Hattrick: Thorgal Eagles
hit log van hits die je zelf hebt gekregen waar vind ik die?ZTeeVeR schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:38:
[...]
voor de mensen die hun hitpanel linksondering willen hebben, vlak naast het log met de hits die je zelf hebt gekregen
X: 235
Y: 758
Dat is een aangepaste versie van het damage panel.WimHam schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:58:
[...]
hit log van hits die je zelf hebt gekregen waar vind ik die?
Ik heb zelfde route bewandeld en gewoon barracks uitgebreid.MSalters schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:52:
Wat te doen? Heb de T21 gekocht, en heb nu een M7 crew over. M7 is medium, T21 light. En pas de T69 heeft weer een medium crew nodig. Gevolg is dat m'n barracks nu zo'n beetje vol zitten, en ik heb toch bedden nodig om m'n Britse crews te transferren.
Achteraf erg blij mee, ik vond de T71 zo leuk spelen dat ik daar een crew voor wilde houden, dus ik kon de M7 crew in de T69 zetten. Heb om financiele redenen de T71 momenteel verkocht, maar die komt zeker terug. Bedenk sowieso dat je tegen tier 10 *alweer* andere crew nodig hebt, want heavy. Ik ben om die reden de T1 Heavy -> 1105 lijn aan het volgen. Die speel ik tot de T57 Heavy binnen is, dan zet ik crew over (ws zal ik tegen dan in T32 rondrijden ofzo, met 2 perks/skills)
Oslik blyat! Oslik!
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
geen idee, is het niet de relatieve positie? ik speel 1440x900.ShockWave schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:41:
[...]
Dank scheelt weer prutsen maar positie hangt ook af van je gebruikte resolutie volgens mij en zal bij 1920x1080 op een andere plek staan dan bij 1680x1050....??
wat ik heb gedaan is in de file van mijn andere panel gekeken (zie een paar posts hierboven) en daar de coördinaten vanaf gepakt
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Ook 3 dagen premium gedaan en het heeft zich uitbetaald.
Eerst van T-34-85 -> T-43, vandaag laatste 4k exp gedaan en gekocht
En toen vandaag nog 30K exp op IS -> IS-3 gedaan, wat heerlijk ging met premium en de extra credit income
Dus vandaag 2 tanks aangeschaft T-43 en IS-3.
Nu zo snel mogelijk full ops halen
Ohja en eerste potje op IS-3
Victory!
Map: Pearl River
Date: zondag 23 juni 2013 22:44:24
Vehicle: IS-3
Exp: 1.982 (x2) + Credits: 32.439 (Compensation: 2.265)
Achievements: : Mastery Badge: "3rd Class"
Ha Erik Bergmanbregweb schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:47:
Ben nu ook een weekje aan het spelen en ben nog op zoek naar een clan. kan ik een uitnodiging krijgen voor GoT 2? IGN is KireNamgreb
Als je een weekje aan het spelen bent lijkt het me goed dat je eerst eens wat meer ervaring opbouwt en matches speelt voordat je lid wilt worden van een clan. Mocht je op termijn graag lid willen worden van GOT of GOT2, dan kun je ingame meepraten in de channel "gathering of tanks" en lid worden op http://www.gatheringoftanks.nl/forum/
Er zijn altijd wel mensen bereid om een training of een low tier platoon met je te spelen om je een beetje op weg te helpen!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Victory!
Map: Pearl River
Date: 23 June 2013 23:47:08
Vehicle: IS-2
Exp: 2,065 + Credits: 60,427
Achievements: : Radley-Walters's Medal, Top Gun, Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Shuttle st20g5
iemand nog een ideetje hiervoor?kuwerti schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 08:51:
IK zoek de mod die het zichtsveld (op de map) langer maakt. je hebt op de map een soort V-vorm die je zichtsveld weergeeft. ik heb een mod gezien die deze lijnen langer maakt zodat ze over de hele map gaan. er is ook een middenlijn (de rijrichting)( die over de hele map gaat. Weet iemand hoe ik dat terug kan krijgen?
Onderaan de pagina http://www.modxvm.com/en/
Shuttle st20g5
Gebrek aan FC's blijft wel een meh overigens...
En het is wennen dat er maar 4 shells in één clip zit, dus als je alle 4 de shells raakt kan je tegen de 1000 dmg doen 6 seconden
Maar ik loop er iig niet zo op leeg dan op de centurion mk1.. man wat is dat een geld verslinder..
En over de patch, ik merk inderdaad dat de arty's er bijna niet meer zijn of als ze er een keer 3 zijn je er een stuk minder last van hebt.. je hebt veel meer tijd om van plek naar plek te rijden en ook meer tijd om ff je kop omhoog te steken, 2x schieten en snel weer weg..
Maar de accuracy nerf merk ik ook echt heel goed, bijna niemand mist meer, zelfs niet als ik met de kleine t71 met 65km/h aan het crossen ben word ik geraakt alsof het niets is... ik heb ook het idee dat snap shots veel sneller in het midden uitkomen, ik heb het zelf ook ff getest en het klopt wel aardig, snel je aim op een tank en na 1 seconden vuren is nu al heel snel een hit..
dus arty nerf is gelukt, alleen die accuracy is misschien wel een beetje doorgeschoten...
VasZaitsev schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:12:
Klinkt als medium/light en TD liefhebber.
De Duitse TD's worden gezien als in het begin de beste, vooral de Hetzer is erg goed. Amerikaanse en Franse zijn ook best goed. Russische zijn vooral snel en goed gecamoufleerd en hebben dikke vuurkracht, maar zijn niet heel accuraat.
qua mediums: ik vind de Britse erg fijn, snel, niet te groot, prima kanonnen.
De style die je beschrijft past in mijn ogen goed bij mediums en tankdestroyers (beetje arty misschien, vwb het in een bosje wachten).tobitronics schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:04:
[...]
Wat ik voorlopig leuk vindt en vooral doe is of als arty helemaal achterin de map in een bosje campen (eventueel een beetje oprukken) en als normale tank ga ik altijd een beetje de omweg van de map in en daar ergens in een bosje schuilen tot ik weet waar ik aan toe ben qua vijandige oprukkende tanks en hun posities. Ik ben vooral geen blitzkrieger die gelijk aan het begin vol naar de enemy base rijdt om daar met zn panzer II te gaan sprayen
Met lights zou ik een beetje terughoudend zijn als ik dat zo lees. Daarme verwacht men dat je gaat scouten/spotten en dat betekent toch wel dat je af en toe op de voorste linie rondrijdt en probeert de eventuele arties achter de vijandelijke linies te pakken ook kom je met lights vaak in hogere tier battles (met mijn tier4 T-50 speel ik in battles met tier9 heavies.. dat is vaak erg pijnlijk

[ Voor 0% gewijzigd door Gadgeteer op 24-06-2013 10:18 . Reden: typo ]
Verwijderd
KYOZU_PL zit bij MONEY....ook geen onaardige stats trouwens
niks voor kanarie of goedleven?Kaap schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:14:
Momenteel staan we met D_TCH 36ste global ranking en 21ste in de huidige stage. We pakken gisteravond onze 2de key province maar verliezen de tussenprovince en konden dus geen ransack uitvoeren. Zuur dus want daarmee hadden we een flinke boost kunnen pakken richting de top 30.
Gebrek aan FC's blijft wel een meh overigens...
Haha, ja zijn er nog wel een paar die ook een verdacht veel op mijn naam lijkende nick hebbenVerwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:20:
@Kyozu: ik kwam je poolse naamgenoot tegen ingame
KYOZU_PL zit bij MONEY....ook geen onaardige stats trouwens
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
[ Voor 5% gewijzigd door hopiconjo op 24-06-2013 11:08 ]
People as things, that’s where it starts.
Mijn E100 heeft 2 Poolse vlaggetjes.VasZaitsev schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:39:
Soms zit de lol van het platoonen in het samen siema'en
Siema-100 FTW
mijne heeft ook 2 poolse vlaggetjes. Zodra mensen dat uberhaupt zien worden ze al boos op je, geniaal
Bijna goed
OK, ik ga verder leren en lezen, 1e crew bijna op 100% en dan andere tank kopen....
Hattrick: Thorgal Eagles
Lopen zeuren over dat de T29 een waardeloze tank is met een waardeloos kanon, dus de M1A2, dan zie je dat mensen opeens een stuk minder bang zijn voor je. Jammer dat mijn T29 toch wel full ops is
Valt me trouwens op dat heel veel mensen nogsteeds de voorkant van je turret als je in een T29 zit bestoken. Zelfs hoge tiers lopen op mijn gunmantle te schieten, heel af en toe iemand die mijn commandershatch wil raken, maar een beetje kwispelen tijdens het herladen doet wonderen.

Het serieuze gedeelte ging ook goed en zoals gepland op corsica geland. Nu ons opmaken voor battles rond de middelandse zee
En misschien komen we bramsd ook wel weer tegen
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
De laatste tijd ben ik redelijk succesvol (al zeg ik het zelf) met de T20, maar kom een bult credits tekort om de Pershing te kopen (tenminste, het gaat me niet hard genoeg). Ik heb geen premium account, maar zit er wel aan te denken een premium tank te kopen. Is er eentje die qua speelstijl in de buurt komt van de T20 (en niet te duur
Moet je wel een grotere steekproef nemenwsLy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:15:
Vreemd genoeg doet kyozu wel altijd siema acties als we samen spelenikzelf overigens ook
Verwijderd
Mijn advies is altijd om eerst een premium account te nemen.......AKOEL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:58:
hi guys! vraagje:
De laatste tijd ben ik redelijk succesvol (al zeg ik het zelf) met de T20, maar kom een bult credits tekort om de Pershing te kopen (tenminste, het gaat me niet hard genoeg). Ik heb geen premium account, maar zit er wel aan te denken een premium tank te kopen. Is er eentje die qua speelstijl in de buurt komt van de T20 (en niet te duur)? Zelf dacht ik aan de T-25, wat denken jullie?
Je kunt dan altijd blijven spelen met je favoriete tanks en extra cash genereren.
Door een premium tank te kopen, loop je het risico een tank te kopen die je uiteindelijk toch niet zo leuk vind. Een premium tank koop je (in 90%) niet omdat ie zo goed is maar omdat ie geld opbrengt. Premium tanks zijn normaliter minder goed dan een elited tank in dezelfde tier (uitzonderingen daargelaten).
Ik zelf heb dan wel een premium (de SP) maar gebruik 'm nauwelijks. Met een premium account verdien je normaliter voldoende om geen cashproblemen te hebben. Ik heb zelf een paar tier 10 waar je goed geld op kunt verliezen, maar een premium account verhlpt dat probleem meer dan voldoende.
Heeft iemand nog tips?
Anders ga ik denk maar eens voor een verse install en dan daar kaal de Dynosu patch overheen.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Dank je voor de link komt heel goed uit..
Zonder erbij te vertellen wat je gedaan hebt toen het fout ging wordt het wel erg moeilijk voor ons om je te helpen.Sneezzer schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:31:
Grumble, ik heb de contours in het playerpanel nu helemaal k staan.... eerst had ik de enemies gespiegeld staan (staat lelijk), nu heb ik er enkel een getal dat de tier weergeeft en de pleyernaam zonder iets anders....
Heeft iemand nog tips?
Anders ga ik denk maar eens voor een verse install en dan daar kaal de Dynosu pach overheen.
Speed limits are like herpes.
Daar was ik al bang voor, ach ja, een verse install kan nooit kwaad.Plato112 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:52:
[...]
Zonder erbij te vertellen wat je gedaan hebt toen het fout ging wordt het wel erg moeilijk voor ons om je te helpen.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Purchased:
'110' successfully purchased. - Credits: 2,600,000.
Purchased:
'WZ-120' successfully purchased. - Credits: 3,520,000.
Crew van de type erin en dan ga ik deze tank voorlopig alleen maar dubbelen.
Shuttle st20g5
flickr - WOT Profile - Game PC
ik heb dus al de XVM mod, alleen ik zie die lijnen niet.
Ben dus op zoek naar de parameter die ik moet zetten.
T zit waarschijnlijk in bestand minimapLines.xc, maar geen idee wat ik hier moet instellen.

kuwerti schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:14:
[...]
ik heb dus al de XVM mod, alleen ik zie die lijnen niet.
Ben dus op zoek naar de parameter die ik moet zetten.
T zit waarschijnlijk in bestand minimapLines.xc, maar geen idee wat ik hier moet instellen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| // Own vehicle direction. // Направление корпуса своей техники. "vehicle": [ { "enabled": true, "from": 20, "to": 300, "inmeters": false, "thickness": 0.4, "alpha": 35, "color": "0xFFCC66"} ], // Camera direction. // Направление камеры от своей техники. "camera": [ { "enabled": true, "from": 50, "to": 100, "inmeters": true, "thickness": 2, "alpha": 60, "color": "0xEE0044"}, { "enabled": true, "from": 200, "to": 300, "inmeters": true, "thickness": 1.5, "alpha": 45, "color": "0xEE0044"}, { "enabled": true, "from": 350, "to": 445, "inmeters": true, "thickness": 1, "alpha": 30, "color": "0xEE0044"} ], |
Daarmee krijg ik een lijn in het verlengde van de richting van m'n tank plus een aim-lijn.
Je moet ook het xvm.xc.sample-bestand renamen naar xvm.xc.
1136 spottingdamage en zelf 7075 damage gedaan ....Victory!
Map: Karelia
Date: maandag 24 juni 2013 19:54:22
Vehicle: E-100
Exp: 3.792 (x2) + Credits: 106.763
Achievements: : Steel Wall, Invader

Acetanker heb ik al anders had ik die nu wel gehad denk ik zo.
Onder de streep maar 4.2k aan credits overgehouden

Vanavond heb ik net ook een geweldig potje gedaan op Erlenberg
Ik probeer via de zijkant te flanken en ging te vlak langs het water.. het resultaat dat ik vast kwam te zitten en gedoemd was te verliezen.
Wat blijkt, ik ben nogal een interessante tegenstander en 3 vijanden proberen mij te vernietigen.
Het resultaat :

Prachtig om te zien, ik ging helemaal stuk
[ Voor 1% gewijzigd door -WarAx- op 24-06-2013 20:35 . Reden: verkeerd link ]
wow. super. hoe kom je aan deze wijsheid?? wil het graag leren zodat ik jullie niet meer hoef lastig te vallen.Plato112 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:09:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 // Own vehicle direction. // Направление корпуса своей техники. "vehicle": [ { "enabled": true, "from": 20, "to": 300, "inmeters": false, "thickness": 0.4, "alpha": 35, "color": "0xFFCC66"} ], // Camera direction. // Направление камеры от своей техники. "camera": [ { "enabled": true, "from": 50, "to": 100, "inmeters": true, "thickness": 2, "alpha": 60, "color": "0xEE0044"}, { "enabled": true, "from": 200, "to": 300, "inmeters": true, "thickness": 1.5, "alpha": 45, "color": "0xEE0044"}, { "enabled": true, "from": 350, "to": 445, "inmeters": true, "thickness": 1, "alpha": 30, "color": "0xEE0044"} ],
Daarmee krijg ik een lijn in het verlengde van de richting van m'n tank plus een aim-lijn.
Je moet ook het xvm.xc.sample-bestand renamen naar xvm.xc.
Daar komt nog bij dat ik met die tanks STANDAARD bij de idioten wordt ingedeeld, waardoor ik met beide tanks pas 1x gewonnen heb en 6,7 keer verloren. Maar ja, echt veel kan ik ook niet bijdragen, en man man wat is die T28 traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Hij gaat volgens mij net zo snel als de BP, maar die voelt als een light tank vergeleken met dit slagschip. Dat wordt een heule lange grind naar de T95 ben ik bang.
Maar mijn vraag: heeft iemand tips om hiermee om te gaan? Met de T28 ben je sowieso al laat bij de enemy, dus achterin hangen is daarmee standaard. Net een battle 2k dmg ermee gedaan, worden we met 15-1 opgerold.. Heb dus nog redelijk m'n steentje bijgedragen, maar op deze manier gaat 't em niet worden met die tanks..
Nou, gewoon dingen op true zetten i.p.v. false. Ik vond de beschrijving verder wel duidelijk, maar ik had ook hulp van iemand die het al gedaan had.kuwerti schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:08:
[...]
wow. super. hoe kom je aan deze wijsheid?? wil het graag leren zodat ik jullie niet meer hoef lastig te vallen.
weet je zeker dat je die t95 wilt? die is nog tragerMr_Size schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:14:
Ik heb van t weekend m'n eerste 2 T8 tanks gekocht: de Tiger II en de T28. Die zijn natuurlijk nog niet full ops, dus ik heb t erg lastig. Ik kom vaak in T9 en T10 battles terecht, waar ik het dus erg moeilijk heb.
Daar komt nog bij dat ik met die tanks STANDAARD bij de idioten wordt ingedeeld, waardoor ik met beide tanks pas 1x gewonnen heb en 6,7 keer verloren. Maar ja, echt veel kan ik ook niet bijdragen, en man man wat is die T28 traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Hij gaat volgens mij net zo snel als de BP, maar die voelt als een light tank vergeleken met dit slagschip. Dat wordt een heule lange grind naar de T95 ben ik bang.
Maar mijn vraag: heeft iemand tips om hiermee om te gaan? Met de T28 ben je sowieso al laat bij de enemy, dus achterin hangen is daarmee standaard. Net een battle 2k dmg ermee gedaan, worden we met 15-1 opgerold.. Heb dus nog redelijk m'n steentje bijgedragen, maar op deze manier gaat 't em niet worden met die tanks..
mss kan je beter die andere td lijn volgen...
Oh, kutTRX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:55:
[...]
weet je zeker dat je die t95 wilt? die is nog trager
En die andere lijn ben ik idd ook mee bezig, die grind is alleen iets langer
Net wel een lekker potje met de T28 btw, eindelijk de dubbel gehaald. Maar ja, als je 2 T9 tanks in je team hebt die samen 8K dmg doen schiet het wel op. Team is echt van groot belang of je iets kan bijdragen in de T28, meer dan in elke andere tank die ik heb gespeeld tot nu toe.
Je moet gewoon naar keywords zoeken zoals bijv. "camera direction" welke kant je dus op kijkt en dan op true of false zetten voor aan of uit.kuwerti schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:08:
[...]
wow. super. hoe kom je aan deze wijsheid?? wil het graag leren zodat ik jullie niet meer hoef lastig te vallen.
De rest van de cijfers of lettercombo's is om bijv. letterkleur of andere dingen aan te passen maar die kan je in het begin maar beter met rust laten totdat je die bestanden echt begrijpt en kan lezen.
Welkom in de wereld van de tier 8 td's, had met mijn Ferdi ook altijd de grootste moeite omdat je zo afhankelijk was van je team vanwege je traagheid.Mr_Size schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:12:
[...]
Oh, kut
Net wel een lekker potje met de T28 btw, eindelijk de dubbel gehaald. Maar ja, als je 2 T9 tanks in je team hebt die samen 8K dmg doen schiet het wel op. Team is echt van groot belang of je iets kan bijdragen in de T28, meer dan in elke andere tank die ik heb gespeeld tot nu toe.
T28 proto beviel me dan weer wel vanwege de turret.
[ Voor 37% gewijzigd door ShockWave op 24-06-2013 23:19 ]
Alsof de T28 Prot een sprinter isTRX schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:55:
[...]
weet je zeker dat je die t95 wilt? die is nog trager

Heb bij dat ding na unlocken tweede gun gelijk alle engines geresearched maar nee, het blijft een asthmatische slak. Maar wel eentje waar je niet door geraakt wilt worden
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
+1dion_b schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:22:
[...]
Alsof de T28 Prot een sprinter is
Heb bij dat ding na unlocken tweede gun gelijk alle engines geresearched maar nee, het blijft een asthmatische slak. Maar wel eentje waar je niet door geraakt wilt worden
Had 'm een tijdje terug verkocht, maar dit weekend toch maar terug gekocht en heb er dikke lol mee.
De verbeterde acc na de laatste patch zal daarin zeker meespelen.....
Bemanning op 3e skill (70%), camonet, binocs, rammer en gaan met die (slome) banaan!!
Doe gemiddeld zo'n 3-4000 damage per battle, maar oh wee als er een medium in de buurt komt die kundig genoeg is om mij te cirkelen.....dan is het snel over met de pret
Ik heb nu voor het eerst een (Pz IV) crew met allemaal 100%, dus ik mag skills uitzoeken.
De bedoeling is om deze crew verder mee te nemen richting Tiger II.
Welke skills kan ik het beste kiezen?
En wat gaat er verloren zodra ik de crew bijschool voor een andere tank?
Maar, BiA wordt vaak aangeraden, net als repair en camo.
Er gaat 10% van alle skillpunten verloren als je ze voor 10k of 20k laat hertrainen.
Je hebt nog wel ff een paar battles te gaan voordat je er bent trouwens. Je kan je skills ook "resetten" (tegen een penalty)Dweebus schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:13:
Paar vraagjes m.b.t. crew skills...
Ik heb nu voor het eerst een (Pz IV) crew met allemaal 100%, dus ik mag skills uitzoeken.
Ik heb mijn 3601H crew gehouden (als moneymaker/fun tank), en een nieuwe crew begonnen met de Tiger.
Afgezien dat de Tiger zeker in het begin ook al helemaal geen makkelijke tank is. Dus is ff een zware kluif, maar daarna een Med en een Heavy crew over. Ik heb na de Tiger niet meer voor de Tiger II gekozen. Merkte dat ik toch de lagere tier matches met de Pz. IV (terug gekocht) en de VK3601H leuker vond.
Inmidels m'n Tiger crew op m'n nieuwere TigerP gezet. De P is iets langzamer maar heeft iig wel effectieve armor. Tiger is stof aan het happen, maar verkoop'm niet de Tiger is en blijft een gave tank.
Tip voor de VK 3601H, sinds 8.5 buff gebruik ik de "Konisch" gun ipv de "88". Hogere pen en ROF, iets lager damage (maar veel beter dan voorheen van 65 naar 165 staat me bij), Maar je kan ook de 1e turret blijven gebruiken ipv de 2e (zelfde armor waardes). Voordeel is een stuk kleinere turret en een minder uitstekende commander cupola, en met met name een veel betere traverse speed (draai snelheid van je turret)
[ Voor 18% gewijzigd door Frenzy_LS op 25-06-2013 04:25 ]
ik heb de t28 en t95 gehoudenMr_Size schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:12:
[...]
Oh, kut
het zijn fantastische tanks, maar heb je geen hulp en komt en er 12t achter je staan....

die lijn met de t28prot heeft tanks met draaibare turret (geen 360 gr) die zijn flexibeler, maar hebben meestal iets minder armor
niet echt, de t110e4 dan weer weldion_b schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:22:
[...]
Alsof de T28 Prot een sprinter is
trouwens, dat is ook niet wat ik zeg he... die andere lijn is voor sommige gewoon prettiger om te spelen.
[ Voor 23% gewijzigd door TRX op 25-06-2013 07:10 ]
haha volgens mij heb ik gezegd dat we leuke potjes gingen spelen. En natuurlijk om ze wel klop te geven, dat dan weer wel
Maar resultaat battle op lakeville nipt verloren terwijl we op een punt wel erg goed voorstonden. Dan zie je maar dat 3 goed ingegraven t29's echt een pain in the ass kunnen zijn.
Province begonnen we ook goed. Snel numeriek voordeel door het goed wegsnipen van tanks. omdat why verdedigde moesten wij komen en dan blijft province een bagger map.
Begreep dat why niet zo blij was met ideal?
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat WHY wel een provincie zou kwijt raken, niet dus.Bean77 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:05:
[...]
haha volgens mij heb ik gezegd dat we leuke potjes gingen spelen. En natuurlijk om ze wel klop te geven, dat dan weer wel
Maar resultaat battle op lakeville nipt verloren terwijl we op een punt wel erg goed voorstonden. Dan zie je maar dat 3 goed ingegraven t29's echt een pain in the ass kunnen zijn.
Province begonnen we ook goed. Snel numeriek voordeel door het goed wegsnipen van tanks. omdat why verdedigde moesten wij komen en dan blijft province een bagger map.
Aan het begin van de campaign niet.Begreep dat why niet zo blij was met ideal?
Hoe de diplomaten het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, maar we zijn nu weer vriendjes met WHY.

Die ga ik wel spelen met de M103
En dan op naar de 20.000
Lakeville hadden we moeten hebben, Province hadden ze zich goed ingegraven. Vanavond maar eens kijken om in de buurt weer te landen denk ik.User schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:36:
Aan het begin van de campaign niet.We hadden een NAP met hun, als zij ons doorgang zouden verlenen naar de rest van Europa. Alleen stelden ze die doorgang elke keer weer uit en plots landde een alliantielid van hun in onze rug. Toen begonnen wij even achter onze oren te krabben, hop, in de aanval dus.
Hoe de diplomaten het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, maar we zijn nu weer vriendjes met WHY.Voor zover ik weet
![]()
Denk dat Why het niet zo prettig lijkt om tussen jullie en de gelen geplet te worden en dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen. Lijkt me een goede reden voor een goed huwelijk
-0.8.7 end of july, british arties and 112.
- 0.8.8 will bring 2nd branch of Soviet medium tanks with Object 430
- 2nd German TD line will be after 0.8.8, it’s top vehicles will be the Waffentragers, tier 10 will have a 4-round autoloader.
Clanwars implemented into the client will come either until the end of the year, or in 1st quarter of 2014
Babs out!
[ Voor 17% gewijzigd door filipy23 op 25-06-2013 09:11 ]
Denk dat voor beide tanks geldt dat je ze pas leuk worden als ze full ops zijn. Heb de Tiger met tweede gun, maar ben weer gestopt omdat die tank me niet ligt, ga er over een tijdje wel weer mee door. De T28 heb ik unlocked via de proto, maar nog niet gekocht, de speelstijl is op de meeste punten gelijk.Mr_Size schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:14:
Ik heb van t weekend m'n eerste 2 T8 tanks gekocht: de Tiger II en de T28. Die zijn natuurlijk nog niet full ops, dus ik heb t erg lastig. Ik kom vaak in T9 en T10 battles terecht, waar ik het dus erg moeilijk heb.
Het belangrijkste aan de T28 is de top gun (en goede front armor), zorg dat je die gun asp krijgt, gebruik eventueel de equipement voor meer draagvermogen. Probeer er voor te zorgen dat je niet in een situatie komt waar je wordt geflankt.
Verder is het altijd goed om zwakke flanken te versterken, een stil gevallen push weer opgang helpen of gewoon lekker snippen. Het hangt natuurlijk allemaal af van je team, map en of je top tier bent.
Zelf zit ik nu in hetzelfde schuitje met de 110, zonder top gun doet ie het zoveel slechter als de IS-2 en de mm is ook niet funny, veel tier 10 battles. Had wel de top turret gefree xp-ed en ben nu de 59K xp bij elkaar aan het grinden voor de top gun. Als ik met de die top turret m'n lfp verberg bounce ik zelfs tier 10 TD's
[ Voor 13% gewijzigd door Knowuse op 25-06-2013 09:55 ]
Shuttle st20g5
Wie speelt er veel met de T69? ik vindt het wel een fun tank.. meer fun dan de meeste andere T8 mediums.. de pen is laag maar opzich is het nog wel te doen, maar ik lees dat veel mensen alleen maar gold gebruiken op dat ding

Dan doe je wel iets fundamenteel verkeert, ik kan met mijn AMX 12t (tier 6 scout) zonder goud daar wel pennen...Jip99 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:45:
Altijd leuk als je als laatste overblijft met een noob in een T34 en ik in mijn net nieuwe T69.. op de siegfried line, wij moesten het dorpje verdedigen en wat deed meneer in een 100% T34, cappen.. hahah dus dan wordt het makkelijk snel om het hoekje en 4 shells er in.. rondje rijden en afmaken..
Wie speelt er veel met de T69? ik vindt het wel een fun tank.. meer fun dan de meeste andere T8 mediums.. de pen is laag maar opzich is het nog wel te doen, maar ik lees dat veel mensen alleen maar gold gebruiken op dat dingdat wordt een kostbaar iets dan!.. ik probeerde gister een is-7 te pennen met gold en dat lukte niet eens! zijkant en achterkant...
Heb je wel goed gelezen dat ik zei IS-7? dat is een tier X met 150mm side armor.. die kan jij niet pennen met een amx 12t die 144 pen heeft toch?.dramborleg schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:04:
[...]
Dan doe je wel iets fundamenteel verkeert, ik kan met mijn AMX 12t (tier 6 scout) zonder goud daar wel pennen...
maar het was gewoon bad luck denk ik.. want 300 pen zou er wel door moeten gaan..
op een of andere manier heb ik altijd pech als ik gold ammo schietdramborleg schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:15:
Zal wel mazzel gehad hebben dan ofzo, gisteren nog gedaan. 1 pen in de zijkant en 3 in zijn achterste
Begin steeds grotere fan te worden van sixth sense. Voor arty is het totaal onmisbaar, maar als je in Murovanka door het bos rijdt heb je er ook op een heavy veel aan. Als het lampje gaat branden voordat jij iemand spot weet je wat er gaat komen (afhankelijk van wat je aan het doen bent betekent dat doorpushen danwel achteruit, maar iig niet stil blijven staan).Dweebus schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 01:13:
Paar vraagjes m.b.t. crew skills...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd

+1 sixth sense is onmisbaar op iedere tank..dion_b schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:23:
[...]
Begin steeds grotere fan te worden van sixth sense. Voor arty is het totaal onmisbaar, maar als je in Murovanka door het bos rijdt heb je er ook op een heavy veel aan. Als het lampje gaat branden voordat jij iemand spot weet je wat er gaat komen (afhankelijk van wat je aan het doen bent betekent dat doorpushen danwel achteruit, maar iig niet stil blijven staan).
sterretje betekend dat ze nog niet gespot zijn in die match.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:25:
Ik heb Dynosu's Mod Pack geïnstalleerd met de config van coldzero en deze werkt prima (Dynosu bedankt!). Vaak zie ik sterretjes staan (nee, ik heb niet gedronken) bij de iconen van de tegenpartij. Weet iemand wat daar de betekenis van is?
[afbeelding]
Verwijderd
Ik zie dit aan het begin, voordat het spel is gestart.
Verwijderd
zo ja, wat vinden de spelers hiervan.
Ik baal zelf namelijk nogal van de traagheid van deze "scout" tanks, ze worden gewoon ingehaald door mediums, om tanks heendraaien is eigenlijk ook niet een optie omdat je snelheid teveel terugvalt, en andere tanks minstens zo snel draaien en qua firepower stellen ze ook niet zoveel voor.
Tevens is scouten sinds de laatste patch een stuk minder leuk geworden doordat elke shell die jouw kant op komt ook echt raak is, en je vaak niet meer dan 1 penetrating hit kunt overleven. (lage armor en health)
zijn er ook andere meningen, of tips en trics?
betreft dat door de nieuwe patch scouten minder leuk is geworden klopt, ik heb alleen de T71 om mee te scouten maar als ik gespot ben kan je er er donder op zeggen dat ik na 2 seconden minimaal 2 hits krijgt..batsma schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:43:
zijn er ook mensen die german lights spelen? dus leopard, vk28.01 en Afk. Panther?
zo ja, wat vinden de spelers hiervan.
Ik baal zelf namelijk nogal van de traagheid van deze "scout" tanks, ze worden gewoon ingehaald door mediums, om tanks heendraaien is eigenlijk ook niet een optie omdat je snelheid teveel terugvalt, en andere tanks minstens zo snel draaien en qua firepower stellen ze ook niet zoveel voor.
Tevens is scouten sinds de laatste patch een stuk minder leuk geworden doordat elke shell die jouw kant op komt ook echt raak is, en je vaak niet meer dan 1 penetrating hit kunt overleven. (lage armor en health)
zijn er ook andere meningen, of tips en trics?
en zelfs als ik 65 rij wordt ik nog makkelijk geraakt of tracked.. dus inderdaad scouten is minder leuk..
en over die duitse lights weet ik alleen dat ze de VK zwaar generfd hebben in 8.4 ofzo.. en de rest van de duitse lights zie ik amper.. waarschijnlijk door de rede die jij noemt.. het zijn prut scouts(de hogere tier scouts)
Op mijn arty zet ik het toch echt zelden/niet. Ik heb nog nooit gehad dat er een tank voor mijn neus stond die ik niet had verwacht. Aangezien je toch meestal wel een goede schuilplek hebt en goede camo zie je ze daarnaast bijna altijd al eerder dan dat ze jou zien.
[removed]
Maar het is daarmee niet minder belangrijk geworden, in tegendeel, door de accuracy buff kan de team die de tegenpartij ziet maar niet gezien wordt nog veel betere slachting aanrichten.
Exact hoe het beste te scouten onder 8.6 heb ik nog niet helemaal ontdekt, maar met T-50 snel naar voren racen om passief te scouten lijkt doorgaans minimaal even effectief te zijn als voorheen.
Wat niet meer werkt is achter blijven en zodra vijand engaged is doorracen om arty uit te schakelen. Allereerst is er minder arty, ten tweede kunnen logge heavies je veel makkelijker uitschakelen. Consequentie is dat de higher tier lights totaal anders gespeeld moeten worden. AMX 13 90 en co moeten nu echt lights worden en focussen op het uitschakelen van TDs en heavies die solo staan en dus gecirkeld kunnen worden zonder ondersteuning die jou gelijk afschiet.
Doe je het goed, dan kan een platoon AMX13 90 of WZ-132 werkelijke slachting aanrichten, maar je hoeft maar een voltreffer te krijgen van een zware tank, of door wie dan ook getracked worden, en je bent morsdood. Dat was altijd al zo, maar het is met meer accuracy nog extremer.
Het gaat niet om die tank voor je neus, maar om arty aan de andere kant van de map die jou bij counter-arty target.redwing schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:43:
[...]
Op mijn arty zet ik het toch echt zelden/niet. Ik heb nog nooit gehad dat er een tank voor mijn neus stond die ik niet had verwacht. Aangezien je toch meestal wel een goede schuilplek hebt en goede camo zie je ze daarnaast bijna altijd al eerder dan dat ze jou zien.
[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 25-06-2013 11:44 ]
Oslik blyat! Oslik!
ik vindt een arty ook geen tank, dat is gewoon een kanon op wielen.. (artillerie)redwing schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:43:
[...]
Wat beterft passief scouten.. dat werkt wel iets minder goed, want de cammo rating van de bosjes is ook generfd..dion_b schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:43:
Scouting is minder makkelijk geworden, zowel door minder arty om voor te scouten als door makkelijker geraakt worden door accuracy buff.
Maar het is daarmee niet minder belangrijk geworden, in tegendeel, door de accuracy buff kan de team die de tegenpartij ziet maar niet gezien wordt nog veel betere slachting aanrichten.
Exact hoe het beste te scouten onder 8.6 heb ik nog niet helemaal ontdekt, maar met T-50 snel naar voren racen om passief te scouten lijkt doorgaans minimaal even effectief te zijn als voorheen.
dus ik moet nog de juiste afstand zien te vinden tot hoever ik kan gaan, want dat is niet meer zover als eerst..
[ Voor 48% gewijzigd door Jip99 op 25-06-2013 11:52 ]
Wat ik nu merk is dat scouts wat dichter bij de main force of flank blijven. Dus niet meer naar voren racen. Als ze naar voren racen dan is het prijs schieten vanwege de accuracy buff van alle tanks.dion_b schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:43:
Ze gebruiken hun hogere view range om de campers net eerder te zien voor de heavies en mediums die meerijden.
Alle vragen hebben een antwoord
Paar keer dat ik arty nog heb gespeeld voelde ik me vrij "nutteloos". Je kunt nog maar zelden echt goed helpen met een push of iets dergelijks vanwege lange reloads en aimtijden.psychoclown schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02:
Ik moet zeggen dat ik sinds de patch, en ik heb niet echt veel kunnen spelen, echt maar zelden arty tegenkom. Op zich geen erg iets maar het is wel iets wat heel erg opvalt!
Blijft echt nog grappig de comments wanneer je toch een scout op full speed oneshot.
klopt, voorheen was het dat het opviel als er geen arty was. Nu valt het op als er wel arty is.psychoclown schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02:
Ik moet zeggen dat ik sinds de patch, en ik heb niet echt veel kunnen spelen, echt maar zelden arty tegenkom. Op zich geen erg iets maar het is wel iets wat heel erg opvalt!
Echte pro arty spelers kunnen je nog steeds flink pijn doen ondanks aim circle en reload time.
wat mij wel opvalt is dat arty steeds vaker de betere spelers als target pakt, ook al rijden ze in een iets lagere tier dan andere opties.
Dat snap ik, alleen ook dat heb ik nog nooit (onverwacht) gehad. Als de hele map voor me leeg is weet ik dat ik daar niet moet blijven staan en zoek ik een andere plek op. En anders moet het wel heel raar lopen dat een tank zo dichtbij kan komen zonder dat hij gespot wordt maar dat hij mij wel spot.dion_b schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:43:
Het gaat niet om die tank voor je neus, maar om arty aan de andere kant van de map die jou bij counter-arty target.
Lijkt me ook logisch, vaak zijn dat degene die meer pijn doen dan die hogere tanks met lagere stats. Als er de keuze is ga ik meestal ook voor de betere speler.Bean77 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:13:
[...]
wat mij wel opvalt is dat arty steeds vaker de betere spelers als target pakt, ook al rijden ze in een iets lagere tier dan andere opties.
[ Voor 28% gewijzigd door redwing op 25-06-2013 12:28 ]
[removed]
valt mij ook heel erg op, bijna alle potjes hebben 1 a 2 arty per kant, of gewoon helemaal niks.. opzich wel lekker maar je ziet wel dat de speelstijl ook veranderd, mensen gaan nu defenden op arty unsafe plekken zeg maar..psychoclown schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:02:
maakt het spel weer eens wat anders
Als je daar deze mee bedoelt: http://historicalrealism....ism-gun-sound-mod-17.htmlgarathane schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:05:
Weet iemand trouwens of Gnomefathers Historical realism gun sounds mod alweer werkt ? Zo niet, of er dan een alternatief is ? Nu zegt mijn tank wanneer hij explodeert 'flup'....een nogal zielig geluidje voor 60 ton staal dat uit elkaar spat.
Ja, want dit is een paar pagina's terug al besproken.
dat was al zo idd, maar ik merk dat het nog gerichter wordt nu arty een langere reload tijd heeft en dus nog meer gerichter zijn targets pakt.redwing schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:26:
Lijkt me ook logisch, vaak zijn dat degene die meer pijn doen dan die hogere tanks met lagere stats. Als er de keuze is ga ik meestal ook voor de betere speler.
Verwijderd
Equipment gaat dus aangepast worden.......Iemand tips?
Voorlopig denk ik aan coated optics, verbeterd richten tijdens rijden/draaien en vermindering richttijd (zit niet achter wot-pc dus kan engelse benaming even niet opsommen).
Ik zie even geen andere goede otpies, want:
camonet: heeft al goede camowaarde en wil niet veel (lang) stilstaan
binocs: gaat er juist af ivm minder passief spotten
repairkist: mwoa, zodra gespot 1-2 hits en je bent toch al kapot
improved vents: crew zit al op 3e skill 90% dus voordeel lijkt me marginaal
........
Volledig logisch, je gaat minder schoten kunnen doen, je moet langer aimen, maar als je eenmaal geaimed bent is kans op voltreffer hoger. Dan ga je vanzelf op max waarde focussen.Bean77 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:13:
[...]
klopt, voorheen was het dat het opviel als er geen arty was. Nu valt het op als er wel arty is.
Echte pro arty spelers kunnen je nog steeds flink pijn doen ondanks aim circle en reload time.
Ik speel ongeveer 1 pot op 7 arty (momenteel Lor 155 51 (t8) en SU-8 (t6)), en het is minder leuk geworden - maar je kunt nog altijd forse schade doen. Ik raak minder maar oneshot vaker. Volgens mij zowel voor slachtoffer als dader minder leuk dan voorheen. Enige reden dat mensen minder 'last' ervaren van arty is gewoon omdat de arty spelers minder zin hebben, niet omdat ze minder effect hebben als ze spelen.
Nog nooit onverwacht gehad? Dan ga je bij voorbaat al op onvoorspelbare plekken staanredwing schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:26:
[...]
Dat snap ik, alleen ook dat heb ik nog nooit (onverwacht) gehad. Als de hele map voor me leeg is weet ik dat ik daar niet moet blijven staan en zoek ik een andere plek op. En anders moet het wel heel raar lopen dat een tank zo dichtbij kan komen zonder dat hij gespot wordt maar dat hij mij wel spot.
Arty heeft nogal eens de neiging om blind op 'bekende' plekken te schieten als het geen targets heeft. Als dat gebeurt kun je dat met sixth sense merken zodra de tegenstander begint te aimen, in plaats van pas nadat een shell landt (al dan niet op jouw hoofd).
Ik heb 6th sense op de Lorr wel volgetrained, maar nog niet op de SU-8. Ik heb het verschil wel al eens gemerkt, in pijnlijke zin, op de SU-8
Oslik blyat! Oslik!
Vents hebben vooral zin als je ze stacked met bv. BIA en Chocolade/Koffie/Cola. Dan zit je ineens op de 20% en dat is een voordeel wat je goed merkt in WOT.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:22:
........
Ik heb standaard op elke tank BIA/VENTS/10% crew exp via Consumables op zo'n beetje elke tank zitten en zou eigenlijk niet zonder willen!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik heb zelf de coated optics en toch maar de bino (voor af en toe toch passief spotten als het zo uitkomt). Verder nog de improved vent. Laatst een zelfde battle als jij met 1900 dmg en 9300 dmg upon spotting. Vervolgens 1939 exp en 56k creds.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:22:
Ondanks dat ik gisteren nog een leuke pot had in m'n T71 met iets van 9400 spotting damage, ga ik er toch minder mee passief scouten......
Equipment gaat dus aangepast worden.......Iemand tips?
Voorlopig denk ik aan coated optics, verbeterd richten tijdens rijden/draaien en vermindering richttijd (zit niet achter wot-pc dus kan engelse benaming even niet opsommen).
Ik zie even geen andere goede otpies, want:
camonet: heeft al goede camowaarde en wil niet veel (lang) stilstaan
binocs: gaat er juist af ivm minder passief spotten
repairkist: mwoa, zodra gespot 1-2 hits en je bent toch al kapot
........
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Bull. Sixth sense reageert 2 of 3 seconde nadat je gespot bent. Als arty aan het blind schieten is gaat dat lampje echt niet aan. Dat reageert pas als je door bent gespot door iets.dion_b schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:38:
Arty heeft nogal eens de neiging om blind op 'bekende' plekken te schieten als het geen targets heeft. Als dat gebeurt kun je dat met sixth sense merken zodra de tegenstander begint te aimen, in plaats van pas nadat een shell landt (al dan niet op jouw hoofd).
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
aanvallen op westfield, dacht rij gewoon dat dorp in en zie wel wat gebeurd
Dat is wel leuk met T-29 als toptier

Volgens mij is je eerste plaatje niet van een T29 potje.bal130 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:40:
mwuahaha geniale game
aanvallen op westfield, dacht rij gewoon dat dorp in en zie wel wat gebeurd![]()
Dat is wel leuk met T-29 als toptier![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: Vieze ninja-editter.
[ Voor 3% gewijzigd door User op 25-06-2013 14:45 ]
Al doe ik er alles aan om jou score te verbreken natuurlijk!
Dit topic is gesloten.
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur me dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je me een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)