Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
Montsubai schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:41:
Ik heb deze ook gekocht voor thuis en om er mee op de uni te werken, maar alle Wi-Fi verhalen maken me eigenlijk bang...
Mijn winkelexemplaar werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

thobe schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:18:
[...]

Zou je eens kunnen kijken of de prestaties (niet ac) ook verbeterd zijn als je een stukje verder van de router af bent dan 4 meter?

Zelf heb ik een asus rt ac66u, maar heb met de vaio pro op zon 15 - 20 meter afstand (op de eerste etage) geen verbinding (af en toe doet hij het heel langzaam). Vraag me dus af of het zin heeft om dit ac kaartje aan te schaffen.
Nope, om een hoekje op een meter of 10 kakt de N snelheid behoorlijk in, van 9 naar iets van 2MB/s. Ik denk dat de antennes niet echt geweldig zijn. N.B. Ik heb hier wel een babyfoon op de 2,4Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Wellicht mag ik mij hier binnenkort ook weer melden! Mijn Vaio Z 13" begint nu toch echt te traag te worden en kan mogelijk via het werk financieel gunstig een nieuw model aanschaffen. Het zal dan waarschijnlijk de variant met de i7 worden. De overige zaken ben ik nog niet zo overuit maar ik sta natuurlijk open voor tips van de gebruikers hier.. bijv de keuze tussen 512 SSD of 256 PCIe SSD of welke extra's te pakken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montsubai schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:41:
Ik heb deze ook gekocht voor thuis en om er mee op de uni te werken, maar alle Wi-Fi verhalen maken me eigenlijk bang...
Via Sony Store gekocht en werkt perfect op uni Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

la_fusion schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:34:
Wellicht mag ik mij hier binnenkort ook weer melden! Mijn Vaio Z 13" begint nu toch echt te traag te worden en kan mogelijk via het werk financieel gunstig een nieuw model aanschaffen. Het zal dan waarschijnlijk de variant met de i7 worden. De overige zaken ben ik nog niet zo overuit maar ik sta natuurlijk open voor tips van de gebruikers hier.. bijv de keuze tussen 512 SSD of 256 PCIe SSD of welke extra's te pakken etc.
Weet niet of je qua performance nog meer verwacht, want op zich is hij niet echt veel sneller. De CPU haalt bijvoorbeeld 20% hogere passmark scores (i7 620m vs i5 4200U) en de GPU heeft een fikse upgrade ondergaan. Dus als dat je ding is en de langere accuduur staat je aan, zeg ik doen. Verder heeft het niet zoveel voordelen t.o.v. de Z serie.

Verder is de PCI-E SSD hier in Europa helaas een PCI-E over SATA, dus haal je niet het volledige eruit geloof ik. Hij is wel wat sneller in de benchmarks, maar als de prijs veel verschilt zou ik het niet doen. Extra's zijn natuurlijk eigen keuze.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nou ik heb op dit moment dus de eerste generatie Z-serie met de i5 540m en zou dan nu gaan voor een i7 4500u. Dat lijkt mij toch wel een behoorlijk upgrade! Of valt het allemaal dus wel mee? Grafisch maakt het mij niet zoveel uit, wel een voordeel is de FullHD resolutie ten opzichte van de 900p resolutie nu. Jammer van de SSD.

Ik ga nog eens even kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

PCIe over SATA? Dus dan ga je een SSD, die voorzien is van een PCIe interface, middels een extra PCIe naar SATA convertor/controller aansluiten op SATA? Lijkt me wat ver gezocht?
Deze constructie scoort vervolgens bijna 1100MB/s lezen en ruim 800MB/s schrijven op een SATA controller, ruim boven de specificaties van SATA3, net even getest.

Dat je met dagelijks gebruik weinig verschil merkt tussen SATA en PCIe, wil er bij mij nog wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Stefano schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:00:
PCIe over SATA? Dus dan ga je een SSD, die voorzien is van een PCIe interface, middels een extra PCIe naar SATA convertor/controller aansluiten op SATA? Lijkt me wat ver gezocht?
Deze constructie scoort vervolgens bijna 1100MB/s lezen en ruim 800MB/s schrijven op een SATA controller, ruim boven de specificaties van SATA3, net even getest.

Dat je met dagelijks gebruik weinig verschil merkt tussen SATA en PCIe, wil er bij mij nog wel in.
Schijnt nogal een heisa om te zijn omdat in Europa van wat ik las niet altijd de 'goede' variant gebruikt wordt. Er zijn namelijk twee varianten 'PCI-E SSDs' in omloop. Weet niet of hier trouwens verschil tussen custom of standaard builds in is.

Lees onderstaand:

Om een stukje van een review te quoten:
"To the best of our knowledge, the Sony VAIO Pro 13 ultrabook ships with either the Sony XP941 M.2 ‘native’ PCIe SSD or the Toshiba HG5d M.2 ‘SATA based’ PCIe SSD"

En verderop:
"In the above picture, we see that there are two slots in the interface (or connector) and these are termed as ‘keys’ on either end, the ‘B’ key on the left beside the small connector containing 6 teeth while the ‘M’ key on the right is beside that with 5. M.2 SSDs of this type are SATA PCIe SSDs and only capable of SATA 3 speeds of just over 500MB/s. If there were only one slot, as seen in our previous review of the Samsung XP941 SSD, performance could increase significantly as data transfer opens up to PCIe Ver.2.0 X4 (2GB/s) lanes. The key within this type of SSD is the ‘M’ key. These are both termed as M.2 SSDs as the connector that each slides into is a M.2 connector, the physical difference between both SSDs being the pin-out assignment."

Meer over te lezen http://www.thessdreview.c...ro-13-ultrabook-review/2/

[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 11-11-2013 22:22 . Reden: uitgebreid ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Bijzonder, of bijzonder verwarrend :) Dank voor de info.

Anywayz, indien je bij Sony zelf de PCIe versie bestelt (custom dus), dan krijg je de "goede" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vandaag krijg ik ook mijn kaartje (Wireless-AC 7260) binnen als het goed is. Ik heb wat rond gekeken naar video's hoe je de Pro kunt demonteren maar het is volgens mij goed te doen - dus met behoud van je garantie / je hoeft geen zegels o.i.d. te slopen.

Misschien zou het wel slim zijn mocht je in de toekomst je laptop naar het reparatiecentrum moeten sturen, om het kaartje weer om te wisselen? Zou toch lullig zijn als ze óf je laptop weigeren (wat me trouwens sterk lijkt) óf je krijgt een andere (refurbished) laptop terug :P

Als ik de kaartjes heb gewisseld (wss eind deze week pas) laat ik wel weten wat mijn bevindingen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Razr op 12-11-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ah bedankt voor de verdere info over de SSD.

Vooralsnog gaat de keuze voor een model met:
i7 4500u, 8 GB, 256 GB PCIe SSD, W8Pro

Zelf kan ik er dan nog altijd een VGA-dongle bijkopen. Een ethernet-dongle zou uiteindelijk ook wel handig kunnen zijn maar hier in het topic zie ik daar nog niet een eenduidige oplossing en ook zie ik het niet als losse accesoires in de Sony store. De combinatie accessoire van 80 euro vind ik toch wel erg veel.

Mis ik overigens nog een bepaalde manier om makkelijk wat extra geld te sparen? Bij de Dell laptops heb je dat namelijk wel vaak.

[ Voor 12% gewijzigd door la_fusion op 12-11-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07

Sick Nick

Drop the top!

Die ethernet dongle is wel meer dan een dongle he, het is een mini router zodat je tegelijk ook met je telefoon/tablet online kan over dezelfde verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 15:14
Voor ethernet/wifi gebruik ik een ASUS WL-330NUL pocket router, werkt perfect. Hangt momenteel via usb-lader in het stopcontact waar hij de betaalde wifi van het vakantiepark waar ik verblijf deelt met meerdere apparaten (normaal limiet van 1 apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Oke duidelijk. In gevallen dat er enkel bekabeld internet is, is een USB<->ethernet-dongle voldoende en kan ik via de WiFi adapter van de laptop toch de verbinding delen? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:07

Sick Nick

Drop the top!

Uiteraard, maar dan moet de PC altijd aan staan. In het geval van een hotel/vakantie huisje/etc is het wel zo fijn dat dit weer niet altijd nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Aan te raden om 8.1 te installeren? Vanmiddag binnen gekregen, nog geen problemen opgemerkt en het ziet er echt geweldig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Stefano schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:46:
AC kaartje zit er bij mij nu ook in, waar ik voorheen 9MB/s haalde, loopt het nu op tot ongeveer 45MB/s. Dit is op 4 meter van een Dlink 868L, als ik de laptop naast de router zet loopt het op naar 50MB/s
Even om mijn dommigheid weg te nemen... Als ik zo'n kaart erin schroef, zal m'n N (of G) verbinding ook sneller worden of heeft 't alleen maar zin als je een AC AP hebt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Stefano schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:00:
[...]

Nope, om een hoekje op een meter of 10 kakt de N snelheid behoorlijk in, van 9 naar iets van 2MB/s. Ik denk dat de antennes niet echt geweldig zijn. N.B. Ik heb hier wel een babyfoon op de 2,4Ghz
BtM909 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:03:
[...]

Even om mijn dommigheid weg te nemen... Als ik zo'n kaart erin schroef, zal m'n N (of G) verbinding ook sneller worden of heeft 't alleen maar zin als je een AC AP hebt?
Ik denk inderdaad dat het alleen zin heeft als je een AC AP hebt... probleem zit hem dus duidelijk in de antennes denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 00:08
Het is weer feest. Mijn vaio heeft vandaag besloten om op willekeurige momenten plots uit te vallen. Dit gebeurd blijkbaar alleen als hij op de accu loopt. Ik heb een vermoeden dat de accu kaduuk is, maar het kan ook liggen aan de nieuwe windows updates die ik vandaag had geinstalleerd. Heeft iemand hier ook last van? Ik moet zeggen dat mijn geduld met deze laptop heel erg begint op te raken.

Edit: laptop is dood, gaat niet meer aan, geen sony laptop voor mij meer..
Verstuurd vanaf mijn surface

[ Voor 12% gewijzigd door nilamo op 13-11-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

Accu reset werkt niet?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilamo
Waarom heb ik daar niet aan gedacht doh...
Edit: nee werkt niet. Iemand een idee hoe lang een reparatie via sony duurt.

[ Voor 18% gewijzigd door nilamo op 13-11-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

:+ Ik stuur de factuur wel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
nilamo schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:49:
Het is weer feest. Mijn vaio heeft vandaag besloten om op willekeurige momenten plots uit te vallen. Dit gebeurd blijkbaar alleen als hij op de accu loopt. Ik heb een vermoeden dat de accu kaduuk is, maar het kan ook liggen aan de nieuwe windows updates die ik vandaag had geinstalleerd. Heeft iemand hier ook last van? Ik moet zeggen dat mijn geduld met deze laptop heel erg begint op te raken.

Edit: laptop is dood, gaat niet meer aan, geen sony laptop voor mij meer..
Verstuurd vanaf mijn surface
Ik had ook problemen na de updates van vandaag. Had 1 synaptics update en nog heel veel andere windows updates. Het gevolg was dat mijn muis het niet meer deed.

• nilamo
oli4b schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:22:
[...]

Ik had ook problemen na de updates van vandaag. Had 1 synaptics update en nog heel veel andere windows updates. Het gevolg was dat mijn muis het niet meer deed.
Een van de redenen waarom mensen een macbook halen denk ik, software en hardware zijn goed op elkaar afgestemd waardoor je dit soort gezeik niet krijgt. Helaas ben ik geen apple fan.

Ik heb mijn vaio weer aan weten te krijgen, alleen blijft hij nog steeds uitvallen als ik op de battery zit. Het viel me op dat het uitvallen gepaard gaat met het bewegen van de laptop. Waarschijnlijk zit het contact van de interne batterij los. Ik heb de laptop nooit laten vallen of ergens tegen gestoten, de meeste van de tijd heeft hij gewoon op een tafel doorgebracht dus dit vind ik heel vreemd. Ik ga morgen met sony bellen, vind het wel rot dat ik dan de laptop een paar weken waarschijnlijk kwijt ben, terwijl ik hem gewoon nodig heb voor school en werk, net nu ik mijn oude laptop heb verkocht. Misschien dat ik wat tegemoetkoming kan eisen, ik heb de laptop begin oktober gekregen dus mijn geld terug zal ik niet krijgen.

Edit: Niet het bewegen van de laptop veroorzaakt het uitvallen maar het licht indrukken van de onderkant (wanneer je deze vast hebt als die dichtgeklapt zit of als je hem op je schoot legt). Met name de plek boven de aansluiting van de sheetbattery is heel gevoelig. Daar waar volgens mij de RAM modules op het moederbord zijn gesoldeerd. Echt heel slechte bouwkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aCq38ba.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door nilamo op 14-11-2013 01:39 ]

• JT

JT

VETAK y0

nilamo schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:50:
[...]

Een van de redenen waarom mensen een macbook halen denk ik, software en hardware zijn goed op elkaar afgestemd waardoor je dit soort gezeik niet krijgt. Helaas ben ik geen apple fan.
Normaliter werkt het ook allemaal prima bij Windows laptops, de Vaio Pro is eerder een uitzondering. Wel jammer hoor. ik heb de mazzel dat de mijne op backlight bleeding na goed functioneert. Voorlopig ga ik ook zeker geen updates doen :P

Ecodan warmtepomp

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Trouwens, iedereen die nog steeds last ondervindt van de wifi issue kan een gratis wifi dongle toegestuurd krijgen van Sony... Misschien handig om te weten :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Razr
  • Niet online
Dima_2005 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:44:
Trouwens, iedereen die nog steeds last ondervindt van de wifi issue kan een gratis wifi dongle toegestuurd krijgen van Sony... Misschien handig om te weten :)
Hoe dan precies? Is er een 'verborgen' webpagina, of moet ik ze bellen/e-mailen? Bedankt voor de tip in ieder geval.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Gewoon even naar de klantendienst bellen om te melden dat je problemen hebt met Wifi...
Ik had het hun gemeld (na mijn gesprek ivm schermrand) dat mijn Wifi niet goed is, ze hebben me dit aangeboden.
Heb het wel geweigerd aangezien ik er niks mee kan doen. Vooral omdat het stroom vreet en zo onhandig is.

Is er eigenlijk iemand die zo'n eentje gekregen heeft? Is de Wifi daarmee beter? Hebben jullie ook een foto?

• JT

JT

VETAK y0

Dus ze erkennen het probleem en hun oplossing is iets dat uitsteekt op zo een dunne, lichte en compacte laptop?....

Ecodan warmtepomp

• Razr
  • Niet online
JT schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:36:
Dus ze erkennen het probleem en hun oplossing is iets dat uitsteekt op zo een dunne, lichte en compacte laptop?....
Ik denk eerder dat ze niet veel anders kunnen als (wat ik las op diverse fora) de antennes gewoon slecht tot hun recht komen. Onder andere door het materiaal wat gebruikt wordt (er waren mensen die hebben getest met een losse bezel / open behuizing en die hadden vele malen beter bereik).

• Montsubai
Heb de laptop nu twee dagen.

- WiFi is op sommige momenten inderdaad echt bar slecht

- Als de laptop in de oplader zit hoor je heel zacht een hoge toon uit de laptop komen, soms storend. Ik heb op het internet gelezen dat het waarschijnlijk te maken heeft met de bluetooth, uitschakelen zou het probleem verhelpen. Echter is er te lezen dat er na een BIOS update het uitschakelen van bluetooth het probleem niet meer verhelpt. Ik weet verder niet of er al een fix is hier voor.

Voor de rest is het echt een prachtige laptop, alleen enorm zonde van de WiFi.. Ik ben aan het twijfelen om hem te houden of terug te sturen, spijtig.

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-09 16:05

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

ik heb m nu bijna een maand en eigenlijk niets te klagen over wifi, zelfs niet als ik op mijn kamer zit (waar de wifi door verschillende muren heen moet)

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Ik heb ook totaal geen problemen met de WIfi (Xubuntu kernel 3.12). In de woonkamer haal ik gewoon 50 megabit, ongeveer hetzelfde als een oudere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel al een tijdje om de vaio pro 13 te halen, maar ik heb gezocht over verschillen tussen de i3 en de i5 versie maar ik kan alleen vinden dat er weinig verschil tussen zit alleen dat de ene een turbo heeft waardoor hij een stuk sneller kan zijn. Maar de basissnelheid van de i3is zelfs hoger met 1.7 tegen 1.6 dan de i5. Ook scheelt de prijs van deze processors los maar een paar tientjes. Hoezo is het verschil bij sony 180 euro en wat zijn de verschillen en zijn deze 180 euro waard. Als je via de sony site besteld kan je een xperia sp voor 184euro erbij krijgen(ongeveer 100 euro korting) en ook nog gratis usb boxensetje van 65 euro gratis erbij, wat nog wel een mooie deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

BtM909 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:03:
[...]

Je hebt een AC AP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

JT schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:36:
Ze erkennen het probleem en werken aan een oplossing. Dit is gewoon een tussenoplossing zodat mensen toch voortkunnen
Razr schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:38:
[...]

Ik denk eerder dat ze niet veel anders kunnen als (wat ik las op diverse fora) de antennes gewoon slecht tot hun recht komen. Onder andere door het materiaal wat gebruikt wordt (er waren mensen die hebben getest met een losse bezel / open behuizing en die hadden vele malen beter bereik).
Volgens mij is het ook aan de antennes.

Volgens Sony ligt het toch aan software.

Eigenlijk is het zowel aan software als antennes. Software is gebrekkig, maar antennes zijn duidelijk ook crap.

[ Voor 6% gewijzigd door Dima_2005 op 15-11-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Lijkt mij ook sterk dat het aan software ligt. Ik draai nu inmiddels een paar weken Xubuntu, loopt als een zonnetje, maar ook onder Linux heb ik gemerkt dat het bereik gewoon redelijk belabberd is. Niet onwerkbaar, maar waar ik voorheen met mijn FW21E wel bereik had een paar kamers verder, heb ik dat nu niet meer. De snelheden zijn verder prima, zolang ik enigszins in de buurt van de router ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
Sinds een dag (na enkele Windows Updates), doet mijn wifi het niet meer en blijft de screen brightness hangen op de laagste stand. Rebooten hielp niet.

Het wifi probleem heb ik verholpen door in Device Manager (Windows gaf aan dat er problemen waren gevonden en de driver was gestopt) de optie Rollback driver te kiezen, wifi lijkt nu wel te werken.

Het brightness probleem is er echter nog steeds, iemand enig idee wat het probleem is en wat ik er mee moet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zoek ff in dit topic, want er zijn meerdere oplossingen gegeven :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Die AC kaart ondersteunt toch gewoon N en G?
All 802.11ac devices will support older Wi-Fi technologies such as your 802.11n-equipped laptop or even your old 802.11g network bridge. 802.11ac can't do magic though. For example, if you buy an 802.11ac AP you'll still be limited to your older devices' maximum speeds.
Oftewel, zou dat wellicht de problemen met Wi-Fi kunnen fixen door een andere kaart erin te frotten?

edit:

Oops, dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:56:
[...]

Die AC kaart ondersteunt toch gewoon N en G?

[...]

Oftewel, zou dat wellicht de problemen met Wi-Fi kunnen fixen door een andere kaart erin te frotten?
Volgens mij bedoelt-ie dat je voor snelheidswinst een AC signaal nodig hebt. Zelf kan ik dit ook bevestigen, heb nu een Wireless-AC 7260 kaartje, maar op het N signaal merk ik geen verschil met het originele kaartje.

Dus een AC-capable kaartje + router aanschaffen zou je problemen kunnen 'oplossen' ja. Alleen het kaartje upgraden naar 'n AC en vervolgens alleen een N signaal hebben gaat niet veel verschil opleveren ben ik bang.

Tevens denk ik dat doordat de antennes gewoon niet zo goed zijn, je ook met AC een aardige degradatie van snelheid gaat hebben des te meer je van je signaalbron verwijderd bent. Alleen het minder erg dan bij N omdat je gewoonweg meer bandbreedte hebt. Maar hiervoor moeten we even wachten op de eerste in dit topic die een AC kaartje + signaal kan testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja, ik heb zelf met m'n N-router eigenlijk helemaal geen last, dus ik probeer zelf niks op te lossen... Ik vroeg me het gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz

ShiftHappenz

hey kijk nou ;) tweakers heeft m getest

http://tweakers.net/revie...chtgewicht-inleiding.html

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:56
Beetje een gemiste kans dat er in de review niet eens wordt genoemd dat je laptop ook zonder touchscreen en dus met een mat scherm kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Da's de tweede (deze is meer hands-on dan de eerste): reviews: Sony Vaio Pro 11 en 13: ongelofelijk lichte ultrabooks

Ik lees net dit:
Daarnaast levert Sony een verloopkabeltje van hdmi naar d-sub mee, wat weer handig is om oude beeldschermen of beamers aan te sluiten.
Ehm whut? Klopt het dat zo'n converter wordt meegeleverd?

[ Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 19-11-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Toch heeft Oilman wel gelijk, ze hadden het best even kunnen vermelden. Maar goed, de laatste tijd ben ik sowieso een beetje klaar met de manier van reviewen op Tweakers.

Wellicht wordt dat verloopje meegeleverd bij de winkeleditie? Die krijgen geloof ik ook standaard het ethernet/WiFi opzet stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 09:55
Sinds vandaag is er weer een zeer aantrekkelijke aanbieding bij Sony betreffende de Vaio Pro's, dus ik ga zeer hoogstwaarschijnlijk een 13 inch model bestellen.
Nu ben ik nog aan het twijfelen over de exacte configuratie en had ik even een vraag betreffende de screenprotector die ze aanbieden. Daarbij staat op de website dat deze de weerspiegeling van het scherm zou verminderen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze protector die deze claim van Sony kunnen bevestigen of ontkrachten?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het ook een interessante deal, maar twijfel tussen de i3 en i5. Het meest intensieve wat ik met de Vaio ga doen is af en toe een 1080p film kijken... Is het aan te raden om voor de i5 te gaan, of zal de i3 voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Kan je niet even wachten op een goede korting en met het budget van een i3 een i5 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
BtM909 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:04:
Kan je niet even wachten op een goede korting en met het budget van een i3 een i5 aanschaffen?
Wachten op een goede korting? De vorige was 75 euro korting op de i7 upgrade, nu krijg je een gratis upgrade van de 128 naar 256GB PCIe SSD plus gratis dubbel geheugen. Dit komt dus neer op 200 euro korting. Denk niet dat je ze veel beter gaat krijgen :) En er zijn ook nog kortingscodes te vinden voor 10% korting als ik me niet vergis.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:06
Ik ben ook erg benieuwd naar i3 prestaties, want dat maakt het echt een ontzettend mooie deal. Voor zover ik af kan gaan op de bevindingen van anderen is het méér dan prima voor zakelijk gebruik (office/mail/browsen) en b.v. full hd materiaal afspelen.

Daarbij heb ik prima Adobe Creative CS5 gedraaid op een 6 jaar oude 2Ghz Core2Duo laptop met 2GB, dus ik verwacht dat met een snelle SSD, 8GB en een inmiddels dubbel zo krachtige Haswell i3 dit ook geen probleem moet zijn. Om maar even iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:05:
[...]

Wachten op een goede korting? De vorige was 75 euro korting op de i7 upgrade, nu krijg je een gratis upgrade van de 128 naar 256GB PCIe SSD plus gratis dubbel geheugen. Dit komt dus neer op 200 euro korting. Denk niet dat je ze veel beter gaat krijgen :) En er zijn ook nog kortingscodes te vinden voor 10% korting als ik me niet vergis.
Ik hou het niet (meer) bij, maar dit soort kortingen bedoel ik dus... Dan heb je toch voor het i3 budget een i5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Moi_in_actie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:05:
[...]

Waar vind je dan zo'n 10% kortingscode?

En inderdaad met kortingen als deze is er toch wel weer twijfel bij gekomen.. door de problemen met WiFi was ik eigenlijk aan het neigen naar de nieuwe XPS 13, grotendeels ook vanwege een lagere prijs maar met dit komen ze toch weer een stuk dichterbij elkaar te liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
la_fusion schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:55:
[...]

Waar vind je dan zo'n 10% kortingscode?
Google > Sony kortingscode > voila ;) Hier staat er op dit moment een met 8% op alles. Of ze werken weet ik niet, dat moet ik zelf ook nog gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:06
Moi_in_actie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:58:
[...]

Google > Sony kortingscode > voila ;) Hier staat er op dit moment een met 8% op alles. Of ze werken weet ik niet, dat moet ik zelf ook nog gaan proberen.
Die werkt in ieder geval, moooi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Ben zeer geinteresserd om deze ultrabook aan te schaffen, maar er staan nog veel sites helemaal vol met horror verhalen over de Wifi issue. Zijn deze issues nu wel of niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
gambr0 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:44:
Ben zeer geinteresserd om deze ultrabook aan te schaffen, maar er staan nog veel sites helemaal vol met horror verhalen over de Wifi issue. Zijn deze issues nu wel of niet opgelost?
Ik ondervind eigenlijk nooit problemen met de wifi. op de hogeschool haal ik 60mbit en dit was met mijn vorige laptop niet hoger.

Ik vroeg me af of mensen nu een succesvolle installatie hebben gehad van de windows 8.1 update. Dit was de vorige keer namelijk bij mij niet zo een succes m.b.t niet meer uit sleep ontwaken enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
En hoe zit het met het bereik? Merk je een aanzienlijk verschil met andere devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oilman schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:59:
Beetje een gemiste kans dat er in de review niet eens wordt genoemd dat je laptop ook zonder touchscreen en dus met een mat scherm kunt krijgen.
En dat je met zo een community en informatie het verzuimd te noemen dat er nogal wat quality control issues zijn bij de CTO modellen.
gambr0 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:44:
Bestel gewoon en als er iets niet goed is -> retour. Ik heb de gok genomen en er rekening mee gehouden want er zijn wel bovenmatig veel problemen. Maar uiteindelijk heb ik alleen last van de wifi issues (upgrade naar 8.1 ga ik echt NIET proberen :+ ).

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 15:14
Jourit schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:47:
[...]

Ik ondervind eigenlijk nooit problemen met de wifi. op de hogeschool haal ik 60mbit en dit was met mijn vorige laptop niet hoger.

Ik vroeg me af of mensen nu een succesvolle installatie hebben gehad van de windows 8.1 update. Dit was de vorige keer namelijk bij mij niet zo een succes m.b.t niet meer uit sleep ontwaken enz
Mijn 8.1 installatie werkt prima nu, nergens problemen mee. Het uit sleep ontwaken is opgelost met de nieuwste Intel drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Moi_in_actie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:58:
[...]

Als je 'm dan ook nog via http://www.spaarwinkelen.nl/korting/sony.php bestelt krijg je nog eens 6% extra korting als een cashback. Het is even puzzelen maar als je eerst de code van kortingscode gebruikt krijg je 8% korting, terwijl de code van spaarwinkel.nl 9% zegt te zijn maar in werkelijkheid lager ligt als je ook die 6% wilt krijgen.

Ik heb een I3 besteld - lijkt me goed genoeg voor mijn gebruik.

[ Voor 0% gewijzigd door wildcheese op 19-11-2013 21:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ben via dat spaarwinkelen gegaan, ben benieuwd of dat werkt. Heb in ieder geval mijn Sony Vaio Pro 13 besteld met:
Core i5
zwart (non touch)
Win 8 Pro
256GB PCIe SSD
8GB RAM

Bij elkaar net 1000 euro waar dan eventueel nog die cashback via spaarwinkelen vanaf gaat. Uiteindelijk toch geen touch gekozen omdat, alhoewel ik gewend bent op mn Asus TF Prime te werken, ik van mezelf weet dat ik in Windows het toch niet ga gebruiken. In de Metro UI is het wel leuk, maar redelijke kans dat ik het downgrade naar Windows 7 wat op een touchscreen toch niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Om nog even terug te komen op de ethernet/wifi-dongle en de VGA-dongle. Voor het netwerk-gebeuren heb ik wel al een alternatief gevonden maar de VGA-dongle. Dat is een HDMI->VGA dongle maar zijn daar ook al goede alternatieven voor te vinden? Of hoe hebben de heren hier het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
la_fusion schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:17:
Om nog even terug te komen op de ethernet/wifi-dongle en de VGA-dongle. Voor het netwerk-gebeuren heb ik wel al een alternatief gevonden maar de VGA-dongle. Dat is een HDMI->VGA dongle maar zijn daar ook al goede alternatieven voor te vinden? Of hoe hebben de heren hier het opgelost?
VGA? Wat is dat? :+

Maar je kan de originele accessoire bestellen op de Sony site, hier (dat blokje met mini-HDMI kun je eraf halen voor 'n volwaardige HDMI aansluiten - zie 2e foto). Of even Google'n op iets als "hdmi naar vga", er zijn aardig wat alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Razr schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:28:
[...]

VGA? Wat is dat? :+

Maar je kan de originele accessoire bestellen op de Sony site, hier (dat blokje met mini-HDMI kun je eraf halen voor 'n volwaardige HDMI aansluiten - zie 2e foto). Of even Google'n op iets als "hdmi naar vga", er zijn aardig wat alternatieven.
Ja die had ik inderdaad ook gevonden.. alleen bij andere producten kan ik deze daadwerkelijk 'online kopen' bij Sony zoals bijvoorbeeld hier: http://www.sony.nl/product/vaio-extras/vgp-urm10 maar bij deze adapter is het niet aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostw24
  • Laatst online: 30-08 16:52
Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik zelf van plan ben een SVP te bestellen. Ik vraag mij alleen af wat de toegevoegde waarde is van de screen protector die Sony als optie (a 40 euro) aanbied. Zijn er hier mensen die deze hebben besteld? En zoja, zie je deze zitten of niet? En doet het veel met de glare van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrTuube
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 11:03
la_fusion schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:17:
Deze doet het perfect:

http://www.ebay.co.uk/itm...rs_RL&hash=item3a86243bef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
JT schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:23:
[...]

En dat je met zo een community en informatie het verzuimd te noemen dat er nogal wat quality control issues zijn bij de CTO modellen.

[...]

Bestel gewoon en als er iets niet goed is -> retour. Ik heb de gok genomen en er rekening mee gehouden want er zijn wel bovenmatig veel problemen. Maar uiteindelijk heb ik alleen last van de wifi issues (upgrade naar 8.1 ga ik echt NIET proberen :+ ).
Gok nemen kan inderdaad altijd, maar werkt het 30 dagen retour beleid goed? Of zitten er allerlei addertjes onder het gras?

Daarnaast vind ik "alleen" last van de wifi issues wel een groot issue voor een ultrabook van bijna 1000 euro waarbij verbinding met internet toch wel altijd nodig zal zijn....

Pff, waarom is er geen andere ultrabook die hetzelfde voor deze prijs kan bieden, maar dan zonder deze issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:19
pff.. Wordt nu wel heer verleidelijk hoor. €955 voor de I5, 256GB SSD en 8GB ram. (incl 8% korting). Denk niet dat er nog een betere deal gaat komen volgende week.
Heeft iemand van hier eigenlijk ook ervaring met de I3? Heb nu zelf nog een I3 330M. Denk als ik er weer een aantal jaartjes mee wil doen de I5 toch wel een betere keuze is.?
Ik zal er nog een paar nachtjes over slapen..
Met I3 zit hij nog mooi onder de €800. Lastig, lastig..

De sleeve van Sony vindt ik maar duur trouwens. Iemand van hier ervaring met een andere, goedkopere?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz

ShiftHappenz

gehaktstaaf schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:43:
De sleeve van Sony vindt ik maar duur trouwens. Iemand van hier ervaring met een andere, goedkopere?
ik heb deze sleeve , en ik kan je zeggen, de prijs is misschien wat hoog, maar het is wel een heel fijne sleeve, zit van dat zacht spul in elke keer als ik m erin en eruit haal zijn m'n vingerafdrukken zo goed als verdwenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Joostw24 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:22:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik zelf van plan ben een SVP te bestellen. Ik vraag mij alleen af wat de toegevoegde waarde is van de screen protector die Sony als optie (a 40 euro) aanbied. Zijn er hier mensen die deze hebben besteld? En zoja, zie je deze zitten of niet? En doet het veel met de glare van het scherm?
Het non touch model komt met een mat scherm dus lijkt me overbodig, daarnaast is 40 euro een beetje erg veel: http://www.ebay.nl/itm/Cl...&var=&hash=item1c35d765a6

Zoals je ziet worden ze ook gewoon "clear" verkocht, dus misschien krijg je er dan wel zo een van sony als je non touch besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
gehaktstaaf schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:43:
pff.. Wordt nu wel heer verleidelijk hoor. €955 voor de I5, 256GB SSD en 8GB ram. (incl 8% korting). Denk niet dat er nog een betere deal gaat komen volgende week.
Heeft iemand van hier eigenlijk ook ervaring met de I3? Heb nu zelf nog een I3 330M. Denk als ik er weer een aantal jaartjes mee wil doen de I5 toch wel een betere keuze is.?
Ik zal er nog een paar nachtjes over slapen..
Met I3 zit hij nog mooi onder de €800. Lastig, lastig..

Het enige grote verschil tussen de i3 en i5 is dat de i3 geen Turbo functie heeft. Bij lichte taken zul je dus geen verschil maken, bij zwaardere applicaties denk ik dat het (op den duur) wel merkbaar is. Maar beiden zijn dualcores met hyperthreading (2C/4T). Het zal er dus aan liggen waar je de Vaio Pro voor wilt gaan gebruiken. Mijn doel is om er zo nu en dan wat programmeerwerk op te doen, dan is die Turbo functie wel fijn bij builden/renderen etc. Als jij hem b.v. alleen gaat gebruiken als laptop voor onderweg met even wat browsen, mailen, filmpje kijken en tekstverwerking dan zal de Core i3 ook al volstaan.

Persoonlijk vind ik de meerprijs tussen de i3 en de i5 het wel waard, het verschil tussen de i5 en i7 is mij te klein voor de extra kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Moi_in_actie op 20-11-2013 21:51 ]

• altasia
  • Laatst online: 27-08 15:38
Naar lang wikken en wegen eindelijk een Viao pro 13 besteld met een goeie aanbieding(gratis upgrade naar 265GB en 8GB) + kortingscode van 8%(thanks Moi_in_actie).

Wel Jammer dat die nog net 1 euro meer als 1000 euro kost, maarja toch een mooi prijsje voor zo'n apparaat. Hij word trouwens ook al vlot verwacht, 4 december, net in tijd voor de sinterklaas :)

Ik zoek alleen nog een goeie sleeve om hem in te stoppen. Iemand hier nog suggesties?

• wildcheese
De 6% extra korting via Spaarwinkelen.nl lijkt te werken: ik heb de volgende config:

I3 met Touch Silver, 256Gb SSD en 8Gb + Sony Sleeve: totaal € 999

8% korting via kortingscode.nl: € 919 -> betaald aan sony

nu bevestigd dat ik nog € 54,50 terug krijg via spaarwinkelen. Dat gaat vreemd genoeg over een bedrag van €911 geen idee waarom niet over het gehele bedrag maar daar zal wel een reden voor zijn.

Ik had zelf ook nog een Xperia SP erbij besteld, voor de aanbieding van €184 - daar gaan de kortingen helaas niet over.

• nizzuts
wildcheese schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:52:
De 6% extra korting via Spaarwinkelen.nl lijkt te werken: ik heb de volgende config:

I3 met Touch Silver, 256Gb SSD en 8Gb + Sony Sleeve: totaal € 999

8% korting via kortingscode.nl: € 919 -> betaald aan sony

nu bevestigd dat ik nog € 54,50 terug krijg via spaarwinkelen. Dat gaat vreemd genoeg over een bedrag van €911 geen idee waarom niet over het gehele bedrag maar daar zal wel een reden voor zijn.

Ik had zelf ook nog een Xperia SP erbij besteld, voor de aanbieding van €184 - daar gaan de kortingen helaas niet over.
ok mooi, ik heb ook via spaarwinkelen gedaan al heb ik daar totaal geen ervaring mee, hij geeft wel aan dat ik een klik van sony heb maar geen bedrag/transactie, klopt het dat dit een paar dagen duurt of heeft hij mijn aankoop niet geregistreerd?

• wildcheese
nizzuts schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:57:
[...]

ok mooi, ik heb ook via spaarwinkelen gedaan al heb ik daar totaal geen ervaring mee, hij geeft wel aan dat ik een klik van sony heb maar geen bedrag/transactie, klopt het dat dit een paar dagen duurt of heeft hij mijn aankoop niet geregistreerd?
Duurde 2 dagen bij mij, heb dinsdag besteld en zag net de transactie bevestiging. Overigens neem ik aan dat er pas uitbetaald wordt als de periode voor het retour recht verlopen is...anders zie ik handel >:)

• nizzuts
wildcheese schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:01:
[...]

Duurde 2 dagen bij mij, heb dinsdag besteld en zag net de transactie bevestiging. Overigens neem ik aan dat er pas uitbetaald wordt als de periode voor het retour recht verlopen is...anders zie ik handel >:)
haha ja, het zal wel aan een aantal voorwaarden moeten voldoen, ik heb gisteren de i3 versie voor 790 aangeschaft, 6% hiervan = 47,4 euro in theorie dus via spaarwinkelen retour , dus in totaal zou je het dan voor minder dan 750 euro kunnen zijn :) betere deal ga je niet krijgen denk ik

• gehaktstaaf
Nog even een middagje over denken en vanavond maar knopen doorhakken. Moet maar wel een I5 worden denk ik, de I3 biedt niet heel veel meer dan de I3 330m die ik nu heb. Aangezien ik er nog wat jaartjes mee wil doen lijkt me de I5 een betere keuze, maar die is wel direct bizar veel duurder.

Die Sony sleeve vindt ik wel echt té duur trouwens. Heeft er nog iemand ervaring met een andere, zoiets bijvoorbeeld: http://mycom.nl/laptops/a...-notebook-sleeve-extra-13

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• la_fusion
De ervaring die ik heb met de 13" sleeve die ik voor mijn Vaio Z heb gekocht is dat hij veel te ruim is(lengte & breedte).

Zelf gaat er vanavond hier dan toch ook maar de bestelling de deur uit.. hopelijk heb ik een versie zonder WiFi problemen ;)

• gehaktstaaf
Nu de Sony sleeve erbij besteld?
Heeft trouwens een macbook air niet redelijk vergelijkbare afmetingen?

• Oilman
Ik heb deze sleeve:
http://www.ebay.co.uk/itm...sBags&hash=item3f2c2359d2

Hier zit de Vaio strak in, maar de externe accu gaat er echt niet bijpassen. Sleeve van Sony van €20 passen meerdere Vaio Pro's in..

• gehaktstaaf
Dat is een interessante, thnx!
Lijkt een beetje op een toilettas, maargoed :). Ik kan het uit de foto en beschrijving niet heel goed opmaken, maar heeft deze sleeve een beetje dik en dempend materiaal?

Wel bizar dat de sleeve van Sony niet op maat is.

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
gehaktstaaf schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:50:
Nu de Sony sleeve erbij besteld?
Heeft trouwens een macbook air niet redelijk vergelijkbare afmetingen?
Ik heb deze gekocht (de 'officiele'), met studentenkorting. Achteraf had ik er misschien wat minder geld aan uit willen geven maar verder is hij wel gewoon prima, stevig en ziet hij er gelikt uit. En hij is gewoon op maat.

[ Voor 3% gewijzigd door VR46 op 21-11-2013 15:25 ]

• Oilman
gehaktstaaf schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:21:
Dat is een interessante, thnx!
Lijkt een beetje op een toilettas, maargoed :). Ik kan het uit de foto en beschrijving niet heel goed opmaken, maar heeft deze sleeve een beetje dik en dempend materiaal?

Wel bizar dat de sleeve van Sony niet op maat is.
Flinterdun is het niet, maar het is ook zeker niet de dikste sleeve. Ik vervoer de Pro er met een gerust hart mee in een gewone rugzak.

• gehaktstaaf
Oilman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:26:
[...]
Ik vervoer de Pro er met een gerust hart mee in een gewone rugzak.
Dit zijn antwoorden _/-\o_ !
Heb mijn huidige laptop ook altijd in een sleeve, in m'n rugzak. Dat was dan wel een sleeve van de action, voor €4. Maar past perfect, en beschermt ook nog goed. Getuige een val van 1,5m op een betonnen vloer 8) .
Wat was de levertijd bij jou ongeveer?

Vindt die van Sony zwaar overpriced, voor €40 verwacht ik een complete, goed afgewerkte en comfortabel dragende tas. Geen sleeve.

• oli4b
De touchpad van mijn 3 weken oude Vaio Pro 13 zit echt met de dag losser. Ik had net dat de linkermuisknop niet meer werkten en nadat ik stevig aan de onderkant van de laptop aan de onderkant van het touchpad (die je dan voelt zitten) drukte deed deze het gelukkig weer. Heb dat los zittende touchpad vergeleken met een model in de winkel en die had dat niet. Ik heb alleen absoluut geen zin om hem op te sturen.
Dat los zitten is gewoon een soort dood stuk als je het touchpad heel zachtjes indrukt, dus nog niet om te klikken. De speling daarbij wordt alleen met de dag meer. Je hoort het harde geluid ook.

• oli4b
gehaktstaaf schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:32:
[...]

Dit zijn antwoorden _/-\o_ !
Heb mijn huidige laptop ook altijd in een sleeve, in m'n rugzak. Dat was dan wel een sleeve van de action, voor €4. Maar past perfect, en beschermt ook nog goed. Getuige een val van 1,5m op een betonnen vloer 8) .
Wat was de levertijd bij jou ongeveer?

Vindt die van Sony zwaar overpriced, voor €40 verwacht ik een complete, goed afgewerkte en comfortabel dragende tas. Geen sleeve.
Ik had eerst de sony case besteld maar die vind ik niks, helaas pindakaas van die 40 euro.
Ik maak nu met veel plezier gebruik van de macbook air sleeve van case logic. Past er mooi in en is stevig, heel dun en licht. Biedt ook bescherming aan de scherpe hoeken die aan de voorkant van de vaio pro 13 zitten door de dicht gesealde naden en de sleeve is tevens spatwaterdicht.

• la_fusion
oli4b schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:40:
De touchpad van mijn 3 weken oude Vaio Pro 13 zit echt met de dag losser. Ik had net dat de linkermuisknop niet meer werkten en nadat ik stevig aan de onderkant van de laptop aan de onderkant van het touchpad (die je dan voelt zitten) drukte deed deze het gelukkig weer. Heb dat los zittende touchpad vergeleken met een model in de winkel en die had dat niet. Ik heb alleen absoluut geen zin om hem op te sturen.
Dat los zitten is gewoon een soort dood stuk als je het touchpad heel zachtjes indrukt, dus nog niet om te klikken. De speling daarbij wordt alleen met de dag meer. Je hoort het harde geluid ook.
In dit geval zou ik 'm toch zeker terug sturen!

Zelf zojuist ook maar besteld.. hopelijk valt het in mijn geval allemaal mee en is er niets aan de hand.. het feest zou rond Sinterklaas kunnen beginnen want dan is de afleverdatum gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
la_fusion schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:28:
[...]

In dit geval zou ik 'm toch zeker terug sturen!

Zelf zojuist ook maar besteld.. hopelijk valt het in mijn geval allemaal mee en is er niets aan de hand.. het feest zou rond Sinterklaas kunnen beginnen want dan is de afleverdatum gepland.
Ik kan hem helaas niet zo terugsturen als wanneer je hem bij Sony online hebt gekocht en je je geld terugkrijgt. Ik heb hem bij de mediamarkt gekocht. Het is dan dus echt ter reparatie aanbieden via sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
En de bestelling is de deur uit. I5, 8GB, 256GB SSD, non-touch. Volgens Sony levering tussen 4-december en 4-december, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Op een duits forum las ik dat de non touch versie nog lichter is: 945 gram ( niet dat je dat gaat merken denk ik). Ook is het raar dat je op andere eu sony sites minder betaalt voor i5 upgrade (100 ipv 180) maar het totaal wel hetzelfde is...(1040 zonder kortingen)

ps: zeer handige thread > http://forum.notebookrevi...nge-svp13-2013-a-242.html

Hier valt ook te lezen dat iemand zelf de koeling pasta van de fan met artic silver 5 heeft vervangen en dat hij dan een stuk cooler is :)

[ Voor 35% gewijzigd door nizzuts op 22-11-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
gehaktstaaf schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:30:
En de bestelling is de deur uit. I5, 8GB, 256GB SSD, non-touch. Volgens Sony levering tussen 4-december en 4-december, ben benieuwd :)
29 november bedoel je neem ik aan, net een mail gehad dat de mijne in productie is en ook rond die periode hem zou kunnen verwachten. Heb helaas nog niets vernomen van spaarwinkelen, extra 50 euro korting zou toch leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
nizzuts schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:48:
[...]
29 november bedoel je neem ik aan
Er staat letterlijk tussen 4-december en 4-december.. Dus ik ben zeer benieuwd!
Heb een mail binnen dat "de voorbereidingen zijn begonnen". En ik weer een mail ontvang zodra de bestelling wordt klaargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz

ShiftHappenz

oli4b schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:43:
[...]

Ik had eerst de sony case besteld maar die vind ik niks, helaas pindakaas van die 40 euro.
Ik maak nu met veel plezier gebruik van de macbook air sleeve van case logic. Past er mooi in en is stevig, heel dun en licht. Biedt ook bescherming aan de scherpe hoeken die aan de voorkant van de vaio pro 13 zitten door de dicht gesealde naden en de sleeve is tevens spatwaterdicht.
voor m zo snel in te steken is het een goede case, 40 euro is dan wat aan de dure kant maar ben er over het algemeen wel tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
nizzuts schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:38:
Hier valt ook te lezen dat iemand zelf de koeling pasta van de fan met artic silver 5 heeft vervangen en dat hij dan een stuk cooler is :)
Ik heb al zoveel claims gelezen over het stiller worden van Vaio Pro's en het beter werken van de Wifi. Iedere update zijn er weer die beweren dat het heel veel beter is. Tussen verschillende updates zie ik wel wat verschil in performance, maar het is lang niet zo zalig makend als sommige comments doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Oilman schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:49:
[...]

Ik heb al zoveel claims gelezen over het stiller worden van Vaio Pro's en het beter werken van de Wifi. Iedere update zijn er weer die beweren dat het heel veel beter is. Tussen verschillende updates zie ik wel wat verschil in performance, maar het is lang niet zo zalig makend als sommige comments doen geloven.
Hier gaat het wel om een hardware mod, dus anders dan drivers, er zijn ook mensen die de wifi kaart hebben vervangen en ook betere ontvangst hebben, al zou sony in beide gevallen dit eigenlijk standaard moeten doen. En iedereen ervaart geluid anders, dus ik zal het wel merken als ik hem heb en hij up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

korting vanuit spaarwinkelen is mogelijk 6% over aankoopbedrag exclusief btw >>
http://www.spaarwinkelen.nl/wat-is-spaarwinkelen.php

Vandaar dat iemand hier ook aangaf dat het bedrag waarover hij korting kreeg lager lag dan aanschafprijs.

Verder lees ik dat je mogelijk geen cash back korting krijgt van spaarwinkelen indien je daarnaast ook een kortingscode gebruikt die niet op hun site staat vernoemd.

Het kan dus zijn dat bij gebruik van de 8% kortingscode (www.kortingscode.nl) de cash back korting van 6% van spaarwinkelen.nl niet wordt uitgekeerd.
Heeft iemand al de cashback korting ontvangen op een aanschaf waarbij ook de kortingscode van 8% is gebruikt?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:24:
korting vanuit spaarwinkelen is mogelijk 6% over aankoopbedrag exclusief btw >>
http://www.spaarwinkelen.nl/wat-is-spaarwinkelen.php

Vandaar dat iemand hier ook aangaf dat het bedrag waarover hij korting kreeg lager lag dan aanschafprijs.

Verder lees ik dat je mogelijk geen cash back korting krijgt van spaarwinkelen indien je daarnaast ook een kortingscode gebruikt die niet op hun site staat vernoemd.

Het kan dus zijn dat bij gebruik van de 8% kortingscode (www.kortingscode.nl) de cash back korting van 6% van spaarwinkelen.nl niet wordt uitgekeerd.
Heeft iemand al de cashback korting ontvangen op een aanschaf waarbij ook de kortingscode van 8% is gebruikt?
zie de reactie van wildcheese, hier na 2 dagen ook geen update/transactie bij spaarwinkelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Ik ben ook nog altijd in afwachting van de transactie. Wellicht dat het bij mij niet goed geregistreerd is, aangezien bij mij het hele iDeal weer flink tegenwerkte en het een aantal pogingen kostte. Op de website van spaarwinkelen staat echter dat het mogelijk tot 2 weken kan duren, dus ik wacht maar even af en anders stuur ik ze een mailtje.

Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste