Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

PWM schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:27:
Ik lees nu de reviews, en eigenlijk alle negativiteit gaat uit naar het eco-system. Dat begint zo wel een self fulfilling prophecy te worden 8)7 Ik had vandaag een vriend aan de lijn die zijn 4S ging inruilen voor een 1020, hij vind fotografie leuk. Belde in paniek op omdat hij hem wel al had besteld, maar nu last dat hij er niks mee kon.

Wat gebruik je dan?

Nou, daar kwamen ze: Whatsapp, Nu.nl, wat weer apps, office en dropbox.

Allemaal gewoon aanwezig op de 1020 (of 520, of whatever). En weer bijna een klant weggejaagd van het platform.

Blijft jammer. Ja, de Android en Apple stores zijn voller, maar de meest gebruikte apps zijn ook in de Windows Store. Allemaal? Nee, 85%, maar zolang we blijven focussen op wat er niet is, komt er nooit een massa.

Er word gedaan alsof er geen apps te krijgen zijn 8)7 Onzin allemaal.
Dat zit hem ook in de standpunten van veel verkopers. Klanten worden direct naar Samsung geleid. Grotere marge, 60 verschillende types plastic en miljoen apps, waarvan 90% bagger is maar dat zeggen ze niet. Uiteindelijk houd je in de windowsstore meer bruikbare apps over maar dat weet zelfs de gemiddelde verkoper toch niet. Het enige waar ze iets van weten is abonnementjes en Samsung. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar ik kom ze zelden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 614 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:56:
[...]

+1020 Helemaal mee eens.

WP heeft inmiddels zelfs al een aantal hele leuke exclusives.
Nog afgezien van de Nokia exclusives.
.
Noem er eens een paar? Geen troll, ik ben gewoon totaal niet op de hoogte van wat er op WP8 te krijgen is (zit zelf nog op 7.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:22
PWM schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:27:
Ik lees nu de reviews, en eigenlijk alle negativiteit gaat uit naar het eco-system. Dat begint zo wel een self fulfilling prophecy te worden 8)7 Ik had vandaag een vriend aan de lijn die zijn 4S ging inruilen voor een 1020, hij vind fotografie leuk. Belde in paniek op omdat hij hem wel al had besteld, maar nu last dat hij er niks mee kon.

Wat gebruik je dan?

Nou, daar kwamen ze: Whatsapp, Nu.nl, wat weer apps, office en dropbox.

Allemaal gewoon aanwezig op de 1020 (of 520, of whatever). En weer bijna een klant weggejaagd van het platform.

Blijft jammer. Ja, de Android en Apple stores zijn voller, maar de meest gebruikte apps zijn ook in de Windows Store. Allemaal? Nee, 85%, maar zolang we blijven focussen op wat er niet is, komt er nooit een massa.

Er word gedaan alsof er geen apps te krijgen zijn 8)7 Onzin allemaal.
Heel herkenbaar jammer genoeg. Maak genoeg mee dat mensen mijn telefoon proberen af te kraken (gek genoeg vaak iphone gebruikers) en als ze dan zien hoe snel en stabiel het is zijn ze vaak klein beetje jaloers.

Het app verhaal mag mijns inziens kappen op de frontpage door de tweakers crew. Ze blijven het maar herhalen bij iedere Wp8 toestel, iets wat bij Android nooit zo overdreven werd gedaan in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520192

Erg jammer. Ik heb een maand geleden de 920 gekocht, met twijfel voor bijvoorbeeld 925, maar nu is de 1020 uitgekomen in VS en ik heb eigenlijk geen spijt dat ik de 920 heb gekocht als je de 920 met de 1020 vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:28
Anoniem: 520192 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:55:
Erg jammer. Ik heb een maand geleden de 920 gekocht, met twijfel voor bijvoorbeeld 925, maar nu is de 1020 uitgekomen in VS en ik heb eigenlijk geen spijt dat ik de 920 heb gekocht als je de 920 met de 1020 vergelijkt.
Ach de prijs was goed te doen van de 920 waarschijnlijk. Wordt dat je reserve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ezIZjFt80kQ]

Toffe reclamespot voor de 1020. Ik hoop dat we dit in Nederland ook te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FMS schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:11:
[video]

Toffe reclamespot voor de 1020. Ik hoop dat we dit in Nederland ook te zien krijgen.
Inderdaad erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

DPReview heeft hun 1020 review online staan:

http://connect.dpreview.c...m=text&ref=title_0_1?news

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520192

Woudtwe schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:30:
[...]

Ach de prijs was goed te doen van de 920 waarschijnlijk. Wordt dat je reserve ;)
doe normaal, ik kan helemaal geen reserve nemen, ik ben een 14jarige puber die een keer in zijn leven een smartphone mag kopen en 300 euro te goed krijgt. Ik mag hem voor de rest wel kopen maar dan moet ik ook gaan werken, ben al bezig met hier en daar soliciteren, maar zonder suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Anoniem: 520192 schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:51:
[...]

doe normaal, ik kan helemaal geen reserve nemen, ik ben een 14jarige puber die een keer in zijn leven een smartphone mag kopen en 300 euro te goed krijgt. Ik mag hem voor de rest wel kopen maar dan moet ik ook gaan werken, ben al bezig met hier en daar soliciteren, maar zonder suc6.
offtopic :

Is ook niet raar hoor omdat je pas vanaf je 16e 45 uur werken en daar valt school ook onder. Toen ik zo oud was als jij deed ik een krantenwijk paar uur in de week :) Verdiende tevens ook wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:05
Om nog even terug te komen op de eerder gestelde 4G vraag, er zijn twee varianten van de Lumia 1020 te herkennen aan de typenummers RM-875 en RM-877. Het verschil zit hem in de ondersteunde LTE bands:

RM-875 LTE bands: LTE 1, 3, 7, 20, 8
RM-877 LTE bands: LTE 2, 4, 5, 17

In de VS wordt RM-877 uitgeleverd, die ondersteund de amerikaanse LTE frequenties en die werken dus niet in Nederland. Wil je de 1020 dus met 4G in NL gebruiken dan moet je opletten dat je een RM-875 te pakken krijgt. Dit is op de telefoon terug te vinden onder Settings -> extras+info->Manufacturer Name

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 11:50
Levertijden en prijzen mogen in Nokia Lumia 1020 Levertijden en prijzen topic

[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 05-09-2013 11:51 ]

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Krijg net deze mail binnen, ging stuk om de agressie van het adverteren :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MPgMVUl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gSdLx6l.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zWPlZRT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:57
Haakontje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:31:
Krijg net deze mail binnen, ging stuk om de agressie van het adverteren :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een uur nadat de iPhone 5c was aangekondigd stond deze op Facebook:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33l1oie.png

Mooie sneer naar Apple dat Samsung iedere keer beschuldigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het zal me benieuwen hoe de 1020 gaat bevallen. Morgen krijg ik 1020 binnen iig.
nu tijdelijk een 820 en dat beviel wel goed eigenlijk.
Heel benieuwd naar de camera iig.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 920 en de 1020 buiten de camera?

Zie de meerprijs namelijk niet gerechtvaardigt door de andere/toegevoegde features. (of mis ik iets)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:11
Insert12 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:15:
[...]

Een uur nadat de iPhone 5c was aangekondigd stond deze op Facebook:
[afbeelding]

Mooie sneer naar Apple dat Samsung iedere keer beschuldigd :P
K kwam laatst tegen dat dit weer gejat was van de Gameboy Color ;)

Advert van GBC met dezelfde kleurstellingen

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 11:50
kuusj98 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:54:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 920 en de 1020 buiten de camera?

Zie de meerprijs namelijk niet gerechtvaardigt door de andere/toegevoegde features. (of mis ik iets)
- 2 GB werkgeheugen
- Gorilla Glass 3
- AMOLED
- lichter/dunner (op camera na dan)
- Barometer

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GiLeX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:45:
Het zal me benieuwen hoe de 1020 gaat bevallen. Morgen krijg ik 1020 binnen iig.
En, en en? Al binnen? :+

Ik mag er volgende week bij Nokia even mee gaan spelen. Ik ben heel benieuwd!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
GiLeX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:45:
ben benieuwd. besteld bij belsimpel? ik heb een bestelling bij pdashop lopen, wordt waarschijnlijk tweede week oktober ivm overzetten bonnement t-mobile naar vodafone. Hoor graag hoe hij is, en je eerste ervaringen!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Idd bij Belsimpel, een standaard EU release toestel niet landspecifiek iig geloof ik (RM-875_eu_euro2_332)

Werkt verder tot nu toe net zo als de 820 :P
Camera ga ik in het weekend nog mee spelen iig, benieuwd hoe die zich houd naast onze Eosjes

En binnenkort nog de draadloos lader optie en de extra batterij optie er bij halen.
Draadloos laden is namelijk wel fijn, dat zit ook op de 820 die we hebben

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Anoniem: 447002

Welke kleur heb je genomen GiLeX, en waar heb je besteld?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Het is de zwarte versie geworden. geel en wit vond ik toch niet echt wat.
Bij Belsimpel in Groningen daar hebben ze de 1020 al op voorraad. En ze zitten voor mij iig niet zo ver weg als er wat zou met het toestel aan de hand zou zijn.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Voor wie kans wil maken op een echte hands-on ervaring en het toestel zelf zou even hier moeten kijken:

plan: Nokia en Tweakers geven tien Lumia 1020's weg om te testen

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Via Facebook meegedaan aan een aktie en ik mag woensdag naar het event :)
(via t.net ook meegedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
hjs schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:49:
Via Facebook meegedaan aan een aktie en ik mag woensdag naar het event :)
(via t.net ook meegedaan)
Dat wil ik ook! >:)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Eerste paar dagen met de 1020:
Acuu is een stukkie beter dan met de 820, maar dat is ook wel logisch, capaciteit van de accu is 2000mAh.
Het is een iets grotere telefoon, en past niet in het riemhoesje wat ik bij de 820 gebruikte
En dus is het nog ff zoeken naar een geschikt hoesje voor aan de riem.....
In de zakken van de broek proppen is niks voor mij iig. een bobbel in de broek is meer dan genoeg. :+
Camera nog niet echt kunnen proberen maar dat komt nog wel.
Verder in het dagelijkse gebruik weinig tot geen verschil met de 820 eigenlijk.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:33
GiLeX schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:49:
Eerste paar dagen met de 1020:
Acuu is een stukkie beter dan met de 820, maar dat is ook wel logisch, capaciteit van de accu is 2000mAh.
Het is een iets grotere telefoon, en past niet in het riemhoesje wat ik bij de 820 gebruikte
En dus is het nog ff zoeken naar een geschikt hoesje voor aan de riem.....
In de zakken van de broek proppen is niks voor mij iig. een bobbel in de broek is meer dan genoeg. :+
Camera nog niet echt kunnen proberen maar dat komt nog wel.
Verder in het dagelijkse gebruik weinig tot geen verschil met de 820 eigenlijk.
Geen verschil is natuurlijk ook te verwachten, zelfde OS, zelfde hardware grotendeels. Het grote onderscheid zit hem juist in de camera, die je tot nu toe nog niet gebruikt hebt en waar je, zo lijkt het, geen prioriteit aangeeft.

Als het niet om de camera was om deze phone te halen, waarom heb je hem dan gehaald?

https://wren.co/join/Devian

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Tijd er voor hebben is het probleem....
De camera is wel juist de reden geweest om de 1020 te kopen.
Het is alleen een drukke periode voor ons hier op het moment :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:46

RayNbow

Kirika <3

Het meeste wat ik tot nu toe gezien/gelezen heb over de 1020 is verrassend goed. Waar ik zelf echter vraagtekens bijzet is de OIS tijdens het filmen. Van de paar testfilmpjes die ik tot nu toe gezien heb lijkt het beeld best schokkerig?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 11:47

wiz

Connecting the world

Al een paar dagen een 64Gb versie uit Duitsland in gebruik maar wat een prachtfoto's maakt dat ding zeg ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 16:41

CoolHead621

Enjoy every moment

Heb sinds vrijdag de Nokia Lumia 1020 wit 32GB.
Komend van een iPhone 5 moet zeggen: erg wennen.
Gevoel van de telefoon is ook erg anders.
Waar de iPhone perfect in de hand ligt door zijn formaat en goed met 1 hand bediend kan worden is dat bij de Lumia toch even anders.

Verder bepaalde apps welke je mist of op de iPhone er mooier uit zien.

Maar de hoofd reden heb ik de telefoon genomen om zijn camera.
Dus ik wist welke min punten het besturingssysteem zou hebben tegen over iOS.

De camera, na een beetje spelen, is verassend goed.
Je moet wel handmatig instellen want automatisch zijn de foto's slechter dan mijn iPhone 5.
Maar ga je spelen met ISO, sluitertijden e.d. dan pas komt de krachtige camera van de Lumia 1020 naar boven.

Zal binnenkort wel een paar foto's plaatsen als ik een paar mooie heb.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:12
VS, UK, Duitsland zijn key-market landen waar de L1020 iets eerder te koop is dan in NL.

Maar nu vraag ik me af als je een L1020 afkomstig uit duitsland hebt of dat je dan ook toekomstige updates iets eerder ontvangt op je toestel dan de NL versies van de L1020.

Ik weet niet precies wat het update beleid is van Nokia van voorgaande Lumia Modellen en welke landen hier voorrang in krijgen.
Kan iemand mij dat vertellen? Ik wil graag mijn L1020 daar gaan kopen waar ik het snelste updates ontvang. Dan speeld simlock vrij of een provider branded model ook nog een rol misschien?

Met mijn Nokia N8 kreeg ik updates vaak een maand later binnen dan sommige N8 gebruikers die hun N8 in het buitenland hadden gehaald. Alleen is dit al lang geleden dus hier kan ik geen voorbeeld meer uit halen.

[ Voor 7% gewijzigd door SpitfireNL op 22-09-2013 12:18 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
SpitfireNL schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:05:
VS, UK, Duitsland zijn key-market landen waar de L1020 iets eerder te koop is dan in NL.

Maar nu vraag ik me af als je een L1020 afkomstig uit duitsland hebt of dat je dan ook toekomstige updates iets eerder ontvangt op je toestel dan de NL versies van de L1020.

Ik weet niet precies wat het update beleid is van Nokia van voorgaande Lumia Modellen en welke landen hier voorrang in krijgen.
Kan iemand mij dat vertellen? Ik wil graag mijn L1020 daar gaan kopen waar ik het snelste updates ontvang. Dan speeld simlock vrij of een provider branded model ook nog een rol misschien?

Met mijn Nokia N8 kreeg ik updates vaak een maand later binnen dan sommige N8 gebruikers die hun N8 in het buitenland hadden gehaald. Alleen is dit al lang geleden dus hier kan ik geen voorbeeld meer uit halen.
Als je de verschillende ervaringen in de Lumia-topics leest m.b.t. De update naar GDR2/Amber, is mijn conclusie dat er geen vast patroon valt te ontdekken. Met name bij de 520 is opvallend dat in NL de providerversie eerder een update krijgen dan de country variant.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 11:47

wiz

Connecting the world

SpitfireNL schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:05:

Ik heb mijn Duitse omgeflashed naar de in Nederland in gebruik zijnde unbranded rom. Mijn updates zullen dus op hetzelfde moment komen als alle andere Nederlandse toestellen. De Lumias uit de USA kun je beter links laten liggen. Dit zijn de modellen met Amerikaanse 4G en dat wordt hier niet ondersteund.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 19:46
Mijn 1020 zaterdag ontvangen, was vooral benieuwd naar de kwaliteit van de camera.

De 1020 maakt een goede indruk, niet dik maar wel wat ruim qua afmeting zoals de 900 serie dat ook is. Prima scherm, redelijke batterij, en de Nokia apps zijn van goede kwaliteit.

De camera is echt goed, en vooral ook in low light situaties zie je echt een groot verschil met de meeste smartphones.

Het Windows Phone ecosysteem is uiteraard nog wat mager qua apps naar mijn smaak, daar staat echter tegenover dat de integratie (denk ook aan Office/Skydrive etc) sterk is.

Hoe dan ook, ik had het toestel vooral even ter demo besteld... waarbij ik de kans open had gehouden om hem ook dagelijks te gaan gebruiken... Dat laatste ga ik waarschijnlijk niet doen, heb hem inmiddels op marktplaats gezet, maar het blijft een heel fraai toestel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben benieuwd! Ben vandaag door Tweakers uitgenodigd om bij het persevenement in Amsterdam te zijn op woensdag n.a.v. de prijsvraag van afgelopen week.

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Twylight schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:43:
Ik ben benieuwd! Ben vandaag door Tweakers uitgenodigd om bij het persevenement in Amsterdam te zijn op woensdag n.a.v. de prijsvraag van afgelopen week.

*O*
Damn, jij wel! Had ik ook graag gewild... Veel plezier, ook tijdens het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier ook uitgenodigd voor het event!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36
En ik ben ook door Tweakers uitgenodigd voor het event, dus ben ik morgenavond ook in Amsterdam. Ik mag specifiek de camera gaan testen. :) Ben ERG benieuwd naar de kwaliteit van de 41 MP camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het wordt nog druk daar! Niet allemaal met de auto komen he? Ik wil ook nog een parkeerplekje :P

Ik ben ook heel benieuwd naar het toestel. De kwaliteit van de foto's die je op het www ziet wisselen nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:46

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik helaas niet door Tweakers, geen Phone voor mij, dus ik kom Pat zijn parkeerplaats inpikken via Nokia zelf dan.. }) :Y)

Aardig aantal mensen van Tweakers daar dan.. ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:32:
Het wordt nog druk daar! Niet allemaal met de auto komen he? Ik wil ook nog een parkeerplekje :P

Ik ben ook heel benieuwd naar het toestel. De kwaliteit van de foto's die je op het www ziet wisselen nogal.
Ik kom iig met het openbaar vervoer, wat nog lastig is aangezien de locatie niet in de buurt ligt van het station of een bushalte dus ik zal een stukje moeten lopen.

Hopelijk is het droog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik ben ook één van de gelukkigen :)
Twijfel nog of ik met de auto ga, moet uit Enschede komen... openbaar vervoer ziet er uit als 'wel te doen'
Moet wel op tijd komen natuurlijk

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Twylight schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:02:
[...]

Ik kom iig met het openbaar vervoer, wat nog lastig is aangezien de locatie niet in de buurt ligt van het station of een bushalte dus ik zal een stukje moeten lopen.

Hopelijk is het droog ;)
[off-topic]
Je kan de pont nemen naar de overkant (gratis) en dan is het nog een klein stukje lopen, zie hier voor tekst en uitleg.
[off-topic]

Ik ben wel benieuwd hoeveel 1020's er zijn. De mensen van Tweakers mogen ze toch meenemen? Zou datzelfde gelden voor de facebook mensen? Dan gaan er aardig wat 1020's mee naar huis die avond. Zeker omdat er 's middags een zelfde event is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:27:
[...]

[off-topic]
Je kan de pont nemen naar de overkant (gratis) en dan is het nog een klein stukje lopen, zie hier voor tekst en uitleg.
[off-topic]

Ik ben wel benieuwd hoeveel 1020's er zijn. De mensen van Tweakers mogen ze toch meenemen? Zou datzelfde gelden voor de facebook mensen? Dan gaan er aardig wat 1020's mee naar huis die avond. Zeker omdat er 's middags een zelfde event is.
Ah, nice. Die kreeg ik niet in mijn 9292 reisplan. moet wel lukken dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Ben er gelukkig ook bij morgen (facebook-actie) en kom uit Emmen met het openbaar vervoer. Twijfel alleen nog tussen pont of bus vanaf centraal. Volgens mij is het best nog wel een eindje lopen vanaf de pont.

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

PaT schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:27:
[...]

[off-topic]
[off-topic]

Zou wel enorm super gaaf tof zijn, maar ik ben er bang voor... ;)

offtopic:
Maarre, als modje weet je toch wel de correcte tags te gebruiken? :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
ivibes schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:29:
Ben er gelukkig ook bij morgen (facebook-actie) en kom uit Emmen met het openbaar vervoer. Twijfel alleen nog tussen pont of bus vanaf centraal. Volgens mij is het best nog wel een eindje lopen vanaf de pont.
Volgens de website is het vanaf de pont maar 5 minuten lopen en vanaf de bushalte een stuk langer. Ik ga met de pont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Twylight schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:28:
[...]

Volgens de website is het vanaf de pont maar 5 minuten lopen en vanaf de bushalte een stuk langer. Ik ga met de pont
Volgens mij klopt dat niet helemaal, op het tabblad OV staat weer wat anders (20 minuten) en als ik naar de plek van aankomst van de pont kijk is deze veel verder van Undercurrent vandaan dan bijvoorbeeld bushalte Mosplein of Pinksterbloemstraat. Maar kan het mis hebben...

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je hebt gelijk, ik had verkeerd gekeken. Het is inderdaad maar 2 minuten lopen vanaf de bushalte aan het Mosplein naar de Papaverweg. Op de website van het Undercurrent staat:

Het is gemakkelijk bereikbaar met de auto, fiets, openbaar vervoer en is vijf minuten lopen verwijderd van de gratis GVB pont die van en naar Amsterdam Centraal Station vaart.

Even kijken wat ik ga doen nog, 9292 geeft geen reisopties die van de pont gebuik maken.

En zullen we hiermee dan de "hoe kom ik bij het event" discussie beëindigen? Ik gaf niet voor niets aan dat het off-topic was :+

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 25-09-2013 08:26 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had ook meegedaan, maar was niet ingeloot. Toen ik maandag zag dat ik geen uitnodigingsmail had ontvangen heb ik er meteen een besteld bij belsimpel.nl. Vandaag in huis *O*.

Kom zelf van een Omnia 7 af, en op het eerste gezicht is er dus niet zo heel veel veranderd. Hogere resolutie en iets smoothere animaties. Alles is wel veel configureerbaarder in WP8.

Maar die camera, awesome :D. Mijn eerste kiekjes op kantoor:

Afbeeldingslocatie: https://93maww.blu.livefilestore.com/y2mRmOCUXs7NVXpemL8IHXtfDitJjdwLgPviVKzzBICpmJbtIQzjiucMrzVP-96GvsKro0f-zBfiYD2epuAMO2ZHbuLjE3D16PaWtskGe2_bWWlpDnONsbL2AGLqMC3cGIu/WP_20130324_001.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://93nltg.blu.livefilestore.com/y2mEQCjXAOXG9Vp5YPbhkHd377Plt3Op_62i2afjiIoDDBWnFJ0WqshXXAMTY2rpcVK3ffr19PNq3dot3iFuYo1d2Iq3Pa5pMl_diYEyld7U-zQw8maI041mwH4pCEHKIC1/WP_20130924_15_17_40_Pro.jpg?psid=1

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Nog niemand in dit topic die de OIS tijdens het filmen heeft getest? O-)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee nog niemand heeft mij tijdens het filmen getest nee :+

Ik wil wel een testje doen voor je, wat had je precies in gedachte? Gewoon een rondje lopen met de camera aan ofzo?
Met gewone foto's is de OIS echt fantastisch overigens. Ik maakte gisteravond in een redelijk donkere huiskamer een foto zonder flitser.

Afbeeldingslocatie: https://xpphwg.blu.livefilestore.com/y2moOAFv1HlYvhOFCuFA3-GTHR8K1Rmh2fcA-pYTpajG9-z9KTT6pdE-Qm8xtRrWuv09HvZwOBGpI6hbIyJCo2RB2TquBABJsHTGIkj96UuM0DD7GP2ZbnUdv8dJCHhkPTB/WP_20130925_01_56_07_Pro.jpg?psid=1

Kamer was veel donkerder dan je hier ziet, het enige licht kwam uit de keuken achter me. Sluitertijd 1/4s. Zo scherp maak ik ze niet met m'n oude EOS 300D uit de losse pols met die sluitertijd.

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2013 10:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

RayNbow schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:36:
Nog niemand in dit topic die de OIS tijdens het filmen heeft getest? O-)
Vond dit filmpje op Youtube
Uit de hand opgenomen in een rijdende auto, OIS werkt echt super!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:16:
Ik wil wel een testje doen voor je, wat had je precies in gedachte? Gewoon een rondje lopen met de camera aan ofzo?
Bijvoorbeeld. In de paar filmpjes die ik tot nu toe gezien heb lijkt het beeld (voornamelijk in de hoeken) redelijk te "trillen".
Mother_Goozz schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:07:
[...]

Vond dit filmpje op Youtube
Uit de hand opgenomen in een rijdende auto, OIS werkt echt super!
Op die snelheid zien de beelden er goed uit, maar als ik bijv. kijk naar het filmpje hieronder...

...dan voelt het beeld van de 1020 best onrustig aan wanneer de persoon over de brug loopt.

Of ligt dit aan mij? :p

• hjs
  • Niet online

hjs

Shit, ik had mijn tweakers.net t-shirt uit de jaren 90 aan moeten trekken bedenk ik me nu.
Dan had ik vast ook een 1020 mee gekregen :+
(Ben maar via een facebook foto van een ouwe bus binnen geloot)

• vali
RayNbow schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:20:
[...]

Bijvoorbeeld. In de paar filmpjes die ik tot nu toe gezien heb lijkt het beeld (voornamelijk in de hoeken) redelijk te "trillen".

[...]

Op die snelheid zien de beelden er goed uit, maar als ik bijv. kijk naar het filmpje hieronder...
[video]
...dan voelt het beeld van de 1020 best onrustig aan wanneer de persoon over de brug loopt.

what the... Dit heb ik totaal niet met mijn lumia 920 en heb dit flink getest op feesten ect. Totaal geen last van rare trillingen..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:20:
[video]

Ik snap wat je bedoelt. Misschien omdat hij op een statief zit dat hij er meer last van heeft dan in de hand (waarbij de huid de schokken ook nog enigszins dempt)? Zit nu op kantoor en kan hier niet ongehinderd filmen zonder een stuk of wat NDA's te breken :P, maar ik zal straks naar huis eens een stukje filmen, zowel lopend als op de fiets.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2013 16:16 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:15:
Zit nu op kantoor en kan hier niet ongehinderd filmen zonder een stuk of wat NDA's te breken :P
Kwestie van eerst een paar dingen afplakken met zwarte tape? :+

• liffey
hier een vergelijk zussen sony z1 en e lumia 1020.
conclusie: bij goed licht ontloopt het elkaar niet, zodra de ideale omstandigheden afnemen wint de lumia terrein.
Op video gebied is het helaal duideljk, de 2 flimpjes spreken voor zich.
http://www.engadget.com/2013/09/24/sony-xperia-z1-review/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:40:
[...]

Kwestie van eerst een paar dingen afplakken met zwarte tape? :+
Lopend [1:00]
Op de fiets [1:35]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Thx voor het delen. :)

Ook hier vind ik het beeld onrustig bij het lopen... :/ Ik ben benieuwd of Nokia hier iets aan kan doen met een software fix.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Heb wel het idee dat je als je 1020 op de camera bobbel heb liggen of neer legt, dat dat gaat beschadigen op den duur.
Of iig dat de zwarte laag zal slijten. Heb iig het idee dat ik namelijk dat al zie gebeuren met de mijne.
Het is iig om even in de gaten te houden.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gisteren op het event dus even met het toestel mogen spelen, maar ik heb toch wel "mixed feelings". Ja, het is een mooi toestel en de camera kan serieus mooie plaatjes maken, maar aan de andere kant vond ik het eigenlijk ook gewoon een dure 920. In donkere foto's zag je regelmatig nog best veel ruis.

Ik weet het nog niet met dit toestel. Ik wacht wel ff 22 oktober af om te kijken waar ze mee gaan komen.

• SpitfireNL
GiLeX schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:58:
Heb wel het idee dat je als je 1020 op de camera bobbel heb liggen of neer legt, dat dat gaat beschadigen op den duur.
Of iig dat de zwarte laag zal slijten. Heb iig het idee dat ik namelijk dat al zie gebeuren met de mijne.
Het is iig om even in de gaten te houden.
Ik heb hier een Nokia N8 al jaren in gebruik... die heeft ook zo'n metalen camera bobbel met zwarte lak maar er zit op die van mij nog geen enkel krasje. En deze draag ik altijd gewoon los in mijn broekzak of leg ik met zijn bobbel op tafel (dus met de camera bobbel naar beneden).

- Mijn PC -

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

De N8 heb ik ook nog, daar het ik het ook niet gezien, die is op de hobbel ook netjes nog, maar verder euh tjah gebruikt zeg maar :+

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

PaT schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:10:
Gisteren op het event dus even met het toestel mogen spelen, maar ik heb toch wel "mixed feelings". Ja, het is een mooi toestel en de camera kan serieus mooie plaatjes maken, maar aan de andere kant vond ik het eigenlijk ook gewoon een dure 920. In donkere foto's zag je regelmatig nog best veel ruis.

Ik weet het nog niet met dit toestel. Ik wacht wel ff 22 oktober af om te kijken waar ze mee gaan komen.
We, die 'gelukkige' die die 1020 gewonnen had, Dreamcatcher met z'n 925 en ik met de 920, hebben een test gedaan; overzichtfoto en inzoomen op een vaas een stuk verderop op een tafel. Allen met de Pro app, alles op default.

Resultaat verschilde niet bijster veel. Wat ook jammer is is dat je die hoge resolutiefoto's slechts kunt maken met de Pro app. De gewone app maakt 'slechts' 5MP foto's. Alhoewel ik eerder vermoed dat dat marketingvrouwtje de vraag niet geheel begreep of er gewoon naast zit.. ;)

Ow, en qua snelheid; jep, die 1020 is trager in het snel maken van meerdere foto's achter elkaar. (handmatig, niet met de Smart lens) Maar niet bijster veel. zeker niet storend iig.

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat je niet op de 1020 bij de hoge resolutie foto kan komen en hem er alleen via usb kan benaderen is wel een beetje een rare beperking. Was iemand aardig vel over aan het praten gisteravond ;)

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er zoveel waarde wordt gehecht aan de 38mp foto. Bij dit toestel gaat toch juist om de 5mp foto, die door de Pureview technologie tot een mooi resultaat leidt?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36
FMS schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:46:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er zoveel waarde wordt gehecht aan de 38mp foto. Bij dit toestel gaat toch juist om de 5mp foto, die door de Pureview technologie tot een mooi resultaat leidt?
Het hele punt van die 38MP foto is dat je een paar stappen op de 5MP foto kunt inzoomen zonder detail-verlies. Bij elke andere smartphone-camera krijg je detail-verlies (blur, pixelatie) door digitaal in te zoomen. Hier wordt geput uit de extra detail die in de 38MP foto is opgeslagen om een nieuwe crop versie te maken met hetzelfde detailniveau van de eerdere 5MP foto.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:01
En, zoals Nokia gisteravond bij het event liet zien, je kunt vanuit een foto ook weer uitzoomen als je toch een foto van een ander detail wilt.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Klopt idd, maar diegene wou persé, met alle geweld die full-res foto hebben. Ik zou die misschien juist niet, of maar een beperkte tijd opgeslagen willen hebben. Als je namelijk veel foto's maakt loopt je opslagruimte erg snel vol, dan is 32GB (mijn 32GB Lumia 920 geeft bij storagecheck 29GB aan, en daar gaat nog bijna 2GB systemfiles vanaf) redelijk beperkt, vooral als je nog wat muziek, podcasts en een zwik kaarten van Here Drive/Maps erop hebt staan.

Afgaande op de persfoto's zijn de full-res foto's zo'n 10MB/stuk. Nu is dat niet zo spannend, maar goed; ga naar een concert, maak wat filmpjes, wat foto's...

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
PaT schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:10:

Precies de gedachte(n) die ik gisteren ook had. Een paar fotos geschoten om vooral ook te zien hoe de xenon flits het deed, maar die viel toch tegen wanneer ik het vergelijk met wat een N8 doet/deed. Het heeft veel minder het freeze effect op de 1020.

Uiteraard is het wel mooi om de hoge resolutie te hebben en zo makkelijk wat te kunnen croppen, maar om nu te zeggen dat ik 'blown-away' was? Nee, niet echt. Misschien binnenkort een test toestel om wat beter en vooral bij daglicht te kunnen testen. Op zo'n event wat aanklooien is maar een halve indicatie van wat er kan uiteindelijk.

• FMS
  • Niet online

FMS

Haay schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:18:
[...]

Het hele punt van die 38MP foto is dat je een paar stappen op de 5MP foto kunt inzoomen zonder detail-verlies. Bij elke andere smartphone-camera krijg je detail-verlies (blur, pixelatie) door digitaal in te zoomen. Hier wordt geput uit de extra detail die in de 38MP foto is opgeslagen om een nieuwe crop versie te maken met hetzelfde detailniveau van de eerdere 5MP foto.
Dat snap ik. Maar wanneer je eenmaal volledig inzoomt op een deel van de 38MP foto, dan kan de supersampling technologie niet meer toegepast worden. Correct? De 5MP pureview foto zal dus mooier moeten zijn, inzoomen daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Correct. Dat is de hele bedoeling van de 38mp camera om superscherpe 5mp foto's te maken die vele malen scherper zijn dan 5mp foto's van concurrenten. En naar mijn weten is dat je kunt inzoomen zonder detail verlies een extra voordeel wat mooi meegenomen is.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

hjs schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:36:
Dat je niet op de 1020 bij de hoge resolutie foto kan komen en hem er alleen via usb kan benaderen is wel een beetje een rare beperking. Was iemand aardig vel over aan het praten gisteravond ;)
Ja dat was ik ;-)
Bizar dat als ik een schitterende High Res foto maak, en een belachelijke databundel heb exact voor dit soort zaken, en misschien wel een goeie WiFi verbinding, dat ik word gedwongen met een laptop te syncen om iemand het volle shot te kunnen sturen. Dat voelt totaal kunstmatig. Natuurlijk vind ik voor algemeen gebruik de 5MP versie prima, maar als ik de volledige versie wil delen, moet dat zonder computer kunnen.

Stel ik wil iemand het origineel laten bewerken, waarom moet ik daarvoor een computer bezoeken, niet uit te leggen in 2013 met een super-smartphone.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 12:30
fewips schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:43:
[...]
Ja dat was ik ;-)
Bizar dat als ik een schitterende High Res foto maak, en een belachelijke databundel heb exact voor dit soort zaken, en misschien wel een goeie WiFi verbinding, dat ik word gedwongen met een laptop te syncen om iemand het volle shot te kunnen sturen. Dat voelt totaal kunstmatig. Natuurlijk vind ik voor algemeen gebruik de 5MP versie prima, maar als ik de volledige versie wil delen, moet dat zonder computer kunnen.

Stel ik wil iemand het origineel laten bewerken, waarom moet ik daarvoor een computer bezoeken, niet uit te leggen in 2013 met een super-smartphone.
Kan de originele grootte wel naar skydrive worden geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 08:11
Wat ik me afvraag is wat de belichtingsverschuiving inhoud in bij pro cam. Dit staat standaard op 3 en kan veranderd worden naar 5 en ook het bereik kan aangepast worden. Iemand die hier verstand van heeft? Wat gebruik je wanneer?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GGdiArgos schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:54:
[...]

Kan de originele grootte wel naar skydrive worden geupload?
Nee, ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:41

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ook niet via WiFi? 8)7

• Dexter
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou helemaal jaar nul zijn. Kan me niet voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Nope, kan voor zover ik weet niet. Je kunt die full MP versie alleen van de telefoon afhalen via je PC. Je kunt die foto ook niet rechtstreeks benaderen op de foon. De foto in het album is de 5MP versie waaraan intern gekoppeld de 38MP versie zit die je op de telefoon kunt gebruiken om naderhand te zoomen/kaderen etc. in Nokia Pro Camera.

Wat mij persoonlijk ook bezig houdt is waarom Nokia niet een optie aanbiedt om de foto in RAW op te slaan. Toegegeven, dat wordt een groot bestand, maar kan wel praktisch zijn.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Anoniem: 111759 schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:58:
[...]

Zou helemaal jaar nul zijn. Kan me niet voorstellen
Dat is dus precies waar ik me zo over kan opwinden. Het zou via een truc op z'n minst mogelijk moeten zijn het bestand te benaderen.. Of idd te SkyDriven, op dit moment kan dit dus helemaal niet! Alsnog kan ik niet wachten de camera te gaan testen!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:34
Toevallig zit ik zelf te kijken of ik ga verlengen met een Lumnia 1020, maar toch twijfel ik nog. Ben al een iPhone gebruiken sinds de 3g met T-Mobile in Nederland kwam, maar blijf de prijzen (inc bijbetaling) belachelijk vinden. Is er iemand hier die bezig is met een uitgebreide review?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
grannymark schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:10:
Toevallig zit ik zelf te kijken of ik ga verlengen met een Lumnia 1020, maar toch twijfel ik nog. Ben al een iPhone gebruiken sinds de 3g met T-Mobile in Nederland kwam, maar blijf de prijzen (inc bijbetaling) belachelijk vinden. Is er iemand hier die bezig is met een uitgebreide review?
Als het goed is komen hier binnenkort uitgebreide reviews te staan van een aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik heb deze telefoon nu 3 dagen in huis, gebruikte hiervoor de 808 rn daarvoor de n8, dus weet niet beter dan symbian. Dat besturingssysteem heeft nadelen ten opzichte van wm8, maar zeker ook voordelen.
Een aantal zaken die ik mis (wellicht sla ik hier geregeld de plank mis, want het is effe wennen, een ieder die me tips kan geven mb deze zaken is van harte welkom):
- Je kunt geen gebruikersprofielen instellen. (stil zetten kan alleen dmv de volumeknop) muziek luiteren met je telefoon op stil kan dus niet.
- De batterij gaat veel sneller leeg.
- Je kunt geen mp3 als ringtone instellen, dat vraagt veel bewerking vooraf.
- je kunt geen mp3 als alarmtone instellen. (al is hier wel een app voor zag ik)
- 90% van de icoontjes van apps zijn dezelfde kleur, dit geeft je scherm wel een rustig beeld maar maakt onderscheidt tussen apps lastiger. Liever had ik bijvoorbeeld alle maps/reis/parkeer allemaal geel gemaakt, alle social apps groen en alle nieuwsapps blauw bijvoorbeeld.
- live tile van de mail app geeft alleen het nummer van ongelezen mails aan, in symbian zag je de eerste 5 headers.
- er is maar 1 startscherm, dat vind ik onoverzichtelijk.
-procam en andere cam apps zijn nog erg zoeken naar hoe je het beste uit de cam haalt, dit lost zich komende tijd natuurlijk vanzelf op.
- het is mij niet duidelijk welke apps er op de achtergrond draaien (en hoe ik die uit kan zetten).

Verder is het besturingssysteem erg soepel, daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 08:11
"- het is mij niet duidelijk welke apps er op de achtergrond draaien (en hoe ik die uit kan zetten)."

Instellingen -> Swype naar links "Toepassingen" -> Achtergrondtaken

Pro-cam moet je je inderdaad even eigen maken. Ik ben ook nog niet helemaal thuis met de belichtingsverschuivings mogelijkheid (Iemand die hier meer over weet?). Verder werkt het fantastisch!

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
liffey schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:24:
Ik heb deze telefoon nu 3 dagen in huis, gebruikte hiervoor de 808 rn daarvoor de n8, dus weet niet beter dan symbian. Dat besturingssysteem heeft nadelen ten opzichte van wm8, maar zeker ook voordelen.
Een aantal zaken die ik mis (wellicht sla ik hier geregeld de plank mis, want het is effe wennen, een ieder die me tips kan geven mb deze zaken is van harte welkom):
1- Je kunt geen gebruikersprofielen instellen. (stil zetten kan alleen dmv de volumeknop) muziek luiteren met je telefoon op stil kan dus niet.
2- Je kunt geen mp3 als ringtone instellen, dat vraagt veel bewerking vooraf.
3- live tile van de mail app geeft alleen het nummer van ongelezen mails aan, in symbian zag je de eerste vijf headers.
4- het is mij niet duidelijk welke apps er op de achtergrond draaien (en hoe ik die uit kan zetten).

Verder is het besturingssysteem erg soepel, daar zeer tevreden over.
Mooi om te zien dat je er tevreden over bent. Heb je bericht gequote en kan je wel tips geven hoe je mindere bevinden kan oplossen
1 Bedoel je hier volledig op stil, d.w.z. ook geen trilfunctie? Want dat kan je met je volume knop regelen. Wil je toestel volledig op stil kan je bij instellingen-> beltonen en geluiden hier trillen ook uitschakelen. Zo kan je dus nog steeds muziek luisteren en hoor je geen beltoon of trilling.

2 Dit is wel degelijk mogelijk. Dit kan je vanaf je pc doen (moet je wel aan de voorwaarden voldoen ), maar makkelijker is gebruiken maken van de "ringtone maker" van nokia. Hier kan je uit je muziek lijst een mp3 kiezen en bepalen welk deel van het nummer als ringtone wilt.
3. Als je mail title op het grootst zet zie je wel een deel van het maitlje, deze functie kan je bv. ook voor sms of whatsapp gebruiken.
4 Bij instellingen-> toepassingen- achtergrondtaken kan je alles terug vinden wat er op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Vaag...ik kan bij het vergrendelingsscherm maar kiezen uit 4 opties voor de tijdsduur waarna het vergrendelingsscherm actief wordt? 30 secs, 1 min, 3 min of 5 min. Ik kan het dus niet geheel uitschakelen? Op mijn 920 krijg ik het menu in een andere vorm te zien en kan ik ook kiezen voor NOOIT.

Versie van het besturingssyteem is exact dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mijn review van het toestel komt zeer waarschijnlijk vanavond online, nog even wat foto'tjes erbij maken ter vergelijking. Zodra hij erop staat post ik hier een linkje

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41

tijmeng

Panasonic 7J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
De communicatie tussen deze windows phone en windows 8 verloopt verre van soepel. Ik heb inmiddels drivers geinstalleerd (raar dat dat niet automatisch gaat...).
De computer ziet dat er een windowsphone aangesloten is maar meldt dat die niet in usb modes staat. Die modus kun je nergens instellen (zoals in symbian)... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Mijn computer vond de hem automatisch ..tot ik de Windows Phone software installeerde, toen werkte het ineens niet meer. Heb die troep dus maar weer er af gegooid en toen werkte alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik stopte hem in de pc en zag in de verkenner de windowsphone en verder heb ik niet gedaan of geïnstalleerd (windows 8 64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
brilsmurfffje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:17:
ik stopte hem in de pc en zag in de verkenner de windowsphone en verder heb ik niet gedaan of geïnstalleerd (windows 8 64bit)
De verkenner ziet hem dus wel... maar suite herkent hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:01
Zijn natuurlijk prachtige foto's, maar ik zie me nog niet met plakband een extra filter op mijn telefoon plakken.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Bespreken van levertijden en prijzen horen niet in dit topic thuis. Nokia Lumia 1020 Levertijden en prijzen topic.

Reacties over levertijden en prijzen zullen dan ook uit dit topic verwijderd worden.