Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
GKW schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:21:
Hoe krijg ik in god's naam de verlichting op manueele bediening? Ik kan het nu niet instellen en heb automatische verlichting in de Vaio Control Centre uitgezet maar nog kan ik het niet bijstellen?
Iemand een idee?
FN toets ingedrukt houden, en dan met f5/f6 bedienen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Na een herstart kan ik dit weer bedienen maar voor de herstart leek het alsof de verlichting in een stond waar die niet meer uitkwam. Of ik nu in een donker hoek ging staan of met de functietoetsen, er kwam geen verandering in de helderheid. Vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desipio
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 21:13
Ik had en heb nog steeds precies hetzelfde probleem. Opeens lukte het wel na een herstart maar dat was helaas maar eenmalig en zit hij nu weer vast op 1 bepaalde helderheid. Van wat ik op internet zie is dit een bekend probleem bij VAIO's, hoewel ik verrassend weinig mensen erover zie klagen in dit topic.

• GKW

GKW

En ik ook weer. Na een herstart kan ik het soms wel instellen en soms ook weer niet.... vreemd...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Mijn Z doet ook wel eens moeilijk. Wat soms werkt is de laptop even in standby en weer eruit. Is wat sneller dan een reboot.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• GKW

GKW

Oké, ga ik uitproberen. Bedankt!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Iemand die ook een port replicator gebruikt, bijvoorbeeld de HP 3005pr? Een andere willekeurige port replicator dan maar, nog nooit zoveel slechte reviews over een product gelezen :X :X
Sony heeft ze volgens mij niet in het assortiment, dus dan maar naar HP. Ik word gek van al die kabels elke keer aansluiten als ik op kantoor ben, ben alleen benieuwd of het werkt en weer geen gezeur krijg met hp <> sony. Ik verwacht van niet, maar toch even checken voor de zekerheid..

[ Voor 14% gewijzigd door CasGas op 25-09-2013 14:02 ]

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zie dat de battery slice weer gewoon 99 eur kost. Mooi zo :P

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 25-09-2013 14:11 ]

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Philflow schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:11:
Ik zie dat de battery slice weer gewoon 99 eur kost. Mooi zo :P
Als je hem in combinatie met een Vaio Pro koopt is hij 99 euro, losse verkoop 90 euro.

Maar begrijp ik hieruit dat hij eerst veel duurder was?

[ Voor 9% gewijzigd door devlam op 25-09-2013 19:41 ]

• devlam
Jiriki schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:17:
De sleeve die ik gebruik was ook voor de air 13, in ieder geval volgens de winkel. Van de fabrikant weet ik het eigenlijk niet. Het is de "CoteEtCiel Fabric Pouch Air 13 inch Black Melange".

Past prima, best ruim maar niet te ruim en een tweede vak waar ik een Microsoft arc touch muis in meeneem en soms de adapter.
Past de extra batterij hier ook nog bij?

• Philflow

Philflow

devlam schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:40:
[...]
Als je hem in combinatie met een Vaio Pro koopt is hij 99 euro, losse verkoop 90 euro.

Maar begrijp ik hieruit dat hij eerst veel duurder was?
Nee er zijn mensen die de gratis SSD upgrade kregen én de gratis battery slice. Was een foutje van Sony denk ik.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Heeft er iemand ervaring met Guild Wars 2 op deze ultrabook? Ik zoek een veel lichtere/kleine laptop met een 1080p scherm. Een ultrabook zou mij goed uitkomen, maar ik wil ook niet al te veel inleveren op prestaties.

Ergens op YouTube kwam ik dezelfde processor tegen met een soort van "benchmark" in Guild Wars 2, maar daar is niets te zien qua settings.

Mijn vraag dus, mocht je Guild Wars 2 hebben, zou je dit voor mij kunnen testen. Resolutie 1366x768 en High Performance settings zijn al goed genoeg.
Andere ervaringen met games zijn ook welkom.

Die 8% coupon, is dit de enige of zijn er nog meerdere coupons(zoals bij Dell met al die cashback/vip trucjes).

[ Voor 9% gewijzigd door Remz op 25-09-2013 20:32 ]

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:49
Je kan een vraag-advertentie openen bij Vraag & Aanbod.

[ Voor 66% gewijzigd door Bolletje op 26-09-2013 15:19 ]

• devlam
Philflow schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:01:
[...]

Nee er zijn mensen die de gratis SSD upgrade kregen én de gratis battery slice. Was een foutje van Sony denk ik.
Ja ;)
Op dit moment is de situatie in de shop zoals ik beschrijf. Wat sommige hebben gekregen krijg je nu niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb mijn laptop net gerkegen...

Eerste indrukken:
+ Wat een mooi ding
+ Prachtig scherm (mat), maar is eigenlijk niet 100% mat, er zit een klein beetje reflectie op. Het is dus meer antiglare dan mat.
- Schermrand dichtbij de webcam zit beetje los, maar zeker niet de moeite om hem daarvoor terug te sturen.

Interesant weetje: alle Sony software + drivers zijn geupdate. Windows updates spijtig genoeg niet. Dat duurt wel even.

Qua wifi: Het is zeker trager dan een andere laptop, maar het is nog leefbaar. Op deze plek waar ik hem nu getest heb, haalt hij rond de 20Mbps, met een andere laptop haal ik 30Mbps. Met een tablet haal ik daar maar 2Mbps. Dus het is allemaal relatief.

Enfin: tot nu toe blij, ik ga hem verder uitvoerig testen, maar ziet er goed uit tot nu toe.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Dima_2005 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:37:
Heb mijn laptop net gerkegen...

Eerste indrukken:
+ Wat een mooi ding
+ Prachtig scherm (mat), maar is eigenlijk niet 100% mat, er zit een klein beetje reflectie op. Het is dus meer antiglare dan mat.
- Schermrand dichtbij de webcam zit beetje los, maar zeker niet de moeite om hem daarvoor terug te sturen.

Interesant weetje: alle Sony software + drivers zijn geupdate. Windows updates spijtig genoeg niet. Dat duurt wel even.

Qua wifi: Het is zeker trager dan een andere laptop, maar het is nog leefbaar. Op deze plek waar ik hem nu getest heb, haalt hij rond de 20Mbps, met een andere laptop haal ik 30Mbps. Met een tablet haal ik daar maar 2Mbps. Dus het is allemaal relatief.

Enfin: tot nu toe blij, ik ga hem verder uitvoerig testen, maar ziet er goed uit tot nu toe.
Bij mijn Pro ging de rand steeds meer loszitten en heb hem vorige aangemeld op te vervangen.
Ik ben alleen bang dat dit een constructiefout is.

Aangezien de rand bij mijn Pro helemaal loskwam kon ik goed de binnenkant bekijken en ik zie daar alleen maar twee dubbelzijdige plakbandjes zitten (heeeel klein) en ook achter het scherm zelf, oftewel het scherm zit met dubbelzijdig plakband vast aan de klep....

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Loszittende rand min of meer opgelost. Gewoon eens goed tegenaan geduwd en komt niet meer los. Hopelijk blijft het zo.

BTW: kleine tip, ga naar de power instellingen en zet WLAN power saving van medium naar highest performance. Dit heeft mijn snelheid van 20 naar 30Mbps gebracht. Ik heb dus nu helemaal geen verschil meer met mijn BTO laptop.

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Nog niemand hier interesse in de vaio multi-flip?

reviews: Sony Vaio Fit multi-flip: convertible ultrabook-topper

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik wel :) . Klinkt trouwens wel een beetje als 'vlaflip' :P .

Grillmeister

• Opa TRP
  • Laatst online: 11-11-2023
Dima_2005 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:19:
BTW: kleine tip, ga naar de power instellingen en zet WLAN power saving van medium naar highest performance. Dit heeft mijn snelheid van 20 naar 30Mbps gebracht. Ik heb dus nu helemaal geen verschil meer met mijn BTO laptop.
Forgive me my ignorance, maar die instelling kan ik niet vinden (?)...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
In je Windows Power settings he?

Rechtermuisknop op je batterij in je icon tray | Power Options | Change Status Plans | Change Advanced Power settings.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Opa TRP
Check, dank!

Verwijderd

Hebben meer mensen dat de SVP13 midden in de nacht opstart als deze op netstroom zit? Weet iemand hoe dit uitgezet kan worden? Ik heb het nachtelijjke automatisch onderhoud van windows al uitgezet en ook m'n virusscanner planner aangepast. Wat kan ik nog meer doen?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:17:
Hebben meer mensen dat de SVP13 midden in de nacht opstart als deze op netstroom zit? Weet iemand hoe dit uitgezet kan worden? Ik heb het nachtelijjke automatisch onderhoud van windows al uitgezet en ook m'n virusscanner planner aangepast. Wat kan ik nog meer doen?
In VAIO Control Center, Intel Smart Connect uitzetten. Dan zal het werken.

Trouwens: ik lees dat mensen zich doodfrustreren terwijl ze aan het wachten zijn om Intel drivers te downloaden. Ik heb dat gewoon gedownload en op een USB stick gezet... Zo moest ik me niet doodfrustreren hieraan.

[ Voor 19% gewijzigd door Dima_2005 op 28-09-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Kleine tip. Op dit moment is de Sony online store offline (onderhoud). Ter compensatie krijg je tot en met a.s. maandag een korting van 10% (neem aan dat dit geld op het gehele assortiment).

''Netherlands
Geachte klant,
De Sony Store, Online is tijdelijk niet beschikbaar door werkzaamheden om de winkel te verbeteren. Zondag zijn we om 07:00 weer open. Aankopen gedaan t/m aanstaande maandag 30 september 2013 kunnen 10% korting ontvangen, gebruik hiervoor de eVoucher code: JOYSEP13

Ook geldig in Sony store, outlet, bovenop bestaande kortingen.''

link; http://sorry.sonystyle-europe.com/

Sla je slag, mocht je dit nog niet hebben gedaan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Moet dinsdag aanwezig zijn om 'm in ontvangst te nemen.

Kan ik op een of andere manier uitvinden hoe laat TNT gaat langs komen? Of moet ik de hele dag gaan zitten wachten? (ik hoop het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je pakketje zal een dag bij TNT liggen vooraleer ze langskomen. Als je toevallig dichtbij hun distributiecentrum woont, kan je langskomen :)
Dit is wat ik gedaan heb (in mijn geval was distributiecentrum in BRUCARGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Philflow schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:18:

Kan ik op een of andere manier uitvinden hoe laat TNT gaat langs komen? Of moet ik de hele dag gaan zitten wachten? (ik hoop het niet).
Ik neem aan dat je wel eens meer een pakketje ontvang van TNT en dan weet je ook meteen hoelaat ze ongeveer langs komen. Of je laat je laptop komen op een dag dat je wel schikt.

Die van mij zou op 30 sept komen maar dan is er niemand thuis, laat hem nu 4 oktober komen dan heb ik toch al vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
Delph1900 schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:49:
[...]

Ik neem aan dat je wel eens meer een pakketje ontvang van TNT en dan weet je ook meteen hoelaat ze ongeveer langs komen. Of je laat je laptop komen op een dag dat je wel schikt.

Die van mij zou op 30 sept komen maar dan is er niemand thuis, laat hem nu 4 oktober komen dan heb ik toch al vrij.
TNT is iets anders dan PostNL he, dit wordt voor mij ook de eerste keer dat ik iets via TNT ontvang. Ik verwacht hem ook 1 oktober.
Kreeg gisterenmiddag een mail dat mijn bestelling 2 oktober geleverd zou worden. Een paar uurtjes later nog een mailtje met daarin de volgende tekst:

"Geachte klant,

Het spijt ons u te moeten adviseren dat uw SONY order is vertraagd. TNT Express bezorgt uw order nu op 01 okt 2013."

Nou, heb vervelendere vertragingen gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
Heeft iemand toevallig ervaring met de VAIO rugzak (tot 17,3 inch)? Hoe zit die, hoeveel ruimte naast je vaio, hoeveel vakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Philflow schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:18:

Je kan de status volgen (zodra je hiervoor een vrachtbriefnummer krijgt voor tntexpress.nl). Hier krijg je een tijd aangegeven wanneer jou pakketje wordt verstuurd vanaf het distributiecentrum. Ondanks dat het distributiecentrum in de buurt kan zijn, houd rekening met circa 2 uurtjes (je bent de niet de enige met een pakketje 8)

Er wordt idd gezegd dat jij thuis moet zijn, maar dat is lariekoek :+, althans op basis van mijn ervaring.
Bij mij deed mijn vriendin de deur open (ik was boven).
Koerier zei: pakketje voor 'jan'!
Vriendin zei: dank je wel! en zette vervolgens ook de krabbel van ontvangst.
Maar goed, zo ging het dus bij mij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Gistermiddag de laptop ontvangen, wat een prachtding.
Na het in gebruik nemen idd meteen gemerkt dat de wifi snelheid dramatisch zakt naarmate je verder van de router vandaan gaat , van +90 Mb naast de router naar 10 Mb een paar meter verder in de woonkamer.

Ik heb meteen Sony gebeld en de customerservice medewerker stuurde me meteen de laatste Intel driver, dit heeft niet geholpen qua snelheid maar wel qua constantheid van het signaal. Ik heb wel bij powersetting en dan wireless settings de power saving uitgezet, de snelheid is hier iets mee verbeterd.

Ik wacht nog even hoe het bereik is op school, mocht dat oke zijn stuur ik hem zeker niet terug!

Heeft iemand trouwens als de laptop aan staat met de fan uit dat je dan een irritante pieptoon uit de laptop hoort komen? hele hoge toon.

Klopt het dat de SVP1321C5E op versie 16.1.5 al zit? althans dat is wat ik vind via intel voor de N7260 kaart

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein187 op 29-09-2013 16:02 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Momenteel 2 weken in het bezit van deze laptop en hierbij mijn ervaringen
+ Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding
+ Lekker snel
+ Mooi scherm (non touch) en nog net niet te klein op FullHD, windows instelling kleiner 100%
+ Fijn toetsenbord
- Trackpad is niet slecht maar niet zo goed als die van me macbook van 2008..
- Oplaadkabel is vrij kort, verder jammer dat ze niet zo een mooi systeem als Apple bedenken
- Wifi is geen probleem mits je redelijk dicht bij de router blijft, bij >~8 meter neemt de snelheid dramatisch af. Dit hangt natuurlijk af van meerdere factoren. Maar op sommige plekken met macbook nog prima ontvangst en met de SVP 20kB/s...

Verder geen probleem met loszittende cover of een scheef liggend trackpad.
Al met al hou ik hem zeker, maar zou leuk zijn als de wifi nog wat verder verbeterd!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremy1111
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
Bedankt voor de code.
Heb er net 1 besteld voor 935,10 euro.

Intel® CoreTM i5-4200U 1,6 GHz
256 GB SATA Flash SSD
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
ri0ta schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:52:
Kleine tip. Op dit moment is de Sony online store offline (onderhoud). Ter compensatie krijg je tot en met a.s. maandag een korting van 10% (neem aan dat dit geld op het gehele assortiment).

''Netherlands
Geachte klant,
De Sony Store, Online is tijdelijk niet beschikbaar door werkzaamheden om de winkel te verbeteren. Zondag zijn we om 07:00 weer open. Aankopen gedaan t/m aanstaande maandag 30 september 2013 kunnen 10% korting ontvangen, gebruik hiervoor de eVoucher code: JOYSEP13

Ook geldig in Sony store, outlet, bovenop bestaande kortingen.''

link; http://sorry.sonystyle-europe.com/

Sla je slag, mocht je dit nog niet hebben gedaan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlamTam
  • Laatst online: 19:42
Wat mij opvalt na de SVP een paar dagen in bezit te hebben is dat de pixels niet tot het einde van het scherm lopen. Hierdoor zie bij het openen van een witte pagina nog een duidelijk zwart contour van zo'n 2 millimeter tot de plastic bezel.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
GlamTam schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:00:
Wat mij opvalt na de SVP een paar dagen in bezit te hebben is dat de pixels niet tot het einde van het scherm lopen. Hierdoor zie bij het openen van een witte pagina nog een duidelijk zwart contour van zo'n 2 millimeter tot de plastic bezel.

Hebben meer mensen dit?
Ja, aan alle kanten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Precies, 2 mm pixels minder, maar viel me eigenlijk pas op na jouw bericht.. Dus stoorde mij er totaal niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Vaio Pro met loszittende rand door reparatie-afdeling terug laten sturen. De onderdelen die ze in bestelling hebben voor de reparatie komen pas 1 december.
Voor deze laptop krijg ik mijn geld terug. Toch weer een nieuwe Vaio Pro besteld i.v.m. een kortingsbon van 150 euro die ik helaas niet i.c.m. studentenkorting kan gebruiken. Dus effectief 75 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Ik heb net nog even gekeken naar de wifi drivers, de driver voor de wifi adapter die sony zelf op de site geeft zit op 16.1.3.1 waar de Intel site al op 16.1.5 zit. Ik raad iedereen aan toch die te downloaden:
https://downloadcenter.in...=Y&DwnldID=23169&lang=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Ik had gisteren op mijn SVP13 de vliegtuigstand aangezet.
Dit resulteerde erin dat in iedergeval mijn bluetooth drivers opnieuw moest installeren.

@ Kapitein, welke van de twee 64 bits moet ik dan hebben ?

@ Mezelf... Voortaan eerst lezen en dan pas roepen ! 8)7 |:( 8)7 |:(

[ Voor 44% gewijzigd door made op 30-09-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
made schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:22:

@ Kapitein, welke van de twee 64 bits moet ik dan hebben ?
Ik heb deze geïnstalleerd: wireless_16.1.5_e64.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
made schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:22:
Ik had gisteren op mijn SVP13 de vliegtuigstand aangezet.
Dit resulteerde erin dat in iedergeval mijn bluetooth drivers opnieuw moest installeren.
Er staat bovenin een link (Which file should I download?).

Die vertelt je het volgende:
If you have Windows 8 64-Bit:
DRIVERS ONLY: Wireless_16.1.5_De64.exe
Intel PROSet/Wireless WiFi Software (includes Drivers): Wireless_16.1.5_e64.exe

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:26
Ik heb net mijn vaio pro 13 binnen ( i5, 8gb, 256gb ssd, touch). Staat nu op de lader voordat ik hem start. Moet wel zeggen het is een pracht ding.

[ Voor 93% gewijzigd door Ouwehandje op 30-09-2013 15:56 ]

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wow, Wifi gebruikt echt veel..
Deze ochtend gewoon les gevolgd (met externe batterij), op een 20% helderheid (wat voldoende is), wat typen in OneNote en dit was wat ik zag na 3-tal uur gebruik:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16541133/awesome_battery.jpg
I'm impressed.

Nu, na 8u gebruik in totaal, zit ik nog steeds op 72%.

EDIT: vandaag is er iets grappigs aan de gang.
Bijna iedereen met een Macbook heeft miserie met hun internet. Ik daarentegen heb geen enkele probleem en heb supersnel internet. Geen idee hoe dat te verklaren is, maar eigenlijk heb ik persoonlijk niet echt last met Wifi. (Mijn BT is wel altijd uit)

[ Voor 30% gewijzigd door Dima_2005 op 30-09-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Na het opstarten blijkt dat ik een dode pixel heb. Klein rood puntje op mijn beeldscherm. Wat is de procedure hiervoor? Gewoon terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou Sony bellen en het voorleggen. Als het niet onder de garantie valt (ik weet niet precies hoe dat zit met dode pixels) dan val je nog ruim binnen de retourperiode. Geen angst dus.

PS. Een rode pixel is niet dood, jij hebt een 'stuck pixel'. Zoek eens op Google wat tips op, of probeer zo'n video op YouTube. Dit moet je dan een aantal uren aan laten staan (flikkert rood, blauw en groen) en dan kan het zijn dat de pixel weer 'loskomt'. Met laatst genoemd heb ik zelf weleens een vastzittende pixel kunnen 'repareren'.

[ Voor 13% gewijzigd door Razr op 30-09-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Razr schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:27:
Ik zou Sony bellen en het voorleggen. Als het niet onder de garantie valt (ik weet niet precies hoe dat zit met dode pixels) dan val je nog ruim binnen de retourperiode. Geen angst dus.

PS. Een rode pixel is niet dood, jij hebt een 'stuck pixel'. Zoek eens op Google wat tips op, of probeer zo'n video op YouTube. Dit moet je dan een aantal uren aan laten staan (flikkert rood, blauw en groen) en dan kan het zijn dat de pixel weer 'loskomt'. Met laatst genoemd heb ik zelf weleens een vastzittende pixel kunnen 'repareren'.
Bedankt voor de tip. Video draait nu , hopen dat dit het oplost.
Heb trouwens erg veel last van de fan die volgensmij overuren draait dit moet na een update opgelost zijn neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:37

CdE

Heb de laptop sinds vrijdag, versie met 8GB ram, 256GB ssd en i5 non touch.

Aantal opmerkingen:
  • Wat een ieder geval sterk aan te raden is, is een clean install, word hij een heel stuk vlotter van.
  • Automatisch helderheidssensor werkt niet goed en gooit het beeld meestal gewoon op de meest heldere stand, lijkt erop dat het scherm op de sensor schijnt en de boel dus fopt.
  • Toetsenbord verlichting is wat flauwtjes
  • Wifi lijkt bij mij behoorlijk goed te werken.
Prachtige laptop, licht, snel, goede accu duur en ziet er prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

CdE schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:47:
• Wat een ieder geval sterk aan te raden is, is een clean install, word hij een heel stuk vlotter van.
Heb je dat zelf uitgezocht of zijn er ergens instructies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik zou daar ook wel cijfers van willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:27:
Morgen krijg ik mijn Vaio Pro binnen (als ik TNT niet misloop). Ik ben van plan een schone installatie te doen als is het maar voor de bloatware en dat ik zelf de laatste drivers toch wil installeren.

Ik zou eventueel wat kunnen testen, suggesties? Tijd van compleet uitgeschakeld tot gebruiksklaar, wat is nog meer interessant?

[ Voor 19% gewijzigd door Razr op 30-09-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
weet iemand of er een quick key is om de toetsenbord verlichting aan en uit te zetten? ik vind het prettig als ik gewoon werk maar zeer hinderlijk als ik een film kijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein187 op 30-09-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Na toch een aantal pixel tests is mijn vaste pixel niet weg gekregen. Morgen sony maar bellen en hem retourneren zucht..Lang naar uitgekeken en dan krijg dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Laatst online: 09-09 21:46
Kapitein187 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:06:
weet iemand of er een quick key is om de toetsenbord verlichting aan en uit te zetten? ik vind het prettig als ik gewoon werk maar zeer hinderlijk als ik een film kijk...
Ik heb mijn laptop nu niet bij de hand, maar bij mij gaat de toetsenbordverlichting automatisch uit als ik het een tijdje niet gebruik (dus heb ik er geen last van bij het bekijken van films). Ik gok dat de instellingen in het Vaio Care programma zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Er is een nieuwe Intel driver voor de N-7260 (wifi) chip beschikbaar (16.5.3). Download link/pagina.

Op de Intel site heb ik hem nog niet gevonden, hij lijkt voor Windows 8.1 te zijn, maar volgens andere fora installeert hij prima op Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb geen cijfers maar heb het wel zelf ervaren met andere laptops. En ik vind het wel logisch ook, als er een AV programma opstaat en allerlei andere meuk die wordt geladen bij het opstarten dan vertraagt dat de laptop enigszins. Daar zijn wel cijfers van te vinden.

PS. overigens weet ik niet hoeveel bloatware Sony vandaag de dag installeert. Daar ga ik vandaag achter komen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 01-10-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Mijne zou vandaag geleverd moeten worden, maar op de site van TNT staat nog dat die op TNT lokatie NW7 is. Na even opzoeken schijnt dat Noord-Londen te zijn. Verwacht niet dat die vandaag nog hier is, dan maar hopen op morgen.

Vraag:
Hebben mensen tips om de batterij langer mee te laten gaan. Had al gelezen dat je hem het best tot 80% op kon laden. Je kan zeker niet de batterij eruit halen als je op netstroom zit zodat het geen effect heeft op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Mahone schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:29:
Mijne zou vandaag geleverd moeten worden, maar op de site van TNT staat nog dat die op TNT lokatie NW7 is. Na even opzoeken schijnt dat Noord-Londen te zijn. Verwacht niet dat die vandaag nog hier is, dan maar hopen op morgen.
Wat NW7 precies is weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het niet Londen is. Ze zijn hier al een keer langs geweest toen ik niet thuis was - staat ook netjes vermeld op de site tussen de statusupdates - en overal staat er bij 'TNT-lokatie' de tekst NW7. De vorige keer was hij ook pas vanaf 10.05 'out for delivery'. Even geduld dus :).

De mijne krijg ik vandaag ook hopelijk binnen. De checklist is om eerst een image van de disk te maken (voor de recovery-partitie etc.) en dan een schone install erop :). Nu ben ik eerst duimen aan het draaien dat ik geen loszittende bezel oid heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mahone schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:29:
TNT vertelde mij dat je uiterlijk 11.00 zal zien of je zendig is ingeladen voor bezorging. Even wachten dus. Ben ik ook aan het doen ;)
Hebben mensen tips om de batterij langer mee te laten gaan. Had al gelezen dat je hem het best tot 80% op kon laden. Je kan zeker niet de batterij eruit halen als je op netstroom zit zodat het geen effect heeft op de accu?
Hij kan er niet uit voor zover ik weet. Sommige Sony's hebben een optie in de bios om op te laden tot 80%. Ik weet nog niet of deze dat ook heeft.

De battery slice zou je goed afgesloten in de koelkast kunnen leggen, ik heb gelezen dat de temperatuur van 5 C voordelig is voor de levensduur (vriezen mag absoluut niet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Razr schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:34:
[...]

Wat NW7 precies is weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het niet Londen is. Ze zijn hier al een keer langs geweest toen ik niet thuis was - staat ook netjes vermeld op de site tussen de statusupdates - en overal staat er bij 'TNT-lokatie' de tekst NW7. De vorige keer was hij ook pas vanaf 10.05 'out for delivery'. Even geduld dus :).
Ah dank, bij mij staat NW7 er voor het eerst, maar gisteravond was hij nog bij Liege Euro Hub (Luik lijkt me). Vond het al zo vreemd dat die van Luik nog eerst naar Londen ging.
TNT vertelde mij dat je uiterlijk 11.00 zal zien of je zendig is ingeladen voor bezorging. Even wachten dus. Ben ik ook aan het doen ;)
Oke, dan kijk ik rond 11 uur nog een keertje. Bedankt
Hij kan er niet uit voor zover ik weet. Sommige Sony's hebben een optie in de bios om op te laden tot 80%. Ik weet nog niet of deze dat ook heeft.

De battery slice zou je goed afgesloten in de koelkast kunnen leggen, ik heb gelezen dat de temperatuur van 5 C voordelig is voor de levensduur (vriezen mag absoluut niet natuurlijk).
Oke als ik hem binnen heb zal ik even opzoeken of deze ook tot 80% opgeladen kan worden en mijn bevindingen hier neer zetten.
Ik heb geen idee wat ik van zo'n accu mag verwachten hoe lang die meegaat. Zit nu achter een HP van ongeveer 3 jaar oud, maar die accu ging vanaf het begin al slechts 2 uurtjes mee. Nu moet die gewoon aan netstroom omdat hij het niet langer dan 5 minuten zonder stroom uithoudt. Ik hoop dat ik in ieder geval 2 jaar weinig verschil in accuduur zie. Natuurlijk zal die iets afnemen, maar ik ga er toch wel een beetje van uit dat ik niet over 2 jaar nog maar 3 uur op een accu kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet dat Apple accus 1000 volledige cycles zouden moeten halen met nog 80% van de originele capaciteit.

Voor Sony weet ik het niet, ik hoop/verwacht dat ze ongeveer dezelfde kwaliteit gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 01-10-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Iemand hier ervaring met een vervangend product terug krijgen ? Of kan ik beter mijn geld laten terugstorten?
Ik wil zoiezo nog steeds een vaio pro. Ik had namelijk gratis 4 jaar garantieplan en battery sheet( actie). Dit krijg je op dit moment natuurlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ouwehandje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:18:
Iemand hier ervaring met een vervangend product terug krijgen ? Of kan ik beter mijn geld laten terugstorten?
Ik wil zoiezo nog steeds een vaio pro. Ik had namelijk gratis 4 jaar garantieplan en battery sheet( actie). Dit krijg je op dit moment natuurlijk niet meer.
Ligt er een beetje aan wat je nu kunt krijgen. Maandag was er nog een 10% bon bijvoorbeeld en een gratis 256GB SSD upgrade. Ook niet slecht.

Ik vraag me ook af wanneer er nieuwe CPU types komen, Sony loopt meestal voorop met de implementatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ouwehandje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:18:
Je moet ze gewoon bellen en je situatie voorleggen. Ik denk niet dat je met één vastzittende pixel onder de garantie valt - maar dat kunnen zij je sowieso zeggen, of je checkt je voorwaarden even.

Retourneren kan natuurlijk altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Philflow schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:40:
[...]

Die van mij is veranderd van status naar 'out for delivery'.
Heb ook een mailtje gekregen dat TNT Express vandaag mijn SONY order gaat bezorgen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mahone schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:32:
[...]
Die van mij is veranderd van status naar 'out for delivery'.
Heb ook een mailtje gekregen dat TNT Express vandaag mijn SONY order gaat bezorgen.
Ben benieuwd!
Mooi voor je! Bij mij nog geen beweging. Anders straks maar eens bellen.

Edit: mijne is ook onderweg! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 01-10-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Razr schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:23:
[...]

Je moet ze gewoon bellen en je situatie voorleggen. Ik denk niet dat je met één vastzittende pixel onder de garantie valt - maar dat kunnen zij je sowieso zeggen, of je checkt je voorwaarden even.

Retourneren kan natuurlijk altijd nog.
Ik kan hem zoiezo binnen 7 dagen retourneren ongeacht de rede. Hierdoor zou ik een vervangend item kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ouwehandje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Ik kan hem zoiezo binnen 7 dagen retourneren ongeacht de rede. Hierdoor zou ik een vervangend item kunnen bestellen.
Als Sony erkent dat het inderdaad garantie is kun je een reparatieprocedure starten. Dit heeft twee voordelen, namelijk dat dit veel sneller is dan wachten op een nieuwe laptop vanuit China. En je houdt je batterysheet en 4-jarig serviceplan.

Retourneren kan volgens mij zelfs binnen 30 dagen bij Sony, maar dan vervalt de actie waarvan je gebruik had gemaakt natuurlijk (zoals je zelf ook al aangaf).

Het lijkt me niet dat ze je een vervangend product aanbieden. Of je geld terug (retourneren) of reparatie - wat me stug lijkt met één vastzittende pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Razr schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:19:
[...]
Als Sony erkent dat het inderdaad garantie is kun je een reparatieprocedure starten. Dit heeft twee voordelen, namelijk dat dit veel sneller is dan wachten op een nieuwe laptop vanuit China.
Levering duurt nu ~3 weken zo te zien (Levering: tussen 17 oktober & 24 oktober).

Hoe lang duurt reparatie gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:34:
[...]

Levering duurt nu ~3 weken zo te zien (Levering: tussen 17 oktober & 24 oktober).

Hoe lang duurt reparatie gemiddeld?
Twee jaar gelden heb ik mijn huidige VAIO laten repareren, die werd opgehaald (en thuisgebracht) door DHL. Dat was in totaal iets van 6-7 werkdagen. Hij werd toen gemaakt in Engeland, ik was verrast door de snelheid destijds.

Maar geen idee hoe dat het tegenwoordig is, wellicht kun je wat meer ervaringen vinden via Google oid (al lees je dan in verhouding veel negatieve ervaringen - hou daar rekening mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Is slechte Wi-Fi ontvangst het enige nadeel van deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Montsubai schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:34:
Is slechte Wi-Fi ontvangst het enige nadeel van deze laptop?
Veel mensen zeggen dat met de juiste driver de wifi ontvangst geen issue meer is.

Verder nog relatief veel klachten over de bouw kwaliteit (los zittende schermrand met name). Hou er rekening mee dat deze laptop vooral gebouwd is om licht te zijn, daarbij lijken wat concessies te zijn gemaakt voor echte stevigheid.

Voor de echte mierenneukers (ik bijv.) valt er ook iets aan te merken op de display. De verticale kijkhoek is relatief nauw en contrast kan snel veranderen bij verandering van de kijkhoek. 9 van de 10 mensen zullen zich hier niet aan storen denk ik. En verder is het een zeer goede display.

Wat mij verder opvalt als iemand die regelmatig Sony ultraportables heeft gekocht in het verleden is dat de prijs nu erg scherp is in vergelijking met de concurrentie. Helemaal als je gebruikt maakt van akties en coupons.

PS. ik vergat nog het fan gedrag. Dit werd in het begin ervaren als storend maar na de laatste bios update hoor je er eigenlijk niemand meer over.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 01-10-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE

CdE

Philflow schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:51:
[...]

Heb je dat zelf uitgezocht of zijn er ergens instructies?
Heb het gewoon gedaan zoals ik dat bij iedere laptop doe: Windows installatie starten en alles leeg maken. Daarna de drivers geïnstalleerd. Zie: http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1321C5E/updates

Wat wel even tobben was om in de bios/efi te komen. Uiteindelijk gedaan via windows 8. Dit kan bij de "metro" instellingen en dan het tabblad "General" waar onderaan staat "Advanced startup". Als hij restart ga je naar "Troubleshoot" >"Advanced options" en hier staat "UEFI Firmware Settings"
Cijfers heb ik niet, alleen mijn gevoel dus ;) en doe altijd een clean install op een laptop gezien al de meegeleverde crap ware.
Maar bijvoorbeeld allen het opstarten is al een stuk vlotter, na een clean install is dit ongeveer 6 sec daarvoor (ik heb niet lang gewerkt met de originele installatie, paar keer gestart) was het ongeveer 10/11 sec.

Ook het werken over het algemeen, maar goed misschien wordt de originele installatie ook wel vlotter als hij eenmaal "gesetteld" is.

Ook scheelt het 25GB aan ruimte als je de recovery partitie weg gooit.

[ Voor 11% gewijzigd door CdE op 01-10-2013 14:06 . Reden: Toegevoegd hoe in UEFI komen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
CdE schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:59:
[...]
Wat wel even tobben was om in de bios/efi te komen. Uiteindelijk gedaan via windows 8. Dit kan bij de "metro" instellingen en dan het tabblad "General" waar onderaan staat "Advanced startup".
Het kan ook als hij uitstaat, en dan op het knopje 'Assist' drukken. Geen idee of dit nog werkt nadat de recovery partitie weg is (ga ik zo achterkomen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:49
Ja hoor, 'Assist' werkt nog na de volledige harde schijf te formatteren. Heb dit enkele dagen geprobeerd bij een Sony Vaio Fit. Geen probleem verder om een schone Windows 8.1 installatie te doen (na de key te achterhalen die ingebakken zit). Enkel bleef er in het apparaatbeheer een apparaat als onbekend aangeduid staan, ook al had ik alle drivers geïnstalleerd. Ik weet niet of dit bij een Vaio Pro ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Balen, krijg net een bericht van TNT dat ze hebben geprobeerd mijn zending te bezorgen.
Ik vraag me af wanneer, want ik ben de hele dag thuis geweest. Vreemde zaak dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE

CdE

Razr schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:06:
[...]

Het kan ook als hij uitstaat, en dan op het knopje 'Assist' drukken. Geen idee of dit nog werkt nadat de recovery partitie weg is (ga ik zo achterkomen :P).
Dank je, is wel iets makkelijker als die andere omweg van mij ;)
No Comment schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:12:
Ja hoor, 'Assist' werkt nog na de volledige harde schijf te formatteren. Heb dit enkele dagen geprobeerd bij een Sony Vaio Fit. Geen probleem verder om een schone Windows 8.1 installatie te doen (na de key te achterhalen die ingebakken zit). Enkel bleef er in het apparaatbeheer een apparaat als onbekend aangeduid staan, ook al had ik alle drivers geïnstalleerd. Ik weet niet of dit bij een Vaio Pro ook zo is.
De Key zit in de bios/uefi. Als je een installatie doet van windows 8 pakt hij deze vanzelf op, hij vraagt helemaal niet om een code. Of dit met Windows 8.1 ook werkt weet ik niet.

[ Voor 88% gewijzigd door CdE op 01-10-2013 16:56 . Reden: Dat ging fout :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Mijne ook eindelijk binnen sinds vanmiddag. Echt een hele mooi ultrabook, super gewicht ook. Hij is nu bijna klaar met de herinstallatie en alles ziet er goed uit. Alle updates en software die ik gebruik haal ik binnen via Wifi en dat gaat met volle snelheid en stabiliteit.

Later zou ik nog wel wat betere testen doen. Eerst even alles inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Ik zag tot mijn verbazing dat het nu mogelijk is om een i3 processor te kiezen en op PCIe SSD's te selecteren. En de korting is gestegen op de studenten site van 5% naar 7%... wel zonder battery slice en 4 jaar garantie dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Kapitein187 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:53:
Ik zag tot mijn verbazing dat het nu mogelijk is om een i3 processor te kiezen en op PCIe SSD's te selecteren. En de korting is gestegen op de studenten site van 5% naar 7%... wel zonder battery slice en 4 jaar garantie dus..
Dit zag ik ook. Als ik nu zou bestellen zou ik pci e ssd en batterij hebben voor dezelfde prijs maar dan lever ik dus me 4 jaar service plan in. Hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Interessant, de productcode lijkt verder wel hetzelfde. Dus ik denk niet dat er andere componenten als moederbord / wifi chip inzitten (nav de problemen).

Toch denk ik dat de PCIe SSD niet heel veel 'real world scenario' verbetering gaat geven. Maar ik wacht de testen even af, zit nog in mijn retourperiode :D

[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 01-10-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Btw voor de mensen die onlangs hebben besteld. Collega van me heeft 24-09 een bestelling gedaan (leverdatum zou eerst tussen 2 okt en 4 okt zijn), is echter verschoven naar tussen 10- en 15 oktober.
Via de online account bij Sony wordt echter gewoon tussen 2 en 4 okt aangegeven, maar volgens de kl.service klopt dit niet.

Dit komt omdat er in china momenteel een vakantie van een week blijkt te zijn, waardoor de gehele productie deze week stil ligt-_-''.

Btw, PCIe ssd = goedkoper dan normale SSD.....funny. Zit nog even af te wachten om die van mij retour te sturen voor een PCIe versie (in hoeverre is het nuttig). Op internet wordt er veel over gepraat, waarbij aantal mensen zeggen dat een PCIe zeker een heel stuk sneller is (ik geloof best dat het zo is op papier), maar merk je het ook als je ze in het echt naast elkaar zet...dat is voor mij de voornaamste vraag.

[ Voor 31% gewijzigd door ri0ta op 01-10-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Ouwehandje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:05:
[...]

Dit zag ik ook. Als ik nu zou bestellen zou ik pci e ssd en batterij hebben voor dezelfde prijs maar dan lever ik dus me 4 jaar service plan in. Hmmm...
heb je wel de processor weer terug gezet naar wat je nu hebt? Standaard staat ie nu als je koopt op i3. i5 is 100 eu extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
Kapitein187 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:41:
[...]

heb je wel de processor weer terug gezet naar wat je nu hebt? Standaard staat ie nu als je koopt op i3. i5 is 100 eu extra.
Ja dat is met de i5 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wel apart dat zowel PCI als SATA worden aangeboden en dat de PCIe SSD van 256GB is goedkoper dan de SATA SSD 256GB.

Iemand een idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
Die LCD beschermer is ook nieuw toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Opa TRP schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:02:
Die LCD beschermer is ook nieuw toch?
Ja dat is ook een nieuwe optie.
Ik zit nu toch echt te twijfelen of ik de mijne moet terug sturen en een nieuwe zal bestellen.
Ik heb nu touch, i5, 128GB SSD, 8GB RAM, extra battery + 4 jaar extra garantie plus reparatie.

Ik heb toen 1106 euro betaald inclusief sleef...

Twijfels twijfels twijfels.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mahone schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:51:
[...]
Oke als ik hem binnen heb zal ik even opzoeken of deze ook tot 80% opgeladen kan worden en mijn bevindingen hier neer zetten.
Volgens mij is het de bespaar functie in Vaio control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08
Heb hem ook sinds vanmiddag binnen. Mooie laptop en geen Wifi issues tot zover, gelukkig. Echter vind ik het lawaai dat door de fan wordt geproduceerd als hij niet op Silence staat toch wel zorgwekkend. Alle updates gedraaid, mocht niet baten. Een oplossing is natuurlijk hem altijd op Silence mode te laten staan, maar eigenlijk is dat geen echte oplossing voor mij. Onder Standard en Performance gaat hij al blazen met alleen Internet Explorer open!

Twijfel hierdoor wel sterk of ik hem houd, verder ben ik tevreden. Iemand nog tips hoe het geluidsniveau naar beneden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag ook de Vaio Pro 13 (i5, 8gb, 256gb, touch, gratis extra batterij en 4 jaar garantie). Wifi ontvangst is perfect na laatste driver update (Ik haal 91Mbps vanuit mijn slaapkamer, 120 Mbps 3 meter vanaf de router (dit is ook mijn maximale internet snelheid dus ik ben dik tevreden)).

De fan maakt ook amper geluid. Op silent mode gaat hij niet aan en op Standaard ook niet tijdens simpele taken zoals browsen. En zo hinderlijk is die fan nou ook weer niet als deze op max staat vind ik (ik ben erger gewend). Scherm zit verder ook niet los en ik heb geen dode pixels. Eigenlijk perfect dus.

Toch vraag ik mij af of ik hem misschien toch terug ga sturen... Voor dezelfde prijs waarvoor ik hem besteld heb 2 weken geleden krijg ik nu een i7 en een pcie 256 gb ssd. Geen 4 jaar garantie (maar de standaard 2 jaar garantie lijkt mij voldoende) en geen extra batterij (zit toch vaak in het stopcontact).

Ik vraag me af of het de moeite waard is en zeker omdat ik nu eigenlijk een perfect exemplaar heb en ik niet weet wat voor exemplaar ik terug zou krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik zou het risico niet nemen, maar ja dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk... ik denk dat ik op deze manier bezig blijf met terugsturen. En zoveel snelheidsverschil zit er niet in. Ik moet me maar even inhouden ;)

Overigens heb ik nu de "cpu en fan" optie een uur op performance staan en heb tegelijkertijd een youtube filmpje en een film (in vlc player) aan staan (alleen even om te testen) en tegelijkertijd aan het browsen. De fan blaast maar een heel klein beetje en zeker niet luid... guess I'm lucky (of ik heb wat aan mijn oren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Voor de personen die met een schone installatie van Windows 8 zijn begonnen, hebben jullie de optie terug kunnen krijgen om je batterij maar voor 80% o.i.d. vol te laden. Ik dacht die optie er was in het control center / power management, maar ik kan hem nergens meer vinden.

Alle tools van Sony zijn geinstalleerd, ook de updater geeft niets missends meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE

CdE

Razr schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:50:
Voor de personen die met een schone installatie van Windows 8 zijn begonnen, hebben jullie de optie terug kunnen krijgen om je batterij maar voor 80% o.i.d. vol te laden. Ik dacht die optie er was in het control center / power management, maar ik kan hem nergens meer vinden.

Alle tools van Sony zijn geinstalleerd, ook de updater geeft niets missends meer aan.
Als je het Vaio Control center weer hebt geïnstalleerd moet je het daar kunnen vinden. Dat is bij mij zo althans.

Onder: "Power and Battery" > "Battery" > en dan "Details"

[ Voor 4% gewijzigd door CdE op 02-10-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
De Key zit in de bios/uefi. Als je een installatie doet van windows 8 pakt hij deze vanzelf op, hij vraagt helemaal niet om een code. Of dit met Windows 8.1 ook werkt weet ik niet.
Een beetje off-topic, maar bij een verse Windows 8.1 installatie, i.t.t. Windows 8, dien je de key apart in te geven om het te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
No Comment schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:36:
[...]

Een beetje off-topic, maar bij een verse Windows 8.1 installatie, i.t.t. Windows 8, dien je de key apart in te geven om het te activeren.
Wijst het voor zich als ik de Vaio Pro krijg waar die key dan staat of kan ik die ergens vinden?
En hoe doen jullie het met een schone installatie? Maken jullie eerst een back-up van de harde schijf zoals die nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
CdE schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:25:
[...]

Als je het Vaio Control center weer hebt geïnstalleerd moet je het daar kunnen vinden. Dat is bij mij zo althans.

Onder: "Power and Battery" > "Battery" > en dan "Details"
Bedankt voor je reactie, maar ik kan de optie toch echt niet vinden (lijkt het). Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/swse3n.png

Als ik hier op details klik kom ik in dat windows energie gebeuren, volgens mij bedoel jij dat niet? Ik heb versie 6.0.17.09090 geinstalleerd.

EDIT: Opgelost! Ik had nog een 'unknown device' in de device manager staan. Dit bleek de Sony Firmware Extension Parser (oid) te zijn. Alleen de W8 driver installeerde blijkbaar niet de goede drivers. De oplossing was om de W7 driver te pakken (dat is een .zip) en die uit te pakken. Vervolgens de installatiewizard in de uitgepakte map laten zoeken en voila!

Nu heb ik veel meer opties in het VAIO control center, ook die voor de batterij :)

[ Voor 44% gewijzigd door Razr op 02-10-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Behalve dat het een erg mooie laptop is, valt het me wel op dat het klikken in de linkerhoek van de touchpad niet echt goed registreerd. Ga een beetje naar rechts uit de hoek dan werkt het wel goed. Ik zie dat er 3 andere mensen dit al een soort gelijk probleem hebben gemeld in dit topic. Nou gebruik ik meestal tappen i.p.v. maar toch jammer.

PS. verder ben ik verbaasd hoe stil die is!

Edit: het klik probleem is opgelost door de laptop op een vlakke ondergrond te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 02-10-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Ik heb hem zojuist binnen gekregen, nu wil ik ook die schone installatie doen maar ik zit nog een beetje met hoe ik dat precies aanpak. Eerste indruk is dat die een erge herrie maakt, maar ik hoop dat dit als alles goed en wel geïnstalleerd is dat het probleem verholpen is.
Ik kan geen Windows productcode vinden en ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik dit doe zonder cd. Heeft iemand toevallig een handleiding/guide hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
Makkelijk te vinden als je wat zoekt, maar ik zet het er toch even bij: Windows 8 find key. Zoals gezegd moet je enkel een key ingeven bij een verse installatie van Windows 8.1, bij een fresh install van Windows 8 wordt de key bij het installeren automatisch uitgelezen uit de BIOS/UEFI en hoef je dus niets te doen.
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste