Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik vind Snowden nou niet iemand die je kan vergelijken met een dief, mishandelaar, drugdealer, witwasser, oplichter, verkrachter, moordenaar, handelaar in iets wat verboden is etc. Het is niet voor niets een klokkenluider en die zijn vaak strafbaar ja, anders had iemand het allang gedaan.

Iemand als Snowden moet beschermd worden, niet opgejaagd. Mensen als Snowden zorgen ervoor dat we nog een beetje vrijheid houden.

Maarja, wat de een een vrijheidsstrijder noemt, is voor de ander een terrorist.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

gambieter schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:42:
[...]
(en dan zullen we de bovenstaande drogreden verder maar negeren)
Je bent altijd erg snel met het gooien van termen als drogreden, stromannen etc. etc. In een groot (zeer groot) aantal topic waarin je discussie voert doe je dat continu, het nodigt nou niet bepaalt uit om door te gaan in een discussie als bij elke reactie een opmerking geplaatst word op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan niet geen discussie hebben met mensen die voornamelijk drogredenen geven. Niet als aanval op jou bedoeld, maar in het algemeen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-02 00:48
PWM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:38:
[...]

In diezelfde lijn kan je nu elke misdadiger in de US een vrijbrief geven. Snowden heeft iets gedaan wat niet mag, de US wil hem berechten. Lijkt me niet heel vreemd. En een klopjacht... Ik heb de Seals nog niet door de straten van Moskou zien gaan, er is alleen wat diplomatieke druk. Vind het allemaal nogal meevallen.
Klokkenluiders criminaliseren is volgens mij niet de oplossing.

Amnesty international:
“No one should be charged under any law for disclosing information of human rights violations. Such disclosures are protected under the rights to information and freedom of expression.”
Uit de internationale verklaring van mensenrechten:
The emergence of the State is a crucial development in the evolution of human rights precisely because so many rights, if not most of them, are state-centred. The State is a bearer of duties in respect of individual persons, who

depend on it for the protection of their rights; and
are entitled to claim against it for violations of those rights.
Als je vermoed dat je hele overheid corrupt is, dan heb je toch geen keuze meer dan alles openbaar te maken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:59:
Je bent altijd erg snel met het gooien van termen als drogreden, stromannen etc. etc. In een groot (zeer groot) aantal topic waarin je discussie voert doe je dat continu, het nodigt nou niet bepaalt uit om door te gaan in een discussie als bij elke reactie een opmerking geplaatst word op die manier.
Sorry, maar nu wordt je boos als je gewezen wordt op een foute discussiemethode. En ipv toe te geven dat die opmerking fout was, ga je nu in de aanval op de persoon. Erg jammer.

Je opmerking was van het niveau dat de politie iemand moet arresteren die een sigaret op straat gooit, want als ze dat niet doen kunnen ze elke misdadiger in Nederland wel een vrijbrief geven. Als ik het zo schrijf, zie je dan wat er zo vervelend aan die opmerking was? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

sandshark schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:03:
[...]

Klokkenluiders criminaliseren is volgens mij niet de oplossing.
Volgens mij ook niet ;) Maar wie bepaald dan wie een klokkenluider is, wie een spion en wie een ordinair lek?

Je kan niet elk lek laten lopen. Een rechtsysteem moet bepalen of de informatie die Snowden gelekt heeft inderdaad er voor zorgt dat mensenrechten beter beschermd kunnen worden. En, volgens mij, is de enige die dat nu kan het US rechtssysteem. Er is geen andere instantie op dit moment die de bevoegdheid heeft om het te beoordelen.

En dan kunnen andere landen dat heel vervelend vinden, maar dit is niet het eerste geval, en in de tussentijd hebben de losse landen, de EU noch de VN actie ondernomen om Klokkenluiders, uit welk land dan ook, echt te beschermen en/of op een goede juridischs manier te beoordelen. Alles is gebleven bij mooi worden en vooral veel beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:10:
Volgens mij ook niet ;) Maar wie bepaald dan wie een klokkenluider is, wie een spion en wie een ordinair lek?
Wil je dat dan overlaten aan degene die de aanklager is? Want de VS is dan aanklager en rechter. En omdat het om geheime informatie gaat, zal het heel moeilijk zijn om een eerlijk proces te garanderen.

Stel nu dat het om een (semi-)dictatuur zou gaan, waarbij de persoon informatie zou geven over de schending van mensenrechten door die dictatuur. De VS klaagt over de behandeling van Chinese dissidenten, maar wat als die volgens het Chinese systeem worden berecht? Moeten ze dan uitgeleverd worden aan China? Als een Iranier vlucht en de wereld verteld over een Iraans kernwapen, en Iran wil die persoon berechten voor lekken van vertrouwelijke informatie, zou je dan ook vinden dat Iran die persoon mag berechten? :)
Je kan niet elk lek laten lopen. Een rechtsysteem moet bepalen of de informatie die Snowden gelekt heeft inderdaad er voor zorgt dat mensenrechten beter beschermd kunnen worden. En, volgens mij, is de enige die dat nu kan het US rechtssysteem. Er is geen andere instantie op dit moment die de bevoegdheid heeft om het te beoordelen.
De VS is juist niet het land waar dat kan, omdat het de aanklager is. Ik zou zeggen: het internationale gerechtshof, en dan zal de VS met de billen bloot moeten. Essentieel voor een eerlijk proces ;)
En dan kunnen andere landen dat heel vervelend vinden, maar dit is niet het eerste geval, en in de tussentijd hebben de losse landen, de EU noch de VN actie ondernomen om Klokkenluiders, uit welk land dan ook, echt te beschermen en/of een juridisch oordeel te vellen over hen. Alles is gebleven bij mooi worden en vooral veel beloftes.
Maar dat mag geen reden zijn om Snowden dan nu niet te beschermen.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 02-07-2013 22:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
PWM schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:10:
[...]
En, volgens mij, is de enige die dat nu kan het US rechtssysteem. Er is geen andere instantie op dit moment die de bevoegdheid heeft om het te beoordelen.
Dat is wellicht wat moeilijk, aangezien er andere klokkenluiders, en dit zijn imho geen alu-hoedjes-mensen en werkten effectief voor NSA/FBI, proberen aan te geven dat de federale rechters in de VS (andere functies ook) in de gaten worden houden en wellicht ook gechanteerd/betaald worden als het nodig is.

Het zijn 2 lange interviews, maar ik zal ze nog maar eens linken:
Sibel Edmonds Blows the Whistle on Government Blackmailing (video) (rechters @ 40m)
BFP Report- Whistleblower: NSA Wiretapped Obama, Petraeus, Alito & Others

Het lijkt erop dat de mainstream media alle moeite doet om deze onthullingen uit de kijker te houden, luister aub hier zelf eens naar en vorm uw eigen mening (Als jou mening hierna is dat deze mensen knettergek zijn, dan respecteer ik uw mening, maar luister aub eens eerst vooraleer dit te doen).

Al een geluk dat het internet ook er voor zorgt dat men kennis vrij kan verspreiden!

edit: nog een schaamteloze copy/paste van een comment op een artikel van mij
Manning zit al 3 jaar in de bak, te wachten op een proces, om wantoestanden aan het licht te brengen. Hem hangt meer dan 30 jaar cel boven het hoofd.

Ter vergelijking: de dame die in Abu Graib de mensonteerende wantoestanden uitvoerde, Lynndie England, is ondertussen na 3 jaar cel vrij.

Ik hecht nog zeer weinig waarde aan het amerikaanse gerechtssysteem, aangezien er duidelijk met 2 standaarden word gewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door sandshark op 02-07-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 06:47
Dit kunnen onze eigen overheden dus ook al gewoon, geen NSA voor nodig:

http://www.zeit.de/datenschutz/malte-spitz-data-retention/
Green party politician Malte Spitz sued to have German telecoms giant Deutsche Telekom hand over six months of his phone data that he then made available to ZEIT ONLINE. We combined this geolocation data with information relating to his life as a politician, such as Twitter feeds, blog entries and websites, all of which is all freely available on the internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:08:
[...]

Sorry, maar nu wordt je boos als je gewezen wordt op een foute discussiemethode. En ipv toe te geven dat die opmerking fout was, ga je nu in de aanval op de persoon. Erg jammer.
Offtopic ja, maar ik zou het weleens leuk vinden als jij zou stoppen met bij iedereen met een andere mening meteen met gestrekt been erin te gaan en diegene op de persoon aan te vallen. Je schiet altijd in een automatische reflex om alles van iedereen met een andere mening een drogredenatie te noemen, ook al is dat helemaal niet het geval. (Of religieuze redenatie, ook één die je erg vaak erbij sleept).

En vervolgens is het helemaal grappig dat jij gewoon zelf keihard drogredenaties gebruikt. Ik denk dat het dit topic was waar je met een bijzonder irritante reactie kwam toen je erop gewezen werd dat je je mening als een feit neerzette.

Discussies waaraan jij meedoet zouden een stuk leuker zijn als je gewoon het hele woord 'drogredenatie' niet meer gebruikt, je sleept het er te pas en te onpas bij.
GrooV schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:06:
Dit kunnen onze eigen overheden dus ook al gewoon, geen NSA voor nodig:

http://www.zeit.de/datenschutz/malte-spitz-data-retention/

[...]
Daarbij moet je wel aantekenen dat de locatie dan wel van telefoondata afkomstig is, maar wat die persoon daar doet enkel bekend is omdat ze zelf besloot de hele handel op twitter/blogs/etc te gooien.

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 03-07-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
@Sissors: point taken, maar ik stel voor dat je dergelijke klachten per DM stuurt. En heel belangrijk: kijk dan eerst naar je eigen bijdragen die erg vaak en graag op de man spelen en inhoudelijk erg licht zijn. Het is nu een erg zwarte pot-klacht :) .
sandshark schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:28:
Al een geluk dat het internet ook er voor zorgt dat men kennis vrij kan verspreiden!
Alleen: wat is kennis en wat is misinformatie? De Guardian heeft het artikel van een paar dagen terug al teruggetrokken, en het is nu eenmaal zo dat er geen kwaliteitscontrole is op het internet. Iedereen kan van alles roepen en doet dat dan ook ;)

En over klopjacht gesproken: als dit waar is, dan lijkt het er toch meer op: http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-23158242
Snowden case: Bolivia condemns jet 'aggression'
Bolivia has accused European countries of an "act of aggression" for refusing to allow its presidential jet into their airspace, amid suggestions US fugitive Edward Snowden was on board. Bolivia said France, Portugal, Spain and Italy had blocked the plane from flying over their territory. President Evo Morales was flying back to Bolivia from Moscow when the plane was diverted to Vienna. The jet was reportedly searched for Mr Snowden, wanted for leaking US secrets. He was apparently not on board and is still believed to be in Moscow's Sheremetyevo airport, from where he is seeking asylum in Bolivia and several other countries.

Bolivia's UN envoy Sacha Llorenti told reporters in Geneva that he would complain to the UN about the European countries' actions. "The decisions of these countries violated international law. We are already making procedures to denounce this to the UN secretary general," he said. But France denied refusing the plane permission, and Spain subsequently said its airspace was open to the jet.
Nu is Morales niet de meest betrouwbare bron, maar ik hoop dat de Europese landen zich niet teveel als schoothondjes gaan gedragen.

[ Voor 97% gewijzigd door gambieter op 03-07-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Alleen: wat is kennis en wat is misinformatie? De Guardian heeft het artikel van een paar dagen terug al teruggetrokken, en het is nu eenmaal zo dat er geen kwaliteitscontrole is op het internet. Iedereen kan van alles roepen en doet dat dan ook ;)
Tjah, dat heb je met LEA's, je kan het niet even vragen aan hun persdienst of het klopt...
Helaas hebben de andere klokkenluiders geen papieren of digitale documenten kunnen meenemen doen ze dit lekten.
Het is natuurlijk ook niet zo, omdat het niet te bewijzen valt dat het niet waar is, daar draait net de hele zaak om, "plausable deniablility". Maar dat kunnen ze met snowden wel vergeten!

edit: Deze quote kwam ik nog net tegen, en vond m echt wel toepasselijk...
John Locke:
As soon as men decide all means are permitted to fight an evil, then their good becomes indistinguishable from the evil they set out to destroy.

[ Voor 16% gewijzigd door sandshark op 03-07-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
https://soundcloud.com/madiha-1/students-question-the-nsa-at
Amerikaanse studenten die bij een NSA-recruitment een aantal vragen stellen, erg interessant hoe ontwijkend er geantwoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Fantastische vragen!
Eigenlijk jammer dat de media niet het lef heeft om zulke scherpe vragen te stellen.
Ik hoop dat er nog veel zulke studenten zijn in de vs, er is nog hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
Mijn vertrouwen in de US is gelukkig hersteld. Wat een fantastische vragen, kan niet anders stellen. Petje af voor de jongedame aan het begin van de vragensessie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godzijdank hebben een aantal landen eindelijk een klein beetje lef gehad en Snowden asiel geboden, al is het natuurlijk tragisch dat dat zo lang heeft moeten duren. Ik weet niet welke spelletjes er achter de schermen gespeeld zijn, maar het is wel duidelijk dat er flink wat druk gezet is om asiel te voorkomen en ontmoedigen. Landen die opeens op hun woorden terugkomen, landen die luchtruimen sluiten en dergelijke zijn geen normale maatregelen. Dan kan Obama wel praatjes hebben dat hij geen straaljagers achter Snowden aan gaat sturen, het komt er wel aardig bij in de buurt (en is politiek gezien waarschijnlijk ingrijpender).

Ik moet zeggen dat ik ook wel schrik van de aantallen Amerikanen die Snowden een verrader vinden. Als je een erg goed betaalde baan, je hele zekere leven en je vriendin achterlaat om misstanden aan de kaak te stellen in de hoop je medeburgers en de wereld te beschermen ben je toch eerder een idealist die meer op heeft met vrijheid dan de overheid die daar tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De actie van de Europese landen mbt het sluiten van hun luchtruim doet me ook wel schrikken. We hebben het hier over iemand die alleen beschuldigd is van het breken van regels in de VS, maar de Europese landen doen alsof het om een zeer gevaarlijke terrorist gaat. Het doet me in ieder geval goed begrijpen waarom Assange niet naar Zweden wil en bang is voor braaf uitleveren door Zweden, de EU-landen mogen zich wel eens wat onafhankelijker opstellen tegenover de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

naam schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:50:
https://soundcloud.com/madiha-1/students-question-the-nsa-at
Amerikaanse studenten die bij een NSA-recruitment een aantal vragen stellen, erg interessant hoe ontwijkend er geantwoord wordt.
Geweldig, jammer dat de normale media niet zo kritisch zijn inderdaad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

VasZaitsev schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:29:
[...]

Amerika is heel erg in zich met andere landen te bemoeien terwijl ze zelf aan de rand van de afgrond staat.

Kijk maar naar New Orleans, het zou me weinig verbazen als het daar nogsteeds een puinhoop is, maar ondertussen wel een hopeloze oorlog in Afghanistan en The War On Drugs financieren en daar hoge prioriteit aan geven...

Als je maar hard genoeg schreeuwt hoe slecht het buiten Amerika is, letten mensen vanzelf niet meer op hoe het in Amerika zelf is.
Dat is de taktiek van Noord Korea. Af en toe een raket op laten stijgen en iedereen laten denken dat de hele wereld de vijand is. Dat is de beste manier om mensen te verenigen. Of de VS dat ook doet? Misschien wel.

De enige manier dat alle mensen op aarde vrede met elkaar zouden hebben en elkaar zouden helpen zou zijn als we aangevallen werden door buitenaardse wezens.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 07 juli 2013 @ 06:32:
Dat is de taktiek van Noord Korea. Af en toe een raket op laten stijgen en iedereen laten denken dat de hele wereld de vijand is. Dat is de beste manier om mensen te verenigen. Of de VS dat ook doet? Misschien wel.
Maak daar maar zeker wel van. Of denk je dat al dat gebeuren met trouw zweren aan de vlag en het volkslied zingen geen (redelijk succesvolle) pogingen zijn saamhorigheid te creëren, iets dat men deelt? Het is een tactiek die diverse kerken al eeuwen met succes toepassen.

Is dat niet genoeg meer kan je daarna inderdaad altijd nog een gezamenlijke vijand creëren. Als dat niet meer werkt heb je echt grote problemen als machthebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hier gaat dat iets moeilijker omdat wij bij dergelijke overdrijving nog terug kunnen denken aan de naties met al hun symbolen. Maar we hebben ook de kleur oranje, koninginnedag (prinsendag), internationaal voetbal etc.

Het gaat voor een deel ook vanzelf denk ik (kijk naar voetbalhooligans die mensen in elkaar slaan die voor de verkeerde club zijn, of kijk naar "Das Experiment", een film over een uit de hand gelopen experiment over macht, maar ook over twee groepen die natuurlijke vijanden zijn). De VS. buidt dat effect wel uit denk ik inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 07-07-2013 08:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 07 juli 2013 @ 03:10:
De actie van de Europese landen mbt het sluiten van hun luchtruim doet me ook wel schrikken. We hebben het hier over iemand die alleen beschuldigd is van het breken van regels in de VS, maar de Europese landen doen alsof het om een zeer gevaarlijke terrorist gaat. Het doet me in ieder geval goed begrijpen waarom Assange niet naar Zweden wil en bang is voor braaf uitleveren door Zweden, de EU-landen mogen zich wel eens wat onafhankelijker opstellen tegenover de VS.
De VS hoeft maar met hun vingers te knippen alle EU landen lopen er als hondjes achteraan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wel raar dat het ook weer ontkent wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet de NSA, maar ook wel interessant om te lezen, artikel op de Volkskrant:
'Spionagepraktijken in de VS? Kijk eerst eens naar Nederland'

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Ben nog eens wat defcon presentaties aan het herbekijken (ik volg dit al enkele jaren).
Ook zeer interesante voorstellingen, waaronder Defcon 18 Changing threats to privacy Moxie Marlinspike
Blijkbaar door de ontwikkelaar van de RedPhone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:46
Nieuwe video: http://www.guardian.co.uk...d-snowden-video-interview

Ik zit er hard aan te denken om daar waar mogelijk Amerikaanse online diensten te gaan vermijden. Helaas lijkt dit een erg lastige opgave. Neem google, er is gewoon geen goede concurrent.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
pingkiller schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:02:
Ik zit er hard aan te denken om daar waar mogelijk Amerikaanse online diensten te gaan vermijden. Helaas lijkt dit een erg lastige opgave. Neem google, er is gewoon geen goede concurrent.
En dan nog is dat geen garantie dat je verkeer niet onderschept word, al kan je er dan tenminste iets aan doen door het zeer zwaar te encrypten. Het enige probleem hiermee is dat encryptie en beveiliging voor een doorsnee gebruiker aardsmoeilijk is, en ze hier geen moer van snappen, en alsgevolg het dus ook niet gebruiken. Zo heb ik hier bijvoorbeeld threema (android/ios app) gekocht, maar zolang iedereen waarmee ik wil communiceren het niet gebruikt, sta ik nog geen stap verder :(

[ Voor 3% gewijzigd door sandshark op 09-07-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

pingkiller schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:02:
Nieuwe video: http://www.guardian.co.uk...d-snowden-video-interview

https://duckduckgo.com/

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een aantal comments uit de washingtonpost doorgelezen en er was één persoon die wel wat in PRISM zag.
'm so thankful for this system.
The data backup costs for my business will drop to zero because the US government is doing it for me.
En een (selectief) stukje van de de eerste post
America needs to wake from it's stupor. May it not be too late already.
Egypt has shown us how to take our nation back. We only need do it. If we don't, well, then it looks like Egypt is the new home of the brave and land of the soon to be free.
Laatste quote spreekt voor zich denk ik zo, maar als ik het allemaal zo lees dan is NSA _niet_ gelieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Laatste quote ben ik het dus totaal niet mee eens. Het is het standaard "Let's kill countless innocents to get our way!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

lanerios schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:09:
Laatste quote ben ik het dus totaal niet mee eens. Het is het standaard "Let's kill countless innocents to get our way!"
Het is je bekend dat Obama al meer slachtoffers heeft gemaakt dan de aanslag van 11 september he.. In 2 jaar tijd heeft Obama meer bommen gegooid dan Bush jr. in 8 jaar termijn heeft gedaan.

Om nog maar te zwijgen over het martelen en het onterecht vasthouden van mensen.

De enige verklaring omtrent het schenden van mensenrechten heeft Hilary alleen officieel toegegeven dat: Amerika martelt niet op haar grondgebied.

En Europa moet eens ophouden "the bitch" van Amerika te zijn. Ophouden met telkens dat stukje zeep van de grond af te willen pakken zodat wij genaaid kunnen worden.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:01:
Heb net een aantal comments uit de washingtonpost doorgelezen en er was één persoon die wel wat in PRISM zag.

[...]

En een (selectief) stukje van de de eerste post

[...]

Laatste quote spreekt voor zich denk ik zo, maar als ik het allemaal zo lees dan is NSA _niet_ gelieft.
Ik geloof dat uit peilingen bleek dat het wel meeviel. Wat comments op het internet zeggen ook niet veel. En iemand die Egypte als lichtend voorbeeld gebruikt zou ik ook niet al te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RaZ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:21:
[...]

Het is je bekend dat Obama al meer slachtoffers heeft gemaakt dan de aanslag van 11 september he.. In 2 jaar tijd heeft Obama meer bommen gegooid dan Bush jr. in 8 jaar termijn heeft gedaan.

Om nog maar te zwijgen over het martelen en het onterecht vasthouden van mensen.

De enige verklaring omtrent het schenden van mensenrechten heeft Hilary alleen officieel toegegeven dat: Amerika martelt niet op haar grondgebied.

En Europa moet eens ophouden "the bitch" van Amerika te zijn. Ophouden met telkens dat stukje zeep van de grond af te willen pakken zodat wij genaaid kunnen worden.
Ja dat weet ik, maar praat dat dus maar goed om burgers af te maken om iemand uit office te krijgen? Kom op zeg, je bent toch zeer diep gezonken als land als je als burger jezelf gewoon als cannon fodder ziet.
Dat is ook het probleem wat ik met Egypte heb, er zit gewoon geen idee achter, geen ideaal. Alleen maar de huidige persoon uit zijn macht ontzetten, en niet weten wat daarna. Dat zien we nu heel duidelijk. Burgers zijn maar al te bereid zichzelf op te offeren voor totaal geen vooruitgang, en dat is toch niet het ideaal waar je naar toe wilt werken lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 09-07-2013 11:59 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-

[ Voor 197% gewijzigd door Marzman op 09-07-2013 11:44 . Reden: verkeerde topic ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

RaZ schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:21:
Dat is 'm het juist net. Wij zijn niet 'the bitch', wij zitten er ook vol in. UK via de 'Five Eyes' alliantie die al bestaat vanaf het moment dat ECHELON online ging maar ook landen als Zweden, Duitsland en Nederland Een agendapunt over de hacks en afluisterpraktijken van de NSA met betrekking tot Europese ambtenaren en politici is door de UK en Zweden bijvoorbeeld van de agenda van het overleg tussen de EU en US weggevetoed.

En in Nederland werd er wel heel erg ontwijkend gereageerd toen er kritische vragen gesteld werden over PRISM en de Nederlandse rol daarin. Bovendien worden kamervragen rond Argo 2 / Project Symbolon die tijdens een 'classified' aanbesteding is aanbesteed aan Accenture en NICE Systems (een bedrijf wat zich bezig houdt met Big Data) genegeerd en is men dus schijnbaar ook hier in Nederland bezig om een systeem te bouwen om zo'n 15 miljoen potentiele staatsvijanden in de gaten te houden, een ontwikkeling waar Bits of Freedom zich erg veel zorgen over maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 09-07-2013 12:40 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als je PRISM opdoekt komen er 10 voor terug. Vervang 'privacy' door 'auteursrechten' en BoF is net BREIN die probeert te doen alsof de technologie nog die van 50 jaar geleden is. De mogelijkheden voor surveillance groeien net zo hard als de manieren waarop je kan communiceren, je houdt dat niet tegen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Sissors schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:23:
[...]

Ik geloof dat uit peilingen bleek dat het wel meeviel. Wat comments op het internet zeggen ook niet veel. En iemand die Egypte als lichtend voorbeeld gebruikt zou ik ook niet al te serieus nemen.
Die peilingen zeggen ook niet veel hoor, ten eerste waren deze genomen toen meer dan de helft van de amerikanen nog niet eens op de hoogte was van dit nieuws of dachten dat dit enkel over buitenlanders ging.
Ten tweede, verschillende polls hebben verschillende resultaten, maar helaas valt men steeds terug op die eerste. Ik heb zo al een keer de vergelijking getrokken; als men een poll maakt Apple is de top? Ja/Neen dan zullen de resultaten op een gespecialiseerde website over apple natuurlijk veel meer ja's krijgen dan dat je deze poll bijvoorbeeld hier op tweakers zou doen.

tl;dr: polls zeggen ook niet veel
IJzerlijm schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:38:
Als je PRISM opdoekt komen er 10 voor terug. Vervang 'privacy' door 'auteursrechten' en BoF is net BREIN die probeert te doen alsof de technologie nog die van 50 jaar geleden is. De mogelijkheden voor surveillance groeien net zo hard als de manieren waarop je kan communiceren, je houdt dat niet tegen.
Tegen een commercieele organisaties kan men nog maatregelen treffen, zoals de EU-regelgeving over monopolieposities, waarin men x% (kan even x niet direct vinden en moet gaan eten) van de jaarOMZET van een bedrijf als boete kan innen. En willen of niet, brein/sabam/bumra doen het gewoon voor de winst hoor, dus dat kan evengoed hier op toegepast worden.

[ Voor 29% gewijzigd door sandshark op 09-07-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mindcrash schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:35:
Dat is 'm het juist net. Wij zijn niet 'the bitch', wij zitten er ook vol in.
Het de "bitch" zijn van de USA heeft meer met de slaafse houding t.o.v. Snowden te maken, zoals met het Boliviaanse vliegtuig en sluiten van het luchtruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, ik geloof dat men in nederland weinig meekrijgt van het SREL-schandaal in Luxemburg, waarover gisteren ook de Luxemburgse regering gevallen is...
http://www.volkskrant.nl/...burg-ten-onder-ging.dhtml
het artikel is heel erg oppervlakkig en maakt er eerder wat vaags persoonlijks van en gaat niet in op het SREL-schandaal zélf)

Het is een prima voorbeeld wat er allemaal kan misgaan als een inlichtingendienst een 'vrijbrief' krijgt, en de politiek en volksvertegenwoordiging haar controlerende taken te lang en te zwaar verzaakt.
De misstanden bij de SREL zijn ongekend en shockerend...
maar ook acht ik het niet ondenkbaar dat in andere europese landen eenzelfde misstanden kunnen bestaan en openbaar kunnen worden, mits er maar grondig onderzoek gedaan wordt

- de Bommeleeer-affaire.. SREL-medewerkers die verwerden tot een terreurgroep en bommenaanslagen gingen plegen (20 in luxemburg, verbanden met een bomaanslag op het oktoberfest die toegeschreven wordt aan een neonazigroepering, verbanden met de Vielsalm-overval waarbij een belgische soldaat gedood werd).

- Omkoping en Corruptie met commerciele achtergronden.. SREL-medewerkers verkochten informatie aan het bedrijfsleven.
in 2007 organiseerde de SREL ook de beveiliging van enkele bedrijven in Irak, gefinancierd met collectieve gelden maar de winsten verdwenen in private zakken

- Afluisteren van Politici die hen moesten controleren en uiteindelijk ook pogingen tot chantage van deze politici op basis van afgeluisterde gegevens.

- Een Openbaar Aanklager (Robert Biewer) die al enkele jaren een onderzoek deed naar deze misstanden, werd in diskrediet gebracht door hem te beschuldigen van pedofilie.
Uirteindelijk blijkt SREL-chef Marco Mille hiervoor persoonlijk verantwoordelijk, hij had SREL-medewerkers aangezet deze geruchten via internet te verspreiden, in de hoop dat Biewer gedwoingen werd zijn onderzoek naar de SREL te staken

- De politiek blijkt tot op hoog niveau jarenlang bezig te zijn geweest deze misstanden in de doofpot te stoppen en onderzoeken (van onder meer Biewer) tegen te werken.
Mogelijk had de chantage ook daadwerkelijk een effect op deze politici.

Ook als je het noodzakelijk vind dat bv inlichtingendiensten bestaan en deze ook actief pogen te ontdekken of er bv bedreigingen of criminele activiteiten zijn die ze kunnen bestrijden via informatie-verzamelende technieken; Bewijst de SREL-affaire hoe belangrijk het is dat deze groepen zélf ook gecontroleerd worden.

Ikzelf kan eigenlijk niet eens specifiek tegen een programma als PRISM zijn, eigenlijk vind ik het wel een nuttige techniek vanuit inlichtingendienst-zicht...
maar wat ik vooral vrees is het gebrek aan controle over de toepassing ervan.

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 11-07-2013 14:50 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Volgens mij wordt tweakers nu verboden om artikelen over Snowden te plaatsen ? Zie geen enkel bericht over Snowden vandaag , toch wel het belangrijkste nieuws van de dag (vind ik zelf) over de NSA afluisterpraktijken met Microsoft/skype/outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:00:
Volgens mij wordt tweakers nu verboden om artikelen over Snowden te plaatsen ? Zie geen enkel bericht over Snowden vandaag , toch wel het belangrijkste nieuws van de dag (vind ik zelf) over de NSA afluisterpraktijken met Microsoft/skype/outlook
Niet gelijk je aluhoedje opzetten :p Ik zou zeggen, maar een topic aan op de juiste plek met de vraag waarom dat niet gebeurt. Ik weet zeker dat de crew daar netjes op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
@RM-rf Ik ben er zo goed als zeker van dat in de VS, en mogelijks andere landen er een gelijkaardig spelletje word gespeeld door de geheime diensten, en je hoeft niet ver te zoeken...

En dan zijn er nog de meerdere verhalen van andere klokkenluiders over chantage en omkoperij (TV interview op RT) die als alu-hoedjes worden afgedaan. Er staat zelfs in een van de artikels van bloomberg dat deze bedrijven gevoelige informatie krijgen voor hun medewerking.

Het is dan ook wat raar dat de NSA-medewerkers op hun wervingsronde, over klanten spreken.

edit: @Rockvee2: MS is een dikke sponser van tweakers denk ik :s (al zou dat niet mogen uitmaken)
edit2: Ik zie alvast uit naar defcon/blackhat dit jaar ("Cyber Czar" Keith Alexander doet de keynote op blackhat trouwens dit jaar)

[ Voor 18% gewijzigd door sandshark op 12-07-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Rockvee2 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:00:
Is het nieuws dat Microsoft zich aan de wet houdt ? Denk je dat er in Nederland een ISP of telcobedrijf is dat tegen het CIOT zegt 'sorry jongens, ik weet dat de wet het verplicht maar onze klantdata is super zwaar ge-encrypt, daar kan niemand bij en dus ook jullie niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:10:
[...]
Is het nieuws dat Microsoft zich aan de wet houdt ?
MIsschien niet, maar daarom hoeven ze nog niet zo hypocriet te doen...

En als een ISP dit zou doen zou het uiteindelijk toch in een publieke rechtbank moeten komen, wat die diensten misschien niet echt willen.

[ Voor 19% gewijzigd door sandshark op 12-07-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37

Onbekend

...

Microsoft laat anderen dus de e-mail lezen. (Zo'n vermoeden had ik natuurlijk al, maar nu is het i.i.g. bevestigt.). Het zal mij niets verbazen als Google bepaalde diensten ook de e-mail laten lezen.

Ik schat dat minimaal de helft van de mensen hier een hotmail- of gmail-account heeft. Sluiten jullie massaal het account, of zien jullie dat de privé e-mails voor de overheidsdiensten niet zo belangrijk zijn?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:41
IJzerlijm schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:10:
[...]

Is het nieuws dat Microsoft zich aan de wet houdt ? Denk je dat er in Nederland een ISP of telcobedrijf is dat tegen het CIOT zegt 'sorry jongens, ik weet dat de wet het verplicht maar onze klantdata is super zwaar ge-encrypt, daar kan niemand bij en dus ook jullie niet'.
De grote techblogs zoals The Verge berichten erover, geeft wel aan hoe nieuwswaardig dit dus is.

Microsoft ontkende dat de veiligheidsdiensten volledig toegang hebben tot hun servers en dat zij alleen individuele verzoeken afhandelen. Nu blijkt echter dat dit niet klopt en dat de veiligheidsdiensten zonder tussenkomst van een rechterlijke macht zomaar in privacy gevoelige data kan zoeken.

Bron: http://www.theverge.com/2...fts-servers-says-guardian

[ Voor 7% gewijzigd door Heisenbug op 12-07-2013 20:27 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een grapjassen zijn die Amerikanen ook:
Nonetheless official irritation over the incident was clear during the briefing. "[Snowden] is not a whistleblower, he is not a human rights activist. He is wanted on a series of serious criminal charges," said Psaki.
van The Guardian

Met droge ogen beweren dat meneer Snowden een doodgewone zware jongen is; alsof er niet de nodige onthullingen zijn gedaan. Ik snap dat ze hem als zware crimineel willen vervolgen - bij zulke pijnlijke zaken moet er nu eenmaal terug gemept worden - maar je moet wel een extreem vreemde definitie van whistleblower hanteren wil je tot zo'n uitspraak komen.

Gelukkig denkt Amnesty International er ook zo over:
"We blijven druk uitoefenen op overheden om ervoor te zorgen dat zijn rechten nageleefd worden, waaronder het recht om asiel aan te vragen waar hij wil", zei Sergei Nikitin van Amnesty International na afloop van de bijeenkomst.
"Zijn openbaringen waren in het belang van de internationale gemeenschap. Staten die een poging doen om een persoon te stoppen in het openbaren van onwettelijk gedrag gaan tegen internationale wetten in. Vrijheid van meningsuiting is een fundamenteel recht."
Het gehuil richting Rusland vind ik overigens ook niet erg sportief, maar dat hoort natuurlijk bij het internationale spelletje: spreken over geschade relaties, je aangevallen voelen, het gebruikelijke toneelspel. Ik moet zeggen dat Rusland er op best aimabele wijze mee omgaat, zeker gezien hoe ze zelf met mensenrechten in de weer gaan daar.

Verder lijkt hij het zelf goed te maken:
Attendees said that Snowden looked mentally and physically healthy, despite weeks in the halls of Sheremetyevo. “He smiled, he looked confident, he looked like he believes he’s in the right,” Nikonov said. “I can’t say he impressed me as a well-fed young man, but he’s never been very bulky. And he has a great haircut. He didn’t joke, because he understands the seriousness of the situation.”

Nikitin added: “He didn’t look scared, he looked cheerful...He smiled at my jokes, and although his face looked a little pale, you can understand why if a person is located the whole time within four walls.”

Some attendees said Snowden appeared desperate to get out of the airport. “I got the feeling that after all this, he just wants to physically get out of these premises, and this is the only way to get out of them,” Nikitin said.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:59
Cthulhu schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:38:
GLENN GREENWALD: Snowden Has Stashed Secret NSA Files With People All Over The World

[...]
Heeft ie vast van Percy afgekeken. :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me een zeer verstandige manier om je eigen veiligheid een klein beetje te garanderen. Als je hoog spel speelt moet je wel een inzet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Asylum for Snowden won't stop Greenwald from publishing more leaks
“There are many more domestic stories coming, and big ones, and soon," Greenwald wrote in an email to Politico on Friday.
Ben benieuwd, hopelijk zit Greenwald op een veilige locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ongelimiteerde access tot skydrive (wat mij niets verbaast) betekent ook dat ze toegang hebben tot alle bitlocker recovery keys die in skydrive zijn opgeslagen (sinds windows 8 afaik).

Ik weet niet of Microsoft alleen de recovery keys daar opslaat als je hier expliciet om vraagt tijdens het aanzetten van bitlocker maar het zou mij niets verbazen dat de recovery key nog steeds wordt opgeslagen alleen niet zichtbaar getoond in je account.

Voor bescherming van bedrijfsgevoelige informatie best wel een grote no-no als je nagaat dat inlichtingendiensten (aan beide kanten van de oceaan) wel eens ongeoorloofd bedrijfsgevoelige informatie hebben gebruikt om de eigen onderhandelingspositie te verbeteren.
Greenwald werkt met een team en de complete bestanden (in een encrypted file) zijn beschikbaar bij meerdere personen, vergelijkbaar met de insurance file van wikileaks toentertijd. Mocht er iets gebeuren met Snowden of Greenwald dan kan het verhaaltje nog steeds verder gaan. En alleen daarom gebeurd er niets met Greenwald. Hoogstens wordt hij opgepakt onder de een of andere verzonnen aanklacht om hem bezig te houden met rechtzaken.

[ Voor 34% gewijzigd door Teckna op 13-07-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Greenwald: Snowden has enough information to cause US govt ‘worst damage in history’
Former NSA contractor and whistleblower Edward Snowden possesses dangerous information which could potentially lead to America's “worst nightmare” if it is revealed, according to the journalist who first published Snowden's leaked documents.

“Snowden has enough information to cause more damage to the US government in a minute alone than anyone else has ever had in the history of the United States,” Glenn Greenwald, the Guardian journalist responsible for publishing some of Snowden’s first leaks, told Argentina-based newspaper La Nación

http://rt.com/news/snowden-us-nightmare-greenwald-064/

Volgens mij valt het allemaal wel mee, van Cablegate hoor je ook niks meer, dit zal ook wel weer overwaaien

[ Voor 7% gewijzigd door Cthulhu op 14-07-2013 09:49 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Cthulhu schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:46:

Volgens mij valt het allemaal wel mee, van Cablegate hoor je ook niks meer, dit zal ook wel weer overwaaien
Ik vind dit NSA 'schandaal' (en elk land dat hetzelfde blijkt te doen) toch een stukje erger, vergeleken met de cable gate dat eigenlijk niet heel interessant is voor de gewone mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

El_Hefe schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:47:
[...]

Ik vind dit NSA 'schandaal' (en elk land dat hetzelfde blijkt te doen) toch een stukje erger, vergeleken met de cable gate dat eigenlijk niet heel interessant is voor de gewone mens.
Dit NSA-schandaal vind ook vrijwel niemand interessant hoor, de meesten zullen toch zoiets van hebben "ik heb niets te verbergen", en "als je er een terrorist mee kunt pakken, prima".

Je hoort er niet voor niets vrijwel niets over in de media. Cablegate was destijds meer in het nieuws dan het NSA-schandaal nu is zelfs ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22:30
wildhagen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:56:
[...]

Dit NSA-schandaal vind ook vrijwel niemand interessant hoor, de meesten zullen toch zoiets van hebben "ik heb niets te verbergen", en "als je er een terrorist mee kunt pakken, prima".
Mja, hopeloos eigenlijk.
Totdat je diezelfde mensen vraagt of ze gordijnen thuis hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
El_Hefe schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat je zwaar overschat hoeveel interesse de gemiddelde persoon erin heeft. Het is nu uiteraard een afgang voor Amerika, maar over een half jaar is het compleet weggezakt.

En tja dat hij wat zou hebben om Amerika enorme schade mee toe te brengen? Gefeliciteerd ermee. Die wikileaks insurance file werden soortgelijke dingen over verteld, viel ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
wildhagen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:56:
[...]
Kwam deze onlangs tegen, dat is min of meer hoe ik tegen zulke mensen aankijk:

Afbeeldingslocatie: https://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aG9wyn6_700b_v1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door sandshark op 15-07-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
sandshark schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:43:
[...]

Kwam deze onlangs tegen, dat is min of meer hoe ik tegen zulke mensen aankijk:

[afbeelding]
Net een weekendje bij m'n moeder en haar vriend geweest, die wisten niet eens van de Patriot Act of überhaupt Prism af. En die zijn beiden nog geen 50, ik was erg teleurgesteld. En zich toch wel modern achten met iPhone, iPad, LED televisie, laptop, elke avond internetten + Facebook, downloaden, etc.. Vervolgens zeker een uur erover gehad om 'ach ik ben toch niet belangrijk' terug te krijgen... :F

Ook voor zover niet bekend was:
http://www.volkskrant.nl/...-vast-dankzij-de-VS.dhtml

Dit viel me ook op:
http://www.volkskrant.nl/...n-in-handen-Snowden.dhtml
Greenwald meldt verder dat Snowden kalm is, ondanks de netelige positie waarin hij zich bevindt. Hij heeft zich erbij neergelegd dat het helemaal mis kan gaan. Hij is wel bezorgd over zijn persoonlijke veiligheid. Volgens Greenwald zijn de Verenigde Staten bereid om 'de meest extreme maatregelen' te nemen om de nationale veiligheid te beschermen. Onder andere geweld dat erop is gericht om Snowden te doden. Greenwald zegt zijn eigen beveiliging te hebben opgeschroefd nadat een computer uit zijn woning in Rio de Janeiro was verdwenen. Hij probeert het contact met de klokkenluider tot een minimum te beperken.
Dat zijn betrouwbaarheid te betwisten valt werd al een paar keer gezegd, maar toch. :P

[ Voor 44% gewijzigd door Streskip op 16-07-2013 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

http://www.nu.nl/buitenla...-afluisterprogrammas.html
De volgende stap is gezet. Zou "de preventie van terrorisme" belangrijk zijn dan de privacy?

Ik denk overigens dat ik de uitslag van deze zaak niet wil weten. Als de VS afluisterprogramma's mag blijven gebruiken, zal dat op een veel grotere schaal en pubiek gaan gebeuren.
Als ze dat niet meer mogen doen, zullen er wel (andere) geheime komen die dat toch gaan doen.
Voor de burger zullen er uit deze zaak waarschijnlijk geen voordelen uit gehaald kunnen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik geloof dat Greenwald vanuit Brazilie telewerkt (daar woont hij namelijk ook). Dat zit dus wel goed :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Veel nieuws over dit vandaag, heb wel wat shadenfreude doordat die bedrijven en organisaties in "maximum damage control mode" halfslachtige verklaringen liggen af te leggen.

Ook is het vertrouwen stevig zoek in wat deze ons vertellen, dus wat ze ook zeggen, ze zomaar geloven doe ik (en ik vermoed vele andere mensen) toch niet...

Misschien moet er zo een onafhankelijk inspectie orgaan komen zoals het Internationaal atoom agentschap om wat inspecties uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Blijf het toch geweldig vinden dat iedereen zo verrast is.

NSA krijgt X miljoen per jaar, wat verwacht je dat ze doen? Gewoon op hun reet zitten en afwachten? Kom op zeg. Afluisterpraktijken waren er al ver voor Prism, en zullen er altijd zijn.
Als Apple het doet? Geen probleem!
Als Google het doet? Geen probleem!
Als windows het doet? Geen probleem!

NSA doet het! "MAN THE CANNONS!"

>_>

Maar merk wel in dit topic en op nieuws sites dat de alu hoedjes de komende eeuwen uitverkocht zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 17-07-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Ben niet verrast, ik ben verontwaardigd en verontrust over waar dit naartoe gaat.
Aan je smiley kan ik dan ook afleiden dan je redelijk apatisch bent over je privacy, maar dat wil niet zeggen dat ik dat hoef te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Iedereen heeft al die EULA's voorbij zien komen en waarschijnlijk ongelezen akkoord geklikt, in al die dingen staat dat de metadata over jouw gebruik eigendom is van het bedrijf en dat ze bij een wettelijk bevel je inhoudelijke data aan de autoriteiten overdragen. Neem je smartphone met Facebook erop. De fabrikant van de handset, maker van het OS, telecomprovider en Facebook hebben allemaal zulke voorwaarden en hebben jouw data nodig om het volgende produkt te kunnen bieden dat ze in de keiharde concurrentiestrijd moeten gaan leveren om te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nee, ik ben er voorzichtig mee. Maar dat komt meer omdat ik totaal niet verrast ben hierover. Vind het gewoon grappig dat als je smartphone/pc fabrikant dat doet dat niemand er een probleem mee heeft, maar als een overheid dit doet, het een of andere wereld ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik wil daar wel op inhalen. Stel de NSA wordt opgedoekt en de Amerikaanse regering stop hiermee en er wordt een aanslag gepleegd of er vind iets anders mens vernietigends plaats staat weer iedereen te zanniken en te zeuren dat ze niet genoeg worden beschermt en dat de regering dit ALLANG had moeten weten.

Dus of iedereen levert (een gedeelte van) zijn privacy in en de kans dat dit soort dingen kunnen gebeuren wordt minder, of we kiezen ervoor dit op te heffen met het risico dat iedereen gevaar loopt.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dit is het topje van de ijsberg dat bedrijven in het geheim data over een gebruiker verzamelen.
Maar waarom hebben we dan nog steeds bij elke website die cookie-meldingen? Dat is maar een ijsbrokje van die ijsberg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Smartphone fabrikanten staan dan ook niet bekend voor:

* Martelpraktijken
* Verdwijningen
* Drone strikes
* Kill lists
* Staan niet boven de wet (tenzij de overheid ze een hand boven het hoofd houd)
* ...

Het ergste wat ik van die bedrijven kan verwachten is een rechtzaak, of nog erger dat mijn persoonlijke gegevens gehacked worden door partijen met duistere bedoelingen, als je dit vergelijkt met een overheid / geheime diensten....

Er is toch een duidelijk verschil in mijn mening. En moest dit nu echt getarget zijn op terroristen, zou ik hier allicht geen probleem mee hebben, maar zoals je weet, worden jij en ik als potentieel terrorist beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
sandshark schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:21:

* Martelpraktijken
* Verdwijningen
* Drone strikes
* Kill lists
* ...

Het ergste wat ik van die bedrijven kan verwachten is een rechtzaak, of nog erger dat mijn persoonlijke gegevens gehacked worden door partijen met duistere bedoelingen, als je dit vergelijkt met een overheid / geheime diensten....

Er is toch een duidelijk verschil in mijn mening. En moest dit nu echt getarget zijn op terroristen, zou ik hier allicht geen probleem mee hebben, maar zoals je weet, worden jij en ik als potentieel terrorist beschouwd.
Want martelen heeft met afluisteren te maken qua niveau? kom op zeg..

Natuurlijk is het erg, maar je gebruikt toch nog steeds windows/ios/android? Dat luistert toch ook alles af? Waarom zeuren de mensen daar dan niet over? Owja, omdat we als blinde schapen zeggen "het hoort zo, zo is het nou eenmaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
lanerios schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:26:
[...]

...
Het een leid naar het ander, zo eenvoudig is het.

edit: Je reactie bijwijst ook min of meer mijn punt vind ik, op een bedrijfsniveau is dat een ondenkelijke stap (al hoeft het idd niet zo extreem te zijn, je gewoon in de cel gooien kan ook), bij een overheid niet. En zeg me nu niet dat ik hier gitmo en CIA blacksites moet gaan linken hé.

De vraag is dan ook wanneer ze deze data voor andere doeleinden gebruiken.

Ik gebruik windows zo weinig mogelijk (enkel gamen bijna), ik zit op linux. Helaas is er nog geen echt alternatief voor IOS/Android, al is het wel cynogenmod dat draait bij mij. Wie weet binnenkort een firefox telefoon oid.

[ Voor 57% gewijzigd door sandshark op 17-07-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
lanerios schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:26:
[...]

Natuurlijk is het erg, maar je gebruikt toch nog steeds windows/ios/android? Dat luistert toch ook alles af? Waarom zeuren de mensen daar dan niet over? Owja, omdat we als blinde schapen zeggen "het hoort zo, zo is het nou eenmaal"
Als blijkt dat die bedrijven dat in opdracht moeten doen van de overheid, wordt het een heel ander verhaal.

En wat betreft martelen, het zegt toch al genoeg dat de USA zegt dat ze niet op eigen grond martelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

sandshark schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:21:

* Martelpraktijken
* Verdwijningen
* Drone strikes
* Kill lists
* ...
Als je een ZTE of Huawei smartphone hebt is dat wel het geval. Bij de meeste andere smartphones ook indirect, voor het coltan in de circuits zijn in Congo veel meer mensen vermoord dan in alle Amerikaanse drone strikes en CIA black sites bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Saturday, July 20

06:20 GMT Nicaraguan President Daniel Ortega advised Barack Obama to beware of the FBI, which might be spying on the US President. "I tell President Obama to take care...for sure they are spying on him," Ortega said during a speech to mark the 34th anniversary of the Sandinista revolution.

Ortega extended his warning to other high-level officials in the Obama Administration as well as lawmakers, saying there is nothing new in the FBI keeping tabs on America’s top political figures since the agency’s very first director J. Edgar Hoover “spied on those who were candidates for the Presidency”.

The FBI is filing dirty laundry on every American politician so once a candidate wins the presidency, he has a talk with the FBI chief, who reveals what dirt he has on the president-elect, Ortega explained. This system of blackmail is why a new president has no real power over the ‘intelligence apparatus’.

Ortega also slammed the US for its disproportionate reaction to Edward Snowden's revelations.

"I wonder what else he [Snowden] knows? How much horrifying information is there that they want to prosecute and convict him in the US, where the death penalty is an option?" Ortega asked
Past perfect bij de onthullingen van Russel Tice. De waarschuwing van Ortaga is wel wat raar, want als Obama effectief gechanteerd word, zal ie dat zelf wel weten veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
En ondertussen (half offtopic maar toch gerelateerd):

* Voert de uk internet censuur in
* Wil de VS Al Quada wapens geven (ook onze 'goed geintegreerde' jongens die daar mensen onthoofden)
* Wil men de stad Detroid geen bailout geven, maar bedrijven/banken wel (waardoor gepensioneerde ambtenaren hun pensioen verliezen)
* Wil Miami dakloosheid criminaliseren
* Zijn zwarte jongeren zo goed als vogelvrij verklaard in de VS
* 750 Miljoen sim kaarten kunnen gehacked worden

Wat is zijn onze voorbeelddemocratieen toch goed bezig

Verder nog (meer OT):
* NSA ook telefoons die uitstaan kan opsporen
* Duitsland werkt sterker samen met de NSA dan Merkel wil laten uitschijnen (verkiezingen in september comes to mind)
* FISC vernieuwd verzamelen van verizon data

Dus ze gaan dus gewoon lekker verder en geven duidelijk geen enkele zier om hun bevolking. Zo lang er maar winst gemaakt kan worden op de kap van Jan Modaal (en lager)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Redelijk random lijstje heb je gemaakt. Een beveilingslek met simkaarten heeft wat met democratie te maken? Die van zwarte jongeren neem ik aan dat je de zaak Zimmerman bedoelt? Toevallig had ik me zondag met bijzonder weinig voorkennis er eens over ingelezen. Volgens mij is de vrijspraak compleet terecht. Sowieso hoe kom je erop dat het iets met zwarte jongeren te maken heeft? Ja wat media hebben er nogal duidelijk een rassenkwestie van willen maken, maar er is al helemaal geen reden om aan te nemen dat ras ook maar enige relevantie had op het geheel.

Als ik het artikel goed lees is je samenvatting van het artikel over Miami nogal overtrokken.

Vervolgens zitten we bij Detroit (lekker omgekeerde volgorde), wat schrijf jij:
Wil men de stad Detroid geen bailout geven
Wat staat in het artikel dat je linkt:
The mayor of Detroit said on Sunday it was too early to discuss a potential federal bailout for the city, but suggested that the White House had offered "great support" following its bankruptcy filing.
Right, bijna hetzelfde hoor...

Syrische rebellen wapens geven ben ik ook geen voorstander van. Net als UK's wet over blokkeren van pronografie. Aan de andere kant noem ik dat geen censuur (je kan de blokkade gewoon uitschakelen), en het is ook niet anders dan wat bij bijvoorbeeld kabelboeren al lang de standaard is. Vind je dat dan ook censuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 23:09

Cyphax

Moderator LNX
Het zijn ook bijna allemaal linkjes naar artikelen op rt.com. Ik ken die site niet; hoe is het met de geloofwaardigheid ervan? Er zijn ZOOOOO VEEEEL sites die echt allemaal bullshit schrijven, waarschijnlijk onder invloed van aluminium op het hoofd... :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:27:
Volgens mij is de vrijspraak compleet terecht.
Mwoh, de wet waarop die vrijspraak van Zimmerman is gebaseerd is het probleem. Die geeft namelijk een vrijbrief aan zelfverklaarde buurtwachten om geweld te gebruiken en dan te claimen dat ze zich bedreigd voelen. Slavenhandel was ooit ook legaal, en dus zou een slavenhandelaar toen ook vrijgesproken worden, maar dat maakt nog niet dat het niet verwerpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Dat crimineeltje die is doodgeschoten nadat die de buurtwacht aanviel? Volkomen terecht dat die is vrijgesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
RT (Russia Today) durft critisch te schrijven over de VS, waar de meeste andere media maar lauw is, of zelfs niets rapporteerd. Vele van de artikels op RT zijn dan ook overgenomen van andere kranten zoals de washington post en theguardian e.d. (en deze artikels kwamen eerder uit google, en wou geen uren hieraan spenderen)

edit: RT heeft ook een TV kanaal dat (bij telenet) tussen bloomberg, cnn, al jazeera etc tussen het lijstje staat, ze hebben toch een zekere reputatie.

Het lijstje is inderdaad wel wat random, maar dient dan ook om een breder punt aan te tonen dan enkel de NSA-praktijken.

Dan nog verder over censuur in de UK, als de infrastructuur er al overal staat is het nog maar een zeer kleine stap om andere zaken te blokkeren.

[ Voor 11% gewijzigd door sandshark op 23-07-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Cthulhu schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:41:
Dat crimineeltje die is doodgeschoten nadat die de buurtwacht aanviel? Volkomen terecht dat die is vrijgesproken
Dat ie wat op zijn kerfstok had kan goed zijn, maar om nu afgeknald te worden voor een zakje skittles en een drankje is er toch wat over (Zimmerman moest hem helemaal niet achtervolgen, de politie raade hem dit zelfs af, maar hij negeerde dit). Draai het of keer het, de feiten zijn: hij is nu dood, en de moordenaar is vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Was niet de politie, maar een dispatcher, en Zimmerman liep alweer terug naar zn auto toen die werd aangevallen door die gast, maar dit gaat over de NSA en niet een crimineeltje die is doodgeschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
gambieter schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Mwoh, de wet waarop die vrijspraak van Zimmerman is gebaseerd is het probleem.
Dat ben ik met je eens, maar zo'n rechter moet bepalen of een wet wel of niet is overtreden. In dit geval is die idiote wet niet overtreden, dus is vrijspraak jammergenoeg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cyphax schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:48:
Dat ben ik met je eens, maar zo'n rechter moet bepalen of een wet wel of niet is overtreden. In dit geval is die idiote wet niet overtreden, dus is vrijspraak jammergenoeg logisch.
Ja, maar om dat compleet terecht te noemen gaat me dan te ver :) . Formeel is die Noorse vrouw die in Dubai net is vrijgelaten volgens de idiote wetten daar ook fout door verkracht te worden, maar dan gaan we het opsluiten toch niet "compleet terecht" noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik vermoed dat Cthulhu, gebaseerd op z'n woordkeuze, het ook moreel terecht vindt. Ik vind dat sowieso niet (ik heb een hekel aan dat soort geweld en zeker die vervelende gun-craze van de Amerikanen), dus ik kon eigenlijk alleen nog ingaan op dat het juridisch gezien correct is.
Eenieder die in Florida woont en het NIET terecht vindt zou eens moeten kijken of ze hadden kunnen voorkomen dat die wet er in eerste instantie is gekomen, en misschien kunnen ze een actie op touw zetten om 'm ongedaan, danwel aangepast te krijgen.
Maar 't is inderdaad off-topic, laten we weer verdergaan over de NSA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Mwoh, de wet waarop die vrijspraak van Zimmerman is gebaseerd is het probleem. Die geeft namelijk een vrijbrief aan zelfverklaarde buurtwachten om geweld te gebruiken en dan te claimen dat ze zich bedreigd voelen. Slavenhandel was ooit ook legaal, en dus zou een slavenhandelaar toen ook vrijgesproken worden, maar dat maakt nog niet dat het niet verwerpelijk is.
Slavenhandel? Serieus? Kom op zeg. En dat is toch hoop ik niet weer een poging er een rassen kwestie van te maken...

En nee ik zie het probleem niet in van wat er gebeurd was, in Nederland neem ik aan dat hij ook vrijgesproken was/met zeer lichte straf ervanaf was gekomen. (Als je legaal een wapen mocht dragen in Nederland).

Zimmerman claimt dat het zelfverdediging was. Er is geen enkel bewijs dat het geen zelfverdediging was, en hij heeft de verwondingen ervoor. Op welke gronden moet je hem dan in hemelsnaam veroordelen? Misschien was het geen zelfverdediging, maar daar is geen enkel bewijs voor, en dan hebben we iets als onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En er is simpelweg geen bewijs voor het tegendeel.
Dan nog verder over censuur in de UK, als de infrastructuur er al overal staat is het nog maar een zeer kleine stap om andere zaken te blokkeren.
Die je dan nog steeds kan uitschakelen. Om het er niet over te hebben dat ik die argumentatie op letterlijk alles kan toepassen.

Dat we nu de infrastructuur hebben om mensen die te hard rijden te beboeten, betekend het dat het een kleine stap is om mensen te beboeten omdat hun auto geel is.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 23-07-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:44:
Slavenhandel? Serieus? Kom op zeg. En dat is toch hoop ik niet weer een poging er een rassen kwestie van te maken...
Dit heeft zeer zeker met een rassenkwestie te maken. De kans dat dit een blanke jongen zou zijn overkomen is een stuk kleiner.
Zimmerman claimt dat het zelfverdediging was. Er is geen enkel bewijs dat het geen zelfverdediging was, en hij heeft de verwondingen ervoor. Op welke gronden moet je hem dan in hemelsnaam veroordelen? Misschien was het geen zelfverdediging, maar daar is geen enkel bewijs voor, en dan hebben we iets als onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En er is simpelweg geen bewijs voor het tegendeel.
Wacht even, wil je serieus beweren dat Zimmerman niet hoeft te bewijzen dat het zelfverdediging was? Je maakt het zo zelfbenoemde vigilante buurtwachters wel erg makkelijk om te moorden, je hoeft alleen maar te zorgen dat niemand het ziet en dan zelfverdediging claimen.

Op het moment dat jij iemand dood, ligt er ook druk op jou om te bewijzen dat het geen moord was. In een beschaafd land mag je wel wat hogere eisen stellen dan wat je hier doet.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 23-07-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zimmerman is aangeklaagd voor moord en daarvoor moet een zekere mate van voorberadenheid voor worden bewezen. Dat kon niet en dus vrijspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
Sissors schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:44:
[...]

Die je dan nog steeds kan uitschakelen. Om het er niet over te hebben dat ik die argumentatie op letterlijk alles kan toepassen.

Dat we nu de infrastructuur hebben om mensen die te hard rijden te beboeten, betekend het dat het een kleine stap is om mensen te beboeten omdat hun auto geel is.
Ik vind je toch enorm naief hoor, je kan makkelijk een optioneele en een geforceerde (al dan niet geheime) lijst hebben.
En over je voorbeeld, zo kan je infrastructuur om te snel te rijden ook gebruikt worden om te controleren of je wel verzekerd bent, waar je naartoe gaat, of je voertuig gekeurd is e.d. maar het is ingevoerd met de rede van snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door sandshark op 23-07-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

IJzerlijm schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:55:
Zimmerman is aangeklaagd voor moord en daarvoor moet een zekere mate van voorberadenheid voor worden bewezen. Dat kon niet en dus vrijspraak.
Klopt, voor moord zijn er hogere eisen. Maar er wordt intussen gedaan alsof hij op zijn woord geloofd moet worden, in een land waar vigilante buurtwachten makkelijk aan wapens kunnen komen. Zimmerman is zeker nog niet klaar met dit gebeuren, en zal ook moeten uitkijken dat hij niet het "slachtoffer" wordt van iemand anders die hetzelfde excuus gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

O vast. Maar wat heeft dit met de NSA te maken behalve een rt.com linkdump 'kijk eens wat een kutland de VS is' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandshark
IJzerlijm schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:55:
Dat noemen ze dan doodslag (manslaughter), en daar kan je ook voor naar de cel gaan , allez hier dan toch.
IJzerlijm schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:08:
O vast. Maar wat heeft dit met de NSA te maken behalve een rt.com linkdump 'kijk eens wat een kutland de VS is' ?
Die quote is jou interpretatie van die lijst, dat is niet mijn punt/mening.

[ Voor 30% gewijzigd door sandshark op 23-07-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:48:
[...]

Dit heeft zeer zeker met een rassenkwestie te maken. De kans dat dit een blanke jongen zou zijn overkomen is een stuk kleiner.
Onzin. Dat de algehele uitstraling ermee te maken had, natuurlijk. Hij vond dat die persoon zich verdacht gedroeg. Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat iets met ras te maken had. En als je anders insinueert mag je wel met verdomt goede argumenten komen.
[...]

Wacht even, wil je serieus beweren dat Zimmerman niet hoeft te bewijzen dat het zelfverdediging was? Je maakt het zo zelfbenoemde vigilante buurtwachters wel erg makkelijk om te moorden, je hoeft alleen maar te zorgen dat niemand het ziet en dan zelfverdediging claimen.

Op het moment dat jij iemand dood, ligt er ook druk op jou om te bewijzen dat het geen moord was. In een beschaafd land mag je wel wat hogere eisen stellen dan wat je hier doet.
Dus het hele gedoe van onschuldig tot het tegendeel bewezen is wil jij de deur uit gooien.

Je kan ook niet zomaar zelfverdediging claimen. Als jij iemand in de rug neerschiet is het geen zelfverdediging. Als jij iemand op 100m neerschiet die geen wapen had is het geen zelfverdediging. Als er bewijzen zijn dat het allemaal was voorbereid is het ook geen zelfverdediging. Hier was sprake van een vechtpartij en geen enkele reden om aan te nemen dat Zimmerman liegt. Als hij nou een geschiedenis van racisme had gehad bijvoorbeeld, oké dan kan je meer gaan twijfelen aan zijn verhaal. Maar dat was niet het geval.

Dus als je het niet erg vindt heb ik liever niet dat we mensen gaan veroordelen omdat ze niet kunnen bewijzen dat ze onschuldig zijn.
Zimmerman is zeker nog niet klaar met dit gebeuren, en zal ook moeten uitkijken dat hij niet het "slachtoffer" wordt van iemand anders die hetzelfde excuus gaat gebruiken.
The fuck? Wat doen die aanhalingstekens daar? Of zijn we nu het executeren van mensen omdat je niet eens was met de uitspraak van een jury/rechter aan het goedpraten?

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 23-07-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:09:
Onzin. Dat de algehele uitstraling ermee te maken had, natuurlijk. Hij vond dat die persoon zich verdacht gedroeg. Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat iets met ras te maken had. En als je anders insinueert mag je wel met verdomt goede argumenten komen.
Je mag zelf ook proberen met argumenten te komen ipv agressief te posten. Wil je ontkennen dat kleurlingen in de VS (en ook hier) niet sneller als verdacht worden aangemerkt, een zeven keer zo hoge kans hebben aangehouden te worden, etc?

De Amerikaanse media doen in ieder geval niet mee met je positieve verdediging van Zimmerman, zelfs de media die vinden dat de uitspraak correct is.
Dus het hele gedoe van onschuldig tot het tegendeel bewezen is wil jij de deur uit gooien.
Over onzin gesproken...
Hier was sprake van een vechtpartij en geen enkele reden om aan te nemen dat Zimmerman liegt.
Oh? Wie zegt dat hij niet degene was die de confrontatie opzocht? Dat er een vechtpartij is, is geen enkel excuus, want als Zimmerman die begint, dan is het juist het slachtoffer dat zich verdedigde. En waarom probeer je Zimmerman eigenlijk een aureooltje te geven? Hij zocht de confrontatie op, gewapend. Dan heb je wel degelijk in de meeste landen automatisch de verdenking tegen je, alleen niet in de VS. Hier zou hij zeker niet zo makkelijk er mee weg komen.
Dus als je het niet erg vindt heb ik liever niet dat we mensen gaan veroordelen omdat ze niet kunnen bewijzen dat ze onschuldig zijn.
Dat gebeurt ook niet. Maar je moet ook geen vigilantisme aanmoedigen met bepaalde wetten, zoals die wet in Florida.
The fuck? Wat doen die aanhalingstekens daar? Of zijn we nu het executeren van mensen omdat je niet eens was met de uitspraak van een jury/rechter aan het goedpraten?
Zoals aangegeven: de onzinnige wet die Zimmerman heeft geholpen, kan ook tegen hem worden gebruikt. Want Zimmerman kan wel degelijk als gevaarlijk worden gezien, en dan heeft men hetzelfde excuus als waar Zimmerman zich nu achter verschuilt. Wie leeft bij het zwaard, zal sterven bij het zwaard, wel eens van gehoord?

Want Zimmerman is niet dood, maar Treyvon Martin wel. Dus om nu al je medelijden bij Zimmerman te leggen...

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-07-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Laten we in dat zimmerman gebeuren niet vergeten dat het qua rassen een paar jaar geleden precies hetzelfde andersom is gebeurd (gekleurde stadswacht schiet blanke jongen neer) en het toen echt niemand boeide.
Het is echt gigantisch uit z'n verband getrokken, en puur op ras gespeeld. Vooral het zielige van obama "Jaren geleden had ik Treyvor martin" kunnen zijn bewijst dit. Het is gewoon een politiek spel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

lanerios schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:30:
Laten we in dat zimmerman gebeuren niet vergeten dat het qua rassen een paar jaar geleden precies hetzelfde andersom is gebeurd (gekleurde stadswacht schiet blanke jongen neer) en het toen echt niemand boeide.
Het is echt gigantisch uit z'n verband getrokken, en puur op ras gespeeld. Vooral het zielige van obama "Jaren geleden had ik Treyvor martin" kunnen zijn bewijst dit. Het is gewoon een politiek spel gemaakt.
Heb je een link naar dat verhaal? :)

Ja, het is gepoliticiseerd, maar ook omdat de politie in Florida eerst niet eens de moeite wilde nemen om onderzoek te doen. Dat heeft de zaak bemoeilijkt voor de aanklager. Het beste wat er uit de trieste situatie zou kunnen komen is dat die wet aangepast wordt. Zoals ergens stond: Zimmerman is niet schuldig, maar de staat Florida wel.

En om weer terug on-topic te gaan: ook de afluisterpraktijken zijn volledig gepoliticiseerd/gepolariseerd.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 23-07-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zit zelf te lezen nu, gaat om Marley Lion, en zijn aardig wat verschillende versies. Maar moet wel zeggen dat dit echt puur om ras gaat. Als het een blanke jongen was geweest, had het echt totaal niemand geboeid. Het is weer het standaard "let's play the race card because we can" media drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar daar ging de politie toch wel vol op jacht naar de schuldigen? En dat deden ze niet in Florida.

Alhoewel: In Florida hoefden niet op jacht, want Zimmerman meldde zichzelf. De lokale politie hadden alleen er verstandiger aan gedaan om niet zo gemakkelijk te doen over deze zaak. Maar goed, achteraf gezien etc.

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 23-07-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
zoals ik al zei, mijn fout. Schijnt echt gigantisch uit zn verband getrokken te zijn op internet :) gaan nu echt allemaal verschillende verhalen over rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ging het topic over NSA. Niet over rassenhaat in de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:20:
[...]

Je mag zelf ook proberen met argumenten te komen ipv agressief te posten. Wil je ontkennen dat kleurlingen in de VS (en ook hier) niet sneller als verdacht worden aangemerkt, een zeven keer zo hoge kans hebben aangehouden te worden, etc?
Die man is zelf ook een kleurling. Dat ze een hogere kans hebben om aangehouden te worden betekend niet dat hij is neergeschoten omdat hij zwart is. Niks in de geschiedenis van Zimmerman geeft enige reden om aan te nemen dat hij racistisch is.
De Amerikaanse media doen in ieder geval niet mee met je positieve verdediging van Zimmerman, zelfs de media die vinden dat de uitspraak correct is.
De Amerikaanse media hadden hem inderdaad al veroordeelt. Sinds wanneer is de media rechter? Leuk dat de media met wat creatief met de feiten omgaan hem als schuldige neerzette in een racistische moord, maar dat is niet hetzelfde als de werkelijkheid.
[...]

Oh? Wie zegt dat hij niet degene was die de confrontatie opzocht? Dat er een vechtpartij is, is geen enkel excuus, want als Zimmerman die begint, dan is het juist het slachtoffer dat zich verdedigde.
Dat zou kunnen ja. Maar dan zitten we er weer op dat je blijkbaar iemand wil veroordelen omdat hij niet kan bewijzen dat hij onschuldig is.

Waar het om gaat is of er bewijs is dat zijn verhaal niet klopt. Dat bewijs is er niet.
Zoals aangegeven: de onzinnige wet die Zimmerman heeft geholpen, kan ook tegen hem worden gebruikt. Want Zimmerman kan wel degelijk als gevaarlijk worden gezien, en dan heeft men hetzelfde excuus als waar Zimmerman zich nu achter verschuilt. Wie leeft bij het zwaard, zal sterven bij het zwaard, wel eens van gehoord?
Ja, daar heb ik weleens van gehoord. Drogredenaties, ook weleens van gehoord? Weer lekker met de feiten omgaan. Hij heeft hem niet neergeschoten omdat hij hem als gevaarlijk zag, maar omdat hij door hem werd aangevallen en er een vechtpartij ontstond.

Nee ik weet niet of dat klopt. Misschein is het andersom gegaan. Maar je kan hem niet veroordelen omdat hij misschien liegt zonder bewijs.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste