Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Wat ik zo lees op de site van Nokia Colombia:

Bandas de red LTE: 1, 3, 7, 8, 20.
.LTE, velocidad máxima de datos UL: 50 Mbps .
.Red WCDMA: 850 MHz, 900 MHz, 1.900 MHz, 2.100 MHz.
.WCDMA, velocidad máxima de datos DL: HSDPA - 42.2 Mbps .
.WCDMA, velocidad máxima de datos UL: HSUPA - 5.76 Mbps .

In Nederland heb je vooral LTE-band 20, 3 en 7. Dus volgens mij moet dat geen kwaad kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Sinds 2 dagen loopt mijn batterij als een razende leeg :( 22% per uur).
Gek genoeg was ie de dagen ervoor juist uitermate zuinig (minder dan 5% per uur).
Nu terug naar fabrieksinstellingen, account opnieuw installeren en hopelijk doet het dan weer, anders wordt het toch opsturen ben ik bang...

Het lukt me niet o mde agenda te synchroniseren...
Als ik naar instellingen ga van mijn hotmailaccount dan kan ik alleen mail aanvinken als optie om te synchroniseren.
Iemand een idee hoe ik daar de optie personen en agenda weer terugkrijg?
Agenda terug door emaildres nogmaals toe te voegen.
Batterij wordt snel weer heet. en loopt in 5 uur leeg.
Morgen maar opsturen nar nokia, lijkt me een garantiegevalletje...

[ Voor 43% gewijzigd door liffey op 30-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-07 12:15
Weet er iemand wat het gebruik van LTE doet met het batterijverbruik?
Ik heb een nieuw abbonnement aangevraagd met 4G bij Hi maar vraag mij toch af hoeveel batterij consumptie die LTE chip vraagt t.o.v. de 3g chip.

antwoord: http://tweakers.net/revie...uur-langer-of-korter.html
Alleen getest op KPN netwerk.

[ Voor 26% gewijzigd door Cursed Guardian op 08-04-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik heb zojuist een abbo afgesloten met deze telefoon, voornamelijk voor de camera.
(26 p/m, +100 eur, 2jr)

Is het een verstandige keuze geweest of zou het beter geweest om te wachten op een toestel van de 8.1 generatie. Het is maar de vraag of er uberhaupt een telefoon komt met een vergelijkbare camera. Ik heb ook gekeken naar de 1520 vanwege de betere specs en gezien hij nieuwer is maar deze heeft een significant mindere sensor volgens dxomark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heilige Kaas schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:54:
Ik heb zojuist een abbo afgesloten met deze telefoon, voornamelijk voor de camera.
(26 p/m, +100 eur, 2jr)

Is het een verstandige keuze geweest of zou het beter geweest om te wachten op een toestel van de 8.1 generatie. Het is maar de vraag of er uberhaupt een telefoon komt met een vergelijkbare camera. Ik heb ook gekeken naar de 1520 vanwege de betere specs en gezien hij nieuwer is maar deze heeft een significant mindere sensor volgens dxomark.
Deze maand wordt de opvolger van de 920 aangekondigd door Nokia/Microsoft, deze zal vergelijkebare specs hebben als de 1520 en de Lumia Icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Heilige Kaas schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:54:
(26 p/m, +100 eur, 2jr)

Je hebt er een prima koop mee gedaan denk ik, ga vooral veel gebruik maken van procam (zelf alles instellen, begin met 1 variant, dus wit balans aanpassen of alleen de iso, krijg je veel betere resultaten mee dan wanneer alles op auto staat.
Enige nadeel vind ik de batterij, maar die van mij is nu ter reparatie opgestuurd dus kan niet oordelen over een 'goed' toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

liffey schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:04:
Sinds 2 dagen loopt mijn batterij als een razende leeg :( 22% per uur).
Gek genoeg was ie de dagen ervoor juist uitermate zuinig (minder dan 5% per uur).
Nu terug naar fabrieksinstellingen, account opnieuw installeren en hopelijk doet het dan weer, anders wordt het toch opsturen ben ik bang...

Het lukt me niet o mde agenda te synchroniseren...
Als ik naar instellingen ga van mijn hotmailaccount dan kan ik alleen mail aanvinken als optie om te synchroniseren.
Iemand een idee hoe ik daar de optie personen en agenda weer terugkrijg?
Agenda terug door emaildres nogmaals toe te voegen.
Batterij wordt snel weer heet. en loopt in 5 uur leeg.
Morgen maar opsturen nar nokia, lijkt me een garantiegevalletje...
Ik heb een vergelijkbaar probleem, sinds een aantal dagen. Batterij ontlaadt zeer snel (ca. 9% per uur) en het toestel wordt warm. Heb vrijwel alle background apps nu uitgezet en alsnog is hij volop aan het ontladen. Ook wil hij GMail niet meer synchroniseren – hij blijft netjes op 'Synchronising...' staan, maar er gebeurt verder helemaal niets!

Heb je inmiddels al meer gehoord/gelezen hierover? Of heeft iemand anders misschien raad? :)

EDIT: Inmiddels bezig met een reset, even kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
nXXt schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:18:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem, sinds een aantal dagen. Batterij ontlaadt zeer snel (ca. 9% per uur) en het toestel wordt warm. Heb vrijwel alle background apps nu uitgezet en alsnog is hij volop aan het ontladen. Ook wil hij GMail niet meer synchroniseren – hij blijft netjes op 'Synchronising...' staan, maar er gebeurt verder helemaal niets!

Heb je inmiddels al meer gehoord/gelezen hierover? Of heeft iemand anders misschien raad? :)

EDIT: Inmiddels bezig met een reset, even kijken of dat helpt.
bij mij hielp de reset niet. Ik heb hem inmiddels opgestuurd en wandel nu met een lumia 710 rond, niet top maar het doet zijn ding. Hopelijk volgende week mijn vertrouwde 1020 weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Oei oei, zojuist een 1020 gekocht.
Hoop niet dat ik er ook last van ga krijgen of dat het een standaard probleem wordt van dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Klopt het trouwens dat je bij de 1020 niet handmatig je wifi kunt instellen?
Ik heb thuis een statisch netwerk, en als ik dus niet alles zelf kan invullen kan ik ook geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:22
NeutraleTeun schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:52:
Klopt het trouwens dat je bij de 1020 niet handmatig je wifi kunt instellen?
Ik heb thuis een statisch netwerk, en als ik dus niet alles zelf kan invullen kan ik ook geen verbinding maken.
Ik heb even gekeken op de mijne en dat zit er volgens mij inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is enorm jammer en ook wel raar eigenlijk voor zo'n moderne telefoon, met Windows nota bene.

Andere vraag:
Hele tijd geleden heb ik een stuk gelezen over de Pro Cam en het opslaan/gebruik van de 5MP en 40MP foto. Alleen kan het nergens meer terug vinden. Wie kan mij in de goede weg sturen?

Vind het een beetje raar dat nadat ik een foto gemaakt heb, en opnieuw crop/kader, ik nergens meer die originele foto kan vinden. Het is dus 1x gebruiken en hopen dat je het goed doet.
Maar ik meen gelezen te hebben dat die originele ergens achterblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:51

RayNbow

Kirika <3

NeutraleTeun schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:49:
Andere vraag:
Hele tijd geleden heb ik een stuk gelezen over de Pro Cam en het opslaan/gebruik van de 5MP en 40MP foto. Alleen kan het nergens meer terug vinden. Wie kan mij in de goede weg sturen?

Vind het een beetje raar dat nadat ik een foto gemaakt heb, en opnieuw crop/kader, ik nergens meer die originele foto kan vinden. Het is dus 1x gebruiken en hopen dat je het goed doet.
Ja, maar die file kun je momenteel (afaik) alleen bereiken door je telefoon aan te sluiten op de pc.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
NeutraleTeun schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:49:
Dat is enorm jammer en ook wel raar eigenlijk voor zo'n moderne telefoon, met Windows nota bene.

Andere vraag:

Je kunt de foto opnieuw bewerken, en weer uitzoomen.
Wel vervelend dat ie hem niet als bewerkte foto apart opslaat, dat deed de 808 beter. Wellicht met 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:33
bittenhero schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:22:
Ik stond vanmiddag op het punt een witte 1020 te kopen, tot ik in de winkel de demostand bekeek en de 1020 die daarop stond met enorme burn-in in het scherm. Alles wat ik ook deed, het ingebrande beeld bleef duidelijk zichtbaar onder alle omstandigheden.
Door te googlen kan ik niet echt een structureel Nokia probleem vinden maar wel dat AMOLED schermen gevoeliger zijn voor dat soort problemen, zeker i.c.m. hogere temperaturen (zoals in de auto achter de voorruit). Zijn er hier mensen met een soortgelijke ervaring, en zijn dit soort dingen onvermijdelijk? Of was het toestel wat in de winkel op demo stond gewoon een slecht exemplaar? Het is namelijk wel de bedoeling dat het toestel tenminste 3 jaar mee kan.
Ik ben hier vandaag ook erg van geschrokken toen ik zowel de lumia 1020 als de 925 zag...
Ik snap ook wel dat dit deels te maken heeft met het feit dat de demomodellen de hele dag aanstaan, maar wat ik dan zeer sterk afvraag is hoe dat zit met de glance feature...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:16

c0burn

Feed your head

Spekkie88 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:46:
[...]

Ik ben hier vandaag ook erg van geschrokken toen ik zowel de lumia 1020 als de 925 zag...
Ik snap ook wel dat dit deels te maken heeft met het feit dat de demomodellen de hele dag aanstaan, maar wat ik dan zeer sterk afvraag is hoe dat zit met de glance feature...
Glance/glimp verandert van positie eens in de zoveel tijd. Daarnaast gaat het scherm uit in je broekzak, dus ik denk dat het wel meevalt met inbranden.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:33
c0burn schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:53:
[...]

Glance/glimp verandert van positie eens in de zoveel tijd. Daarnaast gaat het scherm uit in je broekzak, dus ik denk dat het wel meevalt met inbranden.
Wel fijn om te weten dat Glance af en toe van positie veranderd en ik snap dat het uit gaat zodra de telefoon in je broekzak zit, echter merk ik bij mijzelf dat mijn telefoon de laatste tijd steeds vaker op mijn bureau ligt als ik overdag aan het werk ben... Al kon je bij Glance instellen welke sensoren gebruikt worden voor het tonen van de klok + notificaties meende ik ergens opgevangen te hebben?

Ik heb persoonlijk nog totaal geen ervaring met de Lumia's en WP dus het zal voor mij hoe dan ook wennen zijn als ik overstap naar de 1020...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Spekkie88 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:17:
[...]

Wel fijn om te weten dat Glance af en toe van positie veranderd en ik snap dat het uit gaat zodra de telefoon in je broekzak zit, echter merk ik bij mijzelf dat mijn telefoon de laatste tijd steeds vaker op mijn bureau ligt als ik overdag aan het werk ben... Al kon je bij Glance instellen welke sensoren gebruikt worden voor het tonen van de klok + notificaties meende ik ergens opgevangen te hebben?

Ik heb persoonlijk nog totaal geen ervaring met de Lumia's en WP dus het zal voor mij hoe dan ook wennen zijn als ik overstap naar de 1020...
Je kunt kiezen voor Uit, Voorproefje (boven de telefoon zwaaien om Glance te laten zien), Interval (uit na 15 min. inactiviteit) en Altijd aan. Mijn 1020 ligt ook meestal op m'n bureau en staat op Interval, bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
liffey schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:43:
[...]

Je hebt er een prima koop mee gedaan denk ik, ga vooral veel gebruik maken van procam (zelf alles instellen, begin met 1 variant, dus wit balans aanpassen of alleen de iso, krijg je veel betere resultaten mee dan wanneer alles op auto staat.
Enige nadeel vind ik de batterij, maar die van mij is nu ter reparatie opgestuurd dus kan niet oordelen over een 'goed' toestel.
Ik heb het idee dat hij de ISO altijd wel goed heeft. Gewoon netjes 100 bij goed licht. Wit balans is ook prima maar daar maak ik mij geen zorgen over want de foto's die dan echt goed zijn en het waard zijn om te bewaren pas ik later wel aan via de .DNG. Auto doet het prima in ieder geval. Vindt vooral Cinemagraph wel een gave functie.
Alleen met flits bij voldoende licht klopt de witbalans niet maar dat snap ik wel. :P Meer een user fout aan mijn kant. Wat ik wel merk is dat hij al snel flitst ookal is er voldoende licht. Hij heeft de neiging om overbelicht te gaan. En het meest jammere vindt ik persoonlijk dat de dynamische range wat tegenvalt. Maarja ik ben een Pentax K-x gewend en dat is natuurlijk een hele andere klasse sensor. Toch lijkt mij dat als ze hadden gekozen voor minder MP dat de dynamische range wel vooruit kon gaan. Al zou dit weer ten kosten gaan van hoever er achteraf herkaderd kan worden. Iets dat ik merk bij mijn Pentax met 'slechts' 12 MP.

Ff een mooie kliekjes tussendoor.
Beessie is ongeveer 6mm lang en zat op mijn tas.
Afbeeldingslocatie: https://kvivfa.bn1302.livefilestore.com/y2p1s3UrNx8WWo-i0zO1ZcEI3F20YbBJo6BzZrbP2nWwbn74zG5bZTDEiC5ZBBexs3xwjL00ZU2q19cKZUId6_8PnlYHKT5BvA4NInxcjez1O4/WP_20140407_12_19_28_Raw%20%281%29.jpg?psid=1

Deze was wel gaaf. Gewoon de 5mp JPEG uit de telefoon gemaakt op manual scherpstellen en belichtingscorrectie -0,7
Afbeeldingslocatie: https://kvh5kw.bn1.livefilestore.com/y2pmsd70SwcsiX4bJWGbnTJ1FBh5ZQQDC9mHpa02cyg9FSSvmLB_pPTgRMwVcwqjI8tNdCrUPj9evnBFH0Qkmpxhms3Jvo-9gPVAmduC5Dwsds/WP_20140407_12_58_12_Raw.jpg?psid=1

Wat was er mij jouw batterij dan? Mijn batterij gaat ook wel heel erg snel leeg naar mijn idee.
Wel nog te weinig info om veel over te kunnen zeggen. Is natuurlijk net nieuw dus dan gebruik je het veel. Mijn Huawei W1 had toch wel een 2x zo'n goede levensduur denk ik. Met weinig gebruik omdat ik natuurlijk een nieuwe telefoon had. Maar wel met zo nu en dan whatsapp checken en skypen is hij van 4 april 9:00 op 100% naar 6 april 17:00 op 20% gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/x2Mqmx1LUaEpjwem4Uw9sW3L/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Heilige Kaas schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:47:
[...]

Ik heb het idee dat hij de ISO altijd wel goed heeft. Gewoon netjes 100 bij goed licht. Wit balans is ook prima maar daar maak ik mij geen zorgen over want de foto's die dan echt goed zijn en het waard zijn om te bewaren pas ik later wel aan via de .DNG. Auto doet het prima in ieder geval. Vindt vooral Cinemagraph wel een gave functie.
Alleen met flits bij voldoende licht klopt de witbalans niet maar dat snap ik wel. :P Meer een user fout aan mijn kant. Wat ik wel merk is dat hij al snel flitst ookal is er voldoende licht. Hij heeft de neiging om overbelicht te gaan. En het meest jammere vindt ik persoonlijk dat de dynamische range wat tegenvalt. Maarja ik ben een Pentax K-x gewend en dat is natuurlijk een hele andere klasse sensor. Toch lijkt mij dat als ze hadden gekozen voor minder MP dat de dynamische range wel vooruit kon gaan. Al zou dit weer ten kosten gaan van hoever er achteraf herkaderd kan worden. Iets dat ik merk bij mijn Pentax met 'slechts' 12 MP.

Wat was er mij jouw batterij dan? Mijn batterij gaat ook wel heel erg snel leeg naar mijn idee.
Wel nog te weinig info om veel over te kunnen zeggen. Is natuurlijk net nieuw dus dan gebruik je het veel. Mijn Huawei W1 had toch wel een 2x zo'n goede levensduur denk ik. Met weinig gebruik omdat ik natuurlijk een nieuwe telefoon had. Maar wel met zo nu en dan whatsapp checken en skypen is hij van 4 april 9:00 op 100% naar 6 april 17:00 op 20% gegaan.
Prima plaatjes!
Wel allemaal bij goed licht genomen, en daar zit mijn opmerking mbt zelf iso OF wit balans instellen.
Als de zon ondergaat krijg je hem nauwelijks realistisch, dan helpt het erg om 2 genoemde instellingen 1 voor 1 aan te passen en te zorgen voor een beter plaatje.

Wat mijn batterij betreft, die was op zich in orde, niet heel goed maar acceptabel.
Na een half jaar werd de batterij warm en liep ie in 4 uur leeg. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Veel foto's zorgen voor leegloop, dat snap ik, daar heb ik een externe batterij voor gekocht, maar zonder gebruik een leegloop van 23% per uur is wel een beetje veel. Hij is opgestuurd naar dynafix, die mogen zelf niks doen, dus doorgestuurd naar Nokia, die repareren neem ik aan en sturen dan terug naar dynafix en dan weer doorgestuurd naar mij.
Volgende keer toch maar weer een toestel kopen zonder provider... Zonde van de tijd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Probeer anders gewoon rechstreeks naar Nokia te sturen, als dat kan.
Ik heb namelijk laatst ook gewoon mijn Surface naar Microsoft kunnen sturen ipv terug naar de winkel.

Maar ik denk ook dat providers het ook expres zo lang laten duren. Hoevaak ik mensen wel niet heb horen zeggen van "Ach laat zus of zo maar zitten, ik heb geen zin om mijn toestel 3 weken kwijt te zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Heilige Kaas schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:07:
Probeer anders gewoon rechstreeks naar Nokia te sturen, als dat kan.
Ik heb namelijk laatst ook gewoon mijn Surface naar Microsoft kunnen sturen ipv terug naar de winkel.

Maar ik denk ook dat providers het ook expres zo lang laten duren. Hoevaak ik mensen wel niet heb horen zeggen van "Ach laat zus of zo maar zitten, ik heb geen zin om mijn toestel 3 weken kwijt te zijn"
Blijkt gelukkig mee te vallen, vandaag komt ie terug, is ie 10 dagen weggeweest. Ben benieuwd wat ze hebben vervangen, ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ben benieuwd dan.

Weten jullie hoe het zit met die gratis back cover die je krijgt? Ik heb mij aangemeld maar verder geen bericht gekregen. Krijg je wel keuze mbt de kleur want ik heb een wit toestel en hoef er geen hele backcover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Heilige Kaas schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:41:
Ben benieuwd dan.

Weten jullie hoe het zit met die gratis back cover die je krijgt? Ik heb mij aangemeld maar verder geen bericht gekregen. Krijg je wel keuze mbt de kleur want ik heb een wit toestel en hoef er geen hele backcover op.
Heb hem retour, geen idee wat ze gedaan hebben, zat geen briefje bij oid, maar wordt tijdens het laden niet meer warm.

Wat die backcover betreft, die sturen ze meestal na enkele weken op. Ik kreeg de photogrip na 3 weken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heilige Kaas schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:41:
Ben benieuwd dan.

Toen wij de back cover in oktober hebben aangevraagd, kon je geen kleur kiezen, je kreeg automatisch een zwarte. Stond er toen ook bij, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Mijn 1020 is inmiddels terug van de reparatie (batterijproblemen).
Ik heb geen idee wat ze gedaan hebben maar het energiegebruik is nu echt WEERGALOOS goed. Nog niet gehad sinds ik deze telefoon had.
Gisteren alle apps weer draaiende gezet en aan de lader. om 16.00 uur eraf. Nu 16 uur later staat ie nog op 77%. Dat is 1,5% per uur. De telefoon is gewoon gebruikt, 3 telefoontjes, veel whatsapp en enkele foto's, mailtjes binnengehaald van 3 accounts en mailtjes gelezen.
Top toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Dan moet ik misschien ook eens gaan klagen over batterijgebruik. Zit op om en nabij de 5% per uur, en dat is met Facebook Beta, Whatsapp en om de 2 uur mail ophalen van 4 accounts...

Maar ja, dan moet ik weer terug naar mijn Nokia 808, en ik heb slechte ervaringen met dat ding en 3,5G netwerken. En dat raakt niet echt opgelost :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Xudonax schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:34:
Dan moet ik misschien ook eens gaan klagen over batterijgebruik. Zit op om en nabij de 5% per uur, en dat is met Facebook Beta, Whatsapp en om de 2 uur mail ophalen van 4 accounts...

Maar ja, dan moet ik weer terug naar mijn Nokia 808, en ik heb slechte ervaringen met dat ding en 3,5G netwerken. En dat raakt niet echt opgelost :-(
Daar zat ik aan het eerste half jaar 9voordat ik problemen kreeg). Als ik iets intensiever gebruikte ging ie al snel naar 8% per uur.
Maar nu dus extreem zuinig, zou wel willen weten wat ze hebben gedaan, ga ik nog proberen te achterhalen. Lijkt wel of er gewoon een zwaardere accu in zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Zodra ik het ding enigszins intensief ga gebruiken dan zegt Battery dat ik al op de 8+% per 20 minuten zit ofzo. Misschien dat ik dan toch eens moet gaan klagen bij de T-Mobile winkel waar ik het ding gekocht heb. Meer accu is altijd welkom :)

Zeker aangezien mijn 808 het met vergelijkbaar gebruik wél gewoon 2-3 dagen volhield...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:55
Hoi, ik heb sinds gister ook een 1020!

Ben er tot nu toe erg tevreden over. Was na 6 jaar iPhone wel toe aan wat anders ;)

Ik heb alleen 1 vraag tot nu toe.

Mijn telefoon contacten die ik heb geïmporteerd van mijn iPhone zijn gekoppeld aan mijn outlook account.

Is er ook een manier om je telefoon contacten "neutraal" te houden. Dus dat ze niet gelinkt worden aan in mijn geval outlook.

Ik heb ook een desktop en laptop op win 8. Ik heb nu een nieuw outlook account gemaakt waarin ik facebook, twitter en linkinn aan heb gelinkt. Ik wil dit outlook account eigenlijk alleen gebruiken voor windows 8 om settings enzo mee te syncen. Daarom wil ik liever niet mijn telefoon contacten hier aan linken. Daar heb ik als het niet anders kan ook weer een hotmail (messenger) account voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Met die contacten was ik ook aan het worstelen.
Blijkbaar als je je sim-contacten importeert komt op 1 of andere manier ook je gehele MS/Outlook-zooi mee.
Of het normaal is of niet, dat weet ik niet, dit is ook mijn eerste WP.

Vond het nogal slordig uitzien op mijn telefoon als ik wou bellen dat ik daar een 300+ lijst te zien kreeg.
Dus heb ik het vrij rigoureus opgelost: mijn gehele outlook lijst aangepast tot ik nog maar iets van 70-80 contacten over had.

Waar krijgen jullie trouwens dat accu-verbruik-percentage te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mich.

Meestal wil je jouw outlook contactpersonen niet in je telefoonboek. Als dat bij jou ook het geval is dan kan je per gekoppelde account bepalen of deze wel of niet in de lijst komt. Zo kan je outlook gewoon uitschakelen.

Toyota Die app heet battery of batterij en is te downloaden in de appstore. Deze houd op de achtergrond het verbruik bij mits deze niet in battersaver staat dacht ik.

edit: Probeer Batterij voor Windows Phone http://www.windowsphone.c...77-43f2-8499-91e816767517

[ Voor 12% gewijzigd door Heilige Kaas op 13-04-2014 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik heb nu dus een extreem zuinige 1020, superfijn, maar nu staan er 26 updates klaar.
Gaat de stelling: 'don't fix what already works' hier nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Heilige Kaas schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:41:
Mich.

Meestal wil je jouw outlook contactpersonen niet in je telefoonboek. Als dat bij jou ook het geval is dan kan je per gekoppelde account bepalen of deze wel of niet in de lijst komt. Zo kan je outlook gewoon uitschakelen.

Toyota Die app heet battery of batterij en is te downloaden in de appstore. Deze houd op de achtergrond het verbruik bij mits deze niet in battersaver staat dacht ik.

edit: Probeer Batterij voor Windows Phone http://www.windowsphone.c...77-43f2-8499-91e816767517
Maar het probleem is dat het telefoon nummer juist gekoppeld is aan een outlook contact. Ik kan nu inderdaad selecteren bij personen dat ik facebook, twitter en linkedinn niet wil zien, maar die wil ik alleen niet zien als ik iemand wil bellen. Als ik op de personen title druk wil ik ze wel zien. Is hier ook onderscheid in te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Na mijn optimistische berichten van gisteren zijn de volgende 24 uur een dikke vette fail geweest. loopt weer in 3,5 uur leeg, terug bij af dus. RUK toestel. RUK reparatieservice.
en die 26 updates had ik laten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door liffey op 13-04-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bedankt Kaas.
Ik zit hier ook rond de 5% gemiddeld.

Andere vraag over het browsen/pagina-weergave:

Op andere (oudere) telefoons en tablets als ik daar op een site zat en ik zoomde een klein beetje in (zelfs zonder zoomen) kreeg ik gewoon de pagina geschaald naar breedte toestel.
Bij de 1020 is dat niet hè?
Moet elk keer een meter naar rechts vegen en weer terug om iets te kunnen lezen.

Wat is dat toch met die simpele dingen die niet lekker werken?
Niet zelf handmatig wifi kunnen instellen;
Niet enkel tril kunnen selecteren voor een sms/mail;
Paginaweergave... en vast nog wel andere zaken zoals snel de helderheid kunnen instellen.
Zonder helemaal naar instellingen te moeten gaan of aparte apps te moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
NeutraleTeun schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:32:
Bedankt Kaas.
Ik zit hier ook rond de 5% gemiddeld.

Andere vraag over het browsen/pagina-weergave:

Op andere (oudere) telefoons en tablets als ik daar op een site zat en ik zoomde een klein beetje in (zelfs zonder zoomen) kreeg ik gewoon de pagina geschaald naar breedte toestel.
Bij de 1020 is dat niet hè?
Moet elk keer een meter naar rechts vegen en weer terug om iets te kunnen lezen.

Wat is dat toch met die simpele dingen die niet lekker werken?
Vaak werkt een snelle 'dubbel tap' op het gedeelte dat je wilt lezen perfect ;)
Nog een dubbel tap en hij zoomt uit om de volledige pagina te tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De dubbele tik snap ik, dan krijg ik een zoom op dat stuk.
Maar de zin, en de rest van de tekst, blijft gewoon doorlopen. Dus moet ik opzij blijven vegen.
Dat bedoel ik.

Op andere toestellen hoef je enkel naar beneden te vegen omdat de lay-out van de site wordt aangepast aan de breedte van je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
NeutraleTeun schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:03:
De dubbele tik snap ik, dan krijg ik een zoom op dat stuk.
Maar de zin, en de rest van de tekst, blijft gewoon doorlopen. Dus moet ik opzij blijven vegen.
Dat bedoel ik.

Op andere toestellen hoef je enkel naar beneden te vegen omdat de lay-out van de site wordt aangepast aan de breedte van je toestel.
Vreemd, mijn Lumia 920 doet dit 9 van de 10 keer wel. Wellicht heeft het ook met de website waarop je zit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 22:17
@ToyotaMR2;

Tap je met één of twee vingers dubbel?
Met één vinger zoomt het tekstblok naar displaygrootte en de tekst zou gewoon binnen je scherm moeten passen, met alleen omhoog vegen om verdere tekst te lezen.
Met twee vingers zoom je gewoon, een soort "vergrootglasfunctie", het hele scherm wordt vergroot zonder dat het in het scherm past, en je dus opzij moet scrollen om tekstregels te kunnen volgen.

Inmiddels 8.1 bijna klaar op mijn 1020.(dacht ik)
Begonnen met 3/4 batterij en ook aan de lader, en de update(s) werd(en) probleemloos gedownload en voorbereid.
Daarna opnieuw opstarten vereist om de update te installeren.
Bleef hij eindeloos op laden staan met 10 % (???), ik maar wachten tot er meer prik inzat maar ho maar.
Blijkt dat de update niet aan de lader geïnstalleerd wordt, je moet hem van de lader afhalen.
Daarna probleemloos opnieuw opgestart waarna de updates geïnstalleerd werden.
Duurde even en ik dacht 8.1 er op te hebben.
Ik kreeg echter toen een melding dat mijn toestel nu gereed was om te updaten naar meerdere updates en 8.1 .
Inmiddels geloof ik dat 8.1 nu wel binnen is met de volgende updates die hij daarna downloadde en die hij nu aan het voorbereiden is..........
Ik kreeg inderdaad na het voorbereiden de melding dat WP 8.1 (8.10.12359.845) nu kon worden geïnstalleerd en dat dat nog wel 15 tot 30 minuten in beslag neemt.
Nu mee bezig...... :) ( je moet na toestemming voor installeren nog een keer de gebruiksovereenkomst/voorwaarden accepteren)

Ik ben trouwens erg te spreken over de bouwkwaliteit.
Die van mij is nu al zo vaak gestuiterd dat het een wonder is dat het scherm nog steeds heel is (afgezien van dat chipje).
Laatst nog bij het Kruidvat zo hard op de tegels, uit mijn zak, dat de twee lipjes, aan één kant van mijn hoesje, afgebroken waren en het scherm helemaal los was op de flatkabel na. (één kant los had ik al vaker, kwestie van oefenen :+ )
Klik, en weer vast. :)
En een nieuw geel hoesje van eBay, deze sluit de gehele zijkanten in, alsmede de hoeken zodat je de kleine beschadigingen daarop niet meer ziet.
Ook de camera is mooi beschermd met een rand waar hij invalt.
Helaas iets donkerder geel als de telefoon maar niet storend, zeker een aanrader.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Is er iemand die zijn camera case niet gebruikt maar wel graag een wireless backcover geval wilt hebben? Ik krijg die gratis maar ga toch geen gebruik maken van draadloos laden. Met bijbetaling van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Heb Windows Phone 8.1 nu draaien op mijn 1020 en kan het echt iedereen aanraden. Het apparaat voelt veel sneller aan dan onder WP8 en vooral het notification Center is een echte vooruitgang. Eindelijk een afwijkend geluidje voor Whatsapp bijvoorbeeld :) Mijn vriendin heeft een 820 en dan is het zelfde toontje (voor elke alert :( ) bijzonder irritant.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De double finger tap was onbekend voor mij.
Ik deed dus gewoon single finger tap (maar het was zelfs zonder tap/zoom), als jullie er geen last van hebben dan gok ik erop dat het aan de site zelf ligt.

@boven
is het dan nu ook mogelijk om een sms (oid) te laten trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:50:

@boven
is het dan nu ook mogelijk om een sms (oid) te laten trillen?
Ja dat kan nu ook. Windows 8.1 is een verademing. Wat een prachtige telefoon heb ik nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Windows Phone 8.1 is echt heel erg goed... alleen is telefoon vannacht op de een of andere manier uitgegaan en krijg ik hem nu met geen mogelijkheid aan. Ik heb dat al eens eerder gehad en als ie dan een tijdje aan de lader lag ging ie vanzelf weer aan...maar nu blijft het vooralsnog stil.

Meer tiles-weergeven met 8.1 is ook erg relaxt. Achtergrondje achter de tiles is vooralsnog niet helemaal mijn ding (maar dat kan ook aan het achtergrondje liggen)...wordt het wat onrustig van. En swype-keyboard werkt ook als een malle!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dexter schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:46:
Windows Phone 8.1 is echt heel erg goed... alleen is telefoon vannacht op de een of andere manier uitgegaan en krijg ik hem nu met geen mogelijkheid aan. Ik heb dat al eens eerder gehad en als ie dan een tijdje aan de lader lag ging ie vanzelf weer aan...maar nu blijft het vooralsnog stil.

Meer tiles-weergeven met 8.1 is ook erg relaxt. Achtergrondje achter de tiles is vooralsnog niet helemaal mijn ding (maar dat kan ook aan het achtergrondje liggen)...wordt het wat onrustig van. En swype-keyboard werkt ook als een malle!
Al een soft reset geprobeerd? (Volume down + power 10+ seconden ingedrukt houden tot ie trilt)

Ben echt heel blij met WP 8,1 op 2 dingetjes na; de Music Hub werkt bijna niet en de Game Hub werkt helemaal niet ;) Mja tis ook een preview dus.....
Universal Apps btw ook erg cool. Heb Halo: Spartan Assault op mijn Surface gekocht en die kan ik nu dus ook op mijn 1020 installeren zonder meerprijs :D

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 16-04-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Soft-reset was inderdaad de oplossing... draait weer als een zonnetje!

En dat notification-center is echt wel een verademing. WP wordt zo wel een echt volwassen OS voor de telefoon zonder dat de heldere structuur verloren gaat. Love it!

[ Voor 54% gewijzigd door Dexter op 16-04-2014 11:43 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Tomba schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:48:
[...]

Al een soft reset geprobeerd? (Volume down + power 10+ seconden ingedrukt houden tot ie trilt)

Ben echt heel blij met WP 8,1 op 2 dingetjes na; de Music Hub werkt bijna niet en de Game Hub werkt helemaal niet ;) Mja tis ook een preview dus.....
Universal Apps btw ook erg cool. Heb Halo: Spartan Assault op mijn Surface gekocht en die kan ik nu dus ook op mijn 1020 installeren zonder meerprijs :D
beide hubs werken bij mij gewoon alleen dat tweede wat jij zegt weer niet. Ik heb san andreas gekocht maar kan deze niet op mijn telefoon installeren zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 15:32
Heilige Kaas schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:53:
[...]

beide hubs werken bij mij gewoon alleen dat tweede wat jij zegt weer niet. Ik heb san andreas gekocht maar kan deze niet op mijn telefoon installeren zonder te betalen.
Da's omdat GTA San Andreas (Nog) geen Unified app is. Bij die apps zie je een speciaal icoontje met een tablet + smartphone. Momenteel is dit enkel nog maar zo voor Halo Spartan Assault.

Meer info hier: http://www.wpcentral.com/...ames-halo-spartan-assault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
FORZAM schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:10:
[...]

Da's omdat GTA San Andreas (Nog) geen Unified app is. Bij die apps zie je een speciaal icoontje met een tablet + smartphone. Momenteel is dit enkel nog maar zo voor Halo Spartan Assault.

Meer info hier: http://www.wpcentral.com/...ames-halo-spartan-assault
Nee hoor, Shazam heeft dit icoontje ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb bijna elke accu-lading wel eens last van het ontbreken van een internetverbinding.
Ik weet echter niet of het aan dit toestel ligt of aan Tele2.
Hier iemand gelijke problemen?

Ik zie boven gewoon een H staan, maar heb geen verbinding blijkbaar.
Best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Ik maakte vandaag een foto en in plaats van 1 foto maakte hij er 10.

Weet iemand hoe ik dit deed? Komt doordat ik iets deed met de knop om de foto te nemen of is het iets in de software?

Als ik de foto open heb ik nu dus 10 dezelfde versies. Hoe kan ik die andere 9 verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dat je er 10 maakt heeft te maken doordat je die 3 symbooltjes onderin per ongeluk zal hebben bewogen en nu op die 3 (mapjes staat), je moet even die camera symbool knop (direct ernaast) aanklikken en dan staat het weer goed.

Verwijderen, je gaat naar camera-album en dan druk je wederom op zon symbool met 3 streepjes en 3 vinkjes, kun je er meerdere tegelijk verwijderen.
Mich schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:47:
Ik maakte vandaag een foto en in plaats van 1 foto maakte hij er 10.

Weet iemand hoe ik dit deed? Komt doordat ik iets deed met de knop om de foto te nemen of is het iets in de software?

Als ik de foto open heb ik nu dus 10 dezelfde versies. Hoe kan ik die andere 9 verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
NeutraleTeun schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:32:
Ik heb bijna elke accu-lading wel eens last van het ontbreken van een internetverbinding.

Best vervelend.
Ik heb hetzelfde probleem en heb ook een abonnement van tele2. Vreemd. Hoopte eindelijk van het gedoe met Vodafone af te zijn en dan zal je zien dat het bij tele2 ook erg is.

Wie heeft er betere ervaringen met tele 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Na reparatie 2 heb ik de 1020 weer terug. Was ik wel aan toe na een week met mijn oude n8 rondgelopen te hebben, merk je toch hoe gebruiksvriendelijk en snel wm is!
De batterij liep extreem snel eeg. Er is iets aan processorkoeling gedaan en iets in het elektrisch systeem vernieuwd.
Eerste 24 uur zijn veelbelovend, maar dat was na de vorige reparatie ook zo... ik heb nog even geduld voor ik enthousiast wordt.
Nu 16 uur van de lader en 25% verbruikt. (1,58% per uur, met weinig gebruik, beetje whatsapp en mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
liffey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:05:
Na reparatie 2 heb ik de 1020 weer terug. Was ik wel aan toe na een week met mijn oude n8 rondgelopen te hebben, merk je toch hoe gebruiksvriendelijk en snel wm is!
De batterij liep extreem snel eeg. Er is iets aan processorkoeling gedaan en iets in het elektrisch systeem vernieuwd.
Eerste 24 uur zijn veelbelovend, maar dat was na de vorige reparatie ook zo... ik heb nog even geduld voor ik enthousiast wordt.
Nu 16 uur van de lader en 25% verbruikt. (1,58% per uur, met weinig gebruik, beetje whatsapp en mail).
Dat is wel vrij weinig. Na 16 uur is mijn accu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
MarkoAlmelo schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:58:
[...]

Dat is wel vrij weinig. Na 16 uur is mijn accu leeg.
Ben er ook zeer tevree mee _/-\o_ (zit wel 8 uur nacht bij, zonder gebruik dus).
net 8.1 erop gezet, blij dat ik swype weer terug heb! was 1 van de grootste mankementen tov symbian. begin langzaamaan weer blij te worden. :9
Na 2 dagen zit ie op een gebruik van 5% per uur gemiddeld. betekent dat ik een dag nogmaal gebruik wel doorkom.

[ Voor 18% gewijzigd door liffey op 25-04-2014 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Hoewel ik normaal ook maar 16 tot 18 uur met een volle batterij doe, bij normaal gebruik (-4 á 5%/uur), heb ik vandaag, 47 uur na de laatste volle oplading, nog 14 % over. wat goed zou zijn voor nog 4,5 uur standby.
Dan zou ik voor het eerst op ruim twee dagen (51,5 uur bij ca 2% ontlading/uur) uitkomen.
Dat is zonder gewijzigde instellingen (brightness op auto, wifi aan,gps aan, 4g aan op WP8.1) maar met nauwelijks gebruik.

Dat is netjes, al zeg ik het zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik heb wel sinds de 8.1 update dat ie regelmatig vastloopt/uitvalt...ongeveer 1 keer per dag en dan kan ik hem alleen maar opstarten met een soft reset...dat moet niet te lang meer duren, want anders gaat ie terug naar 8.0 totdat de nokia versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Teijgetje schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:20:
Hoewel ik normaal ook maar 16 tot 18 uur met een volle batterij doe, bij normaal gebruik (-4 á 5%/uur), heb ik vandaag, 47 uur na de laatste volle oplading, nog 14 % over. wat goed zou zijn voor nog 4,5 uur standby.
Dan zou ik voor het eerst op ruim twee dagen (51,5 uur bij ca 2% ontlading/uur) uitkomen.
Dat is zonder gewijzigde instellingen (brightness op auto, wifi aan,gps aan, 4g aan op WP8.1) maar met nauwelijks gebruik.

Dat is netjes, al zeg ik het zelf. :)
Heb je dan whatsapp aan of niet? Of uitgeschakeld op de achtergrond?

Mijn Huawei W1 heb ik nog liggen voor de mensen die mijn nieuwe nummer niet hebben maar daar staat whatsapp niet standaard aan en die had na 5 dagen ofzo nog 81% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Tomba schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:47:
Heb Windows Phone 8.1 nu draaien op mijn 1020 en kan het echt iedereen aanraden. Het apparaat voelt veel sneller aan dan onder WP8 en vooral het notification Center is een echte vooruitgang. Eindelijk een afwijkend geluidje voor Whatsapp bijvoorbeeld :) Mijn vriendin heeft een 820 en dan is het zelfde toontje (voor elke alert :( ) bijzonder irritant.
Top dat je Windows Phone 8.1 hebt draaien, automatisch via de Update ? of handmatig met een omweggetje gedaan ?

Ben nieuwsgierig hoe je whatsapp berichten in je notification-center binnenkomen, is alles fijn leesbaar ?

Merk je nog performance verschil met de camera apps in WP 8.1 .t.o.v. WP 8 ?

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
NeutraleTeun schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:32:

Best vervelend.
Ik kan je hierbij bevestigen dat dit aan Tele2 ligt ;) (want ik heb dit ook met mijn Lumia) en had dit ook met mijn Galaxy S4.

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bah. Dat is toch wel knap vervelend.
Is er een manier om zoiets te kunnen bewijzen? Anders is het vrij lastig om een contract te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ook heb ik vaker wanneer ik de telefoon uit lock haal, er even 2 tellen aan de onderzijde van het scherm een zwarte streep van ongeveer 1cm blijft staan.

Nog meerderen daar last van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nee totaal geen last van.
Ik had wel dezelfde problemen als jij aangaf met tele 2 maar nu eigenlijk helemaal niks meer gemerkt.
Ik heb een instelling veranderd nadat ik heb gebeld. Staat ergens verstop. Zijn siminstellingen en dat moest op handmatig en dan nederland. Weet ff niet meer waar.

Heb wel dat mijn telefoon altijd roaming aangeeft. Maar weet niet of dit met elkaar te maken heeft. Toch vreemd.

Verder vanmiddag een stuk gefilmd. Echt super beeld maar het is nogal schokkerig. Weet niet of dat aan mij ligt maar kijkende naar vooral het zoomen is het best storend. Ook zie je in het filmpje een keer het beeld heel kort naar maximale zoom snappen en dan weer terug.

Los van dat is het alsnog een erg gaaf filmpje met een Super gezellige band die het luisteren waard is. (oja en die microfoon is Super!)

YouTube: YouTube

P.s. Geüpload met Nokia video uploader. Als ik hem bekijk via mijn mobiel is het niet zo mooi als zonder youtube. Geschoten op 720p/24fps

[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 05-05-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
blijkbaar niemand problemen met een blauw scherm? Ik heb de mijne u een klein weekje...ik denk dat ik hem nu toch al zeker 6 keer een harde reset heb moeten geven...
Ik had er onmiddelijk 8.1 op gezet omdat dit gelijk een trein liep op men lumia 625... Nadien bij het minste; sms dat niet werkte, of mail dat niet werkte, ik zet hem uit en terug aan; blue screen. Eergisteren heb ik er terug de 8.0 opgezet, dan bleek hij goed te draaien, tot er gisteren weer enkele updates binnen kwamen via de store, nu deze morgend werkt de mail niet, ik zet de phone uit en terug aan, het bekende blauw scherm...
Zucht!! Weer de fotos en videos kwijt...
Ik kom dan van e n808 die lekker stabiel werkte...

Nu terug een hard reset gedaan, ik kies voor nederlands, ik krijg een herstart, en en ik krijg enkel een zwart scherm met batterij indicator...
zijn dit gekende problemen voor jullie?

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Heilige Kaas schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:26:

YouTube: YouTube

P.s. Geüpload met Nokia video uploader. Als ik hem bekijk via mijn mobiel is het niet zo mooi als zonder youtube. Geschoten op 720p/24fps
De video is private :( #jammerjoh ;w

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Triss schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:06:
blijkbaar niemand problemen met een blauw scherm? Ik heb de mijne u een klein weekje...ik denk dat ik hem nu toch al zeker 6 keer een harde reset heb moeten geven...
Ik had er onmiddelijk 8.1 op gezet omdat dit gelijk een trein liep op men lumia 625... Nadien bij het minste; sms dat niet werkte, of mail dat niet werkte, ik zet hem uit en terug aan; blue screen. Eergisteren heb ik er terug de 8.0 opgezet, dan bleek hij goed te draaien, tot er gisteren weer enkele updates binnen kwamen via de store, nu deze morgend werkt de mail niet, ik zet de phone uit en terug aan, het bekende blauw scherm...

Nu terug een hard reset gedaan, ik kies voor nederlands, ik krijg een herstart, en en ik krijg enkel een zwart scherm met batterij indicator...
op wp7.nl zijn ook een aantal gebruikers met een 1020 die niet zo vrolijk worden van WP8.1. Bij de een lijken de transparante tiles problemen te veroorzaken, bij de ander de integratie van de Facebook (beta?) app.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MauSS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 01:46:
[...]

Top dat je Windows Phone 8.1 hebt draaien, automatisch via de Update ? of handmatig met een omweggetje gedaan ?

Ben nieuwsgierig hoe je whatsapp berichten in je notification-center binnenkomen, is alles fijn leesbaar ?

Merk je nog performance verschil met de camera apps in WP 8.1 .t.o.v. WP 8 ?
Sorry voor de late reactie ;)
Heb m gewoon via de Developers Preview draaien, zie WPCentral voor een duidelijke uitleg.
Ik wil no way terug naar WP8. Ben enorm fan (meer dan ik dacht!) van het notificatie centrum en de achtergrond achter tiles vind ik erg mooi. Ook lijkt alles heel soepel te draaien, maar de time to shoot blijft dramatisch ;) (net zo traag als onder WP8) De ingebouwde camera app is flink gepimpt en de foto galerij een stuk slicker, maar ik gebruik nog altijd gewoon Nokia Pro Cam ;)
Triss schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:06:

Heb nog geen echte vastloper gehad, wel een keer hangend geluid uit een spel en dat hij erg traag werd bij het openen van 'Opslaginzicht'. Beide keren voldeed een soft reset (10+ seconden op power + volume down) als fix. Ik zou ermee terug gaan als ik jou was!

[ Voor 41% gewijzigd door Tomba op 06-05-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
PaT schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:07:
[...]

op wp7.nl zijn ook een aantal gebruikers met een 1020 die niet zo vrolijk worden van WP8.1. Bij de een lijken de transparante tiles problemen te veroorzaken, bij de ander de integratie van de Facebook (beta?) app.
Thanks! Zal ik daar ook eens gaan kijken... Dat zijn ook juist 2 dingen die ik ook gebruikte.
Maar nu heeft hij ook al dezelfde kuren op win8, na ik er de stock firmware terug opgezet heb.
Maar factory reset wil ook niet meer lukken, stock firmware waarschijnlijk wel, maar ik ben het best moe...

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
dreameater schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:49:
[...]

De video is private :( #jammerjoh ;w
Oepsie. Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
ik heb voor de leut toch nog eens een hard reset gedaan, en dit maal engels gekozen, en hupla ik krijg het menu te zien, confusing! Als test terug een hard reset gedaan, met weer de nederlandse taal keuze, en hij gaat ook terug.
Guy's, wat denken jullie? Opsturen naar nokia repair? of het toch nog effe volhouden? Dit heb ik nog niet meegemaakt in heel men nokia carriere :)

juist de zelfde vraag op wp7.nl forum gesteld, en ze advisteren toch om terug te sturen...

[ Voor 11% gewijzigd door Triss op 06-05-2014 15:22 . Reden: update ;) ]

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
ik heb ondertussen commentaar gekregen van het nokia repair center, wat ze nu juist gedaan hebben vraag ik me wel af...
En er staat refurbished bij??

Device has been maintained on warranty.
Leistung: Altdaten gelöscht
Settings gesetzt
Funktionstest durchgeführt
Software Update durchgeführt
Testanruf durchgeführt
Fehler Code: Refurbished [350]
Material: NOK/SCREW M1.6x3.5 TORX PLUS
Material: NOK/Screw M1.4x3.0 PAN 2.8x0.9 BLACK
Material: NOK/CARE Locking Rail Assembly
Material: NOK/CPU Heat Spreader Tape Assembly
At present it is not possible to update the software version. Therefore you may be requested to
"update" your software version on initial Start up of your mobile phone.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus paar weken WP 8.1 op m'n 1020 staan. Deed vanochtend een harde reset omdat ik er vanuit ging dat hij met het vernieuwde backup systeem alle apps maar ook het startscherm met alle tiles automatisch zou herstellen. Wat schetst mijn verbazing? Na de harde reset draait hij weer op het oude WP 8 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
ow dutchzippo, heb vele keren een harde reset gedaan, zowel op de 1020 als op de 920, en 8.1 bleef steeds staan.
Toch gek dat elke toestel anders reageert.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Weer twee fotootjes die een beetje de low light prestatie laat zien.

Hier een foto van een schilderij gemaakt in afrika van twee olifanten. Hij werd van achter verlicht en dat gaf een erg mooi effect.
Ik heb de foto handmatig op een van de witbalans instellingen gezet om een warme mooie plaat te krijgen.
De ISO hier is 800 en de sluitertijd 0,4 seconde. Ik heb hem ook achteraf iets gecropped en (vluggetjes) bijgesneden. Je ziet goed de prima ISO prestaties en de Optische stabilisatie met lange sluitertijd werkt ook goed. Foto is gewoon uit de hand genomen. (je ziet wel iets van beweging als je goed kijkt naar die scheurtjes)
Niet clickable:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hdf2L7KgzVqOgboIzu3bIFJU/full.jpg

En daarnaast heb ik ook een foto gemaakt met flits, volledig automatisch. ISO 100 met 1/50s.
Hier is goed te zien hoe super scherp de lens eigenlijk wel niet is. De grootste bottleneck wordt ook hier uiteindelijk nog de sensor.

Klikken linkt naar Flickr:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7415/13983273358_822564e623_c.jpgWP_20140511_22_35_00_Pro by Holy_Cheese, on Flickr

Beide foto's komen van de automatische OneDrive upload af. Het lijkt erop dat OneDrive geen kwaliteits verlies veroorzaakt zoals facebook bijvoorbeeld wel doet.
Flickr doet dat ook!! Ik vergelijk de foto van OneDrive met een geresizede versie van Flickr en daar is een stuk meer detail te zien op de OneDrive foto. Dus als je de volledige kwaliteit wilt zien dan moet je even de Original foto downloaden van Flickr.

Kent iemand een goede foto deel site die niets met de foto's doet? OneDrive deelt niet zo lekker. Je kan wel lekker makkelijk vanaf de app al de link kopiëren en plakken maar de filesize is hier niet zo handig. Dat is wel fijn aan Flickr.

Nog een DoF test foto: https://onedrive.live.com...I&v=3&ithint=photo%2c.jpg

En een Flare test foto (die best wel merkwaardig is): https://onedrive.live.com...0&v=3&ithint=photo%2c.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-05-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Mijn telefoon voor de derde maal opgestuurd met verzoek om de telefoon niet meer te repareren maar een nieuwe te verzorgen, dat is gelukt!
Nu dus een gloednieuwe, nu 8.1 erop zetten. weer blij _/-\o_ >:)
Triss schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:55:
ik heb ondertussen commentaar gekregen van het nokia repair center, wat ze nu juist gedaan hebben vraag ik me wel af...

Material: NOK/CARE Locking Rail Assembly
Material: NOK/CPU Heat Spreader Tape Assembly
At present it is not possible to update the software version. Therefore you may be requested to
"update" your software version on initial Start up of your mobile phone.
Die eerste 2 zijn waar het om draait, die deden het bij mij heel goed, had daarna een prima battery life, 3,5% per uur oid.

die laatste opmerking is standaard, daarmee zeggen ze dat je direct moet checken of de software nog geupdate kan worden.

Ik kan het weten, in een maand 3x opgestuurd... maar nu weer top.

[ Voor 66% gewijzigd door PaT op 16-05-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Zou je de "wijzig" knop willen gebruiken als je als laatste gereageerd heb?

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 16-05-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Jaaa! Mijn 1020 is gister eindelijk binnen gekomen. Kan mijn Note 1 eindelijk de kast in. Tot dus ver vind ik het een fijn toestel. Past mooi bij mij Asus t100 en mijn win 8.1 pc :) Hij is wel groter dan ik had verwacht, maar naast mijn Note is hij nog klein.

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Hebben jullie issues met de 1020 met geluid opnemen in bijvoorbeeld whatsapp?

Wat ik ook opneem (behalve met video, dat werkt prima) dan krijg ik een '' ruis '' geluid, je hoort mijn stem niet of andere omgevingsgeluiden. Hij neemt wel op, maar laat niets horen behalve ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoolz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:46:
Hebben jullie issues met de 1020 met geluid opnemen in bijvoorbeeld whatsapp?

Wat ik ook opneem (behalve met video, dat werkt prima) dan krijg ik een '' ruis '' geluid, je hoort mijn stem niet of andere omgevingsgeluiden. Hij neemt wel op, maar laat niets horen behalve ruis.
Heb ik ook gehad. Had gehoopt dat WP8.1 dat op zou lossen maar helaas. Heb hem toen opgestuurd en volgens de reparatiebon is de 2e microfoon vervangen. Nu werkt alles weer. Het 2e microfoontje zit rechts naast de koptelefoon ingang. Je zou eerst even kunnen checken of dat gaatje misschien verstopt zit. En anders ook aanbieden voor reparatie via Nokia Care. Ik had hem met een weekje weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:55:
[...]

Heb ik ook gehad. Had gehoopt dat WP8.1 dat op zou lossen maar helaas. Heb hem toen opgestuurd en volgens de reparatiebon is de 2e microfoon vervangen. Nu werkt alles weer. Het 2e microfoontje zit rechts naast de koptelefoon ingang. Je zou eerst even kunnen checken of dat gaatje misschien verstopt zit. En anders ook aanbieden voor reparatie via Nokia Care. Ik had hem met een weekje weer terug.
Thanks voor je snelle reactie.

Ik ga hem dan toch even aanmelden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Heb mijn telefoon nu een week terug, en het is toch weer om van te r*tten zeker...
had de camera software van nokia geinstalleerd, en een reboot gedaan. Het "bureaublad" kwam niet meer terug... Enkel zwart scherm met boven aan de batterij status. Na een factory reset kreeg ik het volgende scherm...
Afbeeldingslocatie: http://www.blowie.be/lumia.JPG

Wat zou ik doen guys? FF terug flashen met de nokia software, of weer opsturen? |:(
Men ouwe n808 dan toch maar weer in gebruik genomen, ik krijg nog hoofdpijn van deze lumia.

[ Voor 41% gewijzigd door Triss op 16-05-2014 23:07 ]

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik krijg net een grote update van 8.1 via de dev account. (8.10.12382.878)
Aan de voortgang te zien wordt 8.1 helemaal overschreven en het duurt ca 15 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 17-05-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Zijn nochtans maar kleine bugfixes en het verbeteren van de batterijduur volgens Microsoft!

Ik heb deze ook geïnstalleerd op me 1020.

Die maakt trouwens een ratelend geluid als ik er aan schudt, zou ergens normaal zijn en de stabilisator zijn of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik heb de laatste week last van "sudden death".
Toestel blijkt zichzelf uitgeschakeld te hebben en is alleen met reset weer tot leven te wekken (+datum en tijd instellen daarna).
Helaas met de update nog steeds.

Dat ratelende geluid is de camera-array, er zitten zes lenzen in (pag 5), en hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Had ik vroeger precies niet, gebeurt ook als je tapt op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:51

RayNbow

Kirika <3

Teijgetje schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:23:
Ik heb de laatste week last van "sudden death".
Toestel blijkt zichzelf uitgeschakeld te hebben en is alleen met reset weer tot leven te wekken (+datum en tijd instellen daarna).
Sinds de release van dev preview is me dit 3x overkomen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Misschien ligt het aan Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Dragunov schreef op zondag 18 mei 2014 @ 11:27:
[...]
Die maakt trouwens een ratelend geluid als ik er aan schudt, zou ergens normaal zijn en de stabilisator zijn of zo
Teijgetje schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:23:
[...]
Dat ratelende geluid is de camera-array, er zitten zes lenzen in (pag 5), en hoort.
Het ratelende geluid komt van de OIS, zelfde whitepaper maar dan pagina 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Gevonden:
If you lightly wobble the phone and listen to the camera,
you can actually hear the module that absorbs the shaking
of your hand. Once the camera is activated, give the
phone the same wobble and the magnets kick in and soak
up the movements.
Nooit gehoord vroeger, of nooit op gelet.

Is maar dat zaterdag er nieuw scherm in toestel is gekomen, dat ik het heb beginnen op te merken

Maar bedankt voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Hupla:
Afbeeldingslocatie: http://www.blowie.be/lumia2.JPG
Ik kon geen sms meer versturen, een uur van de voren wel, voor de rest was er niets in tussen tijd gebeurd.
Ik herstart de boel, en ik krijg bovenstaande foutmelding. Wat een probleem toestel is dit... still running 8.0 |:(

*terug opgestuurd naar Repair service. Poging 2 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Triss op 20-05-2014 13:21 ]

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Raar probleem!

Kan gewoon Windows niet meer vinden, wat als je toestel aansluit op prog in volgende link, is van Nokia zelf:

http://www.nokia.com/us-e...ingleTopic&topic=FA142987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Triss schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:55:
Hupla:
[afbeelding]
Ik kon geen sms meer versturen, een uur van de voren wel, voor de rest was er niets in tussen tijd gebeurd.
Ik herstart de boel, en ik krijg bovenstaande foutmelding. Wat een probleem toestel is dit... still running 8.0 |:(

*terug opgestuurd naar Repair service. Poging 2 ;)
Bij poging 3 verzoek indienen voor nieuw toestel, werkte bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik ging toch eerst zelf de recovery hebben geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Dragunov schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:45:
Raar probleem!

Kan gewoon Windows niet meer vinden, wat als je toestel aansluit op prog in volgende link, is van Nokia zelf:

http://www.nokia.com/us-e...ingleTopic&topic=FA142987
Ik doe het via de nokia care suite... ineens de stock firmware erop, zelfde methode dat het repair center doet.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2515453

Dus zal wel zelfde zijn als uw suggestie neem ik aan.
Dragunov schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:25:
Ik ging toch eerst zelf de recovery hebben geprobeerd :)
recover, dus het flashen via de nokia care suite, geef ik eerst 3 pogingen :) na elke flash werkt hij wel terug, maar na enkele dagen krijg ik toch weer van die bizarre problemen of crash schermen. Dus na de 3de keer recoveren, als hij dan crasht gaat hij terug.
En dit is nu poging 2 naar het repair center, wilt dus zeggen, dat ik hem al zeker 6 a 7 keer gerecoverd hebt. Je wordt dit moe zenne, het flashen duurt helemaal niet lang, maar elke keer je fotos kwijt, elke keer weer je metro app terug instellen, daar wordt je moe van ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Triss op 21-05-2014 09:27 . Reden: alles in 1 post gezet ]

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
Jeeej juist mail gekregen van Nokia repair.
Mijn telefoon wordt geswapt onder garanatie :)
Dus dit op de 2de keer repair ;)

[ Voor 255% gewijzigd door Triss op 27-05-2014 10:24 ]

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik heb nu een slechte adapter, telefoon wou bijna niet opladen, dus andere adapter gebruikt en die werkt wel perfect, dus zien of ze adapter kunnen wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Vandaag binnengegeven in de winkel, dus ze gingen die opzenden :)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Bespreken van levertijden en prijzen horen niet in dit topic thuis. Nokia Lumia 1020 Levertijden en prijzen topic.

Reacties over levertijden en prijzen zullen dan ook uit dit topic verwijderd worden.