Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roblamper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08-2024
ik zit na het upgraden met een heel ander probleem .
ik heb ilife 11 en iwork 09 Retail op dvd , dus niet uit de online app store

en ik kan deze nu niet updaten , moet er voor betalen in de store , terwijl ik hier de Retail dvd's voor me neus heb.. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Heeft iemand ook problemen met de bestandcache in het RAM geheugen? Bij mij groeit deze binnen enkele uren naar 6,8GB waarmee 100% RAM word gebruikt omdat ik 8GB RAM in mijn Mac heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het werkt zodanig dat de plugin in ieder geval niet opzij gezet wordt. Maar als ik een mail in focus neem wordt ie meteen als gelezen gemarkeerd. Dus de plugin doet zijn werk niet. ;(
Ik haat nl dat automatisch gelezen markeren van Apple mail.

Maar bedankt voor de tip. Ik ga weer verder zoeken....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik ben blij met het feit dat het nu WEL mogelijk is om Facebook activiteiten in de mail app te zien. Voorheen kon je alleen contacten syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 20:36
Ik heb een probleem met mijn Macbook Pro na het installeren van OS X Mavericks. Rechtsboven in waar je naam staat, tijd, accu, etc.. is verdwenen, het hapert, dan is het weg, dan komt het weer. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik wil het laten zien, maar ik zie dat screenshots maken ook niet meer werkt....

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm, ik zou even een backup maken van je spullen en hem gewoon opnieuw installen...lijkt me een software glitchje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen te herinstalleren? Ik heb mavericks erop staan maar wil toch nog ff een fresh install doen, maar nu kan ik mavericks niet opnieuw downloaden vanuit de store.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

DeNachtwacht schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:05:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen te herinstalleren? Ik heb mavericks erop staan maar wil toch nog ff een fresh install doen, maar nu kan ik mavericks niet opnieuw downloaden vanuit de store.
Start je mac op in recovery mode (Cmd-R ingedrukt houden bij restart). Dan kun je OS X opnieuw installeren.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Wat dacht je van booten van je recovery partitie, formatteren en dan over internet installeren?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

de recovery partitie heb ik al meteen bij de eerste installatie verwijderd. Heb die ruimte veel te hard nodig en een USB stick is altijd wel paraat.

Edit: het is gelukt. Met CMD+R kom je nog steeds in het recovery menu maar ook zonder recovery partitie kan je gewoon herinstalleren. Stappenplan voor iemand die het ook wil:

1. druk CMD+R bij het opstarten
2. Formatteer de schijf in het schijfbeheer tooltje
3. Mavericks opnieuw installeren ;)

en binnen 3 klikken begint hij te reinstallen :P

[ Voor 87% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-10-2013 18:50 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Zojuist wat probleempjes met het trackpad van m'n MBP 13", pinch to zoom werkte niet meer in Preview, Safari en Photoshop, en swipe between pages werkte niet meer in Safari (liet tab vastlopen). Computer herstarten (en PRAM reset, maar weet niet of dat nodig was) heeft het opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou iemand de inhoud van /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto.plist hier kunnen posten?

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 23-10-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14

N14

N14 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:58:
Zojuist wat probleempjes met het trackpad van m'n MBP 13", pinch to zoom werkte niet meer in Preview, Safari en Photoshop, en swipe between pages werkte niet meer in Safari (liet tab vastlopen). Computer herstarten (en PRAM reset, maar weet niet of dat nodig was) heeft het opgelost :).
Hmmm.. problemen blijven terug komen (alleen de pinch problemen tot nu toe), alleen kort na een restart (edit: overigens wel lang na opstart programma's en evt. drivers zijn geladen, zeker 5 a 10 min. of zo werkt het goed) lijkt alles naar behoren te werken. Meer mensen met dit probleem? Suggesties? (kon op google wel een aantal soortgelijke problemen in de Developer Previews vinden, maar geen oplossingen)

[ Voor 7% gewijzigd door N14 op 23-10-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat na de update de accuduur enorm vooruit is gegaan. Ook merk ik wanneer ik Safari gebruik dat deze een stuk sneller is dan Chrome. Ook zou bij Safari de accu aanmerkelijk langer mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb er nu een aantal uur mee mogen "spelen" maar ik vind het wel een vooruitgang. Hetgeen waar ik eerder vandaag in dit topic over liep te mekkeren (vollopen geheugen) lijkt ook niet meer voor te komen.

Ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:47
Smultie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:00:
Zou iemand de inhoud van /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto.plist hier kunnen posten?
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>MachServices</key>
<dict>
<key>com.apple.backupd-helper.status</key>
<dict>
<key>HideUntilCheckIn</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.backupd-auto</key>
<true/>
</dict>
<key>CFBundleIdentifier</key>
<string>com.apple.backup.launcher</string>
<key>Label</key>
<string>com.apple.backupd-auto</string>
<key>Disabled</key>
<true/>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>/System/Library/CoreServices/backupd.bundle/Contents/Resources/backupd-helper</string>
<string>-launchd</string>
</array>
<key>LaunchEvents</key>
<dict>
<key>com.apple.xpc.activity</key>
<dict>
<key>com.apple.backupd-auto</key>
<dict>
<key>Interval</key>
<integer>3600</integer>
<key>Delay</key>
<integer>3600</integer>
<key>GracePeriod</key>
<integer>1800</integer>
<key>Repeating</key>
<true/>
<key>AllowBattery</key>
<true/>
<key>PowerNap</key>
<true/>
<key>Priority</key>
<string>Utility</string>
</dict>
</dict>
</dict>
<key>RunAtLoad</key>
<true/>
<key>KeepAlive</key>
<true/>
<key>EnableTransactions</key>
<true/>
<key>POSIXSpawnType</key>
<string>Background</string>
</dict>
</plist>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
Wie heeft er nog meer problemen met het nieuwe gedrag van Gmail accounts in de Apple Mail app onder 10.9?

Er zijn al wat artikelen geschreven tijdens de beta fase maar nog geen echte oplossingen, grootste probleem wat ik ervaar is:

-onvoorspelbaar gedrag van de inbox, waar hij onder 10.8 realtime was en net zo snel als push op de iPhone kan het nu minuten maar soms een uur duren voordat je mail ontvangt.
-deleten werkt niet goed, mails blijven vaak op de iPhone dan gewoon zichtbaar

Zelfs een clean install lost het niet op...

http://tidbits.com/article/14219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:04

PBP

stormfly schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:53:
Wie heeft er nog meer problemen met het nieuwe gedrag van Gmail accounts in de Apple Mail app onder 10.9?

Er zijn al wat artikelen geschreven tijdens de beta fase maar nog geen echte oplossingen, grootste probleem wat ik ervaar is:

-onvoorspelbaar gedrag van de inbox, waar hij onder 10.8 realtime was en net zo snel als push op de iPhone kan het nu minuten maar soms een uur duren voordat je mail ontvangt.

Bij mij komen mails wel binnen maar ik zie geen rood bolletje bij Mail.app icoon. Ook krijg ik vaak 2x een notificatie als een mail binnen is. Op m'n iMac gek genoeg nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02
Omg, ze hebben de sortering van de files in Finder nog steeds niet in orde....

Ik moet wel zeggen dat het heerlijk draait op mijn rMBP. Eindelijk gaat alles vloeiend, zoals ik verwacht van zo'n krachtige machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:59:

Ik moet wel zeggen dat het heerlijk draait op mijn rMBP. Eindelijk gaat alles vloeiend, zoals ik verwacht van zo'n krachtige machine.
Als jouw app lijst in je dock in de lijst vorm is, en je dan scrollt in die lijst, gaat dit dan soepel of hapert het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Machen Sie Sich Ein Hackintosch Männer....cheap, great !!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
RnB schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:59:

Hoe had jij de sortering dan graag?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Timer van VPN is nu voortaan verborgen in het VPN menu i.p.v. bovenin de menubalk. Jammer.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Momenteel draait alles hier ook vlotjes op mijn MBP :)
Alleen kan ik (via wifi) nog amper een backup nemen.
Nu blijft hij heel lang op 'preparing backup' steken, maar meer komt er niet van :(
Normaal draait dat icoontje ook altijd als hij met een backup bezig was, maar nu is dit ook niet het geval :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:30
Draait hier inmiddels ook. XBMC deed het niet. Dan maar even de alpha versie erop gezet :) En die start in ieder geval op...

[ Voor 17% gewijzigd door ChuckyDevil op 23-10-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roblamper schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:24:
ik zit na het upgraden met een heel ander probleem .
ik heb ilife 11 en iwork 09 Retail op dvd , dus niet uit de online app store

en ik kan deze nu niet updaten , moet er voor betalen in de store , terwijl ik hier de Retail dvd's voor me neus heb.. iemand tips?
Dit probleem is bekend bij Apple en men werkt aan een fix, kan nu even niet vinden waar ik het gelezen heb maar er zijn meerdere gebruikers met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik kreeg de updates wel gewoon netjes te zien, terwijl ik ook nooit iLife of iWork uit de App Store heb gedownload..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

De oplossing voor mij was dit:
1. Install iWork'09 from CD/DVD if you don't have iWork installed
2. Update iWork'09 to version 9.3 manually (http://support.apple.com/kb/DL1563)
3. Change your system language to english in system preferences -> languages
4. Reboot and log in to guest account
5. Open the Mac App Store and log in
6. At this point you should be able to update directly from the featured page (or the app pages)
7. Install all updates, reboot and log in to your normal user account and change the language back to whatever you like
Your iWork apps should show in the list of your buyed apps
Werkte ook met iLife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik heb mijn Dock in Mavericks op "toon/verberg automatisch" staan. Echter bij full size Safari en iTunes wordt het Dock regelmatig niet automatisch vertoond. Hebben meerdere gebruikers dit?

Zowel mijn iMac (2011) en MBA (2012) hebben hier "last" van. Ook duurt het langer dat uit eindelijk het Dock verschijnt.

edit: het probleem doet zich voor wanneer ik snel mijn pointer middels de TrackPad naar beneden maneuvreer. Het lijkt een gesture probleem te zijn

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
PBP schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:29:

[...]

Werkte ook met iLife
Moest je voor iLife ook nog bepaalde zaken updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Frietsaus schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Moest je voor iLife ook nog bepaalde zaken updaten?
Nee ik draaide al de laatste versies. Maar kreeg niet de allernieuwste updates te zien van gister. Nu wel en ze zijn geupdate en toegevoegd aan mijn Apple ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
joint_me schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

Lukt het hiermee? Of is de versie op de recovery disk niet geupdate?

http://support.apple.com/kb/DL1433
Even een update:

Ik heb hier net een USB recovery disk mee gemaakt en succesvol geïnstalleerd op de MacBook van mijn vrouw. Een clean install om wel te verstaan, ze werd namelijk helemaal gek van "Google updater"-popups (hardnekkig stukje *piep*-software).

Let op! Tijdens het installeren vroeg hij wel om de apple inloggegevens van diegene die de USB recovery disk heeft gemaakt.
Rivanov schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:26:
Ik kreeg de updates wel gewoon netjes te zien, terwijl ik ook nooit iLife of iWork uit de App Store heb gedownload..
Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag ook de updates :o

[ Voor 18% gewijzigd door joint_me op 23-10-2013 20:36 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
PBP schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

Nee ik draaide al de laatste versies. Maar kreeg niet de allernieuwste updates te zien van gister. Nu wel en ze zijn geupdate en toegevoegd aan mijn Apple ID
Thanks, ik heb een schone Mavericks installatie dus ik zal m'n iLife even handmatig bijwerken en dan je stappen uitvoeren. Tot nu toe heeft nog niks gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:02
KillerX42 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

Als jouw app lijst in je dock in de lijst vorm is, en je dan scrollt in die lijst, gaat dit dan soepel of hapert het?
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt. Hoe kan ik de apps in mijn dock in lijstvorm showen?
Rivanov schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:05:
[...]

Hoe had jij de sortering dan graag?
Op naam, dus alfabetisch. Dit is gewoon in te stellen, maar frequent gooit ie het alfabet door elkaar, dat ie begint met de e en daarna x, y, z en dan a. Dan moet ik weer even op de naam klikken, maar ik vind dit erg knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
Eindelijk de gratis iWorks updates binnen http://www.appletips.nl/v...n-naar-ilife-en-iwork-13/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:19:
Timer van VPN is nu voortaan verborgen in het VPN menu i.p.v. bovenin de menubalk. Jammer.
Kan je gewoon weer aan zetten! Klik op het icoontje en 'Show Time Connected' aanvinken d:)b

Ik was ook eerst geirriteerd maar toen zag ik die optie gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14

N14

stormfly schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:53:

Ook deze problemen! Zojuist kreeg ik een notificatie van een mail van gisteren die ik een paar seconden daarvoor als ongelezen had gemarkeerd |:( .

Eerder door mij beschreven gesture problemen komen vermoedelijk door Wacom Bamboo, vlak nadat ik die aansluit begint de gesture ellende :/ (dan merk je trouwens pas hoe gewend je aan die gestures bent geraakt!).

Verder lijkt alles inderdaad vlotter (en smooth) te werken. Een feature die ik erg leuk vind (en nog niet zo vaak besproken is volgens mij?) is het energie inzicht/overzicht in de Activity Monitor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ook mensen die juist minder battery life hebben sinds Mavericks? Ik heb gisteravond de update gedaan en ik doe nu nog maar ~6 uurtjes met mijn Macbook Air 2013.

Ook als die 100% is opgeladen en idle dan geeft ie aan dat de maximale battery life ~8 uur, voor de update gaf de battery wel 12 uur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat als je een SMC- en PRAM-reset uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:22
Zonet ook even naar Mavericks gegaan, maar het was nog wel even spannend, ik werd verwelkomt met dit scherm tijdens het upgraden:
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/Tweakers.net%20plaatjes/IMG_2008.jpg?w=AAAY7Re-KtGfbeQ4KeG1xEvF3p_PavVTpVjOzc7WsnM5xQ

Is uiteindelijk wel goed gegaan.

Ow, en hebben andere mensen er ook last van dat de dropbox nu niet meer fatsoenlijk functioneert? Hier zijn geen icoontjes te zien, en je kan ook niet de public links kopiëren ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door MenN op 23-10-2013 21:19 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

MenN schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:16:
Zonet ook even naar Mavericks gegaan, maar het was nog wel even spannend, ik werd verwelkomt met dit scherm tijdens het upgraden:
[afbeelding]

Is uiteindelijk wel goed gegaan.

Ow, en hebben andere mensen er ook last van dat de dropbox nu niet meer fatsoenlijk functioneert? Hier zijn geen icoontjes te zien, en je kan ook niet de public links kopiëren ofzo.
Misschien moet je even updaten naar de laatste versie www.dropbox.com/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De taal tijdelijk op Engels zetten fixt inderdaad het probleem, de updates zijn nu aan het downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:22
PBP schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:17:
[...]

Misschien moet je even updaten naar de laatste versie www.dropbox.com/download
Het was inderdaad even updaten naar de nieuwste versie. Wel vreemd aangezien dropbox zelf aangaf up to date te zijn, maar liep in feite een paar versies achter.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Suf gegoogled, maar hoe disable ik horizontal scrolling in Safari? Erg irritant, als je verticaal scrolled, beweegt de pagina altijd wel een beetje mee naar links of rechts. Jaja, strakker scrollen. Is me niet opgevallen in Mountain Lion, maar goed, daar gebruikte ik niet zoveel Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

UltraSub schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:41:
Suf gegoogled, maar hoe disable ik horizontal scrolling in Safari? Erg irritant, als je verticaal scrolled, beweegt de pagina altijd wel een beetje mee naar links of rechts. Jaja, strakker scrollen. Is me niet opgevallen in Mountain Lion, maar goed, daar gebruikte ik niet zoveel Safari.
workaround: 1 tik uitzoomen

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:05
Trackpad settings -> swipe between pages naar three fingers zetten

Ik werd hier ook helemaal kriegel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 16:52
m19 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:08:
Ook mensen die juist minder battery life hebben sinds Mavericks? Ik heb gisteravond de update gedaan en ik doe nu nog maar ~6 uurtjes met mijn Macbook Air 2013.

Ook als die 100% is opgeladen en idle dan geeft ie aan dat de maximale battery life ~8 uur, voor de update gaf de battery wel 12 uur aan.
Ik heb ook een MBA 2013 en krijg ook het gevoel dat de battery life korter is, terwijl dat voor mij een van de belangrijkste redenen om te upgraden was. Ik zal er morgen eens goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

PBP schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:29:

[...]

Werkte ook met iLife
d:)b Bedankt voor de tip, de truc werkt inderdaad goed

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
MrJayMan schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:47:
[...]

workaround: 1 tik uitzoomen
Crazyanz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:59:
Trackpad settings -> swipe between pages naar three fingers zetten

Ik werd hier ook helemaal kriegel van.
Alleen workarounds dus. Jammer. Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:32:
Vreemd, ik heb mijn Dock in Mavericks op "toon/verberg automatisch" staan. Echter bij full size Safari en iTunes wordt het Dock regelmatig niet automatisch vertoond. Hebben meerdere gebruikers dit?

Zowel mijn iMac (2011) en MBA (2012) hebben hier "last" van. Ook duurt het langer dat uit eindelijk het Dock verschijnt.

edit: het probleem doet zich voor wanneer ik snel mijn pointer middels de TrackPad naar beneden maneuvreer. Het lijkt een gesture probleem te zijn
Vind het maar irritant dat het 2D-dock compleet eruit is gesloopt, dat saaigrijze schapje onderin je beeld is niet alleen lelijk maar ook nog eens onhandig: je ziet veel minder goed welke apps op dit moment draaien e.d. Oh well, minor annoyance. Tot nu toe slechts 1 app die niet meer werkt, maar met een paar dagen zal dat wel gefixed zijn of de optie die de boel blokkeert boven water zijn gekomen :P

Macje voelt wel ietsje vlotter aan verders, accutijd ga ik ook nog even aan de tand voelen vandeweek. Wilde eigenlijk clean install doen, maar was/ben er even te lui voor :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MenN schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:27:
[...]
Het was inderdaad even updaten naar de nieuwste versie. Wel vreemd aangezien dropbox zelf aangaf up to date te zijn, maar liep in feite een paar versies achter.
Met up to date (in het dropdownmenu uit de menubalk) bedoelt hij dat hij je files allemaal gesynchroniseerd heeft met de cloud, dat zegt niets over de client. Dat is inderdaad nogal verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Is de batterij daadwerkelijk sneller leeg, of is alleen de indicator minder optimistisch geworden?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Zijn er hier mensen die XtraFinder gebruiken? Zou compatibel moeten zijn volgens website, maar zogauw ik die start nu knalt heel Finder er uit en moet ik Finder geheel herstarten.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De batterij zou juist langer moeten meegaan, maar hierbij moet wel gezegd worden dat het vooral optimalisaties voor Haswell processoren (dus de 2013 macbook modellen) gaat.

Ik heb ook nog een vraag, zijn er hier meer mensen die de Skydrive app voor de mac van microsoft gebruiken? Ik merk dat deze steeds crashed, dat was gister al zo toen ik mijn systeem van 10.8 naar 10.9 had geupgraded, maar nu met een clean install van 10.9 loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Eerste keer loopt ie goed maar daana blijft hij crashen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

DeNachtwacht schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:16:
Ik heb ook nog een vraag, zijn er hier meer mensen die de Skydrive app voor de mac van microsoft gebruiken? Ik merk dat deze steeds crashed, dat was gister al zo toen ik mijn systeem van 10.8 naar 10.9 had geupgraded, maar nu met een clean install van 10.9 loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Eerste keer loopt ie goed maar daana blijft hij crashen.
Dat heb ik ook! Het crasht, vraagt of het opnieuw moet starten en doet vervolgens niks meer. Het icoontje blijft bij mij wel in het systeemvak staan, maar ik kan er niet meer op klikken (zowel op mijn Mac mini als MacBook Air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
Zijn er mensen die gewoon een upgrade hebben uitgevoerd en niet een clean install, waar het soepel bij loopt? Ben aan het overwegen om gewoon een upgrade uit te voeren, maar zie dat veel mensen problemen hebben en vanuit daar een clean install uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Untouchablezz20 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:31:
Zijn er mensen die gewoon een upgrade hebben uitgevoerd en niet een clean install, waar het soepel bij loopt? Ben aan het overwegen om gewoon een upgrade uit te voeren, maar zie dat veel mensen problemen hebben en vanuit daar een clean install uitvoeren.
Ja gewoon geupgrade. Heb eigelijk nooit problemen gehad met upgraden. Al vanaf Leopard. Enige keren dat ik opnieuw geïnstalleerd heb is met een hardeschijf wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Upgrade gedaan, nergens last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Hier ook upgrade gedaan, net als de afgelopen 7 keren - altijd goed gegaan!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik krijg m'n launchpad niet meer leeg. De terminal commands die dat voor mij deden, doen het niet meer. Iemand al een nieuwe omweg?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier ook gewoon een upgrade vanaf ML. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik vind de tijdzones in de Satellite view in Maps wel erg cool trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://i5.minus.com/jW9MAgQk0qQqB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

PBP schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:33:
[...]

Ja gewoon geupgrade. Heb eigelijk nooit problemen gehad met upgraden. Al vanaf Leopard. Enige keren dat ik opnieuw geïnstalleerd heb is met een hardeschijf wissel.
Ik heb gister geupgraded maar omdat mijn harde schijf erg vol bleef (na CleanMyMac2, CCleaner en nog wat andere tweaks gedraaid te hebben) maar even een clean install gedaan.

Het verschil:
gister: 75gb vrij van 120 met Office 2011 for Mac, Garageband en iMovie (zonder geluiden of filmfragmenten erin)
nu: 108gb vrij van 120 zonder Office, Garageband en iMovie.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet als alles erop staat maar deze 3 tools samen zullen echt geen 35 gigabyte aan data gebruiken. Kortom als je net als ik al sinds 10.6 steeds upgrades doet dan is een clean install echt wel de moeite waard.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:57

_AN

GekkePrutser schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 20:49:
[...]

Kan je gewoon weer aan zetten! Klik op het icoontje en 'Show Time Connected' aanvinken d:)b

Ik was ook eerst geirriteerd maar toen zag ik die optie gelukkig.
Eindelijk worden de VPN verbindingen in Maverick op alfabetische volgorde gesorteerd. Heel fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

DouweGNL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:29:
[...]
Dat heb ik ook! Het crasht, vraagt of het opnieuw moet starten en doet vervolgens niks meer. Het icoontje blijft bij mij wel in het systeemvak staan, maar ik kan er niet meer op klikken (zowel op mijn Mac mini als MacBook Air).
Bij mij niet op 2 versies van het OS, en bij jou niet op 2 verschillende pc's. Hm, dan is het wel redelijk duidelijk dat de Skydrive app voor de mac niet werkt onder 10.9.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59
Terwijl ik mavericks op mijn mac mini (2012) heb geinstalleerd op mijn 1tb hdd vind ie mijn ssd niet meer....wel ziet ie de ssd als ik naar >over deze mac>systeemoverzicht>sata/sata express ga.
Bij schijfhulpprogramma ziet ie 'm niet.
Is hier een oplossing voor?
Gaat om een samsung ssd 840 pro!

[ Voor 6% gewijzigd door dbz1985 op 24-10-2013 00:02 . Reden: Ssd schijftype toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:50
Ik heb zojuist een upgrade gedaan vanaf ML op mijn rMBP. Geen enkel probleem, alles lijkt soepel te werken. Internet doet het en ik heb alle apps/programma's nog.

Over eventuele prestatieveranderingen kan ik nog niks zeggen. Had de laatste tijd last van vastlopen Safari in ML, hoop dat dat nu gefixed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
sjer schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:04:
Zo. 10.9 gaat als een tierelier!!!! Ik had een hoop problemen met OS X 10.7 & 10.8 op mijn Mid-2009 MBP. Haperingen in iTunes. Langzame browser , strandballen etc.
De Apple reseller verweet het aan mijn Crucial M4 SSD.

Alle problemen zijn nu verdwenen en de Mac is weer net zo snel als onder Snow Leopard.
Mooi hoor.
Paar vraagjes, aangezien ik ook mijn mid 2010 mbp wil updaten naar Mavericks (zit nu nog op SL, omdat ik Lion en Mountain Lion heb geweerd).
- Heb je een frisse install gedaan? Of gewoon over ML heen?
- Wat zijn de specs van je mbp
- Hoe is je batterylife? (Verbeterd of verslechterd tov SL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Heb een upgrade uitgevoerd en het werkt eigenlijk goed.

Soms een kleine hapering hier en daar en externe HDD die niet in slaap worden gezet, maar dat zijn gewoon algemene software zaken, niet iets wat komt uit een verschil tussen clean install en upgrade.

Daarbij slaat Apple zich notabene in de presentatie op de borst dat OSX updaten tegenwoordig bijna hetzelfde is als een App installeren, er is ze dus ook veel aan gelegen dit dus waar te maken. Een clean install is dus ook alleen nodig als je ernstige problemen ondervindt. Voor de rest kost het je anders alleen maar veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
Dan ga ik ook een upgrade uitvoeren. Inderdaad geen zin om een bootable usb te maken en gegevens over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is omdat mensen waarbij alles soepel ging, dat gewoonlijk niet komen melden.

Als af ging op alleen wat op 't internet te lezen was zou werkelijk niks goed werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Xanion schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:14:
Zijn er hier mensen die XtraFinder gebruiken? Zou compatibel moeten zijn volgens website, maar zogauw ik die start nu knalt heel Finder er uit en moet ik Finder geheel herstarten.
Werkt hier nog wel. Ik heb gewoon een update uitgevoerd over Mountain Lion heen en Finder start zoals vanouds met XtraFinder.

Misschien wel het mooiste aan deze update vind ik het 'energy' tabblad in de Activity Monitor:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/u0yu4z0ad/Screen_Shot_2013_10_24_at_00_33_25.jpg

En het laten zien van welke App veel stroom gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/51mqr05lj/Screen_Shot_2013_10_24_at_00_35_20.jpg

Nu maar weer eens mijn Macbook van de lader gehaald om te testen hoe lang hij het gaat volhouden.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
Mijn MacBook had ik best vol garbage staan, sinds ik nu thuis een server heb staan die werkelijk waar alles doet, toch een clean install gedaan, even helemaal blanco, draait als een zonnetje.

Ik heb de indruk dat mijn MBA late 2010 toch langer doet op een batterij lading.
Alles voelt net wat soepeler, processen blijven meer binnen de perken.
Voor mij een uitstekende upgrade.

Gelijk maar een herstel partitie gemaakt met Mavericks.
Gisteravond, nergens een stickje kunnen vinden, en ook mijn externe bluray drive is even foetsie, dus ik dacht, dan maar een herstel partitie aanmaken, schijf wissen, en 'herstellen' naar Mavericks.

Alles vlekkeloos.
Morgen op het werk eens zien of ik echt langer doe op een batterij lading.
Ik weet ongeveer wanneer ik de stroom aan moet koppelen, en zien of ik nu een stuk verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Nu online
Wow, ik doe altijd een clean install maar daar heb ik nu te weinig tijd voor. Dus gisteren een upgrade uitgevoerd.

Mavericks heeft mijn iMac veel sneller gemaakt. Ik heb maar 2GB geheugen en dat was vaak een bottleneck. Ergens in de keynote werd volgens mij ook al gesproken over een verbetering in geheugentoewijzing?

Als dat de reden is hebben ze dat goed aangepakt!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

funk-e schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:39:
Wow, ik doe altijd een clean install maar daar heb ik nu te weinig tijd voor. Dus gisteren een upgrade uitgevoerd.

Mavericks heeft mijn iMac veel sneller gemaakt. Ik heb maar 2GB geheugen en dat was vaak een bottleneck. Ergens in de keynote werd volgens mij ook al gesproken over een verbetering in geheugentoewijzing?

Als dat de reden is hebben ze dat goed aangepakt!
Het lijkt mij inderdaad dat je dat goed merkt met 2GB als je je iMac een beetje intensief gebruikt. Ik kwam met 4GB al in de knel en ben daarom naar 16GB gegaan :+

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Nu online
BombaAriba schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:40:
[...]

Het lijkt mij inderdaad dat je dat goed merkt met 2GB als je je iMac een beetje intensief gebruikt. Ik kwam met 4GB al in de knel en ben daarom naar 16GB gegaan :+
veel mensen verklaren me ook altijd voor gek dat ik op 2GB draai :+

Mijn iMac 24" uit 2007 kan maximaal 4GB aan. En die SODIMM DDR2 667MHz zijn redelijk prijzig: rond de 100 euro voor 2x2GB. Misschien wil ik wel upgraden naar een nieuwere mac en ik denk niet dat ik die 100 euro er dan weer uithaal bij verkoop van deze iMac.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
Ik heb ook 2GB in mijn MacBook Air, maarja, die is nou niet bepaald te upgraden.
Alles voelt bij mij ook 10x beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Trouwens toch nog een vraagje: ik zie bij mij dat ik mijn Macbook niet meer terug kan vinden via iCloud. Hij blijft op offline staan terwijl in de instellingen van mijn Mac vind mijn Mac gewoon aanstaat en geen foutmelding geeft. Iemand enig idee of dit een bug is of dat ik iets doms doe? Mijn iPhone en iPod Touch worden wel gevonden dus de servers van Apple lijken mij in orde.

Toch ook nog een vraagje numero twee: ondersteunt Tweakers net zoals MacRumors Push notificaties voor ieder nieuwsartikel dat ze uitbrengen? Volgens mij niet of heb ik het fout? Ik krijg ieder geval geen melding. ;(

[ Voor 22% gewijzigd door BombaAriba op 24-10-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
iMac 2011 i5 16gbram 256gb ssd en sinds Mavericks heb ik last van reboots als ik de Mac afsluit.
Dan sluit hij niet af maar doet hij een reboot.

Meer mensen die er last van hebben ?.
funk-e schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:44:
[...]

veel mensen verklaren me ook altijd voor gek dat ik op 2GB draai :+

Mijn iMac 24" uit 2007 kan maximaal 4GB aan. En die SODIMM DDR2 667MHz zijn redelijk prijzig: rond de 100 euro voor 2x2GB. Misschien wil ik wel upgraden naar een nieuwere mac en ik denk niet dat ik die 100 euro er dan weer uithaal bij verkoop van deze iMac.
2e hands ben je 30 euro kwijt op V&A

[ Voor 58% gewijzigd door Mektheb op 24-10-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Het resetten van de SMC lijkt te helpen, mijn resterende batterij tijd is al een paar uur meer als voor de reset. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier weinig terug...ik heb het idee dat mavericks langzamer is dan de vorige versie...of moet hij alles nog een beetje op een rijtje krijgen?

is er wellicht een instelling zoals op ios...opm dingen uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:22:
Ik lees hier weinig terug...ik heb het idee dat mavericks langzamer is dan de vorige versie...of moet hij alles nog een beetje op een rijtje krijgen?

is er wellicht een instelling zoals op ios...opm dingen uit te zetten...
Bij mij was Spotlight de eerste paar uur als een razende bezig.
(Volgens mij met het indexeren van alle boeken die iBooks op mijn MBP bleek te vinden.)

Na de update eerst een paar uur heel traag en volgens de batterij-icoon slechts 3:45 uur stand-by tijd.

Vannacht aan laten staan en nu is de stand-by tijd 8:50 uur....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 16:52
Mijn MBA 2013 loopt nu dus leeg tiijdens sleep stand? Gisteravond de laptop dichtgeklapt met 100% accu en dik 10 uur later opengeklapt en de accu 39%. Hij voelde ook licht warm aan alsof er toch nog een process aktief was? Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
Freezerator schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:40:
Mijn MBA 2013 loopt nu dus leeg tiijdens sleep stand? Gisteravond de laptop dichtgeklapt met 100% accu en dik 10 uur later opengeklapt en de accu 39%. Hij voelde ook licht warm aan alsof er toch nog een process aktief was? Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt sinds de update?
Het tegengestelde juist, ik heb hem dinsdagavond na de update dichtgeklapt en hij stond gisterenavond toen ik hem openklapte nog steeds op 100%.

Overigens klinkt dit wel alsof er een proces bezig was inderdaad. Wellicht kun je bij Activity Monitor kijken wat er actief is geweest?

[ Voor 11% gewijzigd door DwightKSchrute op 24-10-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Nadat Spotlight klaar was met indexeren is alles veel snappier. Ik gebruik vaak NetBeans wat in combi met Firefox zorgde voor een traag systeem. Nu haast geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Gisteren mijn mac mini thuis aangezet voor het slapen gaan, vanmorgen even de laatste stapjes doorlopen en alles werkt gewoon.
Vanmorgen vroeg hier op kantoor de update aangezet, dat is minder, kost toch wel erg veel tijd als je zit te wachten. Maar goed, ik kan weer werken dus dat is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

DeNachtwacht schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:57:
[...]

Ik heb gister geupgraded maar omdat mijn harde schijf erg vol bleef (na CleanMyMac2, CCleaner en nog wat andere tweaks gedraaid te hebben) maar even een clean install gedaan.

Het verschil:
gister: 75gb vrij van 120 met Office 2011 for Mac, Garageband en iMovie (zonder geluiden of filmfragmenten erin)
nu: 108gb vrij van 120 zonder Office, Garageband en iMovie.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet als alles erop staat maar deze 3 tools samen zullen echt geen 35 gigabyte aan data gebruiken. Kortom als je net als ik al sinds 10.6 steeds upgrades doet dan is een clean install echt wel de moeite waard.
Bij mij ging de vrije schijfruimte van 498GB naar 513 geloof ik. Stond ik wel van te kijken. Dat is dus met een upgrade en geen clean install!
Ik bedenk me nu wel dat ik een flinke swapfile had, dus in de praktijk is het verschil maar een paar gigabyte. Maar hij gebruik in ieder geval niet meer schijfruimte.
offtopic:
itt *kuch* windows *kuch*

Voor de mensen die denken dat de batterij minder lang meegaat: in het begin is Spotlight nog flink bezig natuurlijk, daardoor zal de batterij minder capaciteit aangeven.
Overigens vind ik 'm ook weer snappier na de upgrade. Niet dat ie al traag was :+

[ Voor 10% gewijzigd door page404 op 24-10-2013 11:15 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56
page404 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:12:
[...]

Bij mij ging de vrije schijfruimte van 498GB naar 513 geloof ik. Stond ik wel van te kijken. Dat is dus met een upgrade en geen clean install!
Ik bedenk me nu wel dat ik een flinke swapfile had, dus in de praktijk is het verschil maar een paar gigabyte. Maar hij gebruik in ieder geval niet meer schijfruimte.
offtopic:
itt *kuch* windows *kuch*

Voor de mensen die denken dat de batterij minder lang meegaat: in het begin is Spotlight nog flink bezig natuurlijk, daardoor zal de batterij minder capaciteit aangeven.
Overigens vind ik 'm ook weer snappier na de upgrade. Niet dat ie al traag was :+
hoe kun je dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Even 't spotlight-icon aanklikken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Nu online
Mektheb schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:17:
2e hands ben je 30 euro kwijt op V&A
link? ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57

Saven

Administrator

Tektoon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:40:
Ik krijg m'n launchpad niet meer leeg. De terminal commands die dat voor mij deden, doen het niet meer. Iemand al een nieuwe omweg?
Naar /Users/<username>/Library/Application Support/Dock/ gaan en daar .db bestand verwijderen (die met de hele lange naam).

vervolgens in de terminal: killall Dock

en je dock wordt gereset

weet niet of dat is wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Geïnstalleerd meteen nadat de update beschikbaar was. Werkt op mijn witte unibody MacBook late-2009 (2,26 GHz, 8GB ram) weer lekker snel, soepeler dan Mountain Lion. Full screen werkt met meerdere beeldschermen erg fijn, eindelijk zoals 't hoort.

Die vrije schijfruimte komt overigens deels doordat de update-DMG verwijderd wordt uit de programmamap, scheelt iets van 5GB.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
tobiasvs schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:31:
Geïnstalleerd meteen nadat de update beschikbaar was. Werkt op mijn witte unibody MacBook late-2009 (2,26 GHz, 8GB ram) weer lekker snel, soepeler dan Mountain Lion. Full screen werkt met meerdere beeldschermen erg fijn, eindelijk zoals 't hoort.

Die vrije schijfruimte komt overigens deels doordat de update-DMG verwijderd wordt uit de programmamap, scheelt iets van 5GB.
En de batterylife/snelheid van het systeem onder Mavericks tov SL? Heb zelf een mid-2010 mbp welke ik met een ssd en 8gb ram heb geüpdatet. Ben benieuwd hoe oude macbook(s) (pro's) varen onder Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Nog niet uitgeprobeerd, maar mijn accu geeft ook aan dat hij onderhoud nodig heeft, dus weet niet of mijn ervaring zo betrouwbaar is :P

Safari draait overigens wel merkbaar sneller.

[ Voor 15% gewijzigd door tobiasvs op 24-10-2013 12:49 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De manier om gratis Numbers,Pages en Keynote te krijgen werkt ook voor iMovie en Aperture :) de overige apps van Apple kun je niet op die manier gratis krijgen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Fietsbel schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:04:
De manier om gratis Numbers,Pages en Keynote te krijgen werkt ook voor iMovie en Aperture :) de overige apps van Apple kun je niet op die manier gratis krijgen.
Hoe krijg je gratis Numbers,Pages, Keynote, iMovie en Aperture ?
Ik moet betalen op mijn MBA 2013

[ Voor 4% gewijzigd door MTT op 24-10-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Ik heb nu ook 10.9 draaien, alles werkt goed, behalve het afsluiten/herstarten. Mijn iMac (late 2009, 8GB RAM) blijft hangen op dat grijze scherm met afsluiten. Er gebeurt niks, muiscursor werkt nog wel. Enige oplossing is de iMac uitzetten met de aan/uit-knop. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
ivo-nl schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:47:
Ik heb nu ook 10.9 draaien, alles werkt goed, behalve het afsluiten/herstarten. Mijn iMac (late 2009, 8GB RAM) blijft hangen op dat grijze scherm met afsluiten. Er gebeurt niks, muiscursor werkt nog wel. Enige oplossing is de iMac uitzetten met de aan/uit-knop. Iemand een idee?
Sinds gisteren heb ik 10.9 draaiend op mijn iMac "Core i3" 3.06 21.5-Inch (Mid-2010). Ik laat mijn iMac altijd aan staan (slaapstand). Ik zal vanmiddag eens testen of de mijne wel uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Ik doe mijn iMac ook bijna nooit uit, ik kwam er eigenlijk bij toeval achter.
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste