Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
BigF25 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:36:
@Musicaddict

Zal ook te twijfelen tussen de Z1 en de Note3.
Note3 is het uiteindelijk niet geworden vanwege de samsung software (spuuglelijk, te fel en bijna kinderlijk zelfs) en algehele look van de Z1 vind ik veel mooier.
De UI van sony heb ik sinds het begin al vervangen door Nova Launcher omdat ik dat standaard doe. maar inderdaad de menu's zelf zijn op de xperia veel 'mooier' (en functioneler) dan op een samsung.

Want waar ik over twijfel is het volgende:

Xperia z1:
61 burst mode
Behuizing
Stamina mode
Veel makkelijker taskswitchen (samsung heeft nog steeds die verrekte knop )
UI die niet kinderlijk is
Waterdicht
Radiomogelijkheid! Slopen ze tegenwoordig overal uit.

Note3:
Groter scherm
Geen klepjes
Vervangbare batterij
+ Batterylife sowieso
IR blaster, lijkt me heerlijk geen afstandsbediening meer nodig te hebben

Heb toen straks ook vooral gespeeld met de camera in de note3 om te vergelijken en de meeste features zijn gewoon aanwezig, zelfs een burstshot mode waar je zo 20 fotos maakt. Vooruit iets minder dan die 61 van de xperia, maar die zijn sowieso al van mindere kwaliteit in die stand (1920x1080) heb ik al eerder ervaren.

Blijft moeilijk, wat levert een maand oude xperia nog op, de adviesprijs is ook al ruim gedaald dus zit niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

Zorian

What the fox?

Ik overweeg ook heel erg om de Z1 te halen, al twijfel ik nog een beetje met de LG G2. Aan de ene kant is de LG ook mooi, heeft een remote-functie en alles, maar is de Z1 weer waterdicht en heeft een betere camera (heb ze naast elkaar uitgebreid vergeleken). Lastig. :p Maar ik denk dat ik binnenkort (half december of wat later) het kamp van Z1-bezitters mag betreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

paulus_01 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:59:
Na de telefoon nu ruim een maand in gebruik te hebben gehad, tot nu toe 2 keer een zwart scherm gehad. Enige oplossing was via het rode knopje te resetten.

Dit was beide keren in de afgelopen week.
Andere mensen hier ook last van?

Ik vind het nog te weinig om het toestel hiervoor ter reparatie aan te bieden.
Yep, mij ook al twee maal overkomen. Wanneer de Z1 te warm wordt crast ie.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Zelf had ik het ook bij de eerste z1 die ik had, alleen die ging soms zomaar op zwart in de eerste week ookal haalde je hem alleen maar uit standby. Na omruiling toen nooit meer last van gehad.

Edit: En mn z1 is in de verkoop, zien wel of er animo voor is. Anders blijft ie gewoon :)
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:41:
Even een vraagje voor de mensen met verstand hier van.

Ik wil m'n Z1 zelf gaan flashen met de nieuwste update, maar heb nu een T-Mobile branded versie er op. Wat gebeurd er met m'n walkman app als ik die nieuwe, niet T-Mobile, versie er op zet??
Helemaal niks, blijft gewoon aanwezig. (is gewoon de standaard app van sony, niet van t-mobile hé)
Enige wat je kwijt bent is het opstartlogo van t-mobile zowel bij opstarten als afsluiten.

[ Voor 69% gewijzigd door MusicAddict op 30-10-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 22:51
BigF25 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:36:
@Musicaddict

Zal ook te twijfelen tussen de Z1 en de Note3.
Note3 is het uiteindelijk niet geworden vanwege de samsung software (spuuglelijk, te fel en bijna kinderlijk zelfs) en algehele look van de Z1 vind ik veel mooier.
Ik moest dezelfde keuze maken..... Ik kwam van een Samsung S2 af dus was wel gewent aan de knallende software maar voor mij gaf de solide bouw van de Z1 de doorslag. De Note 3 heeft een hoog 'plastic' gehalte. En de camera natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Zorean schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:59:
Ik overweeg ook heel erg om de Z1 te halen, al twijfel ik nog een beetje met de LG G2. Aan de ene kant is de LG ook mooi, heeft een remote-functie en alles, maar is de Z1 weer waterdicht en heeft een betere camera (heb ze naast elkaar uitgebreid vergeleken). Lastig. :p Maar ik denk dat ik binnenkort (half december of wat later) het kamp van Z1-bezitters mag betreden. :)
Wat mij altijd heel erg weg houd van LG is de software, de ondersteuning en het plastic van de behuizing. Ik weet niet hoe het is met de G2, maar ik vind LG's altijd een beetje 'vies' aanvoelen. Het schijnt beter te zijn met de G2, dus dat moet je zeker even proberen. Qua front/bezel verhouding is de G2 wel echt een pareltje, maar die software en ondersteuning blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:19
Zorean schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:59:
De G2 heeft als voordelen dat het scherm mooier is en dat ie flink prettiger in de hand ligt / het formaat handzamer is. Reden voor mij om toch niet voor de G2 te gaan is geen uitbreidbaar geheugen, bouwkwaliteit, ontbreken waterdicht en de mindere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dat de camera van de Z1 beter is dan de G2 twijfel ik intussen niet meer aan. :X

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kvn7oBJl.jpg

En dezelfde foto op mijn HTC One X lijkt zelfs bijna grijs vergeleken met de Z1. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:27
Zorean schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:52:
Dat de camera van de Z1 beter is dan de G2 twijfel ik intussen niet meer aan. :X

[afbeelding]

En dezelfde foto op mijn HTC One X lijkt zelfs bijna grijs vergeleken met de Z1. :o
Ik vind het wel meevallen hoor, ik vind de fotos bij goed licht denk ik mooier van de LG G2... Bij minder licht wordt het lastiger. Een kwestie van voorkeur, ruis vd Z1 tegenover iets meer 'smudgeness' van de G2...

Bij amper tot geen licht (als in donkere kamer met alleen licht van de TV oid) kan de G2 uberhaupt geen fotos meer maken (lees, licht opvangen) waar de Z1 dan alsnog wel fotos kan produceren. Hoe goed of bruikbaar die zijn is een tweede.

(Oh, en ik heb ze op dit moment allebei in bezit aangezien ik geen keuze kan maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik vraag me wel nog 1 ding af, kan je met de Z1 onder de douche bellen? Aangezien je van die verhalen leest over dat de speaker niet gebruikt kan worden, maar hoe zit dat precies? Zijn dat alle speakers?
En stel dat je je telefoon mee het zwembad in neemt, voor je onder water gaat bel je iemand op en vervolgens duik je onderwater, what happens next? Kan je de ander daarna 3 uur lang niet meer horen?

Iemand die dit heeft getest? :p
En kan je hem langer dan 30 minuten onder water houden of gaat ie dan stuk?

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 31-10-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zorean schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:52:
Ik vraag me wel nog 1 ding af, kan je met de Z1 onder de douche bellen? Aangezien je van die verhalen leest over dat de speaker niet gebruikt kan worden, maar hoe zit dat precies? Zijn dat alle speakers?
En stel dat je je telefoon mee het zwembad in neemt, voor je onder water gaat bel je iemand op en vervolgens duik je onderwater, what happens next? Kan je de ander daarna 3 uur lang niet meer horen?

Iemand die dit heeft getest? :p
En kan je hem langer dan 30 minuten onder water houden of gaat ie dan stuk?
Ik vraag mij zelf nog altijd af of hij wasmachinebestendig is :D. Gok het van niet...ga het niet proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dersan schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Ik vraag mij zelf nog altijd af of hij wasmachinebestendig is :D. Gok het van niet...ga het niet proberen ;).
Als ie waterbestendig is... Denk dat het meer de vraag is of ie zeepbestendig is. :+ Tegen gloeiend hete chocola kan ie wel, dat heb ik al gezien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Probleem met de speakers is dat er simpelweg vocht in de grill zit volgens mij (en het geluid dus gedempt wordt). Als dit eenmaal opgedroogd is werkt alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
aangezien geluid gelijk staat aan luchttrillingen lijkt mij het logisch dat er geen geluid uit komt mocht de speaker vol water staan, immers kan de speaker zijn energie dan moeilijker overdragen naar de lucht, maar komt alleen het water in beweging.

waterbestendig is de telefoon zoiezo, intussen word ie bijna elke dag wel een paar keer onder de kraan gehouden om vieze vingers te verwijderen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik heb anders gewoon prima een paar keer wat youtube filmpjes gekeken in een bak water, geluid was ook geen probleem, zal wel om een of andere manier geresoneerd worden dan. In het zwembad lijkt me dat iets moeilijker maar ik heb er geen verstand van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
paulus_01 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:59:
Na de telefoon nu ruim een maand in gebruik te hebben gehad, tot nu toe 2 keer een zwart scherm gehad. Enige oplossing was via het rode knopje te resetten.

Dit was beide keren in de afgelopen week.
Andere mensen hier ook last van?

Ik vind het nog te weinig om het toestel hiervoor ter reparatie aan te bieden.
Dat had ik dus ook Paulus en die van mij startte zichzelf ook continu opnieuw op. Ook 's nachts als ik het dus niet wist. Kun jij zien onder instellingen => over de telefoon => diagnostische gegevens =>apparaatinformatie => aantal keren systeem opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Voor de meeste mensen zal de 257 update nu ook via OTA beschikbaar zijn. Dat betekent dat je nu makkelijker root kunt behouden. Helaas werkt de update voor mij niet. Niet via OTA en ook niet via PC companion. Moet waarschijnlijk wipen en daar heb ik weinig zin in. De modding activity voor dit device valt me ook wat tegen. De XDA developers forums zijn niet superlevendig. Maargoed, het is dan ook een jong toestel ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Het is een beetje jammer dat dat bootloader unlocken je camera nog steeds verklooit, ik zou graag de AOSP based roms proberen maar wil niet zonder de camera. Verder niet heel aktief nee, maar ach... hopelijk verandert dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
Ik heb de update ook binnen. Nu maar eens uitvinden wat er allemaal verbeterd is. Camera valt me nog steeds tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Goed na een kleine maand via een (leen) LG Optimus, via een Xperia Z (fout met inboeken), eindelijk een nieuwe Z1 terug omdat de vorige niet kon zwemmen. Ik doe weer helemaal mee! En nee, ik ga deze niet meteen weer in het water testen...denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Gisteren de ota update gehad en nog steeds root!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Heb 'm inmiddels ook! Als test telefoon van Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik hoor eigenlijk niemand over de audio kwaliteit van de koptelefoon uitgang. Ben zwaar onder de indruk van het geluid. Superstrak, veel detail. Getest met mijn Sony V900 (helaas maken ze deze niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
kstja0 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:52:
Ik hoor eigenlijk niemand over de audio kwaliteit van de koptelefoon uitgang. Ben zwaar onder de indruk van het geluid. Superstrak, veel detail. Getest met mijn Sony V900 (helaas maken ze deze niet meer)
Ik was er juist totaal niet tevreden over, in ieder geval niet als 'clearaudio' aanstaat. Te veel focus op de vocals merk ik dan. Heb gewoon prima oortjes van sehnheiser die al jaren meegaan en me nog nooit in de steek hebben gelaten. Pas toen ik die setting uit had gezet vond ik het persoonlijk beter te doen. Uiteraard merk je verschil, maar kon er zelf iig niet aan wennen.

Ik denk dat ik gewoon mijn xperia houd, mocht net in het donker wat plaatjes schieten, wat is dat een verademing vergeleken met die kleinere lensjes in telefoons. :9~ Heb verder toch geen animo gehad helaas :P

[ Voor 13% gewijzigd door MusicAddict op 01-11-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Geluid op smartphones is vrijwel altijd hetzelfde. Degelijk maar niet echt wauw. Ik gebruik 'm ook als mijn vaste muziekspeler maar als ik dan m'n IEM's eens in m'n laptop of Walkman steek is de resolutie vooral toch weer wat beter.

Ik luister altijd zonder ClearAudio, drie linkse EQ-balkjes flat, de twee rechtse één notch lager, bass +2, Virtual Surround op Studio, Clear Stereo aan (hoewel dat niet veel doet). Klinkt best OK zo!

Virtual Surround maakt het geluid soms wat scherp, daarom de lichte EQ-aanpassing.

[ Voor 15% gewijzigd door AmbroosV op 01-11-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand na de nieuwe update ook de melding gezien dat je iets moet instellen voor de waterdichtheid?

Verder ben ik erg tevreden over de Z1. Fijne camera.
Wel na 4 dagen mijn beeldscherm op zwart. Gelijk laten omruilen door T-mobiele. Zonder problemen. Nu drie weken zonder gebruik problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
Al die extra settings staan bij mij ook gewoon uit. Zeker als clearadio aanstaat, klopt helemaal. Ben toch aardig een audiofiel, met mijn monitor koptelefoon, klinkt hij als een dijk. Even een vergeleken met een toetsel van 1 van mijn collega's, s4 mini, maar dat is toch echt minder. Of ik denk maar dat hetbeter klinkt ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
Die melding over waterdichtheid krijg ik nu ook telkens bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik vond net toevallig een mod dat schijnbaar de het geluid van de externe speaker, koptelefoon, en tijdens bellen enorm verbeterd in de zin van luider dan normaal mogelijk is :7

Heb alleen geen root om het te testen op het moment :P

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2476498

Die melding van de klepjes heb ik ook een paar keer gehad, zet het toestel niet zo vaak aan en uit dus was me nog niet echt opgevallen.

[ Voor 18% gewijzigd door MusicAddict op 02-11-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
kstja0 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:41:
Die melding over waterdichtheid krijg ik nu ook telkens bij opstarten.
Dit is een extra waarschuwing dat je de klepjes goed dicht moet houden voor de waterdichtheid. Even aanvinken en je bent van deze melding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Jullie ook allemaal de app Google foto's ineens op je telefoon?
Had Google wel even mogen melden dat ze apps gingen installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
mesm90 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:59:
Is volgens mij gewoon een update van een eerdere app hoor. Staat bij mij iig op de plaats van een eerdere app. Moet je maar niet automatisch alles laten updaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Hmm, mijn testexemplaar heeft ook een gelige gloed over het scherm, waardoor deze het toch aflegt tegen het scherm van m'n Z qua kleurweergave (op welke de kleuren hetzelfde zijn als op m'n beeldscherm). Rood en paars lopen bijv te snel in elkaar over. X-Reality uitzetten helpt wel een beetje doordat de kleuren dan wat minder opgepompt worden, maar de kleuren die m'n Z produceert zijn toch echt veel mooier. Mis de functie om de witbalans aan te passen dus bij de Z1, want dat zou al wat helpen.
Ook de kijkhoeken bij m'n Z zijn beter (hier heb ik het gezeur dan ook nooit over gesnapt, want zelfs onder bijna 180 graden heb ik nauwelijks last van washout bij m'n Z.)
Helderheid is ook nauwelijks verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door henri86 op 02-11-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
mesm90 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:59:
Die hoort bij Google+. Die is er ook al een poosje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Sony Xperia Z1 nou wel of geen Inductie laad functie?

Mvg,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:28:
Heeft de Sony Xperia Z1 nou wel of geen Inductie laad functie?

Mvg,
Bram
Nee, is nooit gezegd/gerucht geweest/ter sprake gekomen. Maar er is een magnetisch oplaadpunt dat je kan gebruiken met een dock/de juiste kabel. Zoals de MagSafe-aansluiting op MacBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen hebben wij nu twee Xperia Z1's in huis. Voor mij en voor mijn vrouw. Allebei dik tevreden over het toestel. Snel en degelijk, een enorm verschil t.o.v. onze oude Galaxies SII ;-)

Gisteren wilde mijn vrouw haar toestel opladen in de auto (12V lader). Haar Z1 reageerde niet op de lader. Vervolgens heb ik haar mijn toestel gegeven om het met mijn toestel eens te testen... Ook deze reageerde niet op de lader. De SII, die mijn vrouw nog bij zich had, reageerde wel direct op de lader... Dus de autolader was niet kaduuk.

Wat kan dit zijn? Thuis aan de lader, geen probleem. Maar in de auto...

Wellicht is de lader in de auto te zwak?
Of is er een instelling waar ik geen weet van heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:58:
Sinds een paar dagen hebben wij nu twee Xperia Z1's in huis. Voor mij en voor mijn vrouw. Allebei dik tevreden over het toestel. Snel en degelijk, een enorm verschil t.o.v. onze oude Galaxies SII ;-)

Gisteren wilde mijn vrouw haar toestel opladen in de auto (12V lader). Haar Z1 reageerde niet op de lader. Vervolgens heb ik haar mijn toestel gegeven om het met mijn toestel eens te testen... Ook deze reageerde niet op de lader. De SII, die mijn vrouw nog bij zich had, reageerde wel direct op de lader... Dus de autolader was niet kaduuk.

Wat kan dit zijn? Thuis aan de lader, geen probleem. Maar in de auto...

Wellicht is de lader in de auto te zwak?
Of is er een instelling waar ik geen weet van heb?
Ik denk te zwak ja. Als je de S2 aankoppelt en naar Energie gaat bij de instellingen zegt deze dan "Laden (AC)" of "Laden (USB)"? In het 2e geval zou het kunnen dat er te weinig ampèrage is en dat de Z1 minstens 1A wil bijvoorbeeld waar de S2 met bijvoorbeeld 0,5A weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Zorean,

Bedankt voor je reactie d:)b . Ik zal het vanavond eens testen. Ik hoop dat mijn vrouw de autolader in onze tweede auto vandaag even test. Ben benieuwd wat die doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
dikani schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:03:
[...]

Dat had ik dus ook Paulus en die van mij startte zichzelf ook continu opnieuw op. Ook 's nachts als ik het dus niet wist. Kun jij zien onder instellingen => over de telefoon => diagnostische gegevens =>apparaatinformatie => aantal keren systeem opnieuw opgestart
2 keer gehad volgens het toestel - en dat klopt wel.
Overigens had je neem ik aan opnieuw je pincode moeten ingeven en had je het kunnen weten?

Ik heb er sinds de post geen last meer van gehad iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Helaas geen NL-Alert gehad vandaag op mijn Z1. Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik 2 keer achter elkaar iets na 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Planet X schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:39:
Helaas geen NL-Alert gehad vandaag op mijn Z1. Iemand wel?
Ik heb ook niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
2 keer de sms alert melding gehad op mijn Z1. Gek genoeg op mijn collega zijn S4 mini niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Ik ook 2 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
Hoppa... Net Privilege Movies gedownload en dan kan je je 6 gratis movies downloaden!

http://www.xperiablog.net...elect-regions/#more-18537

Google Play: Privilege Movies

[ Voor 19% gewijzigd door GroeneThee op 04-11-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Zitten leuke titels tussen. Alleen jammer dat je ze niet op de microSD card kan zetten. Met interne geheugen zit al goed vol.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Er komt spoedig een update aan waarbij dat dan mogelijk wordt!

Wat gooi jij allemaal intern dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

GroeneThee schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:20:
Er komt spoedig een update aan waarbij dat dan mogelijk wordt!

Wat gooi jij allemaal intern dan?
Heb redelijk wat nieuwe games die allemaal 1gb plus zijn. Helaas worden al die additionele game files ook op het interne geheugen opgeslagen. Apps op de sd card installen is helaas nog geen motelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 20:51
Wow da's wel aardig van sony. Dus ik kan gewoon elysium nu al downloaden op mn z1. Ik geloof dat ze ook al een actie hebben met twee maanden gratis music unlimited. Ook daar maar eens gebruik van maken, lijkt me wel interessant vooral omdat ik al ps+ Abonnee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Pas op met dat music unlimited, schijnt gewoon door telopen in jaar abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
GroeneThee schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:46:
Pas op met dat music unlimited, schijnt gewoon door telopen in jaar abo.
Kun je bij je account direct weer annuleren en dan is er niets aan de hand. Werkt erg mooi met die walkman integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe hem helaas weg, dus als iemand interesse heeft:

V&A aangeboden: Sony Xperia Z1 Zwart ZGAN

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diamantmatch
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09-2023
hoe werkt dat eigenlijk met de 3.5mm jack die open is. hij is wel waterdicht.. hoe dan?

[ Voor 113% gewijzigd door diamantmatch op 06-11-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Trishul schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:49:
[...]

Wow da's wel aardig van sony. Dus ik kan gewoon elysium nu al downloaden op mn z1. Ik geloof dat ze ook al een actie hebben met twee maanden gratis music unlimited. Ook daar maar eens gebruik van maken, lijkt me wel interessant vooral omdat ik al ps+ Abonnee ben.
Elysium is nog niet beschikbaar, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het aansluiten van de Z1 op een laptop via USB?

Als ik mijn telefoon aansluit op de laptop gebeurd er helemaal niks. Ik heb nog wel een Sony VAIO, je zou toch denken dat dat wel werkt met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:40:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het aansluiten van de Z1 op een laptop via USB?

Als ik mijn telefoon aansluit op de laptop gebeurd er helemaal niks. Ik heb nog wel een Sony VAIO, je zou toch denken dat dat wel werkt met elkaar...
Heb je wel je telefoon ge-unlockt? Als ie nog in lock-stand zit, kun je de telefoon niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Gisteren even wat foto's in het donker geschoten met de Z en Z1. Gewoon in de superieur automatische stand (nachtlandschap werd bij beide geselecteerd), zonder flits, en dit is het (grote) verschil:
Z: 1/10s ISO2500
Z1: 1/8s ISO4000

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NXKGCeN.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door henri86 op 06-11-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
wow... dat is behoorlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Inderdaad een groot verschil. Ik dacht dat de Z1 het in het donker af liet weten, maar dit ziet er prima uit. Wel wat onscherpte, maar dat kan ook niet anders met een 1/8 sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
sonsan schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:41:
Inderdaad een groot verschil. Ik dacht dat de Z1 het in het donker af liet weten, maar dit ziet er prima uit. Wel wat onscherpte, maar dat kan ook niet anders met een 1/8 sluitertijd.
Waaide ook hard, en koud, dus lastig om helemaal stil te houden. Dit is overigens ook niet de beste van de Z1, heb gewoon de eerste de beste gepakt. Wel de beste van de Z :)

Dit is met lage ISO-waarden (800 en 1/16s voor de Z en 400 en 1/8s voor de Z1). Geen flits.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0BZ2CQf.jpg

En met ISO waarden ertussenin (1250 en 1/10s voor de Z en 1600 en 1/8s voor de Z1). Geen flits.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EofYP3F.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door henri86 op 07-11-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Nondeju. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Je licht vuile lens bij de Z helpt natuurlijk ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Dat de camera beter is, dat is wel duidelijk zeker samen met de hardware camera knop. Is ook de hoofd reden voor mij geweest om van de Z naar Z1 te gaan. Snelheid merk ik weinig verschil tussen, de Z was ook al erg snel voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
AmbroosV schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:14:
Je licht vuile lens bij de Z helpt natuurlijk ook niet :P
Alleen bij de laatste misschien (vage linkerkant, maar dat komt ook door de lichtval daar). Bij de anderen had ik hem iig even schoongeveegd :)

[ Voor 6% gewijzigd door henri86 op 07-11-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Afgelopen weekend in London :
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/phonephotos/cam/sony/c6903/201311041534h3B2Sc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/phonephotos/cam/sony/c6903/20131104153463695M.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/phonephotos/cam/sony/c6903/201311041533Oa8J2R.jpg

Ten tijde van de foto's zat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid flink wat alcoholische versnaperingen in de fotograaf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ik weet niet wat jullie ervaringen met accuduur zijn, maar de waarden van reviews als gsmarena komen totaal niet overheen met mijn ervaringen. Zo geven zij bijvoorbeeld 6:12h aan videoplayback aan, maar volgens mijn test komt de Z1 maar een paar minuten te kort voor 11h, en ligt daarmee veel dichter bij de 11:51h uur van de LG G2 (volgens gsmarena).
Tests zijn gedaan met 1080p afleveringen van Homeland van +/- 4GB/uur. Moet er wel bij zeggen dat de schermhelderheid niet op maximaal stond (automatisch aanpassen). M'n Z bleef onder dezelfde omstandigheden net onder de 7h steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
henri86 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:33:
Ik weet niet wat jullie ervaringen met accuduur zijn, maar de waarden van reviews als gsmarena komen totaal niet overheen met mijn ervaringen. Zo geven zij bijvoorbeeld 6:12h aan videoplayback aan, maar volgens mijn test komt de Z1 maar een paar minuten te kort voor 11h, en ligt daarmee veel dichter bij de 11:51h uur van de LG G2 (volgens gsmarena).
Tests zijn gedaan met 1080p afleveringen van Homeland van +/- 4GB/uur. Moet er wel bij zeggen dat de schermhelderheid niet op maximaal stond (automatisch aanpassen). M'n Z bleef onder dezelfde omstandigheden net onder de 7h steken.
Achja, met prestatiebenchmarks had ik ook verschillende waarden als bv. de tweakers.net review, en 1 benchmark kon ik niet eens draaien omdat deze te licht was, zoals ik aangekaart heb in Dersan in 'reviews: Sony Xperia Z1: snel, luxe en flets'

Nooit meer iets van gehoord uiteraard :).

Ben ook nog steeds super tevreden over mijn Z1, alleen de krasgevoeligheid is een groot nadeel. Heb altijd mijn telefoons gebruikt zonder hoesje, ben er erg zuinig op, maar heb er nu al meerdere krasjes opzitten. Ter vergelijking, met mijn oude telefoons nooit. HTC Sensation die ik hiervoor had lijkt een gloednieuw scherm te hebben.

Enige voordeel is dat de krasjes niet opvallen met scherm aan dus het stoort mij niet erg, en ik weet dat ze op de protector zitten en niet op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
GroeneThee schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:03:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ten tijde van de foto's zat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid flink wat alcoholische versnaperingen in de fotograaf :9
Als je zegt dat het met een reflexcamera gemaakt is geloof je het ook, zeer fraaie foto's hoor. En dat voor een " mobieltje" ...... Hoe waren de camera instellingen? Standaard met 8mp of had je deze op handmatig gezet met 20 MP?

[ Voor 6% gewijzigd door sonsan op 07-11-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat is misschien wat overdreven, zodra je ze op 100% bekijkt is het niet echt op dSLR niveau. Als m'n RX1 of zelfs RX100 zulke foto's zou maken qua ruis is er toch iets goed mis. Maar verkleind ziet het er prima uit ja, en dat is toch waarde de meeste foto's terecht komen, op facebook enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
sonsan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:22:
[...]

Als je zegt dat het met een reflexcamera gemaakt is geloof je het ook, zeer fraaie foto's hoor. En dat voor een " mobieltje" ...... Hoe waren de camera instellingen? Standaard met 8mp of had je deze op handmatig gezet met 20 MP?
Handmatig 20 MP inderdaad, ISO 800 of zelfs 1000. Flitser wel uit gezet.

Is inderdaad, of eigenlijk absoluut geen DSLR niveau. Zeker niet met de noisereductie die de Z1 toepast. Maar verkleind, of terugschalen naar 8MP is het erg prima. Niet te vergeten dat dit "gewoon" een smartphone is.
Dersan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:46:

Ben ook nog steeds super tevreden over mijn Z1, alleen de krasgevoeligheid is een groot nadeel.
Ik heb degene van Brando besteld. Veel mensen kopen een goedkopere (ebay) versie warbij hij of snel krast/los laat of dat het geen goede oleophobic coatingheeft. Deze na ervaringen met de iphone versie dus maar besteld.

[ Voor 33% gewijzigd door GroeneThee op 07-11-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Sick Nick schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:38:
Dat is misschien wat overdreven, zodra je ze op 100% bekijkt is het niet echt op dSLR niveau. Als m'n RX1 of zelfs RX100 zulke foto's zou maken qua ruis is er toch iets goed mis. Maar verkleind ziet het er prima uit ja, en dat is toch waarde de meeste foto's terecht komen, op facebook enzo.
Misschien wat overdreven van een reflex, maar voor een mobiel is het toch een hele mooie kwaliteit. Zeker op dit formaat. En daarvoor worden deze foto's toch het meest gebruikt. Waarom zou je die dan nog op 100% moeten bekijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
GroeneThee schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:57:
[...]

Handmatig 20 MP inderdaad, ISO 800 of zelfs 1000. Flitser wel uit gezet.

Is inderdaad, of eigenlijk absoluut geen DSLR niveau. Zeker niet met de noisereductie die de Z1 toepast. Maar verkleind, of terugschalen naar 8MP is het erg prima. Niet te vergeten dat dit "gewoon" een smartphone is.

[...]

Ik heb degene van Brando besteld. Veel mensen kopen een goedkopere (ebay) versie warbij hij of snel krast/los laat of dat het geen goede oleophobic coatingheeft. Deze na ervaringen met de iphone versie dus maar besteld.

[video]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die Brando glas protector. Ik gebruik al jarenlang de folie van Brandon wat een erg mooie kwaliteit is, ook na twee jaar intensief gebruik nog krasvrij! Lijkt me wel wat moeilijker om dat glasplaatje er goed (lucht/stofvrij) op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
sonsan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:03:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met die Brando glas protector. Ik gebruik al jarenlang de folie van Brandon wat een erg mooie kwaliteit is, ook na twee jaar intensief gebruik nog krasvrij! Lijkt me wel wat moeilijker om dat glasplaatje er goed (lucht/stofvrij) op te krijgen.
Dat erop krijgen zou juist eenvoudiger moeten gaan :)
Maar heeft dat ding nou zo'n grote afgeronde hoeken? Dat ziet er toch ook niet uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
sonsan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:03:
[...]

Lijkt me wel wat moeilijker om dat glasplaatje er goed (lucht/stofvrij) op te krijgen.
Check dit filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Dat ziet er wel heel simpel uit. Ik vraag me toch af als er een stofje onder zit, krijg je dat glasplaatje er nog wel fatsoenlijk af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik klik dus op een van de fotos, opent hij m vergroot en ik dacht, wow je ziet zelfs de sterren staan op de foto. Toen realiseerde ik me het; nope, het is weer de bekende ruis :+

Neemt niet weg, prima plaatjes voor het donker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Om maar een bijdrage toe te voegen aan dit topic. Onlangs mijn Sony Z1 aangepast naar een firmware zonder T-Mobile splashscreen. Tevens heb ik nog wat extra apps gedownload van de stock android firmware (4.4). Dit bij elkaar zorgt voor een redelijk 'vanilla' Google ervaring. Zeker een aanrader voor mensen die afkomen van een Nexus apparaat.

Deze week zou Sony aankondigen wat de plannen en data zijn voor de upgrades naar 4.3 en 4.4 voor de Xperia's (oa Z, Z1, Ultra). Hopelijk is die binnenkort te downloaden!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/mm36ys.jpg
Stock Google launcher met werkzame swipe naar rechts voor Google Now en 'ok google' voice search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
k5052 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:10:
Deze week zou Sony aankondigen wat de plannen en data zijn voor de upgrades naar 4.3 en 4.4 voor de Xperia's (oa Z, Z1, Ultra). Hopelijk is die binnenkort te downloaden!
On Jelly Bean 4.3 & Kit Kat 4.4…

First up, Jelly Bean 4.3:
We’re pleased to tell you that we’ll start rolling Android 4.3 for Xperia Z, Xperia ZL, Xperia ZR, Xperia Tablet Z, Xperia SP, Xperia Z Ultra and Xperia Z1 from next month*.

We also mentioned that a few of our products would be jumping software version – so, we can confirm that Xperia T, Xperia TX and Xperia V* will be upgraded to Android Jelly Bean 4.3… also from next month.

And, to Kit Kat 4.4:
We’re also happy to tell you about the first raft of Xperia products that we’ll make Android 4.4 Kit Kat available for – they are: Xperia Z, Xperia ZL, Xperia Tablet Z, Xperia Z Ultra and Xperia Z1*.

*Software rollouts are a phased process – timings & availability may vary by market / carrier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb vandaag mijn Brando Premium Tempered Glass Protector binnen gekregen (sneller dan verwacht) maar vraag mij af of ik nu beter mijn huidige van Sony (met een paar krasjes) eraf moet halen of dat ik hem er gewoon overheen zal plaatsen. iemand een idee wat het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je nu krasjes erop hebt, zou ik m eraf halen en dan meteen die Brando erop. In mijn geval heb ik er direct een protector op gedaan, dus over de originele heen. Voordeel is dan dat als ik hem verkoop, ik de eigen protector eraf haal en hij echt als nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Sick Nick schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:19:
Als je nu krasjes erop hebt, zou ik m eraf halen en dan meteen die Brando erop. In mijn geval heb ik er direct een protector op gedaan, dus over de originele heen. Voordeel is dan dat als ik hem verkoop, ik de eigen protector eraf haal en hij echt als nieuw is.
Even een praktisch vraagje: trek je de originele dan niet ook los als je 'm eraf haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
henri86 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:36:
[...]

Even een praktisch vraagje: trek je de originele dan niet ook los als je 'm eraf haalt?
Die originele zit er echt heel erg goed op geplakt, kijk maar eens een filmpje van hoe ze deze er af halen :P (dus dat zal wel meevallen als je een extra protector verwijderd)

Uiteraard wel voor zorgen dat je de goede er af haalt, bij mij zie je het verschil wel tussen de twee, ookal is het maar n halve millimeter, maar als je om een of andere reden hem er 100% perfect op hebt zitten moet je even pielen lijkt me.

Vanaf 0:30 de super montage :P Een 'normale' haal je zo los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
het zijn maar kleine krasjes die je nauwelijks ziet maar denk inderdaad dat ik de originele het beste er af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
Ligt het aan mij of kun je apps niet verplaatsen naar sd kaart? Leuk dan dat je kunt uitbreiden met 64 gb maar als je er geen dingen naartoe kunt verhuizen weinig nuttig.

Henri86 en GroeneThee kunnen jullie mij vertellen met welke instellingen jullie je foto's nemen? Ik las ergens handmatig 20 mp en dan wat met iso instellen. Want ik vind jullie foto's echt mooi, terwijl de foto's die ik met mijn Z1 neem behoorlijk tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
dikani schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 07:52:
Ligt het aan mij of kun je apps niet verplaatsen naar sd kaart? Leuk dan dat je kunt uitbreiden met 64 gb maar als je er geen dingen naartoe kunt verhuizen weinig nuttig.

Henri86 en GroeneThee kunnen jullie mij vertellen met welke instellingen jullie je foto's nemen? Ik las ergens handmatig 20 mp en dan wat met iso instellen. Want ik vind jullie foto's echt mooi, terwijl de foto's die ik met mijn Z1 neem behoorlijk tegenvallen.
Bij de geposte foto's heb ik zelf niets aan de instellingen veranderd, omdat ik wilde kijken hoe de camera het ten opzichte van de Z deed. De foto's in 4:3 zijn op 20.7MP geschoten (12MP bij de Z), en de foto's in 16:9 op de automatische standen van de Z1 en Z.
Als je met de instellingen gaat spelen is er nog wel meer uit de camera te halen, zoals ook de Londen foto's al laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
GroeneThee schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:59:
het zijn maar kleine krasjes die je nauwelijks ziet maar denk inderdaad dat ik de originele het beste er af kan halen.
Wil je ons op de hoogte houden hoe de Brando Glass protector bevalt (montage/gebruik) Ik denk er zelf ook aan om er één te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik wil graag een screen protector kopen, maar hier op de webshops in Nederland vind je zeer weinig...Kan ik de Krusell self healing kopen? Is dat een goeie?

Trouwens kan ik ook een screen protector laten zetten bij een telefoon onderdelen/reparatie zaak?

[ Voor 23% gewijzigd door Edy27 op 09-11-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo de knetter, dat ziet er goed uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Edy27 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:22:
Ik wil graag een screen protector kopen, maar hier op de webshops in Nederland vind je zeer weinig...Kan ik de Krusell self healing kopen? Is dat een goeie?

Trouwens kan ik ook een screen protector laten zetten bij een telefoon onderdelen/reparatie zaak?
Ik weet dat als je bij The Phone House een screenprotector koopt deze door de Geek Squad kan laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
sonsan schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:03:
[...]

Wil je ons op de hoogte houden hoe de Brando Glass protector bevalt (montage/gebruik) Ik denk er zelf ook aan om er één te bestellen.
Ok, hij zit er op :)

Heb ook de originele screenprotector eraf gehaald. Er zaten wat minuscule krasjes op maar ik wist dat dat mij toch zou irriteren als je dat er door heen zou zien. Het eraf halen ging verrassend makkelijk, heb een stanley mes gebruikt om een begin te maken. Vervolgens kon ik het er zo aftrekken.

Heb dit trouwens meteen na het douchen gedaan in de badkamer. De damp drukt alle stofdeeltjes naar beneden en dus heb je de minste kans op verdwaalde stofjes onder je protector.

Het aanbrengen van de protector was net zo makkelijk als in het filmpje. Enige lastige was het precies in het midden leggen, dat is dan ook niet helemaal gelukt. Hij had nog een millimeter naar rechts gemoeten maar heb er geen stofjes onder dus dat maakt mij niet zo uit.

De protector zelf is dun, en geeft na aanbrengen een erg goed en soepel gevoel bij het gebruiken. Het klinkt stom maar op de een of andere manier geeft het een stuk veiliger gevoel. Heb de sleutel test geprobeerd.... en geen enkel krasje. Stanley mes etc maar achterwege gelaten, geen zin om de goden te verzoeken :+

Heb de telefoon na een uurtje gebruiken bekeken en wat mij meteen opviel dat ik niet of nauwelijk vingerafdrukken of vegen op het scherm heb... _/-\o_
Als ik zou moeten zeiken op dit ding, dan is het enige minpuntje dat hij niet 100% van (zij)kant tot (zij)kant loopt. Het is zoeken maar dat zou het af maken voor mij.
Voor de rest.... een aanrader!

[ Voor 4% gewijzigd door GroeneThee op 10-11-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
GroeneThee schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:15:
[...]

Ok, hij zit er op :)

Heb ook de originele screenprotector eraf gehaald. Er zaten wat minuscule krasjes op maar ik wist dat dat mij toch zou irriteren als je dat er door heen zou zien. Het eraf halen ging verrassend makkelijk, heb een stanley mes gebruikt om een begin te maken. Vervolgens kon ik het er zo aftrekken.

Heb dit trouwens meteen na het douchen gedaan in de badkamer. De damp drukt alle stofdeeltjes naar beneden en dus heb je de minste kans op verdwaalde stofjes onder je protector.

Het aanbrengen van de protector was net zo makkelijk als in het filmpje. Enige lastige was het precies in het midden leggen, dat is dan ook niet helemaal gelukt. Hij had nog een millimeter naar rechts gemoeten maar heb er geen stofjes onder dus dat maakt mij niet zo uit.

De protector zelf is dun, en geeft na aanbrengen een erg goed en soepel gevoel bij het gebruiken. Het klinkt stom maar op de een of andere manier geeft het een stuk veiliger gevoel. Heb de sleutel test geprobeerd.... en geen enkel krasje. Stanley mes etc maar achterwege gelaten, geen zin om de goden te verzoeken :+

Heb de telefoon na een uurtje gebruiken bekeken en wat mij meteen opviel dat ik niet of nauwelijk vingerafdrukken of vegen op het scherm heb... _/-\o_
Als ik zou moeten zeiken op dit ding, dan is het enige minpuntje dat hij niet 100% van (zij)kant tot (zij)kant loopt. Het is zoeken maar dat zou het af maken voor mij.
Voor de rest.... een aanrader!
Bedankt. voor je terugkoppeling. Is het niet mogelijk om voorzichtig de protector eraf te halen en opnieuw te plaatsen? Of maak je dan meer kapot dan je lief is.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dat is heel prima mogelijk zelf, heb het 3x gedaan zonder problemen. Het is mierenneuken hoor en ik denk dat als je en een heel vaste hand hebt en geduld dat je het er 100% goed op krijgt. voor mij is 99% ook goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ben echt benieuwd hoe die brando tempered glass screenprotector eruitziet op een z1. Vooral vanwege die rounded edges en dat ie blijkbaar iets smaller is als het scherm van de z1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Zou je wat close up foto's kan maken? Ik ben ook benieuwd hoe het eruit ziet, heb nu een gewone protector maar dit voelt wel erg "rubberig" aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
wil ik straks wel ff naar kijken. Maar hoe het voelt... dat ga je daar echt niet aan afzien ;)

Neem van mij aan dat het goed voelt. Voelt glad en veeeeeeel minder gevoelig voor vette vingers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 21:22
Hebben jullie ook al last van een lam klepje waar de oplaadstekker in gaat zeg maar ?
Die van mij is al een beetje lam zeg maar, en dat terwijl ik er ontzettend zuinig op ben, heb inmiddels een dock dus gebruik het klepje niet meer, ben bang dat ie nu niet meer waterdicht is, en om dat nou te testen haha :)

[ Voor 14% gewijzigd door Petaaaaah op 11-11-2013 15:57 ]

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Petaaaaah schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:56:
Hebben jullie ook al last van een lam klepje waar de oplaadstekker in gaat zeg maar ?
Die van mij is al een beetje lam zeg maar, en dat terwijl ik er ontzettend zuinig op ben, heb inmiddels een dock dus gebruik het klepje niet meer, ben bang dat ie nu niet meer waterdicht is, en om dat nou te testen haha :)
Die dingen worden al snel minder stug. Had ik bij mijn Z, Tablet Z en Xperia S ook (dat ze veel soepeler worden). Tot nu toe doen ze het nog allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op de website van VROOT dat ze ook een unlocktool hebben..

alleen nou is mijn chinees niet zo goed en google vertaling ook niet zo geweldig..
waar is deze unlock tool nou voor? om de bootloader te unlocken of een imei unlocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Om te Rooten, maar dat kan alleen (nog) door eerst 354 (EU) te flashen dan te rooten met (bijv) Vroot of Kingo root en dan via OTA te upgraden naar 257. Je moet de 354 EU versie gebruiken om er zeker van te zijn dat je de 257 via OTA binnenkrijgt.
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste