Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Heb hem hier ook nog niet.. Wel vreemd aangezien ik juist de ervaring heb dat het heel snel gaat met andere covers. Al meerdere 520 covers aangevraagd , deze waren allemaal binnen 2 weken bij de klant binnen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Ik ben aan het overwegen om mijn Nokia 808 te upgraden naar de 1020, omdat ik deze relatief goedkoop van T-Mobile kan krijgen met een abbonement. Alleen hoor ik nu van vrienden dat zij met hun WP7 toestellen (ook Nokia) niet alle updates binnenkregen van de provider. Is dit met Windows Phone 8 ook zo?

Ik kan wel een aantal bronnen vinden die zeggen dat deze beperking te omzeilen is door bijv. een developer account aan te vragen, maar dan krijg ik enkel de updates van Microsoft en niet bijv. nieuwe drivers oid van Nokia natuurlijk. Of is er een manier om een T-Mobile toestel te flashen naar een niet-T-Mobile toestel zodat ik de updates direct van Nokia krijg?

Dat is eigenlijk het enige dat me nog enigszins tegenhoud met het halen van dit toestel bij T-Mobile. Ik heb (bijzonder) slechte ervaringen met een Android toestel van hun wat betreft updates namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Het beleid is onlangs aangepast en soepeler gemaakt. Microsoft stelt nu (elke) gebruiker instaat om zich aan te melden als 'developer'. Dit is gratis en nadat je dit gedaan hebt en de app 'preview for developers' installeert .. krijg je toegang tot de 'preview versie' van de nieuwste versie van het OS. Op dit moment de GDR3 update. Op deze manier draait een heel groot deel van de (enthousiaste) WP8 gebruikers deze versie al. Compleet onafhankelijk van de Telecomprovider dus

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1020 net een dag. Voor mij de opvolger van de 920. Merk weinig tot geen verschil, behalve dan de camera. Maar mijn vraag. Ik maak een foto, achteraf maak ik een uitsnede en sla deze op. Ik had begrepen dat de originele afbeelding ook bewaard zou blijven. Deze kan ik echter nergens meer terug vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:22:
Ik heb mijn 1020 net een dag. Voor mij de opvolger van de 920. Merk weinig tot geen verschil, behalve dan de camera. Maar mijn vraag. Ik maak een foto, achteraf maak ik een uitsnede en sla deze op. Ik had begrepen dat de originele afbeelding ook bewaard zou blijven. Deze kan ik echter nergens meer terug vinden. Iemand een idee?
Het origineel kan je alleen bereiken als je de telefoon op de computer aansluit, niet op de telefoon. Al is volgens mij wel een app voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twylight schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:25:
[...]

Het origineel kan je alleen bereiken als je de telefoon op de computer aansluit, niet op de telefoon. Al is volgens mij wel een app voor
Ik heb net ontdekt dat als je de opgeslagen gecropte foto in Nokia Camera opent, en je drukt op herkaderen, Dat je hem gewoon weer uit kan zoomen. Dus op die manier kun je met de telefoon toch weer terug naar het origineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:33:
[...]

Ik heb net ontdekt dat als je de opgeslagen gecropte foto in Nokia Camera opent, en je drukt op herkaderen, Dat je hem gewoon weer uit kan zoomen. Dus op die manier kun je met de telefoon toch weer terug naar het origineel :)
Oh, zo bedoel je. Ik dacht dat je het 38mp bestand direct wou benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:33:
[...]

Die had ik ook ontdekt, maar de grote vraag is: Hoe kun je een crop zien en daarna direct het origineel ('opslaan als' heet dat in windows termen geloof ik).

Ik gebruik de app photo grid vrij vaak en wil dan frop + origineel posten maar dat kan dus niet. 8)7

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Spijtig, ik had mijn 1020 net 2 dagen en beide led + xenon werkte opeens niet meer, heb de telefoon vandaag naar Nokia verzonden hoop hem zo snel mogelijk terug te krijgen of een nieuwe. Iemand al ervaring met de Nokia reparatieservice?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:39:
Spijtig, ik had mijn 1020 net 2 dagen en beide led + xenon werkte opeens niet meer, heb de telefoon vandaag naar Nokia verzonden hoop hem zo snel mogelijk terug te krijgen of een nieuwe. Iemand al ervaring met de Nokia reparatieservice?
Ik had exact dezelfde klacht als jou,vorige week vrijdag opgestuurd en gisteren weer terug gekregen.alles gerepareerd en weer uitstekend werkend,top service van nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:41:
[...]

Ik had exact dezelfde klacht als jou,vorige week vrijdag opgestuurd en gisteren weer terug gekregen.alles gerepareerd en weer uitstekend werkend,top service van nokia
Dat is een mooie service, vind het wel raar dat beide xenon en led het niet meer deden heb dat nog nooit met oudere Nokia toestellen voorgehad zoals de 6220 classic of N8.. Maar goed ik mis mijn Lumia wel hard heb zelf nog een Z1 van Sony op zich geen slecht toestel maar ik vind Android maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:54:
[...]

Dat is een mooie service, vind het wel raar dat beide xenon en led het niet meer deden heb dat nog nooit met oudere Nokia toestellen voorgehad zoals de 6220 classic of N8.. Maar goed ik mis mijn Lumia wel hard heb zelf nog een Z1 van Sony op zich geen slecht toestel maar ik vind Android maar niks.
Techniek is heel leuk maar helaas gaat het weleens kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Wat zijn jullie ervaringen qua accu in de eerste week? Ik ben nu ook sinds een week eigenaar van een 1020 en ik moet zeggen dat de accuprestaties bizar slecht zijn.

Voorheen had ik een Omnia 7 met daarop WP7.8 en die hield het met gemak een dag uit. Mijn 1020 ging gisteren om 08:00 van lader en begon 6 uur later al te klagen over een low battery level. En dit terwijl het gebruik minimaal was omdat ik vanwege de slechte accuprestaties niet eens meer iets durf te doen.

Ik heb al een harde reset geprobeerd via het settings menu en alle andere tips gevolgd. Glance staat uit, dubble tap staat, alleen whatsapp draait in de background, nfc uit, wifi uit als ik niet thuis ben etc.

Ik sta op het punt om hem volgende week te laten vervangen, want het kan toch niet zijn dat mijn 3 jaar oude omnia 3x zo lang meegaat op een accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heb je toevallig een batterij app geïnstalleerd? Die zorgde op mijn Lumia 920 ook nog wel eens voor een battery drain. Anders zou je eens kunnen kijken welke apps allemaal achtergrond taken uitvoeren.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
AquilaDus schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:31:

Ik sta op het punt om hem volgende week te laten vervangen, want het kan toch niet zijn dat mijn 3 jaar oude omnia 3x zo lang meegaat op een accu...
Dat zou ik zeker doen.
Ik heb met gemiddeld gebruik om 2300 uur (na 15 uur gebruik) nog 50% over.
Dan whatsapp, internet ik, facebook ik, twitter ik en maak ik hier en daar een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds paar dagen een Lumia 1020 en heb paar vraagjes;
-wanneer ik in automode een foto maak en daarna inzoom merk ik dat er behoorlijk veel ruis zie op de fotos zie op mijn scherm. hebben jullie dat ook?
-dat de kwaliteit in automode stuk slechter is dan andere toestellen zoals de iphone 5/lumia 920

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Er zit ook behoorlijk wat verschil in hoever je kunt inzoomen, op een L1020 kun je veel verder inzoomen dan op een L920 of iPhone5.
Verder valt het mij ook op dat er ruis optreedt als de licht omstandigheden niet ideaal zijn.
Zorg ook dat je de laatste update hebt van Nokia camera, de beeld kwaliteit van de uiteindelijke foto is sinds de update van nokia pro cam naar nokia camera een stuk beter geworden.
Manueel instellen van de camera levert in veel gevallen betere foto's op al moet ik zeggen dat ikzelf altijd op auto stand foto's schiet.

En ff het lensje poetsen voordat je foto's neemt, heb mezelf al meerdere keren gestoord aan slechte foto kwaliteit wat achteraf door een vette vingerafdruk op de lens kwam. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
dreameater schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:48:
Het beleid is onlangs aangepast en soepeler gemaakt. Microsoft stelt nu (elke) gebruiker instaat om zich aan te melden als 'developer'. Dit is gratis en nadat je dit gedaan hebt en de app 'preview for developers' installeert .. krijg je toegang tot de 'preview versie' van de nieuwste versie van het OS. Op dit moment de GDR3 update. Op deze manier draait een heel groot deel van de (enthousiaste) WP8 gebruikers deze versie al. Compleet onafhankelijk van de Telecomprovider dus
Sinds gister een 1020 en ik ben erg blij de overstap van Android gemaakt te hebben.
Wat een verademing qua bediening......
En fijn direct in je verkenner te zien, met mappen en al.

Zoekende naar hoe aan te melden als developer bleek het allemaal veel simpeler.
Met mijn windowsaccount, en mijn door mij ingestelde telefoon die reeds bekend geworden was, kon ik me probleemloos aanmelden in het devcentre. en me via "Register as a developer with App Studio" gratis als developer aanmelden, ook met mijn account.
De preview voor developers-app werd daarna probleemloos geinstalleerd op mijn telefoon.(vanaf mijn laptop)
En na toestemming geven, inloggen en de telefoon naar updates te laten zoeken, kreeg ik al snel de irriversible OS updates geinstalleerd. :9~

Ook vond ik mijn eigen telefoonpagina terug bij MS, na inloggen met mijn windowsaccount stond daar wat voor telefoon ik had en toegang en shortcuts tot eea zoals de skydrive, apps(installeren vanaf je pc), en uitgebreide functiemogelijkhedenuitleg van de telefoon en WP8.
Eén van die mogelijkheden is om je telefoon te laten zoeken waar deze zich bevindt, en dat kwam redelijk nauwkeurig uit..... best wel indrukwekkend, zo zonder verder iets daarvoor gedaan te hoeven hebben.
Via je aankoopgeschiedenis zie je welke apps je geinstalleerd hebt en welke je gekocht hebt.

Ik ben onder de indruk hoe soepel dit alles verloopt en geintegreerd is, via 3g, via internet, via skydrive, via mijn laptop, zonder er iets voor te doen heb ik via mijn account overal toegang. _/-\o_

Erg fijn allemaal, iets wat aansluit.

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 20-11-2013 16:22 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Teijgetje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:34:
[...]

Sinds gister een 1020 en ik ben erg blij de overstap van Android gemaakt te hebben.
Wat een verademing qua bediening......
En fijn direct in je verkenner te zien, met mappen en al.

Ik ben onder de indruk hoe soepel dit alles verloopt en geintegreerd is, via 3g, via internet, via skydrive, via mijn laptop, zonder er iets voor te doen heb ik via mijn account overal toegang. _/-\o_

Erg fijn allemaal, iets wat aansluit.
En dan zit er ook nog een camera op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
liffey schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:43:
[...]

Wacht, er zit een camera op? Hmm... Die moet ik dan toch eens zien te vinden :+

• Teijgetje
liffey schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:43:
[...]

Ja, een camera, en die camera is echt subliem......wat een plaatje(s) _/-\o_

Zelden zo blij geworden van een telefoon.

Enige minpuntje; mijn provider had geen gele.
Maar wit is ook wel sjiek en doet niets aan de werking af. :+
En tweede hoesje halve prijs (hoesjeswinkel Padjedijk in Purmerend, had ook meerdere soorten op voorraad), ik heb nu dus een wit en een zwart fliphoesje met magnetische sluiting voor 21 euro. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 21-11-2013 00:39 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Vanacht om drie uur de telefoon, volledig opgeladen en in de vliegtuigstand, van de lader afgehaald en vanochtend toen ik om half acht gewekt werd was de telefoon tot onder de 10% ontladen...

Geen programma's actief, geen achtergrondprogramma's actief, gewoon uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DQNtIec2YCRRZMjLO22m1igZ/thumb.jpg
Op dit plaatje had ik de vliegtuigstand weer uitgeschakeld.

Iemand anders dit al eens meegemaakt? Binnen vier en een half uur bijna volledig ontladen terwijl hij in de vliegtuigstand stond?

Extra:
Ik had gisteren via de website op mijn pc Waze geinstalleerd. Wellicht dat dit de oorzaak was. Die was nog wel actief op de achtergrond. Wel raar dat een enkele app zoveel power slurpt. En ik had de app nog niet eens eenmaal opgestart op de telefoon. Ik ga het even testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 21-11-2013 10:57 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
tijmeng schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:04:
Iemand de wireless charging cover al mogen ontvangen?? zou binnen 4 weken geleverd worden
Cover is binnen!
Ik weet, dat dit niet de bedoeling is in dit soort topics, maar aangezien ik blijkbaar tot de eersten behoor, voor iedereen, die zit te wachten: houdt moed, ze komen eraan :)

edit:
Aangevraagd op 16 oktober, maar dat zal wel niet zoveel uitmaken, ze zullen waarschijnlijk een hele batch tegelijk versturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Marly op 21-11-2013 15:14 . Reden: aanvulling ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Zou de dt-901 niet werken samen met de Lumia 1020? De 1020 staat niet genoemd bij de compatible apparaten terwijl ik dat wel zou verwachten met de cover.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kan dat niet testen, heb zelf de DT-900 (ook gratis gekregen, bij mijn 920), maar 't ligt er mogelijk aan, dat de 1020 nog niet op de markt was, toen de DT-901 uitkwam.

Op de site van Nokia staan voor de 1020 trouwens ook alleen maar de draadloze autolader en de DT-900 :?

[ Voor 21% gewijzigd door Marly op 21-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Marly schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:01:
Kan dat niet testen, heb zelf de DT-900 (ook gratis gekregen, bij mijn 920), maar 't ligt er mogelijk aan, dat de 1020 nog niet op de markt was, toen de DT-901 uitkwam.

Op de site van Nokia staan voor de 1020 trouwens ook alleen maar de draadloze autolader en de DT-900 :?
https://www.facebook.com/...s=1&notif_t=share_comment
Kan dus gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:15:
wanneer ik in automode een foto maak en daarna inzoom merk ik dat er behoorlijk veel ruis zie op de fotos zie op mijn scherm. hebben jullie dat ook?
Hoe laat je hem opslaan?

Als 5 MP of als 5 + 34 MP
Standaard slaat hij alleen 5 MP op en daar zoom jij nu waarschijnlijk op in.

ProCam (Nokia Camera) openen > drie puntjes > instellingen > opnamemodus

Daar kun je ook het kaderen instellen ; regel van derden/gouden ratio/dradenkruis/vierkant.
Hier, op pagina 14 in de whitepaper wordt uitgelegd wat dat inhoud, maar zeker als je nabewerkt is dat van grote invloed.
Dit staat ook standaard (geleverd) uit.
Op pagina 7 en 8 wordt uitgelegd hoe de high-res zoom van de 1020 werkt.
Naast 3x inzoomen met de slidezoom, je vinger naar beneden of boven over het scherm vegen (had ook in de volumeknop gemogen van mij), kun je daarna dus nog op het 38 MP bestand inzoomen, wat samen neerkomt op 25x lossless inzoomen.

Handige weetjes voor betere foto`s. ;)

Nokia Smart Cam vind ik trouwens een handige app om direct de goede lens te kiezen, al heeft de Nokia Camera wel zijn eigen tegel ernaast omdat ik die vaker gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Teijgetje op 23-11-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghulst
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09-2023
Heeft iemand ervaring met Internet Sharing op de 1020? En dan in combinatie met Telfort? Ik wil mijn 1020 af en toe als wifi hotspot kunnen gebruiken, maar ik krijg nu geen internet toegang via de 1020. Hij verbind wel, maar de computer kan het internet niet op.

Overigens vind ik het wel een heel gaaf toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
ghulst schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:54:
Heeft iemand ervaring met Internet Sharing op de 1020? En dan in combinatie met Telfort? Ik wil mijn 1020 af en toe als wifi hotspot kunnen gebruiken, maar ik krijg nu geen internet toegang via de 1020. Hij verbind wel, maar de computer kan het internet niet op.

Ik heb er ervaring mee, werkt als een zonnetje sinds de (Preview) GDR3 update ik zet bleutooth aan en verbind automatisch met de laptop (W8.1) en hopla heb verbinding zonder paswoord of andere handelingen enkel 1 malig bluetooth pairen. Ik heb wel geen Telfort maar Proximus (Belgie) weet niet of Telfort tethering toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ghulst schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:54:

Ik gebruik het best vaak om in de trein door te kunnen werken. Dit met Vodafone 4G zorgt ervoor dat je hard heel hard door de data bundel gaat >:)

Misschien dat het van je provider niet mag en dat ze het op die manier blokkeren ?

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 07:52
Iemand anders dit al eens meegemaakt? Binnen vier en een half uur bijna volledig ontladen terwijl hij in de vliegtuigstand stond?
http://discussions.nokia....-820-and-920/td-p/1617864

Voor die tip over de originele lader: ik heb deze week (voor ik dit artikel zelf had gelezen) de indruk gekregen dat dit inderdaad een verschil maakt!

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben sinds de GDR3 update van Microsoft de zaklamp kwijt. Welke zaklamp kreeg je van Nokia mee met amber? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Davy24 schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:43:
Welke zaklamp kreeg je van Nokia mee met amber? Weet iemand dat?
Geen idee, maar de Zaklamp 7 Pro app is wel handig met multimogelijkheden. Gratis te proberen en een eurootje als het je wat lijkt. (Zaklamp 7 is gratis met reclame)
En die krijg je dan eigenlijk ook van Nokia. ;)

Heb trouwens mijn enige minpuntje aan de 1020 opgelost vandaag: bij Fixables (topservice :) ) de witte behuizing laten vervangen door een gele....... :9~
Ik bleef dat wit lelijk vinden helaas......is ook geen kleur imo. ;)
Helemaal happy, nu is hij top én mooi. _/-\o_

Alleen een gele simkaart-tray is dan weer moeilijk leverbaar blijkbaar, dus die komt nu uit China voor 3,30 verzendkosten. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 03-12-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Teijgetje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 00:08:
[...]

Heb trouwens mijn enige minpuntje aan de 1020 opgelost vandaag: bij Fixables (topservice :) ) de witte behuizing laten vervangen door een gele....... :9~
Wat kostte dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Zou ik ook graag willen weten, voor als het geel mij niet meer aanstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De body, inclusief omzetten, kostte 65 euro.
Body moest speciaal besteld in Engeland en kwam mee met meer bestellingen, zodat ik geen vrachtkosten extra had.
Ik moest dus enkele dagen wachten, de volgende dag had duurder geweest maar was wel mogelijk.
Ik vond die bodyreparatie ook voor 59 euro trouwens, meer zuidelijker dan Amsterdam.
Maar de service van the Fixables is top, daar hoef ik niet voor naar het zuiden. Goeie koffie en een uurtje later had ik een gele.......
Was wel hun eerste keer dat iemand zonder schade de body liet verwisselen bij een toestel van een week oud. :9~
Maar zij waren ook erg te spreken over de Lumia`s, en ze zijn goed/makkelijk te repareren.

De simtray ligt moeilijker, die hadden ze daar (in Engeland) niet en hij kon ook zo snel niets anders vinden.

Dus die zou ik zelf even zoeken.
Gevonden in China voor 5,82 + 3,30 verzendkosten per gewone (Singapore) mail.
Levertijd 1-3 weken. Orderstatus; payed, awaiting shipment.
(betaald met PayPal zodat ik geld terug kan vragen als het niet aankomt, zekerheidje.)
Overal, in Amerika en Engeland, zat ik vast aan aangetekende post, wat alleen al ca. 13 euro kost en ik minimaal twee keer zo duur uit was als in China.

Parts4Repair heeft trouwens veel onderdelen voor alle toestellen en tablets. (!) 8)

(Dacht trouwens dat ze de "R" niet uit konden spreken en de "K" wel. :9~ )(of mogen zulke grappen niet meer tegenwoordig. O-) )

Helaas hou ik mijn oude witte behuizing en simtray voor reparatie en garantie erbij, mocht ie ooit terug naar T mobile moeten, dus die zijn niet te koop.
T mobile heeft alleen witte en dat is echt een suffe kleur vind ik. Zelfs als backorder konden ze geen gele leveren.
Vandaar.
Dus helemaal blij met geel en een rood thema met tiles van Cool Tiles. _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Teijgetje op 04-12-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik had vannochtend last van een gigantische batterydrain. Ik hield hem helemaal opgeladen van de lader, stap op de fiets, in de trein, uit de trein en bij m'n werk naar binnen, is de batterij nog maar 51% vol! In twee uur tijd 50% juice kwijt.

Lokatievoorziening staat uit en op de achtergrond draait alleen insider pro en whatsapp.
Wifi staat wel aan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teijgetje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:12:
[...]

Hoe laat je hem opslaan?

Als 5 MP of als 5 + 34 MP
Standaard slaat hij alleen 5 MP op en daar zoom jij nu waarschijnlijk op in.

ProCam (Nokia Camera) openen > drie puntjes > instellingen > opnamemodus

Daar kun je ook het kaderen instellen ; regel van derden/gouden ratio/dradenkruis/vierkant.
Hier, op pagina 14 in de whitepaper wordt uitgelegd wat dat inhoud, maar zeker als je nabewerkt is dat van grote invloed.
Dit staat ook standaard (geleverd) uit.
Op pagina 7 en 8 wordt uitgelegd hoe de high-res zoom van de 1020 werkt.
Naast 3x inzoomen met de slidezoom, je vinger naar beneden of boven over het scherm vegen (had ook in de volumeknop gemogen van mij), kun je daarna dus nog op het 38 MP bestand inzoomen, wat samen neerkomt op 25x lossless inzoomen.

Handige weetjes voor betere foto`s. ;)

Nokia Smart Cam vind ik trouwens een handige app om direct de goede lens te kiezen, al heeft de Nokia Camera wel zijn eigen tegel ernaast omdat ik die vaker gebruik.
Ik heb hetzelfde probleem...als ik inzoom zie ik ontzettend veel ruis en de kwaliteit van de foto's valt me af en toe ook zwaar tegen omdat er soms duidelijk ruis te zien is. Ik heb wel de high res + 5MP optie aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het wordt nog mooier. Hij verliest 51% batterij terwijl hij aan de lader hangt.... :?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

rimave schreef op donderdag 05 december 2013 @ 07:32:
Het wordt nog mooier. Hij verliest 51% batterij terwijl hij aan de lader hangt.... :?
Klinkt als een missbehaving app of wellicht zit je in een deadzone qua ontvangst. Als mijn 820 moest wisselen tussen 2G en 3G slurpte hij echt leeg. De enige oplossing is dan even uit en aanzetten (of een softreset)
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/11/how-to-soft-reset-the-nokia-lumia-920.jpg

* Tomba mag zich eindelijk in dit topic melden want heeft sinds gisteren een mooie witte 1020 (jaja smaken verschillenTeijgetje ;) )

Ik ben erg onder de indruk van de foto's 's nachts... Ondanks dat de ISO levels omhoog schieten echt absurd mooie strakke foto's al helpt een vaste hand ook wonderen. Ik heb gisteren foto's gemaakt uit de hand waar ik bij mijn Nikon D3100 toch echt een statief nodig had!
Overigens voelt hij ook veel sneller aan dan mijn 820, ik vermoed dus dat Nokia (met name om de foto's snel genoeg weg te schrijven!) sneller flashgeheugen erin heeft zitten :)
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 00:41:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem...als ik inzoom zie ik ontzettend veel ruis en de kwaliteit van de foto's valt me af en toe ook zwaar tegen omdat er soms duidelijk ruis te zien is. Ik heb wel de high res + 5MP optie aanstaan.
Dat is (waarschijnlijk) het gevolg van hogere ISO levels oftewel de lichtgevoeligheid! Als je Nokia Cam op automatisch houdt schieten 's nachts de ISO levels omhoog (tot wel 4000!)
Hogere ISO = meer ruis maar ook extra stops (dus je camera heeft minder tijd nodig om de foto te nemen) In Nokia Cam kun je het ISO level handmatig aanpassen en als je hem bv op 400 zet zul je al een flink verschil zien!

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 05-12-2013 08:55 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
L1020 is nu uit geweest en ik heb een paar apps verwijdert die ik kortgeleden geinstalleerd had. Het lijkt nu weer goed te gaan. Volgens kon de getglue app wel eens de boosdoener zijn geweest. Of de reboot deed het hem. Blij dat het weer goed is.

Nu ik dat stukje hier verder terug las jeuken m'n handen ook om de witte behuizing door een gele te vervangen. Moet te doen zijn denk ik. Ik heb wel meer phones uit elkaar gehaald en die deden het ook nog toen ze weer in elkaar zaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wow, thanks for the tip! De gratis cover had ik al aangevraagd maar 20 euro gratis tegoed (Dat ik ook op mijn Xbox mag uitgeven ;) ) is mooi meegenomen. Zeker nu Halo: Spartan Assault in de aanbieding is voor €2,99 (Zowel Windows Phone als Windows 8 !)

[update]
Overigens nog even een vraag, gezien de prijs van de telefoon wil ik er eigenlijk een hoesje omheen doen, hebben jullie nog tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 05-12-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 13-09 15:57
Teijgetje schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 00:08:
[...]

Geen idee, maar de Zaklamp 7 Pro app is wel handig met multimogelijkheden. Gratis te proberen en een eurootje als het je wat lijkt. (Zaklamp 7 is gratis met reclame)
En die krijg je dan eigenlijk ook van Nokia. ;)

Alleen een gele simkaart-tray is dan weer moeilijk leverbaar blijkbaar, dus die komt nu uit China voor 3,30 verzendkosten. :+
Hm.. hij geeft aan dat me code niet geschikt is, heb hem nog niet ingevoerd ergens :/ meer mensen met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

dglavimans schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:33:
[...]

Hm.. hij geeft aan dat me code niet geschikt is, heb hem nog niet ingevoerd ergens :/ meer mensen met dit probleem
Werkte bij mij 100%, kon m via de portefeuille app gewoon toevoegen via de grote + knop. 20€ werd direct bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Werkt bij mij ook in één keer goed. Had de code ook vrijwel direct binnen :)
Nu eens kijken wat ik met die €20 ga doen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hm geeft nog aan ongeldig.. welke portefeuille app bedoel je eigenlijk?

Anders even Nokia bellen en kijken of hun wat kunnen doen.. Heb hem laatst gehaald met contract en weet zeker dat ik hem niet eerder heb ingevoerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@ Rimave;
Dat dacht ik ook, zelf doen, maar een body + simtray kost zonder verzendkosten bij Parts4Repair ca 31 euro en dan heb je nog een setje Nokiatools nodig. (en vergeet de verzendkosten a 13 euro niet)
Dus voor 15 euro zet de specialist hem in een uur over waarbij je garantie hebt over de reparatie, ik ben duurder per uur.......zonder garantie. :9~

@ Tomba; Gelukkig maar dat smaken verschillen, ik zou denk ik gek worden als iedereen hetzelfde was..... ;)
EDIT;
Ik heb een flip-case, daar valt de camerabobbel in weg zodat hij weer plat is en je hem goed neer kan leggen.
Voorlopig gaat de oplaadcover er nog niet op omdat ik nog geen oplaadstation en autolader heb aangeschaft.

Met fotograferen moet je gewoon eerst eens met de camera gaan experimenteren, zelfde foto met verschillende settings;

Bv. een oerhollands tafereeltje,

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh264/ericjjansen/ERICSTOVERDOOS/Nokia%201020/WP_20131203_10_14_12_Pro.jpg

Met andere setting;

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh264/ericjjansen/ERICSTOVERDOOS/Nokia%201020/WP_20131204_14_20_40_Pro.jpg

:9~ :9~
De eerste was eergistermorgen, optrekkende mist bij Driemond.
De tweede was gisteren, even snel op automaat in de miezerregen.
Op Photobucket staan van de eerste wat foto`s met echt een andere camera-instelling.
Als je op de foto`s bij Photobucket klikt kun je ze op ware grote laten afbeelden (vergrootglas rechtsonder twee keer klikken).

Dit zijn de 5 MP foto`s en weinig ruis dus.

Trouwens de gratis bescherm/oplaadcover heb ik al binnen van Nokia, binnen een week.....
En de simtray is verstuurd, ETA 10-25 dagen, er is dus waarschijnlijk een chinese postbode op zijn fietsje onderweg naar hier.......... :9~

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 05-12-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

dglavimans schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:59:
Hm geeft nog aan ongeldig.. welke portefeuille app bedoel je eigenlijk?

Anders even Nokia bellen en kijken of hun wat kunnen doen.. Heb hem laatst gehaald met contract en weet zeker dat ik hem niet eerder heb ingevoerd :P
In mijn mail stond:
Uw cadeauboncode is nu beschikbaar

Bedankt. Uw aanvraag werd geaccepteerd! Zo gebruikt u de cadeauboncode voor de aankoop van apps en games in de Windows Phone Store:

1. Start de Portefeuille-app vanuit de lijst met apps op uw nieuwe Lumia-smartphone.

2. Als het de eerste keer is dat u deze app gebruikt, selecteert u ‘Aan de slag’.

3. Veeg naar Alle en tik op de knop Toevoegen+ onderaan in het Portefeuille-scherm.

4. Selecteer ‘Microsoft-cadeaubon’. (In sommige gevallen moet u stap 3 en 4 herhalen tot u de optie “Microsoft-cadeaubon” kan aanklikken.)

5. Voer de onderstaande cadeauboncode in en tik op ´Volgende´
(hij heet overigens portemonnee op mijn 1020 maar bovenstaande is alles wat ik hoefde te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Teijgetje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:03:
[..]

@ Tomba; Gelukkig maar dat smaken verschillen, ik zou denk ik gek worden als iedereen hetzelfde was..... ;)
Zou wat zijn inderdaad ;)
[..]

Met fotograferen moet je gewoon eerst eens met de camera gaan experimenteren, zelfde foto met verschillende settings;

Bv. een oerhollands tafereeltje,

[afbeelding]

Met andere setting;

[afbeelding]

:9~ :9~
De eerste was eergistermorgen, optrekkende mist bij Driemond.
De tweede was gisteren.
Op Photobucket staan van de eerste wat foto`s met echt een andere camera-instelling.
Als je op de foto`s bij Photobucket klikt kun je ze op ware grote laten afbeelden.

Dit zijn de 5 MP foto`s en weinig ruis dus.
[...]
Precies ja, het is net als een DSLR. In de auto stand komen er meer dan redelijke plaatjes uit, wil je de beste pic zul je er zelf handmatig mee aan de gang moeten! Gelukkig gaat dat heel gemakkelijk met Nokia Cam :) Zelden zo'n intuitief programma gezien. Wel zouden ze er voor beginnende fotograven wat pointers in moeten zetten welke invloed welke instelling heeft op je foto.
Trouwens de gratis bescherm/oplaadcover heb ik al binnen van Nokia, binnen een week.....
En de simtray is verstuurd, ETA 10-25 dagen, er is dus waarschijnlijk een chinese postbode op zijn fietsje onderweg naar hier.......... :9~
Wow, hoop dat mijn cover net zo snel binnen is dan! Kwam ie met gewone post of een pakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Precies ja, het is net als een DSLR. In de auto stand komen er meer dan redelijke plaatjes uit, wil je de beste pic zul je er zelf handmatig mee aan de gang moeten! Gelukkig gaat dat heel gemakkelijk met Nokia Cam :) Zelden zo'n intuitief programma gezien. Wel zouden ze er voor beginnende fotograven wat pointers in moeten zetten welke invloed welke instelling heeft op je foto.

[...]

Ben ik het helemaal mee eens,ik ben ook geen kei in fotograferen en heb ook behoefte aan duidelijkheid wat betreft de handmatige instellingen,als het kan in het nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Maar als je instellingen verandert met de "schijven" verandert het beeld toch real time?
Alleen (over)belichting zie je pas na de foto, maar hij is zo snel dat je ook even wat extra shots kan maken als ze niet goed zijn.
Ik heb geen last van trage opslag zoals in de review van Tweakers wordt gemeld als minpunt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:30:
[...]

[...]

Ben ik het helemaal mee eens,ik ben ook geen kei in fotograferen en heb ook behoefte aan duidelijkheid wat betreft de handmatige instellingen,als het kan in het nederlands
Heb je die site uit een van mijn vorige posts toevallig al bekeken?
Teijgetje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:34:
Maar als je instellingen verandert met de "schijven" verandert het beeld toch real time?
Alleen (over)belichting zie je pas na de foto, maar hij is zo snel dat je ook even wat extra shots kan maken als ze niet goed zijn.
[...]
Ja en nee, sowieso is het scherm natuurlijk maar relatief klein, maar bovendien zie je veel dingen pas als je foto helemaal klaar is. Om écht goede foto's te maken is het gewoon handig om de basis zaken te weten, welke impact heeft het om een langere sluitertijd, diafragma opening, ISO levels aan te passen. Omdat de meeste mensen daar geen tijd in (willen) investeren zou ik het slim vinden van Nokia om wat tooltips te geven. Foto's maken is altijd kiezen. Als je een lage ruis wil moet de ISO omlaag maar dat betekent dat je sluitertijd ook omlaag moet bijvoorbeeld omdat je foto anders bewogen is. (of eigenlijk andersom, om in het donker een lage ISO te halen zal de camera zijn diafragma langer open houden om toch genoeg licht binnen te krijgen als je hem op automatisch laat staan. Zet je handmatig de sluitertijd naar beneden zal je foto onderbelicht zijn)
Teijgetje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:34:
[...]
Ik heb geen last van trage opslag zoals in de review van Tweakers wordt gemeld als minpunt.....
Wat is last ;) Bij mij is het in ieder geval niet 5-10 seconden shot to shot. Maar
- met de knop opstarten van Nokia Cam kost je nagenoeg 2 seconden
- scherpstellen (zeker in het donker of bij macro opnames) kan ook wel even duren
- na het schieten zelf zit ik toch ook wel 2 seconden naar 'bezig met opslaan' te kijken.

Ik vind het niet storend, maar vergeleken met de iPhone 5s die een maatje van me heeft is het wel degelijk traag.

[ Voor 51% gewijzigd door Tomba op 05-12-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
...
Ik geef je gelijk, weten wat je doet is altijd beter.
Dus lekker experimenteren maar........

En die iPhone-camera, maakt die ook zulke foto`s en filmpjes als de 1020? ;)
Of staat die op automaat....
Ik bedoel dezelfde snelheid bij dezelfde camera is een eerlijk vergelijk, als je alles kan instellen en hij doet daar iets langer over is een heel andere insteek en eigenlijk niet te vergelijken.

Iets als een fiets vergelijken met een bromfiets, beiden tweewielers, maar toch heel anders. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 05-12-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Teijgetje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:45:
[...]

En die iPhone-camera, maakt die ook zulke foto`s en filmpjes als de 1020? ;)
Of staat die op automaat....
Ik bedoel dezelfde snelheid bij dezelfde camera is een eerlijk vergelijk, als je alles kan instellen en hij doet daar iets langer over is een heel andere insteek en eigenlijk niet te vergelijken.

Iets als een fiets vergelijken met een bromfiets, beiden tweewielers, maar toch heel anders. ;)
Soms is experimenteren niet genoeg, dan moet je je wel verdiepen in de materie als je verder wilt komen :) Anders kun je beter een 920 kopen dunkt me.

De iPhone 5s maakt verdomd goede kiekjes, eigenlijk vooral omdat ze grotere pixels hebben vermoed ik (1,5µm vs 1,12µm op de 1020) Het is niet zo goed als de Lumia 1020 (zeker als het donker is), maar evengoed gewoon erg goed. Sowieso was vergelijk automaat vs automaat en het scherpstellen gaat gewoon veel sneller dan op de 1020 (die bij mij ook regelmatig mis zit :P) dat is alles wat ik wilde zeggen. Ik snap dat dat mensen afschrikt, echt snel point and shoot als je eerste shot mis is, is gewoon jammer. Dan moet je 2 seconden wachten tot ie weggeschreven is. De iPhone kun je gewoon direct mee verder schieten. Maar ja, die draait én geen Windows Phone en het is 'maar' 8 Megapixel dus sowieso geen optie voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje

Daarmee bedoel ik;
Weten wat je doet is altijd beter, volg de (gelinkte online)cursus en verdiep je er in.
En lekker experimenteren maar, aan alleen theorie heb je niets want een 1020 werkt toch net iets anders dan een DSLR.
Je zal het moeten doen om ervaring te krijgen wat werkt om wat voor plaatje/effect je wil bereiken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is (waarschijnlijk) het gevolg van hogere ISO levels oftewel de lichtgevoeligheid! Als je Nokia Cam op automatisch houdt schieten 's nachts de ISO levels omhoog (tot wel 4000!)
Hogere ISO = meer ruis maar ook extra stops (dus je camera heeft minder tijd nodig om de foto te nemen) In Nokia Cam kun je het ISO level handmatig aanpassen en als je hem bv op 400 zet zul je al een flink verschil zien!
Dank voor deze tip! Ik ben helemaal nieuw in de wereld van fotografie en vond de handmatige instellen dan ook wel een beetje overweldigend. Ik schiet nu met ISO waarden van 200-400 al prachtige plaatjes met de rest op automatisch. Ik heb ook nog even wat rondgeneusd op het internet voor fotografie/Lumia 1020 tips en ik begin het al een beetje door te krijgen, ik zie de kwaliteit van mijn foto's in ieder geval hard omhoog gaan!

M'n enige klacht is nu nog dat er vaak veel te veel geel in een foto zit. Ik had bijvoorbeeld een foto van o.a. een lichtbruine tafel die op de foto bijna volledig geel leek. Zijn er andere mensen die dit gemerkt hebben? Spelen met de witbalans haalt ook vrij weinig uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
"JE REGISTRATIE IS HELAAS NIET GELDIG
Het lijkt erop dat het door jou opgegeven IMEI-nummer niet in aanmerking komt voor de aanbieding of dat je de waardebon reeds gebruikte. Als je nog vragen hebt, lees dan de algemene voorwaarden op de landingspagina van de actie of neem contact op met Nokia Care."

Geen sigaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:00:
[...]

Dank voor deze tip! Ik ben helemaal nieuw in de wereld van fotografie en vond de handmatige instellen dan ook wel een beetje overweldigend. Ik schiet nu met ISO waarden van 200-400 al prachtige plaatjes met de rest op automatisch. Ik heb ook nog even wat rondgeneusd op het internet voor fotografie/Lumia 1020 tips en ik begin het al een beetje door te krijgen, ik zie de kwaliteit van mijn foto's in ieder geval hard omhoog gaan!
[...]
Graag gedaan :) Fotografie is een geweldige hobby (vind ik zelf in ieder geval haha) en hoe meer je je verdiept in de materie hoe betere foto's je kunt maken. Al blijft het belangrijkste natuurlijk je vantagepoint (vanaf waar kijk je naar hetgeen je wilt fotograferen) ;)
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:00:
[...]
M'n enige klacht is nu nog dat er vaak veel te veel geel in een foto zit. Ik had bijvoorbeeld een foto van o.a. een lichtbruine tafel die op de foto bijna volledig geel leek. Zijn er andere mensen die dit gemerkt hebben? Spelen met de witbalans haalt ook vrij weinig uit.
Ik heb even ter test een foto gemaakt van een kartonnen doos hiero. Als ik flits is hij inderdaad geler dan wanneer ik niet flits maar ik zou het niet overmatig geel noemen.
Davy24 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:10:
Het lijkt erop dat het door jou opgegeven IMEI-nummer niet in aanmerking komt voor de aanbieding of dat je de waardebon reeds gebruikte. Als je nog vragen hebt, lees dan de algemene voorwaarden op de landingspagina van de actie of neem contact op met Nokia Care."

Hmm das balen, waar heb je je 1020 vandaan? Misschien een idee om contact op te nemen met Nokia's webcare.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 06-12-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Davy24 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:10:

Ik kreeg een succesvolle aanmelding, nu nog wachten op de vouchercode...
Mijn lumia1020 is er 1 uit de voorbestellingen, inclusief gratis cameragrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

liffey schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:31:
[...]

Ik kreeg een succesvolle aanmelding, nu nog wachten op de vouchercode...
Mijn lumia1020 is er 1 uit de voorbestellingen, inclusief gratis cameragrip.
Ik had de vouchercode echt binnen 1 minuut binnen, hoefde totaal niet te wachten :) (Sterker nog heb er al een deel van uitgegeven aan Halo: Spartan Assault)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:16

c0burn

Feed your head

Tomba schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:59:

[...]

Ik heb even ter test een foto gemaakt van een kartonnen doos hiero. Als ik flits is hij inderdaad geler dan wanneer ik niet flits maar ik zou het niet overmatig geel noemen.
De gele 'waas' is een bekend probleem, voornamelijk bij foto's met flits. Dit zou met de Nokia Black/GDR3 update verholpen moeten worden. In bijna elke camera vergelijking op AAWP wordt dit issue wel een keer genoemd.
De nieuwere Lumia 1520 (met de Black update) heeft hier vrijwel geen last van.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Bedankt voor de link naar AAWP c0burn.

Heeft iemand 1Shot (beta) al draaien?
Foto`s direct in high res jpg opslaan en acces daartoe/bekijken. (= anders dan opslaan in RAW)

Ik krijg door dat de app in mijn regio niet te downloaden is.

Volstaat het de telefoon in te stellen op regio VS en hem opnieuw op te starten?

Gewoon in de Store.........

Lost ook de vraag en discussie van dutchzippo, Twylight en Liffey op.
Voor de show-off ( ;) ) is er dan Sozoom zodat je die highres plaatjes kan delen.......ik heb hem dus al. :9~ Het is gewoon grappig high res blow-ups in je foto te zetten

En voor de echte Tweaker mag deze natuurlijk niet ontbreken........ :9~

[ Voor 66% gewijzigd door Teijgetje op 07-12-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Jaaah, we hebben gewonnen. _/-\o_ _/-\o_
(ergens) door de lezers bepaald, dat dan weer wel.. :9~

Even wat anders, ik krijg net een sms en reageer daar direct op.
Registratie bericht 11.24 , registratie antwoord 11.23 ?????? WTF ik ben helderziend. :+

Iemand dat al meegemaakt of opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:59:

Hmm das balen, waar heb je je 1020 vandaan? Misschien een idee om contact op te nemen met Nokia's webcare.
Heb 'em via Belsimpel. Ben inmiddels aan het mailen met Nokia support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Davy24 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:31:
[...]

Heb 'em via Belsimpel. Ben inmiddels aan het mailen met Nokia support.
Mailen in het weekend duurt tot de volgende week......kan je niet bellen met Nokia Care? (Ook alleen doordeweeks)
Wel duur, 1,30 per gesprek, maar dan heb je gelijk antwoord.

Heb je bij de registratie alle gegevens goed ingevuld?
Als het abo op een andere naam staat dan moet diegene dat aanvragen, net zoals de cover.
Dus als ergens al een ander emailadres is gekoppeld aan jouw imei dan krijg je die melding.

@Tomba;
De cover kwam met gewone post trouwens. En goeie marketing van Nokia, nu heb ik een lader voor thuis en in de auto nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door Teijgetje op 08-12-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Teijgetje schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:02:
[...]

@Tomba;
De cover kwam met gewone post trouwens. En goeie marketing van Nokia, nu heb ik een lader voor thuis en in de auto nodig.
Das mooi :) Dan ben ik blij dat ik m gewoon thuis laat bezorgen, hopelijk heb ik hem net zo snel als jij!
Qua QI charging, dat werkt echt heerlijk. Wordt nog vechten bij ons thuis straks want mijn vriendin heeft mijn oude 820 (en die heeft ook draadloos laden en we hebben maar 1 fatboy kussen hier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ja, sluit mooi aan die lader, maar toch jammer dat het niet ingebouwd zit, met de laadcover past ie niet in mijn flipcase en ik heb hem liever toch beschermd. Dilemma.... :-(

Maar nog niemand een sms-antwoord eerder geregistreerd gehad dan de sms zelf?
Zal eens kijken voor een screenshot.
Dat is dus supermakkelijk een screenshot maken, de powerknop (rechts midden) en de windowstoets tegelijk indrukken. (Vergt een klein beetje oefening ;) )
Het screenshot wordt dan opgeslagen in Foto`s>albums>schermafbeeldingen.
Als je het naar je skydrive stuurt dan staat het onder mobiele uploads.

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh264/ericjjansen/ERICSTOVERDOOS/smstijdcodefout.jpg

Lijkt op een bug....... >:)

Leuk trouwens, een vriend vond die foto van de molen mooi maar hij moest wel bewerkt zijn volgens hem..........Dat je gewoon alles in kon stellen maakte niets uit, hij was bewerkt want we hadden in Nederland niet van die blauwe luchten... 8)7
Hij heeft overigens een 5s, en dat maakt inderdaad ook mooie foto`s.

[ Voor 44% gewijzigd door Teijgetje op 09-12-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Oh, die tijdweergave. Dat is of een bug of gewoon een foutje in het SMS protocol. Als jouw telefoon achterloopt tenopzichte van de verzendende partij dan krijg je dit soort zaken. Ik vermoed dat de tijd van de verzendende telefoon meegestuurd wordt met de SMS en dat jouw antwoord de tijd van jouw telefoon meestuurd. Dan krijg je dit soort zaken. Vaak gezien en ik maak me er niet druk om.

En dit is niet een Lumia 1020 specifiek probleem. Dit heb ik op diverse Windows Phone apparaten gezien. Niet alleen Nokia.

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 10-12-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Gé Brander schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:52:
Oh, die tijdweergave. Dat is of een bug of gewoon een foutje in het SMS protocol. Als jouw telefoon achterloopt......
Mijn telefoon liep inderdaad achter tov mijn pc nu ik daar naar keek. Maar staat wel op automatische tijdsinstelling.
Lijkt me dan een protocolfoutje ergens in WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teijgetje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:21:
[...]

Mijn telefoon liep inderdaad achter tov mijn pc nu ik daar naar keek. Maar staat wel op automatische tijdsinstelling.
Lijkt me dan een protocolfoutje ergens in WP.
lang niet alle providers ondersteunen de automatische tijd instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dat zal, geen idee.
Maar hij krijgt niet alleen via mijn provider contact, via bv wifi moet hij dat ook kunnen verifiëren lijkt me.

Toch iets waar je niet over na zou moeten hoeven denken.....

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 10-12-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teijgetje schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:46:
Dat zal, geen idee.
Maar hij krijgt niet alleen via mijn provider contact, via bv wifi moet hij dat ook kunnen verifiëren lijkt me.

Toch iets waar je niet over na zou moeten hoeven denken.....
Ik heb KPN, moet gewoon met de hand de tijd instellen. Is helaas niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het is nog steeds hommeles met de accu. Telefoon geeft aan 100% vol, op dat moment trek ik de stekker eruit en zodra die eruit keldert het batterijniveau met 50%. Ik denk dat de accu niet meer jofel is.

Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?
Het is namelijk een USA AT&T Lumia 1020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
rimave schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:03:
Het is nog steeds hommeles met de accu. Telefoon geeft aan 100% vol, op dat moment trek ik de stekker eruit en zodra die eruit keldert het batterijniveau met 50%. Ik denk dat de accu niet meer jofel is.

Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?
Het is namelijk een USA AT&T Lumia 1020.
Contact opnemen via nokia care.
Nokia verleent wereldwijd garantie op imei, dus ik denk dat dat geen probleem zal opleveren.
http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
SilverAqua wist te melden dat Update 3 klaarstaat voor ons.

Het gaat om Microsoft Update 8.0.10521.155 en Microsoft Update 8.0.10517.150

Beiden draaien hier al...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

Teijgetje schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:40:
SilverAqua wist te melden dat Update 3 klaarstaat voor ons.

Het gaat om Microsoft Update 8.0.10521.155 en Microsoft Update 8.0.10517.150

Beiden draaien hier al...... :P
Zoals daar al gereageerd is, is het enkel een update voor telefoons die GDR3 al draaien:
http://www.wpcentral.com/...lling-out-phones-update-3
Running Update 3 on your Windows Phone device via the Windows Phone Preview for Developers Program? You might just have a phone update ready if you head into your settings.
Vandaag Angry Birds Go gedownload, en per ongeluk de duurste in-app purchase gedaan :X van >€40. Support gecontacteerd voor een refund via de chat, mijn case wordt geëscaleerd vanwege hoogte bedrag. Wordt vervolgd.
Wel gelijk een pin-code aan m'n Portemonnee toegevoegd om dit soort geintjes in de toekomst te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door c0burn op 11-12-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Maar daar werd ook uitgelegd hoe je de developers preview kan draaien zodat je voortaan én de nieuwste update gelijk kan installeren én de previews kan draaien van te komen updates.

Er is in dit topic al een paar keer gesproken over zo`n dev account, ook ik laat ergens midden van deze pagina weten hoe en hoe makkelijk je zo`n account gratis aanmaakt.

Zodat je dus altijd het laatste OS hebt, of nieuwer (opt out van preview is mogelijk zodat je alleen de productie versies krijgt (zoals vandaag gereleased)) . :)

Jeetje kost Angry Birds Go zo duur????????
Wat je bedoelt met "mijn case wordt geëscaleerd vanwege hoogte bedrag" begrijp ik niet helemaal.
Bedoel je geëvalueerd? Als het escaleert loopt het namelijk uit de hand......
Of gestorneerd? Een automatische betaling terugvorderen/terug laten storten?

[ Voor 48% gewijzigd door Teijgetje op 11-12-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
Teijgetje schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:37:

Jeetje kost Angry Birds Go zo duur????????
Wat je bedoelt met "mijn case wordt geëscaleerd vanwege hoogte bedrag" begrijp ik niet helemaal.
Bedoel je geëvalueerd? Als het escaleert loopt het namelijk uit de hand......
Of gestorneerd? Een automatische betaling terugvorderen/terug laten storten?
Geëscaleerd betekent letterlijk 'een treetje hoger'. Dat wil zeggen dat het probleem wat hoger in de organisatie neergelegde zodat het - hopelijk - sneller opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Ik maak heel misschien de overstap naar een WP8 telefoon, voor het eerst!
Ik was er bijna overheen, tot ik dit zag
reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon

Dus voor jullie dagelijkse gebruikers: is het met de accu echt zo slecht gesteld?
Wat halen (doen) jullie gemiddeld genomen?

Ik kom van een oude Samsung af, waarmee ik makkelijk 3 weken kon doen.
En momenteel een oude Noka waar ik makkelijk 1 week mee kan doen.
Ik weet dat dit bij high-end telefoons van vandaag de dag totaal niet meer te verwachten is.

Maar, wat zijn jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
@ToyotaMR2

Ik doe er gemiddeld een dag mee wat voor de gemiddelde smartphone normaal is volgens mij.
Als je weinig met je smartphone doet kun je er 2 dagen mee halen maar een week zoals de 'oudere' phones ga je niet meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

XtremeGuards heeft een leuke aanbieding voor de screenprotector voor de Lumia 1020
Door de codes mystery en cyber85 in te voeren bij het afrekenen heb je de screen protector voor slechts $0.79 exclusief verzenden!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m32GzQdFiE3RyWqd1aPhyRrg/full.png
NeutraleTeun schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:36:
Ik maak heel misschien de overstap naar een WP8 telefoon, voor het eerst!
Ik was er bijna overheen, tot ik dit zag
reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon

Dus voor jullie dagelijkse gebruikers: is het met de accu echt zo slecht gesteld?
Wat halen (doen) jullie gemiddeld genomen?

Ik kom van een oude Samsung af, waarmee ik makkelijk 3 weken kon doen.
En momenteel een oude Noka waar ik makkelijk 1 week mee kan doen.
Ik weet dat dit bij high-end telefoons van vandaag de dag totaal niet meer te verwachten is.

Maar, wat zijn jullie ervaringen.
Zeker als ik veel fotografeer (en dat doe ik ;) ) gaat het hard met de batterij. Als ik weinig fotografeer houdt hij het in ieder geval langer uit dan de Lumia 820 die ik hiervoor had :)

[ Voor 58% gewijzigd door Tomba op 11-12-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Da`s goedkoop, als je een spiegeltje ervoor wilt........klik hier
Wel gewoon 7 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn

c0burn

Feed your head

c0burn schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:01:
[...]
Vandaag Angry Birds Go gedownload, en per ongeluk de duurste in-app purchase gedaan :X van >€40. Support gecontacteerd voor een refund via de chat, mijn case wordt geëscaleerd vanwege hoogte bedrag. Wordt vervolgd.
Wel gelijk een pin-code aan m'n Portemonnee toegevoegd om dit soort geintjes in de toekomst te voorkomen.
11.44u Issue gemeld en geëscaleerd
16.58u Teruggave geaccordeerd door Senior staff member
17.57u Tweede chatsessie (voor verificatie)
18.01u Geld op m'n PayPal account

Top service van Microsoft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dat is snel geëscaleerd, topservice inderdaad, met zulke in app bedragen escaleert het inderdaad anders al gauw. :Y :9~

• Tomba

Tomba

c0burn schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:09:
[...]

11.44u Issue gemeld en geëscaleerd
16.58u Teruggave geaccordeerd door Senior staff member
17.57u Tweede chatsessie (voor verificatie)
18.01u Geld op m'n PayPal account

Top service van Microsoft dus.
Zo ken ik Microsoft zelf ook :) Ben van WP7 naar WP8 gegaan en toen werkten mijn aangeschafte Angry Birds games niet meer (die hebben aparte WP7 en WP8 versies om de een of andere reden) en werd tijdens de chat zelf direct al geholpen :)

• NeutraleTeun
Tomba schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:34:

Zeker als ik veel fotografeer (en dat doe ik ;) ) gaat het hard met de batterij. Als ik weinig fotografeer houdt hij het in ieder geval langer uit dan de Lumia 820 die ik hiervoor had :)
Kun je er in je eerste scenario wel een hele dag mee doen?
En hoeveel langer is het met de 820 dan :+

Nog iets, als je de extra accu-pack gebruikt:
Wordt dan eerst die aangesproken en leeg getrokken en blijft de accu van je telefoon dus gespaard of komt dat op 1 grote bundel?

[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-12-2013 14:24 ]

• Tomba

Tomba

NeutraleTeun schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:23:
[...]

Kun je er in je eerste scenario wel een hele dag mee doen?
En hoeveel langer is het met de 820 dan :+

Nog iets, als je de extra accu-pack gebruikt:
Wordt dan eerst die aangesproken en leeg getrokken en blijft de accu van je telefoon dus gespaard of komt dat op 1 grote bundel?
Dat ligt er maar net aan wat je met de hele dag bedoelt. Ik fotografeer graag natuur en dan vooral dieren en dan kun je nog best eens lang bezig zijn met compositie. Dan staat dat mooie OLED scherm én die dikke sensor continu aan en dan gaat het rap met het sap :P Na een uurtje schieten ben ik dan toch al gauw 30% van mijn batterij kwijt.
Met mijn 820 was het altijd rond 22u op (7u van de lader af) terwijl ik met de 1020 eergisteren vergeten ben op te laden en toen deed ie t 's ochtends nog (zij het met 12% remaining....)

Als je met Accupack de camera grip bedoelt; die laadt in feite je interne accu dus de telefoon verbruikt de accu de druppelgeladen wordt door de vameragrip. Dus het ligt aan je perspectief of je dat als 1 grote bundel ziet.
Zijn er hier trouwens mensen die de cameragrip hebben? Ben namelijk sterk aan het overwegen om deze te kopen, maar zou graag wat plussen en minnen horen :)

• NeutraleTeun
Tomba schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:23:
Na een uurtje schieten ben ik dan toch al gauw 30% van mijn batterij kwijt.
Poeh, dat is toch veel.

Nou, in het begin zal ik vast veel met het toestel gaan spelen / uitproberen, en zal die dus ook snel leeg zijn.
Maar in feite zal ik normaal gesproken niet veel met de telefoon doen.
Zit niet op Facebook/Twitter en filmpjes kijken op YT en gamen zal ik ook niet doen.
Het is het af en toe whatsappen/fotootjes versturen, mail checken en een app zo nu en dan (voornamelijk een weer-app en Schiphol/vliegtuigen-app).

En dan uiteraard de mogelijkheid hebben om aardige foto's te schieten.

Dus denk dat de telefoon het dan wel een dag uithoudt bij mij.
Moet er alleen aan wennen om dat ding weer elke dag aan de lader te hangen :9

En met de accu-pack doelde ik inderdaad op de camera-grip.
Hoe wordt die trouwens opgeladen, met kabeltje of kan die gewoon op de telefoon blijven en draadloos opladen.

• Tomba

Tomba

Ligt eraan hoe je het bekijkt, het blijft een toestel met 'slechts' een 2000maH accu en dat mooie scherm + die sensor kosten nou eenmaal veel stroom als hij aanstaat. Ook het processen van 41 naar 5 megapixel kost natuurlijk stroom omdat dan de processor volle bak aanstaat. Dit is ook echt een worst case scenario omdat ik toen echt de hele tijd bezig was met het ding.
NeutraleTeun schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:43:
[...]

Nou, in het begin zal ik vast veel met het toestel gaan spelen / uitproberen, en zal die dus ook snel leeg zijn.
Maar in feite zal ik normaal gesproken niet veel met de telefoon doen.
Zit niet op Facebook/Twitter en filmpjes kijken op YT en gamen zal ik ook niet doen.
Het is het af en toe whatsappen/fotootjes versturen, mail checken en een app zo nu en dan (voornamelijk een weer-app en Schiphol/vliegtuigen-app).

En dan uiteraard de mogelijkheid hebben om aardige foto's te schieten.

Dus denk dat de telefoon het dan wel een dag uithoudt bij mij.
Moet er alleen aan wennen om dat ding weer elke dag aan de lader te hangen :9
[...]
Met dat gebruiks-scenario haalt hij het zeker, de 820 haalde dat al bijna en die heeft een 30% kleinere accu. Als je snel besteld krijg je er de charge cover gratis bij, dat werkt ideaal met de Nokia QI charger :) Gewoon als je gaat slapen de telefoon erop en 's ochtens is ie mooi opgeladen :D En sowieso, er is geen 1 smartphone die het echt veel langer dan 1 dag uithoudt volgens mij.
NeutraleTeun schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:43:
[...]
En met de accu-pack doelde ik inderdaad op de camera-grip.
Hoe wordt die trouwens opgeladen, met kabeltje of kan die gewoon op de telefoon blijven en draadloos opladen.
Als je de camera grip gebruikt kun je niet ook draadloos laden; das een aparte cover. De Cameragrip heeft gewoon een MicroUSB aansluiting dus das gewoon opladen met de adapter van je telefoon!

• NeutraleTeun
Tomba schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:57:
Als je snel besteld krijg je er de charge cover gratis bij, dat werkt ideaal met de Nokia QI charger :)
Ik ben er nog niet echt over uit welk abonnement ik wil/moet nemen.
En, dat actieformulier heeft teveel vragen naar mijn mening. Koop ik het liever zelf in de winkel, zonder vragen :9

• Teijgetje
Als je een toestel koopt, en je vult dat formulier in dan krijg je hem opgestuurd.
Anders kost ie 39 euro.

Persoonlijk zie ik het probleem niet zo, je registreert je toch al bij je Nokia account, wat is dan het verschil om je gegevens op te geven voor die gratis cover?

• NeutraleTeun
Ik weet niet of ik mijzelf registreer bij de Nokia account.
Moet dat? Krijg ik dan iets extra's?

EAN, IMEI, volledige adresgegevens, geboortedatum, waar gekocht, type aankoop, datum aankoop, vorig toestel.
Sorry hoor, vind ik toch iets teveel persoonlijke, en vooral onnodige, vragen.

• Teijgetje
Ze sturen hem op.......en je toestel id en aankoopgegevens lijkt me logisch dat je dat aantoont als je gebruik maakt van een actie die Nokia geeft bij de aankoop van een nieuw toestel.
Iedereen kan wat roepen. ;)
Het lijken mij verder onschuldige gegevens die je invult, voor een marktonderzoek.

Wel grappig dat je vraagt of je wat krijgt als je een Nokia account aanvraagt/neemt.
Nu krijg je dus 39 euro.
Als je bij Nokia nog een keer wat opgeeft dan krijg je 20 euro app tegoed gratis.

Anoniem scheelt je dus 59 euro.
Jouw keuze......niets moet.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 12-12-2013 19:25 ]

• NeutraleTeun
Teijgetje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:20:
Ze sturen hem op.......en je toestel id en aankoopgegevens lijkt me logisch dat je dat aantoont als je gebruik maakt van een actie die Nokia geeft bij de aankoop van een nieuw toestel.
Iedereen kan wat roepen. ;)
Het lijken mij verder onschuldige gegevens die je invult, voor een marktonderzoek.
Ik snap dat ze een adres nodig hebben om iets te kunnen versturen.
Maar als ze willen weten dat ik daadwerkelijk het product gekocht heb, dan maak ik wel een scan van de kassabon. Eventueel met streepjescode erbij.
Waarom IMEI, waarom EAN, waarom geboortedatum en wat heeft mijn vorige telefoon met deze cover te maken.

Ik snap wel dat het voor hun database is en eventuele onderzoeken.
Maar weet niet of ik daar wel aan mee wil werken.
Je krijgt iets dan wel "gratis" maar moet wel eerst veel geven en vinkjes zetten.
Niets is gratis in deze wereld.

Zelfde met die producten in de supermarkt.
Test nu dit product gratis! Wel eerst betalen, dan allerlei vragen invullen en dan krijg je het aankoopbedrag teruggestort.
Wat soms <€2,- is. Lekker goedkoop aan informatie/gegevens komen!
Nee dank je.
Wel grappig dat je vraagt of je wat krijgt als je een Nokia account aanvraagt/neemt.
Nu krijg je dus 39 euro.
Als je bij Nokia nog een keer wat opgeeft dan krijg je 20 euro app tegoed gratis.

Anoniem scheelt je dus 59 euro.
Jouw keuze......niets moet.
Bedoel dus meer of ik dan bepaalde toegang/privéleges krijg of zo, of dat ik anders bepaalde diensten niet mag/kan gebruiken.
Zoals eerder gezegd: ik ben nieuw met dit WP8 en smartphone gebeuren.

En anonimiteit is veel waard ja.
Moeten meer mensen eens bij stil staan (is trouwens een geheel andere discussie).

• Teijgetje
Je hebt de account ook nodig voor toegang tot eigen Nokia diensten/apps.
Je Nokia -account is oa.een extra portemonnee voor de Nokiadiensten.

Bv Muziek is gratis te luisteren met die account, maar je kunt het ook kopen voor offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:57:
[...]

Met dat gebruiks-scenario haalt hij het zeker, de 820 haalde dat al bijna en die heeft een 30% kleinere accu. Als je snel besteld krijg je er de charge cover gratis bij, dat werkt ideaal met de Nokia QI charger :) Gewoon als je gaat slapen de telefoon erop en 's ochtens is ie mooi opgeladen :D En sowieso, er is geen 1 smartphone die het echt veel langer dan 1 dag uithoudt volgens mij.

[...]
Gisteren kwam ik van mijn werk terug met 64% resterend (7:00u van de lader, 16,30u thuis) en dan heb ik tijdens de kerstlunch ook nog een foto of 20 geschoten. Tegen slaaptijd (`23.30u) was het 32%, dus ik zou zeggen dat ie de dag wel haalt :P
Teijgetje schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:22:
Als je een toestel koopt, en je vult dat formulier in dan krijg je hem opgestuurd.
Anders kost ie 39 euro.

Persoonlijk zie ik het probleem niet zo, je registreert je toch al bij je Nokia account, wat is dan het verschil om je gegevens op te geven voor die gratis cover?
Let op, de wireless cover kost inmiddels nog maar een euro of 20!
Ik heb zowel de cover als het apptegoed aangevraagd, maar ik snap ToyotaMR2 ook wel als hij ervoor kiest dat niet te doen :)

Heb trouwens de Camera Grip besteld (bij amazon.de want daar had ik nog een persoonlijke 10 euro tegoedbon :P), ben erg benieuwd naar gebruik in de praktijk!

[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 13-12-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Tomba schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:57:
[...]

[...]

Hoe werkt zo'n cover eigenlijk, zit er bij zo'n cover een ding waar je hem op moet leggen? Of moet ik die apart kopen?

20 20 euro app korting werkt niet zo goed. ik lees van meerdere mensen dat ze wel hebben geregistreerd maar geen code hebben ontvangen. Ik dus ook. Inmiddels in contact met nokia, aankoopbon en print screen moeten toesturen, nu wordt ik ergens een keer gebeld. Site zelf is om technische redenen stip gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kreeg hem vandaag binnen die 20 euro kortingscode, duurde een dag of 5 bij mij. code werkt prima
liffey schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:37:
[...]

Hoe werkt zo'n cover eigenlijk, zit er bij zo'n cover een ding waar je hem op moet leggen? Of moet ik die apart kopen?

20 20 euro app korting werkt niet zo goed. ik lees van meerdere mensen dat ze wel hebben geregistreerd maar geen code hebben ontvangen. Ik dus ook. Inmiddels in contact met nokia, aankoopbon en print screen moeten toesturen, nu wordt ik ergens een keer gebeld. Site zelf is om technische redenen stip gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

liffey schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:37:
[...]

De cover zorgt ervoor dat je hem draadloos op kunt laden op een Qi lader zoals de Nokia DT-900 of de Nokia Fatboy DT-901 (die laatste heb ik, vind m ideaal :) ) dus het is alleen de cover.

Overigens; 20 euro appkorting werkte vorige week voor mij perfect, binnen 2 minuten de code per email binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Tomba schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:57:
[...]

Nou eigenlijk nog maar een euro of 30 als je de kosten meerekent. ;)
Geel 28,98 en zwart 29,95.

Dus tenzij je hem zelf in die paar goedkope winkels op kan halen, en je hebt gratis tijd over en je reiskosten worden betaald, heb je hem daar goedkoper.
(Maar nooit goedkoper dan opgestuurd krijgen en naar de deurmat lopen natuurlijk.)

Amazon.de rekent 22 euro en geen verzendkosten.....
En ze hebben alle accessoires in alle soorten, maten en kleuren op voorraad.

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 14-12-2013 11:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Bespreken van levertijden en prijzen horen niet in dit topic thuis. Nokia Lumia 1020 Levertijden en prijzen topic.

Reacties over levertijden en prijzen zullen dan ook uit dit topic verwijderd worden.