Vae Victus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:28:
[...]
M3 Lee kan best leuk zijn maar je moet hem redelijk defensief spelen. Omdat de gun links voor zit kan je bijna je hele tank achter een object verhullen.
Top gun is best goed en doet redelijke damage.
Er is een groot verschil tussen de low-tier tanks waar je als beginner goed mee uit de voeten kan en low-tier tanks waar ervaren spelers lol mee kunnen hebben. De Lee is ellendig voor beginners, aangezien het afwijkend en best moeilijk speelt, maar in ervaren handen kan het een leuke tank zijn.
Tip: speel het als een TD. Als je niet weet hoe een TD speelt, vermijd de M3 lee

[...]
USSR tanks zijn met streepje er tussen, USA zonder. De USSR medium lijn is best leuk. Ben zelf via de KV-1S->KV-13->T-43 gegaan. De T-43 ben ik nu aan het spelen, best een leuke tank.
Dat is de omweg, als je 'rechtstreeks' de USSR medium-lijn wilt doen, kun je dat via BT-2, BT-7 en A20 doen. Daarna zit je vanaf tier 5 (T-34) al op mediums, dus kun je zonder te grote penalty dezelfde crew meenemen. Uitdaging hier is tier 4, de A-20 wordt gezien als scout en komt dus terecht in tier 8 battles. Dat is funest als je net begint, je weet niet wat je moet doen en krijgt continu pissig commentaar van ervaren spelers die een incompetente scout beu zijn over je heen.
A-20 is ook weer zo'n tank die voor de beginner vreselijk is, maar nog enigszins leuk kan zijn voor de gevorderde speler. Dat gezegd, het is volstrekt ontoereikend voor een tier 8 battle. De T-50 (andere USSR t4 scout) is dat nadrukkelijk wel, maar ook daar moet je het spel aardig kennen om er wat mee te kunnen.
[...]
Duitse tanks zijn wel leuk hoor, vooral veel armour big gun. Maar wel redelijk traag.
Verschilt per lijn, de nieuwe medium lijn vanaf de VK3002DB is juist betrekkelijk snel en wendbaar maar voorzien van proppenschieters tot je op t9 uitkomt.
Duitse tanks zijn bovenal nauwkeurig, betere keuze als je houdt van snipen dan als je houdt van brawlen - al kunnen de heavies dat allemaal wel als het nodig is.
[...]
Gold hoef je in principe niet te spenderen. Als je genoeg damage doet kan je prima tot aan T8 komen zonder gold uit te hoeven geven voor een premium account.
Maar als je eenmaal op t8 bent ga je verlies lijden zonder premium account. Evt kun je een premium tank kopen om meer te verdienen om dat te compenseren, maar dat kost ook weer geld, en levert zonder premium account alsnog veel minder op dan met. Bottom line: als je dit spel zo fanatiek speelt dat je in hogere tiers terecht komt is het aan te raden om een beetje geld er tegenaan te gooien.
[...]
Ik zou zelf niet alle landen tegelijk levelen. Meer verschillende tanks van 1 land. Dan speel je namelijk ook modules vrij die je in andere tanks dan niet meer hoeft vrij te spelen.
Dat gaat inderdaad stukken sneller, maar als je geduld hebt is er niets op tegen om meerdere landen tegelijk te doen. Je merkt wel dat een tweede lijn binnen een land sneller gaat dan de eerste.
Scouten en damage dealen kunnen wel samen gaan maar niet echt met een light tank. De medium speelstijl ligt je beter dan denk ik.
Natuurlijk zijn er wel scouts waarmee je flink damage kan doen, maar die zitten pas op tier 5,6.
Je bent zo op tier 5, alleen moet je uitgerekend voor de tier 5 scouts langer werken:
US (Chaffee) en USSR (T-50-2) tier 5 scouts bereik je pas na zeer lange grind vanaf hun tier 4 voorgangers (50k XP). Dat is bij de USSR geen straf, de T-50 speelt al erg leuk, maar bij de US moet je de M5 lang grinden en dat valt tegen.
Allicht de leukste tier 5 light is de Franse ELC AMX. Die kun je met minder XP unlocken, maar de tank ervoor, de AMX 40 is volgens velen de meest frustrerende slome tank in het spel. Of dat echt zo is, is een tweede, maar weinig mensen beleven er plezier aan.
Ik zelf geef wel altijd credits uit voor een 75% crew en regelmatig ook gold voor een 100% crew. Speelt toch beter

Verschilt per tier en situatie. Op hogere tiers doe ik bij volgende tank altijd 75% idd, en als ik een nieuw crewlid naast bestaande ervaren crew moet plaatsen doe ik dat ook met 100% gold. Maar voor een t3 of t4 is dat volstrekt verspilde credits/geld, tenzij je wilt gaan sealclubben...