Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
EN-IS schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:29:
[...]

Idem, aardige prijs maar toch zo mijn twijfels. Ik kijk nu vooral in de ervaringen topic. Nog meer mensen die twijfelen?
Genoeg .NET apps die ik zelf kan porten of al geport zijn ("jailbreak"), filmpjes kijken, snel nog even iets doorlezen (en makkelijk aanpassen i.c.m. office) in de trein zonder met een laptop te schouwen, een compact apparaat waar je aardig mee kan typen voor tijdens een gesprek? Geen enkel probleem. 8)
Ik ben nooit echt een tablet persoon geweest, maar voor 250 (touchcover) ....

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 31-07-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:50
Paprika schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:21:
[...]
filmpjes kijken, snel nog even iets doorlezen (en makkelijk aanpassen i.c.m. office) in de trein zonder met een laptop te schouwen, een compact apparaat waar je aardig mee kan typen voor tijdens een gesprek? Geen enkel probleem. 8) voor 250 (touchcover) ....
Sluit me hier compleet bij aan. Voor dit bedrag kun je het moeilijk laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we het nu weer gewoon over de actie gaan hebben. Discussies omtrent de Surface RT zelf kunnen hier gevoerd worden -> [WRT] Ervaringen met de Microsoft Surface RT . En discussies die gaan over het dan wel/niet kopen van de Surface RT voor deze prijs kunnen hier gehouden worden -> Surface RT voor € 199,- doen of niet?

Reacties die nu offtopic gaan, trash ik gelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 31-07-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

colleoni schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:27:
Zijn er meer mensen die ook hun twijfels hebben over de Surface RT ondanks de aardige prijs. Ik krijg zo sterk het idee dat het vlees noch vis is. Als tablet is er niet al te veel software, als notebookje is het wel erg krap en enkel in 1 stand te gebruiken, als windows machine te beperkt, het O/S aan de logge kant (althans, op basis van gebruikte gigabytes en de ervaringen van anderen dat de surface met de tijd langzamer wordt.....ouch). Staat tegenover de prima accuduur, prachtige scherm, goed leesbaar, office en de prachtige behuizing. Maar ja, het is de software die de machine moet maken...of kraken....
Ik zat eerst vooral te twijfelen omdat het mijn laptop gedeeltelijk overbodig zou maken... (laptop is een soort ultrabook 13.3", dus lekker compact al).

Maar ik heb er voor gekozen om deze tablet te bestellen, en wellicht later de compacte laptop te verkopen/ruilen voor een groter model (17") met degelijke videokaart e.d.

Verder maak ik mij minder zorgen om de apps, omdat;
- alle goede/populaire apps wel te krijgen zijn zo'n beetje.
- Voor alle functionaliteiten wel een app te vinden is.
- En ook apps toevoegen die andere platformen (zoals iOS en Android) niet hebben: Word, Powerpoint, Onenote, perfecte exchange integratie.

Verder vind ik deze voordelen:
- USB host device met veruit superieure support t.o.v. iOS en Android: bijna alles is aan te sluiten! Externe HDD, USB drive, Keyboard, Muis, Camera, etc etc.
- Ook echt als vervanger van laptop te gebruiken: productief! iPad en Android apparaten vind ik over het algemeen meer bank-speel-apparaten dan dat je er echt iets productiefs mee gaat doen.

Edit: oh shit, nog niet verder gelezen, gewoon op quote knop gedrukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Voila, mijn vriendin en ikzelf hebben beide eentje besteld via Campusshop, hopelijk is de surface een vervanger voor mijn iPad 3, dan kan ik die verkopen. Het enige grote minpunt voor mij is nog dat de iPad XBMC draait en Windows RT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

timofp schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:36:
Voila, mijn vriendin en ikzelf hebben beide eentje besteld via Campusshop, hopelijk is de surface een vervanger voor mijn iPad 3, dan kan ik die verkopen. Het enige grote minpunt voor mij is nog dat de iPad XBMC draait en Windows RT niet.
Wat heb je besteld en voor welke prijs? >:)
* Frozen vliegt morgenochtend vanuit spanje terug naar zijn computertje in Nederland, voor als ik neerstort: Ik ben blij dat we deze actie voor elkaar hebben gekregen

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 31-07-2013 23:47 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Stef602 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:45:
[...]

Wat heb je besteld en voor welke prijs? >:)
* timofp vliegt morgenochtend vanuit spanje terug naar zijn computertje in Nederland, voor als ik neerstort: Ik ben blij dat we deze actie voor elkaar hebben gekregen
De Surface RT 32GB en een touch cover, de zwarte voor mij en de blauwe voor mijn vriendin. Ik vondt de blauwwe zelf ook mooier, maar dan hadden we twee dezelfde kleuren, dan zou het nog moeilijker uit elkaar te houden zijn welke tablet nu van wie was. Dit was 2x266 euro.

Nu nog een Samsung Ativ S kopen en ik ben helemaal over op Windows, zonder al te veel concessies te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Vandaag gaat 'onze' bestelling naar MS :*)

[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 01-08-2013 09:01 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
We hebben toch allang mail gehad dat ze waren besteld :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Zou kunnen? Die heb ik gemist dan denk ik? Volgens mij alleen een orderbevestiging. Vandaag gaat de batch richting MS eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
warhamstr schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:17:
Zou kunnen? Die heb ik gemist dan denk ik? Volgens mij alleen een orderbevestiging. Vandaag gaat de batch richting MS eruit...
Er is inderdaad een mail geweest dat onze order naar de supplier was gestuurd. Op de website van Surfspot zelf staat geloof ik dat ze 1 Aug aanhielden.

We merken het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Apart hoeveel verschil er toch nog is dan. Bij ons zou dat 2x 246 zijn geweest, oftewel 40 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Laatst online: 23-09 10:52
Ik kwam vandaag terug van vakantie. Helaas 1 dag te laat voor de 1e batch.
Heb evengoed maar direct besteld. Wie weet zit er een te slapen en doet die deze er nog bij:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Nog wat info met verwijzing naar tweakers.net :D

http://www.yourwindowstab...ngsactie-via-surfspot-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb de gratis sleeve van SurfSpot al binnen. Het is een 13.3 inch sleeve voor macbooks van het merk be-ez.

Ziet er uit als een goede sleeve maar is wel een stukje te groot. Toch is hij denk ik wel voor de Surface te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Paprika schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Apart hoeveel verschil er toch nog is dan. Bij ons zou dat 2x 246 zijn geweest, oftewel 40 euro minder.
Wat bedoel je met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanfct
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08 16:08
Gingerbread schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:06:
Ik heb de gratis sleeve van SurfSpot al binnen. Het is een 13.3 inch sleeve voor macbooks van het merk be-ez.

Ziet er uit als een goede sleeve maar is wel een stukje te groot. Toch is hij denk ik wel voor de Surface te gebruiken.
Krijg je deze erbij als je de Surface RT besteld of moet je deze apart bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:40

FCC

stefanfct schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:47:
[...]

Krijg je deze erbij als je de Surface RT besteld of moet je deze apart bestellen?
Er is/was een actie bij Surfspot dat je bij elke bestelling vanaf 20 euro een sleeve krijgt/kreeg. Begon woensdag om 15.00, weet niet of het nu nog loopt. (Ik heb woensdag om 15.20 besteld, ben benieuwd..)
Edit: Net even gekeken en kan de actie niet meer vinden, zal dus wel afgelopen zijn ;)
Paprika schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Bij Surfspot is de Surface met touchcover €259,50.. Waar heb jij dan besteld?

[ Voor 32% gewijzigd door FCC op 01-08-2013 13:01 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
School.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Scholen die direct bij Microsoft bestellen doen er geen kosten bovenop, dus dan ben je iets goedkoper uit. Via Surfspot kost hetzelfde €259,50, maar beter dat dan helemaal die actie niet kunnen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hahn schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:06:
Scholen die direct bij Microsoft bestellen doen er geen kosten bovenop, dus dan ben je iets goedkoper uit.
Best droog om dan mailtjes te sturen, naar mensen bestaande uit bestellingen van >= 2 tablets, dat je ze niet mag doorverkopen... :+ Gezien het grote aantal (lijkt mij?) is dat toch wel best veel, 20 euro per tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:40

FCC

Paprika schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

Best droog om dan mailtjes te sturen, naar mensen bestaande uit bestellingen van >= 2 tablets, dat je ze niet mag doorverkopen... :+ Gezien het grote aantal (lijkt mij?) is dat toch wel best veel, 20 euro per tablet.
Dat lijkt veel maar elke bestelling moet apart behandeld en verzonden worden. Dan valt dat best wel mee denk ik. Of verstuurt jouw school ze ook naar je huis?

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Paprika schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

Best droog om dan mailtjes te sturen, naar mensen bestaande uit bestellingen van >= 2 tablets, dat je ze niet mag doorverkopen... :+
Ik snap de relevantie niet.
Gezien het grote aantal (lijkt mij?) is dat toch wel best veel, 20 euro per tablet.
Mja, België en Nederland moet je ook niet vergelijken.

In het geval van Nederland gaat het om zo'n €14 verschil en dat vind ik een prima prijs voor de administratie en verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb gelezen en gezocht maar geen verwijzing gevonden, kan je my vertellen waar je deze dag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Stef602 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:26:
[...]

Ik heb gelezen en gezocht maar geen verwijzing gevonden, kan je my vertellen waar je deze dag? :)
Tja, verwijzing, 'we' worden aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Stef602 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:26:
[...]

Onderin:
Op het tweakers.net forum wordt er al over gesproken dat bij het plaatsen van twee tablets bestellingen SURFspot.nl al een mail uitstuurt waarin zij benadrukt dat het alleen voor eigen gebruik mag zijn bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals een update voor Belgische studenten:

Campusshop deelt me mee via twitter:
Goed nieuws! Voor studenten van @KU_Leuven, @asso_kuleuven, @ArteveldehsGent, @Hogeschool_Gent en @UAntwerpen zijn ze te bestellen! Bestellingen vanuit overige onderwijsinstellingen kunnen wij NOG niet aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik had een 64 gb nieuw in doos en losse blauwe touchcover gekocht(dat is echt een mooie kleur) Maar nu na er mee gespeeld te hebben ook via surfspot de 32gb besteld... Heleboel in mijn omgeving willen hem nu ook haha.

[ Voor 3% gewijzigd door CR35 op 01-08-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanfct
Heeft iemand al een bevestiging ontvangen dat hij besteld/verzonden is bij Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
stefanfct schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:14:
Heeft iemand al een bevestiging ontvangen dat hij besteld/verzonden is bij Microsoft?
Dit ontving ik 30 juli
De distributeur(s) van het bestelde product(en) heeft de bestelling ontvangen en zal voor de uitlevering gaan zorgen.

Gegevens van de bestelling:

Bestelnummer: xxxxxx

Besteld(e) product(en):
Microsoft Surface RT (32 GB) & Zwarte Touch Cover NL
Platform: MS Windows;
Medium: Hardware
Prijs: € 259,50
Bestelregelstatus: In behandeling
InBehandeling

Totaalbedrag (inclusief BTW): € 259,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanfct
luccyboy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:27:
[...]

Dit ontving ik 30 juli

[...]
Oke.. ik heb hem op 30 juli besteld.
Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

stefanfct schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:14:
Nee want de order is pas vandaag naar microsoft gegaan... Kom op, niet van die onzinnige vraagjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 01-08-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 22:50
Zo ook 1 kunnen bemachtigen. Geweldig :) helaas zit ik dan pas in de 2de bestel ronde en heb ik hem pas later. maar heb hem dan wel

[ Voor 53% gewijzigd door djneo-nl op 01-08-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:45
stefanfct schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:28:
[...]

Oke.. ik heb hem op 30 juli besteld.
Nog even afwachten dus.
Dit staat er dan ook over op surfspot.nl:
Wanneer ontvang ik mijn bestelling? De levertijd is wat langer dan je van ons gewend bent. Wij kunnen niet direct de volgende dag uitleveren daarom gebeurt door middel van verschillende uitleverrondes.
Indien je uiterlijk op 31 juli een Surface bestelt en betaalt via SURFspot.nl, zorgen wij dat na drie weken (na 1 augustus) de postbode jouw Surface thuis bezorgt.
Hoe weet ik dat mijn bestelling is verstuurd? Je ontvangt een bericht van SURFspot.nl wanneer wij je Mirosoft Surface RT verzenden. Wij versturen jouw Surface aangetekend en je moet tekenen voor ontvangst zodat hij veilig bij jou thuis aankomt.

Na de eerste uitleverronde van 1 augustus volgen nog 2 rondes waarbij wij de de Surface tablets uitleveren. Bestellen kun je dus sowieso blijven doen tot 1 oktober 2013.
Oftewel, als je hem voor vandaag besteld hebt, heb je hem uiterlijk 22 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat 'uiterlijk' verzin jij er nu bij hè ;) Ze hebben het over 3 weken, maar maak jezelf nou niet lekker met een precieze datum om daarna te gaan miepen dat het 24 augustus is geworden ipv 22 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Hahn schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:13:
Dat 'uiterlijk' verzin jij er nu bij hè ;) Ze hebben het over 3 weken, maar maak jezelf nou niet lekker met een precieze datum om daarna te gaan miepen dat het 24 augustus is geworden ipv 22 oid.
Indien je uiterlijk op 31 juli een Surface bestelt en betaalt via SURFspot.nl, zorgen wij dat na drie weken (na 1 augustus) de postbode jouw Surface thuis bezorgt.

Drie weken na 1 augustus is donderdag 22 augustus. Pakken we voor het gemak de vrijdag en zaterdag er nog even bij en dan zit je op 24 augustus. Daarna is het alweer vier weken, dus in die week zou hij wel uiterlijk moeten komen. Miepen erover doe ik niet, want ik weet dat het langer duurt dan een normale bestelling bij bijvoorbeeld bol.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Insert12 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:16:
[...]

Drie weken na 1 augustus is donderdag 22 augustus. Pakken we voor het gemak de vrijdag en zaterdag er nog even bij en dan zit je op 24 augustus. Daarna is het alweer vier weken, dus in die week zou hij wel uiterlijk moeten komen. Miepen erover doe ik niet, want ik weet dat het langer duurt dan een normale bestelling bij bijvoorbeeld bol.com :)
Ik denk dat dit echt weer zo'n ''ik-wil-niet-valse-hoop-creërenuitlating'' is. Oftewel in normaal Nederlands: Ze zeggen 3 weken wat waarschijnlijk de maximale levertijd is. Denk jij echt dat Microsoft 3 weken nodig heeft om tablets bij elkaar te schoffelen en dan naar jouw huis te sturen? Ik denk persoonlijk van niet. Maar als hij eerder dan 3 weken komt zijn mensen ''tevreden'' Maar stel voor ze zouden zeggen dat hij binnen 2 weken er is, maar hij dan na 3 weken komt zijn mensen ''ontevreden.'' Het is dus gewoon een slimme zet van Surfspot om de levertijd op 3 weken te zetten, wetende dat dat apparaat dan al lang bij je is thuisbezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Stef602 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:20:
[...]

Ik denk dat dit echt weer zo'n ''ik-wil-niet-valse-hoop-creërenuitlating'' is. Oftewel in normaal Nederlands: Ze zeggen 3 weken wat waarschijnlijk de maximale levertijd is. Denk jij echt dat Microsoft 3 weken nodig heeft om tablets bij elkaar te schoffelen en dan naar jouw huis te sturen? Ik denk persoonlijk van niet. Maar als hij eerder dan 3 weken komt zijn mensen ''tevreden'' Maar stel voor ze zouden zeggen dat hij binnen 2 weken er is, maar hij dan na 3 weken komt zijn mensen ''ontevreden.'' Het is dus gewoon een slimme zet van Surfspot om de levertijd op 3 weken te zetten, wetende dat dat apparaat dan al lang bij je is thuisbezorgd.
Uiteraard. Die dingen moeten al ergens op voorraad zijn, anders werden ze niet zo goedkoop verkocht. Ach, ik maak me er niet druk om en zie wel wanneer de postbode langs komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Boeit mij niets, al had ik 'm liever vandaag dan morgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ben juist blij dat er drie weken tussen zit.... maar dat komt omdat ik het de komende twee weken heel erg druk heb met belangrijkere zaken. Word ik niet afgeleid door de tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik wil zo'n ding gaan bestellen via TU Delft, en nu lees ik hier dat de TU niet mee zou werken? Wel zijn het allemaal oude berichten.

De Surface RT staat gewoon op surfspot wanneer ik inlog met mijn NetID, dan is 'ie gewoon bestelbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 16:54
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
TheZeroorez schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:18:
Ik wil zo'n ding gaan bestellen via TU Delft, en nu lees ik hier dat de TU niet mee zou werken? Wel zijn het allemaal oude berichten.

De Surface RT staat gewoon op surfspot wanneer ik inlog met mijn NetID, dan is 'ie gewoon bestelbaar toch?
O.a. Fontys (ICT Eindhoven) wou ook niet meedoen, maar de actie is nu via surfspot wel beschikbaar voor Fontys studenten en voor zo ver ik weet gaat alles goed met mijn order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alle hogescholen en universiteiten die kunnen inloggen op Surfspot kunnen de Surface bestellen. Die scholen hebben daar niks meer mee te maken, Surfspot regelt het voor je, niet je school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:33
Heb er ook een besteld op 31 Juli. Al behoorlijk wat reviews gelezen en al bevestiging van bestelling bij distributeur (op 31 Juli nog). Had nog nooit zo uitgebreid gekeken naar de surface en was eerst nog gericht op het kopen van een nieuwe nexus 7. Lijkt me nu echter een pracht apparaatje als ik alles zo lees.

Hoop stiekem ook dat met deze actie WRT wat meer bekendheid krijgt wereldwijd waardoor het mogelijk ook een populairder platform wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

wesjuhdabomb schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:15:
...
Hoop stiekem ook dat met deze actie WRT wat meer bekendheid krijgt wereldwijd waardoor het mogelijk ook een populairder platform wordt.
Dat is dan denk ik ook de strategie van MS.

Wat ze doen met deze actie is de innovators en early adopters over te halen (dmv prijs) een Surface RT te kopen. Hooggopgeleide jong-volwassenen behoren het vaakst tot deze groep, en laat je die nou net veel vinden op hogescholen en universiteiten. Deze groep wordt in de marketing gezien als een belangrijke groep, omdat zij vaak via hun connecties duidelijk laten weten wat ze van producten vinden, en hebben ook aanzien als het gaat om deze producten. Zij maken of kraken een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hier kwam ik net nog achter van de eerste post op de tweakers summergames review:
Voor de mensen die net met Windows Phone begonnen zijn is het handig om te weten dat veel games die een betaalde versie hebben, ook gratis zijn te proberen of volledig uit te spelen zijn. Er zit vaak wel een trial bij (klik op "proberen") en soms is de probeer-versie door middel van advertenties gratis te spelen. Imo erg fijn om even te kijken of een game wat is dus :)
Windows phone... zal bij RT waarschijnlijk niet anders zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 02-08-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/18b7ed5ae95b20f97213758e05f31bf1.png
:D

Er staat nog steeds 3 weken bij de leverdatum :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de gratis laptophoes ook binnen. 13,3" macbook pro is hij speciaal voor gemaakt, en laat ik die nou toevallig hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:51:
Hier is de gratis laptophoes ook binnen. 13,3" macbook pro is hij speciaal voor gemaakt, en laat ik die nou toevallig hebben :+
Gratz!
Ik had al heel vroeg besteld dus ik krijg geen laptophoes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Krijg je die van Surfspot bij je bestelling van een Surface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Insert12 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:10:
[...]

Krijg je die van Surfspot bij je bestelling van een Surface?
Nee bij een bestelling van 50 euro of meer dacht ik. Maar kwam pas 1 dag nadat de surface voor het eerst bestelbaar was op surfspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Stef602 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:16:
[...]

Nee bij een bestelling van 50 euro of meer dacht ik. Maar kwam pas 1 dag nadat de surface voor het eerst bestelbaar was op surfspot.nl
Ah ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 17:48
Is het mogelijk om bij campusshop.nl de Surface RT te bestellen wanneer je studeert aan de Universiteit van Tilburg? Hij staat wel tussen het lijstje, dus lijkt me geen probleem?

Modbreak:Dat is nu typisch iets waar je met eigen inzet achter kunt komen. Probeer dat dus eerst, ipv hier de vraag te dumpen.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 04-08-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Waarom, in godsnaam, moet je dat dan nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 17:48
warhamstr schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:50:
Waarom, in godsnaam, moet je dat dan nog vragen?
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:39:
Nogmaals een update voor Belgische studenten:

Campusshop deelt me mee via twitter:
Goed nieuws! Voor studenten van @KU_Leuven, @asso_kuleuven, @ArteveldehsGent, @Hogeschool_Gent en @UAntwerpen zijn ze te bestellen! Bestellingen vanuit overige onderwijsinstellingen kunnen wij NOG niet aannemen.
Daarom vroeg ik het, maar excuseer mijn domheid :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij staat erbij, dat is al hint 1. En je had ook even het topic door kunnen lezen, want 1 pagina terug wordt het ook al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Uchiha1911 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:38:
[...]

[...]

Daarom vroeg ik het, maar excuseer mijn domheid :F
Kijk het werkt zo: Campusshop =/= surfspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, hier ook 2 besteld (1 met typecover en 1 met touchcover). Nu kijken welke ik het lekkerst vind typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heb je die apart besteld? (gratis dan?) Krijg je die standaard...?

Want ik had de Surface RT alweer een tijdje terug besteld bij Surfspot, en nadat ik al had besteld zag ik inderdaad zo'n gratis ding bij besteding van 50+ euro op de frontpage staan. Maar ik zag niets op de factuur of tijdens de bestelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:19:
Zo, hier ook 2 besteld (1 met typecover en 1 met touchcover). Nu kijken welke ik het lekkerst vind typen.
Dat had je ook bij de dixons of media markt kunnen doen, wist je dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bartjuh schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:00:
[...]

Heb je die apart besteld? (gratis dan?) Krijg je die standaard...?

Want ik had de Surface RT alweer een tijdje terug besteld bij Surfspot, en nadat ik al had besteld zag ik inderdaad zo'n gratis ding bij besteding van 50+ euro op de frontpage staan. Maar ik zag niets op de factuur of tijdens de bestelling...
Het is ergens al eerder in dit topic vermeld, maar de sleeve wordt niet vermeld in je bestelling die correspondeert met de Surface RT. De sleeve krijg je los van je Surface RT toegezonden binnen een week na je bestelling, mits ze nog beschikbaar zijn.

Ik ben zelf voor de Surface RT met Touch cover gegaan, maar heb tot op heden nog geen sleeve ontvangen. Ik had eveneens problemen met het betalen via iDeal (meer mensen last van gehad?), dus heb het handmatig moeten overschrijven. De kans bestaat dus ook dat ik er simpelweg net naast vis gezien het beperkte aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hotdog92 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:32:
[...]

Het is ergens al eerder in dit topic vermeld, maar de sleeve wordt niet vermeld in je bestelling die correspondeert met de Surface RT. De sleeve krijg je los van je Surface RT toegezonden binnen een week na je bestelling, mits ze nog beschikbaar zijn.

Ik ben zelf voor de Surface RT met Touch cover gegaan, maar heb tot op heden nog geen sleeve ontvangen. Ik had eveneens problemen met het betalen via iDeal (meer mensen last van gehad?), dus heb het handmatig moeten overschrijven. De kans bestaat dus ook dat ik er simpelweg net naast vis gezien het beperkte aanbod.
één oplossing: mailtje plegen. Je moet eens weten hoeveel mailtjes ik wel niet heb gepleegd de afgelopen maand voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Een mail sturen m.b.t. wat? Die sleeve?

Als je op de problemen met iDeal doelt, dat heb ik uiteraard toen al per direct gedaan. Bij hun zat er intern iets mis. Vond het wel enigszins frappant dat ze me daarna alleen nog maar de mogelijkheid hebben geboden om het handmatig per bankoverschrijving te doen. Mastercard was na dit voorval bijv. ook uitgeschakeld en een nieuwe bestelling aanmaken was er eveneens niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hotdog92 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:43:
Een mail sturen m.b.t. wat? Die sleeve?

Als je op de problemen met iDeal doelt, dat heb ik uiteraard toen al per direct gedaan. Bij hun zat er intern iets mis. Vond het wel enigszins frappant dat ze me daarna alleen nog maar de mogelijkheid hebben geboden om het handmatig per bankoverschrijving te doen. Mastercard was na dit voorval bijv. ook uitgeschakeld en een nieuwe bestelling aanmaken was er eveneens niet bij.
Jeps die Sleeve.
Zij weten of jij er een Sleeve bij krijgt of dat ze op waren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick50
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 21:31
Ik heb om 15:08 besteld, maar toen waren blijkbaar de sleeves al op :S. Lijkt me erg sterk... Kan iemand die wél een sleeve heeft gehad misschien kijken hoe laat ie besteld heeft?

[ Voor 43% gewijzigd door Yannick50 op 05-08-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 08:36

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zouden jullie aub de discussie over de sleeve ergens anders kunnen voeren, elke keer als er een nieuwe post is in deze thread hoop ik op wat nieuws over levertijden maar blijkt het weer over die k*t sleeve te gaan..

Edit: Mijn excuses voor de toon.

[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-08-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:41
HollovVpo1nt schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:48:
Zouden jullie aub de discussie over de sleeve ergens anders kunnen voeren, elke keer als er een nieuwe post is in deze thread hoop ik op wat nieuws over levertijden maar blijkt het weer over die k*t sleeve te gaan..
Je doelt op die sleeve die niet eens bruikbaar voor de surface is :? :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het had wat aardiger gezegd kunnen worden, maar verder wel eens: het is geen topic over de sleeve, en ook geen topic voor "he, nog steeds niets". Oftewel: iets meer terughoudendheid en kwaliteitscontrole, svp :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick50
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 21:31
Toen ik informeerde over de sleeve ;)

"Je bestelling is bij ons in behandeling. Op 1 augustus heeft SURFspot.nl een grote order bij Microsoft geplaatst. We verwachten rond 23 augustus de tablets te kunnen bezorgen bij alle klanten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijkere vraag dan sleeves: De bestelling is bij surfspot verdwenen. Ik kan hem niet langer tracken(voor zover dat al iets voorstelde) via de bestelstatus. Ook deed de site enigzins raar bij het inloggen.

www.surfspot.nl

Niks raars in de balk of wat dan ook. Iemand anders zelfde probleem? Er zou in principe ook voorgaande bestellingen bij moeten zitten dus zou volgens mij niet moeten kunnen verdwijnen. mogelijkheden die ik nu voor ogen hou zijn:

De bestelling is afgeleverd, al door vorige punt onwaarschijnlijk.
Bestelling was op, en dus hebben ze dingen gecanceld( ik heb nog geen geld terug ontvangen)
er is een storing.
Ik zit op een scam site en moet zometeen even met de Universiteit Leiden bellen om mijn wachtwoord te veranderen.

Hoop snel wat van jullie te horen, groetjes,

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 00:03
Ik sluit me aan bij HollovVpo1nt. Ik zit ook niet te wachten over updates over die sleeve.
Ik zie liever berichten (en foto's) van mensen die hem al binnen hebben.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:34:
Belangrijkere vraag dan sleeves: De bestelling is bij surfspot verdwenen. Ik kan hem niet langer tracken(voor zover dat al iets voorstelde) via de bestelstatus. Ook deed de site enigzins raar bij het inloggen.

www.surfspot.nl

Niks raars in de balk of wat dan ook. Iemand anders zelfde probleem? Er zou in principe ook voorgaande bestellingen bij moeten zitten dus zou volgens mij niet moeten kunnen verdwijnen. mogelijkheden die ik nu voor ogen hou zijn:

Bestelling was op, en dus hebben ze dingen gecanceld( ik heb nog geen geld terug ontvangen)
er is een storing.
Ik zit op een scam site en moet zometeen even met de Universiteit Leiden bellen om mijn wachtwoord te veranderen.

Anne
Website doet niet raar bij mij, bestelling is wel verdwenen.
Toen ik een verkeerde pass intypte van mijn TU-Delft account zei de Server: Je pass is fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 16:28

Trackerfire

BTC HODLER

Bij mij is de bestelling nog aanwezig (student Hogeschool Rotterdam). Zal wel loslopen verwacht ik?! En anders gewoon even een belletje plegen naar Surfspot in plaats van dat iedereen nu gaat roepen, de mijne is ook weg :)!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalterEbbers
  • Laatst online: 25-09 14:16
Voor de mensen die allemaal hun bestellingen missen zoals mij. Ik heb Surfspot een mail gestuurd omtrent dit probleem en heb van hun de volgende reactie gekregen:

Beste Walter,

We zijn er inmiddels achter dat het probleem ligt in de inlogprocedure via SURFconnext. Er wordt hier momenteel hard aan gewerkt om dit probleem te verhelpen. We verwachten dat je aan het eind van de dag je bestelling weer moeten kunnen terug vinden in je productkluis.

Je bestelling is gewoon in behandeling bij ons en zal omstreeks 23 augustus aan je uitgeleverd gaan worden.

Excuses voor het ongemak. We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

SURFspot.nl – Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. dankjewel Walter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 13:01
Net bericht gehad van surfspot dat ik de eerste ronde heb gemist omdat ik wel besteld maar niet betaald had (was op vakantie). Ze zijn echter in onderhandeling met microsoft of ze wekelijks tablets mogen gaan uitleveren, hopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbeast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-03 15:14
Zijn er nog meer van dit soort sites? Ik zit zelf op aventus en kan deze niet bij surfspot kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Laatst online: 26-09 16:28

Trackerfire

BTC HODLER

killerbeast schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:16:
Zijn er nog meer van dit soort sites? Ik zit zelf op aventus en kan deze niet bij surfspot kiezen.
Op dit moment is Surfspot de enige die de tablet op deze manier aanbiedt. Verder is in Belgie campusshop.be bezig met een aantal universiteiten/hogescholen. Lees het topic eens door zou ik zeggen om te kijken of er al iets over Aventus bekend is. :9

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DookiE_
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 20:46
Ook 4uCampus is ermee bezig, onderstaand bericht kreeg ik van de klantendienst.
Beste,

Gezien de vele vragen hebben wij toelating gevraagd aan Microsoft, die ons spoedig zullen antwoorden hoe we dit kunnen organiseren. Wij houden u zeker op de hoogte.

Vr gr

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:34:

www.surfspot.nl

er is een storing.

Anne
Toen ik straks probeerde in te loggen lukte het eerste 4x ook niet (werdt niet door gestuurd naar inlogstudie), echter opeens had ik hem te pakken weet ook niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Bij Studentcenter is hij ook te krijgen voor België. Ook voor secundaire scholen. Eindelijk want mijn school ging nooit mee doen.

De link voor de geinteresseerden:

http://www.studentcenter....lt/tablets/microsoft.html

Blijkbaar dezelfde actie als campusshop en surfspot maar hier ook voor secundaire scholen en lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:17:
Yes! Bij Studentcenter is hij ook te krijgen voor België. Ook voor secundaire scholen. Eindelijk want mijn school ging nooit mee doen.

Blijkbaar dezelfde actie als campusshop en surfspot maar hier ook voor secundaire scholen en lager :)
Prachtig, de aanhouder wint altijd! De prijzen op die website zijn Surfspot prijzen. Vind ik eerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 16:41

JJ93

Error 418

Yannick50 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:32:
Toen ik informeerde over de sleeve ;)

"Je bestelling is bij ons in behandeling. Op 1 augustus heeft SURFspot.nl een grote order bij Microsoft geplaatst. We verwachten rond 23 augustus de tablets te kunnen bezorgen bij alle klanten."
Nog zo'n 2,5 weken dus. Ik was zelf ook van plan één te bestellen.. maar in de tussen tijd is de Nexus 7 2e generatie aangekondigd, de Nexus 10 beschikbaar bij de MediaMarkt en heeft Toshiba een Tegra-4 tablet op de Nederlandse markt gebracht.

Maar voor zo'n 260€ is het nog steeds een interessante aanbieding (Surface RT + Touch cover). Voor een Nexus 10 of Toshiba ben je rond de 400€ kwijt en dan nog een cover en dat maakt het al zo 170€ duurder dan de Surface RT met touch cover. Ik wacht nog een aantal dagen af.

De Surface RT 2 komt er ongetwijfeld ook aan maar zal dan wel weer 500€ worden. Begin 2014 natuurlijk ook de nieuwe Intel Atom Windows 8 tablets.. maar nog steeds niet voor deze prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:25:
[...]

Prachtig, de aanhouder wint altijd! De prijzen op die website zijn Surfspot prijzen. Vind ik eerlijk :)
Ik heb de mijne gelijk besteld op naam van mijn dochtertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyle88tr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik had hem smorgens vroeg besteld via surfspot, benieuwd wanneer ik hem krijg. 8) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:17:

Link werkt niet? Studentcenter.be bestaat zelfs niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Link werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt de link ook prima, misschien moeten we voor de Belgische studenten een separaat topic openen? Ik zal even initiatief nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:26:
hier werkt de link ook prima, misschien moeten we voor de Belgische studenten een separaat topic openen? Ik zal even initiatief nemen!
Doe maar niet, want anders kunnen we voor christenlijken, moslims, buddhisten en mensen met een een allergie voor stof dat ook doen.
We hebben nu een topic dat werkt.
Wil je graag wat aanpassen in de startpost, dan moet je gewoon even een DM sturen naar ed/TS

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 06-08-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Stef602 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:29:
[...]
Doe maar niet, want anders kunnen we voor christenlijken, moslims, buddhisten en mensen met een een allergie voor stof dat ook doen.
Je kan ook overdrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En de vergelijking slaat ook nergens op. Je punt was sterker geweest zonder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:26:
Raar, werkt met geen enkele browser en op geen enkele pc... Via google kan ik de site ook niet vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:29:
[...]

We hebben nu een topic dat werkt.
Wil je graag wat aanpassen in de startpost, dan moet je gewoon even een DM sturen naar ed/TS
Ik heb het toch gedaan, ik vind het toch makkelijk, anders moet je hier door 48 pagina's ploeteren en nu kunnen we voor België alles daar centraliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:34:
[...]

Raar, werkt met geen enkele browser en op geen enkele pc... Via google kan ik de site ook niet vinden. :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pR7wJrL26l4B8L8lOVuTPf1e/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Zit je die link zoals ie hier staat te kopiëren/plakken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ehm nee, gewoon aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij heeft het niet tegen jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tegen wie dan? :P Daarom is quoten ook zo handig. :+
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Let op:
Laat de status"updates" en slowchat svp achterwege

Dit topic is niet bedoeld voor het opzetten van inkoopacties of vergelijkbare verkoop/aankoopdiscussies. Ook geen verzoeken om dingen per DM af te handelen.

Technische vragen en discussies horen in Het Surface RT Ervaringen topic, en dus niet hier.

Verder: net als in andere forums op Tweakers.net is het niet de bedoeling om vraagjes te stellen zonder eerst zelf geprobeerd te hebben het antwoord te vinden.