[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste
Acties:
  • 55.297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:27
Leuk nieuwe tankjes :) Vooral benieuwd naar de T-44-122. mis nog een leuke medium in het spel.

Afgelopen tijd erg weinig tijd gehad om te spelen, maar vandaag weer wat schade ingehaald. Ben met de russische TD lijn bezig. De SU100 is een geweldige tank voor mij. Snel, goede camo en een geweldige gun! op tier 6: bamm 400 schade :D Regelmatig potjes gehad met 3k + schade. De tank vond ik zo leuk dat ik niet eens doorhad dat ik de su152 unlocked had :P

Daarna de volgende trol tank: su152 met gold derp 650-750 schade per schot! schiet bijna altijd met en daar maak ik de helft van de tijd verlies mee. Maar dat maakt niet uit :D Wat is het leuk om tankjes te oneshotten in het begin van het spel. Daarna werd het nog leuker. Platoontje met 3 van die troltankjes. full health tier 8 dood in 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 12:39
Yep, SU-152 is geweldig als je fatsoenlijk penetrate :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Defeat!
Map: Himmelsdorf
Date: woensdag 26 juni 2013 23:49:40
Vehicle: T40
Exp: 888 + Credits: 18.511
Achievements: : Pascucci's Medal, Top Gun, Reaper

Ook een manier, Lang leve derps!

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Zo, heb me ook maar eens aangemeld voor die xbox beta. Aangezien ik nog geen belastingcentjes binnen heb om mijn computer fatsoenlijk te fixen. :(

Alleen jammer dat het alleen nog voor de VS is en waarschijnlijk niet gekoppeld zal zijn aan je normale WoT account.

Ach ja, we zien wel wat er eerder is, beta hier beschikbaar, of ik weer in het gewone spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:42

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Game op de Xbox is gratis...mits je xbox live gold hebt anders kan je niet spelen....dus gratis is een groot begrip.....

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De accuracy buff zorgt ervoor dat bijvoorbeeld de Alecto met de Howitzer gun echt zwaar overpowered is. Je kan er gewoon mee snipen en gelijke tiers one-shotten. Die blijft dus mooi in mijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Opzich is die accuracy buff wel een een goede verandering in het spel, eindelijk hoef ik met 0,33 guns niet 100x mis te schieten.

Nadeel is wel dat sommige tanks hierdoor te accuraat zijn. Zo werd ik gister op 500m+ geoneshot in mijn BC door een FVB 183 ( wie dat ding ooit verzonnen heeft is echt een idioot trouwens ) terwijl alleen mijn gun en het stukje koepel daarboven zichtbaar was. Vooral die howitzer guns zijn nu lichtelijk te recht.

Wat ze ook bij veel tanks mogen aanpassen ( vooral de TD's ) is de accuracy on the move, want dat is ook een beetje OP op dit moment. Ik zie soms snapshots voorbij komen waarbij je denkt, dat kan nóóóóóóiiit!.

Ook zo'n mooi voorbeeld ik sta met de 268 bij himmelsdorf tussen een miniscul raampje en hout te snipen over het veld naar de andere kant op een E100. Ik mis hem drie keer ( God knows why ) ik zie hem rondkijken, draait zijn turret klikt zonder te aimen en sniped mij gewoon ff 3x zo hard terug. Zulke schoten zjin eigenlijk onmogelijk.

Of op Malinovka, spawn zonder die huisjes, zie ik een T95 naar de andere kant tussen 2 ramen en rubble de cupola raken van een E4. ( vroeger waren die schoten echt onmogelijk, toen ik noob was probeerde ik altijd daardoor de outline te raken:)

[ Voor 34% gewijzigd door jantje 2 op 27-06-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Voorlopig blijft het spel wel lekker arty vrij, zie weinig google maps players nog :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Kaap schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:46:
Voorlopig blijft het spel wel lekker arty vrij, zie weinig google maps players nog :Y
Niet hier. Had gister in 2 uur tijd ongeveer 6 potjes waar 4+ artyplayers zaten. En wederom 2 maal geinstakilled in mijn T26e4.... :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:10

Masuchievo

Cpt. Average

Kaap schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:46:
Het is op verschillende arties nor prima te doen. mijn SU-14-2 heeft weinig ingeleverd aan dmg. Ik kies nu echter mijn targets, en mensen haten mij nog steeds.

Mijn AMX 105 (T5 arty frans) is daarentegen kapot. Duurt ontzettend lang voordat ik een beetje acc heb, rld is nu best wel hoog(geen T8 tijden, maar 20~s is toch wel erg lang), mijn dmg is exact hetzelfde dus mis(wat echt achterlijk snel gebeurd met deze arty) =0 dmg+ 0 splash dmg en als je raakt doe je nog niets.

Dus de balans bij de low dmg arties is zoek imo.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Ik heb al mijn arties verkocht. Voor de patch met sommigen al moeite maar vond het nog wel te doen maar na de patch elk zo'n 10 potten geprobeerd en het is totaal niets meer voor mij.

Misschien dat ik er ooit nog mee verder ga maar voorlopig gaan de normale tanks voor.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
solique schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:10:
Ik heb al mijn arties verkocht. Voor de patch met sommigen al moeite maar vond het nog wel te doen maar na de patch elk zo'n 10 potten geprobeerd en het is totaal niets meer voor mij.

Misschien dat ik er ooit nog mee verder ga maar voorlopig gaan de normale tanks voor.
*O* *O* *O* *O* oOo oOo oOo :)F :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:54
Wat mij vooral opvalt is dat arties nog saaier geworden zijn. Je was altijd al veel aan het wachten maar dat is nu nog erger geworden. Voor de rest is er niet zoveel verandert omdat je iets accurater kunt schieten maar wel langer moet wachten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Laatst online: 05-09 11:18
Ik ben sinds de patch nog 1 of 2 keer ge-oneshot door arty. Nu moet ik zeggen dat ik die keren ook gelijk de schuld bij mezelf heb kunnen leggen. Ik wil namelijk nog wel eens proberen nog net dat shot te krijgen terwijl ik weet dat ik moet gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
arty's heb ik amper nog last van, je kan veel langer in the open stil staan, en als je dan ff beweegt is hun aim circel weer gereset en kunnen ze weer 8 seconden wachten ofzo..

ik denk dat veel mensen nog op de oude manier blijven spelen.. dat is gewoon voorbij.. je moet veel meer pre aimen en targets uitkiezen.. switchen van target naar target gaat een stuk moeilijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Fest schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:42:
De T92 is compleet waardeloos geworden voor mijn gevoel. De reload kan ik wel mee leven, maar het aimen duurt nu zolang en je focus verspringt heel snel. Die gaat stof happen.
Na de reactie van MrBlue over het met AP gaan schieten op de T92, dit maar eens gaan doen. Ongeveer 25 tot 35% van de schoten zorgen voor schade. En dan gaat om het schades van 1500+ die zorgen voor instant death from above. Je moet gewoon geduldiger wachten met de T92 en dan kun je nog steeds schade doen. In plaats van dikke splash damage doe je nu net zoveel damage maar dan over minder tanks verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:42

BTU_Natas

Superior dutchie

TNL_MrBlue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
jantje 2 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:56:
Opzich is die accuracy buff wel een een goede verandering in het spel, eindelijk hoef ik met 0,33 guns niet 100x mis te schieten.

Nadeel is wel dat sommige tanks hierdoor te accuraat zijn. Zo werd ik gister op 500m+ geoneshot in mijn BC door een FVB 183 ( wie dat ding ooit verzonnen heeft is echt een idioot trouwens ) terwijl alleen mijn gun en het stukje koepel daarboven zichtbaar was. Vooral die howitzer guns zijn nu lichtelijk te recht.

Wat ze ook bij veel tanks mogen aanpassen ( vooral de TD's ) is de accuracy on the move, want dat is ook een beetje OP op dit moment. Ik zie soms snapshots voorbij komen waarbij je denkt, dat kan nóóóóóóiiit!.

Ook zo'n mooi voorbeeld ik sta met de 268 bij himmelsdorf tussen een miniscul raampje en hout te snipen over het veld naar de andere kant op een E100. Ik mis hem drie keer ( God knows why ) ik zie hem rondkijken, draait zijn turret klikt zonder te aimen en sniped mij gewoon ff 3x zo hard terug. Zulke schoten zjin eigenlijk onmogelijk.

Of op Malinovka, spawn zonder die huisjes, zie ik een T95 naar de andere kant tussen 2 ramen en rubble de cupola raken van een E4. ( vroeger waren die schoten echt onmogelijk, toen ik noob was probeerde ik altijd daardoor de outline te raken:)
wat betreft die snap shots, ik heb het idee dat steeds meer mensen door hebben dat je niet eens meer hoeft te aimen.. ik ben nu al zovaak geraak door tanks die ff snel draaien en gelijk schieten zonder te aimen en mij vol raken..

voor 8.6 was dat echt niet mogenlijk.. en kwam dat dus ook zelden voor.. nu best vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jip99 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:51:
[...]
wat betreft die snap shots, ik heb het idee dat steeds meer mensen door hebben dat je niet eens meer hoeft te aimen.. ik ben nu al zovaak geraak door tanks die ff snel draaien en gelijk schieten zonder te aimen en mij vol raken..

voor 8.6 was dat echt niet mogenlijk.. en kwam dat dus ook zelden voor.. nu best vaak..
Yup, zeker omdat de reload van het volgende schot vaak niet zoveel langer is dan de tijd die je nodig hebt om te aimen is het vaak slim om gewoon gelijk een shell te schieten en pas het 2e schot met aimen te doen. Dit geldt trouwens ook voor arty waarbij je bij de relatief snel ladende arty best een keer een schot kunt wagen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

De game is duidelijk meer skill based geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
BTU_Natas schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:54:
De game is duidelijk meer skill based geworden.
nou ja qua raak schieten iig niet.. dat is nu appeltje eitje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Raak schieten kan elke aap, shells bouncen en ontwijken.. is een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
raak schieten was hiervoor ook appeltje eitje.. Dat is niet waar je het mee wint in dit spel. juist het verbergen, cover pakken en tactisch situaties creeert waar jij raak kunt schieten en hun jou daar niet verwachten. Dat is waar het om draait. Nu wordt het alleen duidelijker of je dit wel of niet goed beheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

allicht dat dat de reden is dat mijn wn7 de laatste dagen rond de 2k hangt ipv 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik merk dat mijn wn7 nu veel meer schommelt. Kan ik me goed concentreren scoor ik ook ineens 2k+ ben ik moe of er met mijn hoofd niet bij. Dan is het ineens 1100 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 10-09 16:03
perpixel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:58:
raak schieten was hiervoor ook appeltje eitje.. Dat is niet waar je het mee wint in dit spel. juist het verbergen, cover pakken en tactisch situaties creeert waar jij raak kunt schieten en hun jou daar niet verwachten. Dat is waar het om draait. Nu wordt het alleen duidelijker of je dit wel of niet goed beheerst.
Das natuurlijk ook niet helemaal waar. Jij kan ontzettend goed zijn in hide-and-seek of peek-a-boo spelen maar als je nooit wat raakt ben je ook 9 van de 10 keer volkomen nutteloos voor je team (scouts uitgezonderd).

Raak schieten appeltje eitje? Hmmm.... Met een KV5 op 400 meter iets raken is (was pre 8.6) anders knap lastig! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Hmm *speculation mode on*
Tweede USSR medium lijn onderweg.

Tier 7 Soviet medium T-44-122 wordt mogelijk een premium.
KV-1S on steriods. T7 medium met 122mm :)

Ik hoop dat de nieuwe USSR med lijn via de KV-13 loopt. Geweldige tank is dat! Heb er nu een 70% winrate op met een XVM rating van 9 :)

Dat wordt makkelijk xp grinden.

Blijkbaar toch niet volgens Storm
- the T-44-122 (the picture was leaked earlier today) will not be the Soviet premium tank

[ Voor 28% gewijzigd door Vae Victus op 27-06-2013 14:34 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
ChojinZ schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Das natuurlijk ook niet helemaal waar. Jij kan ontzettend goed zijn in hide-and-seek of peek-a-boo spelen maar als je nooit wat raakt ben je ook 9 van de 10 keer volkomen nutteloos voor je team (scouts uitgezonderd).

Raak schieten appeltje eitje? Hmmm.... Met een KV5 op 400 meter iets raken is (was pre 8.6) anders knap lastig! ;)
mwa net zo lastig als roulette of op het knopje van de gokkast drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Vae Victus schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:28:
Ik hoop dat de nieuwe USSR med lijn via de KV-13 loopt. Geweldige tank is dat! Heb er nu een 70% winrate op met een XVM rating van 9 :)

Dat wordt makkelijk xp grinden.
Had het op YT al gezegd maar de T-43 vind ik dus al geweldig, nog niet zoveel potjes mee gedaan (25) maar het blijft me verbazen hoe goed ik ermee uit de voeten kan!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

psychoclown schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:01:
[...]

Had het op YT al gezegd maar de T-43 vind ik dus al geweldig, nog niet zoveel potjes mee gedaan (25) maar het blijft me verbazen hoe goed ik ermee uit de voeten kan!
Ja heb het gelezen. Kan zelf ook wel aardig overweg met de T-43. Nog niet zoveel potjes er mee gedaan (32). Ook al m'n mastery badge binnen. XVM rating van 7 met die tank.

KV-13 is eigenlijk dezelfde tank met meer armour. T-43 is dan iets sneller, maar dat scheelt niet veel.
Een USSR premium tank op T7/8 zou geweldig zijn. Zeker als er twee medium lijnen komen. Crewtrainer :9~

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ik ben maar aan het sparen voor de indien panzer, daarna de leopard PTA en dan de leopard1. lijkt me een heerlijksnelle sniper/flank tank waarmee je mensen flink kan irriteren, maar je bent wel kwetsbaar door lage armor. hij haalt wel iets van 60-65 kp\u en is behoorlijk mobiel (traverse en acceleration)

vind het wel jammer trouwens dat in het stats overzicht van de tank in je garagescherm de impact van je crew op de tankstats niet wordt weergegeven... iemand anders die weet hoe je dit kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 10:01
welke raden jullie aan, de t40 of m8a1? (ook kijkend naar het verdere verloop van de tech tree?) ik zit nu bij de tier 3 TD van de US en kan twee kanten op met upgraden.

[ Voor 27% gewijzigd door tobitronics op 27-06-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Tot nu toe vind ik die IndienPanzer maar een *** tank. Heb ontzettend veel bounces ermee of shells die lage damage doen. Heb nu ruim 300dmg meer gemiddeld op de IS-2 dan de Indien Panzer ondanks dat die een tier hoger is......

Waar ik wel sinds de patch veel last van heb is dat als ik door wat bosjes heen schiet vaak de shell lijkt te verdwijnen. Geen bounce bericht, geen pen bericht, niet iets die mis ging, helemaal niks. Al staat de target stil dan gebeurt er niks (ook al is de aim circel kleiner dan de tank op dat moment).

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
tobitronics schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:50:
welke raden jullie aan, de t40 of m8a1? (ook kijkend naar het verdere verloop van de tech tree?) ik zit nu bij de tier 3 TD van de US en kan twee kanten op met upgraden.
idd de tree verder kijken waar je heen wilt, de keuze is eigenlijk wil ik turret TD's of fixed gun td's

ik ben totaal geen fan van fixed gun td's dus ik heb de m8a1 gekozen.. leuk tankje, de t49 is nog beter, en de hellcat is ook top..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

tobitronics schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:50:
T40 vind ik fijner dan de M8A1.

Heb ze allebei geprobeerd, de M8A1 vind ik vrij langzaam, geen pantser en de koepel draait heel langzaam. Ook zijn de kanonnen niet geweldig. Dit blijft ook zo bij de T49.

De T40 heeft een derp kanon, wat erg fijn is, gigantische guntraverse[hoekje omschieten] en beter pantser. De Wolverine heeft ook een derp kanon. En vanuit daar kun je Hellcat of Jackson kiezen. Hellcat gaat naar de T25/2, met turret maar slechte topgun. T28 proto is wel weer nice. De T25 AT na de Jackson is erg gevaarlijk, en de tanks erna ook.

Maar, ik ben dan ook fan van langzaam schietende, hoge schade kanonnen bij TD's, vandaar mijn liefde voor derps. Op mijn AT2 zit ook de 3.7"derp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
VasZaitsev schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:58:
[...]

T40 vind ik fijner dan de M8A1.

Heb ze allebei geprobeerd, de M8A1 vind ik vrij langzaam, geen pantser en de koepel draait heel langzaam. Ook zijn de kanonnen niet geweldig. Dit blijft ook zo bij de T49.

De T40 heeft een derp kanon, wat erg fijn is, gigantische guntraverse[hoekje omschieten] en beter pantser. De Wolverine heeft ook een derp kanon. En vanuit daar kun je Hellcat of Jackson kiezen. Hellcat gaat naar de T25/2, met turret maar slechte topgun. T28 proto is wel weer nice. De T25 AT na de Jackson is erg gevaarlijk, en de tanks erna ook.

Maar, ik ben dan ook fan van langzaam schietende, hoge schade kanonnen bij TD's, vandaar mijn liefde voor derps. Op mijn AT2 zit ook de 3.7"derp.
grappig hoe smaken verschillen, ik vindt de T49 juist heel leuk.. en het kanon is voor zijn tier echt heel goed hoor.. ik maak geregeld 5/6 kills met die t49... en ik kan alles van tier 4/5 pennen..

lekker snel flanken en paar keer knallen en wegwezen.. beetje zelfde tactiek als de hellcat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:41
Even een memorabel momentje in m'n 3002db. Heel lang niet tot nauwelijks mee gespeeld. Ik dacht laat ik de indienpz lijn eens unlocken. Wel een 15 gold ammo gebruikt op een IS3.

Victory!
Map: Malinovka
Date: donderdag 27 juni 2013 15:56:57
Vehicle: VK 30.02 (D)
Exp: 5.306 (x2) + Credits: 70.552
Achievements: : Sniper, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
4400dmg
2400spotting
1 hit receiver, 400dmg van een T34

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jip99 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:05:
[...]

grappig hoe smaken verschillen, ik vindt de T49 juist heel leuk.. en het kanon is voor zijn tier echt heel goed hoor.. ik maak geregeld 5/6 kills met die t49... en ik kan alles van tier 4/5 pennen..

lekker snel flanken en paar keer knallen en wegwezen.. beetje zelfde tactiek als de hellcat..
Het is idd maar net wat je fijn vind. Ik vind snelvuur fijn bij lights en mediums, ben dan ook erg blij met mijn Cromwell en zelfs de AMX 12t begin ik te waarderen :P

Bij een TD heb ik liever behoorlijke bite. Zeker als je pantser niet geweldig is, waar de meeste TD's in het begin last van hebben, een M8A1 is oneshotbaar door een T40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Vae Victus schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:07:
[...]

. XVM rating van 7 met die tank.
Dit is voor mij een nieuwe manier van XVM rating, hoe werkt deze dan? Het lijkt wel of ze bij die XVM steeds minder cijfertjes willen gebruiken. Was het eerst gewoon 4 cijfer digit ah 1700, wordt het daarna soort index getallen, ah 70 en dan nu doen we er weer een cijfertje af naar 7?

De T43 heb ik me ook echt prima meevermaakt, kanon is voor een tier 7 gewoon zeer goed te doen, damage output naar 200+ hits en goede rate of fire. Ik ben dan via de KV-13 lijn gekomen, en vond deze persoonlijk wel beter spelen. Armor op dit ding voor een medium was gewoon bizar. Daarnaast merkte je het verschil in speed toch nauwelijks daar het niet de snelste meds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

jantje 2 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:43:
[...]

Dit is voor mij een nieuwe manier van XVM rating, hoe werkt deze dan? Het lijkt wel of ze bij die XVM steeds minder cijfertjes willen gebruiken. Was het eerst gewoon 4 cijfer digit ah 1700, wordt het daarna soort index getallen, ah 70 en dan nu doen we er weer een cijfertje af naar 7?

De T43 heb ik me ook echt prima meevermaakt, kanon is voor een tier 7 gewoon zeer goed te doen, damage output naar 200+ hits en goede rate of fire. Ik ben dan via de KV-13 lijn gekomen, en vond deze persoonlijk wel beter spelen. Armor op dit ding voor een medium was gewoon bizar. Daarnaast merkte je het verschil in speed toch nauwelijks daar het niet de snelste meds zijn.
Je hebt verschillende overall ratings. Zoals je hieronder kan zien.
Afbeeldingslocatie: http://wot-news.com/uploads/img/032013/1111.png

Daarnaast heb je in je garage op je tank nog een rating. Dit wordt ingedeeld op een schaal van 100 (dacht ik).
Dat zijn dus die 2 cijfers die je bedoeld. Deze schaal wordt weer afgekort naar een 1 cijferig getal. Een rating van 7 kan dus best 73 zijn op die schaal van 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraoh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb de T18, T82 en M8A1 direct plat overgeslagen toen de Hellcat lijn beshcikbaar kwam, had daarvoor enkel met de Wolverine en (toen nog Slugger) gespeelt maar zag het licht van amerikaanse TD's niet... was een grotere fan van de duiters(nog steeds tevens, kan niet wachten tot de Sturer Emil komt).

De Hellcat is opeens hele andere koek als je vrijwel alleen trage turreted-TD's of Casemates gewent bent.
de T49 is een lekker voorproefje, daar had ik wel pret mee, al vangt ie klappen zo goed als een natte keukendoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Ik wordt ook steeds meer fan van en beter in m'n T-34-85. Ik heb echt moeten wennen aan het spelen met een medium, want in de T-34 ging het stukken minder. Maar in de 85 heb ik soms echt bizar goede potjes, gisteren met een maat wat geplatooned ermee (hij moest JagdPanzer IV grinden). De matchmaking was ons gunstig gezind, bijna alleen maar in T6 ingedeeld. Toptier is het helemaal feest met die tank. Uitschieter was een pot op Ruinberg waar ik 3,2K dmg had gedaan, ongeveer net zo veel als de rest van ons team bij elkaar :D Verder veel potjes gehad waarbij ik rond de 2K dmg zat. Doordat je altijd voorin rondrijdt doe je elke pot ook standaard spotting dmg, de ene pot slechts een paar HP, maar ik had er ook een pot met 2200 spotting dmg bijzitten. Echt genoten.

Heb de T-43 al unlocked, maar ik speel nog ff lekker door in de T-34-85 om m'n crew te trainen en de KV-13 ook nog te unlocken. Ga nog een hoop plezier beleven aan deze lijn gezien de verhalen hierboven over de T-43 (Kyozu, Jantje) en de T-54 (Wsly). I like!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Size op 27-06-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mr_Size schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:06:
Heb de T-43 al unlocked, maar ik speel nog ff lekker door in de T-34-85 om m'n crew te trainen en de KV-13 ook nog te unlocken. Ga nog een hoop plezier beleven aan deze lijn gezien de verhalen hierboven over de T-43 (Kyozu, Jantje) en de T-54 (Wsly). I like!
Yup, da's een leuke tree om te doen :) T-43 is echt een lekker tankje. Ik zit nu op de T-44 waarvan ik nog niet alle modules volledig geresearched heb maar ook dat begint ergens op te lijken al lijkt het er wel op dat ik iig de T-43 leuker vind. De T-54 ziet er dan wel weer uit als een stap vooruit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Naar mijn idee, werd het na de t43 pas weer echt leuk met de t62a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

http://worldoftanks.eu/en/news/44/big-heavy-british/

Als je een Centurion of hoger in die lijn hebt dan zou ik die maar eens gaan gebruiken. Free gold. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nice, ff een centurion uitschakelen en een garageslot erbij, nice hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

DanielWW2 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:15:

Als je een Centurion of hoger in die lijn hebt dan zou ik die maar eens gaan gebruiken. Free gold. ;)
Begrijp ik het goed dat je per tank 15 overwinningen moet behalen en dus alle 3 de tanks moet hebben om dat gold te winnen?
VasZaitsev schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:20:
Nice, ff een centurion uitschakelen en een garageslot erbij, nice hoor.
Je moet wel alle drie de tanks een keer killen. Één centurion slopen levert niks op.

Overigens moet ik zeggen dat ik dit soort acties wel op prijs kan stellen. Dat is weer eens wat anders dan dubbele crew-XP.

[ Voor 8% gewijzigd door Plato112 op 27-06-2013 18:29 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Deze wou ik toch wel even delen:
Victory!
Battle: Sacred Valley donderdag 27 juni 2013 16:52:52
Vehicle: Bat.-Châtillon 25 t
Experience received: 3.596 (x2)
Credits received: 83.493
Battle Achievements: Fadin's Medal, Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Fadin's Medal kill je de laatste enemy met je allerlaatste shell. Best knap :Y 5911 damage done en daarmee Ace Tanker binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Plato112 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:22:
[...]

Begrijp ik het goed dat je per tank 15 overwinningen moet behalen en dus alle 3 de tanks moet hebben om dat gold te winnen?

[...]

Je moet wel alle drie de tanks een keer killen. Één centurion slopen levert niks op.

Overigens moet ik zeggen dat ik dit soort acties wel op prijs kan stellen. Dat is weer eens wat anders dan dubbele crew-XP.
Shit verkeerd gelezen, ach moet nogsteefds wel lukken, al worden die tanks nu natuurlijk nu kapot gejaagd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

VasZaitsev schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:34:
[...]

Shit verkeerd gelezen, ach moet nogsteefds wel lukken, al worden die tanks nu natuurlijk nu kapot gejaagd :+
Ja, dat wordt killstealen tot en met :P
Maar allemaal 1x killen moet wel lukken want ze zullen ook meer gespeeld worden om het gold te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Plato112 op 27-06-2013 18:38 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Vae Victus schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:52:
[...]

Je hebt verschillende overall ratings. Zoals je hieronder kan zien.
[afbeelding]

Daarnaast heb je in je garage op je tank nog een rating. Dit wordt ingedeeld op een schaal van 100 (dacht ik).
Dat zijn dus die 2 cijfers die je bedoeld. Deze schaal wordt weer afgekort naar een 1 cijferig getal. Een rating van 7 kan dus best 73 zijn op die schaal van 100.
Die tankrating is volgens mij tank specifiek, net zo goed dat de server gemiddelde en server top worden weergegeven. Met de T-43 een average damage van 1900+ waarmee ik ~600 damage boven de average server top zit en dat verklaard mijn X rating. Klik maar eens rond bij andere tanks en je kunt de verschillen EN correlaties zien :)
DanielWW2 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:15:

Grappig, nieuwe missies zijn toch wel een motivatie om iets te doen of iets vaker te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Kaap schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:24:
Deze wou ik toch wel even delen:

[...]

Fadin's Medal kill je de laatste enemy met je allerlaatste shell. Best knap :Y 5911 damage done en daarmee Ace Tanker binnen.
Dat zijn de betere potten, gratz.

Leuke missie, alleen heb ik nooit de laatste drie tanks van een lijn in mijn garage.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Hmmmm er was laatst iemand die de Centurion mkI niet zo winstgevend vond... :*)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54510589/WoT/Screenshots/Centurion%20MKI%20%281%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54510589/WoT/Screenshots/Centurion%20MKI%20%282%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54510589/WoT/Screenshots/Centurion%20MKI%20%283%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 11-09 12:39
Heb T-43 ondertussen ook weekje, ook full ops, maar vond T-34-85 toch fijner spelen, geen idee hoe het komt maar denk dat ik nog niet zo vaak toptier ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 11-09 21:15

User

S3

Afbeeldingslocatie: http://sadpanda.us/images/1697618-ROSRUJJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sadpanda.us/images/1697615-LEQSSG5.jpgGing lekker, maar toen had ik plots geen ammo meer. :|

[ Voor 21% gewijzigd door User op 27-06-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 12:45

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

User schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:02:
[afbeelding]
[afbeelding]Ging lekker, maar toen had ik plots geen ammo meer. :|
NB, hoeveel silver heeft dat opgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Joindry schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:05:
[...]

NB, hoeveel silver heeft dat opgebracht?
87k, ik gebruikte 10 goldshells en een goldconsumable. :P

Afbeeldingslocatie: http://sadpanda.us/images/1697619-OCE292K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Laatst online: 06-08 19:20
't is dat ik de Ace al had, maar anders :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D47tX8dHoZSZLV2srpJcQo6K/thumb.jpg

Lekker hoor, top tier!

Ben toe aan m'n 2e skill voor m'n driver op deze tank, clutch braking heb ik al. Is off road driving nuttig? Of moet ik voor camo of repair gaan?

[ Voor 25% gewijzigd door Mr_Size op 27-06-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

User schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:06:
[...]
87k, ik gebruikte 10 goldshells en een goldconsumable. :P

[afbeelding]
Niet slecht, ik heb vorige week mijn record gespeeld met mijn Lowe, had 172k income, excl mijn kosten. Heb der alleen geen screenie van gemaakt. Lekkerbezig was wel online atm, dus hij is mijn getuige. (hoe LB ook mag noemen op het forum hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temoss
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 10:41
VasZaitsev schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:29:
[...]

Het is idd maar net wat je fijn vind. Ik vind snelvuur fijn bij lights en mediums, ben dan ook erg blij met mijn Cromwell en zelfs de AMX 12t begin ik te waarderen :P

Bij een TD heb ik liever behoorlijke bite. Zeker als je pantser niet geweldig is, waar de meeste TD's in het begin last van hebben, een M8A1 is oneshotbaar door een T40
Ik ben sinds kort echt een voorstander van de t49 en het is absoluut een geniale tank om mee te spelen.
Verdien er gemiddeld denk ik 15k credits per pot mee, zonder premium.
Hier is een thread waarbij de speelstijl en loadout beschreven word, dit is een post van een unicum speler en deze tank word beschreven als de ultieme statspadder tank. Dit is vooral dankzij de nieuwe patch, waarbij de accuraccy gebuffed is, dat was het enige zwakke punt aan deze tank.

http://forum.wotlabs.net/...-t49-appreciation-thread/

Als je goed speelt kun je makkelijk 2k damage doen, terwijl je nooit gespot word in een pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Plato112 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:22:
[...]

Volgens mij is het 15x winnen met een van die tanks en dan eenmalig 500 gold. Ik baal nu wel dat ik de Russische lijn in ben gegaan i.p.v de Britse medium. Ik heb zowel de T34 als de KV-1 al verkocht omdat ik er nooit mee speel. :/

Oh en mijn nieuwste aankoop. So beautiful, so powerful, so fearsome. O+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5V9x6T6KfWlxHg1epAQ49c5E/full.jpg

Dit ding is waardeloos ingame zonder upgrades he? :X

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2013 01:12 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Bijna elke tank zuigt als hij stock is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ja maar de Panther is sowieso een lastige om onder de knie te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
DanielWW2 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 01:05:
[...]

Volgens mij is het 15x winnen met een van die tanks en dan eenmalig 500 gold. Ik baal nu wel dat ik de Russische lijn in ben gegaan i.p.v de Britse medium. Ik heb zowel de T34 als de KV-1 al verkocht omdat ik er nooit mee speel. :/

Oh en mijn nieuwste aankoop. So beautiful, so powerful, so fearsome. O+
[afbeelding]

Dit ding is waardeloos ingame zonder upgrades he? :X
nee je moet met alle 3 de tanks 15x winnen.. dat staat vet gedrukt.. :) dus er zullen maar weinig mensen zijn die alle 3 die tanks hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temoss schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:10:
[...]

Ik ben sinds kort echt een voorstander van de t49 en het is absoluut een geniale tank om mee te spelen.
Verdien er gemiddeld denk ik 15k credits per pot mee, zonder premium.
Hier is een thread waarbij de speelstijl en loadout beschreven word, dit is een post van een unicum speler en deze tank word beschreven als de ultieme statspadder tank. Dit is vooral dankzij de nieuwe patch, waarbij de accuraccy gebuffed is, dat was het enige zwakke punt aan deze tank.

http://forum.wotlabs.net/...-t49-appreciation-thread/

Als je goed speelt kun je makkelijk 2k damage doen, terwijl je nooit gespot word in een pot.
Leuke thread, denk dat ik 'm ook weer eens terugkoop.....
In 't begin veel mee gespeeld, ondanks dat ik toen veel meer fouten maakte, toch een winrate op dat ding van 55%. Moet nu dus hoger kunnen.
Eerst de 1000 battles op de Hellcat volmaken, nog 10 te gaan....Gisteren 6 potjes, 5 winst

Toch nog maar eens enthousiasme uiten over de T71!!!
Gistermiddag met van alles en nog wat lopen modderen en bijna alleen maar verlies. Dacht gisteravond laat nog ff paar potjes in de T71. Matchmaking zat me mee (nauwelijks tier 10 battles) en ik dacht "ik stop, zodra ik nog 1 potje verlies" Resulteerde in een mooie reeks van 16 battles met de laatste dus een verlies.
Winrate van gisteren op de T71: 79% :o
Man, man....wat kun je met die kleine rat veel doen.....ik zat bijna elke pot wel in top 3, soms meer damage gedaan dan de 2e v/h team (tiers 8 of 9).
1 pot was fenomenaal, encounter waardoor ik dankzij mijn snelheid de cap nog net kon resetten, 5 kills waarvan 2 tier 9, defender en reaper medaille,......Aan 't eind kreeg ik van enkelen de complimenten, waarvan de mooiste was:"let me kiss your t71" :*)

I'm in love O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:25:
[...]

Leuke thread, denk dat ik 'm ook weer eens terugkoop.....
In 't begin veel mee gespeeld, ondanks dat ik toen veel meer fouten maakte, toch een winrate op dat ding van 55%. Moet nu dus hoger kunnen.
Eerst de 1000 battles op de Hellcat volmaken, nog 10 te gaan....Gisteren 6 potjes, 5 winst

Toch nog maar eens enthousiasme uiten over de T71!!!
Gistermiddag met van alles en nog wat lopen modderen en bijna alleen maar verlies. Dacht gisteravond laat nog ff paar potjes in de T71. Matchmaking zat me mee (nauwelijks tier 10 battles) en ik dacht "ik stop, zodra ik nog 1 potje verlies" Resulteerde in een mooie reeks van 16 battles met de laatste dus een verlies.
Winrate van gisteren op de T71: 79% :o
Man, man....wat kun je met die kleine rat veel doen.....ik zat bijna elke pot wel in top 3, soms meer damage gedaan dan de 2e v/h team (tiers 8 of 9).
1 pot was fenomenaal, encounter waardoor ik dankzij mijn snelheid de cap nog net kon resetten, 5 kills waarvan 2 tier 9, defender en reaper medaille,......Aan 't eind kreeg ik van enkelen de complimenten, waarvan de mooiste was:"let me kiss your t71" :*)

I'm in love O-)
haha ik deel je mening, de t71 is echt een super ding O+ dat is de enige tank waar ik veel complimentjes mee gehad heb.. en inderdaad vaak in de top 3..

zin om een keer te platoonen? lijkt me wel lache.. mini wolfpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Jip99 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:19:
[...]

nee je moet met alle 3 de tanks 15x winnen.. dat staat vet gedrukt.. :) dus er zullen maar weinig mensen zijn die alle 3 die tanks hebben..
En om nou duizenden gold te gebruiken om 500 te krijgen :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
wontcachme schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:29:
[...]

En om nou duizenden gold te gebruiken om 500 te krijgen :+
er zijn mensen gek genoeg in de wereld van wot /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48

p0st

Dutch Reefer

Jip99 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:29:
[...]

haha ik deel je mening, de t71 is echt een super ding O+ dat is de enige tank waar ik veel complimentjes mee gehad heb.. en inderdaad vaak in de top 3..

Lijkt me leuk om ook een keer mee te doen met een platoontje dan, want ik krijg de T71 nog niet helemaal onder de knie dus dan kan ik er nog wat van leren :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een graftakken-bak die T71, 3 losses op rij......
Mwoa.....lag vnlk aan de teams.....alle potjes waren failteams waar je met je T71 niet veel meer kunt uithalen tegen bijv. een Jagdtiger, 3st T71 en T28 tegenover je....
Jip99 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:29:
[...]

atticus182 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:43:
[...]

Lijkt me leuk om ook een keer mee te doen met een platoontje dan, want ik krijg de T71 nog niet helemaal onder de knie dus dan kan ik er nog wat van leren :)
Platoonen met T71 zou leuk kunnen zijn. Ben vaak 's avond wel te vinden op het GOT-kanaal, dus invite me maar (ingame username is edraket31)

Vraag me nog wel even af hoe je in platoon het meest effectief kunt zijn........Ik cross echt van links naar rechts over de map, geen vooraf bepaalde tactiek (behalve eerst wat spotten, maar dat kun je moeilijk met z'n 3-en naast elkaar gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Gisteravond in m'n Type 59 geplatooned met een T69. Man oh man, dat is een beetje oneerlijk voor de tegenstander. :P Over de hele avond heb ik 1 potje verloren. :*)

Stats van gisteravond

Zo'n beetje alles wat we tegenkwamen werd aan puin geschoten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:11:
Wat een graftakken-bak die T71, 3 losses op rij......
Mwoa.....lag vnlk aan de teams.....alle potjes waren failteams waar je met je T71 niet veel meer kunt uithalen tegen bijv. een Jagdtiger, 3st T71 en T28 tegenover je....

[...]

[...]

Platoonen met T71 zou leuk kunnen zijn. Ben vaak 's avond wel te vinden op het GOT-kanaal, dus invite me maar (ingame username is edraket31)

Vraag me nog wel even af hoe je in platoon het meest effectief kunt zijn........Ik cross echt van links naar rechts over de map, geen vooraf bepaalde tactiek (behalve eerst wat spotten, maar dat kun je moeilijk met z'n 3-en naast elkaar gaan doen).
Sommige potjes qua MM zijn inderdaad heel nadelig voor de T-71 , maar ja dan maak ik er het beste van.. ik probeer dan wat meer te spotten en de grote jongens te irriteren, zodat ze niet hun aandacht op de belangrijkere tanks kunnen richten.. en arty hunten.. :) voor zover dat nog gaat met 8.6

en wolfpack met de t71 lijkt me goed te doen, en hoe het precies werkt met 2 of 3 vindt je gaande weg wel uit toch? wij zouden met 3 t71 tankjes rond de 2800 dmg in 10 seconden kunnen doen.. nou daar sloop je alles mee.. :P

dus vooral tanks die alleen zijn opsnorren en cirkelen maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48

p0st

Dutch Reefer

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:11:

Okay tof, ik zal het onthouden! En tsja, qua tactiek.. Ik zal eens kijken of ik ergens wat tactics op internet kan vinden voor een T71 wolfpack :)
En daarnaast kunnen we natuurlijk ook gewoon de TS aanslingeren en gewoon kijken waar de wegen ons leiden :P

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

wat ook heel goed werkt is 2xT71 en 1xT54E1

Hebben wij ook een keer gedaan, was erg leuk en erg succesvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:37
User schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:20:
Gisteravond in m'n Type 59 geplatooned met een T69. Man oh man, dat is een beetje oneerlijk voor de tegenstander. :P Over de hele avond heb ik 1 potje verloren. :*)

Stats van gisteravond

Zo'n beetje alles wat we tegenkwamen werd aan puin geschoten. >:)
Zou je van dat potje een replay kunnen posten?
Ben benieuwd hoe je die combi speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een stats site waar je ook je resultaten per tank kunt zien?
Niet alleen je winrate (zoals planetwot), maar eiglk "alles"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:35:
Weet iemand een stats site waar je ook je resultaten per tank kunt zien?
Niet alleen je winrate (zoals planetwot), maar eiglk "alles"?
AFAIK kan dat alleen met een tool die je battle reports analyseert. Battle statistics (offline) of iets van vbaddict.net (online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

ik gebruik daar active dossier uploader voor van vbaddict.net

een andere optie is wot statistics.

http://www.wotstatistics.net/

[ Voor 19% gewijzigd door dynosu op 28-06-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

TheJukeBox schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:33:
[...]

Zou je van dat potje een replay kunnen posten?
Ben benieuwd hoe je die combi speelt.
Als ik het niet vergeet zal ik als ik thuis ben al mijn potjes van gisteravond wel even uploaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:37
User schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:41:
[...]
Als ik het niet vergeet zal ik als ik thuis ben al mijn potjes van gisteravond wel even uploaden. :)
één goede is genoeg hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

TheJukeBox schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:48:
[...]

één goede is genoeg hoor :9
Ik had er gister al eentje geupload bedacht ik me net. Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tips mbt stats per tank.
Het lijkt me dat die statistics uploader van vbaddict voor mij het beste werkt.....daar kun je echt per tank je vorderingen bekijken. In die ander krijg je alleen een overzicht van je stats per tank op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar weer eens de vraag mbt wel/niet cappen......

Stel......ik rij in mijn light lekker de cap op.....tegenstander is behoorlijk weggevaagd en ik kan veilig cappen.
Tegenstander heeft nog 2 heavies over aan de andere kant van de map. Voor mij geen nut om erachter aan te gaan want schade zal ik ze niet toebrengen. Door op de cap te blijven pak ik cappoints.
Toch zijn er altijd gasten die de cap uit sprinten (in een heavie) en gaan roepen "no cap, idiots"

Als we puur naar mijn eigen XP-income kijken.....wat levert me meer op....blijven cappen of met het gehele team 15 kills maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Lijkt mij dat cappen voor je eigen XP beter is (aangezien je in de beschreven situatie toch geen kills mee kan maken). Winnen doet het team toch al :)

[ Voor 12% gewijzigd door Magic6399 op 28-06-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Leuke app, blijkt dat de tank waar ik de hoogste efficiency op heb gespeeld de Tiger I is :)
Had ik niet zijn aankomen... 2194.97 over 212 battles.
Laat mij dan het levende bewijs zijn dat die Tiger niet zo slecht is of iedereen zegt.

En de slechtste zijn de gw type e en de indienpanzer, Elk 1150. Twee tanks waar ik nu mee speel. Niet moeilijk dat mijn efficiency omlaag gaat tegenwoordig. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Joindry op 28-06-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Als het hoge tier tanks zijn met nog een flinke HP pool over dan is het killen ervan zeker wel fruitfull voor de uitkomst in exp echter als je echt niet op tijd kan zijn maar dit dus wel ziet dan kun je proberen beide te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:46:
Leuke app, blijkt dat de tank waar ik de hoogste efficiency op heb gespeeld de Tiger I is :)
Had ik niet zijn aankomen... 2194.97 over 212 battles.
Laat mij dan het levende bewijs zijn dat die Tiger niet zo slecht is of iedereen zegt.
Tja, het is maar hoe je de stats bekijkt.....
Zo heb ik de hoogste efficiency in mijn batchat (omschrijving is "great"), maar mijn winrate is verre van de beste (ligt rond de 50%). Sowieso valt 't me op dat mijn hogere tiers hoger scoren qua efficiency terwijl ik voor mijn gevoel in een aantal andere tanks veel beter onderweg ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Na twee maanden bijna niet gespeeld te hebben, heb ik aankomende maand weer veel tijd, dus maar even maand premium genomen om spaarpot flink te spekken. :)

Gisteren KV-3 gekocht, 75% crew begonnen(wil T-150 actief blijven gebruiken, dus die crew bleef zitten), wat een ellende. :D Ben blij dat crew einde van avond 100% was en tracks, motoren, koepel en 122mm D-25T had vrijgespeeld, tank reageert al weer heel stuk beter.

Maar wat kan KV-3 hoop rounds wegkoppen, 7000+ damage ontvangen is geen uitzondering. Was er eerste instantie niet zo blij mee, maar na dagje begint die toch bij me te groeien. En met 122mm gun kan die behoorlijk wat schade aanrichten.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Laatst online: 08-09 19:07
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:44:

Stel......ik rij in mijn light lekker de cap op.....tegenstander is behoorlijk weggevaagd en ik kan veilig cappen.
Tegenstander heeft nog 2 heavies over aan de andere kant van de map. Voor mij geen nut om erachter aan te gaan want schade zal ik ze niet toebrengen. Door op de cap te blijven pak ik cappoints.
Toch zijn er altijd gasten die de cap uit sprinten (in een heavie) en gaan roepen "no cap, idiots"

Als we puur naar mijn eigen XP-income kijken.....wat levert me meer op....blijven cappen of met het gehele team 15 kills maken?
Ik cap altijd, een win is beter dan een draw of loss. Hoe vaak ik al wel niet heb verloren door hebzuchtige no cap idioten, dankzij hen loopt het hele team ook nog eens 50% extra xp en extra credits mis als ze verliezen, en omdat hun tank dood is krijgen zij en de rest van het team nog eens extra repair kosten.

Het kleine aantal extra xp is het risico niet waard.

Enkel in uitzonderlijke gevallen zal ik cap stoppen, bijvoorbeeld als iemand 5 kills heeft en we zonder problemen kunnen winnen zal ik cap stoppen om iemand een top gun te laten behalen of als het 10 vs 1 is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:00:
[...]
Tja, het is maar hoe je de stats bekijkt.....
Zo heb ik de hoogste efficiency in mijn batchat (omschrijving is "great"), maar mijn winrate is verre van de beste (ligt rond de 50%). Sowieso valt 't me op dat mijn hogere tiers hoger scoren qua efficiency terwijl ik voor mijn gevoel in een aantal andere tanks veel beter onderweg ben....
Hogere tier tanks heb je sowieso een hoger efficiency ratio om dat je per raak schot al meer damage doet. Tenminste ik neem aan dat het zo werkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:44:

psychoclown schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:47:
Als het hoge tier tanks zijn met nog een flinke HP pool over dan is het killen ervan zeker wel fruitfull voor de uitkomst in exp echter als je echt niet op tijd kan zijn maar dit dus wel ziet dan kun je proberen beide te hebben :)
Wat volgens mij wel zo is dat als je als team meer damage doet je hier ook xp voor krijgt. Als je bijvoorbeeld wint op cap. (encounter bv) met nog 12 tanks over aan de andere kant. Dan krijg je hier maar een paar honderd xp voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Vae Victus schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:11:
[...]

Hogere tier tanks heb je sowieso een hoger efficiency ratio om dat je per raak schot al meer damage doet. Tenminste ik neem aan dat het zo werkt.
Maar je moet ook tig keer meer damage doen om diezelfde efficiency ratio te kunnen behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Als je met die Tiger altijd op de cap stond ( zeker nog in de tijd dat cappen insane boost gaf ) dan is het inderdaad niet moeilijk om er 2k eff. op te halen.

Ik zelf heb echt een schijt hekel aan early cap. Als er bijvoorbeeld nog 5-9 tanks over zijn en dan met 100 man gaan cappen is echt zwaar triest. Dat betekent zoveel voor de winning als losing team haast geen experience.

Je moet alleen cappen als je alleen daarop nog kan winnen of dat er nog 1/2 tanks over zijn die buiten je bereik zijn.

Gister ook zo'n gare pot. Wij moesten tegen een PTS platoon en en nog een unicum platoon( alle tier 10s ) die via steppes allemaal de 1/2 lijn pakte. Wij hielden met ons platoon en 1 andere tier 10 die kant en heel ons andere team is op de encounter cap gaan staan. Bij ons was 50% dood, andere team was 2 tanks kwijt. En wonnen we op cap.

Uiteindelijk niets kunnen doen en zwaar onverdient gewonnen. Al was het van hun ook niet bijster bijdehand om ons niet gewoon te overlopen.
1x Foch 155 en 2x E5 tegen hun T57 heavy, E3, Foch 155, E5, obj 268, IS7.

Begin zelf die E5 ook steeds minder leuk te vinden, cupola wordt zo easy gepenned, net zoals de LFP zelfs tier 9 stock guns ( ah 200mm+ ) kunnen je pennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie over cappen of niet is interessant, maar mij is nog steeds niet helder of er al een duidelijk antwoord is op de oorspronkelijke vraag. Is het verstandig voor je eigen xp om zelf te cappen als je in een heavy rijdt en de laatste 1 of 2 tegenstanders bevinden zich aan het andere eind van de map, of kun je ook in dat geval beter anderen die tegenstanders laten uitschakelen. Wat levert voor jezelf dan meer xp op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:18:
Je moet alleen cappen als je alleen daarop nog kan winnen of dat er nog 1/2 tanks over zijn die buiten je bereik zijn.
Niet mee eens, je moet cappen als dat de overwinning zeker stelt. Ik heb iets te vaak gezien dat 12 tegen 5 alsnog resulteert in een verlies en zal daarom een zekere win op cap niet laten liggen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik de cap win terwijl onze 'zekere' overwinning teniet gedaan wordt omdat ons team plotseling wel heel snel dood gaat of omdat de tegenstander wel besluit te cappen en ons team helaas niet op tijd daar kan zijn.
Uiteindelijk niets kunnen doen en zwaar onverdient gewonnen. Al was het van hun ook niet bijster bijdehand om ons niet gewoon te overlopen.
1x Foch 155 en 2x E5 tegen hun T57 heavy, E3, Foch 155, E5, obj 268, IS7.
Zwaar verdient gewonnen juist. Het spel gaat er om om te winnen en dat winnen kan op 2 manieren. 1) tegenpartij helemaal killen en 2) cappen. Als de tegenpartij alleen voor 1) gaat en jouw team daarna op 2) wint heeft de tegenpartij juist heel slecht gespeeld. Zeker als een groot gedeelte van hun team zich laat tegenhouden door een klein gedeelte van jouw team :)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:23:
De discussie over cappen of niet is interessant, maar mij is nog steeds niet helder of er al een duidelijk antwoord is op de oorspronkelijke vraag. Is het verstandig voor je eigen xp om zelf te cappen als je in een heavy rijdt en de laatste 1 of 2 tegenstanders bevinden zich aan het andere eind van de map, of kun je ook in dat geval beter anderen die tegenstanders laten uitschakelen. Wat levert voor jezelf dan meer xp op?
Cappen levert een beetje exp op en die tegenstanders uitschakelen ook. Het zal bij 1 of 2 tanks die over zijn niet zoveel verschil maken. Als je echter het potje verliest krijg je plotseling geen 50% extra exp + de kleine bonus op credits.

Bij een win op cap verdien je echter wel weer meer omdat het potje korter duurt en je dus eerder in het volgende spelletje zit. Uiteindelijk zal het waarschijnlijk weinig verschil maken en kun je beter voor de cap gaan omdat je dan zekere winst hebt (als we uitgaan van 1 of 2 tegenstanders over)

[ Voor 29% gewijzigd door redwing op 28-06-2013 12:35 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
mad_max234 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:06:
Na twee maanden bijna niet gespeeld te hebben, heb ik aankomende maand weer veel tijd, dus maar even maand premium genomen om spaarpot flink te spekken. :)

Gisteren KV-3 gekocht, 75% crew begonnen(wil T-150 actief blijven gebruiken, dus die crew bleef zitten), wat een ellende. :D Ben blij dat crew einde van avond 100% was en tracks, motoren, koepel en 122mm D-25T had vrijgespeeld, tank reageert al weer heel stuk beter.

Maar wat kan KV-3 hoop rounds wegkoppen, 7000+ damage ontvangen is geen uitzondering. Was er eerste instantie niet zo blij mee, maar na dagje begint die toch bij me te groeien. En met 122mm gun kan die behoorlijk wat schade aanrichten.
Ja, je tracks eten shells als ontbijt >:)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ligt dus aan de situatie. Hoe meer hp van de tegenstander (en van jou team) wordt weggeschoten hoe hoger de exp resultaten zullen zijn. Zit je echter in een situatie dat je dichtbij de cap bent en je never nooit niet op tijd zal zijn bij de resterende 1-2 tanks van de tegenstander dan zou ik zeker gaan cappen. Zijn er echter nog 4 top tiers over van de tegenstander met full health terwijl je die met het team zeker weten zou kunnen uitschakelen dan zou ik daar sowieso voor gaan want neem je die mee in plaats van te gaan cappen dan zul je meer exp verdienen dan met de cap overwinning.

Natuurlijk is het wel zo dat als het er kansloos uitziet en je hebt de (voldoende) kans om de match te winnen met een cap dan zeker doen. Kun je dit niet goed inschatten of is het maar zeer de vraag of dit je gaat lukken dan moet je proberen zoveel mogelijk damage te doen of in het ideale geval decappen terwijl je damage doet om jou resultaat te kunnen maximaliseren in een verlies pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het verstandig voor je eigen xp om zelf te cappen als je in een heavy rijdt en de laatste 1 of 2 tegenstanders bevinden zich aan het andere eind van de map, of kun je ook in dat geval beter anderen die tegenstanders laten uitschakelen.
Waar precies het omslagpunt ligt weet ik niet maar je ontvangt idd XP voor de totale damage die je team doet. Om een extreem voorbeeld te geven: encounter Prokhorovka of Mines is soms binnen de eerste 5 minuten afgelopen zonder dat iemand schade doet. Dat is natuurlijk voor iedereen nadelig.

Volgens mij is het iets van bij 1-2 tanks niet meer waard om cap te stoppen, bij een zeg een stuk of 7 (en grote voorsprong uiteraard) rij je er beter uit.
Wat levert voor jezelf dan meer xp op?
Niet helemaal de juiste vraag. Als iedereen team XP zou maximaliseren heb je hier zelf ook meer voordeel van. Misschien niet voor die ene battle maar wel op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Sneezzer schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:30:
[...]

Ja, je tracks eten shells als ontbijt >:)
Mits je onder de juiste hoek staat, dat gaat nog wel eens fout bij mij. Luistert best wel nauw heb ik gemerkt, 5 graden meer of minder kan al het verschil maken tussen een bounce of pen. Kan niet wacht dat ik de kv-4 kan kopen, hopelijk vanavond anders morgen. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
mad_max234 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Mits je onder de juiste hoek staat, dat gaat nog wel eens fout bij mij. Luistert best wel nauw heb ik gemerkt, 5 graden meer of minder kan al het verschil maken tussen een bounce of pen. Kan niet wacht dat ik de kv-4 kan kopen, hopelijk vanavond anders morgen. :)
Level eerst je crew nog wat met perks, de KV-4 vond ik persoonlijk wat lastiger nog (is volgens mij de grootste t8 tank in game, dus je bent een schietschijf voor iedereen die effe snel een schot afvuurd.

Ps. sidescrapping lukt goed met de KV-3 dus vooral doen!

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
djengizz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:36:
[...]
Waar precies het omslagpunt ligt weet ik niet maar je ontvangt idd XP voor de totale damage die je team doet. Om een extreem voorbeeld te geven: encounter Prokhorovka of Mines is soms binnen de eerste 5 minuten afgelopen zonder dat iemand schade doet. Dat is natuurlijk voor iedereen nadelig.
Waarom nadelig ? Binnen 5 minuten 500 exp halen is net zoveel als binnen 10 minuten 1k exp halen :)
Volgens mij is het iets van bij 1-2 tanks niet meer waard om cap te stoppen, bij een zeg een stuk of 7 (en grote voorsprong uiteraard) rij je er beter uit.
Bij 7 tanks over bij de tegenstander en een zekere winst op cap ga ik dus echt niet die cap uit. 7 goede tanks tegen 12 tanks die niet zo denderend spelen kan zo een verloren zaak zijn.
[...]
Niet helemaal de juiste vraag. Als iedereen team XP zou maximaliseren heb je hier zelf ook meer voordeel van. Misschien niet voor die ene battle maar wel op de lange termijn.
Ja, iedereen speelt ook altijd zo lekker samen he :D Je hebt misschien wel gelijk, maar dat gaat toch niet gebeuren dus kun je beter je eigen exp optimaliseren.

[removed]

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur me dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je me een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)