Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Jeroen10 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:53:
Ik kreeg hem vandaag binnen die 20 euro kortingscode, duurde een dag of 5 bij mij. code werkt prima

[...]
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Teijgetje schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:04:
[...]

Nou eigenlijk nog maar een euro of 30 als je de kosten meerekent. ;)
Geel 28,98 en zwart 29,95.

Dus tenzij je hem zelf in die paar goedkope winkels op kan halen, en je hebt gratis tijd over en je reiskosten worden betaald, heb je hem daar goedkoper.
(Maar nooit goedkoper dan opgestuurd krijgen en naar de deurmat lopen natuurlijk.)

Amazon.de rekent 22 euro en geen verzendkosten.....
En ze hebben alle accessoires in alle soorten, maten en kleuren op voorraad.
Ik rekende inderdaad ook met Amazon.de ;)

PS wellicht heeft hier iemand een idee of dit mogelijk is?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:17
Gaat dat niet het makkelijkst via de app op W8.1?
Daar kan je ze selecteren (in het camera-album) met een muisklik (en met shift en ctrl) en als je ze dan verwijdert dan worden ze van je telefoon verwijderd.

Op je telefoon kun je eerst de favorieten allemaal selecteren en uploaden naar skydrive (albums, 2e pagina favorieten>select all>uploaden naar skydrive), ze komen dan in mobiele uploads terecht ipv afbeeldingen. Als je dan alles van je telefoon wist (hoef je niet te zoeken) moet je die map even terugsyncen via skydrive om je favorieten te houden op je telefoon.

Trouwens vandaag iets gedaan uit het hoofdstuk "Wat moet je niet doen met een Lumia 1020".

Hem van een meter hoog precies op de rand van de stoeprand laten vallen...........en stuiter door. 7(8)7
Zóóóóó blij met die flipcase die hem overal rondom beschermd.........dan kan hij daartegen. *O* *O*

Kwam deze site tegen met leukje top vijfs app lijstjes om lekker even te struinen.
Daar zitten echt wel grappige en uitleg over custom tiles maken tussen.

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 15-12-2013 23:26 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vanmorgen ben ik wakker geworden, helaas is ditzelfde niet over mijn Lumia 1020 te zeggen. Hij/zij begroete mij deze morgen met het Nokia logo waarna ik 30 seconden een volledig blauw scherm zag. Aangezien een blauw scherm en Windows nooit goed is is mijn telefoon officieel bricked...

Er stonden 3 apps op en de laatste officiële firmware update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

brilsmurfffje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:14:
Vanmorgen ben ik wakker geworden, helaas is ditzelfde niet over mijn Lumia 1020 te zeggen. Hij/zij begroete mij deze morgen met het Nokia logo waarna ik 30 seconden een volledig blauw scherm zag. Aangezien een blauw scherm en Windows nooit goed is is mijn telefoon officieel bricked...

Er stonden 3 apps op en de laatste officiële firmware update...
Al een soft reset geprobeerd? (10 seconden volume down+power)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tomba schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:36:
[...]

Al een soft reset geprobeerd? (10 seconden volume down+power)
soft en hard, niets biedt soelaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Heb je de stappen op deze site al geprobeerd:
http://theunlockr.com/201...comes-unresponsive-video/.

En dan met name stap 4, 5 en 6. Let op je toestel wordt helemaal gewist. Heeft mij wel een keer geholpen. Sindsdien doet hij het prima. Wel een keer de batterij moeten kalibereren door hem helemaal leeg te laten lopen, maar die is nu geweldig (>2 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb het dan toch niet kunnen uithouden. Na een half jaartje met de Lumia 900, gevolgd door een half jaartje met de Lumia 820 zonet via vraag en aanbod hier op Tweakers een Lumia 1020 aangekocht. Ben eens benieuwd of ik als occasionele fotograaf echt het verschil ga merken met de pureview camera.

In ieder geval, eigenlijk wilde ik een gele, maar daarvan is het tweedehandsaanbod erg bepertk, dus veelkans zal ik het zwarte exemplaar dat ik nu aangekocht heb direct in een opvallend kleurtje plastidippen.

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:53:
Zo, ik heb het dan toch niet kunnen uithouden. Na een half jaartje met de Lumia 900, gevolgd door een half jaartje met de Lumia 820 zonet via vraag en aanbod hier op Tweakers een Lumia 1020 aangekocht. Ben eens benieuwd of ik als occasionele fotograaf echt het verschil ga merken met de pureview camera.

In ieder geval, eigenlijk wilde ik een gele, maar daarvan is het tweedehandsaanbod erg bepertk, dus veelkans zal ik het zwarte exemplaar dat ik nu aangekocht heb direct in een opvallend kleurtje plastidippen.
Welkom! Zo ben ik van een 800 --> 820 nu (ook via V&A van t.net) op de 1020 aangekomen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een dikke upgrade vindt. Ik ben helemaal verliefd op de camera 8) maar ook de hogere snelheid en het scherpere scherm kan ik zeer op prijs stellen :) Vandaag komt mijn cameragrip binnen en gisteren heb ik mijn hoesje binnengehad:
Hoesje for my Lumia
Past echt perfect :)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Mijn accu-tje blijft wat raar doen. Ik laat hem op en hij is vol. Paar uurtjes later staat de accu op 80%.
Een dag later staat hij op 57%. Daarna even de telefoon uit en aan gedaan en hij staat weer op 78%.
Volgens de Nokia site zit er geen garantie meer op (gechecked op imei nummer).
Zou een complete fabrieksreset ook nog helpen?

Een tweede vraag, het model wat ik heb is een AT&T model, afgezien van het AT&T logo op de voorkant heeft hij ook een ander startup schermpje en ik krijg allemaal AT&T meuk terug als ik hem reset. Kan ik de Lumia ook middels een officiele Nokia firmware flashen zodat ik dit allemaal kwijt ben?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Teijgetje
rimave schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:56:
Kan ik de Lumia ook middels een officiele Nokia firmware flashen zodat ik dit allemaal kwijt ben?
Ik denk eerder via de dev account van microsoft.
Dan krijg je nu GDR3 (even aanvinken dat je alleen produktieversies wil voor de toekomst)

• rimave
Teijgetje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:46:
[...]

Ik denk eerder via de dev account van microsoft.
Dan krijg je nu GDR3 (even aanvinken dat je alleen produktieversies wil voor de toekomst)
Ik heb wel een developer preview account, maar dat is dan niet voldoende vrees ik.
De optie die jij noemt kost 14 euro. Ik ga Google nog eens vragen of dat inderdaad echt de oplossing is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Teijgetje
Hoezo niet voldoende?
Heb je daarna de app geïnstalleerd op je telefoon die de previews installeert?

Ik laat previews installeren, en wist trouwens niet dat alleen produktieversies 14 euro kost.

En je zegt bij een reset de AT&T zooi terug te krijgen, dat betekent imo dat je ze wel kan verwijderen toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 19-12-2013 15:39 ]

• Teijgetje
Maar niet met je cameragrip. :N

• rimave
Teijgetje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:37:
Hoezo niet voldoende?
Heb je daarna de app geïnstalleerd op je telefoon die de previews installeert?

Ik laat previews installeren, en wist trouwens niet dat alleen produktieversies 14 euro kost.

En je zegt bij een reset de AT&T zooi terug te krijgen, dat betekent imo dat je ze wel kan verwijderen toch?
Klopt, klopt, dat kan inderdaad, alleen ik wil graag alle AT&T branding eraf hebben. Dus ook het opstart logo.
Dat schijnt te kunnen. Ik heb wat gevonden op een WP8 forum. Dat ga ik nog eens even proberen.

• Tomba

Tomba

Teijgetje schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:44:
[...]

Maar niet met je cameragrip. :N
Hahaha, nee lijkt me duidelijk ;) Was gezien de grootte van de grip sowieso geen optie hoor :D Die is echt voor gerichte situaties waarbij ik veel foto's wil maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 19-12-2013 16:03 ]

• Teijgetje
Ja kon het niet laten te melden. >:)
Voor de 1020 incl lader heb ik ook nog geen hoesje gezien, behalve jouw link custom fitted.

Je kan ze op maat laten maken begreep ik uit je link, misschien zelf even een uitslagje maken met bobbel? :)
De basis is een strook vilt die je dubbelvouwt, nu moet deze iets breder zijn zodat je de bobbel erbij kan knippen. beetje spelden, creatief met kurk papier.
Da`s dan wel weer handig, ik heb nl nog geen hoesjes voor mét cameragrip voorbij zien komen en zal maar weinig duurder zijn.
Zit er ook een "afdekflap" op met bv klittenband? Dat lijkt me voor de camera wel handig ter bescherming.

Of even langs de fourniturenwinkel, vilt en een klosje garen kosten niks en het zijn twee naden op de naaimachine. Misschien iets meer als je hem verder opleukt met een flap en gekleurd vilt als nopjes eronder.

[ Voor 60% gewijzigd door Teijgetje op 19-12-2013 17:12 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
rimave schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:00:
[...]

Klopt, klopt, dat kan inderdaad, alleen ik wil graag alle AT&T branding eraf hebben. Dus ook het opstart logo.
Dat schijnt te kunnen. Ik heb wat gevonden op een WP8 forum. Dat ga ik nog eens even proberen.
Je kunt hem flashen met een programma van Nokia, maar ik kan even niet op de naam komen 8)7

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
PinokkioTV schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:13:
[...]

Je kunt hem flashen met een programma van Nokia, maar ik kan even niet op de naam komen 8)7
Nokia care suite? Btw gdr3 met de black update wordt nu in Amerika bij AT7T uitgerold :D

• Teijgetje
Vandaag de gele simtray binnengekregen uit China, per airmail en netjes verpakt in een ruim plastic doosje in een bubbelenvelop, voor de douane gemerkt als GIFT...... _/-\o_
(ik zal ze eens bellen voor een refund :9~ )

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh264/ericjjansen/ERICSTOVERDOOS/Nokia%201020/th_WP_20131219_22_52_24_Pro.jpg
(klik voor groot en nog twee keer op het vergrootglas voor grootst, het blijven eng scherpe foto`s die dit toestel maakt)

En in 14 dagen, met een ETA van 10-25 dagen is dat netjes van Parts4Repair. :Y

Metamorfose compleet *O*

[ Voor 92% gewijzigd door Teijgetje op 19-12-2013 23:33 ]

• rimave
vali schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:38:
[...]

Nokia care suite? Btw gdr3 met de black update wordt nu in Amerika bij AT7T uitgerold :D
Thanks voor tip!
Gelijk de Lumia laten zoeken naar de update, gevonden en hij staat er nu op! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mooie verbeteringen in de Black update, minder ruis, gele tint binnenhuis is weg en kleuren zijn iets beter afgesteld.

http://allaboutwindowspho..._the_imaging_improvem.php

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik ben niet vies van het uit elkaar schroeven van een dure Lumia1020 en aangezien er volgens Nokia toch geen garantie meer op zat heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zelf de behuizing vervangen voor een geel exemplaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/12/L1020_reframe_01.jpg-1024x688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/12/L1020_reframe_02.jpg-1024x751.jpg

Het overzetten van de ingewanden van de Lumia 1020 naar de nieuwe gele behuizing ging op zich prima, ware het niet dat de nieuwe behuizing niet helemaal overeen kwam met de originele witte behuizing. Zo mist er 1 vastschroefpuntje en zit aan de binnenkant een nokje verkeerd, waardoor de rail die het scherm vasthoud er niet in paste. Na het nokje weggeschaaft te hebben paste het wel en het maakt niet veel uit dat hij er niet in zit. Het scherm zit sowieso op nog twee andere punten vast. Hetzelfde geldt voor de headphone jack, ook deze zit zonder dit ene schroefje ook wel vast met weer twee andere schroefjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/12/L1020_reframe_03.jpg-1024x560.jpg
Zoek de verschillen (behalve de kleur)(tip: boven in het midden mist bij de gele iets). :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/12/L1020_reframe_04.jpg-715x1024.jpg
Als je goed noteert waar welk schroefje wegkomt is het niet zo moeilijk.

Het valt me mee hoe eenvoudig zo'n Nokia in elkaar zit, alles zit met stekkers vast. Zelfs de accu, waardoor deze ook redelijk makkelijk te vervangen is. En dit is dan het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/12/L1020_reframe_05.jpg-1024x635.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Goeie job, welkom bij de club van geel. _/-\o_

De repairshop meldde me al dat de Lumia`s makkelijk te repareren waren.
Jammer dat je geheugen niet uit kan breiden zo, of dat je de draadloze laadfunctie zo in kan bouwen.

Hoe lang was je bezig?
Heb je ook een gele simtray?
Wat waren je kosten nu?

[ Voor 49% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Teijgetje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:51:
Goeie job, welkom bij de club van geel. _/-\o_

De repairshop meldde me al dat de Lumia`s makkelijk te repareren waren.
Jammer dat je geheugen niet uit kan breiden zo, of dat je de draadloze laadfunctie zo in kan bouwen.

Hoe lang was je bezig?
Heb je ook een gele simtray?
Wat waren je kosten nu?
Ik heb de behuizing op eBay gekocht voor omgerekend 28 euro. Hier zaten de tools bij en een gele simtray. Er miste wel een Torx-6 schroevendraaier, maar die had ik nog liggen van een eerder Nintendo DS project. Het heeft me ongeveer een uur/ anderhalf uur gekost om alles te vervangen. De cover heb ik hier vandaan: http://www.ebay.com/itm/N...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Het mooie aan deze Nokia (en andere modellen waarschijnlijk ook) is dat alles vastgeschroeft zit en dat maakt in en uit elkaar halen zoveel makkelijker. Ik heb wel eens een iPhone en iPod uit elkaar gehaald en daar zitten sommige dingen verlijmd. Hierdoor is al een keer een flatcable bij een iPod gescheurt en je krijgt het door het plakwerk niet weer netjes in elkaar is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Goeie deal, naar wat ik begrijp niet origineel Nokia.
Heb je alleen een gele of meteen twee (een rode om jouwe hier uniek te maken >:) ), shipment is free bij twee stuks.
Of moest je wel verzendkosten betalen?
Er staan trouwens geen tools bij je link, bij de iets duurdere wel. + gratis verzenden.

[ Voor 39% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Teijgetje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:20:
Goeie deal, naar wat ik begrijp niet origineel Nokia.
Heb je alleen een gele of meteen twee (een rode om jouwe hier uniek te maken >:) ), shipment is free bij twee stuks.
Of moest je wel verzendkosten betalen?
Er staan trouwens geen tools bij je link, bij de iets duurdere wel.
Ik heb er aan gedacht ook een rode te bestellen, maar heb het alleen bij de gele gelaten. Deze is ook gratis verzonden en de tools zaten erbij. Het straat trouwens niet bij de adv. dat die erbij zitten.

Het is geel originele Nokia housing nee, maar afgezien van dat ene schroefgaatje (die bij de adv. wel op de foto staat trouwens) en het nokje wat ik weg moest halen past alles er perfect in. Het is wel 1 van de betere niet officiële behuizingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ja dat zag ik, op eBay is ook dat vierkantje/nokje zwart, wat bij jou niet zo is.

Hoe weet je nu dat het een van de beter imitatie-behuizingen is?
Allemaal geprobeerd? >:)

Parts4Repair is inderdaad duurder, maar wel origineel Nokia (zeggen ze)

[ Voor 51% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Teijgetje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:34:
Ja dat zag ik, op eBay is ook dat vierkantje/nokje zwart, wat bij jou niet zo is.

Hoe weet je nu dat het een van de beter imitatie-behuizingen is?
Allemaal geprobeerd? >:)

Parts4Repair is inderdaad duurder, maar wel origineel Nokia (zeggen ze)
Ik heb wel eens eerder behuizingen van eBay gehaald. Die pasten voor geen meter. Ik zat eens te denken, zouden dit geen door Nokia afgekeurde behuizingen kunnen zijn of zijn die Chinezen echt zo goed in kopiëren?

Helaas zit Parts4Repair hier niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Maar wel om de hoek van waar jij het besteld hebt.
(ze liggen ca 500 km uit elkaar, even routebeschrijving aanklikken en Hong Kong bij A invullen of uitzoomen)

Ik bedoel jouw Hong Kong of mijn Xiamen zijn beiden niet echt op loopafstand :9~

Zelfs de prijzen zijn vrijwel gelijk (29,36 inc simtray)(alleen geen rode originele), alleen er komt dan 3,30 verzendkosten bij.
En zonder 16 delige toolset a 5,05 euro.

Neemt niet weg dat je een hele goeie deal hebt in Hong Kong. ;)
Wie weet, een rode lijkt me ook wel gaaf over een tijdje. 8)

Maar mocht je dus vaker behuizingen oid nodig hebben, Parts4Repair heeft vrijwel alles voor alle gangbare en niet al te oude toestellen, origineel.(OEM)

[ Voor 114% gewijzigd door Teijgetje op 22-12-2013 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik ben afgelopen weekend met mijn Lumia 1020 tegen een klein probleempje aangelopen; ik krijg de rode ogen die de Xenon flits veroorzaakt alleen handmatig weg! (dus op mijn PC) Als ik Nokia Creative studio rode ogen laat verwijderen, zegt hij dat die niet in de foto zitten. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Teijgetje schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:30:

Maar mocht je dus vaker behuizingen oid nodig hebben, Parts4Repair heeft vrijwel alles voor alle gangbare en niet al te oude toestellen, origineel.(OEM)
Ah, I see. Ik dacht dat jij diegene was die bij een officieel Nokia Repair punt langs was geweest om de housing te vervangen. Dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Ik heb trouwens nu ook de accu vervangen, omdat de oude zo heen en weer fluctueerde.
Het lijkt nu beter te gaan met de hoeveelheid juice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Nee, ik heb gewoon een reparatiecentrum gekozen dat me aansprak, in de buurt was en die in mijn optiek een redelijke prijs hanteerden voor de switch incl behuizing.(gebeld of mogelijk en prijs)

Geen idee of ze officieel Nokia Repair punt zijn en de 1020 wordt nog niet vermeld op de site qua reparaties.
Ze hebben wel goede koffie. :9~

Voor de simtray , die hun leverancier in Engeland niet kon leveren, kwam ik bij Parts4Repair terecht omdat ik daar maar 3,30 verzendkosten had.

(Edit; Leuk weetje, the Fixables waren als enige reparatiebedrijf goed genoeg voor een eervolle vermelding door de consumentenbond in oktober. _/-\o_ Interessant artikel, twee keer klikken op een pagina om het te kunnen lezen. )

@ Tomba;
Ik had het ook bij sommige foto`s, ik kan alleen als tip ertegen geven;
Als je zegt "Smile" er achter aan zeggen "en ogen dicht", sindsdien heb ik geen last meer van rode ogen. :+

[ Voor 88% gewijzigd door Teijgetje op 02-01-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Teijgetje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:19:
[...]

@ Tomba;
Ik had het ook bij sommige foto`s, ik kan alleen als tip ertegen geven;
Als je zegt "Smile" er achter aan zeggen "en ogen dicht", sindsdien heb ik geen last meer van rode ogen. :+
In dit geval was het een feestje waarbij ik zoveel mogelijk niet geposeerde foto's wilde nemen ;)
Vind het evengoed vreemd, soms haalt Nokia Cam ze weg, soms lukt het wél met Creative Studio en in 30% van de foto's die ik in low light geschoten heb met flits zijn ze met geen mogelijkheid weg te krijgen tenzij ik handmatig aan de slag ga met PS....

Overigens; zaterdag was eindelijk (die 4 weken wachttijd nemen ze serieus :P) mijn charge cover binnen, maar wat een sof zeg. De telefoon is direct even dik als een 920 en voelt meteen ook nog eens enorm zwaar aan. Dat gecombineerd met nauwelijk bscherming gaat er bij mij wel voor zorgen dat die er niet op blijft zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Inderdaad goede bescherming is een must.......

Vanavond ongelukkig de telefoon laten vallen, scherm half los en een chip van de rand af, bovenaan naast het inkepinkje van de speaker. :'(
Rare plaats en de behuizing is onbeschadigd, maar goed, een ongelukkig begin van 2014 dus.

De rand van het scherm is dun en dus kwetsbaar, schade 109,68 (voor een nieuw scherm en zelf monteren).
Overigens werkt het toestel verder normaal, alleen kijk je nu een beetje naar binnen wat me erg stoort.
Binnenkort dus maar weer naar China }:|

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh264/ericjjansen/DSC02421-1.jpg

Was trouwens de vierde stuiterpartij en niet eens de ergste.
Klussen/werk en dure telefoons gaat niet echt samen bij mij. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:16

c0burn

Feed your head

Tomba schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:56:
[...]

In dit geval was het een feestje waarbij ik zoveel mogelijk niet geposeerde foto's wilde nemen ;)
Vind het evengoed vreemd, soms haalt Nokia Cam ze weg, soms lukt het wél met Creative Studio en in 30% van de foto's die ik in low light geschoten heb met flits zijn ze met geen mogelijkheid weg te krijgen tenzij ik handmatig aan de slag ga met PS....

[...]
Toevallig enkele dagen later een artikeltje over verschenen op AAWP.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Rimave,

Jij hebt hem helemaal uit elkaar gehad, weet je of er plaats is om de 1020 te tweaken door een oplaadspiraal te plaatsen binnenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
Nokia black update uitrol begint voor L1020!

http://conversations.noki...1/09/lumia-black-update/#

Read all about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
Na een handmatige controle op updates komt de Lumia Black update binnenrollen op mijn 1020!

[ Voor 3% gewijzigd door WilliamGeluk op 09-01-2014 20:33 ]

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
Nog wat info m.b.t. Black update van WPcentral:

http://m.wpcentral.com/no...date-kicking-things-china

@Williamgeluk,
Welke country variant is je L1020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
Ik heb een NL 1020 gekocht zonder abonnement. De update staat er inmiddels op.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Op mijn Lumia 1020 CV NL is de update nu ook aan het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Teijgetje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:58:
@Rimave,

Jij hebt hem helemaal uit elkaar gehad, weet je of er plaats is om de 1020 te tweaken door een oplaadspiraal te plaatsen binnenin?
Ik heb er naar gekeken, maar dat gaat niet lukken. Het zit allemaal erg strak in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
Iemand dit wel eens gezien, toestel bijna 2 weken oud...
zie ik nu pas dat de camera niet helemaal in het midden zit... foto's zijn prima denk ik...
Maar kan het kwaad?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xr5FpGR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Thanks, ik kreeg van LE55ONS ook al de tip dat indien wel mogelijk het laden niet goed zou werken omdat het toestel dan op de camerabobbel ligt en slecht contact maakt.

Blijft de laadcover over.....die weer niet in hoesjes past.
Maar kijken of ik die laadcover weer voorzien kan van een hoesje door de cover in het hoesje te plakken ipv het nu aanwezige plastic klemhulsel. En dan hopen dat hij nog werkt door de 2 mm lederen cover/hoesje.

[ Voor 53% gewijzigd door Teijgetje op 10-01-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
Scripted schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:34:
Iemand dit wel eens gezien, toestel bijna 2 weken oud...
zie ik nu pas dat de camera niet helemaal in het midden zit... foto's zijn prima denk ik...
Maar kan het kwaad?

[afbeelding]
Jouw 1020 verschilt tov dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.lookit.be/wp-content/uploads/2013/10/lumia1020camera.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
Mijn lens zit niet in het midden van de plastic opening, deze zit verder naar links en naar onderen.
Dit is heel goed te zien met het blote oog en ziet er een beetje vreemd uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TqpcnZg.png
Dit is het verschil bij mij ongeveer, rood gemaakt voor extra duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-07 12:15
Bij mij zit hij ook niet exact in het midden. Komt waarschijnlijk door de optische beeldstabilisatie, de lens zweeft daardoor als het ware en zal als je de telefoon eens draait/kantelt naar een andere plek verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:02
Zijn er mensen die de ervaring hebben dat het gebruik van wifi samen bluetooth er voor zorgt dat beide niet meer werken? Elke keer als ik bluetooth aanzet loopt de wifi en bluetooth binnen afzienbare tijd vast.
Overigens de black update er al op staan maar dat heeft ook al niet geholpen.

Who is "General Failure" and why is he reading my disk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@ Scripted;

Je lensopening hoort gewoon in het midden te zitten, ik zou even teruggaan voor garantie.
Het ziet er uit als een assemblagefoutje, maar misschien zit er wel iets los binnen. ook al kan de camera het prima doen.
Maar alleen binnen in de lensarray beweegt het, die buitenlens beweegt niet, ook al hou je hem op zijn kop of tik je tegen de zijkant.

[ Voor 23% gewijzigd door Teijgetje op 10-01-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meerdere forumleden die de black update nog niet hebben ontvangen,ik heb mijn lumia 1020 bij belsimpel besteld in begin december en heb revisie nummer3049000013301003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Even handmatig laten checken op een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik ongeveer 8 keer per dag,maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Teijgetje schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:50:
Thanks, ik kreeg van LE55ONS ook al de tip dat indien wel mogelijk het laden niet goed zou werken omdat het toestel dan op de camerabobbel ligt en slecht contact maakt.

Blijft de laadcover over.....die weer niet in hoesjes past.
Maar kijken of ik die laadcover weer voorzien kan van een hoesje door de cover in het hoesje te plakken ipv het nu aanwezige plastic klemhulsel. En dan hopen dat hij nog werkt door de 2 mm lederen cover/hoesje.
Ik vind de draadloos laden cover van de 1020 helemaal niks. Hij sluit niet mooi aan en de hoeken zijn nog steeds onbeschermd. De draadloos laden cover van de 720 is bijvoorbeeld beter.

Maar ik ga dit topic verlaten, de 1020 is verkocht en de 1520 onderweg. Wat mij goed bevallen is aan de 1020 is uiteraard zijn camera. De batterijduur is me het meest tegegevallen.

Voor de liefhebber heb ik nog een cameragrip (wit) te koop, een originele witte behuizing en een autohouder.
PM me maar bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Teijgetje schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:34:
@ Scripted;

Je lensopening hoort gewoon in het midden te zitten, ik zou even teruggaan voor garantie.
Het ziet er uit als een assemblagefoutje, maar misschien zit er wel iets los binnen. ook al kan de camera het prima doen.
Maar alleen binnen in de lensarray beweegt het, die buitenlens beweegt niet, ook al hou je hem op zijn kop of tik je tegen de zijkant.
Nee niet terug gaan, hoort gewoon zo. Je lens is het midden, hoe je cover daar om heen zit maakt niets uit.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
warhamstr schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:39:
[...]

Nee niet terug gaan, hoort gewoon zo. Je lens is het midden, hoe je cover daar om heen zit maakt niets uit.
Heb je mee helpen ontwerpen dat je dat weet? :)
Bij mij zit ie exact in het midden,
En bij jou?

Heb je er ook "toevallig" één die in het midden zit, net zoals op alle reclamefoto`s en video`s van Nokia?

Onder "Zoom. Opnieuw uitgevonden." lekker duidelijk in de eerste video. ;)

Waarom raad je dat iemand af onder garantie? :?
Waarom zou je dat niet mogen laten nakijken in de shop, onder garantie?
Of daar even vergelijken wat normaal is en hoort?

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 14-01-2014 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:59:
Even handmatig laten checken op een update!
Heb ik gedaan maar blijft maar staan op controleren. Komt niks binnen. Hangt al half uur. Duurt dat altijd zo lang

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:02:
[...]

Heb ik gedaan maar blijft maar staan op controleren. Komt niks binnen. Hangt al half uur. Duurt dat altijd zo lang
Gebeurde mij ook afgelopen weekend ja, gewoon geduld hebben is het devies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:04:
[...]

Gebeurde mij ook afgelopen weekend ja, gewoon geduld hebben is het devies :P
De bekende duvel! Hij begint net na half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag gespeeld nu, Super toestel. En prachtige foto's. Wat anders weer dan note 3, formaat is ook wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Heb gisteren geëxperimenteerd met foto's in het (schemer)donker en er is echt veel meer detail en bovenal een stuk natuurlijkere kleuren. Ben heel blij met de Black update :D

Overigens nog een tip; als je 'Gezichtstracking' op Uit zet in Nokia Cam start ie bijna 1 seconde sneller op :) (laten we wel wezen, hét grootste nadeel van de 1020 is de 'time to shot' dus voor mij was ie zeer welkom :P)

[ Voor 39% gewijzigd door Tomba op 16-01-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
LE55ONS heeft, zoals hij al eerder aankondigde op mijn vraag, de reparatievideo`s van de 1020 online gezet.
Erg verhelderend.

Nokia Lumia 1020 Digitizer Display Screen Replacement + Battery Pull Reset

Nokia Lumia 1020 Screen Frame Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik ben op zoek naar een (camera?)hoesje voor mijn Lumia 1020 inclusief camera grip. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Als je er een kap op wilt zetten of lenzen wilt kunnen plaatsen en zo nog meer richting DSRL wilt, dan zou ik voor een groter hoesje gaan, wellicht gewoon te koop bij de camerawinkel voor normale compacts.

In de comments worden nog meer voorbeelden genoemd trouwens.
Deze bijvoorbeeld om een goedkope case te modden ipv je dure cameragrip.

Trouwens, om je vraag echt te beantwoorden, in dit topic over accessoires kwam ik deze case tegen, daar past de 1020 mét cameragrip in.

In dit topic, een topic over 1020 cases, grips en covers, vind je ook allerlei cases.
Persoonlijk vind ik deze erg mooi, leer in vele kleuren, en deze met Qi oplader.

[ Voor 102% gewijzigd door Teijgetje op 17-01-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Teijgetje schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:04:
Als je er een kap op wilt zetten of lenzen wilt kunnen plaatsen en zo nog meer richting DSRL wilt, dan zou ik voor een groter hoesje gaan, wellicht gewoon te koop bij de camerawinkel voor normale compacts.

In de comments worden nog meer voorbeelden genoemd trouwens.
Deze bijvoorbeeld om een goedkope case te modden ipv je dure cameragrip.

Trouwens, om je vraag echt te beantwoorden, in dit topic over accessoires kwam ik deze case tegen, daar past de 1020 mét cameragrip in.

In dit topic, een topic over 1020 cases, grips en covers, vind je ook allerlei cases.
Persoonlijk vind ik deze erg mooi, leer in vele kleuren, en deze met Qi oplader.
Wauw, thanks voor het uitgebreide antwoord :)
Ik ga er verder geen lenzen of wat dan ook opzetten, zoek gewoon een simpel hoesje waar mijn telefoon+grip in kan voor op vakantie :) Bedankt voor alle tips, die met ingebouwde Qi oplader is wel erg mooi, maar dan wordt je telefoon wel echt lomp (net als met de CC-3306) en bovendien die prijs....pffffffft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Tja die prijs, vond ik ook ;)

Maar (tip uit "How it is made" onderaan) ;

We replace the original plastic housing and replace it with the Nokia CC-3066 Wireless Charging Cover. We then add a better adhesive for a better bond.

Zoals ik enkele reply`s geleden al dacht te kunnen doen. :)
Gewoon je eigen case modden met je gratis Qi lader.
Gewoon de Chinezen kopiëren..... :+

Kwestie van een mooie case kopen en die aanpassen dus.
En dan hoeft zo`n oplaadcase maar 3-12 euro te kosten als je geen echt leer hoeft.(en een tubetje lijm)

En als je bv Bisonkit gebruikt kun je hem ook nog eens in een andere case plakken. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 17-01-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Teijgetje schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:54:
Tja die prijs, vond ik ook ;)

Maar (tip uit "How it is made" onderaan) ;

We replace the original plastic housing and replace it with the Nokia CC-3066 Wireless Charging Cover. We then add a better adhesive for a better bond.

Zoals ik enkele reply`s geleden al dacht te kunnen doen. :)
Gewoon je eigen case modden met je gratis Qi lader.
Gewoon de Chinezen kopiëren..... :+

Kwestie van een mooie case kopen en die aanpassen dus.
En dan hoeft zo`n oplaadcase maar 3-12 euro te kosten als je geen echt leer hoeft.(en een tubetje lijm)

En als je bv Bisonkit gebruikt kun je hem ook nog eens in een andere case plakken. ;)
Ik vind hem met de CC-3306 al te lomp, laat staan als er dan nog een hoesje omheen moet ;) Why o why hebben ze Qi nou niet gewoon ingebouwd |:(
Maar goed, mijn vriendin is er heel blij mee, die laadt mijn oude 820 nu op de fatboy op terwijl ik loop te klooien met een USB kabel.

Vwb hoesje voor telefoon+grip heb ik besloten om er gewoon eens mee de stad in te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Tja, ieder zijn ding.
Ik heb hem dan weer liever goed beschermd en met standaard als dat kan. Hoe dun of zwaar hij is doet er niet zoveel toe, tenzij het een baksteen wordt natuurlijk.
Bij mij is het een gebruiksvoorwerp dat ik wil beschermen tegen mijn onhandigheid soms.
Ik loop er bijvoorbeeld elke dag de stad mee in. :9~ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de camera best wel goed is van de Lumia 1020, vroeg ik me af of er een applicatie wordt bijgeleverd/beschikbaar is waardoor je het beeld van de camera live kan streamen naar een PC of TV? Uiteraard liefst in goede kwaliteit met weinig latency, of moet dat dan met zoiets als Skype?

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Lumia 1020 nu een paar maand en ben er zeer tevreden mee. Al zijn er wel een paar (grote) min punten. Wat ik als zeer lastig ervaar is de connectiviteit tussen OSX en de Win phone. Ik heb zelfs een kleine windows computer aangeschaft om de data simpel en effectief van de telefoon te halen of er op te zetten. Via de Windows Phone 3.0.2 kan ik wel mijn phone in OSX verbinden. Maar dit programma geeft je niet echt de mogelijkheid om je data goed te beheren. werkt zeer omslachtig en gebruik onvriendelijk. voor je het weet staan de foto's die je eerder verwijderd hebt weer terug op de telefoon.

(edit) Nu net Nokia Photo Transfer for Mac gevonden. http://www.nokia.com/us-e...a-photo-transfer-for-mac/

Nog een lastig punt is de Bing zoek knop. deze raak je snel aan tijdens het fotograferen.
en dat wil je niet als je net dat ene moment wilt vastleggen. al heb ik met een kleine modificatie aan de hoes dit opgelost. Want die zoek knop gebruik je amper.

Nu ik het toch over de hoes heb.. (Nokia PD-95G) heeft iemand ervaring met het openen van deze hoes. ik zou graag de micro USB poort willen verplaatsen naar de zijkant. en eventueel een betere poort plaatsen. Want de poort is erg kwetsbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik heb lang geleden WP7.5 gehad (Lumia 800).. mijn grootste irritatiepunt was dat bij contacten al mijn hotmailcontacten erin stonden.. is dat met de laatste Black (GDR3) update inmiddels opgelost (bijv. een optie met alleen contacten toe te voegen die een tel.nr. hebben ofzo).. weet iemand dat? Ik vind bij reviews e.d. niet echt veel antwoord.

Voor mij was 't iig heel vervelend, en ik heb/had geen zin om een nieuw hotmailaccount ervoor aan te maken.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De opzet van de peoples-hub is dat je alles bij de hand hebt en het synct met je cloud en je hotmailcontacten.
Het makkelijkst onderhoud je alle gegevens over mensen toch in je contactlijst in je mailaccount. (Het wordt namelijk één lijst die je nu ook contacten met alleen telefoonnummer laat zien via syncen op je pc/cloud)
Misschien de mensen die alleen een naam en telefoonnummer hebben in een groep zetten op de telefoon?

Maar waarom zou je?
Als je iemand zoekt heb je toch meestal een naam en weet je wie je zoekt en of je daar een telefoonnummer van hebt?
En als je het dan niet kan vinden dan heb je het gewoon niet want alles staat in die lijst. :+

(en als tip; je kan ook emailen met een WP8 telefoon, niet alleen bellen, het is dus wel handig al je contacten bij je te hebben. ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 27-01-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
GS88 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:26:
Ik heb lang geleden WP7.5 gehad (Lumia 800).. mijn grootste irritatiepunt was dat bij contacten al mijn hotmailcontacten erin stonden.. is dat met de laatste Black (GDR3) update inmiddels opgelost (bijv. een optie met alleen contacten toe te voegen die een tel.nr. hebben ofzo).. weet iemand dat? Ik vind bij reviews e.d. niet echt veel antwoord.

Voor mij was 't iig heel vervelend, en ik heb/had geen zin om een nieuw hotmailaccount ervoor aan te maken.
Je contacten van je Hotmail account kan je niet uitzetten, wat wel mogelijk is (en dat kan ook met wp7.5) is het niet laten zien van je contacten in je people hub (contacten filteren heet deze optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tineke123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 20:06
Ik heb net de LG G2 in huis, maar twijfel nu erg om het toch om te ruilen voor de 1020. Ik had gekozen voor de LG, dacht dat het ook een goede (niet zo goed als de 1020) camera zou hebben, en android leek me handig. Ik had een nokia N8, dus al wel een beetje verwend met camera.
Nu valt de camera van de LG G2 me erg tegen. Ik fotografeer binnen, zoon van 3, alle foto's ernstig bewogen...
Hoe is jullie ervaring hiermee met de 1020? Hoe fotografeert ie binnen met bewegende kinderen? Kan hier weinig over vinden op het internet.
En bevalt windows phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Ligt dat niet meer aan de sluitertijd en/of flits?

Dus, kun je sluitertijd aanpassen bij die LG?
Werk je met flits?
Zit er een 'actieve' (oid) preset/stand op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 12-09 11:17
Tineke123 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:09:
Ik heb net de LG G2 in huis, maar twijfel nu erg om het toch om te ruilen voor de 1020. Ik had gekozen voor de LG, dacht dat het ook een goede (niet zo goed als de 1020) camera zou hebben, en android leek me handig. Ik had een nokia N8, dus al wel een beetje verwend met camera.
Nu valt de camera van de LG G2 me erg tegen. Ik fotografeer binnen, zoon van 3, alle foto's ernstig bewogen...
Hoe is jullie ervaring hiermee met de 1020? Hoe fotografeert ie binnen met bewegende kinderen? Kan hier weinig over vinden op het internet.
En bevalt windows phone?
Qua foto's komt er maar weinig in de buurt van de 1020. Heb zelf ook een N8 gehad, maar als ik de tests mag geloven is de 1020 beter (heb zelf een 920 en deze plaatjes zijn iets minder dan die van de N8).

http://www.allaboutsymbia...dary_2010_N8_versus_t.php

Let er wel op dat de foto kwaliteit van de 1020 stukken beter is geworden na de Black update

http://www.allaboutsymbia...ite_corner_Nokia_808_.php

[ Voor 8% gewijzigd door Sonny7 op 07-02-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Tineke123 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:09:
Ik fotografeer binnen, zoon van 3, alle foto's ernstig bewogen...
En bevalt windows phone?
Dat is geen enkel probleem, haarscherp, zeker als je de flits (xenon!!!) net als n8 gebruikt.
Je hebt veel onder de motorkap maar moet hem wel weten te bedienen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tineke123
NeutraleTeun schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:50:
Ligt dat niet meer aan de sluitertijd en/of flits?

Dus, kun je sluitertijd aanpassen bij die LG?
Werk je met flits?
Zit er een 'actieve' (oid) preset/stand op?
Zijn heel weinig instelmogelijkheden, alleen een modus, nacht, sport, normaal, panorama etc. Als ik de foto's op mijn laptop bekijk, dan heeft ie 1/15 gebruikt, ook flits gebruikt. Maar de flits kan de beweging helemaal niet bevriezen. Ik verwacht dat ie buiten echt prima foto's maakt. Binnen ook wel als ik een tafel oid erop zet, maar het meeste fotografeer ik toch mensen!

Verder bevalt de LG me wel, android loopt mooi. Heel veel gekke apps heb ik trouwens niet nodig, een boodschappenlijstje, agenda, whatsapp, radio, navigatie, beetje internet en facebook...

Zit echt te dubben om toch voor de wp te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tineke123
liffey schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:06:
[...]

Dat is geen enkel probleem, haarscherp, zeker als je de flits (xenon!!!) net als n8 gebruikt.
Je hebt veel onder de motorkap maar moet hem wel weten te bedienen. >:)
Wat bedoel je met dat laatste? Moet je veel handmatig instellen om een foto goed te krijgen?
Zit er veel vertraging op als je afdrukt? Daarom was ik ook eerst overstag gegaan voor de LG, die scheen het minder te hebben dan de nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Je kunt alles handmatig instellen.
www.somegadgetguy.com/wp-...dows-phone-lumia-1020.jpg
Diafragma, sluitertijd, ISO, witbalans en focuspunt/zoom.

Of het moet... tja, ligt eraan hoe graag jij een bepaalde foto wilt ;)

Kun je ook geen ISO wijzigen?
Moet haast toch wel, als je hoger zet, krijg je ook een snellere sluitertijd.

(dit soort instellingen zie ik zelfs bij oudere -non Noika- modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tineke123
Ja,kan wel iso wijzigen, maar uit zichzelf zet ie hem ook al op 800. Bij niet elke "stand"kun je de iso instellen.
Zelf instellen vind ik niet erg, maar wil ook graag snel, snel en dan is het wel handig als je gelijk al een leuke foto eruit krijgt. (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik kan over dit onderwerp kort zijn: om goede foto's van snel bewegende onderwerpen (kinderen!) binnenshuis te krijgen, heb je een telefoon met Xenonflits nodig. Daarmee "bevries" je n.l. de beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:44

migros

Nooit meer een Samsung

Hoe kom ik er achter waar al die symbolen en tekentjes op het scherm betekenen, welke elke keer verschijnen. Vroeger had elke Nokia-boekje een symbolenlijst, het lijkt er op dat het nu allemaal een beetje gissen is. Heeft iemand misschien een linkje of zo voor mij:?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

migros schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:40:
Hoe kom ik er achter waar al die symbolen en tekentjes op het scherm betekenen, welke elke keer verschijnen. Vroeger had elke Nokia-boekje een symbolenlijst, het lijkt er op dat het nu allemaal een beetje gissen is. Heeft iemand misschien een linkje of zo voor mij:?
Er vanuitgaande dat je de symbolen bovenin bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://cmsresources.windowsphone.com/windowsphone/en-us/How-to/wp8/block/system-callout-order-icons.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Nee die bedoel ik niet. Alhoewel dat rondje is mij nu duidelijk :)

Hierbij een foto van mijn scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mwp6ok.jpg

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

migros schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:37:
Nee die bedoel ik niet. Alhoewel dat rondje is mij nu duidelijk :)

Hierbij een foto van mijn scherm.

[afbeelding]
Dat zijn dezelfde iconen als op je hoofdscherm, dus 1 nieuwe Outlook mail en 1 nieuwe Live mail. Je kunt instellen welke iconen en notificaties worden getoond in het Glance scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Live maillll he he, dank je. Ik werd er langzamerhand gek van.

Is er trouwens ergens een site waar je wordt uitgelegd hoe je je camera het bestemoet instellen? Ik merk dat de macro stand niet echt werkt.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Wat voor de Lumia 1020 geld, geld ook voor andere camera's. Jij zegt dat de macro stand niet werkt, maar ik weet niet wat je hier me bedoelt. Nee hij werkt idd niet als je bijvoorbeeld een vliegtuig probeert te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

L-VIS schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:42:
Wat voor de Lumia 1020 geld, geld ook voor andere camera's. Jij zegt dat de macro stand niet werkt, maar ik weet niet wat je hier me bedoelt. Nee hij werkt idd niet als je bijvoorbeeld een vliegtuig probeert te fotograferen.
Toetsenbord would be nice!

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
Ik stond vanmiddag op het punt een witte 1020 te kopen, tot ik in de winkel de demostand bekeek en de 1020 die daarop stond met enorme burn-in in het scherm. Alles wat ik ook deed, het ingebrande beeld bleef duidelijk zichtbaar onder alle omstandigheden.
Door te googlen kan ik niet echt een structureel Nokia probleem vinden maar wel dat AMOLED schermen gevoeliger zijn voor dat soort problemen, zeker i.c.m. hogere temperaturen (zoals in de auto achter de voorruit). Zijn er hier mensen met een soortgelijke ervaring, en zijn dit soort dingen onvermijdelijk? Of was het toestel wat in de winkel op demo stond gewoon een slecht exemplaar? Het is namelijk wel de bedoeling dat het toestel tenminste 3 jaar mee kan.

[ Voor 5% gewijzigd door bittenhero op 18-02-2014 18:24 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

bittenhero schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 18:22:
Ik stond vanmiddag op het punt een witte 1020 te kopen, tot ik in de winkel de demostand bekeek en de 1020 die daarop stond met enorme burn-in in het scherm. Alles wat ik ook deed, het ingebrande beeld bleef duidelijk zichtbaar onder alle omstandigheden.
Door te googlen kan ik niet echt een structureel Nokia probleem vinden maar wel dat AMOLED schermen gevoeliger zijn voor dat soort problemen, zeker i.c.m. hogere temperaturen (zoals in de auto achter de voorruit). Zijn er hier mensen met een soortgelijke ervaring, en zijn dit soort dingen onvermijdelijk? Of was het toestel wat in de winkel op demo stond gewoon een slecht exemplaar? Het is namelijk wel de bedoeling dat het toestel tenminste 3 jaar mee kan.
Bedenk dan ook wel dat de winkeltoestellen de hele dag aanstaan en dus ook alle mogelijkheid hebben om in te branden. Ik heb zelf een 1020 en heb er geen last van. Exemplarische ervaringen zegt natuurlijk niets in dit geval net als het model wat jij vanmiddag zag. Het lijkt me echter een demomodel probleem aangezien ik hier nog verder niets over gehoord heb. Als het een echt probleem zou zijn dan had je nu op internet wel soortgelijke verhalen gezien.
migros schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:57:
[...]

Toetsenbord would be nice!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y5LE2smzhxle1GWb3RFa0NY3/medium.jpg
Afstand tot toetsenbord tijdens maken van de foto is ongeveer de lengte van de Nokia 1020. Het was de Highres foto die ik een klein beetje compressed heb (9/High in Photoshop) om hem te kunnen uploaden naar Tweakers.

Mijn toetsenbord ziet er wel heel smerig uit zo... :X

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 18-02-2014 18:48 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik merk dat de batterij toch wel snel leeg gaat. heeft er iemand ervaring met een powerblok? Waarmee je een extra lading bij je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nokia powerblock. Werkt prima

• Tomba

Tomba

migros schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:48:
Live maillll he he, dank je. Ik werd er langzamerhand gek van.

Is er trouwens ergens een site waar je wordt uitgelegd hoe je je camera het bestemoet instellen? Ik merk dat de macro stand niet echt werkt.
Macro werkt bij mij uitstekend, al heeft hij wel moeite met scherpstellen als ik hem dichtbij hou. Als ik dan handmatig scherpstel werkt ie uitstekend. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BYyzXXA5EYbSLpOPUBPY2Zcn/full.jpg
Dit is een uitsnede van:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xRWS6qRfIbbNa2IdRbNfltfY/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik loop nu al jaren met een smartphone op zak, en nog nooit heb ik die laten vallen, of zelfs maar enigzins beschadigd buiten wat oppervlakkige krassen.
Dan koop ik me mijn duurste toestel ooit omdat het me echt zo ongelofelijk aanspreekt en speel ik dit klaar:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2w7e1wg.jpg

Gisterenavond gebeurd, en vanavond vertrek ik naar het buitenland, dus nog snel iedereen met een gsm waar een micro-sim in past die te koop stond binnen een straal van 20km gemaild, waardoor ik nu bij een iphone 4 beland ben. Damn, wat is dat een tegenvaller na jaren van Windows Mobile, Symbian, Maemo, Meego en WP.

Nu maar even kijken of ik voor een volledige refurb via Nokia Care ga, of er zelf een nieuw scherm in zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:21:
Pff, ik loop nu al jaren met een smartphone op zak, en nog nooit heb ik die laten vallen, of zelfs maar enigzins beschadigd buiten wat oppervlakkige krassen.
Dan koop ik me mijn duurste toestel ooit omdat het me echt zo ongelofelijk aanspreekt en speel ik dit klaar:

[afbeelding]

Gisterenavond gebeurd, en vanavond vertrek ik naar het buitenland, dus nog snel iedereen met een gsm waar een micro-sim in past die te koop stond binnen een straal van 20km gemaild, waardoor ik nu bij een iphone 4 beland ben. Damn, wat is dat een tegenvaller na jaren van Windows Mobile, Symbian, Maemo, Meego en WP.

Nu maar even kijken of ik voor een volledige refurb via Nokia Care ga, of er zelf een nieuw scherm in zet.
OUCH, gecondoleerd man :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

[afbeelding]

Hetzelfde gehad, nadat ik het toestel 1 of 2 weken in mijn bezit had. Kostte 130 euro nadat ik hem via coolblue op heb laten sturen.

Overigens is de reparatie niet helemaal goed gegaan, als het scherm in een van de hoeken donker is kan je (met moeite) een soort van scheur oid onder het scherm zien. Lang niet storend en opvallend genoeg om hem nog eens enkele weken kwijt te zijn, maar toch niet helemaal zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

[afbeelding]

Heb ik paar weken terug met mn 920 gehad, met een beetje geluk dekt je verzekering dat en krijg je je geld terug.
Succes er mee, en veel sterkte met die iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:24
Ik ben momenteel door zuid amerika aan het reizen. Mijn smartphone was kapot gegaan vlak voordat ik op reis ging en helaas is vorige week mijn camera gejat (canon powershot s90). Daarom leek het mij wel een goed idee om voor de 1020 te gaan. Ik weet echter niet of een 1020 die ik hier (Colombia) koop, ook werkt in Nederland. Ik heb nog niet kunnen vinden of er verschillende versies (Europese en Amerikaanse bijvoorbeeld) bestaan van dit toestel. En zo ja of dit betekent dat ik het toestel niet in Nederland zou kunnen gebruiken. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Er zijn drie versies van de 1020: RM-75, RM-76 en RM-77.
Zover ik weet (krijg zometeen bezoek, kan dus niet uitgebreid gaan googlen) is de RM-77 de VS versie, die moet je dus niet hebben, werkt niet goed in Nederland, ivm met andere 3- en 4G frequenties, 2G geen probleem, dus bellen kan altijd, maar daar koop je hem niet voor ;).

Mijn eigen, origineel Nederlands exemplaar is een RM-75, frequenties: 3G 850/900/1900/2100 en 4G (LTE) 800/900/1800/2100/2600 , die moet je dus hebben.
Geloof, dat RM-76 voor China is.

Zuid-Amerika heeft grotendeels dezelfde frequenties, als Europa, dacht ik, helaas weet ik niet, hoe dat specifiek in Colombia is.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Bespreken van levertijden en prijzen horen niet in dit topic thuis. Nokia Lumia 1020 Levertijden en prijzen topic.

Reacties over levertijden en prijzen zullen dan ook uit dit topic verwijderd worden.