Voor de eerste keren gebruiken moet je de laptop aan de lader hebben. Ik kreeg de laptop eerst ook niet aand. Zelfde situatie. Totdat ik de informatie doorlas en stond dat eerst aan de oplader moest.Rem schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:16:
Eindelijk mijn SVP13 binnen, maar het lijkt erop dat hij DOA is. . .![]()
Wanneer ik de powerknop indruk word de powerled groen, maar na 6 seconden gaat hij weer uit. Scherm blijft zwart. Net uitgevonden dat als ik vervolgens de assist knop indruk, het backlight van het toetsenbord gaat branden. Gaat evengoed weer uit na een aantal seconden.
Heb hem aan de oplader hangen, dus batterij moet geen probleem zijn. Ook met en zonder de battery-sheet geprobeerd, geen verschil.
En natuurlijk de garantieafdeling ook maar tot 6u bereikbaar. Gaat lekker. Vraag me een beetje af of ze wel eens van kwaliteitscontrole hebben gehoord, je zou toch verwachten dat je merk dat een laptop niet aan gaat na productie?!
sony is nog flink aan het knoeien met de site
er staat dat je nu de batterij en de ssd gratis krijgt, maar de ssd wordt gewoon 160 voor gerekend en de batterij is gratis. Iemand die de gok durft te nemen en het zo besteld?
er staat dat je nu de batterij en de ssd gratis krijgt, maar de ssd wordt gewoon 160 voor gerekend en de batterij is gratis. Iemand die de gok durft te nemen en het zo besteld?
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Zeg dat nu is zowel de ssd als de sheet battery gratis. Net besteld met 8gb, 256gb ssd en sheet battery voor 966
Zeer apart: ik las ergens op een ander forum dat iemand het wifi-probleem op had gelost door McAfee te verwijderen. Ik zag er niet echt heil in, maar ik wilde toch alles geprobeerd hebben voordat ik over zou gaan tot terugsturen.. En verdomd: mijn internetsnelheid is vervijfvoudigd! Nog niet zo snel als op andere pc's, maar meer dan snel genoeg!
Edit: Nou ja, dat was wat overdreven. Op www.speedtest.nl haal ik gemiddeld ongeveer 2280 kb/s down, maar met uitschieters naar 500 kb/s. Op een andere laptop, die hiernaast staat, haal ik 170.000kb/s (wat me bijzonder veel lijkt, maar het is geen uitschieter). Ik denk er nog even over na.
Edit: Nou ja, dat was wat overdreven. Op www.speedtest.nl haal ik gemiddeld ongeveer 2280 kb/s down, maar met uitschieters naar 500 kb/s. Op een andere laptop, die hiernaast staat, haal ik 170.000kb/s (wat me bijzonder veel lijkt, maar het is geen uitschieter). Ik denk er nog even over na.
[ Voor 29% gewijzigd door Pindasmeer op 18-09-2013 08:31 ]
Verwijderd
Dus als ik het goed lees, heb je totaal 13% korting gekregen? Met alleen een 8% voucher is 163 wel vrij veel of snap ik je post verkeerd?Delph1900 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:32:
Ik heb afgelopen zondag mijn bestelling gedaan, zwart zonder touch, 256GB SSD en 8 GB geheugen.
Vindt het wel jammer dat er geen zilveren is zonder touch.
Ben blij dat ik nog met de oude actie en 8% voucher korting heb besteld dit scheelt mij € 163,00 Euries op dezelfde configuratie, 5% voucher korting en serviceplan.
Ik had wel mijn twijfel in verband met geluid van de ventilatie en de snelheid van de Wifi kaart maar beiden schijnen op dit moment uit de wereld te zijn en met 30 dagen bedenktijd kan er niet veel mis gaan dacht ik zo.
Als ze die rode Vaio hier in Nederland hadden verkocht dan had ik het wel geweten jummie jummie.
Nog 14 nachtjes ongeveer en dan is het zover.
Nee je studentenkorting gaat dan weg, dus alleen maar 8% korting. Zie nu ook dat de korting 7% is voor studenten. Correct me if I'm wrong
[ Voor 10% gewijzigd door Musta op 18-09-2013 09:10 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Welke kortingscode gebruiken jullie? Ik zie er alleen een voor 5% op actiecode.nl
Wooooooow
955 EUR voor: 256 gb + 8gb + battery sheet (non touch).
Geen geld toch? haha..het lijkt alsof ze 'vergeten' zijn de actie van batterij sheet weg te halen..
955 EUR voor: 256 gb + 8gb + battery sheet (non touch).
Geen geld toch? haha..het lijkt alsof ze 'vergeten' zijn de actie van batterij sheet weg te halen..
Ja,
Ik kan bevestigen dat code KTCAFF3813 werkt!
En ook dat er nu een gratis upgrade naar de 256 gb ssd EN een gratis battery pack is!!
Echter, ik heb geen interesse in de battery pack... dus als iemand in omgeving Amsterdam deze van me wilt overnemen... PM me dan... verwachte levertijd 2 oktober.
Ik kan bevestigen dat code KTCAFF3813 werkt!
En ook dat er nu een gratis upgrade naar de 256 gb ssd EN een gratis battery pack is!!
Echter, ik heb geen interesse in de battery pack... dus als iemand in omgeving Amsterdam deze van me wilt overnemen... PM me dan... verwachte levertijd 2 oktober.
misschien is het beter de korting codes tussen member quotes te zetten. [mo]
Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly
Anders is ie misschien erg snel uitgewerkt.
Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly
Anders is ie misschien erg snel uitgewerkt.
Ik had hem aan de lader. Laptop en battery sheet zijn ondertussen geheel doorgeladen, maar zelfs met de oplader eraan gaat hij nog niet aan.25luchtballon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:54:
[...]
Voor de eerste keren gebruiken moet je de laptop aan de lader hebben. Ik kreeg de laptop eerst ook niet aand. Zelfde situatie. Totdat ik de informatie doorlas en stond dat eerst aan de oplader moest.
Ik zou zeggen DOA, neem contact op met Sony hiervoor en laat hem terugsturenRem schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:06:
[...]
Ik had hem aan de lader. Laptop en battery sheet zijn ondertussen geheel doorgeladen, maar zelfs met de oplader eraan gaat hij nog niet aan.
@hierboven:
Dat is wel érg goedkoop, upgraded SSD + gratis batterysheet voor dat geld
[ Voor 18% gewijzigd door Salmon op 18-09-2013 11:13 ]
En nog een gelukkige toekomstige eigenaar, dank voor de code! 955 euro helemaal top! 2 oktober komt ie... I
wachten.
[ Voor 17% gewijzigd door mrcbk op 18-09-2013 11:34 ]
Hier ook maar besteld, maar dan voor vriendin
Goed prijsje zo voor de upgrades, maar wel lang wachten
Jammer dat mijn SVP13 nu terug moet wegens DOA, maar wel fijn dat ik nu voor 30 euro minder mijn SSD ruimte verdubbel!
Thanks voor die kortingsbon!
Hoe gebruiken jullie de schaling in Windows? Draaien jullie alles op 100% i.c.m. 1920x1080, of is dat net wat te klein op een 13.3"?
Ikzelf zal hem hoofdzakelijk gebruiken met veel tekst (programmeren, documenten bewerken) en ik vroeg me af of dit op 100% schaling kan of dat het dan toch wat te klein wordt allemaal. Uiteraard hangt het van je ogen af, maar deze zijn imho goed
Ikzelf zal hem hoofdzakelijk gebruiken met veel tekst (programmeren, documenten bewerken) en ik vroeg me af of dit op 100% schaling kan of dat het dan toch wat te klein wordt allemaal. Uiteraard hangt het van je ogen af, maar deze zijn imho goed
Als schaling niet lekker werkt en het te klein is, kun je natuurlijk ook gewoon resolutie beetje verlagen.
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Had afgelopen weekend de VAIO PRO 13 besteld, met gratis batterij en 4 jaar garantie. Alleen spreekt die 256gb ssd mij iets meer aan en heb dus mijn bestelling geannuleerd. Vervolgens een nieuwe geplaatst met gratis batterij en 256gb ssd.
Verwachte leverdatum 2 oktober, ben benieuwd.
Verwachte leverdatum 2 oktober, ben benieuwd.
Klopt het dat het touchpad helemaal links onder niks doet? Merk het eigenlijk alleen als ik niet met 2 vingers wil scrollen door te swipen. Rechter muis knop werkt zoals ik zou verwachten, maar linker muisknop werkt onderin alleen goed in het midden. Ik doel dus op de twee knoppen helemaal onderin touchpad.
Verwijderd
Heb mijn SVP 13 eindelijk binnengekregen, ik voel me een beetje verschuldigt om ook mijn ervaringen hier te delen, heb hier vaak zitten lezen toen ik hem nog niet had gekregen.
Ik denk dat het het beste is dat ik vooral mijn problemen deel; ik denk dat niemand nog behoefte heeft aan een uitgebreide beschrijving van hoe mooi het ding is.
Uit mijn (korte) ervaring heb ik het volgende kunnen afleiden:
- Er is iets grondig mis met de wifi. toen ik hem net had opgestart was dit meteen al duidelijk,
de verbinding was retetraag. Daarom ben ik direct de tips and tricks die hier werden gesugereerd beginnen toepassen. Eerst heb ik McAfee verwijdert via het instellingenmenu, dit hielp volgens mij niet veel met de internetverbinding maar was alvast een ergernis minder (hoe opzichtelijk kun je het ook maken?)
Vervolgens heb ik een hoop dingen gedaan, ik kan echter niet zeggen wat het meeste hielp met de internetproblemen:
-windows updaten
-intel driver installeren van paar paginas terug
Dit heeft een beetje geholpen met de internetsnelheid, de textwebsites als tweakers gaan namelijk al redelijk vlot, youtube is nog altijd een probleem. Ik heb ook opgemerkt dat internet explorer percies sneller is dan chrome, hoe dit kan; geen idee
- Het touchpad werkt goed, zolang je niet de iets ingewikkeldere gestures mee wil uithalen.
Een vraag naar jullie toe: wat zijn zoal nuttige updates voor het wifi-probleem? Heb ik iets gemist of over het hoofd gezien, wil dit probleem zelf oplossen, want voor de rest is de laptop naar mijn mening ideaal
Ik denk dat het het beste is dat ik vooral mijn problemen deel; ik denk dat niemand nog behoefte heeft aan een uitgebreide beschrijving van hoe mooi het ding is.
Uit mijn (korte) ervaring heb ik het volgende kunnen afleiden:
- Er is iets grondig mis met de wifi. toen ik hem net had opgestart was dit meteen al duidelijk,
de verbinding was retetraag. Daarom ben ik direct de tips and tricks die hier werden gesugereerd beginnen toepassen. Eerst heb ik McAfee verwijdert via het instellingenmenu, dit hielp volgens mij niet veel met de internetverbinding maar was alvast een ergernis minder (hoe opzichtelijk kun je het ook maken?)
Vervolgens heb ik een hoop dingen gedaan, ik kan echter niet zeggen wat het meeste hielp met de internetproblemen:
-windows updaten
-intel driver installeren van paar paginas terug
Dit heeft een beetje geholpen met de internetsnelheid, de textwebsites als tweakers gaan namelijk al redelijk vlot, youtube is nog altijd een probleem. Ik heb ook opgemerkt dat internet explorer percies sneller is dan chrome, hoe dit kan; geen idee
- Het touchpad werkt goed, zolang je niet de iets ingewikkeldere gestures mee wil uithalen.
Een vraag naar jullie toe: wat zijn zoal nuttige updates voor het wifi-probleem? Heb ik iets gemist of over het hoofd gezien, wil dit probleem zelf oplossen, want voor de rest is de laptop naar mijn mening ideaal
Kan dat niet iets te maken hebben met al dat gestures gedoe? Misschien dat er in de configuratieopties van de touchpad iets te vinden is. Het kan zijn dat dat gedeelte van het touchpad gereserveerd is voor een andere actie.rensariens schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:24:
Klopt het dat het touchpad helemaal links onder niks doet? Merk het eigenlijk alleen als ik niet met 2 vingers wil scrollen door te swipen. Rechter muis knop werkt zoals ik zou verwachten, maar linker muisknop werkt onderin alleen goed in het midden. Ik doel dus op de twee knoppen helemaal onderin touchpad.
Het eerste wat ik ga doen als ik hem ontvang, is een keiharde format en W8 er zelf schoon opzetten. En dan zoveel mogelijk recente drivers van de fabrikant zelf. En alleen de minimale VAIO tools/drivers voor de extra features/knoppen installeren, zo deed ik dat met mijn vorige VAIO's ook altijd. Misschien dat zo'n schone lei iets uithaalt.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:37:
[ Voor 34% gewijzigd door Razr op 18-09-2013 18:02 ]
Nee, hij doet het nu weer, zat blijkbaar vast op een of andere manier. Even in de gaten houden, hoop dat het niet terugkomt.
edit: duidelijk iets mis mee, gok dat dit een retourtje wordt. Zit elke keer weer vast. Druk je aan de onderkant even en dan doet de knop het weer paar keer.
edit: duidelijk iets mis mee, gok dat dit een retourtje wordt. Zit elke keer weer vast. Druk je aan de onderkant even en dan doet de knop het weer paar keer.
[ Voor 39% gewijzigd door r.elu op 18-09-2013 19:13 ]
Hmm, het lijkt alsof deze personen ook met die kwaal te maken hadden. Lijkt me dan toch dat hij retour moet, balen zeg!rensariens schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:12:
Nee, hij doet het nu weer, zat blijkbaar vast op een of andere manier. Even in de gaten houden, hoop dat het niet terugkomt.
Die nieuwe Intel drivers zijn echt TOP! Nu geen wegvallend netwerk meer, het is STERK verbeterd naar mijn mening, ik kan het andere zeker aanraden.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Sluit ik me (voorlopig?) bij aan: Ik kreeg vanmiddag thuis ook opeens voor het eerst last van regelmatig wegvallende verbinding terwijl ik 3 meter van mijn router zit. Na het een tijdje aangekeken te hebben toch ook maar een update gedaan, meteen de nieuwe Intel driver. Sindsdien geen problemen meer gehad, hopelijk blijft dat zo.
Ahh eindelijk! Ik zocht hier al een tijdje naar, beetje onhandig dat je op 3 verschillende plekken de automatic brightness adjustment moet uitzetten. Enig nadeel is wel dat het me nu niet meer lukt om de brightness aan te passen, volgens mij staat hij nu standaard in zijn laagste stand. Hebben meer mensen daar last van?rensariens schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:30:
[...]
Die heb ik wel, staat nu uit, probleem niet opgelost helaas (ook niet na reboot)Valt echt niet mee te werken als je veel putty gebrukt. Kan natuurlijk wel daar de achtergrond van zwart naar iets anders zetten, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing voor het probleem.
edit: ha gevonden. Op desktop rechter klik, intel graphic properties, power, on battery, display power saving tech -> OFF.
EDIT: Nu werkt dat opeens ook gewoon naar behoren. Nouja, fijn!
EDIT2: Helaas toch niet.. rare zaken
Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en op 26 augustus de laptop besteld (i5, 8gb, 128gb zonder touch met battery sheet en 4 jaar garantie voor 987 euro) en had behoorlijk wat angst na alle ramp-verhalen die ik hier las. Gelukkig bleef mij dat bespaard (behalve 3 weken verzendtijd, maar zo te zien was dat redelijk normaal). Bij aankomst meteen alles goed geinspecteerd en het zag er allemaal in orde uit. Toen ik hem aanzet schrok ik wel enorm van de luide fan. Nadat hij gesettled was, ik wat updates had geinstalleerd en de fan op "silent" had gezet geen enkele last meer van. Hij is nu muisstil en ik heb verscheidene applicaties open. Ook de WiFi is in orde. Hij haalt wel lagere snelheden dan mijn vorige laptop maar ik ondervind geen enkele last. Binnenkort even nagaan of ik dit wel goed ingesteld heb http://www.intel.com/support/wireless/sb/CS-030709.htm
Al met al zeer tevreden tot nu toe
Maar wat ik nu lees over gratis SSD upgrade EN battery sheet klinkt wel heel erg nice (ook omdat ik vorige keer geen voucher-code had gebruikt maar studentenkorting). Ik zou dan 30 euro minder betalen en een 256gb SSD krijgen in ruil voor 2 jaartjes garantie. Ik zit me nu af te vragen of ik niet een 2e kan bestellen en wanneer die binnen is ze te vergelijken (niet opeens wel allerlei issues) om vervolgens mijn oude binnen de 30-dagen terugzend termijn terug te brengen.

EDIT: Het kan, en besteld! Nu maar hopen dat dit ook gewoon een goed exemplaar is en niet een maandagmorgenproduct
[ Voor 3% gewijzigd door Desipio op 19-09-2013 21:54 ]
Mannen, regel dat even op V&A
[ Voor 91% gewijzigd door Bolletje op 20-09-2013 21:35 ]
Mannen, regel dat even op V&A
[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 20-09-2013 21:35 ]
Heeft iemand trouwens al geprobeerd de stickers te verwijderen? Gelukkig zijn ze zwart, maar over het algemeen heb ik mijn laptop het liefst zo opgeruimd mogelijk. Zou stickerverwijderaar problemen geven i.c.m. de zwarte coating op het aluminium?
Bij mijn Vaio laat de rand van het scherm ook los. Het lijkt met wat dubbelzijdig tape vast te zitten maar op maar 2 plaatsen. Terugsturen is ook weer zowat. Duurt toch weer een paar weken voordat hij terug is....Je kunt het natuurlijk makkelijk zelf oplossen met dubbelzijdig tape maar goed... Wat is verstandig?
update: Sony heeft een nieuwe bestelling in gang gezet. De oude wordt opgehaald. Nu maar hopen dat het geen structureel productieprobleem is....
update: Sony heeft een nieuwe bestelling in gang gezet. De oude wordt opgehaald. Nu maar hopen dat het geen structureel productieprobleem is....
[ Voor 20% gewijzigd door GKW op 20-09-2013 19:15 ]
Gisteren toevallig gedaan, lijmresten zijn er met je vingers gewoon af te wrijven. Alleen dat Windows 8 ding op de onderkant is een beetje kut.Pindasmeer schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:32:
Heeft iemand trouwens al geprobeerd de stickers te verwijderen? Gelukkig zijn ze zwart, maar over het algemeen heb ik mijn laptop het liefst zo opgeruimd mogelijk. Zou stickerverwijderaar problemen geven i.c.m. de zwarte coating op het aluminium?
Ahh, dank je. Dan laat ik die sticker aan de onderkant gewoon zitten!
Verwijderd
Er is weer een update beschikbaar. Dit keer de VAIO Control Center Updater
What does it fix?
Improve the USB charge function.
http://www.sony.nl/suppor...wnloads/EP0000307611_8886
What does it fix?
Improve the USB charge function.
http://www.sony.nl/suppor...wnloads/EP0000307611_8886
De mijn bevalt echt perfect (non-touch variant)!
Voor alle updates was 't idd een draak met WI-FI en de fan, maar daarna eigenlijk perfect (zelfs 1080 YT filmpjes).
Het heeft even een tijd geduurd om de onzin eraf te trappen die ik niet wilde, maar uiteindelijk een hele mooie laptop en gelukkig geen van de problemen die hier zijn gemeld (zowel hardware als software).
Voor alle updates was 't idd een draak met WI-FI en de fan, maar daarna eigenlijk perfect (zelfs 1080 YT filmpjes).
Het heeft even een tijd geduurd om de onzin eraf te trappen die ik niet wilde, maar uiteindelijk een hele mooie laptop en gelukkig geen van de problemen die hier zijn gemeld (zowel hardware als software).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heb ook de non-touch besteld. Hoop dat de klachten mij niet treffen. 1140 voor i7, 256gb ssd, 8gb ram en batterysheet. Nu alleen geen 4 jaar garantie, hoop dat ik daar geen spijt van ga krijgen. Al met al nog steeds veel geld maar m.i. Een betere deal dan de macbook air...
Weet een van de Vaio Pro bezitters hier of het mogelijk is de hardeschijf gewoon te formatteren en een schone Windows 8 installatie te gebruiken, zodanig dat deze installatie geactiveerd is? Dus met behulp van een (niet gekraakte!) Windows 8 ISO?
Technisch gezien wel (SSD heeft een mSATA aansluiting), maar het blijkt lastig te zijn de vervanging zelf uit te voeren (openen laptop etc.). Ook loop je het risico dat als je iets sloopt (of iets van een zegel verbreekt?) Sony moeilijk kan gaan doen bij latere garantie claims.Qws schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:39:
Weet iemand of de SSD zelf geupgrade kan worden?
Tuurlijk kan je gewoon een schone Win8 installeren, maar activeren zal je met de key alsnog moeten doen (of zelf een licentiekey hebben)Tiuri schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:00:
Weet een van de Vaio Pro bezitters hier of het mogelijk is de hardeschijf gewoon te formatteren en een schone Windows 8 installatie te gebruiken, zodanig dat deze installatie geactiveerd is? Dus met behulp van een (niet gekraakte!) Windows 8 ISO?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
We zitten op het internet hé. Dus als ik zeg 'een beetje' dan overdrijf ik al. Je bent er echt hooguit 10 minuten mee bezig om beide eraf te krijgen zonder ook maar een spoor achter te laten.Pindasmeer schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:02:
Ahh, dank je. Dan laat ik die sticker aan de onderkant gewoon zitten!
Gezien de sleeve van sony zelf me niet erg stevig lijkt, welke sleeve gebruiken jullie? Ik zat zelf te denken aan de Thule gauntlet. Hoewel voor macbook air ontworpen, neem ik aan dat de pro 13 ook wel gaat passen.
excuses als dit hier niet thuis hoort
excuses als dit hier niet thuis hoort
De Air is een 16:10 notebook, de Pro een 16:9. Ik denk niet dat het lekker zal passen. Check anders even de maten.Sicarius schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:19:
Gezien de sleeve van sony zelf me niet erg stevig lijkt, welke sleeve gebruiken jullie? Ik zat zelf te denken aan de Thule gauntlet. Hoewel voor macbook air ontworpen, neem ik aan dat de pro 13 ook wel gaat passen.
Ik heb zelf deze Incase sleeve voor MacBook Air 13 en de Vaio past hier perfect in. Vooraf had ik de maten vergeleken, en het scheelt iets van een halve centimeter, maar dat merk je niet als je 'm in de sleeve hebt.Sicarius schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:19:
Hoe zit het met het toetsenbord? Ik heb hem via de Sony site besteld en zie overal liggende enters maar hij staat standaard op Nederlands toetsenbord QWERTY?
Dit is de toetsenbordlayout:

Ik heb het hele topic doorgekeken en weet dat het eerder is genoemd, maar wie heeft even de hoogte voor mij inclusief de batterysheet? Ik heb de laptop niet bij de hand en ben even op zoek naar mooie sleeves

Ik heb het hele topic doorgekeken en weet dat het eerder is genoemd, maar wie heeft even de hoogte voor mij inclusief de batterysheet? Ik heb de laptop niet bij de hand en ben even op zoek naar mooie sleeves
Wat doet die assist button nou eigenlijk? Is het gewoon een 'open dit Vaio programma' actie als je in Windows zit? Of heeft het ook nog iets te maken met als je laptop uit staat en je wilt recoveren oid?
Die laatste notePress the ASSIST button to perform regular maintenance of your VAIO computer or to solve problems you might encounter when using the computer.
While the computer is on, the ASSIST button starts VAIO Care.
While the computer is off, the ASSIST button starts VAIO Care Rescue.
Note
Do not press the ASSIST button while your VAIO computer is in Hibernate mode.

Wilde toch maar bestellen, maar volgens mij ligt de site er uit. Meer mensen dit probleem?
Zullen ze de gratis extra accu wel uit de store aan het verwijderen zijn...
Dat is dan dus ook gelijk de reden waarom ze afraden de eerste partitie te verwijderen als je een herpartitionering wilt doen (bij een schone install bijv.). Maar aan de andere kant, ik ben toch een tweaker en ik gebruik geen OEM recoveries/images. Eigenlijk heb ik die GB's liever zelf te besteden
Doet het weer en de gratis accu is verdwenen. Stom, had toch eerder de knoop door moeten hakken.
De wifi op de mijne werkt nu helemaal niet meer en heb geen zin om er nog langer mee te sukkelen. Heb zojuist mijn retouraanvraag ingediend.
Thanks, dus toch gewoon liggende enter.. wel vreemd dat er staat dat het een NL's toetsenbord is. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Nederlandse toetsenborden een staande enter hebben ipv een liggende, maar goed. Blij met deze toetsenbordindeling in ieder gevalBtM909 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:20:
Dit is de toetsenbordlayout:
Met de laatste drivers van Intel? Zonde en jammer.shier50 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 23:35:
De wifi op de mijne werkt nu helemaal niet meer en heb geen zin om er nog langer mee te sukkelen. Heb zojuist mijn retouraanvraag ingediend.
Hoe zijn de ervaringen met de camera, voor bijvoorbeeld skype enzo? Had t met mn vriendin in de media markt even bekeken, maar het zag er wel erg korrelig uit en zij gebruikt t best vaak, so ze was er teleurgesteld over terwijl de camera van een asus er beter uitzag. Hoe is t bij jullie?
Camera is prima, skype regelmatig en heb er geen problemen mee. De kwaliteit van skype zal eerder de bottleneck zijn dan de camera op de VAIO.
Ik vind de kwaliteit van de camera niet bijzonder goed, er lijkt inderdaad een soort korrelig filter overheen te zitten, maar voor dagelijks gebruik en Skype lijkt het mij prima.
Waar vind ik die drivers? Ik heb op de sony website de laatste drivers afgehaald. Zijn er nog andere?BtM909 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:19:
[...]
Met de laatste drivers van Intel? Zonde en jammer.
Direct via de Intel site is er een nieuwere versie te vinden. Vanaf deze post wordt het e.e.a. besproken/uitgelegd.shier50 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:33:
[...]
Waar vind ik die drivers? Ik heb op de sony website de laatste drivers afgehaald. Zijn er nog andere?
Oke, bedankt. Ik heb zojuist de driver van sony opnieuw geinstalleerd en het werkt nu weer... Maar ik zal dan zo meteen de nieuwste van intel downloaden en hopelijk hoef ik de laptop dan niet terug te sturenRazr schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:39:
[...]
Direct via de Intel site is er een nieuwere versie te vinden. Vanaf deze post wordt het e.e.a. besproken/uitgelegd.
Goede avond iedereen,
Ik ben van plan om een clean install van windows te doen.
Alleen heb ik geen idee welke drivers daadwerkelijk nodig zijn.
de drivers zijn via deze link te vinden:
http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1321C5E/updates
Welke drivers zijn vereist, en welke drivers kan ik links laten liggen?
mvg,
Iactive
Ik ben van plan om een clean install van windows te doen.
Alleen heb ik geen idee welke drivers daadwerkelijk nodig zijn.
de drivers zijn via deze link te vinden:
http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1321C5E/updates
Welke drivers zijn vereist, en welke drivers kan ik links laten liggen?
mvg,
Iactive
Ik heb de Vaio Pro nu een paar weken en ik heb nog steeds een hinderlijk probleem. Als ik het systeem in sleep mode laat gaan (of dat nu door dichtklappen of tijdsverloop gebeurt maakt niet uit) komt ie soms niet uit zijn slaap. Blijkbaar gebeurt er op de achtergrond het e.e.a. want het systeem wordt warm en de batterij raakt leeg.
Als ik als alternatief 'hibernate/sluimerstand' gebruik doet de Bluetooth stack het na het ontwaken niet meer. Daarbij helpt het niet als ik de energiebesparende maatregelen voor Bluetooth uitzet (een suggestie die ik op een US-forum tegenkwam). Dat is weliswaar minder erg (en hibernate is met een SSD ook geen al te groot bezwaar) maar het is nog steeds niet ideaal, c.q. 'in orde'.
Bij Sony heb ik tot op heden nog geen goed antwoord kunnen vinden.
Uiteraard is het systeem up-to-date en zijn alle recentste BIOS/driver/etc.dingen gewoon geïnstalleerd.
Als ik als alternatief 'hibernate/sluimerstand' gebruik doet de Bluetooth stack het na het ontwaken niet meer. Daarbij helpt het niet als ik de energiebesparende maatregelen voor Bluetooth uitzet (een suggestie die ik op een US-forum tegenkwam). Dat is weliswaar minder erg (en hibernate is met een SSD ook geen al te groot bezwaar) maar het is nog steeds niet ideaal, c.q. 'in orde'.
Bij Sony heb ik tot op heden nog geen goed antwoord kunnen vinden.
Uiteraard is het systeem up-to-date en zijn alle recentste BIOS/driver/etc.dingen gewoon geïnstalleerd.
Hebben jullie ervaring met het retourbeleid van Sony? Dat je binnen 30 dagen kan terugsturen en je geld terug kan krijgen als t niet bevalt of als er problemen zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 22-09-2013 13:56 ]
Ja er was iemand in dit topic, als je de zoek functie gebruikt zul je hem waarschijnlijk terug vinden. Het ging prima.Musta schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:53:
Hebben jullie ervaring met het retourbeleid van Sony? Dat je binnen 30 dagen kan terugsturen en je geld terug kan krijgen als t niet bevalt of als er problemen zijn?
Jeetje: ik heb mijn Vaio Pro nu 5 dagen, en het lijkt erop dat de batterij kapot is. De laptop start alleen op wanneer deze aangesloten is op netstroom (de extra accu werkt ook niet). In de Vaio software is terug te vinden dat de batterijstatus 'uitstekend' is, maar zodra je spanningskabel weer verwijdert is de laptop uit.
Ik twijfel nogal: ik had ook last van light-bleeding aan de zijkant van het scherm en ik had de laptop nog maar 2x (tot 80%) opgeladen. Zou ik mijn geld terugvragen, of een nieuwe?
Ik twijfel nogal: ik had ook last van light-bleeding aan de zijkant van het scherm en ik had de laptop nog maar 2x (tot 80%) opgeladen. Zou ik mijn geld terugvragen, of een nieuwe?
Een nieuwe, je hebt neem ik aan om een reden juist deze laptop gekozen en niet een andere. Een meerderheid van de reacties hier zijn over dingen die niet werken aan de laptop, daardoor heb je dus geen idee hoeveel mensen er zijn zonder problemen. Dat lijkt mij vele malen meer te zijn dan andersom en dus zou je er dan vanuit kunnen gaan dat je niet 2x pech hebt en een brak model opgestuurd krijgt.Pindasmeer schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:59:
Jeetje: ik heb mijn Vaio Pro nu 5 dagen, en het lijkt erop dat de batterij kapot is. De laptop start alleen op wanneer deze aangesloten is op netstroom (de extra accu werkt ook niet). In de Vaio software is terug te vinden dat de batterijstatus 'uitstekend' is, maar zodra je spanningskabel weer verwijdert is de laptop uit.
Iemand bekend met de sleeves die er op ebay te koop zijn en zo ja wat zijn de ervaringen? Zo nee, welke sleeve gebruiken jullie?
Kwam deze tegen die mijn interesse wekten:
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item2c722a7708
http://www.ebay.co.uk/itm..._Bags&hash=item35bff7ab50
/edit: Hoe zit het met de battery sleeve, kan ik die meevervoeren in zo'n sleeve omdat de laptop erg dun is, of niet?
Kwam deze tegen die mijn interesse wekten:
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item2c722a7708
http://www.ebay.co.uk/itm..._Bags&hash=item35bff7ab50
/edit: Hoe zit het met de battery sleeve, kan ik die meevervoeren in zo'n sleeve omdat de laptop erg dun is, of niet?
[ Voor 10% gewijzigd door Mahone op 23-09-2013 10:38 ]
Service is wel echt een drama bij Sony zeg. Ik zit met hardware defect aan touchpad (knop af en toe vast). Enige optie die ik krijg is een nieuwe krijgen over week of 3. Is simpelweg geen oplossing als je de laptop zakelijk nodig hebt. Reparatie kan niet, want touchpad valt niet onder garantie (wtf!?) en dus moet er iemand voor betalen. Sales wilt dit niet doen, want die hebben al een oplossing aageboden. Eerst even een nieuwe sturen en dan deze terug willen ze al helemaal niet aan beginnen.
Denk dat ze er in kunnen stikken en ik gewoon een ander merk laptop haal en deze retour gaat. Jammer, maar als touchpad een zwak punt blijkt te zijn zit ik over 1-2 jaar mogelijk weer met de problemen en kosten (want dan geen DOA).
Denk dat ze er in kunnen stikken en ik gewoon een ander merk laptop haal en deze retour gaat. Jammer, maar als touchpad een zwak punt blijkt te zijn zit ik over 1-2 jaar mogelijk weer met de problemen en kosten (want dan geen DOA).
Bij de Xenos, nu met 25% korting. Kostte me E 5,25 en is net zo'n goeie als die merksleeves van 25+ euro in de speciaalzaken.Mahone schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:49:
Iemand bekend met de sleeves die er op ebay te koop zijn en zo ja wat zijn de ervaringen? Zo nee, welke sleeve gebruiken jullie?
Ik heb ook de Vaio-zakentas van 50 euri gehaald uit de shop omdat ik een voucher had gekregen. Is ook een mooi ding, maar natuurlijk ook veel te duur omdat er toevallig VAIO op staat....
[ Voor 20% gewijzigd door Opa TRP op 23-09-2013 11:49 ]
Touchpad geen garantie? Daar zou ik niet zomaar akkoord mee gaan, dat is toch onzin?! Dat hij niet direct gemaakt is is nog te begrijpen (immers geen 'next day service') maar inderdaad, drie weken is lang. Ik heb met mijn vorige Vaio ook een reparatie gehad, toen had ik hem binnen een week weer terug. Zou de service van Sony de laatste jaren zo achteruit gegaan zijn dan..rensariens schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:40:
Service is wel echt een drama bij Sony zeg. Ik zit met hardware defect aan touchpad (knop af en toe vast). Enige optie die ik krijg is een nieuwe krijgen over week of 3. Is simpelweg geen oplossing als je de laptop zakelijk nodig hebt. Reparatie kan niet, want touchpad valt niet onder garantie (wtf!?) en dus moet er iemand voor betalen. Sales wilt dit niet doen, want die hebben al een oplossing aageboden. Eerst even een nieuwe sturen en dan deze terug willen ze al helemaal niet aan beginnen.
Maar wat bedoel je dat met 'een nieuwe krijgen', een nieuwe compleet nieuwe laptop? Mag je nog wel zolang met je huidige blijven werken? In dat geval zou je de drie weken misschien kunnen overbruggen.
Ik ben het wel met je eens dat het belachelijke service is, jammer dat er geen goede alternatieven zijn voor deze laptop. Mijn bestelling hoop ik eind deze week te krijgen en ik moet ook nog maar zien of ik de mijne ga houden (bekende wifi issues etc.). Hou ons even op de hoogte iig!
Touchpad schade zou onder gebruiksschade vallen. Als ik dit over 1-2 jaar weer heb ga ik daar ook absoluut niet mee akkoord, maar ze lijken 0 te kunnen afwijken van de regels dus dat gaat dan een probleem worden.
Een nieuwe is gewoon een nieuwe order. Kreeg net wel te horen dat ze voor gaan op nieuwe bestellingen. Je mag dus niet tijdelijk je huidige houden, dat zou namelijk een prima oplossing zijn voor mij. Hier willen ze echter absoluut niet aan meewerken. Deze moet terug en dan maken ze een nieuwe bestelling aan.
Ik heb de alternatieven zojuist bekeken, die zijn er inderdaad vrijwel niet. Net de garantie gekregen dat ze voor gaan op nieuwe bestellingen en dat het dus 1 tot max 2 weken zou moeten duren. Daar dus maar mee akkoord gegaan, maar ik ben er niet bepaald blij mee. Heb nu ook mijn twijfels over de bouwkwaliteit, zeker als je ziet hoeveel laptops er hier op dit forum al teruggestuurd worden.
edit: ik zie overigens nu dat de vervangende bestelling is aangemaakt. Ik mag zelf een afspraak maken met TNT voor retour. Weekje snoepen denk ik
Een nieuwe is gewoon een nieuwe order. Kreeg net wel te horen dat ze voor gaan op nieuwe bestellingen. Je mag dus niet tijdelijk je huidige houden, dat zou namelijk een prima oplossing zijn voor mij. Hier willen ze echter absoluut niet aan meewerken. Deze moet terug en dan maken ze een nieuwe bestelling aan.
Ik heb de alternatieven zojuist bekeken, die zijn er inderdaad vrijwel niet. Net de garantie gekregen dat ze voor gaan op nieuwe bestellingen en dat het dus 1 tot max 2 weken zou moeten duren. Daar dus maar mee akkoord gegaan, maar ik ben er niet bepaald blij mee. Heb nu ook mijn twijfels over de bouwkwaliteit, zeker als je ziet hoeveel laptops er hier op dit forum al teruggestuurd worden.
edit: ik zie overigens nu dat de vervangende bestelling is aangemaakt. Ik mag zelf een afspraak maken met TNT voor retour. Weekje snoepen denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door r.elu op 23-09-2013 12:26 ]
Denk dat je daar jezelf wel een beetje mee in de vingers snijd en dat ze echt pas versturen op het moment dat zij die laptop in ontvangst hebben genomen. Zo gaat het in ieder geval bij de meeste bedrijven.rensariens schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:13:
Touchpad schade zou onder gebruiksschade vallen. Als ik dit over 1-2 jaar weer heb ga ik daar ook absoluut niet mee akkoord, maar ze lijken 0 te kunnen afwijken van de regels dus dat gaat dan een probleem worden.
Zullen het zien, kan nu prima werken met de laptop dus een week extra maakt wat dat betreft niet uit. Verder zit de check misschien na productie, en productie duurt ook wel een week minimaal.
edit: helaas, net in de mail:
Vervangingsbestelling / Terugbetaling
De snelheid waarmee u uw vervangingsbestelling of terugbetaling ontvangt hangt af van de snelheid waarmee u de goederen terugstuurt.
Over het algemeen moet u rekening houden met een periode van 7 dagen te rekenen vanaf de dag dat u de goederen hebt teruggestuurd
tot wanneer het verwerkt is in ons systeem.
edit: helaas, net in de mail:
Vervangingsbestelling / Terugbetaling
De snelheid waarmee u uw vervangingsbestelling of terugbetaling ontvangt hangt af van de snelheid waarmee u de goederen terugstuurt.
Over het algemeen moet u rekening houden met een periode van 7 dagen te rekenen vanaf de dag dat u de goederen hebt teruggestuurd
tot wanneer het verwerkt is in ons systeem.
[ Voor 50% gewijzigd door r.elu op 23-09-2013 15:04 ]
Met een simpele Google zoekopdrachty was je er al achtergekomen dat de nieuwe Intel driver het probleem oplost. Zou pas zonde zijn als je hem onnodig had teruggestuurd.shier50 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:52:
[...]
Oke, bedankt. Ik heb zojuist de driver van sony opnieuw geinstalleerd en het werkt nu weer... Maar ik zal dan zo meteen de nieuwste van intel downloaden en hopelijk hoef ik de laptop dan niet terug te sturen

Hopelijk dus een wijze les geleerd. Tevens verwacht ik van een Tweaker dat hij zelf een beetje research zou doen
Video review Vaio Pro door hardware.info
http://nl.hardware.info/t...ro-ultrabook-video-review
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 23-09-2013 16:53 ]
Vindt het wel heel apart dat ze in de videoreview melden dat de accuduur tegen valt met 3 a 4 uren. Moet zeggen zolang ik de Vaio Pro heb, heb ik nog nooit zo weinig accuduur behaald (minstens 5 uren). Met een gemiddelde van zo'n 7 uren .
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Volgens mij zijn ze niet erg professioneel bezig bij HW.info. Ze weten niet waarvoor de onderkant dient, zeggen bitter weinig,...
Vind het echt zonde, maar deze review is toch wel een van de slechtere die ik gezien heb over deze laptop.
3-4u lijkt me ook veeeel te weinig, maar misschien belasten ze die volop met 100% helderheid en laden ze hun batterij op maar tot 80%? Wie weet
Vind het echt zonde, maar deze review is toch wel een van de slechtere die ik gezien heb over deze laptop.
3-4u lijkt me ook veeeel te weinig, maar misschien belasten ze die volop met 100% helderheid en laden ze hun batterij op maar tot 80%? Wie weet
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ik schrok hier ook van. Heb jij toevallig de i5 en kan dit het verschil veroorzaken? Heb de i7 besteld, maar zal hem annuleren als de i5 een betere accuduur heeft.blmp schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:39:
Vindt het wel heel apart dat ze in de videoreview melden dat de accuduur tegen valt met 3 a 4 uren. Moet zeggen zolang ik de Vaio Pro heb, heb ik nog nooit zo weinig accuduur behaald (minstens 5 uren). Met een gemiddelde van zo'n 7 uren .
HW.info is ook de eerste site die negatief is over de accuduur. Daar denken veel sites (en hier ook Tweakers) anders over. Ik heb zelf de i7 en ik haal gemiddeld rond de 6 uur bij normaal gebruik (browsen, tekstverwerken).
Sowieso hebben ze het in de videoreview veel te uitgebreid over de dongle; die zit namelijk niet eens bij de Vaio inbegrepen.
Sowieso hebben ze het in de videoreview veel te uitgebreid over de dongle; die zit namelijk niet eens bij de Vaio inbegrepen.
Ik heb wel de i5 variant inderdaad. Maar deze verschilt net 200mhz (base) en 400mhz (turbo). Lijkt me niet dat dit ervoor zorgt dat de accuduur uren minder wordt. Zal misschien net een half uur zijn (als je het red). (zie reply hieronder)Mahone schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:42:
[...]
Ik schrok hier ook van. Heb jij toevallig de i5 en kan dit het verschil veroorzaken? Heb de i7 besteld, maar zal hem annuleren als de i5 een betere accuduur heeft.
De dongle zit wel bij de Vaio Pro inbegrepen (en daarbij ook de HDMI -> VGA dongle), maar alleen bij de 'preset' (fabrieks)modellen.thisegzz schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:49:
HW.info is ook de eerste site die negatief is over de accuduur. Daar denken veel sites (en hier ook Tweakers) anders over. Ik heb zelf de i7 en ik haal gemiddeld rond de 6 uur bij normaal gebruik (browsen, tekstverwerken).
Ja, als je de hele tijd gaat benchmarken, gamen of renderen dan kom je aan dergelijke tijden ja. Maar ze doen het overkomen alsof die 3 a 4 uren de average en/of max is wat het apparaat kan halen.Philflow schreef op maandag 23 september 2013 @ 18:56:
Zo gek is die score van HWi niet. Notebookjournal kwam tot 3,5 uur met wat CPU intensief werk op de i7.
Ga je wat minder intensief werk doen dan zal de score al snel hoger uitvallen.
[ Voor 20% gewijzigd door blmp op 23-09-2013 19:17 ]
Zo gek is die score van HWi niet. Notebookjournal kwam tot 3,5 uur met wat CPU intensief werk op de i7.
Ga je wat minder intensief werk doen dan zal de accu duur al snel hoger uitvallen.
Ga je wat minder intensief werk doen dan zal de accu duur al snel hoger uitvallen.
En TheVerge komt wel weer met hogere cijfers. Dat vind ik dan toch een meer betrouwbare bron.
http://www.theverge.com/2...-war-with-the-macbook-airBattery life, on the other hand, appears to be a wonderful upgrade. The 11-inch Pro lasted 6 hours, 30 minutes on the Verge Battery Test, which cycles through a series of popular websites and high-res images at 65 percent brightness; the 13-inch model chugged along for 6 hours, 53 minutes before giving up.
De sleeve die ik gebruik was ook voor de air 13, in ieder geval volgens de winkel. Van de fabrikant weet ik het eigenlijk niet. Het is de "CoteEtCiel Fabric Pouch Air 13 inch Black Melange".
Past prima, best ruim maar niet te ruim en een tweede vak waar ik een Microsoft arc touch muis in meeneem en soms de adapter.
Past prima, best ruim maar niet te ruim en een tweede vak waar ik een Microsoft arc touch muis in meeneem en soms de adapter.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Dat ligt voor de hand, websites bezoeken en fotos bekijken is immers geen cpu intensief werk.thisegzz schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:02:
En TheVerge komt wel weer met hogere cijfers.
Notebookjournal kwam in de reader test (geen wifi) zelfs tot 790 minuten.
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 23-09-2013 19:27 ]
Zelf heb ik deze http://www.amazon.de/Easy...7&keywords=easyacc+sleeveMahone schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:49:
en die bevalt goed. Klitteband ipv magnetische sluiting (zekere voor het onzekere) en hij ziet er best wel luxe uit voor zo'n lage prijs. Wel is er maar 1 vak dus je kan enkel je laptop erin doen, ik ging dan ook meer voor uiterlijk dan functionaliteit. Met extra batterij past het niet meer, of iig niet zonder forceren (ik heb maar niet verder geduwd). Ik vind het wel jammer hoe ze die battery sheet erop hebben aangesloten, met die onnodige extra hoek.
Hier begin volgende maand een Pro 13 met 8gb/256GB SSD
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik heb dezelfde specs in bestelling. Eerst was 29 sep-4 okt voorspeld, nu staat ie op "tussen 09/10 en 10/10".
Het vreemde is dat er ook staat: "Deze bestelling werd verzonden. Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner"
Weet iemand hoe dit zit?
Het vreemde is dat er ook staat: "Deze bestelling werd verzonden. Uw bestelling wordt verzonden.
Weet iemand hoe dit zit?
[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 24-09-2013 15:50 ]
Wanneer heb je 'm besteld? Zelf heb ik besteld op 16-9 en in de bevestigingsmail stond:Philflow schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:48:
Ik heb dezelfde specs in bestelling. Eerst was 29 sep-4 okt voorspeld, nu staat ie op "tussen 09/10 en 10/10".
Weet iemand hoe dit zit?
Tot op heden nog niets gehoord van Sony behalve een mail dat hij in productie is (op 18-9). Op de site staat hij sinds afgelopen zaterdag wel op de status 'Verzonden' (ook met de tekst "Levering: tussen 27/09 en 02/10"). Het is nog wel wachten op de mail die hierbij hoort van Sony.U zal uw VAIO ontvangen tussen 27.09.2013 en 02.10.2013.
[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 24-09-2013 16:47 ]
Vind hem wel echt te weinig in gaan op het mooie scherm e.d. Volgens mij hebben ze niet eens de laatste driver updates gedraaid..ze vertellen ook niks over de fan-modes.Philflow schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:52:
Video review Vaio Pro door hardware.info
Had zelf gereageerd op hun YouTube video met de vraag of de updates wel gedaan zijn en dan ik zeker geen problemen met de fan/WiFi hebt na de updates van BIOS en WiFi-drivers...Kijk ik net en hebben ze de comment verwijderd op de video

Is wel alleen de video review he. Is bedoeld als teaser voor de volledige review die bnk op de site zal staan.Salmon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:52:
[...]
Vind hem wel echt te weinig in gaan op ...
Vreemd. Vermeldt het anders nog een keer bij de volledige review.Had zelf gereageerd op hun YouTube video met de vraag of de updates wel gedaan zijn en dan ik zeker geen problemen met de fan/WiFi hebt na de updates van BIOS en WiFi-drivers...Kijk ik net en hebben ze de comment verwijderd op de video![]()
18-9.Razr schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:45:
[...]
Wanneer heb je 'm besteld? Zelf heb ik besteld op 16-9 en in de bevestigingsmail stond:
Ik heb hem ook 18-9 besteld.
Staat sinds maandag op "Uw bestelling wordt verzonden.
Wie de verzendpartner is en hoe ik deze voortgang kan volgen staat er echter niet bij.
De verwachte leverdatum is overigens tussen 2 en 4 oktober
daar krijg je nog een mail over en daar staat dan ook het trackingnummer in.Mahone schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:52:
[...]
Ik heb hem ook 18-9 besteld.
Staat sinds maandag op "Uw bestelling wordt verzonden.
Wie de verzendpartner is en hoe ik deze voortgang kan volgen staat er echter niet bij.
De verwachte leverdatum is overigens tussen 2 en 4 oktober
ah oke bedanktGKW schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:04:
[...]
daar krijg je nog een mail over en daar staat dan ook het trackingnummer in.
Hoe krijg ik in god's naam de verlichting op manueele bediening? Ik kan het nu niet instellen en heb automatische verlichting in de Vaio Control Centre uitgezet maar nog kan ik het niet bijstellen?
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Ik neem even aan dat je het over de keyboard backlight hebt.GKW schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:21:
Hoe krijg ik in god's naam de verlichting op manueele bediening? Ik kan het nu niet instellen en heb automatische verlichting in de Vaio Control Centre uitgezet maar nog kan ik het niet bijstellen?
Iemand een idee?
Er is geen handmatige backlight bediening. Deze functioneert op basis van een lichtsensor, zoals volgens mij alle (merendeel?) Sony Vaio's met backlit keyboard. Je kan hooguit aangeven dat deze moet blijven branden als het donker is (of een bepaalde tijd).
Je kunt sowieso de brightness regelen zoals Vinand zegt verderop, maar als je last hebt van powersaving spul kun je onderstaande dingen proberen..
In het Intel HD graphics control panel kan je bij 'Energie' geloof ik, wat settings aanpassen m.b.t. brightness en power saving spul. En daarnaast in het Vaio Control Center onder 'image quality' nog een slider voor autobrightness disable. Weet niet of erna nog een reboot nodig is, maar works for me.
[ Voor 34% gewijzigd door blmp op 24-09-2013 19:07 . Reden: meer duidelijkheid, uitgebreid ]