[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste
Acties:
  • 55.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:22
ik zie niks en als ik de link copy paste in de address bar krijg ik een melding dat ik moet inloggen... Wellicht niet op een openbare plek geupload? :?

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 20:42

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
DanielWW2 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:29:
[...]

Oh wat moet de game leuk zijn geweest voor de tier 10 spelers. :P
Een E100 houdt die lights niet bij met zijn turret hoor..

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Eindelijk:
Victory!
Map: El Halluf
Date: 02 July 2013 22:23:08
Vehicle: T57 Heavy Tank
Exp: 3,816 (x2) + Credits: 75,201
Achievements: : Top Gun, Mastery Badge: "Ace Tanker"

4691 damage en nog eens 2360 upon spotting damage. Na 81 battles, een winrate van 51% mag ie met pensioen afwachten of ie wat gold gewonnen heeft.

Mooie tankjes op die foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Knowuse op 02-07-2013 22:46 ]

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ShockWave schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:17:
[...]

Een E100 houdt die lights niet bij met zijn turret hoor..
Beetje slim opstellen door in een hoekje te gaan staan en slopen maar. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat dacht je van zo'n AMX'je even een flinke "knuffel" geven? Een E100 is 10x zo zwaar, moet behoorlijk auw doen.

Als ie met HE gaat schieten hoeft ie ook niet te raken :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Binnenkort eens platoonen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Appel schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:02:
[...]

Niet zonder mij erbij :p
Gisteren hadden we bijna een draw behaald tegen pts :p tegen 4sbp hadden we wel gewonnen :)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Ik zie de foto's nog niet :)

En ik krijg weer wat vaker dat mensen met 48% win rate je gaan vertellen wat je moet doen en dat je NOOB ben.. haha

voorbeeldje was dat ik op Sand River op E3 stond in de geul zeg maar.. en bij C5 achter een heuvel stond een centurion op mij te schieten.. en bij D1 was een IS-8 onze vlag aan het cappen maar hij was in zijn eentje dus dat duurde nog 2 min ongeveer voordat die klaar was..

was er een gast in een t34(dood natuurlijk) te schreeuwen dat ik de cap moest resetten en dat ik noob was en bla bla bla.. maar als ik omhoog was gereden om die cap te resetten had die centurion me afgeschoten(had nog 300 hp ofzo) snap echt niet dat die debiel dat niet ziet.. maar ik heb dus die centurion afgeschoten en daarna heb ik alsnog de cap gereset... en gewonnen..

Trouwens, wat heeft de pershing toch een geweldige turret.. ik stond hulldown tegen een Tiger en Tiger II en ze hebben bij elkaar 15 shells gebounced!! en zelfs die centurion heeft er minimaal 10 gebounced op mijn turret.. O+

[ Voor 94% gewijzigd door Jip99 op 03-07-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorestad
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06 14:39
Heeft iemand ervaring met de VK3002D? Uiteraard kan ik melden dat de tank stock waardeloos is, net als elke andere tank. Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers met elite status van deze tank.

Ik heb bewust voor deze tank gekozen om uiteindelijk richting de Leopard te gaan, ipv Tiger I, II en dan de E-nummers. Heavies zijn zo obsolete. ;-)) Maar goed, eerst nog 50.000 XP om de tank te upgraden en dan nog 80000 om de indien panzer te bemachtigen. Ik heb nog wel even te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Zoooo, net m'n tier X unlocked. De T-62A. T-54 full-ops is erg leuk moet ik zeggen :)

Verder heb ik de volgende tier X unlocked:
IS7, in bezit
E50M, niet genoeg cash
E100, idem
OBJ261, nog 10k xp te gaan
GW-E100, nog 10k xp te gaan

Aan welke tank is het meeste behoefte met clan wars?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
T-54 is monsterlijk. Nog 75k tot de t-62a :)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook bezig met de grind naar T62....hebben jullie die andere topgun nog unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
ik ben nog bezig met de T-44, ik begin er wel steeds beter mee te worden.. maar ik zag bij de T-54 een keus uit 2 top guns, welke hebben jullie gekozen, die met meer pen maar langere aim time, of die mindere pen en korte aim time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Appie Heijn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:10:
Zoooo, net m'n tier X unlocked. De T-62A. T-54 full-ops is erg leuk moet ik zeggen :)

Verder heb ik de volgende tier X unlocked:
IS7, in bezit
E50M, niet genoeg cash
E100, idem
OBJ261, nog 10k xp te gaan
GW-E100, nog 10k xp te gaan

Aan welke tank is het meeste behoefte met clan wars?
Ik heb een tijd geen clanwars gespeeld. Maar in mijn herinnering zijn T110E5's en IS7's populair. In mijn tijd werden de E50M, E100, Maus, IS4 enz nauwelijks gebruikt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
De T-54 gun die het mogelijk maakt om de T62A te unlocken heb ik gekozen. De andere verschilt heel erg weinig. De gun van T54 is heerlijk :) je pent behoorlijk en doet 300-400 damage per schot.

@Appel,
E5 ga ik ooit wel eens unlocken denk ik maar ben er nog lang niet. Lastige keuze. Denk dat ik zowieso een Tier X arty ga unlocken. Maja welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jip99 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:05:
ik ben nog bezig met de T-44, ik begin er wel steeds beter mee te worden.. maar ik zag bij de T-54 een keus uit 2 top guns, welke hebben jullie gekozen, die met meer pen maar langere aim time, of die mindere pen en korte aim time?
Het is geen kwestie van kiezen, de ene moet je nemen als je wilt doorgrinden naar de T62a.
De ander zou je kunnen overwegen als je bij de T54 blijft hangen. Heb op fora gelezen dat het verschil niet zo heel groot is......of in ieder geval niet de vele duizenden XP's waard is als je toch gewoon door wil gaan naar de T62a

Heb ook prima kunnen spelen met de T44.....
Zat continu op een winrate van 55-57% totdat ik ineens een paar slechte dagen kreeg en er simpelweg niets lukte met dat ding. Uiteindelijk de grind afgesloten met een winrate van 47% :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:24:
[...]

Het is geen kwestie van kiezen, de ene moet je nemen als je wilt doorgrinden naar de T62a.
De ander zou je kunnen overwegen als je bij de T54 blijft hangen. Heb op fora gelezen dat het verschil niet zo heel groot is......of in ieder geval niet de vele duizenden XP's waard is als je toch gewoon door wil gaan naar de T62a
D-54 D-10T2S
nou ja het scheelt best wat.. 2,9 vs 2,3 aim time
219 vs 201 pen

en de rof van de D-10T2S is iets hoger..

maar als je het niet praktisch bekijkt maar gevoels matig?. ik zou dan denk ik gaan voor de D-10T2S, vooral de lagere aim time vindt ik belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

de ene is een snipe gun de andere een brawl gun. Tis net wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je doel?
Grinden naar T62a of blijven bij de T54?
Als je door wil.....dan moet je de D54 nemen en zou je die ander kunnen overwegen...
De D-10T2S kost iets van 50.000XP en dat is het mij niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:32:
Wat is je doel?
Als je door wil.....dan moet je de D54 nemen en zou je die ander kunnen overwegen...
ik weet nog niet of ik naar de T-62 wil, wat ik lees is dat de meeste mensen hm slechter vinden dan de T-54..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:32:
Wat is je doel?
Ik had de T-54 voordat de D-10T2S was toegevoegd. En door de gun werd hij alleen maar beter, zelfs schieten on the move is goed mogelijk. Kost wel veel XP, maar dan heb je ook wel wat. En ach, ik had niet zo'n haast om naar de T-62a te gaan :)

T-62a is een heel ander soort tank, die het meer van zijn camo moet hebben. De gun daarentegen is zeer (on-russisch) accuraat met een zeer snelle aimtime. Alpha is wel aan de lage kant (rond de 240 damage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Wiieuw, eindelijk de tiger 2 unlocked. Nou gaat het nog een pain in the ass worden voordat ik alle modules heb unlocked, maargoed dat hoort erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Wat klaagt iedereen toch over die Tiger I. Best een fijne tank. Heb er de hoogste efficiency op van al mijn tanks. Ik speelde em een stuk liever dan de IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Joindry schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:56:
Wat klaagt iedereen toch over die Tiger I. Best een fijne tank. Heb er de hoogste efficiency op van al mijn tanks. Ik speelde em een stuk liever dan de IS.
het is meer een verwachting die niet vervult wordt.. iedereen kent de reputatie van de Tiger in WWII en in het spel valt de Tiger best tegen.. de vierkante Tiger word gezien als een XP box, een hoop tier 6/7 tanks kunnen je pennen.. dus qua armor voelt die niet als heavy aan..

de lange 88 is wel super :) en ik vindt hm best mobiel voor een heavy..

ik heb de Tiger laatst verkocht om geld bij elkaar te krijgen voor de pershing.. maar ik speelde er wel met plezier mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Tiger I is een van mijn meest favoriete tanks om tegen te komen in mijn vk3601/PZIV S.

Ongelooflijk hoe vaak ik de Tiger I in de fik schiet. Elk schot is dmg en ik eet ze met mijn tanks levend op :9
Bovendien heb ik in de beta mijn grootste trauma opgelopen ooit (3 jaar WOT) met een stock Tiger I.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand in zo'n tank lekker kan zitten, maar als het voor jou wel werkt is dat natuurlijk mooi.

zelf bezig met de grind van de conqueror en de tortoise. En ondertussen flink wat credits bij elkaar harken om de t10s ervan te kunnen kopen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Ik heb beide guns researched op de t-54. Exrra crew training :)

[ Voor 9% gewijzigd door wsLy op 03-07-2013 11:21 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Eergisteren mijn IS verkocht (had met een weekje voldoende gespeeld om de IS-3 te unlocken en exp. genoeg om meteen een aantal modules (alles behalve de gun) te kopen.

Ik moet zeggen, die IS is een heerlijke tank en de IS3 ook, maar je kunt er ook haast niet verkeerd mee spelen. Ik vind het achteraf jammer dat ik deze lijn niet als eerste heb gespeeld, nu zijn mijn stats al redelijk verklooid ;-)

Ik had de Tiger lijn als eerste, waarbij de 3601H heerlijk is maar de tiger 1 toch best een stapje lastiger.
Daarna ben ik de KV4 lijn gaan volgen, dit zijn ook weer vrij specifieke tanks.
Daarna de duitse TD lijn en arty.
Vervolgens de chinese scoutlijn.
Nu heb ik pas voor de eerste keer het gevoel dat ik in de "easy mode" kan gaan.

Dus een lang verhaal kort makende, begin je net, dan kan deze lijn je misschien wat soepeler begeleiden in het spel.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Die tweede gun (D10TS-2 ) is eigenlijk de gun die op de T-54 thuis hoort, T-54 is een brawler tank en een medium moet het hebben van zijn accuracy en snelle aim tijden. Hierdoor kan je goed flank shots maken of weakspots mikken.

Je mist dan wel 18 pen( wat best veel is ) maar je bent met een medium meestal toch bezig om tanks te flanken inplaats van frontal aan te vallen. Daarnaast is het helemaal niet erg om wat langer bij een tank te blijven hangen ( +- 50 games ) Hierdoor kan je jezelf beter ontwikkelen in de speeltijd inplaats van gelijk door te rushen naar tier 10 ( daarnaast blijft het spel daardoor langer leuk ) en kan je weer een tank elite maken.

En if all else fails laad je gewoon je 330mm pen heat shells, die eten alles frontal wel even op.

Wat ik wel veel merk laatste tijd is dat het heel moeilijk is tanks te tracken via de zijkant op de frontal track( of rear ) wheels tegenwoordig gooit die er alleen maar bounced off hits tegenaan en krijg ik geen/weinig detracks. Ik kan zelf de rede hiervan nog niet achterhalen, iemand een idee?

Hoop echt dat ze binnenkort even toevoegen dat je weet wanneer je iemand getracked hebt ipv van bounced off hoort, we've tracked them! of iets in die richting.

Wat ik iedereen ook sterk afraad is met Heats uberhaupt ergens in de buurt van tracks te schieten, heats zijn zo erg generfed dat deze niet meer in staat zijn tanks te detracken. Je moet echt op het armor schieten om wat te kunnen uithalen. ( iig met t71 en t54 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Net een überpotje in de AMX 50-100

Victory!
Map: Abbey
Date: woensdag 3 juli 2013 11:54:07
Vehicle: AMX 50 100
Exp: 3.326 (x2) + Credits: 46.993
Achievements: : Radley-Walters's Medal, Top Gun
8 Kills
2800 damage valt wel erg mee/tegen, maja wat dood is schiet niet meer terug.

AMX 50-120 bijna unlocked 10k nog te gaan, ben erg benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 03-07-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Ja ik deed het ook zeer goed met de Tiger, had weinig verwachtingen, maar dat viel dus mee.

Voor de T-54 heb ik ook eerste de 100 mm D-10T2S unlocked en die andere gun nooit gebruikt. Het duurde voor mij wel een tijd voordat ik de T-54 doorhad, maar daarna ging ie erg lekker.

De T-62a heb ik wel alleen speel ik hem nooit, de speel stijl ligt mij niet, misschien dat ik m'n nog wel eens verkopen en de T-54 terugkopen. Als ik dan de WZ-120 full ops heb kan ik ze eens naast elkaar vergelijk.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Vandaag ga ik waarschijnlijk de jagdtiger terugkopen, heb bijna genoeg credits ervoor. Dat ding destijds verkocht omdat ik alleen maar faalpotten ermee had.. en 10 victories uit 40 battles... tijd om de stats te verbeteren :p

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 19:07
Dorestad schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:54:
Heeft iemand ervaring met de VK3002D? Uiteraard kan ik melden dat de tank stock waardeloos is, net als elke andere tank. Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers met elite status van deze tank.

Ik heb bewust voor deze tank gekozen om uiteindelijk richting de Leopard te gaan, ipv Tiger I, II en dan de E-nummers. Heavies zijn zo obsolete. ;-)) Maar goed, eerst nog 50.000 XP om de tank te upgraden en dan nog 80000 om de indien panzer te bemachtigen. Ik heb nog wel even te gaan.
Sinds 0.8.5 is het een ok tot goede tank omdat de tank uiteindelijk een lichte buff heeft gekregen, daarvoor was de vk30.02D barslecht.
Ik speel hem als een snipende support tank in tier 8,9 games. In tier 7 games speel ik iets agressiever.

Armor, ga ervan dat je geen armor hebt. Guns gebruik de 75L70 deze heeft een hoge rate of fire en ok penetration wel lage alpha damage, de short 88 is gewoon nutteloos voornamelijk omdat de matchmaking van de vk3002D je zeer vaak in tier 8-9 game stopt de vk3002db heeft namelijk een heavy tank matchmaking!

Ik weet niet meer of dat ik de stock turret nog gebruik deze heeft een betere rotation speed en weegt minder wat je tank iets mobieler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

En daarna krijg je het pareltje genaamd de IndienPanzer :X :X

Blijft een gigantische *** tank zelfs wanneer die compleet gepimped is :X

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Heb sinds deze week ook de indien. Wat een lache ding :) Even wennen maar was er al vrij snel achter dat het een goede sniper is. topgun heb ik al. Nu de tracks, radio en engine nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Een beginners vraagje... Ik kom wel guides tegen hoe ik moet spelen, waar ik op moet letten e.d. maar weinig over welke tanks goed zijn om mee te beginnen en kan ik nu best bij 1 land blijven of allemaal door elkaar?

Ik ben nu een beetje random begonnen met tanks uit verschillende landen.
- Zo speel in nu met de UK de Matilda (ik zie op Twitch.tv regelmatig iemand met de Conquerer spelen en dat lijkt wel op mijn speelstijl dus die wil ik ooit...)

- US tanks heb ik nu de M3 Lee (wat een kuttank, kan er niks mee, haal geen xp, dit gaat een lange grind worden... en die Medium ervoor was nog zo leuk...)

- En op dit moment heb ik van Russia net de T-80. De T-70 vond ik al een zalig tankje om mee te spelen, snel, precies moeilijk te spotten (al weet ik nog steeds niet 100% hoe dit werkt), kan toch redelijk uithalen ook in T5 games... Dus dit lijkt wel mijn speltype te zijn. Ik was deze lijn aan het unlocken omdat ik overal las dat de T-34 een zalige tank is om mee te spelen, een 'moneymaker', ondertussen heb ik al ontdekt dat het dan gaat over de T34 US tank... doh!!! Is er toekomst in de lijn die in nu dan in Russia aan het volgen ben? T34 --> T34-85 --> T43 ...

- In germany was ik met Arti en TDs begonnen maar dat ligt me niet echt (daarom dat ik ook de M3 LEE niet graag speel) Dus voorlopig geen progressie in german tanks.

Voorlopig wil ik nog geen gold spenderen, waarschijnlijk wel als ik het na een dikke maand nog leuk vind.

TL:DR versie:

- Goed idee om alle landen tegelijk levelen?
- Welke tanks zijn goed voor beginners (type spel dat me light is T70 russia, Conquerer UK, snel en toch niet compleet nutteloos dus. Een beetje willen scouten en toch damage dealen...)
- Spenderen jullie altijd extra credits om tankcrew aan 75% xp aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Inrage schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:11:
[...]

-Goed idee om alle landen tegelijk levelen?
-Welke tanks zijn goed voor beginners (type spel dat me light is T70 russia, Conquerer UK, snel en toch niet compleet nutteloos dus. Een beetje willen scouten en toch damage dealen...)
Als mede beginner is het een redelijk plan om de 1e en 2e Tier gewoon alles een keer te spelen, de eerste 3 tiers zijn naar mijn idee prima allemaal te unlocken om een feel te krijgen van hoe en wat.

Zelf begon ik met focussen op de USSR lights, ik kwam hierop ivm de snelheid van de BT-2 lijn welke ik wel leuk vond.

Later ben ik ook de USA TD lijn gaan verkennen evenals de USSR Arty lijn.

Beste is gewoon proberen zoveel mogelijk te testen en kijken wat er bij je speelstijl valt, en veel lezen, want de tanks in een lijn spelen uiteraard niet allemaal hetzelfde. Maar helaas moet je soms wel doorbijten om verder te komen.

Zelf zou ik niet 75% xp aanschaffen, dit omdat je in het begin redelijk snel van tank wisseld, retrainen van je crew kost je een penalty en op lower tiers is het imho zonde van je credits. Ik zou pas credits steken in crew experience als je een tank hebt waarvan je weet dat je hem langere tijd gaat spelen, langer als in je doet hem voorlopig niet weg ook al koop je wel de volgende in lijn.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Bokkie schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:19:
[...]
Beste is gewoon proberen zoveel mogelijk te testen en kijken wat er bij je speelstijl valt, en veel lezen, want de tanks in een lijn spelen uiteraard niet allemaal hetzelfde. Maar helaas moet je soms wel doorbijten om verder te komen.
Dit vooral, speel gewoon een tijdje en bedenk dan wat voor soort tank je het leukst vind en ga daarvoor. Aangezien de trees nog wel eens speelstijlen door elkaar willen gooien (kijk maar naar de m3 wat eigenlijk meer een TD is) moet je goed uitkijken dat je wel bij een tank uitkomt die je leuk vind.
Zelf zou ik niet 75% xp aanschaffen, dit omdat je in het begin redelijk snel van tank wisseld, retrainen van je crew kost je een penalty en op lower tiers is het imho zonde van je credits. Ik zou pas credits steken in crew experience als je een tank hebt waarvan je weet dat je hem langere tijd gaat spelen, langer als in je doet hem voorlopig niet weg ook al koop je wel de volgende in lijn.
Inderdaad, vanaf tier 4/5 begint het pas zinvol te worden omdat je vanaf daar genoeg potjes met dezelfde tank doet om het rendabel te maken (en om ze mee te nemen naar de volgende tank). Daaronder alleen doen als je toch credits genoeg hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Inrage schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:11:
- US tanks heb ik nu de M3 Lee (wat een kuttank, kan er niks mee, haal geen xp, dit gaat een lange grind worden... en die Medium ervoor was nog zo leuk...)
M3 Lee kan best leuk zijn maar je moet hem redelijk defensief spelen. Omdat de gun links voor zit kan je bijna je hele tank achter een object verhullen.
Top gun is best goed en doet redelijke damage.
- En op dit moment heb ik van Russia net de T-80. De T-70 vond ik al een zalig tankje om mee te spelen, snel, precies moeilijk te spotten (al weet ik nog steeds niet 100% hoe dit werkt), kan toch redelijk uithalen ook in T5 games... Dus dit lijkt wel mijn speltype te zijn. Ik was deze lijn aan het unlocken omdat ik overal las dat de T-34 een zalige tank is om mee te spelen, een 'moneymaker', ondertussen heb ik al ontdekt dat het dan gaat over de T34 US tank... doh!!! Is er toekomst in de lijn die in nu dan in Russia aan het volgen ben? T34 --> T34-85 --> T43 ...
USSR tanks zijn met streepje er tussen, USA zonder. De USSR medium lijn is best leuk. Ben zelf via de KV-1S->KV-13->T-43 gegaan. De T-43 ben ik nu aan het spelen, best een leuke tank.
- In germany was ik met Arti en TDs begonnen maar dat ligt me niet echt (daarom dat ik ook de M3 LEE niet graag speel) Dus voorlopig geen progressie in german tanks.
Duitse tanks zijn wel leuk hoor, vooral veel armour big gun. Maar wel redelijk traag.
Voorlopig wil ik nog geen gold spenderen, waarschijnlijk wel als ik het na een dikke maand nog leuk vind.
Gold hoef je in principe niet te spenderen. Als je genoeg damage doet kan je prima tot aan T8 komen zonder gold uit te hoeven geven voor een premium account.

- Goed idee om alle landen tegelijk levelen?
- Welke tanks zijn goed voor beginners (type spel dat me light is T70 russia, Conquerer UK, snel en toch niet compleet nutteloos dus. Een beetje willen scouten en toch damage dealen...)
Ik zou zelf niet alle landen tegelijk levelen. Meer verschillende tanks van 1 land. Dan speel je namelijk ook modules vrij die je in andere tanks dan niet meer hoeft vrij te spelen.

Scouten en damage dealen kunnen wel samen gaan maar niet echt met een light tank. De medium speelstijl ligt je beter dan denk ik.
Natuurlijk zijn er wel scouts waarmee je flink damage kan doen, maar die zitten pas op tier 5,6.

Ik zelf geef wel altijd credits uit voor een 75% crew en regelmatig ook gold voor een 100% crew. Speelt toch beter :)

Nog even als aanvulling:
Hier wat video guides over de game mechanics en tips e.d.
Mechanics
Tank Guides
WoT Academy

[ Voor 8% gewijzigd door Vae Victus op 03-07-2013 14:34 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Mijn Tip: Verdiep je even in het leven van scouts en de matchmaking daarvan voordat je een light als main wilt levellen.
Dat scheelt jou én je team erg veel frustratie.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Appel schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:02:
[...]

Lijkt me een goed plan :)
wsLy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:21:
[...]

Niet zonder mij erbij :p
Gisteren hadden we bijna een draw behaald tegen pts :p tegen 4sbp hadden we wel gewonnen :)
Jij mag er ook bij hoor wsLy :D
wontcachme schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:10:
En daarna krijg je het pareltje genaamd de IndienPanzer :X :X

Blijft een gigantische *** tank zelfs wanneer die compleet gepimped is :X
Mwah vind het nog wel meevallen, niet mijn meest favoriete tank maar de gun depression en de gun zijn erg goed :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Laatst online: 06-08 19:20
Bean77 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:13:
[...]

Tiger I is een van mijn meest favoriete tanks om tegen te komen in mijn vk3601/PZIV S.

Ongelooflijk hoe vaak ik de Tiger I in de fik schiet. Elk schot is dmg en ik eet ze met mijn tanks levend op :9
Bovendien heb ik in de beta mijn grootste trauma opgelopen ooit (3 jaar WOT) met een stock Tiger I.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand in zo'n tank lekker kan zitten, maar als het voor jou wel werkt is dat natuurlijk mooi.

zelf bezig met de grind van de conqueror en de tortoise. En ondertussen flink wat credits bij elkaar harken om de t10s ervan te kunnen kopen.
Eenmaal de top gun erop is de Tiger I gewoon goddelijk. Eén van mijn favoriete tanks, speelt gewoon heerlijk. Beetje snipen en soms brawlen als t nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Type T-34 heeft duidelijk wat extra pen nodig: 18 hits, 2 pens. Van hun kant was het 4 hits, 4 pens, killed. Op die manier is het natuurlijk kansloos.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
het valt mij op dat er bijna geen nieuwe skins meer worden gemaakt voor tanks, en ik heb nu net de M26 pershing maar al de oude skins werken er niet goed meer op! dat is wel jammer.. ik vindt deze vooral stoer..

http://forum.worldoftanks...han-river-1950-51-patton/

Afbeeldingslocatie: http://i79.photobucket.com/albums/j158/voodid/shot_010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
psychoclown schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:40:

Mwah vind het nog wel meevallen, niet mijn meest favoriete tank maar de gun depression en de gun zijn erg goed :)
Zeker na de laatste patch met accuracy buff vind ik dit echt een heerlijke tank. armor is niet bijzonder, snelheid ook niet, maar die gundepression en reload zijn erg fijn. Zeker op maps als sandriver kan je heerlijk achter duintjes staan snipen en dan kunnen ze net het bovenste randje van je turret raken en dat bounced wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Die grind staat al een tijdje stil dus ik kan enkel mijn oordeel geven van hoe die ervoor was en toen vond ik hem dus al niet bepaald slecht te noemen. Met de accuracy buff kan ik me voorstellen dat die eigenlijk alleen nog maar beter is geworden (shells vlogen nog wel eens van hot naar her).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Nog een beginner vraagje...
In filmpjes die je mensen meestal een aangepaste UI gebruiken, sommige dingen lijken wel handig sommige niet. Welke vinden jullie essentieel?

(sorry als dit al eens aan bod is gekomen maar de search leverde niet veel op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Er zijn niet echt essentiële mods als je het mij vraagt maar als je eenmaal ergens aan gewend bent dan kun je het als een echte toevoeging zien. Zo vind ik de J1mB0's crosshair mod een echte toegevoegde waarde door voornamelijk de reloadtimer. Ik zou zeggen kijk een beetje rond naar wat jij een toevoeging lijkt en welke mod die aanpassing doet :)

In de TS staan in principe de meest gebruikte mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Bij sommige potjes denk ik echt: hoe is het mogelijk dat we die nog verliezen.
Ik haal gewoon een Patrol Duty (volgens mij 1e ooit) medal in een fucking Tiger, doe bijna 3K dmg en 3,3K spotting dmg en we winnen niet :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4tafGGUZKMt7fOTruMExzd0I/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Jip99 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:25:
het valt mij op dat er bijna geen nieuwe skins meer worden gemaakt voor tanks, en ik heb nu net de M26 pershing maar al de oude skins werken er niet goed meer op! dat is wel jammer.. ik vindt deze vooral stoer..

http://forum.worldoftanks...han-river-1950-51-patton/

[afbeelding]
Kijk hier eens:
Tank skin USSR
Tank skin Germany
Tank skin USA
Camo packages

Anime skins

WoT US forums Skins
WoT EU forums Skins
Curse tank Skins

[ Voor 13% gewijzigd door Vae Victus op 03-07-2013 17:19 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vae Victus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:28:
[...]

M3 Lee kan best leuk zijn maar je moet hem redelijk defensief spelen. Omdat de gun links voor zit kan je bijna je hele tank achter een object verhullen.
Top gun is best goed en doet redelijke damage.
Er is een groot verschil tussen de low-tier tanks waar je als beginner goed mee uit de voeten kan en low-tier tanks waar ervaren spelers lol mee kunnen hebben. De Lee is ellendig voor beginners, aangezien het afwijkend en best moeilijk speelt, maar in ervaren handen kan het een leuke tank zijn.

Tip: speel het als een TD. Als je niet weet hoe een TD speelt, vermijd de M3 lee :z
[...]

USSR tanks zijn met streepje er tussen, USA zonder. De USSR medium lijn is best leuk. Ben zelf via de KV-1S->KV-13->T-43 gegaan. De T-43 ben ik nu aan het spelen, best een leuke tank.
Dat is de omweg, als je 'rechtstreeks' de USSR medium-lijn wilt doen, kun je dat via BT-2, BT-7 en A20 doen. Daarna zit je vanaf tier 5 (T-34) al op mediums, dus kun je zonder te grote penalty dezelfde crew meenemen. Uitdaging hier is tier 4, de A-20 wordt gezien als scout en komt dus terecht in tier 8 battles. Dat is funest als je net begint, je weet niet wat je moet doen en krijgt continu pissig commentaar van ervaren spelers die een incompetente scout beu zijn over je heen.

A-20 is ook weer zo'n tank die voor de beginner vreselijk is, maar nog enigszins leuk kan zijn voor de gevorderde speler. Dat gezegd, het is volstrekt ontoereikend voor een tier 8 battle. De T-50 (andere USSR t4 scout) is dat nadrukkelijk wel, maar ook daar moet je het spel aardig kennen om er wat mee te kunnen.
[...]

Duitse tanks zijn wel leuk hoor, vooral veel armour big gun. Maar wel redelijk traag.
Verschilt per lijn, de nieuwe medium lijn vanaf de VK3002DB is juist betrekkelijk snel en wendbaar maar voorzien van proppenschieters tot je op t9 uitkomt.

Duitse tanks zijn bovenal nauwkeurig, betere keuze als je houdt van snipen dan als je houdt van brawlen - al kunnen de heavies dat allemaal wel als het nodig is.
[...]

Gold hoef je in principe niet te spenderen. Als je genoeg damage doet kan je prima tot aan T8 komen zonder gold uit te hoeven geven voor een premium account.
Maar als je eenmaal op t8 bent ga je verlies lijden zonder premium account. Evt kun je een premium tank kopen om meer te verdienen om dat te compenseren, maar dat kost ook weer geld, en levert zonder premium account alsnog veel minder op dan met. Bottom line: als je dit spel zo fanatiek speelt dat je in hogere tiers terecht komt is het aan te raden om een beetje geld er tegenaan te gooien.
[...]

Ik zou zelf niet alle landen tegelijk levelen. Meer verschillende tanks van 1 land. Dan speel je namelijk ook modules vrij die je in andere tanks dan niet meer hoeft vrij te spelen.
Dat gaat inderdaad stukken sneller, maar als je geduld hebt is er niets op tegen om meerdere landen tegelijk te doen. Je merkt wel dat een tweede lijn binnen een land sneller gaat dan de eerste.
Scouten en damage dealen kunnen wel samen gaan maar niet echt met een light tank. De medium speelstijl ligt je beter dan denk ik.
Natuurlijk zijn er wel scouts waarmee je flink damage kan doen, maar die zitten pas op tier 5,6.
Je bent zo op tier 5, alleen moet je uitgerekend voor de tier 5 scouts langer werken:

US (Chaffee) en USSR (T-50-2) tier 5 scouts bereik je pas na zeer lange grind vanaf hun tier 4 voorgangers (50k XP). Dat is bij de USSR geen straf, de T-50 speelt al erg leuk, maar bij de US moet je de M5 lang grinden en dat valt tegen.
Allicht de leukste tier 5 light is de Franse ELC AMX. Die kun je met minder XP unlocken, maar de tank ervoor, de AMX 40 is volgens velen de meest frustrerende slome tank in het spel. Of dat echt zo is, is een tweede, maar weinig mensen beleven er plezier aan.
Ik zelf geef wel altijd credits uit voor een 75% crew en regelmatig ook gold voor een 100% crew. Speelt toch beter :)
Verschilt per tier en situatie. Op hogere tiers doe ik bij volgende tank altijd 75% idd, en als ik een nieuw crewlid naast bestaande ervaren crew moet plaatsen doe ik dat ook met 100% gold. Maar voor een t3 of t4 is dat volstrekt verspilde credits/geld, tenzij je wilt gaan sealclubben...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Altijd leuk.. een 3-man platoon met top tiers AFK zijn:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8618385/shot_021.jpg

En het mooiste? Ze begonnen te bewegen op het moment dat één van hen geraakt werd door een enemy tank. Zulke krachttermen wil ik niet op Tweakers zien.

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 03-07-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Nieuw doel is gezet hier. German engineer.
Ik moet "niet veel" meer doen. nog:
100k naar de e100
wat lage tier arty na die vorige update
alle lights
80k naar de leopard PT A +de rest...

Op zich een haalbaar doel, alleen jammer dat die medaille ook geen ruk waard is.

En die indienpanzer is voor mij echt een stuk ongeluk. Verder dan tweede klasse ben ik nog niet geraakt. Ik begrijp em echt niet, voor sniper mist ie penn, voor flanker speed en brawler alfa en armor. Scout ook speed maneuvrability.
conclusie, stuk ongeluk. Hopelijk is de PT A beter.
Ligt het trouwens aan mij of lijkt die PT A op papier gewoon een copy paste van een is-8?

[ Voor 7% gewijzigd door Joindry op 03-07-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Joindry schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:36:
En die indienpanzer is voor mij echt een stuk ongeluk. Verder dan tweede klasse ben ik nog niet geraakt. Ik begrijp em echt niet, voor sniper mist ie penn, voor flanker speed en brawler alfa en armor. Scout ook speed maneuvrability.
conclusie, stuk ongeluk. Hopelijk is de PT A beter.
Ligt het trouwens aan mij of lijkt die PT A op papier gewoon een copy paste van een is-8?
Ik heb juist het tegenover gestelde. Zelfden zo'n leuke nieuwkomer gespeeld. Ik heb meteen top gun erop gezet en heb een rammer en bino geïnstalleerd. Ik speel hem doorgaans als sniper. Vooral heuvelachtig terein is ie heerlijk met z'n gun dep. Pen heeft ie zeker wel, alleen wel op de juiste plek schieten. Ik heb elke pot eigenlijk meer dan 1k xp(single). Ben benieuwd hoe het straks met top engine, radio en tracks zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik ga ervan uit dat je een premium account hebt?
Ik had em direct full ops, door wat free xp te spenderen. En nog vind ik het een draak, het is de tweede tank waar ik echt geen passende speelstijl bij vind. De andere tank was de VK 3002 DB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy mozes!!!!
100 battles in IS3.....winrate 95%

http://forum.worldoftanks...s3-in-random-matches/#top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Joindry schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:45:
Ik had em direct full ops, door wat free xp te spenderen. En nog vind ik het een draak, het is de tweede tank waar ik echt geen passende speelstijl bij vind. De andere tank was de VK 3002 DB...
Klopt Premium inderdaad. Ik ben free xp aan het bewaren voor de topgun van de ISU152. VK3002DB vindt ik na de patch wel beter spelen. Moest nog een stukje grinden naar de indien. Verheerlijking. turret bounced ook regelmatig(vooral wanneer je het niet verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Zelfs met unicum platoons ga je dat geen 100 battles redden of je moet echt zo'n verschrikkelijke mazzel hebben met MM.

Lijkt me een stuk aannemelijker dat het een troll is die zijn teamcompany results post. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Kwam hem tegen in zijn type 59 vanavond. Hij heeft precies één schot kunnen lossen en die bouncde. Vertrouw dit voor geen meter.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ok deze moest ik even delen, een van de tegenstanders in ESL: http://noobmeter.com/player/eu/V8uti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Joindry schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:45:
Ik ben ook nog niet helemaal om bij de Indien Pz, maar de VK3002DB is echt een regelrechte draak inderdaad! Wat een lomp, lelijk, nutteloos apparaat :P

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Kreeg ik zojuist in de mail. Volgens mij is deze actie van de Amerikanen, maar het ziet er goed uit!

Join us in rolling out this Independence Day with a boom! This weekend's 4th of July events and specials will light up the battlefield. Sign in to World of Tanks and take advantage of the x5 XP bonus running all weekend long!

4th of July Weekend - Huge XP and Credit Bonuses

x5 Experience for the First Victory of the Day Through the Entire Weekend
x3 Crew Experience at Tier X, x2 Crew Experience at Tier IX in All Battles
100% Credit Income Bonus for Tiers V and VI in All Battles

New Mission System - Rewards for Achievements Hunters

Hat Trick: Bonus XP (100*tier) and Bonus Credits (5,000*tier)
First Class: 20% Bonus XP and 30% Bonus Credit Income
Potluck Picnic: Premium Consumable Bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 11-09 21:15

User

S3

4th of July. Ja, ik denk wel dat ie van de Amerikanen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:22
Su-85 grinden met derp met een beetje premium ammo, altijd leuk:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w6wicWU.jpg

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
De 110 ging lekker vandaag.
WZ-111 model 1-4 researched. Undistributed experience spent: 150000. Free Experience spent: 0.

Purchased:
'WZ-111 model 1-4' successfully purchased. - Credits: 3,500,000.

Ben benieuwd, zal wel tegenvallen. :)
atticus182 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:24:
[...]

Ik ben ook nog niet helemaal om bij de Indien Pz, maar de VK3002DB is echt een regelrechte draak inderdaad! Wat een lomp, lelijk, nutteloos apparaat :P
De VK3002DB ging in het begin wel lekker, maar later helemaal niet meer. De Indien Pz vond ik verschikkelijk, het enige goeds dat er uitkwam is dat ik nu zeker weet dat ik meer van brawling mediums hou.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

dion_b schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:24:
[...]

Dat is de omweg, als je 'rechtstreeks' de USSR medium-lijn wilt doen, kun je dat via BT-2, BT-7 en A20 doen. Daarna zit je vanaf tier 5 (T-34) al op mediums, dus kun je zonder te grote penalty dezelfde crew meenemen. Uitdaging hier is tier 4, de A-20 wordt gezien als scout en komt dus terecht in tier 8 battles. Dat is funest als je net begint, je weet niet wat je moet doen en krijgt continu pissig commentaar van ervaren spelers die een incompetente scout beu zijn over je heen.

A-20 is ook weer zo'n tank die voor de beginner vreselijk is, maar nog enigszins leuk kan zijn voor de gevorderde speler. Dat gezegd, het is volstrekt ontoereikend voor een tier 8 battle. De T-50 (andere USSR t4 scout) is dat nadrukkelijk wel, maar ook daar moet je het spel aardig kennen om er wat mee te kunnen.
Gisteren inderdaad mijn BT-7 weggedaan en upgrade naar de de A-20
had een WTF toen ik de game in kwam, vraag me af of het nu snelle ris deze te grinden of om de lijn erboven te pakken om de stap naar de T35-85 te kunnen maken :X

Beetje scouten, lukt wel, maar met die radio ben je gewoon genaait als je net begint met deze tank en meteen tegen Tier 8 aankomt met een grotere scanrange :/

Marder || is trouwens wel een erg lekker tankje :9 helemaal als je in een pot zit waar de max tier 4 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 12:20
Lekker potje gehad gister avond, helaas alsnog een defeat :)

Zie: http://wotreplays.com/sit...6d686f2a7306960898a109875

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Gister ff geplatooned met z'n 3een.. 1ste potje met 3 hellcats ging super lekker, we hadden 13 kills van de 15.. maar daarna gingen bijna alle potjes dramatisch :/

maar volgende keer weer! het is wel gezellig platoonen.. :) volgende keer 3x t71 en trollen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jip99 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:05:
Gister ff geplatooned met z'n 3een.. 1ste potje met 3 hellcats ging super lekker, we hadden 13 kills van de 15.. maar daarna gingen bijna alle potjes dramatisch :/

maar volgende keer weer! het is wel gezellig platoonen.. :) volgende keer 3x t71 en trollen O+
Count me in met die T71!
Ben wellicht vanaaf nog online, straks eerst nog effe 1000km karren richting huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
nog bedankt trouwens :)

ik lees iig dat er een paar amerikaanse tanks zijn veranderd qua skinnen en dat die allemaal niet meer goed werken..

de Pershing, de m46 patton en de T29 .. nu maar hopen dat iemand het snel oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:11:
[...]

Count me in met die T71!
Ben wellicht vanaaf nog online, straks eerst nog effe 1000km karren richting huis
is goed! ik weet niet of ik vanavond kan spelen maar we shall see.. en jij zal ook wel moe zijn na 1000km gereden te hebben ;)

het is trouwens grappig als jij als enige overblijft in je T71 en steeds mensen 1 of 2x schiet en dan weg rijdt.. dan gaan mensen je vaak uitschelden als mietje.. haha het is gewoon meer dat ze niet van je kunnen winnen dus proberen ze je maar te beledigen ofzo. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraoh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
BLah, eergisteren de T71 unlocked, zelfs met volledige stock build kom ik in matches waar ik niet eens kan dromen van enige damage.
Passief scouten dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Heb de T71 zelf en tis een fijn tankje hoor, maar word pas echt sterk als ie full ops is.

Zelf besloten om nu voor de grind naar de T110E3 te gaan, zit nu op de t28 met nog iets van 30k xp te gaan naar de T95. Gelukkig heb ik de andere lijn al gedaan en hoef ik op de T95 alleen de tracks te researchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Seraoh schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:32:
BLah, eergisteren de T71 unlocked, zelfs met volledige stock build kom ik in matches waar ik niet eens kan dromen van enige damage.
Passief scouten dan maar...
stock gun is idd niet veel, full ops is het een klein vervelend beestje waar je een hoop grote jongens mee kan trollen..

en passief scouten kan de t71 ook goed dus als je geen dmg kan doen gewoon verrekijkers er op en ergens in een bosje stil staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraoh
Klopt het trouwens wat ik denk gezien te hebben?
-is de T-71s topgun standaard voorzien van APCR, en is de goldoption HEAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Seraoh schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:05:
Klopt het trouwens wat ik denk gezien te hebben?
-is de T-71s topgun standaard voorzien van APCR, en is de goldoption HEAT?
Bingo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraoh
Da's best wel sweet, eigenlijk... snap nu ook gelijk waarom die krengen met zoveel gemak door mijn Maus heen tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Bokkie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 07:48:
[...]
Beetje scouten, lukt wel, maar met die radio ben je gewoon genaait als je net begint met deze tank en meteen tegen Tier 8 aankomt met een grotere scanrange :/
Ik denk dat je niet de radio bedoelt maar je viewrange. Als je het wel over de radio hebt maakt het bij die tiers juist niet zoveel uit dat je nog een slechtere hebt. Wat jij spot wordt nl. via de radio doorgegeven aan je andere teamgenoten en de afstand waarop ze je zien is jouw radiorange+hun radiorange. Aangezien in tier 8 hun radiorange meestal ruim voldoende is heb je daar nog weinig last van (een van de redenen waarom radio upgraden vaak pas als laatste wordt gedaan).

Als het over de viewrange gaat moet je wel bedenken dat een light standaard betere camo heeft en daarnaast rijdend dezelfde camo waarde heeft als stilstaand. Meds/heavies hebben een penalty als ze aan het rijden zijn. Als je dus ergens achter een bosje staat te spotten zie je ze meestal toch wel eerder dan dat ze jou zien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
dynosu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:33:
Zelf besloten om nu voor de grind naar de T110E3 te gaan, zit nu op de t28 met nog iets van 30k xp te gaan naar de T95. Gelukkig heb ik de andere lijn al gedaan en hoef ik op de T95 alleen de tracks te researchen :)
Hoe speel jij de T28? Ik vind het tot nu toe een groot drama. Ik heb nog niet de top gun, maar het dmg dealen is niet eens het grootste probleem. Omdat je zo log, langzaam en totaal niet wendbaar bent ben je, veel meer dan bij andere tanks, afhankelijk van enige team support. In randoms is dat helaas ver te zoeken, en heb nu dan ook al een hoop kansloze potjes gehad waarbij ik wordt geflanked. Je bent al gauw hulpeloos alleen namelijk als je zo traag bent en ook nog eens geen support krijgt. De enige goede potjes op deze tank heb ik gehad op snipe maps zoals Murovanka en Erlenberg, waar je redelijk snel op een goede plek bent om het team te helpen.

Ben ook al 2x op die nieuwe map, Sacred Valley terecht gekomen met deze tank. Dat is dus echt verschrikkelijk. De tank is al zo traag, maar door al die heuvels is het helemaal erg. Bovendien komt de vijand daar redelijk snel in je zijkant of achterkant. Op die map heb je eigenlijk geen schijn van kans in de T28.

Ben benieuwd hoe jij hem speelt. Speel je hem bijv. veel in platoon? Ik speel gemiddeld 1 tot 2 keer per week in platoon, dus ik speel het meest solo in randoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

redwing schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat je niet de radio bedoelt maar je viewrange. Als je het wel over de radio hebt maakt het bij die tiers juist niet zoveel uit dat je nog een slechtere hebt. Wat jij spot wordt nl. via de radio doorgegeven aan je andere teamgenoten en de afstand waarop ze je zien is jouw radiorange+hun radiorange. Aangezien in tier 8 hun radiorange meestal ruim voldoende is heb je daar nog weinig last van (een van de redenen waarom radio upgraden vaak pas als laatste wordt gedaan).

Als het over de viewrange gaat moet je wel bedenken dat een light standaard betere camo heeft en daarnaast rijdend dezelfde camo waarde heeft als stilstaand. Meds/heavies hebben een penalty als ze aan het rijden zijn. Als je dus ergens achter een bosje staat te spotten zie je ze meestal toch wel eerder dan dat ze jou zien.
Ah ok. zo werkt dat dus, thanks, snapte het al niet helemaal, gewoon beter oefenen in van dekking naar dekking rijden en wachten tot er wat langskomt.

Dus nog geduldiger spelen als ik eenmaal goede frontlin spot plek heb gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jip99 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:36:
[...]

en passief scouten kan de t71 ook goed dus als je geen dmg kan doen gewoon verrekijkers er op en ergens in een bosje stil staan..
Niets leuker dan om in je light in een tier 8 of 9 match de meeste damage uit te delen (op alle plekken van de map)

En passief scouten kan ie ook verdomd goed, had onlangs nog een battle met iets van 9300 damage upon detecting. Oke, oke wel Lucky met de juiste map, tegenstanders die omstebeurt kwamen aansnorren en een team achter je die snappen wat passief scouten is.

En na 1000km rijden ben ik niet echt moe, doe het zeer regelmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Seraoh schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:15:
Da's best wel sweet, eigenlijk... snap nu ook gelijk waarom die krengen met zoveel gemak door mijn Maus heen tikken...
Die standaard APCR shells zijn niet de premium APCR shells. Deze fungeren gewoon als normale shells en doen verder ook niets anders. Ljikt mij persoonlijk sterk dat hij zonder HEAT door je Maus heen kan schieten.

Ik had gister al moeite om een M4a3e2 te slopen met mijn t71, volle clip normale shells bounced op zn turret/ ufp/ lfp en daarna mag heats waarbij ik er ook nog gewooon 2 bouncte op z'n voorkant. Nooit geweten dat die super jumbo zo gearmorerd was.

Ik moet zeggen dat ik soms wel wat arty mis, gister op ell haluff via de baai in mijn t54 naar boven gereden. (die kant met die S bocht ) en kwam daar een T28, WZ 120 en een E100 tegen. Kerels kwamen zonder moeite gewoon op me afrijden. Die WZ kunnen afmaken en toen die berg afgereden om beetje safe te blijven staan.

Wat doet die E100 die yoloed hem naar beneden gaat gewoon op zijn scheve helling staan midden in het open en kan 2 shells op mij schieten. Mijn sniping support faalde daar ook al hard, maar in patch 8.5 had je dat niet in je botte hoofd moeten proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Mja ik ben pas met 8.6 binnen komen rollen en speel redelijk wat SPG eigenlijk, raak niet zo heel veel, maar de voldoening als je toch iets raakt en killed is dan wel erg groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
jantje 2 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Die standaard APCR shells zijn niet de premium APCR shells. Deze fungeren gewoon als normale shells en doen verder ook niets anders. Ljikt mij persoonlijk sterk dat hij zonder HEAT door je Maus heen kan schieten.

Ik had gister al moeite om een M4a3e2 te slopen met mijn t71, volle clip normale shells bounced op zn turret/ ufp/ lfp en daarna mag heats waarbij ik er ook nog gewooon 2 bouncte op z'n voorkant. Nooit geweten dat die super jumbo zo gearmorerd was.

Ik moet zeggen dat ik soms wel wat arty mis, gister op ell haluff via de baai in mijn t54 naar boven gereden. (die kant met die S bocht ) en kwam daar een T28, WZ 120 en een E100 tegen. Kerels kwamen zonder moeite gewoon op me afrijden. Die WZ kunnen afmaken en toen die berg afgereden om beetje safe te blijven staan.

Wat doet die E100 die yoloed hem naar beneden gaat gewoon op zijn scheve helling staan midden in het open en kan 2 shells op mij schieten. Mijn sniping support faalde daar ook al hard, maar in patch 8.5 had je dat niet in je botte hoofd moeten proberen:)
APCR shells op de t71 zijn geen normale AP shells hoor, het blijven APCR maar dan verliezen ze geen pen over afstand.. en grootste voordeel is de muzzle velocity die hoger is.. dus je hoeft niet veel te leaden..

dus ze blijven beter dan normale AP.. maar ze hebben maar 175 pen ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door Jip99 op 04-07-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

oosterhofjf schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:06:
Kreeg ik zojuist in de mail. Volgens mij is deze actie van de Amerikanen, maar het ziet er goed uit!

Join us in rolling out this Independence Day with a boom! This weekend's 4th of July events and specials will light up the battlefield. Sign in to World of Tanks and take advantage of the x5 XP bonus running all weekend long!

4th of July Weekend - Huge XP and Credit Bonuses

x5 Experience for the First Victory of the Day Through the Entire Weekend
x3 Crew Experience at Tier X, x2 Crew Experience at Tier IX in All Battles
100% Credit Income Bonus for Tiers V and VI in All Battles

New Mission System - Rewards for Achievements Hunters

Hat Trick: Bonus XP (100*tier) and Bonus Credits (5,000*tier)
First Class: 20% Bonus XP and 30% Bonus Credit Income
Potluck Picnic: Premium Consumable Bundle
En wij hadden volgens mij niet eens een special op D-Day (of geen grote zoals dit)........

Wanneer krijgt de EU eens een special zoals dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Bokkie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:24:
[...]
Dus nog geduldiger spelen als ik eenmaal goede frontlin spot plek heb gevonden
Yup, passief scouten is een kwestie van veel geduld en van die vuurknop afblijven (vooral dat laatste is de reden dat ik er zelf heel slecht in ben)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

apcr verliest juist wel pen op lange afstand. Heat niet.

http://wiki.worldoftanks.eu/Ammo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHam
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08 18:02
vreemd dat my xvm niet update ingame hebben meerdere mensen hier last van ik gebruik jimbo's pakketje en conf trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
dynosu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:53:
apcr verliest juist wel pen op lange afstand. Heat niet.

http://wiki.worldoftanks.eu/Ammo
klopt maar bij de tanks die het standaard hebben niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Er schijnen problemen zijn met de XVM servers hoorde ik gisteren van iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Jip99 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:04:
[...]

klopt maar bij de tanks die het standaard hebben niet dus.
ah right, daar had ik dus overheen gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
dynosu schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:05:
[...]

ah right, daar had ik dus overheen gelezen 8)7
:D het staat er ook niet heeeeel erg duidelijk nee.. dus ik snap dat je er overheen leest

[ Voor 7% gewijzigd door Jip99 op 04-07-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

redwing schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Exact. Rijden naar een plek wat zicht heeft op waar de vijand gaat komen. Daar stil in bosje gaan staan met je A-20 en gewoon zorgen dat jullie zware jongens en arty constant targets hebben. Zolang jij niet gaat schieten en zij niet letterlijk over je heen rijden zien ze je niet en ben je veilig.

Als er een groot gat gaapt na verloop van tijd kun je overwegen om arty uit te gaan schakelen, maar:
1) de A-20 heeft zo weinig penetratie dat je zelfs moeite gaat hebben om een mid-tier arty uit te schakelen
2) sinds de laatste patch is er zo weinig arty aanwezig dat dit zelden evenveel prio heeft

Je draagt meer bij door in leven te blijven en zorgen dat de mediums en heavies kunnen schieten, dan dat je een poging doet tot heldhaftig penetreren van een basis - en binnen de korste keren afgeschoten wordt. Laat dat over aan de ervaren scouts die ook redelijke bewapening hebben, met een Chaffee, T71 of AMX 13 90 kun je dat prima doen, met een T-50(-2) kun je het met beleid overwegen, maar met een A-20 (of M5 Stuart) moet je het gewoon niet proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHam
Heeft iemand hier die extra garage slot mini quest al gedaan?
Best moeilijk om die Britse tanks te killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 09:46
Het valt tegen hoe vaak je ze tegenkomt, ik heb nu al wel de Tier IX en Tier X gekilled, moet alleen nog de Centurion I. Vanavond nog maar eens proberen.

Het was wel echt jagen op die tanks en de kill op het laatste moment stelen. Ook een paar keer gekilled omdat ik probeerde de Centurion te pakken en daardoor vanachter mijn dekking naar voren kwam.

Ook wel een goede taktiek om achter vriendelijke centurions aan te rijden, tegenstanders willen toch wat meer risico nemen om ze te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Ik heb gister mijn laatste van de drie geschoten maar heb geen bericht gehad of dergelijke dat ik een extra garage slot heb ontvangen, moet ik gewoon zelf kijken of het aantal garagesloten is verdubbeld of krijg je aan het einde van de special pas dat slot erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHam
Ik heb geen idee of je 'm direct krijgt of na het event daarom vroeg ik het hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
jantje 2 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:46:
Ik heb gister mijn laatste van de drie geschoten maar heb geen bericht gehad of dergelijke dat ik een extra garage slot heb ontvangen, moet ik gewoon zelf kijken of het aantal garagesloten is verdubbeld of krijg je aan het einde van de special pas dat slot erbij?
je moet ze alle 3 15x killen he? niet 1x... volgens mij vergissen mensen zich daarin
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur me dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je me een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)