[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
De hoofd reden dat ik iedereen afraadt om Toshiba te kopen... Je kunt geen fabrikant drivers gebruiken... Werkt gewoon niet :<

@Scale.
Het "klopt" wel ;)
Samsung heeft een klein beetje heel snel geheugen erin gezet dat als cache dient.
Nadeel is wel dat het vluchtig geheugen is en als de stroom dus uitvalt als er nog data op staat die niet weggeschreven is, dan is dat weg...
Nu zal dat in een laptop wat minder snel gebeuren, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Ik heb een MX100 512gb SSD gekocht voor mijn alienware. Nu ben ik toch van plan om de HDD te clonen naar de SSD. Zijn er nog handelingen die ik moet doen om de SSD te optimaliseren of is dat allemaal achterhaald? Vroeger was inderdaad sluimermodus etc uitschakelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Ik had deze tool gebruikt om mijn HDD naar SSD te clonen met SSD optimalisatie (wat dat dan ook mag zijn). http://www.todo-backup.com/products/home/download.htm

Voor de rest zou windows de meeste zoals defragmenteren automatisch uit moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:44:
@Scale.
Het "klopt" wel ;)
Samsung heeft een klein beetje heel snel geheugen erin gezet dat als cache dient.
Nadeel is wel dat het vluchtig geheugen is en als de stroom dus uitvalt als er nog data op staat die niet weggeschreven is, dan is dat weg...
Nu zal dat in een laptop wat minder snel gebeuren, maar toch...
Dat is niet waar. Dat snelle extra geheugen op de Samsung SSD's wordt inderdaad als cache gebruikt, maar dat is puur om de SSD te versnellen in lopende zaken. M.a.w. dat is een firmware implementatie en niet RAPID mode. RAPID mode neemt een stukje van je RAM geheugen over en gebruikt dat om files te storen, waardoor de write/reads ongelooflijk hoog worden, aangezien RAM ontiegelijk snel is in verhouding tot zelfs een SSD.

RAPID mode is eigenlijk hetzelfde als RAMdisk.

@Tim, Google jij weleens op je vragen? Het antwoord daarop is namelijk héél makkelijk te vinden, ongetwijfeld eerste hit op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
The Inquisitor schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:15:
[...]
@Tim, Google jij weleens op je vragen? Het antwoord daarop is namelijk héél makkelijk te vinden, ongetwijfeld eerste hit op Google.
Ja ik google wel op mijn vragen! Echter vind ik sluimermodus etc uitschakelen meer voor de levensduur van de SSD en niet voor de snelheid. En dit is ook een forum om vragen te stellen en ervaringen te delen toch? Maar je hoeft niet te antwoorden hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Timmeuh schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:09:
[...]

Ja ik google wel op mijn vragen! Echter vind ik sluimermodus etc uitschakelen meer voor de levensduur van de SSD en niet voor de snelheid. En dit is ook een forum om vragen te stellen en ervaringen te delen toch? Maar je hoeft niet te antwoorden hoor O-)
Daar is het forum zeker voor, maar het is wel fijn als je zelf antwoord probeert te zoeken op je vragen natuurlijk. Over optimalisaties van SSD is héél veel over te vinden op het internet, en ook ontzettend veel hier op Tweakers. Er lopen genoeg topics over.

Zo had je dan geweten dat in Windows 8 sluimerstand in principe niet meer gebruikt hoeft te worden aangezien het OS FastBoot heeft, wat min of meer een verbeterde sluimerstand is en dit wordt standaard ingezet wanneer je de computer afsluit. Windows herkent een SSD direct (op basis van de windows prestatie index van de snelheid) en schakelt 'gevaarlijke' functies voor de SSD uit, waaronder defragmentatie).

Of er verdere optimalisatie nodig is valt over de discussiëren (vandaar dat ik zei dat je dat even zelf moest opzoeken, om je keuze te maken. Hierover is men het simpelweg niet eens en het is aan jou de keus om een beslissing te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
The Inquisitor schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:37:
[...]

Daar is het forum zeker voor, maar het is wel fijn als je zelf antwoord probeert te zoeken op je vragen natuurlijk. Over optimalisaties van SSD is héél veel over te vinden op het internet, en ook ontzettend veel hier op Tweakers. Er lopen genoeg topics over.
Klopt ik had misschien de vraag anders moeten formuleren. Deze dingen wist ik inderdaad al van de defragmentatie etc. Echter vraag ik me af als je van HDD cloned naar SSD of je dan nog bepaalde dingen moet aanzetten zoals AHCI maar ik heb gelezen dat dit standaard al aan staat bij windows 8. Wellicht dat er nog meer tips en tricks zijn van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Op Alienware staat de configuratie standaard op RAID, maar dat komt op hetzelfde neer. Behalve dat je extra RAID ondersteuning aan staat. Gewoon lekker laten staan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
Vandaag weer een interessante nieuwe aankondig gezien .

DE ALIENWARE 13

Ik ben nu al enthusiast eindelijk iets wat mijn oeroude m11x kan vervangen.

Dit ding is zo te horen dun en licht en komt met een 2,560 x 1,440 toughscreen. Oke je hebt ook de standaar 1366 x 768 en de 1920 x 1080 scherm bijde niet aanraakgevoelig. Komt met een 860m

Hier zowel het persbericht van CNET en van Engadget

http://www.cnet.com/video...gaming-laptop-slims-down/

http://www.engadget.com/2014/08/08/alienware-13/

[ Voor 5% gewijzigd door GerGio op 09-08-2014 04:49 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Ziet er inderdaad vet uit. Alleen jammer dat ze ultra low power CPU's gebruiken. Maargoed, dat heb je met zo'n behuizing.

Ik vind hem er wel erg strak uitzien. Ik vind de rest altijd zo bulky. Heeft ook wel wat, maar zo'n dunne variant is ook wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Aha, nieuw design gemixt met de oude!

- Oude Alienhoofd aan-knop terug?!
- Glasplaat terug over het display heen, over de hele lengte

En design verder vergelijkbaar met de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Ziet er inderdaad nice uit!

Zojuist een mail gekregen dat mijn AW17 880m met 3D maandag word afgeleverd YEAH!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Timmeuh schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:41:
Ziet er inderdaad nice uit!

Zojuist een mail gekregen dat mijn AW17 880m met 3D maandag word afgeleverd YEAH!!!!!!!
Ik wil weten hoe hij bevalt. Ik ben aan het kijken naar die configuratie als laptop voor in China waar ik veel van de stad naar het platteland ga reizen tussen mijn twee appartementen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Ik zal mijn bevindingen maandag / dinsdag laten weten :) Ik wil je anders ook wel een PM sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Timmeuh schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:45:
Ik zal mijn bevindingen maandag / dinsdag laten weten :) Ik wil je anders ook wel een PM sturen?
Als je dat zou willen doen zou ik dat zeer opprijs stellen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Het moment dat je via UPS te horen krijgt dat hij afgeleverd is en dat je gewoon tot 17:00 moet werken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Timmeuh schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:03:
Het moment dat je via UPS te horen krijgt dat hij afgeleverd is en dat je gewoon tot 17:00 moet werken!!!
Hier is het al 17.00 uur. # China :P

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Hierbij mijn reactie op de aankoop van een AW17 met 3D bundle 120hz en 880m.

Gister kreeg ik de laptop binnen en ben ik na het werk gelijk aangeschoven om het e.e.a. te installeren. Ik had een MX100 512gb Crucial SSD erbij gekocht, waarbij Acronis True image zat. Mijn idee was alles te clonen naar de SSD en gaan! Echter was dit niet het geval Acronis gaf constant errors en na onderzoek op internet was het een hoop werk om alles aan de praat te krijgen.

Toch maar een schone instal dus! Echter had ik een USB stick die ik moest booten in legacy boot. Nu ben ik zelf niet bekend met secureboot / EHCI boot / Legacy boot. Na alles te hebben geinstalleerd kon ik EHCI boot niet meer inschakelen en waren mijn schijven verdwenen (mijn fout denk ik?).

Wederom opnieuw opgestart en de bios helemaal gereset naar default. Vervolgens de Windows CD erin gedaan van Dell en deze starte netjes in een keer door. Nadat de installatie van windows 8.1 klaar was ben ik verder gegaan met het installeren van de drivers. ( De volgorde van wara volgens mij ). Dit ging allemaal als een zonnetje.

Na de installatie ben ik even gaan experimenteren met 3D glasses. Ziet er leuk uit en is te vergelijken met een 3D TV. Echter kan ik IEDEREEN aanraden om deze upgrade te nemen. Helemaal niet om de 3D maar alleen al om het 120hz scherm. Alles gaat super snel, beeld loopt lekker soepel en je ziet geen haperingen zelfs de kleine dingen zie je smooth! ( verplaatsen van een windows schermpje, scrollen van internet browser )

Ik ben echt super tevreden over de AW17! Wat een beest. Hij weegt een paar kilo maar je krijgt wel een super degelijke machine! Het lijkt net of je de AW17 van een brug af kunt gooien en dat alles nog gewoon werkt ( al helemaal na de freefall sensor driver #waarisdievoor?)

Ik heb gister avond een aantal games aangezet dus ga vanavond proberen om BF4 te spelen. Maar ik ben ervan overtuigd dat hier geen problemen mee zullen komen.

Ik ben wel heel erg benieuwd of 3D gamen goed te doen is? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik hoop dat er een keer een Dolby 3D op laptops en monitoren komt....
Dan kan ik met mijn cilinder in mijn bril ook gewoon 3D kijken :/

3D gaming met games vergt best veel van de hardware, dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat je BF4 kunt spelen op een laptop met 3D in speelbare fps :s

Ze wegen idd lood, maar je krijgt er veel performance voor terug :)
Mijn R4 was sterker dan alle pc's bij mijn eerste stage bedrijf en waarschijnlijk ook dan die op mijn tweede stage plaats :p
Na twee jaar is ie ook sterker dan elke andere pc op mijn afstudeer plaats XD

Als je eenmaal aan de user serviceability, performance en toetsenbord van een alienware laptop gewend bent denk ik niet dat er nog echt veel laptop merken het overwegen waard zijn :s

En als ik op de bank wil internetten heb ik daar mijn mobiel en tablet wel voor XD

Enige probleem met de 17" (+) modellen is dat het erg lastig is om een rugzak te vinden...
De meeste tassen nemen bijv. een MacBook pro als 17" streefdoel... Maar de alien is iets van 2x zo dik :/
Je kan niet zomaar iets online kopen (of je moet weten dat het past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
DCG909 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:30:
Enige probleem met de 17" (+) modellen is dat het erg lastig is om een rugzak te vinden...
De meeste tassen nemen bijv. een MacBook pro als 17" streefdoel... Maar de alien is iets van 2x zo dik :/
Je kan niet zomaar iets online kopen (of je moet weten dat het past).
Mijn collega heeft toevallig een ASUS Rog laatst besteld via het werk en kreeg er een laptop tas bij. Hij had deze niet nodig en mocht ik deze hebben. Deze past perfect! en genoeg ruimte voor muis / headset / q-pad

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41wMT3WlW1L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb een soortgelijke tas gekocht in het begin, maar de stiksels lieten los... Ook bij het vervangende exemplaar (al niet zo gevaarlijk als de eerste).

Het model ziet er redelijk gelijk uit en zal idd voldoende ruimte hebben.
Maar het is dan ook al een forse tas ;)
En tassen van dat formaat, met laptop compartiment zijn niet zo gek makkelijk te vinden in de Nederlandse retailmarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb de tas van Alienware zelf, bevalt ook prima. goede kwaliteit en laptop past er prima in natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:38
Bij die rugzak van Alienware laten de stiksels al erg snel los. Beetje prut kwaliteit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ik heb een case logic rugtas (17.3 inch), hier past mijn alienware + mijn 10.8 tablet zonder problemen in (zit een special vakje voor een tablet in). google voor RBP217 vind je hem wel.

Tevens ook leuk om te weten dat ik deze tas gratis gekregen hebben toen mijn vorige case logic 17 inch rugtas kappot ging na 6 jaar. (Zo'n verstel plasticie van een rugband ging kappot, kreeg gelijk een geheel nieuwe tas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb de schouder-variant van die case logic. Volgens mij deze;

Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/102438?width=250&height=222&max-width=250&max-height=350

Vaio 17,3 inch past er met gemak in, en kan ook nog een Surface tablet bij. Heb de Alien nog niet geprobeerd erin te krijgen, maar ben vrij zeker dat het past (aangezien ik nog aardig wat ruimte over heb bij de vaio) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb sinds een half jaar deze tas

College 40 X-tend
Afbeeldingslocatie: http://static.wixstatic.com/media/4109a4_5f371d9be9d2d933b093be87cad92fa8.jpg_srz_p_420_460_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

Werkelijk een monster
Ruimte zat voor de alien (kan waarschijnlijk gewoon een dikke 18" in, mits de vorm niet afwijkend is zoals de R4 dat wel is)
Neem hier mijn Surface RT 1 in mee, paar schriften, voeding Spacenavigator 3D "muis", bedrade muis en muismat in mee.
Dan ook nog een paar boterhammen en een fles water.
Dan heb ik nog wat ruimte over voor inbus sleutels, schuifmaat en andere meuk :)

• Timmeuh
AW users! Een vraag.

Ik heb sinds maandag de AW17 ontvangen en zit met 1 klein dingetje. Wanneer ik helemaal onderuit op mijn game bank hang/lig/zit dan vind ik de laptop net iets te hoog ( irriterend voor de pols ) hebben meerdere hier last van of heeft iemand een creatieve oplossing? Ik moet wel zeggen dat de bank lager is dan het bureau!

edit: ik zat te denken om deze te halen maar weet niet of deze hoog genoeg is :)
http://www.misco.nl/produ...est-Wave-gel-redplusblack

[ Voor 19% gewijzigd door Timmeuh op 14-08-2014 09:55 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Lol gamebank :')

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo, ik vond net dit topic. Zijn er hier ook X51 bezitters? Ik zie in de topicstart alleen de laptops genoemd.

Ik heb een week of 3 geleden een X51 gekocht, tweedehands (GTX660 Ivy Bridge model voor 500 euro). Ben er erg tevreden mee, de lichtjes zijn leuk en het is een hele compacte en toch snelle machine. Nauwelijks groter dan mijn Xbox, en hij draait alles wat ik geprobeerd heb op ultra. Geluidsproductie is enigszins zwaar maar ik game altijd met een headset op dus dat boeit niet.

Dus ja, ik ben er blij mee, enige dat me een beetje tegen valt is dat het desktop Alienware toetsenbord niet verlicht is :'(

• Timmeuh
Hahaha ja een 2 zits design bank op de kop kunnen tikken hahaha. Maar wat is jou ervaring met het gamen & de pols??

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb geen problemen met mijn pols. Maar ik weet niet wat je van een laptop verwacht die een stuk hoger is dan de concurrenten en onderuit gezakt gaat liggen op een bank...

• DCG909
Hetgeen wat het dichtst bij couch gaming komt bij mij is dat ik de R4 op een ikea tafeltje heb staan (29 euro geval)
Enige nadeel is dat het een beetje aan de lage kant is, waardoor ik gebogen moet zitten om te gamen, of over de arm leuning hang.

Een 17" DTR op schoot nemen is niet echt een geslaagd iets imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
GekkePrutser schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:23:
Zo, ik vond net dit topic. Zijn er hier ook X51 bezitters? Ik zie in de topicstart alleen de laptops genoemd.

Ik heb een week of 3 geleden een X51 gekocht, tweedehands (GTX660 Ivy Bridge model voor 500 euro). Ben er erg tevreden mee, de lichtjes zijn leuk en het is een hele compacte en toch snelle machine. Nauwelijks groter dan mijn Xbox, en hij draait alles wat ik geprobeerd heb op ultra. Geluidsproductie is enigszins zwaar maar ik game altijd met een headset op dus dat boeit niet.

Dus ja, ik ben er blij mee, enige dat me een beetje tegen valt is dat het desktop Alienware toetsenbord niet verlicht is :'(
Dat ligt aan het toetsenbord. Het normale toesenbord wat je erbij krijgt is namelijk niet verlicht. Koop je het Tacx toetsenbord en muis heb je hetzelfde effect als bij een oude serie laptop dus ook volledig instelbare backlight. Dus dan zijn de vierkantjes op de toetsen wel verlicht

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 00:06
Laptop besteld op 3 Aug, nog altijd aant wachten op de volgende status update
China 10/08/2014 4:09 Agent afhalen; onderweg naar UPS-facil

Is het normaal dat er nog geen status update is bijgekomen of duurt deze stap gewoon 'lang' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
PuttPutt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:48:
Laptop besteld op 3 Aug, nog altijd aant wachten op de volgende status update
China 10/08/2014 4:09 Agent afhalen; onderweg naar UPS-facil

Is het normaal dat er nog geen status update is bijgekomen of duurt deze stap gewoon 'lang' ?
Klopt ik had de laptop besteld op 30-07 en 1-8 stond de status op China. Dit zal rond de 7 a 10 dagen duren en dan is de laptop in Nederland en word hij de volgende dag geleverd. Althans dit was bij mij zo en een andere gebruiker. De levering van mij AW17 was op 11-08

[ Voor 3% gewijzigd door Timmeuh op 15-08-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Timmeuh schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:29:
[...]

Klopt ik had de laptop besteld op 30-07 en 1-8 stond de status op China. Dit zal rond de 7 a 10 dagen duren en dan is de laptop in Nederland en word hij de volgende dag geleverd. Althans dit was bij mij zo en een andere gebruiker. De levering van mij AW17 was op 11-08
Ah ok merci om me even bij te lichten :p

dan zou ik hem volgende week moete aankrijgen , zou wel snel zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
In dat geval betekend "In China" niets anders dan "In productie", en dus niet dat de laptop wacht op inklaring om met UPS mee te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GekkePrutser schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:23:
Zo, ik vond net dit topic. Zijn er hier ook X51 bezitters? Ik zie in de topicstart alleen de laptops genoemd
Speciaal voor jou toegevoegd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
PuttPutt schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:58:
[...]

Ah ok merci om me even bij te lichten :p

dan zou ik hem volgende week moete aankrijgen , zou wel snel zijn :D
inmiddels binnen?

• PuttPutt
Yep!
Gisteren middag te horen gekregen dat ie geleverd was laat in de avond thuis gekomen en geinstalleerd.
Zalig machientje, iedereen in men buurt was meteen onder de indruk van de alienwarefx xD.

Vind het alleen een beetje verwarrend hoe het nu zit met die grafische kaarten.
Heb alle drivers geinstalleerd van beide de gtx 765m en van de intel hd 4600 maar als ik naar dxdiag ga toont hij mij alleen de intel hd...

Ben dan eens gaan kijken naar het Nvidea configuratiescherm en heb daar Gpu optie veranderd naar altijd de zwaarste gtx 765m te gebruiken maar nog steeds zie ik alleen de intel hd bij dxdiag.

Ook lijkt de fn+f5 funcite om snel te wissele tusse grafische kaarten niet te werken...
Hoe ben ik nu zeker dat ik wel de gtx 765m gebruik tijdens het gamen ?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
PuttPutt schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:46:
[...]

Yep!
Gisteren middag te horen gekregen dat ie geleverd was laat in de avond thuis gekomen en geinstalleerd.
Zalig machientje, iedereen in men buurt was meteen onder de indruk van de alienwarefx xD.

Vind het alleen een beetje verwarrend hoe het nu zit met die grafische kaarten.
Heb alle drivers geinstalleerd van beide de gtx 765m en van de intel hd 4600 maar als ik naar dxdiag ga toont hij mij alleen de intel hd...

Ben dan eens gaan kijken naar het Nvidea configuratiescherm en heb daar Gpu optie veranderd naar altijd de zwaarste gtx 765m te gebruiken maar nog steeds zie ik alleen de intel hd bij dxdiag.

Ook lijkt de fn+f5 funcite om snel te wissele tusse grafische kaarten niet te werken...
Hoe ben ik nu zeker dat ik wel de gtx 765m gebruik tijdens het gamen ?
Heb je je er wel over in gelezen? Het systeem is erg makkelijk namelijk.

Fn+f5 werkt wél, maar je moet rebooten, als je eenmaal gereboot bent zit je oftewel op switchable, oftewel op Nividia only. Logischerwijs geeft DXdiag intel aan omdat bij switchable mode altijd de intel aanstaat TOTDAT je gaat gamen. Slechts enkele games worden niet direct herkend, en dat merk je wel aan de fps, en aan de CPU fan (want die slaat dan uiteraard aan). Het verschil tussen de intel GPU kaart en GTX765 is enorm, dus als je dat niet merkt tijdens games.......

Daarnaast kun je in nvidia configuratiemenu games toevoegen, en dan staat er direct welke GPU wordt gebruikt bij automatisch keuze, en dit is handmatig aan te passen naar wens.

• PuttPutt
The Inquisitor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:26:
[...]

Heb je je er wel over in gelezen? Het systeem is erg makkelijk namelijk.

Fn+f5 werkt wél, maar je moet rebooten, als je eenmaal gereboot bent zit je oftewel op switchable, oftewel op Nividia only. Logischerwijs geeft DXdiag intel aan omdat bij switchable mode altijd de intel aanstaat TOTDAT je gaat gamen. Slechts enkele games worden niet direct herkend, en dat merk je wel aan de fps, en aan de CPU fan (want die slaat dan uiteraard aan). Het verschil tussen de intel GPU kaart en GTX765 is enorm, dus als je dat niet merkt tijdens games.......

Daarnaast kun je in nvidia configuratiemenu games toevoegen, en dan staat er direct welke GPU wordt gebruikt bij automatisch keuze, en dit is handmatig aan te passen naar wens.
Maar waarom zie ik bij dxdiag dan niet de nvidea kaart? en heb alleen nog maar dota 2 gespeelt en daarbij zie je niet zohard het verschil van kaart omdat het grafisch niet zoon sterk spel is :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Waarom zou de nividia moeten tonen wanneer deze uitgeschakeld staat? Daar zit toch geen logica in? De Intel staat nu standaard aan, de nividia gaat pas aan wanneer er zware toepassingen worden gedraaid. Je display krijgt nu enkel beeld door van de intel, dus logischerwijs staat deze aangegeven bij DXdiag.

• Coehinator
had puttputt geen 3d scherm? Dan speel je sws op je Nvidia, want 3d ondersteunt geen optimus.

Laatmaar het is de 14.

Switchen zou indd gewoon moeten werken, en zo niet installeer de drivers opnieuw. met name de Alienware Onscreen driver.

[ Voor 45% gewijzigd door Coehinator op 21-08-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
The Inquisitor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:08:
Waarom zou de nividia moeten tonen wanneer deze uitgeschakeld staat? Daar zit toch geen logica in? De Intel staat nu standaard aan, de nividia gaat pas aan wanneer er zware toepassingen worden gedraaid. Je display krijgt nu enkel beeld door van de intel, dus logischerwijs staat deze aangegeven bij DXdiag.
tijdens het gamen zag ik ook enkel de intel aangegeven terwijl de gtx aan het werk zou zijn
Coehinator schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:09:
had puttputt geen 3d scherm? Dan speel je sws op je Nvidia, want 3d ondersteunt geen optimus.

Laatmaar het is de 14.

Switchen zou indd gewoon moeten werken, en zo niet installeer de drivers opnieuw. met name de Alienware Onscreen driver.
beetje moeilijk om te zien als er niks word aangegeven nadat je 'switched',
nu niet dat het veel uitmaakt maar ik zal morgen nog eens drivers checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Inmiddels mijn AW17 nu een week of 2 en kreeg gister avond een update van Windows 8.1. Na het afsluiten en weer opnieuw opstarten kreeg ik de melding dat Windows updates bezig waren en schakel de pc niet uit. Dit duurde ongeveer een half uur. Vervolgens ging de pc rebooten en ging hij nogmaals de updates proberen te installeren. Wederom ging dit na een half uur weer fout en ging de pc weer rebooten. Toen kwam het scherm dat de updates mislukt waren en dat er een soort van systeem herstel werd gedaan.

Nu heb ik even op internet rond gekeken maar veel meldingen gaan over dat Windows je videokaart wilt updaten. Echter wanneer ik nu ga kijken bij Windows update zie ik hier geen videokaart drivers tussen staan enkel Windows defender en een hoop beveiligingsupdates en .net framework.

Iemand dit ook gehad? Iemand tips? Ik ga proberen updates 1 voor 1 te installeren en dan zien welke er mis gaat. Ben alleen benieuwd of ik de enigste ben ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
PuttPutt schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 02:12:
[...]

tijdens het gamen zag ik ook enkel de intel aangegeven terwijl de gtx aan het werk zou zijn

[...]

beetje moeilijk om te zien als er niks word aangegeven nadat je 'switched',
nu niet dat het veel uitmaakt maar ik zal morgen nog eens drivers checken ;)
Ja, maar WAAR staat dat? Je moet even iets duidelijker zijn. Wordt dat in een launcher aangegeven? Dan kan dat, want die launcht met IGP, dus de GPU gaat pas nadat de echte game is gelauncht. Zie je IGP aangegeven in-game (echt in-game!) dus moet je naar nividiaconfig gaan en daar de .exe selecteren en uitvoeren met GPU.

Welke modus je gebruikt is heel makkelijk te zien, druk met de rechtermuis op je desktop (lege plek), zie je intel en nividia, dan zit je in switchable modus. Zie je alleen Nividia, dan zit je in dedicate modus ;)

@Tim, zorg ervoor dat je alle Windows updates hebt geïnstalleerd voordat je de update naar 8.1 probeert. De mijne mislukte ook toen er nog updates open stonden. Wellicht is maar 1 update de schuldige, maar om zeker te zijn moet je gewoon alles installeren, rebooten, installeren, totdat alles gedaan is

Edit: eventuele GPU (intel) drivers staat onder "optioneel" bij windows update. Maar deze is AFAIK altijd uitgevinkt standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door The Inquisitor op 22-08-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
@PuttPutt
je zal dxdiag moeten starten met je nvidia kaart. Gewoon even in system32 dxdiag.exe opzoeken right click > Run with graphics processor > High performance nvidia processor.

Vanuit Nvdia control panel kan je bovenin ook een tray icoon aanzetten (onder desktop geloof ik),
Dan zie je een grijs icoontje en hij word groen als je nvidia kaart gebruikt word. Als je je muis er op hou laat hij zien welke processen met je nvidia kaart draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Ok heb het gevonden, heb ook de shortcut knop werkend gekregen.

Bedankt iedereen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
The Inquisitor schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:55:
[...]
@Tim, zorg ervoor dat je alle Windows updates hebt geïnstalleerd voordat je de update naar 8.1 probeert. De mijne mislukte ook toen er nog updates open stonden. Wellicht is maar 1 update de schuldige, maar om zeker te zijn moet je gewoon alles installeren, rebooten, installeren, totdat alles gedaan is
Mijn versie is windows 8.1 :) Het zijn wss reguliere updates van windows 8.1 die mis gaan :) Maar ik ga idd 1 voor 1 installeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hm dat klinkt logisch ja, alles wordt nu natuurlijk verscheept met 8.1
Timmeuh schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:16:
kreeg gister avond een update van Windows 8.1.
Maar dit klonk als 'de win8.1 update' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Timmeuh schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:41:
[...]

Mijn versie is windows 8.1 :) Het zijn wss reguliere updates van windows 8.1 die mis gaan :) Maar ik ga idd 1 voor 1 installeren :'(
In het update overzicht kun je waarschijnlijk zien, welke updates als geslaagd, dan wel mislukt worden aangegeven.

Mogelijk kun je die hier posten of via Google achterhalen, waarom een specifieke update niet kan worden geinstalleerd. Soms kan de update van framenetwork, voor wat probleempjes zorgen.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Timmeuh schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:16:
Inmiddels mijn AW17 nu een week of 2 en kreeg gister avond een update van Windows 8.1. Na het afsluiten en weer opnieuw opstarten kreeg ik de melding dat Windows updates bezig waren en schakel de pc niet uit. Dit duurde ongeveer een half uur. Vervolgens ging de pc rebooten en ging hij nogmaals de updates proberen te installeren. Wederom ging dit na een half uur weer fout en ging de pc weer rebooten. Toen kwam het scherm dat de updates mislukt waren en dat er een soort van systeem herstel werd gedaan.

Nu heb ik even op internet rond gekeken maar veel meldingen gaan over dat Windows je videokaart wilt updaten. Echter wanneer ik nu ga kijken bij Windows update zie ik hier geen videokaart drivers tussen staan enkel Windows defender en een hoop beveiligingsupdates en .net framework.

Iemand dit ook gehad? Iemand tips? Ik ga proberen updates 1 voor 1 te installeren en dan zien welke er mis gaat. Ben alleen benieuwd of ik de enigste ben ? :)
Ja heb ik gehad met mijn M11x ik moest eerst beide videokaart drivers updaten. Dus zowel die van Geforce als die van Intel. Toen deed hij het eindelijk.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Vandaag maar eens de A12 Bios op mijn R4 geïnstalleerd, om te kijken of bepaalde dingen beter werkte (minder hitte productie als het scherm uit is, geluidskwaliteit etc. draaide al die tijd op de originele A04 bios), de laptop lijkt nu idd niet meer in "full power" te schieten als het scherm uit is.
Geluid heb ik nog niet kunnen testen omdat ik op mijn afstuderen zit.

Vind het wel jammer dat Dell het onmogelijk heeft gemaakt om de igpu in de bios uit te zetten :/
Al werkt FN+F7 ook gewoon prima.
Hoe zit dat eigenlijk bij de R5's? kunnen jullie de igpu wel in de bios uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Geen idee, kom nooit mee r in de BIOS nadat ik Win8 heb geïnstalleerd op de SSD. Is toch zelfde effect als FN+F7? Zou niet weten waarom er een extra optie bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Denk voor gemak, Op die manier hoeven ze maar 1 bios versie te hebben? Als iemand met een R5 + 3D scherm ze igpu aanzet soft brick je je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Als ik in het verleden FN+F7 deed gebeurde er gewoon niks :) want er werd gewoon geen igpu gevonden.

Moet wel zeggen dat mijn WiFi beter lijkt te werken :s
Waar ik nu zit is wifi normaal echt brak, maar om de een of andere reden heb ik sinds de bios update een veel stabielere en snellere verbinding :?

Wifi is nog steeds zo brak als de pest :/

[ Voor 7% gewijzigd door DCG909 op 27-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Ik zit ook met een ernstig probleem...

Maandje geleden aw 14 aangekregen, gisteren verhuisd naar mijn kot;
Heb hier vervolgend hele dag probleemloos met de laptop bezig geweest, maar vlak voor ik wou gaan slapen werkte plots een paar toetsen van de bovenste rij van mijn keyboard niet meer???

Heb dan wat zitte zoeken online voor oplossingen en plots werktte de toetsen weer (zonder iets gedaan te hebben).

Ben daarna gaan slapen met de gedachten dat het in orde was.
Nu vandaag sta ik op en werken deze toetsen weer niet...

Heb inmiddels system recovery etc geprobeerd maar niets werkt
Ik ben ook zeker dat er niets van vuil is ingekropen of niets gebeurd is met de laptop.
Ik heb alleen een windows update gedowload gisteren , maar daarna werktte de laptop nog goed.

Het gaat om volgende toetsen: q e r y o p i ]

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen voor ik naar dell moet bellen
(doe hem niet graag nu binnen want volgende week beginnen mijn lessen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Als ik zo op internet lees is een mogelijke oplossing om de accu te verwijderen, netstroom los te koppelen en 10s op de powerbutton te drukken, om vervolgens weer alles aan te sluiten en normaal op te starten.

Nu is de accu van de AW´s niet te vervangen zo uit mijn hoofd... maar als je hm open schroeft is er, volgens mij, wel de mogelijkheid om de kabel van de accu los te koppelen. Deze loopt in het midden over de middelste HDDbay dacht ik, want als je die hdd wilt vervangen moet je de accu loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Bovenstaande klopt, op 1 ding na.

De accu is wel te vervangen, heel simpel zelfs, als je de bodemplaat eraf hebt, kan je met 2 schroefjes de accu er zo uit pakken. (wel stekkertje loshalen uiteraard)

De oplossing die echter gegeven word, kán best werken, alleen denk ik zelf dat de ribbon kabel klem zit, Die zit namelijk best wel een beetje op een tricky plaatsje in deze alien. En je kan hem makkelijk klem drukken ergens tussen. Al weet ik niet hoe het met de 14 inch variant zit.

Gewoon dell bellen. Dan repareren ze hem wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat was inderdaad mijn tweede gok; een kabeltje. Maar de drain-optie is wat makkelijker te proberen/testen, tenzij je echt duidelijk ergens die kabel verkeerd ziet zitten natuurlijk.

Je zit nog in garantie, dus bellen naar Dell is altijd mogelijk natuurlijk. Want je bent verhuisd zeg je, maar je zit nog steeds in hetzelfde land natuurlijk (België neem ik aan, aangezien je "kot" zegt :P), dus een monteur kan natuurlijk (gratis) langskomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Draai nu met de 17.0.1.xx driver voor de AC 7260 en alles is nu wel stabiel :p
Heb al een aantal dagen geen disconnects meer gehad van het wifi op mijn afstudeer plek :)

Over garantie.
Volgens mij werkt de garantie van Dell zelfs wereldwijd, dus België, Nederland etc zou niks uit moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Heb inmiddels alles geprobeerd wat jullie zeiden zonder succes, alsook nog de bios geupdate (extern keyboard werkt wel) etc...
Dan maar naar dell gebeld en mijn situatie uitgelegd, zij komen nu morgen langs om mijn toetsenbord te vervangen (garenderen mij dat hij morgen gemaakt word).

Hopen op een snelle reparatie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Mijn Alienware is helaas overleden en ik zit nu rond te kijken naar een andere laptop.

Destijds waren er veel evalues in de omloop. Je zag andere configuraties als je bijv via de homepage binnen kwam, dan als je via een banner, een zoeklink of een andere pagina binnenkwam.

Ik kan dat nu echter niet meer terug vinden. Nu lijkt het alsof er nog maar 4 zijn http://www.dell.com/nl/p/...3~32GB4D;6~YXYK1;8~2561NV|n00aw720:6~YXYK1;760~17F3D

Wat mijn vraag eigenlijk is. Ik zoek de meest voordelige 17" full hd + 880m gtx configuratie (hdd en ram maakt mij niet uit, dat heb ik nog liggen). Goedkoper dan de 1e configuratie (N00AW720) aan te passen kom ik niet (1885,-). Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Die trucjes zijn inderdaad een stukje minder geworden. Maar als je zekerheid wilt moet je even kijken naar de 'sheet' van DarkStone. Zie OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ik bekijk nu zijn sheet, maar ik zie slechts 3 configuraties (ipv 4 op de website), en alle 3 bevatten een dode link (heb consumenten nl gepakt)

Bijv:
n00aw740
http://configure.euro.del...740&s=dhs&vw=classic&fb=1

Misschien gebaseerd op een oudere website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk het :/
Hij is ook al een jaar oid
niet meer actief op tweakers of got ...

De prijzen zijn idd niet zo gek aantrekkelijk meer als voorheen :/
Maar ik heb ze door hun modulariteit nog steeds als voorkeurs laptops staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ik lees dat wel vaker (dat Alienware duur is). Maar om nu heel eerlijk te zijn, ik ben al een paar dagen aan het rond kijken maar ik vind dat wel meevallen.

Neem bijv een BTO met 880m GTX, 17" fullhd, 4710cpu, 8gb ram, 128gb ssd, kwam ik op 1637 euro uit. Dezelfde configuratie (met als enig verschil een hdd met 500gb) kwam ik op 1885 euro uit bij Alienware. Trek daar die 10% eep korting van af, zit je op 1697 (die korting is er altijd, en bto heeft nooit korting, dus ik vind dat je dit wel in de vergelijking mee mag nemen). Ik vind die 60euro meer het wel waard, zeker als je de pickup and return garantie erbij hebt. Verder heeft de bto geen windows licentie, en alienware wel.

Verder kan ik geen laptop met 880m GTX van asus of msi vinden die daar in de buurt komt (meer dan 2000 euro).

Ik zag nog wel andere opties (Razer, Gigabyte, Origin, etc) maar die zijn vrijwel niet in Nederland te krijgen.

Als je kijkt naar een iets mindere grafische kaart, dan trek ik dezelfde conclusie. Alleen de upgrades naar een andere harde schijf of meer geheugen zijn belachelijk duur. Dus al met al beschouw ik ze (op dit moment) als 1 van de goedkopere.

[ Voor 8% gewijzigd door Jareish op 09-09-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Jareish schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:12:
Mijn Alienware is helaas overleden en ik zit nu rond te kijken naar een andere laptop.

Destijds waren er veel evalues in de omloop. Je zag andere configuraties als je bijv via de homepage binnen kwam, dan als je via een banner, een zoeklink of een andere pagina binnenkwam.

Ik kan dat nu echter niet meer terug vinden. Nu lijkt het alsof er nog maar 4 zijn http://www.dell.com/nl/p/...3~32GB4D;6~YXYK1;8~2561NV|n00aw720:6~YXYK1;760~17F3D

Wat mijn vraag eigenlijk is. Ik zoek de meest voordelige 17" full hd + 880m gtx configuratie (hdd en ram maakt mij niet uit, dat heb ik nog liggen). Goedkoper dan de 1e configuratie (N00AW720) aan te passen kom ik niet (1885,-). Iemand een suggestie?
Bellen en ze een offerte laten maken. En vip korting aanvragen via de website. Dan kom je volgens mij uit op 1722.65 inclusief versturen. Als je de VIP korting zo gebruikt vervalt de 150 euro actie. Als je belt blijft die staan.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Bij mij verviel de 150 euro actie niet toen via de website bestelde en een VIP code gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik dacht gelezen te hebben dat ze met EPP gestopt waren oid? of dat het niet meer werkte?

Ik verwacht dat ik over iets meer dan een jaar weer in de markt ben voor een nieuwe laptop, dus dan zou de R7 (of m17 R3, als je de huidige lijn als totaal nieuw beschouwt door het weglaten van de "x" ) ongeveer aangekondigd moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
EPP is vervangen voor VIP korting. (Praktisch het zelfde want als je via VIP naar de winkel ga komt er in je URL te staan "nlepp").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuttPutt
Mijn alienware werkt intussen ook weer als nieuw...
Eergisteren voor de eerste keer iemand van dell (met een nieuw keyboard ) komen proberen te maken, maar er bleek een kabel te zijn vervrongen en ook een aansluiting zou een beetje defect zijn (productiefout, wat nogal vaak zou voorkomen met producten uit China).

Het nieuwe keyboard dat hij bij zich had had ook een probleempje waarbij de ctrl toets omhoog kwam.

hij heeft daarna dan maar een nieuw moederbord besteld en verteld dat hij het vorige toetsenbord terug met zich mee ging nemen de volgende keer omdat hier niks mis mee was.

Deze Meneer heeft nog alles geprobeerd om de producten de volgende dag klaar te hebben liggen maar omdat hij vrij laat was aangekomen bij mij kon hij deze niet meer op tijd bestellen. Ik had namelijk van de DELL medewerkers ten hore gekregen dat hij rond de middag zou komen...

Maar goed 2 dagen later is hij mooi teruggekomen en heeft hij alles vervangen, wat zoon 2u geduurd heeft (de man nam voor alles zijn tijd) vertelde me ook dat hij aan zijn 9de call van de dag bezig was en hij dit nu eigenlijk tijdens zijn prive uren aan het repareren was.

Buiten het feit dat DELL niet echt duidelijk afspraken kan maken was ik toch blij dat ik deze meneer had voor mijn laptop te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Goed om te horen ;)

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

De Alienware 14 met i7 en 750m voor 1012. Is de laptop het daadwerkelijk waard? Hiermee bedoel ik, is deze geschikt om zwaar mee te gamen en om er 3D models mee te maken en renderen?

Wat kan de 750m wel en niet aan?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Daar is natuurlijk veel over te vinden op internet;
http://www.notebookcheck....orce-GT-750M.90245.0.html

De GTX765 is in ieder geval een behoorlijk stuk krachtiger, evenals een GT860 (die weer qua performance gelijkwaardig is aan de GTX 765). Met zo'n 40% performancewinst in huidige games.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Chris van der G schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:31:
De Alienware 14 met i7 en 750m voor 1012. Is de laptop het daadwerkelijk waard? Hiermee bedoel ik, is deze geschikt om zwaar mee te gamen en om er 3D models mee te maken en renderen?

Wat kan de 750m wel en niet aan?
Ik zou echt minimaal een gtx765m nemen, maar eigenlijk sowieso wachten tot de refresh eraan komt.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

Wanneer zou die refresh eraan kunnen komen? Jammer dat de 765 dan gelijk weer een heel stuk duurder is..

Wat is het grote verschil tussen de 765 en de 860 dan? (die ik bijvoorbeeld in een Lenovo zou kunnen hebben)

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• GerGio
Chris van der G schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:39:
Wanneer zou die refresh eraan kunnen komen? Jammer dat de 765 dan gelijk weer een heel stuk duurder is..

Wat is het grote verschil tussen de 765 en de 860 dan? (die ik bijvoorbeeld in een Lenovo zou kunnen hebben)
Ergens eind dit jaar zou de nieuwe alienware 13 uit moeten komen.
Ik weet niet hoe het verder gaat met de alienware 14 maar ik denk dat die refresh dan ook wel gaat komen misschien met wat uiterlijke veranderingen.

Nickname KasPlantje.

• DCG909
De afbeeldingen die van de 13 waren vrijgekomen/geleakt zijn toonden toch dat het een beetje een kruising was tussen de vorige gen en de huidige? dan zou het kunnen dat ze nu al een visuele update krijgen. Al zou het ook gewoon zo kunnen zijn dat die pas na de komende gen komt (visuele update), net zoals met de R1 & R2 tegenover de R3 & R4.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nu al visuele refresh? Lijkt me wel erg snel eigenlijk. Zal toch moeilijk rendabel zijn om de huidige barebones gewoon te laten vallen en weer nieuwe te produceren (en de ontwerpkosten?)... Sowieso zal het nog wel even duren voordat die 13 wereldwijd beschikbaar is, zeker in Nederland duurt het langer dan bijv Duitsland e.d.

• GerGio
The Inquisitor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:47:
Nu al visuele refresh? Lijkt me wel erg snel eigenlijk. Zal toch moeilijk rendabel zijn om de huidige barebones gewoon te laten vallen en weer nieuwe te produceren (en de ontwerpkosten?)... Sowieso zal het nog wel even duren voordat die 13 wereldwijd beschikbaar is, zeker in Nederland duurt het langer dan bijv Duitsland e.d.
Als ze inzetten op hogere resoluties met een tough ondersteuning kom je er bijna niet onderuit om het oude glasplaat principe te gaan gebruiken. Dus dat zou een visuele refrech kunnen zijn. Daarnaast als je dan toch bezig bent breng dan de alienware aan uit knop terug. Ik vind die geniaal.

Nickname KasPlantje.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Chris van der G schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:39:

De 860m is ongeveer 20% sneller, en de Lenovo y50 heeft een stuk betere prijs / prestatie verhouding maar het scherm is enorm veel slechter dan de M14 en nog maar te zwijgen over de bouwkwaliteit, toetsenbord en touchpad. Nu is de y50 geen slechte laptop voor het geld, integendeel maar hij is goedkoop voor een reden.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:26:
[...]

Als ze inzetten op hogere resoluties met een tough ondersteuning kom je er bijna niet onderuit om het oude glasplaat principe te gaan gebruiken. Dus dat zou een visuele refrech kunnen zijn. Daarnaast als je dan toch bezig bent breng dan de alienware aan uit knop terug. Ik vind die geniaal.
Alien aanknop is leuk inderdaad, maar anderzijds is het design van de huidige Aliens juist enorm veel strakker doordat de lijn gewoon doorloopt, en dus niet breekt in een alienhoofdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste AW gebruikers

Ik wil een AW 17 gaan kopen maar twijfel nog over een paar dingen.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen?

Is de GTX 880M zoveel beter als de R9 290X?

En het verschil tussen truelife 120hz en full hd 1920x1080 is dat het waard? het gaat me niet om 3d kijken want zn bril vindt ik niks.

Ik twijfel dus tussen de aw720 en de aw722.

Ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen hierover alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksoul1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-08 11:35
ik kan alleen oordelen over het 120hz/3d scherm,en niet over het gewone 1080p scherm

en kan zeggen dat het de 150 euro extra zeker waard is

het is moeilijk om zo uit te leggen zeg maar,het ziet er allemaal veel strakker en beter uit
en de 120hz is glossy maar in de praktijk merk je daar niks van,iig als je gewoon binnen zit

alleen moet je dan ook voor de 860M of 880M gaan want voor zo ver ik weet zijn de kaarten van AMD niet compatible icm het 3d maar wel met 120hz (correct me if im wrong) ,tenzij je echt nooit 3d gaat gebruiken

ik zelf heb de 860M(kepler,GK104),en werkt gewoon goed voor de meeste games,alleen als ik de games in 3d speel lijkt het alsof de 860M 2 keer zo zwaar belast word,en de games onder mindere setting moet spelen om de zelfde frames te behouden,maar dat is het 3d kant van het verhaal,in dat geval zou ik voor de 880M gaan(alhoewel ik er heel veel slechte dingen over heb gelezen,icm OC,en throtheling enzo),en kun je nog een maand of 2 a 3 wachten?dan zou ik voor de 980M of 970M gaan
komen in october ergens uit,maar wanneer dell,ze ook in de AW17 configurable maakt weet ik niet.

lees ook deze thread eens op NBR,is voor mensen die willen upgraden naar het 120hz scherm vor de aw17,eerste stuk van de OP lees je ook meningen van anderen over het 120hz /3d scherm

http://forum.notebookrevi...grade-alienware-17-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ja lastig, als je niets met 3D wilt doen is de upgrade van 150 euro toch een aardig hoog bedrag, maar je krijgt er (van horen zeggen) een mooi display voor terug.

Ik heb zelf het 1080p display en kan er weinig over klagen: het ziet er allemaal prima uit, en het matte scherm dempt vervelende reflecties. Maar het is enorm afhankelijk welk merk display je nu krijgt, 'mijn' batch kreeg schijnbaar (uit mijn hoofd) een LG display, en deze is prima. Wara had deze ook in zijn eerste AW, maar nadat die van hem werd vervangen door een nieuwe heeft hij er een heel ander display voor terug gekregen, en daar is hij niet tevreden mee. Op NBR is ook het eea te vinden over het verschil tussen deze 2 displays. Het is bij Dell afhankelijk wat op voorraad is, dus ik heb geen idee wat ze op het moment in de AW's schroeven.

Vergeet alleen niet dat een GPU als 860 wel een prima GPU is, maar niet ontzettend krachtig. Het 120Hz scherm kun je imo niet volledig benutten met de 860. Verwacht niet dat je moderne games kunt draaien op ultra setting en dan ook nog 120 fps gaat behalen. Daarnaast zou ik wel sowieso voor Nvidia gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmmm, ik denk dat ik zelfs 120 Hz aan zou kunnen raden ook als je geen 3D gaat gebruiken.
Ik heb al mijn schermen een overklok gegeven en het ziet er gewoon ook een stuk rustiger uit.

Als je je muis heen en weer beweegt zie je ook meer van de tussen posities, waardoor het vloeiender oogt.
Maar als je daar nog niet aan gewend bent, is 60 Hz niet dermate storend.

Ik heb zelf een 7970M (praktisch hetzelfde als de 290M) en als ik de cijfers mag geloven is de 880M wel idd beter (en de 980M is al helemaal een monster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja, achteraf vind ik het jammer dat ik bij mijn vervanging niet voor een 3d scherm gevraagd heb.
Dit scherm is namelijk echt heel erg slecht. vanaf een afstandje gaat het wel. maar als je er gewoon voor zit, kan je gewoon verticale strepen erin zien.

en als je een grijze achtergrond hebt, lijkt het ook net of er allemaal spikkeltjes heen en weer bewegen.

Ik erger me eigenlijk rot aan dat display. Net wat The Inquisitor hierboven zegt, het LG paneel was prima. Maar tegenwoordig stoppen ze er AUO paneeltjes in. en die zijn gewoon 3 keer bagger.
Ook asus gebruikt ze in die gamers serie. En daar zijn er al verschillende forums over hoe slecht dat paneel wel niet is.

Mocht iemand nog een 3D paneel met sesnor en aansluiting hebben liggen, neem ik het graag van je over.

Update:
Eventjes uitgezocht wat het ongeveer kost allemaal om zelf up te graden:

Het Display ~€101
De LVDS cable ~€67
IR Emitter ~€10

Ongeveer 178 euro dus. Je zult misschien iets meer of minder kwijt zijn. En moet nog eventjes uitzoeken of die Emitter ook echt op de nieuwe serie past. Maar het is dus wel te doen!

[ Voor 29% gewijzigd door Coehinator op 21-09-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.

Ik ga voor het 120 hz scherm.

Alleen nu zit ik nog met de videokaart de 860 of de 880. De 880 kost gelijk 390 euro meer.

Maar de 860 is niet krachtig genoeg voor het 120 hz scherm?

Ik heb ff gezocht op throttling maar kan niet echt vinden of dat nu verholpen is of niet.

De aw720 komt op 2035euro met 880m en 120hz om geld te besparen kan ik de ssd en 8gb geheugen er maar beter zelf in zetten? Niet dat me garantie dan vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksoul1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-08 11:35
vergeet niet de 10% vip korting te gebruiken (zie OP),dan kom je op 1831 uit!!!

welke games wil/ga je spelen?

zwaarste game wat ik nu op het moment speel is Metro LL redux,kan ik zonder problemen op high,echter speel ik het op 3d met de 860M dan moet ik terug naar medium of zelfs low,persoonlijk maken mij de grafische verbeteringen niet uit,zolang het maar vloeiend loopt,wel op 1080 dan,(dus niet 800x600 lol)

wil je alles op ultra spelen,in 1080 ook voor later uitkomende games,zul je zwaarder moeten hebben

860M midrange,880M high end

throttling van 880M ligt aan de kaart zelf,wat ik zo lees en kan niet verholpen worden.
nou heb ik zelf geen 880M,en kan daar eigenlijk niet over oordelen(looking at 880M owners)

garantie vervalt niet als je hdd/ssd of geheugen vervangt

390 euro,valt opzich mee,als je het zo vergelijkt -->,los kost de 880M rond 600 op ebay
aan de andere kant,nog steeds een hoop geld lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Met de VIP korting wordt hij ineens goedkoper. Ik heb er inderdaad een besteld voor 1831 ofzoiets.
Ik koop er zelf wel een ssd in die kost ongeveer 200 euro voor 500 gb bij een gewone. Een msata is duurder maar niet veel. Dat geheugen 8 gb id voorlopig genoeg en ander ook daar heb je goedkoper 2 keer 8 gb en dan kun je nog upgrade naar 32 als je wil. Als je 16gb bij alienware koopt krijg je 4 keer 4

Persoonlijk met alle respect. Koop de 880m ander heb je een hele grote en zware laptop om te game die niet helemaal optimaal is om mee te game. Als je de volledige potentie uit je scherm wil halen. Daarnaast is hij gewoon wat meer future prof

Overigens wara houd er rekening mee dat je niet je Intel grafische kaart gebruikt als je een 3d scherm erop zet die kan daar niet mee omgaan die staat ook uit bij de 3d versie van de alienware 17.

[ Voor 21% gewijzigd door GerGio op 21-09-2014 14:28 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:17:
Maar de 860 is niet krachtig genoeg voor het 120 hz scherm?
Jawel, de kaart is meer dan krachtig genoeg om een 120hz scherm aan te sturen, dat is het probleem niet :P

Ik zeg alleen dat het mooie van het 120hz scherm dat je 120fps kan weergeven, maar wanneer ga je nou 120fps halen met de 860? Nieuwe games zijn prima speelbaar op 1080p en AA uit met very high tot ultra instellingen, maar dan haal je echt niet meer dan 60fps. Dus dat is iets om rekening mee te houden.

Heb je de verwachting dat je bijv BF4 kunt spelen op 1080p, very high, AA uit en meer dan ~50 fps behaald? Dan kun je de 860 beter laten liggen.

Vind je die fps totaal geen probleem, dan kun je prima met de 860 uit de voeten natuurlijk, terwijl je tegelijkertijd nog steeds een mooie(r) scherm hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem besteld!! :*) bedankt voor de reacties.

120hz en 880m :)

Alleen jammer dat er op de site stond verwachte levering datum 29-9 en nu ik hem besteld heb 14-10 :-(

Nog ff geduld dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Mooie configuratie ;) Nu ben je in ieder geval future proof.

• Jozzle
  • Laatst online: 20:45
Jozzle schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:31:
Hi allen,

Ik zit met een lage 3dMark score voor mijn m17x R4:
"P3113 with AMD Radeon HD 7970M(1x) and Intel Core i7-3630QM Processor" (22Gb geheugen & SSD) Link

Als ik hier en daar wat lees, zou die ongeveer rond de 6000 moeten liggen, de mijne komt niet hoger dan de helft.

Ik heb gisteren nog de laatste AMD Catalyst drivers (13.12) geinstalleerd, na de oude te deinstalleren, Zijn er nog andere ideeen?

Dank!
Een poosje geleden had ik bovenstaand probleem... Dit is uiteindelijk verholpen met een nieuwe install.

Nu treed het probleem weer op: Framerates zijn soms gehalveerd van rond de 60 naar rond de 25 en wat opvalt is dat de fan niet aanslaat bij gamen. Na een restart of 2x FN+F7 (switchable -> fixed -> switchable) werkte het vaak wel weer, maar ook dat biedt nu geen uitkomst meer.
  1. Bij switchable graphics lijkt niet de HD7970 te worden gebruikt ookal heb ik dat wel zo geconfigureerd (na een restart soms weer wel)
  2. Als ik via FN+F7 switch naar fixed HD7970, blijft de performance ook dramatisch (framerates vergelijkbaar met de Intel HD4000 zou doen)...
Ideeen of vergelijkbare problemen? Ben het gewoon zat aan het worden met dat ding ;(

• GerGio
Jozzle schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:50:
[...]

Een poosje geleden had ik bovenstaand probleem... Dit is uiteindelijk verholpen met een nieuwe install.

Nu treed het probleem weer op: Framerates zijn soms gehalveerd van rond de 60 naar rond de 25 en wat opvalt is dat de fan niet aanslaat bij gamen. Na een restart of 2x FN+F7 (switchable -> fixed -> switchable) werkte het vaak wel weer, maar ook dat biedt nu geen uitkomst meer.
  1. Bij switchable graphics lijkt niet de HD7970 te worden gebruikt ookal heb ik dat wel zo geconfigureerd (na een restart soms weer wel)
  2. Als ik via FN+F7 switch naar fixed HD7970, blijft de performance ook dramatisch (framerates vergelijkbaar met de Intel HD4000 zou doen)...
Ideeen of vergelijkbare problemen? Ben het gewoon zat aan het worden met dat ding ;(
Bios updaten? Is je accu wel vol genoeg dat hij automatisch overschakeld naar alleen de internal card

Nickname KasPlantje.

• Jozzle
  • Laatst online: 20:45
Hai Gergio,

Dank voor je suggesties. Bios is de laatste versie en ik zit altijd bekabeld. Wat wél betekenisvol kan zijn; als ik geen last ondervindt en de kabel valt er uit dan dropt de performance tot hetzelfde lage niveau en komt niet meer terug. Zou een signaal kunnen zijn dat het aan de power-profiles ligt, maar heb het batterij profiel al tijden hetzelfde geconfigureerd als het bekabelde profiel (Windows & Catalyst Control Center). Misschien een settinkje vergeten ofzo, maar blijft een issue dat de performance niet terug is na een reboot/FN+F7

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
En je Intel en ATi drivers?

• DCG909
Hmkay.

Zet je de laptop wel eens in slaapstand?
Laat je het scherm wel eens uitgaan door dat deze sluit of door de pc uitgezet wordt (energie besparing)?

Ik had het namelijk zo dat als ik de pc opstartte en gelijk ging spelen ik nergens last van had, maar als het beeldscherm even uit ging doordat ik de pc dus even niet gebruikte, dan bleef mijn gpu clock hangen op 450 Mhz en viel deze wel terug naar 300 als ik geen spellen speelde :/

Uiteindelijk heb ik het dus op kunnen lossen door het uitzetten van het scherm in energiebeheer uit te zetten (dus ik moet de laptop dichtklappen om het scherm op zwart te laten gaan, gaat niet meer door een timer).
Ik vermoed dat Microsoft wat verneukt heeft in een update :/
Heb zo nu en dan het ook weleens dat ik na een update geen controle meer heb over mijn schermhelderheid nadat ik de alien afsluit, een reboot helpt dan wel :?
(ook opgelost door de betreffende update in een bepaalde volgorde te installeren (dus met systeem herstel eerst eraf halen....) of de update te blokkeren (ook systeem herstel)
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste