Dat wordt het wel. Misschien ben jij niet de lul nu, maar wie weet. Zodra er mensen bij kunnen kan je wachten tot het mis gaat.Domih schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:10:
Ik begrijp niet dat jullie vinden dat je privacy "aangetast" wordt, het wordt niet echt aangetast
Ook die data gaat misbruikt worden. Daar kan je donder op zeggen. Het kan ook worden gefaket., pas als ze er reden voor hebben, dus bijvoorbeeld als je een oud vrouwtje om 00:02 bij de Albert Heijn beroofd, vind ik het een goede zaak als je een GPS chip zou hebben, zodat de politie kan zien dat je op 00:02 precies op dezelfde plek was als dat vrouwtje en dat als genoeg bewijs zien om je hierover als verdachte te hebben, dat zou ik echt goed vinden als het zo kon.
Wat jij denkt is niet relevant. Waarom je het denkt is interessanter, maar ik zie geen cijfers ter onderbouwing, en men verbergt zich achter "da's staatsgeheim". Dan moeten ze van mij niet verwachten dat ik ze geloof. Immers, als ik zeg dat ik geen terroristische ideeen aanhang, dan geloven ze dat van mij ook niet, anders zouden ze mij niet hoeven bespioneren.En over het aantal zaken dat opgelost is door controles, ik denk dat het veeeel meer is dan dat we denken (anders zouden die diensten er al lang mee gestopt zijn)
Daar komt bij dat de data relatief waardeloos is. Als er al zaken mee opgelost worden, dan is het al te laat. Wat heb je eraan dat je er niet een jaar maar 2 weken over doet om van een bomaanslag waar veel slachtoffers bij gevallen zijn op te lossen? Te laat is te laat.
Je hebt het idee dat een samenleving waar iedereen continue in de gaten gehouden wordt utopisch is. Dat is het niet. Dat is een dystopie. Mensen die zich in de gaten gehouden voelen gaan zenuwachtig worden en zich ook zo gedragen. Jij misschien niet, maar iedereen is jou niet. Mensen die zenuwachtig doen zijn ook al snel verdacht. Probeer het een keertje uit op het vliegveld zou ik zeggen. Wel een paar dagen vrij nemen van je werk, just in case.Ze zeggen alleen niet bij elke aanhouding hoe ze erachter zijn gekomen, dit is natuurlijk een handige "tip" voor misdadigers die hetzelfde willen doen...
Saved by the buoyancy of citrus