colleoni schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:27:
Zijn er meer mensen die ook hun twijfels hebben over de Surface RT ondanks de aardige prijs. Ik krijg zo sterk het idee dat het vlees noch vis is. Als tablet is er niet al te veel software, als notebookje is het wel erg krap en enkel in 1 stand te gebruiken, als windows machine te beperkt, het O/S aan de logge kant (althans, op basis van gebruikte gigabytes en de ervaringen van anderen dat de surface met de tijd langzamer wordt.....ouch). Staat tegenover de prima accuduur, prachtige scherm, goed leesbaar, office en de prachtige behuizing. Maar ja, het is de software die de machine moet maken...of kraken....
Ik zat eerst vooral te twijfelen omdat het mijn laptop gedeeltelijk overbodig zou maken... (laptop is een soort ultrabook 13.3", dus lekker compact al).
Maar ik heb er voor gekozen om deze tablet te bestellen, en wellicht later de compacte laptop te verkopen/ruilen voor een groter model (17") met degelijke videokaart e.d.
Verder maak ik mij minder zorgen om de apps, omdat;
- alle goede/populaire apps wel te krijgen zijn zo'n beetje.
- Voor alle functionaliteiten wel een app te vinden is.
- En ook apps toevoegen die andere platformen (zoals iOS en Android) niet hebben: Word, Powerpoint, Onenote, perfecte exchange integratie.
Verder vind ik deze voordelen:
- USB host device met veruit superieure support t.o.v. iOS en Android: bijna alles is aan te sluiten! Externe HDD, USB drive, Keyboard, Muis, Camera, etc etc.
- Ook echt als vervanger van laptop te gebruiken: productief! iPad en Android apparaten vind ik over het algemeen meer bank-speel-apparaten dan dat je er echt iets productiefs mee gaat doen.
Edit: oh shit, nog niet verder gelezen, gewoon op quote knop gedrukt