Weddings are basically funerals with cake.
Hier nergens last van. Skype al geupdate naar de nieuwste versie?Robinvdh5 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:30:
Jammer, Skype slaat telkens vast waarna hij 9/10 keer compleet crashed. Dit gebeurt op een iMac 27" (2012)
Verwijderd
Dus vandaag ook maar besloten om mijn RAM geheugen de upgraden van 2Gb naar 8Gb. Zal dit een merkbaar verschil opleveren?
Zijn alle MDS* processen klaar? ALs je erg veel data op je schijf hebt staan kan het uren duren voordat het klaar is.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:45:
Vanmorgen mijn 13" 2GB late 2009 Macbook pro ook maar eens geupdate van Snow leopard naar Mavericks. Ik merk niet dat mijn macbook sneller is geworden. Trager juist.
Dus vandaag ook maar besloten om mijn RAM geheugen de upgraden van 2Gb naar 8Gb. Zal dit een merkbaar verschil opleveren?
blijkt dat Mavericks onderstaande setting uitzet:

vreemde keuze
...less is more
Verwijderd
Dat ligt even buiten mijn budgetMrAcid schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:56:
Waarschijnlijk wel. Een SSD zal je (nog) meer merken.
Geen idee wat je bedoelt. Maar ik zal even afwachten. Het werkgeheugen heb ik al besteld4POX schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:05:
[...]
Zijn alle MDS* processen klaar? ALs je erg veel data op je schijf hebt staan kan het uren duren voordat het klaar is.
Same here... vond het ook al vreemd.funk-e schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:16:
mijn 'terug-swipe' op mijn magic mouse in Safari werkte ineens niet meer.
[afbeelding]
vreemde keuze
Ben er tot dusver tevreden over. Alles voelt wel snel. Alleen streamen naar m'n PS3 via PS3 Media Server ging niet lekker, maar heb inmiddels de laatste versie geinstalleerd dus wellicht lost dat het op.
Met mountain lion 50 MB/s (SMB1)
Met Mavericks 120 MB/s (SMB2)
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Ja, gewoon een upgrade, gaat tot nu toe wel goed. Ik had xtrafinder wel verwijderd van te voren want ik gebruikte dat alleen maar voor de tabs.Untouchablezz20 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:31:
Zijn er mensen die gewoon een upgrade hebben uitgevoerd en niet een clean install, waar het soepel bij loopt? Ben aan het overwegen om gewoon een upgrade uit te voeren, maar zie dat veel mensen problemen hebben en vanuit daar een clean install uitvoeren.
Het dock aan de zijkant is nu erg licht. Iconen en notificaties zijn nu slecht leesbaar.
Ik heb het maar weer onderaan gezet.
Toevallig smb2 werkend gekregen met een synology nas? Dan wil namelijk graag weten hoe je dat gelukt is.Mick1990 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:02:
SMB2 implantatie werpt wel echt zijn vruchten af:
Ik krijg de melding dat het niet aangezet kan worden en wanneer ik dit opzoek, zie ik allemaal verhalen dat dit komt omdat ik geen Recovery partitie heb. Maar ik kan nergens vinden hoe ik dit kan omzeilen.
Hetzelfde probleem met Find my mac btw. Die zou ik ook willen gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 24-10-2013 16:23 ]
Ja dat had ik dus ook, had zelfs de batterij vervangenfunk-e schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:16:
mijn 'terug-swipe' op mijn magic mouse in Safari werkte ineens niet meer.
[afbeelding]
vreemde keuze
Nope sorry, ik heb een pricewatch: HP Proliant Microserver N36L met Windows 7. Is het trouwens niet gewoon makkelijker om AFP te gebruiken?Asprine schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:19:
[...]
Toevallig smb2 werkend gekregen met een synology nas? Dan wil namelijk graag weten hoe je dat gelukt is.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Wel vreemd, na een restart begint mijn MBP (13" 7,1 (2010)) te blazen alsof er een andere kat in de buurt is.
Dat had ik net met het afsluiten van me mac..ieperlingetje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:33:
Woehoe kernel panic na het heropstarten bij het einde van de installatie, nu nogmaals proberen te installeren vanaf recovery partitie.
Op me air en macbook totaal nog geen probleem gehad met niks.
thanks, deze kwam niet naar boven wanneer ik filterde op DDR2 (SODIMM).
volgens de apple website moet ik 667MHz hebben. Klokt hij deze 800MHz reepjes naar beneden?
...less is more
Klokt normaal vanzelf naar beneden. Zelf heb ik wel de juiste reepjes in mijn imac van 2007 zitten.funk-e schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:40:
[...]
thanks, deze kwam niet naar boven wanneer ik filterde op DDR2 (SODIMM).
volgens de apple website moet ik 667MHz hebben. Klokt hij deze 800MHz reepjes naar beneden?
Dit had Mountain Lion ook al, maar was juist opgelost in 10.8.4
Jammer dat ze die fix ook niet hebben verwerkt in OSX 10.9, nu zijn we weer terug bij af...
OK thanks (helaas 2e hands bijna niet te vindenieperlingetje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:44:
[...]
Klokt normaal vanzelf naar beneden. Zelf heb ik wel de juiste reepjes in mijn imac van 2007 zitten.
on topic:
Ik heb ook weer last van een wifi-bug (die ik ook op Lion had)
Als hij uit slaapstand komt heeft mavericks moeite om de wifi-connectie te maken.
Ik moet dan eerst wifi uit en aan zetten om verbinding te krijgen.
...less is more
Zojuist gecheckt. Ik heb geen problemen met afsluiten van mijn iMac.meesje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:11:
[...]
Sinds gisteren heb ik 10.9 draaiend op mijn iMac "Core i3" 3.06 21.5-Inch (Mid-2010). Ik laat mijn iMac altijd aan staan (slaapstand). Ik zal vanmiddag eens testen of de mijne wel uit kan.
Het lijkt bijna alsof ze alle bug fixes die gedaan zijn bij Mountain Lion updates zijn vergeten mee te nemen naar Mavericks. Alsof ze Mavericks hebben lopen ontwikkelen op de basis van OSX Lion ofzofunk-e schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:17:
[...]
OK thanks (helaas 2e hands bijna niet te vinden)
on topic:
Ik heb ook weer last van een wifi-bug (die ik ook op Lion had)
Als hij uit slaapstand komt heeft mavericks moeite om de wifi-connectie te maken.
Ik moet dan eerst wifi uit en aan zetten om verbinding te krijgen.
De eerste keer met Safari ging het goed. Klikken op een favoriet resulteerde in de website en het verdwijnen van de linkerkolom.
Nu blijft het steeds actief. En dat is irritant, want je venster wordt er kleiner door. Iemand een idee?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hier draait 10.9 veel beter dan 10.7 en 10.8. Verschil van dag en nacht zelfs.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:27:
[...]
Dat ligt even buiten mijn budget![]()
[...]
Geen idee wat je bedoelt. Maar ik zal even afwachten. Het werkgeheugen heb ik al besteld
Ik heb ook een late-2009 MBP. Maar wel met 4GB + SSD (128GB Crucial M4).
Een SSD is de beste inverstering die je voor je MBP kunt doen. Maakt heel veel verschil.
Kun jij eens controleren of jij de bovengenoemde problemen tegenkomt. Even kort samengevat:sjer schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:02:
[...]
Hier draait 10.9 veel beter dan 10.7 en 10.8. Verschil van dag en nacht zelfs.
Ik heb ook een late-2009 MBP. Maar wel met 4GB + SSD (128GB Crucial M4).
Een SSD is de beste inverstering die je voor je MBP kunt doen. Maakt heel veel verschil.
-Agenda synchroniseert niet meer goed als je Agenda.app langere tijd laat draaien (ongeveer 20 minuten) en daartussen je Mac een keer in slaap stand hebt gezet.
-Bovengenoemde Safari probleem
-Externe Harde schijf wordt niet in slaapmodus gezet en blijft dus doorgaan, ookal zet je je Mac in slaapstand
Volgens google is het blijkbaar anders maar dat lijkt me raar ...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Oke, is dat een HDD die de stroom via USB krijgt? Dan is het namelijk logisch dat hij wel in slaapstand moet (er komt immers geen stroom meer)?sjer schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:16:
Ext. HDD gaat gewoon in slaapstand. (Getest met een WD Passport).
Om mezelf even te quoten, ik weet nu zeker dat dit geholpen heeft.m19 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:33:
[...]
Het resetten van de SMC lijkt te helpen, mijn resterende batterij tijd is al een paar uur meer als voor de reset. Bedankt!
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Ik heb een probleempje bij het installeren van OSX 10.9. Ik heb een MBP (late 2011) waarin ikzelf een SSD heb gezet. Deze werkt nu al anderhalf jaar tot volle tevredenheid op versie 10.7.5.
Na het starten van de 10.9 installatie krijg ik de melding dat ik deze versie niet op mijn schijfje kan zetten omdat ik de schijf niet correct geformatteerd heb; ik mis blijkbaar de GUID partitietabel.
Hebben jullie een tip om deze later toe te voegen, of moet ik deze schijf helemaal leeg maken en een clean install doen?
Hoi,DaMarcus schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:49:
Mocht 10.7.5 nog op de SSD geïnstalleerd zijn, dan is het raar dat dit werkt; Lion vereist ook een GUID-partitietabel. In dit geval zou ik een clean install uitvoeren en een versie installatie van Mavericks installeren
Hij doet het echt prima hoor.
Kan ik mijn TimeMachine backup gebruiken om mijn data en programma's terug te zetten op 10.9 (vanaf 10.7.5)?
Kernel Panic van CoreStorage.kext > dependency IOStorageFamily. Hij leest ook mijn Mavericks USB sticks niet, die ik op 2 manieren heb geprobeerd te maken..
DSM 4.3 is nog niet compatible met OS X Mavericks.
Synology helpdesk:
There is currently a known issue with having the "Enable SMB2 and Large MTU" checkbox checked. It is currently being looked into and should be fixed soon. Please keep checking the DSM Update section of Control Panel for new updates.
Smb2 support uitzetten in DSM 4.3 om te verbinden volgens AFP.
je draait zelf OS X 10.8 en wilt 10.9 in een VM draaien met Prallels 9?ConZito schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:14:
Iemand het al voor elkaar gekregen om Mavericks onder Parallels 9 aan de gang te krijgen? Ik krijg een Chameleon bootloader en verder helemaal geen ene moer. Draai op een rMBP met de laatste updates van OSX en Parallels. Iemand een idee?
d:)b :henk d:)b
Ja, kan zeker niet? Dacht het zo even uit te proberen. Met de developer preview kon dat namelijk wel.MrJayMan schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:37:
[...]
je draait zelf OS X 10.8 en wilt 10.9 in een VM draaien met Prallels 9?
Hopelijk brengt Synology ook een update uit van DSM 4.2 voor mijn DS109. In 4.2 zat nl. al support voor smb2.Asprine schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:20:
HIer ook maar even een lelijke crosspost:
Synology helpdesk:
There is currently a known issue with having the "Enable SMB2 and Large MTU" checkbox checked. It is currently being looked into and should be fixed soon. Please keep checking the DSM Update section of Control Panel for new updates.
Kan allemaal best. Ik krijg nog steeds elke keer een melding dat het bestand dat ik wil kopieeren in gebruik is en daarom niet kan worden gekopieerd naar mn NASMick1990 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:02:
SMB2 implantatie werpt wel echt zijn vruchten af:
Erg vervelend elke keer, dit was opgelost in de laaste ML
I am the great Cornholio!
Parallels 10.9 is toch de Mavericks compatible versie? Als de preview-versie van 10.9 het kan met een 10.8 host, waarom dan niet de final.ConZito schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:45:
[...]
Ja, kan zeker niet? Dacht het zo even uit te proberen. Met de developer preview kon dat namelijk wel.
M'n MBA draait native OS X 10.9. Als ik nu een nieuwe OS X VM aanmaak in Parallels 8 dan installeert 'ie gek genoeg Mavericks
[ Voor 8% gewijzigd door JJ Le Funk op 24-10-2013 22:32 ]
d:)b :henk d:)b
Ik gebruik een USB 2 schijf, maar onder OSX Mountain Lion ging het echt niet zo traag.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
TopperPyrone89 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:41:
CMD+ALT + EJECT
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
SMB2 kan je gewoon aanlaten, werkt prima als je dan gewoon connect naar afp://Asprine schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:20:
HIer ook maar even een lelijke crosspost:
Synology helpdesk:
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
[ Voor 184% gewijzigd door WRT54G op 24-10-2013 23:55 ]
Ik had wel wat problemen maar uiteindelijk lijkt wel alles te werken. Ik had hem 's nachts laten downloaden omdat dat wel enkele uren duurt. 's Ochtends stond ik op en zag ik spijtig genoeg een error staan ("An error occured") in de App Store bij Purchases. OS X Mavericks gedelete (kruisje in App Store) en dan ook in Applications de app verwijderd. Gereboot omdat hij in de App Store op "Downloading" bleef steken en ik dus niet kon herbeginnen. Na me suf te klikken omdat ie na de reboot niet opnieuw wou downloaden, kreeg ik ineens het "Install Mavericks" scherm alsof er niets aan het handje was. Installatie gevolgd en alles werkt goed.
Tijdens de installatie, toen er nog minder dan 1 minuut te gaan was volgens de teller, bleef ie wel steken maar na lang genoeg wachten (5 à 10 minuten) kwam ie er dan toch door. De error die bleef verschijnen was:
1
| Oct 24 13:57:55 Ghehe OSInstaller[377]: V /Volumes/Image Volume: DSDB found. |
Verwijderd
Dat met de Disk Utilty (schijfhulp programma) heb ik idd ook.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:43:
Installatie ging vlekkeloos. Heb alleen het idee dat ik meer strandballetjes zie terwijl m'n mac sneller is als 10.8.. vreemd maar niet storend. En het viel me op dat schijfhulpprogramma langzaam is met het detecteren van mijn schijven.. iemand anders hier ook last van?
Verwijderd
Zal dan binnenkort wel gefixt wordenMarcel_EA schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:45:
[...]
Dat met de Disk Utilty (schijfhulp programma) heb ik idd ook.
Wat anders:
Heeft iemand er ook last van als je een externe HDD veilig verwijderd dat de harde schijf dan gewoon blijft draaien in plaats van dat ie uit gaat? heb gelukkig een on off switch op de achterkant zitten. Had hier in 10.8 geen last van.
Installatie ging prima en alles werkt volgens mij naar behoren.
Enige wat mij opviel was dat zodra je voor het eerst (na een reboot) de finder opent en je gaat naar je hardeschijf (bv: shift+command+c en dan je hdd kiezen) dan doet ie er een dikke 30 seconden over om de folders: Applications, Library, System en Users te laten zien. Zodra dit 1x is gebeurd dan is het probleem weg en laden de folders wel direct. Echter na een reboot is het probleem weer terug en doet ie er weer +/- 30 seconden over.
Hebben meer mensen hier last van?
MBP late 2011, Samsung 840 Pro SSD. (Trim Enabler aan of uit maakt niet uit)
Hoe krijg ik m'n programma's en instellingen dan makkelijk terug? complete Time Machine terug zetten hebben we niets aan. Wat is dan de makkelijkste route?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Precies hetzelfde, daarnaast idd veel strandballetjes, langzaam kopiëren naar Time Capsule, corrupte externe HDD, langzaam kopiëren naar externe HDD, synchronisatieproblemen met Agenda.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:48:
[...]
Zal dan binnenkort wel gefixt worden
Wat anders:
Heeft iemand er ook last van als je een externe HDD veilig verwijderd dat de harde schijf dan gewoon blijft draaien in plaats van dat ie uit gaat? heb gelukkig een on off switch op de achterkant zitten. Had hier in 10.8 geen last van.
Kortom: inmiddels spijt dat ik niet bij 10.8.5 ben gebleven
Volgens mij hebben ze het icoontje veranderd. Hij draait nu niet meer maar krijgt een extra pijltje vlak voor de standaardpijl als hij bezig is.SpoekGTi schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:26:
Hier overigens iets raars met TimeMachine (staat op een Synology) Lijkt niet meer zelf backups te maken....tevens draait mijn icoontje niet als hij aan het backuppen is. Hij wordt al benaderd via AFP dus dat SMB probleem kan het niet wezen
[ Voor 27% gewijzigd door Pyrone89 op 25-10-2013 00:37 ]
Ik weet niet of het iemand wat interesseert maar ik heb een versie installie van Mavericks gedaan op een mid 2009 17" MBP.
[ Voor 26% gewijzigd door zwik op 25-10-2013 08:55 ]
Dit kon ik op Mountain Lion ook al.assasinbats schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:23:
Een iMac en een rMBP allebei zonder enig probleem geupdate. Ze hebben eindelijk een functie toegevoegd die ik graag wou: Geluid over Airplay streamen van non-Apple apps.
Als je een Airplay compatible apparaat had, kon je die in de menubalk selecteren wanneer je alt ingedrukt houd en op het geluidsicoontje klikt. Dan streamt ie dus alle geluiden (ook systeemgeluiden) via Airplay naar je geselecteerde geluidsbron.
Tenzij je iets anders bedoelt?
Ik gebruik de Apple Magic Mouse (iMac)
[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 25-10-2013 09:36 ]
🌞🍃
Bij Mavericks staat het standaard uit, moet je even vinkje aanzetten. Systeemvoorkeuren --> Muis --> 2e tabje (More Gestures, sorry, heb EN) en dan Swipe between pages (eerste optie) weer aanzetten.Datafeest schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:35:
Safari reageert bij mij niet goed meer op Swipe-links/rechts in Safari. Ik moet weer de back/next buttons gebruiken om van pagina te veranderen. Hebben andere dit ook? Enig idee hoe dit te fixen is?
Ik gebruik de Apple Magic Mouse (iMac)
Voila
Excellent! Vreemd dat het standaard uit staat, maar whatever. Thanks.ankhie schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:01:
[...]
Bij Mavericks staat het standaard uit, moet je even vinkje aanzetten. Systeemvoorkeuren --> Muis --> 2e tabje (More Gestures, sorry, heb EN) en dan Swipe between pages (eerste optie) weer aanzetten.
Voila
🌞🍃
Voor een ander pakket had ik een oude versie van Ruby nodig, v1.9, standaard zit Ruby 2.0 op OS X 10.9. Anyway, ik heb er dus wat mee geprutst en op zich werkt Ruby, maar Compass werkt nu niet. De volgende melding:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Last login: Fri Oct 25 10:34:08 on ttys000
Renkos-iMac:~ renko$ compass watch
/Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler/definition.rb:16:in `build': /Gemfile not found (Bundler::GemfileNotFound)
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler.rb:148:in `definition'
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler.rb:116:in `setup'
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler.rb:132:in `require'
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/gems/compass-0.12.2/bin/compass:26:in `<top (required)>'
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/compass:23:in `load'
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/compass:23:in `<main>'
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/ruby_executable_hooks:15:in `eval'
from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/ruby_executable_hooks:15:in `<main>'
Renkos-iMac:~ renko$ |
`build': /Gemfile not found (Bundler::GemfileNotFound) dus.
Nou ben ik totaal onbekend met Ruby, Gems en zo. Dit zegt me dus ook totaal niets. Iemand een idee?
Sinds OS X Mavericks werkt het dus niet meer. Wel jammer dat deze dingen niet gewoon mee geupgrade worden
[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 25-10-2013 10:41 ]
🌞🍃
Ik heb het geïnstalleerd op een 13" Aluminum Late 2008 Macbook. Die is qua specs waarschijnlijk minder dan een 2008 iMac. Daar draait het gewoon prima op, niet merkbaar trager of sneller dan de vorige OS X.joppe113 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:55:
misschien heb ik het gemist maar zijn er mensen hier die mavericks hebben draaien op een imac 2008?
🌞🍃
Verwijderd
Ik hoop dat het gefixt wordt!Pyrone89 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:36:
[...]
Precies hetzelfde, daarnaast idd veel strandballetjes, langzaam kopiëren naar Time Capsule, corrupte externe HDD, langzaam kopiëren naar externe HDD, synchronisatieproblemen met Agenda.
Kortom: inmiddels spijt dat ik niet bij 10.8.5 ben gebleven
Bij elke opstart van een applicatie een korte freez van 10 seconden.
Beetje spijt van de upgrade.
Nieuwe installatie?
Zo iemand dit eens kunnen testen of ie dat ook heeft?Marcel_EA schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:51:
Ik heb een clean/fresh install gedaan van Mavericks. USB installer gemaakt met de nieuwe Lion Diskmaker X.
Installatie ging prima en alles werkt volgens mij naar behoren.
Enige wat mij opviel was dat zodra je voor het eerst (na een reboot) de finder opent en je gaat naar je hardeschijf (bv: shift+command+c en dan je hdd kiezen) dan doet ie er een dikke 30 seconden over om de folders: Applications, Library, System en Users te laten zien. Zodra dit 1x is gebeurd dan is het probleem weg en laden de folders wel direct. Echter na een reboot is het probleem weer terug en doet ie er weer +/- 30 seconden over.
Hebben meer mensen hier last van?
MBP late 2011, Samsung 840 Pro SSD. (Trim Enabler aan of uit maakt niet uit)
Verwijderd
Geen problemen mee.Marcel_EA schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
Zo iemand dit eens kunnen testen of ie dat ook heeft?
Het is ook alleen na een reboot (of als de MBP uitgeweest is).
Het is niet heel erg, maar wel apart.
10.8.5 had ik nergens last van.
1. voor een volledige (met foto's) back-up te kunnen maken van mijn iPhone 5 32GB
2. voor pages/numbers documenten in de Cloud te zetten..

Iemand die dit ook doet, of juist niet?
Tips zijn altijd welkom
Ik had last van f.lux die soms stopte met werken in 10.8.5 toen ik er een verse reinstall van had gedaan enkele weken geleden. Nu in Mavericks is dat opgelost.Marcel_EA schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:58:
10.8.5 had ik nergens last van.
Bij mij blijft nu Preview soms wel eens hangen. (letters worden wat flou en je kan niet meer scrollen)
Je hebt RVM (Ruby Version Manager) geinstalleerd. Met RVM kan je meerdere ruby versies installeren op je systeem.Datafeest schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:40:
Ik heb een tweede vervelend ding trouwens. Ik gebruik Compass voor web ontwikkeling. Compass gebruikt Ruby.
Voor een ander pakket had ik een oude versie van Ruby nodig, v1.9, standaard zit Ruby 2.0 op OS X 10.9. Anyway, ik heb er dus wat mee geprutst en op zich werkt Ruby, maar Compass werkt nu niet. De volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12Last login: Fri Oct 25 10:34:08 on ttys000 Renkos-iMac:~ renko$ compass watch /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler/definition.rb:16:in `build': /Gemfile not found (Bundler::GemfileNotFound) from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler.rb:148:in `definition' from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler.rb:116:in `setup' from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448@global/gems/bundler-1.3.5/lib/bundler.rb:132:in `require' from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/gems/compass-0.12.2/bin/compass:26:in `<top (required)>' from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/compass:23:in `load' from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/compass:23:in `<main>' from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/ruby_executable_hooks:15:in `eval' from /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448/bin/ruby_executable_hooks:15:in `<main>' Renkos-iMac:~ renko$
`build': /Gemfile not found (Bundler::GemfileNotFound) dus.
Nou ben ik totaal onbekend met Ruby, Gems en zo. Dit zegt me dus ook totaal niets. Iemand een idee?
Sinds OS X Mavericks werkt het dus niet meer. Wel jammer dat deze dingen niet gewoon mee geupgrade worden.
Check eerst welke ruby versie je nu gebruikt door in terminal het volgende te typen:
1
| ruby -v |
Zie je hier ruby 1.9.3p448 staan, dan is de juiste ruby versie geinstalleerd. Installeer dan vervolgens de compass gem door het volgende commando uit te voeren in terminal:
1
| gem install compass |
Dan zou het moeten werken.
Indien ruby 1.9.3p448 niet geinstalleerd is, gebruik je de volgende commando's om deze ruby versie te installeren:
1
2
3
| rvm instal ruby-1.9.3-p448 rvm use ruby-1.9.3-p448 --default gem install compass |
--default is optioneel, dit zal betekenen dat je altijd ruby 1.9.3 zal gebruiken wanneer je ruby scripts gebruikt.
Voor meer info zie: http://rvm.io/rvm/install
Lijkt me niet normaal. Toch maar even een nieuwe installatie proberen als ik jou was.Chak schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:02:
Veel problemen op mijn Imac (nov 2012) met fusion drive.
Bij elke opstart van een applicatie een korte freez van 10 seconden.
Beetje spijt van de upgrade.
Nieuwe installatie?
Thanks. Het ding is, ik heb dat al geprobeerd en het werkt niet.Nixsos schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:26:
[...]
Je hebt RVM (Ruby Version Manager) geinstalleerd. Met RVM kan je meerdere ruby versies installeren op je systeem.
Check eerst welke ruby versie je nu gebruikt door in terminal het volgende te typen:
code:
1 ruby -v
Zie je hier ruby 1.9.3p448 staan, dan is de juiste ruby versie geinstalleerd. Installeer dan vervolgens de compass gem door het volgende commando uit te voeren in terminal:
code:
1 gem install compass
Dan zou het moeten werken.
Indien ruby 1.9.3p448 niet geinstalleerd is, gebruik je de volgende commando's om deze ruby versie te installeren:
code:
1 2 3 rvm instal ruby-1.9.3-p448 rvm use ruby-1.9.3-p448 --default gem install compass
--default is optioneel, dit zal betekenen dat je altijd ruby 1.9.3 zal gebruiken wanneer je ruby scripts gebruikt.
Voor meer info zie: http://rvm.io/rvm/install
1
2
| Renkos-iMac:~ renko$ ruby -v ruby 1.9.3p448 (2013-06-27 revision 41675) [x86_64-darwin13.0.0] |
1
2
| Renkos-iMac:~ renko$ rvm use ruby-1.9.3-p448 --default Using /Users/renko/.rvm/gems/ruby-1.9.3-p448 |
1
2
| Renkos-iMac:~ renko$ gem --version 2.1.9 |
Zou het kunnen dat de gebruikte gem versie niet goed is? Als alternatief zou ik graag alles willen resetten mbt Ruby en het opnieuw doen. Maar ik geloof dat dat nog niet zo makkelijk is
🌞🍃
1
| gem update |
Als je van RVM af wilt en de meegeleverde ruby v2 van Mavericks wilt gebruiken dan kan je RVM deinstalleren door:
1
| rvm implode |
http://stackoverflow.com/questions/3950260/howto-uninstall-rvm
[ Voor 5% gewijzigd door Nixsos op 25-10-2013 14:32 ]
Visite
dorpsstraat 1, Dorp
Daaronder datum en tijd.
Ik zie echter niets terug van die kaarten functie in de agenda?
Beiden gedaan. En dus uiteindelijk zowel RVM als Ruby als Compass opnieuw geïnstalleerd. Noppes nada. Zelfde error. Heel vervelend.Nixsos schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:31:
Je zou nog eens kunnen proberen om je geinstalleerde gems te updaten door:
code:
1 gem update
Als je van RVM af wilt en de meegeleverde ruby v2 van Mavericks wilt gebruiken dan kan je RVM deinstalleren door:
code:
1 rvm implode
http://stackoverflow.com/questions/3950260/howto-uninstall-rvm
Gelukkig is er een GUI-versie van Compass gemaakt door iemand, die somehow wel werkt. Maar het blijft vreemd.
🌞🍃
Heb het ook gedaan omdat er niet genoeg ruimte was voor de backup van m'n iPhone en iPad.Saninl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:11:
Ik denk dat ik mijn iCloud ga uitbreiden.
1. voor een volledige (met foto's) back-up te kunnen maken van mijn iPhone 5 32GB
[afbeelding]
Tips zijn altijd welkom
Kost ook geen drol natuurlijk
Zelfde hier. Denk dat het alleen voor Amerika werkt...readytoflow schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:52:
Ik heb net een afspraak in de agenda gezet met in de tweede regel het adres:
Visite
dorpsstraat 1, Dorp
Daaronder datum en tijd.
Ik zie echter niets terug van die kaarten functie in de agenda?
Dan moet ik een beetje awkward heen en weer met het trackpad (en cursor beneden houden) voordat ie weer omhoog komt.
Nope ik krijg amper 2gb vol.Saninl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:11:
Ik denk dat ik mijn iCloud ga uitbreiden.
[afbeelding]
Tips zijn altijd welkom
Zou het kunnen dat die accu binnen 2 jaar gewoon op is en ik aan een nieuwe toe ben? Krijg nog geen melding?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Pyrone89 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:33:
[...]
Zelfde hier. Denk dat het alleen voor Amerika werkt...
Download even coconutbattery en check of de capaciteit van je accu nog oke is. Mijn MBA is ook ongeveer 2 jaar oud en heeft nog 85% na 300 cycles. Alleen werkt de laatste versie van coconutbattery bij mij niet via de auto-update (download is not correctly signed of zoiets).THE_BASE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:33:
Helaas. Mijn MacBook Air van 2011 gaat niet beter met de accu om dan met OS X 10.8.
Zou het kunnen dat die accu binnen 2 jaar gewoon op is en ik aan een nieuwe toe ben? Krijg nog geen melding?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 41% gewijzigd door OgWok op 25-10-2013 17:19 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Laatste versie (3.3?) is compatible met Mavericks.OgWok schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:16:
Werkt Little Snitch nog met Mavericks? ( Je weet maar nooit als ik Angela Merkel mag geloven)
Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!
Even goed gekeken met DaisyDisk. Wat bleek mijn account stond er 2 x in. Onder gebruikers stond een mapje met " Verwijderde gebruikers" en wel net geen 40GB groot. Deze verwijderd zonder problemen en m'n ruimte weer terug. Bij mijn Macbook stond die er niet!
Heb je zelf een twijfel kijk daar dan even,
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount