7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
hmm ik heb ook fast boot maar merk wel dat mijn laptop er tijdje over doet om op te starten, zo te zien is jou bios tijd ook veel korter dan die van mij.blmp schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:48:
[...]
Ik heb laatste BIOS-tijd: 1,3 seconden. Maar die pakt misschien 'fast boot' denk ik dan mee (?).
Edit: had het gevonden, blijkbaar heb ik tijdens mijn fabrieksherstel wat instellingen gewijzigd in mijn bios, na alle instellingen op default te hebben gezet boot deze veel sneller, mijn boot tijd is nu ook 1.7 seconden. In elk geval bedankt voor de info, deed me beseffen dat er iets niet klopte.
[ Voor 28% gewijzigd door nilamo op 28-10-2013 23:11 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Lees nu op deze 2 links, 2 vergelijkbare oplossingen:Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:11:
[...]
gelijk een update, sleep lijkt te werken maar puur het uitgaan van het scherm werkt nog steeds niet, zojuist getest met het uitgaan van het scherm na 1 minuut en het scherm blijft zwart na het aanraken van muis/toetsenbord, het enige wat helpt is power knop vast houden en opnieuw opstarten.
http://community.sony.com...147/highlight/true/page/3
http://community.sony.com...ws-8-1/td-p/205773/page/2
Beide suggereren het vervangen van de intel video drivers en wel naar een oudere versie als win 8.1 als standaard installeert; De eerste link naar een intel betadriver en de andere naar de oude Sony windows 8 driver.
Heb het nog niet geprobeerd maar dit klinkt hoopvol... hopelijk komt Sony binnenkort dan ook met een officiele voor win 8.1
Haha dat is de thread die ik gestart heb maar ik heb alle opties geprobeerd en het probleem van het scherm op zwart gaan en niets meer doen heb ik nog steeds.zappeke schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:29:
[...]
Lees nu op deze 2 links, 2 vergelijkbare oplossingen:
http://community.sony.com...147/highlight/true/page/3
http://community.sony.com...ws-8-1/td-p/205773/page/2
Beide suggereren het vervangen van de intel video drivers en wel naar een oudere versie als win 8.1 als standaard installeert; De eerste link naar een intel betadriver en de andere naar de oude Sony windows 8 driver.
Heb het nog niet geprobeerd maar dit klinkt hoopvol... hopelijk komt Sony binnenkort dan ook met een officiele voor win 8.1

Verder heb ik sinds mijn update naar 8.1 dat "Intel® Smart Connect Technology" er volgens mij niet opstaan(?). Eerst kon ik namelijk een shortcut/instellingen scherm daarvan oproepen, maar die lijkt verdwenen te zijn. Bij 'Services' staat-ie ook niet.Driver Provider: Intel Corporation
Driver Date: 1-10-2013
Driver Version: 10.18.10.3316
Misschien dat ik wel met een van die tooltjes een dump van geïnstalleerde drivers + versie kan maken, zou dat nuttig zijn voor jullie om te vergelijken met jullie situatie? Het probleem moet toch ergens vandaan komen.
Draai het al 2 weken ofzo en werkt prima. Alleen het probleem gehad dat hij spontaan uit stand-by kwam, hoe ik dit opgelost heb ben ik nog niet helemaal uit.
Mijn pc heb ik wel via de store geupdate naar 8.1 en daar heb ik wel wat probleempjes, maar niet die hier genoemd worden. Met name Explorer (verkenner) wil nogal eens blijven hangen.
[ Voor 19% gewijzigd door CdE op 29-10-2013 18:54 ]
@Kapitein187 er zijn 2 updates op de sony update site:
1. Graphics Driver 1.0
What does it fix?
Fix the sandstorm problem which occurs when uninstalling WDDM1.3 graphics driver manually.
2. Sony Firmware Extension Parser
What does it fix?
Install SFEP (Sony Firmware Extension Parser) driver to fix graphics bug.
Ik heb ze allebei gestart maar er gebeurt niet veel na de UAC warning moet ik zeggen geen wizardje ofzo...??
http://forum.notebookrevi...13-a-224.html#post9428633
"As for the problem with the display not turning back on when re-opening the lid (in Win 8.1), this is fixed by installing the latest Intel graphics driver 10.18.10.3316 with the following link: https://downloadcenter.intel.com/Det...09%09%09%09%09
As a side note, I've seen some people over the past few days mention this driver update as a fix, however I ignored it since my laptop already showed 10.18.10.3316 installed. I can't remember where I actually obtained that driver last week, but apparently it is slightly different than the one contained on the above Intel link. When I installed that one last night, it kept the same driver number but the driver date in Device Manager changed from 10/1 to 10/3, and it immediately fixed this issue for me. My screen instantly comes back on each time I re-open the lid now. :-)"
Anyway, als je ooit in de buurt van Leuven bent betaal ik je een biertje
Alleen lukt het niet om de SATA driver goed te installeren.
Deze loopt telkens stuk.
Nu heb ik al gekeken of ik het via apparaatbeheer kon doen, maar dat lukt ook niet.
Iemand nog een oplossing?
Tevens een onbekend apparaat in de lijst staan (wellicht de SATA controller?).
Alleen hoe weet ik welk apparaat dit is?
Dit was een andere driver die het later wel deed.
Alleen de SATA driver niet...
[ Voor 10% gewijzigd door stimpyrulez op 29-10-2013 21:27 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het was de 'iSCT Driver (Intel)'.BtM909 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:37:
Welk onbekend apparaat was het uiteindelijk?
Kon uiteindelijk bij 'gebeurtenis' (bij de gegevens van een onbekend app) zien wat er eerder was gebeurd.
Dus zodoende heb ik nogmaals de driver installatie gedraaid en toen was het goed.
Maar ja, alleen de SATA driver doet nog vreemd.
Maar had niemand anders gister een hele waslijst aan nieuwe drivers via de vaio update tool?
Heb daarna dus ook win 8.1 geinstalleerd en dat werkt (tot op heden) als een zonnetje.
Scherm ging ook gewoon aan als ik uit stanby kwam (scherm open klappen).
Tevens gister na de driver updates speedtest gedraaid en haalde ruim 100Mbit (heb ziggo 120Mbit (of tis nu nog meer).
Zat denk ik 5 meter van de router met 2 muren er tussen.
Bij mij gebeurt ook niks.zappeke schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:18:
@Razr dat is dezelfde versie, die je denk ik standaard bij W8.1 krijgt en die heb ik ook... toch bedankt voor de info
@Kapitein187 er zijn 2 updates op de sony update site:
1. Graphics Driver 1.0
What does it fix?
Fix the sandstorm problem which occurs when uninstalling WDDM1.3 graphics driver manually.
2. Sony Firmware Extension Parser
What does it fix?
Install SFEP (Sony Firmware Extension Parser) driver to fix graphics bug.
Ik heb ze allebei gestart maar er gebeurt niet veel na de UAC warning moet ik zeggen geen wizardje ofzo...??
Overigens heb ik wel de laatste intel video driver maar nog steeds het probleem dat als ik niks met mn laptop doe en het scherm uitgaat dat hij nergens meer op reageert. Gewoon in slaapstand zetten en de laptop dichtklappen werkt wel gewoon naar behoren.
Ik heb uiteindelijk besloten mijn Sony Vaio Pro 13 retour te sturen naar Sony. Ik baal er eigenlijk wel een beetje van. Op papier is het gewoon echt een hele mooie laptop, maar in de praktijk kwam dit niet naar voren.
Eerste irritatiepunt dat naar voren kwam was de 'fan'. Bij het installeren maakte deze een enorm lawaai, nu was ik wat gewend met een oude HP die ook veel herrie maakt. Maar deze overtrof de oude HP nog even. Ik moet zeggen dat ik daarna weinig last meer hiervan heb gehad, maar ergens was ik wel bang dat als de laptop wat ouder zou worden dit probleem weer terug zou komen.
Daarna bleek al snel dat het WIFI een probleem was. Zowel op school, als thuis, als op het werk, overal duurde een website laden erg lang. Op het begin was het zelfs zo erg dat ik helemaal geen verbinding kreeg, maar dit lag waarschijnlijk aan het feit dat Dropbox aan het syncen was. Daarna was het een stuk verbeterd, maar nog steeds onregelmatig en altijd lange wachttijden. Onwerkbaar als je op school een presentatie wilt downloaden, maar eerst 20 minuten moet wachten voordat je de powerpoint voor je neus hebt. (ook met nieuwe drivers bleef het zo)
Ook het beeldscherm ging een eigen leven leiden. De brightness pastte zich continue automatisch aan en als ik hem uit slaapstand haalde ging hij altijd in stappen naar de juiste brightness setting.
Verder was ook de voorgeïnstalleerde troep op de laptop erg irriterend. Het viel me op dat die eigenlijk vanaf het begin al af en toe traag was met reageren, wellicht dat het had geholpen om een schone installatie uit te voeren, maar dit zou eigenlijk niet nodig moeten zijn als je een nieuw product koopt (daarnaast moet je zelf dan maar aan een goede windows versie zien te komen enz.)
Al met al erg teleurgesteld omdat ik van te voren dolenthousiast was over de specificaties.
Wel wil ik zeggen dat de accu (had degene met extra batterysheet) echt briljant is. Een hele dag op school werken met office en af en toe een webpagina bezoeken en ik had na 7 uur, nog steeds 62% over.
Als het WIFI niet zo'n probleem was geweest had ik eventueel nog een schone installatie willen proberen, maar het was het al niet waard.
Ik hoop echt dat ik gewoon pech had met mijn model en dat ze de WIFI verbinding in orde krijgen, want dan hebben ze echt een topproduct. Van alle andere problemen (losse bezel, last van dat je het toetsenbord indrukt en dergelijke) heb ik echt totaal geen problemen gehad. Ook een prachtig scherm.
Ik schrijf het merk zeker niet af voor een volgende aankoop, maar toch ben ik teleurgesteld in de problemen die ik had met alsnog zo'n duur apparaat.
- Fan problemen zijn verholpen met een BIOS update. Plus je kan (volgens mij in het control center) het fan profiel op 'Silent' zetten. Zelf heb ik helemaal nergens last van (en ja ik belast 'm wel).
- WIFI problemen zijn zo goed als opgelost met de laatste drivers. Het kan zijn dat de overdrachtssnelheid iets lager is, maar de stabiliteit is super. Ik heb nog nooit een wegvallende verbinding gehad of 'langzaam ladende pagina's'. Geen idee waarom jij met de laatste drivers nog steeds problemen hebt. Wellicht een andere oorzaak.
- Die automatische brightness kun je uitschakelen. Dit is inderdaad een irritante feature - geen idee wie dat zo bedacht heeft, veel te gevoelig imo. In dit topic is ook te vinden hoe je dit kan uitschakelen, hierna blijft de brightness gewoon zoals je deze instelt.
Jammer om te horen dat je besloten hebt 'm terug te sturen (nee ik ben niet van Sony
Precies dit, alles updaten naar de laatste versies en dan heb je nergens last van. Gebruik de laptop nu al sinds eind augustus en wil hem echt niet kwijt.Razr schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:27:
Volgens mij had je met wat research en hulp o.a. van hier zo ongeveer al je minpunten kunnen oplossen.
- Fan problemen zijn verholpen met een BIOS update. Plus je kan (volgens mij in het control center) het fan profiel op 'Silent' zetten. Zelf heb ik helemaal nergens last van (en ja ik belast 'm wel).
- WIFI problemen zijn zo goed als opgelost met de laatste drivers. Het kan zijn dat de overdrachtssnelheid iets lager is, maar de stabiliteit is super. Ik heb nog nooit een wegvallende verbinding gehad of 'langzaam ladende pagina's'. Geen idee waarom jij met de laatste drivers nog steeds problemen hebt. Wellicht een andere oorzaak.
- Die automatische brightness kun je uitschakelen. Dit is inderdaad een irritante feature - geen idee wie dat zo bedacht heeft, veel te gevoelig imo. In dit topic is ook te vinden hoe je dit kan uitschakelen, hierna blijft de brightness gewoon zoals je deze instelt.
Jammer om te horen dat je besloten hebt 'm terug te sturen (nee ik ben niet van Sony), omdat waarschijnlijk je meeste problemen wel op te lossen waren.
Ik begrijp het, maar de WIFI was bij mij zo danig slecht dat er voor mij niet mee te werken was. Dit was ook de reden voor het terugsturen, de andere punten waren irritatiepunten, al dan niet op te lossen maar het was voor mij de moeite al niet meer waard.Razr schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:27:
Volgens mij had je met wat research en hulp o.a. van hier zo ongeveer al je minpunten kunnen oplossen.
Jammer om te horen dat je besloten hebt 'm terug te sturen (nee ik ben niet van Sony), omdat waarschijnlijk je meeste problemen wel op te lossen waren.
Baal er wel van want op gebied van draagbaar, accu die een werkdag meekan en volwaardige laptop is dit eigenlijk samen met de macbooks de enige die in aanmerking kwam. En zoals gezegd, met die extra batterysheet is de accuduur van de SVP13 echt briljant
@salmon, heb echt de nieuwste drivers geïnstalleerd, maar mijn WIFI bleef brak echt onwerkbaar.
Tenzij je al een brakke wifi router had natuurlijk
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Dat is niet altijd het geval. Op notebookreview forum heeft iemand zijn lawaai Pro opengemaakt en de fan was niet goed gemonteerd. Pas na improvisatie waardoor de fan hard op de CPU wordt gedrukt is de koeling stil. Dit ding heeft gewoon last van bijzonder slechte quality-control en dat is echt jammer want het is een potentieel juweeltje.Razr schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:27:
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dat zijn natuurlijk uitzonderingen. Als je dat treft heb je gewoon pech en moet je je laptop terugsturen (dus veel lawaai ook bij geen belasting / nieuwe BIOS etc.). Dat de QC slecht is bij deze serie geef ik je zeker gelijk in. Vooral dat gedoe met loszittende bezels moet heel makkelijk te controleren zijn.JT schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:08:
[...]
Dat is niet altijd het geval. Op notebookreview forum heeft iemand zijn lawaai Pro opengemaakt en de fan was niet goed gemonteerd. Pas na improvisatie waardoor de fan hard op de CPU wordt gedrukt is de koeling stil. Dit ding heeft gewoon last van bijzonder slechte quality-control en dat is echt jammer want het is een potentieel juweeltje.
Op 'Silent' is hij inderdaad echt heerlijk stil. Het irriteerde me wel eens dat de ventilator behoorlijk lawaaierig werd tijdens bijvoorbeeld het bekijken van Youtube filmpjes. Op 'Silent' niks meer van te horen, echt top. Daarnaast wordt de Vaio Pro niet eens zo warmRazr schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:27:
Bij mij werkt de laatste driver installeren wel, net als de post in notebookreview dacht ik ook al de laatste driver te hebben (10.18.10.3316) maar het downloaden en installeren van de driver volgens de link in http://forum.notebookrevi...13-a-224.html#post9428633 loste toch het probleem op.Kapitein187 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:18:
[...]
Bij mij gebeurt ook niks.
Overigens heb ik wel de laatste intel video driver maar nog steeds het probleem dat als ik niks met mn laptop doe en het scherm uitgaat dat hij nergens meer op reageert. Gewoon in slaapstand zetten en de laptop dichtklappen werkt wel gewoon naar behoren.
Voor mij werkte dit ook, Bedankt!stroom schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:50:
[...]
Bij mij werkt de laatste driver installeren wel, net als de post in notebookreview dacht ik ook al de laatste driver te hebben (10.18.10.3316) maar het downloaden en installeren van de driver volgens de link in http://forum.notebookrevi...13-a-224.html#post9428633 loste toch het probleem op.
Is die driver functioneel voor Win8 ? Ik meende op de intel-site te lezen van wel maar hij wil ze niet installeren (Wireless_16.5.3_De164.exe).
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
Verwijderd
In dit forum wordt een oplossing aangedragen die bij mij heeft gewerkt om dit probleem te verhelpen:
http://www.svp-forum.com/...on-the-vaio-pro/#post-211
https://www.etsy.com/list...air-sleeve-case-cover-100
Maar die batterij sheet is echt een onding.
Hoe transporteren jullie die? Heb geen zin om die constant te laten zitten, want hij maakt de laptop belachelijk dik. Maar gewoon los meenemen lijkt me ook niet zo verstandig aangezien er over redelijk delicate deeltjes (zoals die haakjes) uit steken.
Ben over het algemeen zeer tevreden van m'n vaio, maar die batterij sheet is echt een ramp imo. Ze hadden gewoon iets plat moeten maken. Het zogezegde voordeel dat het toetsenbord daardoor wat schuiner komt te staan weegt echt niet op tegen de nadelen ervan imo. De laptop typt zeker even goed zonder die batterij sheet.
Verwijderd
Na die te doorlopen hebben, zijn alle zwarte scherm problemen bij mij van de baan!
Als er sprake is van slechte quality control wat blijkt uit bepaalde vaak voorkomende problemen zoals fanlawaai wat bij lang niet iedereen alleen een softwarematige fout is dan is er geen sprake meer van een uitzonderingRazr schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Dat zijn natuurlijk uitzonderingen. [...] Dat de QC slecht is bij deze serie geef ik je zeker gelijk in.
Qua gewicht en afmetingen een mooi ding maar de manier waarop die mount is echt belachelijk. Als die er nou gewoon plat onder had gezeten...kryptz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:11:
M'n sleeve is vandaag aangekomen:
https://www.etsy.com/list...air-sleeve-case-cover-100
Maar die batterij sheet is echt een onding.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Jouw post -met de verwijzing naar die review- was de eerste waar ik las over de loszittende fan, verder was ik dat nog nooit tegengekomen (dit topic / andere fora waar ik lees). Vandaar ook mijn aanname dat dit een uitzondering is. Maar als jij bronnen hebt dat het een vaak voorkomend probleem is (de loszittende fan) dan is dat inderdaad geen uitzondering.JT schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:57:
Als er sprake is van slechte quality control wat blijkt uit bepaalde vaak voorkomende problemen zoals fanlawaai wat bij lang niet iedereen alleen een softwarematige fout is dan is er geen sprake meer van een uitzondering
Wat betreft de discussie over de sheet, ik vind hem wel mooi als hij gemonteerd zit. Maar inderdaad is hij fragiel om los te bewaren door die pinnetjes. Vaak neem ik 'm ook alleen mee als ik verwacht hem nodig te hebben. Anders laat ik 'm ergens in mn bureau liggen en dus hoeft-ie ook niet in mijn sleeve.
Ecodan warmtepomp
[ Voor 27% gewijzigd door Razr op 31-10-2013 14:15 ]
Ik heb zelf overigens nergens last van; geen nieuwe bios nodig gehad en volgens mij ook nog niet op silent gezet. Ik heb alleen last van een bizarre hoeveelheid backlight bleeding maar gezien het feit dat ik geen last heb van alle andere potentiele problemen ben ik er nogal huiverig voor om hem terug te sturen
Ecodan warmtepomp
3 maal is scheepsrecht dan maar! wel netjes een 50 euro korting voucher gehad!
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ik heb de svp1321x9eb donderdag bij de mediamarkt gehaald. Helaas maar 128gb ssd en 4gb werkgeheugen. Wel i7, windows 8 pro, vga adapter en dat netwerk ding erbij (in de doos).
Ik had hiervoor een Vaio S13 Premium wat één en al ellende was. Tot nu toe vind ik de Vaio pro echt geweldig.
Ik heb alle drivers die ik kon installeren geïnstalleerd, zowel via vaio update als windows update.
Pluspunten:
-Heel stil
-Fan hoeft maar weinig te koelen en is ook niet zo obsessief met rondjes draaien bezig.
-Wifi signaal en kwaliteit van signaal vind ik erg goed.
-Prachtig scherm
-Goede kwaliteit, goede afwerking (geen maandagmorgen model dit keer, had ik bij de s serie wel).
-Schitterende verschijning.
-Goed toetstenbord, zeker voor hoe dun de laptop is. De verlichting is ook erg netjes gedaan.
-Kwaliteit van speakers is erg goed, zeker kijkende naar hoe dun de laptop is.
Minpunten:
-um..
- Update: De behuizing krast erg snel. Heb de laptop nu drie dagen thuis gebruikt en doe hem tussen door steeds in de sleeve maar ik heb toch al veel kleine krasjes onderop en 1 op het glimmende vaio logo en 1 daarnaast ontdekt.
-Update: Ook de coating van de behuizing beschadigd snel. Ik heb de laptop op schoot gebruikt en kennelijk heeft de laptop op een knoop van mijn broek gestaan waardoor de zwarte coating ook soort strepen beschadiging heeft. (foto)
-Niet echt minpunten maar de linkerhoek van het touchpad klikt niet als er geen harde ondergrond onder het touchpad zit. En het toetsenbord drukt best wel wat naar binnen.
Dit zijn twee dingen die komen door de dunne en lichte behuizing dus het is Sony vergeven.
-Vlut webcam
Update naar windows 8.1 is bij mij ook succesvol verlopen. Gedaan volgens de instructies op de website. Geen problemen tegengekomen.
-Update: Ook bij mij deed de helderheidsaanpassing niet meer na uit slaapstand komen. Heb vaio care verwijderd wat het probleem heeft verholpen.
Hoe het er nu naar uit ziet, eindelijk tevreden over Sony VAIO.
Als je dus twijfelt op basis van negatieve reacties op diverse forums denk ik dat je de vaio pro gewoon kan kopen. Ik denk dat bij de meeste de problemen inmiddels wel al verholpen zijn en dat sommige misschien hun Pro zouden moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan alle drivers opnieuw (in 1 keer goed) installeren wat denk ik al die software problemen wel zal oplossen.
Update:
Helemaal vanaf zolder, 2e verdieping van een heel hoog herenhuis, heb ik op de 5gh band 4 van de 5 strepen met de Vaio pro. Met mijn oude Vaio was dit 1 mini streepje, het zelfde geld voor mijn samsung galaxy note 2 en note 8.0 die ook maar 1 streepje hebben op deze band.
[ Voor 21% gewijzigd door oli4b op 03-11-2013 23:14 . Reden: Nieuw minpunt ]
gebruikt iemand die functie uit vaio control center om batterij te sparen? dwz dat hij maar tot 80% oplaadt . heeft dit effectief invloed op batterijleven?
I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...
Volgens mij heeft dit wel degelijk effect. Ik heb met mijn vorige vaio in ieder geval 3 jaar gedaan zonder problemen met de batterij. Hierbij had ik deze functie altijd ingeschakeld.Dj.Restyle schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:39:
kort vraagje,
gebruikt iemand die functie uit vaio control center om batterij te sparen? dwz dat hij maar tot 80% oplaadt . heeft dit effectief invloed op batterijleven?
Overigens voor twijfelaars over aankoop: er staan nu ook een aantal SVP's te koop in de outlet shop van Sony. Kan net het verschil in prijs maken.
[ Voor 29% gewijzigd door Opa TRP op 01-11-2013 14:35 ]
Serieus? Je gaat serieus stellen dat alle quality control issues in 1 klap over zijn omdat jij de mazzel hebt dat je een probleemloos model hebt? En zonder enige vorm van verdere onderbouwing?oli4b schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 02:48:
Als je dus twijfelt op basis van negatieve reacties op diverse forums denk ik dat je de vaio pro gewoon kan kopen. Ik denk dat bij de meeste de problemen inmiddels wel al verholpen zijn en dat sommige misschien hun Pro zouden moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan alle drivers opnieuw (in 1 keer goed) installeren wat denk ik al die software problemen wel zal oplossen.
Ecodan warmtepomp
Nee dat zeg ik zeker niet (en dat staat er ook niet), ik denk alleen dat ze het productieproces inmiddels, dan spreek ik over het touchmodel, flink hebben verbeterd. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals ik ook bij mijn vorige Vaio heb ervaren.JT schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:26:
[...]
Serieus? Je gaat serieus stellen dat alle quality control issues in 1 klap over zijn omdat jij de mazzel hebt dat je een probleemloos model hebt? En zonder enige vorm van verdere onderbouwing?
Update: Ik bedoel gewoon dat ik me niet zou laten afschrikken en het gewoon zelf zou proberen. Door alle reacties hier en op verschillende andere forums had ik bijna kunnen besluiten om de Vaio pro niet te kopen.
Ik vraag me sowieso af of de quality control van winkel modellen anders is dan die van custom modellen.
[ Voor 22% gewijzigd door oli4b op 01-11-2013 21:04 . Reden: Kleine update onderaan ]
Maar als je niet vies bent van een beetje DIY en het niet erg vind om hem terug te sturen bij problemen dan kun je het zeker proberen ja, voor het geld is het een erg mooi dingetje. Alhoewel ik met alle liefde 50e meer had betaald voor fatsoenlijke quality control.
Als je daarentegen ervan afhankelijk bent voor je werk en het ding geen dag kan missen dan zou ik het niet wagen.
Ecodan warmtepomp
Ten minste, tot in zoverre dat ik wel kan verbinden bij mij thuis en op de meeste locaties. Er is echter wel een soort 'lag' daarin, want ondanks dat ik me laptop nog te vaak op slaapstand heb, moet die af en toe toch retelang zoeken naar het zelfde netwerk. In de collegezalen heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat hij het bij uitstek helemaal niet wil doen, ondanks dat mijn S4 volledig bereik heeft, iedereen om mij heen op zijn lappie zit te surfen en de VAIO Pro ook aangeeft volledige netwerkdekking te hebben.
Nu zeg ik dus dat ik geen problemen heb gehad, maar het is dus bij mij ook voorgevallen. Alleen niet in zo'n grote mate dat ik mij er enorm aan ging storen.
Ik heb namelijk een groter probleem met de laptop: het touchpad. Thuis gebruik ik altijd mijn muis, vind ik fijner. Maar onderweg zou je verwachten dat de touchpad voldoende dekking moet geven. Ik heb echter te vaak en te lang gehad dat mijn touchpad gewoonweg bleef haken. De linkeronderhoek (een probleem dat er al vele meldden), blijft bij mij echter helemaal haken. Als je erop drukt, lijkt het alsof de touchpad is blijven vastklikken en je kunt niets meer doen op het touchpad. Soms wil het wel eens helpen dat als ik ergens anders op het touchpad druk, hij omhoog wil veren, maar dit kan nooit goed zijn.
Het gebeurt namelijk ook met enige regelmaat dat hij er helemaal niet meer wil uitkomen en dan moet ik vijf minuten op verschillende plekken gaan drukken, in de hoop dat het ding omhoog 'veert'.
Heeft iemand anders hier problemen mee ondervonden of herkent iemand anders dit probleem? Bij mij lijkt het namelijk net een tikkeltje anders, dan iedereen die problemen meld met registratie in de linkeronderhoek van het touchpad. Hij blijft echt steken, alhoewel je visueel niets ziet. Je merkt het alleen aan het feit dat je geen klik meer hoort als je op het linkeronderhoekje klikt.
Heb al contact gehad met de customer service, kan hem opsturen als ik wil voor reparatie. Maar wil toch nog even naar andere oplossingen zoeken, vooraleer ik weer back-ups en herinstallaties moet uitvoeren. Tevens kan ik hem ook niet lang missen vanwege school, dus andere opties zou ik zeker waarderen!
"Gratis" ja, in de winkel krijg je geen gratis SSD upgrade van 128GB naar 256GB en nog eens 8 of 10 procent korting afhankelijk van de codeoli4b schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:54:
Voordeel van winkelmodel is ook nog dat je de vga-adapter en wifi adapter er gratis bij krijgt in de doos.
Ik zie het nadeel niet. Ik heb al gebeld over het backlight-bleeding probleem, ik kan hem zo laten repareren. En dan wordt deze gewoon bezorgd ook nog, hoef niet de deur uit om op te laten halenAnder voordeel is dat als je problemen krijgt met je laptop je een wettelijke verkoper hebt die niet de fabrikant van het product is. Daarom heb je dus als het waren iets meer kracht t.o.v. van Sony als er iets mee aan de hand is. Ik had met mijn oude Vaio dat de klantenservice zei dat ik gewoon een maandagmorgen model had ontvangen en dat ze zeiden dat ik moest terug gaan naar de winkel waar ik de laptop had gehaald, probleem, de winkel is Sony dus toen hield het op.
Ecodan warmtepomp
Heb je dit probleem ook als je een aantal vingers stevig onder de plek die moeilijk doet drukt. Het probleem ligt volgens mij gewoon in dat je de touchpad door de behuizing heen drukt en de linker onder-hoek niet registreert als er geen ondergrond onder zit.Efsane61 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:24:
Al een tijdje de Vaio Pro 13 in mijn bezit, zonder touchscreen. Heb voor het aankopen alle ontwikkelingen op het forum goed in de gaten gehouden en de meeste problemen zijn me bespaart gebleven zoals het Wi-Fi probleem.
Ten minste, tot in zoverre dat ik wel kan verbinden bij mij thuis en op de meeste locaties. Er is echter wel een soort 'lag' daarin, want ondanks dat ik me laptop nog te vaak op slaapstand heb, moet die af en toe toch retelang zoeken naar het zelfde netwerk. In de collegezalen heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat hij het bij uitstek helemaal niet wil doen, ondanks dat mijn S4 volledig bereik heeft, iedereen om mij heen op zijn lappie zit te surfen en de VAIO Pro ook aangeeft volledige netwerkdekking te hebben.
Nu zeg ik dus dat ik geen problemen heb gehad, maar het is dus bij mij ook voorgevallen. Alleen niet in zo'n grote mate dat ik mij er enorm aan ging storen.
Ik heb namelijk een groter probleem met de laptop: het touchpad. Thuis gebruik ik altijd mijn muis, vind ik fijner. Maar onderweg zou je verwachten dat de touchpad voldoende dekking moet geven. Ik heb echter te vaak en te lang gehad dat mijn touchpad gewoonweg bleef haken. De linkeronderhoek (een probleem dat er al vele meldden), blijft bij mij echter helemaal haken. Als je erop drukt, lijkt het alsof de touchpad is blijven vastklikken en je kunt niets meer doen op het touchpad. Soms wil het wel eens helpen dat als ik ergens anders op het touchpad druk, hij omhoog wil veren, maar dit kan nooit goed zijn.
Het gebeurt namelijk ook met enige regelmaat dat hij er helemaal niet meer wil uitkomen en dan moet ik vijf minuten op verschillende plekken gaan drukken, in de hoop dat het ding omhoog 'veert'.
Heeft iemand anders hier problemen mee ondervonden of herkent iemand anders dit probleem? Bij mij lijkt het namelijk net een tikkeltje anders, dan iedereen die problemen meld met registratie in de linkeronderhoek van het touchpad. Hij blijft echt steken, alhoewel je visueel niets ziet. Je merkt het alleen aan het feit dat je geen klik meer hoort als je op het linkeronderhoekje klikt.
Heb al contact gehad met de customer service, kan hem opsturen als ik wil voor reparatie. Maar wil toch nog even naar andere oplossingen zoeken, vooraleer ik weer back-ups en herinstallaties moet uitvoeren. Tevens kan ik hem ook niet lang missen vanwege school, dus andere opties zou ik zeker waarderen!
Verwijderd
Bij mij stond hij er soms ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:51:
Ik kan de update naar 8.1 niet zien in de store op mijn SVP. Ik heb alle windows updates geinstalleerd en ook mijn store cache verwijderd zoals http://windows.microsoft....y-can-t-find-update-store zei. Heeft iemand een suggestie?
Ook alle updates gedaan met vaio update?
Toen ik dit had gedaan kreeg ik een reminder na het opnieuw opstarten.
Tevens als ik de store soms open liet staan dan stond hij er in eens tussen.
dit gebeurd zowel op windows 8 als 8.1.
WIDI werkt ook niet met de LG LM760 met de laatste firmware. Het connect, maar je ziet de tv nooit meer terug via de charms onder device. Je kan alleen maar play gebruiken met een app die er geschikt voor is, maar ik heb geen idee welke app ik kan gebruiken. Ik gebruik nu VLC om mkv bestanden af te spelen, en windows media player speelt het bestand niet af. (het is een 720p hd bestand van een serie gedownload van internet).
Wat ook vreemd is is dat ik onder vaio care zie dat het type: SVP1321C5E is, terwijl de sony site aangeeft dat het SVP1321C4E is.
Ook is er een probleem met het installeren van de wifi driver update, hij gaat installeren, maar zal nooit finishen.
Ik hoop dat het allemaal aan dit model ligt, aangezien niemand hier nog zulke problemen heeft gehad. Ik zal zien of de nieuwe wel goed zal werken.
Verder ben ik erg blij met het apparaat, jammer van deze problemen. Ik zal nog met dit apparaat werken tot a.s. dinsdag en daarna wachten op mijn geld om weer een nieuwe te kopen
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Al een oplossing gevonden? Ik krijg de sata driver evenmin geinstalleerdstimpyrulez schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:25:
[...]
Maar ja, alleen de SATA driver doet nog vreemd.
Nope, helaas nog niet.Stefano schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:47:
[...]
Al een oplossing gevonden? Ik krijg de sata driver evenmin geinstalleerd
Tevens zag ik dat windows 'onderhoudcentrum' aangeeft dat er nieuwe derivers zijn voor chipset en Wireless/bluetooth en wireless highspeed.
Alleen zijn deze laatst juist geinstalleerd door sony update.
Alleen neem ik aan dat de sony update de laatste drivers laat installeren (blijkbaar is dit dus niet zo) en is het dan wijsheid om de updates van windows/microsoft te installeren?
Heeft iemand al geprobeerd de N kaart te vervangen door een AC? Ik zie dat er een M.2 versie in zit, lastig te krijgen waarschijnlijk

Edit: M.2 versie van de 7260 AC+BT besteld in de US, levering duurt minimaal 10 dagen...
Voor iedereen die zich afvraagt of dit gaat werken, een Amerikaan was me al voor:

[ Voor 44% gewijzigd door Stefano op 03-11-2013 15:00 ]
Vergeten er bij te vermelden de vorige keer, in 99% van de gevallen gebeurde het ook als ik mijn laptop op een platte ondergrond had neer gezet. Ik heb hem namelijk vaak op een collegezaal tafeltje.oli4b schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:28:
[...]
Heb je dit probleem ook als je een aantal vingers stevig onder de plek die moeilijk doet drukt. Het probleem ligt volgens mij gewoon in dat je de touchpad door de behuizing heen drukt en de linker onder-hoek niet registreert als er geen ondergrond onder zit.
Het zou inderdaad kunnen dat ik de touchpad door de behuizing heen druk, alhoewel ik geen excessieve kracht lever op de touchpad. Daarbuiten komt dat het alleen die hoek betreft. Echt het puntje lijkt eronder te steken en totdat ding er weer uit veert kan ik niets doen. Soms dus minutenlang.
Ik zal dus even wat nauwlettender in de gaten houden hoe hard ik de linkertouchpad knop indruk.
Bedankt voor je tip.
Heb je een link naar het origineel?Stefano schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:08:
Sony zal de laatst geteste drivers aanbieden, ik gebruik meestal nieuwere versies. Dat werkt met de sata drivers overigens ook niet, platform niet ondersteund, zowel in de Sony installatie als in een verse w8.1 installatie. Waarschijnlijk heeft de controller een afwijkende hardware id, vreemd.
Heeft iemand al geprobeerd de N kaart te vervangen door een AC? Ik zie dat er een M.2 versie in zit, lastig te krijgen waarschijnlijk
[afbeelding]
Edit: M.2 versie van de 7260 AC+BT besteld in de US, levering duurt minimaal 10 dagen...
Voor iedereen die zich afvraagt of dit gaat werken, een Amerikaan was me al voor:
[afbeelding]
Heb hetzelfde gedoe, maar de grap bij mij is dat ik de touchpad überhaupt nooit gebruik (ik gebruik muis en touchscreen): hij gaat soms spontaan in de 'continue-klik-stand'. Heb wel het idee dat dat vooral gebeurt als de laptop niet op een platte ondergrond staat, bv op mijn schoot. Ik gebruik 3 oplossingen:Efsane61 schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:51:
[...]
Vergeten er bij te vermelden de vorige keer, in 99% van de gevallen gebeurde het ook als ik mijn laptop op een platte ondergrond had neer gezet. Ik heb hem namelijk vaak op een collegezaal tafeltje.
Het zou inderdaad kunnen dat ik de touchpad door de behuizing heen druk, alhoewel ik geen excessieve kracht lever op de touchpad. Daarbuiten komt dat het alleen die hoek betreft. Echt het puntje lijkt eronder te steken en totdat ding er weer uit veert kan ik niets doen. Soms dus minutenlang.
Ik zal dus even wat nauwlettender in de gaten houden hoe hard ik de linkertouchpad knop indruk.
Bedankt voor je tip.
1) paar keer flink klikken op de touchpad aan alle kanten, meestal loste dat het probleem direct op
2) als 1) niet werkt, vervolgens touchpad aan en uitzetten via Fn F1
3) omdat 2) laatst voor de eerste keer het probleem ook niet verhielp, heb ik mijn touchpad nu standaard uit staan....
Bedankt, hoe zit het met demontage en garantie? Weet je toevallig of er zegels aan de binnenkant zitten?
Plaatjes:
http://www.notebookcheck....ER-Ultrabook.98624.0.html
PSN: DoubleDutchh
Andersom lijkt mij logischer?Ouwehandje schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:09:
Als ik op mijn vaio pro een game speel dan klokt mijn processor terug naar 0,5-0,6Ghz volgens het taakbeheer scherm, als ik echter het spel afsluit schiet hij weer naar 1,6-1,7Ghz. Is dit gebruikelijk ?
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus BluetoothStefano schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:08:
Sony zal de laatst geteste drivers aanbieden, ik gebruik meestal nieuwere versies. Dat werkt met de sata drivers overigens ook niet, platform niet ondersteund, zowel in de Sony installatie als in een verse w8.1 installatie. Waarschijnlijk heeft de controller een afwijkende hardware id, vreemd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Van deze is het dus niet bekend of die wel of niet werkt?
Waar heb je die andere besteld, ik ben erg benieuwd, omdat ik het toch wel graag een AC kaartje wil plaatsen..
Ah ik zie het al, is een ander formaat, dacht dat die meuk allemaal wel dezelfde afmeting had..
[ Voor 3% gewijzigd door CasGas op 04-11-2013 22:08 ]
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Het is toch echt zo. Heb in het Intel control panel bij energie de optie Maximale prestaties aan staan en bij 3D ook prestaties en ook de optimale toepassingsmodus staat aan. Echter klokt mijn processor volgens taak beheer terug naar ~ 0,55GhzRazr schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:13:
[...]
Andersom lijkt mij logischer?Hoe gaat het spelen van die game, erg schokkerig / lage FPS? Kijk ook eens naar het active energieprofiel, en volgens mij kun je in het Intel controlepaneel (grafische opties) ook het een en ander qua profielen/snelheid instellen.
De laptop staat aan het netstroom.
Wat geeft CPU-Z aan? Even downloaden en installeren. Het taakbeheer van Windows kan wel eens meer verkeerde snelheden aangeven als er geklokt wordt door Intel drivers (zelf ook last van op m'n desktop). Hoe draait het spel verder trouwens? Wel gewoon goed?Ouwehandje schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:01:
[...]
Het is toch echt zo. Heb in het Intel control panel bij energie de optie Maximale prestaties aan staan en bij 3D ook prestaties en ook de optimale toepassingsmodus staat aan. Echter klokt mijn processor volgens taak beheer terug naar ~ 0,55Ghz
De laptop staat aan het netstroom.
Daar was ik ook al ingestonkenCasGas schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:01:
[...]
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Van deze is het dus niet bekend of die wel of niet werkt?
Waar heb je die andere besteld, ik ben erg benieuwd, omdat ik het toch wel graag een AC kaartje wil plaatsen..
Ah ik zie het al, is een ander formaat, dacht dat die meuk allemaal wel dezelfde afmeting had..
Ik zal melden als nieuwe kaartje in mijn Vaio zit.
Kan je eventueel ook wat foto's maken van hoe en wat? En heb je ook een AC AP staan om snelheid te testen? Dat heb ik nog niemand zien doen.. ben zeer benieuwd of het qua snelheden ook goed werkt..Stefano schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:58:
[...]
Daar was ik ook al ingestonkenNaast de naamgeving, alles 7260, terwijl het wel 5 verschillende kaartjes zijn, zijn er dus ook 2 formaten. Mijn bestelling in de US is al onderweg, linkje staat hier boven.
Ik zal melden als nieuwe kaartje in mijn Vaio zit.
Ik heb een DIR 868L staan, dus een test is geen probleem. Een andere laptop met een 7260 AC stond hier vrolijk te idle-en op 567Mbps, moet goed komen dus.
CPU-Z geeft hetzelfde aan. Wanneer ik het spel start klokt hij de processor gewoon terug (Multiplier op 8 ) en wanneer ik het spel afsluit gaat hij weer omhoog naar de turbo boost frequentie (Multiplier op 20+)Razr schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:05:
[...]
Wat geeft CPU-Z aan? Even downloaden en installeren. Het taakbeheer van Windows kan wel eens meer verkeerde snelheden aangeven als er geklokt wordt door Intel drivers (zelf ook last van op m'n desktop). Hoe draait het spel verder trouwens? Wel gewoon goed?

Spel speelt totaal niet vloeiend en hapert erg. Ik weet niet wat ik moet doen
Edit: Gebeurt ook bij het bekijken van youtube 1080p videos. Kan ze gewoon niet vloeiend afspelen zonder dat hij gaat haperen. Wanneer ik de video pauzeer schiet clockspeed omhoog...
Edit 2: Nadat ik hem na het pauzeren hervat gaat het nog 1 a 2 seconden vloeiend voordat hij weer terug schiet en dus mijn pc gaat haperen.
[ Voor 18% gewijzigd door Ouwehandje op 05-11-2013 12:00 ]
Hmm.. Heb je een schone installatie gedaan? En zit je op Windows 8.1? Controleer (of herinstalleer) de laatste versie van de CPPC driver (Intel) eens. Stel dat je naar 8.1 bent gegaan, moet je die misschien herinstalleren - op de Sony site staat eeen specifieke 8.1 en (8.0) driver.Ouwehandje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:49:
[...]
CPU-Z geeft hetzelfde aan. Wanneer ik het spel start klokt hij de processor gewoon terug (Multiplier op 8 ) en wanneer ik het spel afsluit gaat hij weer omhoog naar de turbo boost frequentie (Multiplier op 20+)![]()
Spel speelt totaal niet vloeiend en hapert erg. Ik weet niet wat ik moet doen
Edit: Gebeurt ook bij het bekijken van youtube 1080p videos. Kan ze gewoon niet vloeiend afspelen zonder dat hij gaat haperen. Wanneer ik de video pauzeer schiet clockspeed omhoog...
Edit 2: Nadat ik hem na het pauzeren hervat gaat het nog 1 a 2 seconden vloeiend voordat hij weer terug schiet en dus mijn pc gaat haperen.
CPPC:
Met die technologie actief kan het dus zijn (zoals ik eerder zei) dat Windows zelf een verkeerde snelheid weergeeft. Bron. Maar uiteraard heb jij hier met een ander probleem te maken.Collaborative Processor Performance Control.
A new technology based on the ACPI 5.0 specification that dynamically modulates performance vs. active application power. It reduces active power to deliver better battery life and allows deeper lower power states to be reached (compared to prior generations of Intel Core processor products).
Mocht dit het nog niet oplossen, controleer de andere drivers (Intel chipset driver etc.) eens of die allemaal goed werken / up-to-date zijn.
Ben momenteel bezig met een systeemherstel, was ten einde raad..BtM909 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:50:
@ouwehandje, maak even een apart topic aan met je probleem, want dit is interessanter en waarschijnlijk ook op te lossen door mensen die geen VAIO hebben
Zijn er nog andere manieren om een reset te doen, wat betreft batterij
[ Voor 62% gewijzigd door ri0ta op 05-11-2013 18:55 ]
Knopje onder batterij-sheet klepje even indrukken / ingedrukt houden? Volgens mij kun je daarmee je batterij module resetten of in/uitschakelen.ri0ta schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:23:
Mijn laptop gaat niet aan zonder dat ik hem heb aangesloten aan de adapter............................. Hij blijft momenteel ook op 73% staan. Zodra ik lader un-plug valt hij direct uit. Lampje brand wel als de adapter is aangesloten. Nu lees ik dat je de batterij kan resetten, door het klepje van de batterij sheet los te maken en op het resetknopje drukken. Alleen er gebeurt dan niks bij mij...
Zijn er nog andere manieren om een reset te doen, wat betreft batterij
edit: Zie deze foto, onder het klepje en dan linksonder - onder het schroefje.
[ Voor 9% gewijzigd door Razr op 05-11-2013 19:06 ]
Nu weer op windows 8. Ga zo upgrade proberen uit te voeren naar 8.1 (die ik helaas niet meer in de store zie..ook dat nog haha). Maar hier zal vast iets voor zijn.
Nu nog maar de vraag hoelang dit probleem opgelost blijft. Kwam op internet ervaringen van andere mensen tegen met exact t zelfde probleem. Een oplossing is dus:
- resetknopje ingedrukt houden
- systeem reset (works for me, for now)
- laatste optie, en minst leuke optie, reparatie traject ingaan.
Zit ook weer met de geweldige auto brightness issue. Hopelijk zal dit straks weer weg zijn. Iemand tips om windows 8.1 upgrade te zien in de store?
Volgens Microsoft moet ik via windows update : update KB2871389 uitvoeren en installeren, maar deze blijft op 'downloaden' staan.
[ Voor 16% gewijzigd door ri0ta op 05-11-2013 19:20 ]
Nog steeds hetzelfde probleem na windows 8 er opnieuw te hebben opgezet. Ik zal zo dadelijk ander topic openen..Ouwehandje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:22:
[...]
Ben momenteel bezig met een systeemherstel, was ten einde raad..
Zet hier dan even een linkje voor het makkelijk vinden. Alvast bedanktOuwehandje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:55:
[...]
Nog steeds hetzelfde probleem na windows 8 er opnieuw te hebben opgezet. Ik zal zo dadelijk ander topic openen..
Btw, het is toch gewoon normaal dat deze laptop 1080p vloeien moet kunnen draaien zonder dat andere google chrome paginas gaan haperen bij het scrollen en dergelijke?
[ Voor 48% gewijzigd door Ouwehandje op 05-11-2013 21:15 ]
Weet je nog een andere plek om dat kaartje te bestellen, ding staat in backorder bij mfactors.com..
In Duitsland is ie wel goed te verkrijgen zover ik kon zien, en dit was de goedkoopste die ik daar kon vinden (+ €10 verzendkosten): http://direkt.jacob-computer.de/_artnr_1674204.html?ref=103CasGas schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:43:
[...]
Weet je nog een andere plek om dat kaartje te bestellen, ding staat in backorder bij mfactors.com..
Maar goed, toch maar besteld.. thanx voor de tip!
Top, ook maar even besteld, voor die 2 tientjes is het te doen, wellicht dat de wifi er wat beter van wordt.tomwas54 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:07:
[...]
In Duitsland is ie wel goed te verkrijgen zover ik kon zien, en dit was de goedkoopste die ik daar kon vinden (+ €10 verzendkosten): http://direkt.jacob-computer.de/_artnr_1674204.html?ref=103
Gratis verzending naar een vriend in duitsland scheelt weer de verzendkosten.
Ben er alleen niet zo happig op om de vaio open te gaan maken, krijg je het ook allemaal weer netjes dicht? die strippen zitten er immers opgeplakt
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Laptop uitschakelen en de support knop indrukken.Zewatanejo schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:38:
Weet iemand hoe je de fabrieksinstellingen kunt terug zetten? Ik krijg de melding dat de benodigde partitie niet gevonden kan worden.
Btw, heeft iemand hier WOW op zijn vaio pro 13 draaien, zo ja op hoeveel fps draait hij op high pre setting.
Je bent geupgrade naar Windows 8.1? Want die kon ik ook niet herstellen via de "assist knop".Zewatanejo schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:38:
Weet iemand hoe je de fabrieksinstellingen kunt terug zetten? Ik krijg de melding dat de benodigde partitie niet gevonden kan worden.
Ik kreeg ook de melding "partitie niet gevonden".
Ik heb uiteindelijk maar Windows 8 geïnstalleerd en daarna een recovery gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door vallinga op 08-11-2013 16:12 . Reden: hopelijk een verduidelijking ]
Je bent er een goed half uur mee bezig, maar is niet zo moeilijk als het lijkt. Wel geduld hebben, dan komt het goed.
En nog een tip voor de mensen die het ook gaan doen, als je de onderkant los maakt, begin aan de powerjack kant en als laatste de usb kant en bij het in elkaar zetten beginnen bij usb. De casing loopt daar strakker omheen en is moeilijk erop te krijgen als je het andersom doet, verder is het prima te doen en de case kant behoorlijk buigen, daar hoef je dus niet zo bang voor te zijn
Dit is wat je hebt aan schroeven en voetjes (lange rubber staat er niet op):

Het bord:

En de kaartjes naast elkaar:

En dan krijg je:

Verwijderd
Kan je eens een test uitvoeren met de wifi mbt afstand tot de router/modem? Ik ben erg benieuwd of de doorvoersnelheid van dit kaartje ook erg snel afneemt wanneer je verder weg bent t.o.v. de modem/router.
Ecodan warmtepomp
Eingelijk ben ik super-tevreden over wifi. Op vele plaatsen haal ik stukken betere resultaten dan pak maar Apple producten of meeste andere laptops.
Maar in de woonkamer haal ik maar 25Mbps ipv 40Mbps met andere laptop. Maar op mijn kamer haal ik ook 25Mbps (net zoals de andere laptop).
Trouwens: doen jullie wifi testen op batterij of op stroom?
Want dichtbij de router haal ik 6.5MB/sec op batterij, maar 12MB/sec op stroom... Toch een aanzienlijk verschil!
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
[ Voor 67% gewijzigd door JT op 09-11-2013 20:07 ]
Ecodan warmtepomp
Zou je eens kunnen kijken of de prestaties (niet ac) ook verbeterd zijn als je een stukje verder van de router af bent dan 4 meter?Stefano schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:46:
AC kaartje zit er bij mij nu ook in, waar ik voorheen 9MB/s haalde, loopt het nu op tot ongeveer 45MB/s. Dit is op 4 meter van een Dlink 868L, als ik de laptop naast de router zet loopt het op naar 50MB/s
Zelf heb ik een asus rt ac66u, maar heb met de vaio pro op zon 15 - 20 meter afstand (op de eerste etage) geen verbinding (af en toe doet hij het heel langzaam). Vraag me dus af of het zin heeft om dit ac kaartje aan te schaffen.