"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Ik heb hem trouwens op 23 augustus besteld.
[ Voor 4% gewijzigd door Thijmenlob op 09-09-2013 15:48 ]
Wou het eerst telefonisch doen (om BTW-loos te bestellen), maar je moet een accessoire meebestellen en ze hadden niks interessants op voorraad. Dus dan maar online gedaan.
Gebruik gemaakt van code (8%):
Ik moest wel eerst me afmelden om de code te kunnen gebruiken. Weet ook niet waarom... (B2B account?)
In ieder geval: gegaan voor non-touch 128GB SSD, 8GB RAM, i5, 2de batterij en 4 jaar garantie erbij gratis. Hopelijk zal het perfect zijn en ga ik geen last hebben met Wifi/fan/omlijsting.
Wordt tussen 18 en 20 september geleverd, dus ik ben wel erg benieuwd.
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Dat probleem had ik ook, laptop opgestuurd 2 maanden kwijt en nu krijg ik (als het goed is) mijn geld terug -.-BtM909 schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:27:
[...]
Heb je in de BIOS geen battery overview? Ik neem aan dat je gewoon een nieuwe accu krijgt opgestuurd en dat je een maandagmorgenmodel te pakken hebt.
Na al de problemen die ik hier al gelezen had maar meteen mijn geld terug gevraagd. De kans op een goede versie zonder problemen te krijgen lijkt niet zo heel groot te zijn.
Nu weer op zoek naar iets anders

Allen door de problemen die mensen hebben met het terugsturen doordat randen niet helemaal goed aansluiten, de WIFI problemen en met name de lawaaierige fan ga ik denk ik toch voor een andere optie.
Nu neig ik toch naar een Macbook Air want andere alternatieven met Windows zijn er momenteel niet echt. In ieder geval niet met een accu die tot 10 uur mee kan (weliswaar met extra sheet maar toch), jammer want ik had liever een Vaio Pro gehad die verder aan al mijn eisen voldeed.
In ieder geval bedankt voor jullie ervaringen, scheelt mij weer een hoop ellende.
Heb dezelfde e-mail gehad en aan de telefoon wisten ze mij (vorige week al trouwens) te vertellen dat hij op afleverdatum 19-24 september staat. Die shipment date is dus vanuit China.Thijmenlob schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:48:
Gisteren heb ik een mail van Sony ontvangen dat ze op dit moment mijn VAIO wordt samengesteld. Hoe lang duurde het bij jullie tot dat jullie hem thuis hadden vanaf het ontvangen van die mail? Ze verwachten die van mij tussen 13 sept en 18 sept te verzenden. Ben namelijk ontzettend benieuwd wanneer hij komt!
Ik heb hem trouwens op 23 augustus besteld.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mooie laptop de Air, ik heb er ook 1 maar om nou anno 2013 nog meer dan 1000 euro uit te geven voor een laptop met een TN panel in 1440 x 900 resolutie zou ik niet doen.Mahone schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:56:
Nu neig ik toch naar een Macbook Air want andere alternatieven met Windows zijn er momenteel niet echt.
Samsung, Lenovo en Asus hebben ook opties met IPS full HD panel.
Ja, dat is ook iets wat me erg tegenstaat.Philflow schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:48:
[...]
Mooie laptop de Air, ik heb er ook 1 maar om nou anno 2013 nog meer dan 1000 euro uit te geven voor een laptop met een TN panel in 1440 x 900 resolutie zou ik niet doen.
Samsung, Lenovo en Asus hebben ook opties met IPS full HD panel.
Maar ik ben nog geen alternatief tegengekomen dat én een accuduur heeft van rond de 10 uur, 256gb SSD heeft, 8gb RAM, een goed draagbaar gewicht heeft, 13,3" is, HD scherm heeft en (niet onbelangrijk) een prijskaartje van maximaal 1300 euro heeft. De enige twee die ik heb gevonden die daar aan voldeden zijn de Sony Vaio Pro en de Apple Macbook Air.
De Sony Vaio Pro voldoet echt aan al mijn eisen, maar ik weet nu al dat ik me ga irriteren aan een luidruchtige fan. Daarnaast ook nog eens al die berichten over loszittende panelen en de wifi-problemen. Ik durf de gok niet aan.
/edit:
had deze link gevonden, maar alternatieven zijn of te duur, of niet mobiel genoeg, of missen een andere eis.
[ Voor 9% gewijzigd door Mahone op 10-09-2013 09:33 ]
Om een simpele reden: mensen komen meestal om te.... klagen!
Trouwens: is loszittend rand een probleem ook bij matte schermen? Of enkel bij touchscreens?
Qua wifi, heb ik veel opzoekwerk gedaan en het is inderdaad een redelijk lastig iets, maar ik lees dat het toch heel sterk afhangt van de apparatuur dat je gebruikt. De ene router is de andere niet, blijkbaar. Het blijft een slechtere wifi-ontvangst hebben dan gewoon plastiek. Maar blijkbaar is dat toch ook een gekend probleem bij MacBook Air (veel medestudenten hebben er een, en ik zie dat ik vaak zelf met mijn SGS3 perfect 10Mbps haal, terwijl zij nog eens niet geconnecteerd geraken).
Ben weel benieuwd hoe het bij mij gaat zijn.
Trouwens: ik heb gelezen dat indien je Windows op de Macbook zet, dat de VAIO pro (en zeker met 2de sheet accu) de Macbook verslaat... Maar gewicht is wel idem dan...
Verwijderd

Ik zit nu maar via USB te tetheren op mijn HTC One die wel een goede verbinding met het WiFi netwerk heeft. Ook gelijk maar een nano WiFi USB adapter gehaald (https://www.modmypi.com/w...aptor-802.11N-wifi-dongle) om te zien of dat het probleem misschien oplost.
WiFi problem terzijde is dit de beste laptop die ik ooit heb gehad.
Uiteindelijk kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben en het mij alles mee viel in tegenstelling tot de klachten op dit topic.
Haha, dat is soms echt zeker waar. Meestal is dat het enige wat mensen te melden hebben, maar het is wel goed om het van te voren te weten zodat je de afweging kan maken en je niet teleurgesteld wordt als je't eenmaal krijgt.Dima_2005 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:22:
Dat kan inderdaad ook... Da's wat ik doe.
Om een simpele reden: mensen komen meestal om te.... klagen!
Alleen heb ik nu dus ook dat de frame van het scherm los zit, zowel boven als onder. Boven is echt echt van den dolle, want als ik de laptop open komt ie al los. Nu heb ik Sony gebeld en ze geven mij 3 opties:
1. Retourneren en geld terug;
2. Retourneren en een nieuwe;
3. Hem laten repareren.
Nu heb ik hem nodig voor school en kan ik hem eigenlijk niet zo lang kwijt zijn en lijkt mij het laten repareren de snelste optie(ongeveer 5-7 werkdagen). Maar nu vraag ik me af of jullie mogelijk een alternatief weten voor deze laptop. Mocht er een mooi alternatief voor zijn zou ik mogelijk het geld terug willen halen. Ik ben momenteel bezig met de opleiding Informatica Software engineering.
Hoe heb je die korting kunnen gebruiken want het lukt mij niet om de code toe te passen met zelfde config ls de jouwe. Ook niet in een andere browser. Is wel beter dan de studentenkorting die je krijgt.. Of is die niet meer geldig?Dima_2005 schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:30:
Heb net mijn VAIO ook besteld. Na lang twijfelen, toch gedaan.
Wou het eerst telefonisch doen (om BTW-loos te bestellen), maar je moet een accessoire meebestellen en ze hadden niks interessants op voorraad. Dus dan maar online gedaan.
Gebruik gemaakt van code (8%):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik moest wel eerst me afmelden om de code te kunnen gebruiken. Weet ook niet waarom... (B2B account?)
In ieder geval: gegaan voor non-touch 128GB SSD, 8GB RAM, i5, 2de batterij en 4 jaar garantie erbij gratis. Hopelijk zal het perfect zijn en ga ik geen last hebben met Wifi/fan/omlijsting.
Wordt tussen 18 en 20 september geleverd, dus ik ben wel erg benieuwd.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ben benieuwd naar de Lenovo Thinkpad T440s ook met lange accu (verwisselbaar).
nieuws: Lenovo introduceert nieuwe Thinkpad-ultrabooks met hot swappable accu's
[ Voor 37% gewijzigd door abusimbal op 11-09-2013 08:44 ]
1550€ voor i5-4200u, 128GB SSD en 4GB RAM... Daar moet nog een 150€ bij voor de verwisselbare accu...
Dus net iets te duur naar mijn goesting tov de Sony. Juist daarom dat ik besteld heb en de risico ga nemen...
Zal dus in de komende dag(en) wel bekend worden.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik heb de Vaio update gedraait, video driver geupdate en energy settings van de display naar max. performance gezet. Daarvan werd de display wel feller maar het 'probleem' bleef bestaan.
Na het lezen van diverse reviews had ik dit eigenlijk niet verwacht. Ik heb het nog eens nagelezen, eigenlijk zie ik alleen dat Notebookjournal iets soortgelijks meldt.
Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Is dit wellicht te wijten aan het touchscreen?
Ter controle heb ik ook de tweede Vaio Pro geprobeerd, die had precies hetzelfde. Ik heb ook naar de Lenovo Yoga, Asus UX31 en MBP Retina gekeken, die hadden dit probleem niet. Wit is daar gewoon strak wit, en het blijft er hetzelfde uitzien onder en boven, ook als je je hoofd een klein beetje beweegt.
Al met al ben ik dusdanig gaan twijfelen over mijn bestelling dat ik hem heb geannuleerd. Dit heeft overigens niet alleen te maken met de display, ook met het feit dat ik de 4GB/128GB had besteld en ik me had vergist in de upgrade mogelijkheden.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Nog meer mensen die verbaast zijn? haha
Is er een update voor VAIO Update geweest?
Bewijs: http://i.imgur.com/8Ncx9oE.png
Heb trouwens nergens een update voor VAIO Update gezien..
[ Voor 17% gewijzigd door RemyWD op 11-09-2013 17:19 ]
Eerste indruk na een dagje werk: mooi spul, retesnel en voor mij nog erg wennen aan windows 8.
Scherm zit bij mij gelukkig niet los, touchpad daarentegen aan de linkerkant lijkt iets dieper te liggen dan aan de rechterkant (maar niet storend genoeg om terug te sturen). WiFi thuis geen enkel probleem, op werk in principe ook niet: connectie was direct na instellen goed en maximaal, maar toen ik hem had uitgezet en weer aanzette verbond hij niet automatisch opnieuw. Tijdje prutsen in de instellingen en opeens floepte hij aan. Beetje vaag maar leek niet echt op de eerder beschreven problemen hier dus misschien was het toeval; Terug thuis had hij wel direct weer goed connectie met thuis WiFi. Ik heb de update bewust niet gedownload omdat het naar mijn gevoel goed werkt en sommigen eerder zeiden dat het juist slechter werd na de update.
Fan'probleem': ja hij blaast af en toe even flink door maar ik vind dat geen probleem. Ook geen zin om nu aan de instellingen al te gaan prutsen, dat komt later wel. Dit is mijn eerste laptop dus ik denk dat ik me er daarom ook niet zo aan erger (geen referentiekader).
Al met al een prettige eerste dag, erg tevreden. Nog steeds echter bepaald niet happy met de Sony Store / klantenservice. Mij was beloofd dat ik afgelopen maandag een voucher in de mail zou krijgen ivm de leveringsproblemen, maar nooit iets gehad (moet ik weer achteraan, zucht...). Verder kreeg ik vorige week een bericht in de nacht van wo op do dat hij de fabriek had verlaten en op weg was naar mijn afhaalpunt van Kiala. Zaterdag was er nog niks, maandag waren ze gesloten en dinsdag vlak voor sluitingstijd kreeg ik een sms dat ie binnen was, dus vanochtend kon ik hem pas ophalen. Toch nog weer 5 a 6 dagen dus tussen fabriek verlaten en daadwerkelijk binnen, daar scoor je bij mij wederom geen punten mee als Sony zijnde....
Punt van zorg (iemand tips?): McAfee er voor mijn gevoel goed en volledig afgehaald maar ik zie af en toe toch weer dingetjes van McAfee voorbijkomen die anders suggereren. Hoe kom ik van die meuk af?
Verwijderd
Check even Programma's en Onderdelen in het configuratiescherm. Er zijn uit mijn hoofd 3 verschillende McAfee programma's geïnstalleerd in totaal.Opa TRP schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:49:
Punt van zorg (iemand tips?): McAfee er voor mijn gevoel goed en volledig afgehaald maar ik zie af en toe toch weer dingetjes van McAfee voorbijkomen die anders suggereren. Hoe kom ik van die meuk af?
Verwijderd
Ik zou Sony even bellen als ik jou was. Zou kunnen dat ze de vraag vanwege de actie met de gratis sheet batterij niet aankunnen en het daardoor even onmogelijk hebben gemaakt de sheet te bestellen.BasicQ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:08:
Weet iemand waar de sheet batterij achteraf los te bestellen is? Op de site van sony zelf staat enkel de prijs (en "gratis verzending"), maar geen koop knopje.
Niks in logs te vinden, al 2 modems en 1 router getest, verschillende kanalen, wel/geen beveiliging, etc. etc.
Erg irritant.
Iemand ook last van?
De ene dag wel, soms 3x per uur, dan paar uur niks, dan weer 1x. Soms een dag niks.Opa TRP schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:57:
Dat had ik vanmiddag ook op het werk. Status was verbonden, maar 30 sec geen actie.
Eerlijk gezegd erg irritant vooral als je altijd bezig bent op het internet.
Dropt je VPN verbinding, fijn.. werk niet opgeslagen of conference weg.
Heeft me nog geen klanten gekost maar gaat op een gegeven moment wel gebeuren als dit niet opgelost word.
Iemand ervaringen met Sony reparatie service? Heb zo'n 3 jaar plan erbij gekregen voor €0,01.
Kan de laptop al moeilijk een paar dagen missen namelijk.
Daar kan je altijd last van hebben, dus misschien eens naar andere oplossingen kijkenRemyWD schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:50:
[...]
Dropt je VPN verbinding, fijn.. werk niet opgeslagen of conference weg.
Als die laptop blijkbaar zo bedrijfskritisch is, dan snap ik niet waarom je voor Sony bent gegaan (zonder next-business day onsite). Had je dan niet beter voor een zakelijke laptop zoals Dell kunnen kiezen?Iemand ervaringen met Sony reparatie service? Heb zo'n 3 jaar plan erbij gekregen voor €0,01.
Kan de laptop al moeilijk een paar dagen missen namelijk.
Persoonlijk ken ik dit probleempje niet bij mij, evenals de sony reparatie service. Je kan 't beste even contact met hun opnemen om te kijken hoe je zo snel mogelijk een reparatie / vervanging kan krijgen mocht het probleem structureel terug komen. Een snelle google search laat zien dat je in ieder geval niet de enige bent in deze, en dat er meerdere mensen hebben met vergelijkbare signalen als jou.
Verder heb ik onlangs van Sony gehoord (na enkele gesprekken over service / klachtafhandeling), dat er een 'grote' update komt voor vaio pro, waarbij in één klap alle issues verholpen gaan worden. Tot die tijd komen er kleinere updates om op korte termijn de klanten enigszins tegemoet te komen. Het kost helaas wat tijd om ook voor hun intern te testen of de update op zowel korte- als lange termijn de issues oplossen
[...]
Als die laptop blijkbaar zo bedrijfskritisch is, dan snap ik niet waarom je voor Sony bent gegaan (zonder next-business day onsite). Had je dan niet beter voor een zakelijke laptop zoals Dell kunnen kiezen?
[/quote]
Freelance pentester. Heb altijd stabiele verbindingen gehad, tot aankoop Vaio.
Doe ook vaak me werk op verschillende locaties (trein/mac/thuis/op locatie zelf bij bedrijf etc)
De Vaio is een machtige laptop, don't get me wrong. Op het Wi-Fi gedoe en nu 'dit' erbij, levert toch regelmatig een *zuchtmoment* op.
Daarentegen, voor €1700 ga ik ervan uit dat ik een laptop ontvang die prima werkt.
@ri0ta,
Bluetooth heb ik idd al via apparaatbeheer uitgeschakeld. Gebruik het niet en incl. het Wi-Fi gedoe sinds dag 1 uitgeschakeld.
Bedankt voor de uitleg. Zal eens kijken of ik morgen tijd heb om Sony te vragen over de mogelijkheden van reparatie (hopende dat het opgelost kan worden, een 'wacht het af tot de volgende update' kan ik weinig mee. Dat waren de laatste 5 Wi-Fi updates namelijk ook. 'Even afwachten'
Maar steeds vaker blijft de indicator binnen windows 8 hangen dat mijn accu 100% vol is, terwijl ik al een uur zit te werken.. (zonder voeding uiteraard) Iemand dit toevallig ook al eerder gehad?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ja, is niet heel erg. Ik kijk nadat ik geklikt heb op indicator na 30 sec weer en dan is wel goed aangegeven. Al gebeurt dit maar zelden dat het niet goed aangegeven is.CasGas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:18:
Heb de laatste tijd een beetje raar probleem, ik heb een extra battery sheet (al vanaf het begin..)
Maar steeds vaker blijft de indicator binnen windows 8 hangen dat mijn accu 100% vol is, terwijl ik al een uur zit te werken.. (zonder voeding uiteraard) Iemand dit toevallig ook al eerder gehad?
In het begin had ik dezelfde problemen als dat iedereen had, wifi en fan. Geen last gehad van loszittende scherm of iets anders dat loszit. Na de updates (bios en wifi) werkt alles perfect. Staat op silent mode en zelfs als ik youtube filmpjes kijk gaat de fan niet blazen en gaat zelden harder.
Ik heb geen batterij sheet, maar is naar mijn mening niet nodig. Laptop gaat gemakkelijk 8 uur mee en de indicator geeft soms wel eens 10 uur aan(wat ook mogelijk zou zijn).
Met wifi heb ik ook geen problemen, valt niet weg alleen soms met verbinding maken. na de Wireless lan registry patch hier geen probleem meer van gehad.
Ben er erg blij mee. Heb denk ik geluk gehad dat ik er één heb zonder mankementen
Just got off of the phone with Sony tech support with the exact symptoms. The technician said that one of the drivers is obsolete with Windows 8 and can cause a conflict. He fixed the problem with the following routine:
Navigate to Device Manager / Network Adapters
Select Microsoft Kernel Debug Network Adapter
Disable
After reboot, the Speed jumped from 8 mbps to 54 mbps. Have not lost connection since.
Ehh.. het is wel erg, aangezien ik niet weet wanneer mijn accu dan echt leeg is. Ik keek na 5 minuten weer, nog steeds 100%..25luchtballon schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:17:
[...]
Ja, is niet heel erg. Ik kijk nadat ik geklikt heb op indicator na 30 sec weer en dan is wel goed aangegeven. Al gebeurt dit maar zelden dat het niet goed aangegeven is.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Verwijderd
Ik kwam deze laptop tegen. Nu twijfel ik alleen of ik er één moet nemen zonder touchscreen of met.
Iemand die momenteel in het bezit is van een touchscreen en zijn ervaring ermee kan delen. Gebruik je het scherm dan ook regelmatig?
Lijkt mij dat touchscreen icm windows 8 slim is, maar aan de andere kant ook vingerafdrukken etc. Een mat scherm(non touch) heeft ook zijn voordelen.
Je moet voor jezelf bepalen welke functies je het meeste gebruikt (apparaat meer als tablet of meer als laptop) en daarop je keuze baseren. Als dat extra geld je weinig uitmaakt, dan kan je er nog voor kiezen als gimmick.
Ik heb dit al mee gemaakt met een tablet. Ik dacht "wat moet ik nou met een tablet?, ik heb al een laptop en smartphone". Nu heb ik een tablet in huis en gebruik hem toch zeer regelmatig.
Als een touchscreen je interessant lijkt zou ik die nemen. Valt het tegen dan kun je hem altijd nog terug sturen. Als je een fan bent van matte schermen dan lijkt me de keuze wel eenvoudig.
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 13-09-2013 18:03 ]
Ondertussen begin ik behoorlijk te balen, de laptop is nodig voor de studie. Ik vind het onbegrijpelijk dat het bestellen van onderdelen zo lang moet duren.
Vrijdag weer iemand aan de lijn gehad die zegt er achteraan te gaan. Ik heb hem ook op de berichtgeving in dit forum gewezen en op verzoek de link gestuurd. Dat zou hij gaan gebruiken bij het escaleren.
Zijn er al mensen waarbij deze reparatie al is afgerond?
[ Voor 6% gewijzigd door devlam op 15-09-2013 11:19 ]
Waarom werd de jouwe gerepareerd ipv van geruild?devlam schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:17:
Inmiddels zit ik nu bijna een maand te wachten op het vastzetten van de schermrand. Sinds twee weken zijn er onderdelen in bestelling om dit te kunnen doen. Er kan niet gezegd worden hoe lang dit nog duurt.
Ondertussen begin ik behoorlijk te balen, de laptop is nodig voor de studie. Ik vind het onbegrijpelijk dat het bestellen van onderdelen zo lang moet duren.
Vrijdag weer iemand aan de lijn gehad die zegt er achteraan te gaan. Ik heb hem ook op de berichtgeving in dit forum gewezen en op verzoek de link gestuurd. Dat zou hij gaan gebruiken bij het escaleren.
Zijn er al mensen waarbij deze reparatie al is afgerond?
De mijne zijn nu al 2 keer omgeruild voor een nieuwe, VPS nr word nu in elkaar gezet in china.
Fingers crossed.....
Op de actiepagina staat er al bijna een maand dat het geldig zou zijn tot 16 September.
BTW: mijn exemplaar is nu in productie. Wordt vrijdag verzonden. Yeeeuj
misschien omdat Sony NL teveel battery sheeets op voorraad ziet... Ik denk niet dat ze die makkelijk kunnen kwijtraken aangezien ik de battery sheets nergens in een fysieke winkel kan vinden...ri0ta schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:04:
Verbaasd me dat de batterij actie maar verlengt en verlengt wordt..... wanneer weer is iets anders? ssd korting ofzo... (hopelijk morgen iig wat anders)
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Weet ik niet. Wel raar dat er verschillend mee omgegaan wordt. Hangt mogelijk van de persoon af die je aan de lijn krijgt. Oftewel onduidelijke instructies bij support.vallinga schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:40:
[...]
Waarom werd de jouwe gerepareerd ipv van geruild?
De mijne zijn nu al 2 keer omgeruild voor een nieuwe, VPS nr word nu in elkaar gezet in china.
Fingers crossed.....
Zijn er oplossingen om de SVP13 in een 15" tas te laten passen zonder dat deze gaat schuiven? (Duur zat, dat apparaat. Geen zin in schade!)
Je schijnt ze telefonisch wel te kunnen bestellenVinand schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:13:
[...]
misschien omdat Sony NL teveel battery sheeets op voorraad ziet... Ik denk niet dat ze die makkelijk kunnen kwijtraken aangezien ik de battery sheets nergens in een fysieke winkel kan vinden...
Hopelijk komt hij wat eerder binnen dan de indicatie in de mail aangeeft
Vervangen schijnt een behoorlijke crime te zijn, dus je hebt een goede keuze gemaaktwant ik lees nu overal dat de europese modellen gewoon een SATA variant hebben (heb nog een M4 256GB over)
Ah goed nieuwsBtM909 schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:27:
[...]
Vervangen schijnt een behoorlijke crime te zijn, dus je hebt een goede keuze gemaakt
Overigens kan je gewoon bellen met de klantenservice, die kunnen je een exactere afleverdatum vertellen
[ Voor 52% gewijzigd door BtM909 op 16-09-2013 22:19 ]
Bestel gewoon een 64GB of 128GB SD kaart met UHS.... Ja, het is niet ideaal, maar langs de andere kant: het is wel die storage die je wilt.
Ik heb zelf een 64GB besteld voor 35€ (90MB/s read & 60MB/s write - dus perfect als filmopslag bv.), met zo'n 2 heb ik dan maar 70€ ipv 150€ uitgegeven...
Als je de prijs vergelijkt moet je natuurlijk ook wel de snelheid vergelijkenDima_2005 schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:39:
Trouwens: indien er geen gratis SSD upgrade morgen komt, maar iedereen die erop zit te wachten...
Bestel gewoon een 64GB of 128GB SD kaart met UHS.... Ja, het is niet ideaal, maar langs de andere kant: het is wel die storage die je wilt.
Ik heb zelf een 64GB besteld voor 35€ (90MB/s read & 60MB/s write - dus perfect als filmopslag bv.), met zo'n 2 heb ik dan maar 70€ ipv 150€ uitgegeven...
Wat ik waarschijnlijk ga doen (heb nog een SSD liggen), is een goede 2.5" USB 3.0 behuizing opzoeken met minimaal een SATA-300 controller. Volgens mij is dat dan ook retesnel en een vrij goede oplossing (die cases zijn niet heel duur).
Het is natuurlijk wel wat minder 'verborgen' en makkelijk dan een SD kaartje, that's true
Dxue schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:25:
denk niet dat ze zo snel weer een 256 gb actie gaan doen, aangezien dat ze dat de vorige keer al hadden gedaan.
Op de Intel site vind ik deze laatste versie (16.1.5) voor de chip in de Vaio Pro. Hij lijkt nieuwe dan diegene die op de Sony site wordt aangeboden. Nu heb ik mijn Pro nog niet, maar wellicht is deze driver het testen waard?rensariens schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:09:
Die van mij is binnen. Geupdate met vaio updater, nu werkt m'n wifi langer dan 1 minuut maar het blijft een drama. Eens op zoek gaan naar niet-officiele driveres dan maar ;x Verder lijkt Windows 8 mij een drama, maar ga er toch ergens deze week Ubuntu/Mint op gooien. Laptop is verder top tot nu toe
Het zou jammer zijn als de snelheden echt zo laag zijn, en dit nog niet opgelost is. Dan ga ik toch twijfelen of dit wel een goede laptop voor mij is (wifi is belangrijk voor moi).
[ Voor 34% gewijzigd door Razr op 17-09-2013 13:28 ]
Klopt, die heb ik nu een kwartiertje draaien. Ben nog niet zo lang online geweest. Lijkt stabiel so far. Edit m'n bericht over een uurtje of 2 nog wel evenRazr schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:26:
[...]
Op de Intel site vind ik deze laatste versie (16.1.5) voor de chip in de Vaio Pro.
Ik kan hem niet eens installeren....?rensariens schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:47:
[...]
Klopt, die heb ik nu een kwartiertje draaien. Ben nog niet zo lang online geweest. Lijkt stabiel so far. Edit m'n bericht over een uurtje of 2 nog wel even
Juiste download gepakt? Windows 8 64 bit. Verder heb ik hier de driver only versie gedaan: wireless_16.1.5_De64.exe
Heb ik ook gedaan. Kwam wifi icoontje in beeld en ging na tijdje weg. Hoe kan ik controleren of die geinstalleerd is? Stond niet bij 'Installation done' of iets dergelijksrensariens schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:55:
[...]
Juiste download gepakt? Windows 8 64 bit. Verder heb ik hier de driver only versie gedaan: wireless_16.1.5_De64.exe
Dat klopt, weg=klaar. Kan je controleren onder device manager en dan bij de opties van wireless device. Hier kan je de driver versie vinden.25luchtballon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:58:
[...]
Heb ik ook gedaan. Kwam wifi icoontje in beeld en ging na tijdje weg. Hoe kan ik controleren of die geinstalleerd is? Stond niet bij 'Installation done' of iets dergelijks
Ah ik had 32 bit.rensariens schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:55:
[...]
Ik vraag me alleen nog wat "De" en "e" betekenen.
DRIVERS ONLY: Wireless_16.1.5_De64.exe
Intel PROSet/Wireless WiFi Software (includes Drivers): Wireless_16.1.5_e64.exe
Bij m'n ouders thuis haal ik op de eerste verdieping 15/20mbps download en 10/15 upload terwijl mijn ouders' laptop op dezelfde plek 25/30mbps download en 10/15 upload haalt. Op de tweede verdieping haal ik 1/2 mbps download en 0.nogwat upload, terwijl mijn broertje zn desktop op dezelfde plek 8 download en 7 upload haalt. Op de tweede verdieping op een andere plek kan ik niet eens verbinding maken met een netwerk, terwijl ik dat met m'n oude laptop (5,5 jaar oude acer) wel kon op die plek.
Voor mij is het echter in het dagelijks gebruik niet zodanig hinderlijk dat ik 'm terug wil sturen, vind 'm verder namelijk enorm fijn en gebruik hem momenteel niet zo heel vaak onderweg of op een plek waar ik geen goed internet heb. En de voordelen van de laptop wegen voor mij ook op tegen het eventuele nadeel van een kleine usb adapter kopen als ik hem ooit wel ga gebruiken op plekken waar dat echt nodig is om fatsoenlijke snelheid te krijgen
- Beneden 3000-4000 KByte/sec
- 1e verdieping +- 2000 KByte/sec
- Zolder +- 750 KByte/sec
Zijn download snelheden met versie 16.1.5.2 van de intel site. Snelheden zijn ook behoorlijk stabiel nu, waar de vorige versie erg fluctueerde is dit nu verdwenen.
[ Voor 20% gewijzigd door r.elu op 17-09-2013 16:15 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Razr op 17-09-2013 16:40 ]
Wellicht dat je de gevoeligheid in kan stellen op de VAIO zelf, maar hierboven kan je iig lezen hoe je dat kan uitzetten
Wat trouwens wel stom is, is dat ze in Australië ook een mooie rode hebben:

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 17-09-2013 17:41 ]
Daar had ik al gekeken en die optie ontbreekt op die plek. Enkel:BtM909 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:39:
Dat is een Win8 dingetje: http://www.howtogeek.com/...fix-dark-screen-problems/
Wellicht dat je de gevoeligheid in kan stellen op de VAIO zelf, maar hierboven kan je iig lezen hoe je dat kan uitzetten
Wat trouwens wel stom is, is dat ze in Australië ook een mooie rode hebben:
[afbeelding]
- Dim display after
- Turn off display after
- Display brightness
- Dimmed display brightness
Change settings that are unavailable helpt ook niet.
Die heb ik wel, staat nu uit, probleem niet opgelost helaas (ook niet na reboot)Nmgn schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:18:
Dat automatisch dimmen vond ik ook erg vervelend, na lang zoeken heb ik gevonden waar je het uit kan zetten: In het "VAIO Control Center" bij het tabje Image Quality.
edit: ha gevonden. Op desktop rechter klik, intel graphic properties, power, on battery, display power saving tech -> OFF.

[ Voor 30% gewijzigd door r.elu op 17-09-2013 18:49 ]

Wanneer ik de powerknop indruk word de powerled groen, maar na 6 seconden gaat hij weer uit. Scherm blijft zwart. Net uitgevonden dat als ik vervolgens de assist knop indruk, het backlight van het toetsenbord gaat branden. Gaat evengoed weer uit na een aantal seconden.
Heb hem aan de oplader hangen, dus batterij moet geen probleem zijn. Ook met en zonder de battery-sheet geprobeerd, geen verschil.
En natuurlijk de garantieafdeling ook maar tot 6u bereikbaar. Gaat lekker. Vraag me een beetje af of ze wel eens van kwaliteitscontrole hebben gehoord, je zou toch verwachten dat je merk dat een laptop niet aan gaat na productie?!
[ Voor 31% gewijzigd door Rem op 17-09-2013 19:22 ]
Mijn accu wil alleen niet verder opladen dan 80%. Wanneer ik hem aan de lader hang geeft hij het volgende aan: "aan netstroom, accu wordt niet opgeladen". Dit geldt voor zowel de sheet als de internet accu. Het lijkt haast wel dan hij niet goed gekalibreerd is? Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Het kan dus wel, iedereen waar het minder gaat sterkte!
Staat niet per ongeluk de optie 'Bespaar batterij' aan (weet niet zeker of die optie zo heet, maar weet dat er een dergelijk optie op de SVP zit)Thijmenlob schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:35:
Vandaag ook mijn svp binnen gekregen, super mooi ding!
Mijn accu wil alleen niet verder opladen dan 80%. Wanneer ik hem aan de lader hang geeft hij het volgende aan: "aan netstroom, accu wordt niet opgeladen". Dit geldt voor zowel de sheet als de internet accu. Het lijkt haast wel dan hij niet goed gekalibreerd is? Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Nmgn op 17-09-2013 20:40 ]
Heb je al de meest recente driver van de Intel site gehaald en geprobeerd? En paar posts boven je staat een link en daaronder precies welke file je moet hebben. Dit probleem is volgens mij meer een driver issue, zonde als je daarvoor de laptop retourneert.Pindasmeer schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:39:
Ik heb vandaag mijn SVP13 binnen gekregen. Als eerst viel mij op dat er een beetje sprake is van backlight bleeding, vooral aan de rechterkant. Verder heb ik ook last van WiFi problemen: de snelheid blijft hangen tussen 100 en 400 kb/s, waar ik op andere apparaten ruim 4000 kb/s haal. Ook is het systeem lang niet altijd even snel: zelfs terwijl ik dit typ moet ik soms even wachten totdat de tekst bijgewerkt is (en alle updates zijn al uitgevoerd)! Ik heb de knoop dan ook al doorgehakt: de laptop gaat terug, en ik ga verder zoeken naar iets anders. Jammer zeg!
Vindt het wel jammer dat er geen zilveren is zonder touch.
Ben blij dat ik nog met de oude actie en 8% voucher korting heb besteld dit scheelt mij € 163,00 Euries op dezelfde configuratie, 5% voucher korting en serviceplan.
Ik had wel mijn twijfel in verband met geluid van de ventilatie en de snelheid van de Wifi kaart maar beiden schijnen op dit moment uit de wereld te zijn en met 30 dagen bedenktijd kan er niet veel mis gaan dacht ik zo.
Als ze die rode Vaio hier in Nederland hadden verkocht dan had ik het wel geweten jummie jummie.
Nog 14 nachtjes ongeveer en dan is het zover.
Heb de SVP13 nu een 3-tal weken en heb echt totaal geen problemen met de fan of WiFi. De fan gaat nauwelijks/nooit aan, heb hem alleen de eerste paar dagen gehoord tijdens de 100+ Windows Updates, daarna nooit meer. Heb wel de BIOS en WiFi updates van de site gehaald, heb niet eens die van Intel zelf erop gezet zoals hierboven verteld werd.Delph1900 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:32:
Ik heb afgelopen zondag mijn bestelling gedaan, zwart zonder touch, 256GB SSD en 8 GB geheugen.
Vindt het wel jammer dat er geen zilveren is zonder touch.
Ben blij dat ik nog met de oude actie en 8% voucher korting heb besteld dit scheelt mij € 163,00 Euries op dezelfde configuratie, 5% voucher korting en serviceplan.
Ik had wel mijn twijfel in verband met geluid van de ventilatie en de snelheid van de Wifi kaart maar beiden schijnen op dit moment uit de wereld te zijn en met 30 dagen bedenktijd kan er niet veel mis gaan dacht ik zo.
Als ze die rode Vaio hier in Nederland hadden verkocht dan had ik het wel geweten jummie jummie.
Nog 14 nachtjes ongeveer en dan is het zover.
WiFi geen problemen mee, zowel hier niet als op school niet (HRO). Tot nu toe vrijwel niets te klagen, alles werkt naar behoren en het is echt een prachtig ding. Zelf moet ik hem vooral voor verslagen en programmeerwerk gebruiken en wil echt geen andere laptop meer
Ja, dat is de driver die ik heb geïnstalleerd. Ik heb niet het gevoel dat dit een driver issue is: dit is de nieuwste driver en ik ben op andere sites mensen tegengekomen die opmerkten dat deze driver alleen werkt tegen instabiliteit/wegvallen van de verbinding (en niet tegen een lage snelheid). Of zijn er mensen met andere ervaringen?Razr schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:00:
[...]
Heb je al de meest recente driver van de Intel site gehaald en geprobeerd? En paar posts boven je staat een link en daaronder precies welke file je moet hebben. Dit probleem is volgens mij meer een driver issue, zonde als je daarvoor de laptop retourneert.
Al deze wifi issues zijn gelijk aan het gedoe dat ik met mijn Asus Zenbook had aan het begin (had er een uit allereerste batch vanuit USA). Is allemaal opgelost met driver updates. Kwamen niet vanuit Asus meer uiteindelijk, maar een stel tjechen
[ Voor 6% gewijzigd door r.elu op 17-09-2013 22:14 ]
Kortom, heb ik het nu goed gedaan en is het een feit dat bij een herstelstation de schijfruimte maar voor 32GB benut wordt?