Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Als je nu koopt via Sony.nl krijg je standaard de PCIe versie..CasGas schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:31:
[...]
Mag ook in de FAQ dat de PCIe variant hier niet van toepassing is, maar "wij" hebben gewoon het sata model.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
''• Encryptie van WPA naar TKIP zetten'', zou zeker ook hier ergens moeten....alleen dat kan ik nog niet vinden. Enig id?
[ Voor 54% gewijzigd door ri0ta op 22-10-2013 17:16 ]
Ik heb een nieuw probleem ontdekt.
Ben gisteren van microvezel doekje veranderd.
Nu is mijn onderste schermrand zijn verf op sommige plekjes kwijt. Dit is toch niet normaal?
https://www.dropbox.com/s...y/IMG_20131021_115041.jpg
Pfft, zo weinig zin om terug te sturen, maar stoort me enorm...
[ Voor 15% gewijzigd door Dima_2005 op 31-10-2013 10:14 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ben momenteel w8.1 Pro N van dreamspark aan het downloaden en ga dan direct een clean install doen.
Heb het niet zo voor al die software die meegeleverd wordt.
Welke opleiding doe je dat je een premium account hebt dan? Ik heb een account maar geen Win 8 Pro te zien haha. Ben nog opzoek naar een key voor prokryptz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:26:
Heb hem ook net binnen.
Ben momenteel w8.1 Pro N van dreamspark aan het downloaden en ga dan direct een clean install doen.
Heb het niet zo voor al die software die meegeleverd wordt.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Same here. Alleen developer software en dergelijke.Kapitein187 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:35:
[...]
Welke opleiding doe je dat je een premium account hebt dan? Ik heb een account maar geen Win 8 Pro te zien haha. Ben nog opzoek naar een key voor pro
Toegepaste informatica.Kapitein187 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:35:
[...]
Welke opleiding doe je dat je een premium account hebt dan? Ik heb een account maar geen Win 8 Pro te zien haha. Ben nog opzoek naar een key voor pro
Heb nu een clean install gedaan van 8.1 en heb enkel nog maar die wifi driver van de sony website gedownload:
Wireless LAN Driver (Intel) - 16.5 - 16.5.1.6
Wifi snelheid (speedtest) is belachelijk traag: +- 10 Mbit terwijl ik een 120 Mbit lijn heb en op 2-3 meter van de router zit.
Sony vaio control center kan ik niet installeren, beide versies niet.
Er staat ook bijna niks onder w8.1: http://www.sony.be/support/nl/product/SVP1321C5E/updates
Buiten de wifi driver staat er precies niets tussen dat ik nodig heb? (BT gebruik ik niet, er staat een IR driver tussen? Er zit toch geen IR op?)
Is er van sony geen programma dat gewoon alle drivers installeert op je computer? Of is dat dat sony vaio control center dat ik niet kan installeren?
Waar staan de dingen zoals touchpad drivers? Multitouch werkt niet nu en touchpad is veel gevoeliger / doet echt raar in vergelijking met de 10 minuten dat ik op de standaard W8 installatie heb zitten werken.
[ Voor 65% gewijzigd door joachim op 22-10-2013 20:15 ]
Dit heeft de pro van mn vriendin ook, allen niet bij t scherm maar aan de bovenkant van de laptop bij de vaio logo en aan de onderkant van de laptop + de krassen nog bij het logo. Een soort verkleuring terwijl die gewoon in een viao hoes zit.. Is t dan zo slecht gesteld met de verf/kleur? En kan je t hieronder terugsturen of laten vervangen ? Ze heeft hem net geen 3 weken en ze is een beetje een perfectionistDima_2005 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:17:
Gadver...
Ik heb een nieuw probleem ontdekt.
Ben gisteren van microvezel doekje veranderd. Ben gegaan van het zwart doekje bij Sony, naar een blauw microvezeldoekje die bij Asus tablets in de doos zitten.
Nu is mijn onderste schermrand zijn verf op sommige plekjes kwijt. Dit is toch niet normaal?
https://www.dropbox.com/s...y/IMG_20131021_115041.jpg
Pfft, zo weinig zin om terug te sturen, maar stoort me enorm...
NS FC: SW 2742 0448 8213
Terugsturen ga ik niet doen. Misschien binnen een jaartje, als ik op vakantie ben ofzo.

Maar ja, fan doet niet raar, wifi werkt, touchpad is vrij brak maar klikt nu wel....wat is wijsheid

[ Voor 53% gewijzigd door JT op 22-10-2013 22:24 ]
Ecodan warmtepomp
Ik ben mede-auteur, dus zal in de komende dagen wel even het lijstje netjes opmaken. ThanksJT schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:28:
[...]
Daar zat ik dus ook aan te denken. Ik wil wel even een snel lijstje maken:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ecodan warmtepomp
Ik vermoed daarom dat meer mensen hier last van moeten hebben, iemand die ook van die vreemde vlekken heeft?
Je kunt het goed zien als je een volledig witte achtergrond hebt, en met een hoek (bijv. 45 graden onder of boven) naar het scherm kijkt. Recht van voren zie je het al een stuk minder, en met een gekleurde achtergrond vrijwel niet.
Op zich is het niet heel storend als je er gewoon voor zit, maar als je met zo'n hoek kijkt zie je het wel heel duidelijk.
Positief
• Tobo is een vooruitgang tov de Vaio Z, langere slag, fijnere aanslag. Imho nu een van de beste tobo's op een dunne laptop.
• Laptopspeakers geven bijzonder goed geluid voor een laptop van dit formaat
• Liiiiiiiiicht
• Op 1 probleem na zoals hieronder vermeld, prettig scherm met groot contrast
• Voeding lekker klein met een 1A USB poort om bijv smartphone te laden
• Fullsize HDMI
Negatief
• Flinke backlightbleeding (JT in "[Ervaringen] Sony Vaio Pro Series")
• Touchpad van bedenkelijke kwaliteit (al is het nu ietsje beter), rechtsboven drukken geeft een rechterklik...en nog meer.
• Bouwkwaliteit maakt geen bijzonder goede indruk, alhoewel ik niet durf te zeggen of dit daadwerkelijk slecht is. Maar de flex lijkt eerder een gevolg van het formaat/gewicht van de laptop dan dat is gekozen om het buigzaam te maken. Maar nogmaals, dat hoeft niet persé wat te zeggen over de daadwerkelijke kwaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door JT op 22-10-2013 23:23 ]
Ecodan warmtepomp
Touchpad doet het ook weer beter dan op 8.1.
Alleen die fan is wel erg luid en ik heb helemaal geen geen optie om hem stiller te zetten in control center?
Onder stroom & batterij kan ik een energiebeheerschema aanduiden, het aantal Hz instellen en instellen wat er gebeurt bij het dichtklappen van het scherm. Kan niks anders doen onder die rubriek. In totaal 5 dropdowns.
Toppertje!CasGas schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:17:
Bij je windows services:
windows toets + r op je toetsenbord, type dan services.msc en daar kan je het zien.
Bij mij is het sleep-probleem nu ook opgelost, Ik kon de intel smart connect service wel gewoon stoppen.
Vervolgens bij eigenschappen tab algemeen het opstarttype op uitgeschakeld ingesteld en bij tab systeemherstel bij de fouten aangegeven dat er in dat geval geen actie ondernomen moet worden.
[ Voor 15% gewijzigd door VR46 op 23-10-2013 10:12 ]
cbernardini schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:11:
Ik ben nog steeds op zoek naar een manier om een ISO te krijgen die met de ingebakken key werkt... Ik wil immers niet afhankelijk zijn van de recovery media van Sony, die bovendien ook 15GB in beslag neemtDreamspark werkt dus niet voor mij en de Windows 8 Upgrade truc via een ouder OS slikt de key niet.
bron: msdn subscriptions pageThis file contains both Windows 8 and Windows 8 Pro. Please refer to your product keys to determine which products are included with your subscription.
For more information, please visit the Windows Dev Center.
File Name: en_windows_8_x64_dvd_915440.iso
Languages: English
SHA1: 1CE53AD5F60419CF04A715CF3233F247E48BEEC4
Google op de officiële bestandsnaam zoals hierboven staat. Je ziet dan vast mogelijkheden. Stap twee is om van de image die je vervolgens download even de hash te vergelijken met de SHA1 van hierboven.
[ Voor 30% gewijzigd door Razr op 23-10-2013 11:04 ]
Die kan je wel bij Sony bij bestellen voor € 40,-Musta schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:53:
Is er misschien ene soort folie of sticker dat je op de pro kan plakken om het te beschermen tegen krassen etc? Hebben jullie daar enig weet van? Kon het zo snel niet vinden
Heb het wel gedaan en krijg mijn SVP vandaag binnen als het goed is.
Maar volgens mij kan je ook wel varianten krijgen die je er zelf op kan plakken (effe zoeken op screenprotector)
Hmm... goed te horen... bij mij lukt het helaas niet, sleep gebruik ik meestal niet, maar als ik m'n laptop dicht klap valt het scherm natuurlijk uit maar als ik het daarna terug open krijg ik het scherm niet meer aan, hetzelfde als het scherm uitvalt ivm power saving...devlam schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:42:
[...]
Toppertje!
Bij mij is het sleep-probleem nu ook opgelost, Ik kon de intel smart connect service wel gewoon stoppen.
Vervolgens bij eigenschappen tab algemeen het opstarttype op uitgeschakeld ingesteld en bij tab systeemherstel bij de fouten aangegeven dat er in dat geval geen actie ondernomen moet worden.
heb al wat met sony zitten mailen maar die verwijzen me alleen naar de update bestanden en/of alles opnieuw restoren... ze erkennen zelfs niet het probleem, volgens hen moet alles werken ... behalve deze 2 dingen bij SVP's:
* De handleiding van VAIO kan niet op de normale manier worden gestart. U vindt de online handleiding hier .
* Voor u de Update naar Windows 8.1 uitvoert, moet u updaten naar de nieuwste versie van Intel Anti-Theft Service.
Zie ook deze site van Sony.
Hier heb ik ook last van, nadat ik mijn laptop opnieuw had geïnstalleerd met een W8 Pro-image van Dreamspark. Heb meerdere versies van het Vaio Control Center uitgeprobeerd die op de Sony-site staan, incl. de beide versies die op dit moment het nieuwste zijn. Hierbij krijg ik tijdens de setup meldingen als "Er is geen geschikte software gevonden" of "De nieuwste versie is al geïnstalleerd". Iemand dit dit heeft weten op te lossen?kryptz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:47:
[...]
Sony vaio control center kan ik niet installeren, beide versies niet.
[...]
Waarheb jij dit gevonden? Ik krijg geen resultaten op de site van Sony?stimpyrulez schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:31:
[...]
Die kan je wel bij Sony bij bestellen voor € 40,-
Heb het wel gedaan en krijg mijn SVP vandaag binnen als het goed is.
Maar volgens mij kan je ook wel varianten krijgen die je er zelf op kan plakken (effe zoeken op screenprotector)
ik denk dat deze bedoelt bij het configureren van, dat als je één met touchscreen besteld er een bescherming op geplakt kan worden. en dat kost bij de configuratie 40 euroWaarheb jij dit gevonden? Ik krijg geen resultaten op de site van Sony?
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
ik zit met hetzelfde, ook mat scherm besteld, kheb m normaal volgende week, ik denk dat het voor mij gewoon oppassen wordt met vervoeren, heb er ook een hoes voor mee besteld , deze:Musta schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:54:
Oh nee, het is al een matte scherm zonder touch. Ik vroeg me af of er folie was voor de buitenkant van de laptop, want heb zelf niks kunnen vinden. Alleen matte screenprotectors voor een touchscreen..
http://www.sony.be/lang/nl/product/vaio-slip-hoesjes/vgpe-mcp13
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
Je moet eerst enkele andere onderdelen installeren zoals Sony shared library, Sony firmware extension, hotkey utilities ook dacht ik (weet het niet meer zeker wat juist allemaal) en dan werkt het wel.tomwas54 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:02:
[...]
Hier heb ik ook last van, nadat ik mijn laptop opnieuw had geïnstalleerd met een W8 Pro-image van Dreamspark. Heb meerdere versies van het Vaio Control Center uitgeprobeerd die op de Sony-site staan, incl. de beide versies die op dit moment het nieuwste zijn. Hierbij krijg ik tijdens de setup meldingen als "Er is geen geschikte software gevonden" of "De nieuwste versie is al geïnstalleerd". Iemand dit dit heeft weten op te lossen?
Ik heb trouwens intel smart connect niet geïnstalleerd na m'n clean W8 install en ik kan m'n laptop sluiten en terug openen en krijg daarna terug beeld, kan ook de helderheid nog aanpassen via Fn toetsen. Ook op de power toets drukken om hem in slaapstand te zetten en daarna nogmaals om hem uit slaapstand te halen werkt.
Heb ook intel widi en nog paar dingen niet geïnstalleerd trouwens, maar aangezien hier al werd aangehaald dat het disablen van de smart connect service het probleem oplost zal het daar wel niet aan liggen.
Ik heb ook de W8 pro image van dreamspark gedownload en dacht er achteraf ineens aan dat er volgens mij geen key was gevraagd tijdens de installatie. Dus heb eens gekeken onder systeem en heb nu een normale W8 versie ipv de pro. Dus er is inderdaad geen key gevraagd. Opzich vind ik dat niet erg, nu kan ik m'n W8 pro key van dreamspark nog voor een andere laptop of pc iets anders gebruiken.
Dus @cbernardini, zo zou het moeten lukken normaal, zoals @Razr ook al aangaf.
Download de laatste versie van de Intel drivers, en kies 'Wireless_16.5.3_e164.exe'. Bij het installeren kies je voor 'aangepaste installatie', en zorg dat de bovenste 2 vinkjes aanstaan (dus ook Proset wordt geïnstalleerd). Na afloop moet je je pc herstarten.
Eventueel kan je in de Proset-software (die je in de taakbalk terugvindt) instellen dat het niet die lelijke (Windows 98-achtige) meldingen moet geven. Verder kan je gewoon de Windows-interface blijven gebruiken om verbindingen te beheren, dus heb je niet zoveel meer met Proset te maken, maar in mijn geval werden mijn verbindingen beter/sneller en onthield het ook wachtwoorden van PEAP verbindingen (geen idee waarom 'ie dat eerst niet deed).
Ik heb niet veel kaas gegeten van SSD's en de hedendaagse aansluitmogelijkheden dus toelichting is welkom
Bij het configureren van mijn SVP heb ik gekozen voor een 256GB PCIe SSD. Nu neem ik een kijkje in CrystalDiskInfo en daarin staat een Samsung SSD vermeld met SATA als interface. Hoe zit dit precies? Gaat het hier dan om een PCIe SSD via SATA (waar ik eerder in het topic over heb gelezen)? Hoort dit niet gewoon rechtstreeks via PCIe aangesloten te zijn?
/Edit: ik heb niet echt een referentiekader maar ik meen dat dit prima resultaten zijn (als ik vergelijk met de resultaten van thessdreview)?

[ Voor 16% gewijzigd door VR46 op 24-10-2013 00:04 ]
Helaas te vroeg gejuicht. In ieder geval alweer 1x kon ik hem niet uit de sleep krijgen.devlam schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:42:
[...]
...
...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Heb ondertussen ook nog deze tip gevolgd, maar ook zonder succes bij mij althans:devlam schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:58:
[...]
Helaas te vroeg gejuicht. In ieder geval alweer 1x kon ik hem niet uit de sleep krijgen.
http://community.sony.com...pid-wake/m-p/206945#M3884
En ik heb een probleem case open bij Sony en zij gingen na wat aandringen het escaleren naar een hoger niveau...Fixed! First let me say that I am disappointed with Sony support (even their level 2 guys) simply saying that this is a problem with Windows and you are simply going to have to wait for Microsoft to issue an update. Clearly this is not the case or we'd be hear cries throughout the industry about this problem.
Anyway, after enough thought, more and more evidence suggested this is a problem with the Vaio Control Center (VCC). In the past I've tried deleting it, reinstalling various versions, etc. to no avail. Looking though a few comments of people having trouble reinstalling VCC, it seems that the standard uninstaller leaves behind parts of the program in the registry and other places and that's the problem. Here's the solution:
(1) Make a restore point (just in case).
(2) Download Revo Uninstaller http://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.html. It's free for 30 days as a trial. It's designed just for this -- to remove every and all parts of an application.
(3) Use Revo Unistaller to remove Vaio Control Center. In its various pages asking which parts of it in the registry, elsewhere to delete, heartlessly say "select all" then press delete.
(4) When you are done, reinstall Vaio Control Center using Vaio Care (desktop version) under Advanced Tools / Restore and Recovery.
After restart, Voila! Full control of screen brightness after sleep via closing the lid (don't forget to disable automatic screen brightness in VCC as this is on by default and you've done a new installation of VCC). Also, make sure you have sleep on screen close selected as now it works!
Note that Vaio Care installs the original version of VCC. I'm a little reluctant to update VCC since everything seems to be working perfectly. Give it a try!
Wat betekent de $? Kom je dan bijv uit op "sudo mount -B /dev /mnt/dev" enzovoort?for i in /dev /dev/pts /proc /sys; do sudo mount -B $i /mnt$i; done
Ecodan warmtepomp
Het gaat hier om het non touch model.
Ik krijg mijn geld terug van sony en ik ga op jacht naar een andere laptop.
Denk dat ik alleen even wat geduld moet opbrengen om te wachten totdat alle produktlijnen bij diverse fabrikanten zijn geupdate.
De dell xps13 komt binnenkort ook met de haswell uit en zo zijn er wel meer.
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ecodan warmtepomp
Deinze - SCD - SERVICE CENTER DEINZE
Ondersteunde producten mp3-spelers en personal audio, Digitale camera's, fotolijsten en printers, Camcorder, Televisie, Home Video, Thuisbioscoop en Hi-Fi, Autoradio, VAIO en PC-randapparatuur
Postadres Kapellestraat 95
9800 Deinze
Website www.scd.be
Vast telefoon nummer 09 386 76 67
E-mail / e-support info@scd.be
Het is een toestel dat iedere keer uit china kwam, dus ik neem aan dat het iedere keer een nieuwe was.Dj.Restyle schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:20:
was het wel telkens een nieuw toestel? voor hetzelfde geld was het 3 x hetzelfde toestel die ze telkens hebben geprobeerd te repareren..
Mezelf kennende zou ik dat niet willen.BtM909 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:29:
Ik snap niet dat ze je gewoon naar een Sony Repair Center sturen (of bestaan die niet meer), want het zou met een drupje lijm zo opgelost zijn
Want om nu direct met een hagelnieuwe laptop naar de reparateur te moeten, dat zint me niet echt.
Dan is voor mij de grap er eigenlijk wat af.
Moet zeggen dat de service van sony gewoon goed is.
Er werd tijdens alle omruilacties niet moeilijk gedaan en de afhandeling was iedere keer keurig.
Tis wel jammer, want voor de rest is het gewoon geen verkeerde laptop.
Maar goed hier valt allemaal mee te leven en verwacht ik binnen kort een update die het zwarte scherm probleem doet oplossen. Echter heb ik nu een probleem die zeker wel zorgelijk is en waar ik niet mee kan leven. Als ik de voeding uit mijn laptop haal gaat hij meteen uit en dan doet hij helemaal niets meer, kan hem dan ook niet meer aanzetten, pas als de voeding er weer in zit kan ik hem weer aan doen zonder problemen.
Is er iemand die dit herkent en misschien een oplossing weet? Dan hoor ik het graag!
Ecodan warmtepomp
Het accu icoon in Windows geeft aan: 78% beschikbaar (aan netstroom accu wordt opgeladen).JT schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:52:
Wat geeft het accu-icoon in Windows aan?
Het is gelukt, kwam via het Sony forum dit tegen: Vaio Pro 13 won't turn on without plugging in.Ealserda schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:50:
Na 2 maanden zonder problemen mijn Vaio Pro gebruikt te hebben heb ik inmiddels ook problemen. Het begon met de update naar Windows 8.1, sinds dien had ik ook last van het "zwarte scherm" als hij uit de slaapstand moet komen. Ook krijg ik sinds dien een fout melding bij het opstarten dat hij problemen heeft tijdens het starten van *\system32\LogiLDA.ddl.
Maar goed hier valt allemaal mee te leven en verwacht ik binnen kort een update die het zwarte scherm probleem doet oplossen. Echter heb ik nu een probleem die zeker wel zorgelijk is en waar ik niet mee kan leven. Als ik de voeding uit mijn laptop haal gaat hij meteen uit en dan doet hij helemaal niets meer, kan hem dan ook niet meer aanzetten, pas als de voeding er weer in zit kan ik hem weer aan doen zonder problemen.
Is er iemand die dit herkent en misschien een oplossing weet? Dan hoor ik het graag!
Door hem te resetten d.m.v het knopje onder het klepje van de externe batterij.
Edit: a never mind
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 25-10-2013 13:14 ]
Ecodan warmtepomp
Bedankt voor het meedenken, maar het is zoals hier boven staat al gelukt!JT schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:14:
Doe een USB stick met Linux maken en daar vanaf booten. Download een image, download unetbootin. Image met unetbootin naar usb stick schrijven. Laptop uit, USB stick erin, druk op assist. Kies voor booten vanaf verwijderbare media en de rest wijst zichzelf wel. Wat gebeurt er als je dan de stekker eruit trekt?
Edit: a never mind
yep had ik gezien, behoorlijke goede review in detail.Philflow schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:01:
Anandtech heeft de SVP gereviewed: http://anandtech.com/show...13-exceptionally-portable
Er zit een reset knop voor de batterij achter het klepje van de extended batteryEalserda schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:50:
Na 2 maanden zonder problemen mijn Vaio Pro gebruikt te hebben heb ik inmiddels ook problemen. Het begon met de update naar Windows 8.1, sinds dien had ik ook last van het "zwarte scherm" als hij uit de slaapstand moet komen. Ook krijg ik sinds dien een fout melding bij het opstarten dat hij problemen heeft tijdens het starten van *\system32\LogiLDA.ddl.
Mag je gewoon de hele laptop defragmenteren of zijn ze daar niet blij mee? Hier wordt ook verder niet over gepraat in de retouraanwijzingen.
Ik las het even verkeerd, maar retour kun je hem gewoon zo terugsturen aangezien die gewoon wordt gewhiped door hun.Mahone schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:44:
Wat is handig mbt het retour sturen van een laptop? Omdat er natuurlijk gegevens opstaan. In principe kunnen ze natuurlijk niet inloggen omdat ze het wachtwoord niet hebben om windows in te komen. En ik ga er eigenlijk vanuit dat zodra ze de laptop krijgen het direct schoonmaken zonder verder mijn gegevens in te kijken. Ook zullen ze niet veel boeiende dingen vinden, maar het zijn toch privegegevens waar anderen niet mee te maken hebben.
Mag je gewoon de hele laptop defragmenteren of zijn ze daar niet blij mee? Hier wordt ook verder niet over gepraat in de retouraanwijzingen.
[ Voor 12% gewijzigd door kidh0tsh0t op 25-10-2013 20:22 ]
Als ik kijk bij de properties van mijn Wireless-N 7260, zie ik onderin bij de kaart zelf "Wireless Mode" staan. Daar heb ik alleen maar de optie tussen, 802.11a/b/g of een andere variatie van ALLEEN die.. de N is nergens te bekennen. Dus ik van 16.5.3.1 naar 16.5.3.6, nog steeds hetzelfde?
Hoe kan ik nou alleen maar ab/g variant hebben en geen N sowieso als optie in mijn kaart?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Dat is op elke Windows PC met wireless het geval. Geen idee waarom dit zo is, maar zelfs op mijn oude netbook met wireless-n was dit al zo. Zolang die geloof ik op a/b/g staat kan die ook N ontvangen. En anders kun je het zien aan de connectiesnelheid, als die 130Mbit of hoger is zit je op wireless-n.CasGas schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:06:
En ik maar denken waarom mijn wifi opeens zo traag is, ik snap er niks meer van..
Als ik kijk bij de properties van mijn Wireless-N 7260, zie ik onderin bij de kaart zelf "Wireless Mode" staan. Daar heb ik alleen maar de optie tussen, 802.11a/b/g of een andere variatie van ALLEEN die.. de N is nergens te bekennen. Dus ik van 16.5.3.1 naar 16.5.3.6, nog steeds hetzelfde?
Hoe kan ik nou alleen maar ab/g variant hebben en geen N sowieso als optie in mijn kaart?
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Maar dat is het niet, ik red maar 54mbit, zelfs als ik op 2cm van mijn N AP zit..blmp schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:51:
[...]
Dat is op elke Windows PC met wireless het geval. Geen idee waarom dit zo is, maar zelfs op mijn oude netbook met wireless-n was dit al zo. Zolang die geloof ik op a/b/g staat kan die ook N ontvangen. En anders kun je het zien aan de connectiesnelheid, als die 130Mbit of hoger is zit je op wireless-n.
Toch maar door de zure appel gebeten en complete systeemherstel uitgevoerd, dit heeft inderdaad het probleem opgelost, maar ik zit nu wel weer met Windows 8. Omdat ik eigenlijk geen voordelen zag van Windows 8.1 hou ik het hier maar even bij, omdat ik bang ben dat de update naar 8.1 me de problemen weer terugbrengt.stroom schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:21:
Slaapstand problemen, lijkt hier op:
http://www.sony.nl/suppor...tips-and-solutions/128786
en
Windows 8 hangs on black screen after resume from hybrid sleep
Ik had het probleem al voor de update naar windows 8.1 en hoopte dat de update dit op zou lossen, niet dus. Ik heb echter nog niemand gezien hier die meldt dat complete systeemherstel en vervolgens alle windows updates uitvoeren het probleem oplost.
Ik heb tot nu (helaas ervaringsdeskundige) een ierdere keer een complete system restore gedaan.Mahone schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:44:
Wat is handig mbt het retour sturen van een laptop? Omdat er natuurlijk gegevens opstaan. In principe kunnen ze natuurlijk niet inloggen omdat ze het wachtwoord niet hebben om windows in te komen. En ik ga er eigenlijk vanuit dat zodra ze de laptop krijgen het direct schoonmaken zonder verder mijn gegevens in te kijken. Ook zullen ze niet veel boeiende dingen vinden, maar het zijn toch privegegevens waar anderen niet mee te maken hebben.
Dit kun je doen dmv de laptop aan te zetten met de assist knop.
Hiermee kun je de dan de laptop herstellen naar fabrieksinstelling. (weet zo snel ff niet welke optie je moet hebben)
Er word dan een complete wipe en herinstallatie gedaan.
Dat vind ik zelf wel zo'n fijne gedachte.
[ Voor 1% gewijzigd door vallinga op 26-10-2013 09:38 . Reden: typos ]
Verwijderd
Wat is jullie algemene opinie van deze laptop?
Wat mij momenteel tegenhoudt zijn de wifi problemen, maar deze blijken in bepaalde gevallen opgelost?
Ik lees hier zojuist dat een mogelijke oplossing is de wifi sleutel van WPA naar TKIP omzetten, dat is niet echt een optie waar wifi net een probleem vormt, nl. op de unief en in coffeeshops.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 13:57 ]
Zie dat je een 'pre-build' model wilt kopen. Moet zeggen dat ik met mijn pre-build versie helemaal geen problemen heb. Geen wifi problemen, geen losse schermrand problemen, niks. Werkt echt prima.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:41:
Ik sta op het punt van deze: http://www.laptopshop.be/product/379929/sony-vaio-pro-13-azerty.html aan te schaffen (Met touch dus).
Wat mij momenteel tegenhoudt zijn de wifi problemen, maar deze blijken in bepaalde gevallen opgelost?
Ik lees hier zojuist dat een mogelijke oplossing is de wifi sleutel van WPA naar TKIP omzetten, dat is niet echt een optie waar wifi net een probleem vormt, nl. op de unief en in coffeeshops.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
Ohja, heb jij toevallig ook een 4GB ram model?
Ik zie dat dit niet uit te breiden valt, zou dit een probleem kunnen vormen?
Gezien ik enkel van plan ben om tekstverwerking op deze laptop te doen, lijkt mij dat sterk, maarja... Wat denken jullie?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 16:28 ]
In NL krijg je als je hem bij Cooblue besteld gratis een extra batterij bij, weet niet of je dicht bij NL woont en daar kennissen/familie hebt wonen. Weet niet of dit een optie is maar ik dacht zeg het maar even misschien heb je er wat aan.Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:41:
Ik sta op het punt van deze: http://www.laptopshop.be/product/379929/sony-vaio-pro-13-azerty.html aan te schaffen (Met touch dus).
Edit: Link.
[ Voor 6% gewijzigd door Ealserda op 26-10-2013 17:23 ]
Ik zou zeker het 8GB model nemen, samen met de 256GB hdd. Al is het alleen maar omdat ik er wel een paar jaartjes mee wil doen (ik doe dan ook wel meer dan alleen tekstverwerking).Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:27:
Dat is goed om te horen! Nog even zien wat de rest zegt, maar als ik gelijkaardige dingen hoor dan gaat hij zeker in bestelling
Ohja, heb jij toevallig ook een 4GB ram model?
Ik zie dat dit niet uit te breiden valt, zou dit een probleem kunnen vormen?
Gezien ik enkel van plan ben om tekstverwerking op deze laptop te doen, lijkt mij dat sterk, maarja... Wat denken jullie?
Verwijderd
Cool blue biedt blijkbaar geen betere versies aan, tenzij je meer processorkracht zoekt.
En via Sony zelf handelen is mss niet de beste optie?
[ Voor 10% gewijzigd door ShiftHappenz op 26-10-2013 20:00 ]
Maar het hangt natuurlijk af van waar je mee bezig bent.
BTW: ivm schermrand probleem (verf die eraf gaat), ik heb Sony een mailtje gestuurd. Zal proberen naar de service center in Deinze langs te gaan, misschien kunnen ze het daar ter plekke fixen. Duurt normaalgezien nog eens geen 10min. Het stoort me enorm en in een (executive) zakelijke omgeving is het natuurlijk ook not done om met zo'n beschadiging op je laptop rond te lopen. Maar voor 3 weken ben ik niet akkoord om het kiwijt te geraken.
[ Voor 42% gewijzigd door Dima_2005 op 26-10-2013 21:38 ]
http://forum.notebookrevi...13-a-221.html#post9424233
"
I have now finally solved my problems after sleep mode bug/hangup both when closing lid and going into sleep mode manually.
I found this tip on the Sony community forums.
1.Launch Task Manager
2.Terminate two tasks
•esrv.exe
•esrv_svc.exe)
3.Delete “sony_acpi_battery_input.dll” Under “C:\Program Files\Sony\VAIO Care\ESRV\sony_acpi_battery_input.dll”
4.Restart PC
original thread:
Vaio Pro 13 Sleep problem - Page 2 - Sony Community
"
Verwijderd
Heb jij 4GB ram of 8GB ram? Het is vooral dat dat mij zorgen baart, vermits ik er later geen latje ram bij kan steken...Dima_2005 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:36:
Ik heb ook een 128GB versie. Helemaal geen klachten erover. Heb meest essentiele programma's geinstalleerd (Office, Photshop, Acrobat X en wat kleinere prul) en heb nog 50GB vrij. Het is wel zo dat ik een 2 x een 64GB SD kaart heb voor films e.d. Heb ze aan 30€/stuk gekocht dus helemaal geen klachten hierover, ze zijn dan ook nog lekker snel
Maar het hangt natuurlijk af van waar je mee bezig bent.
BTW: ivm schermrand probleem (verf die eraf gaat), ik heb Sony een mailtje gestuurd. Zal proberen naar de service center in Deinze langs te gaan, misschien kunnen ze het daar ter plekke fixen. Duurt normaalgezien nog eens geen 10min. Het stoort me enorm en in een (executive) zakelijke omgeving is het natuurlijk ook not done om met zo'n beschadiging op je laptop rond te lopen. Maar voor 3 weken ben ik niet akkoord om het kiwijt te geraken.
En vergeet niet dat je GPU ook gebruik maakt van diezelfde RAM, dus als je Youtube in 1080p kijkt, met wat andere programma's open, vrees ik dat je snel aan de 4GB komt.
Hmm ik kan deze taken en bestand helemaal niet vinden.stroom schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:52:
Oplossing van slaapstand probleem gezien hier:
http://forum.notebookrevi...nge-svp13-2013-a-221.html
"
I have now finally solved my problems after sleep mode bug/hangup both when closing lid and going into sleep mode manually.
I found this tip on the Sony community forums.
1.Launch Task Manager
2.Terminate two tasks
•esrv.exe
•esrv_svc.exe)
3.Delete “sony_acpi_battery_input.dll” Under “C:\Program Files\Sony\VAIO Care\ESRV\sony_acpi_battery_input.dll”
4.Restart PC
original thread:
Vaio Pro 13 Sleep problem - Page 2 - Sony Community
"
Zelfde hier, deze taken/bestanden heb ik niet.nilamo schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 00:02:
[...]
Hmm ik kan deze taken en bestand helemaal niet vinden.
Heb trouwens ook die service niet die mensen vertellen om uit te zetten een paar pagina's terug.
Verwijderd
Verwijderd
Ook besteld via Sony zelf dan?Dima_2005 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:46:
Ik heb wel 8GB RAM... 4GB is niet realistisch. Op dit moment heb ik enkel Word en Firefox openstaan en er is 2,8GB in gebruik.
En vergeet niet dat je GPU ook gebruik maakt van diezelfde RAM, dus als je Youtube in 1080p kijkt, met wat andere programma's open, vrees ik dat je snel aan de 4GB komt.
Verwijderd
gelijk een update, sleep lijkt te werken maar puur het uitgaan van het scherm werkt nog steeds niet, zojuist getest met het uitgaan van het scherm na 1 minuut en het scherm blijft zwart na het aanraken van muis/toetsenbord, het enige wat helpt is power knop vast houden en opnieuw opstarten.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:21:
De vaio van mn vriendin had ook de sleep en auto-brightness problemen en na een tijdje rondzoeken op internet kom ik toch de oplossing tegen op tweakers. Intel Smart service uitzetten lijkt te werken, ik zal later ook nog de control center proberen te de-installeren en installeren en kijken of dat de brigthness probelemen verhelpt.
Inderdaad. En icm een korting van 8%, gratis sheet battery en 4 jaar garantie leek het een mooie deal.
Alleen blijft het spijtig dat ik de garantie al zo snel moet gebruiken.
Ik denk dat ik gewoon een brakke bezel heb, heb eens opgezocht en verf kan eraf pellen als het verf slecht is "ingebakken".
Trouwens: nu is het een promo van gratis geheugen upgrade, precies niet echt de moeite waard... Niet zo'n goeie deal als gratis sheet battery of dubbele opslag.
Verwijderd
Ik wil graag een clean install uitvoeren, maar kan nergens de niet pro versie vinden.
Even wat zoeken / teruglezen in dit topic kan geen kwaad. Klik.Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:02:
Weet iemand een goede windows 8 iso te vinden (niet via Dreamspark)?
Ik wil graag een clean install uitvoeren, maar kan nergens de niet pro versie vinden.
Verwijderd
Idd, daarnet even gekeken en ik wacht liever tot ze nog eens een sheet battery tbs stellenDima_2005 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:31:
[...]
Trouwens: nu is het een promo van gratis geheugen upgrade, precies niet echt de moeite waard... Niet zo'n goeie deal als gratis sheet battery of dubbele opslag.
Ik hoop alleen dat Sony Europe betere garantie aanbiedt dan Sony US.
Ik heb al goede verhalen gehoord van Sony UK, dusja dat brengt al hoop
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 13:07 ]
Verwijderd
Ik sta op het punt van enen te bestellen, maar heb je echt zelf garantie bijgekocht?
Dat is zowat het enige punt dat mij tegenhoudt momenteel.
Dat, en de bouwkwaliteit die blijkbaar toch een beetje te wensen overlaat.
ik heb 3 jaar bijgepakt, maar kreeg ik korting op (via sony.be)Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:17:
Ah dat valt idd nog mee.
Ik sta op het punt van enen te bestellen, maar heb je echt zelf garantie bijgekocht?
Dat is zowat het enige punt dat mij tegenhoudt momenteel.
Dat, en de bouwkwaliteit die blijkbaar toch een beetje te wensen overlaat.
Verwijderd
Je had dus gratis sheet battery + 4j garantie met korting?
Ik kan het mij haast niet voorstellen dat dit standaard hoort te zijn:

Staat bij mij hetzeldfe.CasGas schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:47:
Wat hebben jullie staan bij de snelheid in het drivers menu? Is dat bij iedereen alleen maar 802.11 a/b/g?
Ik kan het mij haast niet voorstellen dat dit standaard hoort te zijn:
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door VR46 op 28-10-2013 15:33 ]
De fan lijkt wel wat sneller aan te slaan dan op Win8 (door het gemis van het Vaio control center?) maar draait niet hinderlijk hard. Daarnaast is het me nog niet gelukt de interne microfoon aan de praat te krijgen (ook nog niet uitgebreide pogingen gedaan dit op te lossen).
[ Voor 47% gewijzigd door VR46 op 28-10-2013 21:15 ]
Edit: Blijkbaar is dit niet de opstart tijd naar windows, maar de tijd dat het kost om de bios op te starten.
[ Voor 18% gewijzigd door nilamo op 28-10-2013 22:48 ]