Verwijderd
Ik ga ervan uit dat Sony er eentje speciaal voor mij ingedaan heeft ;-)Trishul schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:54:
Apart, dus er zit toch een headset bij? Volgens de GSMarena review zat er alleen een kabel en lader bij. Headset is wel handig, zelfs mijn Sony XBA-4ip headset werkt niet met xperia's...
Mijn eerste Android
Was al effe geleden dat ik de Z in mijn handen had en na het lezen van alle reviews etc dacht ik dat hij groter was dan toen ik hem uiteindelijk uit pakte. Grootte is prima te doen, scherm is uitstekend. Kijkhoeken geen last van, ja zie op een gegeven moment dat d kleuren iets minder saturated zijn maar dat is ook alles. Overigens als ik een film kijk is dat effect bijna weg!
Meteen een 64Gb kaartje ingestopt en dat werd meteen herkent.
Wel valt de camera mij wat tegen in low light situaties. Moet er nog wat mee gaan spelen maar teveel ruisreductie en compressie volgens mij. Had al wel gelezen dat er een update aankomt daarvoor.
De MH750 zit er inderdaad bij, nog niet getest. Schijnt wel dat de LiveKey knop het niet doet en de volume &control buttons triggeren de livekey action op de Z1.
Voor de rest maar eens rustig ermee gaan spelen en tzt een uitgebreide review doen.
Volgens mij heeft het er mee te maken waar je het product koop. Want meen gelezen te hebben dat er in Engeland een andere headset bij zit.Trishul schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:54:
Apart, dus er zit toch een headset bij? Volgens de GSMarena review zat er alleen een kabel en lader bij. Headset is wel handig, zelfs mijn Sony XBA-4ip headset werkt niet met xperia's...
Livekey action?GroeneThee schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:36:
Ook hier is hij binnen.
De MH750 zit er inderdaad bij, nog niet getest. Schijnt wel dat de LiveKey knop het niet doet en de volume &control buttons triggeren de livekey action op de Z1.
Scherm: Super, kijkhoeken totaal geen last van.
Prestaties: Extreem snel, maar nog geen zware games gedraaid (iemand tips?)
Design: Heerlijk, ligt goed in de hand, en zeker niet te groot voor mij, ook niet in mijn broekzak
Er zat bij mij inderdaad ook een headset bij, nog niet getest overigens. Als iemand vragen heeft hoor ik het graag!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Rayman Jungle Run (en binnen een paar weken Rayman Fiesta Run). Niet zo heel erg zwaar (hoewel, soms heeft mijn Z er wat moeite mee), maar ziet er héérlijk uit op het Z1-display en is een van de beste Android-games tot nu toe!Dersan schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:42:
Sja, na een paar uurtjes ermee gespeeld te hebben, wat kan ik er van zeggen?
Scherm: Super, kijkhoeken totaal geen last van.
Prestaties: Extreem snel, maar nog geen zware games gedraaid (iemand tips?)
Design: Heerlijk, ligt goed in de hand, en zeker niet te groot voor mij, ook niet in mijn broekzak
Er zat bij mij inderdaad ook een headset bij, nog niet getest overigens. Als iemand vragen heeft hoor ik het graag!
Hopelijk doet de Z1 dit beter of net zo goed.
Misschien kan iemand eens een kleine review maken van de Z1. Liefst wel met vergelijking tot de XZ, S4 of de ONE
Verwijderd
Z1 heeft 1 dag prima gewerkt maar nu haal ik hem net uit mijn broekzak en doet hij niets meer. (vorige keer dat ik op telefoon keek had hij nog 85% accu). Morgen maar even contact opnemen met coolblue.
Wow, dat is een tegenvaller. Hopelijk krijg je meteen een nieuw toestel.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:20:
En toen deed de Z1 niets meer![]()
Z1 heeft 1 dag prima gewerkt maar nu haal ik hem net uit mijn broekzak en doet hij niets meer. (vorige keer dat ik op telefoon keek had hij nog 85% accu). Morgen maar even contact opnemen met coolblue.
Ik zit er alleen mee dat de nu.nl app niet/nauwelijks werkt. Hij start wel, maar haalt de headers niet op. De app volledig afsluiten/opnieuw installeren helpt ook niet echt. Meer mensen met dit probleem?
Ik zal volgende week een review schrijven. Is alleen best wel lastig, aangezien ik van een HTC Sensation af kom, dus het is net alsof ik mijn Lada heb ingeruild voor een Ferrari. Kan op school volgende week wel mooi de telefoon vergelijken qua kijkhoeken met de Z, geluid met de One etc. etc.Garret1410 schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:52:
Heb na de XS een Z gehad maar ben nu toch overgestapt op de galaxy S4. Misschien dat de Z1 mij weer van gedachten kan veranderen. Eerst maar eens afwachten. De S4 heeft een belachelijk mooi scherm, goede camera, goede luidspreker, snelle gps fix, goed wifi ontvangst.
Hopelijk doet de Z1 dit beter of net zo goed.
Misschien kan iemand eens een kleine review maken van de Z1. Liefst wel met vergelijking tot de XZ, S4 of de ONE
Verwijderd
Bedankt, heb ze gebeld en kan hem morgen retour sturen en vervolgens een nieuwe ontvangen. Misschien ben ik iets te hard van stapel gelopen want nadat ik het rode reset knopje had gevonden en gebruikt werk hij momenteel weer primaDersan schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:34:
[...]
Wow, dat is een tegenvaller. Hopelijk krijg je meteen een nieuw toestel.
Ik zit er alleen mee dat de nu.nl app niet/nauwelijks werkt. Hij start wel, maar haalt de headers niet op. De app volledig afsluiten/opnieuw installeren helpt ook niet echt. Meer mensen met dit probleem?

Nu.nl werkt bij mij helemaal prima, staat er nog iets van nu.nl gecached?
Geprobeerd te resetten? Powerknop en + (volume up) knop ingedrukt houden. Dan aan de stroom hangen.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:20:
En toen deed de Z1 niets meer![]()
Ah, heb het al, de oude app van nu.nl stond er nog op of is nog via mijn google account gedownload, en daar had ik een snelkoppeling van gemaakt...en die werkte niet meerVerwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:55:
[...]
Bedankt, heb ze gebeld en kan hem morgen retour sturen en vervolgens een nieuwe ontvangen. Misschien ben ik iets te hard van stapel gelopen want nadat ik het rode reset knopje had gevonden en gebruikt werk hij momenteel weer primaEven kijken hoe hij het de rest van de dag volhoudt.
Nu.nl werkt bij mij helemaal prima, staat er nog iets van nu.nl gecached?
Als Coolblue hem eerst beschouwde als DOA zou ik er gewoon een melding van maken zodat als het nog een keer gebeurt binnen een dag/week/maand je hem ook weer gewoon als DOA kan opsturen. Of het zekere voor het onzekere nemen en hem wel gewoon opsturen maar kan mij voorstellen dat je weinig zin hebt je nieuwe speeltje zo snel alweer kwijt te zijn.
Edit: Wat ik mij trouwens nog afvroeg, uit welke batch hebben de reviewers de z1 gehad? Aangezien daar ook geen oordopjes bijzaten en dergelijke..
[ Voor 6% gewijzigd door Dersan op 22-09-2013 15:51 ]
gewoon met oordoppen, en natuurlijk de box
zal binnenkort mijn bevindingen eens toelichten
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=321210041973
in het xperia Z topic lees ik over rode indicatoren bij waterschade,
nu heb ik pas net mijn sim erin gedaan, wat opvalt is dat rechts ervan een rood vierkantje zit,
is dit een indicator dat er water bij is geweest?
de telefoon is goed en wel 12 uur uit de verpakking en nog niet in de buurt van water geweest.
er staat onder in het klein het woord "off" met een pijltje ernaartoe gericht geen idee wat de betekenis hiervan is.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb nu nog een Note 1 die mij toch wat te groot is, Samsung ben ik qua skin en 'features' klaar mee (is allemaal te zwaar) en ik denk dat de Z1 met de camera, scherm en waterdichtheid echt een groot koop argument in handen heeft (voor mij dan).
Dus ik wacht vol spanning naar de eerste ervaringen, want dan wil ik de telefoon deze week nog gaan bestellen! :-)
Why so serious?
Na 4 jaar iphone even iets anders. Maar is tot op heden nooit een succes geweest. Ik ga het met deze echt een kans geven!
Dat klinkt wel interessant. Ik ben zeer tevreden met de Z, maar soms is het formaat wel een beetje onhandig. Een echte high-end smartphone met een iets kleiner scherm zou daarom wel interessant zijn als opvolger ergens volgend jaar voor mijn ZMaDLiVe schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:28:
Weten we toevallig ook al meer over de Z1 mini? Gaat geloof ik dezelfde hardware behuizen maar een kleiner scherm (4.3") en waarschijnlijk ook een kleinere accu.
Ik zit heel soms weleens te twijfelen over een iPhone, maar qua prijs en mogelijkheden blijf ik toch de voorkeur geven aan een Android toestel. En iOS7 op mijn iPad valt ook wat tegen.
[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 23-09-2013 13:01 ]
PSN id: NL_SToRM
En ook bang dat ik de z1 niet lang zal houden ivm het formaat. Die mini zou ideaal zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door Northernstar1 op 23-09-2013 15:42 ]
Verwijderd
Ben wel benieuwd na 2 jaar een htc(sensation) weer terug op sony....
Wat mij nu opvalt is dat de camera van de Note 3 vaak beter uit de tests komt dan die van de Z1.
zie deze uitgebreide vergelijking: http://www.eprice.com.tw/...eria-z1-i1-Honami-review/
Sommige lowlight foto's (maar niet eens alle) zijn op de Z1 iets scherper. Maar veruit het grootste deel van de foto's van de note 3 zijn minstens identiek of beter.
Vooral in dit soort allerdaagse foto's gaat er veel detail verloren in de Z1 foto's.
- gele stenen
- linker kant van het witte gebouw
Klik voor origineel en bekijk de foto's op ware grootte:
Z1
Note 3

[ Voor 55% gewijzigd door G4mert op 24-09-2013 12:03 ]
In de LG G2 schietspellen zie ik ook Z1-resultaten, zijn ook niet op en top...
AllAboutPhones; http://www.allaboutphones...23541/sony-xperia-z1.html
[ Voor 66% gewijzigd door CLB op 24-09-2013 12:07 ]
Dat idee heb ik ook altijd. De iPhone heeft op dat vlak nog niet zoveel concurrentie.Northernstar1 schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:41:
Iphone 5(s) is dan de enige optie. Rest is budget meuk, met 4 inch
En ook bang dat ik de z1 niet lang zal houden ivm het formaat. Die mini zou ideaal zijn.
Snel in de menu's maar traag in applicaties. Slechtste mobiele ontvangst, slechte wifi ontvangst. Moeilijk tekst selecteren. Klein scherm, hoewel wel scherp. Backups lastig te maken, bestanden op de telefoon zetten bijna niet normaal mogelijk. Accessoires zijn altijd duurder dan voor andere merken, een fatsoenlijke bumper kost gewoon €30. Accuduur is krap een dag bij normaal gebruik, minder bij veelvuldig gebruik.
Maar oke, bijna elke telefoon heeft wel iets. De ene heeft een slechte accu, of een minder scherm, of is zwaar en ga zo maar door. Uiteindelijk is het kiezen wat je het liefst hebt en compromissen sluiten op de rest.
Edit: oh, en reparaties natuurlijk. Aan Iphones gaat continue wel iets kapot. Het glas natuurlijk, maar ook de home en mute knop stoppen regelmatig met werken. Of het touchscreen. Of de volume knoppen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jiriki op 24-09-2013 13:43 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Accuduur mijn iphone 5: 2 dagen. Met welke smartphone red je dat?Jiriki schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:08:
Vind je dat? Komt misschien omdat ik verantwoordelijk ben voor de telecom en dus alles bij de hand heb en kan testen, maar ik vind de Iphones de laatste jaren zo tekort schieten.
Snel in de menu's maar traag in applicaties. Slechtste mobiele ontvangst, slechte wifi ontvangst. Moeilijk tekst selecteren. Klein scherm, hoewel wel scherp. Backups lastig te maken, bestanden op de telefoon zetten bijna niet normaal mogelijk. Accessoires zijn altijd duurder dan voor andere merken, een fatsoenlijke bumper kost gewoon €30. Accuduur is krap een dag bij normaal gebruik, minder bij veelvuldig gebruik.
Maar oke, bijna elke telefoon heeft wel iets. De ene heeft een slechte accu, of een minder scherm, of is zwaar en ga zo maar door. Uiteindelijk is het kiezen wat je het liefst hebt en compromissen sluiten op de rest.
Edit: oh, en reparaties natuurlijk. Aan Iphones gaat continue wel iets kapot. Het glas natuurlijk, maar ook de home en mute knop stoppen regelmatig met werken. Of het touchscreen. Of de volume knoppen.
Reparaties? Sinds de 3G heb ik al iPhones. Nooit iets mee gehad. Het is ook het enige toestel dat waarde houdt. Ik heb nu de z1 besteld, maar weet nu al dat het een tijdelijk speeltje is tot de 5s er is.
Android is t gewoon allemaal nog net niet....
T enige waar je mijns inzien gelijk in hebt is dat vreselijke iTunes! Maar behalve voor muziek niet meer echt noodzakelijk. Spotify is een goede oplossing.
Volgens vodafone is mijn z1 naar de koerier nu trouwens. Ben benieuwd naar m'n nieuwe koelkast
Morgen in Eindhoven:

[Aanbieding] T-Mobile Openingsacties
[ Voor 19% gewijzigd door GS88 op 24-09-2013 15:24 ]
Rotterdam
Belachelijk goede aanbieding. In totaal maar 870 euro en heb je ook nog onbeperkt mobiel bellen en smsen en 5GB internetGS88 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:23:
Voor wie het nog niet wist...
Morgen in Eindhoven:
[afbeelding]
[Aanbieding] T-Mobile Openingsacties
Accuduur van de Z1 lijkt niet geweldig te zijn iig.
Gewoon met gewoon gebruik makkelijk 1 dag te redden, zoals iedere smartphone dus. Niet goed of slecht dusTortelli schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:31:
Goeie deal inderdaad, jammer dat ik mijn abbonement net verlengd heb als sim only. Toch wacht ik ondanks de positieve reviews nog even op de Nexus 5.....
Accuduur van de Z1 lijkt niet geweldig te zijn iig.
Klopt, hopelijk wordt de Nexus 5 weer zo goedkoop of hoogstens maar 450 euroTortelli schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:33:
Het zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan mijn S2 (met extended accu). Voorkeur voor de Nexus 5 zit vooral in stock android.
in het album bedoel ik dan he
ik kan andere personen wel taggen maar mezelf lukt niet...
Stelde per ongeluk abonnement gerelateerde vraag. Reactie gewijzigd.
[ Voor 105% gewijzigd door Lowizi op 24-09-2013 20:52 ]
ik vind de brede bezels eigenlijk wel handig, makkelijk webpagina's lezen, filmpje kijken oid...lowizi schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:38:
Na de G2 te hebben gezien kan ik maar moeilijk aan bredere bezels van de Z1 wennenOf zou het in het echt wel meevallen? Vergelijkbaar met de S4 misschien?
Stelde per ongeluk abonnement gerelateerde vraag. Reactie gewijzigd.

Geef mij maar smalle bezels, het is geen tablet
Ik zit al 3 maanden te wachten op de release telefoons die nu zijn uitgekomen:Note 3, Z1, Iphone 5s.
Ik wil echt graag de Z1, maar de grootste twijfel zit in de shatterproof screen protector. Ik lees dat er na 1 dag al veel krassen opzitten, en bij een S4 bijvoorbeeld pas na maanden. Is dit echt waar? Nu kun je hier wel nog een screen protector op plakken, maar dan voelt het eigenlijk allemaal te goedkoop en onnodig. En hoe zit het met de schermkwaliteit? Blijft dat hetzelfde als je er nog een screen protector over plakt? Hoe zien jullie hierop tegen, iemand ervaring hiermee?
Ik wil morgen deze gaan aanschaffen, maar die screen protector probleem weerhoudt me om deze te kopen. Kan iemand mij toch overhalen?

Vertrouw je dat niet, koop je een goede third party screenprotector en gebruik je die, klaar, no problem.
Ik durf die shatterproof er niet af te halen...dalijk gaat die sneller kapot zonder....En het blijkt ook moeilijk om deze af te halen. Ik durf dat eigenlijk niet zelf te doen, omdat ik bang ben dat ik het glas beschadig.CLB schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:23:
Screenprotector eraf en klaar, glas is ook gehard.
Vertrouw je dat niet, koop je een goede third party screenprotector en gebruik je die, klaar, no problem.
Ik wil wel een nieuwe erover heen plakken eentje van Krusell ofzo, maar kost ook alweer 24 euro. Maar hoe zit het dan met de kwaliteit van het scherm?
Is denk ik vooral ervaringen van anderen afwachten. Zo krast de shatter proof sheet van de Xperia S bijvoorbeeld bijna niet, maar die van de Xperia Z krast al als je er naar kijkt.Edy27 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:21:
Beste mensen,
Ik zit al 3 maanden te wachten op de release telefoons die nu zijn uitgekomen:Note 3, Z1, Iphone 5s.
Ik wil echt graag de Z1, maar de grootste twijfel zit in de shatterproof screen protector. Ik lees dat er na 1 dag al veel krassen opzitten, en bij een S4 bijvoorbeeld pas na maanden. Is dit echt waar? Nu kun je hier wel nog een screen protector op plakken, maar dan voelt het eigenlijk allemaal te goedkoop en onnodig. En hoe zit het met de schermkwaliteit? Blijft dat hetzelfde als je er nog een screen protector over plakt? Hoe zien jullie hierop tegen, iemand ervaring hiermee?
Ik wil morgen deze gaan aanschaffen, maar die screen protector probleem weerhoudt me om deze te kopen. Kan iemand mij toch overhalen?
Ik ben al 3 maanden aan het wachten, ik heb geen telefoon en ik hou het niet langer vol.cordonbleu schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:27:
[...]
Is denk ik vooral ervaringen van anderen afwachten. Zo krast de shatter proof sheet van de Xperia S bijvoorbeeld bijna niet, maar die van de Xperia Z krast al als je er naar kijkt.
Maar ik denk dat het dezelfde shatterproof protector is als de Z, want die telefoon is ook waterbestendig,En aan die ervaring te lezen klopt mijn redenering. Dus eigenlijk dat er veel krassen opkomen te zitten.
[ Voor 18% gewijzigd door Edy27 op 24-09-2013 22:36 ]
Uhm het is een plasticje, of die erop zit of niet, als je toestel bijvoorbeeld valt, helpt er niks.Edy27 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:26:
Ik durf die shatterproof er niet af te halen...dalijk gaat die sneller kapot zonder....
Uhm zie je al ervaringen dan, niks moeilijks, naaldje ertussen en trekken maarEn het blijkt ook moeilijk om deze af te halen.
Zolang jij niet met een kettingzaag je protector eraf wilt halen gebeurd er niksIk durf dat eigenlijk niet zelf te doen, omdat ik bang ben dat ik het glas beschadig.
Ligt aan het type protector, of die er goed opzit ivm luchtbelletjes, goed opdroogt als het een natte is enz.Maar hoe zit het dan met de kwaliteit van het scherm?
Misschien in het accessoires-topic...BinaryRun schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:29:
Heeft iemand al ervaring met bepaalde covers e.d. ?
Iets wat ik veronderstelde ja, en wat zo te zien best juist kan zijn, wat denk je van eerst zelf zien?Edy27 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:29:
Maar ik denk dat het dezelfde shatterproof protector is als de Z, want die telefoon is ook waterbestendig,En aan die ervaring te lezen klopt mijn redenering. Dus eigenlijk dat er veel krassen opkomen te zitten.
Voor de wanna-readers nog wat reviews:
• AllAboutPhones
• CNET Asia
• CNET UK
• DigitalSpy
• Engadget
• GSMArena
• Nu.nl
• PhoneArena
• Pocket-Lint
• T3
• V3
• Wired
Enige nadeel van deze telefoon is wel, dat je goed moet opletten hoe je hem in je zak doet. Ik heb altijd mijn telefoons met de beeldschermzijde naar mijn been toe in mijn zak, maar zoals duidelijk is, de voor en achterkant van de Z1 voelen precies hetzelfde...even wennen dus.
Went wel, door de knop aan de zijkant weet je precies hoe die moetDersan schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:02:
Ik heb hem in ieder geval sinds zaterdag in gebruik en nog geen krasjes op de sheet. Maargoed, ligt er misschien ook aan hoe je hem gebruikt, ben op zich niet extreem zuinig op mijn telefoons maar mijn HTC Sensation heeft na 2 jaar gebruik maar 1 krasje van 1mm op het scherm, die bijna niet te zien is.
Enige nadeel van deze telefoon is wel, dat je goed moet opletten hoe je hem in je zak doet. Ik heb altijd mijn telefoons met de beeldschermzijde naar mijn been toe in mijn zak, maar zoals duidelijk is, de voor en achterkant van de Z1 voelen precies hetzelfde...even wennen dus.
Heb hem al sinds zaterdag. Kan geen , naar mijn smaak, mooie cover vinden dus voorlopig gewoon 'naakt' in The pocket. In mijn jas, broekzak of in een tas. Nog geen enkele kras te zien!Edy27 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:21:
Gewoon doen!
Voor goeie guides zie: XDA developers
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Haha...klinkt al beterGroeneThee schreef op woensdag 25 september 2013 @ 06:28:
[...]
Heb hem al sinds zaterdag. Kan geen , naar mijn smaak, mooie cover vinden dus voorlopig gewoon 'naakt' in The pocket. In mijn jas, broekzak of in een tas. Nog geen enkele kras te zien!
Gewoon doen!
[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 25-09-2013 09:37 ]
Dat is dus met WiFi aan en bluetooth op standby.
[ Voor 32% gewijzigd door tcviper op 25-09-2013 10:29 ]
Ligt niet aan 5", ligt aan de (te grote) buitenmaten die Sony heeft gebruikt:tcviper schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:20:
Vind het een geweldig toestel, super snel ook blijf alleen met het punt zitten dat 5" toch eigenlijk
erg groot is, vooral voor in broekzak (waar voorheen iphone 5 zat), wat vinden jullie daar nu van?

5,0" Xperia Z1: 144.0 x 74.0 x 8.5 mm
5,0" Xperia Z: 139.0 x 71.0 x 7.9 mm
5,0" Xperia ZL: 131.6 x 69.3 x 9.8 mm
5,2" LG G2: 139.0 x 71,9 x 8.9 mm
[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 25-09-2013 12:46 ]
Dit is een punt waar Sony voor de opvolger aan kan werken die in mijn broekzak zal komen danCLB schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:40:
[...]
Ligt niet aan 5", ligt aan de (te grote) buitenmaten die Sony heeft gebruikt:
[afbeelding]
5,0" Xperia Z1: 144.0 x 74.0 x 8.5 mm
5,0" Xperia Z: 139.0 x 71.0 x 7.9 mm
5,0" Xperia ZL: 131.6 x 69.3 x 9.8 mm
5,2" LG G2: 139.0 x 71,9 x 8.9 mm
Had precies hetzelfde hoor. Heb nu een RAZR maxx, maar vond hem de laatste tijd zelfs met een custom ROM wat aan de trage kant. De accutijd is echter ongekend (een 3300mah accu). Echter na meer dan een jaar deze telefoon te hebben gehad is het toch tijd voor iets anders. Het moest een grote accu hebben>3000mah en semi-waterdicht zijn. Dus is het enige alternatief op chinese telefoon na, de Z1. Kon ook wat langer wachten op alternatieven aangezien ik zeker weet dat dit een markt is die beter gaat worden bedient in de toekomst.AMARONE schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:52:
[...]
Dit is een punt waar Sony voor de opvolger aan kan werken die in mijn broekzak zal komen dan
Overigens verwacht ik verbeteringen in de accuduur bij de Z1 zodra de eerste custom kernels en roms verschijnen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
bij een whatsapp spring mijn scherm elke keer aan, ik wil alleen een oplichten ledje hebben.
bij mijn voorgaande telefoon gebeurde dit namelijk wel.
Dit is een instelling binnen whatsapp zelf.mesm90 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:14:
is het mogelijk om het scherm op een of andere manier uit te laten tijdens een notificatie,
bij een whatsapp spring mijn scherm elke keer aan, ik wil alleen een oplichten ledje hebben.
Kan je kiezen voor scherm aan bij notificatie.
Verwijderd
Op het moment dat ik hem aan de sony bluetooth speaker hang (pre order bonus) dan sterft wifi redelijk. Hij blijft signaal krijgen maar met youtube of sony unlimited krijg ik vrijwel geen media afgespeeld (iedere keer 10 sec filmpje, 10 sec wachten, 10 sec filmpje etc etc).
Zou een andere user die ook de speaker heeft dit kunnen testen? Kijken of het een universele bug is of een probleem met enkel mijn toestel.
Maar als ik die telefoon in het licht hou onder de bureaulamp en als ik de telefoon op en neer kantel, zie ik een streep met kleine witte puntjes meelopen van onder naar boven of van links naar rechts.
Hebben jullie dit ook? Waarom is dit?
sig
Is er een mogelijkheid om dat te veranderen?
Toen ik thuis kwam had ik de mac adres in mijn router gedaan en probeerde contact te maken met de wifi. Tot mijn verbazing kon de Z1 mijn wifi netwerk niet zien. Terwijl mijn ipad en de lumia dat wel contact hadden en de z1 lag pal naast de router. De Z1 zag wel n groot aantal ziggo routers in de buurt.
Om een lang verhaal kort te maken. Op een of andere manier ziet de Z1 mijn wifi netwerk niet als de channel keuze niet op automatisch staat. Ik had de router wifi op channel 13 staan.
Ipad en lumia hebben daar geen probleem mee maar de Z1 wel. Toen ik in mijn router dus channel keuze op automatische had gezet zag de Z1 mijn wifi wel.
Wel raar dat een de Z1 dat niet kan terwijl de concurrentie er wel mee om kan gaan.
Een andere klein puntje wat raar was dat ik had de Z1 aan de oplader hangen en ik was een youtube film aan het kijken. Kreeg opeens een popup er wordt meer stroomgebruikt dan dat er geladen wordt. En toen hield het op met laden.
Maar ben er blij mee nu nog even de tijd nemen om mijn itunes bibliotheek over zetten.
Hier geen problemen mee. Ik zet mijn speaker in de keuken, stream via Wifi muziek van mijn NAS terwijl ik aan de andere kant van het huis ben (ca. 10 meter).Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:34:
Weer een leuke bug gevonden![]()
Op het moment dat ik hem aan de sony bluetooth speaker hang (pre order bonus) dan sterft wifi redelijk. Hij blijft signaal krijgen maar met youtube of sony unlimited krijg ik vrijwel geen media afgespeeld (iedere keer 10 sec filmpje, 10 sec wachten, 10 sec filmpje etc etc).
Zou een andere user die ook de speaker heeft dit kunnen testen? Kijken of het een universele bug is of een probleem met enkel mijn toestel.
In Smart Connect kan je bovenaan bij de gebeurtenis die bij hoodftelefoon hoort de checkbox-slider uitzetten.EnnaN schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:50:
Weet iemand iets over smart-connect? Als ik mijn headphones in de Z1 steek krijg ik een popup die zegt dat ik op de "app key" heb gedrukt. Daarna kan ik kiezen wat er opstart (kan geen radio oid kiezen), en als ik 'none' kies komt iet toch weer terug de volgende keer
Kan niet aangepast worden. Vanaf de volgende grote update is dit voor de rest van de 2013-familie (onder andere de Z) ook zo.jeroendh schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:54:
Ik zie dat het instellingen menu in het wit is. In tegenstelling tot de z waar hij zwart is.
Is er een mogelijkheid om dat te veranderen?
Dat zijn de sensorlijnen van het capacitieve touchscreen die je ziet. Helemaal normaal, is zichtbaar bij alle Xperia's onder heel sterk licht. (Ik vind het er nog wel cool en high-tech uitzienEdy27 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:43:
Mensen, ik heb de sony xperia z1 bij Mediamarkt gehaald.
Maar als ik die telefoon in het licht hou onder de bureaulamp en als ik de telefoon op en neer kantel, zie ik een streep met kleine witte puntjes meelopen van onder naar boven of van links naar rechts.
Hebben jullie dit ook? Waarom is dit?
Mijn scherm van de Z1 is veel geler als die van mijn Z. Hoe kan dit?
Staan allebei op max helderheid, en auto helderheid staat uit.
En ik vind de notificatie led persoonlijk erg zwak.
Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE
Nee,jeroendh schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:01:
[...]
Dit is een instelling binnen whatsapp zelf.
Kan je kiezen voor scherm aan bij notificatie.
Ik kan helaas nergens de functie vinden dat mijn scherm aan moet gaan.
ook al mijn inkomende berichten staan op "geen popup" dus hier kan het niet aan liggen.
Ik heb de Z1 ook sinds vandaag, dus het is nog even aftasten. De snelheid is in ieder geval heerlijk, maar dat kan ook niet anders met zo'n snapdragon 800.
Ik kom van een Galaxy S2 welke eigenlijk een heel mooi amoled scherm had (even het aantal pixels/scherpte dus niet meegenomen). Moet zeggen dat ik het scherm van de Z1 helemaal niet vind tegen vallen. Integendeel zelfs, de kleuren zijn veel natuurgetrouwer dan mijn oude S2. De kijkhoeken zijn natuurlijk wel een nadeel maar dit vind ik, met zoveel anderen, geen probleem.
Software is tot nu toe stabiel. Ik vind de bijna stock look in combinatie met de Sony Eye Candy (Camera, Galerij, Walkman) super. Zeker in vergelijking van al die kleurrijke skins van de concurrenten (Huwawei, Samsung, LG, HTC (iets minder maar te veel een eigen user experience)).
Camera nog niet kunnen testen..
Grootte: Ja dit was wel een twijfel puntje voor me, maar hij ligt wel lekker in de hand moet ik zeggen. Misschien even wennen... Ik denk wel dat LG dit beter doet (G2), vooral met de dunne bezels.
Design, ja wat kan ik zeggen, super strak. Ik vind het persoonlijk de mooiste telefoon die er nu is. Het is wel een telefoon die je echt niet moet laten vallen. Ik ben altijd erg voorzichtig maar zelfs ik moet toegeven dat de S2 nog wel eens een goed stootje kon hebben.
Tot nu toe dus nog erg tevreden!
kan niet anders zeggen dan Wow!
Is de trilfunctie bij jullie ook zo luid? Als ik snel achter Elkaar typ is het net zo'n Klein motortje van een grasmaaier.
Ben zelf erg tevreden over het scherm. Het "gerucht" over meerdere schermen stamt van het esato forum en is eigenlijk al redelijk snel ontkracht... maar je houd altijd trollen die dat graag weer nieuw leven in blazen. Op XDA loopt een thread waarbij verschillende mensen dmv een tool aan kunnen geven welk scherm zij hebben; iedereen, geen uitzondering, heeft een scherm gemaakt door Sharp.
Toestel uitgepakt en was wel onder de indruk van het scherm. Afkomend van een htc 8x.
Hmm, dat zie ik niet helemaal? Als ik de hoofdtelefoon er in duw krijg ik een popup met keuzemenu voor none/evernote/trackid. Druk ik boven 1x op de title (back), dan kom ik in een menu met alleen "assign and search' (wederom hebben ze het hier over de 'app key', waarvan ik niet weet wat het is), en als ik dan weer op de title druk kom ik in een menu van de 'headset' (niet headphones om 1 of andere reden).AmbroosV schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:49:
[...]
In Smart Connect kan je bovenaan bij de gebeurtenis die bij hoodftelefoon hoort de checkbox-slider uitzetten.
Dat menu heeft Call key settings en app key settings (die laatste gaat naar het menu waar ik net vandaan kom), en een menu met events. Uit dat onderste menu heb ik al 'music on the go" (oid) verwijderd, maar dat heeft niet geholpen. Ik zie zo niet wat ik nog meer uit kan zetten?
Mijn conclusie is dat het systeem kennelijk denkt dat ik op een of andere 'app key' heb gedrukt, en dus kennelijk iets wil?
(btw: die wireless speaker is trouwens best een leuk ding. Nog niet bedacht wanneer ik hem zou gebruiken binnenkort, maar geinig desalniettemin. weet nog niet of het een marktplaatskandidaat is of niet...)
[ Voor 8% gewijzigd door EnnaN op 26-09-2013 09:17 . Reden: reactie op nieuwe post tussendoor ;) ]
sig
edit:
de fout met de bijgeleverde oordopjes is bij mij opgelost,
ik kan nu met de knop van de luidsprekers liedjes afspelen/pauzeren en liedjes skippen, e.d. kan je instellen met de app smartkey van sony (nog wel eerst downloaden uit de store)
[ Voor 44% gewijzigd door mesm90 op 26-09-2013 10:03 ]
.534 denk ik? http://www.xperiablog.net...14-1-g-1-534-rolling-out/mesm90 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:52:
[...]blijkt de eerste update al klaar te staan
Wat werkt dat NFC toch mooi.
Apparaat is bloedje snel! Prachtig scherm en heb geen last van slechte kijkhoeken.
De functie op de camera dat je een foto maakt en vervolgens de beste kan kiezen is erg leuk. Knap ingebouwd!
Strakke behuizing, ligt prettig in de hand. De wifi functie (automatisch uitschakelen Wifi zodra je een locatie verlaat, werkt ook prettig)!
Hebben meer mensen er last van dat de trilfunctie redelijk luid is?
Bij mij gaat het scherm niet aan, maar gaat er een blauw ledje knipperen. Dus het moet toch anders kunnen. Ik heb niks ingesteld of veranderd.mesm90 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:14:
is het mogelijk om het scherm op een of andere manier uit te laten tijdens een notificatie,
Hmm, dan misschien toch maar eens kijken of ik hem kan ruilen.CLB schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:17:
Was bij m'n eerste Sony Xperia ZL ook zo, ligt gewoon aan de montage, kan per device verschillen.
Had het idee dat ik ook een dode pixel heb namelijk.
Heb hiervoor diverse HTC´s gehad (HD2/Evo 3D/One X) en nu overgestapt op Sony omdat ik eigenlijk wel zin had in wat anders. En dat is tot nu toe geslaagd!
Heb geen last van de beperkte kijkhoeken tot nu toe. Accuduur ben ik ook dik tevreden over, 's ochtends om 7 uur van de lader en 's avonds om 18 uur nog 70% over.
Kon in Amsterdam ook gelijk 4G even uittesten en was verbaasd over de snelheid waarmee websites en (grote) bestanden geladen worden.
Heb de camera ook nog even uitgeprobeerd en lijkt voor mij meer dan voldoende. Heb nog even een filmpje geschoten onder de kraan, omdat het kan
Nog even opzoek naar een inductielader, want erger me nu al aan het openen van dat klepje.
De speaker wilde ik eigenlijk verkopen, maar bij nader inzien toch maar niet gedaan, omdat de kwaliteit van het geluid best wel goed is. Staat nu dus op het nachtkastje.
[ Voor 10% gewijzigd door Mnix91 op 26-09-2013 11:11 ]
Iemand ook al geroot? Of mis ik iets?
[ Voor 14% gewijzigd door MusicAddict op 26-09-2013 12:06 ]
Ik ga vanmiddag rooten. Nog geen custom roms maar dat komt nog. Telefoon wordt idd belachelijk warm in Chrom. procentjes vliegen ervanaf. Dat moet echt beter.MusicAddict schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:03:
Zou je met root de cpu kunnen managen via een app? Ik vind het wat overdreven dat als ik in Chrome browse alles zo warm wordt. Lijkt alsof hij op 100 procent loopt. Lijkt me ook beter voor de batterijduur..
Iemand ook al geroot? Of mis ik iets?
ik gebruik sinds een tijdje deze browser:MaDLiVe schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:13:
[...]
Ik ga vanmiddag rooten. Nog geen custom roms maar dat komt nog. Telefoon wordt idd belachelijk warm in Chrom. procentjes vliegen ervanaf. Dat moet echt beter.
Google Play: Maxthon Web Browser

/reaktie waarom 1 van mij oortjes niet werken op m'n Z1 (Want die vereist CTIA dus?)
[ Voor 6% gewijzigd door Tjark op 26-09-2013 12:43 ]
*insert signature here