Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Shrien schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:49:
Oh ja, de X-E5 is aangekondigd.

[Video: Meet the Fujifilm X-E5: Compact and Mighty]

1550 voor body, 1800 incl. nieuwe 23mm f2.8 pancake.
Nice! Nu ga ik echt sterk overwegen de X100VI weg te doen hiervoor, ik mis toch wel een beetje de mogelijkheid om de lens te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 13:14
Om vervolgens enkel de platte 28mm erop te zetten en nooit meer te wisselen, want dan is hij lekker compact? :+ ;)

Heb hier zelf nog een X100s liggen. Gebruik hem veel te weinig eigenlijk, maar stiekem is dat toch ook gewoon een fijn toestelletje om even snel een foto te kunnen klikken.

--edit--
Jemig.... 1699 dollar :'(

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 13-06-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:24:
Om vervolgens enkel de platte 28mm erop te zetten en nooit meer te wisselen, want dan is hij lekker compact? :+ ;)

Heb hier zelf nog een X100s liggen. Gebruik hem veel te weinig eigenlijk, maar stiekem is dat toch ook gewoon een fijn toestelletje om even snel een foto te kunnen klikken.

--edit--
Jemig.... 1699 dollar :'(
Ze hebben nu dus ook een 23mm pancake ;)
Ze luisteren dus naar de wens om effectief een x100 met verwisselbare lens op de markt te brengen.

Maar het gaat 'm toch niet worden.
Gebrek aan een optische zoeker, leaf shutter, of built in ND boeit me niet zoveel. Zijn nice to haves.
IBIS is wel een vereiste, dat heeft ie.
f/2 vs 2.8 bij de 23mm pancake is nog acceptabel, gezien de optie om er een andere (f/1.4) lens op te zetten als het donker wordt.
Maar gebrek aan weather sealing is een dealbreaker.

Prijs is overigens €1550 voor body, €1800 voor kit met 23mm.
Kit dus gelijk aan X100VI. Zal wel bewust zijn.
Amerikaanse prijzen zijn mogelijk nog beïnvloed door alle importheffingen daar.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 13-06-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 13:14
Eens met je opmerkingen :)

De X100-serie wordt met deze X-E5 alleen maar meer een niche model (nog meer dan dat het al was).

Vraag mij wel af hoe handelbaar de X-E5 wordt met bijvoorbeeld de 23 1.4 er op. Die lens is toch een flink stuk groter/zwaarder.

--edit--

Over 23 1.4 gesproken. Ben benieuwd hoe ver ze zijn met de mijne die nu voor reparatie weg is..... Heb hem welgeteld 1 dag kunnen gebruiken na aanschaf :(

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 13-06-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 04:09
Wel een strategische goede keuze van Fujifilm vind ik zelf. Dit model werd door de vooraankondiging al een beetje verwacht (of een XPro opvolger).

De prijs vind ik nog wel een beetje een dealbreaker voor mijzelf om deze er bij te nemen, maar de verwisselbare lens is een goede keuze. Dat was wat mij altijd weghield bij de X100 modellen.

[ Voor 39% gewijzigd door William_H op 13-06-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:03
CrocoDuck schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:22:
In het andere spectrum vond als non-tele shooter de 50-230 OIS ii heel erg goed voor als je just in case toch een tele erbij wil hebben. Licht, en doet niet veel onder voor de 55-200 en de 70-300 enkel wat langzamer in diafragma en focus.
Dat was ook een leuke lens idd. Ik heb die verkocht, volgens mij ivm de komst van de 70-300. De focus snelheid vond ik het grootste nadeel, daar moest je echt op anticiperen, oftewel alvast het focuspunt vastleggen daar waar je de actie verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 17:08

B64

defusion schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:48:
[...]

Ze hebben nu dus ook een 23mm pancake ;)
Ze luisteren dus naar de wens om effectief een x100 met verwisselbare lens op de markt te brengen.

Maar het gaat 'm toch niet worden.
Gebrek aan een optische zoeker, leaf shutter, of built in ND boeit me niet zoveel. Zijn nice to haves.
IBIS is wel een vereiste, dat heeft ie.
f/2 vs 2.8 bij de 23mm pancake is nog acceptabel, gezien de optie om er een andere (f/1.4) lens op te zetten als het donker wordt.
Maar gebrek aan weather sealing is een dealbreaker.

Prijs is overigens €1550 voor body, €1800 voor kit met 23mm.
Kit dus gelijk aan X100VI. Zal wel bewust zijn.
Amerikaanse prijzen zijn mogelijk nog beïnvloed door alle importheffingen daar.
Die €1550 body-only komt redelijk in de buurt van de introductieprijs van de X-T50 een jaar geleden (€1500), en die is inmiddels gezakt naar €1250. Ik vermoed dat de prijs van de X-E5 ook wel die kant op gaat - afgaand op de specs zijn het vrijwel identieke camera's in een ander jasje - de X-E5 heeft een kleinere zoeker en een schermpje met minder pixels, in een iets compactere body zonder ingebouwde flitser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 11:13
Ik heb jaren gebruik gemaakt van de X-S10 en me nooit bekommerd om WR claims. Toen ik in 2023 naar Peru ging met Amazone en woestijn heb ik m’n body omgeruild voor een X-T4 en voor de zekerheid de 16-80, zodat je alles aan kan, zonder te hoeven wisselen en WR. Voor de low-light had ik ook mn 18/1.4WR mee. Achteraf denk ik dat ik prima zonder WR afdichting daar heen had kunnen gaan en had met mn el cheapo 50-230 betere condor foto’s kunnen maken dan de max 80mm

Ik geef het sneller op met slecht weer omstandigheden dan m’n apparatuur.

Bij Lumix heb ik alles WR en toen ik in België werd verrast door een bui zonder tas bij me was ik daar best blij mee. Maar met een lichte non-wr Fuji had ik sowieso wel een tas bij me gehad. Is ook de enige keer dat ik de WR getest heb 🤣. Lumix S5ii + 24-105/4 kan dus tegen een fikse bui.
Pagina: 1 ... 119 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic