[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:45
Intel & ATi drivers gisterenavond nog geupdate. Zelfs de oudere Dell Ati driver geïnstalleerd, maar dat bood ook geen uitkomt... Ik heb geen 'driver clean' gedaan btw. Geen idee of dat hedendaags nog moet en of daar nog een passend tooltje voor is (Win8.1 64bit HD7970m etc...).

Het lijkt me een inderdaad ook een soort configuratie/driver/winupdates conflict, maar verwacht dan eigenlijk dat anderen daar ook last van zouden hebben, want ik doe er echt niets exotisch mee.

In den beginnen doet ie het goed, daarna ene keer wel, andere keer niet en nu vooral niet...

Zal wel weer uitdraaien op een clean install, maar voorlopig niet want heb 'm nog even hard nodig voor andere dingen dan gamen. Kans is dan overigens groot dat ik 'm na een half jaar weer opnieuw kan installeren... |:(

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Maar gebeurt het ook als je de benchmark direct na het opstarten draait?

Zo ja, zet het uitzetten van je scherm dan uit in energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
DCG909 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:13:
Maar gebeurt het ook als je de benchmark direct na het opstarten draait?

Zo ja, zet het uitzetten van je scherm dan uit in energiebeheer.
Ja, het gebeurde ook direct na het opstarten. Ik heb de schermuitschakeling uitgezet en wonderbaarlijk genoeg, draait 't nu al twee dagen weer naar verwachting. Ben benieuwd of toeval is, of dat 't een structurele oplossing is (tijd zal het leren). Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat schermuitschakeling er iets mee te maken heeft, maar als dit 't is; _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik draai al sinds voor het begin van de zomer vakantie zo en het werkt gewoon structureel als fix :s
Microsoft of AMD heeft gewoon iets grandioos verneukt lijkt het :/
Ik denk dat er ergens een waarde wordt geset voor het uitgaan van het scherm en dat deze of niet meer terug wordt geset naar de oude waarde, of dat de driver dit niet goed checkt ...

Het blijven rare dingen computers (en dan heb ik het over van alles, van simpele decoder boxen voor de tv tot desktops)...
Je wil niet weten hoe vaak je een probleem op kan lossen door simpel weg de stekker eruit te halen en niet de knop te gebruiken :s

In ieder geval goed om te horen dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Het idee van optimus is leuk, en vaak werkt het goed.
Maar ben toch wel blij dat ik van optimus af ben vanwege het 3D scherm.

Nooit dit soort rare issues dat je naar je intel GPU overschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Tsja, je kan ook gewoon booten in dedicated modus. Of, gewoon de intel drivers niet installeren. (zoals ik)
En ik ga hopelijk binnenkort zelf de 3D upgrade uitvoeren. :)

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zit altijd op Optimus en heb er 0 problemen mee. Overigens hebben DCG en Joz het over een ATi/Intel combinatie en niet een Nivida/Intel (=tegenwoordig Optimus) combinatie.

Het is een feit dat Optimus (van Nividia) beter werkt dan de ATi equivalent. Als sinds jaren.

• DCG909
Dit is echter geen Enduro probleem ;)
Ik draai exclusief op de 7970M, omdat mijn scherm overgeklokt is en de intel igp dat niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:02
Mochten er liefhebbers zijn voor de Alienware 18 (Dual 780m), Die van mij staat enkel maar in de weg en mag bij deze voor een spotprijs van 2150 weg.(Zie m'n profiel voor de ad)

[ Voor 3% gewijzigd door CorePax op 28-09-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:14
CorePax schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:01:
Mochten er liefhebbers zijn voor de Alienware 18 (Dual 780m), Die van mij staat enkel maar in de weg en mag bij deze voor een spotprijs van 2150 weg.(Zie m'n profiel voor de ad)
Dat is wel een beest van een machine maar hellaas heb ik al een Alienware 17 besteld.

Hoeveel van die dingen heb jij eigenlijk wel niet gehad volgens mij heb ik er meer te koop zien staan?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Beste Mensen,

Heel af en toe heb ik het probleem dat mijn AW17 crasht en vervolgens gaat rebooten. Vervolgens is er geen boot device aanwezig en probeerd hij zijn image op te halen via ip4 /ip6. Ik krijg hoe dan ook de pc niet meer aan de praat.

De enigste optie wat werkt is de BIOS te resetten naar fabrieksinstellingen. Heeft iemand dit probleem ook gehad? Wellicht op te lossen met een bios update?

Heb nog geen bios update gedaan maar was gewoon nieuwsgierig of iemand er ook last van had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
GerGio schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:19:
[...]

Dat is wel een beest van een machine maar hellaas heb ik al een Alienware 17 besteld.

Hoeveel van die dingen heb jij eigenlijk wel niet gehad volgens mij heb ik er meer te koop zien staan?
Voor zover ik weet is het steeds dezelfde die eens iedere zoveel tijd weer gepushed wordt :/

@timmeuh.
Wat krijg je als error code?
Maak eens een foto van het scherm wat je te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Ik krijg alleen dit te zien: http://www.reviversoft.co...cture_Corruption_BSOD.jpg

Ik neem aan dat deze log bestanden ergens op worden geslagen. Ik zal de volgende keer kijken in de logbestanden wat deze aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop is binnen!! 21-9 besteld vandaag binnen erg snel vindt ik :)

Alleen nu maak ik de doos open en zit er een stekker in met 3 punten hoort dit? Of heb ik het verkeerde besteld. En kan ik gewoon zn standaard snoer daarvoor gebruiken.

En iemand nog tips om een ssd te plaatsen
Heb al ff filmpies gegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Timmeuh.
Hmmm hij geeft een code rechts onderin, google daar eens even op (zit op mijn tablet momenteel).

@sabiot.
De brick heeft idd drie pinnen erin zitten, dat klopt, want dat is een universeel systeem ;)
Je kunt gewoon een computer (desktop of monitor meestal) kabel gebruiken tussen het stopcontact en de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar op die stekker staat 5ampere en de stekker van me pc geeft 16 dat geeft geen problemen?

wel raar, heb net gekeken wat ik heb besteld en idd zn rare stekker besteld maar kan me niet herinneren dat ik moest kiezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ampères zijn op basis van wat je apparaat trekt ;)
Je pc gebruikt bijv. 240 watt terwijl er beschikking is over 230 volt, dan trek je dus net iets meer dan 1A over de verwisselbare kabel.
Als je 110 V hebt wordt er dus iets meer dan 2A gebruikt :)
De ampère rating van de kabel is enkel wat deze aan kan (wat dus handig is, omdat het een universeel bruikbare kabel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
DCG909 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:05:
@Timmeuh.
Hmmm hij geeft een code rechts onderin, google daar eens even op (zit op mijn tablet momenteel).
Hahaha sorry maar dit plaatje komt van google. Ik kan zelf geen foto maken want wanneer het probleem zich voor doet dan blijft het scherm hooguit een halve seconde staan. :) Maar ik hou het in de gaten voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien helpen ik heb gister avond ssd in me aw geïnstalleerd op de plek van de oude hdd.de oude rechts onder in. Windows opnieuw geïnstalleerd en drivers op nieuw geïnstalleerd alles vanaf de cds. Maar de knoppen f1 tot f12 werken niet. Moet ik wat instellen of heb ik wat fout gedaan. Ben nogal nieuw met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
gewoon F-knoppen werken niet? Of de FN-F knoppen (volume, display wisselen ,etc) niet? Voor dat laatste heb je dacht ik Alien OSD (onscreen display) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
The Inquisitor schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:20:
gewoon F-knoppen werken niet? Of de FN-F knoppen (volume, display wisselen ,etc) niet? Voor dat laatste heb je dacht ik Alien OSD (onscreen display) nodig.
Klopt daar heb je die osd drivers voor nodig. Doe het simpel. Kijk op de support website van Dell:
http://www.dell.com/suppo...1/?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:02
DCG909 schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:18:
[...]

Voor zover ik weet is het steeds dezelfde die eens iedere zoveel tijd weer gepushed wordt :/

@timmeuh.
Wat krijg je als error code?
Maak eens een foto van het scherm wat je te zien krijgt.
Nee het zijn telkens verschillende geweest, Ik kan ze toenvallig goedkoop krijgen. Geheel legitiem uiteraard en gewoon met de volledige garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ik heb mijn Alienware 17 nu ook binnen en up en running. Ik heb de versie met de 4710mq, 880m en 3d scherm. Ik weet dat nu de 980m uit is maar goed ik ben nog steeds erg tevreden met deze laptop. Het was een leuk verjaardagscadeau voor mezelf. Nu assasins creed black flag aan het spelen ziet er geweldig uit, ik vind de spiegelende coating er goed uit zien beter dan mat eigenlijk. Echt ik moet zeggen het kost wat maar wat een heerlijke laptop de feel voor kwaliteit is geweldig. Alles is goed en netjes uitgedacht ook het plaatsen van de SSD was eenvoudig. Daarnaast heb ik zowel een rugzak als een sleave van alienware voor mijn laptop. Dit vooral omdat ik hem dan in de sleave kan laten zitten als hij met het vliegtuig uit mijn tas moet. Ik reis nog weleens heen en weer door China. De tas is handig draagt prima merkt weinig van de 5 kilo.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Zolang er geen quadcore optie is ben ik niet echt onder de indruk, het is ook meer een opvolger van de M11x op deze manier (dual core ulv). Probleem is dat zelfs met een 860m de cpu al de bottleneck zal zijn en nog maar te zwijgen over het gebruik met de eGPU.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
klopt. dat is ook wel erg zonde. ben alleen bang dat dat ding geen quadcore koel kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Kijk uit wat je zegt, de moderne i-sere ulv zijn behoorlijk krachtig. Natuurlijk kunnen ze niet opboksen tegen een 'normale' i7, maar om nou te zeggen dat die cpu de bottleneck wordt? Dat betwijfel ik ten zeerste.

Vergelijk deze ulv i5 maar eens met een oude core2quad en je zult zien dat de ulv i5 sneller is. En die quadcore kan hedendaags nog steeds BF4 op ultra spelen, om maar een voorbeeld te noemen. En in dat soort spellen zal de 860 eerder aan de max zit dan dat de CPU op de max zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:20:
Kijk uit wat je zegt, de moderne i-sere ulv zijn behoorlijk krachtig. Natuurlijk kunnen ze niet opboksen tegen een 'normale' i7, maar om nou te zeggen dat die cpu de bottleneck wordt? Dat betwijfel ik ten zeerste.
Op mijn desktop word BF3 al gebottlenecked door een Core 2 Quad Q9400 (min fps is 40 en met dezelfde GPU haalde ik op een 3570k 80 fps min met 900p om medium settings). Op mijn alienware 14 icm een 4800MQ haal ik makkelijk min 60 fps op 1080p ondanks dat de GPU langzamer is

En als je naar de performance kijkt is de 4200u exact hetzelfde en soms zelfs langzamer:

http://cpuboss.com/cpus/I...00-vs-Intel-Core-i5-4200U

Hier is dat ook te zien :

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2307366

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LQrnQ9x.jpg

Ik ben het er mee eens dat de ULV's prima presteren maar voor sommige huidendaagse games komen ze gewoon tekort, deels doordat het puur dual core's zijn en deels doordat de ruwe rekenkracht ook beperkt is in het voordeel van een laag energieverbruik.

[ Voor 29% gewijzigd door _Drake_ op 28-10-2014 18:39 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hmmm interessant, dan zit ik er misschien toch naast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

ik zie dat bios versie A14 al een tijdje beschikbaar is.

http://www.dell.com/suppo...uageCode=EN&categoryId=BI

iemand al ervaring met deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
PEBRU88 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:17:
ik zie dat bios versie A14 al een tijdje beschikbaar is.

http://www.dell.com/suppo...uageCode=EN&categoryId=BI

iemand al ervaring met deze versie?
Draai dit bios sinds 10 okt. Geen merkbaar verschil met het vorige.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdb816
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-07-2021

Jdb816

Xbl : N0T0RiUS CaSH

Goedendag ben nieuw hier op het forum .

Ik zit er aan te denken om de alienware 13 te kopen.
Kan iemand mij vertellen of dat ding zijn geld waard is , heb er niet veel verstand van maar leek mij opzich een leuk ding .
Wil er op gamen en niet perse de zwaarste games .
Denk aan WoW of FF à realm reborn en bf4

Dank alvast voor een reactie , zoals ik zei heb er niet heel verstand ben consoles gewend en daar ben ik klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Jdb816 schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:23:
Goedendag ben nieuw hier op het forum .

Ik zit er aan te denken om de alienware 13 te kopen.
Kan iemand mij vertellen of dat ding zijn geld waard is , heb er niet veel verstand van maar leek mij opzich een leuk ding .
Wil er op gamen en niet perse de zwaarste games .
Denk aan WoW of FF à realm reborn en bf4

Dank alvast voor een reactie , zoals ik zei heb er niet heel verstand ben consoles gewend en daar ben ik klaar mee.
Ik denk dat hij zeker zijn geld waard is. Het is een redelijke compacte laptop met snelle hardware. Al vind ik de processor dan weer jammer maar dat hoeft denk ik geen bottleneck te zijn.

Als ik hem zou kopen zou ik kijken naar een met een QHD of een FHD scherm die zijn beide oke denk ik al lees ik dat die QHD wel goed is. Dan zou ik er zelf nog een SSD in zetten aangezien je voor het zelfde geld dubbel de opslag hebt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:08
Klopt het dat de 17 inch alienware laptops een gewone r9 290x hebben en niet de m uitvoering en dit voor een bedrag van 1700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met de AW 13 is dat het geen desktop replacemant is zoals de 14, 17 of 18. Een AW 14 met de nieuwe externe grafische kaart zou een perfecte combinatie zijn waarin deze innovatie maximaal tot zijn recht komt. De AW 13 is een instapmodel die ik met de beste wil met de huidige specs niet serieus kan nemen.

Zelf heb ik een AW 14, die Dell na een replacement en na het vervangen van 3 moederborden en 4 schermen opnieuw wil vervangen, waarbij ik de keuze heb tussen de AW 13 en AW 17. Als gezegd, de 13 is met de huidige specs niet serieus te nemen en de 17 is een grote stap als je de 14 gewend bent en veel op pad.

De monteurs en technische dienst van Dell doen wat zij kunnen, maar als de monteurs voortdurend op pad worden gestuurd met refurbished onderdelen die alle fouten nog bevatten die buiten de standaard testen vallen, zoals bij mij helaas het geval was, wordt het een eindeloos verhaal. Toch ben ik gek op de 14.

Uit ellende ben ik zelf op zoek gegaan naar een nieuw moederbord en scherm. Dat scherm zal wel lukken, maar het moederbord is echt een probleem. De enige optie die ik nu heb is een bedrijf in China want mijn hoop om in Nederland een nieuw (verzegeld) moederbord te vinden lijkt tot nu toe tevergeefs.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:01:
Probleem met de AW 13 is dat het geen desktop replacemant is zoals de 14, 17 of 18. Een AW 14 met de nieuwe externe grafische kaart zou een perfecte combinatie zijn waarin deze innovatie maximaal tot zijn recht komt. De AW 13 is een instapmodel die ik met de beste wil met de huidige specs niet serieus kan nemen.

Zelf heb ik een AW 14, die Dell na een replacement en na het vervangen van 3 moederborden en 4 schermen opnieuw wil vervangen, waarbij ik de keuze heb tussen de AW 13 en AW 17. Als gezegd, de 13 is met de huidige specs niet serieus te nemen en de 17 is een grote stap als je de 14 gewend bent en veel op pad.

De monteurs en technische dienst van Dell doen wat zij kunnen, maar als de monteurs voortdurend op pad worden gestuurd met refurbished onderdelen die alle fouten nog bevatten die buiten de standaard testen vallen, zoals bij mij helaas het geval was, wordt het een eindeloos verhaal. Toch ben ik gek op de 14.

Uit ellende ben ik zelf op zoek gegaan naar een nieuw moederbord en scherm. Dat scherm zal wel lukken, maar het moederbord is echt een probleem. De enige optie die ik nu heb is een bedrijf in China want mijn hoop om in Nederland een nieuw (verzegeld) moederbord te vinden lijkt tot nu toe tevergeefs.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Tja om eerlijk te zeggen. Als dell met een Alienware 14 was gekomen met een 870m of nu met een 970m Dan stond hij nu bij mij thuis. Maar toen ik aan het kijken was voor een laptop vond ik een 750m of een 765m toch wat te weinig van het goede.

In jou geval weet ik niet wat ik zou doen als ik moest kiezen. Die 13 is mooi maar ergens zint die CPU me niet daarnaast waarom komen ze nu op de markt nu de 9 serie kaarten uit is met een laptop met een 860m ergens loop je dan achter de feiten aan. Ligt aan de 17 die je krijgt die is wel meesterlijk maar zwaar. Wat voor mijn geen probleem is neem hem mee naar mijn werk als ik nachtdienst draai op de zaak en mee naar de stad als ik daar moet wezen dus hij ideaal voor mij maar zwaar. Die alienware tas help wel bij het vervoer.

Welk bedrijf is dat dan ik woon en werk namelijk in China misschien kunnen we een deal maken?
Stuur maar een PM.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GerGio

Dank voor je reactie, zat toevallig net met de technische dienst aan de telefoon toen ik het las en die vertelde mij wat de consequenties zijn als ik er zelf een nieuw moederbord in zou zetten 8)7 Binnen een paar dagen krijgen ik te horen of Dell akkoord gaat met het voorstel dat ik mede op hun advies heb gedaan over het type AW 17 als vervanging: met een 860m, een 120hz scherm en een stevige tas.

De 880M is dan misschien een betere kaart, maar dan moet je wel het geluk hebben dat je een goede krijgt, een beetje hetzelfde verhaal als met het IPS scherm van de AW 14 en de bleeding spots, dus heb ik gekozen voor het scherm waar gebruikers zo tevreden over zijn, dat het op YouTube zelfs lijkt alsof het net bekeerde christenen zijn die het licht hebben gezien. Dat wil ik ook. Ik heb vanmorgen een tijdje met een zak aardappelen in de supermarkt gelopen en zie in dat een goede tas echt nodig zal zijn als je veel op pad bent.

Er schijnt een vaste periode te zijn waarbinnen de vervanging plaats moet vinden en het zal nog wel een tijdje kunnen duren voordat de nieuwe AW 14 met slot voor de externe grafische kaart beschikbaar kan komen. Dit model zou naar mijn volle overtuiging het meest succesvolle model uit de geschiedenis van Alienware kunnen zijn, zeker als zij erin slagen de gebreken van de huidige 14 weg te werken en er een MXM slot in plaatsen.

De AW 13 zal met zijn beperkte afmetingen en sloten nooit een desktop replacement kunnen zijn, ook al zit er straks een op het moederbord gesoldeerde quad core CPU en snellere gesoldeerde GPU in. Wat overigens niet wil zeggen dat het geen goedverkopende en fantastische laptop zou kunnen zijn. Hij past binnen de waan van de dag als je het hebt over de afmetingen, het is maar net waar je de computer voor nodig hebt.

Het blijft een Alienware, die meestal net zoveel punten heeft waar je zielsveel van kan houden, als dat het punten heeft die je hartstochtelijk haat, wat het bij iedere laptop die je ervan hebt een wild avontuur maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GerGio

Nou, de sint is ook bij mij langs geweest, weet niet of hij ook bij jou in China komt, maar om 6 uur werd ik gebeld met de mededeling dat Dell mij uiteindelijk als vervanging de AW17 aanbood: i7 4910MQ, 16GB,
GTX 860M,120hz beeldscherm, BR drive plus bijbehorende Vindicator Backpack, wat ik heb geaccepteerd.

Denk dat dit na het afgelopen jaar een mooi gebaar is gelet op de omstandigheden, ook al zal het afscheid van de AW 14 zwaar vallen, maar na de problemen die ik ruim een jaar heb gehad met o.a. het scherm, de blije reacties over het 120 hz scherm van de AW 17 die ik heb gelezen en de zweverige gezichten op YouTube,

GELOOF ik er nu al heilig in dat ik al die pech en ellende zal vergeten en het afscheid wordt gecompenseerd.

Net zoals ik geloof dat je een AW bij een dergelijke pech nooit moet inruilen tegen een ander merk, al was ik zelfs zo wanhopig dat ik op een zeker moment zelf op zoek ging naar onderdelen, maar inruilen tegen een ander merk, dat nooit. Daarbij zag ik dat de technische dienst het in mijn geval pertinent weigerde op te geven.

Zaak is dat bij dergelijke gevallen je (logische) frustraties beheerst en de mensen met respect blijft behandelen. Helaas zie ik mensen die uit frustratie het vertrouwen in de technische dienst opgeven en zichzelf te kort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
geldermalsen schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:52:
Klopt het dat de 17 inch alienware laptops een gewone r9 290x hebben en niet de m uitvoering en dit voor een bedrag van 1700 euro?
Ja? Hebben ze deze kaart in een laptop gepropt?

Afbeeldingslocatie: http://ts2.mm.bing.net/th?id=HN.608030772357169618&pid=1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:54:
@GerGio

Nou, de sint is ook bij mij langs geweest, weet niet of hij ook bij jou in China komt, maar om 6 uur werd ik gebeld met de mededeling dat Dell mij uiteindelijk als vervanging de AW17 aanbood: i7 4910MQ, 16GB,
GTX 860M,120hz beeldscherm, BR drive plus bijbehorende Vindicator Backpack, wat ik heb geaccepteerd.

Denk dat dit na het afgelopen jaar een mooi gebaar is gelet op de omstandigheden, ook al zal het afscheid van de AW 14 zwaar vallen, maar na de problemen die ik ruim een jaar heb gehad met o.a. het scherm, de blije reacties over het 120 hz scherm van de AW 17 die ik heb gelezen en de zweverige gezichten op YouTube,

GELOOF ik er nu al heilig in dat ik al die pech en ellende zal vergeten en het afscheid wordt gecompenseerd.

Net zoals ik geloof dat je een AW bij een dergelijke pech nooit moet inruilen tegen een ander merk, al was ik zelfs zo wanhopig dat ik op een zeker moment zelf op zoek ging naar onderdelen, maar inruilen tegen een ander merk, dat nooit. Daarbij zag ik dat de technische dienst het in mijn geval pertinent weigerde op te geven.

Zaak is dat bij dergelijke gevallen je (logische) frustraties beheerst en de mensen met respect blijft behandelen. Helaas zie ik mensen die uit frustratie het vertrouwen in de technische dienst opgeven en zichzelf te kort doen.
Ik denk dat je een prima deal hebt gemaakt. Dat 120hz scherm is uitstekend en ik denk dat vele dat met me hier kunnen bevestigen. Het oogt allemaal goed. Voorderest een snelle basis voor een laptop misschien kun je er ooit nog een 980m in hangen. Dan heb je helemaal een beest. Die rugzak doet zijn werk uitstekend. Zwaar pratisch ding. Ik gebruik hem zelf in combinatie met een sleave. Dat is omdat ik veel vlieg moet je laptop bij een controle wel uit je tas maar niet uit de sleave. Daardoor beschadigt hij minder.

Ik weet dat een hoop mensen afgeven op een Alienware om de prijs. Echter er zijn een hoop dingen die ik kan waarderen zoals het makkelijk schoon kunnen maken van je laptop en de algemene kwaliteit geled op de kleine punten zoals zwarte usb 3.0 pooten en netjes afgewerkt zwarte mini jacks. Dat zijn dingen waar ik me bij merken als Asus aan stoor. Het oogt gewoon strak en netjes. Daar heb ik wel wat geld voor over.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GerGio

Iedereen kan de grote vlakken van een deur verven, het gaat uiteindelijk om de kleine randjes, en die zijn zoals je weet ook bij jouw AW 17 net zoals bij alle types van de laatste serie een beetje scherp, waarmee ik wil zeggen dat de perfecte computer nog niet gebouwd is, maar bij gebrek aan beter is alles goed en het is niet voor niets dat Alienware iedere keer weer tot de besten behoort. Zelfs in deze periode waarin het erop lijkt dat Alienware qua spec's behoorlijk achter huidige ontwikkelingen aanloopt.

Dit laatste zal overigens snel vergeten zijn als de revisies van de huidige lijn voorzien van de nieuwe poort voor de externe grafische kaart zijn uitgekomen. Alienware introduceert daarmee een nieuwe mogelijkheid van computeren die voor iedere serieuze gamer op gamelaptops natte dromen zal betekenen. Voor mij is Alienware meer dan alleen maar een computer, het is de drang naar innovatieve ideeën die erachter zit.

Ik denk dat de prijs dan wel meevalt als je kijkt naar de service die je erbij krijgt samen met de gedrevenheid zoals ik die bij de technische dienst ervaren heb om er uiteindelijk voor te zorgen dat ik tevreden achter mijn laptop zit. Dat is voor mij één van de belangrijkste redenen geweest om nooit op te geven. Daarbij heb ik nog nooit een merk meegemaakt waar een nieuwe eigenaar van een computer op forums gefeliciteerd wordt door zijn medegebruikers alsof deze zijn of haar eerste kind gekregen heeft.

Het scherm en het MXM slot hebben voor mij de doorslag gegeven. Ik heb het idee dat wanneer ik om een GTX 880M had gevraagd, ik die misschien ook wel had gekregen, maar gelet op het vergrote risico van performancedips op bepaalde temperaturen, waar nog steeds geen fix voor schijnt te bestaan en het zelfs de vraag is of die er ooit gaat komen... Na de afgelopen periode heb ik gekozen voor zekerheid.

Ik was al tevreden met de 765M, dus met een 860M zal dit zeker niet minder worden. En tegen de tijd dat ik niet meer tevreden ben, kan ik de GPU altijd nog vervangen door een snellere, al zal deze verleiding (te) groot worden als mij tegen een gunstige prijs de snelst mogelijke 900 wordt aangeboden. Voor nu ga ik ervanuit dat ik alleen mijn msata van 240 GB hoef over te zetten, een schone installatie uit moet voeren, alle drivers te updaten en dan maar kijken hoe het nieuwe avontuur eruit gaat zien. Mijn conditie zal er gelet op het gewicht van mijn nieuwe mobiele werkplaats ondanks de bijgeleverde backpack in ieder geval niet minder op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
@Paracof
Balen te horen dat jij ook zoveel problemen hebt gehad met moederborden etc. Ik heb namelijk ook al meerdere keren een monteur aan huis gehad met refurbished onderdelen die gewoon niet goed waren.

Ik heb ook een vervangend product gekregen, maar ik had het niet zo luxe als jou. Lekker deal heb je met ze gemaakt zeg. Ik ging van een 765 naar een 860. en kreeg er een 1TB+80GB SSD bij. Maar geen 3D paneel helaas :(

Die wil ik er eigenlijk nog zelf inzetten, maar vind het nogsteeds aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 1 TB + 80 GB krijg ik er ook bij, maar die had ik ook al in mijn AW14, i7 4810MQ, 16 GB, GTX 765M, ips scherm met BR drive die ik werkelijk met heel veel moeite moet inleveren, ook al probeer ik mijzelf nog zo goed wijs te maken dat ik vreselijk blij moet zijn met deze deal. Dat is nou eenmaal een gevoelskwestie.

Door de ellende die jij hebt meegemaakt, heeft die laptop voor jou waarschijnlijk ook alleen maar meer waarde gekregen op momenten dat die wel goed draait, gewoon omdat je weet hoeveel inspanningen het heeft gekost van iedereen die betrokken is bij dit soort probleemexemplaren. Refurbished onderdelen kunnen soms meer zekerheden bieden dan nieuwe onderdelen, want ook aan elk nieuw product is een uitvalpercentage verbonden. Maar dan moet je wel een perfect systeem hanteren en dat is er nog niet.

Waarom denk je dat zij die intensieve service kunnen bieden, met volledig nieuwe onderdelen is dat gewoon niet haalbaar. Maar je loopt daarmee wel risico's dat de bedrijven aan wie dat wordt uitbesteed slecht werken, bijvoorbeeld door bij daglicht AW 14 IPS screens op blind spots te controleren.

Dat moet haast wel want na het vervangen van ieder scherm werd het bij mij slechter. Hoe frustrerend denk je dat dit voor die monteurs en technische dienst moet zijn als ze op refurbished onderdelen stuk lopen. Dat ik het 3D scherm erbij krijg heeft denk ik alles met de aard van het probleem te maken waarmee ik overhoop lag. En vergeet niet dat dit bij mij al om de tweede vervanging gaat in een jaar. En het eerste verhaal was nog gruwelijker.

Bij de moederborden ging het ook om problemen die niet gevonden kunnen worden met de bestaande testen, maar wel in bijna alle gevallen terug te voeren waren op forums van gebruikers die last hadden van hetzelfde probleem. Maar ook al raak je nog zo gefrustreerd, je weet dat die technische dienst nooit opgeeft en dat scheelt. Die laptops van ons hebben Alienware vele malen meer gekost dan wij er ooit voor betaald hebben.

Maar jij wordt dus ook gek van al die gelukkige gezichten over dit scherm op youtube en wilt weten waarom die zweem in die ogen hangt, of heb jij er al een keer op gewerkt en kijk je al zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:04:
Maar jij wordt dus ook gek van al die gelukkige gezichten over dit scherm op youtube en wilt weten waarom die zweem in die ogen hangt, of heb jij er al een keer op gewerkt en kijk je al zo?
Zou graag eens willen proberen. heb er nog nooit een mogen bewonderen helaas.
Maar 120Hz en 3D lijkt me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wat ook het eerste wat ik zei toen ze over een replacement begonnen, dat dit echt de voorwaarde en belangrijkste reden was voor de bereidheid tot vervanging. Door dit soort wanstaltige verhalen

https://www.youtube.com/watch?v=KQqP-DUBYaE

Ze zouden het moeten verbieden. Gebruik jij naast je AW 17 nog een desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:08:
Dat wat ook het eerste wat ik zei toen ze over een replacement begonnen, dat dit echt de voorwaarde en belangrijkste reden was voor de bereidheid tot vervanging. Door dit soort wanstaltige verhalen

https://www.youtube.com/watch?v=KQqP-DUBYaE

Ze zouden het moeten verbieden. Gebruik jij naast je AW 17 nog een desktop?
Welk deel van het verhaal vind je wanstaltig? Je bedoelt de voordelen die een 120hz heeft?
En wat moeten ze verbieden?

Ja ik gebruik naast dit ding nog een Mac Air, en een optiplex desktop.

Ik vind dit scherm niet perse slecht, maar een mooi scherm is het ook niet. Ik erger me er niet aan. Maar ik heb er geen 300 euro voor over. Dan koop ik liever een mooi 4K scherm extern of een 3D extern ding. Al heb ik al genoeg monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee doelde ik op het verleidelijke van dat 120Hz scherm. Ik heb nog nooit een scherm meegemaakt waar gebruikers zonder uitzondering zo enthousiast over zijn. Zonder die filmpjes was ik niet zo nieuwsgierig geweest en had ik de 14 waarschijnlijk nooit laten vervangen door een 17. Nog steeds twijfel ik of dit een juiste keuze was, ik gok er op dat het nieuwe scherm die twijfels zal wegnemen. Maar het kan ook tegenvallen.

Overigens heb ik je verhaal in dit topic gelezen, ik begrijp nu wat je bedoelde toen je zei dat je blij was niet de enige te zijn die zoiets had meegemaakt. Bij ieder woord herkende ik ongeveer waar je zat. Maar volgens mij hebben wij er geen van beiden een seconde serieus over nagedacht om voor een ander merk te gaan.

Ik vroeg mij af of er met een 17 in huis nog wel behoefte is aan een desktop, behalve als het om hardcore gamen gaat. Ik zou wat onderdelen vervangen in mijn desktop, maar volgens mij heb ik meer aan een goedkoop 13 inch notebook, zodat ik onderweg voor wat minder belangrijke taken niet iedere keer dat vlaggenschip uit de tas hoef te halen, want dat lijkt mij een ramp, die rugzak lijkt er groot genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:42:
Daarmee doelde ik op het verleidelijke van dat 120Hz scherm. Ik heb nog nooit een scherm meegemaakt waar gebruikers zonder uitzondering zo enthousiast over zijn. Zonder die filmpjes was ik niet zo nieuwsgierig geweest en had ik de 14 waarschijnlijk nooit laten vervangen door een 17. Nog steeds twijfel ik of dit een juiste keuze was, ik gok er op dat het nieuwe scherm die twijfels zal wegnemen. Maar het kan ook tegenvallen.

Overigens heb ik je verhaal in dit topic gelezen, ik begrijp nu wat je bedoelde toen je zei dat je blij was niet de enige te zijn die zoiets had meegemaakt. Bij ieder woord herkende ik ongeveer waar je zat. Maar volgens mij hebben wij er geen van beiden een seconde serieus over nagedacht om voor een ander merk te gaan.

Ik vroeg mij af of er met een 17 in huis nog wel behoefte is aan een desktop, behalve als het om hardcore gamen gaat. Ik zou wat onderdelen vervangen in mijn desktop, maar volgens mij heb ik meer aan een goedkoop 13 inch notebook, zodat ik onderweg voor wat minder belangrijke taken niet iedere keer dat vlaggenschip uit de tas hoef te halen, want dat lijkt mij een ramp, die rugzak lijkt er groot genoeg voor.
Met die alien heb je geen desktop nodig hoor.
Ik heb zelf dan een optiplexje staan voor dagelijkse taken als even snel wat printen of opzoeken. zonder me laptop te moeten zoeken.

en een mac air voor onderweg. Want 17 inch alien is alles behalve portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder je laptop te moeten zoeken? Ik ga niet vragen hoe het er bij jou uitziet als je die 17 inch over het hoofd kunt zien. Maar over portable gesproken, jij hebt toch ook die alles compenserende backpack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Naja, zoeken was wellicht niet het goede woord. maar goed, je zal hem maar net even ergens anders hebben staan en je moet even snel iets printen ofzo. afijn.

Ja ik heb ook die backpack. maar het blijft een zwaar log ding.
Ik ga hem zegmaar niet even in de collegezaal installeren. dan werk ik veel liever op mijn lichte compacte air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb ik weer...
vanochtend op de fiets richting mijn afstudeer plek.
Heeft de weg vlak buiten schiedam ineens besloten dat deze liever een schaatsbaan is :(
Handschoen zit een jaap in (net nieuw 130 euro), plek op mijn tas...
Op mijn afstudeerplaats aangekomen (nog eerst even een flinke hoosbui op m'n kop gehad), zit er idd een buts in mijn laptop :(

Onderkant van de body beschadigd, speaker grill naar z'n grootje.
Palm-rest lijkt in orde, scherm is in orde.
Hardware intern werkt ook voor zover ik kan zien.

Nu maar hopen dat ik aan spare parts kan komen voor een acceptabele prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
@DCG909
Heb je geen Accidental damage verzekering? Ik wou eigenlijk helemaal geen accidental damage bij me alienware doen (voorheen wel gedaan), maar kwam er achter dat er toch een jaar bij zat.

Bij mijn vorige laptop een XPS17 had ik wel accidental damage, was ik ook onder uit gegaan in de winter.
Dit is toen onder accidental damage gewoon gefixed. (ookal was het alleen maar cosmetische schade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Nope :/
Plus deze laptop is al twee jaar oud...

Het vreemde is ook dat het echt ineens glad was en er zelfs bijna niet op te lopen viel :?
Ik heb door sneeuw gefietst, ook waar auto's het al hadden platgereden, ik heb op locaties gefietst waar bijna iedereen weggleed. Nooit problemen gehad...
Degene die achter mij fietste ging ook vlak na mij onderuit (iemand die die exacte route al 20 jaar fietst en daar nog nooit onderuit is gegaan)

Ach, ik zie wel hoe duur onderdelen zullen zijn :/
Als het mij te duur wordt kan ik altijd voor een nieuwe laptop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Welke heb je? De r3 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De R4.
In juli van dit jaar had ik de laptop 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Op Ebay zijn daar toch genoeg parts van te vinden? Ik zie helaas wel dat ze aardig aan de prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ebay heeft idd bijna alle onderdelen, is alleen één probleem :)
Dat zijn 9 v/d 10 keer Amerikaanse verkopers, die op hun pagina expliciet vermelden niet internationaal te verzenden :/ ook al kun je ze via de "international shipping" vinden -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:18:
Zonder je laptop te moeten zoeken? Ik ga niet vragen hoe het er bij jou uitziet als je die 17 inch over het hoofd kunt zien. Maar over portable gesproken, jij hebt toch ook die alles compenserende backpack?
Of je een desktop nodig hebt naast je 17 inch laptop is natuurlijk je eigen keuze. En daarmee bedoel ik: compleet afhankelijk van je eigen voorkeur. Naar mijn mening, en daarmee sluit ik me aan op Wara, is dat niet nodig. Ik vind 17 inch een mooi formaat, en komt totaal niet klein over. Maar ik werk dan al jaren op laptops, en de laatste keer dat ik een eigen desktop had was 15 jaar geleden oid.

Lijkt me een hoop geld als je er nog een desktop bij te kopen,.. als je een groter scherm wilt, zou ik eerder kiezen voor een mooi extern display (en indien gewenst een extra toetsenbordje). Dan heb je het beste van beide werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag was of ik mijn huidige desktop zou upgraden - deze kan overigens met een i7 3770K, GTX 770 en vooral de Asus Essence STX geluidskaart nog aardig mee - of dat ik het geld dat hiervoor nodig is beter kan besteden aan een kleine notebook, zoals Wara die ook heeft, zodat ik niet voor de kleinste handelingen of bij serieuze besprekingen de 17 hoef uit te pakken als ik op pad ben nu ik de 14 moet inruilen.

Ik denk ook dat ik de desktop nog weinig zal gebruiken met een 17 in huis, zeker als die 980m straks een beetje betaalbaar is en ik er voor een beter geluid een acceptabele dac converter bij kan regelen.

Maar het beste van twee werelden, qua kracht en mobiliteit, zal natuurlijk de AW 14 zijn met de nieuwe Graphics Amplifier; als gezegd, de AW 13 komt als desktopreplacement gewoon te kort, maar de nieuwe 14 komt waarschijnlijk pas in het 1e kwartaal van 2015 en ik moest nu een keuze maken tussen de 13 of de 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Oké dat had ik dan over het hoofd gezien ;)

tsjah, 13 of 17 is een aardig verschil. Ookal heb je de pure kracht in de 13 door die externe GPU dan zit je alsnog te gamen op een klein kut scherm als je het mij vraagt. Ik zal dan veel liever de 17 inch hebben, ja mobiel issie niet echt, maar als je wilt kan het zeker.

Ik kan verder niets zeggen, mijn M17 staat ook lekker op de tafel, en gaat er alles af wanneer ik de hele tafel nodig heb (komt bezoek bijv). Mijn Surface Pro (10 inch / 1 KG) gaat mee in de rugzak voor college.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
iemand al de alpha in de handen gehad? Of nog belangrijker onder handen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door eL_Jay op 10-12-2014 15:16 ]

Verwijderd

Ik heb inmiddels als oplossing een wat oudere, redelijk werkende, maar goed ogende 12 inch notebook gerepareerd door er een hdd uit een externe harde schijf die ik nog had liggen in te stoppen.

Daarbij zie ik steeds meer voordelen van de 17, zoals de mogelijkheid om toch een GTX 980 op het 120 Hz scherm te laten draaien door deze via de HDMI poort aan een desktop te koppelen. Het kost wat meer ruimte en stroom dan de 13 met de grafics amplifier, maar in theorie zou je zo zelfs vanachter een 3D bril een SLI 980 combinatie op je scherm kunnen zien branden. Of ga ik dan problemen tegenkomen die ik nu niet zie?

Het 17 inch scherm zal in ieder geval groot genoeg zijn. Samen met wat ouderwets springverende Cherry Black switches en een nog heel effectieve Mamba zie ik in 3D graag de geesten uit Far Cry 3 op ons afkomen.

• DCG909
@Paracof.
Eh, wat :?
De 17" heeft maar één gpu (volgens mij momenteel geen 980M), en dat is een mobiele gpu.
En wat moet er branden? Toch niet de gpu hopelijk :s

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Zitten er geesten in FC3?

Verwijderd

DCG909 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:18:
@Paracof.
Eh, wat :?
De 17" heeft maar één gpu (volgens mij momenteel geen 980M), en dat is een mobiele gpu.
En wat moet er branden? Toch niet de gpu hopelijk :s
Je kunt in theorie toch gewoon een desktop met een SLI combinatie via de HDMI IN poort op het 120 Hz scherm van de AW 17 koppelen? Daarbij maak je gebruik van de GPU (s) in de desktop, waar dan ook het toetsenbord en de muis op aangesloten moeten zijn. Welke CPU of GPU in de laptop zit is dan niet relevant. Dus waar je met de Grafics Amplifier maar 1 externe kaart kunt gebruiken om op het scherm van de laptop te krijgen, zou je met deze opstelling met de huidige AW 17 qua grafische mogelijkheden al meer power op je scherm kunnen krijgen dan met de nieuwe Grafics Amplifier.

Al kost dit dan misschien wat meer ruimte, al zal de verhouding van de afmetingen tussen de 13 en de Grafics Amplifier en de 17 en mijn desktop elkaar niet veel ontlopen, je hebt wel centrale mobiele computer, waardoor je zoals Inquisitor dat al aangaf op een vrij hoog niveau uiteindelijk toch het beste van twee werelden krijgt. Die wetenschap maakt de last van het gewicht een stuk makkelijker om te dragen.

En met het 120 Hz scherm van de AW, waarover een aantal gebruikers de voorkeur uitspreekt boven haar peperdure externe 3D schermen, lijkt mij dit toch een spannende optie om een keer uit te proberen. Kan mij dan ook niet voorstellen dat deze opstelling voor veel gebruikers van de AW 17 niet al een gewoonte is als ze echt met meer horsepower op het 120 Hz scherm van hun laptop willen beesten?

• DCG909
Het is inderdaad mogelijk de display van de Alien als extern scherm te gebruiken, dat kan ook met mijn R4 (maar één keer gebruikt).
Ik weet alleen niet hoe goed het gaat werken met een 3D applicatie en hoe het zit met input lag :/ (Het is volgens mij meer bedoeld om tv te kunnen kijken via een decoder, iets wat in amerika redelijk gewoon is)

btw.
Ken jij toevallig borrelli / fishsmell?
Die schrijft op net zo'n opvallende manier als jij :s
(vreemde zins opbouw en woordkeuze)

• Coehinator
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:31:
[...]
En met het 120 Hz scherm van de AW, waarover een aantal gebruikers hun voorkeur uitspreekt boven hun peperdure externe 3D schermen, lijkt mij dit toch een spannende optie om een keer uit te proberen. Kan mij dan ook niet voorstellen dat deze opstelling voor veel gebruikers van de AW 17 niet al een gewoonte is als ze echt met meer horsepower op het 120 Hz scherm van hun laptop willen beesten?
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als je nou zou zeggen een SSD is echt basis, daar kan ik me wel in vinden.
  • 120Hz werkt niet met optimus, dus slechtere accuduur.
  • Glossy, en ja, dat vind ik op laptops een nadeel
  • Vergt veel meer van je graphics, en met de 860, schat ik dat sommige game's in 3d toch wel lastig worden.
Maar natuurlijk zitten er ook voordelen aan, maar het is aardig aan de prijs. Maar toch denk ik dat ik zelf de upgrade nog eens uitvoer. Mocht iemand op zoek zijn naar een normaal FHD paneel wil ik de mijne dolgraag verkopen. :D

Verwijderd

DCG909 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:30:
Het is inderdaad mogelijk de display van de Alien als extern scherm te gebruiken, dat kan ook met mijn R4 (maar één keer gebruikt).
Ik weet alleen niet hoe goed het gaat werken met een 3D applicatie en hoe het zit met input lag :/ (Het is volgens mij meer bedoeld om tv te kunnen kijken via een decoder, iets wat in amerika redelijk gewoon is)

btw.
Ken jij toevallig borrelli / fishsmell?
Die schrijft op net zo'n opvallende manier als jij :s
(vreemde zins opbouw en woordkeuze)
Daarom kijk ik er echt naar uit om het te proberen, want logischerwijs schrijven de GPU's volgens de OS in de desktop gewoon naar niets anders dan naar een 120 Hz 3D scherm. Misschien dat er op dit forum een gebruiker is die daar ervaring mee heeft of het eens wil uitproberen?

Gewoon aan een desktop koppelen met een snellere videokaart dan degene die in de laptop zit, om vervolgens in FC3 na het doden van de Goddelijke Slechtheid te kijken of het geesten of zombies zijn die op je af komen rennen.

Volgens mij zijn het in 3D meer geesten dan zombies zoals je die op een normaal scherm op je af ziet komen (zombiegeesten als je daarmee minder moeite hebt); gewoon omdat ze in een ruimte te zien zijn waarin ze in werkelijkheid niet bestaan, het is manipulatie van de geest door het misleiden van de zintuigen en puur bedrog. Een wonderbaarlijke ontwikkeling van de techniek en heel spannend allemaal.

Alhoewel ik in Scheveningen ben geboren en nagenoeg iedere vorm van fishsmell in Nederland kan herkennen, het stinkt, ken ik geen Borelli of Fishsmell, dus kan ik het hier alleen voor hem opnemen door te stellen dat niemand perfect is en dat hij het daar hartstochtelijk mee eens zal zijn wanneer je hem dit voorlegt.

Verwijderd

Coehinator schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:25:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als je nou zou zeggen een SSD is echt basis, daar kan ik me wel in vinden.
  • 120Hz werkt niet met optimus, dus slechtere accuduur.
  • Glossy, en ja, dat vind ik op laptops een nadeel
  • Vergt veel meer van je graphics, en met de 860, schat ik dat sommige game's in 3d toch wel lastig worden.
Maar natuurlijk zitten er ook voordelen aan, maar het is aardig aan de prijs. Maar toch denk ik dat ik zelf de upgrade nog eens uitvoer. Mocht iemand op zoek zijn naar een normaal FHD paneel wil ik de mijne dolgraag verkopen. :D
Dan koppel ik hem toch aan mijn desktop als ik in 3D wil spelen; de inmiddels verouderde GTX 770 is volgens GPUboss nog altijd sneller dan een 860m of 880m en wordt met maar 0.2 punten minder beoordeeld dan de 980M, wat op een heel veilige manier ook ruim te overwinnen is.

Dat Optimus niet werkt en daardoor de batterijduur erg kort wordt is zeker een nadeel, al gebruik ik de computer zelden langer dan een uur zonder netstroom, maar je kunt in een kritieke situatie terecht komen waarin je met een batterijduur van 2 uur waarover ik heb gelezen (weet niet of het waar is?) net iets tekort komt, maar dat geldt ook voor een batterij die 12 uur meegaat, al is die kans aanzienlijk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
The Inquisitor schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:24:
[...]

[afbeelding]
Bedankt voor je zeer nutteloze reactie!

Als je kijkt op de website staat er bij een paar uitvoeringen onderstaande specificaties
Alienware 17

1.699,00 €

--------------------------------------------------------------------------------

4e generatie Intel® Core™ i7-processorWindows 8.116 GB geheugenAMD Radeon™ R9 290X met 4 GB GDDR5

Bij een andere uitvoering staat er wel duidelijk de R9 M290X.

Ook stond er pas een artikel op tweakers dat Alienware een desktop kaart gaat aanbieden in hun laptops.

Mijn excusses dat ik zo'n nutteloze reactie heb uitgelokt, maar reageer de volgende keer gewoon lekker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:20
Nou tis wel logisch eigenlijk als je bedenkt dat een desktop 290x een piekvermogen van 295 watt heeft. En dan nog de temperatuur die daar bij vrijkomt.

Gewoon een typefout dus.

Jij bedoeld de Graphics Amplifier dat is een los kastje met een eigen voeding die je op je laptop aansluit mits die het ondersteund.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Inderdaad, dus wellicht moet je zelf beter leren lezen voordat je andere gaat beschuldigen van nutteloze reacties ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 12-12-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
geldermalsen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:09:
[...]

Ook stond er pas een artikel op tweakers dat Alienware een desktop kaart gaat aanbieden in hun laptops.
Zoals hierboven inderdaad beschreven word, het is niet een desktop kaart in een laptop, dat is simpelweg onmogelijk, maar het gaat via zo'n apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://cnet4.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/10/27/384bdf17-06e6-4c2c-9cc6-cf2c10f1cf69/resize/770x578/a8322bee5b578db9a10e55d1495bab59/alienware-13-with-graphics-amplifier-product-photos16.jpg

De Nieuwe alien 13 kan er van gebruik maken, en waarschijnlijk in de toekomst ook de volgende laptops.
Dan is het dus wel mogelijk een desktopkaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
The Inquisitor schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:54:
Inderdaad, dus wellicht moet je zelf beter leren lezen voordat je andere gaat beschuldigen van nutteloze reacties ;)
Wat moet ik precies beter lezen als op de alienware site gewoon verkeerde info staat?

Edit bedank voor je tweede nutteloze opmerking ;)

[ Voor 7% gewijzigd door geldermalsen op 12-12-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coehinator schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:19:
[...]
De Nieuwe alien 13 kan er van gebruik maken, en waarschijnlijk in de toekomst ook de volgende laptops.
Dan is het dus wel mogelijk een desktopkaart te gebruiken.
Volgens mij waren we net juist aan het uitvissen of het met de huidige 17 via de HDMI input poort al mogelijk is om een externe kaart op je scherm te krijgen. Erger nog, tot en met een GPU quatro opstelling toe als het moet, waarmee je met de huidige 17 al meer mogelijkheden zou hebben dan met de GA. Iedereen die thuis naast een 17 een desktop en HDMI kabel heeft kan zo het proberen. In 3D zou het enige probleem dat ik kan bedenken een extra transmitter zijn voor de 3D bril voor de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
geldermalsen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:23:
[...]

Wat moet ik precies beter lezen als op de alienware site gewoon verkeerde info staat?

Edit bedank voor je tweede nutteloze opmerking ;)
Mijn reactie was heel duidelijk: zo'n desktop kaart past nooit en te minner in een laptop. Klaar.

Edit: Ga lekker ergens anders bijdehand wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
The Inquisitor schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:24:

Je reactie zoals hierboven was idd zeer duidelijk, zucht!

Ik weet niet wat er in je omgaat maar jij bent bijdehand aan het doen!

Dit is ook mijn laatste reactie, ik blijf me niet verlagen tot dit kinderachtige niveau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Gelukkig komt bovenstaande reactie goed volwassen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
FML FML FML FML. Na 3 geretourneerde laptops en 4 geretourneerde zbox en 760 dacht ik eindelijk een compacts draggbare workstation gevonden te hebben(alpha) kan je er maar maximaal 1 scherm op aansluiten. Kan we'll janken ;(
Edit of zijn er mogelijkheden om hier toch 2 schermen mee aan te kunnen sturen?

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 14-12-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heeft de alpha een DP 1.2 aansluiting?
Dan kun je met professionele schermen meestal wel daisychainen :)

@geldermalsen.
Ik zie niet helemaal wat er mis was met The Inquisitor's reactie :?
Het was een beetje een retorische reactie, maar de vraag was ook wel een beetje dom te noemen... Die kaart is volgens mij bijna even dik als de laptop zelf :s En trekt de accu ook waarschijnlijk binnen een minuut of 10 leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net dat de AW 17 met de 880m en de 290X niet meer te koop zijn via de site. Ben benieuwd of we deze week de langverwachte update naar de 900m serie gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
DCG909 schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:59:
Is helaas hdmi 1.4a dus ik vrees dat dat een probleem is.
In principe is een aanvullend kastje a 100 euro geen probleem als ik daardoor wel 2 schermen kan aansturen.
(de alpha wordt elke werkdag op kantoor gebruikt waar ik graag 2 schermen erop wil aansluiten, s'avonds gaat ie mee naar huis om als console te gebruiken of mee naar vrienden als lanbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Avond allen,

(korte historie: Al 19 jaar desktop gamer (ik weet het, ik ben oud), dit is mijn eerste game laptop) Nog altijd meer dan dik tevreden, heb deze Alienware 17 nu ruim een jaar.

Recent mezelf erop betrapt dat ik voorover in elkaar gedoken achter de laptop zit, met als gevolg last van mijn nek/schouders.. Ben opzoek gegaan naar een een standaard voor mijn Alienware 17.

Heeft een mede Alienware laptop gebruiker al eens een laptop stand gebruikt, zo ja, is er een aanrader ?

Op het eerste gezicht lijkt de Coolermaster notepal-ergostand wel wat, maar geen idee hoe dit de koeling "verstoord". Het instellen van verschillende hoogtes spreekt me zeker aan.
Afbeeldingslocatie: http://assets.coolermaster.com/global/uploadfile/fileproduct_list/P13021803328024/PRDPIC/10_09745b49ff26610345496c7672798a68_1373936011.jpg
Een compleet andere (uit de tijd van de M17X) Logitech Alto Connect Notebook Stand, die volgens fora de standaard Alienware koelers niet blokkeren.
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/34-997-233-02.jpg

Het doel is dus rechter op zitten met scherm op ooghoogte
Afbeeldingslocatie: http://assets.coolermaster.com/global/uploadfile/fileproduct_list/P13021803328024/PRDPIC/290_77fa8a562e7e6557a030449c67999cb2_1361408661.jpg

Aanraders gebaseerd op ervaring zijn van harte welkom! :)

Kan altijd nog (in het ergste geval?) 3 plankjes tegen elkaar schroeven ? :p

Groet,
John

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
DCG909 schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:59:

@geldermalsen.
Ik zie niet helemaal wat er mis was met The Inquisitor's reactie :?
Het was een beetje een retorische reactie, maar de vraag was ook wel een beetje dom te noemen... Die kaart is volgens mij bijna even dik als de laptop zelf :s En trekt de accu ook waarschijnlijk binnen een minuut of 10 leeg...
Domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel! The Inquisitor is idd erg goed om retorische antwoorden te geven wat voor sommige erg verwarrend en irritant kan over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
FlitzZ schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:48:
Avond allen,

(korte historie: Al 19 jaar desktop gamer (ik weet het, ik ben oud), dit is mijn eerste game laptop) Nog altijd meer dan dik tevreden, heb deze Alienware 17 nu ruim een jaar.

Recent mezelf erop betrapt dat ik voorover in elkaar gedoken achter de laptop zit, met als gevolg last van mijn nek/schouders.. Ben opzoek gegaan naar een een standaard voor mijn Alienware 17.

Heeft een mede Alienware laptop gebruiker al eens een laptop stand gebruikt, zo ja, is er een aanrader ?

Op het eerste gezicht lijkt de Coolermaster notepal-ergostand wel wat, maar geen idee hoe dit de koeling "verstoord". Het instellen van verschillende hoogtes spreekt me zeker aan.
[afbeelding]
Een compleet andere (uit de tijd van de M17X) Logitech Alto Connect Notebook Stand, die volgens fora de standaard Alienware koelers niet blokkeren.
[afbeelding]

Het doel is dus rechter op zitten met scherm op ooghoogte
[afbeelding]

Aanraders gebaseerd op ervaring zijn van harte welkom! :)

Kan altijd nog (in het ergste geval?) 3 plankjes tegen elkaar schroeven ? :p

Groet,
John
Erg interessant trouwens! Wellicht ook wat voor mij :) Ik spiek mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Timmeuh schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:22:
[...]

Erg interessant trouwens! Wellicht ook wat voor mij :) Ik spiek mee!
Hey Timmeuh,

Kwam een tweakers review tegen uit 2013 :)
productreview: Cooler Master Notepal Ergostand II review door elmopim

Inmiddels al veel soorten en maten gezien maar ben er nog niet uit. Het zal niet lang duren voor ik er 1 heb, zal mijn ervaring met je (GoT) delen. Door gebrek aan ruimte staat de laptop op de eettafel :( Vrouw vond mijn persoonlijke ruimte (lees: Plek van pc en toebehoren) meer geschikt voor de zooi (speelgoed etc.) van onze 2 dochters O-)

Anywyay, volgens de review maken de fans wat geluid, betwijfel of wij met de Alienware de stand-fans echt nodig zullen hebben. Feit dat hij in verschillende standen is in te stelen blijft een (groot) voordeel van deze...

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Ziet er idd goed uit. Dat de coolers wat geluid maken maakt mij opzich niet erg veel uit aangezien ik altijd met headset opzit en als ik zonder headset zit dan maakt de laptop zoiezo ook lawaai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
FlitzZ schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:48:
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Ben je > 2m? De Alienware is juist een stuk hoger, enerzijds omdat het chassis veel dikker is en anderzijds omdat het scherm nog een stuk hoger staat (het hele gebied met het logo is 2,5/3x zo groot als andere laptops. Als je een normale bijpassende (!) stoel hebt aan je bureau/tafel zou je gewoon in een hoek van 90 graden naar je display moeten zitten.
Timmeuh schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:19:
Domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel! The Inquisitor is idd erg goed om retorische antwoorden te geven wat voor sommige erg verwarrend en irritant kan over komen.
Alles mooi gequote ook ;)

• Timmeuh
The Inquisitor schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:00:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Ben je > 2m? De Alienware is juist een stuk hoger, enerzijds omdat het chassis veel dikker is en anderzijds omdat het scherm nog een stuk hoger staat (het hele gebied met het logo is 2,5/3x zo groot als andere laptops. Als je een normale bijpassende (!) stoel hebt aan je bureau/tafel zou je gewoon in een hoek van 90 graden naar je display moeten zitten.
Ik denk dat hij niet op dit antwoord zit te wachten....... Tenzij ik zie niet dat hij opzoek is naar een stoel of bureau/tafel. Ook zie ik geen vraag of jij wel een bijpassende stoel hebt? Kun je ipv bij de hand doen ook nog een antwoord geven en ervaringen delen? Hij vraagt dit niet voor niets....

• FlitzZ
Timmeuh schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat hij niet op dit antwoord zit te wachten....... Tenzij ik zie niet dat hij opzoek is naar een stoel of bureau/tafel. Ook zie ik geen vraag of jij wel een bijpassende stoel hebt? Kun je ipv bij de hand doen ook nog een antwoord geven en ervaringen delen? Hij vraagt dit niet voor niets....
Ik heb bewust niet gereageerd Timmeuh :) Net als wat je zegt, ik vraag het met een reden. Heb duidelijk aangegeven dat laptop op de eettafel staat, voor de volledigheid zal ik erbij vermelden dat ik ook op een normale stoel zit ;-)

Wellicht gebruikt niemand hier zo'n standaard, dat kan. Bestel hem wel gewoon. I'll let you know ^^

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Kun je wel zo bijdehand gaan zitten doen, is gewoon een normale vraag. Ik heb ook een Vaio E serie en die is toch wel een heel stuk lager dan de Alien. M.a.w. misschien ligt het niet aan de Alien, maar aan jouw houding, dat is waar mijn tekst op doelde.

Wellicht had je een verkeerde hoek in gedachte als ' gezonde hoek ' (iets anders dan 90 graden), etc. etc. Veel oorzaken waardoor je niet zoiets hoeft aan te schaffen. Mijn reactie had niets anders als doel dan om te helpen.

Maar weet je wat, prima, zoek het lekker uit. Van mij heb je geen last meer. Ik ga niet nogmaals het gezeik van sommige users, die zelf niets constructiefs bijdragen, incasseren.

[ Voor 13% gewijzigd door The Inquisitor op 18-12-2014 20:41 ]

• FlitzZ
Ik ken je verder niet Inquisitor, maar je reactie is toch wel licht kinderachtig te noemen. In mijn originele post gaf ik al aan dat ik mezelf erop betrapte in die houding te gaan zitten. Voor mij is het scherm dus te laag. De reactie van Timmeuh is dan toch niet bijdehand ? Aan jouw post had ik namelijk ook niks, want ik vroeg expliciet naar ervaring(en) met een laptop stand. Ik vroeg niet om een wedervraag over mijn houding.

Wel weet ik dat ik mede dankzij jou de laptop heb aangeschaft :) Je was erg behulpzaam toen ik vragen had over de Alienware laptops, nogmaals dank daarvoor <3

Coolermaster heeft sinds kort de opvolger van de II, namelijk de Ergostand 3. Deze ga ik bestellen zodra hij leverbaar is in nederland. Mocht er interesse in mijn toekomstige ervaring zijn, zal ik die met veel plezier hier posten.

Fijne avond allen.

Verwijderd

goeie dag ik heb een dell latitude d531 maar kan niet op de wifi
kom het doordat ik win7 heb geinstaleert

kan iemand mij helepen aub

• Timmeuh
FlitzZ schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:45:

Coolermaster heeft sinds kort de opvolger van de II, namelijk de Ergostand 3. Deze ga ik bestellen zodra hij leverbaar is in nederland. Mocht er interesse in mijn toekomstige ervaring zijn, zal ik die met veel plezier hier posten.
Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:09:
goeie dag ik heb een dell latitude d531 maar kan niet op de wifi
kom het doordat ik win7 heb geinstaleert

kan iemand mij helepen aub
Beste er2rul,

Je zit hier niet op de juiste plek in het forum. Wellicht dat je de WiFi drivers niet goed geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Ben wel benieuwd wat de ERGOSTAND 3 met de temperatuur gaat doen. Als ik de review lees van de ERGOSTAND 2 dan is het niet een hele verbetering. Niet dat dit de aanleiding is waarom jij deze aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Jozzle schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:50:
[...]

Een poosje geleden had ik bovenstaand probleem... Dit is uiteindelijk verholpen met een nieuwe install.

Nu treed het probleem weer op: Framerates zijn soms gehalveerd van rond de 60 naar rond de 25 en wat opvalt is dat de fan niet aanslaat bij gamen. Na een restart of 2x FN+F7 (switchable -> fixed -> switchable) werkte het vaak wel weer, maar ook dat biedt nu geen uitkomst meer.
  1. Bij switchable graphics lijkt niet de HD7970 te worden gebruikt ookal heb ik dat wel zo geconfigureerd (na een restart soms weer wel)
  2. Als ik via FN+F7 switch naar fixed HD7970, blijft de performance ook dramatisch (framerates vergelijkbaar met de Intel HD4000 zou doen)...
Ideeen of vergelijkbare problemen? Ben het gewoon zat aan het worden met dat ding ;(
Ik heb dit eindelijk opgelost!!! (Scherm-dimming instellingen in Windows bleek niet te helpen.) Wat wel helpt is de lader aansluiten en controleren of Alienware 'm ook herkent als een juiste AC adapter.

Als binnen 10 sec. na het inpluggen van de adapter de een melding verschijnt dat de AC adapter niet wordt herkend, zal de AMD 7970 nooit het werk overnemen. Misleidend is dat wel eingszins omdat de laptop wel laadt, en het icoontje rechtsonderin in orde lijkt. Rebooten of FN+F7 helpt dan niet. Wat wel?

Haal de kabel eruit, steek 'm opnieuw erin en
  • als de melding "AC adapter wordt niet herkend" niet verschijnt zal de AMD dedicated kaart doen wat ie doen moet.
  • Verschijnt de melding wèl (bekend Dell probleem), haal dan de kabel uit de laptop en de kabel uit de adapter, sluit alles opnieuw aan hopelijk verschijnt de melding dan niet. Blijft de melding hardnekkig, dan biedt een nieuwe lader misschien soelaas.
|:(

• GerGio
Jozzle schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:10:
[...]

Ik heb dit eindelijk opgelost!!! (Scherm-dimming instellingen in Windows bleek niet te helpen.) Wat wel helpt is de lader aansluiten en controleren of Alienware 'm ook herkent als een juiste AC adapter.

Als binnen 10 sec. na het inpluggen van de adapter de een melding verschijnt dat de AC adapter niet wordt herkend, zal de AMD 7970 nooit het werk overnemen. Misleidend is dat wel eingszins omdat de laptop wel laadt, en het icoontje rechtsonderin in orde lijkt. Rebooten of FN+F7 helpt dan niet. Wat wel?

Haal de kabel eruit, steek 'm opnieuw erin en
  • als de melding "AC adapter wordt niet herkend" niet verschijnt zal de AMD dedicated kaart doen wat ie doen moet.
  • Verschijnt de melding wèl (bekend Dell probleem), haal dan de kabel uit de laptop en de kabel uit de adapter, sluit alles opnieuw aan hopelijk verschijnt de melding dan niet. Blijft de melding hardnekkig, dan biedt een nieuwe lader misschien soelaas.
|:(
Dan zou ik een poging voor die laatste wagen. Een nieuwe vragen aan Dell. Het lijkt me namelijk behoorlijk irritant.

Ik heb er geen last van ik heb namelijk geen mogelijkheid om te switchen naar mijn onboard gpu . Die ondersteund namelijk geen 120hz

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Zouden jullie interesse hebben in een eigenarenhoekje in de OP? Maw een lijstje met de Alienware spullen en de tweakers die ze hebben. Of is dit zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Persoonlijk lijkt het me niet veel toevoegen. Maar misschien dat anderen t wel leuk vinden!
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste