Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Shrien schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:49:
Oh ja, de X-E5 is aangekondigd.

[Video: Meet the Fujifilm X-E5: Compact and Mighty]

1550 voor body, 1800 incl. nieuwe 23mm f2.8 pancake.
Nice! Nu ga ik echt sterk overwegen de X100VI weg te doen hiervoor, ik mis toch wel een beetje de mogelijkheid om de lens te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:31
Om vervolgens enkel de platte 28mm erop te zetten en nooit meer te wisselen, want dan is hij lekker compact? :+ ;)

Heb hier zelf nog een X100s liggen. Gebruik hem veel te weinig eigenlijk, maar stiekem is dat toch ook gewoon een fijn toestelletje om even snel een foto te kunnen klikken.

--edit--
Jemig.... 1699 dollar :'(

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 13-06-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:24:
Om vervolgens enkel de platte 28mm erop te zetten en nooit meer te wisselen, want dan is hij lekker compact? :+ ;)

Heb hier zelf nog een X100s liggen. Gebruik hem veel te weinig eigenlijk, maar stiekem is dat toch ook gewoon een fijn toestelletje om even snel een foto te kunnen klikken.

--edit--
Jemig.... 1699 dollar :'(
Ze hebben nu dus ook een 23mm pancake ;)
Ze luisteren dus naar de wens om effectief een x100 met verwisselbare lens op de markt te brengen.

Maar het gaat 'm toch niet worden.
Gebrek aan een optische zoeker, leaf shutter, of built in ND boeit me niet zoveel. Zijn nice to haves.
IBIS is wel een vereiste, dat heeft ie.
f/2 vs 2.8 bij de 23mm pancake is nog acceptabel, gezien de optie om er een andere (f/1.4) lens op te zetten als het donker wordt.
Maar gebrek aan weather sealing is een dealbreaker.

Prijs is overigens €1550 voor body, €1800 voor kit met 23mm.
Kit dus gelijk aan X100VI. Zal wel bewust zijn.
Amerikaanse prijzen zijn mogelijk nog beïnvloed door alle importheffingen daar.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 13-06-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Eens met je opmerkingen :)

De X100-serie wordt met deze X-E5 alleen maar meer een niche model (nog meer dan dat het al was).

Vraag mij wel af hoe handelbaar de X-E5 wordt met bijvoorbeeld de 23 1.4 er op. Die lens is toch een flink stuk groter/zwaarder.

--edit--

Over 23 1.4 gesproken. Ben benieuwd hoe ver ze zijn met de mijne die nu voor reparatie weg is..... Heb hem welgeteld 1 dag kunnen gebruiken na aanschaf :(

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 13-06-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 14:20
Wel een strategische goede keuze van Fujifilm vind ik zelf. Dit model werd door de vooraankondiging al een beetje verwacht (of een XPro opvolger).

De prijs vind ik nog wel een beetje een dealbreaker voor mijzelf om deze er bij te nemen, maar de verwisselbare lens is een goede keuze. Dat was wat mij altijd weghield bij de X100 modellen.

[ Voor 39% gewijzigd door William_H op 13-06-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:05
CrocoDuck schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:22:
In het andere spectrum vond als non-tele shooter de 50-230 OIS ii heel erg goed voor als je just in case toch een tele erbij wil hebben. Licht, en doet niet veel onder voor de 55-200 en de 70-300 enkel wat langzamer in diafragma en focus.
Dat was ook een leuke lens idd. Ik heb die verkocht, volgens mij ivm de komst van de 70-300. De focus snelheid vond ik het grootste nadeel, daar moest je echt op anticiperen, oftewel alvast het focuspunt vastleggen daar waar je de actie verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:18

B64

defusion schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:48:
[...]

Ze hebben nu dus ook een 23mm pancake ;)
Ze luisteren dus naar de wens om effectief een x100 met verwisselbare lens op de markt te brengen.

Maar het gaat 'm toch niet worden.
Gebrek aan een optische zoeker, leaf shutter, of built in ND boeit me niet zoveel. Zijn nice to haves.
IBIS is wel een vereiste, dat heeft ie.
f/2 vs 2.8 bij de 23mm pancake is nog acceptabel, gezien de optie om er een andere (f/1.4) lens op te zetten als het donker wordt.
Maar gebrek aan weather sealing is een dealbreaker.

Prijs is overigens €1550 voor body, €1800 voor kit met 23mm.
Kit dus gelijk aan X100VI. Zal wel bewust zijn.
Amerikaanse prijzen zijn mogelijk nog beïnvloed door alle importheffingen daar.
Die €1550 body-only komt redelijk in de buurt van de introductieprijs van de X-T50 een jaar geleden (€1500), en die is inmiddels gezakt naar €1250. Ik vermoed dat de prijs van de X-E5 ook wel die kant op gaat - afgaand op de specs zijn het vrijwel identieke camera's in een ander jasje - de X-E5 heeft een kleinere zoeker en een schermpje met minder pixels, in een iets compactere body zonder ingebouwde flitser.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 22:02
Ik heb jaren gebruik gemaakt van de X-S10 en me nooit bekommerd om WR claims. Toen ik in 2023 naar Peru ging met Amazone en woestijn heb ik m’n body omgeruild voor een X-T4 en voor de zekerheid de 16-80, zodat je alles aan kan, zonder te hoeven wisselen en WR. Voor de low-light had ik ook mn 18/1.4WR mee. Achteraf denk ik dat ik prima zonder WR afdichting daar heen had kunnen gaan en had met mn el cheapo 50-230 betere condor foto’s kunnen maken dan de max 80mm

Ik geef het sneller op met slecht weer omstandigheden dan m’n apparatuur.

Bij Lumix heb ik alles WR en toen ik in België werd verrast door een bui zonder tas bij me was ik daar best blij mee. Maar met een lichte non-wr Fuji had ik sowieso wel een tas bij me gehad. Is ook de enige keer dat ik de WR getest heb 🤣. Lumix S5ii + 24-105/4 kan dus tegen een fikse bui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnalistMan
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Interessant ding, ben benieuwd naar de reviews t.o.v. de Fuji F2.8: https://www.cameranu.nl/p...ujifilm-x-mount-objectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29

Sjaak_Afhaak

Bleh!

AnalistMan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:15:
Interessant ding, ben benieuwd naar de reviews t.o.v. de Fuji F2.8: https://www.cameranu.nl/p...ujifilm-x-mount-objectief
eensch. Vooral omdat deze wel een aperture ring mee krijgt.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 22:02
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:18:
[...]

eensch. Vooral omdat deze wel een aperture ring mee krijgt.
Grappig, mijn Panasonic Lumix S 24-60/2.8 fullframe heb ik sinds 1,5 week en is net 2mm wijder omgerekend, met nagenoeg zelfde gewicht en zelfde DoF, en zelfde prijs.

De XF23/1.4 WR is zelfs zwaarder dan mijn Lumix S 35/1.8 (ook WR), omgerekend. DoF is ondanks 1.8 toch kleiner dan de 1.4.

Had ik nog op Fuji gezeten dan zou deze sigma 17-40 een hele interessante lens zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-07 11:38

Isniedood

nee, echt niet!

Vandaag de 16-55mm mark 2 opgehaald nog steeds nergens te koop behalve bij de plaatselijke ringfoto blijkbaar. Zoom ring voelt heel soepel itt de reviews. Aperature ring voelt wel goedkoop. Verder nog geen fotos geschoten vandaag.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Voogt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 19:13
Isniedood schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:31:
Vandaag de 16-55mm mark 2 opgehaald nog steeds nergens te koop behalve bij de plaatselijke ringfoto blijkbaar. Zoom ring voelt heel soepel itt de reviews. Aperature ring voelt wel goedkoop. Verder nog geen fotos geschoten vandaag.
Allemaal waar, die van mij kwam ook van Ringfoto wel bijzonder dat hij daar zo'n beetje als enigste te krijgen is. Ik vind zelf wel dat er enorm mooie foto's uitkomen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Martin Voogt blijkbaar is ringfoto een grote Europese speler, dus mogelijk krijgen ze in absolute zin meer objectieven toegewezen dan een fotozaak met minder fysieke locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

LA-384 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:35:
@Martin Voogt blijkbaar is ringfoto een grote Europese speler, dus mogelijk krijgen ze in absolute zin meer objectieven toegewezen dan een fotozaak met minder fysieke locaties.
De verklaring van de winkel was dat ze pro dealer zijn en daarom voorrang krijgen, maar het lijkt mij dat camera land, en kameraexpress etc daar ook onder vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Isniedood schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:21:
[...]

De verklaring van de winkel was dat ze pro dealer zijn en daarom voorrang krijgen, maar het lijkt mij dat camera land, en kameraexpress etc daar ook onder vallen
Cameraland is niet zo groot, heeft maar 2, eigenkijk 1, vestigingen. Kamera-Express is nooit zo echt met Fujifilm bezig geweest. Hadden altijd al minder uitgebreid assortiment.
Dus wat @LA-384 zegt kan best waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

LA-384 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:35:
Zal ook met de groothandel zijn waarmee ze samen werken te maken hebben.
Ringfoto is geloof ik erg groot in Duitsland en zal dus daar zijn spullen vandaan krijgen.

Cameraland werkt geloof ik met Info Europafoto samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:08:

Over 23 1.4 gesproken. Ben benieuwd hoe ver ze zijn met de mijne die nu voor reparatie weg is..... Heb hem welgeteld 1 dag kunnen gebruiken na aanschaf :(
Vandaag bericht gekregen dat het nog 3 tot 4 weken kan duren in verband met tekort aan onderdelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 22:35
William_H schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:35:
[...]

Cameraland is niet zo groot, heeft maar 2, eigenkijk 1, vestigingen. Kamera-Express is nooit zo echt met Fujifilm bezig geweest. Hadden altijd al minder uitgebreid assortiment.
KE krijgt gewoon al het Fuji-materiaal binnen, maar de vraag is vaak groter dan het aanbod, dus verschijnt er zelden iets op voorraad. Iets reserveren doet wonderen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Universal Creations schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:36:
[...]

KE krijgt gewoon al het Fuji-materiaal binnen, maar de vraag is vaak groter dan het aanbod, dus verschijnt er zelden iets op voorraad. Iets reserveren doet wonderen.
In dit geval hebben ze gewoon zo goed als niks gehad. Ik heb hem de dag van launch, 14 oktober 2024 gereserveerd binnen 1 of 2 uur. Nog steeds een onbekende levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Universal Creations schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:36:
[...]

Dat is gewoon niet waar. Verschillende modellen camera's waren of zijn niet verkrijgbaar via hun, m.a.w. staan helemaal niet op hun site en/of winkels. Is niet erg, want zo geweldig is KE nu ook weer niet (toch een beetje de MediaMarkt onder de camera winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Isniedood schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:58:
[...]

In dit geval hebben ze gewoon zo goed als niks gehad. Ik heb hem de dag van launch, 14 oktober 2024 gereserveerd binnen 1 of 2 uur. Nog steeds een onbekende levertijd.
Ik zou 'm lekker cancelen daar, en bbij Ringfoto bestellen.
Doen ze bij KE wel vaker, dingen op de site zetten die ze never nooit gaan (kunnen) leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bij KE zijn er meer dan 20 sinds eind november 2024 binnengekomen. Ja, ik werk daar. En nee, niet alles is fantastisch bij KE, maar vertel geen dingen die simpelweg niet waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Universal Creations schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:48:
Bij KE zijn er meer dan 20 sinds eind november 2024 binnengekomen. Ja, ik werk daar. En nee, niet alles is fantastisch bij KE, maar vertel geen dingen die simpelweg niet waar zijn.
Je zoomt nu heel erg in op 1 product, om je gelijk te halen. Maar feit is dat al jaren Fujifilm geen premium product is bij KE. Dat geeft niet. Maar als je kijk bij een Camera u en Camera land, dan is er wel meer focus en aandacht voor Fujifilm, ook qua beschikbaarheid van verschillende bodies en lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
William_H schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:57:
[...]

Je zoomt nu heel erg in op 1 product, om je gelijk te halen. Maar feit is dat al jaren Fujifilm geen premium product is bij KE. Dat geeft niet. Maar als je kijk bij een Camera u en Camera land, dan is er wel meer focus en aandacht voor Fujifilm, ook qua beschikbaarheid van verschillende bodies en lenzen.
Dat de focus er niet op ligt, wil niet zeggen dat ze niet binnenkomen bij KE. Ieder product komt net zo snel bij KE binnen als bij een ander. KE krijgt gewoon niet genoeg van met name Fuji binnen om alle reserveringen en pre-orders snel te bedienen. Of dat dit aan Fuji ligt, die gewoon niet voldoende willen/kunnen leveren, of aan het aankoopbeleid van KE, kan ik niet zeggen.

Om toch maar op 1 product in te zoomen (want daar ging de vraag tenslotte over) ;) Van de 16-55 II staan er meer dan 60 in bestelling en we gaan er maar 34 krijgen van Fuji.
Een andere zeer recent aangekondigde lens: 23mm f/2.8, daar staan er momenteel 200 van in de kleur zwart in bestelling bij Fuji.

Maar als jij denkt dat KE onvoldoende doet om te voldoen aan de vraag van Fuji-materiaal, hoor ik graag voorbeelden van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Jemig.... 200 in bestelling van een 23mm 2.8? Waarom koopt men niet gewoon de 23mm f2? Lichtsterker en nog steeds heel erg compact (ok, geen pancake, maar dan nog).

Is die 2.8 zoveel beter???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:46

amphora

Websites & Fotografie

PdeBie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:43:
Jemig.... 200 in bestelling van een 23mm 2.8? Waarom koopt men niet gewoon de 23mm f2? Lichtsterker en nog steeds heel erg compact (ok, geen pancake, maar dan nog).

Is die 2.8 zoveel beter???? :?
Pancake is net het verschil tussen wel of niet in je binnenzak van je jas passen. Doelgroep is denk ik ook meer de X100VI fans die toch af en toe een andere lens willen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
amphora schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Pancake is net het verschil tussen wel of niet in je binnenzak van je jas passen. Doelgroep is denk ik ook meer de X100VI fans die toch af en toe een andere lens willen.
In de (korte) broek die ik nu aan heb, past de X100VI ook niet... X70 dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja in combinatie met een X-E… model dan ja. Voor die groep snap ik het wel, maar ook zo’n pancake blijft een niche denk ik (al zeggen de bestel aantallen anders).

Snap alleen niet dat Fujifilm erg geen F2 van heeft weten te maken. Die zit tenslotte ook op de X100 modellen en is ook plat.

Nu ben ik natuurlijk ontzettend verwend/verpest* door al mijn lichtsterke glas, maar 2.8 zou ik persoonlijk niet meer snel overwegen.

* doorhalen wat niet van toepassing is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:20

Shrien

frequent snoozer

PdeBie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:46:
Ja in combinatie met een X-E… model dan ja. Voor die groep snap ik het wel, maar ook zo’n pancake blijft een niche denk ik (al zeggen de bestel aantallen anders).

Snap alleen niet dat Fujifilm erg geen F2 van heeft weten te maken. Die zit tenslotte ook op de X100 modellen en is ook plat.

Nu ben ik natuurlijk ontzettend verwend/verpest* door al mijn lichtsterke glas, maar 2.8 zou ik persoonlijk niet meer snel overwegen.

Ik ga ervan uit dat bij de X100 serie de lens ook gedeeltelijk in de body verwerkt is, vandaar dat het zoveel kleiner kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
William_H schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:35:
[...]

Ik zit nu even naar de vestigingen te kijken volgens de algemene website van ringfoto, maar zie dat CameraNu en Kamera-Express ook onder Ringfoto vallen. Kan natuurlijk nog zijn dat ze onderscheid maken in de winkels met een eigen naam en degene die de Ringfoto naam dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamekater
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-07 22:30
Universal Creations schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Dat de focus er niet op ligt, wil niet zeggen dat ze niet binnenkomen bij KE. Ieder product komt net zo snel bij KE binnen als bij een ander. KE krijgt gewoon niet genoeg van met name Fuji binnen om alle reserveringen en pre-orders snel te bedienen. Of dat dit aan Fuji ligt, die gewoon niet voldoende willen/kunnen leveren, of aan het aankoopbeleid van KE, kan ik niet zeggen.

Om toch maar op 1 product in te zoomen (want daar ging de vraag tenslotte over) ;) Van de 16-55 II staan er meer dan 60 in bestelling en we gaan er maar 34 krijgen van Fuji.
Een andere zeer recent aangekondigde lens: 23mm f/2.8, daar staan er momenteel 200 van in de kleur zwart in bestelling bij Fuji.

Maar als jij denkt dat KE onvoldoende doet om te voldoen aan de vraag van Fuji-materiaal, hoor ik graag voorbeelden van je.
Ik heb sinds oktober vorig jaar een pre order staan. Heb al meerdere malen om informatie gevraagd maar krijg nooit een bevrediging antwoord. Ben wel benieuwd hoeveel er nog voor mij zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Ik zag een winkel met voorraad en had em vanochtend bijna besteld. Gelukkig was ik wakker genoeg om te zien dat de verwachtte levertijd ineens werd aangepast in het winkelmandje.

In de webshop stond levertijd 1 á 2 werkdagen. In het winkelmandje werd dat ineens 25-12-2027 tot 25-6-2030 :')

Heel geniepig wel :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

PdeBie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:46:

Pentax stond er om bekend top pencakes te maken. Het maakt je system bijzonder draagbaar. Het is zowel het formaat als het gewicht. Je kan die lens in je zak doen. Het is ook een stuk minder intimiderend dan full size kenden.

Het is zeker voor straatfotografie interessant. Die schieten toch altijd met een geknepen diafragma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ab7vmg5U6N43fRwcpeAOce4ED9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8dyUjhMFACEvWNC8pcu0TH7.jpg?f=fotoalbum_large

Jaaaa, de 23 1.4 is weer terug! Nieuwe focusring erop en AF systeem aangepast als ik de bon mag geloven. Hij draait nu in ieder geval soepel zoals het hoort. En 0 kosten.

Goede service van CameraNu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Met een beetje geluk ben ik binnenkort eigenaar van de 16-55 mkii.

Ik kreeg vanmiddag in de pauze een mail van kamera-express dat deze weer op voorraad was, meteen besteld. Voorraad is nu weer op zag ik. Ben benieuwd 🤞🏼

Edit
Helaas nog geen verzendbevestiging, ben bang dat ik toch pech ga hebben, hoewel de bestelbevestiging, factuur en giftbox wel al gestuurd zijn, maar dat is wellicht een volledig automatisch proces.

[ Voor 31% gewijzigd door LA-384 op 02-07-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Gamekater ik heb het even nagevraagd bij kamera-express en ik vis idd naast het net. Ze noemen dat er meer dan 60 lenzen in bestelling staan bij fujifilm en ze volgende week weer wat verwachten. Maar als jij al vanaf oktober wacht op jouw levering, heb ik er een hard hoofd in en proberen ze me aan het lijntje te houden.

Ik ga iig proberen mijn order te cancellen. Toen ik bestelde was de lens op voorraad, het is zeker dat ze een redelijke levertermijn niet na kunnen komen.

Overigens vind ik daar ook wat van, een lens weer als voorradig aanmerken, terwijl er nog meer dan 50 mensen op een wachtlijst staan.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 02-07-2025 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasualKnaller
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-07 14:15
LA-384 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:55:
@Gamekater ik heb het even nagevraagd bij kamera-express en ik vis idd naast het net. Ze noemen dat er meer dan 60 lenzen in bestelling staan bij fujifilm en ze volgende week weer wat verwachten. Maar als jij al vanaf oktober wacht op jouw levering, heb ik er een hard hoofd in en proberen ze me aan het lijntje te houden.

Ik ga iig proberen mijn order te cancellen. Toen ik bestelde was de lens op voorraad, het is zeker dat ze een redelijke levertermijn niet na kunnen komen.

Overigens vind ik daar ook wat van, een lens weer als voorradig aanmerken, terwijl er nog meer dan 50 mensen op een wachtlijst staan.
Misschien dat ik abuis ben, maar volgens mij ligt er eentje bij Camera.nu in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H

Dit is dus één van de dingen die ik eerder probeerde duidelijk te maken waarom KE voor mij afgedaan heeft. Hoog MediaMarkt gehalte (waar je ook gelokt wordt met aanbiedingen en dat ze het dan vaak niet hebben, "maar meneer we hebben wel deze!" = meestal dFujifilm.

Wat jij beschrijft is gewoon een vorm van misleiding. Als een dropshipper dit doet, dan is het land te klein. Maar als KE dit doet, mag je er geen commentaar op hebben en ligt het aan Fujifilm.

[ Voor 9% gewijzigd door William_H op 03-07-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:18

B64

Dat ligt er allemaal maar aan. Je weet niet hoeveel ze er deze week hebben binnengekregen, en hoeveel mensen er een in bestelling hadden staan voordat die zending binnenkwam. De enige die daar enig bewijs voor kan leveren is @Gamekater, en die houdt zich nu even stil... Als hij nog steeds geen lens heeft, dan weten we dat niet voldoende hebben binnengekregen om alle openstaande bestellingen uit te leveren. En dan kun je het KE kwalijk nemen dat ze een 'op voorraad' melding deden.

Maar het kan ook best zijn dat ze er nog wat over hadden, maar na de beschikbaarheidsmelding op de site en per mail zoveel bestellingen binnenkregen dat er nu weer een wachtlijst is ontstaan. Als dat het geval is geweest, kun je dat KE niet echt kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@B64 Ik weet idd niet het hele verhaal, maar mijn gevoel zegt dat het niet juist is.

Gamekater heeft in oktober besteld en heeft nog steeds geen lens. Dat kan een foutje zijn, of KE krijgt echt heel weinig lenzen en mogelijk vrij veel orders.

KE schrijft naar mij dat er meer dan 50 wachtenden zijn, waar ik er een van ben, ook hebben ze meer dan 60 lenzen besteld bij Fujifilm en verwachten ze volgende week weer wat binnen te krijgen.

Het kan natuurlijk dat de levering vanuit Fujifilm ineens stoom loopt, maar dat lijkt me ergens minder plausibel, omdat ik geen enkele winkel met voorraad zie.

Mn gevoel zegt dat gamekater gewoon ook een van die meer dan 50 wachtenden is en dat ik ergens onderaan sta. Aangezien hij/zij al >9mnd wachtende is, lijkt de kans mij klein dat ik volgende week ineens een lens mag verwachten.

Als ze er echt zoveel binnenkrijgen, verwacht ik dat de backorders binnen no-time afgehandeld zijn en de lens weer gewoon te koop komt. Dan koop ik em dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:20

Shrien

frequent snoozer

Even aanhakend op het onderwerp levering; de voorraad van X100VI wordt nu overal aardig gespekt. Wellicht dat ze bij Fuji nu even een inhaalslag maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik zag dat een lokale winkel ook even kort de 16-55 mk2 op voorraad had, was nog aan het twijfelen om te bestellen. Maar hij was een uurtje later alweer uitverkocht.
Denk wel dat er inderdaad net wat leveringen zijn geweest, maar vermoed niet dat opeens alle achterstanden zijn weggewerkt.

Vandaag wel een viltrox 13mm 1.4 binnen gekregen. Heb ik toch iets nieuws om mee te spelen op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:56
defusion schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:28:
Ik zag dat een lokale winkel ook even kort de 16-55 mk2 op voorraad had, was nog aan het twijfelen om te bestellen. Maar hij was een uurtje later alweer uitverkocht.
Denk wel dat er inderdaad net wat leveringen zijn geweest, maar vermoed niet dat opeens alle achterstanden zijn weggewerkt.

Vandaag wel een viltrox 13mm 1.4 binnen gekregen. Heb ik toch iets nieuws om mee te spelen op vakantie :)
De Viltrox 13mm f1.4 is erg leuk idd, super mooi voor landschappen en nachtfotografie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamekater
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-07 22:30
B64 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:53:
[...]

Dat ligt er allemaal maar aan. Je weet niet hoeveel ze er deze week hebben binnengekregen, en hoeveel mensen er een in bestelling hadden staan voordat die zending binnenkwam. De enige die daar enig bewijs voor kan leveren is @Gamekater, en die houdt zich nu even stil... Als hij nog steeds geen lens heeft, dan weten we dat niet voldoende hebben binnengekregen om alle openstaande bestellingen uit te leveren. En dan kun je het KE kwalijk nemen dat ze een 'op voorraad' melding deden.

Maar het kan ook best zijn dat ze er nog wat over hadden, maar na de beschikbaarheidsmelding op de site en per mail zoveel bestellingen binnenkregen dat er nu weer een wachtlijst is ontstaan. Als dat het geval is geweest, kun je dat KE niet echt kwalijk nemen.
Nou kan helaas bevestigen dat ik nog steeds de lens niet heb. Ook wordt er erg slecht gereageerd op vragen. Ik heb meerdere malen gevraagd om een update. Kan vervolgens 2 weken wachten op antwoord. En dan krijg je antwoord: ja druk we weten het niet….

En ondertussen allemaal mensen die bericht krijgen dat de lens beschikbaar is…. Maar leveren ho maar.

Ik laat de pre order vooralsnog staan want ik heb nog geen alternatief gevonden maar wat me vooral steekt is de slechte communicatie vanuit KE. Erg jammer in ieder geval.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:36

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik ging vandaag naar de lokale fotowinkel om te kijken naar een X-T50. Vond hem uiteindelijk te klein om vast te houden, kwam de verkoper met een 2e-hands, bijna gave X-T4 incl 18-55 lens aanlopen voor minder dan de X-T50 :D Kort getwijfeld, maar uiteindelijk met een volle tas en goed gevoel de winkel uitgelopen. Wat een upgrade tegenover mijn EOS spiegelreflex!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NStFu7WpC1kWjMQyv4JHfTr9VKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Edbo1RkVwSoLShHUVJyK8f7G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Goed zo hoor, heb ik zelf ook (onder meer). Meteen de L-grip erbij, dat is met de 18-55 niet echt nodig, maar met groter glas echt een must.. D'r is niks mis met de 18-55, maar d'r is wel leuker/beter spul op de markt. Eerst maar weer sparen :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@kaanmijo Welkom in het Fuji kamp! Je merkt op dat het een flinke upgrade is tov je vorige spiegelreflex, wat had je hiervoor en waar zit voor jou de upgrade?

Waar ga je de fujifilm voor gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:36

kaanmijo

Picobello B.V.

LA-384 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:40:
@kaanmijo Welkom in het Fuji kamp! Je merkt op dat het een flinke upgrade is tov je vorige spiegelreflex, wat had je hiervoor en waar zit voor jou de upgrade?

Waar ga je de fujifilm voor gebruiken?
Ik had hiervoor een EOS 2000D. 5 jaar geleden gekocht als 'instapper' voor de hobby, maar liep vrij snel tegen de beperkingen aan. Foto's leken op eerste instantie scherp, maar als je goed gaat kijken waren ze eigenlijk altijd net-wazig. De X-T4 schiet out-of-the-box al mega-scherpe foto's, dus dat was de eerste upgrade al. Daarnaast is de bouwkwaliteit van het ding een stuk beter en ziet 'ie er beter uit. Tel daar de simulatie's e.d. bij op en je hebt een, voor mij, volwaardige upgrade waar ik enorm blij mee ben.

Ben van plan hem te gaan gebruiken voor natuur/stadsfotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
kaanmijo schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:58:
Ben van plan hem te gaan gebruiken voor natuur/stadsfotografie :)
Ik ben benieuwd hoe je de 18-55 gaat ervaren voor dit doel. Ik hou me vooral bezig met natuurfotografie en vond al snel dat ik wat meer tele wilde. De 50-230 kwam kort daarna, wat een leuke instap telezoom is. Uiteindelijk heb ik die vervangen voor de 50-140 wat voor mij misschien wel de beste aankoop tot nu toe is geweest. Inmiddels is mijn assortiment wel flink uitgebreid (8 stuks) en moet ik eigenlijk eens gaan kijken om een paar lenzen te gaan verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Altamyr
LA-384 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 07:26:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je de 18-55 gaat ervaren voor dit doel. Ik hou me vooral bezig met natuurfotografie en vond al snel dat ik wat meer tele wilde. De 50-230 kwam kort daarna, wat een leuke instap telezoom is. Uiteindelijk heb ik die vervangen voor de 50-140 wat voor mij misschien wel de beste aankoop tot nu toe is geweest. Inmiddels is mijn assortiment wel flink uitgebreid (8 stuks) en moet ik eigenlijk eens gaan kijken om een paar lenzen te gaan verkopen.
Ik had eerst de 70-300 als telezoom en het is zeker een mooie lens, nog heel veel getwijfeld tussen die lens of de 100-400/55-200. Uiteindelijk is de 50-140 mijn favoriete lens :D Constante f2.8, interne zoom en de beter diafragma ring zijn het me toch meer waard als het grotere bereik en lichte gewicht van de 70-300. Ik gebruik wel de 50-140 met een XH1, de grip is daarop fijner met grote objectieven als een battery grip/L-grip voor mijn XT-2 (waar nu de 18-55 opgeplakt zit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqfpginEi5F7Z7Mr9zhpSfgNw7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9w63PL8kwbOcfLzAMQ73qmxu.jpg?f=fotoalbum_large
Hier een van mijn favoriete 50-140 foto's, ondanks de matige vergrotingsfactor is het toch erg mooi al zeg ik het zelf

[ Voor 18% gewijzigd door Altamyr op 08-07-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Altamyr schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:49:
[...]

Ik had eerst de 70-300 als telezoom en het is zeker een mooie lens, nog heel veel getwijfeld tussen die lens of de 100-400/55-200. Uiteindelijk is de 50-140 mijn favoriete lens :D Constante f2.8, interne zoom en de beter diafragma ring zijn het me toch meer waard als het grotere bereik en lichte gewicht van de 70-300. Ik gebruik wel de 50-140 met een XH1, de grip is daarop fijner met grote objectieven als een battery grip/L-grip voor mijn XT-2 (waar nu de 18-55 opgeplakt zit)
[Afbeelding]
Hier een van mijn favoriete 50-140 foto's, ondanks de matige vergrotingsfactor is het toch erg mooi al zeg ik het zelf
Prachtige foto!
Heb je ook de 1.4 teleconverter? Kost je slechts één stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altamyr
William_H schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:07:
[...]

Prachtige foto!
Heb je ook de 1.4 teleconverter? Kost je slechts één stop.
Nee, ik ben al blij met de lens zoals het nu is, als ik meer bereik had gewild zou ik de 70-300 meer gebruiken. 50mm vind ik ook fijn om te hebben en minder keuzestress is ook wat waard. Het enige wat ik 'mis' is de vergrotingsfactor maar zoals je kan zien is daar best omheen te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 09:51
Mijn ervaring met de 50-140 + 1.4TC (die van de 200 f/2) is dat het een te mijden combi is - sterk verlies aan contrast. Op de 200 f/2 en de 80mm macro wel perfect te gebruiken zonder merkbaar verlies in beeldkwaliteit.
Pagina: 1 ... 119 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic