[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nieuwe Alienware 15 en Alienware 17
Ik ga denk ik voor de Alienware 15 i7 met gtx980m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Al iets bekend over de alpha?

Meen me te herinneren dat die 12 of 15 dec. gerealesed werd, wat vervolgens werd uitgesteld naar 28 dec.
De landingspage in het nederlands geeft echter nog steeds geen enkele info hieromtrent

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 07-01-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Ook een nieuwe AW13 met Broadwell i7-5500. Ik denk dat ik daar voor ga. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze in NL te bestellen is en of de prijs iets lager gaat zijn dan 1550 euro. Op alienware.com kost ie 1550 in dollars met 16GB geheugen maar zonder ssd en met een FHD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Weer een 15 inch terug? Grappig. Dan verdwijnt de 14 zeker weer, want 13,14,15 slaat natuurlijk nergens op. Zie h'm ook niet op de landing, dus zal wel kloppen.

Dollar = Euro, zoals bij de meeste bedrijven, dus ga er maar niet vanuit dat je euro prijs lager is, maar minstens even duur. Je moet ook nog net de juiste aanbiedingen hebben om goedkoper uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
The Inquisitor schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:51:
Weer een 15 inch terug? Grappig. Dan verdwijnt de 14 zeker weer, want 13,14,15 slaat natuurlijk nergens op. Zie h'm ook niet op de landing, dus zal wel kloppen.

Dollar = Euro, zoals bij de meeste bedrijven, dus ga er maar niet vanuit dat je euro prijs lager is, maar minstens even duur. Je moet ook nog net de juiste aanbiedingen hebben om goedkoper uit te zijn.
De 14 inch is toch al vervangen door de 13 inch?

Over die dollar -> euro prijzen. De euro staat nu zo laag dat als je de wisselkoers rekent en vervolgens 21% btw toevoegd, je duurder uitkomt dan dollar = euro. Ik ben benieuwd wat de prijs wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Limbeckx schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:08:
[...]

De 14 inch is toch al vervangen door de 13 inch?

Over die dollar -> euro prijzen. De euro staat nu zo laag dat als je de wisselkoers rekent en vervolgens 21% btw toevoegd, je duurder uitkomt dan dollar = euro. Ik ben benieuwd wat de prijs wordt.
Dan vind ik de 15 eerder een vervanger van de 14, en de 13 een nieuwe bonus (net zoals m11x toen).. Aangezien de 13 geen krachtpatser is zonder externe GPU, en de 15 wel een volledige machine is.

Maar goed, maakt weinig uit natuurlijk.

AW in Nederland is altijd relatief duurder dan de US shop. Geldt wel voor meer EU landen. Er valt eigenlijk weinig af te leiden uit Dell US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Volgens een nieuwsitem hier op tweakers zijn de 15 inch en 17 inch vanaf morgen beschikbaar in Nederland. Als ook de AW13 met i7-5500u er morgen is, hebben ze er een nieuwe klant bij

edit: De 15 inch en de 17inch zijn inmiddels beschikbaar maar de nieuwe 13 inch niet. Op de US site zijn inmiddels hele andere configuraties van de AW 13 beschikbaar dan die in NL :(

[ Voor 37% gewijzigd door Limbeckx op 08-01-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik had eens weer een vraagje, ik heb nu al 2.5 jaar een m17x r4, alleen valt deze nog te upgraden. Eerder gezegd is het het waard deze nog te upgraden dus bijvoorbeeld GPU switch, CPU switch en ram vervangen? Iemand er ook enige ervaring mee met het vervangen van deze onderdelen?^^

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Naif0n schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 06:32:
Ik had eens weer een vraagje, ik heb nu al 2.5 jaar een m17x r4, alleen valt deze nog te upgraden. Eerder gezegd is het het waard deze nog te upgraden dus bijvoorbeeld GPU switch, CPU switch en ram vervangen? Iemand er ook enige ervaring mee met het vervangen van deze onderdelen?^^
Hier kom je vast verder mee.

http://forum.notebookrevi...-17x-r4-970m-upgrade.html
http://forum.notebookrevi...-m17x-r4-cpu-upgrade.html

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Via chat contact gezocht met alieware m.b..t de alpha.
Doen geen uitlatingen over nog uit te brengen producten (hoewel hij in USA al uit is en hier ook al uit had moeten zijn!).
Op de vraag of het importeren uit USA met uitgebreide garantie gevolgen heeft voor het claimen van de garantie in Nederland werd de chat direct zonder reactie verbroken.

Lekker klantvriendelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hmm ja, dat lijkt me niet de bedoeling van zo'n chat. Maar ik meen dit al vaker te hebben gelezen bij Dell, sowieso zijn ze vriendelijker wanneer je belt, alhoewel het ook dan weer een hoop te maken heeft met welke rep je krijgt.

Zoals ik hier kan lezen is de garantie international wanneer je NBD garantie hebt. Edit: je moet je tag tranferen, dus dat moet geen probleem zijn ;) Maar buiten dat... importeren wil je toch echt niet? Dat kost je een godsvermogen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Inquisitor op 12-01-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Alienware vriendjes,

Ik heb een m14x r2 en hiervoor heb ik na 3 jaar een nieuwe accu besteld. Deze is identiek aan de originele. (een samsung) specificaties zijn dus 100% gelijk.

Echter, als ik opstart op de accu klapt hij eruit bij het inloggen. (win 7). Als ik met voeding start lukt het wel en ook bij het afkoppelen blijft de boel draaien. Hij komt dus alleen niet door een boot cycle heen op de accu alleen.

Wat zou hieraan ten grondslag liggen. Ik vind het probleem niet zo 123 terug op internet.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Klinkt een beetje als een non-OEM accu, maar durf niet met zekerheid te zeggen of Dell daar ook aan doet Je hebt de accu niet bij Dell besteld begrijp ik? Andere waar ik aan denk is een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tja non oem. Het is exact dezelfde accu van samsung. Nee niet bij dell besteld want daar betaal je iets van 230 dollar ofzo. Deze is van ebay voor 69 dollar.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ja dat is meestal zo, fabrikanten vragen belachelijk prijzen voor replacement accu's. De vraag is alleen of Dell in die accu's die zij verkopen niet zo'n chippie doen, waardoor dus alleen OEM accu's werken, gekocht bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
The Inquisitor schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:52:
Hmm ja, dat lijkt me niet de bedoeling van zo'n chat. Maar ik meen dit al vaker te hebben gelezen bij Dell, sowieso zijn ze vriendelijker wanneer je belt, alhoewel het ook dan weer een hoop te maken heeft met welke rep je krijgt.

Zoals ik hier kan lezen is de garantie international wanneer je NBD garantie hebt. Edit: je moet je tag tranferen, dus dat moet geen probleem zijn ;) Maar buiten dat... importeren wil je toch echt niet? Dat kost je een godsvermogen.
Valt wel mee, 3 a 4 jaar garantie kost in de US hetzelfde als hier 1 (extra), zo niet minder. Daarnaast koop ik hem zakelijk wat in de btw scheelt, invoerrechten maken er vermoedelijk 1$=1 euro van. Vind alleen de garantie te iffie. Anders had ik hem al besteld in USA aangezien een release in Q1 in NL me niet heel waarschijnlijk meer lijkt gezien de media stilte en het feit dat ie al meermaals is uitgesteld. (en de hyping ten tijde van gamescom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

The Inquisitor schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:28:
Ja dat is meestal zo, fabrikanten vragen belachelijk prijzen voor replacement accu's. De vraag is alleen of Dell in die accu's die zij verkopen niet zo'n chippie doen, waardoor dus alleen OEM accu's werken, gekocht bij Dell.
Echter, ik lees er nergens iets over op internet. Probleem lijkt niet te bestaan.
Gekke is dat hij het ook gewoon prima doet op de accu alleen start hij er niet op door. Dus op voeding starten en dan afkoppelen kan gewoon. Niemand anders dit probleem? Ervaring mmet het vervangen van accu's?

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat dell een accu voor 230 euro verkoopt als zijnde een OEM terwijl exact dezelfde accu van Samsung voor 69 dollar te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dinictus208 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Echter, ik lees er nergens iets over op internet. Probleem lijkt niet te bestaan.
Gekke is dat hij het ook gewoon prima doet op de accu alleen start hij er niet op door. Dus op voeding starten en dan afkoppelen kan gewoon. Niemand anders dit probleem? Ervaring mmet het vervangen van accu's?

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat dell een accu voor 230 euro verkoopt als zijnde een OEM terwijl exact dezelfde accu van Samsung voor 69 dollar te koop is?
Helaas zou het me niet verbazen, een non-OEM Dell lader werkt namelijk ook niet. Je kunt dus niet zo'n universele lader uit de winkel halen.

http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19425039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

OEM; original equipment manufacturer.

Ik heb EXACT dezelfde accu van Sumsung met exact dezelfde specificaties. Als deze inderdaad niet volledig functioneert is het zuiver en alleen een chip die iets tegehoudt. Dat valt toch onder oplichterij niet?

Ben er nog niet zeker van dat dat het is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dinictus208 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:31:

Ik heb EXACT dezelfde accu van Sumsung met exact dezelfde specificaties. Als deze inderdaad niet volledig functioneert is het zuiver en alleen een chip die iets tegehoudt. Dat valt toch onder oplichterij niet?

Waarom zou dat oplichterij zijn? Doen printerfabrikanten al decennia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het feit dat ze het al jaren doen maakt het niet ineens geen oplichterij hoor.
Vind jij dergelijke praktijken dan normaal? Koppelverkoop is ook strafbaar en dit is in principe hetzelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nouja schijnbaar komen ze er mee weg, want ik zie het steeds vaker gebeuren in plaats van minder vaak. Sony heeft dat nl ook, nieuwe accu van Sony: +/- 130 euro voor een originele, terwijl een 80 euro accu veel meer capaciteit heeft, maar ook die werken niet. Of Epson printers, cartridge hervullen werkt niet, etc.

Oplichting? Denk het niet. Genaaid? Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Weet het dus niet zeker maar het lijkt erop dat ons fijne merk Alienware dit dus doet. Is er echt niemand met ervaring op dit gebied? Kan het mij haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Dinictus208 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:31:

Ik weet aardig wat van de technologie wereld en hoe bedrijven intern tegen dit soort zaken op kijken. Het is ook zelfbescherming tegen consumenten die gewoon goedkope crap kopen dat misschien gevaarlijk is en eventuele claims. Dat ze er een meerprijs bovenop gooien is een ander verhaal.

Veel verkopers misbruiken trouwens de term OEM. Een exacte kopie qua componenten maar niet de chip maak het bijvoorbeeld niet tot een OEM product.

[ Voor 5% gewijzigd door Sn0wblind op 13-01-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik wil best iets meer betalen voor een OEM product van dell maar als je een identieke schijf van samsung voor een kwart van de prijs zonder een oem chip kan kopen gaat er in mijn boek iets mis.

Maar ik ben er nog niet zeker van dat dit het echt is. Ik lees nl nergens over dit probleem en ik zie dat een hoop mensen gewoon een samsung accu van ebay kopen en zonder gezeik draaien.

Rare is dat hij gewoon prima draait, laadt, alleen hij boot niet op alleen de accu. Na het booten blijft hij 6 uur draaien op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Dinictus208 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:51:
Ik wil best iets meer betalen voor een OEM product van dell maar als je een identieke schijf van samsung voor een kwart van de prijs zonder een oem chip kan kopen gaat er in mijn boek iets mis.

Maar ik ben er nog niet zeker van dat dit het echt is. Ik lees nl nergens over dit probleem en ik zie dat een hoop mensen gewoon een samsung accu van ebay kopen en zonder gezeik draaien.

Rare is dat hij gewoon prima draait, laadt, alleen hij boot niet op alleen de accu. Na het booten blijft hij 6 uur draaien op de accu.
Ja maar de beveiliging is er wel of niet. Niet selectief voor een paar accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik word eigenlijk steeds minder enthousiast over alieware.. (dell)

16:40:41 Klant
Initiële vraag/opmerking: Leveren jullie nog accu's voor de alienware m14R2 en zo ja wat zou deze kosten?

16:40:46 Systeem Systeem
U wordt nu doorverbonden met een medewerker. Hartelijk dank voor uw gebruik van Dell Chat.

16:40:46 Systeem Systeem
Verbonden met M***** *****

16:41:16 Agent M***** *****
U kunt het beste onze technische support contacteren via 020 674 4869/voor zakelijke systemen 020 674 4849, Grote en wereldwijde bedrijven 020 674 4987.voor belgie 02 481 9014 of via email http://www.dell.com/suppo...ting/nl/nl/nldhs1/Trouble
16:41:16 Systeem Systeem

Sessie is opgeschort

Klantvriendelijk zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
eL-Jay was ook al niet tevreden over de chat, dus dat lijkt geen toeval. Sowieso zou ik ook de voorkeur hebben om te bellen, dan heb je beter antwoord op je vraag en kun je doorvragen indien nodig. Daarnaast heb je je tag dan opgegeven en weten ze meteen welke laptop je hebt en hoe het met garantie zit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Chat valt vaak tegen, ik ging chatten met een "alienware expert" maar hij wist geen enkele vraag te beantwoorden. (overigens was het precies dezelfde persoon als bij normale chat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ze moeten die optie dan gewoon niet aanbieden.
Als je het antwoord niet weet is tot daar aan toe maar gewoon zonder normaal te communiceren een telefoonnummer neergooien en de verbinding verbreken vind ik ronduit asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
The Inquisitor schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:23:
eL-Jay was ook al niet tevreden over de chat, dus dat lijkt geen toeval.
Idd, de slechtste chat sessies die ik na 2005 heb meegemaakt. De gemiddelde kleine webshop doet dat nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Cool man heb je de chatlog nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Hmm ik snap niet zo goed wat Alienware/Dell aan het doen is. Nu is de QHD weg en zijn er nog maar 2 AW13 modellen en ik zit nog steeds te wachten op de i7-5500u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Limbeckx schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:28:
Hmm ik snap niet zo goed wat Alienware/Dell aan het doen is. Nu is de QHD weg en zijn er nog maar 2 AW13 modellen en ik zit nog steeds te wachten op de i7-5500u
Ik kan de 13' gewoon met QHD bestellen op de alienware site hoor..

Echter erger ik me kapot aan het knopje "Byg din egen" hier
Kennelijk zitten er een hoop Denen bij Alienware Nederland :D

[ Voor 4% gewijzigd door Coehinator op 19-01-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Staat ook vaak vol met spelfouten enzo. Volgens mij halen ze het gewoon door google translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Coehinator schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:58:
[...]

Ik kan de 13' gewoon met QHD bestellen op de alienware site hoor..

Echter erger ik me kapot aan het knopje "Byg din egen" hier
Kennelijk zitten er een hoop Denen bij Alienware Nederland :D
Kon ook wel maar de configuratie stond er niet meer pre-made.

De 5e gen i7 is aanwezig trouwens *O*

Eigenlijk wil ik een FHD en geen QHD maar ik denk dat ik voor de i7 QHD ga *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wil je perse pre made dan?
Ik zou gewoon gaan voor die i7 plus FHD. Al is als je niet veel gamed een QHD wel beast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Coehinator schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:59:
Wil je perse pre made dan?
Ik zou gewoon gaan voor die i7 plus FHD. Al is als je niet veel gamed een QHD wel beast.
De i7 u5500 is alleen met een HD of QHD scherm zo lijkt het. FHD kan je op dit moment niet configureren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
het lijkt er wel op dat de alpha niet meer in Nederland gereleased gaat worden. We zitten onderhand ruim een maand na de oorspronkelijk geplande release datum en nog steeds geen product.
Mocht ie nog uitkomen dan is hij al weer hopeloos gedateerd aangezien de 960m en de nieuwe intels er ook zijn. jammer.
Gemiste kans dell om aan mij duizend euro te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Inderdaad jammer, ziet er uit als een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik snap niets meer van wat AW/Dell aan het doen is. Nu ineens is de QHD variant van de i7-5500u verdwenen en kan ik nogsteeds niet de HD variant configureren met een FHD scherm. Ik wilde wachten met bestellen tot na het weekend zodat ik mijn salaris zou krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Iemand enige reviews van de nieuwe 15 / 17 inch alienware laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:52

koelebobes

Wen BTC €100K

Na mijn R3 + R4 heb ik nu een 17 en moet zeggen dat ik eindelijk de perfecte Alien gevonden heb. Matte scherm , lekker snel en robuust. Nu zit ik alleen met 2 kleine dingen.

1.
De Alienware 17 heeft geen ledjes die aangeven of numlock/capslock aan/uit staan. Zou je dit op het scherm kunnen laten verschijnen als het aan/uit gaat ?

2.
Ik heb de 17 met een 880m en het valt me op dat de koeling soms uit het niks KEIHARD gaat blazen, ik schrijf het in caps omdat het echt niet normaal is. Tijdens het gamen hoor ik hem "bijna" niet maar soms tijdens mijn normale internet gedrag springt de koeling in 1x aan...

En ik denk dat jullie deze foto wel kunnen waarderen :D
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10506885_772746796101182_7293451356916757773_o.jpg
Links mijn oude Replacement M17x R4 - Rechts mijn nieuwe 17

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
[quote]koelebobes schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:20:
Na mijn R3 + R4 heb ik nu een 17 en moet zeggen dat ik eindelijk de perfecte Alien gevonden heb. Matte scherm , lekker snel en robuust. Nu zit ik alleen met 2 kleine dingen.

1.
De Alienware 17 heeft geen ledjes die aangeven of numlock/capslock aan/uit staan. Zou je dit op het scherm kunnen laten verschijnen als het aan/uit gaat ?

Ik bezit ook een AW 17 , maar bij mij gaat het meest rechts ledje branden. Naast het ledje van de Wifi verbinding, rechts boven. Uiteraard als ik de capslock indruk.. Het ledje is echter niet erg groot. Verder ook dik tevreden over dit "beest". Mijn 3 ledjes geven de werking aan van: 1. HHD 2. Wifi 3. Capslock

[ Voor 4% gewijzigd door Embryo1 op 23-01-2015 11:01 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Embryo1 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:59:
[quote]koelebobes schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:20:

1.

Ik bezit ook een AW 17 , maar bij mij gaat het meest rechts ledje branden. Naast het ledje van de Wifi verbinding, rechts boven. Uiteraard als ik de capslock indruk.. Het ledje is echter niet erg groot. Verder ook dik tevreden over dit "beest". Mijn 3 ledjes geven de werking aan van: 1. HHD 2. Wifi 3. Capslock
Ja ik heb nu 3 jaar ervaring met Alienware maar helaas meer ervaring met de garantiedienst. ( Deze 17 is mijn 2de replacement laptop)
En inderdaad nu je het zegt ik heb inderdaad een Capslock ledje.. nog steeds mis ik de numlock led. Dat is mijn ergste gemis. Verder tja dit is gewoon de perfecte Alien met het matte scherm en het vette design. Zag dat het 2015 model weer een glasplaat voor het scherm heeft.. |:( |:( |:(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb inderdaad ook veel ervaring met hun garantiedienst. Maar na mijn replacement niet 1 probleem meer gehad.

Er is inderdaad geen numlock lampje. Stoor ik me soms ook wel eens aan. maar goed je merkt het vanzelf of die aan of uit staat.

Het enige waar ik me nog steeds aan erger. is dat hij op de batterij een of ander zelf dimming systeem heeft.
Als je van wit naar donker gaat, gaat hij automatisch de brightness aanpassen. Zijn al verschillende klachten over geweest, maar niemand heeft echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:14
koelebobes schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:09:
[...]

Ja ik heb nu 3 jaar ervaring met Alienware maar helaas meer ervaring met de garantiedienst. ( Deze 17 is mijn 2de replacement laptop)
En inderdaad nu je het zegt ik heb inderdaad een Capslock ledje.. nog steeds mis ik de numlock led. Dat is mijn ergste gemis. Verder tja dit is gewoon de perfecte Alien met het matte scherm en het vette design. Zag dat het 2015 model weer een glasplaat voor het scherm heeft.. |:( |:( |:(
Ik mis de numlock lampje ook en dat zou toch net te veel moeite moeten zijn in zo'n grote laptop

Die glasplaat in eigenlijk wel te verklaren als je een scherm wilt hebben met touch dan zul je er voor moeten zorgen dat je een mooi gelijk scherm hebt een geen met een glasplaat. Ik vind het wel mooi eigenlijk.

Wat ik bijzonder vind aan de laptop is het feit dat je er geen 120hz scherm voor kunt krijgen. Iets wat mij juist meerwaarde had geleken vooral met die 980m . Daarnaast vind ik het mooi dat ze de laptop dunner hebben gemaakt maar waarom heb je daar in vredes naam de DVD speler voor opgegeven. Heb je een 17 inc laptop zonder DVD of Blueray speler. Dat snap ik nu echt niet. Ik weet dat je tegenwoordig veel online kunt bekijken en spellen kunt downloaden. Maar wil ook gewoon een film kunnen kijken op mijn laptop zonder daar een externe dvd speler voor nodig te hebben

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
Heeft er misschien iemand enig idee of en wanneer de Alienware 13 de upgrade naar de 900m series GPU krijgt? Ik ben hier namelijk op aan het wachten want ik zou er graag een bestellen, of is het gewoon hun website die wederom out of date is en kan ik gewoon het toestel bestellen en erop rekenen dat er een 900m series kaart in zit en geen GTX 860m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
fANAT1C schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:18:
Heeft er misschien iemand enig idee of en wanneer de Alienware 13 de upgrade naar de 900m series GPU krijgt? Ik ben hier namelijk op aan het wachten want ik zou er graag een bestellen, of is het gewoon hun website die wederom out of date is en kan ik gewoon het toestel bestellen en erop rekenen dat er een 900m series kaart in zit en geen GTX 860m?
Wat is er mis met een 860m? Het lijkt me niet dat je een 970m of 980m in een 13 inch form factor wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
eL_Jay schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Wat is er mis met een 860m? Het lijkt me niet dat je een 970m of 980m in een 13 inch form factor wilt hebben.
Wil je daarop een eerlijk antwoord :P

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
GerGio schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Wil je daarop een eerlijk antwoord :P
Uiteraard, maar graag ook een realistisch antwoord ;) want een dergelijk systeem komt vermoedelijk boven het geluid van je stofzuiger uit, om nog maar te zwijgen over throttling of technische duurzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
eL_Jay schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:08:
[...]

Uiteraard, maar graag ook een realistisch antwoord ;) want een dergelijk systeem komt vermoedelijk boven het geluid van je stofzuiger uit, om nog maar te zwijgen over throttling of technische duurzaamheid.
Het antwoord zou zijn dat je die twee niet wilt maar een andere kaart zoals waarschijnlijk een 965m of als hij komt een 960m zou niet verkeerd zijn. Die hebben dan waarschijnlijk betere prestaties en hij klinkt dan waarschijnlijk niet als een stofzuiger en wordt ook niet snel te warm

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
GerGio schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:28:
[...]

Het antwoord zou zijn dat je die twee niet wilt maar een andere kaart zoals waarschijnlijk een 965m of als hij komt een 960m zou niet verkeerd zijn. Die hebben dan waarschijnlijk betere prestaties en hij klinkt dan waarschijnlijk niet als een stofzuiger en wordt ook niet snel te warm
Zou idd leuk zijn. Al denk ik dat er aan de 860 niet veel verbeterd kan worden v.w.b. performance per watt (afgezien van een nieuwe architectuur of kleiner procede).
Desalniettemin zou een 960.965m leuk zijn. Stiekem hoop ik dat dat de reden is waarom de alpha nog niet uit is in NL. (dat ze de 860m direct skippen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
eL_Jay schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Ik heb niks tegen de 860m maar ik vroeg me gewoon af of ze van plan waren de AW 13 te voorzien van de 900m series, aangezien ze de processor van het duurste 13 model ook een processor upgrade gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Dinsdag was ik aan het werk met mijn alienware, ik had s'middags een biosupdate gedraaid en savonds wilde ik speedfan uitproberen. Deze had ik niet geupdate na de biosupgrade. Opeens kreeg ik een bluescreen en werd mijn PC opnieuw opgestart. Ik starte speedfan opnieuw op en bam weer een blue screen.

App verwijderd en niks aan de hand zou je denken. Maar nu is mijn laptop helemaal van slag. De ventilatoren slaan op de gekste momenten aan. Dit deed hij al eens maar nu staan ze vanaf het opstarten al meteen aan op max. Ik kan zelf geen oplossing bedenken om dit te stoppen.. Heeft iemand een idee ? De fans slaan de hele tijd op volle toeren en ik kan er niet normaal op werken op deze manier

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AenW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04-2021
sinds kort heeft mijn alienware 17 r4 problemen met het geluid. Als ik headset gebruik en daarna eruit haal dan heb ik geen geluid meer...na 3 keer opstarten wel,,,nog iemand met zo'n ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Dat is een bekend probleem helaas van de soundblaster recond 3di.:

http://forum.notebookrevi...-r2-m17x-r4-audio.690627/

Gaat het om een usb headset of een analoge? (ofwel met jack aansluiting).

Ik moet zeggen dat ik gelukkig met mijn r4 er geen last van heb.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AenW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04-2021
in slaapstand zetten helpt! Bedankt voor je link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Hebben jullie vandaag die Alienware 14 ook gespot op de voorpagina?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik zal hier even mijn ervaring met DELL delen.

Ik heb zo'n 2 weken geleden de nieuwe Alienware 13 met i7 + 256SSD en QHD display besteld.
Dit leek voor mij een mooie sweetspot tussen nog redelijk portable maar toch voldoende power.
Voornamelijk door de i7 want de i5 variant is vrij zwak.

Echter kreeg ik deze week het bericht van DELL, of beter gezegd ik ben hier zelf achter gekomen door de status van mijn bestelling te bekijken... dat de order geannuleerd is. Geen beste service van DELL en blijkbaar ben ik niet de enige waar het zo gegaan is, kijkend naar het XPS topic.
Na contact te hebben opgenomen met DELL blijkt dat ze deze configuratie niet kunnen leveren. Het gaat dan om het QHD scherm dat niet leverbaar is op dit moment.

Dit was nogal een domper :/ en nu zit ik te twijfelen om alsnog de Alienware 13 te bestellen maar dan met FHD scherm of toch te gaan voor de AW 15 die een stuk krachtiger is maar jammer genoeg ook veel zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vitoo schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:32:
Dit was nogal een domper :/ en nu zit ik te twijfelen om alsnog de Alienware 13 te bestellen maar dan met FHD scherm of toch te gaan voor de AW 15 die een stuk krachtiger is maar jammer genoeg ook veel zwaarder.
Dat is inderdaad jammer, vervelend dat ze je niet hebben ingelicht hierover (hoort wel). Je keuze ligt wel een beetje uit elkaar, de 13 en 15 zijn wel echt significant anders qua werken en mobiliteit. Als je 'on the road' wilt gamen bijv, is de 13 niet echt handig, want dan slaat de mobiele factor helemaal nergens op (lekker met een externe GPU in je tas?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
The Inquisitor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:14:
[...]

Dat is inderdaad jammer, vervelend dat ze je niet hebben ingelicht hierover (hoort wel). Je keuze ligt wel een beetje uit elkaar, de 13 en 15 zijn wel echt significant anders qua werken en mobiliteit. Als je 'on the road' wilt gamen bijv, is de 13 niet echt handig, want dan slaat de mobiele factor helemaal nergens op (lekker met een externe GPU in je tas?).
Nou ik speel niet echt zware games. Waardoor de 860m wel toereikend zou moeten betreft het gamen onderweg. Echter zal ik de laptop slechts 1 keer in de week met mij nemen waardoor ik mij afvraag of het wel de moeite waard is om voor 13 te gaan ten opzichte van 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vitoo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:28:
[...]

Nou ik speel niet echt zware games. Waardoor de 860m wel toereikend zou moeten betreft het gamen onderweg. Echter zal ik de laptop slechts 1 keer in de week met mij nemen waardoor ik mij afvraag of het wel de moeite waard is om voor 13 te gaan ten opzichte van 15.
Juist! dat is een hele zinvolle aanvulling. Als ik je zo hoor, zou mijn advies zijn om voor de 15 inch te gaan. Die is wél een stukje zwaarder, absoluut, en minder prettig om mee te nemen, maar voor 1x per week is dat niet echt een probleem. Als je er een backpack bij hebt dan zul je het helemaal makkelijk redden en er weinig problemen mee hebben :) En dan zit je thuis tenminste met een lekker beeldscherm formaat, en de 860 is een prima kaart om moderne games mee te spelen (1080p/geen AA/high-ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitoo
The Inquisitor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:18:
[...]

Juist! dat is een hele zinvolle aanvulling. Als ik je zo hoor, zou mijn advies zijn om voor de 15 inch te gaan. Die is wél een stukje zwaarder, absoluut, en minder prettig om mee te nemen, maar voor 1x per week is dat niet echt een probleem. Als je er een backpack bij hebt dan zul je het helemaal makkelijk redden en er weinig problemen mee hebben :) En dan zit je thuis tenminste met een lekker beeldscherm formaat, en de 860 is een prima kaart om moderne games mee te spelen (1080p/geen AA/high-ultra)
Ja ik neig nu(vandaag) kan morgen weer anders zijn ;) ook naar de 15inch. Echter wat de keuze wat lastiger maakt is dat ik thuis wel gewoon een monitor heb waarop ik de laptop regelmatig zal gaan aansluiten. Had ik deze monitor niet dan was de 15inch al besteld. Btw de 860m zit in de AW 13 en de confuguratie die ik met de 15inch wil nemen heeft de 970m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ah, 970, nog beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Avond allen,

Ik heb de AW17 2013 model, met de 770m en de i7 4700MQ. Een jaar lang zonder problemen / klachten! Zoals je mag verwachten voor zo'n laptop :)

Echter sinds kort zoemt de fan onder de powerbutton (CPU fan?) keihard wanneer hij er zin in heeft. Zoals vanavond, ik kijk twitch > LCS stream en het gezoem is zo hard dat ik volume erg hoog moet zetten om commentatoren te horen.

Heb er een filmpje van gemaakt, mocht het nodig zijn dat ik dat als 'bewijs' lever:)

Volgends CPUID zijn de temps van de cores ~ 66 tot 80 graden. (Dit ervaar ik als vrij hoog voor "idle" / het bekijken van een stream)

Als ik nu een game start, wow / lol / d3 gaat de fan naar max. Hier heb ik het eerste jaar geen last van gehad. En kan me flink storen aan het geluid. (Tijdens dit typen is GPU temp 40 graden, dus ga er niet vanuit dat het die fan is)

Zelfs nu met de Coolermaster ergopad 3 @ full speed, blijft de temp (van alle 8 cores) rond de 68 graden en is de fan erg hoorbaar.

Stof is niet het issue.

Meerdere met deze ervaring ? Zou upgrade naar nieuwere CPU een oplossing zijn ? Als ik met mijn hand achter de laptop voel, waar de fan uitblaast, komt er niet eens hete lucht uit, waarom zou fan zo hard draaien ?

Groet,
John

#update 5min later, na afsluiten twitch.tv is het muis stil. Temperaturen gezakt tot onder de 50 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door FlitzZ op 09-02-2015 00:00 ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Vitoo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:44:
[...]

Ja ik neig nu(vandaag) kan morgen weer anders zijn ;) ook naar de 15inch. Echter wat de keuze wat lastiger maakt is dat ik thuis wel gewoon een monitor heb waarop ik de laptop regelmatig zal gaan aansluiten. Had ik deze monitor niet dan was de 15inch al besteld. Btw de 860m zit in de AW 13 en de confuguratie die ik met de 15inch wil nemen heeft de 970m.
Het verschil tussen die 860m en die 970m ga je wel merken. Wat betreft de monitor weet ik het eigenlijk niet als of je daar wel teveel je keuze op moet baseren. Als dadelijk blijkt dat je laptop een veel beter scherm heeft dan je monitor die je thuis hebt staan. (Zou kunnen) dan is de kans klein dat je die monitor veel gaat gebruiken. Ik moet zeggen dat ik het met The Inquisitor eens ben dat als je hem een keer per week meeneemt dat 15 inc waarschijnlijk beter is.
FlitzZ schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:47:
Meerdere met deze ervaring ? Zou upgrade naar nieuwere CPU een oplossing zijn ? Als ik met mijn hand achter de laptop voel, waar de fan uitblaast, komt er niet eens hete lucht uit, waarom zou fan zo hard draaien ?

Groet,
John

#update 5min later, na afsluiten twitch.tv is het muis stil. Temperaturen gezakt tot onder de 50 graden.
Heb je heel toevallig niet de dedicated GPU uitstaan? Dan moet hij dus al het grafische werk doen met de CPU, wat de hoge temps zou kunnen verklaren.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Heb je heel toevallig niet de dedicated GPU uitstaan? Dan moet hij dus al het grafische werk doen met de CPU, wat de hoge temps zou kunnen verklaren.
Daar vraag je me wat, geen idee:O Heb nooit naar die optie gezocht dus ook niet aan of uit gezet. Als dit makkelijk te controleren is, let me know how :) Ik zal eens googlen, zou niet weten of ik dit in bios of windows in moet stellen.

Thx voor je reply!

#update: In de nvidia 3d settings staat het op auto select, met keuzes tussen de nvidia gpu en integrated (intel).

[ Voor 11% gewijzigd door FlitzZ op 09-02-2015 10:57 ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
FlitzZ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:55:
[...]

Daar vraag je me wat, geen idee:O Heb nooit naar die optie gezocht dus ook niet aan of uit gezet. Als dit makkelijk te controleren is, let me know how :) Ik zal eens googlen, zou niet weten of ik dit in bios of windows in moet stellen.

Thx voor je reply!

#update: In de nvidia 3d settings staat het op auto select, met keuzes tussen de nvidia gpu en integrated (intel).
Het is bij de Alienware 17 FN + F5 daar staat "i/d GFX"

De funtie is alleen beschikbaar als je geen 3d (120hz) scherm hebt. Als je wel wel een 3d (120hz) scherm hebt dan is de funtie niet beschikbaar omdat de onboard (intel) gpu geen 120hz/3d ondersteunt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
GerGio schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:22:
[...]

Het is bij de Alienware 17 FN + F5 daar staat "i/d GFX"

De funtie is alleen beschikbaar als je geen 3d (120hz) scherm hebt. Als je wel wel een 3d (120hz) scherm hebt dan is de funtie niet beschikbaar omdat de onboard (intel) gpu geen 120hz/3d ondersteunt.
Heb geen 3d scherm :) Via FN + F5 --> 2x reboot en tijdens het bekijken van een stream lijkt het minder warm te worden. alle cores ~~ 50 graden nu. Zal het even aankijken nog, thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
FlitzZ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Heb geen 3d scherm :) Via FN + F5 --> 2x reboot en tijdens het bekijken van een stream lijkt het minder warm te worden. alle cores ~~ 50 graden nu. Zal het even aankijken nog, thx voor de tip!
Das goed nieuws. Ik hoop dat hij het goed blijft doen. ;)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Niet dat ik nog interesse heb in het huidige model, maar de alpha is nu ruim 2 maanden na de geplande release nog steeds niet in NL te krijgen.

Landingspage nog steeds dezelfde.

http://www.alienware.nl/l...69596&acd=240515599820560

Als hun communicatie met aftersales net zo ruk is ben ik voor een groot potentieel debacle behoed.
Dan maar wachten op de volgende iteratie van de zbox (hopelijk met i7m en 960m)

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:00
Heeft iemand ervaring met de nieuwe 15 of 17 inch laptops??

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

geldermalsen schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:28:
Heeft iemand ervaring met de nieuwe 15 of 17 inch laptops??
Ik heb de 15 inch in bestelling. Inmiddels 2 week. Iemand een idee wat normaal is qua levertijden?

Ik ben gegaan voor de 970+ i7 optie.

-= Very annoying forum person =-

• geldermalsen
Kan je ergens een 15 of 17 inch alienware laptop zien voordat je hem koopt?

• Coehinator
Bij iemand uit het forum hier misschien :D

Ik kwam in Duitsland ooit eentje tegen in een Saturn geloof ik. In Nederland heb ik ze nog nooit ergens zien staan in een winkel

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:01:
Bij iemand uit het forum hier misschien :D

Ik kwam in Duitsland ooit eentje tegen in een Saturn geloof ik. In Nederland heb ik ze nog nooit ergens zien staan in een winkel
Vroeger stonden ze altijd bij Dynabyte :) Dat was het model voor landing. Ondertussen is die winkel foetsie (opgegaan in MyCom/Dixons), en geen winkel heeft het nog overgenomen... Jammer, want even koekeloeren is best prettig.

• geldermalsen
Jammer, wil graag weten hoe zo'n laptop typt en hoe het zit met de geluidsproductie.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
geldermalsen schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:18:
Jammer, wil graag weten hoe zo'n laptop typt en hoe het zit met de geluidsproductie.
Het voordeel is dat Dell daar niet heel moeilijk over doet. Gewoon bestellen en uitproberen is toegestaan... bevalt het niet? Kun je het terugsturen en word je geld teruggestort.

• Piet Paaltjens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 19:57
edit: laat maar, ik heb even de OP gelezen

[ Voor 85% gewijzigd door Piet Paaltjens op 19-02-2015 22:43 ]

• geldermalsen
volgens mij de std 10% vip korting als je er meer weet hoor ik het graag XD

Heb nu en BTO laptop met een 765M laptop bevalt goed echter zit ik nu ongeveer 20-30 uur per week erachter en valt het toetsenbord me vreselijk tegen daarom hoop ik dat alienware een betere heeft.

[ Voor 57% gewijzigd door geldermalsen op 19-02-2015 22:46 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
BTO staat ook niet echt bekend voor de beste bouwkwaliteit. Het toetsenbord van de Alien is goed, het was even "wennen" na een chiklet tobo. Maar eigenlijk ging dat erg snel, zelfs hedendaags wissel ik nog tussen beide, en dat gaat prima.

De Alienware is stabiel door die metalen plaat die ze eronder hebben gepropt, waardoor niet je tobo doorzakt. De toetsen zijn zacht en comfortabel... meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Heb nog even wat nagedacht en zit te twijfelen tussen de 15 inch met de i7 4710HQ en de 17 inch met de 4710 HQ beide laptops hebben de 970m videokaart en het prijsverschil is 100 euro.

Ik neem de laptop bijna elke dag van de week mee wel ga ik met de auto dus veel dragen hoef ik niet. Welke zal ik nemen heb beide scherm grote gehad en nog twijfel ik XD.

Heeft iemand ook ervaring met de amplifier, ik hoorde dat hij namelijk maar 4 kanalen van de PCI bus gebruikte klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Eerst had ik een Alienware M17X R3 toen de R4 en nu gewoon een 17 met een 880m. Nu wilde ik laatst zoeken naar een upgrade voor deze kaart een logische kaart zou de 980m zijn. Maar is het nu zo dat bij deze laptop de videokaart niet upgradeable is omdat ie vastgesoldeerd zit aan het moederbord :O

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik heb besloten om een 17 inch alienware laptop te gaan kopen echter heb ik nog 1 vraag.

Hoeveel harddisk bays zitten erin wil graag een samsung evo 265GB sata en een 250 gb msata erin stoppen die ik nog heb liggen, echter zie ik alleen maar apparte type ssd's die erin kunnen en maar 1 2,5 inch bay klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door geldermalsen op 21-02-2015 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
geldermalsen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 03:07:
Ik heb besloten om een 17 inch alienware laptop te gaan kopen echter heb ik nog 1 vraag.

Hoeveel harddisk bays zitten erin wil graag een samsung evo 265GB sata en een 250 gb msata erin stoppen die ik nog heb liggen, echter zie ik alleen maar apparte type ssd's die erin kunnen en maar 1 2,5 inch bay klopt dit?
We hebben 2 HDD bays (standaard 2,5 inch laptop format), en een MSATA slot. De SSD gaat gewoon makkelijk passen aangezien alle SSD's 2,5 inch zijn, en de Alienware genoeg ruimte heeft (bij sommige laptops kun je weleens hebben dat de HDD iets te hoog is, maar daar hebben wij geen last van). De connector van de bay zit er gewoon bij (ben even de naam van dat ding kwijt, Wara had hm een keer moeten bestellen), en aansluiten is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Weet je dit heel zeker op alienware forum krijg ik ook te horen 1 2.5 inch voor de TB schijf en 4 m.2 poorten. Dit is het antwoord wat ik krijg op mijn vraag welke hdd poorten er op de nieuwe 17inch zitten

1 2.5" HDD/SSD slot.

4 M.2 2280 SSD slots.

No msata slots.

[ Voor 42% gewijzigd door geldermalsen op 21-02-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Huh, 4x msata?

Ik had niet door dat de 17 inch zo een metamorfose heeft gehad dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
geen mstata maar m.2, msata past niet eens :(
Al mijn huidige ssd's zijn niet meer te gebruiken!

[ Voor 37% gewijzigd door geldermalsen op 21-02-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Krijg nou wat. Daar was ik niet van op de hoogte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
The Inquisitor schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:45:
Krijg nou wat. Daar was ik niet van op de hoogte :/
Jup was al aan het betalen toen ik dacht nog even checken ben nu weer aan het twijfelen XD

Nog 1 vraag hoe stil is de laptop als je er niet mee gamed?

[ Voor 10% gewijzigd door geldermalsen op 21-02-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
geldermalsen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:47:
[...]

Jup was al aan het betalen toen ik dacht nog even checken ben nu weer aan het twijfelen XD

Nog 1 vraag hoe stil is de laptop als je er niet mee gamed?
Bijzonder stil. Nee, echt. Bijzonder stil.

Als je normaal werk doet (browsen, office, muziek, etc.) dan staat de GPU fan gewoon uit, en de CPU fan staat ook vaak uit of op de laagste rpm. Als ik 's nachts nog op mijn Alien zit te werken (en dus geen tv etc meer aan heb, en alles stil is) dan hoor ik mijn laptop niet, mits de HDD (WD Black) uitstaat. De HDD hoor je eerder dan de fan, dus dat zegt wel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Heb je ook ervaring met de amplifier ik hoor erg slechte verhalen over amplifier met betrekking tot het niet werken door alle bugs. wil namelijk de nieuwe alienware laptop mijn game pc laten vervangen.

[ Voor 45% gewijzigd door geldermalsen op 21-02-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nee helaas niet, ik heb de eerste revisie van de landing Alien, dus nog niet met een amplifier poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
koelebobes schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:27:
Eerst had ik een Alienware M17X R3 toen de R4 en nu gewoon een 17 met een 880m. Nu wilde ik laatst zoeken naar een upgrade voor deze kaart een logische kaart zou de 980m zijn. Maar is het nu zo dat bij deze laptop de videokaart niet upgradeable is omdat ie vastgesoldeerd zit aan het moederbord :O
De 17 ofwel de m17x r5 kan gewoon geupgrade worden (alleen de huidige 17 r2 is niet upgradebaar).

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

_Drake_ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:22:
[...]

De 17 ofwel de m17x r5 kan gewoon geupgrade worden (alleen de huidige 17 r2 is niet upgradebaar).
Gelukkig maar want ik wil die optie altijd wel open kunnen houden :*)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Weet iemand wanneer ik de alienware laptop kan ontvangen als dell aangeeft 25 februari als verzenddatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Tegenwoordig geen idee meer, maar bij mij was het na verzenden nog 1 werkdag (dus verzenden > werkdag onderweg > aankomst), feitelijk twee dagen later. Zou dus 27 feb dan bij jou zijn, maar of dat tegenwoordig nog klopt durf ik niet te zeggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
geldermalsen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:02:
Wil namelijk de nieuwe alienware laptop mijn game pc laten vervangen.
Heb zelf de AW17 met de 880m maar kan geen spel bedenken die niet op ultra draait. Zelfs crisis draaide goed! Ik zal dus in eerste instantie niet eens gaan voor de Graphic amplifier. Wellicht dat dit in de toekomst wel een optie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
de Alpha komt niet meer?
Zoek een klein W8.1 pctje die goed bij de tv staat en die ook nog wat grafische power heeft.
Dan gaat mijn desktop eruit.

De Alpha leek interessant... maar geen nieuws.
dus wordt het maar weer Asus GR8 of zbox EN760

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste