Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen idee meer waarom, maar mogen deze opnieuw aangezet worden?
Edit: ah, ik kan het zien! Tjonge, ondertussen al 5 jaar geleden. Tijd vliegt.
[ Voor 25% gewijzigd door Li1quid op 17-02-2025 16:57 ]
Je kunt het opnieuw proberenLi1quid schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:54:
Enkele jaren geleden zijn mijn moderatierechten uitgezet.
Geen idee meer waarom, maar mogen deze opnieuw aangezet worden?
Edit: ah, ik kan het zien! Tjonge, ondertussen al 5 jaar geleden. Tijd vliegt.

Ja, bij dezexeromorphic schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:18:
Jaren gelden zijn mijn moderatierechten ontnomen ivm (even uit mijn hoofd) modereren met een mening ipv de inhoud van de posts. Als ik voortaan netjes de + klop gebruik, mag ik mijn rechten dan weer terug?![]()
Nooit bericht gekregen .
Hoe geraak ik hier uit ?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Mag de moderatiestatus voor mij weer aan?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
OK, toch geblokkeerd dus?Dirk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:52:
Jouw modrechten zijn in 2008 uitgezet omdat je opvallend aan het modereren was. Als je de ModeratieFAQ even doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen wij je modrechten weer aanzetten.
Ik heb de FAQ doorgenomen, ik zal me eraan houden
0 zou prima zijn, maar -1 is (weer eens) onterecht. Dit was geen misplaatste grap maar een inconvenient truth.
Het zou fijn zijn als jullie eens werk zouden maken van het (dis)like-misbruik van de moderatie. Voeg nu eindelijk eens gewoon like en dislike knoppen toe zodat mensen hun ei kwijt kunnen zonder onterecht te relevantie van comments in twijfel te trekken! Aub svp.
Dit hoort in het volgende topic: Het kleine-mismoderatietopic deel XXXAlxndr schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:07:
Alxndr in 'Topman Samsung Electronics is op 63-jarige leeftijd overleden aan hartstilstand'
0 zou prima zijn, maar -1 is (weer eens) onterecht. Dit was geen misplaatste grap maar een inconvenient truth.
Het zou fijn zijn als jullie eens werk zouden maken van het (dis)like-misbruik van de moderatie. Voeg nu eindelijk eens gewoon like en dislike knoppen toe zodat mensen hun ei kwijt kunnen zonder onterecht te relevantie van comments in twijfel te trekken! Aub svp.
"Good riddance" bij een bericht over een overlijden is meer dan genoeg reden voor een -1 overigens. Alles daarboven is een mismoderatie.
Geen idee waarom. Ook geen bericht gehad
Daar is zo te zien vergeten een PM te sturen. Dat zal ik alsnog direct doen.danny_s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:04:
"Jouw moderatierechten zijn op dit moment geblokkeerd."
Geen idee waarom. Ook geen bericht gehad
Bor schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:29:
[...]
Daar is zo te zien vergeten een PM te sturen. Dat zal ik alsnog direct doen.
Dit gaat dus om een score die ik heb toegewezen aan een reactie die een ander heeft geplaatst?Hieronder staan een aantal voorbeelden van moderaties die illustreren dat je niet altijd volgens de richtlijnen modereert:
- FrankHe in 'Politie haalt kindermisbruikwebsite op Nederlandse servers offline'
- William_H in 'Webhoster Argeweb al week lang getroffen door storing - update'
En het probleem daarmee is wat precies?
De uitleg staat in het bericht dat je hebt ontvangen. Reageren kan gewoon op dat bericht, dan leest de rest van de wereld niet mee.danny_s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:38:
[...]
[...]
Dit gaat dus om een score die ik heb toegewezen aan een reactie die een ander heeft geplaatst?
En het probleem daarmee is wat precies?
Kan de modstatus weer worden ingeschakeld?
Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice
Twee jaar geleden ontving je van een collega een Push Message met het bericht dat jouw moderatierechten tijdelijk uitgeschakeld zijn.TheToolGuy schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:11:
... Inmiddels is mijn account al 4 jaar geblokkeerd ... vanwege 1 wappie opmerking waar ik op reageerde ...
In de reacties op dat bericht heeft mijn collega nog verduidelijkt dat het niet ging om zaken die je gezegd / geplaatst hebt maar om de scores die je aan reacties hebt toegekend.
In het eerste bericht zijn voorbeelden meegestuurd van jouw moderaties op reacties die niet in lijn zijn met de moderatieFAQ.
In hetzelfde bericht stond een verzoek om de moderatieFAQ nog eens door te lezen als je verder wilt gaan met modereren. En een verwijzing naar dit topic om een aanvraag te kunnen doen voor het opnieuw actief laten maken van jouw moderatierechten.
En dat heb ik dus doorgelezen (destijds) ... en hoe nu verder ... ?Santford schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:00:
[...]
Twee jaar geleden ontving je van een collega een Push Message met het bericht dat jouw moderatierechten tijdelijk uitgeschakeld zijn.
In de reacties op dat bericht heeft mijn collega nog verduidelijkt dat het niet ging om zaken die je gezegd / geplaatst hebt maar om de scores die je aan reacties hebt toegekend.
In het eerste bericht zijn voorbeelden meegestuurd van jouw moderaties op reacties die niet in lijn zijn met de moderatieFAQ.
In hetzelfde bericht stond een verzoek om de moderatieFAQ nog eens door te lezen als je verder wilt gaan met modereren. En een verwijzing naar dit topic om een aanvraag te kunnen doen voor het opnieuw actief laten maken van jouw moderatierechten.
Is mijn verzoek ondergesneeuwd/gemist (destijds) ?
Wat we nu in ieder geval willen is een enigszins geloofwaardige belofte dat je de moderatieFAQ door hebt gelezen en dat je je aan de richtlijnen daarin wil houden.
Als dat de regels zijn, zijn dat de regels. Goed dat dit in de gaten wordt gehouden. ik heb de FAQ gelezen en ken de gehanteerde waarden aan de verschillende niveau's. Mag ik weer mensen een +1'tje kunnen geven?
Je kan weer aan de gang.wwired schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:30:
Ik heb blijkbaar teveel gestemd op mening en niet inhoudelijk op de reactie. Dat de +1, +2 en +3 specifieke doeleinden kende was mij niet bekend, de FAQ aangaande het moderatie systeem niet eerder gelezen.
Als dat de regels zijn, zijn dat de regels. Goed dat dit in de gaten wordt gehouden. ik heb de FAQ gelezen en ken de gehanteerde waarden aan de verschillende niveau's. Mag ik weer mensen een +1'tje kunnen geven?
Dit vanwege er opmerkelijke moderaties zijn geconstateerd.
Waarbij het dan redelijk opmerkelijk is dat dit bericht aan de hand van twee "voorbeeld" moderaties.
Waarvan 1, ik iemand omhoog mod. Omdat ik inderdaad vind dat er de poster waarop gereageerd wordt regelmatig pest gedrag vertoont.
Dit is door mij en denk ik vele andere al vaker aangegeven dat er nog steeds gebruikers op tweakers zijn die graag andere belachelijk maken, kleineren en soms ook discrimineren. De algemene voorwaarden zijn daar redelijk duidelijk in dat dit niet is toegestaan.
2 Reactie -1 modereer die echt totaal naar mijn mening. nergens opslaat wat er in het artikel wordt besproken.
En naar mijn mening ook echt offtopic is. hierbij lekker ouderwets Apple Bashenend gedrag vertoond.
Terwijl artikel naar mijn mening heel ergens anders overgaat dan wat deze poster bedoelde.
Mooiste is dan nog. ook al heeft de poster uiteindelijk een +1!!
Deze 14x een -1, maar 36 mensen vonden dit een +1? On topic? voor een reactie die binnen 2 minuten na plaatsten van artikel is geplaatst
Anyway, ik snap dat tactisch modereren niet is toegestaan. Al zie we dat met elkaar dagelijks gebeuren.
Ik vind ook ongefundeerd bash gedrag dus een enkele zin op een artikel. ook ongewenst.
Ik snap dat dit misschien niet alles oplost. Maar misschien een time lock van 5 minuten of 10 minuten voor het toegestaan is om te reageren op een artikel een deel van first post bash. weg haalt?
Ook begrijp ik zeer goed dat we modereren met elkaar moeten doen, maar dat betekend ook elkaar in elkaars waarde moeten laten. Niet elkaar de grond in willen duwen. Om een spelfout of grammaticaal foutje en dan een onzinnig posts er achter aan jagen.
Ook vind ik, zover mij bekend is, is dit ook de eerste keer dat mij moderatie rechten weg zijn
Ga dan eerst met de persoon in gesprek, blokeer niet gelijk zijn moderatie rechten.
Ook zou het mooi zijn, dat we in onze profielen kunnen zien hoe afwijkend we zouden modereren. tov van eind resultaat van de posts.
Lijkt mij niet heel moeilijk om het mediaan te berekenen van het afgelopen jaar half jaar maand of zo?
Zo geef je dus ook inzicht aan de gebruiker inzicht dat ze te afwijkend zouden modereren.
Anyway, Ik heb de FAQ en andere bronnen nog eens doorgenomen hoe en wat modereren.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Mag ik mijn moderatie rechten weer terug.
Ik heb de FAQ doorgenomen en ik ga mij hier voortaan aan houden.
Alvast bedankt.
Edit: en te veel uit emotie gemodereerd maar dat was een reactie op de moderaties die waarschijnlijk ook uit emotie waren gedaan. Ik heb de faq doorgenomen en zal het niet meer doen.
[ Voor 27% gewijzigd door CR35 op 23-05-2025 00:00 ]
@To_Tall, we hebben jaren geprobeerd eerst te waarschuwen, maar we werden door de meerderheid genegeerd. Nu geven we de modrechten gemakkelijk weer terug, maar we kunnen in ieder geval niet meer genegeerd worden.
[ Voor 21% gewijzigd door evilution op 25-05-2025 20:50 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ook mijn modrechten staan uit, was op vakantie toen ik de mail kreeg, ben idd wat lang inactief geweest, willen jullie het aub weer aanzetten?
Groet, Leo
@LeoGraper, jij kunt je moderatierechten zelf weer aanzetten door gewoon te proberen een reactie een score te geven. Je krijgt dan een paar instructies en kunt dan gewoon weer aan de slag.
Mag ik weer?
[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-05-2025 10:52 ]
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic