"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Ik had dit ook (linkerhoek klikte beter dan rechterhoek) en de oplossing was iets harder duwenPhilflow schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:27:
Behalve dat het een erg mooie laptop is, valt het me wel op dat het klikken in de linkerhoek van de touchpad niet echt goed registreerd. Ga een beetje naar rechts uit de hoek dan werkt het wel goed. Ik zie dat er 3 andere mensen dit al een soort gelijk probleem hebben gemeld in dit topic. Nou gebruik ik meestal tappen i.p.v. maar toch jammer.
PS. verder ben ik verbaasd hoe stil die is!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja hij doet het bij mij nu ook een stuk beter. Heb hem nu ook op een vlakke ondergrond staan, scheelt veel.BtM909 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:26:
[...]
Ik had dit ook (linkerhoek klikte beter dan rechterhoek) en de oplossing was iets harder duwenLeek wel alsof hij vast zat. Daarna nooit meer issues gehad
Ik heb alleen de Windows 8 drivers geïnstalleerd en toen werkte hij. Maar het gaat erom dat het nu werktRazr schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
EDIT: Opgelost! Ik had nog een 'unknown device' in de device manager staan. Dit bleek de Sony Firmware Extension Parser (oid) te zijn. Alleen de W8 driver installeerde blijkbaar niet de goede drivers. De oplossing was om de W7 driver te pakken (dat is een .zip) en die uit te pakken. Vervolgens de installatiewizard in de uitgepakte map laten zoeken en voila!
Nu heb ik veel meer opties in het VAIO control center, ook die voor de batterij
Verwijderd
leuk dingetje, maar wifi verbinding is inderdaad significant minder. Weliswaar goed, maar minder snel.
Toen ik vanmiddag een mail stuurde en vroeg of de vervangende vaio pro kon beschikken over een pcie ssd ipv de sata was dit helaas niet mogelijk.Kapitein187 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:15:
Toch besloten om de mijne terug te sturen en te gaan voor een PCIe 256GB SSD.. Morgen even overleggen wat mogelijk is qua extra 4 jaar garantie.
PSN: DoubleDutchh
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Qua sleeves, ik heb daar even in verdiept. Vandaag de Elecom Zeroshock 5 binnen. Het lijkt een aanrader: niet al te bulky, voelt toch stevig, waterafstotend, memory foam van binnen en een zijpocket. Hoewel gemaakt voor 13" tablets (wtf?) past de svp 13 goed.
Heb hem retour gestuurd en voor een vervangend product gekozen. Denk dat dit valt gewoon onder de normale retouren valt. Kreeg vandaag een mail dat er een nieuwe word besteld voor me.BtM909 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:18:
Maar dan heb je dus niet gekozen voor het terugsturen van je Vaio? Die van jou werd gerepareerd?
Zal wel meevallen maar het is jammer dat ze dat niet gewoon direct hebben geleverd. 160pk in je auto heb je ook meestal niet nodig maar het is jammer als je 1 maand ervoor voor hetzelfde geld de 115pk versie hebt gekocht.Sicarius schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:32:
Vraag me af of er daadwerkelijk zo'n (real world) verschil zit tussen de sata en de PCIe ssd.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Op zich heb je gelijk, echter ik zie de gratis sheet battery naast de ssd upgrade die ik heb gekregen als een goedmakertje. Gezien de eerdere berichten lijkt het erop dat je deze niet kan behouden bij een reorder, maar de huidige aanbieding krijgt.JT schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:37:
[...]
Zal wel meevallen maar het is jammer dat ze dat niet gewoon direct hebben geleverd. 160pk in je auto heb je ook meestal niet nodig maar het is jammer als je 1 maand ervoor voor hetzelfde geld de 115pk versie hebt gekocht.
Hoop snel het te kunnen fixen, anders moet ie maar retour.
Vanavond een test gedaan:

De test was een ~15 GB bestand over te kopiëren. Ik begon letterlijk naast mijn router. Hier had ik een kleine 80 Mbps maximaal. Toen ging ik een trap op en een kamer in en zakte de snelheid naar ~26 mbit :\ Andere laptops hebben gewoon ~65 Mbps hier in de kamer. Alle instellingen zijn nagelopen en de driverversie is ook de laatste.
Ik heb gisteren ook eens getest. Vanuit de zetel, 10m van de router haalde ik slechts 30Mbps. Dan draaide ik mijn laptop 90° en opeens haalde ik 90Mbps!
Het heeft dus ook waarschijnlijk iets te maken met de positionering van antennes (icm carbon fiber die wifi signalen afstoot)
Al moet ik zeggen: al bij al, valt het mee. Ja het is trager dan andere laptops. Maar ik zou het niet willen ruilen aangezien deze laptop prachtig scherm heeft, epic batterij en gewoon licht is. Vind hem ook miljarden keren mooier dan de Macbook Air.
Wifi werkt net goed genoeg voor mij. Zelfs 30Mbps vind ik redelijk om te werken, toch zeker genoeg om een filmpje te streamen.
[ Voor 35% gewijzigd door Dima_2005 op 03-10-2013 10:50 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Met mijn Vaio Pro kan ik hier in mijn kamer (hemelsbreed nog geen 10m van de router) niet goed een HD film kijken. Ik zou de buffer grootte met VLC wat kunnen opschroeven misschien maar dit is gewoon niet cool voor een >1300 euro laptop. Ik vertik het ook om er een WLAN dongle bij te kopen
Met name bij nu.nl en hp.com viel het op. Het duurt bij het eerste bezoek heel lang voordat de pagina geladen is. De titelbalk is dan wel al ingelezen, dus het is geen dns-probleem.
Ben je er daarna op gaat het meestal wel snel.
Wil je dan echter iets downloaden, dan start de download en blijft hangen op maximaal 200 KB (van de 300MB driver die HP je denkt te moeten aansmeren). Via een andere pc het bestand gedowload, daarna was het via het lokale netwerk supersnel overgezet naar de Vaio.
Speedtest e.d. werken wel snel, die pagina is er meteen. Heel raar, heb het exacte probleem nog niet gelocaliseerd.
Hoe kun je het beste de WIFI-driver helemaal verwijderen? Als je het apparaat deïnstalleert (inclusief drivers verwijderen), is na een reboot toch weer een default driver gevonden. Ik wil juist zeker zijn dat alleen de bestanden van de nieuwste 16.1.5 update ingelezen zijn.
Ik heb exact hetzelfde probleem bij mijn Vaio (gisteren binnen gekregen dus nog weinig tijd gehad om te kijken wat het probleem is)Speed24 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:25:
Bij ons is het probleem dat de sites af en toe heel langzaam laden, of dat downloads niet willen starten.
Met name bij nu.nl en hp.com viel het op. Het duurt bij het eerste bezoek heel lang voordat de pagina geladen is. De titelbalk is dan wel al ingelezen, dus het is geen dns-probleem.
Ben je er daarna op gaat het meestal wel snel.
Wil je dan echter iets downloaden, dan start de download en blijft hangen op maximaal 200 KB (van de 300MB driver die HP je denkt te moeten aansmeren). Via een andere pc het bestand gedowload, daarna was het via het lokale netwerk supersnel overgezet naar de Vaio.
Speedtest e.d. werken wel snel, die pagina is er meteen. Heel raar, heb het exacte probleem nog niet gelocaliseerd.
Hoe kun je het beste de WIFI-driver helemaal verwijderen? Als je het apparaat deïnstalleert (inclusief drivers verwijderen), is na een reboot toch weer een default driver gevonden. Ik wil juist zeker zijn dat alleen de bestanden van de nieuwste 16.1.5 update ingelezen zijn.
Initieel laden van een pagina duurt soms minuten, daarna refreshen gaat wel snel.
Ik ga vanavond op zoek naar de oplossing, als je iets vind dan zou dat zeer handig zijn om te weten.
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Draaien jullie de Windows installatie zoals deze van de fabriek afkomt? Probeer dan eens McAfee te verwijderen, ik heb al wat ervaringen gelezen (zelfs in dit topic?) van mensen die een snelheidswinst merkten.
Het lijkt er overigens op dat het inderdaad een hardware probleem is. Wanneer de laptop op de sleeve staat is de verbinding snel, zet ik hem op mn bureaublad dan is de snelheid van de verbinding bijna non-existent.
[ Voor 42% gewijzigd door Aetus op 03-10-2013 12:10 . Reden: een empirische bevinding ]
Dit zal ik nog eens proberen. De originele Sony Windows-installatie is gebruikt.Razr schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:04:
Als je je adapter opent via 'Device Manager' zou je daar gewoon moeten kunnen zien welke driver versie is geinstalleerd. Is dit niet de laatste, installeer dan de laatste van de Intel website en herstart je laptop. Nu zou daar wel de laatste versie moeten tonen.
Draaien jullie de Windows installatie zoals deze van de fabriek afkomt? Probeer dan eens McAfee te verwijderen, ik heb al wat ervaringen gelezen (zelfs in dit topic?) van mensen die een snelheidswinst merkten.
De McAfee dingen zijn gedeïnstalleerd via add/remove programs, maar ik zag wel nog iets van services draaien. Hier heb ik niet verder naar gekeken. Wellicht dat een verse Windows-installatie dan toch beter is (inkoppertje).
Dit lijkt mij echt bs. Op je hele laptop zit garantie, ook je touchpad. Ze kunnen het touchpad niet uitsluiten.rensariens schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:35:
Vooral dat hier volgens Sony geen garantie op zit baart mij zorgen.
Als er een medewerker is die dit beweerd zou ik naar zijn leidinggevende vragen.
Ja ik zou er ook niet mee akkoord gaan als ik over jaar weer dit probleem heb, maar dit werd mij duidelijk aangegeven door 2 verschillende medewerkers. Ze beschouwen dit als gebruiksonderdeel ofzo, volslagen belachelijk. Mijn laptop kon niet naar reparatie (om snel terug te krijgen) want dan moest Sales betalen aan externe reparatie center. Sales wilde dit niet, want die hadden al nieuwe laptop aangeboden.Philflow schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:50:
[...]
Dit lijkt mij echt bs. Op je hele laptop zit garantie, ook je touchpad. Ze kunnen het touchpad niet uitsluiten.
Als er een medewerker is die dit beweerd zou ik naar zijn leidinggevende vragen.
[ Voor 14% gewijzigd door r.elu op 03-10-2013 13:57 ]
Als het schade zou zijn veroorzaakt door onjuist gebruikt zouden ze een punt hebben, anders niet.rensariens schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:57:
[...]
Ja ik zou er ook niet mee akkoord gaan als ik over jaar weer dit probleem heb, maar dit werd mij duidelijk aangegeven door 2 verschillende medewerkers. Ze beschouwen dit als gebruiksonderdeel ofzo, volslagen belachelijk.
OK nu begrijp ik het beter. Ze geven elkaar de hete aardappel door. Typisch een gevalletje voor een leiding gevende.Mijn laptop kon niet naar reparatie (om snel terug te krijgen) want dan moest Sales betalen aan externe reparatie center. Sales wilde dit niet, want die hadden al nieuwe laptop aangeboden.
Klopt, maar punt is dat ze 0.0 willen afwijken van de regeltjes. Dus als ze in hun handboek hebben staan dat klant akkoord moet gaan met die kosten voordat de laptop naar of terug van reparatiecentrum komt, heb je toch een probleem als klant. Ben er iig niet gerust op. Eerst maar eens hopen dat ik nu een exemplaar krijgt zonder issuesPhilflow schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
Als het schade zou zijn veroorzaakt door onjuist gebruikt zouden ze een punt hebben, anders niet.
[...]
OK nu begrijp ik het beter. Ze geven elkaar de hete aardappel door. Typisch een gevalletje voor een leiding gevende.
Misschien ben ik sneller af als ik een andere laptop van een ander merk aanschaf..

En ik ben benieuwd hoe jullie je Externe Batterysheet vervoeren, ik ben zo bang dat als ik die los in mijn rugzak stop dat die breekt of beschadigd, of laten jullie hem op de laptop zitten?
Ik zoek nog naar een geschikte sleeve, liefst een waarmee ik alles kan vervoeren dus ook de batterysheet.
/edit: nu blijf ik die muis zien zonder verder iets anders
[ Voor 6% gewijzigd door Mahone op 03-10-2013 17:14 ]
Verwijderd
13.3" Inner bag for Ultrabook ELECOM Zeroshock III Black, je kan er allebei in vervoeren.[b][message=40983573,noline]
En ik ben benieuwd hoe jullie je Externe Batterysheet vervoeren, ik ben zo bang dat als ik die los in mijn rugzak stop dat die breekt of beschadigd, of laten jullie hem op de laptop zitten?
Ik zoek nog naar een geschikte sleeve, liefst een waarmee ik alles kan vervoeren dus ook de batterysheet.
Ik laat hem er altijd op, en ik heb de 13 inch sleeve van sony zelf, pas netjes.Mahone schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:05:
Mijn laptop start steeds op als ik hem openklap, alleen dan zie ik alleen een muis.. verder niks. Als ik hem uitzet en weer aan doet hij het gewoon weer. Iemand die weet waar dat vandaan kan komen?
/edit: nu blijf ik die muis zien zonder verder iets anders
Ik zou dit eens lezen:Kapitein187 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:15:
Toch besloten om de mijne terug te sturen en te gaan voor een PCIe 256GB SSD.. Morgen even overleggen wat mogelijk is qua extra 4 jaar garantie.
Sony VAIO Pro 13 Touch Ultrabook Review – Pre-Configured SATA PCIe SSD Far From Ideal
http://www.thessdreview.c...-pro-13-ultrabook-review/
Het grappige is dat de PCIe ook langzamer kan zijnRazr schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:18:
In de benchmarks lijkt het allemaal heel leuk, maar wat je er echt van gaat merken is minder dan minimaal.
_____
Ik heb de mijne nu 2 dagen. Hoewel ik het een erg mooie laptop vind heb ik geen zin om te gaan wennen aan Windows 8. Ben nu namelijk gewend aan OS X. Terug sturen naar Sony doe ik liever niet dus hij gaat in de verkoop in V&A. De prijs is nog de oude actie prijs, behoorlijk wat goedkoper dan nu.
[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 04-10-2013 08:35 ]
Even quote van mezelf, onze viao pro is nu weer normaal.Rusty schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem bij mijn Vaio (gisteren binnen gekregen dus nog weinig tijd gehad om te kijken wat het probleem is)
Initieel laden van een pagina duurt soms minuten, daarna refreshen gaat wel snel.
Ik ga vanavond op zoek naar de oplossing, als je iets vind dan zou dat zeer handig zijn om te weten.
Volgende aanpassingen gedaan:
Nieuwe Intel Wifi driver
Alle mcafee software eraf gegooid.
Channel Width for band 2.4 van 20Mhz only naar auto gezet (dit gedaan voor het aanpassen van de driver en leek al positief effect te hebben, maar weet niet precies wat het doet)
Internet pagines laden met acceptable snelheid (ook eerste keer) en downloads komen met normale snelheid (50Mbps) binnen.
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Verwijderd
wisten jullie dat in de sheet battery een gaatje voorzien is voor het klepje?
Had ergens gelezen dat iemand zich zorgen maakte dat ze het zouden kwijtgeraken. Blijkbaar kan je het gewoon in de sheet battery kwijt. Heel handig
/en daarom net ff dat klepje daarin gefrot
Doet m'n Dell ook. Is vaak gewoon een instellingKapitein187 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:24:
Is het jullie ook opgevallen dat er als je typt er een vertraging in de touchpad zit? En als je het toetsenbord gebruikt dat de touchpad niet eens werkt!
Ik heb het gevonden, bij de instellingen van Synaptics. Het was in de SmartSense settings.BtM909 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:46:
[...]
Doet m'n Dell ook. Is vaak gewoon een instelling
Het probleem met de schermrand vind ik niet zo'n punt, als ik hem even goed aandruk blijft ie wel een week goed zitten. Het geluid dat uit het ding komt vind ik wel irritant op de momenten dat ik in een stille ruimte werk. Het gaat dus niet om het geluid van de fan (daar echt geen last van), maar het lijkt op het krakende geluid dat desktops ook wel vertonen als ze aan het werk zijn (maar dan een veel hogere toon). Het probleem is dat het echt nagenoeg de hele tijd aan de gang is en het een toonhoogte heeft die ik erg goed lijk te horen. Zijn er meer mensen met dit geluid of heb ik daar pech mee?
Verwijderd
Ik heb het ook gemerkt, maar ervaar het niet constant. Wellicht heb je pech.EvanR schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:55:
Ik heb mijn SVP nu een maand ongeveer. Over het algemeen ben ik er erg tevreden mee. Enige minpunten wat mij betreft zijn de rand rond het scherm die ook bij mij niet heel goed vast zit en een soort van gekraak van een chip ofzo dat net iets te hoorbaar is.
Het probleem met de schermrand vind ik niet zo'n punt, als ik hem even goed aandruk blijft ie wel een week goed zitten. Het geluid dat uit het ding komt vind ik wel irritant op de momenten dat ik in een stille ruimte werk. Het gaat dus niet om het geluid van de fan (daar echt geen last van), maar het lijkt op het krakende geluid dat desktops ook wel vertonen als ze aan het werk zijn (maar dan een veel hogere toon). Het probleem is dat het echt nagenoeg de hele tijd aan de gang is en het een toonhoogte heeft die ik erg goed lijk te horen. Zijn er meer mensen met dit geluid of heb ik daar pech mee?
Met de leeftijd gaat die piep vanzelf wel over
Pluspunten:
Super scherm,
alles haarscherp,
licht,
en de batterij wil maar niet leeg.
minpunten:
Als ik dan toch een minpunt moet noemen dan is het de mousepad. Deze registreert lang niet altijd even goed wat je doet. Vooral het verschil in linker en rechtermuisknop is vaak erg onduidelijk.
Daarnaast is bij weinig licht de camera ook niet erg goed die in het scherm verwerkt zit.
Voor de rest is er een hoop meuk meegeleverd maar dat kan je gelukkig snel verwijderen. Ik hoop nog veel plezier te hebben van mijn nieuwe aanwinst.
Heb je een non-touch model?? Ik heb namelijk touch en daar loopt de plaat gewoon door tot de rand.thobe schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:01:
Bij mij gaat de laptop na 3 maanden gebruik retour.
De schermrand begint los te zitten (zie foto). Het is nog niet echt ernstig, maar voor een laptop in deze prijsklasse kan dit gewoon echt niet.
[afbeelding]
Ik heb inderdaad geen touchscreen. Maar het lijkt mij dat het gewoon niet de bedoeling is dat dit randje los gaat zitten.Kapitein187 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:00:
[...]
Heb je een non-touch model?? Ik heb namelijk touch en daar loopt de plaat gewoon door tot de rand.
Volgens de medewerker kunnen ze hem binnen 5 werkdagen na ontvangst repareren, ik ben benieuwd.
De vorige 2 gingen retour vanwege los zittende schermranden. Zowel aan de bovenkant als aan de onderkant.
Dus het was maandag best spannend om te zien hoe deze vaio uit de doos zou komen.
Gelukkig was dit een goed exemplaar qua schermrand. Dus ik was happy
Ook kwam deze vaio als met de nieuwe bios geleverd.
MAAR...... gisteravond pak ik de vaio en wil hem aanzetten..... tot mijn verbazing doet hij niets
Hij gaat simpelweg niet aan.
Met de lader aangesloten start hij nog wel op. Windows geeft aan dat de accu 78% vol is.
Echter laad hij niet verder op (heb battery endurance op "Off" staan, dus hij zou 100% moeten doen).
Zodra de stekker eruit gaat, dan gaat de laptop ook direct uit.
Morgen maar weer met sony bellen.
Denk dat ik maar mijn geld terug ga vragen.
Wat heel jammer is, want het is gewoon een superfijne laptop verder. Alleen is mijn vertrouwen in deze productielijn wel weg.
Nu moet ik op zoek naar een alternatief. Hebben jullie suggesties?
Eisen zijn 8gb, 256 gb ssd en 1080p scherm.
8 gb is niet echt noodzakelijk, want dat blijkt meestal lastig te zijn om te vinden.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heb je het reset knopje van de batterij geprobeerd? Zit onder het klepje aan de onderkant...vallinga schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:59:
MAAR...... gisteravond pak ik de vaio en wil hem aanzetten..... tot mijn verbazing doet hij niets![]()
Hij gaat simpelweg niet aan.
Met de lader aangesloten start hij nog wel op. Windows geeft aan dat de accu 78% vol is.
Echter laad hij niet verder op (heb battery endurance op "Off" staan, dus hij zou 100% moeten doen).
Zodra de stekker eruit gaat, dan gaat de laptop ook direct uit.
Verwijderd
Nu hopen dat mijn exemplaar geen kuren heeft!
Misschien is dit iets voor je: V&A aangeboden: Sony Vaio Pro 13, Full HD IPS, Core i5, 8GB, 256GB SSD, 1kgvallinga schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:59:
8 gb is niet echt noodzakelijk, want dat blijkt meestal lastig te zijn om te vinden.
Schermranden zitten vast, accu staat op 100% en is ook stil
You sir, are great!DrTuube schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:21:
[...]
Heb je het reset knopje van de batterij geprobeerd? Zit onder het klepje aan de onderkant...
Dat fixte het probleem!
Had ook eigenlijk eerst even moeten google-en ipv te ranten
Was er ff klaar mee zeg maar.......
Maar de vaio laad weer en doet het weer zonder netstroom!
Alle andere ook bedankt voor de suggesties.
Ze gaan dan een nieuwe schermrand plaatsen. 2 weken geleden kreeg ik te horen dat die pas in december leverbaar zijn bij de reparatie afdeling. Misschien moet je proberen of ze een rand willen bestellen en dat je hem dan pas in december opstuurt. Maar tegelijkertijd vraag ik me af of dat goed gaat. Ik heb nog nooit een zo slecht communicerende service afdeling meegemaakt.thobe schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:01:
Bij mij gaat de laptop na 3 maanden gebruik retour.
De schermrand begint los te zitten (zie foto). Het is nog niet echt ernstig, maar voor een laptop in deze prijsklasse kan dit gewoon echt niet.
[afbeelding]
Uiteindelijk heb ik ook met verkoop afgesproken dat de laptop terug kan en dat ik m'n geld zou terugkrijgen.GKW schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:52:
Die van mij is ook terug voor de schermrand en krijg deze week een nieuwe. Als deze hetzelfde probleem heeft gaat die terug en dan is het bye bye Sony. Erg jammer want de specs van de Pro zijn subliem...
Hij was binnen de 30 dagen naar de reparatieafdeling gestuurd en de betreffende medewerker vond dat ik dan ook recht had op teruggaaf.
Wel weer een nieuwe besteld met de kortingsbon die ik heb gekregen, maar zit nog steeds op het regelen van terugsturen te wachten.
Vrijdag sloeg echt alles. Kreeg een telefoontje of ik even bij de reparatieafdeling een bevestiging wilden vragen dat de schermrand inderdaad pas in december wordt geleverd. Er was toch discussie ontstaan over ophalen na 30 dagen.....
Ik koop nooit meer iets bij sony, als de 2e vaio pro ook maar iets mankeert dan gaat hij meteen retour.
Wat een ongelofelijk bagger bedrijf.
pricewatch: Asus Zenbook Infinityvallinga schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:59:
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Leuke laptop maar zwaar, duur en niet leverbaar
vreemd
Duur valt nog te bezien (alleen de prijs van de topconfig is min of meer bekend), 1,2kg is echt niet onoverkomelijk, de Zenbook heeft tenminste wel displayport én misschien is de slag van het keyboard wel net zo goed als van de UX31Philflow schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:47:
[...]
Leuke laptop maar zwaar, duur en niet leverbaar
[ Voor 16% gewijzigd door JT op 06-10-2013 18:55 ]
Ecodan warmtepomp
Gewicht valt mee te leven en ik denk ook dat de Zenbook steviger zal zijn. Qua prijs ben ik af gegaan op de duitse prijzen: http://geizhals.de/?fs=ux301&in= waar de prijzen meestal iets lager liggen dan in NL.JT schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:54:
[...]
Duur valt nog te bezien (alleen de prijs van de topconfig is min of meer bekend), 1,2kg is echt niet onoverkomelijk, de Zenbook heeft tenminste wel displayport én misschien is de slag van het keyboard wel net zo goed als van de UX31Als die dan ook geen wifi problemen heeft en andere rare problemen als loslatende schermranden dan zou het nog wel eens een flinke concurrent kunnen worden.
Zeker i.c.m. akties en kortingsbonnen denk ik dat de Sony goedkoper zal zijn.
PS. Wifi problemen zijn voor zover ik weet opgelost met de juiste intel driver.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 06-10-2013 19:34 ]
Dat dacht ik ook, al 5 keer opnieuw opgestart maar niks helpt.GKW schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:14:
Een keer naar standby en weer terug lost het meestal op
Morgen nog even kijken en anders even een herstelpunt selecteren.
Er zijn hier nog steeds mensen in dit topic die hebben gepost dat de nieuwe drivers niks opgelost hebbenPhilflow schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:33:
[...]
PS. Wifi problemen zijn voor zover ik weet opgelost met de juiste intel driver.
Ecodan warmtepomp
Dan ben ik benieuwd of de Asus met identieke chipset en identieke driver die problemen niet zou hebbenJT schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:56:
[...]
Er zijn hier nog steeds mensen in dit topic die hebben gepost dat de nieuwe drivers niks opgelost hebben
Ecodan warmtepomp
Precies dit. Ik heb dit sinds de update van SV care namelijk ook, kan op geen enkele manier de brightness meer aanpassen..Kapitein187 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:03:
[...]
Dat dacht ik ook, al 5 keer opnieuw opgestart maar niks helpt.
Morgen nog even kijken en anders even een herstelpunt selecteren.

Dus ik had ook kuren dat die in de nacht opeens aan ging en dus ook intel smart connect uitgezet, maar hij blijft het nog steeds doenDima_2005 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:19:
[...]
In VAIO Control Center, Intel Smart Connect uitzetten. Dan zal het werken.
Trouwens: ik lees dat mensen zich doodfrustreren terwijl ze aan het wachten zijn om Intel drivers te downloaden. Ik heb dat gewoon gedownload en op een USB stick gezet... Zo moest ik me niet doodfrustreren hieraan.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ik had de volgende problemen:
- helderheid opeens niet meer aan te passen;
- fan is al aardig te horen door alleen maar te browsen, deze is wel stiller te krijgen door hem in de stilte modus te zetten.
- als je in de stille modus een film ga kijken en het geluid staat op de "clear audio for video" stand in het Vaio control center dan begint het geluid te kraken. Zet je de fan in de standaard modus dan werkt het geluid wel perfect.
Al met al was dit nu al een zodanige irritatiefactor dat ik heb besloten om hem retour te sturen.
Wel jammer omdat het beeld super is en het geluid voor zo'n kleine laptop heel goed is

Ga nu ook maar verder zoeken.
Mijn Vaio Pro 13 sinds een week binnen (i5, 8GB SRAM, SSD 256 GB, non-touch scherm) en ik ben er erg blij mee. Geen van de veel genoemde problemen gehad.
Tijdens de windows updates stond de fan inderdaad langdurig te blazen maar ik moet zeggen dat ik het 'lawaai' nogal mee vond vallen. Na deze updates heb ik de ventilator niet meer gehoord, ik vind het juist een zeer stille laptop. Moest wel wennen aan de touchpad, maar sinds ik er achter kwam het 'tappen' niet te dicht bij de rand te doen werkt het prima.
Mijn vorige Sony was een Vaio G11 (VGN-G11XN) uit 2007, ook zo licht, zelfs met dvd geintegreerd. Deze was ook van Carbon, ik was in het begin ook benauwd over de degelijkheid, maar deze heeft meerdere malen een val van de bank overleefd. Dus ik verwacht geen problemen met de SVP.
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed (even gewacht op actie voor gratis SSD upgrade naar 256GB, gratis sheet batterij, kortingscode en cashback: net over 900€.)
Over de laptop zelf:
- Toetsenbord is fantastisch! Beste toetsenbord dat ik ooit op een laptop heb gezien, er zit precies genoeg afstand tussen de toetsen zodat het bijna nooit voorkomt dat je perongeluk de verkeerde toets aanslaat.
- Batterijduur goed, ik kan een hele dag de laptop gebruiken zonder op te laden (natuurlijk niet bij constant gebruik, maar ongeveer 5 uur gebruik totaal).
- Touchpad: onder Windows merkte ik al dat de standaardinstellingen niet perfect zijn waardoor soms de gestures niet werken (bijv two-finger-scroll). Dit kun je perfectioneren in de mouse settings in het configuratiescherm. Daarna geen problemen meer mee gehad (op Xubuntu werkte het meteen goed, op 3-finger-tap na).
- Scherm is zoals iedereen gezegd erg mooi en erg scherp. Dit is een van de redenen waarom ik voor deze laptop heb gekozen.
Ik heb verder ook geen hardware issues, geen loszittende schermrand... voor mij de ideale laptop
SATA via SATA

PCIe via SATA

PCIe via PCIe

http://www.thessdreview.c...ro-13-ultrabook-review/4/
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 08-10-2013 09:14 ]
Verwijderd
Ff voor de duidelijkheid: dit gaat toch over de preconfigured PCIe's in de VS? In NL kun je toch alleen PCIe krijgen in je customized VAIO pro?Philflow schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:13:
Wel komisch dat de PCIe SSD gewoon langzamer kan zijn dan de SATA SSD.
http://www.thessdreview.c...ro-13-ultrabook-review/4/
Ecodan warmtepomp
Goede vraag. Dat moet je aan Sony vragenJT schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:05:
Waarom zou je PCIe via SATA doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 08-10-2013 12:27 ]
Ecodan warmtepomp
zoals ik het lees heeft hij er 2 getest. 1 was een custom build die had de juiste PCIe prestaties, 1 was pre configured die had een PCIe SSD aangesloten via de SATA bus. De volgende vraag is dus hebben alle custom builds echte PCIe prestaties? Als ik afga op deze zin is het twijfelachtig:Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:01:
[...]
Ff voor de duidelijkheid: dit gaat toch over de preconfigured PCIe's in de VS? In NL kun je toch alleen PCIe krijgen in je customized VAIO pro?
Ben benieuwd wat de mensen hier krijgen.the consumer hasn’t any idea what system they will get until they do tests similar to that of which we have done here
PS. als er iemand het draadje op NBR volgt zal er wellicht wat meer zekerheid te krijgen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 08-10-2013 14:27 ]
Vanwege de helderheid die je niet meer kon instellen?Kapitein187 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:33:
De mijne is vanmiddag opgehaald, toch voor reparatie.. Hopelijk volgende week dinsdag weer terug. Toetsenbord word vervangen.
Heb nog geen enkele toepassing gevonden...
het is me alleen gelukt om een url vanaf mijn telefoon naar de laptop te sturen.Dima_2005 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:49:
Heeft iemand gevonden wat je met NFC kan doen?
Dan word netjes de browser geopend.
Maar een foto oid dat lukte niet.
Nee die problemen staan los van elkaar, de linker peiltjes toets was losgekomen (haakjes waar hij aan zat waren verbogen blijkbaar..).GKW schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:39:
[...]
Vanwege de helderheid die je niet meer kon instellen?
Ik hoop dat het brightness gedoe softwarematig word opgelost, ligt volgens mij aan Vaio control.
Er staat bij dat het de spiegeling verminderd (wellicht handig bij touch scherm).
Tevens de vraag of het gewoon op je scherm 'geplakt' wordt (zeg maar als een verwijderbare screenprotector), of dat het er vast opzit (dus niet te verwijderen)?
En is het de € 40,- waard? En heb je dan juist niet meer last van vingerafdrukken?
Ik kan mijn sony BT headset makkelijk koppelen, tikje tegen het touchpad en het is meteen gepaired via BT.Dima_2005 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:49:
Heeft iemand gevonden wat je met NFC kan doen?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Edit: levering tussen 22 en 29 november.
[ Voor 29% gewijzigd door Ouwehandje op 09-10-2013 13:19 ]
Verder lijkt hij ook traag op bepaalde acties te reageren.
Ik kijk het nog een week aan en anders stuur ik hem terug.
Kan dat niet gewoon een software probleem zijn, in Windows bijvoorbeeld? Heb je al een 'schone' installatie gedaan zonder alle Sony meuk erop?Mahone schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:26:
Mijn Wifi doet het helemaal niet. De eerste dag prima, geen enkel probleem. Sindsdien kan ik gewoon geen verbinding met wifi krijgen. Ook niet op school. Hij maakt wel verbinding en staat dat ik vol bereik heb. Maar ik krijg gewoon geen reactie als ik een website in de browser in typ o.i.d.
Ecodan warmtepomp
Je gaat toch niet serieus aanbevelen om alles opnieuw te installerencbernardini schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:03:
[...]
Kan dat niet gewoon een software probleem zijn, in Windows bijvoorbeeld? Heb je al een 'schone' installatie gedaan zonder alle Sony meuk erop?
Niet per se alleen om dat probleem, maar het kan nooit kwaad om met een schone lei te beginnen en direct de nieuwste drivers te installeren. Ik ben zelf iig nooit happig op out of the box windows installaties.BtM909 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:15:
[...]
Je gaat toch niet serieus aanbevelen om alles opnieuw te installeren
Mahone, maak alsjeblieft een apart topic aan (dit is gewoon een probleem); probeer daarbij zo compleet mogelijk te zijn en wellicht kunnen wij je helpen je probleem op te lossenMahone schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:26:
Mijn Wifi doet het helemaal niet. De eerste dag prima, geen enkel probleem. Sindsdien kan ik gewoon geen verbinding met wifi krijgen. Ook niet op school. Hij maakt wel verbinding en staat dat ik vol bereik heb. Maar ik krijg gewoon geen reactie als ik een website in de browser in typ o.i.d.
Gedaan, bedankt voor de tip. Hoop dat iemand hulp kan bieden.BtM909 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:19:
[...]
Mahone, maak alsjeblieft een apart topic aan (dit is gewoon een probleem); probeer daarbij zo compleet mogelijk te zijn en wellicht kunnen wij je helpen je probleem op te lossen
Zat veel al te twijfelen tussen laptops met hogere resoluties, alleen werkt blijkbaar soms de hoge resolutie ook tegen je.
Tevens is de SVP mooi licht en de 1Kg redde de andere laptops ook niet.
Heb een versie besteld met i7, 8GB geheugen en 256GB SSD met touchscreen en LCD beschermer.
Heb de LCD beschermer genomen aangezien men (sony) daarbij zegt dat het scherm minder spiegelt.
Dus we zullen zien.
Kon nog een kortingcode gebruiken voor 8% korting.
Als het goed is krijg ik hem rond 23 oktober.
Ben benieuwd.