Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen maak meteen een windows image van alles,dit zit gewoon in windows 8.(windows 7 backup image)

het voorkomt veel ellende.

Het sony recovery sysreem werkt niet ,allemaal show.
rapid wake is nonsens,dit ziit gewoon in windows 8.
Het kost je alleen schijfruimte.
Ik kreeg een 128gb ssd,er was nog minder als 50 gb over..

Voor mij spijt dat ik sony heb gekoch.
Er stond samsung en acer en nog sneller ook.
Het kastje (design) gaf voor mij de doorslag.(dom,dom.)

Voor mij nooit geen sony meer.

Update ingeruild voor sansung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:07:
Mensen maak meteen een windows image van alles,dit zit gewoon in windows 8.(windows 7 backup image)

het voorkomt veel ellende.

Het sony recovery sysreem werkt niet ,allemaal show.
rapid wake is nonsens,dit ziit gewoon in windows 8.
Het kost je alleen schijfruimte.
Ik kreeg een 128gb ssd,er was nog minder als 50 gb over..

Voor mij spijt dat ik sony heb gekoch.
Er stond samsung en acer en nog sneller ook.
Het kastje (design) gaf voor mij de doorslag.(dom,dom.)

Voor mij nooit geen sony meer.

Update ingeruild voor sansung.
Beetje oppervlakkig en naïef, als je het mij vraagt. Als je een 128gb SSD neemt (wat ik overigens ook gedaan heb), weet je dat je niet ál die ruimte tot je beschikking zal hebben (ook niet bij andere merken). Dat er minder dan 50gb vrij was lijkt mij sterk, maar mocht dat zo zijn, dan is dat in ieder geval niet normaal. Ik heb de Sony recovery nog niet gebruikt, maar het maken van een extra backup is altijd slim.

Ik heb overigens weken gedacht dat ik nog steeds WiFi problemen had, maar de ICT afdeling op mijn studie kon mij vertellen dat ze sinds enkele weken stabiliteitsproblemen hebben met het (eduroam) netwerk. Stom! Op alle andere plekken doet WiFi het uitstekend, gelukkig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

stimpyrulez schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:12:
ik heb de onderstaande gebruikt

Members only: kortingscode
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

maar opzich kan je volgens mij dezelfde gewoon hier krijgen en dan de speciale code (blijkbaar niet zo speciaal ;) )
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
Rusty schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:53:
[...]

Even quote van mezelf, onze viao pro is nu weer normaal.
Volgende aanpassingen gedaan:
Nieuwe Intel Wifi driver
Alle mcafee software eraf gegooid.
Channel Width for band 2.4 van 20Mhz only naar auto gezet (dit gedaan voor het aanpassen van de driver en leek al positief effect te hebben, maar weet niet precies wat het doet)

Internet pagines laden met acceptable snelheid (ook eerste keer) en downloads komen met normale snelheid (50Mbps) binnen.
Als ik de channel width van 20 MHz naar auto zet dan komt er hier niets meer binnen. Met wat moeite verbindt de laptop nog met de router, maar dan houdt 't op. Ik heb nu driver 16.1.5.2 erop staan. Hiermee werkt 't wel, maar het is niet om te juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Het kan toch ook aan software liggen...
Het is me opgevallen dat als ik op batterij zit, mijn wifi stukken trager is.

Gisteren was ik toevallig files van de server aan het kopieren.
Terwijl ik op batterij zat, was het aan 7,5MB/sec aan het kopieren.
Toen ik de adapter instak, zag ik een minuut later opeens de snelheid verhogen naar 11,2MB/sec (snelheid gelijk aan mijn BTO notebook, die altijd heel hoge snelheden haalde).

Ik heb nergens power saving van wifi aanstaan, dus kan ook heel goed dan toch aan software liggen.
Al blijft het zo dat de antennes ook last ondervinden en er heel veel afhangt van positionering van de notebook. Als je het een beetje draait, kun je serieus hogere snelheden halen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
Zou de laptop hierin passen?
http://www.amazon.com/dp/...0_pe_309540_26725410_item

Met de externe batterij niet vermoed ik, maar of die er ook gewoon ook in zal passen? Iemand die hier licht op kan laten schijnen? :D

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

De Macbook Air is ongeveer even groot als de Sony Vaio Pro 13. Het zou dus moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Mijn Vaio Pro is afgelopen woensdag opgehaald (loszittende schermrand). Kreeg vanochtend om 6.44 bericht dat hij ontvangen was, en om 11.20 bericht dat hij gerepareerd is en dat hij al teruggestuurd wordt. Zo snel had ik het niet verwacht, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

zit je met de service center te bellen, komt er een evacuatie binnen en moet je ophangen :S. maar wel een vriendelijke gast aan de lijn

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
thobe schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:15:
Mijn Vaio Pro is afgelopen woensdag opgehaald (loszittende schermrand). Kreeg vanochtend om 6.44 bericht dat hij ontvangen was, en om 11.20 bericht dat hij gerepareerd is en dat hij al teruggestuurd wordt. Zo snel had ik het niet verwacht, dus ben benieuwd.
Dat is inderdaad lekker snel!
De mijne is afgelopen dinsdag opgehaald (voor vervangend toetsenbord), woensdag gearriveerd in Frankfurt en vandaar uit naar het repair center in Tsjechië (gister aangekomen daar). Verwachting is dat hij komende dinsdag pas weer terug is. :'(

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Heb ook een nieuwe laptop nodig en ben aan het twijfelen om deze te kopen:
Geen touch, i5, 8gb, 256 GB PCIe Flash SSD, extra batterij voor € 1096.48.
Wat is het verschil juist tussen die SATA Flash SSD & PCIe Flash SSD? Die laatste is gratis momenteel.
Maar levering volgens sony website is pas tussen 29 oktober en 6 november.
Dat is toch belachelijk laat? Snap niet dat het zo lang kan duren.
Heb namelijk echt snel iets nodig want school is alweer 3 weken bezig en zonder laptop zitten is het echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

kryptz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:38:
Heb ook een nieuwe laptop nodig en ben aan het twijfelen om deze te kopen:
Geen touch, i5, 8gb, 256 GB PCIe Flash SSD, extra batterij voor € 1096.48.
Wat is het verschil juist tussen die SATA Flash SSD & PCIe Flash SSD? Die laatste is gratis momenteel.
Met een beetje mazzel is de PCIe sneller, maar helemaal zeker is dat niet. Zie discussie eerder in dit topic.
Maar levering volgens sony website is pas tussen 29 oktober en 6 november.
Dat is toch belachelijk laat? Snap niet dat het zo lang kan duren.
Heb namelijk echt snel iets nodig want school is alweer 3 weken bezig en zonder laptop zitten is het echt vervelend.
Ding wordt op maat gemaakt in China en dan naar hier verscheept. Dat duurt dus eventjes. Als je een laptop snel wilt hebben kun je beter een kant en klare kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Philflow schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:45:
[...]

Met een beetje mazzel is de PCIe sneller, maar helemaal zeker is dat niet. Zie discussie eerder in dit topic.

[...]

Ding wordt op maat gemaakt in China en dan naar hier verscheept. Dat duurt dus eventjes. Als je een laptop snel wilt hebben kun je beter een kant en klare kopen.
Alleen wordt die versie die ik wil precies niet verkocht in andere winkels, en het zal ook wel veel duurder zijn.
Echt jammer want qua specs/prijs is er geen enkele laptop die aan deze kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Vraagje, zoals vele weten is er een bug met de autobrightness seting (ook met de Vaio Pro)
Nu is er op internet van alles te vinden om dit op te lossen....maar krijg het niet echt voor elkaar.

Na laptop enkele keren opnieuw starten werkt alles weer, maar zodra je hem dicht doet en weer uit slaapstand haalt werkt het niet meer (het bekende fenomeen).

Mijn vraag is dan ook: hebben jullie iets gevonden wat wél werkt? In vaio control center automatisch helderheid uitzetten heeft dan ook geen effect bij mij.. (zoals veelal wordt gesuggereerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
Je moet de energie besparing bij de Intel video driver uitzetten. Buroblad en dan rechter muisknop klikken en naar de instellingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Oilman schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:00:
[...]

Als ik de channel width van 20 MHz naar auto zet dan komt er hier niets meer binnen. Met wat moeite verbindt de laptop nog met de router, maar dan houdt 't op. Ik heb nu driver 16.1.5.2 erop staan. Hiermee werkt 't wel, maar het is niet om te juichen.
Ik heb er ook nog steeds problemen mee gehad. Drivers geïnstalleerd e.d., Bluetooth uit etc ... en zelfs een untouched Windows 8 ISO gezocht om de laptop een geheel nieuwe Windows installatie te geven. Het had allemaal geen nut. Ik kon de Synaptics driver niet eens downloaden, zo slecht werkte het weer.

Totdat ... ik een andere router probeerde. Ik dacht, wellicht ligt het nog aan de Sitecom (jaja...) router. Een mooie WRT54G (v2) er aan gekoppeld, en alles flitst voorbij!

Dus, bij ons waren de WiFi-problemen te danken aan de Sitecom Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Er is weer een bios update uit, maar niet echt spannend deze keer..

http://www.sony.nl/suppor...wnloads/EP0000309325_8945
What does it fix?
Fix memory test bluesceen issue for unit with Samsung 8GB memory.

Fix Shift Key issue during Machine Password BIOS Setup.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 08:44
Hallo allemaal,

Ik heb last van een probleem dat ik hier naar mijn weten nog niet vaker ben tegen gekomen. Ik weet dan ook niet of dit een SVP-issue is of een Windows 8 issue.

Wanneer ik de laptop afsluit (charms menu, settings, power, shutdown), dan verliest de laptop circa 15% capaciteit gedurende een nacht. Dit doet me vermoeden dat hij niet echt uit gaat of dat hij gedurende de nacht voor wat dan ook voor een periode aan gaat. Ik heb gelezen dat Windows 8 shutdown standaard eigenlijk een hybrid hibernate is die fast boot mogelijk maakt. Dit wil ik best uit zetten, maar dit zou toch standaard niet zoveel accucapaciteit mogen vreten? Of heeft dit wellicht te maken met die 'black box' automatic maintenance dat Windows 8 tegenwoordig random uitvoert, zou dit 's nachts in deze hybrid shutdown uitgevoerd mogen worden? Ook in de BIOS heb ik gekeken naar wake-up opties, maar die zijn er niet.

Iemand ervaringen of wijze woorden over dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@Frisian1206
Denk dat dit eerder te maken heeft met Intel Smart Connect. Die maakt je laptop standaard om de zoveel tijd wakker om mail en dergelijke binnen te halen. Is uit te zetten in Vaio Control Center, tab Power and Battery en daar 'Intel Smart Connect Technology' uitzetten.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
De mijne is ook besteld. Eerst stond er levering tussen 30 oktober & 6 november.
Is in de laatste stap nog verander naar 23-25 oktober dus daar ben ik wel blijk om.
10 dagen wachten valt nog mee. Hoop alleen dat er niks mis mee is, daar ben ik echt wel bang van.
Is er zo geen lijstje met alle problemen die er kunnen zijn? Zodat ik eens alles kan nakijken als ik hem heb.
- Fan noise had ik al gelezen, maar dat zou liggen aan de windows update als je hem de eerste keer start.
- Wifi problemen, maar die zouden met een driver update weg moeten zijn?
Zijn er nog gekende hardware problemen waar ik op moet letten, die niet met software opgelost kunnen worden?
Ik zeg nu maar iets: Zoals bijvoorbeeld dat het toetsenbord er niet goed in vast zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kryptz schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:43:
De mijne is ook besteld. Eerst stond er levering tussen 30 oktober & 6 november.
Is in de laatste stap nog verander naar 23-25 oktober dus daar ben ik wel blijk om.
10 dagen wachten valt nog mee.
Hoop alleen dat er niks mis mee is, daar ben ik echt wel bang van.
Is er zo geen lijstje met alle problemen die er kunnen zijn? Zodat ik eens alles kan nakijken als ik hem heb.
- Fan noise had ik al gelezen, maar dat zou liggen aan de windows update als je hem de eerste keer start.
Zijn er nog gekende hardware problemen waar ik op moet letten, die niet met software opgelost kunnen worden?
Ik zeg nu maar iets: Zoals bijvoorbeeld dat het toetsenbord er niet goed in vast zit ofzo.
Ga er maar van uit dat hij tussen 30 oktober en 6 november komt. Dat de data verspringen bij de laatste stap van de bestelling is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

kryptz schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:43:
10 dagen wachten valt nog mee. Hoop alleen dat er niks mis mee is, daar ben ik echt wel bang van.
'Problemen' die in omloop zijn:
- Fan Noise (al is dat niet echt een issue meer sinds de laatste bios update icm silent mode), maar bij belasting zul je de fan best snel toeren horen maken, maar valt reuze mee met het geluid. Mijn oude Sony Vaio Z was veel luider.
- Wifi problemen schijnen nogal te verschillen. Zelf heb ik sinds de laatste driver updates perfecte wifi. Geen dropouts, constante snelheid etc.

Verdere problemen kunnen zijn:
- Loszittende behuizing (rond het beeldscherm geloof ik, stukje terug in het topic wordt er wat over gepraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
blmp schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

'Problemen' die in omloop zijn:
- Fan Noise (al is dat niet echt een issue meer sinds de laatste bios update icm silent mode), maar bij belasting zul je de fan best snel toeren horen maken, maar valt reuze mee met het geluid. Mijn oude Sony Vaio Z was veel luider.
- Wifi problemen schijnen nogal te verschillen. Zelf heb ik sinds de laatste driver updates perfecte wifi. Geen dropouts, constante snelheid etc.

- Loszittende behuizing (rond het beeldscherm geloof ik, stukje terug in het topic wordt er wat over gepraat)
Het loszitten van de behuizing rond het beeldscherm is echter alleen (naar mijn weten) een probleem bij het non-touch model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:45:
[...]

Ga er maar van uit dat hij tussen 30 oktober en 6 november komt. Dat de data verspringen bij de laatste stap van de bestelling is een bug.
Hoop van niet, in de mail staat ook 23-25 oktober. Dat zou toch echt een slechte service zijn als ze dat dan niet kunnen waarmaken. En het was ook niet echt gewoon verspringen. Er stond dat de datum herberekent was.
blmp schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:53:
[...]
Thx ga ik nog eens opzoeken.
Kapitein187 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

Het loszitten van de behuizing rond het beeldscherm is echter alleen (naar mijn weten) een probleem bij het non-touch model.
De versie die ik besteld heb is zonder touch :/
Zag er echt niet de meerwaarde van in (lijkt me meer een gimmick op laptops) en het was € 120 duurder wat toch wel veel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Ik heb ook het probleem van de loszittende bezel! Waar ik dacht dat het aan lag:

- Mijn Sony Vaio Pro 13 had een probleem met de slaapstand waardoor deze niet uitgang als ik deze dichtklapte.
- Omdat de PC niet uit ging maar de fans werden geblokkeerd bouwde de warmte zich intern op tot een thermal shutdown kwam
- Toen ik op een gegeven moment mijn scherm bekeek zag ik dat de bezel los zat aan de onderkant van het scherm!

Hoe dan ook een productiefoutje, heet iemand hier al een reparatie verzoek voor ingediend en is het veel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
unglaublich schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:23:
Ik heb ook het probleem van de loszittende bezel! Waar ik dacht dat het aan lag:

- Mijn Sony Vaio Pro 13 had een probleem met de slaapstand waardoor deze niet uitgang als ik deze dichtklapte.
- Omdat de PC niet uit ging maar de fans werden geblokkeerd bouwde de warmte zich intern op tot een thermal shutdown kwam
- Toen ik op een gegeven moment mijn scherm bekeek zag ik dat de bezel los zat aan de onderkant van het scherm!

Hoe dan ook een productiefoutje, heet iemand hier al een reparatie verzoek voor ingediend en is het veel gedoe?
1 groot rampenplan. Ik ben objectief van aard maar sony heeft het wat mij betreft volledig afgedaan. Ik zit nog te wachten op de levering van mijn laatste sony product maar voor mij nooit meer een sony. Echt de slechtste service ooit. Van communicatie hebben ze nog nooit gehoord, ze laten je als klant gewoon in de kou staan. Zelfs communicatie tussen verschillende afdelingen moet de klant verzorgen, te absurd voor woorden.
En wat betreft bezels. De bezels zullen op zij vroegst leverbaar in december t.b.v. reparatie.

[ Voor 4% gewijzigd door devlam op 13-10-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn Vaio heeft inderdaad ook iets last van een lostzittende behuizing aan de onderkant (bij het Sony logo). Het is echt minimaal en eigenlijk niet eens voldoende dat ik 'm wil laten repareren. Ik heb het 4-jaar garantieplan dus misschien doe ik het later wel een keer - mocht het erger worden (en ook omdat de onderdelen blijkbaar slecht te leveren zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
Ooh ooh ooh, wat jammer toch van Sony. Maar goed bedankt voor de waarschuwing devlam. En Razr, heb je m in Sony store online gekocht of bij een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
Heeft er iemand al krassen op de bovenkant van z'n vaio? Of krast het materiaal gewoon zo snel? Na paar dagen gebruik zitten er al krassen op na zorgvuldig ermee omgaan en het is een non touch model

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
unglaublich schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:23:
Ooh ooh ooh, wat jammer toch van Sony. Maar goed bedankt voor de waarschuwing devlam. En Razr, heb je m in Sony store online gekocht of bij een winkel?
Online gekocht, met de actie waarbij je voor € 0,01 de battery sheet en het 4-jarig serviceplan kreeg.
Musta schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:52:
Heeft er iemand al krassen op de bovenkant van z'n vaio? Of krast het materiaal gewoon zo snel? Na paar dagen gebruik zitten er al krassen op na zorgvuldig ermee omgaan en het is een non touch model
Hmm, geen last van. Ik heb hem nu ~twee weken en hij is nog helemaal krasvrij. Nou heb ik 'm nog maar een aantal keren in mijn tas gehad - wel zonder sleeve.

[ Voor 38% gewijzigd door Razr op 14-10-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

devlam schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:50:
[...]
....
En wat betreft bezels. De bezels zullen op zij vroegst leverbaar in december t.b.v. reparatie.
Maar zijn dat dan gemodificeerde bezels of dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Hier een nieuwe binnen, maar ondanks dat het touchpad beter is blijf ik er bij dat het niet is zoals het moet. De knoppen van het touchpad werken alleen met een ondergrond (bureau/tafel). Met de laptop op schoot of in 1 hand werken de knoppen alleen als je ergens in het midden drukt en niet aan de randen. Blijkbaar maak ik hier meer gebruik van dan anderen, want de klacht zie ik hier weinig terug. Maar eens goed over nadenken of ik hier aan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
rensariens schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:44:
Hier een nieuwe binnen, maar ondanks dat het touchpad beter is blijf ik er bij dat het niet is zoals het moet. De knoppen van het touchpad werken alleen met een ondergrond (bureau/tafel). Met de laptop op schoot of in 1 hand werken de knoppen alleen als je ergens in het midden drukt en niet aan de randen. Blijkbaar maak ik hier meer gebruik van dan anderen, want de klacht zie ik hier weinig terug. Maar eens goed over nadenken of ik hier aan kan wennen.
Dit had ik een paar dagen terug ook. Maar dat was wel een uitzonderding. Als ik de laptop op schoot heb werkt het prima, en op het bureau natuurlijk ook. Die ene keer dat ik er last van had was toen ik de laptop liet balanceren op de armsteun in de auto. De flex van de behuizing zorgt er dan voor dat je knoppen niet echt kunt inklikken oid (je duwt gewoon de hele behuizing naar beneden). Voor de linkermuisknop tap ik sowieso, alleen voor de rechter kan het lastig zijn in sommige posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

rensariens schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:44:
Zijn meerdere mensen die het gemeld hebben, inclusief ik. Na een paar dagen werkte het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
Philflow schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Zijn meerdere mensen die het gemeld hebben, inclusief ik. Na een paar dagen werkte het een stuk beter.
Omdat je de knop minder bent gaan gebruiken? Het is wat Razr zegt: een hardware/ontwerp probleem. Door de flex buigt het mee en werkt het niet. Lijkt me sterk dat dit probleem minder wordt. Ik zit regelmatig op de grond met de laptop (datacenter o.a.) en dan rust de laptop op schoot aan de zijkanten. Geen steun bij touchpad.

[ Voor 14% gewijzigd door r.elu op 14-10-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

Onderliggende knop kan wellicht wat soepeler worden. Ik hoop het, krijg hem deze week binnen en heb absoluut geen zin in al die onzin :X Anders is het voorlopig de laatste Sony.

[ Voor 54% gewijzigd door JT op 14-10-2013 13:14 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik overweeg deze prachtige ultrabook aan te schaffen, maar ik heb nog weinig gelezen over de warmte productie. Hoe is het daarmee gesteld?

Ik heb in een enkele userreview gelezen dat gebruik op schoot minder prettig is doordat hij vrij warm wordt aan de onderkant. Ook de opstaande schermrand zou in je schoot 'prikken'. Iemand die hier wat meer over kan zeggen? Verandert dit indien je de extra batterij erop klikt? Is er wellicht iemand die een paar duidelijke foto's kan schieten van die extra batterij? online zijn weinig scherpe foto's beschikbaar.

En tot slot is er nu al definitieve duidelijkheid rondom de wifi problemen (dwz wel of geen hardware issue)?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb een Vaio Z met zo eenzelfde constructie die zou prikken op je schoot. Maar mijn Z, die 100 gram zwaarder is, geeft mij niet echt overlast eigenlijk...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

rensariens schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:02:
[...]
Omdat je de knop minder bent gaan gebruiken?
lol. Nee omdat de knop moest worden 'ingewerkt'.
Magnolia schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:35:
Ik overweeg deze prachtige ultrabook aan te schaffen, maar ik heb nog weinig gelezen over de warmte productie. Hoe is het daarmee gesteld?
Niks bijzonders. Overigens worden dit soort dingen gemeten in reviews van bijv. Notebookcheck.

[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 14-10-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online

Ik heb in een enkele userreview gelezen dat gebruik op schoot minder prettig is doordat hij vrij warm wordt aan de onderkant. Ook de opstaande schermrand zou in je schoot 'prikken'. Iemand die hier wat meer over kan zeggen? Verandert dit indien je de extra batterij erop klikt? Is er wellicht iemand die een paar duidelijke foto's kan schieten van die extra batterij? online zijn weinig scherpe foto's beschikbaar.

En tot slot is er nu al definitieve duidelijkheid rondom de wifi problemen (dwz wel of geen hardware issue)?
Van de warmte productie heb ik helemaal geen last. Je kunt in het controlpaneel van Sony zelf (tool genaamd 'Vaio control center') een 'silent' ventilator profiel inschakelen en dat werkt erg goed. Bij wat browsen en simpel werk hoor je hem niet tot nauwlijks. Hij wordt dan dus ook helemaal niet warm.

Soms heb wat dingen aanstaan met VMware en dan hoor je de ventilator wel (zeg ~30%) en dat is ook nog goed te doen. Dan wordt hij natuurlijk ook wel wat warmer.

De batterysheet zorgt ervoor dat de achterkant een stukje hoger komt te staan, deze sheet is dan ook wat op je schoot leunt ipv de 'prikkende' schermrand. Ik zal even wat foto's maken.

Edit: klik voor de foto's met en zonder sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Mijn oordeel over de laptop tot zover:
- warmte productie valt over het algemeen reuze mee. Amper tot geen last. Als hij warmer wordt (bij intensieve taken), is dit nog goed te doen.
- Geluid productie, bij mij muisstil. Heb niets veranderd aan instellingen (en dus ook niet op silent gezet). Toch heb ik er gelukkig amper last van. Enkel bij intensieve taken maakt ie wat geluid, maar zeker niet storend voor mij.
- Super licht, mooi scherm etc. Dit is allemaal in orde (zeg maar gerust bizar licht).
- Toetsenbord typt perfect, verlichting is ook erg goed (voor mij iig).
- Touchpad is erg wennen. Zodra je weet hoe hij het beste reageert is het erg handig. Gebruik in het begin vooral ook geen muis zodat je het snel leert. Linkerknop is idd wat moeilijk te benaderen in het begin. Naar verloop van tijd ging dit vanzelf beter. Eigenlijk totaal geen last ervan meer.

Nadelen:
- ongelooflijk vingerafdruk- gevoelig. Naast de touchpad (zowel links en rechts), zijn 2 plekken die magneten zijn voor vingerafdrukken.
- Voelt fragiel soms. De flex lijkt zijn werk goed te doen- en tuurlijk zal het vast erg stevig zijn. Soms voelt het echter alsof je een laptop van glas heb die elk moment een barst of scheur kan krijgen.
- Ik heb lichte krasjes op de cover (bij de vaio logo). Dit terwijl er niets bijzonders met de laptop is gebeurt, altijd in cover etc.

Toch is het met bovenstaande 'nadelen' allemaal goed te doen. Er is echter 1 ding wat mij wel zorgen baat, wat ik al eerder postte:
- Automatisch helderheid leid nog steeds zijn eigen leven. Zowel bij vaio control opties, als intel grafische opties (accu), uitgezet. Zijn er mensen die nog andere tips hebben die zouden moeten werken?
Vreemde is, dat na enkele keren herstarten alles prima werkt. Maar zodra de laptop enkele keren uit slaapstand komt werkt het simpelweg niet meer.

Is er iemand die bovengenoemde issue heeft verholpen door iets anders te ondernemen? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Warmte productie: zie post hierboven.
Prikken: geen last van (ben ook een bikkel.. 8) )
Wifi: inmiddels, na alle updates, geen last meer van. Voor mij gevoel kan het iets sneller, maar het is goed genoeg voor alle taken die ik uitvoer. Hoeft iig geen struikelblok meer te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Zoals net eerder gezegd, ik helaas ook. Hoe het komt..geen id. Het is wel erg snel.. hopelijk wordt het niet meer dan dit. Lijkt erop dat de cover niet erg krasbestendig is (ook non-touch model)
Musta schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Ik heb mij vanavond maar eens druk gemaakt om een oplossing te zoeken voor het verkeerd weergeven van de batterijstatus binnen windows en met succes!

Mochten er mensen zijn met een verkeerde weergave van de batterij status:

Ga naar je services.msc en start daar je "Vaio Power Management". Ik weet niet wat er nog meer achter hangt, dus bij automatisch weet ik niet wat er nog meer gaat gebeuren standaard..

Maar na het starten heb ik weer meteen een status van de batterij onderin mijn scherm..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wat bedoel je met verkeerde weergave van batterij status?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
GKW schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Maar zijn dat dan gemodificeerde bezels of dezelfde?
Dat werd er niet bij vermeld. December was zowiezo te lange wachttijd. Afgelopen vrijdag is hij eindelijk thuis opgehaald, zit nu te wachten op mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
CasGas schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:11:
Ik heb mij vanavond maar eens druk gemaakt om een oplossing te zoeken voor het verkeerd weergeven van de batterijstatus binnen windows en met succes!

Mochten er mensen zijn met een verkeerde weergave van de batterij status:

Ga naar je services.msc en start daar je "Vaio Power Management". Ik weet niet wat er nog meer achter hangt, dus bij automatisch weet ik niet wat er nog meer gaat gebeuren standaard..

Maar na het starten heb ik weer meteen een status van de batterij onderin mijn scherm..
Heb geen id wat je hierboven bedoelt? Maar ik weet wel dat de batterij status nogal altijd een vreemd geschatte resterend tijd weergeeft. Zo heb ik nu op 57% 12 uur(!?) nog te gaan. Uiteraard wordt dit weergegeven en aangepast op basis van je gebruik.. maar het verspringt wel erg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

BtM909 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:12:
Wat bedoel je met verkeerde weergave van batterij status?
Ik had bijvoorbeeld dat die 2 uur lang maar 54% weergaf, terwijl de batterij al verder leeg was. Dit werd dus niet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:11
Razr schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Van de warmte productie heb ik helemaal geen last. Je kunt in het controlpaneel van Sony zelf (tool genaamd 'Vaio control center') een 'silent' ventilator profiel inschakelen en dat werkt erg goed. Bij wat browsen en simpel werk hoor je hem niet tot nauwlijks. Hij wordt dan dus ook helemaal niet warm.

Soms heb wat dingen aanstaan met VMware en dan hoor je de ventilator wel (zeg ~30%) en dat is ook nog goed te doen. Dan wordt hij natuurlijk ook wel wat warmer.

De batterysheet zorgt ervoor dat de achterkant een stukje hoger komt te staan, deze sheet is dan ook wat op je schoot leunt ipv de 'prikkende' schermrand. Ik zal even wat foto's maken.

Edit: klik voor de foto's met en zonder sheet.
Thnx voor de foto's! Moet zeggen dat het me wel tegenvalt, had verwacht dat die battery sheet er echt strak tegen aanzat, waardoor het esthetisch niet veel verschil zou maken. Maar hij lijkt nu meer op een soort standaard waarop de laptop rust. Die ruimte tussen de laptop en de sheet kan dus niet kleiner? (dwz echt 'erin' klikken).

En over mn verdere vragen; zelfs bij intensieve taken kun je hem nog steeds goed op schoot houden (zonder de sheet that is). Mn huidige macbook pro uit 2011 wordt echt loei heet aan de onderkant (Intel Core i5 2410M). Erg vervelend als je een tijdje op de bank wilt werken. Moet er dan iets tussen leggen om verder te werken. Mn nieuwe laptop moet dat absoluut niet hebben. :)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Magnolia schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:16:
Thnx voor de foto's! Moet zeggen dat het me wel tegenvalt, had verwacht dat die battery sheet er echt strak tegen aanzat, waardoor het esthetisch niet veel verschil zou maken. Maar hij lijkt nu meer op een soort standaard waarop de laptop rust. Die ruimte tussen de laptop en de sheet kan dus niet kleiner? (dwz echt 'erin' klikken).

En over mn verdere vragen; zelfs bij intensieve taken kun je hem nog steeds goed op schoot houden (zonder de sheet that is). Mn huidige macbook pro uit 2011 wordt echt loei heet aan de onderkant (Intel Core i5 2410M). Erg vervelend als je een tijdje op de bank wilt werken. Moet er dan iets tussen leggen om verder te werken. Mn nieuwe laptop moet dat absoluut niet hebben. :)
Nee je kunt de sheet er niet verder inklikken dan op de foto's. Op een bureau is het wel fijn juist - hij komt wat hoger/schuiner te staan. Op schoot is het misschien juist minder fijn. Het zorgt er wel voor dat een warme onderkant niet op je schoot rust aangezien er wat 'ventilatieruimte' tussen de onderkant en de sheet zit :P

Ik heb nog geen erg intensieve taken gehad terwijl ik de laptop langere tijd op mijn schoot had, wellicht dat iemand anders daar meer ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Mijn Vaio Pro heb ik gisteren weer ontvangen (woensdag daarvoor opgehaald voor reparatie). De schermrand zit nu goed vast, ik ben dus dik tevreden over de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:49
thobe schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:17:
Mijn Vaio Pro heb ik gisteren weer ontvangen (woensdag daarvoor opgehaald voor reparatie). De schermrand zit nu goed vast, ik ben dus dik tevreden over de reparatie!
Heb je extra service er bij afgesloten dan?
Hoorde laatst iemand zeggen dat standaard de service bij Sony echt top is.
En dan je wellicht met extra garantie wel beter geholpen wordt.

Weet ook niet of anderen hier ervaring mee hebben?

Mijn SVP komt rond de 23ste binnen en blijkbaar zou je later ook nog extra garantie erbij kunnen aanschaffen. Alleen is dat aan te raden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De verlengde garantie is alleen een upgrade in garantieperiode, niet kwaliteit/snelheid hebben ze me toen van Sony verteld.

Ik krijg deze week mijn Pro, ik ben een beetje zenuwachtig of ik ook alle problemen met wifi, fan geluid, screenbezel en in mindere mate het touchpad ga meemaken :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Ik heb gewoon de standaardgarantie.

Wat misschien meespeelde is dat de rand niet helemaal los zat, maar dat hij meer los begon te zitten op één plek. Dus een paar drupjes lijm waren al voldoende.
stimpyrulez schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

Heb je extra service er bij afgesloten dan?
Hoorde laatst iemand zeggen dat standaard de service bij Sony echt top is.
En dan je wellicht met extra garantie wel beter geholpen wordt.

Weet ook niet of anderen hier ervaring mee hebben?

Mijn SVP komt rond de 23ste binnen en blijkbaar zou je later ook nog extra garantie erbij kunnen aanschaffen. Alleen is dat aan te raden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
blmp schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:32:
@Frisian1206
Denk dat dit eerder te maken heeft met Intel Smart Connect. Die maakt je laptop standaard om de zoveel tijd wakker om mail en dergelijke binnen te halen. Is uit te zetten in Vaio Control Center, tab Power and Battery en daar 'Intel Smart Connect Technology' uitzetten.
Heb het hier uitgezet, maar de volgende ochtend battery van 100% naar 65%. Zal eens kijken of dit elke keer zo is. Is overigens in sleep stand. Later deze week gooi ik er ubuntu/mint op, kijken of het daarmee ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
De mijne vanochtend terug gekregen van reparatie. Ze hebben het toetsenbord vervangen, dus die werkt weer helemaal top. Alleen nu sluit het beeldscherm niet meer goed aan als je hem dicht doet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
Heb hier nog wat zitten testen met wifi. Laatste drivers werken goed, totdat ik de bluetooth muis gebruik. Is de boel plots traag ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
Dan nog een probleem:

Ik heb de SVP gekocht met extra battery sheet. Ik ben van mening dat het gezond is om een batterij niet helemaal leeg te trekken. Daarom zet Windows m'n laptop bij alleen de primaire batterij op slaapstand. Echter heb ik vandaag voor het eerst de extra battery sheet gebruikt en tot mijn verbazing wordt die tot 0% leeg getrokken alvorens de primaire batterij ingeschakeld wordt. Dit lijkt mij voor langdurig gebruik schadelijk voor de levensduur van m'n battery sheet.

Kan ik ergens in Windows 8 of bij Sony instellen dat met nog 10% battery sheet overgegaan wordt op de primaire accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
In het Vaio Control center kan je instellen dat maar 50% of 80% van de batterij capaciteit gebruikt wordt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
Oilman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:45:
In het Vaio Control center kan je instellen dat maar 50% of 80% van de batterij capaciteit gebruikt wordt,
In het Vaio Control center kan je inderdaad met deze twee maximale acculadingen instellen, maar naar mijn weten niet een minimum capaciteit waarmee overgegaan wordt op een andere accu. En dat was nou juist mijn vraag :) Overigens is die 50%/80% ook een erg handige functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
  • Laatst online: 11-11-2023
Gewoon de sheet lostrekken van de laptop, als ie nog 10% over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
Opa TRP schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:01:
Gewoon de sheet lostrekken van de laptop, als ie nog 10% over heeft?
Die analoge methode is natuurlijk altijd oplossing Z, maar dan slingert de sheet weer ergens rond, en je moet er actief aan denken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Windows daar geen functie voor heeft ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor zover ik weet kunnen de hedendaagse accu's prima tegen het geheel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
Frisian1206 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:47:
[...]

In het Vaio Control center kan je inderdaad met deze twee maximale acculadingen instellen, maar naar mijn weten niet een minimum capaciteit waarmee overgegaan wordt op een andere accu. En dat was nou juist mijn vraag :) Overigens is die 50%/80% ook een erg handige functie
Ik ging er vanuit dat bij die 50%/80% niet alleen de accu net iets minder ver opgeladen wordt (qua maximale spanning/capaciteit), maar dat de boel ook eerder afgekoppeld wordt bij een lage spanning (weinig capaciteit over). Het ver ontladen van de accu is namelijk net zo slecht als de accu tot zijn maximum opladen.

Mocht ik er naast zitten en de implementatie van Sony 'm enkel zit in het beperken van het opladen dan heb je met de sheet accu het voordeel dat je die later altijd nog kan vervangen in tegen stelling tot de interne accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
Overigens zijn jullie het met mij eens als ik zeg dat de kwaliteit van het touchpad beneden pijl is? Ook softwarematig. Met name wanneer je een kleine afstand wilt overbruggen met de trackpad is de snelheid idioot laag terwijl wanneer je iets sneller beweegt je binnen no time van linksonder naar rechtsboven in je scherm bent gekomen. Ik had hiervoor een MacBook Air met een superieur touchpad, precies wat ik zocht. Is er een manier om dergelijke variabelen zoals versnellingscurve te veranderen binnen Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Frisian1206 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:39:
Dan nog een probleem:

Ik heb de SVP gekocht met extra battery sheet. Ik ben van mening dat het gezond is om een batterij niet helemaal leeg te trekken. Daarom zet Windows m'n laptop bij alleen de primaire batterij op slaapstand. Echter heb ik vandaag voor het eerst de extra battery sheet gebruikt en tot mijn verbazing wordt die tot 0% leeg getrokken alvorens de primaire batterij ingeschakeld wordt. Dit lijkt mij voor langdurig gebruik schadelijk voor de levensduur van m'n battery sheet.

Kan ik ergens in Windows 8 of bij Sony instellen dat met nog 10% battery sheet overgegaan wordt op de primaire accu?
Weird, de sheet onder mijn Vaio Z wordt niet meer gebruikt als de stroom op 7% komt...
unglaublich schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:07:
Overigens zijn jullie het met mij eens als ik zeg dat de kwaliteit van het touchpad beneden pijl is? Ook softwarematig. Met name wanneer je een kleine afstand wilt overbruggen met de trackpad is de snelheid idioot laag terwijl wanneer je iets sneller beweegt je binnen no time van linksonder naar rechtsboven in je scherm bent gekomen. Ik had hiervoor een MacBook Air met een superieur touchpad, precies wat ik zocht. Is er een manier om dergelijke variabelen zoals versnellingscurve te veranderen binnen Windows?
Jazeker, je kan gewoon in Windows de "versnelling" instellen naast de gewone snelheid. Ik denk dat de versnelling heel hoog staat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Ik ben tot nu toe trouwens erg tevreden met de update naar Windows 8.1: het systeem lijkt sneller en er is veel meer vrije ruimte beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
Das dan mooi. Mijn update eindigt in een volledig zwart scherm met alleen nog de cursor zichtbaar. Mooi lelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Laatst online: 16:20
Enige probleem dat ik ondervond was dat de schaling niet helemaal goed meer was, dit heb ik aangepast via instellingen -> pc-instellingen wijzigen en dan onder beeldscherm. Kun je zowel resolutie als schaling aanpassen.
Ik gebruik Chrome, die kun je het beste in Windows 8-modus uitvoeren om niet tegen een pixelig venster aan te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
Na een paar keer hopeloos rebooten met steeds opnieuw zwart scherm heeft windows kennelijk zelf bedacht dat mijn svp 8.1 simpelweg niet lust: hij zette hem opeens automatisch terug naar 8.0 zonder verlies van data (tenminste, zo lijkt het). Ik moet zeggen, Microsoft heeft toch wel wat geleerd de afgelopen jaren: ze kunnen nu hun eigen softwaretroep opsporen en houden er van tevoren al rekening mee dat zaken de mist in gaan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
AFT0570 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:44:
Enige probleem dat ik ondervond was dat de schaling niet helemaal goed meer was, dit heb ik aangepast via instellingen -> pc-instellingen wijzigen en dan onder beeldscherm. Kun je zowel resolutie als schaling aanpassen.
Klopt, dat heb ik ook gelijk gedaan. Ook erg fijn is de lees-modus in IE11.
Overigens, na een uurtje gebruik kreeg ik een melding dat mijn WiFi drivers verouderd waren. Ik gebruik nu de nieuwste Intel drivers, voor 8.1, en dat gaat tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

8.1 draait netjes op de SVP13, geupdate via de Store (3,6GB). Alleen werken de brightness + FN knoppen niet meer correct lol, als je ze omlaag zet gaat die na 2 sec weer naar max. Wanneer je bij de power plan van Windows deze omlaag zet blijft die wel hierop :s

Verder ziet het er weer netjes uit allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Salmon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:29:
8.1 draait netjes op de SVP13, geupdate via de Store (3,6GB). Alleen werken de brightness + FN knoppen niet meer correct lol, als je ze omlaag zet gaat die na 2 sec weer naar max. Wanneer je bij de power plan van Windows deze omlaag zet blijft die wel hierop :s

Heb je al gecontroleerd of je de laatste Sony software en drivers hebt? Ook misschien alle Intel drivers (chipset/video?) even checken. Hier werkt het namelijk allemaal prima met Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 22:05

Qws

Salmon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:29:

Precies mijn probleem, wou het ook posten.

Vaio Pro 13 (Intel i7/8GB/128GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Alle voorgaande: toevallig wel bios R1040V7 (07/10/2013) geïnstalleerd? Schijnt volgens de Amerikaanse Sony website een vereiste te zijn voordat je Windows 8.1 installeert. Daarnaast heb ik handmatig de laatste Intel HD graphics drivers geïnstalleerd (van Intel website). Dus wellicht dat dat verschilt?
Heb overigens geen backlight problemen.

[ Voor 35% gewijzigd door blmp op 17-10-2013 19:20 . Reden: kleine edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Er is weer een nieuwe wifi driver beschikbaar voor diegene die Windows 8.1 hebben geinstalleerd. Het versienummer is 16.5.3, hij is hier te vinden. Ik hoop dat deze wat verbeterd aan de overdrachtssnelheid :) Ik zal mijn bevindingen nog even laten weten.

Edit: Hij lijkt sneller te zijn :9 !

[ Voor 15% gewijzigd door Razr op 17-10-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Razr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:07:
Er is weer een nieuwe wifi driver beschikbaar voor diegene die Windows 8.1 hebben geinstalleerd. Het versienummer is 16.5.3, hij is hier te vinden. Ik hoop dat deze wat verbeterd aan de overdrachtssnelheid :) Ik zal mijn bevindingen nog even laten weten.
Ik heb hem geïnstalleerd en waar ik voor de installatie (met meerdere tests) 40 Mb/s haalde haal ik nu tegen de 60 Mb/s, ook herhaaldelijk getest. Dus ik ben zeer content. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
blmp schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:16:
Alle voorgaande: toevallig wel bios R1040V7 (07/10/2013) geïnstalleerd? Schijnt volgens de Amerikaanse Sony website een vereiste te zijn voordat je Windows 8.1 installeert. Daarnaast heb ik handmatig de laatste Intel HD graphics drivers geïnstalleerd (van Intel website). Dus wellicht dat dat verschilt?
Heb overigens geen backlight problemen.
Hmmz die bios had ik nog niet, nu dus wel (nooit in VAIO update gezien). Wat is de laatste HD graphics driver? Ik kwam op deze uit: Win64_153117.exe Version:15.31.17.64.3257, maar die geeft een foutmelding bij de uitvoering op mijn SVP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Opa TRP schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:31:
[...]

Hmmz die bios had ik nog niet, nu dus wel (nooit in VAIO update gezien). Wat is de laatste HD graphics driver? Ik kwam op deze uit: Win64_153117.exe Version:15.31.17.64.3257, maar die geeft een foutmelding bij de uitvoering op mijn SVP...
Hier heb ik 10.18.10.3316. Probeer anders eens die tool van de Intel site die automatisch checkt of je up to date bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Opa TRP schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:31:
[...]

Je moet dan eerst even de Sony 'Intel HD Graphics' driver verwijderen, rebooten en vervolgens kun je de Intel variant installeren. Zo ging het hier in ieder geval wel.

edit:nieuwste intel driver krijg je door je Intel driver te uninstallen en Windows 8.1 zelf te laten installeren. Dan krijg je build 3316.

[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 18-10-2013 01:03 . Reden: viel me op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Kan je de laptop al updaten via de app store zelf dan? Naar 8.1 dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Ja
CasGas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:25:
Kan je de laptop al updaten via de app store zelf dan? Naar 8.1 dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Kapitein187 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:21:
[...]

Ik heb hem geïnstalleerd en waar ik voor de installatie (met meerdere tests) 40 Mb/s haalde haal ik nu tegen de 60 Mb/s, ook herhaaldelijk getest. Dus ik ben zeer content. _/-\o_
Thx voor de tip Razr! Ook ik merk dat wifi een stuk beter is nu. Daarnaast is met windows 8.1 (eindelijk) ook voor mij iiig, het probleem met de automatisch helderheid ook opgelost. Deze past zich nu niet meer zomaar aan. Alles is ook een stukkie groter..leest toch wel wat fijner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Heeft iemand enig id hoe je in de metro interface, dezelfde achtergrond krijgt als je bureaublad (zoals besproken in de review)? (...geen id waarom ik het niet vind. -_-'')

Heb het al gevonden:

Rechtermuisknop op de taakbalk (bureublad) - eigenschappen - Navigatie - Dan bij startscherm; mijn bureaublad achtergrond op startscherm weergeven.

[ Voor 48% gewijzigd door ri0ta op 18-10-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Als je in de desktop omgeving zit klik je met de rechtermuisknop op je taakbalk > eigenschappen. Dan ga je naar het tabblad navigatie. Daar zie je een optie 'Show my desktop background on Start' in het Nederlands zou het wel iets vergelijkbaars zijn :P. Dat zou het moeten doen.

edit: Je kan ook in de metro interface de charms bar oproepen, daar op settings klikken en dan naar personalize gaan. Ook daar kun je je desktop achtergrond kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Razr op 18-10-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Kwam het net toevallig tegen, thx anyway! Wat merken jullie verder (in positieve noch negatieve zin) van de update naar 8.1?
Razr schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:00:
Als je in de desktop omgeving zit klik je met de rechtermuisknop op je taakbalk > eigenschappen. Dan ga je naar het tabblad navigatie. Daar zie je een optie 'Show my desktop background on Start' in het Nederlands zou het wel iets vergelijkbaars zijn :P. Dat zou het moeten doen.

edit: Je kan ook in de metro interface de charms bar oproepen, daar op settings klikken en dan naar personalize gaan. Ook daar kun je je desktop achtergrond kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb het gevoel dat Windows 8.1 minder energiezuinig is. Maar zal nog eens beter moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Ik zie dat op de Amerikaase support site van Sony er al veel meer updates zijn specifiek voor 8.1..
Ben benieuwd of ik die gewoon kan installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Kapitein187 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:55:
Ik zie dat op de Amerikaase support site van Sony er al veel meer updates zijn specifiek voor 8.1..
Ben benieuwd of ik die gewoon kan installeren..
Als jij gewoon Windows 8.1 hebt geinstalleerd lijkt me dat geen probleem. Mits je natuurlijk wel drivers download voor het juiste type laptop/hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Hmm, bij mij blijft na de upgrade en de laatste US drivers het scherm enkel op max. helderheid. Wellicht toch beter geweest om te wachten tot de drivers officieel beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Razr schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:15:
[...]

Als jij gewoon Windows 8.1 hebt geinstalleerd lijkt me dat geen probleem. Mits je natuurlijk wel drivers download voor het juiste type laptop/hardware.
Ik weet niet wat de Amerikaanse tegenhanger is van de SVP1321C5E..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
Ik had daarvoor de SVP1321CPXB genomen, dat had hier zoals gepost geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa TRP
blmp schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:57:
[...]
Je moet dan eerst even de Sony 'Intel HD Graphics' driver verwijderen, rebooten en vervolgens kun je de Intel variant installeren. Zo ging het hier in ieder geval wel.

edit:nieuwste intel driver krijg je door je Intel driver te uninstallen en Windows 8.1 zelf te laten installeren. Dan krijg je build 3316.
[frust modus]Helaas pindakaas. Alle combi's geprobeerd qua wel en niet graphics drivers updaten en installeren (inmiddels 6x 8.1 geprobeerd erop te zetten...) maar ik blijf na de update elke keer weer hangen op een zwart scherm met cursor. Knap waardeloos! Beetje googelen leert me dat dit zwarte scherm-probleem in de betafase van 8.1 ook bij wat andere mensen is voorgekomen, had ook met de intel drivers te maken. [/frust modus]

De opbrengst van een halve dag aanklooien: een nieuwere bios versie, een nieuwere graphics driver, en een flinke rats schijfruimte eraf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb helemaal geen problemen met Windows 8.1 (gewoon via Windows Store)
Heb de nieuwe BIOS geinstalleerd, nieuwe Wifi en graphics, rechtstreeks van Intel, niet via Sony dus.
Het werkt perfect.

Enige wat me opgevallen is dat sinds de nieuwe BIOS update de fan iets actiever is (zelfs in stille modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geen problemen, moet alleen nog even voor mezelf bepalen wat de beste scaling is. Sommige zaken zijn nu wel erg pixellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:58:
Ook geen problemen, moet alleen nog even voor mezelf bepalen wat de beste scaling is. Sommige zaken zijn nu wel erg pixellig.
Ja, da's het lastige, ik had alles graag zoals het in Windows 8 was, heb er zo'n 20min mee moeten klooien.

Ik heb dus alles op Smaller - 100% staan, en dan in Metro ook naar Display settings gaan en daar ook de items op smaller zetten ipv default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1321C5E/updates

Hier staan inmiddels veel nieuwe 8.1 updates

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
Voor de mensen die last hebben van maximale brightness, door de upgrade springt de autobrightness software die niet goed werkt onder 8.1 weer aan. De oplossing is deze uit te zetten onder vaio control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Mijn bestelling staat al heel de dag op:
"Uw bestelling wordt verzonden.
U kunt de voortgang volgen via de website van onze verzendpartner"
Maar heb nog steeds geen mail gehad met de melding dat hij verzonden is / het tracknummer.
Hoop toch wel dat ze hem vandaag nog verzenden.

Iemand die weet van welk land ze verzenden? Of kan dit variëren? Heb op sony.be besteld.
Iemand zei hier eens china maar dat lijkt me sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ ff geduld hebben. Duurde bij mij een paar dagen. (Sony.nl)

Vanuit China volgens mij.
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste