GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
In het kader van wildbescherming zijn er enkele vogels losgelaten.wontcachme schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:53:
Hoelang zitten er in de map Airfield eigenlijk al adelaars? Reed daar vanavond rond en hoorde het geluid van een roofvogel
Widepark heeft trouwens een intressante aanpassing gekregen: de trein is verplaatst, Ook zou er een tierlimiet op gezet zijn, wat jammer is, vond hem erg leuk voor eigenlijk alles.
People as things, that’s where it starts.
Tier 6, heb er nog mee rondgehobbeld in een, tja, tier 6.. Welke weet ik niet meerWimHam schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:33:
inderdaad widepark is max tier 4 ofzo
Combinatie van deze mod http://worldof-tanks.com/scope-shadow-remove/ met de laatste van Jimbo's dan werkt het beide..
[ Voor 4% gewijzigd door ShockWave op 20-06-2013 00:51 ]
Oslik blyat! Oslik!
helaas niet genoeg voor ace tanker

en op de mini map is de vlag van de vijand ook groen.. haha dus dat is best verwarrend soms!!. voor de rest werkt het allemaal wel.. alleen moest ik omdat de engine mod van AGQJ niet meer werkte die van Gnomefather installeren.. (jammer want die AGQJ is vele malen beter)
maar wat ik merk met de nieuwe patch is dat arty mij nu nog sneller oneshot! , ik ben al 3x geoneshot.. in mijn KV-1S, in de BP en in de 34-85.. en dat in 1 avond
en de buff voor de accuracy van de wapens is echt goed te merken

maps zijn ook aardig aangepast trouwens, Fjords hebben ze die middelste doorgang beter beschermt voor de noord kant, en de zuid kant heeft minder bescherming.
en murovanka is ineens heel erg donker geworden, en daar hebben ze volgens mij ook met het landschap lopen rommelen..
Ik ga ook even zoeken naar een goede gun sound mod
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Vanavond gaat er sowieso een nieuwe versie komen.
Versie van gisteravond was released omdat die functioneel was met 2 known bugs en na 4 uur gedoe met de mods ik het wel even welletjes vond. Vanavond weer verder
[ Voor 27% gewijzigd door dynosu op 20-06-2013 09:46 ]
Heb de nieuwe Jimbo's, scopeshadow removal en Jimbo's icons gedownload. Moet enkel nog XVM dan.
Ik heb hem gemerged via de website en werkte in één keer. Geen tientallen losse bestandjes.dynosu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
xvm is wel in orde, alleen je oude config zal niet makkelijk werken.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Gisteren Sacred valley twee keer gespeeld, map met een paar mooie snipping/hull down spots, vond hem wel aardig.dion_b schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:42:
Zo, voor het eerst een TC geleid vanavond: 3x victory achter elkaar. 4e potje was gelijk voor hele TC eerste keer op Sacred Valley. Dat ging wat minder... Interessant map, eerste indruk was dat het vooral voor arty en lights goed was, maar een bende IS-3's in het dorp hebben flink pijn gedaan. Ben benieuwd hoe die map uit gaat pakken als iedereen het wat beter kent
De 212 gelijk verkocht en 1 potje met de 261, was aardig om in 1 keer een full ops arti te hebben, maar zal hem komende tijd weinig spelen. Over het algemeen zag ik relatief weinig arties, een paar keer zelfs geen 1.
De accuratie is erg fijn grote guns, het ging gelijk een stuk beter met de IS-2.
Ook nog de Comet gekocht(impuls aankoop), de laatste lijn waar in nog geen tier8 medium heb.
Shuttle st20g5
Maak je de modpack algemeen beschikbaar?dynosu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
Zo ja, waar kan ik hem vinden?
Edit: Topic start, logisch!
[ Voor 6% gewijzigd door Sneezzer op 20-06-2013 10:11 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
7K en dan nog niet? Kak zeg!dynosu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:55:
Gisteren nog potje met t110e4 waarin ik 7000+ damage deed, das best leuk
helaas niet genoeg voor ace tanker
Ben best tevreden met 8.6, aantal potjes gedaan. Het is even wennen met aimen omdat je aim niet meebeweegt meer met je tank. Heb het gevoel dat je wat trager bent. Arty ga ik denk ik voorlopig niet meer aanraken.
Is de WN7 trouwens aangepast? Zie dat ik een iets lagere rating heb dan gister.
[ Voor 8% gewijzigd door x-cessive op 20-06-2013 10:12 ]
Ik gebruikte altijd Wesley's config, maar zou eigenlijk eens zelf leren maken. Enige wat ik wil zien is iemand's global WN7 en zijn totaal aantal battles / battles op die tank. De winrate op die tank boeit me bijvoorbeeld weer niet.dynosu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:53:
Uiteraard last known position op de minimap

Vind de nieuwe structuur wel beter trouwens, je kan beter aan 1 deel werken zonder de rest te slopen. I approve
Ik snap eigenlijk niet waarom er ineens een med in die lijn zit... maar dan wel met een ultra slappe gun.
Trouwens, de damage lijkt flink opgeschoefd per schot, met mijn IS gisteren 600+ damage op de lfp van een lowe. En met mijn KV-4 ook ruim boven de 600 op een KT.
Mijn JP2 schiet nu letterlijk alles raak, zelfs als ik even snel vanuit de heup schiet zonder de aimcirkel helemaal te laten zoomen op een halve map afstand.
Ik vraag me af of dat wel de bedoeling is zo. Met mijn WZ-131 ben ik nu steeds direct dood zodra ik gespot ben (six sence bliept en daar is de shell al).
Ow, en een GWtiger (P) dingede 3 schoten van mijn T34-1 en 1x 0 damage waarna hij me tot schroot verhief.
over dat vanuit de heup schieten, ik stond gister op een heuveltje achter een bosje en was een IS-3 aan het beschieten, hij reed naar snel naar beneden van een hobbelige heuvel en schoot mij echt zo uit de losse pols zonder te richten doodSneezzer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:20:
Gisteren ben ik eindelijk door de M7 heen gekomen.
Ik snap eigenlijk niet waarom er ineens een med in die lijn zit... maar dan wel met een ultra slappe gun.
Trouwens, de damage lijkt flink opgeschoefd per schot, met mijn IS gisteren 600+ damage op de lfp van een lowe. En met mijn KV-4 ook ruim boven de 600 op een KT.
Mijn JP2 schiet nu letterlijk alles raak, zelfs als ik even snel vanuit de heup schiet zonder de aimcirkel helemaal te laten zoomen op een halve map afstand.
Ik vraag me af of dat wel de bedoeling is zo. Met mijn WZ-131 ben ik nu steeds direct dood zodra ik gespot ben (six sence bliept en daar is de shell al).
Ow, en een GWtiger (P) dingede 3 schoten van mijn T34-1 en 1x 0 damage waarna hij me tot schroot verhief.

lijkt wel een beetje door geschoten nu met accuratie van de kanonnen.
heb ook het idee dat ik sneller gespot word in de t71.
http://ftr.wot-news.com/2013/06/19/storm-writes-on-0-8-6/
In this post, Storm gathers feedback and answers a few questions about the 0.8.6 patch. From the discussion:
- it’s possible the dynamic camera jerking after shooting (“recoil”) will be removed altogether, devs need more feedback (actually, Storm states that many players like this, because they consider it a part of the shooting experience)
- Storm knows about the mod, removing the aforementioned jerk (SS: it’s the one I linked previously)
- Storm likes the new sounds (SS: and so do I tbh)
- apparently, the effect where for example one team has 2 tier 10 arties and the other 2 tier 10 heavies is NOT desired and it looks like it’ll be dealt with
- Storm will also watch the statistics of the accuracy, it’s too early to tell whether it will stay as it is now, because it’s possible it was overbuffed (specifically, hit statistics, average battle times on various maps and tiers and average tank lifespan)
- apparently, the extended post-battle statistics mod does cause issues in 0.8.6
- the houses in Fjords were slightly moved
Alle vragen hebben een antwoord
Dat kan je ook mazzel noemen. Af en toe heb je zulke schoten. Ik schoot voor de patch ook wel eens on the move met bv een T-34 (de amerikaanse heavy). Meestal raak je dan niks, maar soms wil die toch wel eens goed landen.Jip99 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:27:
[...]
over dat vanuit de heup schieten, ik stond gister op een heuveltje achter een bosje en was een IS-3 aan het beschieten, hij reed naar snel naar beneden van een hobbelige heuvel en schoot mij echt zo uit de losse pols zonder te richten dood
Klopt wel, maar mijn JP2 schiet echt erg makkelijk raak nu, hij was al zuiver maar nu hoef ik enkel te zorgen dat mijn doel in het midden van mijn view zit, maakt niet uit hoe groot de cirkel is of hoever hij weg is lijkt het wel.wontcachme schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:33:
[...]
Dat kan je ook mazzel noemen. Af en toe heb je zulke schoten. Ik schoot voor de patch ook wel eens on the move met bv een T-34 (de amerikaanse heavy). Meestal raak je dan niks, maar soms wil die toch wel eens goed landen.
Met die ben ik nu ook bezig maar een slappe gun vind ik hem toch niet hebben. Ik heb er wel gelijk de topgun op gezet maar ik kom maar weinig tanks tegen waar ik niet doorheen kom en degene waarbij dat wel het geval is kun je meestal makkelijk flanken. Voorlopig vind ik het iig een leuk tankje die denk ik nog wel even in mijn garage blijft staanSneezzer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:20:
Gisteren ben ik eindelijk door de M7 heen gekomen.
[removed]
Nu door de aanpassing zijn de duitse tanks inderdaad beter in snipen. Maar on the move met een IS3 schieten is puur mazzel. Geen accuracy buff die ervoor zal zorgen dat dit altijd of 10%+ van de tijd gebeurt.Sneezzer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Klopt wel, maar mijn JP2 schiet echt erg makkelijk raak nu, hij was al zuiver maar nu hoef ik enkel te zorgen dat mijn doel in het midden van mijn view zit, maakt niet uit hoe groot de cirkel is of hoever hij weg is lijkt het wel.
Door de buff hebben de duitse tanks nu wel meer nut gekregen. Ik vind het wel fijn to nu toe. Niet zoveel mazzel meer en gewoon schieten met goed kunnen aimen.
Wat ze eigenlijk zouden moeten doen is dat ze het per kanon bekijken, want ik nu lees is dat die 122mm boom sticks van de russen nu ook lekker kunnen snipenwontcachme schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:47:
[...]
Nu door de aanpassing zijn de duitse tanks inderdaad beter in snipen. Maar on the move met een IS3 schieten is puur mazzel. Geen accuracy buff die ervoor zal zorgen dat dit altijd of 10%+ van de tijd gebeurt.
Door de buff hebben de duitse tanks nu wel meer nut gekregen. Ik vind het wel fijn to nu toe. Niet zoveel mazzel meer en gewoon schieten met goed kunnen aimen.

enz enz..
Ja, alle guns zijn precieser, maar tanks die al precies waren kunnen nu veel makkelijker snipen. Met bv de needle op de panther zal snipen nu perfect en heerlijk kunnen. Russen kunnen dit ook, maar die zullen in verhouding toch veel meer missen/afwijking hebben. Je kan een E100 ermee gaan snipen, maar een elc kan je toch al vrij snel vergeten.Jip99 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:56:
[...]
Wat ze eigenlijk zouden moeten doen is dat ze het per kanon bekijken, want ik lees nu dat die 122mm boom sticks van de russen nu ook lekker kunnen snipenze moeten het gewoon een keer op orde krijgen, dus dat de duitse wapens gewoon accuraat zijn, en de engelse ook bijvoorbeeld.. en die russen gewoon veel missen
enz enz..
Snap ik helemaal, maar zoals je kunt zien wordt het erg gewaardeerd!dynosu schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:44:
zitten nog wat dingen in die ik vanavond hoop te fixen zoals een bug met de statisticspage, ook had ik het 6th sense lampje van j1mb0 gemist, die moet er nog even uit.
Vanavond gaat er sowieso een nieuwe versie komen.
Versie van gisteravond was released omdat die functioneel was met 2 known bugs en na 4 uur gedoe met de mods ik het wel even welletjes vond. Vanavond weer verder
Zit nog even naar de gun en engine sound mods te kijken. eigenlijk wil ik Gnomefathers mods weer hebben. Voor sommigen lijkt het te werken om 8.6, dus ik ga eens even uitvogelen hoe of wat. Als ik meer weet zal ik dat even posten, want die gamesounds zijn echt vreselijk.
Gnomefather's engine sounds werkt al op 8.6, gun sounds voor zover ik weet nog niet.ZTeeVeR schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Snap ik helemaal, maar zoals je kunt zien wordt het erg gewaardeerd!
Zit nog even naar de gun en engine sound mods te kijken. eigenlijk wil ik Gnomefathers mods weer hebben. Voor sommigen lijkt het te werken om 8.6, dus ik ga eens even uitvogelen hoe of wat. Als ik meer weet zal ik dat even posten, want die gamesounds zijn echt vreselijk.
Please do, want die sounds zijn inderdaad vreselijk. vooral de gunsounds zijn echt verschrikkelijk.ZTeeVeR schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Als ik meer weet zal ik dat even posten, want die gamesounds zijn echt vreselijk.
Ik hoop dat ze daar wel snel wat aan doen.
Edit: Bij de 'Battle results' zag ik voor de patch hoeveel damage ik bijvoorbeeld op welke tank gedaan heb. Nu staat de precieze damage er niet meer bij. Was dit standaard of een mod?
[ Voor 34% gewijzigd door Fest op 20-06-2013 11:45 ]
Vergeet niet dat je al eerder kunt schieten dan dat hij volledig ge-aimt is. Door de accuracy buff die alle tanks hebben gehad is de kans al aardig groot dat je rond het midden schiet. Je kunt dus momenteel wat eerder schieten en toch dezelfde kans hebben om raak te schieten.Fest schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:42:
De T92 is compleet waardeloos geworden voor mijn gevoel. De reload kan ik wel mee leven, maar het aimen duurt nu zolang en je focus verspringt heel snel. Die gaat stof happen.
Dat was een mod.Fest schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:42:
Edit: Bij de 'Battle results' zag ik voor de patch hoeveel damage ik bijvoorbeeld op welke tank gedaan heb. Nu staat de precieze damage er niet meer bij. Was dit standaard of een mod?
[ Voor 21% gewijzigd door redwing op 20-06-2013 11:47 ]
[removed]
Ik had hetzelfde probleem, maar door wat te rommelen met wat swf bestandjes in /0.8.6/gui/flash heb ik het uiteindelijk wel weer normaal werkend gekregen, volgens mij zat het 'em in battle.swf maar dat weet ik niet 100% zeker.Jip99 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:33:
Gister gelijk aan de slag gegaan met mijn mods te vervangen of aan de praat te krijgen voor 8.6, het is bijna allemaal gelukt alleen heb ik een vaag probleempje.. bij de tank icons zie ik mijn eigen tankje niet.. (opzich geen probleem)
en op de mini map is de vlag van de vijand ook groen.. haha dus dat is best verwarrend soms!!. voor de rest werkt het allemaal wel.. alleen moest ik omdat de engine mod van AGQJ niet meer werkte die van Gnomefather installeren.. (jammer want die AGQJ is vele malen beter)
en de buff voor de accuracy van de wapens is echt goed te merkenik stond met de t71 denk ik 600 meter van een E-50 vandaan, ik stond op een heuvel en schoot 1x en raak!(en dood) haha.. iedereen moest lachen omdat het een redelijk onmogelijk schot was.. , en 2 min later deed ik precies het zelfde, een arty probeerde te vluchten en hij reed denk ik 500 meter verderop.. en ook gewoon 2x raak
En de accuracy buff is zeker leuk, en geeft een nieuwe dynamiek. Gisteren met mijn SU-122-44 even huis gehouden, en die schiet nu een stuk vaker raak!
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
als er iemand thuis zit, kan die deze link even bekijken en me laten weten of het werkt?Joindry schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:12:
[...]
Please do, want die sounds zijn inderdaad vreselijk. vooral de gunsounds zijn echt verschrikkelijk.
https://www.facebook.com/...706057&id=335468446575829
Dit is de HRSMOD (Gnomefather gebruikt deze nl gewoon, de engine sounds zijn wel van hem), die op 8.6 zou moeten werken
Ik dacht dat arty geen acc buff had gekregen en deze hetzelfde is gebleven als voorheen.redwing schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:46:
[...]
Vergeet niet dat je al eerder kunt schieten dan dat hij volledig ge-aimt is. Door de accuracy buff die alle tanks hebben gehad is de kans al aardig groot dat je rond het midden schiet. Je kunt dus momenteel wat eerder schieten en toch dezelfde kans hebben om raak te schieten.
[...]
Dat was een mod.
nee die hebben dezelfde buff gehad als de tanks..WimHam schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:05:
[...]
Ik dacht dat arty geen acc buff had gekregen en deze hetzelfde is gebleven als voorheen.
Ehh, dan lijkt het erop dat je de hele aanloop naar de patch niet op zitten letten. De accuracy is ENORM generfed: de meeste arties zijn van gemiddelde accuracies van rond de 0.5 naar 0.8 gegaan. De aimcircels zijn veel groter dan in 8.5.WimHam schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:05:
[...]
Ik dacht dat arty geen acc buff had gekregen en deze hetzelfde is gebleven als voorheen.
Er is echter wel een algemene accuracy buff die voor alle tanks geldt en die ervoor zorgt dat meer shells dan voorheen in het midden van de aimcircle landen. Met dezelfde accuracy raken dus meer shells het midden van de aimcircle en gaan er minder naar buiten toe. Ik heb grote hoop voor de tier 8 Franse TD die de neiging had om vooral aan de randen van de aimcircle te raken en niet in het midden.
[ Voor 30% gewijzigd door BramSd op 20-06-2013 12:19 ]
één potje gespeeld en het lijkt allemaal te werken, gun klinkt weer als een gun, je shell laden klinkt weer leuk en hits en bounces zijn ook ok.ZTeeVeR schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:
[...]
als er iemand thuis zit, kan die deze link even bekijken en me laten weten of het werkt?
https://www.facebook.com/...706057&id=335468446575829
Dit is de HRSMOD (Gnomefather gebruikt deze nl gewoon, de engine sounds zijn wel van hem), die op 8.6 zou moeten werken
Nog niet alle guns kunnen horen, dus mss zitten er nog wat foutjes in.
So far so good.
de directe link is:
http://www.mediafire.com/...RMOD+Gun+Sounds+v1.72.rar
Kwam in een battle terecht met 2 vijandelijk arty's. Beide T10. Ben even zichtbaar op een open veld gaan staan om te testen. En na 40sec wachten kwam er een arty shell. Voltreffer en maar 300 damage.
Ben met een dikke grijns rond gaan rijden en het vijandelijke team afgeslacht.
In de batchatt en t62a, een verhaal van de dezelfde strekking. Ik ga in het open te vechten met andere tanks, en rijd steeds een beetje naar voren en achteren. Shells van arty's slaan steeds in op plekken waar ik net stond... Geen enkele damage opgelopen van arty in die games.
En ik merk dat er steeds minder arty is. De nerf heeft tot nu toe goed gewerkt.
top das mooi, ik neem aan dat je eerst de originele audio folder in de mods folder hebt gezet? in alle gevallen waar de mod geen geluid heeft zou je het originele geluid moeten hebbenJoindry schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:31:
[...]
één potje gespeeld en het lijkt allemaal te werken, gun klinkt weer als een gun, je shell laden klinkt weer leuk en hits en bounces zijn ook ok.
Nog niet alle guns kunnen horen, dus mss zitten er nog wat foutjes in.
So far so good.
de directe link is:
http://www.mediafire.com/...RMOD+Gun+Sounds+v1.72.rar
De engine sound mod schijnt nogal wat lag te geven, coding voor Sound is wat gewijzigd dus treedt er lag op.
Ik zal het nog even testen vanavond om te kijken of dit echt een issue is met mijn systeem (i7 met 8gb XPS Laptop..)
Dit is de link voor de engine sounds:
http://www.mediafire.com/download/14kw50e9mq9w89v/
[ Voor 9% gewijzigd door ZTeeVeR op 20-06-2013 12:48 ]
Enig idee wat je geraakt heeft? een batchat of een GW typ E. Zit een redelijk verschil in natuurlijk. 300 damage met een direct hit van GW type e zo wel leuk zijn.BTU_Natas schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:32:
Gistern de super spall liner op mijn zeer stoffige maus gezet, en er op uit getrokken.
Kwam in een battle terecht met 2 vijandelijk arty's. Beide T10. Ben even zichtbaar op een open veld gaan staan om te testen. En na 40sec wachten kwam er een arty shell. Voltreffer en maar 300 damage.
In de batchatt en t62a, een verhaal van de dezelfde strekking. Ik ga in het open te vechten met andere tanks, en rijd steeds een beetje naar voren en achteren. Shells van arty's slaan steeds in op plekken waar ik net stond... Geen enkele damage opgelopen van arty in die games.
En ik merk dat er steeds minder arty is. De nerf heeft tot nu toe goed gewerkt.
Ik heb gisteren ook mijn maus vanonder het stof gehaald en kwam in potjes terecht zonder arty. Ik werd nog steeds hopeloos volgepompt met gold door alle andere tier 10 die ik tegenkwam. Daar helpt spall liner niet echt veel tegen.
Die gunsounds geven bij mij trouwens ook een beetje lag, enkel in het begin van de game, alsof hij ze moet laden ofzo.
Zo eens alle mods eruit gooien en kijken wat ie dan doet...
Edit:
Een mod die niet werkte, altijd leuk... Ik kwam precies op tijd in het potje om nog 1 schot te lossen voordat ik kapot geschoten werd
[ Voor 35% gewijzigd door RobinHood op 20-06-2013 12:47 ]
Naar aanleiding van jouw post het stof van mijn Maus gehaald, roestplekjes bijgewerkt en op battle gedrukt.BTU_Natas schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:32:
Gistern de super spall liner op mijn zeer stoffige maus gezet, en er op uit getrokken.
Sand River encounter, zonder arty. Dikke fun gehad: steel wall, 4k damage en gewonnen. Als er inderdaad minder arty in tier 10 potjes komen en je hebt de super heavy spall liner, dan wordt het misschien nog wat met de E-100 en Maus.
http://forum.worldoftanks...pid__5066092#entry5066092
ik ga die vanavond testen voor mijn mod pack
De pen van gold shells van mediums is ook generfd, die doen nu ~320 pen ipv 360 pen. Je maus beter angelen, is dus het advies. En hem een beetje bewegen zodat je weakspots iets moeilijker te raken zijn. Het was trouwens geen batchatt arty die mij raakte. Het preciese model, herrinder ik me ff niet.Joindry schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:42:
[...]
Enig idee wat je geraakt heeft? een batchat of een GW typ E. Zit een redelijk verschil in natuurlijk. 300 damage met een direct hit van GW type e zo wel leuk zijn.
Ik heb gisteren ook mijn maus vanonder het stof gehaald en kwam in potjes terecht zonder arty. Ik werd nog steeds hopeloos volgepompt met gold door alle andere tier 10 die ik tegenkwam. Daar helpt spall liner niet echt veel tegen.
Die gunsounds geven bij mij trouwens ook een beetje lag, enkel in het begin van de game, alsof hij ze moet laden ofzo.
Tier 9 arty als toptier, 2 tier 8, rest tier 7...
WG lacht zich dood.
Gisteren inderdaad weer een ouderwert avondje gehad, ben in totaal 1x geraakt door arty. Wat een feest is het dat je eindelijk kan vechten met elkaar zonder door 5 arty shells de grond in geboord te worden. Elk potje tier 8 t/m 10 max 1 of 2 arties gezien.
Zelf 1 potje met de G.W. Tiger geprobeerd maar wat een crap ding is dat geworden. shell travel time van ong 7-9 seconden. Aim circle de groote van je scherm en een arc van niets. Arty was al niet mijn ding, en nu al helemaal niet.. --> nobody likes to play teh scumbag.
Ik vond arty altijd echt zielig 1 direct hit is standaard 800+ damage en een pen hit minimaal 1500+. Dat is bijna 50% health eraf bij elk schot op een tier 10. Enige wat nog ff gefixed moet worden is de MM inderdaad. Art als top tier tegen top tier tanks etc. is redelijk unbalanced, al heb ik het zelf nog niet echt meegemaakt.
Verwijderd
Ik denk ook dat het alleen een vermindering van de splashdamage is, en dus geen tot zeer weinig effect heeft op direct hits.jantje 2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:45:
Ik dacht dat bij een direct hit een heavy spall liner niet helpt? Deze geeft toch alleen 30% reductie op He explosies en rammning ( al schijnt dit effectief minder te zijn ) Volgens mij vergeten jullie het nut van extra informatie bij de equipment:) Correct me if iam wrong.
Gisteren inderdaad weer een ouderwert avondje gehad, ben in totaal 1x geraakt door arty. Wat een feest is het dat je eindelijk kan vechten met elkaar zonder door 5 arty shells de grond in geboord te worden. Elk potje tier 8 t/m 10 max 1 of 2 arties gezien.
Zelf 1 potje met de G.W. Tiger geprobeerd maar wat een crap ding is dat geworden. shell travel time van ong 7-9 seconden. Aim circle de groote van je scherm en een arc van niets. Arty was al niet mijn ding, en nu al helemaal niet.. --> nobody likes to play teh scumbag.
Ik vond arty altijd echt zielig 1 direct hit is standaard 800+ damage en een pen hit minimaal 1500+. Dat is bijna 50% health eraf bij elk schot op een tier 10. Enige wat nog ff gefixed moet worden is de MM inderdaad. Art als top tier tegen top tier tanks etc. is redelijk unbalanced, al heb ik het zelf nog niet echt meegemaakt.
Suggestie voor 8.7: beloon de beste spelers (3 ofzo, gebaseerd op hoeveel xp ze meer hebben dan het gemiddelde van hun team) van het verliezende team, door ze te behandelen alsof ze gewonnen hebben (dus de xp multiplier etc...). Dat zou de pijn verzachten van zulke spelletjes:

Ooh jawel, 9 spelers die niks, nada, noppes damage hebben gedaan.
Euh...jantje 2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:45:
Ik dacht dat bij een direct hit een heavy spall liner niet helpt? Deze geeft toch alleen 30% reductie op He explosies en rammning ( al schijnt dit effectief minder te zijn ) Volgens mij vergeten jullie het nut van extra informatie bij de equipment:) Correct me if iam wrong.

Het is niet zo dat een direct hit van een HE granaat, plots geen HE explosie is. Als je een spall liner hebt, en je wordt geraakt door een HE granaat of splash, wordt x% van de schade geabsorbeerd.
Omdat je spall liner een deel van absorbeert van de explosie. Als je HE penetreert komt ie voorbij de spall liner om alsnog lelijk huis te houden binnenin je tank.
Hier nog een voorstander voor de win-lose xp verschillen te verkleinen.
vanop lukrake webiste vind ik wel al deze:
http://old.fibrolux.com/e...istic-panels/spall-liner/
De ontploffing binnenin zou een minder brede kegel vormen, aka minder modules kunnen meenemen.
Het blijft natuurlijk gokken hoe WG het heeft geïmplenteerd. Op wie zijn amx 50 100 mag ik eens testen met mijn GW
[ Voor 67% gewijzigd door Joindry op 20-06-2013 15:40 ]
Waarom?perpixel schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:28:
behalve als hij zou pennen toch?
omdat dan de HE in de tank explodeert zou je denken, en dan heeft een buitenlaag geen nut?.
Tsja, de beschrijving heeft het over HE explosies.Jip99 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:34:
[...]
omdat dan de HE in de tank explodeert zou je denken, en dan heeft een buitenlaag geen nut?.
misschien werkt het dan andersomUser schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:38:
[...]
Tsja, de beschrijving heeft het over HE explosies.Ik lees in de beschrijving niets over binnen of buiten de tank.
En wat als de tegenpartij sowieso een stel waardeloze spelers zijn? Ik heb potjes met vanaf het begin 95% kans om te winnen gehadVerwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:19:
[...]
Ik denk ook dat het alleen een vermindering van de splashdamage is, en dus geen tot zeer weinig effect heeft op direct hits.
Suggestie voor 8.7: beloon de beste spelers (3 ofzo, gebaseerd op hoeveel xp ze meer hebben dan het gemiddelde van hun team) van het verliezende team, door ze te behandelen alsof ze gewonnen hebben (dus de xp multiplier etc...). Dat zou de pijn verzachten van zulke spelletjes:
[afbeelding]
Ik zou het niet doen, tenzij je een regel maakt dat spelers die eigenlijk geen flikker gedaan hebben dan weer geen win-bonus krijgen.
Aha, ik zie het al, jij bent aan het damage stealen geweest ten koste van 9 team genoten!Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:19:
[...]
[afbeelding]
Er is hier volgens mij via blog of dergelijke wel eens een uitleg aangegeven als ik me goed kan herinneren. Iemand toevallig een bron ed. op het werk geen mogelijkheid dit op te zoeken:)
Heb het gisteren meegemaakt als arty, was met mijn Lor 155 51 als nu t8 top tier tegenover een Tiger II. Oh, en de tegenpartij had een AMX 13 75. Moge duidelijk zijn dat dit niet erg goed voor mij afliepjantje 2 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:45:
[...]
Wat ik tot nu toe gezien heb is dat WG noch de arty-spelers, noch de arty-haters blij gemaakt heeft. Arty spelen is nog veel trager geworden dan het al was, maar als je eens een keer kans hebt op volledig geaimed te schieten op een stilstaand doelwit, dan is het waarschijnlijk goed raak en hard ook. M'n eerste hit met arty met 8.6 was dan ook gelijk een oneshot op een heavy...
Kortom de 'death from above' waar men zo pissig op was bestaat nog steeds, alleen gebeurt het iets minder vaak, maar je kunt als je arty speelt koffie zetten tussen shots.
Enige resultaat hiervan lijkt te zijn dat mensen minder zin krijgen om arty te spelen, en WG er zo voor zorgt dat je niet meer 5 arties in een potje hebt.
Ik blijf erbij dat het beter was geweest om aim- en load time gelijk te houden of zelfs te verkorten, maar accuracy en shell speed serieus te nerfen en splash te vergroten. Zo zou arty geen sniper meer zijn (zowel speltechnisch irritant als on-historisch), maar zou het area denial kunnen doen. Dan nog zou je niet met je TOG of Maus midden in een veld stil moeten staan, maar zou voornaamste doel moeten zijn om een bepaald gebied no-go te maken, en natuurlijk om campers uit de bosjes te jagen
Oslik blyat! Oslik!
Niet stil staan is dus wel het devies. Maar doordat de aim tijd van arty ziek veel langer is dan de aim tijd van een tank vind ik dat niet eens zo erg. Als de maps nou ook een beetje aangepakt worden zodat er niet echt choke-points meer zijndion_b schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:02:
Wat ik tot nu toe gezien heb is dat WG noch de arty-spelers, noch de arty-haters blij gemaakt heeft. Arty spelen is nog veel trager geworden dan het al was, maar als je eens een keer kans hebt op volledig geaimed te schieten op een stilstaand doelwit, dan is het waarschijnlijk goed raak en hard ook. M'n eerste hit met arty met 8.6 was dan ook gelijk een oneshot op een heavy...
Kortom de 'death from above' waar men zo pissig op was bestaat nog steeds, alleen gebeurt het iets minder vaak, maar je kunt als je arty speelt koffie zetten tussen shots.
Enige resultaat hiervan lijkt te zijn dat mensen minder zin krijgen om arty te spelen, en WG er zo voor zorgt dat je niet meer 5 arties in een potje hebt.
een of twee arties in een game vind ik prima, zeker met de aim tijd reductie. Ze kunnen nog wel een stempel drukken op de game maar niet meer de game winnen voor het team. Dat is ongeveer hetzelfde als je top-tier goede speler bent toch?
Mee eens, dan kun je eindelijk door de spleash mensen die nét achter een hoekje staan of door een "raam" schieten wel fatsoenlijk raken.dion_b schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:02:
[...]
Ik blijf erbij dat het beter was geweest om aim- en load time gelijk te houden of zelfs te verkorten, maar accuracy en shell speed serieus te nerfen en splash te vergroten. Zo zou arty geen sniper meer zijn (zowel speltechnisch irritant als on-historisch), maar zou het area denial kunnen doen. Dan nog zou je niet met je TOG of Maus midden in een veld stil moeten staan, maar zou voornaamste doel moeten zijn om een bepaald gebied no-go te maken, en natuurlijk om campers uit de bosjes te jagen
Van mij hoeft arty inderdaad niet een one-shot-gore-fest te zijn. Laat de splash lekker groot worden met minder damage. Of, nog leuker laat het terrein ook daadwerkelijk stuk kunnen gaan (zoals een brug, of dat je een paar goede gaten in de grond kunt schieten waar racende scouts dan weer last van hebben.... of creeer een private kazermat door een TD te voorzien van een mooie kuil).

De 0.8.6 folder ziet er zo uit:

Ingame ziet het er zo uit:

Ik zie delen van XVM terug, en de crosshair mod werkt. Echter, de weergave van de stand is nog de default setting van het spel volgens mij. Ook als ik dmg doe aan een tank wordt dat op dezelfde manier weergegeven als het standaard spel.
Tevens zie ik geen player stats. Ik heb de nieuwste xvm_stat, deze staat gewoon in mijn WoT folder en hier start ik ook de game mee op. Dokan had ik al geinstalleerd met 8.5.
Zoals sommigen weten werkte xvm stat toen ook al niet, nu dus nog steeds niet
@Atticus, is het mogelijk dat je, eventueel via DM, post waar ik wat dingen aan kan passen aan de config? Zo vind ik het persoonlijk irritant dat als ik op CTRL druk ik gelijk een giga map in beeld krijg, waardoor ik het spel niet meer goed kan volgen
@rest: heeft iemand nog tips m.b.t. de werking van de stats? Ben ik nog iets vergeten?
[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Size op 20-06-2013 16:14 ]
Verwijderd

Volgens mij staat je resolutie niet helemaal correct, het lijkt wel alsof alles een beetje platgedrukt wordt.
Ja, ik heb een breedbeeld scherm, 1440x900. Dat is ff wat afwijkendUser schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:25:
[...]
Volgens mij staat je resolutie niet helemaal correct, het lijkt wel alsof alles een beetje platgedrukt wordt.
@seriouzz, het ging me niet om de toets, maar dat die map zo mega groot wordt. Dat was eerst niet, moet ergens in de config aan te passen zijn
Dat maakt niet uit, dat kan geen reden zijn voor de platgedrukte StuG, Pz III/IV, boompjes en huizen. Ik vermoed dat je het aantal verticale pixels in WoT een beetje te hoog hebt staan.Mr_Size schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:35:
[...]
Ja, ik heb een breedbeeld scherm, 1440x900. Dat is ff wat afwijkend
Je had gelijk, maar of ik dit nou echt beter vind (widescreen mode aangepast naar 16:9):User schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:39:
[...]
Dat maakt niet uit, dat kan geen reden zijn voor de platgedrukte StuG, Pz III/IV, boompjes en huizen. Ik vermoed dat je het aantal verticale pixels in WoT een beetje te hoog hebt staan.

1440x900 is 19:10Mr_Size schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:54:
[...]
Je had gelijk, maar of ik dit nou echt beter vind (widescreen mode aangepast naar 16:9):
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je resolutie in WoT op 1440x900 en je aspect ratio op 19:10 staan zal ik wel scheef hebben gekeken.
Wat ik tot nu toe merk is dat arty veel beter te ontwijken is en de one-shots die ik zie / maak zijn over het algemeen de oorzaak van te lang campen op een arty unsafe spot door de targets.dion_b schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:02:
Dat zou de scenario's waarbij een deepspot gedaan wordt en een halve spawn wordt weggeschoten nog gestoorder maken dan ze al waren. Heel veel van deze scenario's zijn nu verdwenen of te counteren.Ik blijf erbij dat het beter was geweest om aim- en load time gelijk te houden of zelfs te verkorten, maar accuracy en shell speed serieus te nerfen en splash te vergroten. Zo zou arty geen sniper meer zijn (zowel speltechnisch irritant als on-historisch), maar zou het area denial kunnen doen.
Juist nu kun je aan area denial doen en ik gok dat het juist 1 van de weinige taken voor arty in high tier georganiseerde battles wordt. Als ik nu ingezoomd sta op een gebied en mijn hull niet meer hoef te bewegen kan ik juist alles raken door de nieuwe distributie, rij jij hier maar lekker in. Je kunt nu zelfs met sommige arty gewoon vollop AP schieten als je ingezoomd bent en de juiste arc hebt. T92 is insane geworden mits je maar de tijd krijgt,
Nee, wat ik tot nu toe gezien heb vind ik wel ok. Arty drukt minder zwaar zijn stempel op de matches maar is nog goed genoeg om hardcore campen te voorkomen en fouten af te straffen. Raakt de arty, doet het pijn. Arty spelers zullen minder damage per match gaan doen maar meer kills maken. Verder is het skill plafond omhoog gevlogen (mocht ook wel imo) wat ook wel blijkt uit het kleine aantal arty spelers in game
De gunsounds mod en enginesounds mod zijn trouwens erg fijn, vergroten de speelbaarheid erg.
Het volgende bestand gewoon uitpakken in je World of Tanks map, je xvm.xc wordt overschreven en mijn config wordt dan als standaard config ingesteld.
http://www.wsly.nl/wot/coldzero.zip
edit//
Dit team kwamen we net tegen in TC...

[ Voor 18% gewijzigd door wsLy op 20-06-2013 21:41 ]
Iemand een idee?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
heb je wat screenshots?wsLy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:05:
Mijn XVM config staat weer online.
Het volgende bestand gewoon uitpakken in je World of Tanks map, je xvm.xc wordt overschreven en mijn config wordt dan als standaard config ingesteld.
edit//
[afbeelding]
diegene die dynosu in zijn pakket heeft zitten is prima, maar in plaats van die bolletjes wil ik eigenlijk gewoon de tank icon hebben..
Verwijderd
Patch lijkt me niet echt een succes. Hopelijk doen ze er snel wat aan want dit is gewoon onspeelbaar.
* wontcachme wil die M60 en die Medaille
Oh, en EXNOM

[ Voor 12% gewijzigd door wontcachme op 20-06-2013 22:20 ]
Normal:ZTeeVeR schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:09:
[...]
heb je wat screenshots?
diegene die dynosu in zijn pakket heeft zitten is prima, maar in plaats van die bolletjes wil ik eigenlijk gewoon de tank icon hebben..

Extended:

Playerspanel:

omg... allemaal van angst gaan zwemmenwsLy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:05:
Mijn XVM config staat weer online.
edit//
[afbeelding]
Klinkt als onze clan war vanavond. Hebben 1.5 uur getraind ervoor (in die tijd 3 trainingpotjes gedaan omdat we ivm een of andere feestdag een shitload aan half dronke finnen hadden op TS en in de tanks), we gaan naar de battle en ze komen opdagen met één arty en 2x tier 5 medium.......
Of bedoel je dat boven een tank een winkans zichtbaar is en dan niet de overall playerwinn maar per tank voor die speler?
Deze werkt nog wel maar je hebt dus niet alle functies die dan weer in de nieuwe xvm zitten.
Efficiency per tank werkte ook niet meer geloof ik omdat xvm de nieuwe tanks nog niet zou kennen...ergens gehoord maar waar??
Gebruik nu een versie van muphus (erg kale versie) maar als ik wat meer tijd heb dan ga ik ook maar weer eens sleutelen aan mijn eigen configs..
Als we vanavond Brandenburg vasthouden eindigen we met 17000 VP. Maar goed, dat is niet goed genoeg voor de top 50.wontcachme schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:16:
Ben benieuwd morgen. Zijn nog vrij veel gegadigden voor de eerste CW ronde. Tesla, 1STLT, Bia's, Absolut Pansar, misschien een SBP, of de blauwe/gele blob die wederom in het oosten zitten of blijven wij eerste. Dan nog niet bekeken naar de andere 4 plaatsen
Oh, en EXNOM![]()
Hmmm... EXNOM is dus niet de enige clan die gisteravond gefaald heeft.wontcachme schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:16:
Ben benieuwd morgen. Zijn nog vrij veel gegadigden voor de eerste CW ronde. Tesla, 1STLT, Bia's, Absolut Pansar, misschien een SBP, of de blauwe/gele blob die wederom in het oosten zitten of blijven wij eerste. Dan nog niet bekeken naar de andere 4 plaatsen
Oh, en EXNOM![]()
* User had ook niet zo'n goeie avond.

Dit topic is gesloten.
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur me dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je me een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)