What.... the actual fuck... ik heb wel eens gekke dingen gezien op computergebied, maar wat me nu gebeurt, is nieuw.
Ik had afgelopen week wat problemen met mijn laptop, met het netwerk om precies te zijn.
Ik was op locatie bij een klant, internet voor de laptop via wifi, en onze eigen producten via een sitecom usb ethernet adapter aangesloten.
Af en toe viel het internet weg, prima, zal het netwerk wel zijn.
Na nog wat gekke problemen met het bekabelde netwerk, heb ik besloten om de laptop maar eens te reinstallen (stond veel meuk op, niet ondenkbaar dat dat problemen opleverde).
Dit leek het niet op te lossen, sterker nog, bij wat tests thuis, verdween mijn internet verbinding zodra de usb ethernet adapter werd ingeplugd (er zit nog geen lan kabel in, puur de netwerkkaart dus).
nu na wat verder onderzoeken, komt het bizarre deel:P
De laptop staat op tafel, ik doe een continu ping naar de google DNS (8.8.8.8).
Zodra ik de sitecom inprik, is dit volledig dood, en blijft het ook dood.
Zodra ik de kabel van de sitecom echter aanraak (niet op druk of buig), werkt het.
Na loslaten, is het per direct over met de pret.
Als ik de sitecom via mijn monitor (ingebouwde usb 3 hub met bijbehorende kabel) aansluit, werkt het ook gewoon.
WHAT THE.....
Ik had afgelopen week wat problemen met mijn laptop, met het netwerk om precies te zijn.
Ik was op locatie bij een klant, internet voor de laptop via wifi, en onze eigen producten via een sitecom usb ethernet adapter aangesloten.
Af en toe viel het internet weg, prima, zal het netwerk wel zijn.
Na nog wat gekke problemen met het bekabelde netwerk, heb ik besloten om de laptop maar eens te reinstallen (stond veel meuk op, niet ondenkbaar dat dat problemen opleverde).
Dit leek het niet op te lossen, sterker nog, bij wat tests thuis, verdween mijn internet verbinding zodra de usb ethernet adapter werd ingeplugd (er zit nog geen lan kabel in, puur de netwerkkaart dus).
nu na wat verder onderzoeken, komt het bizarre deel:P
De laptop staat op tafel, ik doe een continu ping naar de google DNS (8.8.8.8).
Zodra ik de sitecom inprik, is dit volledig dood, en blijft het ook dood.
Zodra ik de kabel van de sitecom echter aanraak (niet op druk of buig), werkt het.
Na loslaten, is het per direct over met de pret.
Als ik de sitecom via mijn monitor (ingebouwde usb 3 hub met bijbehorende kabel) aansluit, werkt het ook gewoon.
WHAT THE.....