Ja, vermoed ook dat koelpasta wat droog is (aangezien laatste 2 maanden de fan echt duidelijk aanwezig is), maar zolang het onder garantie is, ga ik het niet zelf vervangen (om garantie niet kwijt te raken). En de fan heeft sinds vanochtend zo'n ratel waarbij het duidelijk te horen is alsof die tegen de behuising aan zit.
30Hz modus, is dat je display refresh rate op 30Hz staat ipv 60Hz terwijl je op batterij werkt. Bij gewoon gebruik merk ik absoluut geen verschil, maar zie wel serieus betere batterij. Ook in het algemeen vind ik Win10 echt niet zuinig draaien. Waar ik bij gewoon verbruik vroeger (incl. sheet batterij) 20u office-gebruik en 10u filmgebruik kon hebben, is het op Win10 respectievelijk 13u (!) en 4-5u.
En het is niet dat de batterij dood aan het gaan is, had nog clean install recent gedaan met tijdelijk even Win8.1 en alle Win8.1 drivers, en het was terug op de originele cijfers. Dus ofwel is Win10 zo'n power hog, ofwel ligt het aan de drivers en software. Ik vermoed de 2de want bij meeste laptops is Win10 net zuiniger.
Het is eigenlijk wel een laptop met belachelijk veel problemen. Ik heb nog andere problemen (bv. power jack die er niet 100% in gaat - ook het geval na de herstelling), maar er zijn ook duidelijke design flaws. Ik kan duidelijk zien dat er lichte spots op het scherm zitten waar de toetsen F en J zitten, want die hebben kleine verhogingen en die drukken dus vaak op het scherm.
Maar dan heb je het verhaal van geen beter alternatief. Stel dat ze pak maar me mijn geld teruggeven: ik ga geen beter alternatief kunnen kopen... Nuja, misschien voor dubbel bedrag, maar dan nog...
[
Voor 26% gewijzigd door
Dima_2005 op 06-03-2016 19:33
]