• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Gisteren bij de t-mobile actie de Z1 gekregen... twijvel of ik hem zou verkopen of niet, uit de testen komt hij wel heel erg goed..

Heeft er iemand ervaring met screenprotectors en hoesjes op ebay van de Z1?

Zit de kwaliteit in de buurt (of beter) van de originele retail van deze artikelen?

[ Voor 38% gewijzigd door Ferio op 26-09-2013 12:46 ]

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Ik heb hem ook bij Tmobile gisteren gehaald.
Heb wel gelijk gebruik gemaakt van de aanbieding van de screenprotectors (5,- euro voor een voor en achterkant protector en een extra matte voorkant protector) en de telefooncover, 10,-

Voelt toch net wat veiliger :)

Vriendin heeft deze ook gehaald, maar moet erg wennen aan het formaat.
Tot nu toe erg tevreden, gelukkig bijna klaar met alle instellingen weer naar wens te zetten (games moeten helaas nog en titanium backup heb ik nu niks aan :P)

*edit* komende van een HTC Desire HD vind ik het toetsenbord op Z1 echt niks, geen longpress q voor 1 en zo...iemand een goed alternatief?

[ Voor 12% gewijzigd door paulus_01 op 26-09-2013 13:32 ]

Ferio schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:44:

Zit de kwaliteit in de buurt (of beter) van de originele retail van deze artikelen?
Daarvoor is het accessoirestopic bedoeld :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

MaDLiVe

.-Observer-.

Zo geroot mbv deze exploit:
http://www.mediafire.com/...ot_1.6.0.3689_english.exe
Topic op xda:
http://forum.xda-develope...read.php?t=2439328&page=8

Ervaringen tot nu toe:
- Mooie telefoon
- Groot
- Accu loopt snel leeg bij een beetje browsen/video kijken
- Scherm niet heel bijzonder

- Kom van een telefoon met cyanogenmod en vind de interface van sony erg druk. Even wachten op de custom rommetjes dus.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:44
paulus_01 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:27:

*edit* komende van een HTC Desire HD vind ik het toetsenbord op Z1 echt niks, geen longpress q voor 1 en zo...iemand een goed alternatief?
Toetsenbord instellingen. Kun je ook kiezen tussen verschillende kleuren skins en dergelijke
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/apoBL5yDWXqslClC3MPy9vM7/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Even een snelle vraag? Hoe maak je een screenshot met de Xperia Z1?

Power + Home = geen reactie
Power + Volume down = geen reactie
Volume Down + Home = geen reactie

Kan het niet vinden in de handleiding.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Power vasthouden - kies voor screenshot maken? Ik heb hem niet bij de hand maar dat werkt volgens mij in 95% van de gevallen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Kan je hem dan ook weer terug rooten? Of werkt de exploit maar 1 kant op?

Kon het zo 123 niet terugvinden op xda

[ Voor 22% gewijzigd door MusicAddict op 26-09-2013 15:03 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Probeer eens Swiftkey (kun je 1 maand gratis proberen). Swypet ook meteen stuk beter en betere voorspellingen.

Swiftkey beviel mij ook goed op mijn vorige phone: ook Desire HD ;)

*insert signature here

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 14:04
ricjuh schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:12:

Power+volume up 8)

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Mnix91 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:10:
.....
Nog even opzoek naar een inductielader, want erger me nu al aan het openen van dat klepje.
...
De Z1 ondersteunt toch geen QI charger? Alleen de magnetic dock (met directe aansluiting) werkt toch?

• paulus_01
Garret1410 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:57:
[...]

Toetsenbord instellingen. Kun je ook kiezen tussen verschillende kleuren skins en dergelijke
Thx, zo eens proberen, :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Nog helemaal niet nagedacht over die magnetic charger, (die had er btw best wel bij mogen zitten in de doos voor een toestel van >550 euro!). Ze zullen nog wel goedkoper worden, maar op ebay zijn ze nog best duur (voor generic china spul)
http://www.ebay.nl/itm/Ma...&var=&hash=item2a31e47e34

http://www.ebay.nl/itm/Ne...&var=&hash=item4177531c81

*insert signature here

• MusicAddict
Tjark schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:55:
Nog helemaal niet nagedacht over die magnetic charger, (die had er btw best wel bij mogen zitten in de doos voor een toestel van >550 euro!). Ze zullen nog wel goedkoper worden, maar op ebay zijn ze nog best duur (voor generic china spul)
http://www.ebay.nl/itm/Ma...&var=&hash=item2a31e47e34

http://www.ebay.nl/itm/Ne...&var=&hash=item4177531c81
Schaf er toch maar eentje aan, vooral zon adaptertje naar micro usb is best handig :P Beter dan een speciale kabel + powerbrick die ze dan voor 50 euro verkopen (bb playbook).

Tijd om hem maar te rooten, void dat nou wel of niet de garantie trouwens? (als je hem ook kan unrooten hoor je me niet klagen) Ga het maar doen voor de setcpu of vergelijkbare app, kan ik teminste die snapdragon even wat temmen in chrome enzo ;) Want het wordt me toch te warm, dat dat bij gamen zo is prima, maar bij normaal gebruik is dat wel wat overdreven.

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 26-09-2013 17:26 ]

• Mnix91
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 18:35
paulus_01 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:27:*edit* komende van een HTC Desire HD vind ik het toetsenbord op Z1 echt niks, geen longpress q voor 1 en zo...iemand een goed alternatief?
Kun je gewoon aanpassen in de instelling van het toetsenbord ;)

Verwijderd

Ik heb zeer slecht wifi bereik met de Xperia Z1..

En zelfde probleem als dat de iPhone had? Krijgen we nu ook van die mooie hoesjes? :'(

1) Leg de Xperia Z ergens op tafel ofzo, dus houdt hem niet vast en je haalt vol wifi bereik
2) Laat telefoon liggen en raak met je vingers links en rechts de zijkant aan, wifi dropt naar geen signaal

:(

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 20:40 ]

• MusicAddict
Ik heb hem ook bij Tmobile gisteren gehaald.
Heb wel gelijk gebruik gemaakt van de aanbieding van de screenprotectors (5,- euro voor een voor en achterkant protector en een extra matte voorkant protector) en de telefooncover, 10,-
Die matte protector van tmobile is prima, had bij een lokaal telefoonwinkeltje even die protector er op laten leggen omdat ze dat bij tmobile niet konden. Vrouwke daar had er ook een op dr telefoon, dus leek me wel leuk om een keer te proberen. Niks machine, gewoon een leuke dame die dat even uit de losse pols doet (lukt mij in ieder geval nooit) dus ik wist op het eerste gezicht niet wat ik met die protector aanmoest :P

Merk wel dat het scherm wel iets waziger is door de matte laag, maar daarentegen is het echt een enorm verschil in de zon + vingerafdrukbestendig O+

Anyway, time to root :)

Ik heb net trouwens ook voor het eerst mijn sehnheiser oortjes gebruikt, eerste impressie, oh my god wat zit er en prima equaliser/software in die z1 :D Kan samsung nog wat van leren. :)

Enige wat me wel irriteert is geen knoppen op de onderste balk, was ruimte zat voor een setje capacitive buttons.. maar ach :P

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 26-09-2013 19:37 ]

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:03
MusicAddict schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:33:
[...]
Enige wat me wel irriteert is geen knoppen op de onderste balk, was ruimte zat voor een setje capacitieve buttons.. maar ach :P
Hopelijk komen de kleinere softkeys snel. Zoals die er ook voor de Z zijn.
48dpi is standaard, had altijd 36 dpi op mijn z. Dat was toch wel erg fijn. Vindt ze persoonlijk standaard veel ste groot

• Robbie T
  • Laatst online: 15:19
Zouden jullie voor mij de trilfunctie willen testen?
Open whatsapp of sms app en dan snel achter elkaar wat letters typen? Bij mij hoor ik echt een duidelijk zoemend geluid.

Ook als het toestel in de keuken ligt, ik in de woonkamer zit en de televisie aan hoor ik hem boven de andere geluiden uit als ik een whatsapp ofzo krijg.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:55
Robbie T schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:21:
Zouden jullie voor mij de trilfunctie willen testen?
Open whatsapp of sms app en dan snel achter elkaar wat letters typen? Bij mij hoor ik echt een duidelijk zoemend geluid.

Ook als het toestel in de keuken ligt, ik in de woonkamer zit en de televisie aan hoor ik hem boven de andere geluiden uit als ik een whatsapp ofzo krijg.
Ja, de tril van de Xperia Z en Z1 is iets anders dan bij andere telefoons, daarom klinkt hij heel anders. Dat had de Z ook al. Is een beetje wennen. Persoonlijk vind ik het niet het beste trilsysteem, ik geef de voorkeur aan de HTC.

• MusicAddict
Inderdaad trilt hij anders dan anderen, ene kant niet erg maar viel mij ook al op.

Heb net geroot en setcpu er op net als op de oude hd2 :P, heb m nu op maximaal 1,2 ghz staan dus kijken
of dat tijdelijk wat soelaas biet met Chrome enzo.

Liefste zou ik gewoon per app de cpu speed bepalen maar weet iet of daar een app voor is. 1,2ghz voelt niks slomer imho, wordt wel duidelijk minder warm. :)

[ Voor 25% gewijzigd door MusicAddict op 26-09-2013 21:45 ]

• evertos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 14:03
ricjuh schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:12:

De Multi tab knop(weet even niet hoe je die knop noemt) onderin naar rechts swype daar kun je een screen cut programma'tje openen. ( ;) )

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb gisteren mijn htc one verkocht om een note 3 te gaan kopen... maar nu ben ik toch sterk aan twijfelen om mischien dit apparaat niet kopen na het laatste nieuws dat ik heb gelezen hier op tweakers... cons van de note 3 zijn namelijk

-amoled scherm (burn in)
-touchwiz
-en natuurlijk dat er nu een regiolock op zit
- prijs

Van sony zijn

-Voor het scherm zijn grootte
-camera prestaties zijn niet zo denderend
- display is niet zo optimaal..

choices choices

Verwijderd

yasin76 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:14:
Ik heb gisteren mijn htc one verkocht om een note 3 te gaan kopen... maar nu ben ik toch sterk aan twijfelen om mischien dit apparaat niet kopen na het laatste nieuws dat ik heb gelezen hier op tweakers... cons van de note 3 zijn namelijk

-amoled scherm (burn in)
-touchwiz
-en natuurlijk dat er nu een regiolock op zit
- prijs

Van sony zijn

-Voor het scherm zijn grootte
-camera prestaties zijn niet zo denderend
- display is niet zo optimaal..

choices choices
Ik zou het wel weten. Niet zo'n moeilijke! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Eerste grote ergenis gevonden, gebrek aan native apps2sd. Dat ben ik al in geen jaren meer tegengekomen. Ik heb root en diverse apps2sd apps geprobeerd, helaas zonder succes. Games en apps worden groter (met name games ;)) en die beschikbare 11gb zit al vol. Iemand een tip?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ontwikkelaars aanschrijven dat zij data op de SD-kaart kunnen laten knallen :p
Ben benieuwd wat je er allemaal op hebt staan dan, hier tientallen apps / (grote) games, geen probleem...

EDIT: Kun je je SD-kaartje niet mounten (met 'n app) als 'intern geheugen' ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 27-09-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Dat wou ik ook al zeggen, mijn note1 had maar 2GB voor apps, terwijl hier teminste 'heel' het intern geheugen voor apps kan worden gebruikt als je dat wilt :P

Waarom zouden ze trouwens het sony logo OP de screenprotector hebben gedaan 8)7 ? Zonder lijkt het gewoon een generic chinese rip off :P (vooral als dat waarschijnlijk dus ook zo op de achterkant is, dan zie je niet eens xperia staan)

[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 27-09-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was bij de Z ook al zo, waarom, geen idee... Goedkoper? Makkelijker productieproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
MusicAddict schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:33:
[...]

Die matte protector van tmobile is prima, had bij een lokaal telefoonwinkeltje even die protector er op laten leggen omdat ze dat bij tmobile niet konden. Vrouwke daar had er ook een op dr telefoon, dus leek me wel leuk om een keer te proberen. Niks machine, gewoon een leuke dame die dat even uit de losse pols doet (lukt mij in ieder geval nooit) dus ik wist op het eerste gezicht niet wat ik met die protector aanmoest :P
Ugh, welke winkel, ik sta er altijd zo mooi te klooien :( en dus altijd 1 iniminie stofje eronder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
paulus_01 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:41:
[...]

Ugh, welke winkel, ik sta er altijd zo mooi te klooien :( en dus altijd 1 iniminie stofje eronder :(
Op de hoek van Eindje en de Lardinoisstraat pal langs het beursgebouw. Dus bij de piazza dat 'straatje' onder het spoor doorlopen en dan aan de rechterkant op de hoek. De naam ben ik al wel weer vergeten want anders gaf ik je het adress :P

En ja, ik heb ook echt een hekel aan van die stofjes :( Ben nou al een jaar bezig met de frontplate van mijn PSP vervangen, maar er komt elke poging steeds stof tussen en dan ben ik het weer beu omdat ik heb zitten priegelen met van die minuscule schroefjes (en dan is dat niet eens een protector) :+

[ Voor 25% gewijzigd door MusicAddict op 27-09-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
MusicAddict schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:27:

Waarom zouden ze trouwens het sony logo OP de screenprotector hebben gedaan 8)7 ? Zonder lijkt het gewoon een generic chinese rip off :P (vooral als dat waarschijnlijk dus ook zo op de achterkant is, dan zie je niet eens xperia staan)
Ik had dit nagevraagd bij de t-mobile actie, maar hun zeiden dat het verwijderen van deze screenprotector het je je garantie kost?? Daarom raadde ze aan op er gewoon één overheen te plakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 27-09-2013 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:03
Ferio schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 06:29:
[...]
Ik had dit nagevraagd bij de t-mobile actie, maar hun zeiden dat het verwijderen van deze screenprotector het je je garantie kost?? Daarom raadde ze aan op er gewoon één overheen te plakken.
Dit hoeft niet waar te zijn.
Ze vertelde mij ook dat je bij de Z1 een NFC chip kan scannen door alleen het scherm aan te zetten.
Dit is ook niet waar, je moet eerst ook nog je telefoon unlocken, voordat hij een NFC chip kan scannen.
Dus helaas is niet alle info van de Sony medewerkers juist. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
jeroendh schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 06:43:
[...]

Dit hoeft niet waar te zijn.
Ze vertelde mij ook dat je bij de Z1 een NFC chip kan scannen door alleen het scherm aan te zetten.
Dit is ook niet waar, je moet eerst ook nog je telefoon unlocken, voordat hij een NFC chip kan scannen.
Dus helaas is niet alle info van de Sony medewerkers juist. 8)7
Het leek me ook al vaag, maar hoorde het van 2 verschillende medewerkers van promotieteams.

Overigens apart dat mensen de Z1 nieuw&sealed al voor €350-400,- euro aanbieden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
@Ferio: Zie ze niet onder 500 euro.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reviews: Sony Xperia Z1: snel, luxe en flets

"Toch is niet alles koek en ei. Het scherm bevat spannende nieuwe technologie, maar blijft - in elk geval bij ons exemplaar - een stuk minder dan de schermen van de concurrentie. Bovendien is de telefoon veel groter dan nodig was geweest, gezien de grootte van het scherm en dat is jammer. De accuduur is daarnaast ook nog eens beneden gemiddeld." Exactly my thoughts, wacht wel op de 2014 generatie van Sony :)

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 27-09-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Amaze86 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:42:
@Ferio: Zie ze niet onder 500 euro.
marktplaats stonden er een paar gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net als bij de Z imho... Die heeft ook vanaf het begin al aan in overvloede op verkoopsites gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
@CLB: Sony heeft weer verschillende schermen,die van sharp lijkt betet te zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:28:
@CLB: Sony heeft weer verschillende schermen,die van sharp lijkt betet te zijn.
Ik houd me er niet veel mee bezig, maar van wat ik heb gelezen zijn er alleen Sharps in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Toch vreemd dat t.net andere waarden (contrast e.d.) van het scherm krijgt dat phonearena etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik kan me ook niet echt vinden in de review van Tweakers moet ik eerlijk zeggen.
Heb het toestel nu 1.5 dag in gebruik, maar
- Mijn foto's zijn absoluut met minder ruis dan de shots die ik hier van tweakers heb gezien.
- Heb natuurlijk geen meet apparaat, maar heb niet het gevoel dat ik een "slecht" scherm heb (maar goed, kom vanaf een HTC Sensation XE.
- Heb al in geen jaren zo'n goede accuduur gehad als met deze telefoon.
- En kom op, een slecht lockscreen omdat je niet weet hoever je moet scrollen?

aan de andere kant, ik kom van een toestel van 2 jaar oud, dat zal ook bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Nja de accuduur is dus te verklaren met de optimalisatie, 2 cores op maximaal is natuurlijk wat anders dan 4 cores op de helft, want de G2 gaat wel langer mee in de tests. Hopelijk fixen ze dat niet een update, had wel al iets gelezen over een update dat voor de batterijduur zou zorgen dus waarschijnlijk is dat het :)

Kiukhoeken vind ik ook wat minder, maar niet echt irritant het contrast is zoals tweakers opmerkt wel huilen . Telefoon gebruik je toch maar voor jezelf dus dan hoeft niet iedereen mee te kijken :P

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 27-09-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Hmm, interessant.

Ik zie net in topic [Actie] Telecom modjes testen de LG G2 dat moderator janvanduschoten een benchmark had gedraaid op de G2, met het volgende resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/48338614541e8de543552b5219617c93.png

Ik heb hem dus ook even gedownload en gedraaid, met het volgende resultaat :).

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/866a2f17ee027b1112db7d2616ecd9f0.png

[ Voor 9% gewijzigd door Dersan op 27-09-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja een benchmark, de Z1 was ook het snelste tot nu toe in AnTuTu :)
Kan liggen aan de Androidversie, clockspeeds, optimalisaties, achtergrondprogramma's, leuk maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik heb mij Z1 in de verkoop, maar ik twijvel of ik hem nu zou verkopen & G2 terug kopen of ruilen voor een G2.. vind de Z1 te "lomp" om het zo te zeggen, behalve dat is het echt een super telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Weet iemand hoe dat zit met 4G en Vodafone in Utrecht / Amsterdam? Ik heb nu 2 dagen m'n Z1, en heb een Vodafone Red abbo met 4G. Ook in m'n toestel netjes bij netwerkvoorkeuren aangegeven dat ie op 4G moet draaien. Maar ik krijg maximal H+ en geen 4G... Moet ik soms handmatig een 4G apn toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Wat ik mij afvraag, hoe kan tweakers de benchmark Ice Storm Extreme draaien terwijl de benchmark zelf al in het startscherm bij mij aangeeft op de Z1 dat deze test te licht is om te draaien, en als ik hem daadwerkelijk draai hij ook "maxed out" aangeeft.

Ter verduidelijking, ik moet dus de benchmark "unlimited" draaien.

Edit: Heb zelf ook de benchmarks gedraaid, met de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/e36ab7bb8ccd61db6efa9f739c9b0951.png

Er zit blijkbaar alleen bij CFBench een groot verschil, en met de Ice Storm benchmark is dus iets vreemds aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

CLB schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:21:
Ontwikkelaars aanschrijven dat zij data op de SD-kaart kunnen laten knallen :p
Ben benieuwd wat je er allemaal op hebt staan dan, hier tientallen apps / (grote) games, geen probleem...

EDIT: Kun je je SD-kaartje niet mounten (met 'n app) als 'intern geheugen' ofzo?
Zal ongetwijfeld komen met cyanogen of andere customs :) Had wel een script gevonden dat je SD card als intern geheugen kan mounten, maar dat is nog niet aangepast voor de Z1 (werkt wel op de Z) Ik heb een sjitload aan games op mijn telefoon staan, games die eindelijk smooth gaan draaien. Games zijn groot hedendaags :) Gisteren mijn ps3 controller gelinked, dat werkt smooth zeg :P

[ Voor 12% gewijzigd door MaDLiVe op 27-09-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:55
Even een vraag voor de sony Z1 bezitters, zowel in nederland als in belgie.
Volgens de whitepaper van Sony die ik via de belgische website van Sony heb gevonden, beschikt de Z1 over ANT+ (een protocol vergelijkbaar met Bluetooth 4.0) dat veel gebruikt wordt voor sport accesoires (hartslagmeter/ footpod/ snelheids/cadans met op fiets etc).
o.a. Garmin gebruikt dit.

Op de nederlandse website kan ik er niets over vinden.
Ik heb nu de Xperia Active die ook over ant+ beschikt, dus de Z1 zou een mooie opvolger kunnen zijn

Kan iemand bevestigen dat dit op de Z1 beschikbaar is?
Via de play store kan je hier ook apps voor vinden. Je moet wel hardware hebben die dit ondersteunt (bijvoorbeeld Z1? en een hartslagmeter)
Playstore: https://play.google.com/s...d=com.dsi.ant.antplusdemo
Sony belgie: http://www.sonymobile.com...a-z1/specifications/#tabs
Whitepaper: http://www-support-downlo...c6902(l39h)_xperia_z1.pdf
Sony developer: http://developer.sonymobi...20-7mp-camera-tech-specs/
op pagina 8:
Connectivity
  • 3.5 mm audio jack (CTIA)
  • ANT+ sport fitness
  • aGPS*
  • Bluetooth® 4.0 wireless
  • technology
  • DLNA Certified®
  • GLONASS*
  • MHL support
  • Media Go™
  • Media Transfer Protocol support
  • Micro USB support
  • Native USB tethering
  • NFC
  • PC Companion
  • Screen mirroring
  • Smart Connect
  • Microsoft® Exchange
  • ActiveSync®
  • Synchronisation via Facebook™
  • Synchronisation via Google™*
  • Synchronisation via SyncML™
  • USB charging
  • USB High speed 2.0 support
  • Xperia Link™
  • Wi-Fi®
  • Wi-Fi® Hotspot functionality

[ Voor 4% gewijzigd door man_rot op 27-09-2013 16:42 . Reden: Link naar sony developer toegevoegd ]

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:42

EnnaN

Toys in the attic

man_rot schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:39:
Kan iemand bevestigen dat dit op de Z1 beschikbaar is?
Ik heb het niet kunnen testen: die play store app mag ik gewoon installeren, maar dat mag ook op m'n oude note 1, en die ondersteunt het vast niet.

maar als ik op 'thisisant.com' kijk, staat daar een compatibility list. met ook de z1 er bij:

http://www.thisisant.com/directory/xperia-z1/

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervdLaak
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Ferio schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:44:
Gisteren bij de t-mobile actie de Z1 gekregen... twijvel of ik hem zou verkopen of niet, uit de testen komt hij wel heel erg goed..

Ik had deze al besteld voor ik naar Eindhoven vertrok: http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649 omdat ik niet wist of deze ook te koop waren en het een betrekkelijk nieuw toestel is. In Eindhoven toch ook maar die van Krussel gekocht uit de actie.

Kreeg vandaag mijn Ebay cover binnen en ben niet enthousiast. Hoewel is zo'n gel cover beter vind dan een hardcover ivm valschade zitten de knoppen aan de zijkant (power en volume) niet goed uitgewerkt in de Ebay cover. Ook de camera opening is niet ideaal. Kortom deze zou ik afraden persoonlijk,

Wel ook zo'n lader gekocht http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649 ben benieuwd hoe die gaat werken.

• MusicAddict
PietervdLaak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:45:
[...]

Ik had deze al besteld voor ik naar Eindhoven vertrok: http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649 omdat ik niet wist of deze ook te koop waren en het een betrekkelijk nieuw toestel is. In Eindhoven toch ook maar die van Krussel gekocht uit de actie.

Kreeg vandaag mijn Ebay cover binnen en ben niet enthousiast. Hoewel is zo'n gel cover beter vind dan een hardcover ivm valschade zitten de knoppen aan de zijkant (power en volume) niet goed uitgewerkt in de Ebay cover. Ook de camera opening is niet ideaal. Kortom deze zou ik afraden persoonlijk,

Wel ook zo'n lader gekocht http://www.ebay.co.uk/itm..._trksid=p3984.m1497.l2649 ben benieuwd hoe die gaat werken.
Dat is vaak bij die tpu covers he, ik moet zeggen dat die kursell hardcase ook best een vervelende uitsparing heeft voor de power button soms maar het kan net. Dus duurder betekend niet meteen beter :P

Ik zag een leuke TPU (rubber dus) case op alibaba.com, moet hem alleen nog even zien te vinden op ebay ofzo, want 50 stuks afnemen is me wat overdreven ;) Lijkt me perfect gezien die rand dan nét over de rand van de screenprotector gaat. Heb nu steeds dat er stof in die rand gaat zitten die ik dan weer een keer moet wegvegen.

http://www.alibaba.com/pr...pu_mobile_phone_case.html

Deze ziet er trouwens ook goed uit, maar daar is de prijs ook naar ;) (ken het merk van surface cases) http://www.ebay.nl/itm/In...ash=item485a8fefc4&_uhb=1

[ Voor 13% gewijzigd door MusicAddict op 28-09-2013 01:42 ]

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Ik heb ook een Sony Xperia Z1 gehaald bij de actie van T mobile in Eindhoven, Vind het een erg mooie telefoon en ongekend snel in vergelijking met mijn HTC Sensation XE.
Foto's vind ik eigenlijk ook heel erg goed, in tegenstelling tot de negatieve berichten die je overal hoort. Bij mindere lichtomstandigheden kan foto inderdaad wel wat ruis hebben.
Moet met de handmatige instellingen nog wel wat ervaring opdoen, maar dat komt vanzelf.

Wel vind ik de batterijduur van mijn toestel toch wat tegenvallen. Als ik dan hierboven lees dat iemand zn toestel om 7 uur van de lader haalt en 's avonds om 18 uur nog 70% heeft, dan begin ik te denken dat met die van mij iets mis is, want ik had gisteravond om 18 uur nog maar 35%. :((
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb m nu op stamina modus staan met alleen apps als mail, whatsapp, facebook enz actief. Om 6.30 uur van de lader gehaald, twee spelletjes candy crush gedaan, mail en facebook gecheckt, helderheid van beeldscherm teruggeschroeft (want dat was volgens de instellingen de grootse energievreter) en nu staat ie dus op 78%.

Hebben jullie tips of adviezen? Kan het zijn dat er op de achtergrond apps draaien waar ik geen weet wat heb en die batterij slurpen of moet ik Sony / T-mobile vragen om een ander toestel?

Verder wil ik graag een 64 gb micro sd voor het toestel aanschaffen. Welke raden jullie me aan?

Overigens heb ik een hoesje gekocht bij www.hoesjescases.nl Super kwaliteit en maakt telefoon niet onnodig zwaarder of groter. Vind de telefoon met hoesje zelfs lekkerder vasthouden dan zonder, aangezien ik de randen bij de speaker erg scherp vind. Een groot nadeel van dit hoesje is echter wel dat men vergeten is een uitsparing te maken op de plaats van de usb ingang. Dus iedere keer als ik m op moet laten, moet ik m uit het hoesje halen. Hopelijk is dat straks met die magnetische oplader ook niet meer nodig. :)

[ Voor 15% gewijzigd door dikani op 28-09-2013 09:39 ]

Verwijderd

dikani schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:35:

Wel vind ik de batterijduur van mijn toestel toch wat tegenvallen. Als ik dan hierboven lees dat iemand zn toestel om 7 uur van de lader haalt en 's avonds om 18 uur nog 70% heeft, dan begin ik te denken dat met die van mij iets mis is, want ik had gisteravond om 18 uur nog maar 35%. :((
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
De accuduur van mijn Z1 komt meer overheen met jou bevindingen dan die van sommige anderen ;)

Geen idee waar het aan ligt maar als het scherm aanstaat (brightness 45-55%) dan zie ik de batterij leeglopen bij wijze van spreken.

• dikani
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:49:
[...]

Geen idee waar het aan ligt maar als het scherm aanstaat (brightness 45-55%) dan zie ik de batterij leeglopen bij wijze van spreken.
Hier dus ook van 100 naar 80 in pak m beet anderhalf uur en dat is als ik de telefoon niet eens gebruik. Ok mn htc hield het op het laatst met een batterij van paar maanden uit net een halve dag uit, maar toen ik m net had ging ie echt niet zo snel leeg als de sony.

Verwijderd

dikani schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:52:
[...]

Hier dus ook van 100 naar 80 in pak m beet anderhalf uur en dat is als ik de telefoon niet eens gebruik. Ok mn htc hield het op het laatst met een batterij van paar maanden uit net een halve dag uit, maar toen ik m net had ging ie echt niet zo snel leeg als de sony.
De standby tijd van mijn Sony is dan weer uitmuntend. Gisteren ochtend van de lader licht gebruikt en vanacht vergeten op te laden staat nu nog op 45% (let op: Scherm is misschien 1,5uur aangeweest de laaste 24u).

Maak anders eens een scrshot van je acu pagina. Wellicht een bepaalde app die je batterij leeg trekt?

• dikani
Instaweather en scherm gebruikten de meeste batterij. Heb die eerste dus verwijderd net om te kijken of dat scheelt. Nu is scherm de grootste energievreter met 57%.

• Ferio
PietervdLaak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:45:
[...]

Heb ook de gel case binnen, maar deze zit perfect om de telefoon heen en dat voor 3 euro. Alle knoppen zijn goed uitgewerkt.

Heb de zwarte gekocht.

http://www.ebay.nl/itm/28..._trksid=p3984.m1497.l2649

• GroeneThee
Check ook je Google now en location settings. Ik haal de mijne rond 07:00 van de lader en dan gebruik ik hem redelijk heavy. S'avonds heb ik rond de 35% over en dat is prima. Dat haalde ik nooit met mijn iPhone.

DPreview heeft de camera getest van de Z1 en vergeleken met de concurrentie :

http://connect.dpreview.c...g2-vs-samsunggalaxys4zoom
The 1020 only struggled in our night shot. We took 30 shots with the Nokia but the shutter speed in such a dark environment was just too slow to get even a single 100% sharp image. In those situations we recommend upping the ISO manually in order to achieve a faster shutter speed. As we've already pointed out in our full review, the Nokia's performance can occasionally feel a little sluggish.

The Sony Xperia Z1 also offers very high resolution results, but suffers from noise and artifacts at all ISO settings. This is only really visible at large magnifications though and the Sony's good exposure and usually pleasant color response make it a good alternative for those who only share their pictures online at smaller resolutions. Another advantage of the Sony is that thanks to its responsiveness and dedicated shutter button, in terms of operations it comes as close to a compact camera as a smartphone can get.

The LG G2's image quality is not quite on the same level as the Nokia's and Sony's. Its efficient optical image stabilization helps keep things very steady in low light but very strong noise reduction is applied at all ISO levels and its auto white balance tends to capture slightly cool colors. Like the Sony, its LED flash cannot compete with the much more powerful units on the Nokia and Samsung. There's nothing wrong with the LG's camera but its image quality is simply not up there with the best of the 2013 smartphone generation.

Despite its 1/2.3 sensor the Samsung Galaxy S4 Zoom doesn't capture any more detail than the current generation of smartphones. In fact, the lens of our test unit appeared to be slightly soft at its wide angle setting. However, the Samsung is worth a look for those mobile photographer who want a powerful flash and an optical zoom.

• judith0475
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06-2022
Hallo ik ben nieuw hier. Vandaag ontvang ik mijn Xperia Z1. Ik wil graag een geschikt hoesje kopen en las hier boven al iets over een gelcase van EBAY. Maar bij de een past hij perfect en bij de ander niet. Een gok dus. Ik zelf twijfel tussen deze 2 hoesjes. Iemand ervaring?

http://www.mobilefun.nl/4...ogle&utm_content=default2

http://www.mobilefun.nl/4...ogle&utm_content=default1

• MusicAddict
Nja, 'alternative for people who only share their pictures online at smaller resolutions' is wel enorm kortzinnig, Als je ziet dat de gemiddelde kwaliteit foto op facebook vanuit een instagram of andere selfie shot komt. (uiteraard zijn er ook prima fotos in full res., maar dan zie je toch vaak dat dat van een DSLR komt ofzo)

Maar ik kan me ook vinden in de resultaten, de sony heeft echt enorm last van rare artifacts, heb ook echt het gevoel dat mijn note1 betere plaatjes schiet.

Edit: even een testje gedaan, moet toch zeggen dat de xperia wat betere fotos maakt, dus schijn bedriegt (getest op 8 vs 8 en 8 vs 20 megapixels) :$

Maar ik ga er van uit dat het softwarematig nog wel op te lossen valt, ook de batterijissues (2 cores op 100% inplaats van 4 op +-50% zal ook wel in een komende update opgelost worden.
judith0475 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:06:
Hallo ik ben nieuw hier. Vandaag ontvang ik mijn Xperia Z1. Ik wil graag een geschikt hoesje kopen en las hier boven al iets over een gelcase van EBAY. Maar bij de een past hij perfect en bij de ander niet. Een gok dus. Ik zelf twijfel tussen deze 2 hoesjes. Iemand ervaring?

http://www.mobilefun.nl/4...ogle&utm_content=default2

http://www.mobilefun.nl/4...ogle&utm_content=default1
Die kursell case zit perfect (kon je halen bij tmobile) , alleen die krijg je er heel er moeilijk weer af heb ik al ontdekt. Voor de rest prima kwaliteit alleen niet mijn ding.

Review van die tweede zie je hier:

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 28-09-2013 12:32 ]

• judith0475
Bedankt voor de tips!

Heb de telefoon net binnen. Eerste indruk: Wauw! Mooi beeld, lekker snel, wel scherpe hoeken. Voelt heel degelijk aan en meteen voelt mijn oude Samsung galaxy s3 erg goedkoop aan. Formaat valt me reuze mee (en ik heb echt kleine handen) Het is gewoon even wennen, maar de telefoon is zeker niet lomp groot zoals ik dat in reviews gelezen heb. Dat van de slechte kijkhoeken klopt wel, maar ik vind het persoonlijk wel prettig dat anderen minder goed kunnen meelezen op het toestel. Verder nog enkele irritatiepuntjes waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:

- Ik zoek me rot naar een map 'mijn bestanden'. Ik heb veel bestanden op de SD kaart staan maar kan ze met geen mogelijkheid terugvinden. Waarom is er geen map waar je bestanden in staan ? En is deze wel te verkrijgen?
- Op de achtergrond lopende apps moet je een voor 1 'wegvegen'. Geen optie zoals bij Samsung om alles in 1 keer onklaar te maken, jammer!
- Galerij bevalt me niet. Je komt meteen in de map met foto's in plaats van een keuze menu van je verschillende albums. Iemand enig idee hoe ik dit op los? Misschien een alternatieve app iemand?

Alvast bedankt!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik zie in de laatste posts nogal wat posts die offtopic zijn hier. Zoals gebruikelijk in toesteltopics hebben we het hier alleen over het toestel.

We hebben nog 2 gerelateerde topics, [Sony Xperia Z1] Levertijden en Prijzen en Accessoires voor de Sony Xperia Z1 voor zaken die niet specifiek over het toestel gaan. Hier dus graag ontopic blijven :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@judith0475 , je kunt een soort van verkenner downloaden (als Sony er al niet een op heeft staan), Google Play: ES File Explorer File Manager is een goede maar er zijn ook veel alternatieven voor.

Een alternatief voor de Gallery is er ook, ik gebruik zelf Google Play: QuickPic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• MusicAddict
Net de eerste crash gehad, ik zette hem aan, begint het scherm te flikkeren en toen toen ging het scherm 'uit'. Moest hem via de reset knop uitzetten. Ook meteen 5 procent batterij kwijt maar blijft raar 8)7

• GroeneThee
Klein macro shotje :

Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/phonephotos/cam/sony/c6903/20130928151699E0iU.jpg

Verwijderd

MusicAddict schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:36:
Net de eerste crash gehad, ik zette hem aan, begint het scherm te flikkeren en toen toen ging het scherm 'uit'. Moest hem via de reset knop uitzetten. Ook meteen 5 procent batterij kwijt maar blijft raar 8)7
Heb ik op xda ook klachten over gehoord, had iets met auto backlight te maken.

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Net een paar dagen het toestel in huis. Wat een geweldig ding! Super mooi afgewerkt. Lekker snel, mooi scherm. Zo had de XZ direct al moeten zijn. Eén dingetje waar ik zo snel tegen aan liep, de ziggo app werkt niet. Geeft aan dat ik mijn toestel geroot zou hebben.?!?!?

Zoek nog een mooi hoesje, denk dat ik ga voor de Roxfit pouch. Hij zit nu tijdelijk in de Roxfit Z pouch maar is net te klein.

• judith0475
janvanduschoten schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:02:
@judith0475 , je kunt een soort van verkenner downloaden (als Sony er al niet een op heeft staan), Google Play: ES File Explorer File Manager is een goede maar er zijn ook veel alternatieven voor.

Een alternatief voor de Gallery is er ook, ik gebruik zelf Google Play: QuickPic.
Bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan.

Is er trouwens geen enkele mogelijkheid om het lettertype te veranderen?? :(

• Robbie T
Heb mijn scherm nog eens van alle kanten bekeken. Maar de kijkhoeken hier zijn prima! Een kijkhoek van +- 160 graden links en rechts. Bijna horizontale ten opzichte van mijn ogen en in beide gevallen kan ik dit topic nog lezen.

[ Voor 45% gewijzigd door Robbie T op 28-09-2013 21:58 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
De camera zal ook wel beter worden, het is een nieuwe sensor met nieuwe chip. Bij de Z zag je ook dat deze per update wat verbeteringen. Echter blijft Sony's post-processing wat agressief.

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Robbie T schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:56:
Heb mijn scherm nog eens van alle kanten bekeken. Maar de kijkhoeken hier zijn prima! Een kijkhoek van +- 160 graden links en rechts. Bijna horizontale ten opzichte van mijn ogen en in beide gevallen kan ik dit topic nog lezen.
Hier prima? Denk niet jij betere kijkhoeken dan andere hebt. En ja, no shit dat je zwart op wit tekst nog kan lezen zo. Probeer hetzelfde nog eens met een kleurrijke foto en je snapt het :>

• bjorntju
  • Laatst online: 02:06
MusicAddict schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:36:
Ik had gisteren precies hetzelfde :P Dacht dat mijn toestel defect was, maar na een reset werkte hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post in dit topic voor het eerst, dus hallo :)

Ik heb een korte vraag wat betreft de accu:

De accu van mijn oude smartphone was na ~2 jaar zo goed als dood.
Ik ben totaal onbekend met hoe het gaat met geintegreerde accus, zoals deze Sony en bijv de iPhone.

Maar valt er iets te zeggen over de verwachting van hoe goed de accu nog zal werken na zeg 2 a 3 jaar?

Of bestaat er de mogelijkheid voor een fatsoenlijk bedrag de accu na zo een periode te laten vervangen?

gr, r0eladn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Goede vraag, bij mijn HTC Sensation was de accu na 1 jaar zelfs helemaal kapot. Wat word tegenwoordig overigens als beste manier gezien om met de accu om te gaan? Alleen laden als de accu ver leeg is of juist zoveel mogelijk aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Volgens mij aftopppen wanneer je kan.

Leesvoer : http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ceze85 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:13:
[...]

Hier prima? Denk niet jij betere kijkhoeken dan andere hebt. En ja, no shit dat je zwart op wit tekst nog kan lezen zo. Probeer hetzelfde nog eens met een kleurrijke foto en je snapt het :>
Mijn scherm zal wel bijzonder zijn, maar ik zie een hele lichte kleurverloop.es behalve storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Laatst online: 02:06
Robbie T schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:02:
[...]

Mijn scherm zal wel bijzonder zijn, maar ik zie een hele lichte kleurverloop.es behalve storend.
Hier ook, zo slecht vind ik de kijkhoeken eigenlijk niet... De kleuren worden natuurlijk wel minder als ik hem onder een hoek houd, maar ik kan het scherm nog steeds goed aflezen. Afbeeldingen zien er nog steeds redelijk uit wanneer onder een hoek gehouden.

[ Voor 25% gewijzigd door bjorntju op 29-09-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Mijn ouders hebben allebei een Xperia Z. Zij hebben een optie erin zitten om een Auto modus te starten. Een app waarvan ik had verwacht dat die ook in de Z1 zou zitten, maar helaas.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.xperiaguide.com/wp-content/uploads/2013/07/Car-Mode-App-in-Xperia-Z-C6602-Android-4.2.2-10.3.1.A.0.244-firmware.jpg

Helaas heb ik deze voor de Z1 nog niet kunnen vinden, wel de iets oudere versie. Versie 1.0 mochten er mensen zijn die hem willen gebruiken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2144490

Inmiddels heb ik hem gevonden. Heb hem uit een .zip file gehaald via xda-developers. De .APK is hier te vinden:
http://speedy.sh/9JZ67/Xperia-Car-Home.apk
Mirror: http://www.sendspace.com/file/im4qdq
Mirror2: http://www.fileswap.com/dl/v2dkTwJ090/
Miror 3: http://www.filedropper.com/xperiacarhome

[ Voor 23% gewijzigd door Robbie T op 29-09-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:48:
....

Of bestaat er de mogelijkheid voor een fatsoenlijk bedrag de accu na zo een periode te laten vervangen?

gr, r0eladn
Technish gezien is het prima te vervangen achterkant er af en 9 schroefjes; de achterkant zit vast met speciale tape. Nadeel daarvan is dus dat je zowel een nieuwe batterij maar ook een nieuwe achterkant nodig hebt (de tape zit er namelijk nog op, die plakt niet meer waarschijnlijk)

http://www.xperiablog.net...ria-z1-disassembly-guide/

''Overall CNMO says the handset is not too difficult to disassemble for maintenance, although you need to take care as some parts of the process does require some brute force. It will also mean that you will need to reseal the dedicated tape around the handset. Only attempt if you know exactly what you’re doing.''

Voor het zover is is het waarschijnlijk wel 2 jaar later, de techniek staat ook niet stil dus ga er van uit dat ook de batterij wel een eindje komt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door MusicAddict op 29-09-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Weten jullie hoe je een macro foto maakt met de z1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
In de auto modus wel ja :P, manual mode zal je dat wel ergens in de instellingen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 13:02
Heey allemaal,

Sinds woensdag heb ik ook een "Sony Xperia Z1" en ik ben er enorm tevreden mee. Het toestel ligt fijn in de hand en voelt stevig aan. Het toestel is redelijk zwaar vergeleken met andere smartphones maar dit vind ik persoonlijk fijn. De vormgeving van het apparaat is goed en lijkt op de iPhone 4s die ik hiervoor heb gebruikt. De materiaalkeuze is goed en het lijkt tegen een stootje te kunnen.

Op internet zie je veel recensies met wisselende beoordelingen over het scherm van de Z1. Ik persoonlijk vind het scherm goed. De kleuren op het scherm zien er geloofwaardig uit en niet overgesatureerd als op sommige andere schermen, het scherm is scherp en helder. Voor als je de kijkhoeken van de smartphone wilt verbeteren kun je de helderheid hoger zetten door naar instellingen te gaan -> helderheid te selecteren -> aanpassen aan lichtomstandigheden uit te vinken en de slider naar rechts te zetten.

@dikani: Gisteren heb ik de 64GB sdxc kaart binnengekregen van Samsung. Ik ben er erg tevreden mee en de prijs is niet al te hoog. Het is de "http://tweakers.net/price...xc-pro-64gb-class-10.html".

Even een korte vraag:
Graag wil ik de Xperia Z1 gaan rooten, maar omdat dit mijn eerste Android smartphone is, ben ik hier toch een beetje huiverig voor :S. Ik ben bezig om de interface van Android te wijzigen, maar ik wil geen custom rom downloaden. Door te rooten wil ik de softtouch buttons verkleinen en transparant maken en applicaties zoals: "Titanium back-up" lijken me erg handig.

Nu ben ik alleen erg huiverig voor het rooten omreden dat er een kleine kans bestaat dat je het toestel bricked. De Z1 is namelijk op dit moment pas en er zijn niet veel mensen die het geroot hebben. Zijn er nog voor of nadelen waar ik rekening mee moet houden? Hoe zit het bijvoorbeeld met de updates die je krijgt van Sony en de werking van de standaard Sony applicaties. Wanneer je bijvoorbeeld een custom rom wilt draaien dan stopt de camera applicatie, is dit ook het geval bij het rooten van deze telefoon?

Het rooten van Sony Xperia Z1 wil ik doen aan de hand van deze tutorial: "https://www.youtube.com/watch?v=InZonzxToBU". Mijn vraag hierbij is dit een betrouwbare optie en zijn er nog extra stappen die ik moet volgen naast deze tutorial?

Zijn er al mensen op Tweakers die de Z1 hebben geroot, wat zijn de ervaringen? Hebben jullie nog guides hoe dit te doen of nog enkele tips?

Alvast enorm bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:48
Zolang je géén bootloader unlock doet (dus zolang je niet bezig bent met "fastboot"-commando's) is de kans op een brick bij een Xperia vrijwel 0%.

Ik zou deze gids volgen (enkel part 1!!): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2439328

Krabappel is een heel erg betrouwbare dev (samen met Doomlord) en een persoonlijke vriend ondertussen :)

Nogmaals, doe niets uit part 2 of 3, die heb je alleen nodig om een custom rom te installeren en op dit moment kan ik dat alleen maar afraden. Je verliest namelijk alle toegang tot je camera en dit is nog niet opgelost.

Moest je daarna met een Chinese root manager opgescheept zitten kan je deze stappen volgen om over te schakelen naar SuperSU:

4. Now we need to install SuperSU from play store to replace the Chinese root manager called 授权管理 1.0.4.
5. Go to play store and install SuperSU.
6. Start SuperSU and you will be asked for permission by 授权管理 1.0.4, choose 允许(means allow). (Should be the right side option.)
7. SuperSU will prompt to install SU binary, go ahead with OK and it will display successful.
8. Now, freeze 授权管理 1.0.4 in titanium backup, just in case you need it again.
Note: If you uninstall straight away from app manager, you need to make sure SuperSU updated the binary. (Note van Ambroos: ik zou die Chinese app gewoon uninstallen.)
9. Re-run SuperSU to make sure everything is alright. You will be prompt again to install SU binary, just do what it asked.
10. After that, you are rooted with SuperSU and 授权管理 1.0.4 will not be there anymore.

[ Voor 48% gewijzigd door AmbroosV op 29-09-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
Enorm bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Bedankt voor de guide die je hebt gestuurd. Ik zal het stap voor stap doornemen. Het is fijn om te horen dat het bijna geen risico's heeft als ik alleen part 1 volg.

Ik begrijp dat unlocken van de bootloader een heel proces opzich is en niet perongeluk zomaar kan gebeuren? Kortom ik hoef niet bang te zijn dat plots mijn camera niet meer werkt.

Nu heb ik nog een enkele vraag betreft updates.
Kan ik na het rooten nog de updates automatisch installeren die door Sony worden uitgebracht? Moet dit via een omweg of wordt simpelweg mijn root toegang weggehaald wanneer ik een update installeer? Ik begrijp dat het opnieuw rooten hetzelfde is als het opnieuw uitvoeren van part 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
HowlingWolve schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:17:
Enorm bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Bedankt voor de guide die je hebt gestuurd. Ik zal het stap voor stap doornemen. Het is fijn om te horen dat het bijna geen risico's heeft als ik alleen part 1 volg.

Ik begrijp dat unlocken van de bootloader een heel proces opzich is en niet perongeluk zomaar kan gebeuren? Kortom ik hoef niet bang te zijn dat plots mijn camera niet meer werkt.

Nu heb ik nog een enkele vraag betreft updates.
Kan ik na het rooten nog de updates automatisch installeren die door Sony worden uitgebracht?
Ja, maar niet meer OTA (enkel via de PC/Mac-software).
Moet dit via een omweg of wordt simpelweg mijn root toegang weggehaald wanneer ik een update installeer?
Via PC Companion/Update Service of Bridge for Mac!
Ik begrijp dat het opnieuw rooten hetzelfde is als het opnieuw uitvoeren van part 1?
Inderdaad, hoewel de kans groot is dat deze exploit gefixed zal zijn in één van de volgende softwarereleases. Altijd best XDA even bekijken en zien wat ze daar zeggen voor je een update doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg gewoon OTA's aangeboden op mn geroote ZL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 16:22
Thanks Ambroos voor de instructies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CLB schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:36:
Ik krijg gewoon OTA's aangeboden op mn geroote ZL...
Maar als ik me niet vergis werken ze nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Met een andere boatloader als bijv clockworkmod in ieder geval niet; het commando dat je telefoon dan geeft naar de boatloader om de update te installeren werkt dan niet. Of het met alleen root niet werkt? Ik dacht altijd dat het met de recovery partitie te maken had. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wanneer uw /system aangepast is zou het kunnen dat de delta update niet meer klopt (bij ontbrekende of aangepaste bestanden die een update moeten krijgen). Dan lukt de update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen7
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
Slow Talk
Na een aantal telefoongesprekken met de Z1, kreeg ik het gevoel dat iedereen (die ik aan de lijn had) wel ERG relaxed overkwam, al dan niet bezopen. Wat blijkt: default staat er een setting 'Slow Talk' aan, onder 'Call settings' (Slow down the speed of the other calling party). Na dit uitgevinkt te hebben en een restart klonk iedereen weer 'normaal' :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joen7 op 29-09-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik snap nog altijd niet helemaal hoe die instelling eigenlijk werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
@AmbroosV: Enorm bedankt voor je hulp/instructies! Het is me gelukt om de Sony Xperia Z1 te rooten. Volgens mij heb je niet alleen mij geholpen, maar ook anderen die dit topic lezen.

Mijn Sony Xperia Z1 heeft een bootscreen van T-mobile. Heb je nog tips om deze bootscreen te vervangen voor een andere? Nu dat ik root toegang heb moet dit mogelijk zijn, ik weet alleen nog niet welke optie goed werkt en het veiligste is. Ik heb een tweetal guides gevonden maar dit is om de animatie te vervangen en niet voor het T-mobile logo volgens mij. Dit zijn de links: http://www.androidpolice....one-to-turn-on-suck-less/ en http://www.addictivetips....oid-boot-animation-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Beste

Dit jaar ben ik begonnen met een note2, xperia Z, Galaxy s4 quad, htc one silver, galaxy S4 octa, htc one black en nu een Xperia Z1. En ik moet zeggen kwa snelheid is dit de snelte smartphone van ze allemaal.
Maar een vraagje.. Gisteren was de onderstende menu key balk en de bovenste status balk transparant waardoor het achtergrond volledig doorkwam maar vandaag is dat niet meer het geval en is het gewoon zwart... Wat kan de oorzaak zijn en hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edy27
  • Laatst online: 19-11-2023
Hebben jullie ook slecht wifi bereik met de Z1? Ben altijd boven en mijn router is onder in de woonkamer. Heb altijd 1 streepje en altijd pijltjes op en neer.

Daarnaast blijven sommige apps ook vastlopen als ik ze open. Ik moet ze daarna afsluiten en opnieuw opstarten...

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edy27 schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:45:
Hebben jullie ook slecht wifi bereik met de Z1? Ben altijd boven en mijn router is onder in de woonkamer. Heb altijd 1 streepje en altijd pijltjes op en neer.

Daarnaast blijven sommige apps ook vastlopen als ik ze open. Ik moet ze daarna afsluiten en opnieuw opstarten...

Hebben jullie hier ook last van?
Helaas heb ik dat probleem ook. WiFi is dramatisch in verhouding met (wat ik heb kunnen testen) een HTC one, Samsung Ativ of Iphone 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
@yasin76:

Goedemorgen Yasin,

Wow dat zijn een hoop smartphones. Voor een onderzoek voor mijn afstuderen heb ik een keer drie smartphones gestest. Maar jij hebt er echt enorm veel gebruikt zo te zien :D!

Maar even terugkomend op je vraag. Misschien heb je het thema van de telefoon gewijzigd? Als je het standaard thema gebruikt worden zowel de bovenste als onderste balk grijs, maar wanneer je het rode thema selecteert heb je plots transparante balken. De balken zijn alleen transparant op het beginscherm maar als je naar de applist of naar een app gaat worden ze niet transparant.
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste