Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Dan heeft een scriptje ook geen zin................. 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 18:01
Jawel hoor ;)
Het is gelukt. Ik heb een klein script met maar 1 regel erin en een programma controlplane. Als controlplane merkt dat het scherm dicht gaat/is dan runt die het script dat het login window aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Oké, ik had even niet aan Controleplane gedacht.
Maar mooi dat je probleem opgelost is.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 23:22
WWDC 2014 is nu ook officieel bevestigd door Apple zelf. Wie start het topic? :D
Helaas heb ik geen enkele ervaring in het maken van een mooie OP, anders had ik het zeker gedaan.

http://www.iphoneclub.nl/...wat-kunnen-we-verwachten/

http://www.onemorething.n...wdc-app-is-er-klaar-voor/

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 18:03
Sinds de laatste update heb ik op mijn rMBP 15"Late 2013 last gekregen van lockups van bepaalde programma's zoals Finder en Xcode. Xcode komt meestal na een minuutje wel weer los, maar Finder moet ik vaak via Activity Monitor afsluiten en hopen dat het allemaal goed gaat.

Voor 10.9.3. Had ik er geen last van, zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben met deze nieuwe update als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
crazylegs schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:20:
WWDC 2014 is nu ook officieel bevestigd door Apple zelf. Wie start het topic? :D
Helaas heb ik geen enkele ervaring in het maken van een mooie OP, anders had ik het zeker gedaan.

Misschien goed om een OSX 'NAAM' 10.10 te starten nadat op maandag 2 juni het wordt gepresenteerd, idem voor iOS 8.

Dan kun je namelijk meteen het aanpassen aan de bekende informatie en het nieuwe logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
crazylegs schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:20:

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Sinds ik Mavericks heb, gebeurt er niets meer als ik op de NAS server klik in de finder (links). Normaal kwamen dan de verschillende shares, maar nu komt er niks.

Kan alleen bovenin Verbinden met server kiezen, dan het IP van de NAS, dan kan ik een share kiezen, maar dat is erg omslachtig.

Weet iemand waarom dit nu met Mavericks ineens niet meer zo werkt als bij de vorige OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
wat voor NAS? heb je AFP aan staan?

ik heb namelijk een Synology staat, en ik kan er met Mavericks gewoon bij.

[ Voor 52% gewijzigd door RobV op 27-05-2014 23:18 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aangezien het een klein iets is (hoop ik) geen apart topic voor gemaakt maar sinds Mavericks en voor iBooks worden alle PDF's die ik open ook in iBooks gezet. Dit wil ik niet. Kan ik dit ergens uitzetten of direct openen in Finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

RobV schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:18:
wat voor NAS? heb je AFP aan staan?

ik heb namelijk een Synology staat, en ik kan er met Mavericks gewoon bij.
Synology. AFP staat aan, niets aan veranderd. Mede hierdoor haat ik updates dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DJH schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:13:
[...]

Synology. AFP staat aan, niets aan veranderd. Mede hierdoor haat ik updates dus. :(
ligt volgens mij niet aan de update, want hier werkt het gewoon. hoe lang heb je dit issue al als ik vragen mag? (edit: ja, ik zie dat je schrijft 'sinds mavericks', maar ik bedoelde meer qua tijd)

[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 28-05-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

RobV schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:36:
[...]

ligt volgens mij niet aan de update, want hier werkt het gewoon. hoe lang heb je dit issue al als ik vragen mag? (edit: ja, ik zie dat je schrijft 'sinds mavericks', maar ik bedoelde meer qua tijd)
Heb Mavericks nu 2 weken op de iMac staan en al veel langer op m'n Air, waar het wel goed werkt. Nu je het zegt... Zal eens goed nadenken waarom het daar wel op werkt. Misschien toch iets met andere software te maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

DJH schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37:
Sinds ik Mavericks heb, gebeurt er niets meer als ik op de NAS server klik in de finder (links). Normaal kwamen dan de verschillende shares, maar nu komt er niks.

Kan alleen bovenin Verbinden met server kiezen, dan het IP van de NAS, dan kan ik een share kiezen, maar dat is erg omslachtig.

Weet iemand waarom dit nu met Mavericks ineens niet meer zo werkt als bij de vorige OSX?
Je kan proberen om SMB2 ook aan te zetten op de Synology NAS. Heb zelf Windows File Service aanstaan met SMB 2 en Large MTU, Support Windows offline files
Mac File Service aanstaan en tevens NFS ook nog, ook met NFSv4 support en default unix permissions, 8kb read/write packet size. Hier werkt het al een zonnetje op zowel een iMac 27 2011 als een late 2013 rMBP als een Mac Mini low-end model. Allemaal met 10.9.3.

Misschien eens met die settings proberen te rommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

Is er een manier om binnen Mavericks iTunes (en dan in het bijzonder AirPlay, maar dat zou dan automatisch moeten gaan) als belangrijkste proces te bestempelen zodat alle benodigde resources om het soepel te laten draaien altijd daarheen gaan? Ik heb nu vaak dat als ik muziek luister en ik laad bijvoorbeeld een zware pagina in mijn browser dat de muziek hapert, één van mijn grootste ergernissen binnen Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Werk je toevallig met WiFi? Ik heb er namelijk ook wel eens last van en dat is eigenlijk puur te wijten aan de WiFi verbinding. Heb het op mijn iPhone en iPad. Misschien dat je iets met traffic priority kan doen, alhoewel ik niet zou weten wat precies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

ankhie schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:29:
[...]

Je kan proberen om SMB2 ook aan te zetten op de Synology NAS. Heb zelf Windows File Service aanstaan met SMB 2 en Large MTU, Support Windows offline files
Mac File Service aanstaan en tevens NFS ook nog, ook met NFSv4 support en default unix permissions, 8kb read/write packet size. Hier werkt het al een zonnetje op zowel een iMac 27 2011 als een late 2013 rMBP als een Mac Mini low-end model. Allemaal met 10.9.3.

Misschien eens met die settings proberen te rommelen?
Heb deze stappen gevolgd en ook maar eens gereboot. En ja, het werkt weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ankhie schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:01:
Werk je toevallig met WiFi? Ik heb er namelijk ook wel eens last van en dat is eigenlijk puur te wijten aan de WiFi verbinding. Heb het op mijn iPhone en iPad. Misschien dat je iets met traffic priority kan doen, alhoewel ik niet zou weten wat precies ...
Nou, om nou allemaal traffic prioriteiten dingen uit de kast te halen, dat kan nog best ingewikkeld gaan! Normaliter zou een beetje websurfen of zelfs downloaden een muziekstream écht niet in de weg moeten zitten. Er is dus iets niet goed in het Wi-Fi netwerk, of inderdaad op je Mac. Dit zou out-of-the box gewoon goed moeten werken namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 30-05-2014 11:35 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 19-05 15:34

4POX

Everybody is wired

10.9.4 stond in de updater. Maar 10.9.3 draait zo voortreffelijk dat ik maar hide update heb gedaan.

Dat doe ik niet vaak :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 16:47
Sinds kort ben ik overgestapt van Windows naar de Mac...inmiddels heb ik 4 weken een iMac staan en daar is een Macbook Pro bijgekomen......per ongeluk struikelde ik over de migratie assistent.....in een woord te omschrijven: GENIAAL....Ik begin steeds meer Apple fan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
4POX schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:45:
10.9.4 stond in de updater. Maar 10.9.3 draait zo voortreffelijk dat ik maar hide update heb gedaan.

Dat doe ik niet vaak :D
Dat is een eerste beta release, 10.9.3 is een final release. Uit je woorden leidt ik af dat je graag stabiele software hebt, dus vraag me af waarom jij überhaupt hebt aangezet dat je beta-releases wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Pyrone89 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:55:
[...]

Dat is een eerste beta release, 10.9.3 is een final release. Uit je woorden leidt ik af dat je graag stabiele software hebt, dus vraag me af waarom jij überhaupt hebt aangezet dat je beta-releases wilt ontvangen.
De grafische performance in 10.9.3 beta was voelbaar sneller. Daarom heb ik het aangezet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Datafeest schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:35:
[...]

Nou, om nou allemaal traffic prioriteiten dingen uit de kast te halen, dat kan nog best ingewikkeld gaan! Normaliter zou een beetje websurfen of zelfs downloaden een muziekstream écht niet in de weg moeten zitten. Er is dus iets niet goed in het Wi-Fi netwerk, of inderdaad op je Mac. Dit zou out-of-the box gewoon goed moeten werken namelijk.
Denk dat het in mijn geval ook te maken heeft met de LG Cube speaker want bij de andere devices heb ik er geen last van, overigens zijn dat allemaal Apple spullen en is de LG een 'vreemde eend in de bijt'.

Stoor me er verder eigenlijk ook niet aan omdat het maar sporadisch voorkomt. Eigenlijk dus ook alleen vanaf mijn iPhone, niet op m'n rMBP oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05 15:56
Bushalte schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:44:
Ik kon geen iPhoto topic vinden, wellicht kan ik deze vraag hier stellen.

Ik heb in iPhoto een aantal foto's die 'kwijt' raken, iPhoto komt met deze melding:
De foto 'IMG_BLABLA.JPG' kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel onvindbaar is.

Als ik zoek met de Finder krijg ik wel een foto met die bestandsnaam, maar een nieuwere. Alsof iPhoto dubbel bestandsnamen overschrijft. Iemand bekend met hoe dit op te lossen is (mogelijk ergens een instelling, ik kon het niet vinden)?
Niemand die dit probleem ooit heeft gehad?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-05 16:03
Ik heb de rMBP late 2013 thuis icm met een time capsule. Beide apparaten ondersteunen de 5gHZ netwerk, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om er verbinding mee te maken.

Als ik de option key ingedrukt houd en op het airport logo klik zie ik dat deze verbinding maakt met het 2,4 gHZ netwerk.

Google word ik ook niet veel wijzer van. Daar zeggen ze dat die automatisch op 5gHZ zou moeten verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hij verbindt met het sterkste in principe. Afaik doen de airports niet aan band steering. Je kunt het 5GHz netwerk een andere Ssid geven en handmatig verbinden.

Overigens, de afkorting van giga is G, die van Hertz is Hz. Samen maakt dat GHz.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10
Heb je al in de Airport Utility gekeken? Want je moet wel een 5GHz netwerk activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Mijn excuses ik heb iets te vroeg gepost. Blijkbaar heb ik de eerste generatie time capsule, en alhoewel deze beide frequenties ondersteund kun je er maar 1 gebruiken. Dus of de 2,4 GHz of de 5 GHz. Helaas ondersteund mijn PS4 geen 5GHz dus zit ik alsnog vast op de 2,4

Maar bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Wellicht een leuk idee om ook alvast een OS Yosemite 10.10 topic te maken? Oke het is nog niet voor iedereen beschikbaar, maar de dev's op tweakers kunnen hier vast al wel veel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Ik heb een WD My Passport Ultra externe HDD gekocht. Nu ben ik in Disk Utilities bezig om de schijf te formatteren, echter zegt de WD site dat ik moet kiezen voor de optie: MBR (Master Boot Record), maar GUID-partitietabel lijkt mij logischer.. Wie weet welke keuze hiervoor beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smakeloze spam. De juiste en officiële url: https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/ (te vinden onderaan de officiele OS X Yosemite pagina: https://www.apple.com/osx/preview/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 110299 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:25:
Ik heb een WD My Passport Ultra externe HDD gekocht. Nu ben ik in Disk Utilities bezig om de schijf te formatteren, echter zegt de WD site dat ik moet kiezen voor de optie: MBR (Master Boot Record), maar GUID-partitietabel lijkt mij logischer.. Wie weet welke keuze hiervoor beter is?
Die laatste is beter voor het booten vanaf EFI machines.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 16:22

lasharor

7 december 2004

Ik gebruik op het moment een Macbook met daarin een SSD en in de optibay nog een normale harde schijf. Graag wil ik op die laatste Bootcamp installeren. Echter heeft het voor mij geen zin om die hele schijf te gebruiken voor windows.

Via de bootcamp assistant kan ik hem niet opdelen in 2 partities (1 voor Windows ander als Exfat). Weet iemand hoe ik dit kan doen? Mijn speurtocht op google is niet echt geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:29
Schijfhulpprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 19-05 16:22

lasharor

7 december 2004

Dat heb ik al geprobeerd. Ga ik nogmaals doen trouwens, even de indeling van MBR naar GUID veranderd. Wellicht is dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 17:31

NVD

Ik weet niet zo goed waar ik onderstaande vraag moet neerzetten, maar een nieuw topic starten vind ik overdreven. Hopelijk is dit de goede plek.

Zal een Mac Mini (2010), 2,4Ghz Duo 2 Core, 2gb RAM snel genoeg zijn om als media speler/server te dienen (Plex). De Mac moet 1080p (20+ GB bestanden) aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb ff snel gegoogled op "minimum system requirements plex" en kwam zo al twee support websites tegen van Plex zelf.

Ik typ dit nu op mijn iPhone, dus doe zelf de moeite maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Weet iemand hoe ik zorg dat de play/pause knop op mijn Macbook Air Spotify opstart in plaast van iTunes, kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Jackson6 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:57:
Weet iemand hoe ik zorg dat de play/pause knop op mijn Macbook Air Spotify opstart in plaast van iTunes, kan het nergens vinden.
BowTie installeren. Kan je kiezen welk programma de knoppen voor gebruikt worden en heb je meteen mooi titel + album art (indien gewenst) op je desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ankhie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:13:
[...]

BowTie installeren. Kan je kiezen welk programma de knoppen voor gebruikt worden en heb je meteen mooi titel + album art (indien gewenst) op je desktop ;)
Hey,

Heb hem geïnstalleerd maar het lijkt erop dat je alleen kan veranderen welke knoppen er worden gebruikt voor bepaalde audioacties. Kan zo snel nergens vinden waar je kan instellen welke applicatie er moet worden geopend bij het gebruiken van een bepaalde toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:22
Je bedoelt BetterTouchTool?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Gisteren een partitie erbji gemaakt (voor OS X Yosemite, maar dit gaat echt over 10.9). Het gaat hier om een rMBP 2013 met 512Gb HD trouwens. Ik kreeg een error bij het resizen van de Macintosh HD partitie. Heb dus moeten opstarten met de recovery partitie om de schijfcontrole uit te voeren. Voor alles is een eerste keer.

Welnu de schijfcontrole heeft wat zaken gefixed, onder andere de 'bytes occuppied' van een .ISO bestandje. Het effect is dat ik geen 105Gb vrij had op mijn HD, maar 254Gb. 8)7. Dat is nogal een verschil. Dus tipje voor degenen die écht niet weten waar hun schijfruimte gebleven is: doe effe een disk-check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusboeg
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-05-2021
Iemand ervaring met de update van Mac Os 10.6.8 naar Mavericks?
Ik ben ineens al mijn bestanden kwijt, of ik zie ze niet??
Bureaublad is leeg! Foto's programma's enz, ik zie ze nergens meer staan. Sterker nog ik zie mijun harde schijf niet eens staan?
Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 22:23

JoepW

iRacer & Home Assistant

ff herstarten?

Kijk ff hier.... Google doet wonderen:

https://discussions.apple.com/message/23474652#23474652

[ Voor 153% gewijzigd door JoepW op 16-06-2014 15:13 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Het lijkt erop als of de WIFI problemen alleen maar erger worden onder Mavericks. Ik moet onderhand 3 keer mijn wifi aan en uit zetten voordat ie eindelijk verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:54
Bobo221 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:49:
Het lijkt erop als of de WIFI problemen alleen maar erger worden onder Mavericks. Ik moet onderhand 3 keer mijn wifi aan en uit zetten voordat ie eindelijk verbinding maakt.
Dat probleem was toch alleen als je bluetooth aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Negaiido schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:45:
[...]

Dat probleem was toch alleen als je bluetooth aan hebt staan?
Of ik BT nou aan of uit heb staan heeft blijft steeds moeite hebben met connecten. Ik vind het echt schandalig dat Apple met zoveel OSX klanten er zo lang over doet om een kleine bug te fixen wat zo belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuli08
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-04 20:40
Heb precies hetzelfde, met of zonder BT, als ik hem uit de sleep haal dan kan het wel eens een minuut duren voordat hij de Wifi op pakt, Windows 8.1 laptop geen enkel probleem...
Bobo221 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Of ik BT nou aan of uit heb staan heeft blijft steeds moeite hebben met connecten. Ik vind het echt schandalig dat Apple met zoveel OSX klanten er zo lang over doet om een kleine bug te fixen wat zo belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Bobo221 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Heb precies hetzelfde, met of zonder BT, als ik hem uit de sleep haal dan kan het wel eens een minuut duren voordat hij de Wifi op pakt, Windows 8.1 laptop geen enkel probleem...
Misschien is de reden dat Apple het nog niet opgelost heeft omdat niet iedereen er last van heeft? Ik ondervind het probleem namelijk helemaal niet. Daarnaast heb ik wel soms dat na slaapstand het scherm te lang zwart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Negaiido schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:47:
[...]

[...]

Misschien is de reden dat Apple het nog niet opgelost heeft omdat niet iedereen er last van heeft? Ik ondervind het probleem namelijk helemaal niet. Daarnaast heb ik wel soms dat na slaapstand het scherm te lang zwart blijft.
Google eens voor de gein de volgende 2 woorden: Mavericks Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bobo221 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:23:
[...]

Google eens voor de gein de volgende 2 woorden: Mavericks Wifi
Tja,niet zo vreemd dat je voldoende hits krijgt. Over het algemeen wenden de niet tevreden mensen zich tot het internet. De stille meerderheid hoor je niet. Gebruik eens voor de gein de zoekterm "Mavericks" met daarachter elk willekeurig woord. Je zult nagenoeg alleen maar negatieve zaken terug krijgen. En dat terwijl Mavericks zelf een prima OS is.

Hiermee ontken ik het probleem trouwens niet. Ondanks dat ik er zelf geen last van heb krijg ik toch voldoende mee uit mijn omgeving om te zien dat er inderdaad een bug in het OS zit wat betreft WiFi. Hetgeen natuurlijk erg vervelend is als je er last van hebt. Ik heb alleen wel mijn vraagtekens bij jouw methode om de ernst van de bug aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Laatst online: 24-12-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door Nabje op 23-06-2014 13:15 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Ik heb een paar vragen die betrekking hebben tot dual display.

- Wanneer een scherm volledig beeld heeft dan kan ik de dock niet tevoorschijn krijgen. Bijvoorbeeld full screen youtube filmpje op tweede scherm.
- Is het ook mogelijk om het laptop scherm uit te doen wanneer je hem verbindt met een 2e scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Negaiido schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:58:
Ik heb een paar vragen die betrekking hebben tot dual display.

- Wanneer een scherm volledig beeld heeft dan kan ik de dock niet tevoorschijn krijgen. Bijvoorbeeld full screen youtube filmpje op tweede scherm.
Dat is een probleem met Flash.
- Is het ook mogelijk om het laptop scherm uit te doen wanneer je hem verbindt met een 2e scherm?
Ja, daarvoor moet je laptop aan de stroom hangen en moet je 'm dicht klappen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
10.9.4 Update is uit trouwens, voor de mensen die het nog niet wisten.
The OS X Mavericks 10.9.4 Update is recommended for all Mavericks users. It improves the stability, compatibility, and security of your Mac.

This update:

- Fixes an issue that prevented some Macs from automatically connecting to known Wi-Fi networks
- Improves the reliability of wake from sleep
- Includes Safari 7.0.5

For detailed information about this update, please visit: http://support.apple.com/kb/HT6281
For detailed information about the security content of this update, please visit: http://support.apple.com/kb/HT1222

[ Voor 80% gewijzigd door Negaiido op 30-06-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
eindelijk. Was zeer storend dat het wifi signaal telkens zoek was na de sluimerstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:39

breinonline

Are you afraid to be known?

Leuk voor jou, 'mijn' bug van de freeze van de trackpad gestures zit er nog steeds in :/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20
breinonline schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 06:47:
Leuk voor jou, 'mijn' bug van de freeze van de trackpad gestures zit er nog steeds in :/
Al eens een schone install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:39

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee. Wel aan gedacht maar ik hoop eigenlijk dat er binnenkort een nieuwe Mac Mini uitkomt zodat ik die stap niet hoef te nemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Zijn er meer mensen die bij safari met scrollen af en toe haperingen ondervinden. Ik merk dit op m'n nieuwe macbook air (2014 i5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Negaiido schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:55:
10.9.4 Update is uit trouwens, voor de mensen die het nog niet wisten.

[...]
Helaas voor mijn laptop heeft deze fix het probleem van niet kunnen connecten met een bestaand wireless netwerk nadat deze uit slaapstand komt, niet opgelost. Nog steeds met enige regelmaat dat er bijna een minuut nodig is om een netwerk te vinden.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 15:48
Sinds de update enorm veel reclame, ondanks adblocker is geïnstalleerd. :(

Edit: probleem zat hem in een andere extensie.

[ Voor 25% gewijzigd door blubbers op 03-07-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Sircuri schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:15:
[...]

Helaas voor mijn laptop heeft deze fix het probleem van niet kunnen connecten met een bestaand wireless netwerk nadat deze uit slaapstand komt, niet opgelost. Nog steeds met enige regelmaat dat er bijna een minuut nodig is om een netwerk te vinden.
Erg vervelend. In dat geval zou ik een serviceverzoek indienen. Ik moest ook regelmatig het wifi signaal uit-en aanzetten voordat hij hem weer oppakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sircuri schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:15:
[...]

Same here, minuut wat overdreven, maar moet toch zeker even wachten voor ik kan surfen. Daarnaast blaast mijn MacBook Air uit 2011 nu als een malle. Dat had ik voor de update niet.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik kan met 10.7.4 mijn MacBook niet meer goedkeuren op een andere iDevice om mijn iCloud keychain te gebruiken (heb een clean install gedaan).
Ik heb al meerdere keren uit- en ingelogd in mijn iCloud account, ik heb iCloud keychain meerdere malen aan- en uitgevinkt, maar niks mag baten. Waar ik bij eerdere versies instant een bericht kreeg om mijn MacBook goed te keuren, gebeurd er nu niks.

Meer mensen die dit ook hebben? En enig idee waar ik mijn iCloud code zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:59
RnB schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:30:
Ik kan met 10.7.4 mijn MacBook niet meer goedkeuren op een andere iDevice om mijn iCloud keychain te gebruiken (heb een clean install gedaan).
Ik heb al meerdere keren uit- en ingelogd in mijn iCloud account, ik heb iCloud keychain meerdere malen aan- en uitgevinkt, maar niks mag baten. Waar ik bij eerdere versies instant een bericht kreeg om mijn MacBook goed te keuren, gebeurd er nu niks.

Meer mensen die dit ook hebben? En enig idee waar ik mijn iCloud code zou kunnen vinden?
Volgens mij is code kwijt/verloren/vergeten en geen authorisatie device meer gewoon helaas pindakaas

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een rMBP van 6 maanden oud waar nu Mavericks opstaat. Als ik de recovery gebruik staat er geen iWork op. Nu heb ik een nieuwe rMBP waar Mavericks al op geïnstalleerd staat waar iWork wel op staat.

Ik verwacht toch gezien iWork i.c.m. Mavericks gratis is dat deze altijd geïnstalleerd moet zijn? Blijkbaar wordt het niet geïnstalleerd wanneer je Mavericks niet af fabriek geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Squ1zZy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:35:
Ik heb een rMBP van 6 maanden oud waar nu Mavericks opstaat. Als ik de recovery gebruik staat er geen iWork op. Nu heb ik een nieuwe rMBP waar Mavericks al op geïnstalleerd staat waar iWork wel op staat.

Ik verwacht toch gezien iWork i.c.m. Mavericks gratis is dat deze altijd geïnstalleerd moet zijn? Blijkbaar wordt het niet geïnstalleerd wanneer je Mavericks niet af fabriek geïnstalleerd hebt?
Staat het in de App Store niet aan je account gekoppeld? Want die komen bij een verse installatie niet automatisch mee, maar moet je los vanuit de app store installeren. Als het goed is heb je initieel in de App Store deze apps aan je account gekoppeld en kan je ze na een recovery install gewoon weer downloaden.

Je kan het simpel controleren door te kijken of er 'installed' bij staat in de app store op je computer waar ze op staan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ankhie op 11-07-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
ankhie: Jawel, maar hoe zit het met verkoop? Iedereen met een Apple ID zou iWork kunnen installeren? Ik vind het gek dat iWork er niet altijd bij zit.

Er zit een verschil in de "image" blijkbaar als je Mavericks installeert en vanaf fabriek meegeleverd krijgt. Dit had ik niet verwacht.

Edit: "iMovie, iPhoto, Pages, Numbers, and Keynote would be available as free downloads for all of the new iOS devices purchased after September 1, 2013."

Helaas alleen voor nieuwe producten dus. Een recovery van Mavericks is niet afdoende. Wel gek gezien iWork altijd gratis is voor mensen die Mavericks draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door Squ1zZy op 11-07-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Squ1zZy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:20:
ankhie: Jawel, maar hoe zit het met verkoop? Iedereen met een Apple ID zou iWork kunnen installeren? Ik vind het gek dat iWork er niet altijd bij zit.

Er zit een verschil in de "image" blijkbaar als je Mavericks installeert en vanaf fabriek meegeleverd krijgt. Dit had ik niet verwacht.

Edit: "iMovie, iPhoto, Pages, Numbers, and Keynote would be available as free downloads for all of the new iOS devices purchased after September 1, 2013."

Helaas alleen voor nieuwe producten dus. Een recovery van Mavericks is niet afdoende. Wel gek gezien iWork altijd gratis is voor mensen die Mavericks draaien.
Bij een verkoop krijgt deze persoon er geen iPhoto etc bij. Er zit inderdaad verschil tussen wat je vanuit Apple geleverd krijgt als nieuwe computer omdat je daarvoor geld hebt neergelegd, inclusief deze software. Als jij hem verkoopt dan blijf jij nog steeds eigenaar van de software. Het enige dat je mogelijk zou kunnen doen is inloggen met jouw AppleID en die producten erop zetten. Als het goed is kan de volgende persoon deze dan weer aan zijn ID koppelen, alhoewel ik dat niet 100% zeker weet (niet getest).

Ik heb het zelf bij machines gehad dat in mijn App Store een tijdje bleef staan dat ik de licentie moest accepteren maar dat dan niet werkte omdat de software al aan mijn AppleID gekoppeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
Squ1zZy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:20:

De "fabrieks image" die je via Internet Recovery krijgt gaat via het serienummer, dus verschilt per apparaat.

Trouwens, mocht je de iWorks '09 retail versie ergens goedkoop tegen komen: bij het updaten krijg je dan gratis en voor niets Pages, Numbers en Keynote uit de App Store aan je Apple Account gekoppeld. Geld voor meer retail Apple software. Deze hebben geen serienummer, dus kan ook tweedehands.

Edit: Dat kan trouwens ook gewoon via de iWorks '09 trial versie 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 12-07-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Laatst online: 17-05 09:37
RnB schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:30:

Hier ook zo'n probleem. Ik krijg mijn macbook en macbook air, alsmede nu ook mijn iPhone en ipad werkende op iCloud keychain.

Zodra macbook is geconfigureerd voor iCloud keychain en de ontvangen sms code op de iphone is ingevoerd lijkt het goed te gaan. Zodra de macbook pro / macbook air herstart verschijnt na inloggen direct de melding iCloud keychain gewist, geef toestemming vanaf ander apparaat, echter dat werkt dus niet.

Ook de Iphone en ipad worden na herstart uit de keychain gegooid.

Heb melding bij Apple Care gemaakt. Wordt onderzocht.

Voorheen kreeg ik wel altijd toestemmingsverzoek op ander apparaat.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Jep, heb precies hetzelfde probleem.
Het begon met die autorisatie die maar niet kwam. Toen heb ik mijn keychain gereset, maar nu gooit ie om de haverklap al mijn devices (MBP, iPhone en iPad) eruit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6rKgpz4M2bwmlut4Il1SBQmt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 00:26
Ik wil mavericks even helemaal fresh installeren. Nu had ik gelezen dat je gewoon CMD + R ingedrukt kan houden, net op die manier opnieuw geïnstalleerd. Uur bezig geweest, dacht eerst dat hij mijn oude partitie zou overschrijven. Zag daarna, nog voor de installatie, dat er maar 35 gb beschikbaar was. Dus dacht dat hij een nieuwe partitie aan zou maken. Maar nu is de installatie voltooid en staat alles er nog gewoon op. Hoe kan ik dus even alles helemaal opnieuw installeren zonder bootable usb of iets anders? Moet toch gewoon mogelijk zijn zonder teveel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CMD+R Internet Recovery klopt, maar je moet daarna dan wel eerst via Disk Utility je partitie/schijf erasen.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 00:26
Je bedoelt via schijfhulpprogramma? Want zit daar nu in, maar osx laat me hem niet verwijderen, wat me logies lijkt omdat het anders zichzelf verwijderd...

EDIT: Al gelukt, had niet de partitie geselecteerd maar de schijf zelf ^^, bedankt voor het snelle antw.

[ Voor 26% gewijzigd door swoutr op 21-07-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Benieuwd of de mensen die niet naar OSX Yosemite gingen nu wel gaan overstappen, zeker aangezien er flink wat onderhuidse veranderingen (ipv de designveranderingen van Yosemite) zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:35
Dat ben ik wel van plan, ja...
Ben benieuwd of dat in 1x kan straks, of dat je toch eerst Yosemite moet nemen om te upgraden naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 19:51
Pyrone89 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:06:
Benieuwd of de mensen die niet naar OSX Yosemite gingen nu wel gaan overstappen, zeker aangezien er flink wat onderhuidse veranderingen (ipv de designveranderingen van Yosemite) zijn gedaan.
Zouden veel mensen niet al over zijn nu de Wifi perikelen zijn opgelost? Mensen die ik kenden die op 10.8 waren blijven werken deden dit eigenlijk voornamelijk om die reden. Of omdat lui :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
dcl! schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:48:
Dat ben ik wel van plan, ja...
Ben benieuwd of dat in 1x kan straks, of dat je toch eerst Yosemite moet nemen om te upgraden naar de volgende.
Sowieso raad ik een clean-install aan deze keer, gezien de vele onderhuidse veranderingen ('Rootless' etc).
Ik kan me niet voorstellen dat er geen oude troep achterblijft bij zulke aangrijpende aanpassingen bij het upgraden van een draaiend OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:12:
[...]

Sowieso raad ik een clean-install aan deze keer, gezien de vele onderhuidse veranderingen ('Rootless' etc).
Ik kan me niet voorstellen dat er geen oude troep achterblijft bij zulke aangrijpende aanpassingen bij het upgraden van een draaiend OS
Ik doe meestal een Clean Install. Zoveel moeite is dat nu ook weer niet. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05 14:54
Waarom blijven jullie op Mavericks en upgraden jullie niet naar Yosemite?

Macs die Mavericks draaien kunnen toch ook Yosemite draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
toro36 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:49:

Omdat sommige mensen geen behoefte hebben om te upgraden?

Wat ik begrepen heb is dat Yosemite veel last had van WiFi problemen en daardoor mensen niet hebben geüpgraded. Buiten dat zijn er misschien nog andere issues waardoor upgraden uitbleef.

Persoonlijk ga ik in ieder geval niet upgraden, omdat mijn Mac dat toevallig kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
toro36 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:49:

Ik ben zelf eerste geupgrade naar Yosemite en later heb ik nog een echte clean install gedaan (via USB, zonder terugzetten zaken). Zelfs na de echte clean install nog flink wat bugs en vervelende dingen die niet in Mavericks zaten. Overigens introduceerde ook Mavericks nieuwe bugs t.o.v. Mountain Lion.

Daarom was de roep om een performance/bug fix release ook zo hoog en Apple lijkt daarnaar geluisterd te hebben gezien de veranderingen in iOS9 en OSX El Capitan (vooral bug fixes en performance verbeteringen). Het lijkt er dan ook op dat OSX El Capitan gemakkelijk de snelst geadopteerde OSX gaan worden omdat veel mensen die nog steeds op oudere versies (incl. de relatief grote groep op Snow Leopard) ook zullen overstappen naar verwachting (naast alle anderen die sowieso al vrij snel overstappen).

Hopelijk blijft Apple vanaf nu deze 2 zaken goed voor ogen houden bij het ontwikkelen van iOS 10 en verder, en OSX 10.12 en verder. Anders ga je straks krijgen dat iOS9 en OSX El Capitan de opvolger worden van OSX Snow Leopard als een release waar veel mensen (waaronder professionalls) jaren op blijven zitten vanwege bugs in navolgende majors.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste