb verschillende camera apps gebruikt, maar kwaliteit blijft ver beneden pijl.
- Apps: beter dan de Lumia, vergelijkbaar met de iPhone.

Verder:
Telefoon nog niet onder water gehad, durf het eigenlijk niet omdat ik verschillende mensen heb gehoord over een defect toestel na te water lating.

Telefoon is echt enorm statisch, stofmagneet. wat erg jammer is, hij ziet er gewoon goor uit als je hem bijvoorbeeld uit je broekzak haalt.
Je kan hem eerst schoonmaken.

Snelheid en grote van het scherm maken alles toch wel plezierig te gebruiken telefoon.
maar koop hem niet om de camera, want daar heeft Sony flink op zitten liegen.

Misschien andere firmwares in de toekomst die het beter maken? Lets hope so. (En ja ik heb de laatste Firmware, maar zelfs die is ondermaats.)

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@Coolhead621
Ben het eens met de camera, het is hit and miss wanneer je een foto wilt schieten. Er moet een firmware update komen die dit fixt.
Ik heb verder de witte variant, geen last van viezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Maar, hoe maken jullie foto's? Ik merk dat via het scherm foto's maken een drama is, maar via de hardwareknop gewoon super gaat?

Door hem half in te drukken scherp stellen en dan doordrukken..

voorbeeldfoto gisterenavond binnen (met halogeenspotjes aan) en op volledig automatisch
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6puh38.jpg
Is trouwens eigen kweek, geboren 20, 24 en 27 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Vorkie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:49:
Maar, hoe maken jullie foto's? Ik merk dat via het scherm foto's maken een drama is, maar via de hardwareknop gewoon super gaat?

voorbeeldfoto gisterenavond binnen (met halogeenspotjes aan) en op volledig automatisch
[afbeelding]
Ik gebruik ook de sluiter knop, ook half indrukken om scherp te stellen.
Maar bekijk de foto's eens op ware grote.... Durf te wedden dat je heel veel ruis en andere rare stippen gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
CoolHead621 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Ik gebruik ook de sluiter knop, ook half indrukken om scherp te stellen.
Maar bekijk de foto's eens op ware grote.... Durf te wedden dat je heel veel ruis en andere rare stippen gaat zien.
Even een aantal krops gemaakt van bovenstaande foto op mijn beeldscherm (1920*1080)

100% krop:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/29nxxna.png

200% krop:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qmp99c.png

800% krop:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/b82148.png

Voor een flitsfoto op volledig automatisch in onnatuurlijk licht vind ik het meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Wie gaat er nou een foto zo bekijken op 100% crop?
Mijn foto's staan op de pc, en zien er daar goed uit. Op tv ook (32")
En voor in een foto boek ook prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
jeroendh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:21:
Wie gaat er nou een foto zo bekijken op 100% crop?
Mijn foto's staan op de pc, en zien er daar goed uit. Op tv ook (32")
En voor in een foto boek ook prima kwaliteit.
Vroeger, in '98, waren de foto's toch niet groter als 800x600, toen keek ik ze op 100% op mijn 1024x768 schermpje ;)

Ik vindt dat de Z1 goeie foto's maakt, onder (bijna) elke omstandigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik bekijk mijn foto's wel op 100%, mede omdat ik ze dan kan bewerken en nog kan croppen.
Niet iedereen doet dat, maar ik wel.
Dat kon met de Nokia Lumia ook perfect.
Dat kon met mijn iPhone 5 ook perfect.
Maar als ik dat met de Z1 doe, sorry..... tranen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen met verstand hier van.

Ik wil m'n Z1 zelf gaan flashen met de nieuwste update, maar heb nu een T-Mobile branded versie er op. Wat gebeurd er met m'n walkman app als ik die nieuwe, niet T-Mobile, versie er op zet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
CoolHead621 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:37:
Ik bekijk mijn foto's wel op 100%, mede omdat ik ze dan kan bewerken en nog kan croppen.
Niet iedereen doet dat, maar ik wel.
Dat kon met de Nokia Lumia ook perfect.
Dat kon met mijn iPhone 5 ook perfect.
Maar als ik dat met de Z1 doe, sorry..... tranen in mijn ogen.
Oke, dat kan, als ik wil gaan croppen maak ik mijn foto's met de DSLR op RAW, waar croppen het beste mee gaat, zonder kwaliteitsverlies.

Maar oke, ieder zijn eigen manier :) ik zie een telefoon niet als primaire camera om te gaan bewerken (ja een klein beetje achtergrond weghalen als er teveel onzin info op staat), maar meer als snapshotter voor leuke of informatieve foto's.

Ieder zijn eigen gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Vorkie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:49:

[afbeelding]
Foto gemaakt met 20.7 of 8 MP? Standaard staat deze op 8MP.
Ik snap trouwens niet waarom bij de Z1 de camera standaard op 8 MP staat, terwijl met veel bombarie de 20.7 MP wordt gepromoot in reclame e.d. Ik heb al de nodige buitenfoto's gemaakt op 20.7 MP en die waren toch wel indrukwekkend scherp! En vergeet niet, je bent met een mobiel aan de gang en niet met een reflexcamera waar een veel grotere sensor in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Jullie begrijpen mij verkeerd.

Sony kondigde deze Z1 aan als beter dan de Nokia Lumia 1020.
En dat kunnen ze bij lange na niet waar maken.
Geloof me, ik heb een DSLR, en heb de Lumia 1020 gehad, (weggedaan om Accu problemen)
Maar de Sony maakt gewoon slechtere foto's dan mijn 1 jaar oude iPhone 5.
Je kan wat tweaken bij de handmatige instellingen, wat ik dan ook doe, en daarmee worden de foto's iets beter.
Maar nog steeds beneden pijl.

Juist heb ik voor de Sony gekozen om zijn F 2.0 lens. zodat ik in iets donkere omgevingen niet hoef te flitsen. (want ik haat flitsen en al helemaal met een LED)
De F 2.0 kan wat ik zien, prima belichten, maar de agressieve nabewerking van Sony maakt het gewoon slecht.
Vandaar dat ik ook hoop op een goede firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dat het eindresultaat soms beter kan qua foto's met de Z1, daar kan ik mij in vinden.Er wordt redelijk veel noise-reduction en verscherping gebruikt. Iets dat in principe met een software update aangepast zou moeten kunnen worden. De hardware is aanwezig om nog wat verbetering uit de Z1 te persen
Toch kan je fantastische foto's maken met de Z1. Buiten de talloze voorbeelden die er te vinden zijn, is dat mij ook prima gelukt. En soms ook niet, dan valt het tegen. Of eigenlijk niet, het is ook maar wat je er van verwacht natuurlijk. Ik heb laatst ook in een donkere zaal foto's gemaakt en hoopte op meer. Maar realistisch was dat geenzins, uiteraard ;)
Ben benieuwd waar Sony heeft gezegd dat het met de Z1 een betere telefoon heeft dan de Lumia 1020. Ging het over de telefoon an sich, als geheel, het bellen of de camera ;) Als het al gezegd is. Van wat ik heb gezien denk ik dat de 1020 qua camera allround de (iets) betere is. Als het je slechts daar om te doen is, dan zou ik terug switchen naar het toestel in je sig. Maar volgens mij doet de Z1 het in z'n geheel het wel beter als de lumia 1020, en is daarmee voor mij de betere telefoon. Ik reken daarbij uiteraard ook windowsPhone vs Android mee.

En pixelpeepen bij foto's van een smartphone.... :+

Check deze link eens: goede uitleg, mooie voorbeelden. Helaas in het chinees (oid) dus even door google laten vertalen :9

http://bbs.gfan.com/android-6782382-1-1.html

[ Voor 5% gewijzigd door GroeneThee op 30-10-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
GroeneThee schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:50:
....

Check deze link eens: goede uitleg, mooie voorbeelden. Helaas in het chinees (oid) dus even door google laten vertalen :9

http://bbs.gfan.com/android-6782382-1-1.html
Wat een ontzettend mooie foto's! Dat is mij ook nog niet gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Net voor het eerst de note 3 mogen aanschouwen in de mediamarkt, zit echt te twijfelen of de xperia de deur uit gaat. Kom sowieso van een note1 af dus ben het formaat gewend. Vind de xperia na een maand gebruik net niet wat het hoort te zijn, camera blijft ook zeker het selling point waar ik hem voor kocht alleen vind het nog steeds tegenvallen..

En daarbij.. Klepjes, ben ze helemaal beu.

Dillema :P, gaat sowieso extra geld kosten..

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 30-10-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@Musicaddict

Zal ook te twijfelen tussen de Z1 en de Note3.
Note3 is het uiteindelijk niet geworden vanwege de samsung software (spuuglelijk, te fel en bijna kinderlijk zelfs) en algehele look van de Z1 vind ik veel mooier.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste