Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

liffey schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
De verkenner ziet hem dus wel... maar suite herkent hem niet.
'Suite'..? ¿Que?

Je hangt hem gewoon aan je pc en dan verschijnt ie in de verkenner als device. Verder krijg je als het goed is de vraag of je de App wilt installeren. Anders vind is dit de link.. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Rowdy.nl op 02-10-2013 09:25 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Kun je eigenlijk via de verkenner ook gewoon een film in divx formaat op de 1020 zetten (en afspelen)?
Of moet er dan eerst weer e.e.a. geconverteerd worden met een tool van Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ook mijn allereerste uitgebreide review staat online productreview: Nokia Lumia 1020 Zwart review door Crim

Feedback is welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Rowdy.nl schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

'Suite'..? ¿Que?

Je hangt hem gewoon aan je pc en dan verschijnt ie in de verkenner als device. Verder krijg je als het goed is de vraag of je de App wilt installeren. Anders vind is dit de link.. ;)
thx, die app had ik nodig.
probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de 1020 net binnen ( :Y) )en het eerste dat mij opvalt is dat het Nokia Blue kleurenthema ontbreekt. Ik was daar zo gewend aan geraakt op de 800.

Inmiddels een paar uur mee gespeeld. Impressive piece of kit. De camera heb ik nog niet goed kunnen testen maar tot zover ben ik erg onder de indruk. Ding ligt echter niet heel prettig in de hand, al helemaal niet in vergelijkking tot de Lumia 800.

[ Voor 45% gewijzigd door FMS op 02-10-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Vandaag de hele dag mee en weinig gebruikt, beetje whatsapp en mail, verder niet, na 10 uur nog 92% batterij, dat is prima nauurlijk. Wifiscan had ik uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:37
Heb deze week de 1020 besteld en in ontvangst genomen. Mooie telefoon, maar één klein issue. Het scherm deed het niet. Met geen mogelijkheid aan te krijgen. Telefoon trilde wel bij aanraken windows toets, maakte geluid bij aansluiten lader, pc herkende het en interne hdd was toegankelijk vanaf de pc.

Zojuist teruggestuurd naar belsimpel en hoop volgende week een vervangend toestel te krijgen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb de mijne inmiddels voorzien van de Wireless Charging Shell CC-3066. Zit wel stevig en goed aangesloten om de 1020.
En het geeft net iets meer bescherming aan de camerabobbel.
Nokia had alleen wat mij betreft de hoeken wat groter mogen maken. De shell zit namelijk maar op 4 punten (de hoeken) om de 1020 geklemd. En dat zijn 4 punten van een centimeter meer niet.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
GiLeX schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:32:
Heb de mijne inmiddels voorzien van de Wireless Charging Shell CC-3066. Zit wel stevig en goed aangesloten om de 1020.
En het geeft net iets meer bescherming aan de camerabobbel.
Nokia had alleen wat mij betreft de hoeken wat groter mogen maken. De shell zit namelijk maar op 4 punten (de hoeken) om de 1020 geklemd. En dat zijn 4 punten van een centimeter meer niet.
Dus je vind dat ie stevig en goed aangesloten zit, maar....
Als 4 cm grip genoeg is, is het genoeg toch, hij moet er ook weer makkelijk af kunnen.
Ik zie het vooreel van die grip niet, behalve dat je overalf wireless voeding zou hebben, maar meestal heb je dat alleen thuis, en om nou de hele dag met een wireless cover rond te lopen om je toestel omdat je hem thuis wilt opladen lijkt me ook een beetje overbodig.

Ik heb er geen ervaring mee, dus wellicht mis ik de point.

Ik wacht nog op mijn camera grip, benieuwd of die iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Voordeel van de Wireless Charging Shell CC-3066 is natuurlijk ook dat hij stabieler op tafel ligt wanner je hem op zijn rug(camera bobbel) op tafel legt. Kan je dan wel gewoon als hij op tafel ligt makkelijk swipen zonder dat hij wiebeld?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
SpitfireNL schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 05:05:
Kan je dan wel gewoon als hij op tafel ligt makkelijk swipen zonder dat hij wiebeld?
Daar heb je een punt, kan ik niet.
(maar in mijn hoesje gaat dat prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:47
Heb sinds een week de Lumia 1020, moet zeggen tel is lekker vlot en het sherm is mooi. Camera is een beest daar heb ik het ook meer voor gekocht.
Maar moet zeggen dat WP os wel minder is, het werkt lekker snel maar mist een aantal settings/features.
Ik kom van Meego/N9 af, was toe aan een groter scherm maar moet zeggen Meego is echt een tof os!

1: Alarm laat niet zien hoveel uur je nog hebt voordat het af gaat.
2: Als je in de tasklist zit kun je zien welke apps draaien, hier kun je de apps niet killen je moet eerst naar de app zelf om het af te sluiten.
3: Op me N9 ben ik gewend in een whatsapp groepschat dat iedereen die reageert een ander kleur heeft maar WP OS laat maar 1 kleur zien voor alle chats, echt irritant. Moet af en toe een paar keer goed kijken wie een chat stuurt.
4: Meest irritante van allemaal is de haptic feedback voor de knoppen terug, home en zoeken. Je kan nergens deze tril functie uitzetten voor deze knoppen, het is zeer irritant en batterij zou langer mee gaan als dit uit gezet kon worden.

Zijn er meer mensen met zulke issues? Ik kom vast meer dingen tegen waar ik tegen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hoe ervaren jullie de accu duur met deze Lumia?
Heb hem vanochtend 9 uur van de lader gehaald, bijna niets mee gedaan, en heb nog 80%.
Beetje draining voor niets doen... De app zegt 5,02% per uur draining...

App op de achtergrond geblokkeerd, geen glimp, geen open apps... Iemand tips?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Mother_Goozz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:06:
Hoe ervaren jullie de accu duur met deze Lumia?
Heb hem vanochtend 9 uur van de lader gehaald, bijna niets mee gedaan, en heb nog 80%.
Beetje draining voor niets doen... De app zegt 5,02% per uur draining...

App op de achtergrond geblokkeerd, geen glimp, geen open apps... Iemand tips?
Vanmorgen om half 7 van de lader gehaald en heb WiFi, Bluetooth, 3G, NFC e.d. allemaal aanstaan.
Ook wat whatappjes verstuurd vandaag,
Beetje internetten.

Zit nu om 13:17 uur op 92%

Ik heb de telefoon nu ongeveer 3,5 week en had in het begin ook hele slechte accuduur.
Nu sinds een week gaat het perfect.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

CoolHead621 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:19:
[...]

Vanmorgen om half 7 van de lader gehaald en heb WiFi, Bluetooth, 3G, NFC e.d. allemaal aanstaan.
Ook wat whatappjes verstuurd vandaag,
Beetje internetten.

Zit nu om 13:17 uur op 92%

Ik heb de telefoon nu ongeveer 3,5 week en had in het begin ook hele slechte accuduur.
Nu sinds een week gaat het perfect.
Thanks, gewoon even afwachten dus?
vond het al zo extreem slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Mother_Goozz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

Ik zou gewoon even afwachten,
Ik had in het begin ook mijn bedenkingen, maar het het allemaal goed gekomen.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Mother_Goozz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

Yep, afwachten en een beetje slim mee omgaan.
Als ik op mijn werk zit (geen wifi en gebruik hem alleen voor mail en whatsapp) dan zet ik alles uit (wifi, nfc en positiebepaling) Dit kan heel snel in de battery app.
Waar hij de eerste dagen met 15 uur wel op was (veel gebruikt, veel instellingen wijzigen en veel op het scherm bezig) daar heb ik hem nu 34 uur nogstop van de lader met weinig gebruik (uurtje muziek luisteren, whatsapp en mail en 's avonds beetje internetten via wifi) en nog 53 % over! Hij zegt dat ie zo nog 14 uur meekan, komt neer op 48 uur gebruik zonder oplader, vrij goed dus.
zodra je de wifi scan aanlaat de hele dag en de gps meer gaat gebruiken dalen deze percentages natuurlijk rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Jay47 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:22:
Heb sinds een week de Lumia 1020, moet zeggen tel is lekker vlot en het sherm is mooi. Camera is een beest daar heb ik het ook meer voor gekocht.
Maar moet zeggen dat WP os wel minder is, het werkt lekker snel maar mist een aantal settings/features.
Ik kom van Meego/N9 af, was toe aan een groter scherm maar moet zeggen Meego is echt een tof os!

2: Als je in de tasklist zit kun je zien welke apps draaien, hier kun je de apps niet killen je moet eerst naar de app zelf om het af te sluiten.
3: Op me N9 ben ik gewend in een whatsapp groepschat dat iedereen die reageert een ander kleur heeft maar WP OS laat maar 1 kleur zien voor alle chats, echt irritant. Moet af en toe een paar keer goed kijken wie een chat stuurt.
4: Meest irritante van allemaal is de haptic feedback voor de knoppen terug, home en zoeken. Je kan nergens deze tril functie uitzetten voor deze knoppen, het is zeer irritant en batterij zou langer mee gaan als dit uit gezet kon worden.

Zijn er meer mensen met zulke issues? Ik kom vast meer dingen tegen waar ik tegen aan loop.
Ik kom van symbian en heb vergelijkbare ervaringen:
1. geen mp3 als alarmtoon in kunnen stellen, tijd tot alarm afgaat ontbreekt. Omslachtig om een mp3 als ringtoon in te stellen, uberhaupt geen idee welke apps er op het moment in de achtergrond draaien, de mp3 speler vergeet waar hij was als je hem uit hebt gezet.

verder een vraag over de camerapro: ik zie op veel afbeeldingen die 4 ringen waar je alle instellingen kunt veranderen. Bij mij heb ik links een balk en moet ik ze 1 voro 1 openen. Hoe krijg ik dat beeld van alle ringen tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

verder een vraag over de camerapro: ik zie op veel afbeeldingen die 4 ringen waar je alle instellingen kunt veranderen. Bij mij heb ik links een balk en moet ik ze 1 voro 1 openen. Hoe krijg ik dat beeld van alle ringen tegelijk?
Camera icoontje vasthouden en naar boven/links trekken.
Jay47 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:22:

1: Met Alarm on Tile kan dat. Verder toont deze app ook in de kleine tile variabele informatie.

2: Het is bij WP niet nodig om apps af te sluiten. De OS gaat daar zelf goed mee om zodat jij dat niet hoeft. :)

[ Voor 11% gewijzigd door FMS op 08-10-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
FMS schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:57:
[...]

[...]

1: Met Alarm on Tile kan dat. Verder toont deze app ook in de kleine tile variabele informatie.

2: Het is bij WP niet nodig om apps af te sluiten. De OS gaat daar zelf goed mee om zodat jij dat niet hoeft. :)
alarm on a tile is al beter, nu nog een mp3 kunnen selecteren.
overige tips zjn top!

[ Voor 9% gewijzigd door liffey op 08-10-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
FMS schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:57:
[...]

[...]

Alarm on a tile ken ik en ik vind het niks, ten eerste app krijgt toegang tot bijna al je data dat dus denk aan foto's filmpjes, locatie etc etc. Waarom moet een wekker app toegang hebben tot mijn data? Dat is gewoon bullshit. En je kan geen eigen muziekje of toon selecteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Jay47 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

Alarm on a tile ken ik en ik vind het niks, ten eerste app krijgt toegang tot bijna al je data dat dus denk aan foto's filmpjes, locatie etc etc. Waarom moet een wekker app toegang hebben tot mijn data? Dat is gewoon bullshit. En je kan geen eigen muziekje of toon selecteren!
Eens.
Heb je al een alternatief gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
liffey schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Eens.
Heb je al een alternatief gevonden?
Nog niet helaas, als ik er 1 heb dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik ben zelf ook niet helemaal overtuigd van Alarm on Tile. Ik vind het vooral jammer dat de app drie keer zo lang er over doet om op te starten dan de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Iets wat me opvalt: Wanneer ik een foto heb gemaakt en ik klik op het rondje om de foto te zien, ziet de foto er goed uit voor een seconde. Daarna komt er een soort "waas" over de foto.. Alsof die nog nabewerkt wordt herkend iemand dit? Vaak ziet die er dan minder scherp uit, en zijn de kleuren anders dan wanneer je de foto net opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Mother_Goozz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:41:
Iets wat me opvalt: Wanneer ik een foto heb gemaakt en ik klik op het rondje om de foto te zien, ziet de foto er goed uit voor een seconde. Daarna komt er een soort "waas" over de foto.. Alsof die nog nabewerkt wordt herkend iemand dit? Vaak ziet die er dan minder scherp uit, en zijn de kleuren anders dan wanneer je de foto net opent.
Ik herken dit bij het nemen van de foto. Jammer, want als ik de foto neem ziet hij er vaak heel goed uit, dan komt die "waas", wat in mijn ogen de kwaliteit vermindert.

PS: Bij pro cam zijn er geen sport-, nacht-, portret modi etc. Of kijk ik ontzettend verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik heb free talking alarm clock zojuist ingesteld.
Je kunt muziek instellen als wake up.
Toch apart dat ie dan het alarm wel laat afgaan, maar niet je muziekje maar 1 of andere standaard piep laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Mother_Goozz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:41:
Ja! Dat was mij ook al opgevallen. Echt heel maf is dat. Misschien dat de foto die je eerst eventjes te zien krijgt de 38 MP versie is en dat je daarna de 'oversampled' 8 MP versie ervan te zien krijgt.

Ook valt het mij op dat als je een foto bekijkt die je net gemaakt hebt en je loopt net van de schaduw de zon in, dan wordt het beeld op het scherm lichter gemaakt waardoor de foto ineens 'verbleekt' eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat is geen bug maar een feature.
Zo is ook het scherm in fel zonlicht nog goed leesbaar. Kun je eventueel uitzetten in de instellingen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Haay schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

Ja! Dat was mij ook al opgevallen. Echt heel maf is dat. Misschien dat de foto die je eerst eventjes te zien krijgt de 38 MP versie is en dat je daarna de 'oversampled' 8 MP versie ervan te zien krijgt.

Ook valt het mij op dat als je een foto bekijkt die je net gemaakt hebt en je loopt net van de schaduw de zon in, dan wordt het beeld op het scherm lichter gemaakt waardoor de foto ineens 'verbleekt' eruit ziet.
Op mijn Lumia 820 (waar ik via een omweg ProCam heb kunnen installeren) zie ik exact hetzelfde en die heeft geen oversampling. Lijkt me dus inderdaad een gevalletje post-processing van de kant van Nokia...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
Ik zie nu op ebay ook lumia 1020's van at&t staan met een Bad imei. Dat betekent dat die telefoon geblokeerd is.
Nu weet ik dat hij niet in amerika te gebruiken is op het at&t en t-mobile netwerk.
Maar waarschijnlijk wel gewoon hier in Nederland(als ik hem unlock), maar dat weet ik dus niet 100% zeker. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Fantastisch. Eerst kom ik er vandaag achter dat er een klein stukje uit het scherm is. Verwaarloosbaar, maar het stoorde. Telefoon namelijk nog niet laten vallen, dus wat dat betreft ook niet verklaarbaar. Vervolgens valt telefoon voor het eerst een keer, scherm volledig kapot. Misschien wel door het eerste ontbrekende stukje, maar heel frustrerend. Nu maar opsturen en hopen dat het niet te lang gaat duren. Ik kan wel janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

@rda,

man wat balen zeg! Viel die plat op het scherm?

Ik heb vandaag contact gehad met Coolblue, mijn accu gaat echt alleen maar de slechtere kant op. Half 9 uit de lader, 11:30 24% over... Mag hem omruilen bij CB morgen... schiet niet op dit.. Voor de rest vind ik het een geweldig toestel! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb 'em sinds deze week ook en heb wat vraagjes die jullie misschien weten.

Als ik de telefoon "uit" heb en hem aan de lader hang gaat de telefoon "aan". Maw ik mag de pincode invoeren. Als ik dit negeer verdwijnt dit weer maar ik vraag me wel af of dit normaal gedrag is? :?
Vorige android toestellen die ik heb gehad lieten zich gewoon met power off laden.
Ik lees hierboven dat het uithoudingsvermogen van de accu met de tijd beter wordt dus dat zie ik even aan. :X

Hij wordt in het gebruik makkelijk warm. Hebben andere mensen dit ook?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hij wordt hier wel eens warm maar eigenlijk alleen als ik er meer dan een uur mee aan het spelen ben en hij tegelijkertijd aan de lader hangt. ('s avonds in bed :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Davy24 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:13:

Als ik de telefoon "uit" heb en hem aan de lader hang gaat de telefoon "aan". Maw ik mag de pincode invoeren. Als ik dit negeer verdwijnt dit weer maar ik vraag me wel af of dit normaal gedrag is? :?
Vorige android toestellen die ik heb gehad lieten zich gewoon met power off laden.
Ik lees hierboven dat het uithoudingsvermogen van de accu met de tijd beter wordt dus dat zie ik even aan. :X

Hij wordt in het gebruik makkelijk warm. Hebben andere mensen dit ook?

Thnx
Die warmte herken ik niet.
QUa accu heb je zelf wel wat in de hand. De hele dag positiebepaling aan laten en wifiscan is niet handig.
App battery is hiervoor wel handig, als je daarom klikt en dan beneden op het vierkante dan kun je heel snel 5 energieverbruikers aan en uit zetten.

Bij mij is het nu erg wisselend. Gisteren redelijk veel gebruikt, wifi heel de tijd aan en aan het einde van de dag, na 15 uur nog 40% over.
Afgelopen werkweek de telefoon veel minder gebruikt en toen haalde ik 38 uur.
Het is wel duidelijk dat als je er veel mee doet de batterij echt snel gaat. Zit hem denk ik in het energiegebruik van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davy24 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:13:

Dat is normaal bij WP telefoons, als je gaat laden gaat de telefoon aan. Je kan niet laden terwijl hij uit staat. Dat scherm verdwijnt trouwens niet, je scherm timed-out, net zoals dat zou doen als hij aanstaat. Druk maar eens je ontgrendelingsknop in, dan staat hij meteen weer bij je beginscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 21:22
Ik heb m'n Lumia 720 verkocht en ben ook naar de Lumia 1020 overgestapt. Uiteraard vanwege de camera uiteraard. Het ecosysteem was ik al bekend mee en dat bevalt nog steeds goed.

De camera van de 1020 is echt subliem. Met deze smartphone heb ik ook altijd een goede camera op zak en daar was het me ook om te doen. De mooiste foto's maak je toch altijd als de dslr thuis ligt. Hier een paar leuke voorbeeldkiekjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/10/l1020_sample_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/10/l1020_sample_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/10/l1020_sample_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/wp-content/uploads/2013/10/l1020_sample_04.jpg

Ik had ook de draadloos laden shell besteld, maar deze gaat weer retour. Bij de L720 valt hij heel mooi om het toestel, maar bij de L1020 zit hij maar op 4 punten vast en hij valt niet prettig om het toestel heen. Gemiste kans van Nokia. Trouwens voor een prijs van 699 had het ook wel ingebouwd kunnen worden lijkt me. Dan stak de camera ook iets minder uit.

Vandaag krijg ik de camera grip binnen. Eens kijken hoe die bevalt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Okay.
Maar een drain van 12-17% is sowieso teveel.
Ik denk dan dat of het exemplaar "minder" is of 1 van de 3 apps de schuldige is.
Dat zijn dan Skydrive, Battery en Whatsapp. Van de eerste 2 kan ik me het niet voorstellen.
Met Whatsapp waren toch geen problemen meer? Ik gooi hem er toch maar af om te kijken wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Vooral het filmen vind ik echt fantastische kwaliteit, heb vorige week een klein optreden wat gefilmd, maar de kwaliteit is echt extreem goed! Met mijn Canon 7D moest ik op 2000-2500 ISO fotograferen voor normale foto's eruit te krijgen, en de video ziet er op de Lumia gewoon enorm mooi uit! Geluid tjah, ik vind er wat helderheid in ontbreken, vind ik bij alle Nokia toestellen met Rich Recording.

Ben erg onder de indruk!

@rimave waar heb je de Camera Grip besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De camera grip heb ik bij gsmpunt.nl besteld. Die had als enigste de witte op voorraad en op eBay bestellen en laten opsturen werdt net zo duur, dus dan maar bij een NL winkel besteld.

Maar hij is binnen gekomen en het is een waardige toevoeging aan de Lumia! De Lumia wordt er wel een jaren 80 model gsm van (met camera grip is hij net zo dik als (het smalle stuk) van m'n Sony NEX-6), maar het is wel prettiger foto's maken en bovendien is het erg handig dat er een statief aansluiting en een extra batterij in zit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
liffey schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:15:
[...]

Die warmte herken ik niet.
QUa accu heb je zelf wel wat in de hand. De hele dag positiebepaling aan laten en wifiscan is niet handig.
App battery is hiervoor wel handig, als je daarom klikt en dan beneden op het vierkante dan kun je heel snel 5 energieverbruikers aan en uit zetten.

Bij mij is het nu erg wisselend. Gisteren redelijk veel gebruikt, wifi heel de tijd aan en aan het einde van de dag, na 15 uur nog 40% over.
Klopt het als ik zeg dat WiFi on bij onze phone een extra belasting betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb al een tijdje last van spontane reboots. De eerste week geen last van gehad maar daarna zag ik steeds dat ik mijn sim pin opnieuw moest invoeren. Tot ik 'm onlangs gewoon zag rebooten terwijl hij op tafel lag. Heb m'n sim pin maar even uitgezet zodat ik wel gewoon bereikbaar blijf, maar 't is wel reteirritant. Meer mensen last van?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

.oisyn schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:09:
Ik heb al een tijdje last van spontane reboots. De eerste week geen last van gehad maar daarna zag ik steeds dat ik mijn sim pin opnieuw moest invoeren. Tot ik 'm onlangs gewoon zag rebooten terwijl hij op tafel lag. Heb m'n sim pin maar even uitgezet zodat ik wel gewoon bereikbaar blijf, maar 't is wel reteirritant. Meer mensen last van?
Dit ligt aan je sim kaart, de telefoon reboot als je je sim kaart verwijderd. Bij een telefoon winkel kan je gratis je sim kaart omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Davy24 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:55:
[...]

Klopt het als ik zeg dat WiFi on bij onze phone een extra belasting betekend?
Dat denk ik wel ja. Met name het continue scannen van de omgeving om ergens een wifiscan op te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
liffey schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:31:
[...]

Dat denk ik wel ja. Met name het continue scannen van de omgeving om ergens een wifiscan op te pikken.
Ik zou denken dat als je in huis een wifi verbinding hebt die scan op een lager pitje kan of zelfs optioneel zou mogen. Op m'n vorige telefoon werkte wifi juist ontlastend en ging ie langer mee.
Ik ga de mijne omruilen; de batterij haalde amper 9 uur met niks doen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Davy24 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

Ik zou denken dat als je in huis een wifi verbinding hebt die scan op een lager pitje kan of zelfs optioneel zou mogen. Op m'n vorige telefoon werkte wifi juist ontlastend en ging ie langer mee.
Ik ga de mijne omruilen; de batterij haalde amper 9 uur met niks doen. ;w
Eenmaal verbonden met wifi thuis gaat het prima, het slurpen begint volgens mij als er geen wifi is maar de scan aanstaat.
Ik haalde dit weekend 40 uur, met dan nog 28% energie.
enkele foto's gemaakt, foto's laten zien en veel whatsapp en mail. ook beetje internet gebruikt (eplorer bedoel ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Nu ook een trotse bezitter van de 1020 :)

De batterij ga ik eerst een paar keer helemaal vol laden en ontladen. Gisteren voor het eerst na 24 uur laden losgetrokken en binnen 20 uur is de batterij al op 25% en ik heb er helemaal niets mee gedaan.

Aangezien velen eerst problemen er mee hebben en niet meteen een volle dag er mee aan de gang kunnen ga ik het eerst wel even aanzien.

Wel heel mooi toestel hoor! :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Die batterijproblemen waren (en zijn) er ook nog met de 920. De mijne zijn 'opgelost' nadat mijn 920 vervangen was. Maar ik moet wel 2x per dag volladen, anders red ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Ook ik heb steeds meer hinder van een (steeds sneller?) snel leeglopende accu. in 5 uur 20% terwijl het ding niks doet vind ik teveel. Zeker als ik het vergelijk met mijn 920 die dat een heel stuk beter deed. Kwartiertje muziek luisteren kost me ook zo 7% batterij-duur en dat vind ik echt teveel. Zal de battery-app eens verwijderen...kijken of dat wat uitmaakt, want anders ga ik toch eens met Nokia contact opnemen (heb hem via de tweakers-actie verkregen). En trust me, ik heb al mijn instellingen die van invloed zijn op het batterijgebruik netjes op orde.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
In verband met de recente accu problemen die gebruikers melden ben ik zeer benieuwd geworden naar hoe iedereen met wifi om gaat.

Zetten jullie snachts tijdens slapen wifi aan verbonden met je thuisnetwerk?
En hoe doen jullie dat overdag thuis met wifi?
En zet je wifi scan wel uit als je van huis weg gaat?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan en thuis laat ik hem altijd connecten met het thuisnetwerk. Als ik onderweg ben staat ie ook altijd aan. Dat was nooit een probleem bij mijn Lumia 920 (en iedere keer aan/uitzetten vind ik persoonlijk ook niet echt heel praktisch). Eens kijken of het wat uitmaakt bij mijn 1020 en anders vanavond een hard-reset.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dexter schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:26:
Ik heb hem eigenlijk altijd aanstaan en thuis laat ik hem altijd connecten met het thuisnetwerk. Als ik onderweg ben staat ie ook altijd aan. Dat was nooit een probleem bij mijn Lumia 920 (en iedere keer aan/uitzetten vind ik persoonlijk ook niet echt heel praktisch). Eens kijken of het wat uitmaakt bij mijn 1020 en anders vanavond een hard-reset.
In je vorige post zeg je : En trust me, ik heb al mijn instellingen die van invloed zijn op het batterijgebruik netjes op orde.

Dat rijmt dan niet met bovenstaande.
Thuis heb ik wifi altijd aan, maar als ik op pad ben niet. Daar heb ik een internetbundel, nu nog 3g en straks 4g, komt mijn mail en whatsapp toch wel binnen.
Als ik in een cafe ben zet ik hem wel aan, om te checken of er een werkende verbinding is, zo niet, gaat ie weer uit.
wifi aan/uitzetten is vrij simpel, is gewoon een snelkoppeling op het startscherm, kun je vanuit battery instellen.
Gisteren liet ik hem aanstaan, en kwam ik na 10 uur met 56% thuis.
Vandaag uitgezet en kwam ik na 10 uur met 90% thuis. Nu bijna 3 uur aan de wifi en heb ik alsnog 85%.
Qua standbye hoor je mij dus niet klagen.
Verschil met hele dag wifiscan aan is erg groot. te groot wat mij betreft.

iets anders raars: battery geeft 84% aan, als ik hem aan de pc hang dan geeft windowsphone app 64% aan.

[ Voor 13% gewijzigd door liffey op 15-10-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
DxOMark test wijst uit: 808 camera beter dan Lumia 1020

DxOMark is een gerenommeerd testlab voor camera's en heeft de twee Nokia toestellen met de grootste camerasensor op de markt naast elkaar gelegd en zijn tot de volgende conclusie gekomen. De camera in de 808 Pureview is beter dan de Lumia 1020, waarmee het 'oude' Symbian toestel dus nog steeds de eerste plaats bezet.
Toen Nokia verleden jaar de 808 Pureview introduceerde was iedereen het er wel over eens, dit is de beste smartphone camera op de markt. Toen die Lumia 1020 aangekondigd werd gingen vele er van uit dat dit toestel beter zou zijn dan zijn voorganger, inmiddels was de techniek een paar jaar verder en ook de software zou geoptimaliseerd zijn, maar de grote verrassing bleef een beetje uit. Let wel de Nokia 1020 maakt fantastische foto's zeker in het donker is het ongelooflijk wat de telefoon tevoorschijn weet te toveren maar er ontbrak iets. Zelf heb ik de 808 Pureview en de Lumia 1020 maar enkele dagen met elkaar kunnen vergelijken en kreeg het vermoeden dat de Lumia 1020 niet veel beter was dan zijn Symbian voorganger. Ik kon er echter niet de vinger op krijgen waar het verschil er nu precies in zat. Het testrapport van DxOMark maakt een hoop duidelijk, kijken we naar de onderstaande testresultaten (808 boven en Lumia 1020 onder) dan zien we dat op met name kleur en artefacten de verschillen groot zijn bij het maken van een foto. Op video gebied laat de Lumia 1020 het kleur en artefacten afweten.
Nokia 808 Pureview DxOMark score

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

liffey schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:39:
[...]

In je vorige post zeg je : En trust me, ik heb al mijn instellingen die van invloed zijn op het batterijgebruik netjes op orde.

Dat rijmt dan niet met bovenstaande.
Thuis heb ik wifi altijd aan, maar als ik op pad ben niet. Daar heb ik een internetbundel, nu nog 3g en straks 4g, komt mijn mail en whatsapp toch wel binnen.
Als ik in een cafe ben zet ik hem wel aan, om te checken of er een werkende verbinding is, zo niet, gaat ie weer uit.
wifi aan/uitzetten is vrij simpel, is gewoon een snelkoppeling op het startscherm, kun je vanuit battery instellen.
Gisteren liet ik hem aanstaan, en kwam ik na 10 uur met 56% thuis.
Vandaag uitgezet en kwam ik na 10 uur met 90% thuis. Nu bijna 3 uur aan de wifi en heb ik alsnog 85%.
Qua standbye hoor je mij dus niet klagen.
Verschil met hele dag wifiscan aan is erg groot. te groot wat mij betreft.

iets anders raars: battery geeft 84% aan, als ik hem aan de pc hang dan geeft windowsphone app 64% aan.
True...heb je in zekere zin wel gelijk in. Maar het punt dat ik eigenlijk wilde maken is dat ik altijd op die manier WiFi aan heb staan (zowel op mijn 920 als 1020), maar dat sinds een week of twee het op de 1020 echt schrikbarend veel harder gaat met de batterijduur. Dus daarom maakte ik mijn opmerking en bedoelde dus eigenlijk dat ik verder alle batterij-sparende dingen (scherminstellingen, geen dubbeltikken om op te starten etc. etc.) zo heb ingesteld dat er zo min mogelijk batterij gebruikt zou worden. Maar het is me ook al opgevallen nu ik vandaag WiFi uit heb gezet de batterijduur weer een heel stuk beter was. Maar dan vraag ik me toch af of er een app is die dan meer WiFi-scan-achtige activiteiten bewerkstelligt? Vooral omdat ik er voorheen geen last van had. Ben benieuwd hoe het vannacht is en ik ga voor de vergelijking ook mijn 920 er naast leggen (beide met volle accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

Amaze86 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:04:
DxOMark test wijst uit: 808 camera beter dan Lumia 1020

*snip*
Een bronvermelding zou wel netjes zijn. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dexter schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:
[...]

Ben benieuwd hoe het vannacht is en ik ga voor de vergelijking ook mijn 920 er naast leggen (beide met volle accu).
Ik heb hier ook een testje lopen, vandaag met wifi scan aan een kantoordag, volledig vergelijkbaar met gisteren, maar toen zonder wifiscan aan.
Wel 1 verschil: er kwam een softwareupdate binnen vanochtend, geen idee wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Gisteravond zowel mijn 920 als 1020 volledig opgeladen. Instellingen op beide telefoons hetzelfde gezet, behalve dat ik voor de 920 geen simkaart meer heb. Na het opladen beide telefoons opnieuw opgestart en ze daarna alletwee een nachtje aan laten staan, op hetzelfde WiFi netwerk.
6 uur later hebben beide telefoons nog een capaciteit van 100%. Hij's fijn :) Wel bizar dit...nacht ervoor liep de 1020 hard leeg. Ik heb nu buitenshuis de WiFi uitgezet en ik zit nu, 8,5 uur na het van de lader halen op 97%. E-mail wordt gewoon ontvangen evenals Whatsapp (maar die laatste draait niet actief). Benieuwd hoe de rest van de dag verloopt. Will keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
liffey schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:02:
Wel 1 verschil: er kwam een softwareupdate binnen vanochtend, geen idee wat dat is.
Gisteravond was er inderdaad een grote software update die ik op m'n Lumia 1020 heb doorgevoerd. Weet niet of dit nou een Microsoft WP update was, of een specifieke Nokia update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Haay schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:28:
[...]

Gisteravond was er inderdaad een grote software update die ik op m'n Lumia 1020 heb doorgevoerd. Weet niet of dit nou een Microsoft WP update was, of een specifieke Nokia update.
Dat was waarschijnlijk de GDR3 update van WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
rimave schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

Dat was waarschijnlijk de GDR3 update van WP8.
Lijkt me sterk, GDR3 is nog niet vrijgegeven. Wel de preview, maar die krijg je niet zomaar of automatisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Toestel maandag ochtend omgeruild maar, tot nu toe blijft de accuduur zeer slecht. Kan tot vrijdag me telefoon terug sturen en me geld terug krijgen.... Twijfel enorm wat ik zal doen. Vind het een geweldig toestel, maar zo gaat niet werken... Even afwachten nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

deBennie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:05:
[...]

Lijkt me sterk, GDR3 is nog niet vrijgegeven. Wel de preview, maar die krijg je niet zomaar of automatisch. :)
Ik had gisteren de GDR3 preview geïnstalleerd en vandaag kreeg ik inderdaad een andere update. Ik merk er nog niets van.

OS versie: 80.10512.142. Gelijk aan de GDE3 update dus.

Iemand enig idee wat de update van vandaag is?

[ Voor 13% gewijzigd door FMS op 16-10-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

13:40, 13 uur na de laatste keer aan de lader en hij geeft nu 88% aan. Geen WiFi aan, wat gewhatsapped, mail ontvangen e.d. Niet veel bijzonders dus, maar de batterij houdt het op deze manier goed vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

FMS schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:21:
[...]

Ik had gisteren de GDR3 preview geïnstalleerd en vandaag kreeg ik inderdaad een andere update. Ik merk er nog niets van.

OS versie: 80.10512.142. Gelijk aan de GDE3 update dus.

Iemand enig idee wat de update van vandaag is?
Het was een Nokia update. Zal wel iets te maken hebben met firmware of drivers of zo.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dexter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:44:
13:40, 13 uur na de laatste keer aan de lader en hij geeft nu 88% aan. Geen WiFi aan, wat gewhatsapped, mail ontvangen e.d. Niet veel bijzonders dus, maar de batterij houdt het op deze manier goed vol.
>:) heeft die wifi er wellicht toch mee te maken.
Ik heb nu juist de wifiscan express aan laten staan. (wel de update vanmorgen geinstalleerd, geen idee wat het is) en nu na 11 uur en 16 minuten nog 82%.
zou de update dan het lek dichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Nu.nl "Review" van de 1020. Mijn god, wat ontzettend slecht. :F

Dit soort berichten helpen WP ook niet echt vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

22:40, 22 uur na laden zit ie op 54% (en sinds 18.00u) staat ie weer op WiFi. Dus op deze manier zou ik de 2 dagen wel moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

FMS schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:49:

Inderdaad!
Zo is het gebrek aan notificatiecentrum nog een probleem. Zeker als je veel apps geïnstalleerd hebt, is het moeilijk om een overzicht te krijgen van je openstaande berichten. Verder zijn instellingen in diepe menustructuren verwerkt, terwijl het juist prettig zou zijn om bijvoorbeeld wifi of Bluetooth snel aan of uit te kunnen zetten.

De batterijduur van de Lumia 1020 uitstekend. Bij intensief gebruik houdt het toestel het alsnog makkelijk een dag vol. Bij minder zwaar gebruik deed ik zelfs meerdere dagen met één lading.
Diepe menustructuren? Juist niet zou ik zeggen! En meerdere dagen met 1 lading vind ik ook wel wat optimistisch...dan doe je echt bijna niks met dat ding volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
FMS schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:49:

Mja, nu.nl is er ook niet om WP vooruit te helpen maar om een mening te geven over het product.

Als ik eerlijk ben ben ik het er wel mee eens dat zonder de camera de telefoon verre van bijzonder is, en WP loopt helaas toch echt achter op iOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Twylight schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:59:
[...]

Mja, nu.nl is er ook niet om WP vooruit te helpen maar om een mening te geven over het product.

Als ik eerlijk ben ben ik het er wel mee eens dat zonder de camera de telefoon verre van bijzonder is, en WP loopt helaas toch echt achter op iOS en Android.
tja, als je een iphone er als een eierdoos uit laat zien stelt het ook een stuk minder voor...
samsung S4 zonder quadcore processor is ook een lachertje.

mijn conclusie zou zijn:
De 1020 is een goede smartphone met een besturingssysteem in ontwikkeling die veel basisfunctionaliteiten goed uitvoerd (mail, cloudservices, whatsapp, navigatie en social media) met een exellerende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dexter schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:38:
22:40, 22 uur na laden zit ie op 54% (en sinds 18.00u) staat ie weer op WiFi. Dus op deze manier zou ik de 2 dagen wel moeten halen.
Sinds die update gisteren is het energiebeheer ook met wifiscan aan gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb de mijne terug gestuurd, met mijn 2de toestel kwam ik de dag ook lang niet door.
Kon nu nog mijn geld terug krijgen, ik heb voor die optie gekozen :( erg jammer al zeg ik zelf!

Ik heb nu nog een hoesje over voor deze Lumia een Fitbag, fijn, en mooi hoesje, DM me als je interesse heb.

http://www.amazon.de/gp/p...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb geen GDR3 update erop staan, maar als de mobiel op vliegtuigmodus staat dan haal ik zo'n 15 dagen standby :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:03:
Ik heb de mijne terug gestuurd, met mijn 2de toestel kwam ik de dag ook lang niet door.
Kon nu nog mijn geld terug krijgen, ik heb voor die optie gekozen :( erg jammer al zeg ik zelf!
Jammer ja. Ik snap niet dat ze een 1020 lijn maken waar zoveel uitval op zit door de accu. Die camera modules kosten zo toch klauwen met geld?! :?
Ik zelf heb meer geluk met het 2e toestel, de eerste lading gaat al 50 uur mee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
brilsmurfffje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:58:
Ik heb geen GDR3 update erop staan, maar als de mobiel op vliegtuigmodus staat dan haal ik zo'n 15 dagen standby :+
haha, standbye voor wat, lol. >:)

Kan iemand mij uitleggen waar ik de zelfontspanner vind op deze telefoon?

gebruikte ik toch wel redelijk vaak op de 808, maar kan hem nu niet vinden.
laat maar, gevonden...
is de vertraging nog te verlengen tot 10 seconden? Zijn er nu 5 denk ik.

Andere vraag: kan windowsphone ook direct connecten via thuisgroep met bestanden op pc's? Die zijn ingelogd omder dezelfde gebruikersnaam? zou handig zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door liffey op 18-10-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb sinds kort een Nokia Lumia 1020, prachtig toestel, maar ik heb er last van dat de batterij ontzettend snel leeg is.
Ik haalde hem gisteravond rond 8 uur weer van de oplader,en toen was hij om 1 uur al op. Ik moet zeggen dat ik het toestel redelijk actief had gebruikt toen, maar dit is toch veel te snel?
Mijn vraag is nu, hoeveel verbetering kan ik verwachten, aangezien ik het toestel pas sinds vrijdag heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
@Tweeny
Omruilen. Ik heb een soortgelijke ervaring gehad (zie eerder) en het kan en moet veel beter

}) Rant: Nokia heeft blijkbaar zo weinig invloed op produktie en kwaliteitscontrole dat je als klant een redelijke kans maakt op een fijne camphone, de 1020, met een lousy accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
Mijn ervaring met de batterij van de 1020 is dat deze de eerste paar dagen snel leeg was. Toen haalde ik soms het einde van de dag niet (bij normaal gebruik). Wat ik heel opmerkelijk vond is dat na een x-aantal keren laden de accu van de ene op de andere dag bijna dubbel zo lang meeging. Bij normaal gebruik doe ik er nu ongeveer 2 dagen mee. Ben je flink bezig met foto's e.d. dan gaat het harder. Ik ben tevreden over de accuduur, die is langer dan ik had verwacht. Voor de rest is het ook een top toestel. Ben er wijs mee.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 12:50
Dit gebeurde na een paar maanden opeens ook met mijn 8X. (Jammergenoeg maanden) Ervoor haalde ik bv. 22u met de batterij.

Van de ene dag op de andere (zonder update) ging die opeens over naar 1 dag en 15u...

Weet nog steeds niet waarom....

Alleszinds hoop ik dat hetzelfde gebeurd met mijn 1020... want nu haal ik er jammer genoeg maar 14-16u mee. Op zich is dit voldoende en kan ik hem in mijn auto altijd opladen, maar zou dit liever niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Interessant nieuws op "Nokia World" vandaag
Nokia has just announced that devices like the Lumia 1520 and Lumia 1020 will be gaining RAW camera support. RAW is the file format for the raw data from a camera’s sensor. It allows photographers full creative control over their final photograph by using programs like Lightroom and Photoshop. This is a big win for Windows Phone devices and the amateur and professional photographers who use it. Nokia Black will be responsible for RAW support. More info to come
het hele verhaal vind je hier:
http://www.wpcentral.com/...focus-app-and-raw-support

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nog meer leuk niews vooral mbt Nokia's 'black' firmware

http://www.wpcentral.com/...ging-nokias-juha-alakarhu

Iets naar onder scrollen naar het kopje 'Nokia Black', hier lees je dat er nieuwe algoritmes zijn ontwikkeld voor de 1020 .. er zit dus nog verbetering aan te komen! nice

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik kreeg een camera update, drive update en tranport update binnen.
Geen idee wat die laatste 2 zijn, maar die cameraupdate is erg fijn, camera pro en smart cam zijn in elkaar geschoven, 1 app voor alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Nokia is goed bezig met de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Krijg zojuist een FW update binnen via het updatecenter van WP8. Als iemand weet wat dit is hoor ik het graag.

Al gevonden!
http://forums.wpcentral.c...okia-update-released.html
  • Imaging enhancements
  • Touch functionality improvements
  • Performance and stability improvements
Beter!

[ Voor 53% gewijzigd door dreameater op 23-10-2013 10:21 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:41
Na de Nokia World aankondigingen van gisteren (met name RAW support, Refocus en nieuwe algoritmes) krijg ik steeds meer interesse in de Luma 1020. Het enige dat me een beetje zorgen baart is het AMOLED scherm.

Weet iemand een winkel (in de randstad) die een demo model heeft, zodat ik het scherm kan vergelijken met het IPS LCD scherm van de Lumia 920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Davy24 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:58:
@Tweeny
Omruilen. Ik heb een soortgelijke ervaring gehad (zie eerder) en het kan en moet veel beter

}) Rant: Nokia heeft blijkbaar zo weinig invloed op produktie en kwaliteitscontrole dat je als klant een redelijke kans maakt op een fijne camphone, de 1020, met een lousy accu
Ik heb het heel even afgewacht, nu zit de uncharge rate van 1,7%, dat vind ik netjes, hij heeft nooit zo laag gezeten bij mij. Nu haal ik met redelijk gebruik het einde van de dag.

Ik heb wel de achtergrondtaak van Here Drive+ uitgezet, facebook verwijdert, en een update van de telefoon geinstalleerd.
Bij mij stond ook de hele tijd een icoon van data-roaming boven de telefoon, die is nu ook weg.
Ook heb ik gemerkt dat VBA8 en VGBC8 de batterij echt helemaal leegslurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
tweeny schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Ik heb het heel even afgewacht, nu zit de uncharge rate van 1,7%, dat vind ik netjes, hij heeft nooit zo laag gezeten bij mij. Nu haal ik met redelijk gebruik het einde van de dag.

Ik heb wel de achtergrondtaak van Here Drive+ uitgezet, facebook verwijdert, en een update van de telefoon geinstalleerd.
Bij mij stond ook de hele tijd een icoon van data-roaming boven de telefoon, die is nu ook weg.
Ook heb ik gemerkt dat VBA8 en VGBC8 de batterij echt helemaal leegslurpen.
1,7%! dat is meer dan 50 uur met een voeding, daar kom je de dag wel mee door ja >:)

wat is vba8 en vgbc8?
Twitter slurpt ook enorm, nog even wachten op de update dan kunnen we gewoon lopende applicaties sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Dat is de battery drain die ik had op de telefoon met niets doen, zit meestal rond de 3 a 4% drain. VBA8 en VGBC8 zijn gameboy emelators.
Ik zit nu na 10 uur op 66% met licht gebruik (af en toe twitter kijken, paar appjes verstuurd, en een enkele site bezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Vind dit echt een geniale actie van Nokia :D
Nokia sends filmmaker Casey Neistat a Lumia 1020 after Apple stole his video
Hier staat wat meer informatie erover Blijkt dat Apple foto's heeft gebruikt van een lumia 1020 in hun filmjes. Zonder erbij te melden dat het niet van hun telefoon is natuurlijk ...

[ Voor 36% gewijzigd door vali op 23-10-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sindskort de trotse eigenaar van dit geweldige toestel.ik heb een vraag aangaande de camera,als ik in het donker foto's neem dan is de eerste mooi helder,de tweede dof ondanks de flits,de derde weer goed,de vierde weer onduidelijk,enz.de instellingen staan automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Als mensen op zoek zijn naar mogelijkheden om Full Res shots direct te delen vanaf het apparaat, dat kan nu via de beta van deze app, 1Shot, meer informatie hier:

http://allaboutwindowspho...beta_offers_full_reso.php

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

http://conversations.noki...-negatives-raw-dng-lumia/

eerste RAW foto's uit de 1020... wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Klopt het dat het scherm van de 1020 niet uitgaat tijdens het bellen? Het viel mij vandaag op dat mijn scherm niet uitgaat zodra ik hem bij mijn oor hou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Dat hoort niet nee, misschien is het een optie bij telefooninstellingen?

Wat ik bij mijn telefoon merk is, is dat super sensitive touch niet werkt bij mij, ik kan hem bij aanraakgevoeligheid op hoog niet met handschoenen of sleutels bedienen. Maar ik ga hem hiervoor niet opsturen voor garantie.

Moet toegeven dat dit maar een kleinigheidje is, en dat ik ontzettend tevreden ben over dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:56:
Klopt het dat het scherm van de 1020 niet uitgaat tijdens het bellen? Het viel mij vandaag op dat mijn scherm niet uitgaat zodra ik hem bij mijn oor hou
Stof in de censor? Heeft de 920 ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:49:
[...]
Stof in de censor? Heeft de 920 ook last van
Hoeft natuurlijk niets met stof te maken hebben.
De eerste reden is een screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:23:
[...]

Hoeft natuurlijk niets met stof te maken hebben.
De eerste reden is een screenprotector.
Inderdaad. Tevens is het met de nieuwe batch niet mogelijk dat er stof bij de sensor kan komen. Slecht geplakte screen protectors kunnen veroorzaken dat hij niet goed registreerde of het donker is en hierdoor het scherm niet uitzet als je telefoon tegen je oor houdt. Deze zit namelijk bij het "nokia" label (er vlak onder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Iemand de wireless charging cover al mogen ontvangen?? zou binnen 4 weken geleverd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

tijmeng schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:04:
Iemand de wireless charging cover al mogen ontvangen?? zou binnen 4 weken geleverd worden
Nee nog niet helaas... 😉

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Bespreken van levertijden en prijzen horen niet in dit topic thuis. Nokia Lumia 1020 Levertijden en prijzen topic.

Reacties over levertijden en prijzen zullen dan ook uit dit topic verwijderd worden.