Even kort mijn bevindingen.
Ik heb de svp1321x9eb donderdag bij de mediamarkt gehaald. Helaas maar 128gb ssd en 4gb werkgeheugen. Wel i7, windows 8 pro, vga adapter en dat netwerk ding erbij (in de doos).
Ik had hiervoor een Vaio S13 Premium wat één en al ellende was. Tot nu toe vind ik de Vaio pro echt geweldig.
Ik heb alle drivers die ik kon installeren geïnstalleerd, zowel via vaio update als windows update.
Pluspunten:
-Heel stil
-Fan hoeft maar weinig te koelen en is ook niet zo obsessief met rondjes draaien bezig.
-Wifi signaal en kwaliteit van signaal vind ik erg goed.
-Prachtig scherm
-Goede kwaliteit, goede afwerking (geen maandagmorgen model dit keer, had ik bij de s serie wel).
-Schitterende verschijning.
-Goed toetstenbord, zeker voor hoe dun de laptop is. De verlichting is ook erg netjes gedaan.
-Kwaliteit van speakers is erg goed, zeker kijkende naar hoe dun de laptop is.
Minpunten:
-um..
-
Update: De behuizing krast erg snel. Heb de laptop nu drie dagen thuis gebruikt en doe hem tussen door steeds in de sleeve maar ik heb toch al veel kleine krasjes onderop en 1 op het glimmende vaio logo en 1 daarnaast ontdekt.
-
Update: Ook de coating van de behuizing beschadigd snel. Ik heb de laptop op schoot gebruikt en kennelijk heeft de laptop op een knoop van mijn broek gestaan waardoor de zwarte coating ook soort strepen beschadiging heeft. (
foto)
-Niet echt minpunten maar de linkerhoek van het touchpad klikt niet als er geen harde ondergrond onder het touchpad zit. En het toetsenbord drukt best wel wat naar binnen.
Dit zijn twee dingen die komen door de dunne en lichte behuizing dus het is Sony vergeven.
-Vlut webcam

, maar boeit me niet zo.
Update naar windows 8.1 is bij mij ook succesvol verlopen. Gedaan volgens de instructies op de website. Geen problemen tegengekomen.
-
Update: Ook bij mij deed de helderheidsaanpassing niet meer na uit slaapstand komen. Heb vaio care verwijderd wat het probleem heeft verholpen.
Hoe het er nu naar uit ziet, eindelijk tevreden over Sony VAIO.
Als je dus twijfelt op basis van negatieve reacties op diverse forums denk ik dat je de vaio pro gewoon kan kopen. Ik denk dat bij de meeste de problemen inmiddels wel al verholpen zijn en dat sommige misschien hun Pro zouden moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan alle drivers opnieuw (in 1 keer goed) installeren wat denk ik al die software problemen wel zal oplossen.
Update:
Helemaal vanaf zolder, 2e verdieping van een heel hoog herenhuis, heb ik op de 5gh band 4 van de 5 strepen met de Vaio pro. Met mijn oude Vaio was dit 1 mini streepje, het zelfde geld voor mijn samsung galaxy note 2 en note 8.0 die ook maar 1 streepje hebben op deze band.
[
Voor 21% gewijzigd door
oli4b op 03-11-2013 23:14
. Reden: Nieuw minpunt ]