Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
What.... the actual fuck... ik heb wel eens gekke dingen gezien op computergebied, maar wat me nu gebeurt, is nieuw.

Ik had afgelopen week wat problemen met mijn laptop, met het netwerk om precies te zijn.
Ik was op locatie bij een klant, internet voor de laptop via wifi, en onze eigen producten via een sitecom usb ethernet adapter aangesloten.

Af en toe viel het internet weg, prima, zal het netwerk wel zijn.

Na nog wat gekke problemen met het bekabelde netwerk, heb ik besloten om de laptop maar eens te reinstallen (stond veel meuk op, niet ondenkbaar dat dat problemen opleverde).

Dit leek het niet op te lossen, sterker nog, bij wat tests thuis, verdween mijn internet verbinding zodra de usb ethernet adapter werd ingeplugd (er zit nog geen lan kabel in, puur de netwerkkaart dus).

nu na wat verder onderzoeken, komt het bizarre deel:P

De laptop staat op tafel, ik doe een continu ping naar de google DNS (8.8.8.8).
Zodra ik de sitecom inprik, is dit volledig dood, en blijft het ook dood.
Zodra ik de kabel van de sitecom echter aanraak (niet op druk of buig), werkt het.
Na loslaten, is het per direct over met de pret.

Als ik de sitecom via mijn monitor (ingebouwde usb 3 hub met bijbehorende kabel) aansluit, werkt het ook gewoon.

WHAT THE.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:54
Hier beginnen de problemen met het opstarten inmiddels nog erger te worden. Het groene lampje gaat wel aan, maar er gebeurt niks op het scherm of op mijn externe scherm. Daarna contact opgenomen met servicedienst en opeens start hij wel op. Gelijk vaio update opgestart en zag dat er nog een bios update was.

Iemand anders die deze problemen ook heeft gehad? Helpt het bios updaten hier tegen of kan ik beter gelijk een reparatie aanvragen? Want een niet betrouwbare laptop is voor mij nog erger dan een niet werkende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04
Allen,

Wil binnen kort ook een keer een herinstall uitvoeren.
Nu heb ik alleen +/- een jaar geleden een ' clean install' gedaan wen sinds dien werkt de sony driverupdate tooltje niet meer (herkent mijn laptop niet).
Heb tevens een 'illegale versie' draaien, aangezien je geen key bij de laptop kreeg.

Maar ja, nu maar weer de versie terug zetten van Sony (image op schijf), alleen heb ik mijn SSD opgesplitst in een C en D schijf.
Nu is de vraag of mijn d-schijf nu ook wordt verwijderd bij zo'n herinstallatie of dat het alleen met de c-schijf gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
stimpyrulez schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:36:
[..] Heb tevens een 'illegale versie' draaien, aangezien je geen key bij de laptop kreeg. [..]
De Windows 8 key zit in je BIOS. Volgens mij pakt de installatie deze zelf al - of anders zijn er genoeg tooltjes die de key kunnen uitlezen. Je kunt dus prima een legale clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 19:04
Razr schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:45:
[...]

De Windows 8 key zit in je BIOS. Volgens mij pakt de installatie deze zelf al - of anders zijn er genoeg tooltjes die de key kunnen uitlezen. Je kunt dus prima een legale clean install doen.
Thx voor de tip.
Al effe gegoogled en ga eens effe kijken of ik hem eruit kan krijgen.

Heb toen met de clean install de drivers van de Sony site gebruikt, maar het nadeel is dat je dan niet altijd de nieuwste versie kan installeren (melding in de trant van dat je naar de Sony site moet).

Iemand tips hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 12:56
Goedenavond,

Heeft iemand misschien ervaring met het vervangen van de ventilator (fan) van de vaio pro 13? Of weet iemand misschien een adressje? Een opstijgende straaljager is qua geluid niks bij mij vaio pro....

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
stimpyrulez schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Thx voor de tip.
Al effe gegoogled en ga eens effe kijken of ik hem eruit kan krijgen.

Heb toen met de clean install de drivers van de Sony site gebruikt, maar het nadeel is dat je dan niet altijd de nieuwste versie kan installeren (melding in de trant van dat je naar de Sony site moet).

Iemand tips hier voor?
Ik geloof dat ik destijds een soort 'public' windows 8.1 key gebruikt heb. Daarmee kon ik de installatie doorlopen, dat kon met de BIOS key niet.
Uiteindelijk na de installatie, kon ik de orginele key invullen :)

Overigens, drivers installeren op deze prachtige laptop is echt een ramp. Naast dat ze slecht vindbaar zijn, moeten ze ook nog eens op een bepaalde volgorde geinstalleerd worden. Lees je goed in, in dit topic staan hele tutorials.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Iemand enig idee waar de 7260 AC M.2 versie te kopen? 7260NGW om precies te zijn? Krijg alleen maar die Mini PCI-Express versie naar voren. Wil graag de N versie vervangen in mn Pro 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 18:26
Hoe verwijder ik een post?

[ Voor 155% gewijzigd door RienkK op 28-02-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Laatst online: 13-06 07:21
Ik heb zelden zo veel spijt gehad van een aankoop. Op papier is de SVP een ideale ultrabook maar in praktijk begin ik het nu echt een teleurstelling te vinden.
Mijn scherm was eerst stuk, dus heb ik 'm ter reparatie ingediend. Nieuw scherm erop gezet (kreeg de laptop terug met alles opnieuw geinstalleerd, lijkt me volstrekt onnodig maar dat ter zijde) en toen ging het even goed.
Eventjes, ja. Nu zit ik met een defecte ventilator die om de minuut meer herrie maakt dan een staafmixer. Om niet de WIFI problemen met Win 8.1 te benoemen, en het feit dat de laptop willekeurig wakker wordt uit standby.
Ben behoorlijk klaar met deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:10

Dima_2005

T.net-verslaafde

het feit dat de laptop willekeurig wakker wordt uit standby.
Oplossing: in power options de wake timers uitzetten.
Ook in task scheduler -> Microsoft->Windows->Time Synchronization..
Gewoon beide uitzetten (disable) en normaalgezien zal die dan stoppen met random te ontwaken.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Dima_2005 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:31:
[...]

Oplossing: in power options de wake timers uitzetten.
Ook in task scheduler -> Microsoft->Windows->Time Synchronization..
Gewoon beide uitzetten (disable) en normaalgezien zal die dan stoppen met random te ontwaken.
Bedankt, ik wist dat er een fix voor is maar gaf het meer aan als een van de vele problemen.
Bottomline is dat een klant imho niet allerlei issues hoort te verhelpen aan een nieuwe (dure) laptop, zeker niet binnen een jaar na aanschaf. Laat staan de bedroevende bouwkwaliteit van het apparaat.
Moet even mijn frustratie kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Njah, inderdaad zonde van de bouwkwaliteit. Maar ik hou er nog steeds enorm van. En ik kan me geen enkel alternatief vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Dima_2005 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:41:
Njah, inderdaad zonde van de bouwkwaliteit. Maar ik hou er nog steeds enorm van. En ik kan me geen enkel alternatief vinden.
Als ik nu weer zou kunnen kiezen, nieuwe XPS13. (Of mbpr13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Maar de batterij is not even close...
Zeker icm externe batterij. En XPS13 en MBP13 hebben dat niet. En dan nog een laptop met een Full HD helder, mat scherm (non-touch).

Dusja, zonde... Ik vind het enorm spijtig dat Sony Vaio heeft verkocht. Anders zouden we misschien Vaio Pro2 zien od. (met wat betere bouwkwaliteit).

Hoewel, ik moet zeggen: na een garantie-reparatie is de bouwkwaliteit een pak solider dan van fabriek uit... Dus als je daar problemen mee hebt, gewoon eventjes binnensturen?
Idem met wifi. Ik heb nog steeds een N-kaartje inzitten. Maar na 2 Wifi-fixes, werkt wifi nu zo goed als perfect. Eens per maand heb ik nog wel een glitch. Maar da's gewoon normaal voor Windows.

[ Voor 16% gewijzigd door Dima_2005 op 17-03-2015 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dima_2005 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 07:34:
Maar de batterij is not even close...
Zeker icm externe batterij. En XPS13 en MBP13 hebben dat niet. En dan nog een laptop met een Full HD helder, mat scherm (non-touch).
De XPS13 heeft een extern batterypack, vergelijkbaar met wat je aan smartphones kan hangen. Duur, maar hij is er wel. En er is een 1080p mat non-touch screen versie verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 16:00

Gmount

Ecorunner lid

Ben er nog steeds best tevreden mee, zou soms zelfs wel willen dat ik toch de batterypack en router gekocht had. Wel jammer dat we nu niet meer de nieuwste drivers zullen krijgen, het was toch netjes geweest als ze een update hadden gedaan waardoor een sony-certificering/versie niet meer nodig zou zijn.
Of is dat probleem weg wanneer je een lege/standaardversie van windows installeert? Ben wel van plan om windows 10 te installeren :)

Ook nu is mijn laptop 30% bezig met windows modules installer worker #windowsprobleem

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Gmount schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:25:
Ook nu is mijn laptop 30% bezig met windows modules installer worker #windowsprobleem
Dit ja! Wat is dat in godsnaam, en hoe kan het weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Het is het updateprocess van windows (dus ook niet vaio-gerelateerd), er lijkt iets niet goed te zijn waardoor hij erg lang bezig is en veel cpu gebruikt. Als je het echt weg wilt krijgen zou je windows update op handmatig kunnen zetten, met de waarschuwing dat je dan ook wel echt regelmatig moet checken voor updates. Zie bijvoorbeeld deze link
deze oplossing vond ik erg vaag en heb ik nog niet geprobeerd

Sommigen zeggen dat alle updates verwijderen en opnieuw installeren helpt. Ik heb al eens een clean boot (zoveel mogelijk opstartprocessen uitgeschakeld), wat dus niet heeft geholpen. Zoeken op windows modules installer worker geeft een hoop resultaten, maar weinig goede oplossingen imho

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06
Mijn Sony Vaio Pro 13 zes weken geleden ook opgestuurd voor reparatie, wegens verscheidene whitespots in het scherm. Twee weken later kreeg ik 'm toegetakeld uit de Media Markt weer. Allerlei beschadigingen aan de behuizing, krassen op het 'nieuwe' scherm etc., waarop ik uiteraard niet akkoord ben gegaan, vervolgens weer opgestuurd en teruggekregen. Er zit een nieuw scherm op, echter heeft deze ook alweer een mini whitespot. Wat dat betreft is het er wel op vooruit gegaan, echter nog steeds een klein deukje in de geluidsbar, ontstaan tijdens 1e 'reparatie' :(.

Gelukkig is de geluidsbar verder nauwelijks zichtbaar en valt het dus totaal niet op. Al met al een minimieme verbetering na reparatie, echter natuurlijk niet 100% tevreden.
Verder nog wel verliefd op het design van de laptop :9~, alternatieven zie ik dan ook niet echt als een waardige vervanger in de toekomst.

Ik heb nog 1,5 jaar garantie, misschien dat ik 'm dan tegen de vakantie bijvoorbeeld weer opstuur doen jullie dit dan bij de winkel van aankoop, in mijn geval Media Markt of via Sony zelf?

[ Voor 10% gewijzigd door Wietsee. op 19-03-2015 21:12 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Wietsee. schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:10:
Ik heb nog 1,5 jaar garantie, misschien dat ik 'm dan tegen de vakantie bijvoorbeeld weer opstuur doen jullie dit dan bij de winkel van aankoop, in mijn geval Media Markt of via Sony zelf?
Ik via Sony zelf. Heb 'm dan ook wel bij de Sony webshop gekocht. Maar via MM lijkt me alleen maar een extra onnodige schakel tussen jou en Sony, dus ik zou het rechtstreeks regelen met support.

Update mbt. mijn probleem met ventilator en touchpad:
Sony support geeft als advies een BIOS update uit te voeren voor het probleem met de ventilator 8)7 Die lui roepen daar maar wat. Ik heb nog nadrukkelijk aangegeven dat het om een mechanisch probleem zou gaan, en dat de ventilator een keihard, aanlopend geluid maakt. Straks dan maar een filmpje meesturen...
Wat het touchpad betreft suggereren ze dat het niet onder garantie valt en dat het onder fysieke schade valt dat door gebruik komt. Die speling in het touchpad zit er echter gewoon al vanuit de fabriek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Nuja, keyboard hebben ze bij mij nochtans gratis vervangen. Zou ook onder fysieke schade moeten vallen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Ik kan dit probleem zo snel even niet terugvinden in het topic dus excuus als er al een oplossing is genoemd:
Ik heb nu (met win 8.1) steeds vaker last van de WIFI adapter die niet wil verbinden wanneer de laptop uit standby komt. Netwerken vindt 'ie wel, maar verbinden gaat dan simpelweg niet tot ik de netwerkadapter in het configuratiescherm uit- en inschakel of een reboot doe. Het probleem doet zich niet altijd voor wanneer de laptop uit standby komt, het lijkt enigszins willekeurig te gebeuren. De nieuwste drivers staan er al op...
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb het niet zo vaak, maar tot nu toe was het voldoende om de adapter even uit en aan te zetten. Reboot was dus niet nodig, kan je wat tijd schelen. Waar het door komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Nuja, sinds de "wifi upgrade kit" installatie tijdens een reparatie heb ik zo goed als nooit er last van... Denk dat het gewoon een slechte revisie vd wifi kaartjes is.
Signaal is ook spectaculair nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Om even een idee te geven van hoe mijn ventilator eraan toe is (NB, opgenomen met telefooncamera, het geluid is in werkelijkheid 3x zo luid)

[YouTube: http://youtu.be/fI5IEVsxirs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:17
cbernardini schreef op zondag 29 maart 2015 @ 07:15:
Ik kan dit probleem zo snel even niet terugvinden in het topic dus excuus als er al een oplossing is genoemd:
Ik heb nu (met win 8.1) steeds vaker last van de WIFI adapter die niet wil verbinden wanneer de laptop uit standby komt. Netwerken vindt 'ie wel, maar verbinden gaat dan simpelweg niet tot ik de netwerkadapter in het configuratiescherm uit- en inschakel of een reboot doe. Het probleem doet zich niet altijd voor wanneer de laptop uit standby komt, het lijkt enigszins willekeurig te gebeuren. De nieuwste drivers staan er al op...
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Ik heb exact dit ook gehad. Altijd wanneer ik hem in standby zette en weer aan deed , ervaarde ik dit probleem.
Waarmee ik heb gespeeld is de energiebesparingopties v/d wifikaart (bij energiebeheer/geavanceerde instellingen). Ook bij apparaatbeheer --> wifikaart -> energiebeheer vind je opties als: "mag computer uit slaapstand halen".

Ik heb er nu gelukkig geen last meer van, maar ik werd er echt schijtziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Luapper schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:07:
[...]

Ik heb exact dit ook gehad. Altijd wanneer ik hem in standby zette en weer aan deed , ervaarde ik dit probleem.
Waarmee ik heb gespeeld is de energiebesparingopties v/d wifikaart (bij energiebeheer/geavanceerde instellingen). Ook bij apparaatbeheer --> wifikaart -> energiebeheer vind je opties als: "mag computer uit slaapstand halen".

Ik heb er nu gelukkig geen last meer van, maar ik werd er echt schijtziek van.
Bedankt voor de tip, dit heb ik echter ook al geprobeerd helaas :'( Het probleem wordt daardoor nog erger, in zoverre dat de adapter helemaal niet meer bestaat volgens Windows...
Icm. het ventilatorprobleem (2 posts terug) en het defecte scherm dat ik eerder ook had ben ik het appraat he-le-maal beu.

[ Voor 7% gewijzigd door VR46 op 30-03-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

cbernardini schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:39:
Om even een idee te geven van hoe mijn ventilator eraan toe is (NB, opgenomen met telefooncamera, het geluid is in werkelijkheid 3x zo luid)

[video]
Geen last van stof? Ik heb mijn eigen VAIO Z open gemaakt, en daar kwam best veel stof uit.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/productreview/600/81129.jpg?d=1394834324

[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 30-03-2015 15:01 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Lip schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Geen last van stof? Ik heb mijn eigen VAIO Z open gemaakt, en daar kwam best veel stof uit.
[afbeelding]
Helaas niet nee. Daarvoor is het geluid simpelweg veel te hard en te mechanisch van aard. Ik vermoed dat de lagers verrot zijn of dat de ventilator ergens aanloopt.

//Edit: reactie van Sony nav. WIFI probleem:
Wij kunnen de VAIO niet inboeken voor WIFI problemen omdat deze problemen bij ons bekend zijn. Hier is geen permanente oplossing voor.
Tevens zijn wij gestopt met de productie van VAIO's, hierdoor kunnen wij er geen nieuwe WLAN kaart in plaatsen.
Zucht.

[ Voor 23% gewijzigd door VR46 op 31-03-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem als in dit oud topic.
Het enige verschil is dat ik geen tweede insallatie er op heb staan. Eerder werkte bluetooth wel, ik gebruik het namelijk voor mijn muis. Ik heb al zoveel mogelijk geupdate, de nieuwste drivers gedownload van de intel website. (bij de sony support site kan ik mijn model, SVP132A2CM, niet eens vinden 8)7 ) edit: zie net dat in de bios een ander nummer staat dan op de onderkant.

Ook in apparaatbeheer is het bluetooth apparaat dus niet te zien, hij is helemaal weg.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

[ Voor 6% gewijzigd door Gmount op 12-05-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 11:20
Iemand die Windows 10 heeft geinstalleerd?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nee, hoezo?

oftewel, wat heeft dat precies met dit topic te maken? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gmount schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:28:
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem als in dit oud topic.
Het enige verschil is dat ik geen tweede insallatie er op heb staan. Eerder werkte bluetooth wel, ik gebruik het namelijk voor mijn muis. Ik heb al zoveel mogelijk geupdate, de nieuwste drivers gedownload van de intel website. (bij de sony support site kan ik mijn model, SVP132A2CM, niet eens vinden 8)7 ) edit: zie net dat in de bios een ander nummer staat dan op de onderkant.

Ook in apparaatbeheer is het bluetooth apparaat dus niet te zien, hij is helemaal weg.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik doe een gooi

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (Mini PCI Express) productervaring door Lip

Gebruik wel je eigen drivers die voor jou laptop bedoeld zijn, maar gebruik mijn installatie volgorde.

Succes!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Na een aantal herstarts werkte de bluetooth plotseling weer 8)7
Wel je review gebookmarked, kan nog eens nuttig zijn als we straks gaan upgraden naar win 10.

Want ik denk dat Kapitein daar op doelt, hoe goed werkt win 10 en hoe zit het met de drivers. Nu moet je speciale "sony" drivers hebben, maar blijft dit zo als je windows opnieuw installeert (niet sony versie) danwel windows 10 installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Gmount schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:10:
Want ik denk dat Kapitein daar op doelt, hoe goed werkt win 10 en hoe zit het met de drivers. Nu moet je speciale "sony" drivers hebben, maar blijft dit zo als je windows opnieuw installeert (niet sony versie) danwel windows 10 installeert?
Dat denk ik ook. Ik ben in ieder geval ook ontzettend benieuwd naar hoe Win10 werkt op deze toffe ultrabook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik heb deze prachtige laptop nu al bijne twee jaar, geen enkel probleem mee gehad. Wel heb ik, en ik krijg dat niet weg, steeds in apparaatbeheer een tweetal "onbekende apparaten" onder het tabje "Andere apparaten". Daar is mee te leven.

Nu heb ik een melding ontvangen van Microsoft inzake het reserveren van W10. Momenteel draai ik W8.1 Pro 64 bits. Bij het controleren of mijn Sony Vaio Pro SVP1321C5E i7-4500U CPU 8GB 128GB SSD Bios R1044V7, wel aan de eisen gaat voldoen krijg ik twee meldingen: Intel (R) HD Graphics family "Deze apparaten zijn niet volledig compatibel met Windows 10" en Bluetooth Server [Intel Corporation] "Deze apparaten werken mogelijk niet goed na het uitvoeren van de upgrade".
Volgens apparaatbeheer betreft het respectievelijk de volgende versies van die twee drivers: 10.18.10.3304 en 17.0.1405.446

Kan iemand mij adviseren hoe ik deze problemen zou kunnen oplossen? Laten zoeken naar recenters drivers levert niets op, volgens Sony heb ik de recentste drivers.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 16-06 11:15
de intel HD zou ik me niet druk om maken. Ook de bluetooth gaat via het meer dan standaard 7260 wifikaartje geloof ik. Dus dat zal wel loslopen.

Er is trouwens ook al een opvolger van de SVP 13. Ik ben niet goed in japans, maar als ik het goed gelezen heb is hij sinds 7 dagen bekend?

Vaio pro 13 Mk2.
https://vaio.com/products/pro_mk2/

met een beetje geluk gaan we die ooit zien in het westen. Op Vaio US site staat wel dat er producten die kant op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Ziet er goed uit, lijkt een flexibel/buigzaam [IPS] scherm te hebben. Moeten we er blij mee zijn dat het geen Sony meer is? Het model is blijkbaar van juli 2014 maak ik uit de site op.

Hier de webpagina vertaald naar Nederlands: http://translate.google.c...aio.com/products/pro_mk2/

Er staan wel nieuwere drivers op, waarschijnlijk alles in het Japans.
http://support.vaio.com/products/pro/

[ Voor 22% gewijzigd door Meubelmaker op 03-06-2015 08:51 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 16-06 11:15
Meubelmaker schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:09:
Ziet er goed uit, lijkt een flexibel/buigzaam [IPS] scherm te hebben. Moeten we er blij mee zijn dat het geen Sony meer is? Het model is blijkbaar van juli 2014 maak ik uit de site op.

Hier de webpagina vertaald naar Nederlands: http://translate.google.c...aio.com/products/pro_mk2/

Er staan wel nieuwere drivers op, waarschijnlijk alles in het Japans.
http://support.vaio.com/products/pro/
Ik heb de indruk dat die drivers zijn voor de non-Sony vaio pro 13. De nieuwe mk2 vaio pro 13 heeft lossen muisknoppen en een vga aansluiting ( en is een kleine 2 weken oud). Deze vga en muisknoppen heeft de versie die van 2014 is niet (waar jij het met je drivers over hebt). Die is min of meer identiek aan sonys variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 11:20
BtM909 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:24:
Nee, hoezo?

oftewel, wat heeft dat precies met dit topic te maken? ;)
Nou ik was even benieuwd. Aangezien ik hier over zit te twijfelen. En helemaal aangezien Sony gestopt is met de laptop branch, was ik benieuwd hoe dit zit qua drivers.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
HBSVDK schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:05:
[...]

Ik heb de indruk dat die drivers zijn voor de non-Sony vaio pro 13. De nieuwe mk2 vaio pro 13 heeft lossen muisknoppen en een vga aansluiting ( en is een kleine 2 weken oud). Deze vga en muisknoppen heeft de versie die van 2014 is niet (waar jij het met je drivers over hebt). Die is min of meer identiek aan sonys variant?
Sony Vaio Pro wordt niet meer gemaakt onder de naam Sony en ook niet door Sony. Sony heeft die afdeling verkocht aan de Japanse onderneming waar hierboven de site wordt vermeld. Die drivers die door mij zijn aangehaald zijn dus voor de Japanse [niet Sony] Vaio Pro. Ik ga mijn Sony Vaio Pro hier niet mee updaten. Hoe het straks gaat met de upgrade van de Sony Vaio Pro naar Windows 10 Pro, met de waarschuwingen van Microsoft dat niet alles compatibel is, zie ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:03
cbernardini schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Helaas niet nee. Daarvoor is het geluid simpelweg veel te hard en te mechanisch van aard. Ik vermoed dat de lagers verrot zijn of dat de ventilator ergens aanloopt.

//Edit: reactie van Sony nav. WIFI probleem:

[...]

Zucht.
Mijn laptop is juist terug van reparatie, een gelijkaardig probleem met de ventilator. Vanaf ik hem oppikte begon hij superluid te blazen. Gewoon gemaakt geweest in reparatie, zit ondertussen een nieuwe fan in.

Heb de indruk dat hij wel nog zal kapot gaan, al meerdere keren in reparatie geweest voor zowel software als hardware problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

nieuwsupdate mbt windows 10 op de vaio's:
Informatie over Windows 10 - herzien op 1 juli

Zoals Microsoft op 1 juni heeft aangekondigd, wordt hun nieuwste besturingssysteem Windows 10 naar verwachting geïntroduceerd op 29 juli.

WAARSCHUWING: Er bestaat een risico dat software of stuurprogramma's worden beschadigd. We raden daarom nadrukkelijk aan dat u niet upgradet naar Windows 10 wanneer dat besturingssysteem op 29 juli verkrijgbaar is.

Sony is op dit moment Windows 10 aan het testen en biedt in de loop van de zomer van 2015 compatibiliteitsinformatie. Het releaseschema zal variëren, al naargelang de verschillende producten.

Voor pc's van Sony VAIO zijn we een upgradeprocedure voor Windows 10 aan het voorbereiden, inclusief de nodige stuurprogramma's en software*, voor compatibele modellen die na oktober 2012 zijn uitgebracht (waarop het besturingssysteem Windows 8 of Windows 8.1 vooraf was geïnstalleerd). Houd er rekening mee dat Sony op dit moment geen plannen heeft om een upgradeprocedure of stuurprogramma's en hulpprogramma's uit te brengen voor oudere modellen, waarop Windows 7 of een oudere versie van Windows vooraf was geïnstalleerd.

Wacht totdat informatie over de upgrade wordt uitgebracht. Bezoek regelmatig onze ondersteuningswebsite voor de nieuwste informatie en updates over dit onderwerp.

*Houd er rekening mee dat sommige functies, hulpprogramma's of andere softwareprogramma's op uw computer na de upgrade naar Windows 10 mogelijk ontbreken of niet meer naar behoren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39
mmm,

Zal mij benieuwen of we naast dit bericht nog wat van ze zullen horen. Ik neem aan dat er enkele tweakers zijn die het eerst proberen en zodra deze akkoord geven ga ik gewoon lekker over naar windows 10 :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Dat valt me 100% mee, gezien het totale gebrek aan ondersteuning/updates sinds de pc tak verkocht is.

Ik constateer op mijn Pro 13 nog altijd resets van de standard MS sata AHCI driver onder W10, de Intel driver kan niet geinstalleerd worden. Ik vermoed dat een bios update noodzakelijk is.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefano op 15-07-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hmm, raar. Ik zit al 2 maand op Win10 Insider preview en absoluut geen problemen.

De AHCI driver die Windows standaard gebruikt is wel inderdaad erg oud. Is van 1 Augustus 2013. Maar hij werkt en dus pruts ik er verder niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Had Sony dat niet even kunnen kortsluiten met Microsoft voordat laatstgenoemde met boodschappen op het scherm mag komen als:

"This PC meets system requirements" of

"It's free. It's easy. No worries."

Was te verwachten deze Windows 10 twilight zone na het verlaten van de PC wereld door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Dima_2005 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:13:
Hmm, raar. Ik zit al 2 maand op Win10 Insider preview en absoluut geen problemen.

De AHCI driver die Windows standaard gebruikt is wel inderdaad erg oud. Is van 1 Augustus 2013. Maar hij werkt en dus pruts ik er verder niet aan.
Er zijn verschillende versies, ik heb een SVP1321C5E met XP941

Jij kan waarschijnlijk de Intel RST drivers installeren ipv de standaard MS driver, ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ow, ja. Ik heb de mSata SSD nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Het reset probleem lijkt (pas een paar dagen geprobeerd) onder controle te zijn door enkele powersettings aan te passen, zie http://www.edandersen.com...10-on-mac-bootcamp-fixes/

Uiteraard zijn er nogal wat nieuwe builds langsgekomen dus daar kan ook iets veranderd zijn. Na een schone install van de RTM merk ik vanzelf of het probleem nog bestaat, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Ik heb sinds de laatste build van Windows 10 echt om de haverklap een BSOD bij het ontwaken van de laptop uit slaapstand, echt vervelend. Naja, is natuurlijk ook een risico bij het draaien van een preview versie, maar we zijn inmiddels zo goed als bij release aangekomen (29 juli), dus of het opgelost gaat worden...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Wietsee. schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:20:
Ik heb sinds de laatste build van Windows 10 echt om de haverklap een BSOD bij het ontwaken van de laptop uit slaapstand, echt vervelend. Naja, is natuurlijk ook een risico bij het draaien van een preview versie, maar we zijn inmiddels zo goed als bij release aangekomen (29 juli), dus of het opgelost gaat worden...
Heb je de SVP1321C5E, of een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Luapper schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Heb je de SVP1321C5E, of een ander model?
Volgens de onderkant van de laptop: SVP132A1CM.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het lijkt erop dat we nog een paar maanden moeten wachten voordat Windows 10 ook door Sony ondersteund wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ahf5sh.png
http://sony-eur-eu-en-web...answers/detail/a_id/82184

Oktober.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Ik ga het er gewoon op wagen morgen, ik neem niet aan dat er al te groten kwalen gaan voorkomen & anders downgrade ik weer naar 8.1. Als ik morgen de upgrade heb uitgevoerd, laat ik jullie het weten als er geen problemen zijn :) (Of eventueel wel problemen :X )

[ Voor 6% gewijzigd door RienkK op 29-07-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 20:51
Ik draai al maandenlang de Win10 Insider Preview en ben geen grote problemen tegengekomen. Sinds vandaag heb ik een clean install van de uiteindelijke build erop gezet en alles werkt gewoon prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
tonyto_tp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:37:
Ik draai al maandenlang de Win10 Insider Preview en ben geen grote problemen tegengekomen. Sinds vandaag heb ik een clean install van de uiteindelijke build erop gezet en alles werkt gewoon prima ;)
Heb je daarbij ook de software van Sony geïnstalleerd? Zoals het Control Center, waar je o.a. de laptop op stil kan zetten in W8. Ben benieuwd of dit ook nog mogelijk is in W10, aangezien ik dat veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Wietsee. schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:20:
Ik heb dit al tijden onder W8.1. Ik hoopte juist heel hard dat dit over zo zijn na upgrade naar W10 ;)
Dan zal het wel gerelateerd zijn aan BIOS/drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik draai inmiddels ook W10 op de Vaio Pro 13.
Geen problemen tegen gekomen, alles werkt naar behoren op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappeke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 16:49
Luapper schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:43:
Ik draai inmiddels ook W10 op de Vaio Pro 13.
Geen problemen tegen gekomen, alles werkt naar behoren op het eerste gezicht.
Goed te horen...
Welk type nummer heb je? En kwam je van de Sony image, of een clean install?
thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
zappeke schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:24:
[...]

Goed te horen...
Welk type nummer heb je? En kwam je van de Sony image, of een clean install?
thx...
Ik kwam vanaf de Sony image, type nummer: SVP1321C5E.

Het enige wat niet werkt is Chrome. Hij opent wel, maar ik zie niks in het tabblad. Ik kan ook niet naar instellingen en geen websites laden.Hierdoor lukt resetten naar default settings niet, want bij de uninstal onthoudt hij ergens de instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zappeke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 16:49
Luapper schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:45:
[...]
Het enige wat niet werkt is Chrome. Hij opent wel, maar ik zie niks in het tabblad. Ik kan ook niet naar instellingen en geen websites laden.Hierdoor lukt resetten naar default settings niet, want bij de uninstal onthoudt hij ergens de instelling.
Ok Bedankt ... wat Chrome betreft, kan je in je user folder onder AppData\Local\Google misschien je Chrome folder ff renamen en dan chrome starten ik denk dat ie dan geen settings/cache meer vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
SOEFuture schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:02:
[...]

Heb je daarbij ook de software van Sony geïnstalleerd? Zoals het Control Center, waar je o.a. de laptop op stil kan zetten in W8. Ben benieuwd of dit ook nog mogelijk is in W10, aangezien ik dat veel gebruik.
Nee verder geen software van Sony, echt gewoon een clean install van Win10 erop. Verder heb ik ook geen drivers oid van de Sony website gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 10:52
heeft 1 van jullie al de nieuwe gestures van het touchpad op windows 10 al werkend?
+ ander vraag, eens in de zoveel tijd krijg ik een foutmelding (bluescreen), waardoor pc restart.
Via bluescreen heb ik de volgende meldingen geïdentificeerd (zie hieronder).

https://www.dropbox.com/s...imk8/Foutmelding.jpg?dl=0

Dit speelde btw ook voor de windows 10 upgrade. Vraag is echter; waar kan ik evt nu nog via Sony drivers updaten / herstellen? (mocht t hieraan liggen)
Toevoeging: http://esupport.sony.com/...template_id=1&region_id=1. Hier zegt sony te werken aan drivers voor windows 10, die in aug / november worden vrijgegeven..

[ Voor 87% gewijzigd door ri0ta op 29-07-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Ik run nu Windows 10 op mijn sony vaio pro 1322C5E en alles lijkt te werken naar behoren, geen enkel probleem gehad tot dusver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
ri0ta schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:40:
heeft 1 van jullie al de nieuwe gestures van het touchpad op windows 10 al werkend?
+ ander vraag, eens in de zoveel tijd krijg ik een foutmelding (bluescreen), waardoor pc restart.
Via bluescreen heb ik de volgende meldingen geïdentificeerd (zie hieronder).

https://www.dropbox.com/s...imk8/Foutmelding.jpg?dl=0

Dit speelde btw ook voor de windows 10 upgrade. Vraag is echter; waar kan ik evt nu nog via Sony drivers updaten / herstellen? (mocht t hieraan liggen)
Toevoeging: http://esupport.sony.com/...template_id=1&region_id=1. Hier zegt sony te werken aan drivers voor windows 10, die in aug / november worden vrijgegeven..
Voor de gestures heb je een precision touchpad nodig. Volgens mij wordt het touchpad in Win10 niet herkend als precision touchpad (zie screenshot). Weet iemand anders of dit in Win8 of 8.1 wel het geval was? Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AUhGGZl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb vandaag ook een clean install van W10 gedaan met de Vaio Pro. Werkt allemaal heerlijk, al die Sony meuk eraf, de laptop draait rapper dan ooit! Hoefde handmatig niks te installeren, dus dat scheelt een bak werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
veincode schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb dit al tijden onder W8.1. Ik hoopte juist heel hard dat dit over zo zijn na upgrade naar W10 ;)
Dan zal het wel gerelateerd zijn aan BIOS/drivers..
Sinds ik de Synaptics update verkregen d.m.v. Windows Update heb verwijderd draait W10 ook hier als een zonnetje. Uiteraard via de website van Sony de laatste synaptics touchpad driver weer geïnstalleerd.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik kreeg vandaag dit mailtje, lekker bij tijds weer... 8)7 Geachte klant,

Zoals u wellicht reeds heeft vernomen, wordt Windows 10 (het nieuwste besturingssysteem van Microsoft) naar verwachting geïntroduceerd op 29 juli.

Sony is momenteel de prestaties van VAIO computers met Windows 10 aan het testen. In de loop van de zomer van 2015 zal compatibiliteitsinformatie bekendgemaakt worden. Het releaseschema zal per model verschillen.

Indien u overweegt om uw VAIO PC te upgraden naar Windows 10, raden we nadrukkelijk aan dat u niet meteen upgrade. Zo voorkomt u dat u compatibiliteitsproblemen ondervindt die de prestaties van uw computer nadelig kunnen beïnvloeden. We willen u om geduld vragen en te wachten met upgraden totdat we compatibiliteitsinformatie publiceren, zodat u zeker kunt zijn van een vloeiende overgang naar het nieuwe besturingssysteem.

Er werd een ondersteuningspagina voor Windows 10 gemaakt, waar u uw model kunt selecteren om meer informatie te verkrijgen over de ondersteuning die we u zullen bieden. Deze website zal regelmatig bijgewerkt worden met de nieuwste informatie. Wij raden u aan deze pagina daarom regelmatig te bezoeken of maak eventueel een bladwijzer aan.

Bedankt voor uw begrip en geduld.

Met vriendelijke groet,

Het ondersteuningsteam van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39
Gisteren ook mijn Vaio pro van de Sony image geupdate naar Windows 10. Het ging als een zonnetje. En wat schetst mijn verbazing ik kan nu ook zelf de grafische drivers enz weer updaten met de updates van Intel zelf!

Voorheen werd dat altijd geblocked omdat we op een Vaio Build zaten, nu ben je dus niet meer afhankelijk van Sony zelf om te updaten. Erg makkelijk moet ik zeggen. Vanavond eens op zoek naar nieuwe up to date wifi drivers.

Enige wat nog niet goed bij mij werkt is WIDI, dit werkte spontaan niet meer op 8.1, maar had hoop dat dit op Windows 10 wederom ging werken. Helaas ziet hij mijn LG tv niet goed meer waardoor ik deze nooit als 2de wireless beeldscherm kan connecten.
Enige optie die ik nu nog heb is de WIFI drivers updaten in de hoop dat het hierna wel goed werkt. Anders is de combinatie tussen de N adapte en TV niet compatible terwijl dit in het verleden goed heeft gewerkt.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Wietsee. schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:55:
[...]

Sinds ik de Synaptics update verkregen d.m.v. Windows Update heb verwijderd draait W10 ook hier als een zonnetje. Uiteraard via de website van Sony de laatste synaptics touchpad driver weer geïnstalleerd.
Thanks! Is mij niet gelukt (handmatig verwijderen via software ging niet en via drivers werd de Windows update driver instantly geïnstalleerd). Maar welbedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
tonyto_tp schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:19:
[...]

Nee verder geen software van Sony, echt gewoon een clean install van Win10 erop. Verder heb ik ook geen drivers oid van de Sony website gehaald.
Maakte jouw laptop onder W8.1 ook veel geluid bij licht gebruik? Is dit bij W10 minder? Dit is namelijk de enige reden waarom ik de software van sony nog gebruik, om de laptop op stil te zetten. Deze gooit de cpu speed dan op max 800Mhz, waardoor hij niet warm wordt en de fan niet aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Laatst online: 11-11-2023
Van mijn vaio pro kwam enkele maanden geleden de letter E los te zitten (alleen het toetsplaatje). Vandaag sprong ook de letter N los. Niet iets om vrolijk van te worden, hoeveel gaan er nog volgen?

Iemand ook deze problemen, en iemand een idee over oplossingen? Heb er geen ervaring mee, zou plakken met secondelijm een optie zijn? Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht met 4 jaar garantie, maar opsturen heb ik bepaald geen trek in, gezien ik hem dagelijks nodig heb voor zowel werk als prive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 15:46
Opa TRP schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:31:
Van mijn vaio pro kwam enkele maanden geleden de letter E los te zitten (alleen het toetsplaatje). Vandaag sprong ook de letter N los. Niet iets om vrolijk van te worden, hoeveel gaan er nog volgen?

Iemand ook deze problemen, en iemand een idee over oplossingen? Heb er geen ervaring mee, zou plakken met secondelijm een optie zijn? Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht met 4 jaar garantie, maar opsturen heb ik bepaald geen trek in, gezien ik hem dagelijks nodig heb voor zowel werk als prive...
Ik heb er helaas geen persoonlijke ervaring mee, maar ik zou even oppassen met het terug lijmen van de toetsen. Je moet er namelijk voor zorgen dat de scharnierstukjes op de juiste manier zijn gemonteerd --> zie filmpje

Mochten de scharnierstukjes kapot zijn dan zou ik even naar deze site gaan en kijken of je ze kan vervangen.

EDIT: Sony heeft de eerste compatibiliteitsresultaten van windows 10 beschikbaar gesteld, zie hier
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/support/kb/images/windows/NL1_compatibility.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door nilamo op 19-08-2015 21:23 ]

• Opa TRP
  • Laatst online: 11-11-2023
Cool, dank je, goeie tip! 10 dollar per toets is prijzig maar ja dat moet dan maar :). Denk wel dat ik zo'n kit nodig heb voor de N, want die krijg ik er zo niet meer lekker op. De E is denk ik wel lijmbaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Opa TRP op 20-08-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Hebben jullie al een echte upgrade van 8.1 naar 10 geprobeerd? In wat vorige posts wordt erover gepraat, maar is het volgens mij elke keer een clean install geweest. Ik draai nog steeds 8.1, maar twijfel om binnenkort een upgrade (na complete backup) te proberen.

In het overzichtslijstje is mijn SVP1321 niet te vinden, maar de SVP1322 is volgens mij zowat hetzelfde. Wat verschilt er precies, alleen de SSD (PCI vs SATA)?

Ik heb trouwens nog steeds last van een soort van coil whine, volgens mij komt het uit de laptop en niet de oplader. Wanneer de laptop vrij weinig doet (in sommige situaties dus) hoor ik het gewoon een zachte whine uit de laptop komen. :O

Edit: ik vond hieronder de SVP1321, ziet er ook gewoon goed uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.sony-europe.com/support/kb/images/126765_Table_Level2.PNG

[ Voor 32% gewijzigd door Salmon op 21-08-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 14:39
Ik zit hier met een SVP1321C5E en wil binnenkort (na alle testjes van Sony zelf) ook de upgrade gaan doen van 8.1 naar 10 (geen clean install).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik werk al een paar weken met Windows 10, eerst een upgrade om de gratis licentie te krijgen, daarna schone installatie (of reset als je wilt). Het enige dat mijn svp1321 nodig had is de Sony firmware parser (driver), de rest is dus zonder overbodige Sony rommel, draait uitstekend.

Waarschijnlijk komt Sony nog met een (long overdue) firmware update (hoop ik) en dat is het enige dat ik nog van Sony installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Bij mij is spontaan de mogelijkheid verdwenen om 3 vinger gestures/swipes te activeren. Ik gebruikte het altijd bij het browsen/navigeren. 3 vingers naar links vegen is vorige pagina, naar rechts is volgende pagina. Hoe zit dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Luapper schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:43:
Bij mij is spontaan de mogelijkheid verdwenen om 3 vinger gestures/swipes te activeren. Ik gebruikte het altijd bij het browsen/navigeren. 3 vingers naar links vegen is vorige pagina, naar rechts is volgende pagina. Hoe zit dit bij jullie?
Ik kende deze gesture niet, maar blijkt na proberen hier wel gewoon te functioneren. Bij mij is ondertussen de hele touchscreen functionaliteit kapot. Het begon enkele maanden geleden met slechtere herkenning, daarna plekken die helemaal niet meer reageerden op input en nu dus het hele scherm. Helpdesk sony zegt dat ik de drivers moet herinstalleren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38
Luapper schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:43:
Wat bedoel je met "de mogelijkheid is verdwenen"? Werken die gestures niet meer, of is de optie bij de Mouse Properties in het Control Panel verdwenen?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb sinds een paar dagen juist last van een ander probleem, het lijkt wel alsof het touchpad denkt dat je altijd 2 vingers gebruikt. Hierdoor kan ik niet normaal de muis omhoog of omlaag bewegen omdat er dan ook gelijk gescrolld wordt. Het uitzetten van scrollen met twee vingers helpt echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Moi_in_actie schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:52:
[...]

Wat bedoel je met "de mogelijkheid is verdwenen"? Werken die gestures niet meer, of is de optie bij de Mouse Properties in het Control Panel verdwenen?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/UxJT_1Utz6ceY8UCZf9YeO6wVLX2zy90KV2lMkkXYzWNtq7KfoWlslQITtRiq4luNPQLlmVVNbfPmmqvCkV4ikTggCZ6Sd8WpQ38jUiwbijYKo9uFAw5f2_gPlpRiy0hm17h8xYmUMSB7H_y9TDUX0k3P0FUDoCFwFj6SObdys0LTdV5EF6hUQasLyBLuUuqItkU92A1eECZjGoxONgAIbrqvjsfeLxExo3MIt5r0dFVjc8rOvcDBEp-yxf74z0TM2OhcZnzUV7thHSlG6US7WJrbeuFD2oVNeY3x2f-8hNOrR3FwtNuWCMb7tXQzSpLQlnnWQSJot9PZMNiE19Gr7QAqsxIxoqumd98qRv3ZC3v3sPtFVPZP5zMrT-1U_4D867ktefH0NvFBZGi0bjXCMngdyBP_PtOpZ7tFpiyoztG3yL5E1mV9sI5FcgEEa-ZMCtl-gKV3y1JxVoCGOYlE3rdwUGUkXTNHjaRmQtrC35CNZYNsk3XKAx1obf6EEQiLe9k5zZ6ESHb_sAq-4ajRSCy=w812-h776-no

Hier had ik vroeger (volgens mij?) de optie om 3-vinger sweeps aan/uit te vinken.
De gestures werken iig niet meer sinds een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38
Luapper schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:28:
[...]

[afbeelding]

Hier had ik vroeger (volgens mij?) de optie om 3-vinger sweeps aan/uit te vinken.
De gestures werken iig niet meer sinds een update.
Ik heb ook een keer een rare/buggy Synaptics driver versie gehad toen er nog Windows 8.1 op mijn laptop stond. Touchpad deed het niet lekker en de driver zorgde op zichzelf al voor een CPU usage tot 30%.

Je kunt eens proberen een andere driver te installeren (oude eerst even via Programs and Features van het Control Panel deinstalleren). Via deze website kun je het type nummer ingeven (exacte typenr zit verstopt achter een klein klepje aan de onderkant van de laptop), in mijn geval was dat SVP1321C5E, en dan kun je daar de originele Windows 8.1 driver halen (Synaptics versie 17.0.9.1 als het goed is).

Mijn Vaio Pro 13 draait nu op Windows 10 schijnbaar een nieuwere Synaptics driver, versie 19.0.5 (van 23 april 2015), maar die kan ik zo snel online niet vinden. Ik meen dat ik deze driver ooit ergens van de website van een andere fabrikant (Dell of Lenovo) heb geplukt. Met deze versie heb ik wel gewoon de optie tot 3 finger gestures.
Op de Synaptics website staat wel een 19.0.19.1 versie beschikbaar, ik neem aan een iets nieuwere versie van wat ik heb.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Moi_in_actie schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:24:
[...]

Ik heb ook een keer een rare/buggy Synaptics driver versie gehad toen er nog Windows 8.1 op mijn laptop stond. Touchpad deed het niet lekker en de driver zorgde op zichzelf al voor een CPU usage tot 30%.

Je kunt eens proberen een andere driver te installeren (oude eerst even via Programs and Features van het Control Panel deinstalleren). Via deze website kun je het type nummer ingeven (exacte typenr zit verstopt achter een klein klepje aan de onderkant van de laptop), in mijn geval was dat SVP1321C5E, en dan kun je daar de originele Windows 8.1 driver halen (Synaptics versie 17.0.9.1 als het goed is).

Mijn Vaio Pro 13 draait nu op Windows 10 schijnbaar een nieuwere Synaptics driver, versie 19.0.5 (van 23 april 2015), maar die kan ik zo snel online niet vinden. Ik meen dat ik deze driver ooit ergens van de website van een andere fabrikant (Dell of Lenovo) heb geplukt. Met deze versie heb ik wel gewoon de optie tot 3 finger gestures.
Op de Synaptics website staat wel een 19.0.19.1 versie beschikbaar, ik neem aan een iets nieuwere versie van wat ik heb.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik draai zelf ook Windows 10, en de driver van mijn apparaat is versie 19.0.15.2. Misschien dat .19.1 weer de gestures terugbrengt ;).

Ik zal eens proberen om hem te downgraden naar 19.0.5, en misschien kan ik het beste jou aanraden om niet te updaten, misschien raak je ze ook kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:44
Iemand een adres voor een reparateur voor dit model laptop? Ik wil 'm laten repareren, kan via m'n verzekering hopelijk vergoed worden gelukkig :) Mijn euvel is een kapot scherm, of liever gezegd de glasplaat er op. Hierdoor is het touchscreen defect maar heb ik gelukkig nog wel beeld, maar zo langzamerhand beginnen de breuken in het scherm me te vervelen :P Iemand een goed idee? Ik woon in Groningen maar ik heb me neergelegd bij het idee dat ik een reparateur hier in de buurt kan vinden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Intussen staat er al op support sites dat Win10 drivers pas ergens in November uitkomen :X

Ik hoop dat officieel WIn10 drivers mijn problemen oplossen:
* Touch is buggy, vooral na vaak in standby te plaatsen (begint te verspringen en random rechts te klikken - tot reboot)
* Batterij & fan speed verbeteren (waarschijnlijk loopt er iets mis met regulatie van CPU-inzetting)

[ Voor 61% gewijzigd door Dima_2005 op 13-10-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 15:46
Dima_2005 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:
Intussen staat er al op support sites dat Win10 drivers pas ergens in November uitkomen :X

Ik hoop dat officieel WIn10 drivers mijn problemen oplossen:
* Touch is buggy, vooral na vaak in standby te plaatsen (begint te verspringen en random rechts te klikken - tot reboot)
* Batterij & fan speed verbeteren (waarschijnlijk loopt er iets mis met regulatie van CPU-inzetting)
Ikzelf ervaar dezelfde problemen en denk dat dit inderdaad ook te maken heeft met de drivers. Vooral het batterij probleem is merkbaar, sinds windows 10 gaat mijn batterij 2 uur minder lang mee dan normaal (van 7 naar 5 uur gemiddeld), het kan natuurlijk liggen aan batterij degradatie maar de batterijduur vermindering kom bij mijn sheetbatterij die ik niet zo vaak gebruik ook voor. Dus hopelijk is het inderdaad een driver issue en wordt het opgelost door de sony updates. Moet wel zeggen dat ze wel rete traag zijn met updates.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Yup, inderdaad. En toen ik terugging naar Win 8.1 (moest toch een clean install doen), was onder Win8.1 weer alles in orde qua batterij, Cpu en fanspeed. Ook terug een deftig werkende touchpad.

[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 17-10-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daangi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07-2019
Ik heb deze laptop bijna sinds release. Eigenlijk nooit echt helemaal tevreden over geweest. Vooral het fan-probleem (lees: geluid) was ik nooit zo'n fan van. Daardoor lijkt de laptop ook overal moeite mee te hebben. Nu is de fan helaas ook nog een beetje aan gaan lopen, waardoor de laptop nog meer geluid maakt.

Ik heb de laptop opengemaakt, en geprobeerd om het probleem tijdelijk te fixen. Gedeeltelijk gelukt. Nu lees ik dat het gewoon prima mogelijk is om de fan te vervangen voor een ander type dat veel beter schijnt te werken en dus ook stiller is. Het typenummer van de fan is 300-0001-2755. Iemand deze ook aangeschaf en ervaring met een verkoper/shop of andere tips qua fan?

Ben erg benieuwd, daar een stillere fan de grootste ergernis(sen) van deze laptop voor mij weg gaat nemen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
daangi schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:12:
Ik heb deze laptop bijna sinds release. Eigenlijk nooit echt helemaal tevreden over geweest. Vooral het fan-probleem (lees: geluid) was ik nooit zo'n fan van. Daardoor lijkt de laptop ook overal moeite mee te hebben. Nu is de fan helaas ook nog een beetje aan gaan lopen, waardoor de laptop nog meer geluid maakt.

Ik heb de laptop opengemaakt, en geprobeerd om het probleem tijdelijk te fixen. Gedeeltelijk gelukt. Nu lees ik dat het gewoon prima mogelijk is om de fan te vervangen voor een ander type dat veel beter schijnt te werken en dus ook stiller is. Het typenummer van de fan is 300-0001-2755. Iemand deze ook aangeschaf en ervaring met een verkoper/shop of andere tips qua fan?

Ben erg benieuwd, daar een stillere fan de grootste ergernis(sen) van deze laptop voor mij weg gaat nemen..!
Heb je het VAIO control center wel geïnstalleerd? Hiermee kun je 'm een stuk rustiger laten lopen in de zogenaamde 'silence mode'.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 15:20
Na de (probleemloos verlopen) upgrade naar windows 10 heb ik het idee dat de fan stiller is, zal wel niet kloppen maar is wel mijn beleving.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount

Gmount

Ecorunner lid

vandermark schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:19:
Na de (probleemloos verlopen) upgrade naar windows 10 heb ik het idee dat de fan stiller is, zal wel niet kloppen maar is wel mijn beleving.
Hoe heb je de upgrade gedaan? gewoon direct windows 10 upgrade of heb je eerst nog dit stappenplan doorlopen?
Ik wil binnenkort ook upgraden maar ik heb nog geen ervaringen gelezen van dit "vaio upgrade" programma. Ik vraag me af wat het doet. Als ik daarna weer aan een vaio branded windows+drivers vastzit sla ik dat liever over.

[ Voor 9% gewijzigd door Gmount op 17-11-2015 11:31 . Reden: nederlandse versie stappenplan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 15:20
Ik heb gewoon de reguliere upgrade uitgevoerd mbv programma van Microsoft zelf. Verliep net als bij mijn desktop en htpc probleemloos.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Weet iemand trouwens wat je kan doen aan wiebelende scharnieren? Ik begin me er steeds meer aan te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

vandermark schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:28:
Ik heb gewoon de reguliere upgrade uitgevoerd mbv programma van Microsoft zelf. Verliep net als bij mijn desktop en htpc probleemloos.
Ben je dan ook automatisch alle software van VAIO kwijt? Zou mooi zijn, ik erger me kapot aan die VCagent die veel resources opslurpt

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Dxta schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:44:
[...]

Ben je dan ook automatisch alle software van VAIO kwijt? Zou mooi zijn, ik erger me kapot aan die VCagent die veel resources opslurpt
Nee dat niet, ligt eraan of je een upgrade doet met het behoud van alle applicaties of niet. Ik heb alles behouden en dan krijg je dus ook gewoon alle Vaio apps die er al op stonden.

W10 draait tot nu toe, al meer dan een maand, goed. Alleen de fan is mijn inziens alleen luider geworden en als je via de vaio control panel deze op silent zeg en de accu op energiebesparing zet is het stil. Alleen dan verlies je performance :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik gebruik de "Battery Care Function (80%)" (Power and Battery-->Battery in het VAIO Control Center) maar na anderhalf jaar braaf doen wat hij moet doen laadt hij (na startup) sinds een paar weken gewoon door naar 100%. Ook past m'n VAIO de helderheid van mijn scherm aan als het omgevingslicht verandert terwijl ik die "adjust" uit heb staan. (Te vinden onder Image Quality -->Display Brightness)

Als ik vervolgens nà opstarten de bewuste settings weer wijzig in het VAIO Control Center, werkt het vervolgens weer tijdelijk wèl zoals het hoort. Het lijkt wel of dat hele VAIO Control Center niet helemaal jofel geladen wordt bij startup? Iemand met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daangi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07-2019
Wietsee. schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:10:
[...]

Heb je het VAIO control center wel geïnstalleerd? Hiermee kun je 'm een stuk rustiger laten lopen in de zogenaamde 'silence mode'.
Had het control center niet meer geinstalleerd. Heb hem nu weer geinstalleerd, maar krijg een control center zonder de optie silence fan helaas. Maar de fan lijkt überhaupt aan het einde van zn latijn te geraken nu. Maakt veel ratelgeluid. Heb vanmiddag een nieuwe fan op Ebay besteld, dus ben benieuwd hoe dat gaat werken, maar ga in de tussentijd denk ik opzoek naar een nieuwe laptop. Helaas..

Valt me wel op trouwens dat niemand hier in dit topic dit probleem met de fan heeft (gehad). Schijnt een probleem te zijn dat vaker voorkomt
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste