Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Yah ik ben tech verslaafde :)

Inderdaad dat was de oplossing door thema te veranderen :) Tnx bro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Heb net mijn z1 omgeruild, eerste impressie Is een beter scherm. Ook geen dooie pixels maar kan ik pas thuis testen. Raat dat er toch verschil lijkt te zitten, heb in de winkel de oude en nieuwe langs elkaar gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MusicAddict:

Wat was er mis mee? (kon het niet vinden in eerdere posts)

En welk verschil heb je gemerkt? (als er een verschil is naast dooie pixels en het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
yasin76 schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:41:
Beste

Dit jaar ben ik begonnen met een note2, xperia Z, Galaxy s4 quad, htc one silver, galaxy S4 octa, htc one black en nu een Xperia Z1. En ik moet zeggen kwa snelheid is dit de snelte smartphone van ze allemaal.
Maar een vraagje.. Gisteren was de onderstende menu key balk en de bovenste status balk transparant waardoor het achtergrond volledig doorkwam maar vandaag is dat niet meer het geval en is het gewoon zwart... Wat kan de oorzaak zijn en hoe los ik het op?
Volgens mij zijn de balken transparant in het lockscreen en in de launcher. Zodra je een app start worden deze weer zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:46:
[...]

Helaas heb ik dat probleem ook. WiFi is dramatisch in verhouding met (wat ik heb kunnen testen) een HTC one, Samsung Ativ of Iphone 5
Helaas was dit al bekend met de Xperia Z, die ik zelf heb. Had met mijn iphone4 al veel betere wifi, had gehoopt dat dit was verbeterd met de z1, maar jammer dat dit niet het geval is.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Je zou toch denken dat wifi juist beter had moeten zijn,als je kijkt naar het formaat.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MusicAddict schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:21:
Heb net mijn z1 omgeruild, eerste impressie Is een beter scherm.
Kunnen andere fabrikanten voor schermen zijn natuurlijk... Is vaker zo bij Sony's...
Amaze86 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:01:
Je zou toch denken dat wifi juist beter had moeten zijn,als je kijkt naar het formaat.
Of juist niet, aangezien het materiaalgebruik...
Kan van alles zijn, slechte chip, slechte montage, slecht netwerk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-11-2023
Waarom kan ik MKV bestanden niet opslaan op mijn z1? Converteren met Media go gaat ook niet.

Andere vraagje. Kan ik de gegevens in cachegeheugen wissen in de opslagruimte?

[ Voor 30% gewijzigd door Edy27 op 30-09-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
Wat raden jullie aan, gewoon een goedkope screenpotector nemen of een speciale?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 13:02
Even tussendoor, weet iemand of er consequenties zijn voor het installeren van de Xposed Framework en Busybox? Ik wil graag de UI editen en heb hiervoor extensie van de Xposed Framework genaamd Xblast tools nodig. Ik heb gelezen dat beiden vrij lastig zijn om te uninstallen. Hoe kan ik wanneer ik er niet tevreden mee ben terug gaan naar de fabrieksinstellingen?

Alvast bedankt.

@Donald_Dick
Tijdens de Xperia launch bij T-mobile heb ik een screenprotector van het merk "Muvit" gekocht. Volgens mij niet het beste merk, maar ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. In het doosje zitten 3 screenprotectors. 1 glanzende en 1 matte voor de voorkant en 1 voor de achterkant. Helaas is alleen de voorste screenprotector er niet goed opgekomen vanwege stof. Binnenkort maar even een nieuwe halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:53:
@MusicAddict:

Wat was er mis mee? (kon het niet vinden in eerdere posts)

En welk verschil heb je gemerkt? (als er een verschil is naast dooie pixels en het scherm)
- 1 dooie pixel, 1 stuck pixel
- Random reboots (eerste keer waarschijnlijk door die auto backlight setting, vervolgens nog steeds zomaar als ik gewoon het toestel alleen maar aanzette)
- Enorm belabberd bereik zowel wifi als netwerk. Vergeleken met 2 andere telefoons en het sloeg nergens op, waar ik met mijn Note 4 streepjes had, had ik gewoon vaak zat geen bereik met de Z1 in die paar dagen |:(
Maat van me had getest met zijn sim, en idem; amper bereik, dan moest het wel aan de hardware liggen.

Dus genoeg om over te klagen helaas.. gelukkig heeft t-mobile me prima geholpen :)

Scherm zag er gewoon veel beter uit, contrast oogde beter en zwart kwam zelfs op 100% helderheid beter uit de verf (uiteraard geen amoled zwart maar dat is logisch). Geen gele waas, kijkhoeken leken 'iets' beter en uiteraard geen dooie pixels.

Maar dat is wat ik kon zien in de winkel, had niks bij om het te fotograferen.. Medewerker vond het wel een verschil.

Heb wel al weer geen bereik gehad net in de bus, kon ook al niet muziek luisteren omdat de speler elk liedje vastliep.. maar ik geef het niet op ;) Heb weer 8 dagen om te testen, anders gaat hij linea recta weer terug naar sony.. Zou zonde zijn want het is echt een geweldig apparaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
donald_dick schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:23:
Wat raden jullie aan, gewoon een goedkope screenpotector nemen of een speciale?
Als ik me niet vergis, zit er af-fabriek al een screenprotector (met Sony logo) op (aka shatterproof sheet)?
Ik heb er ook een screenprotector op gezet, maar lijkt bij een goede blik op het toestel nu toch echt 2 screenprotectors te zijn.
Zie ook thread op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen7
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
AmbroosV schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:42:
[...]

Maar als ik me niet vergis werken ze nooit :P
Gister m'n eerste update OTA gehad. Installeerde inderdaad prima, ondanks root. Wellicht houdt dit op te werken op het moment dat je je bootloader unlocked hebt. Dat is m'n ervaring iig met m'n Xperia S. Ik heb nu Build number 14.1.G.1.534.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
Beste mensen,

Hoe krijgen jullie de randen naast de scherm waar stof in komt schoon? Moet je eigenlijk met iets uitspuiten ofzo LOL?

[ Voor 6% gewijzigd door Edy27 op 30-09-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
paulus_01 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:13:
[...]

Als ik me niet vergis, zit er af-fabriek al een screenprotector (met Sony logo) op (aka shatterproof sheet)?
Ik heb er ook een screenprotector op gezet, maar lijkt bij een goede blik op het toestel nu toch echt 2 screenprotectors te zijn.
Zie ook thread op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546812
Zit er al standaard op ja, maar die krijg je er moeilijk vanaf. Sony zelf zegt dat je er gewoon één overheen moet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Edy27 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:20:
Beste mensen,

Hoe krijgen jullie de randen waar stof in komt schoon? Moet je eigenlijk met iets uitspuiten ofzo LOL?
Bedoel je die randen van je scherm? (dus tussen de screenprotector en de rand van de telefoon?)

Gebruik ik een zachte badjas voor, daar veeg ik al 2 jaar elke telefoon aan af :P Dus een zachte poetsdoek moet ook wel voldoen.
Ferio schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:21:
[...]

Zit er al standaard op ja, maar die krijg je er moeilijk vanaf. Sony zelf zegt dat je er gewoon één overheen moet plakken.
Die mag je er niet afhalen, de tmobile medewerker vertelde mij dat er dan geen garantie meer opzit (onzin vind ik het). Maar hij wist ook het antwoord niet wanneer juist die protector krassen heeft en vervangen moet worden ;)

[ Voor 34% gewijzigd door MusicAddict op 30-09-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
MusicAddict schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:22:
[...]

Bedoel je die randen van je scherm? (dus tussen de screenprotector en de rand van de telefoon?)

Gebruik ik een zachte badjas voor, daar veeg ik al 2 jaar elke telefoon aan af :P Dus een zachte poetsdoek moet ook wel voldoen.
Beetje moeilijk uit te leggen. Je hebt de scherm rondom en daarna heb je rondom open inhammen zeg maar toch? Heel dunnetjes...Daar komt best veel stof in....of hebben jullie niet van die inhammen rondom? ik gebruik ook een micro vezel doekje, maar lijkt alsof je de stof binnen in die randen veegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edy27 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:26:
[...]

Beetje moeilijk uit te leggen. Je hebt de scherm rondom en daarna heb je rondom open inhammen zeg maar toch? Heel dunnetjes...Daar komt best veel stof in....of hebben jullie niet van die inhammen rondom? ik gebruik ook een micro vezel doekje, maar lijkt alsof je de stof binnen in die randen veegt...
Je telefoon een keer afspoelen onder de kraan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:07:
[...]

Haha... :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Sorry baas!
Je kan ook een kwast gebruiken :)

Hoorde over de waterdichtheid af en toe toch wat gemengde verhalen (iig bij de Z). Ook al is het toestel gecertificeerd.

[ Voor 51% gewijzigd door MaDLiVe op 01-10-2013 12:05 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:07:
[...]

Gisteren op zolder aan de klus geweest. De speaker van de preorder heeft de hele dag aangestaan.
Telefoon lag er ook in de buurt en aangezien ik ook aan het zagen e.d ben geweest zat daar aan het eind van de dag wel wat stof op. Ik zelf ging douchen, keek naar mijn telefoon en dacht; ach, waarom niet.

En zo stond de telefoon na een afspoelbeurtje tussen de shampoo flesjes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Edy27 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:26:
[...]

Ik gebruik zo'n kwastje die bij mijn scheerapparaat zit daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
Cyleo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:56:
[...]

Ik gebruik zo'n kwastje die bij mijn scheerapparaat zit daarvoor.
Krijg je daar geen krassen van? Of met een tandenstoker kan dat ook? haha :+

Ik zie dat er best weinig screenprotectors te koop zijn, en voor de achterkant helemaal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
Edy27 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:50:
[...]

Ik zie dat er best weinig screenprotectors te koop zijn, en voor de achterkant helemaal nog niet.
Geef die china's 1 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
[...]

Zijn er wel - 10 euro - heb die voor 5,- gekocht bij de tmobile actie.

Overigens heb ik mijn hard case al moeten omruilen wegens een breuk bij het oogje rechtsonder.
Medewerker tmobile deed niet moeilijk en kreeg direct een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Haha, nee, die hardheid kan het wel aan. Pas bij dingen als metaal (of nog erger: zand) krijgt die screenprotector het moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Vraag n.a.v. verzekeringsdiscussie in Tmobile openingsacties:

De verzekering vind ik behoorlijk aan de prijs, maar waar het omgaat is, hoe realistisch is de kans dat ik het nodig ga hebben.

Ter voorbeeld - ik heb hiervoor bijna 3 jaar met een HTC desire HD gedaan en daar had ik een softcase omheen (achterkant).
Deze is een aantal keer vanaf stahoogte op een stenenvloer gevallen, zonder noemenswaardige beschadiging.
Hoewel ik redelijk oppas met mijn spullen, zal dit vast een keer gebeuren met deze GSM.

Ik heb er nu de zwarte kruzell case omheen.
Moet ik verwachten dat als dit met dit toestel gebeurt het glas aan diggelen is, of zal het wel meevallen - wellicht mensen met de Z of Iphone die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

[ Voor 8% gewijzigd door paulus_01 op 01-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm bekijk de garantie-topics? Glas = snel kapot, zo is 't altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Ah k , nog niet aan gedacht ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Het enige nadeel aan de hardcase die bij de actie te verkrijgen is naar mijn mening de uitsparing naar de power button. Die is iets te klein waardoor je echt meer druk moet uitoefenen op de knop na nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Kijk voor de lol maar eens de voorwaarden na, ik ga morgen zelf de verzekering annuleren omdat er veel te veel uitzonderingen en dergelijke zijn. Ook het eigen risico vond ik wat onzin, voor 50 euro kan ik net zo goed een goede case + bescherming kopen.. :P

Inderdaad de case heeft een vervelende uitsparing, koop wel een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:03
Is er binnen de camera app nog een mogelijkheid om de onbeperkt burst modus die de XZ had te gebruiken?
Want die er nu in zit maakt maar 61 foto's, en geeft geen coole machinegeweer geluiden meer. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
paulus_01 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

Zijn er wel - 10 euro - heb die voor 5,- gekocht bij de tmobile actie.

Overigens heb ik mijn hard case al moeten omruilen wegens een breuk bij het oogje rechtsonder.
Medewerker tmobile deed niet moeilijk en kreeg direct een nieuwe. :)
Ik heb alleen voor de achterkant nodig. Kan ik bij de Tmobile winkel eentje kopen? Of waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Edy27 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:18:
[...]

Ik heb alleen voor de achterkant nodig. Kan ik bij de Tmobile winkel eentje kopen? Of waar?
Ja, maar is een bundel met 1 achterkant en 2 voorkant protectors (gewoon en mat).
10,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
paulus_01 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Ja, maar is een bundel met 1 achterkant en 2 voorkant protectors (gewoon en mat).
10,-
ok thanks...

Ik ben best blij met deze telefoon jullie ook?...Heb net even x reality uitgezet..beeld is veel beter als je trailers bekijkt...met x reality heb je beetje wazige pixels soms op de achtergrond zijn jullie daar ook mee eens?...niet bij alle maar bij meeste wel....

Trouwens wanneer komt xperia privilege uit, waar je 6 films gratis kan downloaden? Ben benieuwd welke films er zijn.... :9

[ Voor 46% gewijzigd door Edy27 op 01-10-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:16
Is volgens mij niet beschikbaar in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Alleen de music unlimited gratis voor maand of twee geldt in NL, de films hier niet en de gratis playstation mobile games wisten ze nog niet (nergens bekend waar die gelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:48
De films komen nog, waarschijnlijk in december. Elysium onder andere! No worries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
AmbroosV schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:20:
De films komen nog, waarschijnlijk in december. Elysium onder andere! No worries!
Ik hoop het...

Waarom heb ik in opslagruimte maar 11,72 gb aan totale ruimte? :? Hoort daar niet 16 gb te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Ben tot nu toe nog steeds erg blij met mijn Z1 O+ Snel, mooi, luxe!

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Edy27 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Ik hoop het...

Waarom heb ik in opslagruimte maar 11,72 gb aan totale ruimte? :? Hoort daar niet 16 gb te staan?
zie specs

Intern geheugen 16GB (11GB voor user)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
Rfrancois schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:48:
[...]

zie specs

Intern geheugen 16GB (11GB voor user)
waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat nou in de eerste post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
CLB schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:25:
Dat staat nou in de eerste post ;)
Ik zie het al 8)7 :+

Hebben jullie ook Media Go? Heb net een update binnengekregen, maar nu als ik een video (2 gb) van laptop naar de z1 wil converteren duurt dat langer als een uur. Terwijl dat eerst zo was gepiept. :-(

De vragen en problemen stapelen zich maar op... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waarom zou je willen converteren? Installeer desnoods een third party videospeler, kan alles afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
CLB schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:57:
En waarom zou je willen converteren? Installeer desnoods een third party videospeler, kan alles afspelen :)
Ook het overzetten duurt langer als een uur dat hoort toch helemaal niet? Eerst duurde het maar 5 minuten voor een 2 gb videobestand.

[ Voor 9% gewijzigd door Edy27 op 03-10-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe ben je verbonden? Via Media Go? Drag and Drop? Draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
CLB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 00:06:
En hoe ben je verbonden? Via Media Go? Drag and Drop? Draadloos?
Met de USB kabel...en dan via Media Go...overzetten naar z1...

[ Voor 4% gewijzigd door Edy27 op 03-10-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer is gewoon te slepen via de explorer, gebruik dat Media Go nooit hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
Heb ik ook geprobeerd...duurt ook net zo lang...weet niet na die nieuwe update van Media Go..gaat alles veel langzamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

AmbroosV schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:31:
Zolang je géén bootloader unlock doet (dus zolang je niet bezig bent met "fastboot"-commando's) is de kans op een brick bij een Xperia vrijwel 0%.

Ik zou deze gids volgen (enkel part 1!!): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2439328

Krabappel is een heel erg betrouwbare dev (samen met Doomlord) en een persoonlijke vriend ondertussen :)

Nogmaals, doe niets uit part 2 of 3, die heb je alleen nodig om een custom rom te installeren en op dit moment kan ik dat alleen maar afraden. Je verliest namelijk alle toegang tot je camera en dit is nog niet opgelost.

Moest je daarna met een Chinese root manager opgescheept zitten kan je deze stappen volgen om over te schakelen naar SuperSU:

4. Now we need to install SuperSU from play store to replace the Chinese root manager called 授权管理 1.0.4.
5. Go to play store and install SuperSU.
6. Start SuperSU and you will be asked for permission by 授权管理 1.0.4, choose 允许(means allow). (Should be the right side option.)
7. SuperSU will prompt to install SU binary, go ahead with OK and it will display successful.
8. Now, freeze 授权管理 1.0.4 in titanium backup, just in case you need it again.
Note: If you uninstall straight away from app manager, you need to make sure SuperSU updated the binary. (Note van Ambroos: ik zou die Chinese app gewoon uninstallen.)
9. Re-run SuperSU to make sure everything is alright. You will be prompt again to install SU binary, just do what it asked.
10. After that, you are rooted with SuperSU and 授权管理 1.0.4 will not be there anymore.
Helaas lukte het mij niet om hiermee de Chinese app te verwijderen. SuperSu begon te mekkeren dat er geen library geïnstalleerd was.
Gelukkig werd uit dezelfde XDA thread de volgende app genoemd die bij mij uitstekend werkte: Kingo Android ROOT.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
Niet steeds hetzelfde vragen binnen 24 uur, dat wordt gezien als kicken en dat is niet nodig.

[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 03-10-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
Zo, hij ligt voor mijn neus. Thuis maar eens ermee spelen :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Laatst online: 29-08 22:36
Hmm een instelling bij de wifi gevonden genaamd "Wifi optimaliseren" (het batterijverbruik minimaliseren wanneer wifi is ingeschakeld)

morgen eens kijken of het van invloed is als ik deze optie uitschakel (staat standaard aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
Is het veilig om de cachegeheugen te verwijderen in de opslagruimte? Of liever zo laten? Heb 267mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:16
mesm90 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:17:
Hmm een instelling bij de wifi gevonden genaamd "Wifi optimaliseren" (het batterijverbruik minimaliseren wanneer wifi is ingeschakeld)

morgen eens kijken of het van invloed is als ik deze optie uitschakel (staat standaard aan)
Ben erg benieuwd wat dat inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
GroeneThee schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:04:
[...]

Ben erg benieuwd wat dat inhoud?
Zit sinds 4.2 in android.

''It changes the DTIM interval so the phone may sleep more. ''

''Delivery Traffic Indication Message. A DTIM is a signal sent as part of a beacon by an AP (access point) to a client device in sleep mode, alerting the device to a packet awaiting delivery.''

Lijkt me inderdaad dat, betekend dus een soort delay, want als ik op facebook op de PC aan het chatten ben krijg ik wanneer het scherm uitstaat soms echt pas 1-2 minuten later de trilling van de berichten binnen. Tijdens gebruik uiteraard geen problemen, alleen dus als het scherm uitstaat. :P

Verklaard wel waarom je de hele dag wifi aan kan hebben staan en het geen ene hol verbruikt, normaal gesproken slurpt zelfs standby wifi wel een hoop.

Dus ik denk als je het uitzet dat de batterij inderdaad wel wat meer verbruikt, vergelijk het met een slechte 3g verbinding, dan is dat apparaat ook de hele tijd aan het 'zoeken' waardoor de batterij meer te verduren heeft. Prima verbinding en het valt allemaal wel mee. Beetje kromme vergelijking maar hopelijk snapt men t :P

[ Voor 20% gewijzigd door MusicAddict op 03-10-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik had erg last van een geel scherm (BH906)
Heb mijn telefoon laten omruilen in de T-mobile winkel. Medewerker zag direct een duidelijk verschil tussen de oude en de nieuwe (BH908).
Eenmaal thuis was het scherm nog steeds top, maar na het updaten van de software waar de telefoon mee kwam. Had ik daarna ineens ook weer een geel scherm.

Dus voor de mensen die hier ook last van hebben. De scherm calibratie in de versie .534 is niet goed :(
Hopelijk komt dit in de volgende update weer goed.
Ga dit morgen ook even aan Sony zelf doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Meer mensen al het volgende gehad:
Ik heb inmiddels 2x gehad dat mijn toetsenbord niet reageert, dan duur het even, dan verdwijnt die, moet ik opnieuw het invul vak selecteren, mijn toetsenbord verschijnt weer en ik kan weer verder typen. Om kort daarna hetzelfde probleem te krijgen.

Opnieuw opstarten of openstaande apps afsluiten helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een dikke week de Z1 toch maar geretourneerd. Ik kon niet leven met de matige accu en wifi. Nu overgestapt op de note 3. Zowel de wifi en batterij duur zijn stukken beter. Maar wat mis ik de cleane interface van Sony. Tevens voelt de note een stukje trager aan dan de Z1. De perfecte telefoon bestaat gewoon nog niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:59:
Na een dikke week de Z1 toch maar geretourneerd. Ik kon niet leven met de matige accu en wifi. Nu overgestapt op de note 3. Zowel de wifi en batterij duur zijn stukken beter. Maar wat mis ik de cleane interface van Sony. Tevens voelt de note een stukje trager aan dan de Z1. De perfecte telefoon bestaat gewoon nog niet denk ik.
Matige accu? Ik had gisteren >3uur scherm tijd (redelijk fel de hele dag), met muziek luisteren, maps, foto's maken etc. en na 16 uur nog 10% over. Dan was mn Galaxy Nexus al 3 keer leeg geweest :)
Echter ben ik niet zo te spreken over de scherm kwaliteit, zeer slechte kijkhoeken... Ik merk het zelfs als ik de telefoon een beetje scheef in m'n hand heb (kleuren vervagen erg, geen contrast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:59:
Snap dat accu gezeur ook niet hoor. 2 1/2 dag heb ik nooit gehaald met m'n iphone. Met deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Hangt er vanaf wat je gewend bent denk ik. Ben zelf een razr maxx gewend (3300mah accu). De z1 is idd niet geweldig maar dat komt vast goed. Tel draait constant op 1.5ghz met het scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een wonder Z1 hebt ontvangen want die van mij heeft het nog nooit een hele dag volgehouden laat staan 2.5 dag. En kijkhoeken tja, ik vond ze wel oké. Niet geweldig maar ruim voldoende voor normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:31:
Ik denk dat je een wonder Z1 hebt ontvangen want die van mij heeft het nog nooit een hele dag volgehouden laat staan 2.5 dag. En kijkhoeken tja, ik vond ze wel oké. Niet geweldig maar ruim voldoende voor normaal gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2cyfjtv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je screen on time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
Komop.. als ik mijn telefoon wegleg en 1x voor het slapen facebook check dan zal mijn telefoon het ook zo lang volhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard_AFC schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:05:
Komop.. als ik mijn telefoon wegleg en 1x voor het slapen facebook check dan zal mijn telefoon het ook zo lang volhouden..
Haha, inderdaad. Ik ben een wat zwaardere verbruiker vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Sinds gisteravond trotse bezitter van een Z1 (komend van een HTC One)...

Eerste indrukken zijn positief! Scherm lijkt iets minder dan de HTC One, maar kan ook iets met de instellingen zijn... Even kijken nog. Meteen geroot ook.

Alleen krijg ik iedere keer bij het opstarten een 'Taal Selecteren'/'Select Language', daar kies ik Nederlands, of Engels, maar de volgende keer opstarten precies hetzelfde verhaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Hebben jullie trouwens ook (niet verwijderbare) Chinese en Japanse toetsenborden bij "Taal en toetsenborden"? Ik me af hoe je kan zien welke rom er precies geinstalleerd is, vermoed dat er misschien een HK rom op staat oid en zit dus te overwegen hem met een Central Europe rom to flashen (heb hem 2e hands overgenomen voor zover dat nog niet duidelijk was ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die toetsenborden heb ik ook, blijkt standaard te zijn :)
Als die nog niet geroot was, kun je er ook geen andere ROM's op flashen btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
CLB schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:55:
Die toetsenborden heb ik ook, blijkt standaard te zijn :)
Als die nog niet geroot was, kun je er ook geen andere ROM's op flashen btw...
Ah cheers, dat is al een geruststelling... Misschien maar even een factory reset doen oid anders om te kijken of het issue dan weg gaat.

Btw, je kunt zonder root toch wel verschillende stock roms flashen (die FTF files) met flashtools? Of begrijp ik dat verkeerd...

[ Voor 14% gewijzigd door m0ridin op 04-10-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan wel inderdaad, dat klopt, had in m'n gedachten custom ROM's, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:43:
Sinds gisteravond trotse bezitter van een Z1 (komend van een HTC One)...

Eerste indrukken zijn positief! Scherm lijkt iets minder dan de HTC One, maar kan ook iets met de instellingen zijn... Even kijken nog. Meteen geroot ook.

Alleen krijg ik iedere keer bij het opstarten een 'Taal Selecteren'/'Select Language', daar kies ik Nederlands, of Engels, maar de volgende keer opstarten precies hetzelfde verhaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Hebben jullie trouwens ook (niet verwijderbare) Chinese en Japanse toetsenborden bij "Taal en toetsenborden"? Ik me af hoe je kan zien welke rom er precies geinstalleerd is, vermoed dat er misschien een HK rom op staat oid en zit dus te overwegen hem met een Central Europe rom to flashen (heb hem 2e hands overgenomen voor zover dat nog niet duidelijk was ;) ).
Hey, heb je de HTC one nog in huis? Ik heb mijn (oude) z1 namelijk met de HTC one vergeleken voor het "slechte" wifi signaal. Daaruit kwam de one een stuk beter uit de bus (Wifi analyzer). Zou jij kunnen testen of dat bij jou ook zo is? Of dat het incidenteel aan mijn specifieke Z1 lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:31:
[...]

Hey, heb je de HTC one nog in huis? Ik heb mijn (oude) z1 namelijk met de HTC one vergeleken voor het "slechte" wifi signaal. Daaruit kwam de one een stuk beter uit de bus (Wifi analyzer). Zou jij kunnen testen of dat bij jou ook zo is? Of dat het incidenteel aan mijn specifieke Z1 lag.
Will do! Heb hem idd nog thuis... Had idd ook her en der gelezen van het slechte signaal, begon daardoor oa toch wat te twijfelen maar besloot het maar te proberen. Het LIJKT idd minder goed, eerste indruk, maar zal het vanavond even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
De Z1 heeft op de een of andere manier ook een soort death grip voor wifi ben ik bang. Wanneer ik hem gewoon vast heb haal ik boven met de router beneden 1 streepje, en wanneer ik de boven en onderkant met elk 1 vinger vasthoud haal ik 3 streepjes.

En ter vergelijking, de laptop haalt hier gewoon netjes 5 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Dersan schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:52:
De Z1 heeft op de een of andere manier ook een soort death grip voor wifi ben ik bang. Wanneer ik hem gewoon vast heb haal ik boven met de router beneden 1 streepje, en wanneer ik de boven en onderkant met elk 1 vinger vasthoud haal ik 3 streepjes.

En ter vergelijking, de laptop haalt hier gewoon netjes 5 streepjes.
Had wel het idee dat het bij de One ook erg kon uitmaken hoe je de telefoon hield... Als ik in een andere kamer zat en de telefoon kantelde of draaide had ik het idee dat de verbindingsstreepjes ook beter of slechter werden.

Anyway, zal het vanavond even met daadwerkelijke waarden checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:43:
[...]

Will do! Heb hem idd nog thuis... Had idd ook her en der gelezen van het slechte signaal, begon daardoor oa toch wat te twijfelen maar besloot het maar te proberen. Het LIJKT idd minder goed, eerste indruk, maar zal het vanavond even testen!
Thx stel ik op prijs. Ik ben inmiddels overgestapt maar een vriend van me overweegt de Z1 nog. Wifi was voor mij de druppel maar als dat niet op elk model zo is dan is het natuurlijke een heerlijke telefoon die ik iedereen van harte aan kan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:55:
[...]

Thx stel ik op prijs. Ik ben inmiddels overgestapt maar een vriend van me overweegt de Z1 nog. Wifi was voor mij de druppel maar als dat niet op elk model zo is dan is het natuurlijke een heerlijke telefoon die ik iedereen van harte aan kan raden.
No problem :) Waar ben je naar overgestapt? LG G2 toevallig? Die zit ook nog steeds in mijn achterhoofd, maar daar lees ik ook weer dingen over...

Ach, zo is geen enkel toestel perfect. Gewoon maar even kijken hoe deze bevalt en blijft bevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

No problem :) Waar ben je naar overgestapt? LG G2 toevallig? Die zit ook nog steeds in mijn achterhoofd, maar daar lees ik ook weer dingen over...

Ach, zo is geen enkel toestel perfect. Gewoon maar even kijken hoe deze bevalt en blijft bevallen..
Ben op de note 3 overgestapt. Verbeteringen t.o.v. de z1 zijn:
- Beeldscherm (contrast en kijkhoeken, kleuren zijn wel zwaar gesatureerd en minder natuurlijkgetrouw)
- WiFi (signaal is echt stukken beter)
- Batterij
- Gratis 50GB extra dropbox space voor 2 jaar.

Nadelen:
- Bloatware / TouchWhiz (wat een troep)
- Trager dan Z1 in standaard gebruik (wss door de schil)
- Sony software is veel beter en 2 maanden gratis Walkman Unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Richard_AFC schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:05:
Waar slaat dat op? Ik gebruik mijn telefoon ook voor whatsapp, mail, spelletjes, Facebook en had ook nog zo'n 30 foto's gemaakt en wat video's.

Edit: ik BEL er nog mee ook;)

Ik ben blijkbaar een van de weinige tevreden mensen met een z1? Die kijkhoek ook zo'n onzin. Ik weet niet hoe t met jullie zit, maar ik kijk altijd recht op mijn scherm.
Houd ik hem met de zijkant naar me toe, kan ik nog genoeg zien, maar waarom zou ik dat doen??

Tip: stamina gebruiken. Ik laad nu om de dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Northernstar1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

Waar slaat dat op? Ik gebruik mijn telefoon ook voor whatsapp, mail, spelletjes, Facebook en had ook nog zo'n 30 foto's gemaakt en wat video's.

Ik ben blijkbaar een van de weinige tevreden mensen met een z1? Die kijkhoek ook zo'n onzin. Ik weet niet hoe t met jullie zit, maar ik kijk altijd recht op mijn scherm.
Houd ik hem met de zijkant naar me toe, kan ik nog genoeg zien, maar waarom zou ik dat doen??

Tip: stamina gebruiken. Ik laad nu om de dag op.
Die kijkhoek is geen onzin, dat is een feit. Dat jij er geen last van hebt is hartstikke fijn natuurlijk, maar moet de hele wereld conform jou eisen vallen?

Wat ik niet snap is waarom je zo vijandig reageerd op vrij normale uitspraken.

Stamina mode is niet handig, want dan gaan je data verbindingen uit op het moment dat het scherm uit staat. En ik wil wel graag mijn berichten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zet je die op de whitelist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb ook geen problemen met de batterij van mijn Xperia Z1. Ik haal makkelijk 1,5 tot 2 dagen. Kijkhoeken is voor mij geen probleem aangezien ik toch recht naar het scherm kijk en niet wil dat iedereen mee kan kijken.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricjuh schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:04:
Ik heb ook geen problemen met de batterij van mijn Xperia Z1. Ik haal makkelijk 1,5 tot 2 dagen. Kijkhoeken is voor mij geen probleem aangezien ik toch recht naar het scherm kijk en niet wil dat iedereen mee kan kijken.
Ik zou bijna gaan denken dat ik een defecte Z1 had als ik jullie batterij ervaringen zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Zou goed kunnen..

Ik reageer toch niet vijandig? Kreeg de indruk dat ik niet geloofd werd.
Stamina werkt prima. Krijg gewoon meldingen van whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Northernstar1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:09:
Zou goed kunnen..

Ik reageer toch niet vijandig? Kreeg de indruk dat ik niet geloofd werd.
Stamina werkt prima. Krijg gewoon meldingen van whatsapp.
Ik bedoel je opmerking over de kijkhoeken :)

Jou ervaringen met de batterije zijn vrijwel volledig het tegenovergestelde van mijn ervaringen dus ik heb wel wat moeite met je verhaal te geloven. Maar ik noem je absoluut geen leugenaar want het is natuurlijk van ons beidde anecdotaal bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik haal makkelijk 2 dagen met dit toestel, het lijkt erop dat bij iedere oplaad hij steeds sterker wordt. Wat een verademing om met dit toestel te 'spelen'. Snap de hele discussie met kijkhoek niet zo. Of mijn eisen liggen lager. Maar series en films kijken, streamen van mijn nasje is een feest. Uiteraard zijn dit allemaal persoonlijke waarnemingen. Als iemand verwacht uit alle hoeken mooi en scherp beeld te zullen hebben en de waarneming blijkt negatief, dan is dat de waarheid voor deze persoon. Vandaar alle tests, want dat wil iedereen graag. Zo wordt het 'aantoonbaar', zwart / wit, goed/slecht.

Uiteraard heb ik wel een puntje gevonden en dat is wel waar ik hem voor heb gekocht..... dat is de camera. Als ik een foto wil nemen, dan is het toestel dusdanig bezig met scherpstellen, dat hij op het moment van foto nemen, net weer niet scherp lijkt te zijn. Wellicht dat een software update dit verhelpt.

[ Voor 1% gewijzigd door kstja0 op 04-10-2013 16:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
kstja0 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:35:
Ik haal makkelijk 2 dagen met dit toestel, het lijkt erop dat bij iedere oplaad hij steeds sterker wordt. Wat een verademing om met dit toestel te 'spelen'. Snap de hele discussie met kijkhoek niet zo. Of mijn eisen liggen lager. Maar series en films kijken, streamen van mijn nasje is een feest. Uiteraard zijn dit allemaal persoonlijke waarnemingen. Als iemand verwacht uit alle hoeken mooi en scherp beeld te zullen hebben en de waarneming blijkt negatief, dan is dat de waarheid voor deze persoon. Vandaar alle tests, want dat wil iedereen graag. Zo wordt het 'aantoonbaar', zwart / wit, goed/slecht.

Uiteraard heb ik wel een puntje gevonden en dat is wel waar ik hem voor heb gekocht..... dat is de camera. Als ik een foto wil nemen, dan is het toestel dusdanig bezig met scherpstellen, dat hij op het moment van foto nemen, net weer niet scherp lijkt te zijn. Wellicht dat een software update dit verhelpt.
Nja de camera app is inderdaad iets té automatisch in die stand. Heb wel al de standaard android 4.2 camera+galery apk geprobeerd, die werkt ook niet verkeerd. Al kan hij maar tot 8 megapixels helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van rooten van de Z1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Beste allemaal,

Hoe zijn jullie ervaringen met de Xperia Z1 tot nu toe?
Ik ben eigenlijk erg enthousiast. Wifi is goed en batterijduur is met het aanpassen van enkele instellingen in de Stamina stand eigenlijk ook prima (moet wel iedere avond opladen).
Geluid van muziek rechtstreeks uit de speakers vind ik erg tegenvallend en doet wat blikkerig aan. Via bluetooth speaker en/of oordopjes is het geluid van de muziek gelukkig wel prima.

Standaardfoto's vind ik eigenlijk ook wel goed. Moet nog maar wat meer oefenen met het handmatig instellen denk ik.
Nu loop ik wel tegen wat dingen aan, waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden, maar wie weet hebben jullie dit wel al
1) ik heb trillen bij meldingen / inkomende gesprekken enz. uitstaan, toch zoemt mn telefoon luidruchtig bij een melding. Word er een beetje gek van, want als ie op tafel ligt, is het echt luid. Heb al van alles geprobeerd maar dat zoemen krijg ik niet weg. Zijn er meer mensen die dit hebben en zo ja hebben jullie het op kunnen lossen?
2) Ik kan geen instelling vinden, zodat ik als ik een email op mn telefoon wis, dit gesynchroniseerd wordt met de server, dus ik kan 's avonds op de laptop alle mails vervolgens nog een keer zitten verwijderen. Zit ik niet op te wachten eigenlijk ;)
3) Verder had ik ook veel problemen met het overzetten van muziek van laptop naar telefoon middels Media 2 Go. Uiteindelijk is het gelukt middels kopiëren naar mn sd kaart. Maar dit moet toch wel makkelijker kunnen lijkt me?

Van de week startte telefoon zich zo maar twee keer uit het niets zelf op (na zomaar uit te zijn gegaan). Mijn HTC Sensation XE deed dat ook wel eens, dus heb t even zo gelaten.
Nu heb ik de Xperia Z1 naast me neergelegd op tafel. Toen ik na een uurtje de telefoon oppakte om een whatsapp te versturen was het scherm zwart en wilde niet meer aan, ik voelde de telefoon reageren (trillen) bij poging om hem uit te zetten en bij aanraken van fotoknop voelde en hoorde ik de telefoon een foto maken. Maar beeld bleef dus zwart. Batterij was nog op de helft dus dat kon het probleem ook niet zijn.

Aangezien deze telefoon geen losse batterij heeft, kon ik die er ook niet uithalen. Heb toen maar de simkaart eruit gehaald met de bedoeling om deze in een andere telefoon te doen en dan T-mobile te bellen, want een nieuw toestel die er zo maar mee ophoudt moet niet kunnen. Dus ik haal de simkaart eruit en opeens gaat het scherm weer aan..... ????? Heb simkaart terug gedaan in het toestel en met de Xperia Z1 evengoed naar T-mobile gebeld. In de tijd dat ik in de wacht stond, kwam op de telefoon de melding binnen dat update 14.1.G.1.534 klaarstaat. Mijn vraag is dus hebben jullie die probleem ook gehad en zo ja ook vlak daarna een melding gekregen voor een software update?
Xperia Z1 werkt nu overigens weer prima volgens mij. Klantenservice van T-mobile gaf aan dat ik de telefoon het beste kan omruilen in de T-mobile winkel waar ik hem heb gekocht. Aangezien Eindhoven voor mij niet naast de deur is (bijna 2 uur rijden), mocht ik van de medewerker ook proberen om het toestel om te wisselen bij een T-mobile shop in de buurt, maar ze kon me niet verzekeren dat dat zou lukken.
Wat zouden jullie doen, toestel gaan ruilen of niet? Aan de ene kant denk ik waarom niet, maar is t niet een beetje raar dat ze dit adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
dikani schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:21:
Beste allemaal,

3) Verder had ik ook veel problemen met het overzetten van muziek van laptop naar telefoon middels Media 2 Go. Uiteindelijk is het gelukt middels kopiëren naar mn sd kaart. Maar dit moet toch wel makkelijker kunnen lijkt me?

.......
Nu heb ik de Xperia Z1 naast me neergelegd op tafel. Toen ik na een uurtje de telefoon oppakte om een whatsapp te versturen was het scherm zwart en wilde niet meer aan, ik voelde de telefoon reageren (trillen) bij poging om hem uit te zetten en bij aanraken van fotoknop voelde en hoorde ik de telefoon een foto maken. Maar beeld bleef dus zwart. Batterij was nog op de helft dus dat kon het probleem ook niet zijn.
......
Aangezien deze telefoon geen losse batterij heeft, kon ik die er ook niet uithalen.
Kan je niet gewoon in windows verkenner vanalles kopieren plakken naar zowel de sd kaart als de xperia zelf? Als ik m inplug kan ik dat gewoon doen zonder 'media 2 go' (wat is dat ?)

Naast de simkaart zit een reset knopje, dus die inhouden en dan start ie weer opnieuw op. Nadeel van een vaste accu inderdaad.

Over die klachten, zijn bij tmobile ook bekend, ik stond eergisteren weer in de tmobile winkel in eindhoven en voor mij stond een meneer die ook last had van het scherm dat vastzit/random resets. Gezien ik zelf ook al een tweede toestel heb gehad vroeg ik de medewerker hoeveel ze er al terug hadden gehad, van de 400 waren er al 20+ binnengekomen. Imho best veel in nog geen 2 weken.

Maar bij mij was het probleem met het scherm na een omruiling gewoon opgelost, dus ik zou het proberen bij een tmobile winkel in de buurt want 2 uur rijden is van de zotte.

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 04-10-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
Dank je MusicAddict, bedoel je met reset knop dat rode puntje naast de simkaart?

Hmm maar "goed" om te horen dat er dus nog meer mensen met dezelfde klachten zijn. Teken dat ik weer niet net een pechtoestel heb. Jij hebt jouwe dus ook al eerder omgewisseld (geel scherm las ik ergens?)? Scheelde dat toevallig ook met de batterij? Die van mij red t in stamina dus net een dag maar ik lees ook berichten van mensen die maar om de dag hoeven opladen bij redelijk heftig gebruik...

Ga inderdaad ff terug naar de T-mobile winkel maandag. Morgen is t zaterdag dus dan zal het wel belachelijk druk zijn. En aangezien ik behoorlijk ziek ben op t moment ga ik dan liever als t wat minder druk is en ik niet uren in de rij hoef te staan. Als zij me terugsturen naar Eindhoven zou ik dat niet echt klantvriendelijk vinden.

Jammergenoeg hier niet heel veel reacties van mensen met deze problemen. Had ik wel willen lezen eigenlijk. Gebruik jij nog andere fora voor info over Z1?

ps heb jij die nieuwe update ook al binnen? Ik moet hem nog downloaden dus kan nog niks zeggen over de update.

[ Voor 5% gewijzigd door dikani op 04-10-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Inderdaad dat rooie dingetje naast de SIMkaart, had m zelf omgewisseld voor dooie pixels + gele waas + random vastlopers/resets. Dus een compleet probleemmodelletje :P

Ik kijk zelf gewoon op XDA voor de meeste dingen ervoor. http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2507

Accu kan ik niks zinnigs over zeggen, heb het toestel nog niet vaak genoeg opgeladen. Heb gisteren wel de update geinstalleerd en sinds dien viel het iets tegen. Of dat daar aan lag weet ik niet, want zoals ik al zei nog niet genoeg mee gespeeld.

Wel ga ik er van uit dat sony écht wel de batterij nog beter kan maken, gezien de G2 en Note 3 dezelfde hardware hebben en echt betere accuduur 'blijken' te hebben. Vooral de Note3 vind ik enorm knap gezien het grotere scherm, keek toch wel even op van de tweakers review van vandaag. Al vind ik de stamina mode best prima, gewoon alleen whatsapp laten werken, voor de rest heb ik net zo goed mijn berichten als ik het scherm aanzet.

Ik denk dat ik vanavond een reset + andere stock firmware flash, zie dat we bij tmobile weer lekker een aantal build nummertjes achterlopen.. (als het geen brick opleverd)

[ Voor 30% gewijzigd door MusicAddict op 04-10-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Kan je met de SUS tool de generic stock firmware flashen zonder root en unlocked bootloader ?
Ik wil van de t-mobile branding af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik heb een paar foto's gemaakt naar aanleiding van de gele tint op mijn scherm.
Dit blijkt dus echt te komen door de versie 14.1.G.1.534!
Had de oude versie er weer op gezet en had toen helemaal geen problemen meer.
Hier de foto's :
https://www.dropbox.com/sh/krpaop4dyzt9lcm/Qt1_vQ5yMb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikani
Heb update net binnengehaald, maar ik krijg dus geen bericht wat de update precies inhoudt aan bugfixes ed. Word weer googlen dus. Vind het moeilijk om op de foto's te zien dat ene geler is dan de andere, maar misschien komt dat omdat ik niet precies weet waar ik naar moet kijken :p

UPDATE: Ja hoor hier ook. Gele kleur na update, viel me vooral op bij spel candy crush. Nu mag ik mn toestel wel gaan omwisselen, maar kan ik die update er weer afgooien of moet ik dan resetten en alles opnieuw instellen? :(

Met stockware flashen ed heb ik geen ervaring, dus daar durf ik me niet aan te wagen. Maarrrrr mocht het nu echt een verbetering zijn, dan moet ik maar een keertje iemand zoeken die dat wel kan ;)

[ Voor 19% gewijzigd door dikani op 04-10-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:31:
[...]

Net de wifi verbinding van mijn HTC One vergeleken met de Z1 en de Z1 is wel consequent slechter... Ik denk gemiddeld een 10dbm. Nu lijken de streepjes op de One wel eerder helemaal vol te staan, ook al is de daadwerkelijke verbinding minder.

Kon wel overal goed genoeg signaal krijgen (flat, alles op dezelfde verdieping).

Speedtest zelfde kamer als router:
Z1: ping=14ms, down=25465kbps, up=6197kbps
One:ping=13ms, down=22122kbps, up=6300kbps

Ook even een speedtest in een andere kamer gedaan:
Z1: ping van 18ms, down 11021kbps, up 4895kbps
One: ping van 18ms, down 15339kbps, up 5857kbps

Vind het scherm van de One trouwens wel een stuk mooier als je ze naast elkaar legt zeg. Het gelige van de Z1 is wel duidelijk te zien daarnaast... Maar hopelijk fixen ze dat met n volgende update.

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 04-10-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
dikani schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:42:
Heb update net binnengehaald, maar ik krijg dus geen bericht wat de update precies inhoudt aan bugfixes ed. Word weer googlen dus.
.....
''No specific changelog is available on 14.1.G.1.534 firmware update but 14.1.G.1.531 firmware and 14.1.G.1.534 firmware do improves RAM management as compared to previous stock firmware.''

En dus nu inderdaad de veroorzaker van de gele tint, heb het ook nu eigenlijk opgemerkt :P
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste