Ja, iedere bestelling wordt afzonderlijk in elkaar gezet met de onderdelen die je hebt besteld. Dit gebeurd in China. Alles hij klaar is wordt hij naar Europa verzonden.
Verwijderd
Klopt dat het een paar dagen duurt voordat je een trackingnummer krijgt. Die van mij kwam uit Shanghai.
Ik heb af en toe na wanneer ik de laptop uit slaapstand haalt dat ik een zwart scherm krijg....en deze blijft zwart. Ik moet de laptop dan uitzetten door de aan- en uit knop ingedrukt te houden.. voor de upgrade naar 8.1 hier geen last van gehad.
Heeft iemand een idee waar dit wellicht aan kan liggen? Heb nog niet de bios geüpdate.. kan het hier wellicht aan liggen?
Heeft iemand een idee waar dit wellicht aan kan liggen? Heb nog niet de bios geüpdate.. kan het hier wellicht aan liggen?
Update je bios en check of al je drivers up to date zijn - zoals iemand hierboven al aangaf zijn er ook een reeks nieuwe drivers beschikbaar gekomen voor Windows 8.1 (via de Sony site). Als het dan nog niet werkt kunnen we verder gaan kijkenri0ta schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:29:
Ik heb af en toe na wanneer ik de laptop uit slaapstand haalt dat ik een zwart scherm krijg....en deze blijft zwart. Ik moet de laptop dan uitzetten door de aan- en uit knop ingedrukt te houden.. voor de upgrade naar 8.1 hier geen last van gehad.
Ik had het ook, na de bios update had ik het niet meer, maar de bios update lost bij mij nog niet de helderheids probleem op die ik na de Windows 8.1 upgrade kreeg.ri0ta schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:29:
Oke ik moet mijn computer terug zetten naar fabrieksinstellingen...alleen aangezien er geen recovery partitie is heb ik geen idee hoe ik dit het beste kan doen nu.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Niemand anders hier met het zwarte scherm/cursor probleem? Het schijnt een wijdverspreid probleem te zijn, bij verschillende laptops. Ik schijn nog geluk te hebben gehad dat ik terug naar 8.0 ben gekomen, sommige anderen zijn met een niet-functionerende laptop ge-eindigd... http://news.softpedia.com...Black-Screen-392346.shtml
Wat is er opeens gebeurd met het scherm na de update naar 8.1?
Lijkt wel of alles opeens groter is geworden binnen Chrome, ik wil mijn ouwe kleine lettertjes terug!!
<edit>
Chrome in windows 8 mode is dus wel goed, maar in desktop mode is die opeens helemaal messed up.. alles groot en niet mooi zeg maar..
Lijkt wel of alles opeens groter is geworden binnen Chrome, ik wil mijn ouwe kleine lettertjes terug!!
<edit>
Chrome in windows 8 mode is dus wel goed, maar in desktop mode is die opeens helemaal messed up.. alles groot en niet mooi zeg maar..
[ Voor 30% gewijzigd door CasGas op 18-10-2013 22:40 ]
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Vreemd. Ben een beetje bang dat wanneer ik alles update ik weer een andere bug ga krijgen. Dit is nog redelijk te overzien, alleen natuurlijk ook niet erg prettig. Zal zo toch even kijken of ik de boel ga updaten.Qws schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:40:
[...]
Ik had het ook, na de bios update had ik het niet meer, maar de bios update lost bij mij nog niet de helderheids probleem op die ik na de Windows 8.1 upgrade kreeg.
Heb je wel bij vaio control center - en bij intel settings alles uitgezet wat invloed kan hebben op de helderheid van het scherm?
[ Voor 11% gewijzigd door ri0ta op 18-10-2013 22:30 ]
Iemand die weet hoe ik een clean install kan doen? Aangezien ik geen windows 8 versie los heb maar alleen de meegeleverde versie heb...
Check: done. Alles geinstalleerd van de sony site. Nu wou ik ook even checken of ik via de site van intel nog bepaalde zaken kan updaten.... maar al mijn drivers zijn nu allemaal onbekendRazr schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:39:
[...]
Update je bios en check of al je drivers up to date zijn - zoals iemand hierboven al aangaf zijn er ook een reeks nieuwe drivers beschikbaar gekomen voor Windows 8.1 (via de Sony site). Als het dan nog niet werkt kunnen we verder gaan kijken
''This device is unknown or unsupported. Please contact the manufacturer for possible updates. More information''
Komt dit wellicht door de upgrade naar 8.1?
Ik zie inmiddels dat de intel site pagina voor drivers update down is......wellicht heeft dat er iets te maken. BTW: zit nu toch serieus met de issue dat wanneer mijn laptop vergrendelt is, en na enkele minuten het scherm uitgaat, deze niet meer aangaat. Enige manier is via powerknop laptop in zn geheel uit te zetten en opnieuw te starten. K...
Edit: Meerdere gebruikers hebben hier ook last van; zie http://forum.notebookrevi...nge-svp13-2013-a-209.html
[ Voor 26% gewijzigd door ri0ta op 19-10-2013 00:45 ]
Alle apps op mijn desktop zijn nu opeens "vager" geworden en de resolutie klopt niet meer, iemand die weet wat er aan de hand is na die update?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Hmm vager heb ik niet gemerkt. Wel dat menu's en tekst allemaal wat groter geworden zijn, maar dit ligt aan de nieuwe vorm van DPI-scaling, die sinds 8.1 beschikbaar is. Zo worden menu's en teksten groter weergegeven op kleinere beeldschermen (met hoge resolutie). Gebruik zelf gewoon 100% DPI overigens.CasGas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:39:
Alle apps op mijn desktop zijn nu opeens "vager" geworden en de resolutie klopt niet meer, iemand die weet wat er aan de hand is na die update?
Andere opties:
- Nieuwste Intel graphics driver installeren
- DPI instelling checken (staat standaard op 125%, misschien te groot voor de nieuwe DPI scaling?)
[ Voor 2% gewijzigd door blmp op 19-10-2013 00:42 . Reden: wat aangepast ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ik heb mijn vaio ook geupgrade naar 8.1 en heb nu al last van allerlei problemen. Ik heb nu inmiddels ook alle nieuwe vaio updates uitgevoerd.
Mijn probleem is als volgt, telkens als mijn laptop scherm uitgaat of ik de scherm sluit en open, word ik begroet door een zwart scherm, wat ik ook doe het scherm blijft zwart en mijn enige optie is dan een hard reset.
Daarnaast blijkt mijn windows versie het te hebben opgegeven aangezien hij mij steeds vraagt om hem te activeren, intussen kan ik geen apps gebruiken of persoonlijke instellingen wijzigen. Het probleem is dat ik geen windows product key heb en dit eigenlijk gewoon automatisch moet gebeuren, ik heb al gereboot, systeemherstel gedaan etc.
Naast deze problemen, is mijn wifi weer gek aan het doen en heb ik weer last van een luidruchtige fan. Ik denkend dat windows 8.1 mijn problemen met windows 8 zouden oplossen...
Mijn probleem is als volgt, telkens als mijn laptop scherm uitgaat of ik de scherm sluit en open, word ik begroet door een zwart scherm, wat ik ook doe het scherm blijft zwart en mijn enige optie is dan een hard reset.
Daarnaast blijkt mijn windows versie het te hebben opgegeven aangezien hij mij steeds vraagt om hem te activeren, intussen kan ik geen apps gebruiken of persoonlijke instellingen wijzigen. Het probleem is dat ik geen windows product key heb en dit eigenlijk gewoon automatisch moet gebeuren, ik heb al gereboot, systeemherstel gedaan etc.
Naast deze problemen, is mijn wifi weer gek aan het doen en heb ik weer last van een luidruchtige fan. Ik denkend dat windows 8.1 mijn problemen met windows 8 zouden oplossen...
Lees de laatste 2 pagina's door. Bijna al je problemen hebben al oplossingen vermeld staan. Activatie betekent dat je 30 dagen de tijd hebt. Geef een belletje naar Sony en zeg dat je een nieuwe OEM key nodig hebt.nilamo schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:52:
Ik heb mijn vaio ook geupgrade naar 8.1 en heb nu al last van allerlei problemen. Ik heb nu inmiddels ook alle nieuwe vaio updates uitgevoerd.
Ik zie geen oplossingen voor het zwart scherm probleem. De activatie snap ik niet, windows 8 hoort gewoon automatisch geactiveerd te zijn, waarom zou ik nu ineens een nieuwe OEM key nodig hebben.Chrotenise schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:57:
[...]
Lees de laatste 2 pagina's door. Bijna al je problemen hebben al oplossingen vermeld staan. Activatie betekent dat je 30 dagen de tijd hebt. Geef een belletje naar Sony en zeg dat je een nieuwe OEM key nodig hebt.
Heb je de laatste wifi driver geinstalleerd via Intel? Het klinkt alsof je verbinding niet goed is als Windows niet wilt activeren? Als je je apps niet kunt gebruiken en geen persoonlijke instellingen kunt wijzigen lijkt het erop dat je niet met je Microsoft account bent ingelogd, of je laptop/installatie is niet vertrouwd. Voor dat laatste moet je die procedure doen dat je een code naar je mobiel gesms't krijgt welke je weer op je scherm moet invoeren o.i.d. Ik weet even niet hoe je dit kunt triggeren.nilamo schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:10:
[...]
Ik zie geen oplossingen voor het zwart scherm probleem. De activatie snap ik niet, windows 8 hoort gewoon automatisch geactiveerd te zijn, waarom zou ik nu ineens een nieuwe OEM key nodig hebben.
Internet verbinding is wel gewoon goed en ik ben ook met mijn microsoft account ingelogd. Ik heb mijn pc al als vertrouwd ingesteld, ik dacht ook dat het daaraan zou liggen maar zo te zien is dit iets heel anders ik krijg ook foutcode:0xC004F012 met foutbeschrijving: De software licensing-service heeft gerapporteerd dat de benodigde machtiging niet beschikbaar is. Ik heb ook al geprobeerd om met systeemherstel mijn pc te vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op mijn bestanden maar dan zegt hij dat er een paar bestanden ontbreken en dat deze beschikbaar zijn op de herstelmedium van windows.Razr schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:21:
[...]
Heb je de laatste wifi driver geinstalleerd via Intel? Het klinkt alsof je verbinding niet goed is als Windows niet wilt activeren? Als je je apps niet kunt gebruiken en geen persoonlijke instellingen kunt wijzigen lijkt het erop dat je niet met je Microsoft account bent ingelogd, of je laptop/installatie is niet vertrouwd. Voor dat laatste moet je die procedure doen dat je een code naar je mobiel gesms't krijgt welke je weer op je scherm moet invoeren o.i.d. Ik weet even niet hoe je dit kunt triggeren.
Het rare is dat dit zomaar is gebeurd er was niet echt aanleiding voor. Ik was gewoon bezig mijn wallpaper te veranderen toen ik plots de melding kreeg dat ik windows moet activeren.
Hmm.. waar kan je dat ergens aanpassen?blmp schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:38:
[...]
Hmm vager heb ik niet gemerkt. Wel dat menu's en tekst allemaal wat groter geworden zijn, maar dit ligt aan de nieuwe vorm van DPI-scaling, die sinds 8.1 beschikbaar is. Zo worden menu's en teksten groter weergegeven op kleinere beeldschermen (met hoge resolutie). Gebruik zelf gewoon 100% DPI overigens.
Andere opties:
- Nieuwste Intel graphics driver installeren
- DPI instelling checken (staat standaard op 125%, misschien te groot voor de nieuwe DPI scaling?)
Rechtermuisknop op je bureaublad | Screen Resolution | Make Text and other items larger or smaller.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Thanx!
Ik heb ook het zwart scherm probleem na dichtklappen scherm of nadat power saving na een tijdje het scherm uitschakeld, zover ik kan zien heb ik nu alle updates die beschikbaar zijn gedaan ...nilamo schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:10:
[...]
Ik zie geen oplossingen voor het zwart scherm probleem. De activatie snap ik niet, windows 8 hoort gewoon automatisch geactiveerd te zijn, waarom zou ik nu ineens een nieuwe OEM key nodig hebben.
Eindelijk mijn SVP binnen 
So far ben ik er tevreden mee en heb ik er niet echt problemen mee. Het enige wat ik wel echt storend vind is de trackpad, maar dat is hopelijk een kwestie van gewenning...
Nu wil ik er wel graag een frisse Windows installatie op doen, aangezien ik alweer heb gezien hoeveel meuk erop staat. Alleen heb ik geen idee hoe ik aan een juiste ISO kan komen? Ik heb het al geprobeerd op deze manier met de key van mijn SVP maar dat wil niet werken.. Iemand een idee?
Bovendien ben ik er nog niet helemaal over uit of ik Windows 8 nou wel wil houden. 7 werkte voor mij prima en 8 vind ik tot nu toe enigszins frustrerend werken.
So far ben ik er tevreden mee en heb ik er niet echt problemen mee. Het enige wat ik wel echt storend vind is de trackpad, maar dat is hopelijk een kwestie van gewenning...
Nu wil ik er wel graag een frisse Windows installatie op doen, aangezien ik alweer heb gezien hoeveel meuk erop staat. Alleen heb ik geen idee hoe ik aan een juiste ISO kan komen? Ik heb het al geprobeerd op deze manier met de key van mijn SVP maar dat wil niet werken.. Iemand een idee?
Bovendien ben ik er nog niet helemaal over uit of ik Windows 8 nou wel wil houden. 7 werkte voor mij prima en 8 vind ik tot nu toe enigszins frustrerend werken.
Ook ik heb hier zoals eerder geschreven last van. Op http://forum.notebookrevi...nge-svp13-2013-a-210.html zie je een post van iemand na een lang gesprek met een sony medewerker. Conclusie: ze zeggen dat je terug moet naar windows 8 (wat erg lastig blijkt), drivers opnieuw moet installeren, dan naar 8.1 eventueel of wachten tot er een fix is.zappeke schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:45:
[...]
Ik heb ook het zwart scherm probleem na dichtklappen scherm of nadat power saving na een tijdje het scherm uitschakeld, zover ik kan zien heb ik nu alle updates die beschikbaar zijn gedaan ...
Tijdelijk oplossing: slaapstand / standby mode uitzetten, en enkel handmatig doen. Is natuurlijk wel erg jammer.....hopelijk komt er gauw een oplossing. Mocht iemand een fix hebben gevonden, ben ik hier ook erg benieuwd na. Misschien moeten we toch een collectief vormen om zodanig het probleem (en andere naar de update) aan te kaarten om enigszins serieus worden genomen.
Bovendien zijn de meeste hier technisch aardig onderbouwd, en is Sony Nederland vast bekend met Tweakers. Ik baal er erg van dat een dergelijke organisatie zodanig met haar producten EN klanten omgaat.
Vreem probleem zeg, dus eigenlijk hebben ik en andere 'geluk' omdat wij al up to date waren qua drivers en bios alvorens we update naar 8.1 hadden gedaan?
Misschien dat er toch meer wijzigingen in de BIOS update zaten dan dat er in het changelog staat. Zou dat ook de activatie issues verklaren - dat 8.1 de key niet goed uit het bios kan lezen oid? Ik had in ieder geval wel de nieuwste BIOS voordat ik naar 8.1 ging. Misschien dat de andere personen die ook geen problemen hebben met 8.1 kunnen aangeven of dat zij ook al naar de nieuwste BIOS hadden geupdate alvorens ze Windows hadden geupdate?
Misschien dat er toch meer wijzigingen in de BIOS update zaten dan dat er in het changelog staat. Zou dat ook de activatie issues verklaren - dat 8.1 de key niet goed uit het bios kan lezen oid? Ik had in ieder geval wel de nieuwste BIOS voordat ik naar 8.1 ging. Misschien dat de andere personen die ook geen problemen hebben met 8.1 kunnen aangeven of dat zij ook al naar de nieuwste BIOS hadden geupdate alvorens ze Windows hadden geupdate?
Mailtje gehad met leveringsdatum: 23 oktober.
Hoop dat ik geluk heb en er niks mis mee is. Is een format trouwens aan te raden bij Sony toestellen? (zit er veel bloatware op?).
Hoop dat ik geluk heb en er niks mis mee is. Is een format trouwens aan te raden bij Sony toestellen? (zit er veel bloatware op?).
Heb even een kijkje genomen bij alle programma's en daar zag ik wel een aardige lijst (spelletjes, sony movie maker etc. etc.). Ik ben aan 't kijken hoe ik een clean install kan doen maar tot nu toe nog geen succes, heb nog geen manier gevonden om aan een schone iso te komen of iets dergelijks. Als iemand wel weet hoe het kan hoor ik het graag.kryptz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:32:
Mailtje gehad met leveringsdatum: 23 oktober.
Die meuk kun je er ook gewoon afgooien zonder een nieuwe installatie.
Scheelt je weer een hoop tijd en je kan ook nog besluiten om bijvoorbeeld Vaio Update te laten staan
Scheelt je weer een hoop tijd en je kan ook nog besluiten om bijvoorbeeld Vaio Update te laten staan
Het zit misschien ook meer tussen m'n oren dan dat het daadwerkelijk veel uitmaakt maar toch doe ik liever altijd een clean install bij een nieuwe laptop:) Vaio Update e.d. kan je ook gewoon opnieuw installeren uiteraard (via de amerikaanse site). Maar als ik geen installatiemedia kan vinden laat ik het maar zo.GKW schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:57:
Die meuk kun je er ook gewoon afgooien zonder een nieuwe installatie.
De enige manier is volgens mij om de code te achterhalen en dan een nieuwe install te doen vanaf Microsoft.
Er zijn progjes die de huidige code uit je computer kan halen. Deze bijvoorbeeld
Er zijn progjes die de huidige code uit je computer kan halen. Deze bijvoorbeeld
Ja, i know, maar als ik mijn code invoer dan krijg ik deze melding:
"U kunt deze productcode niet gebruiken om de handelsversie van Windows 8 te installeren"
Lijkt erop dat ze denken dat je de key wilt gebruiken om Win8 op een andere computer te installeren.
Wel irritant als ik een keer Linux erop wil installeren, hoe kan ik dan nog ooit terug naar Win8 zonder de recovery media van sony?
"U kunt deze productcode niet gebruiken om de handelsversie van Windows 8 te installeren"
Lijkt erop dat ze denken dat je de key wilt gebruiken om Win8 op een andere computer te installeren.
Wel irritant als ik een keer Linux erop wil installeren, hoe kan ik dan nog ooit terug naar Win8 zonder de recovery media van sony?
Lees ik dat nou goed?
Je krijgt niet zo'n sticker onderaan waar een win 8 key opstaat?
Ik had gewoon de nieuwste bios versie (R1040V7) en alle nieuwe drivers geinstalleerd voordat ik de 8.1 upgrade had uitgevoerd, ik denk niet dat het daaraan kan liggen.Razr schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:11:
Vreem probleem zeg, dus eigenlijk hebben ik en andere 'geluk' omdat wij al up to date waren qua drivers en bios alvorens we update naar 8.1 hadden gedaan?
kloptkryptz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:41:
Lees ik dat nou goed?
hmmm... lastig. Volgens sommigen zit de Windows key ook in de bios en als je dus de juiste versie installeerd (niet de handelsversie), wordt die meteen geactiveerd. Ik weet echter niet waar je zo'n versie kan downloaden...cbernardini schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:34:
Ja, i know, maar als ik mijn code invoer dan krijg ik deze melding:
Even mijn complimenten voor de service van Sony. Ik had een Vaio Pro besteld via de website. Deze werd keurig op tijd afgeleverd. Ik werd goed op de hoogte gehouden van het proces via zowel email als sms.
De Vaio Pro is een mooie laptop. De laptop was goed afgewerkt, werkte perfect en was stil. Ik kon alleen niet echt wennen aan Windows 8, omdat ik al een weer een tijdje met OS X werk. Daarom de laptop weer netjes ingepakt en ingeleverd bij een Kiala punt. Een week later had ik mijn geld weer terug. Ik ben dus dik tevreden met de service van Sony.
De Vaio Pro is een mooie laptop. De laptop was goed afgewerkt, werkte perfect en was stil. Ik kon alleen niet echt wennen aan Windows 8, omdat ik al een weer een tijdje met OS X werk. Daarom de laptop weer netjes ingepakt en ingeleverd bij een Kiala punt. Een week later had ik mijn geld weer terug. Ik ben dus dik tevreden met de service van Sony.
Ik heb gewoon windows geïnstalleerd vanaf een iso gedownload van dreamspark (msdn). En dat werkte prima, er werd nooit om een key gevraagt.GKW schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:54:
[...]
hmmm... lastig. Volgens sommigen zit de Windows key ook in de bios en als je dus de juiste versie installeerd (niet de handelsversie), wordt die meteen geactiveerd. Ik weet echter niet waar je zo'n versie kan downloaden...
Waar op dreamspark heb je die gevonden dan? In de studentencatalogus zie ik Win8 niet staan..CdE schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:06:
[...]
Ik heb gewoon windows geïnstalleerd vanaf een iso gedownload van dreamspark (msdn). En dat werkte prima, er werd nooit om een key gevraagt.
hier staan de downloads maar ik weet niet precies welke je moet hebben. Ik denk zelf de Enterprise versie maar je kunt het natuurlijk gewoon proberen.
Als je cmd > slmgr.vbs /dli doet dan staat er Windows Core edition. Dat is niet pro en niet enterprise, en hij staat er niet tussen bij msdn.
@CdE Welke heb jij gedownload?
@CdE Welke heb jij gedownload?
Als je dreamspark hebt kun je toch gewoon w8 pro key opvragen en dan w8 pro van dreamspark downloaden en installeren? Heb zelf m'n w8 pro key niet meer (heb hem gebruikt voor m'n vaste pc).
Maar heb gezien dat je nu ook een w8.1 pro key kan opvragen. Dus ik ga daarmee een clean install doen denk ik wanneer ik hem krijg. Dan heb je ook direct de pro versie ipv standaard versie.
Net nog eens op TNT gekeken en leverdatum is veranderd van 23 oktober naar 22 oktober
Maar heb gezien dat je nu ook een w8.1 pro key kan opvragen. Dus ik ga daarmee een clean install doen denk ik wanneer ik hem krijg. Dan heb je ook direct de pro versie ipv standaard versie.
Net nog eens op TNT gekeken en leverdatum is veranderd van 23 oktober naar 22 oktober
Voor zover ik heb begrepen moet je daarvoor een Dreamspark premium account voor hebben? Ik zie iig geen Win 8 in mijn software catalog staan, zou misschien kunnen betekenen dat de UvA geen premium subscription heeft? Weet ook niet precies hoe dreamspark werkt, kende het nog niet.kryptz schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:16:
Als je dreamspark hebt kun je toch gewoon w8 pro key opvragen en dan w8 pro van dreamspark downloaden en installeren? Heb zelf m'n w8 pro key niet meer (heb hem gebruikt voor m'n vaste pc).
Ik heb mijn laptop opnieuw moeten installeren door een foutje met AutoCAD..
Na installatie van alles en daarna weer 8.1 had ik een probleem met de laptop in slaapstand zetten, het beeldscherm ging wel uit maar de fan en de toetsenbord verlichting bleef branden. Reageerde ook nergens op tot dat je de aan/uit knop ingedrukt hield.
Ik heb dit opgelost door Intel smart connect uit te zetten via Vaio Control center.
Na installatie van alles en daarna weer 8.1 had ik een probleem met de laptop in slaapstand zetten, het beeldscherm ging wel uit maar de fan en de toetsenbord verlichting bleef branden. Reageerde ook nergens op tot dat je de aan/uit knop ingedrukt hield.
Ik heb dit opgelost door Intel smart connect uit te zetten via Vaio Control center.
Dan ben je niet helemaal up to date met Sony drivers voor Windows 8.1 (Vaio Update werkt voor geen meter).Kapitein187 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:31:
Ik heb mijn laptop opnieuw moeten installeren door een foutje met AutoCAD..
Zo heeft de laatste Vaio Control Center heeft geen Smart Connect meer ingebouwd. Maar maakt gewoon gebruik van de reguliere Intel Smart Connect driver/GUI.
Vooral dus alle Windows 8.1 updates installeren van:
http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1321C5E/updates
edit: zit inderdaad nog in Vaio Control Center, maar maakt nu wel gebruik van de reguliere Intel Smart Connect driver. Moet wat beter kijken >_<.
[ Voor 25% gewijzigd door blmp op 20-10-2013 18:22 . Reden: iets uitgebreid; en nog meer; edit naar aanleiding van latere post ]
Als ik de update wil doen voor Vaio Control komt er een melding dat er geen toepassing is gevonden die geupdate kan worden..blmp schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:42:
[...]
Dan ben je niet helemaal up to date met Sony drivers voor Windows 8.1 (Vaio Update werkt voor geen meter).
Zo heeft de laatste Vaio Control Center heeft geen Smart Connect meer ingebouwd. Maar maakt gewoon gebruik van de reguliere Intel Smart Connect driver/GUI.
Vooral dus alle Windows 8.1 updates installeren van:
http://www.sony.nl/support/nl/product/SVP1321C5E/updates
Moet je even kijken welke van de twee je nodig hebt. Eentje geeft dat 'probleem' inderdaad bij mij ook, de andere niet (staan er twee).Kapitein187 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:05:
[...]
Als ik de update wil doen voor Vaio Control komt er een melding dat er geen toepassing is gevonden die geupdate kan worden..
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 20-10-2013 16:29 ]
Idd doet de kleinste update het wel, maar ik heb wel nog steeds smart connect staan in m'n Vaio Control Centerblmp schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:28:
[...]
Moet je even kijken welke van de twee je nodig hebt. Eentje geeft dat 'probleem' inderdaad bij mij ook, de andere niet (staan er twee).
Klopt, heb ik ook. Maar ondanks dat ik deze uit heb gezet, blijft mijn scherm zwart na enkele minuten vergrendeling. Deze is dan niet meer te ontwaken, en kan enkel de aan-en uit knop ingedrukt houden om de boel opnieuw te starten.
Verwijderd
Voor degenen met een wake from sleep probleem (zwart scherm) en een harde reset moeten geven. Dat heeft wellicht te maken met een VirtualBox installatie. Als je dit geinstalleerd hebt met de bridged functie aan, dan zul je virtualbox moeten verwijderen en opnieuw installeren zonder bridged functie. Het wake from sleep probleem is dan opgelost. Ik had het ook namelijk en bij mij lag het hieraan.
Bah, ik snap het niet. Wifi is stukken trager, fan stukken luider, batterij stukken minder sinds laatste update-golf (alle nieuwste drivers + Win8.1).
Gelukkig heb ik geen last van zwarte schermen/...
Zal waarschijnlijk terug downgraden naar Win8, afhankelijk van hoeveel batterij ik over heb morgen (een vaste lessendag - heb tot nu toe iedere keer 35% overhad op externe + 100% interne batterij.)
Zal waarschijnlijk terug downgraden naar Win8, afhankelijk van hoeveel batterij ik over heb morgen (een vaste lessendag - heb tot nu toe iedere keer 35% overhad op externe + 100% interne batterij.)
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Probeer ik die iSCT te installeren om het sleep probleem op te lossen, blijft die alleen maar staan op het stoppen van de services, krijg het gewoon niet geïnstalleerd..
*zucht*
*zucht*
Heb je ook van Intel's website de laatste wlan (16.5.3) driver gehaald voor Windows 8.1. Moet zeggen sinds die driver is de wifi nog wat sneller hier.Dima_2005 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:03:
Bah, ik snap het niet. Wifi is stukken trager, fan stukken luider, batterij stukken minder sinds laatste update-golf (alle nieuwste drivers + Win8.1).
Hij gaat niet eens in sleep mode, en ik heb geen VirtualBox er op staan.Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:17:
Voor degenen met een wake from sleep probleem (zwart scherm) en een harde reset moeten geven. Dat heeft wellicht te maken met een VirtualBox installatie. Als je dit geinstalleerd hebt met de bridged functie aan, dan zul je virtualbox moeten verwijderen en opnieuw installeren zonder bridged functie. Het wake from sleep probleem is dan opgelost. Ik had het ook namelijk en bij mij lag het hieraan.
Op de site van intel wordt aangegeven dat het om een driver voor windows 8.1 32 bits gaat.Razr schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:07:
Er is weer een nieuwe wifi driver beschikbaar voor diegene die Windows 8.1 hebben geinstalleerd. Het versienummer is 16.5.3, hij is hier te vinden. Ik hoop dat deze wat verbeterd aan de overdrachtssnelheidIk zal mijn bevindingen nog even laten weten.
Edit: Hij lijkt sneller te zijn!
Voor de 64 bits is 16.1.5 nog steeds de laatste
Gek! Ik heb het ook eens geprobeerd, en bij mij gaat het wel goed.CasGas schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:06:
Probeer ik die iSCT te installeren om het sleep probleem op te lossen, blijft die alleen maar staan op het stoppen van de services, krijg het gewoon niet geïnstalleerd..
*zucht*
Ik had eerst wel een vreemd probleem: als ik mijn laptop in slaapstand zette, moest ik bij het heropstarten altijd het WiFi-wachtwoord opnieuw invoeren. Gelukkig lijkt dat te zijn verholpen door de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren.
Installatie afgebroken, nu krijg ik dat k*t ding geen eens meer geinstalleerd..
Ik word wel echt f*cking moe van die update (8.1), waarbij het allemaal beter zou moeten gaan is het nu alleen maar gezeik geworden..
Ik word wel echt f*cking moe van die update (8.1), waarbij het allemaal beter zou moeten gaan is het nu alleen maar gezeik geworden..
100% herhaling van Vista verhaal.
Vista was crap voor consumenten. Dan brengen ze een SP uit die alles beter zou moeten maken. In principe was het ook beter, maar zeker niet de eerste x maanden.
EDIT: na een volledige reinstall van de drivers (uninstall van oude + install ven nieuwe), werkt mijn wifi terug ok. 12MB/sec download. Daarnet was het op 4MB/sec.
Heel rare zooi, die Windows...
Eigenlijk had ik gewoon een clean install moeten doen.
Vista was crap voor consumenten. Dan brengen ze een SP uit die alles beter zou moeten maken. In principe was het ook beter, maar zeker niet de eerste x maanden.
Ja, inderdaad. Ga eens de driver volledig opnieuw installeren.blmp schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:09:
[...]
Heb je ook van Intel's website de laatste wlan (16.5.3) driver gehaald voor Windows 8.1. Moet zeggen sinds die driver is de wifi nog wat sneller hier.
EDIT: na een volledige reinstall van de drivers (uninstall van oude + install ven nieuwe), werkt mijn wifi terug ok. 12MB/sec download. Daarnet was het op 4MB/sec.
Heel rare zooi, die Windows...
Eigenlijk had ik gewoon een clean install moeten doen.
[ Voor 65% gewijzigd door Dima_2005 op 20-10-2013 21:45 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ik verbaas me echt over alle problemen die er zijn. Misschien heb ik wel gewoon geluk gehad, maar tot nu toe ervaar ik alleen voordelen van de overstap (de vergelijking met Vista lijkt me wat voorbarig).
Overigens: NFC werkt nu ook, als je in een app bent kan je de charms bar openen, kiezen voor 'apparaten' en dan voor 'tikken en verzenden'.
Overigens: NFC werkt nu ook, als je in een app bent kan je de charms bar openen, kiezen voor 'apparaten' en dan voor 'tikken en verzenden'.
Ik heb weinig problemen so far. Alleen dat soms uit het niets een rechter muisklik triggert (herhaaldelijk) tot ik reboot...
Aan windows 8 kan ik echter moeilijk wennen. En dat mijn svp non-touch is helpt daar niet bij (niet dat ik liever touch had gehad). Heeft iemand ervaring met Windows 7 op de svp (of alles daar wel naar behoren functioneert, wat drivers e.d. betreft)?
Aan windows 8 kan ik echter moeilijk wennen. En dat mijn svp non-touch is helpt daar niet bij (niet dat ik liever touch had gehad). Heeft iemand ervaring met Windows 7 op de svp (of alles daar wel naar behoren functioneert, wat drivers e.d. betreft)?
Ze hebben aparte drivers voor Win7 op de Sony site dus ik neem aan van wel.cbernardini schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:54:
Ik heb weinig problemen so far. Alleen dat soms uit het niets een rechter muisklik triggert (herhaaldelijk) tot ik reboot...![]()
Als je de eerste hit aanklikt kom je gewoon op een pagina waar je ook een 64-bits versie kunt downloaden. Er staat ook onder dat het zowel voor 'Windows 8.1' is (aka 64-bit) als Windows 8.1 32-bit.devlam schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:08:
[...]
Op de site van intel wordt aangegeven dat het om een driver voor windows 8.1 32 bits gaat.
Voor de 64 bits is 16.1.5 nog steeds de laatste
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 20-10-2013 22:38 . Reden: lichtelijk uitgebreid ]
Ze hebben ook drivers voor w8 / w8.1 maar als ik hier al die problemen lees wil dat niks zeggenKapitein187 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:24:
[...]
Ze hebben aparte drivers voor Win7 op de Sony site dus ik neem aan van wel.
Hou m'n hart al vast voor wanneer ik hem ontvang
[ Voor 0% gewijzigd door joachim op 20-10-2013 23:27 . Reden: typo ]
Persoonlijk vind ik metro echt superhandig. Ik kan met een oogopslag alles zien, mijn mails, agenda, mijn skypeberichten, het weer, nu.nl berichten, tweakers nieuws, valuta koersen etc. Waar ik voorheen eerst alle sites moest openen of programma's starten zoals outlook (wat altijd heel traag ging). Navigatie is wennen in het begin maar na een tijdje wil je echt niet anders. Windows 7 voelt voor mij gewoon heel verouderd aan. De upgrade naar 8.1 op mijn vaio was voor mij echter hels, maar dat komt mede door de slechte sony support, windows rt 8.1 werkt vlekkeloos op mijn surface.cbernardini schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:54:
Ik heb weinig problemen so far. Alleen dat soms uit het niets een rechter muisklik triggert (herhaaldelijk) tot ik reboot...![]()
[ Voor 7% gewijzigd door nilamo op 21-10-2013 01:12 ]
Ik heb in tegenstelling tot wat ik eerder stuurde, nog steeds last van het sleep probleem. Scherm gaat uit, de rest blijft aan. Dacht dat het opgelost was door smart connect uit te zetten maar helaas...
Nog enkele bevindingen:
De accuduur is inderdaad iets achteruit gegaan sinds 8.1, helaas.
De nieuwste drivers van Intel gaven toch problemen. Hoewel verbinden supersnel ging en de snelheid en stabiliteit perfect waren, hadden de drivers de neiging om elke keer na slaapstand of opnieuw opstarten de wachtwoorden te vergeten. Nu heb ik de drivers van de Sony site geprobeerd, en die werken wel prima. Gek genoeg zie ik de eerste minuut dat de verbinding 'beperkt' is (geen internetverbinding), maar dat blijkt niet het geval gelukkig.
De accuduur is inderdaad iets achteruit gegaan sinds 8.1, helaas.
De nieuwste drivers van Intel gaven toch problemen. Hoewel verbinden supersnel ging en de snelheid en stabiliteit perfect waren, hadden de drivers de neiging om elke keer na slaapstand of opnieuw opstarten de wachtwoorden te vergeten. Nu heb ik de drivers van de Sony site geprobeerd, en die werken wel prima. Gek genoeg zie ik de eerste minuut dat de verbinding 'beperkt' is (geen internetverbinding), maar dat blijkt niet het geval gelukkig.
Zodra ik m'n Pro krijg deze week ga ik hem in ieder geval NIET updaten naar 8.1
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik heb even gebeld met Sony support, probleem was niet bij hun bekend (sleep probleem). Kan natuurlijk komen omdat het zo nieuw is, toch melding gedaan en het enige wat ze nu konden vertellen was dat ik de update pagina in de gaten moest houden.
Ach ja. Niet iedereen heeft problemen en ik ga er vanuit dat er snel nieuwere drivers en updates voor Windows komen om de problemen te verhelpen. Wie weet zijn alle problemen (die ik niet ervaar) binnen 2 weken opgelost en kan je zonder zorgen updaten.JT schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:22:
Zodra ik m'n Pro krijg deze week ga ik hem in ieder geval NIET updaten naar 8.1
Ja maar ik ga het risico niet nemen. Gezien het aantal meldingen van problemen heb je een significant risico op grote problemen. Daar heb ik weinig zin in dus ik wacht wel tot het allemaal is opgelost
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Doet Vaio update het bij meer mensen niet? Als ik het open kan 'ie niks ophalen en opent internet explorer waarin een internal server error op de vaio-link website wordt weergegeven.
Nee hier geen last van. Hij lijkt op updates te controleren en dan krijg ik de melding 'No important update notices are available'. Ik heb de laatste versie (onder de Windows 8.1 categorie op de Sony website) geïnstalleerd van VAIO Update (6.3.0.08010), te vinden onder Help > Version Information.cbernardini schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:11:
Doet Vaio update het bij meer mensen niet? Als ik het open kan 'ie niks ophalen en opent internet explorer waarin een internal server error op de vaio-link website wordt weergegeven.
[ Voor 6% gewijzigd door Razr op 21-10-2013 13:21 ]
Ik heb even een vraag, als ik bij intel automatisch laat zoeken naar driver updates staat er bij wireless display een update, maar als ik hem probeer te installeren werkt dat niet. Ik had begrepen dat de Vaio dit wel ondersteund... Weet iemand hier meer van?
Helaas ook last van probleem dat het scherm niet uit de slaapstand komt. Weet niet of het na installatie van windows 8.1 pas optreed, ben eigenlijk meteen doorgegaan naar 8.1 toen ik de laptop binnen had.
Het treed in ieder geval op als hij zelf in de slaapstand schiet na een tijdje niet gebruikt te zijn. Als ik dan de tab, enter-toets of touchpad aanraak dan reageert de verlichting van het toetsenbord wel maar verder gebeurt er niets. Moet de machine helemaal uitzetten en opnieuw opstarten om verder te kunnen.
Volgens mij heb ik ook de laatste drivers. Ook de bios-update gaf aan dat het systeem up-to-date is. Maar waar kan ik de versie van de geinstalleerde bios bekijken?
update:
Heb de laatste versie van de Bios (R1040V7) dus daar kan het niet aan liggen.
Het treed in ieder geval op als hij zelf in de slaapstand schiet na een tijdje niet gebruikt te zijn. Als ik dan de tab, enter-toets of touchpad aanraak dan reageert de verlichting van het toetsenbord wel maar verder gebeurt er niets. Moet de machine helemaal uitzetten en opnieuw opstarten om verder te kunnen.
Volgens mij heb ik ook de laatste drivers. Ook de bios-update gaf aan dat het systeem up-to-date is. Maar waar kan ik de versie van de geinstalleerde bios bekijken?
update:
Heb de laatste versie van de Bios (R1040V7) dus daar kan het niet aan liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door devlam op 21-10-2013 20:03 ]
Ik heb zoals vermeld precies het zelfde probleem, ik heb iig de laatste bios versie en daar is het ook mee. Ik heb maar nu ingesteld dat het scherm niet meer uitgaat na een bepaalde periode.devlam schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:53:
Helaas ook last van probleem dat het scherm niet uit de slaapstand komt. Weet niet of het na installatie van windows 8.1 pas optreed, ben eigenlijk meteen doorgegaan naar 8.1 toen ik de laptop binnen had.
Heb ik nu ook gedaan. Overigens wel geconstateerd dat als je hem handmatig in slaapstand zet het lampje van het aan/uit knopje na enkele seconden uit gaat. Door het knopje weer kort in te drukken komt hij weer uit de slaapstand. Natuurlijk niet te lang indrukken, want dan wordt hij volledig herstart.Kapitein187 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:33:
[...]
Ik heb maar nu ingesteld dat het scherm niet meer uitgaat na een bepaalde periode.
Slaapstand problemen, lijkt hier op:
http://www.sony.nl/suppor...tips-and-solutions/128786
en
Windows 8 hangs on black screen after resume from hybrid sleep
Ik had het probleem al voor de update naar windows 8.1 en hoopte dat de update dit op zou lossen, niet dus. Ik heb echter nog niemand gezien hier die meldt dat complete systeemherstel en vervolgens alle windows updates uitvoeren het probleem oplost.
en
Ik had het probleem al voor de update naar windows 8.1 en hoopte dat de update dit op zou lossen, niet dus. Ik heb echter nog niemand gezien hier die meldt dat complete systeemherstel en vervolgens alle windows updates uitvoeren het probleem oplost.
Ik heb al een keer systeem herstel uit moeten voeren (om een ander probleem) en heb het ook dus lijkt mij dat dat niet de oplossing is.stroom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:21:
Slaapstand problemen, lijkt hier op:
en
Iemand enig idee hoe het zwarte scherm al is op te lossen? Ik zie hierboven systeemherstel staan maar dat is een absolute no-go.
Als mijn scherm uit gaat na bijvoorbeeld 5 minuten, dan krijg ik die ook niet meer terug. Als die in sleep gaat, ook hetzelfde. Zelfs het uitzetten van de laptop geeft hetzelfde probleem..
Probeer ik de iSCT driver van intel te installeren, blijft die alleen maar stoppen op "stopping services" en verder kan ik er gewoon niks meer mee, zelfs het installeren van andere programma's wil dan niet meer.
Het feit dat ik geen eens fatsoenlijk mijn laptop uit kan zetten irriteert mij mateloos en ik kan er maar geen oplossing voor vinden

<edit>
FIXED
Het betreft hier de service: Intel(R) Smart Connect Technology Agent
Je kan de service dus niet stoppen en starten doet die automatisch. Zet de service op disable en druk daarna je laptop uit. Start daarna weer de laptop op en je sleep/uitzetten/schermopzwart werkt allemaal weer naar behoren.
Je kan de service niet stoppen, dus je moet de laptop "hard" uitzetten.
Als mijn scherm uit gaat na bijvoorbeeld 5 minuten, dan krijg ik die ook niet meer terug. Als die in sleep gaat, ook hetzelfde. Zelfs het uitzetten van de laptop geeft hetzelfde probleem..
Probeer ik de iSCT driver van intel te installeren, blijft die alleen maar stoppen op "stopping services" en verder kan ik er gewoon niks meer mee, zelfs het installeren van andere programma's wil dan niet meer.
Het feit dat ik geen eens fatsoenlijk mijn laptop uit kan zetten irriteert mij mateloos en ik kan er maar geen oplossing voor vinden
<edit>
FIXED
Je kan de service dus niet stoppen en starten doet die automatisch. Zet de service op disable en druk daarna je laptop uit. Start daarna weer de laptop op en je sleep/uitzetten/schermopzwart werkt allemaal weer naar behoren.
[ Voor 22% gewijzigd door CasGas op 21-10-2013 22:01 ]
Waar heb je dit gevonden?! Zelfs als ik hem disable, en mn computer weer opnieuw aan doe is hij gewoon weer geactiveerd.CasGas schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:39:
Iemand enig idee hoe het zwarte scherm al is op te lossen? Ik zie hierboven systeemherstel staan maar dat is een absolute no-go.
Het feit dat ik geen eens fatsoenlijk mijn laptop uit kan zetten irriteert mij mateloos en ik kan er maar geen oplossing voor vinden![]()
![]()
<edit>
FIXED
[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein187 op 21-10-2013 22:28 . Reden: meer info ]
Hier kan ik de Intel(R) Smart Connect Technology Agent service wel gewoon stoppen en 'disablen' , na restart computer blijft deze disabled.
Maar dat lost het probleem van zwart scherm na automatisch sleep niet op, alleen met harde reset krijg ik deze hier weer uit.
Maar dat lost het probleem van zwart scherm na automatisch sleep niet op, alleen met harde reset krijg ik deze hier weer uit.
Zwart scherm probleem hier ook helaas. Ik zie geen Smart Connect Technology agent in mijn services, dus daar ligt het bij mij niet aan denk ik.
Eindelijk: de auto brightness shit werkt weer bij mij. Ik kon via de FN toetsen mijn helderheid niet aanpassen wanneer ik de laptop uit slaapstand haalde (moest laptop weer opnieuw starten).
Opgelost door Vaio Care (wat ik never gebruik) te verwijderen. That's it. Weer een bug minder, nu het 'wake from sleep' probleem nog.
1 Down, 1 to go.
Opgelost door Vaio Care (wat ik never gebruik) te verwijderen. That's it. Weer een bug minder, nu het 'wake from sleep' probleem nog.
1 Down, 1 to go.
Wel eerst apply gedaan na het disablen?Kapitein187 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:22:
[...]
Waar heb je dit gevonden?! Zelfs als ik hem disable, en mn computer weer opnieuw aan doe is hij gewoon weer geactiveerd.
Gelukt, so far so good.. Aantal keer in sleep modus gezet zonder problemen.
Waar zet je het 'disabéld' ?Kapitein187 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:29:
[...]
Gelukt, so far so good.. Aantal keer in sleep modus gezet zonder problemen.
Als ik intel smart technology open, heb ik zowieso alles op 'off' staan (gegevens up to date houden & extern activeren). Maar jullie bedoelen denk ik iets anders?
Bij je windows services:
windows toets + r op je toetsenbord, type dan services.msc en daar kan je het zien.
Iemand die weet waar je een netadapter goedkoper kan krijgen? Die VGP-AC10V10 adapter kost 80 euri, maar ik wil er nog 1'tje voor mijn buro erbij hebben, hoeft niet de usb laad functie op te zitten, imitatie is prima in dat geval..
<edit>
Voor de helft van het geld op ebay en nog origineel ook.. Hoppa!
windows toets + r op je toetsenbord, type dan services.msc en daar kan je het zien.
Iemand die weet waar je een netadapter goedkoper kan krijgen? Die VGP-AC10V10 adapter kost 80 euri, maar ik wil er nog 1'tje voor mijn buro erbij hebben, hoeft niet de usb laad functie op te zitten, imitatie is prima in dat geval..
<edit>
Voor de helft van het geld op ebay en nog origineel ook.. Hoppa!
[ Voor 10% gewijzigd door CasGas op 22-10-2013 12:19 ]
ri0ta schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:10:
[...]
Waar zet je het 'disabéld' ?
Als ik intel smart technology open, heb ik zowieso alles op 'off' staan (gegevens up to date houden & extern activeren). Maar jullie bedoelen denk ik iets anders?

Ik hoop dat het duidelijk is.
[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein187 op 22-10-2013 12:21 . Reden: Grotere plaatjes ]
Thx voor de heldere uitleg! Helaas werkt het niet bij mij. Service staat uitgeschakeld(laptop ook opnieuw gestart), maar nadat het scherm uit is gaat deze niet meer in. Zit even te kijken wat ik evt kan verwijderen om te kijken of dat misschien helpt (bijv intel smart connect)
[ Voor 5% gewijzigd door ri0ta op 22-10-2013 13:22 ]
Zoals eerder gezegd, zodra mijn beeldscherm (na 1 minuut inactiviteit) wordt uitgeschakeld, gaat deze dus niet meer aan. Tijdelijke oplossing die ik zelf had is dus beeldscherm helemaal niet uitschakelen bij inactiviteit.
Andere alternatief is: zodra het scherm uit is en niet reageert, de laptop dichtklappen (gaat in sleepmode), en vervolgens weer open doen. Gek genoeg reageert het scherm dan weer wel! Op deze manier hoef je dus niet de powerbutton te gebruiken, en hem weer volledig uit te zetten.
Andere alternatief is: zodra het scherm uit is en niet reageert, de laptop dichtklappen (gaat in sleepmode), en vervolgens weer open doen. Gek genoeg reageert het scherm dan weer wel! Op deze manier hoef je dus niet de powerbutton te gebruiken, en hem weer volledig uit te zetten.
Pro binnen. Wifi lijkt vrij fatsoenlijk te functioneren en ik zie geen ruimte tussen bezel en scherm. Wel voelt het touchpad erg vaag...sommige plekken duidelijke feedback en sommige plekken zelfs helemaal niks...Multitouch voor charms en pc-instellingen werkte een kwartier geleden maar nu helemaal niet meer, zonder dat ik uberhaupt bij instellingen in de buurt ben gekomen...
[ Voor 27% gewijzigd door JT op 22-10-2013 14:15 ]
Ecodan warmtepomp
Dat met de touchpad viel mij ook op toen ik 'm net binnen had, reageerde heel slecht, maar nu ik hem een paar dagen gebruik stoort het mij niet meer zo erg en lijkt het beter. Misschien wordt het dus wat beter na een paar dagen en komt het bijvoorbeeld door de sticker die erop zit wanneer je 'm uitpakt.JT schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:13:
Pro binnen. (...) Wel voelt het touchpad erg vaag...sommige plekken duidelijke feedback en sommige plekken zelfs helemaal niks...
Sticker is er al af.
Ecodan warmtepomp
Dat begrijp ik, maar misschien is de touchpad daarna in het begin alsnog wat stroever / minder responsief dan na een paar dagen gebruikJT schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:31:
Sticker is er al af.
Ja dat ga ik ook even afwachten. Wat was die service ook alweer die de fan doet blazen in idle? Want dat gebeurt nu.
Ecodan warmtepomp
Vaio Control Center -> Stroom en batterij -> CPU en ventilator op Stilte / Silent zetten. Als dat is wat je bedoelt.
[ Voor 13% gewijzigd door VR46 op 22-10-2013 14:37 ]
Al gedaan
Vlak daarna werd het inderdaad minder maar ik dacht dat er ook iets van W8 op de achtergrond ging draaien bij idle wat warmte opwekt en energie verbruikt toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ecodan warmtepomp
Even een update,
Ik had contact opgenomen met sony klantenservice via mail vanwege mijn activatie problemen na de 8.1 upgrade, hun antwoord kwam er uiteindelijk op neer dat ik fabrieksherstel moest doen...
Naja dat gedaan hebbende zijn mijn fan en activatie problemen bij windows 8.1 verdwenen. Helaas heb ik nog steeds last van een zwarte scherm na slaapstand en dit is blijkbaar een probleem waar een grote groep van windows 8.1 gebruikers nog mee te maken hebben. Hopelijk zal er snel een update komen om dit probleem op te lossen, dan ben ik een tevreden vaio gebruiker.
Ik had contact opgenomen met sony klantenservice via mail vanwege mijn activatie problemen na de 8.1 upgrade, hun antwoord kwam er uiteindelijk op neer dat ik fabrieksherstel moest doen...
Naja dat gedaan hebbende zijn mijn fan en activatie problemen bij windows 8.1 verdwenen. Helaas heb ik nog steeds last van een zwarte scherm na slaapstand en dit is blijkbaar een probleem waar een grote groep van windows 8.1 gebruikers nog mee te maken hebben. Hopelijk zal er snel een update komen om dit probleem op te lossen, dan ben ik een tevreden vaio gebruiker.
is het misschien een idee om een faq en een tips&tricks op de 1e pagina te zetten? ik zie het gebeuren dat door de vele pagina's het moeilijk zoeken wordt naar de juiste instellingen en/of work arounds
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Verwijderd
Iemand enig idee wanneer Windows 8.1 standaard gaat worden meegeleverd als je online besteld? En iemand gekeken naar of hun PCIe SSD echt via PCIe werkt waar eerder discussie over was?
Daar zat ik dus ook aan te denken. Ik wil wel even een snel lijstje maken:Dxue schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:41:
is het misschien een idee om een faq en een tips&tricks op de 1e pagina te zetten? ik zie het gebeuren dat door de vele pagina's het moeilijk zoeken wordt naar de juiste instellingen en/of work arounds
Fan problemen oplossen
• Ga naar Vaio Control Center -> stroom en batterij -> CPU en ventilator -> stilte
• Scheduled tasks uitzetten
WiFi problemen
• 802.11-n kanaalbreedte verandert naar 'automatic'
• Encryptie van WPA naar TKIP zetten
• Nieuwste Intel drivers installeren
Touchpad problemen
• Geef het een paar dagen gebruik om te zien of het beter wordt; meerdere gebruikers rapporteren dat dit het geval is.
Schermbezel
• Terugsturen naar Sony!
Zwart scherm na standby
Intel Smart Connect service disablen. Bij sommige mensen kun je deze niet stoppen, volg dan:
Vergeet niet op apply/toepassen te klikken na het disablen.CasGas schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:39:Het betreft hier de service: Intel(R) Smart Connect Technology Agent
Auto brightness/zelf helderheid instellen werkt niet
Linux installatieri0ta schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:09:
Eindelijk: de auto brightness shit werkt weer bij mij. Ik kon via de FN toetsen mijn helderheid niet aanpassen wanneer ik de laptop uit slaapstand haalde (moest laptop weer opnieuw starten).
Nu geen tijd voor en weet ik ook niet
Ecodan warmtepomp