Nou ben wel benieuwd naar de "enzovoort" dan
De One heeft een geweldig scherm, ben ik met je eens. Maar klinkt dus meer als persoonlijke voorkeur als je het zo brengt. Ik heb hier een One en een S4 naast elkaar liggen, en ben van mening dat Amoled met Full HD in ieder geval niet onderdoet voor de lcd van de One. Vorige generatie wel, nu niet meer echt. Al helemaal niet op de punten die jullie noemen.
Kleuren - Ok dit blijft een discutabel punt. Ik denk dat hier persoonlijke voorkeur de grootste rol speelt. Oversaturated blablayouknowthedrill. Maar inmiddels via de instellingen zo aan te passen dat er weinig verschil in zit met de lcd's. De kleurtemperatuur van de S4 bijvoorbeeld is bijzonder goed, wit is gewoon
net zo wit als bij de lcd's nu.
Contrast/zwartwaarden - Sja, lijkt me duidelijk wie hier als winnaar uit de bus komt. Amoled pixels uit dus zwart is zwart dus eigenlijk oneindig contrast maardathoefikjullienatuurlijkniettevertellenenzo. Ik neem aan dat jullie het op dit punt wel met mij eens zijn.
Kijkhoeken - Als ik het zo vergelijk nu, zijn de kijkhoeken minstens net zo goed. Misschien die van de S4 iets beter eigenlijk. Wanneer hebben jullie dat vergeleken?
Ik zou het nog enigszins begrijpen als jullie iets over de hogere helderheid en de hogere ppi van de Ons hadden gezegd, alhoewel ik dat in de praktijk te verwaarlozen vind. Als ik met mn telefoon bezig ben hou ik meestal op een normale afstand van mn gezicht, verder dan 10 centimeter dus

pixels tellen is er bij beide niet bij, so who cares. En alhoewel de One een hogere helderheid heeft, heb ik ze beide eigenlijk nooit hoog staan, buiten wel hoger, maar beide nooit hoger dan 50%. En dat gebeurt al nauwelijks.
De Onze is MN favoriet van de 2. Maar dat ligt niet aan het scherm dus. Ik vind dus een beetje een vreemde statement van jullie.