[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:43
Timmeuh schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:26:
[...]

Heb zelf de AW17 met de 880m maar kan geen spel bedenken die niet op ultra draait. Zelfs crisis draaide goed! Ik zal dus in eerste instantie niet eens gaan voor de Graphic amplifier. Wellicht dat dit in de toekomst wel een optie is!
Heb hem al besteld maar voornamelijk omdat ik dan gemakkelijk mijn 3 schermen op de laptop kan aansluiten.

Eerste irritatie puntje is er al, heb het geld overgemaakt alleen al 3-4 dagen niks meer gehoord na 2 uur de klantenservice en de chats gebruikt te hebben eindelijk iemand die verteld dat dit normaal is :X

Ook zie ik dat ipv 25 februari nu ineens 13 maart de verzenddatum is geworden :X !

Edit:

op de alienware site staat verzending 27 februari. echter krijg ik nu een email verwachte levertijd 13 maart :(

[ Voor 7% gewijzigd door geldermalsen op 24-02-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Je betaalde via PayPal he? Zal daar wel aan liggen waarschijnlijk (met deze bedragen). Creditcard wordt volgens mij dezelfde dag nog gevalideerd (bij mij bleef de status on-hold omdat ze fraude controle deden, maar dat kwam door een afwijkend aflever adres, een telefoontje naar de CC loste alles meteen op).

Verzenddatum is afhankelijk van de leverbare spullen, als bijv net jouw GPU of display op is, kan dat de boel weer vertragen. Maar houdt gewoon je status (op je dell profiel) in de gaten, dan weet je het meeste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Heb uiteindelijk gewoon het geld overgemaakt dat kan ook.

Ik gok dat ik gewoon moet wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
geldermalsen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:14:
Heb uiteindelijk gewoon het geld overgemaakt dat kan ook.

Ik gok dat ik gewoon moet wachten :(
Uit ervaring op het forum van AW zijn de bestellingen bij Dell bij iedereen anders. Bij mij stond de lever datum 3 weken verder en kreeg hem met 2 weken geleverd. Bij de ander duurt het weer langer. Maar ben ervan overtuigd dat je zoiezo moet wachten.

• geldermalsen
Vandaag kreeg ik een pakket van Dell alleen was dit de amplifier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
geldermalsen schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:32:
Vandaag kreeg ik een pakket van Dell alleen was dit de amplifier :(
Jij hebt de AW 17 besteld met amplifier? Waarom heb je de amplifier besteld als ik vragen mag? Gewoon weg benieuwd omdat alle games op een 980 / 880 op ultra te spelen zijn. Of gebruik je hem voor video bewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Heb inderdaad de nieuwe 17 inch gekocht.

op dit moment heb ik de amplifier alleen gekocht omdat ik graag mijn 3 monitoren wil kunnen gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door geldermalsen op 27-02-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat me weten hoe die is qua fan noise idle en tijdens gamen of andere applicaties.
Zit ook te denken aan de 17 met i7 4710, 16gb, gtx 980m, 512gb ssd & 1tb hdd.

Vraag me af waarom ze 5400rpm schijven gebruiken ipv iets snellers.
Niet eens als optie beschikbaar....
En is de 17 versie ook IPS?
Staat namelijk niet vermeld maar bij de 15 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 23:14
_Drake_ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:22:
[...]

De 17 ofwel de m17x r5 kan gewoon geupgrade worden (alleen de huidige 17 r2 is niet upgradebaar).
Ergens vind ik dat best wel een dieptepunt :( dat was een van de redenen waarom ik een Alienware kocht. De reden was omdat ze hem dunnen wilde maken. Maakt mij die dikte uit. Ik heb er wel over nagedacht maar nu ik hem heb eigenlijk geen problemen mee.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik zit erg sterk aan de Alienware 15 met een Geforce 970 te denken. Vanwege de goede accu duur, goed scherm en natuurlijk goede prestaties. Maar ik lees gemengde verhalen betreft de bouwkwaliteit. Wat is heir de opvatting betreft de bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
GerGio schreef op maandag 02 maart 2015 @ 06:54:
[...]

Ergens vind ik dat best wel een dieptepunt :( dat was een van de redenen waarom ik een Alienware kocht. De reden was omdat ze hem dunnen wilde maken. Maakt mij die dikte uit. Ik heb er wel over nagedacht maar nu ik hem heb eigenlijk geen problemen mee.
Precies maar dat is ook de reden dat mijn M17x R4 geen opvolger zal krijgen van Alienware (of de17 R3 moet significant beter zijn). Gelukkig kan de R4 nog wel een tijdje mee

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
Sn0wblind schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:57:
Ik zit erg sterk aan de Alienware 15 met een Geforce 970 te denken. Vanwege de goede accu duur, goed scherm en natuurlijk goede prestaties. Maar ik lees gemengde verhalen betreft de bouwkwaliteit. Wat is heir de opvatting betreft de bouwkwaliteit?
Als ik zo op het eerste gezicht kijk dan is de bouwkwaliteit juist beter geworden en dan doel ik op de volgende zaken:
  • Ventitalor openingen aan de achterkant zijn nu symmetrisch.
  • De onderkant heeft nu een ook een kleinere opening waar alles centraal aanwezig is om te kunnen vervangen (M2, SATA, geheugen)
Dat is tenminste wat mij op het eerste gezicht opviel en mij zeker aansprak i.t.t. het 2014 model.
Er zijn inderdaad wel andere materialen gebruikt om de laptop lichter te maken, plastic bovenkant heb ik begrepen maar daar zie ik geen problemen in.

Ik verwacht trouwens de broadwell processoren ook binnenkort te zien in het 15 en 17 inch model, dat geeft de accu weer een boost van 1 a 1.5 uur, dus daar wil ik persoonlijk dan ook op wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door JJFS op 03-03-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
JJFS schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:07:
[...]

Als ik zo op het eerste gezicht kijk dan is de bouwkwaliteit juist beter geworden en dan doel ik op de volgende zaken:
  • Ventitalor openingen aan de achterkant zijn nu symmetrisch.
  • De onderkant heeft nu een ook een kleinere opening waar alles centraal aanwezig is om te kunnen vervangen (M2, SATA, geheugen)
Dat is tenminste wat mij op het eerste gezicht opviel en mij zeker aansprak i.t.t. het 2014 model.
Er zijn inderdaad wel andere materialen gebruikt om de laptop lichter te maken, plastic bovenkant heb ik begrepen maar daar zie ik geen problemen in.

Ik verwacht trouwens de broadwell processoren ook binnenkort te zien in het 15 en 17 inch model, dat geeft de accu weer een boost van 1 a 1.5 uur, dus daar wil ik persoonlijk dan ook op wachten.
Voor mij is belangrijk de duurzaamheid van de materialen en de coating, of zaken als power input ports etc of deze duurzaam zijn. Twijfel erg tussen dit model of met mindere accu Ghost pro 3k. Laptop moet gewoon echt 2 tot 3 jaar mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Laptop is vandaag binnengekomen vanavond uitpakken XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
geldermalsen schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:44:
Laptop is vandaag binnengekomen vanavond uitpakken XD
Pictures or it didn't happen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Sn0wblind schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:08:
[...]

Voor mij is belangrijk de duurzaamheid van de materialen en de coating, of zaken als power input ports etc of deze duurzaam zijn. Twijfel erg tussen dit model of met mindere accu Ghost pro 3k. Laptop moet gewoon echt 2 tot 3 jaar mee kunnen gaan.
Ik weet niet precies hoe het met den nieuwe modellen zit maar ik heb een stuk meer vertrouwen in mijn Alienware 17 dan dat ik zou hebben in een MSI ghost pro. Dat hele dun en weinig gewicht verhaal draagt volgens mij niet echt bij aan de duurzaamheid.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Jongus! Heb een SSD drive gekocht en wat RAM om bij te prikken. Ik wil mijn huidige HDD gewoon als opslag (slave) gebruiken en mijn nieuwe nog te installeren SSD als master disk.

Maar, ik snap er niks van. Als ik Google dan lees ik dat ik via AlienRespawn een system recovery moet maken op een USB drive of te branden op disc. Is dit dan de juiste manier om een clean install te doen? En dan moet ik via BIOS de mogelijkheid aanzetten om via USB te booten neem ik aan.

Ik wil dan ook natuurlijk Windows 7 opnieuw installeren.

Tips zijn welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door dhelios op 14-03-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
AlienRespawn is een mooi systeem, maar het werkt niet. AR gaat ervanuit dat je disk even groot is als de oude, het is dus meer bedoeld voor een clean install op diezelfde disk. Van HDD naar SSD gaat gewoon niet lukken, want je SSD is zeer waarschijnlijk niet dezelfde grootte. Dat kun je dus eigenlijk vergeten.

Heb je Win7 besteld bij Alienware? Dan heb je een Win7 en Resource disc gekregen bij de aanschaf. De Win7 disk kun je dan gebruiken voor de clean install op je SSD.

USB boot staat 99% zeker al aan in de BIOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Ok duidelijk! Sjonge jonge.. heb net al mijn USB sticks overhoop gehaald! Maargoed, doen we dat :) hoe zit het dan met alle drivers etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Drivers hebben een hele strikte volgorde, deze kun je vinden op NBR forum. Houdt je echt aan deze volgorde, en sla niet dingen over, ook geen reboots als ze dat aangeven. Want dan loopt alles in de soep, en kun je het weer opnieuw gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
The Inquisitor schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:17:
Drivers hebben een hele strikte volgorde, deze kun je vinden op NBR forum. Houdt je echt aan deze volgorde, en sla niet dingen over, ook geen reboots als ze dat aangeven. Want dan loopt alles in de soep, en kun je het weer opnieuw gaan doen ;)
Deze link heb ik toen gevolgd.
http://forum.notebookrevi...ions.771737/#post-9935304

[ Voor 23% gewijzigd door Embryo1 op 14-03-2015 22:39 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Is dat de juiste volgorde dan? Ass savers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
En mocht je problemen hebben dat je de SSD niet kunt selecteren voor het installeren van Windows: download even de Intel Raid Driver (Intel RST volgens mij), stop het op USB, en navigeer naar je USB bij het driver knopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Installing Windows atm :) top! Tnx! Hoop dat alles goed zal gaan.

Eerste start is goed verlopen. Moet ik nu de resource cd gebruiken voor alle drivers of moet ik via de Dell website zoeken?

Edit:
De eerste heb ik gevonden, maar Lynx point bijvoorbeeld niet.. En die daarna zie ik ook niet staan. Wat nu?

[ Voor 72% gewijzigd door dhelios op 14-03-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
http://www.dell.com/suppo...ienware-17/drivers?rvps=y

Wat te denken van de 3de driver bij Chipset ??

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Tnx dude's! Alles doet het :) nu nog goede software om een clone image te maken van de opstart SSD nu alles goed geconfigureerd is. Software advies? Op OSX gebruikte ik altijd SuperDuper en op Windows was het Northon Ghost of Diskimage van Partition Magic. Acronis kreeg ik gratis bij Parallels en die werkte altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand nog iets gehoord van de Alpha? Het is sinds 12 december angstvallig stil gebleven.

Gelukkig zitten er 960m steamboxen in de koker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Image is gelukt.. nu zit ik met de volgende irritaties.. het lukt mij maar niet om gebruik te maken van mijn AMD kaart, alles is geconfigureerd etc, maar zodra ik wil gamen selecteert elke game de Intel onboard kaart als videokaart.. om gek van te worden! Overal heb ik high performance ingesteld maar geen het helpt niet.. Ik heb via BIOS geprobeerd te zoeken of ik de Intel kaart uit kan schakelen maar ik zie het nergens staan.. wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Booten in ex-gpu only modus?

En je drivers checken, van beide. Wellicht heb je er een die de switch niet ondersteunt, dus controleer even goed op AMD en je Intel drivers, en probeer desnoods de Dell drivers (of heb je die nu?, anders weer up-to-date drivers controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
dhelios schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:00:
Image is gelukt.. nu zit ik met de volgende irritaties.. het lukt mij maar niet om gebruik te maken van mijn AMD kaart, alles is geconfigureerd etc, maar zodra ik wil gamen selecteert elke game de Intel onboard kaart als videokaart.. om gek van te worden! Overal heb ik high performance ingesteld maar geen het helpt niet.. Ik heb via BIOS geprobeerd te zoeken of ik de Intel kaart uit kan schakelen maar ik zie het nergens staan.. wat nu?
Om wat voor alienware gaat het ? mijn M17x r4 werkt prima met de HD7970M zodra ik de nieuwste intel en daarna amd drivers installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Hm.. ik zal de software oplossing eens proberen. Heb ook een M17x R4 met een HD7970. Heb uiteindelijk FN+F7 gedaan en alles doet het nu op de ATI kaart denk ik. Kan in ieder geval gamen. Switchable graphics komt echter niet eens meer in mijn menu voor, natuurlijk wel als ik weer FN+F7 doe en reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik heb sindskort een alienware 17 inch met Amplifier en vind het de perfecte combi.
Klein puntje van kritiek is dat de amplifier absoluut niet stil is, dit heb ik dan ook meteen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
dhelios schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:48:
Hm.. ik zal de software oplossing eens proberen. Heb ook een M17x R4 met een HD7970. Heb uiteindelijk FN+F7 gedaan en alles doet het nu op de ATI kaart denk ik. Kan in ieder geval gamen. Switchable graphics komt echter niet eens meer in mijn menu voor, natuurlijk wel als ik weer FN+F7 doe en reboot.
Dat zou dan prima moeten functioneren, wellicht anders eerst een driver clean doen (met name de intel en amd driver).

Maar met nieuwste intel en amd drivers werkt het gewoon prima al zou ik altijd de AMD kaart discreet gebruiken bij gamen (endure werkt vrij slecht en heeft vaak een performanceverlies van 30%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:16
Als je nog steeds (nu en dan) problemen ervaart; of vermoed dan de AMD kaart onderpresteert terwijl switchable grapics zijn uitgeschakeld; ik heb iets soortgelijks gehad, zie mijn post eerder hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene die die nieuwe AW 15 of 17 hebben besteld en hebben ontvangen. Hoe lang zat er bij jullie tussen verzonden en ontvangen?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Vraagje,

In de specs van de Alienware 17 R2 heb ik niet kunnen vinden hoeveel vrije HD slots er in zitten, ik heb nog 2 SSD's hier liggen die ik er in zou willen zetten. Hoe lastig is het en zijn er vrije ruimtes ?
Er is veel al geschreven over de garantie bij Dell als je onderdelen vervangt (Ram en HDD), maar tegenwoordig blijft de garantie geloof ik ?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
geldermalsen in "[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2"

Garantie blijft altijd bij vervangen/bijvoegen van HDD en RAM, en al helemaal bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 00:06
6 maanden geleden m14 model aangekocht, had maand later al wat problemen met mijn toetsenbord (voor de mensen die het nog weten). Nu de laatste tijd problemen met een stervende batterij. Batterij laad niet meer verder op dan 27%, weet iemand of dit onder garantie valt of ga ik een nieuwe batterij moeten aanschaffen op eigen kosten ?

tot hiertoe uitermate ontevreden over de Alienware laptops ookal werd het probleem vorige keer wel snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
[quote]PuttPutt schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 04:09:
6 maanden geleden m14 model aangekocht, enz.

Heb je deze site al bekeken ?? http://www.dell.com/suppo...nl/nl/nldhs1/SLN129145/NL

De garantie is 1 jaar voor de batterij.

Q Kan ik voor Dell-laptops batterijen gebruiken die niet door Dell zijn gemaakt?
A Dell heeft een streng kwalificatieproces waarmee alle Dell-batterijen worden gevalideerd om een correcte werking, de juiste prestaties en beveiliging te garanderen. Er zijn batterijen op de markt die niet door Dell zijn gemaakt, maar compatibel zouden zijn met Dell-systemen. Dell kan deze beweringen niet controleren, noch of het veilig is om deze batterijen in een Dell-systeem te gebruiken. Dell raadt haar klanten ten zeerste aan uitsluitend Dell-laptopbatterijen te gebruiken, die, zoals geadverteerd, voor hun laptopmodel geschikt zijn. Alleen Dell-laptopbatterijen worden geleverd met een garantie van 1 jaar, zijn speciaal ontworpen voor optimale beveiliging en prestaties voor Dell-systemen en worden gedurende de garantieperiode ondersteund door de technische support van Dell.

Je kunt dit hier vinden: http://www1.euro.dell.com...c=be&l=nl&cs=bedhs1#faq11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Embryo1 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 16:14:
[quote]PuttPutt schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 04:09:
6 maanden geleden m14 model aangekocht, enz.

Heb je deze site al bekeken ?? http://www.dell.com/suppo...nl/nl/nldhs1/SLN129145/NL

De garantie is 1 jaar voor de batterij.

Q Kan ik voor Dell-laptops batterijen gebruiken die niet door Dell zijn gemaakt?
A Dell heeft een streng kwalificatieproces waarmee alle Dell-batterijen worden gevalideerd om een correcte werking, de juiste prestaties en beveiliging te garanderen. Er zijn batterijen op de markt die niet door Dell zijn gemaakt, maar compatibel zouden zijn met Dell-systemen. Dell kan deze beweringen niet controleren, noch of het veilig is om deze batterijen in een Dell-systeem te gebruiken. Dell raadt haar klanten ten zeerste aan uitsluitend Dell-laptopbatterijen te gebruiken, die, zoals geadverteerd, voor hun laptopmodel geschikt zijn. Alleen Dell-laptopbatterijen worden geleverd met een garantie van 1 jaar, zijn speciaal ontworpen voor optimale beveiliging en prestaties voor Dell-systemen en worden gedurende de garantieperiode ondersteund door de technische support van Dell.

Je kunt dit hier vinden: http://www1.euro.dell.com...c=be&l=nl&cs=bedhs1#faq11
Jep ik heb alles geprobeerd en ik ben zeker dat de batterij stuk is. Ik ga dinsdag bellen met Dell ivm de garantie van de batterij. Weet iemand of ze weer naar je huis komen daarvoor of sturen ze een nieuwe batterij op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
PuttPutt schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:01:
[...]

Jep ik heb alles geprobeerd en ik ben zeker dat de batterij stuk is. Ik ga dinsdag bellen met Dell ivm de garantie van de batterij. Weet iemand of ze weer naar je huis komen daarvoor of sturen ze een nieuwe batterij op ?
Ik heb een keer een nieuwe AC adapter opgestuurd gekregen, nadat ik een foto van het ding ingestuurd had. Dell zal wel ff op afstanden ook willen testen. Daarna hoor je de beslissing. Maar zelfs met een laptop die uit de garantie was, werd ik prettig te woord gestaan. Ik denk dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Embryo1 schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:06:
[...]

Ik heb een keer een nieuwe AC adapter opgestuurd gekregen, nadat ik een foto van het ding ingestuurd had. Dell zal wel ff op afstanden ook willen testen. Daarna hoor je de beslissing. Maar zelfs met een laptop die uit de garantie was, werd ik prettig te woord gestaan. Ik denk dat het snel wordt opgelost.
Klinkt goed , ik laat hier nog iets weten :)

ps: inmiddels erkent windows de batterij ook als 'gebroken' (permanent faillure)

[ Voor 8% gewijzigd door PuttPutt op 06-04-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
heb inmiddels een nieuwe accu van Dell gekregen, alles in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik hier een account gemaakt om mijn relaas omtrent Dell/Alienware te kunnen ventileren.

Ik heb op 08-4-2015 een bestelling geplaatst omtrent een Alienware 15, met de volgende specificaties.

- FHD 1080p scherm.
-16GB Ram
-Nvidia GTX 980M
-256GB SSD
- Bla bla etc

Leuk ding, niets aan de hand zou je zeggen.

Echter, nadat mijn configuratie besteld en betaald was (Ruim 1980 euro) blijft het stil aan de kant van Dell/Alienware. Ik heb netjes een order ontvangst bevestiging gekregen en ik zou vrij snel een definitieve orderbevestiging moeten ontvangen. Deze heb ik na 6 dagen nog steeds niet mogen ontvangen.
De statustool van de bestelling blijft ook op ''Verwerking van bestelling'' staan om onverklaarbare redenen.

Telefonisch contact met Dell kon ook geen oplossing aandragen. Ik moest maar geduld opbrengen want het was een Alienware? 8)7 Wat is dit voor een belachelijke redenatie? Je mag verdomme blij zijn dat ik mijn zuur verdiende geld bij jouw kom uitgeven in je crappy webshop.... Stik er in dacht ik, ik annuleer de hele handel en koop wel bij MSI.... Order kon niet meer geannuleerd worden want de order zat al te ver in het systeem volgens de vriendelijke Dell mevrouw. Na een uur bellen kwam de Dell dame er eindelijk achter dat haar systeem aangaf dat de order wel op ''Werk in uitvoering'' staat, wat dat dan ook moge betekenen....

Afijn, ik kreeg te horen dat mijn laptop op 30 April geleverd zou gaan worden :? Duurt dat echt zo lang?

Ik had dus net zo goed via een omweg een Razer kunnen kopen.... Een kameraad van mij woont in Amerika en die bood aan een Razer te kopen en die mee te brengen wanneer hij volgende week NL bezoekt :F

Ik vind het werkelijk waar schandalig hoe ze bij Dell/Alienware met hun klanten omgaan.
Betalen gaat heel soepel, vervolgens hoor je 6 dagen niks en wordt je afgeblaft aan de telefoon omdat je toch weleens wilt weten hoe het met je bestelling zit. Alsof het een eer is dat ik mijn geld daar naartoe mocht overmaken. Dit is echt belachelijk. ;(

Ik zit nu dus in dubio.....

Mijn bestelling weigeren aan de deur en het geld terugvragen en dan die Razer uit Amerika laten komen. (Dubbel geld kwijt dus want die Razer moet ook afgerekend worden natuurlijk)

Of

Nog meer geduld opbrengen om te wachten op die laptop en mezelf nog 3 weken lang lopen ergeren aan Dell...

Een ding weet ik wel, en dat is dat ik hierna NOOIT meer iets bij DELL koop.
Het is te belachelijk voor woorden hoe je daar gewoon een geldbrengmachine bent....

Zo, dat lucht wel een beetje op. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:17:
Hoi iedereen,

Ik hier een account gemaakt om mijn relaas omtrent Dell/Alienware te kunnen ventileren.

Ik heb op 08-4-2015 een bestelling geplaatst omtrent een Alienware 15, met de volgende specificaties.

- FHD 1080p scherm.
-16GB Ram
-Nvidia GTX 980M
-256GB SSD
- Bla bla etc

Echter, nadat mijn configuratie besteld en betaald was (Ruim 1980 euro) blijft het stil aan de kant van Dell/Alienware. Ik heb netjes een order ontvangst bevestiging gekregen en ik zou vrij snel een definitieve orderbevestiging moeten ontvangen. Deze heb ik na 6 dagen nog steeds niet mogen ontvangen.
De statustool van de bestelling blijft ook op ''Verwerking van bestelling'' staan om onverklaarbare redenen.

Telefonisch contact met Dell kon ook geen oplossing aandragen. Ik moest maar geduld opbrengen want het was een Alienware? 8)7 Wat is dit voor een belachelijke redenatie? Je mag verdomme blij zijn dat ik mijn zuur verdiende geld bij jouw kom uitgeven in je crappy webshop.... Stik er in dacht ik, ik annuleer de hele handel en koop wel bij MSI.... Order kon niet meer geannuleerd worden want de order zat al te ver in het systeem volgens de vriendelijke Dell mevrouw. Na een uur bellen kwam de Dell dame er eindelijk achter dat haar systeem aangaf dat de order wel op ''Werk in uitvoering'' staat, wat dat dan ook moge betekenen....

Afijn, ik kreeg te horen dat mijn laptop op 30 April geleverd zou gaan worden :? Duurt dat echt zo lang?

Ik had dus net zo goed via een omweg een Razer kunnen kopen.... Een kameraad van mij woont in Amerika en die bood aan een Razer te kopen en die mee te brengen wanneer hij volgende week NL bezoekt :F

Ik vind het werkelijk waar schandalig hoe ze bij Dell/Alienware met hun klanten omgaan.
Betalen gaat heel soepel, vervolgens hoor je 6 dagen niks en wordt je afgeblaft aan de telefoon omdat je toch weleens wilt weten hoe het met je bestelling zit. Alsof het een eer is dat ik mijn geld daar naartoe mocht overmaken. Dit is echt belachelijk. ;(

Ik zit nu dus in dubio.....

Mijn bestelling weigeren aan de deur en het geld terugvragen en dan die Razer uit Amerika laten komen. (Dubbel geld kwijt dus want die Razer moet ook afgerekend worden natuurlijk)

Of

Nog meer geduld opbrengen om te wachten op die laptop en mezelf nog 3 weken lang lopen ergeren aan Dell...

Het is te belachelijk voor woorden hoe je daar gewoon een geldbrengmachine bent....

ja een alienware duurt ongeveer een maand ik heb een paar jaar geleden 1 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Hoi iedereen,

- FHD 1080p scherm.
-16GB Ram
-Nvidia GTX 980M
-256GB SSD
- Bla bla etc

ETC.
Tja het duurt best wel lang voordat hij binnen komt. Meestal als hij uit productie komt gaat het met het opsturen etc wel snel. Dat was altans wel zo met mijn Alienware 17 wel zo. Maar ik snap de frustratie.

Je moet er wel rekening mee houden dat die Razer geen 980m aan boord gaat hebben. Ik vraag me wel af waarom je geen 4k scherm erop hebt gezet. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik alleen daarom al de 15 boven de 17 verkiezen.

Ergens blijf ik het een beetje raar vinden omtrent Alienware. Ja ze bouwen goede machines en ja ze hebben een echte standaard in de markt. Maar kom op ze kunnen veel meer geld verdienen als ze gewoon normale prijzen hanteren. Neem nu een Dell u3415w monitor die je bij je laptop kunt bestellen die kost bij Alienware1184 euro en in pricewatch vanaf 800. Dat is 300 euro verschil. Hetzelfde met ssd's en intern geheugen. Als Alienware had gezegt oke hij kost 200 euro voor een 512 SSD dan was dat prima zet maar in nu kost hij 320. Zet ik hem er zelf in is dus goedkoper dus geen centen naar Alienware. Zelfde met de website. Waarom zo'n irritante site bouw gewoon iets degelijks wat niet aan de Dell bestelsite gekoppelt zit.

[ Voor 28% gewijzigd door GerGio op 15-04-2015 03:03 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerGio schreef op woensdag 15 april 2015 @ 02:55:

. Ik vraag me wel af waarom je geen 4k scherm erop hebt gezet. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik alleen daarom al de 15 boven de 17 verkiezen.

Ergens blijf ik het een beetje raar vinden omtrent Alienware. Ja ze bouwen goede machines en ja ze hebben een echte standaard in de markt. Maar kom op ze kunnen veel meer geld verdienen als ze gewoon normale prijzen hanteren. Neem nu een Dell u3415w monitor die je bij je laptop kunt bestellen die kost bij Alienware1184 euro en in pricewatch vanaf 800. Dat is 300 euro verschil. Hetzelfde met ssd's en intern geheugen. Als Alienware had gezegt oke hij kost 200 euro voor een 512 SSD dan was dat prima zet maar in nu kost hij 320. Zet ik hem er zelf in is dus goedkoper dus geen centen naar Alienware. Zelfde met de website. Waarom zo'n irritante site bouw gewoon iets degelijks wat niet aan de Dell bestelsite gekoppelt zit.
Klopt, Alienware is zeker niet goedkoop. Dat is ook trouwens ook precies de reden waarom ik de versie met 4k heb laten liggen. Deze had namelijk een meerprijs van 380 euro. Daar komt bij dat ik liever game met alles op ultra dan dat ik moet terugschroeven qua graphics omdat het scherm zoveel kracht vraagt. Veel games zijn ook nog niet echt lekker geoptimaliseerd om op 4K resolutie te kunnen gamen zonder dat deze terugvallen in FPS. Ik houd het voorlopig lekker op FHD en dat is gewoon goed genoeg voor de komende tijd.

Hoe bevalt de 17? Geen problemen? Je bent echt helemaal absoluut tevreden met je laptop?
Ik laat de Razer trouwens liggen. Naar het schijnt hebben die dingen last van koelingsproblemen en is de garantieafwikkeling dusdanig ingewikkeld omdat ze officieel niet in europa leveren.

Ben benieuwd wanneer mijn nieuwe speeltje in productie gaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 03:34:
[...]

Klopt, Alienware is zeker niet goedkoop. Dat is ook trouwens ook precies de reden waarom ik de versie met 4k heb laten liggen. Deze had namelijk een meerprijs van 380 euro. Daar komt bij dat ik liever game met alles op ultra dan dat ik moet terugschroeven qua graphics omdat het scherm zoveel kracht vraagt. Veel games zijn ook nog niet echt lekker geoptimaliseerd om op 4K resolutie te kunnen gamen zonder dat deze terugvallen in FPS. Ik houd het voorlopig lekker op FHD en dat is gewoon goed genoeg voor de komende tijd.

Hoe bevalt de 17? Geen problemen? Je bent echt helemaal absoluut tevreden met je laptop?
Ik laat de Razer trouwens liggen. Naar het schijnt hebben die dingen last van koelingsproblemen en is de garantieafwikkeling dusdanig ingewikkeld omdat ze officieel niet in europa leveren.

Ben benieuwd wanneer mijn nieuwe speeltje in productie gaat... :)
Dat klopt 380 is een hoop geld ik zie wel dat je nu een model hebt met 200 euro korting dan valt de totaalprijs met het scherm wel mee. ik heb gehoordt dat het een behoorlijk goed scherm is. Ik heb niks te klagen over mijn eigen truecolor 120 hz scherm overigens. Maar dat in combinatie met een 980m klinkt wel verleidelijk alleen moet ik dan eerst van mijn huidige Alienware 17 af komen en dat is nog niet zo makkelijk.

Mijn 17 bevalt prima. Ik ben er mega zuinig op en heb zowel een sleave als een tas om hem te vervoeren. Wat ik nogal regelmatig moet doen. Is wel makkelijk om alles in mee te nemen. Zit een tasje in voor je adaptor en genoeg vakken voor al je spullen. Dus als je hem daarvoor wilt gebruiken is het een aanrader.
De sleave heb ik voor de controles op het vliegveld. Dan beschadigt die daar niet als ik hem in zo'n bakje moet gooien

Het is een beest. Nu Far Cry 4 aan het spelen op hoge settings draait als een trein. Eigenlijk draait alles wel als een trein en dan heb ik nog maar een 880M. Afwerking vind ik geweldig. Ik vind het persoonlijk al mooi dat je gewoon weg zwarte usb 3.0 poorten hebt rondom. Dat is een detail maar wel iets waar ik van houd (doet razer trouwens ook daar zijn ze groen) De rest heeft een heel kleurenscala aan poorten van blauwe usb poorten to koperen jackplugs.
Backlight is leuk. Sommige mensen vinden het kinderachtige maar ik vind het wel grappig. Ik game nu op een Paarse met Turquoise laptop. :P.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerGio schreef op woensdag 15 april 2015 @ 06:24:
[...]

Dat klopt 380 is een hoop geld ik zie wel dat je nu een model hebt met 200 euro korting dan valt de totaalprijs met het scherm wel mee. ik heb gehoordt dat het een behoorlijk goed scherm is. Ik heb niks te klagen over mijn eigen truecolor 120 hz scherm overigens. Maar dat in combinatie met een 980m klinkt wel verleidelijk alleen moet ik dan eerst van mijn huidige Alienware 17 af komen en dat is nog niet zo makkelijk.

Mijn 17 bevalt prima. Ik ben er mega zuinig op en heb zowel een sleave als een tas om hem te vervoeren. Wat ik nogal regelmatig moet doen. Is wel makkelijk om alles in mee te nemen. Zit een tasje in voor je adaptor en genoeg vakken voor al je spullen. Dus als je hem daarvoor wilt gebruiken is het een aanrader.
De sleave heb ik voor de controles op het vliegveld. Dan beschadigt die daar niet als ik hem in zo'n bakje moet gooien

Het is een beest. Nu Far Cry 4 aan het spelen op hoge settings draait als een trein. Eigenlijk draait alles wel als een trein en dan heb ik nog maar een 880M. Afwerking vind ik geweldig. Ik vind het persoonlijk al mooi dat je gewoon weg zwarte usb 3.0 poorten hebt rondom. Dat is een detail maar wel iets waar ik van houd (doet razer trouwens ook daar zijn ze groen) De rest heeft een heel kleurenscala aan poorten van blauwe usb poorten to koperen jackplugs.
Backlight is leuk. Sommige mensen vinden het kinderachtige maar ik vind het wel grappig. Ik game nu op een Paarse met Turquoise laptop. :P.
Goed dat je er zuinig op bent, dat ga ik uiteraard ook doen met mijn Alienware.
Ik kon de 4k versie ook gewoon niet betalen. Die korting van 200 euro is schijn, zodra je iets gaat configureren verdwijnt die korting ineens weer en moet je 2500 betalen ipv de 1900 nu. Zo zijn er wel meer baggerzaken op die website van Alienware.... Prijzen die hetzelfde blijven en die daarna ineens omhoog schieten, configurator die niet goed werkt en een verkeerde prijs laat zien, specs die niet verspringen als je een duurdere configuratie neemt, vastlopers op de site en tot slot die sluis naar die crappy Dell winkel.

Met de winst die ze maken verwacht je op zijn minst een perfect functionerende site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Gasten, aub niet zo excessief quoten, dan wordt het zo lastig om erdoorheen te lezen :)
GerGio schreef op woensdag 15 april 2015 @ 02:55:
[...]
Ergens blijf ik het een beetje raar vinden omtrent Alienware. Ja ze bouwen goede machines en ja ze hebben een echte standaard in de markt. Maar kom op ze kunnen veel meer geld verdienen als ze gewoon normale prijzen hanteren.
...
Hetzelfde met ssd's en intern geheugen. Als Alienware had gezegt oke hij kost 200 euro voor een 512 SSD dan was dat prima zet maar in nu kost hij 320. Zet ik hem er zelf in is dus goedkoper dus geen centen naar Alienware.
Nee, zo simpel werkt het niet.

Ten eerste: Alienware is een niche product voor een niche doelgroep. Het is NIET een laptop voor de mainstream markt, daarvoor zijn de meeste Dell producten al. Dus ze hoeven niet zo nodig de grote markt aan te spreken, want daar zijn de producten helemaal niet voor, en aangezien het onderdeel van Dell is: wat boeit het nou voor dat bedrijf, dat vreselijk veel winst maakt door hun 'normale' pc's. De mensen (niche doelgroep) die er één willen, kopen er alsnog één (of meer ;) ) ongeacht de gehanteerde prijs. Je koopt een product, maar ook een stukje status, een stukje community, een stukje 'extra'.

Een Lexus is ook veel duurder dan een Toyota, ondanks de auto's op elkaar lijken (en Lexus onderdeel is van Toyota, net zoals AW van Dell) :)

Over de inbouw: ook niet waar, de meeste mensen (non-tweakers) gaan namelijk helemaal niet zelf rommelen aan hun laptop/pc en kopen precies de configuratie die zij nodig hebben, ook al kost die honderden euro's extra. En eerlijk: hoeveel mensen zitten nou echt goed om zich heen te kijken naar de prijzen en vergelijken de boel? In mijn ervaring is dat bizar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
The Inquisitor schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:54:
Gasten, aub niet zo excessief quoten, dan wordt het zo lastig om erdoorheen te lezen :)

[...]

Nee, zo simpel werkt het niet.

Ten eerste: Alienware is een niche product voor een niche doelgroep. Het is NIET een laptop voor de mainstream markt, daarvoor zijn de meeste Dell producten al. Dus ze hoeven niet zo nodig de grote markt aan te spreken, want daar zijn de producten helemaal niet voor, en aangezien het onderdeel van Dell is: wat boeit het nou voor dat bedrijf, dat vreselijk veel winst maakt door hun 'normale' pc's. De mensen (niche doelgroep) die er één willen, kopen er alsnog één (of meer ;) ) ongeacht de gehanteerde prijs. Je koopt een product, maar ook een stukje status, een stukje community, een stukje 'extra'.
...
Over de inbouw: ook niet waar, de meeste mensen (non-tweakers) gaan namelijk helemaal niet zelf rommelen aan hun laptop/pc en kopen precies de configuratie die zij nodig hebben, ook al kost die honderden euro's extra.
Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens. Het is niet voor een hele grote markt. Ik heb hem ook voor de status en dat stukje extra. Maar dan wel slim met eigen geheugen en eigen SSD.

Ik heb echter wel het idee dat er zoveel meer in zit dan waar ze op dit moment mee bezig zijn. Bedoel ik weet ook wel het is een niche product en het is geweldig gebouwd met goede specs en voorderest prima getest maar ergens denk ik dat het allemaal wat sneller en beter kan. Kijk naar die Alienware 13. Mooi ding maar ze hadden hem van aluminium moeten maken en er een degelijke processor in moeten bouwen en dan was het een top ding geweest nu is het het net niet.

Die Alienware 15 aan de andere kant heeft alles wat je wilt hebben en is daarnaast mega degelijk gebouwd

Maar dat is maar een persoonlijk gevoel voorderest ben ik erg blij met mijn Alienware 17 :Y

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
:)

Ja, de productlijn is gewoon erg beperkt wat dat betreft. Als er iets je niet bevalt, heb je geen uitvlucht. Ik ben zelf ook erg tevreden met mijn m17. Ondertussen anderhalf jaar geleden gekocht, maar het apparaat werkt als een zonnetje. Geen krasjes (dat is natuurlijk eigen gebruik, maar goed), geen speling bij scharnieren of waar dan ook, vloeiend snel (eigen SSD), nog altijd fluisterstil qua fans, gaat volgens mij nog goed mee met games, alhoewel dat afhankelijk is van de game... zoals altijd. Game op het moment erg weinig, dus weinig nieuwe games getest, misschien GTA V kopen.

AlienFX blijft geweldig, ben daar nooit op uitgekeken. Eerlijk: Doe altijd wel een steady kleur, want dat vind ik het fijnste werken, maar toch regelmatig van blauw naar groen of rood. Erg leuk.

Volgende laptop wordt waarschijnlijk weer een Alienware, mits het aan mijn vereisten voldoet natuurlijk. Maar in anderhalf jaar tijd ben ik geen laptop tegengekomen waarvan ik dacht; had ik die maar genomen. Nee, totaal niet, niets komt in de buurt van dit (bak:D)beest.

(ik zie in je sig dat jij helemaal een bruut apparaat hebt!, ik heb 'maar' de 4700mq,GTX765m,1080p mat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ik moet zeggen dat ze wel vooruit zijn gegaan met configuraties ten opzichte van het moment dat ik mijn laptop bestelde. Toen was het een ramp en kon ik lastig de laptop bestellen die ik eigenlijk wilde.
Nu zie ik dat je veel meer keuze hebt en de keuzes beter op elkaar aansluiten. Voorbeeld van toen is het 120hz scherm kon je alleen krijgen met een 765m. Ik wilde die met een 880m omdat ik max gebruik wilde maken van het scherm. Nu zie ik wel dat je bij duurdere modellen meer kunt samenstellen wat eigenlijk een goed punt is.

Ik heb een redelijk snelle laptop. Het kan nog erger. Corepax heeft een Alienware 18 te koop staan met dual 980m. Dat is echt een monster. Maar dat is behoorlijk groot en weegt ook nog eens behoorlijk dat vind ik over de rand.

Op dit moment zit ik een beetje te twijfelen. Ik zou graag willen kijken naar nog meer grafisch vermogen in de vorm van een 980m. Dat is leuk maar dat kost gewoon 1000 euro, Dat kan wel maar dan verkoop ik liever deze een koop ik een nieuwe Alienware 15 met 980m en 4k ips scherm. Want als ik al een ding heb geleerd is dat je het beste kunt investeren in grafisch vermogen en je scherm dat zijn de twee belangrijkste dingen. processor is altijd snel genoeg. De rest kun je upgraden. Die 15 lijkt me net wat makkelijker mee te nemen dan deze 17. Het formaat is prima maar misschien iets aan de grote kant.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

- FHD 1080p scherm.
-16GB Ram
-Nvidia GTX 980M
-256GB SSD
...

Pfft, je hebt het over zes dagen. Wat een drama. Je bent niet de enige, veel modellen worden pas geassembleerd na bestelling. De verwachte datum van levering moet je aanhouden, dat is pas eind van de maand. Vaak iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Sommige mensen zijn niet zo geduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Bij mij duurde het ook even voor ik een reactie kreeg.

De laptop bevalt me perfect ( met namen de mogelijkheid om 3 externe schermen te gebruiken) en is zeker een stuk beter dan mijn oude BTO laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:57
GerGio schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 06:40:
Ik moet zeggen dat ze wel vooruit zijn gegaan met configuraties ten opzichte van het moment dat ik mijn laptop bestelde. Toen was het een ramp en kon ik lastig de laptop bestellen die ik eigenlijk wilde.
Nu zie ik dat je veel meer keuze hebt en de keuzes beter op elkaar aansluiten. Voorbeeld van toen is het 120hz scherm kon je alleen krijgen met een 765m. Ik wilde die met een 880m omdat ik max gebruik wilde maken van het scherm. Nu zie ik wel dat je bij duurdere modellen meer kunt samenstellen wat eigenlijk een goed punt is.

Ik heb een redelijk snelle laptop. Het kan nog erger. Corepax heeft een Alienware 18 te koop staan met dual 980m. Dat is echt een monster. Maar dat is behoorlijk groot en weegt ook nog eens behoorlijk dat vind ik over de rand.

Op dit moment zit ik een beetje te twijfelen. Ik zou graag willen kijken naar nog meer grafisch vermogen in de vorm van een 980m. Dat is leuk maar dat kost gewoon 1000 euro, Dat kan wel maar dan verkoop ik liever deze een koop ik een nieuwe Alienware 15 met 980m en 4k ips scherm. Want als ik al een ding heb geleerd is dat je het beste kunt investeren in grafisch vermogen en je scherm dat zijn de twee belangrijkste dingen. processor is altijd snel genoeg. De rest kun je upgraden. Die 15 lijkt me net wat makkelijker mee te nemen dan deze 17. Het formaat is prima maar misschien iets aan de grote kant.
Hi,

Let op dat de nieuwe Alienware lineup allemaal BGA rotzooi is. Je kan hooguit het ram en de ssd opgraden. GPU/CPU zijn allemaal BGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Volgens mij kan de GPU wel worden geupgraden. Het voordeel van deze serie is de amplifier daar kan je elke desktop videokaart inproppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
geldermalsen schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:32:
Volgens mij kan de GPU wel worden geupgraden. Het voordeel van deze serie is de amplifier daar kan je elke desktop videokaart inproppen.
Nee, er is geen MXM slot meer aanwezig. Alles zit op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Oke, gelukkig hebben we de amplifier nog om te upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
geldermalsen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:30:
Oke, gelukkig hebben we de amplifier nog om te upgraden..
Ik moet zeggen dat het me een aardig consept lijkt.

Men neme een amplifier met groot scherm, muis, toetsenbord en geluid aan. Je hebt dan een soort dockingstation voor je alienware. Je komt thuis hangt je laptop aan de stroom en aan je amplifier en gaan.

Alleen heb ik mijn laptop nodig op 3 verschillende plekken en daarnaast game ik op die 3 verschillende plekken dus wil ik een goede grafische kaart in mijn laptop. Hem niet kunnen upgraden is wel een beetje een nadeel. ik heb graag veel grafisch vermogen de meer de beter vandaar de upgrade gedachte.

[ Voor 6% gewijzigd door GerGio op 21-04-2015 16:11 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik gebruik mijn laptop voor ongeveer het zelfde als wat jij doet.

Een 970/980m is qua kracht voor de eerste paar jaar meer dan voldoende.
Dit in combinatie met een amplifier thuis met een desktopkaart welke gemakkelijk te upgraden is voor mij persoonlijk voldoende.

Let ook op dat een videokaart upgraden al snel 30-40% van een nieuwe laptop kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
4k scherm zal wel erg mooi zijn en alles, maar je gebruikt die resolutie toch nauwelijks. Games ondersteunen die resolutie voorlopig nog niet AFAIK, en daarnaast is het een hel voor de (mobile)GPU om dat te renderen. Ja met die amplifier wordt ja daar misschien wel vrolijk van.

Maar ik sta voorlopig nog niet te springen op een 4k scherm. Gelukkig was ik ook nog niet van plan mijn Alien te vervangen... Deze gaat minstens nog 1,5 jaar mee, en mijn planning is zelfs langer. Dan gerechtvaardigd het ook een beetje de dure aanschafprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Mijn reactie lijkt een beetje 'out of the blue' te komen, maar het is nog een late reactie op GerGio. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:16
Ik vind die amplifier pas echt interessant als ik daarvoor géén alienware meer hoeft te kopen. Koop een mooie dunne (xps) netbook, die handig is onderweg of op kantoor en koppel er thuis de amplifier aan om te gamen. Met amplifier zie ik geen reden meer om met een dure bulky alienware rond te lopen.

Ik hoop dat Dell dit ook gaat inzien en bijvoorbeeld de xps serie met de amplifier compatible maakt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
4k op een windows laptop is vrijwel nutteloos door de slechte High DPI support.

Heb zelf een XPS 15 gehad met QHD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorePax schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:55:
4k op een windows laptop is vrijwel nutteloos door de slechte High DPI support.

Heb zelf een XPS 15 gehad met QHD scherm.
Ik wilde eigenlijk een laptop met 4K schem, maar na veel zoeken en lezen kwam ik tot precies dezelfde conlusie. Plus dat het hele windows scaling gebeuren gewoon keihard zuigt. Hopelijk verandert dat in Windows 10.

Inmiddels staat de status op verzonden van mijn Alienware 15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:09:
[...]

Ik wilde eigenlijk een laptop met 4K schem, maar na veel zoeken en lezen kwam ik tot precies dezelfde conlusie. Plus dat het hele windows scaling gebeuren gewoon keihard zuigt. Hopelijk verandert dat in Windows 10.

Inmiddels staat de status op verzonden van mijn Alienware 15 :)
Ja klopt, zolang je verder geen externe software gebruikt van Windows is het prima. Maar dat is geen doen.

Verder, heeft er iemand nog interesse in een spik splinter nieuwe M18x R2 met Dual 7970m? (Sneller als een 980m) met het verpakkingsplastic er nog omheen. Een ware schuurvonst. Vraagprijs slechts 1499 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Windows DPI is prima, maar het grootste gedeelte van de externe applicaties ondersteunen het niet (zoals Corepax ook aangeeft). Ik heb daar ook last van op mijn Surface Pro, 10 inch display met 1080p. Applicaties zoals Virtual Machine, Evernote, etc. ondersteunen de DPI scaling niet waardoor alles er lelijk en wazig uitziet. Erg jammer, want we gaan juist te maken krijgen met een steeds hoger resolutie.

Alles van Windows ziet er wél goed uit, dus ik zie niet in hoe dat de schuld is van M (@DDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athletic
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Heeft er iemand en idee hoe ik aan een nieuwe videokaart geraak voor mijn m17x? Mijn kaart heeft er namelijk de brui aan gegeven.

Het enige wat ik kan vinden zijn kaarten op ebay, maar ik zie het niet zo zitten om 300 euro te geven aan een kaart die uit china komt (overigens allemaal 2dehands).

[ Voor 5% gewijzigd door Athletic op 22-04-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Athletic schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:50:
Heeft er iemand en idee hoe ik aan een nieuwe videokaart geraak voor mijn m17x? Mijn kaart heeft er namelijk de brui aan gegeven.

Het enige wat ik kan vinden zijn kaarten op ebay, maar ik zie het niet zo zitten om 300 euro te geven aan een kaart die uit china komt (overigens allemaal 2dehands).
Allereerst is het belangrijk om te weten welk type M17x je hebt, deze variëren van R1 tot en met R4. Ten tweede zijn laptop videokaarten (MXM 3.0b kaarten) nou eenmaal erg duur. Wellicht kan ik je helpen als ik wat meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:48:
Windows DPI is prima, maar het grootste gedeelte van de externe applicaties ondersteunen het niet (zoals Corepax ook aangeeft). Ik heb daar ook last van op mijn Surface Pro, 10 inch display met 1080p. Applicaties zoals Virtual Machine, Evernote, etc. ondersteunen de DPI scaling niet waardoor alles er lelijk en wazig uitziet. Erg jammer, want we gaan juist te maken krijgen met een steeds hoger resolutie.

Alles van Windows ziet er wél goed uit, dus ik zie niet in hoe dat de schuld is van M (@DDD)
Dat laatste vat ik even niet :)

Wie of wat is waar precies schuldig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:55:
[...]

Dat laatste vat ik even niet :)

Wie of wat is waar precies schuldig aan?
Volgens mij doelt hij op het feit dat alles van Microsoft wel goed met HighDPI werkt, en alles van externe prog's niet. Dus dat de fout bij de externe progs ligt. En niet bij Microsoft.

Apple heeft dit probleem ook gehad, hun hebben dit structureel zelf opgelost binnen het OS. Zodat externe programma's geen speciale ondersteuning hoeven te maken voor hdpi scaling. Ik ben dan ook van mening dat dit iets is wat Microsoft moet oplossen, en niet alle individuele bedrijven en programmeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athletic
CorePax schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:52:
[...]

Allereerst is het belangrijk om te weten welk type M17x je hebt, deze variëren van R1 tot en met R4. Ten tweede zijn laptop videokaarten (MXM 3.0b kaarten) nou eenmaal erg duur. Wellicht kan ik je helpen als ik wat meer weet.
Een m17x r4 en de kaart in kwestie is een 7970m. Het hoeft niet noodzakelijk opnieuw een 7970m zijn voor mij. De Nvidia kaarten die passen (680, 780 en 880m of 770, 870m en 970m ) zijn ook goed. Tenminste als die ondersteund worden in de bios.

[ Voor 5% gewijzigd door Athletic op 22-04-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
CorePax schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:52:
[...]

Waar heb jij dei dual 980m vandaan gehaald CorePax?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
CorePax schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:28:
[...]

Ja klopt, zolang je verder geen externe software gebruikt van Windows is het prima. Maar dat is geen doen.

Verder, heeft er iemand nog interesse in een spik splinter nieuwe M18x R2 met Dual 7970m? (Sneller als een 980m) met het verpakkingsplastic er nog omheen. Een ware schuurvonst. Vraagprijs slechts 1499 :+
Hoezo koopt iemand een nieuwe M18x R2 maar doet er dan vervolgens niks mee :|
Heb je wat meer specs van dat ding overigens? Is hij bijvoorbeeld stealt black of Nebula Red?
Welke processor zit er in etc?
Athletic schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:16:
[...]

Een m17x r4 en de kaart in kwestie is een 7970m. Het hoeft niet noodzakelijk opnieuw een 7970m zijn voor mij. De Nvidia kaarten die passen (680, 780 en 880m of 770, 870m en 970m ) zijn ook goed. Tenminste als die ondersteund worden in de bios.
Volgens mij moeten 680m, 780m, 880m, 970m allemaal wel worden ondersteunt. 870m ben ik niet zeker van die heb ik vogens mij niet in laptop zien zitten maar kan zijn dat hij nog ondersteunt wordt

Op tweakers staat nog een 6990m te koop. Ik weet niet of dat wat is?
V&A aangeboden: ATI 6990M Mobile 2048MB Ati videokaart voor Alienware en BTO/Clevo Laptops

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
GerGio schreef op donderdag 23 april 2015 @ 02:23:
[...]

Hoezo koopt iemand een nieuwe M18x R2 maar doet er dan vervolgens niks mee :|
Heb je wat meer specs van dat ding overigens? Is hij bijvoorbeeld stealt black of Nebula Red?
Welke processor zit er in etc?

[...]

Volgens mij moeten 680m, 780m, 880m, 970m allemaal wel worden ondersteunt. 870m ben ik niet zeker van die heb ik vogens mij niet in laptop zien zitten maar kan zijn dat hij nog ondersteunt wordt

Op tweakers staat nog een 6990m te koop. Ik weet niet of dat wat is?
V&A aangeboden: ATI 6990M Mobile 2048MB Ati videokaart voor Alienware en BTO/Clevo Laptops
*knip* zie PM

En een 6990 zou ik niet zo snel nemen, zou dan opzoek gaan naar een nieuwe 7970m of een 680m.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 20-05-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
CorePax schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:02:
[...]

Volgens mij doelt hij op het feit dat alles van Microsoft wel goed met HighDPI werkt, en alles van externe prog's niet. Dus dat de fout bij de externe progs ligt. En niet bij Microsoft.

Apple heeft dit probleem ook gehad, hun hebben dit structureel zelf opgelost binnen het OS. Zodat externe programma's geen speciale ondersteuning hoeven te maken voor hdpi scaling. Ik ben dan ook van mening dat dit iets is wat Microsoft moet oplossen, en niet alle individuele bedrijven en programmeurs.
Dat bedoelde ik inderdaad, er was een letter weggevallen :P

Als MS dit (ook) op die manier kan oplossen dan is dat wel een uitkomst voor het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athletic
Oké sorry voor de vele vragen maar het is allemaal wat ingewikkeld voor mij.

Op vraag en aanbod staan momenteel 2 kaarten de 680m en de 6990m.

Maar deze kaarten hebben toch een andere heatsink en ben ik daar dan wel iets mee?

De 680m bijvoorbeeld is uit een Clevo en moet volgens de verkoper met een Clevo worden geflasht vooraleer die werkt. Kan ik deze dan wel gebruiken?

Is het niet mogelijk om zo'n setje met heatsink en kaart bij Dell te kopen of bto (ik zeg maar iets). Want deze moeten toch zulke kaarten hebben liggen?

Indien niet is er nog een andere plaats buiten tweakers en ebay (bijna allemaal uit China) om aan een kaart te geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Athletic schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:45:
Oké sorry voor de vele vragen maar het is allemaal wat ingewikkeld voor mij.

Op vraag en aanbod staan momenteel 2 kaarten de 680m en de 6990m.

Maar deze kaarten hebben toch een andere heatsink en ben ik daar dan wel iets mee?

De 680m bijvoorbeeld is uit een Clevo en moet volgens de verkoper met een Clevo worden geflasht vooraleer die werkt. Kan ik deze dan wel gebruiken?

Is het niet mogelijk om zo'n setje met heatsink en kaart bij Dell te kopen of bto (ik zeg maar iets). Want deze moeten toch zulke kaarten hebben liggen?

Indien niet is er nog een andere plaats buiten tweakers en ebay (bijna allemaal uit China) om aan een kaart te geraken?
Geen probleem.
Klopt, je zult dan een nVidia heatsink nodig hebben. Kun je gemakkelijk op ebay kopen

Verschilt, een mxm kaart heeft een zogenaamde vBios, sommige kaarten zullen plug en play werken, waar andere kaarten weer alleen in bepaalde systemen werken. Het flashen moet dan gebeuren in een msdos omgeving in een systeem waar de kaart wel in werkt. (Blind flashing is een optie, maar niet aangeraden als je er geen ervaring mee hebt)

Bij Dell bestellen kan soms lastig zijn vanwege de onbekwame tech support, hun werken enkel met part numbers welke een vage beschrijving hebben. Vaak komt het dus voor dat je het verkeerde item krijgt, dat is als ze überhaupt de videokaarten hebben, garantie/inhome service word namelijk afgehandeld door een extern bedrijf, welke de kaarten zelf ook nog moet inkopen. BTO zou dus inderdaad kunnen, maar betaal je een stuk meer geld voor, en weet ook niet uit m'n hoofd of ze de kaarten los verkopen/als set.

Het beste ben je uit bij Upgrademonkey, deze verkopen via ebay en de service is relatief goed.

Maargoed, in al deze opties moet je dus een nieuwe kaart kopen, en wellicht een nieuwe heatsink. Je moet voor je zelf bepalen of dat 't waard is. Misschien is het goedkoper om een nieuwe laptop te kopen en hem in onderdelen weg te doen/te verkopen / in te ruilen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athletic
Op ebay zijn de 7970m's gemiddeld zo'n 150 euro goedkoper dan de Nvidia's. Is er misschien een productiefout in de 7970m waardoor deze sneller kapot gaat?

Ik heb er 1 gevonden voor 250 euro. Een 680m als ik nog een heatsink en x bracket moet kopen dan zit ik aan bijna het dubbel met 500 euro.

Andere optie is een vaste pc bouwen voor ongeveer 600 euro, maar dan koop ik beter een nieuwe kaart denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Athletic op 23-04-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Klopt, een 680m heeft een veel hogere levensduur als een 7970m. De 680's gaan vrijwel niet kapot.

Tevens voor de geïnteresseerde, *knip* zie PM

[ Voor 67% gewijzigd door br00ky op 20-05-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Wow ziet er schitterend uit CorePax. _/-\o_

De verleiding is heel groot om de duurste Nebula rode te kopen.

Heb jij twee m18x r2 laptops uit 2014 :X man ik ben jaloers.

Er is toch nog een ding wat ik me afvraag. Hoe is het scherm van deze Beesten. Ik had hiervoor namelijk een Alienware M11x R1 en daar lag het scherm oingeveer 1mm achter de glasplaat wat echt mega vervelend is. omdat het echt ten koste gaat van helderheid en dergelijke. Nu kijk ik direct naar het 120hz truelife scherm wat ik nu heb dat is echt geweldig maar ik vraag me af hoe zit dat bij deze m18x r2 is?

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 20-05-2015 13:09 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
GerGio schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:52:
[...]

Wow ziet er schitterend uit CorePax. _/-\o_

De verleiding is heel groot om de duurste Nebula rode te kopen.

Heb jij twee m18x r2 laptops uit 2014 :X man ik ben jaloers.

Er is toch nog een ding wat ik me afvraag. Hoe is het scherm van deze Beesten. Ik had hiervoor namelijk een Alienware M11x R1 en daar lag het scherm oingeveer 1mm achter de glasplaat wat echt mega vervelend is. omdat het echt ten koste gaat van helderheid en dergelijke. Nu kijk ik direct naar het 120hz truelife scherm wat ik nu heb dat is echt geweldig maar ik vraag me af hoe zit dat bij deze m18x r2 is?
Het is al enige tijd geleden dat ik een AW17 heb gehad (die jij hebt). Het scherm is naar mijn mening extreem mooi kwa contrast en heeft geen last van backlightbleeding wat bij de nieuwe types veel voorkomt. Persoonlijk vind ik het scherm van de R2 mooier, maar ik heb ze nooit naast elkaar kunnen vergelijken.

Het blijft een glasplaat, dus buiten in de zon zitten kan je wel vergeten. Maar laten we niet vergeten wat voor laptop het is :)

Je bent welkom om een keer te komen kijken naar het scherm en de laptop zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door CorePax op 23-04-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
CorePax schreef op donderdag 23 april 2015 @ 17:59:
[...]

Het is al enige tijd geleden dat ik een AW17 heb gehad (die jij hebt). Het scherm is naar mijn mening extreem mooi kwa contrast en heeft geen last van backlightbleeding wat bij de nieuwe types veel voorkomt.

Het blijft een glasplaat, dus buiten in de zon zitten kan je wel vergeten. Maar laten we niet vergeten wat voor laptop het is :)

Je bent welkom om een keer te komen kijken naar het scherm en de laptop zelf.
Dat ben ik gewend. Het 120hz scherm heeft ook een spiegelende afwerking iets wat ik persoonlijk nog steeds echt een voorkeur vind hebben boven matte schermen. Backlight bleeding is herkenbaar helaas. Ik heb geen idee wat mensen in matte schermen zien. Buiten in de zon zitten met een laptop. Ik zit of buiten in de zon of binnen achter mijn laptop.

Zou je het eens kunnen proberen op de foto te zetten?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
GerGio schreef op donderdag 23 april 2015 @ 18:06:
[...]

Dat ben ik gewend. Het 120hz scherm heeft ook een spiegelende afwerking iets wat ik persoonlijk nog steeds echt een voorkeur vind hebben boven matte schermen. Backlight bleeding is herkenbaar helaas. Ik heb geen idee wat mensen in matte schermen zien. Buiten in de zon zitten met een laptop. Ik zit of buiten in de zon of binnen achter mijn laptop.

Zou je het eens kunnen proberen op de foto te zetten?
Heb wat foto's voor je gemaakt, als er speciale wensen zijn moet je het maar roepen. Heb tevens een goede review voor je, scroll naar onderen voor het screen gedeelte

http://www.notebookcheck....-R2-Notebook.77048.0.html

Geen idee of je er wat aan hebt, heb maar wat in elkaar geflanst :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eFpDiW3.jpg

De pixalated look komt door de camera maar dat snap je natuurlijk wel :P

[ Voor 4% gewijzigd door CorePax op 23-04-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Wauw, ik vind die dat oude design toch echt meer Alienware uitstralen dan die nieuwe.
Helaas was ik 1 dag te laat om de oude versie te bestellen die toen sterk was afgeprijsd. Had ik echt een betere setup gehad dan wat ik nu heb, afijn.

Wat ik mij afvraag corepax, heb jij toevallig een 3d scherm liggen voor de 17 inch aliens? Dan bedoel ik met name de nieuwe 17 lijn, maar volgensmij passen die van de oude er ook gewoon in?
Ik wil namelijk upgraden naar een 3d scherm, want het AUO scherm wat er nu in zit is echt bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Coehinator schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:11:
Wauw, ik vind die dat oude design toch echt meer Alienware uitstralen dan die nieuwe.
Helaas was ik 1 dag te laat om de oude versie te bestellen die toen sterk was afgeprijsd. Had ik echt een betere setup gehad dan wat ik nu heb, afijn.

Wat ik mij afvraag corepax, heb jij toevallig een 3d scherm liggen voor de 17 inch aliens? Dan bedoel ik met name de nieuwe 17 lijn, maar volgensmij passen die van de oude er ook gewoon in?
Ik wil namelijk upgraden naar een 3d scherm, want het AUO scherm wat er nu in zit is echt bocht.
Ja het oude design is niet voor iedereen weggelegd, maar het is wel het toppunt van Alienware geweest kwa design, uitstraling en bouwkwaliteit.

Moet je wel teleurstellen, heb helaas reserve schermen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Ah das jammer, mocht je ze nog tegenkomen laat het me maar weten!

Moet ik zeggen dat ik ook dik tevreden ben met deze nieuwe 17 inch hoor. Bouwkwaliteit is top, en koeling en prestaties ook, al heb ik niet extreme componenten erin.

Ik vind het wel oprecht jammer dat ze nu de GPU's en CPU's vast solderen. Alienware stond bekend om zijn upgrades. Ik heb gelukkig de laatste revisie die nog wel alle upgrades heeft. De Alienware 17 R1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Coehinator schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:25:
Ah das jammer, mocht je ze nog tegenkomen laat het me maar weten!

Moet ik zeggen dat ik ook dik tevreden ben met deze nieuwe 17 inch hoor. Bouwkwaliteit is top, en koeling en prestaties ook, al heb ik niet extreme componenten erin.

Ik vind het wel oprecht jammer dat ze nu de GPU's en CPU's vast solderen. Alienware stond bekend om zijn upgrades. Ik heb gelukkig de laatste revisie die nog wel alle upgrades heeft. De Alienware 17 R1 ;)
De bouwkwaliteit is ook wel relatief goed in vergelijking met andere laptops, meestal veel beter zelfs. Zo'n M18x R2 moet je van dichtbij hebben gezien om de bouwkwaliteit te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Prachit CorePax, leuk om te zien die verzameling!

Oude design blijft wat hebben inderdaad Wara (daar hebben we het nog vaak over gehad :D ) en ik kan nog altijd geen keuze maken over het feit welke mooier is. Beide hebben wat negatieve aspecten imo.

Een van mijn favoriete onderdelen van de oude lijn blijven die speakers + alienFX.... echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
The Inquisitor schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:39:
Prachit CorePax, leuk om te zien die verzameling!

Oude design blijft wat hebben inderdaad Wara (daar hebben we het nog vaak over gehad :D ) en ik kan nog altijd geen keuze maken over het feit welke mooier is. Beide hebben wat negatieve aspecten imo.

Een van mijn favoriete onderdelen van de oude lijn blijven die speakers + alienFX.... echt geweldig.
Ik kan ook niet goed kiezen tussen de ontwerpen. Ik vind zowel alle drie de ontwerpen wel wat hebben.
Al blijf ik nog steeds wel een beetje een zwak hebben voor een M18x r2 in het Nebula Red. Ondanks dat ik er nooit een gehad heb. Dus vandaar jongensdroom. Blijft lekker schreeuwige uitelijk. Rood en dan groene verlichting. Daarnaast kun je hem natuurlijk goed ombouwen naar een beest van een machine als je het geld er voor over hebt.

De Alienware 17 van die ik nu heb vind ik mooi vanweg het strakke maar toch ook game achtige ontwerp.
Het aluminium deksel etc. Je kunt hem compleet onopvallend gebruiken als de verlichting uitstaat.
De lichtgevende lijnen rond deze laptop blijven geweldig. Ik vind het nog steeds mooi om naar te kijken. Als hij 's avonds dicht ligt op mijn bureau. en hij staat nog aan dan heeft dat gewoon een mooi uiterlijk.

De nieuwe. Tja. Ik vind ze nog steeds wel mooie punten hebben zoals het volledig glazen scherm en de alienware aan en uit knop, maar ik vind het jammer dat de lichtbalk alleen aan de voorkant zit. Dat vond ik juist zo mooi aan deze serie.

Dat laatste punt kan ik me geheel bij aansluiten. speakers + Alien fx werkt geweldig. Jammer dat de plug in voor itunes even niet werkt

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Weet iemand waar ik een extra alienware adapter kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Momenteel de Alienware 15 met GTX 970M aan het overwegen. (Sowieso de 1080p versie, aangezien ik geen meerwaarde zie/heb in de 4k). Staat momenteel voor €1.499,00.

Nu kwam ik echter verschillende verhalen tegen die elkaar continu weer tegenspreken. (Bloedirritant, aangezien ik dan niet weet of dit enkele gevallen zijn of juist veelvoorkomend)

Ik lees sowieso klachten over customer service, maar tegelijkertijd ook dat Dell super after-sales heeft. Ook zijn er issues met backlight bleeding, maar hoor ik ook weer dat dit veel voorkomend is bij IPS schermen.

Ook blijken er issues te zijn met de power supply van de Alienware 15. Bij normaal gebruik en de GTX 970M blijkt de 180W prima te zijn. Maar overclocken en een 980M in de amplifier lijkt de power supply toch wel een bottleneck te zijn. In beiden heb ik niet bepaald interesse, maar vraag me af of dit eventueel nog een issue is.

Verder is de bouwkwaliteit een stap terug in vergelijking met vorige modellen volgens sommige reviewers? Blijkbaar niet meer full alloy, maar kunststof/plastic.

Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen hierover :D Kan namelijk wel wat hulp gebruiken in kiezen momenteel. De ASUS ROG G751 lijkt namelijk ook echt een bang for buck te zijn met een super cooling systeem. Echter blijken de speakers slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
geldermalsen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:26:
Weet iemand waar ik een extra alienware adapter kan bestellen?
Een heel lastige vraag, want als ik via google zoek krijg ik allerlei types Alienware te zien. Daarbij horen allemaal verschillende voedingen. (watt) Voorts kan dat ook nog afhankelijk zijn van een eventuele upgrade van je videokaart. Ik zelf heb een 240 watt adapter. Buiten Amazon/Ebay zijn er vele andere zaken, die deze te koop aan bieden.

Ik hoop dat je geen video adapter bedoelde.

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 25-04-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Nee ik bedoelde een stroomadapter ik heb de nieuwste alienware 17 inch.
Op de alienware site kan ik ze namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
geldermalsen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:18:
Nee ik bedoelde een stroomadapter ik heb de nieuwste alienware 17 inch.
Op de alienware site kan ik ze namelijk niet vinden.
https://www.google.nl/sea...-FWCRC.html%3B1000%3B1000

Hier een link met de afbeelding van de achterzijde van de ac adapter. Als je zoekt op : Adapter FWCRC, krijg je heel veel sites waar je kunt bestellen. Kijk ff uit dat er de juiste netsnoer aansluiting bij zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 25-04-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
April is al weer bijna voorbij en nog steeds geen nieuws over de alpha :(
Ik denk dat ik nu toch maar ga wachten op een echte steammachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Scallius schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:38:
Momenteel de Alienware 15 met GTX 970M aan het overwegen. (Sowieso de 1080p versie, aangezien ik geen meerwaarde zie/heb in de 4k). Staat momenteel voor €1.499,00.

Nu kwam ik echter verschillende verhalen tegen die elkaar continu weer tegenspreken. (Bloedirritant, aangezien ik dan niet weet of dit enkele gevallen zijn of juist veelvoorkomend)

Ik lees sowieso klachten over customer service, maar tegelijkertijd ook dat Dell super after-sales heeft. Ook zijn er issues met backlight bleeding, maar hoor ik ook weer dat dit veel voorkomend is bij IPS schermen.

Ook blijken er issues te zijn met de power supply van de Alienware 15. Bij normaal gebruik en de GTX 970M blijkt de 180W prima te zijn. Maar overclocken en een 980M in de amplifier lijkt de power supply toch wel een bottleneck te zijn. In beiden heb ik niet bepaald interesse, maar vraag me af of dit eventueel nog een issue is.

Verder is de bouwkwaliteit een stap terug in vergelijking met vorige modellen volgens sommige reviewers? Blijkbaar niet meer full alloy, maar kunststof/plastic.

Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen hierover :D Kan namelijk wel wat hulp gebruiken in kiezen momenteel. De ASUS ROG G751 lijkt namelijk ook echt een bang for buck te zijn met een super cooling systeem. Echter blijken de speakers slecht te zijn.
Ik zou overwegen deze 2ehands over te nemen:
V&A aangeboden: Dell Alienware 15 / GTX 970 M

voor dat geld is het best wel erg goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
_Drake_ schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:13:
[...]

Ik zou overwegen deze 2ehands over te nemen:
V&A aangeboden: Dell Alienware 15 / GTX 970 M

voor dat geld is het best wel erg goedkoop :)
Als ik de reacties lees, weet ik niet zo goed wat ik hier van moet vinden :P Plus de beoordelingen van deze Tweaker zijn ook niet helemaal veelbelovend.

[ Voor 8% gewijzigd door Scallius op 26-04-2015 15:38 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste