Beste medetweakers, ik ben al enige tijd trotse eigenaar van een Sony Vaio pro 13 inch. Heb ook met tevredenheid gebruik gemaakt van de bluetooth functie, echter ben ik deze in de afgelopen maanden 'kwijt geraakt'. Vermoedelijk ergens met een windows / driver update, maar ik kom er werkelijk niet uit. Ik kom er nu pas achter omdat ik 3 dagen terug een bluetooth muis heb gekocht.
Specs
- Sony vaio pro 13 inch SVP1321C5E
- Intel 7260 abn WLAN + bluetooth
- 8GB
- Windows 8.1 x64
Situatie
- Geen bluetooth opties in windows
- Geen bluetooth adapter in apparatenbeheer.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Driver deinstalleren
- Verschillende drivers getest
- Sony Win 8.1 driver (geen succes)
- Verschillende Intel drivers
- Steeds eerst de bijbehorende bluetooth driver van intel en dan de WLAN driver voor win 8.1 (dit op
advies intel website)
Blijkbaar wordt de BT module op het kaartje aangesproken via USB, echter zie ik niet eens een USB device (via usbview.exe) wat de BT module zou kunnen zijn. Het lijkt erop dat hij 'niet geactiveert' is oid, vergelijkbaar met een hardwarmatige switch. Echter de vaio pro heeft niet zo'n switch, niet hardwarematig en ook niet softwarmatig.
Er zijn berichten dat het afplakken van pin 20 en 51 soelaas zou kunnen bieden, echter vind ik dit wat ver gaan. M.n. omdat BT gewoon heeft gewerkt, ook onders Win 8.1.
Iedere tip is welkom
Specs
- Sony vaio pro 13 inch SVP1321C5E
- Intel 7260 abn WLAN + bluetooth
- 8GB
- Windows 8.1 x64
Situatie
- Geen bluetooth opties in windows
- Geen bluetooth adapter in apparatenbeheer.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Driver deinstalleren
- Verschillende drivers getest
- Sony Win 8.1 driver (geen succes)
- Verschillende Intel drivers
- Steeds eerst de bijbehorende bluetooth driver van intel en dan de WLAN driver voor win 8.1 (dit op
advies intel website)
Blijkbaar wordt de BT module op het kaartje aangesproken via USB, echter zie ik niet eens een USB device (via usbview.exe) wat de BT module zou kunnen zijn. Het lijkt erop dat hij 'niet geactiveert' is oid, vergelijkbaar met een hardwarmatige switch. Echter de vaio pro heeft niet zo'n switch, niet hardwarematig en ook niet softwarmatig.
Er zijn berichten dat het afplakken van pin 20 en 51 soelaas zou kunnen bieden, echter vind ik dit wat ver gaan. M.n. omdat BT gewoon heeft gewerkt, ook onders Win 8.1.
Iedere tip is welkom