• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-07 11:47
G4mert schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:33:
Bij PDAShop krijg je er een Sony SRS-BTX300 Bluetooth Speaker bij van 199 euro.

http://www.pdashop.nl/pro...Kvz3LOAw7kCFa7JtAodCg0A8g
Die krijg je er bij elke pre-order bij. Niet alleen bij PDAshop. |:(
Openingspost niet gelezen?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:24
Ehm, eh...wat?

*knip* & weg

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 11-09-2013 22:29 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 17:02
Volgende keer raag een topicreport ipv zelf reageren.

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 11-09-2013 22:30 ]

Man - a being in search of meaning

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-07 14:30
Daarstraks de Z1 geprobeerd, echt snel vergeleken met de Z1. 100% smooth, geen hiccup te bekennen. De nieuwe cameramodi (timeshift, AR, ...) zijn gigantisch leuk om mee te spelen. Het scherm heeft een veel beter contrast, diepere kleuren en iets betere kijkhoeken - vergeleken met de Xperia Z (maar het verschil is niet erg groot). Dit was wel een ongekalibreerd prototype dus ik weet niet hoe retailmodellen het doen, dat kan ik je misschien binnen twee weken zeggen (maar dan liggen ze ook al in de winkel normaal).

Door de afgeronde hoeken vond ik 'm aangenamer in de hand liggen, hij voelt nauwelijks groter aan, wel veel steviger.

Overall een heel leuke telefoon. Upgraden vanaf een andere 2013-telefoon is waarschijnlijk net niet de moeite, maar als je nu een iets oudere telefoon vervangt is een Z1 wel een heel, heel erg goede keuze.

• Mitchrps
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 12:42
AmbroosV schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:15:
Daarstraks de Z1 geprobeerd, echt snel vergeleken met de Z1. 100% smooth, geen hiccup te bekennen. De nieuwe cameramodi (timeshift, AR, ...) zijn gigantisch leuk om mee te spelen. Het scherm heeft een veel beter contrast, diepere kleuren en iets betere kijkhoeken - vergeleken met de Xperia Z (maar het verschil is niet erg groot). Dit was wel een ongekalibreerd prototype dus ik weet niet hoe retailmodellen het doen, dat kan ik je misschien binnen twee weken zeggen (maar dan liggen ze ook al in de winkel normaal).

Door de afgeronde hoeken vond ik 'm aangenamer in de hand liggen, hij voelt nauwelijks groter aan, wel veel steviger.

Overall een heel leuke telefoon. Upgraden vanaf een andere 2013-telefoon is waarschijnlijk net niet de moeite, maar als je nu een iets oudere telefoon vervangt is een Z1 wel een heel, heel erg goede keuze.
Klinkt goed, ben echt benieuwd naar de camera functies! Nog een paar weekjes wachten.
Heb je toevallig ook het geluid kunnen testen?

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ben benieuwd! Mijn Z is helaas net overleden tijdens het karten en een goede crash, dus de Z1 klinkt als een mooi alternatief!

• AmbroosV
Mitchrps schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:34:
[...]

Klinkt goed, ben echt benieuwd naar de camera functies! Nog een paar weekjes wachten.
Heb je toevallig ook het geluid kunnen testen?
Ah, niet aan gedacht. Het event ging vooral over de QX10 en QX100, en er waren een paar medewerkers met een paar Z1's om te testen.

Anoniem: 445490

damm als ze al zulke gasten filmpjes laten maken ;w

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 02:52
CLB schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:49:
Heb toch het idee dat Sony bij z'n waterdichte devices andere shatters gebruikt hoor, bij de ZL, no problem.
Idee heb ik ook, Mijn S kreeg pas na 10 maanden een krasje op die shatter wat bij de Z al in 1 dag gebeurde.

• Mitchrps
AmbroosV schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:17:
[...]

Ah, niet aan gedacht. Het event ging vooral over de QX10 en QX100, en er waren een paar medewerkers met een paar Z1's om te testen.
Waarschijnlijk toch niet de ideale plek om zoiets te proberen. Maar dit wordt sowieso een verbetering vanuit mijn galaxy s2, daar zit ik altijd met m'n vingers op dat speakertje. :P

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:42
Daarstraks de Z1 geprobeerd, echt snel vergeleken met de Z1. 100% smooth, geen hiccup te bekennen. De nieuwe cameramodi (timeshift, AR, ...) zijn gigantisch leuk om mee te spelen.
Twijfel heel erg of ik zal pre-orderen (Speaker of Smartwatch(BE)) of ik toch nog heel even zal wachten op echte reviews. Met name voor de camera, wat voor mij een belangrijke reden voor aanschaf is.
[...]Is een Z1 wel een heel, heel erg goede keuze.
Eerst maar is afwachten of die ook veel problemen gaat krijgen met achterkanten / behuizingen, like the Z :)
GroeneThee schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:01:
Met name voor de camera, wat voor mij een belangrijke reden voor aanschaf is.
20.7MP is natuurlijk pure overkill voor een telefoon, imho meer marketingwaardig dan beter...
Ze kunnen wat doen aan de belichting, lichtopvang en stabilisatie, maar toch ben ik benieuwd.
Ding heeft geen Optical Image Stabilization, maar softwarematige stabilisatie namelijk, hmmz.

Heb toch de laatste tijd een beetje een iPhone 4S / 5S gevoel bij de Z1, een upgrade van de Z, meer niet.
Sony is zo innovatief, laat dat dan aub zien! Lijkt ook een beetje op HTC... Prachtige HTC One X, kleine upgrade met de One X+ en dan opeens weer *pats boem* een prachtige HTC One tevoorschijn toveren...

[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 12-09-2013 10:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GroeneThee
Unboxing van de Z1 :
http://unleashthephones.c...ng-and-first-impressions/
20.7MP is natuurlijk pure overkill voor een telefoon, imho meer marketingwaardig dan beter...
Ze kunnen wat doen aan de belichting, lichtopvang en stabilisatie, maar toch ben ik benieuwd.
Ding heeft geen Optical Image Stabilization, maar softwarematige stabilisatie namelijk, hmmz.
Ik gebruik mijn telefoon (huidig 4s) naast bellen veel voor surfen, email en foto's maken. Dus het grotere scherm gaat helpen bij het eerste en ik hoop de sensor, lens etc bij het laatste. Als fervent fotograaf weet ik dat alleen meer MP niet zaligmakend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07 12:18
Ze hebben ook de camera sensor grootte verhoogd naar 1/2.3" evengroot als goedkopere compact camera's. Als je de camera vergelijkingen leest van de Z1 tov andere smartphones, doet de Z1 het best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 00:21
Voor zover ik weet vanhet prototype had deze Infrarood, Allaboutphones noemt het wel maar ik kan het nergens terugvinden in de specificaties. Iemand die kan bevestigen dat de Z1 Infrarood heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ierlandfan schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:07:
Voor zover ik weet vanhet prototype had deze Infrarood, Allaboutphones noemt het wel maar ik kan het nergens terugvinden in de specificaties. Iemand die kan bevestigen dat de Z1 Infrarood heeft?
Niet het geval, mogelijk wel voor de Japanse versie (die nog niet is aangekondigd) maar in ieder geval niet voor de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 23:36
Review op Cnet was niet zo positief over de camera. Kan misschien aan de software liggen.

• Amaze86
Vind de foto's er goed uit zien,zo samsung heeft beeld.Jammer dat sony er geen extra moeite voor doet om de kijkhoeken te verbeteren.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Raketje94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-07 09:53
Ik heb intresse in deze telefoon alleen ik zat een beetje te kijken bij abbonementen en zag daar 5 verschillende z1 versie's staan.

Namerlijk: Black, T Black, White, T White en Purple

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is?
Overigens zijn de Black, White en Purple duurder dan de "T Black & White"

• Mitchrps
jeffrey994 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 02:08:
Ik heb intresse in deze telefoon alleen ik zat een beetje te kijken bij abbonementen en zag daar 5 verschillende z1 versie's staan.

Namerlijk: Black, T Black, White, T White en Purple

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het verschil is?
Overigens zijn de Black, White en Purple duurder dan de "T Black & White"
De T versie is van T-Mobile. Dan krijg je hem geleverd met wat extra apps van T-Mobile zelf.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:51
Als aanvulling op de foto's van CLB: Hardware.info heeft gisteren een bericht geplaatst met foto's die door Sony zelf gemaakt zijn met de Z1.

Het Flickr album is hier te vinden van Sony.

Het zijn overigens wel allemaal foto's genomen in het donker.

edit: @hieronder: je hebt gelijk.. foute info dan van HWinfo

[ Voor 19% gewijzigd door yorroy op 14-09-2013 12:38 ]

• arwin1993
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:35
De foto's komen niet van Sony maar van een reviewsite.

http://unleashthephones.c...es-tiong-bahru-singapore/

• AquaSheep
Uitgebreide preview van GSMArena.
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z1-review-983.php

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:51
Sta toch wel te kijken van het hoge contrast dat gsmarena hier gemeten heeft bij de Z1. Bovendien vinden ze de kijkhoeken erg goed. Als ik daarentegen op youtube kijk naar vergelijkingen tussen de Z1, LG G2 en HTC One bijvoorbeeld zie ik toch nog steeds een witte waas over het scherm van de Z1 komen als deze onder een hoek komt. Ziet er hetzelfde uit als bij m'n Z en die vonden ze wel heel slecht.... Vind het toch maar vreemd.
Retail vs testexemplaren, verschillende type panelen, testomstandigheden...

• cordonbleu
Probleem daarvan is dat dat ook ten tijde van de Z werd gezegd....

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik vind het ook wel ironisch dat Sony ook de panelen voor de HTC One en Find 5 (de beste schermen op het moment) produceert en zelf een veel slechter resultaat neerlegt met dezelfde panelen...

• AmbroosV
Van de Z1's die ik heb gezien was het display altijd erg, erg goed. Denk niet dat er veel problemen met de displays zullen zijn deze generatie, ze weten bij Sony dat het wat minder was tot nu toe en ik ben er zeker van dat ze er wat meer op hebben gelet.

De Z2 is echt een doorontwikkeling van de Z, het is de eerste keer dat ze echt op die manier een telefoon bouwen. Ze hebben dus al wat ervaring met de form factor.

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
ArcticWolf schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:24:
ik vind het ook wel ironisch dat Sony ook de panelen voor de HTC One en Find 5 (de beste schermen op het moment) produceert en zelf een veel slechter resultaat neerlegt met dezelfde panelen...
Hoezo de beste schermen? Persoonlijke voorkeur? Leg FF uit.
Kleuren, contrast, zwartwaarden, kijkhoeken enzovoort :)

• ArcticWolf
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:14:
Kleuren, contrast, zwartwaarden, kijkhoeken enzovoort :)
^^ dat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Nou ben wel benieuwd naar de "enzovoort" dan :)

De One heeft een geweldig scherm, ben ik met je eens. Maar klinkt dus meer als persoonlijke voorkeur als je het zo brengt. Ik heb hier een One en een S4 naast elkaar liggen, en ben van mening dat Amoled met Full HD in ieder geval niet onderdoet voor de lcd van de One. Vorige generatie wel, nu niet meer echt. Al helemaal niet op de punten die jullie noemen.

Kleuren - Ok dit blijft een discutabel punt. Ik denk dat hier persoonlijke voorkeur de grootste rol speelt. Oversaturated blablayouknowthedrill. Maar inmiddels via de instellingen zo aan te passen dat er weinig verschil in zit met de lcd's. De kleurtemperatuur van de S4 bijvoorbeeld is bijzonder goed, wit is gewoon
net zo wit als bij de lcd's nu.

Contrast/zwartwaarden - Sja, lijkt me duidelijk wie hier als winnaar uit de bus komt. Amoled pixels uit dus zwart is zwart dus eigenlijk oneindig contrast maardathoefikjullienatuurlijkniettevertellenenzo. Ik neem aan dat jullie het op dit punt wel met mij eens zijn.

Kijkhoeken - Als ik het zo vergelijk nu, zijn de kijkhoeken minstens net zo goed. Misschien die van de S4 iets beter eigenlijk. Wanneer hebben jullie dat vergeleken?

Ik zou het nog enigszins begrijpen als jullie iets over de hogere helderheid en de hogere ppi van de Ons hadden gezegd, alhoewel ik dat in de praktijk te verwaarlozen vind. Als ik met mn telefoon bezig ben hou ik meestal op een normale afstand van mn gezicht, verder dan 10 centimeter dus ;) pixels tellen is er bij beide niet bij, so who cares. En alhoewel de One een hogere helderheid heeft, heb ik ze beide eigenlijk nooit hoog staan, buiten wel hoger, maar beide nooit hoger dan 50%. En dat gebeurt al nauwelijks.

De Onze is MN favoriet van de 2. Maar dat ligt niet aan het scherm dus. Ik vind dus een beetje een vreemde statement van jullie. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
De Z1 is al even uit in azie, hier nog een review met wat foto's :

http://www.unbox.ph/gadge...ously-outdone-themselves/
Flickr link van het artikel waar de full size foto's te vinden zijn:
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157635527801674/

en de manual :

http://www-support-downlo...03-C6906_1_Android4.2.pdf

[ Voor 19% gewijzigd door GroeneThee op 15-09-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ceze85: Het gaat om Sony-panelen, dus waarom je er een S4 bij haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulman1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07-2018
En nog een review:
http://unleashthephones.c...15/sony-xperia-z1-review/

Zeer positief over vrijwel alles van deze phone.

[ Voor 24% gewijzigd door Soulman1 op 15-09-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
GroeneThee schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:05:
De Z1 is al even uit in azie, hier nog een review met wat foto's :

http://www.unbox.ph/gadge...ously-outdone-themselves/
Flickr link van het artikel waar de full size foto's te vinden zijn:
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157635527801674/

en de manual :

http://www-support-downlo...03-C6906_1_Android4.2.pdf
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4rTxm.jpg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
:P
Ceze85 schreef op zondag 15 september 2013 @ 04:06:
Nou ben wel benieuwd naar de "enzovoort" dan :)

De One heeft een geweldig scherm, ben ik met je eens. Maar klinkt dus meer als persoonlijke voorkeur als je het zo brengt. Ik heb hier een One en een S4 naast elkaar liggen, en ben van mening dat Amoled met Full HD in ieder geval niet onderdoet voor de lcd van de One.
Ben ik helemaal met je eens. Het AMOLED scherm heeft voor mij echt een wow factor (diep contrast/kleuren) die ik bij XZ en ONE niet heb. De ONE heeft een zeer goed scherm (scherp) maar echt niet beter dan S4.

Heb alle drie telefoons gehad dus weet echt wel waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
http://www.flickr.com/photos/alv1nw/9727134305/lightbox/

Als je goed kijkt helaas weer een plastic sheet op het glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik zie het. Jammer. Moet je dus direct een protector over heen plakken.

[ Voor 57% gewijzigd door Garret1410 op 15-09-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Garret1410 schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:18:
:P
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Het AMOLED scherm heeft voor mij echt een wow factor (diep contrast/kleuren) die ik bij XZ en ONE niet heb. De ONE heeft een zeer goed scherm (scherp) maar echt niet beter dan S4.

Heb alle drie telefoons gehad dus weet echt wel waar ik het over heb.
En hoe is t in zonlicht. S4 of one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Allebei op 100% dan de ONE maar wanneer de S4 op "auto" staat, zeg ik S4. Scheelt elkaar niet veel. S4 lijkt minder helder maar is toch goed af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Garret1410 schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:27:
Als die zo goed is als bij de S dan zou dat niet hoeven omdat die bijna niet krast dus hopelijk hebben ze een betere erop geplakt. Merk wel dat ik me er bij de Z niet aan erger ondanks dat die vol met krassen zit ( wetende dat als die eraf gaat hij weer als nieuw is ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Zelf wordt dit mijn eerste smartphone na jaren verzet van mijn kant, maar met alle apps van tegenwoordig het is on the road toch wel erg handig. Zo werd mij duidelijk tijdens het hopeloos verdwalen in Praag tijdens mijn vakantie afgelopen week. Mijn keuze voor de Sony Xperia Z1 was dan ook vrij makkelijk genomen, omdat waterbestendigheid voor mij gewoon een must is en de hardware wel een tijdje mee moet. Snapdragon 800 ;)

Vandaar de volgende vraagjes:

1. Ik lees nogal verhalen over het afhalen van de Z1 cover om een screenprotector tegen krassen te kunnen plaatsen. Dit klinkt mij nogal onlogisch in de oren. Weet iemand hier toevallig meer over?

2. Zelf zat ik te denken aan de zwarte Z1, maar ik begreep dat je hierop snel vinger afdrukken ziet. Wat is jullie ervaring hierover bij bevoorbeeld de Z en zou je daarom eerder de paarse of witte versie aanraden om zo die frustratie te vermeiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
BinaryRun schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:17:
2. Zelf zat ik te denken aan de zwarte Z1, maar ik begreep dat je hierop snel vinger afdrukken ziet. Wat is jullie ervaring hierover bij bevoorbeeld de Z en zou je daarom eerder de paarse of witte versie aanraden om zo die frustratie te vermeiden?
Ligt niet zozeer aan de zwarte kleur maar aan de plastic sheet die op het scherm is geplakt. Deze trok bij de Z enorm veel stof aan en ik persoonlijk vond het erg vettig worden vergeleken met iPhones, ondanks dat de Z op die sheet ook een oleophobic coating had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:53
BinaryRun schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:17:
Ik heb zelf een witte Xperia Z en op die witte achterkant vallen vingerafdrukken minder op dan wat ik van foto's van de zwarte variant zie. Nu ben ik wel iemand die zich vrijwel niet stoort aan vingervlekken, het scherm van mijn tablet ziet er vaak uit alsof iemand er met een pakje boter over heeft gesmeerd :P
Maar het is vrij logisch, zwart is een kleur waar je veel sneller viezigheid op ziet. Datzelfde merk ik met mijn auto (zwart), die ziet er vaak een paar uur nadat ie gewassen is alweer smerig uit.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:27:
Nog 1x dat ik het zeg... Eerst maar is bekijken hoe of wat voor sheet erop zit... Bij de ZL is 't een topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik kan alleen zeggen hoe het bij de Z is dus het kan zijn dat het bij de Z1 anders is.

1. Sony gebruikt een shatterproof folie op de Xperia Z. Bedoeling is dat je deze gewoon laat zitten want het Sony logo zit er ook op geprint. En er zijn gevallen bekend van barstende schermen bij het afhalen van deze folie.
Jammer genoeg wordt dit door Sony er niet bij vermeld en zit je binnen een week met krassen op je telefoon omdat de shatterproof folie (Z) niet krasbestendig is. Beter is gelijk een screen protector erover heen plakken.

2. Op zwart glimmend glas zie je alles dus ook stof, vingerafdrukken en ander vettigheid. Komt omdat het erg glimmend is.
Toch vind ik het wel mooi dat zwarte glas. Zou geen mat zwart willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
CLB schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:26:
[...]

Nog 1x dat ik het zeg... Eerst maar is bekijken hoe of wat voor sheet erop zit... Bij de ZL is 't een topding!
Dus bij de ZL is het redelijk krasvast. Ik had binnen een week al krassen op m'n Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de ZL zie ik werkelijk waar geen krassen, na maanden gebruik...
Wat ik ook al pretendeerde, misschien te maken met het waterdichte van de Z t.o.v. de ZL = andere sheet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Ligt ook aan hoe je omgaat met je telefoon. Sommige mensen gooien en smijten met de telefoon en bij andere mensen kun je niet eens een krasje ontdekken op het scherm na jaren gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-07 12:41
CLB schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:30:
Bij de ZL zie ik werkelijk waar geen krassen, na maanden gebruik...
Wat ik ook al pretendeerde, misschien te maken met het waterdichte van de Z t.o.v. de ZL = andere sheet?
Hier hetzelfde hoor, heb een Z nu aantal maanden, zitten ook geen krassen op de sheet.
Snap dat gezeur met die sheet ook niet, prima ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 10-07 07:54

MaDLiVe

.-Observer-.

Weten we toevallig ook al meer over de Z1 mini? Gaat geloof ik dezelfde hardware behuizen maar een kleiner scherm (4.3") en waarschijnlijk ook een kleinere accu.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
B-Art schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:15:
[...]

Hier hetzelfde hoor, heb een Z nu aantal maanden, zitten ook geen krassen op de sheet.
Snap dat gezeur met die sheet ook niet, prima ding...
Nou, heb toch al een aantal telefoons gehad en bijna nooit een krasje op het scherm gehad. Ga er dan ook zeer zuinig mee om. Toch zat bij m'n Z die sheet binnen een maand vol met kleine micro krasjes. Was geen gezicht.

Snap sowieso de meerwaarde van die sheet ook echt totaal niet. Als het scherm barst is hij toch stuk en moet er een nieuwe in. Op internet lees ik ook heel erg vaak dat als mensen een Z met een gebarsten scherm hebben, het touchscreen niet meer goed reageert. Dus wat heb je dan aan dat laagje plastic wat het gebroken glas bij elkaar houdt als het touchscreen toch niet meer werkt?
Ik zie alleen maar nadelen. Krast velen malen sneller dan puur gorilla glass. Er is geen oleophobic laag op de sheet alsmede op het glas als je de sheet verwijdert. Je moet dan dus zelf een oleophobic laagje aanbrengen, anders wordt je scherm een grote smeerboel, krijg je hem niet meer schoon en krijg je bovendien last van ghost touches. De sheet trekt veel stof aan. En de sheet zorgt er voor dat het scherm minder helder lijkt, reflecteert en beïnvloed de kleuren en kijkhoek in beperkte mate ook.

[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 16-09-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals, gebaseerd op jouw ervaringen, hier al het tegenovergestelde...

Whatabout de Z1... Zit die erop, erger je je eraan, trek 'm eraf... Zit die erop en heb je geen ergernissen, klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Nogmaals, jij baseert jouw ervaringen op de ZL, niet op de Z. Ik wel. Ik heb een sterk vermoeden dat de sheets van de Z en ZL dan ook niet hetzelfde zijn. ;) Die op de Xperia S bijvoorbeeld was ook gewoon top. Die kraste ook (bijna) niet en vormde dus niet zo'n probleem.
Bovendien heb ik een Z uit de eerste batch hier in Nederland, had hem namelijk gepreorderd. Dus het kan zo zijn dan er bij latere Z's een verbeterde versie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 12:13
ik doe er denk ik toch een spigen achtige glaslaag overheen, heb nu iets gelijkwaardigs op mn htc desire, helaas is de fabrikant ervan failliet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar waarom moet het al tientallen posts gaan over 'n plasticje, haal hem eraf of niet, c'est ca...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Nou, dan zijn we het nu eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
MaDLiVe schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:28:
Weten we toevallig ook al meer over de Z1 mini? Gaat geloof ik dezelfde hardware behuizen maar een kleiner scherm (4.3") en waarschijnlijk ook een kleinere accu.
Er is een apart topic over de Z1 mini, maar de kans is klein dat een Z1 mini uitkomt met dezelfde hardware. Het is fysiek enorm lastig danwel onmogelijk om de hardware van de Z1 in een 4.3" behuizing te stoppen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1560020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 10-07 07:54

MaDLiVe

.-Observer-.

AquaSheep schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:57:
[...]

Er is een apart topic over de Z1 mini, maar de kans is klein dat een Z1 mini uitkomt met dezelfde hardware. Het is fysiek enorm lastig danwel onmogelijk om de hardware van de Z1 in een 4.3" behuizing te stoppen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1560020
Wellicht de camera, de rest lijkt me niet geheel onrealistisch. Motorola kon het immers ook met de Razr maxx (3300mah accu, omap4430). Nog steeds geen phone op dat formaat met een grote accu. (behalve wat chinese modellen).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
MaDLiVe schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:18:
[...]

Wellicht de camera, de rest lijkt me niet geheel onrealistisch. Motorola kon het immers ook met de Razr maxx (3300mah accu, omap4430). Nog steeds geen phone op dat formaat met een grote accu. (behalve wat chinese modellen).
Als de specs van de Z1 in een mini hadden gepast, dan had Sony de Z1 vast ook wel een stuk minder grote bezels meegegeven. Denk dus niet dat dit helemaal opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:49
Wordt dat dan niet de Z1R, of de ZR1? De ZR is nu de kleine Z, met bijna dezelfde specs.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zullen we gewoon weer terug gaan naar de Z1? En het weer over het toestel gaan hebben, in plaats van opvolgers en wel of geen screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447834

Goed plan. Vraagje. Heeft iemand al ergens tests gevonden over de batterij? Cnet was er niet over te spreken in hun nogal summiere review en uit mijn hoofd GSM arena was er erg vaag over.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Van wat ik gehoord heb van mensen die 'm al hebben is de batterij heel wat beter dan die van de Z in de praktijk, maar het is geen gigantisch verschil.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:49
Van 2.330 mAh naar 3.000 mAh is een aardige upgrade en in weinig veeleisende apps zou de SD 800 toch zuiniger moeten zijn dan de S4? Je zou zeggen dat hij mij normaal gebruik dan langer mee zou moeten kunnen, hopelijk binnenkort de eerste benchmarks dan weten we het zeker.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Robbie T
GSMArena.com heeft de batterij getest:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/09/xperia-z1-battery/gsmarena_002.jpg

Hele verhaal en vergelijkingen met andere toestellen:
http://blog.gsmarena.com/...are-done-heres-the-score/

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:42
Video maakt mij vrij weinig uit, maar het is toch wel vreemd dat de Z1 op webbrowsing zo slecht scoort, valt mij eigenlijk erg tegen.

Verder opmakend uit de review, punten die al eerder naar voren zijn gekomen. Prachtig design, goede performance, camera valt tegen en het scherm is goed maar geen nieuwe kampioen.

Vind het trouwens ook jammer dat er niet echt goed een vergelijking wordt getrokken met de HTC One/SGS4, zegt mij meer dan de telefoon vergelijken met de LG G2...

• Garret1410
Mischien dat acccutijd nog verbeterd kan worden met update net als bij de Z.

Vreemd is wel dat ik in een andere review heb gelezen dat zowel de accu als camera erg goed was. Zou er verschil in toestellen zitten of in perceptie

Ook opvallend is dat het scherm hartstikke goed is. Qua helderheid, zwart wastde en contrast nog beter dan de HTC ONE. Dit terwijl ik ook gelezen heb dat het scherm niet zo goed was als concurrentie. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Garret1410 op 19-09-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Net zoals bij de GSMArena review wordt er vaak van Pre-Production modellen gebruikt gemaakt met fw welke nog in ontwikkeling is.

Feit blijft dat het een snelheidsmonster is met een goed en contrastrijk scherm! De kijkhoeken van het scherm zijn enorm verbeterd tov de Xperia Z al is het niet de absolute top van markt.

Batterijduur verbaasd mij enigzins maar dat zal zoals bij zoveel merken (Samsung Apple etc) sterk verbeterd (kunnen) worden door software optimalisatie. Hetzelfde geldt voor de camera.
De plaatjes die ik zie door de Z1 geschoten, zijn verbluffend voor een telefoontoestel(!), al doet de hardware die erin zit vermoeden dat dit eigenlijk zelfs nog beter zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Coolblue belde zojuist, Z1 is binnen en word vandaag verzonden. Ik zal morgen even in het kort mijn ervaringen met jullie delen. (huidige telefoon Ativ S, en HTC one van mijn partner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

ReRichard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:56:
Coolblue belde zojuist, Z1 is binnen en word vandaag verzonden. Ik zal morgen even in het kort mijn ervaringen met jullie delen. (huidige telefoon Ativ S, en HTC one van mijn partner).
Dat is toch vrij snel :) Hopelijk krijg ik hem ook vroeg in de week via Vodafone.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

ReRichard schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:56:
Mooi, ik zit nog te twijfelen tussen de One en Z1!
Ik wacht in spanning af op jou ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

Ook ik krijg hem morgen binnen, zojuist afspraak gemaakt met de bezorger. Ben benieuwd! (Coolblue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Nog geen belletje gehad van Coolblue, misschien moet ik er zelf maar even achteraan bellen!

Correctie, morgen ook de Z1 :D Aangename verrassing!

[ Voor 25% gewijzigd door Dersan op 20-09-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 08-07 21:15
GKW schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:31:
[...]

Mooi, ik zit nog te twijfelen tussen de One en Z1!
Ik wacht in spanning af op jou ervaringen!
geen LG G2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
LG G2 met kale android dan wel,den dat er weinig zijn die een lg kopen met hun software erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik heb niets met LG.... Maar wat niet is kan nog komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 08-07 21:15
Amaze86 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:11:
[...]

LG G2 met kale android dan wel,den dat er weinig zijn die een lg kopen met hun software erop.
Ik kijk het eerst aan de software van LG en anders gewoon custom. :)

oops sorry, was offtopic, dacht dat ik in het lg topic zat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ferio op 20-09-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Nu zit ik nog wel te twijfelen over de speaker. Leuke gadget, maar misschien leuker om hem meteen online te verkopen. Niet uitpakken dus, al heb ik wel het gevoel dat het een moeilijke opgave voor mij zal worden om hem netjes in de doos te laten zitten ;).

Anoniem: 244731

Dersan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:43:
Nu zit ik nog wel te twijfelen over de speaker. Leuke gadget, maar misschien leuker om hem meteen online te verkopen. Niet uitpakken dus, al heb ik wel het gevoel dat het een moeilijke opgave voor mij zal worden om hem netjes in de doos te laten zitten ;).
Haha hier ook! Ik heb bluetooth speakertjes genoeg, maar toch zal het kriebelen! :D

Edit:

Hij is binnen! Het was vroeg voor een zaterdag.. O-) maar hij is mooi! Meer info volgt.

BTW overigens schrok ik van het formaat Bluetooth speaker wat je er bij krijgt. Dat is geen zak formaatje.. :X

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 244731 op 21-09-2013 08:48 ]

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009

ronaldm3

Apple Watch :)

Anoniem: 244731 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 02:27:
[...]

Haha hier ook! Ik heb bluetooth speakertjes genoeg, maar toch zal het kriebelen! :D

Edit:

Hij is binnen! Het was vroeg voor een zaterdag.. O-) maar hij is mooi! Meer info volgt.

BTW overigens schrok ik van het formaat Bluetooth speaker wat je er bij krijgt. Dat is geen zak formaatje.. :X
Dat is eerder een tas formaat ! :)

Ik ontvang de mijne als het goed is eind van de dag en heb nu een i5 en wil toch echt wel weten of dat ie werkelijk zoveel groter aanvoeld.

Power to the beat.

Uhm ja ;)

• Dersan
Heb hem ook! Ongelooflijk grote doos om de speakers

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik ben ook op zoek naar een andere telefoon, het wordt de Z1 of de Nexus 5. Graag hoor ik jullie bevindingen m.b.t de grootte en kwaliteit van de foto's. Veel plezier met jullie nieuwe speeltje :-)

Kijk gelijk of je de nieuwste firmware hebt draaien, zou automatische geupdate moeten worden.
versie: 14.1.G.1.531

http://www.xperiablog.net...e-rolls-out-14-1-g-1-531/

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Aangezien mijn Xperia Z 'blub blub blub' zei, krijg ik een nieuw toestel onder de garantie. Ik heb Coolblue gevraagd of het mogelijk is om tegen bijbetaling deze in te ruilen voor een Xperia Z1.

Pro's
- Geen klepje meer voor de headphones jack (de grote boosdoener, dit klepje was versleten door het vele gebruik)
- Snellere processor

Con's
- De 13MP camera op de Z zorgde al voor een enorme 'compressie' die de foto's nou niet mooier maakten. Zou bij 20MP alleen maar erger kunnen zijn.
- Batterij is niet verbetert

Afhankelijk van of, en tegen welke prijs ik kan inruilen ga ik eens overwegen of ik een upgrade naar de Z1 wil.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-07 12:04
Stpan schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:21:
Aangezien mijn Xperia Z 'blub blub blub' zei, krijg ik een nieuw toestel onder de garantie. Ik heb Coolblue gevraagd of het mogelijk is om tegen bijbetaling deze in te ruilen voor een Xperia Z1.

Pro's
- Geen klepje meer voor de headphones jack (de grote boosdoener, dit klepje was versleten door het vele gebruik)
- Snellere processor

Con's
- De 13MP camera op de Z zorgde al voor een enorme 'compressie' die de foto's nou niet mooier maakten. Zou bij 20MP alleen maar erger kunnen zijn.
- Batterij is niet verbetert

Afhankelijk van of, en tegen welke prijs ik kan inruilen ga ik eens overwegen of ik een upgrade naar de Z1 wil.
De Z1 heeft een G-lens met een vrij grote sensor. Daarnaast ook een aantal camera instellingen die het fotograferen makkelijker maken. Bijvoorbeeld superior auto en timeburst. Die verlagen het aantal Megapixels waarmee je de foto neemt en je krijgt in 1 keer de foto die jij wilt. Afhankelijk van de omstandigheid.

• ReRichard
Er zit tegenwoordig een 3000mAH batterij in. Lijkt me wel een verbetering.
Klopt uiteraard, maar toch brengt dat geen grote verschillen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/03/sony-xperia-z-battery-test/gsmarena_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/09/xperia-z1-battery/gsmarena_002.jpg

Dan doet 'n LG G2 met 'n 3000mAh batterij het stukken beter:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/09/lg-g2-battery-test/lg-g2-battery-score.jpg

• ReRichard
Ouch, hmmmm. Komende 14 dagen eens testen want een fatsoenlijke batterij duur zal ik wel waarderen. Misschien toch nog de note3 in mijn achterhoofd houden. En ik was al blij dat ik de knoop doorgehakt had :(
GSMArena zal wel gelijke testomstandigheden hebben, maar misschien zijn dit pre-productie modellen / firmwares, waardoor het allemaal nog iets beter kan worden. Desalniettemin zie je de verschillen ook wel ;)

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ik zit te twijfelen tussen de Z1 en Note 3. Een pluspunt van de Z1 vond ik dat hij veel compacter is.
Maar dat is dus helemaal niet zo terwijl het scherm van de Note 3 een stuk groter is.

Het is niet de mooiste video maar goed genoeg om de grootte te zien.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xt3G4EXK0nA]
Ja Z1 en bezels, daar hebben we het maar niet over O-)

• ReRichard
Zojuist ontvangen, even zitten spelen. Eerste indrukken zijn:

1. Beeldkwaliteit valt niet tegen (vergeleken met HTC ONE en Ativ S), kijkhoeken zijn duidelijk minder maar kleuren zijn "echt" (lees: Niet oversaturated zoals bij mijn Samsung Ativ wel het geval is). Helderheid is ook een positief punt.

2. Snel, wat een rappe telefoon is de Z1. Merk zelfs wat verschil tussen de one (die niet bepaald traag is met een S600) en de Z1. De Ativ is een windows phone waar interface snelheid zowiezo prima is, maar die kan niet bepaald mee met de ONE en Z1.

3. De sony bluetooth speaker valt niet tegen. Makkelijk in gebruik, mooi afgewerkt. Bass is lachwekkend maar dat kun je ook niet verwachten van een product als dit. Helaas kan ik het alleen vergelijken met een dedicated stereo set (DALI + denon) dus dat is niet bepaald eerlijk.

• Qingzu
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Kan er iemand zeggen wat de inhoud van de doos is? Volgens de site van sony zelf zit er alleen maar een kabel en een lader bij.

• ArcticWolf
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:50:
Ja Z1 en bezels, daar hebben we het maar niet over O-)
:'(
heeft wel de doorslag gegeven om deze toch maar niet aan te schaffen :P

• ReRichard
Qingzu schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:22:
Kan er iemand zeggen wat de inhoud van de doos is? Volgens de site van sony zelf zit er alleen maar een kabel en een lader bij.
Er zit ook een handleiding en koptelefoon bij.
MH-EX300AP??

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste