Weet niet of de vraag inmiddels beantwoord is. Maar als ik mijn telefoon in de dock plaats (vandaag ontvangen, imitatie dock). Dan draait deze inderdaad zoals in de afbeelding van Sony.mesm90 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:50:
Iemand die het officiele dock in gebruik heeft?
op de sonysite (http://goo.gl/buqIxS) zie ik namelijk dat de telefoon met zijn homescreen in de landscape stand staat, dit krijg ik niet voor elkaar, wellicht dat het wel werkt met een dock.
vraag rest mij dan, waarom zou dit wel met een dock kunnen, en niet als je hem gewoon in de hand hebt?
Ik weet niet of er hier Last.fm-gebruikers tussenzitten, maar ik vond het wat jammer dat ik niet kon scrobblen via de Walkman-app.
Daarom heb ik deze app snel even gemaakt: Google Play: Scrobbler for Xperia Walkman
Daarom heb ik deze app snel even gemaakt: Google Play: Scrobbler for Xperia Walkman
Heb de z1 sinds release en merk nu dat de trilfunctie niet altijd meer werkt; als ik zelf een aantal keren schud doet hij het weer een tijdje maar vooral bij gebruik van het toetsenbord in portrait valt het weer weg.
Benieuwd hoe coolblue en Sony hiermee omgaan. Is het mogelijk om je telefoon volledig te backuppen voor je hem terug stuurt? En krijg je je eigen telefoon dan weer terug?
Heb er voor en achter een screen protector op zitten namelijk een zou zuur zijn als ik daar weer in moet investeren.
Benieuwd hoe coolblue en Sony hiermee omgaan. Is het mogelijk om je telefoon volledig te backuppen voor je hem terug stuurt? En krijg je je eigen telefoon dan weer terug?
Heb er voor en achter een screen protector op zitten namelijk een zou zuur zijn als ik daar weer in moet investeren.
Verwijderd
Binnenkort krijg ik ook mijn z1 binnen, alleen ik vraag mij af of ik de screenprotector van brando over de huidige protector van sony heen kan plakken? Ik vind het mooi om het Sony logo te behouden alleen wil ook weer niet dat het een te dik geheel wordt en het touchscreen er minder doorwerkt. Iemand ervaring mee?
Ik heb m gisteren besteld, verwacht m ergens volgende week en zal dan m'n bevindingen posten. Hoop wel vurig dat die protector niet te smal is...Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:48:
Binnenkort krijg ik ook mijn z1 binnen, alleen ik vraag mij af of ik de screenprotector van brando over de huidige protector van sony heen kan plakken? Ik vind het mooi om het Sony logo te behouden alleen wil ook weer niet dat het een te dik geheel wordt en het touchscreen er minder doorwerkt. Iemand ervaring mee?
Ik heb gewoon de (kunstof) Brando protector over de Sony protector gedaan. Geen probleem hoor!
[ Voor 5% gewijzigd door sonsan op 13-11-2013 11:12 ]
Misschien handig om te weten dat bij de Z1 het scherm op gelijke hoogte ligt met de rand van het toestel. Alles wat je er dus opplakt 'steekt uit'. Bij een plastic protector zal je dit niet merken, maar bij de glazen protectors wel.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:48:
Bij de Z zat er een opstaand randje om het scherm, zodat deze nooit op de glasplaat lag. Bij de Z1 is dit enkel nog zo aan de achterzijde.
Ik had op m'n Z een glazen screenprotector en die steekt er ook wat bovenuit hoor. Het verschil tussen de Z en Z1 is niet ZO heel groot.
Bij mij hetzelfde maar vindt het wel een redelijk verschil met de Z.AmbroosV schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:26:
Ik had op m'n Z een glazen screenprotector en die steekt er ook wat bovenuit hoor. Het verschil tussen de Z en Z1 is niet ZO heel groot.
Verwijderd
Hmmm lastig, wilde eigenlijk het liefste de glas protector.. Snijd dat dan bijvoorbeeld of ziet het er gewoon niet uit?henri86 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:12:
[...]
Misschien handig om te weten dat bij de Z1 het scherm op gelijke hoogte ligt met de rand van het toestel. Alles wat je er dus opplakt 'steekt uit'. Bij een plastic protector zal je dit niet merken, maar bij de glazen protectors wel.
Bij de Z zat er een opstaand randje om het scherm, zodat deze nooit op de glasplaat lag. Bij de Z1 is dit enkel nog zo aan de achterzijde.
Ben benieuwd! Heb je de glas of plastic variant?Trishul schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:10:
[...]
Ik heb m gisteren besteld, verwacht m ergens volgende week en zal dan m'n bevindingen posten. Hoop wel vurig dat die protector niet te smal is...
De tempered glass versie. Ding is gisteren verzonden, dus wacht het rustig af. Ben echt benieuwd. Bij de iphone 5 ziet het er mooi uit, maar vraag me af hoe het er bij de Z1 uitziet. Hoop echt dat het de volledige breedte en lengte bedekt, met uitzondering van de afgeronde hoeken natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:42:
[...]
Hmmm lastig, wilde eigenlijk het liefste de glas protector.. Snijd dat dan bijvoorbeeld of ziet het er gewoon niet uit?
[...]
Ben benieuwd! Heb je de glas of plastic variant?
Heeft iemand een case in gebruik die in het officiele dock past? De connector lijkt zelfs met het verloopje gewoon te diep te zitten. Beetje een rare design choice voor een overpriced dock. Dock valt ook wat tegen, letterlijk een stuk plastic
Dat deden zij bij motorola wel wat beter, ook plastic maar wel audio-outs en extra usb poorten + HDMI out.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Hoe herkenbaar... Heb nu een muvit case, waarin de Z1 goed beschermd is en netjes in past, maar vervolgens past het niet meer in de dock.... Moet iedere keer de Z1 uit de hoes halenMaDLiVe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:31:
Heeft iemand een case in gebruik die in het officiele dock past? De connector lijkt zelfs met het verloopje gewoon te diep te zitten. Beetje een rare design choice voor een overpriced dock. Dock valt ook wat tegen, letterlijk een stuk plasticDat deden zij bij motorola wel wat beter, ook plastic maar wel audio-outs en extra usb poorten + HDMI out.

Heb ergens gelezen dat je het plastic bakje uit elkaar kunt schroeven en er dan een kabel in aantreft die je los kunt gebruiken.Trishul schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:52:
[...]
Hoe herkenbaar... Heb nu een muvit case, waarin de Z1 goed beschermd is en netjes in past, maar vervolgens past het niet meer in de dock.... Moet iedere keer de Z1 uit de hoes halen
Dat klopt ja, Is alleen een matige oplossing.ditbenikecht schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:57:
[...]
Heb ergens gelezen dat je het plastic bakje uit elkaar kunt schroeven en er dan een kabel in aantreft die je los kunt gebruiken.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Tja, is meer matig van Muvit dat ze zo hun case hebben ontwikkeld. Als je geen sleuf open laat voor de dock dan gaat het niet passen nee. Hier alleen een screenprotector erop, past prima in de dock
Verwijderd
Mijn Nillkin window case past, denk ik, wel in de Sony dock. Ik dacht dat er nu 'n verloopstuk bijzit.
Alles loopt goed, het batterij verbruik is super met dedicated tasks.
Wit balans is er dan af, maar heb wel wat favo apps: Twilight ('pusht' rood gedurende 'n dag verloop om blauw licht op de ogen te minimaliseren, Llama (auto-tasker op basis van cell torens) en Greenify (apps 'koud' zetten).
http://i44.tinypic.com/2egg2lw.jpg
Ik had wat visuele tweaks aangebracht (battery icon + blauw, gele klok, donker oranje cell, donker rose Wifi en custom carrier text). Ging zo makkelijk, dus nog wat modules via Xposed framework eropgezet en ineens verlies ik de klok uit de Status bar. Xposed framework is even opletten voor modders van non-android scenes. Enkele tweaks zijn voor Sammy, HTC & custom roms.
http://i44.tinypic.com/ehiu6g.png
Geen probleem. Een Xtheme erop gezet maar daarna startte m'n UI niet meer op (wel lockscreen).
Ik begin Android wel meer door te krijgen en de Sony rom is gewoon best goed! Volgens de duidelijke aanwijzingen hierboven even geflasht, Kingo Root en OTA update. Ziet er weer netjes uit en voortaan zet ik eerst de recovery mods erop.
Alles loopt goed, het batterij verbruik is super met dedicated tasks.
http://i44.tinypic.com/2egg2lw.jpg
Ik had wat visuele tweaks aangebracht (battery icon + blauw, gele klok, donker oranje cell, donker rose Wifi en custom carrier text). Ging zo makkelijk, dus nog wat modules via Xposed framework eropgezet en ineens verlies ik de klok uit de Status bar. Xposed framework is even opletten voor modders van non-android scenes. Enkele tweaks zijn voor Sammy, HTC & custom roms.
http://i44.tinypic.com/ehiu6g.png
Geen probleem. Een Xtheme erop gezet maar daarna startte m'n UI niet meer op (wel lockscreen).
Ik begin Android wel meer door te krijgen en de Sony rom is gewoon best goed! Volgens de duidelijke aanwijzingen hierboven even geflasht, Kingo Root en OTA update. Ziet er weer netjes uit en voortaan zet ik eerst de recovery mods erop.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 19:59 ]
Ik heb bij knaldeals.com een sony magnetische kabel voor Z1 besteld voor €26,95. Bevalt erg goed en is makkelijker dan klepje steeds open en dicht doen
Want die zal beter werken dan die gene die ik voor 5 4,66 euro van ebay heb geplukt?dikani schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:49:
Ik heb bij knaldeals.com een sony magnetische kabel voor Z1 besteld voor €26,95. Bevalt erg goed en is makkelijker dan klepje steeds open en dicht doen
Hoop ik voor je dat dat het deze niet is: klik anders heb ik echt precies de zelfde, sony heeft officieel alleen de docks, geen losse kabels..
Anyway, ik blijf zelf nog steeds denken om naar een note 3 over te gaan, heb de xperia een kans gegeven die anderhalve maand maar vind het toch nog steeds niet wat ik er de eerste instantie van verwacht had.
Standby blijft prima, maar als ik hem toch nog steeds maar ook even gebruik gaat hij mij te snel leeg. Dat ze maar eens opschieten met die update die dat zou verhelpen.
[ Voor 14% gewijzigd door MusicAddict op 15-11-2013 19:57 ]
Verwijderd
*Toch even editen want je hebt gelijk. Stel je hebt Twitter, Whatsapp, browser & calculator open dan is de drain niet optimaal. Vanwege Sonys verleden met batterij hacks (Vaio & PSP) zit het wel goed. Ze hadden gewoon de mag kabel in de doos moeten doen of het klepje minder broos zoals de twee mensen hebben ge-report.
Mijn Z1 loopt perfect qua batterij (soms zelfs teveel Deep Sleep & daarom 'n Android Waker installed). Bij Stamina zie je dat 'ie default op Full staat en dat helpt wel veel. Zodra ik weer meer ging automatiseren of de visuele kwaliteit opschroefde liep het iets terug.
Ik had het bij het Z model en naar Sony's antwoord gevraagd. Zij zeiden om te letten op welke Apps je installeert. Sindsdien kijk ik kritisch naar apps en of die features niet net zo goed met Xperia apps kunnen.
Verder Ad detectors & Xprivacy + de meeste apps uit de Boot start gehaald.
Wat tips (uit Zombie Eat My Battery app):
Gebruik je telefoon niet te veel (scherm aan)
Schakel wifi & mobile network location uit
Schakel wifi uit als je het niet gebruikt
Schakel NFC uit
Schakel vibratie & geluid bij aanraking uit
Stel de helderheid lager in & geen live wallpaper
(Zie zelf 'n besparing door Adaptief aan te vinken en Helderheid op z'n allerlaagst te zetten)
Zet bluetooth uit (over het algemeen de hoogste battery drain *GPS zal wel echt het hoogst zijn)
Log uit op andere accounts van Talk/Hangout (werkt echt - 'n link in de app, normaal mss. in G+ en ergens afmelden).
Zet Auto-afhalen MMS uit
* Ik heb gelezen dat een persoon werd aangeraden op twee forums om Google Now uit te schakelen. Dit zou bij hem battery drain veroorzaken.
Ik haal het zelf altijd van m'n Home knop af en vervang het door Zandra en kan het niet testen. Het heeft volgens mij wel impact. Met root kun je Google Now stopzetten.
Mijn Z1 loopt perfect qua batterij (soms zelfs teveel Deep Sleep & daarom 'n Android Waker installed). Bij Stamina zie je dat 'ie default op Full staat en dat helpt wel veel. Zodra ik weer meer ging automatiseren of de visuele kwaliteit opschroefde liep het iets terug.
Ik had het bij het Z model en naar Sony's antwoord gevraagd. Zij zeiden om te letten op welke Apps je installeert. Sindsdien kijk ik kritisch naar apps en of die features niet net zo goed met Xperia apps kunnen.
Verder Ad detectors & Xprivacy + de meeste apps uit de Boot start gehaald.
Wat tips (uit Zombie Eat My Battery app):
Gebruik je telefoon niet te veel (scherm aan)
Schakel wifi & mobile network location uit
Schakel wifi uit als je het niet gebruikt
Schakel NFC uit
Schakel vibratie & geluid bij aanraking uit
Stel de helderheid lager in & geen live wallpaper
(Zie zelf 'n besparing door Adaptief aan te vinken en Helderheid op z'n allerlaagst te zetten)
Zet bluetooth uit (over het algemeen de hoogste battery drain *GPS zal wel echt het hoogst zijn)
Log uit op andere accounts van Talk/Hangout (werkt echt - 'n link in de app, normaal mss. in G+ en ergens afmelden).
Zet Auto-afhalen MMS uit
* Ik heb gelezen dat een persoon werd aangeraden op twee forums om Google Now uit te schakelen. Dit zou bij hem battery drain veroorzaken.
Ik haal het zelf altijd van m'n Home knop af en vervang het door Zandra en kan het niet testen. Het heeft volgens mij wel impact. Met root kun je Google Now stopzetten.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 15:30 ]
Zijn de screenprotectors voor de xperia z hetzelfde als de screenprotectors voor de z1? Zijn de schermen exact hetzelfde en plek van de speakers?
Accessoires voor de Sony Xperia Z1.gentlemen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:47:
Zijn de screenprotectors voor de xperia z hetzelfde als de screenprotectors voor de z1? Zijn de schermen exact hetzelfde en plek van de speakers?
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Nog niemand last gehad van een probleem met de vibratie waar je telefoon in plaats van te vibreren gewoon een luid geluid maakt?
Verwijderd
Nee, de vibratie loopt op m'n Sony producten altijd goed. Wel grappig want ik zet het liever alijd uit. De Z1 heeft best veel gradaties (5?). Via Xposed framework module Android Phone Vibrator heb ik wat meer opties ingeschakeld voor rondom gesprekken.
Het klinkt wel als 'n Accessibility optie, maar ik gebruik er vaak 'n aantal van en kan me deze niet voor de geest halen. In feite vervangt de mobile de trilfunctie met 'n alert-type geluid.
Het klinkt wel als 'n Accessibility optie, maar ik gebruik er vaak 'n aantal van en kan me deze niet voor de geest halen. In feite vervangt de mobile de trilfunctie met 'n alert-type geluid.
Denk dat ik gewoon een slecht exemplaar heb, mijn trilfunctie maakt soms een hels kabaal (echt luider dan de speaker op 't luidst). Volgens Google ben ik de enige, dus zal wel een geisoleerd probleem zijn.
Zijn er anderen bij wie de ziggo-app dienst weigert?
Ik heb een volledig standaard Z1, en heb niet met rooten flashen of wat dan ook gerommeld. Ik krijg wel de volgende melding:
Ik heb een volledig standaard Z1, en heb niet met rooten flashen of wat dan ook gerommeld. Ik krijg wel de volgende melding:
Veelgestelde vragen levert zoals gebruikelijk geen zinnige informatie. De diagnose levert alleen maar vinkjes op. Wel staat er bij het laatste vinkje dat dit apparaat niet is getest.Voor een goede werking van de app, en om de rechten van contentpartijen te waarborgen, kunnen TV-programma's alleen bekeken worden op apparaten die voorzien zijn van het originele ongewijzigde bestuuringssysteem. Kijk bij veelgestelde vragen voor meer informatie.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Een tijdje geleden is er een post voorbij gekomen van iemand die z'n Z1 omgeruild had omdat de trilfunctie niet correct werkte en veel geluid maakte. Zoek dit topic maar even op 'trilfunctie'.AmbroosV schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:55:
Nog niemand last gehad van een probleem met de vibratie waar je telefoon in plaats van te vibreren gewoon een luid geluid maakt?
[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 16-11-2013 09:35 ]
Verwijderd
Lijkt me ook 'n defect om voor te vervangen. Ik kan me het geluid nu ook beter voorstellen. Geen waterige klank, maar meer mechanisch. Diagnostisch of met (xposed) apps even checken. Dit komt wel vaker voor bij alle merken. Ik zou alvast 'n back-up maken om kosteloos te vervangen.
De ziggo app toont bij mij ook niets (zelfde melding). Het heeft het ook nooit hier gedaan. Officieel ondersteunen zij de Z1, volgens mij, nog niet of alleen eerdere Android versies.
De Ziggo apps of zonder ziggo inlog systeem lopen slecht. Ik vroeg er 'ns naar en ze zeiden dat ze hiervoor plannen hebben en 't klonk alsof ze er nu niet mee bezig zijn.
Ik kijk liever op Xperia dan iPad. Ziet er mooier uit en loopt soepel. Zij dachten wss dat ze alleen met iOS volledige support al ver zouden komen.
De ziggo app toont bij mij ook niets (zelfde melding). Het heeft het ook nooit hier gedaan. Officieel ondersteunen zij de Z1, volgens mij, nog niet of alleen eerdere Android versies.
De Ziggo apps of zonder ziggo inlog systeem lopen slecht. Ik vroeg er 'ns naar en ze zeiden dat ze hiervoor plannen hebben en 't klonk alsof ze er nu niet mee bezig zijn.
Ik kijk liever op Xperia dan iPad. Ziet er mooier uit en loopt soepel. Zij dachten wss dat ze alleen met iOS volledige support al ver zouden komen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 15:53 ]
Kan de gele tint van het scherm eigenlijk ook iets te maken hebben met dat het scherm een gele spiegeling heeft en bijvoorbeeld meer richting blauw gekalibreerd moet worden dan normaal? (De Z spiegelt koud blauw)

[ Voor 13% gewijzigd door henri86 op 18-11-2013 16:59 ]
Ander type scherm misschien, maar ik gok, andere type laminatie / ander materiaal...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, maar ik vroeg me af of dat er ook iets mee te maken kan hebben dat de kleuren gelig zijnCLB schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:13:
Ander type scherm misschien, maar ik gok, andere type laminatie / ander materiaal...
De mijne trilt juist soms niet meer. Volgens mij is het trilmotortje geowon slecht gemonteerd/gesoldeerd en raakt het los.AmbroosV schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:41:
Denk dat ik gewoon een slecht exemplaar heb, mijn trilfunctie maakt soms een hels kabaal (echt luider dan de speaker op 't luidst). Volgens Google ben ik de enige, dus zal wel een geisoleerd probleem zijn.
Dat zal heus wel, als de laminatielaag een lichte kleur heeft, zal je dat wel zien gok ikhenri86 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:30:
Ja, maar ik vroeg me af of dat er ook iets mee te maken kan hebben dat de kleuren gelig zijn
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Iemand ervaring met de beste laadmethode voor de Z1? Elke keer de batterij helemaal leegtrekken of gewoon tussentijds opladen en één keer in de week/maand helemaal leegtrekken of nooit helemaal leeg trekken?
Opladen wanneer het nodig is en/of wanneer het uitkomt. Zo doe ik datsonsan schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:16:
Iemand ervaring met de beste laadmethode voor de Z1? Elke keer de batterij helemaal leegtrekken of gewoon tussentijds opladen en één keer in de week/maand helemaal leegtrekken of nooit helemaal leeg trekken?
Tegenwoordig maakt dat niets uit, gewoon laden wanneer je dat nodig acht. Telefoons kunnen de laadsnelheid dynamisch aanpassen naar eigen inzicht.sonsan schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:16:
Hmm ik zie bij settings, sound, music effects 2 opties staan: sound enhancement en fusion, wat is het verschil hiertussen?
Heb er altijd compleet overheen gekeken denk ik
Heb er altijd compleet overheen gekeken denk ik
[ Voor 17% gewijzigd door mesm90 op 19-11-2013 14:10 ]
Ik heb mijn 2 Z'en verkocht en een Z1 besteld, hoop hem morgen binnen te krijgen :-)
Ook maar meteen 2 magnetic chargers besteld. Ben benieuwd naar de Z1!
Ook maar meteen 2 magnetic chargers besteld. Ben benieuwd naar de Z1!
Dat is ook het beste, daarbij rekening houden met het feit dat leegtrekken slecht is.henri86 schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:51:
[...]
Opladen wanneer het nodig is en/of wanneer het uitkomt. Zo doe ik dat
Als iemand overigens mijn review van m'n test-exemplaar wil lezen:
https://www.facebook.com/...36.115212138495099&type=3
Of hier in PDF te vinden: https://www.dropbox.com/sh/rykyri5ws4lxp48/liCh78toSU
Battery Doctor gebruik ik om dit in de gaten te houden.sonsan schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:16:
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Geeft dit geen conflicten met de Stamina modus? Enkele opties van die app worden ook al door Stamina uitgevoerd.Arrogant schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:40:
[...]
Battery Doctor gebruik ik om dit in de gaten te houden.
Niet dat ik weet maar ik heb dan ook de stamina modus uitgeschakeld.sonsan schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:03:
[...]
Geeft dit geen conflicten met de Stamina modus? Enkele opties van die app worden ook al door Stamina uitgevoerd.
Kan je aangeven welke opties je bedoelt? Wellicht heeft iemand anders wel een antwoord.
Leuke reviewhenri86 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:27:
Als iemand overigens mijn review van m'n test-exemplaar wil lezen:
Review staat wel haaks op die van Tweakers, maar die vind ik, zoals altijd, zeer negatief over sony

Ja, ik was ook vooral over de accuduur erg verbaasd door het lezen van de horrorreviews van tweakers en gsmarena enzo. Ik haalde ongeveer het dubbele zoals in m'n review staat. En dat was 'straight-out-of-the-box'.B-Art schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:15:
[...]
Leuke reviewMooi vergelijk met de Z!
Review staat wel haaks op die van Tweakers, maar die vind ik, zoals altijd, zeer negatief over sony
Ik ook. Nu kijk ik niet de hele dag Youtube filmpjes, maar ik laad maar eens in de 72 uur op. Bel elke dag wel wat, sms (gebruik geen whatsapp) en surf vooral veel (naar tweakers ;p).henri86 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:21:
[...]
Ja, ik was ook vooral over de accuduur erg verbaasd door het lezen van de horrorreviews van tweakers en gsmarena enzo. Ik haalde ongeveer het dubbele zoals in m'n review staat. En dat was 'straight-out-of-the-box'.
Onlangs zo'n premium film gekeken van Sony, daar had ik wel een halve batterijlading voor nodig (2 uur kijken, brightness full).
Misschien nog een tip als je een pouch voor de Z1 wil: Als je de Roxfit pouch van de Z koopt, dan steekt de Z1 er precies zo ver bovenuit dat het notificatielichtje nog net zichtbaar is
Ook nog tips voor magnetic dock compatible cases? Die muvit moet ik iedere keer eraf halen als ik mn telefoon wil opladen..
Ik heb het toestel snachts in een dock zitten. Oranje lampje gaat branden dat het toestel opgeladen wordt. Helemaal goed.
Als ik echter een mailtje ofzo krijg dan begint het lampje wit te knipperen. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat het gewoon oranje/groen blijft branden?
Als ik echter een mailtje ofzo krijg dan begint het lampje wit te knipperen. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat het gewoon oranje/groen blijft branden?
Als ik 'm gewoon oplaad dan gaat het oranje lampje idd weg na een whatsapp oid, maar wanneer de batterij (bijna) vol is gaat het lichtje gewoon groen branden. Zo lang ie niet continue groen brand is ie dus nog niet (bijna) klaar met ladenRobbie T schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:29:
Ik heb het toestel snachts in een dock zitten. Oranje lampje gaat branden dat het toestel opgeladen wordt. Helemaal goed.
Voor de mensen die willen rooten. Wees voorzichtig met Vroot en Kingoroot, ze schijnen redelijk dubieus te zijn met de data die ze naar 3rd parties in China versturen 
http://forum.xda-develope...p?p=47188994&postcount=79
http://forum.xda-develope...p?p=47188994&postcount=79
Weet Iemand nog een mooie Launcher? Bij de Z had ik de Xperia Launcher, die was super, maar voor de Z1 kan ik die nog niet vinden...
Heb de Z1 sinds gisteren, maar wat een retesnel apparaat!! Wel ff stukje sneller als de Z. Verder vind ik het een flinke verbetering t.o.v. de Z. Heb ook al 2 magneetladertjes, werkt super
Heb de Z1 sinds gisteren, maar wat een retesnel apparaat!! Wel ff stukje sneller als de Z. Verder vind ik het een flinke verbetering t.o.v. de Z. Heb ook al 2 magneetladertjes, werkt super
Verwijderd
Goedeavond,
Ik ben allang actief hier op tweakers maar nooit de drang gehad een account aan te maken. Maar nu toch maar even gedaan.
Ik zit met een vraag over de Z1!
Ik heb veel last van mensen die klagen over de slechte belkwaliteit van de telefoon een zware ruis en ik ben vaak onverstaanbaar?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben allang actief hier op tweakers maar nooit de drang gehad een account aan te maken. Maar nu toch maar even gedaan.
Ik heb veel last van mensen die klagen over de slechte belkwaliteit van de telefoon een zware ruis en ik ben vaak onverstaanbaar?
Weet iemand of zou iemand kunnen testen of het notificatie-LEDje van de Z1 alle (RGB) kleuren kan weergeven? Van alles dus, van oranje tot geel tot groen tot rood tot cyaan tot wit tot roze enzo.
Dat kan ja
Oké, dat is wel gaaf dan.CLB schreef op maandag 25 november 2013 @ 01:40:
Dat kan ja
Ik twijfel nog steeds een beetje over welk toestel ik ga nemen, maar de Z1 lijkt wel de meeste kans te maken.
Hoe zit met volgens jullie met zaken als:
-Krassen op de voor- en achterzijde?
-Belkwaliteit?
-Kwaliteit van het scherm?
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 25-11-2013 09:36 ]
Geen last van, niet gehoord dus ik zou 'm eens laten nakijken.Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:23:
Goedeavond,
Krassen: het glas is krasvrij maar de protector van Sony is dat niet. Ik heb over de Sony protector een brando screen protector gedaan en dat werkt naar tevredenheid. Dit punt is m.i. het grootste, misschien wel enige minpunt van deze telefoon.Zorean schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:36:
[...]
Oké, dat is wel gaaf dan.
Ik twijfel nog steeds een beetje over welk toestel ik ga nemen, maar de Z1 lijkt wel de meeste kans te maken.
-Belkwaliteit?
Belkwaliteit: prima, ik heb wel het idee dat iedereen met mij mee kan luisteren als ik bel omdat de interne speaker ook buiten de beller goed te horen is.
Kwaliteit scherm: ik hoor wisselende ervaringen over gele waas en slechte kijkhoek. Ik heb van beide geen last, waar dat aan ligt weet ik niet (goed model?). De kijkhoek is niet zo spannend aangezien je meestal gewoon recht naar je telefoon kijkt. Aan gele waas zou ik me ook irriteren, maar heb ik dus niet. Verder goed contrast en helder scherm, mooiste wat ik ooit gehad heb maar ik kom van een HTC sensation af.
Bedankt voor je antwoord.henri86 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:34:
[...]
Als ik 'm gewoon oplaad dan gaat het oranje lampje idd weg na een whatsapp oid, maar wanneer de batterij (bijna) vol is gaat het lichtje gewoon groen branden. Zo lang ie niet continue groen brand is ie dus nog niet (bijna) klaar met laden
Ik weet dat het lampje van kleur veranderd als ie aan het laden is. Maar het gaat mij erom dat ookal is ie nog aan het laden, of is de batterij al vol dat als ik een mail krijg het lampje wit gaat knipperen. Ik heb liever dat als het toestel opgeladen word, zeker snachts, dat deze gewoon 1 constante kleur blijft.
Ligt eraan waar je op doelt en wat je wilt... Resolutie is natuurlijk top, kleuren en dergelijk ook wel..Zorean schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:36:
Maar kijkhoeken zijn weer ondermaats, dat is gewoon een Sony iets en tsjaa ook al merk je het maar weinig in de praktijk, gewoon slecht. Mijn huidige Sony Xperia ZL heeft het ook, het doet toch wat af aan het toestel.
Heb zelf geen protector erop gezet. Heb geen last van krassen of iets dergelijks. Zowel voor als achter niet.Zorean schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:36:
[...]
Oké, dat is wel gaaf dan.
-Belkwaliteit?
Belkwaliteit is prima, ik kan de beller prima verstaan en zij mij ook.
Scherm is top. Er is veel discussie over de kijkhoek, persoonlijk heb ik daar totaal geen last van. Echt een geweldig scherm zowel qua kleur als detail.
Mijn z1 is zojuist overleden.
Lag naast me op tafel, ontvang een mailtje. Die bekijk ik. Niks aan de hand.
Tijdje later wil ik mijn telefoon weer pakken, blijkt deze niet aan te gaan.
Rode reset knop ingedrukt, maar ook dat helpt niet.
Opladen wil ook niet.
Shitzooi.
Lag naast me op tafel, ontvang een mailtje. Die bekijk ik. Niks aan de hand.
Tijdje later wil ik mijn telefoon weer pakken, blijkt deze niet aan te gaan.
Rode reset knop ingedrukt, maar ook dat helpt niet.
Opladen wil ook niet.
Shitzooi.
Even een paar uur aan de oplader hangen en anders helaas toch de garantie-perikelen ingaan...
Weet er iemand of je zonder een recovery te flashen het toetsenbord van de Z op de Z1 kan plaatsen? Ik vind het zo'n gemis dat je bij het swypen niet eenvoudig een ander woord kan kiezen (eerst weer getypte woord aanklikken en dan het juiste woord selecteren), bij de Z swypte je, zag je meerdere opties en kon je een van de drie opties aanklikken (of aan een nieuw woord beginnen). Enorm gemis op de Z1!
Verwijderd
Jazeker. Mensen verstaan mij voor geen meter. Bij ieder gesprek zeggen mensen tegen mij dat ze mij niet kunnen verstaan. Het is in ieder geval een productiefout.Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:23:
Goedeavond,
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 01:38 ]
Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Mensen verstaan mij juist uitstekend, vinden het erg helder en weinig achtergrond geruis. Dat zou ook in de meeste gevallen zo moeten zijn door het gebruik van eeen tweede microfoon, waardoor ze actief aan noise cancellation doen.
Misschien heb je die bedekt door een cover oid? Probeer eens als je de de telefoon zonder hoesje gebruikt.
Zie onderstaande link , punt 13.
http://userguide.sonymobi...ew---C6902C6903C6906.html
Misschien heb je die bedekt door een cover oid? Probeer eens als je de de telefoon zonder hoesje gebruikt.
Zie onderstaande link , punt 13.
http://userguide.sonymobi...ew---C6902C6903C6906.html
Ik heb geen problemen met de verstaanbaarheid.Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 01:36:
[...]
Jazeker. Mensen verstaan mij voor geen meter. Bij ieder gesprek zeggen mensen tegen mij dat ze mij niet kunnen verstaan. Het is in ieder geval een productiefout.
Alleen als ik mijn telefoon tussen schouder en ook klem, dan zeggen mensen altijd dat ik slecht verstaan baar ben. En als ik de telefoon dan weer normaal vast houd is er geen probleem meer.
Je blokt dan inderdaad de 2e microfoon...
Net zelf geprobeerd en die blok ik dus niet...GroeneThee schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:30:
Je blokt dan inderdaad de 2e microfoon...
Vreemd, was het enige wat ik kon bedenken....
Verwijderd
Inderdaad. Heb al vaker getest, maar daar ligt het niet aan. Mensen horen mij in de verte met een ruis tussendoor. Erg apart. Maar goed. Sony weet hiervan en hopelijk vervangen ze dit toestel.
Ik gebruik Apex LauncherB-Art schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:58:
Weet Iemand nog een mooie Launcher? Bij de Z had ik de Xperia Launcher, die was super, maar voor de Z1 kan ik die nog niet vinden...
Ik wil graag mijn telefoon rooten heb al ervaring met diverse Samsung telefoons maar heb het idee dat Sony wat omslachtiger is.
Ik heb nu firmware 257 van T-Mobile NL moet ik nu terug flashen met T-Mobile NL 534 of maakt dat niet echt uit?
Het is me al gelukt heb gewoon T-Mobile NL .534 firmware terug geflasht daarna vroot uitgevoerd en dan via OTA .257 er weer op gezet,dus vanaf nu ook geroot.
Ik heb nu firmware 257 van T-Mobile NL moet ik nu terug flashen met T-Mobile NL 534 of maakt dat niet echt uit?
Het is me al gelukt heb gewoon T-Mobile NL .534 firmware terug geflasht daarna vroot uitgevoerd en dan via OTA .257 er weer op gezet,dus vanaf nu ook geroot.
[ Voor 25% gewijzigd door boschie_73 op 30-11-2013 13:56 ]
Ik zie bij een paar aanbieders naast de Z1 black en Z1 white ook een Z1 T black en Z1 T white.
Iemand een idee wat het verschil is?
Geloof dat ik het al weet.
Zag op een Noorse site "Xperia Z1 T Transparant White" staan.
Nou nog ergens een fotootje....
[ Voor 30% gewijzigd door Rudolfus op 30-11-2013 15:02 ]
Heeft het niet te maken met een T-Mobile uitvoering? Dus met de (on-) nodige T-Mobile software.Rudolfus schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:44:
Ik zie bij een paar aanbieders naast de Z1 black en Z1 white ook een Z1 T black en Z1 T white.
Denk t niet.
Wordt ook aangeboden met "Red".
Wordt ook aangeboden met "Red".
Enige wat ik kan vinden op google "Xperia Z1 T Transparent White" is een krussel cover?!?
Ik lees bij Xperia Z Ervaringen en Discussie dat de backplate wel erg vaak los komt. Loopt de Z1 ook dit risico of is de bouwwijze anders zodat dit niet kan voorkomen? Die klacht komt wel erg veel voor bij de Z. Als Z1 gebruiker houd ik mijn hart vast......
Ik Kom van de Z, ik had dat probleem ook. Nu de Z1, vind de bouwkwaliteit wel een stuk beter als bij de Z, dus ben er niet zo bang voor. Alles voelt een stuk degelijker aan bij de Z1.
Damn, sinds vandaag de brando glass screenprotector erop zitten, inclusief een perfecte slim case, is mn Z1 binnen 1 uur (!) 2 keer vastgelopen... Hoewel het natuurlijk een smartphone blijft, begin ik nu toch wel zorgen te maken. Komende dagen ga ik het even aankijken. Wil m liever niet kwijt nu ik die briljante glass screenprotector erop heb zitten

Heb ik ook een keer gehad, paar weken terug, en probleem is nooit meer terug gekomen.Trishul schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:32:
Damn, sinds vandaag de brando glass screenprotector erop zitten, inclusief een perfecte slim case, is mn Z1 binnen 1 uur (!) 2 keer vastgelopen... Hoewel het natuurlijk een smartphone blijft, begin ik nu toch wel zorgen te maken. Komende dagen ga ik het even aankijken. Wil m liever niet kwijt nu ik die briljante glass screenprotector erop heb zitten
Mijn Z1 mocht weg voor reparatie, headphone input werkt niet meer. Via dynafix naar teleplan gegaan, hopelijk heb ik hem snel terug.
Weet iemand trouwens of je de bootloader al kunt unlocken zonder vreemde camera issues?
Weet iemand trouwens of je de bootloader al kunt unlocken zonder vreemde camera issues?
Verwijderd
Dag tweakers, sinds 2 dagen brn ik bezit van deze supersmartphone. Helemaal trots natuurlijk, geen punt waar ik op kan gaan ingrijpen.
Alleen vandaag probeerde ik te streamen op mijn LG 47lm640s-za, de youtube app streamt hij naadloos, maar streamen oa Showbox, dan geeft die aan dat hij via Throw verbinding heeft, maar HO streamen dat deed die niet. Heeft iemand meer benul van dit gedoe? Op mijn oude S3 was het zo gepiept. Mijn hekelpunt is dit, youtube streamt perfect, maar waarom andere streams niet? Iemans? Bvd John
Alleen vandaag probeerde ik te streamen op mijn LG 47lm640s-za, de youtube app streamt hij naadloos, maar streamen oa Showbox, dan geeft die aan dat hij via Throw verbinding heeft, maar HO streamen dat deed die niet. Heeft iemand meer benul van dit gedoe? Op mijn oude S3 was het zo gepiept. Mijn hekelpunt is dit, youtube streamt perfect, maar waarom andere streams niet? Iemans? Bvd John
In bezit van de Z1 sinds eind oktober... eigenlijk geen echte klachten, behalve de krasgevoeligheid van de standaard protector. Tot gisteren...
Ik haal hem uit mijn broekzak na een autoritje van 2 minuten... een complete barst op de achterkant van rechts bovenin naar midden onderin. Niet gestoten, niet gevallen, niets...
Nu ter reparatie aangeboden bij Dynalogic, maar dit zal onder het kopje eigen-schuld-dikke-bult komen te vallen. Dacht even dat dit soort issues niet meer bij de Z1 zouden voorkomen
Ik haal hem uit mijn broekzak na een autoritje van 2 minuten... een complete barst op de achterkant van rechts bovenin naar midden onderin. Niet gestoten, niet gevallen, niets...
Nu ter reparatie aangeboden bij Dynalogic, maar dit zal onder het kopje eigen-schuld-dikke-bult komen te vallen. Dacht even dat dit soort issues niet meer bij de Z1 zouden voorkomen
Nope, nog niet... Het is wachten op een fix van Sony (velen hopen dat deze met de 4.3 update uitgerold zal worden, maar niemand weet het).MaDLiVe schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:06:
Mijn Z1 mocht weg voor reparatie, headphone input werkt niet meer. Via dynafix naar teleplan gegaan, hopelijk heb ik hem snel terug.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460B-Art schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:39:
Is er alweer een goeie manier om te rooten zonder dat je imei doorgegeven wordt?
Ik vind de Z1 ook niet echt een mobiel om in de broekzak te houden tijdens het rijden. Waarschijnlijk is er een te grote spanning op gekomen waardoor die barst is ontstaan . Je kunt dan ook niet echt spreken van een spontaan ontstane barst lijkt me.Bucket schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:01:
In bezit van de Z1 sinds eind oktober... eigenlijk geen echte klachten, behalve de krasgevoeligheid van de standaard protector. Tot gisteren...
Wat een flauwekul, heb hem altijd in mijn broek zitten, ook spijkerbroeken, geen enkel probleem.
De vorige Xperia Z had wel dat door warmte het glas soms barstte.
De vorige Xperia Z had wel dat door warmte het glas soms barstte.
Een telefoon moet gewoon in je broekzak kunnen blijven, bijna ongeacht de omstandigheden. Bij mij blijft deze tijdens het rijden gewoon in mn broekzak.
Door warmte glas barsten? Dat is pas onzin! Als je zo'n grote telefoon in een strakke broekzak gaat gebruiken is de kans groot dat er grote spanning op komt te staan met als gevolg dat het glas barst. En dat is geen onzin.
Een klein mobiel wel ja, maar je hebt het over een 5 inch model, dat heeft zo zijn beperkingen.mesm90 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:09:
Een telefoon moet gewoon in je broekzak kunnen blijven, bijna ongeacht de omstandigheden. Bij mij blijft deze tijdens het rijden gewoon in mn broekzak.
Gezien de bouwkwaliteit van het toestel (hoogwaardige materialen) moet je dit toch gewoon in je zak kunnen houden. Daarnaast, er wordt nergens vermeld dat je hem niet in je zak kan houden.sonsan schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:12:
[...]
Een klein mobiel wel ja, maar je hebt het over een 5 inch model, dat heeft zo zijn beperkingen.
Iemand anders ook last van sms-berichten die niet verstuurd worden? Bij mij gebeurt dit nu regelmatig, op de stock sms app komt dan een melding onder mijn niet verzonden sms "bericht in wachtrij voor verz." Zelfs na lang wachten wordt het bericht niet verstuurd. Als ik hem dan eens snel in vliegmodus zet en weer eruit haal lukt het dan weer wel.
Geprobeerd, maar lukt niet omdat hij "bad address" aangeeft
[ Voor 31% gewijzigd door B-Art op 09-12-2013 19:31 ]
Welke versie heb je op je telefoon staan? 14.1.G.1.534 of 14.1.G.2.257?B-Art schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:27:
[...]
Geprobeerd, maar lukt niet omdat hij "bad address" aangeeft