Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb daar een mooie Mavericks installatie in VMware Fusion voor RnB. Misschien ook een optie voor jou?

Qua kleurenkalibratie ben ik niet zo handig. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar het eindresultaat is altijd bedroevend. Het geinstalleerde profief past mijn kleuren minimaal aan en zorgt net voor wat meer contrast.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Kun je dan niet beter een rollback doen van een TimeMachine backup?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht interessant voor sommigen onder ons:
http://www.macrumors.com/...eed-program-opens-to-all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14

PBP

Opzich wel slim. Veel mensen probeerde de nieuwe versies toch al 'minder legaal'. En die kunnen nu ook mee helpen bugs opsporen voor de officiele release. Althans dat hopen we dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft zojuist een 80 MB grootte security update uitgespuugd: 2014-002 1.0
'Recommended for all users and improves the security of OS X. This update also includes 7.0.3.'

Dat laatste vind ik raar, want 7.0.3. was al gereleased met OS X 10.9.2.
http://support.apple.com/kb/HT6207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:19:

Dat laatste vind ik raar, want 7.0.3. was al gereleased met OS X 10.9.2.
http://support.apple.com/kb/HT6207
Ja. Voor degenen die 7.0.3 nog niet geïnstalleerd hebben, is deze install genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:36:
[...]

Ja. Voor degenen die 7.0.3 nog niet geïnstalleerd hebben, is deze install genoeg.
Ah! Dat wist ik niet, dank voor uitleg. Het is dus een cumulatieve update dus (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:40:
[...]

Het is dus een cumulatieve update dus (?).
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:52
net een die security update gedaan, beetje vreemd aantal systeem settings en de wallpaper zijn weer op default gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:29:
net een die security update gedaan, beetje vreemd aantal systeem settings en de wallpaper zijn weer op default gezet.
Welke settings staan dan weer op default? Bij mij was niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mij ook niet, heb me vervolgens aangemeld voor de beta.
Lijkt ook allemaal soepel te lopen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Crazyanz schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:29:
Ja, de wallpaper had ik ook last van, zowel op een MB als een iMac. De MB hing zojuist compleet ..... :-(

Verdorie nu zie ik ook dat mijn launchpad helemaal overhoop gegooid is. Gaat weer lekker zo...

[ Voor 12% gewijzigd door satya op 23-04-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Gaat dit over de beta Mavericks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
RobV schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:29:
Gaat dit over de beta Mavericks?
Nee, 10.9.2 na de laatste patch van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
RnB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:31:
[...]

Het is ook overdreven. :P
Ik wil nog wel eens wat bèta applicaties gebruiken of applicaties die uit een "onzuivere" bron komen. Als ik die dan heb uitgeprobeerd, doe ik sowieso een nieuwe installatie. Daarnaast doe ik een fresh install als ik daar behoefte aan heb. Is een gevoel. ;)
Oooh, dat gevoel! Ja, ik herken het meteen! Was jij ook zo iemand die de XP serial uit zijn hoofd wist en hoe vaak je op enter en tab moest rammen in de verschillende installatieschermen (zonder te kijken uiteraard)? 8)7
Ik hebt het ook met OS X nog steeds, zeker 2 keer per jaar gaat alles leeg en opnieuw. Ik zet er veel te vaak troep op om even te proberen, niet beperkt tot slechts "Apps" in de Applications folder of via de Mac App Store, maar juist veel shell scripts en ontwikkelomgevingen, precies de troep die wél achterblijft als je het "verwijderd" hebt. Kortom, clean install ftw! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
DRvDijk schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 03:46:
[...]

Oooh, dat gevoel! Ja, ik herken het meteen! Was jij ook zo iemand die de XP serial uit zijn hoofd wist en hoe vaak je op enter en tab moest rammen in de verschillende installatieschermen (zonder te kijken uiteraard)? 8)7
Ik hebt het ook met OS X nog steeds, zeker 2 keer per jaar gaat alles leeg en opnieuw. Ik zet er veel te vaak troep op om even te proberen, niet beperkt tot slechts "Apps" in de Applications folder of via de Mac App Store, maar juist veel shell scripts en ontwikkelomgevingen, precies de troep die wél achterblijft als je het "verwijderd" hebt. Kortom, clean install ftw! _/-\o_
Hahaha good old windows times indeed, moet zeggen dat ik sinds het gebruik van SSD's in beide windows en mac systemen eigenlijk amper nog om kijk, je merkt toch niet meer dat je systeem 'slomer' wordt zoals het was in de het harde schijf tijdperk a windows xp.

Ligt het trouwens aan mij of is safari ineens een stukje sneller geworden? Hier ook de 10.9.3 beta gedownload, altijd wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik heb het idee dat de animaties binnen Safari wel een stuk smoother gaan dan voorheen. :)
DRvDijk schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 03:46:
[...]

Zal ik maar nee zeggen? :+
Ja ach, ik heb er weinig moeite mee. Alles staat op mijn Dropbox en de installers op mijn usb stick. Ik zie een schoon systeem als een schone kamer, het werkt wat rustiger.

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 25-04-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Aangezien het iets is wat over loop van de tijd gaat (en niet bijv. een verkeerd gelopen update is die je wilt terugdraaien) heeft een Time Machine weinig nut: die is dan immers ook vervuild.

Ik kan jullie echt aanraden om een aparte Mac daarvoor te gebruiken (houd bijvoorbeeld je oude als je een nieuwe gaat kopen). Als je zo vaak opnieuw installeert heb je binnen no time de kosten eruit en al helemaal de moeite.

Trust me, dat voelt ook veel fijner: een aparte klooi-Mac of klooi-PC.
Als je hebt lopen spelen met je primaire Mac of PC dan moet je ook ineens die clean install doen (want het is je primaire PC waar je ook belangrijke taken op doet), terwijl je bij een klooi-achine ALS je al clean installs doet het kan wanneer je tijd hebt en kan het ook wat minder uitgebreid (op je primaire machine wil je alle instellingen exact goed hebben, op je klooi-PC maakt dat niet zoveel uit en hoef je dus ook niet al je instellingen na te lopen).

In een VM draaien kan natuurlijk ook (goedkoper) maar dat werkt toch net wat minder natuurlijk dan native. Daarbij mag het sowieso niet voor zakelijk gebruik (wel voor ontwikkeling en testen)

Daarbij: gebruik AppCleaner, dat schoont ook gerelateerde zaken op.

[ Voor 62% gewijzigd door Pyrone89 op 26-04-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Aparte mac kopen is geen vereiste, waarom geen 2e startup disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:31:
In een VM draaien kan natuurlijk ook (goedkoper) maar dat werkt toch net wat minder natuurlijk dan native. Daarbij mag het sowieso niet voor zakelijk gebruik (wel voor ontwikkeling en testen)
Zakelijk gebruik is geen enkel probleem, dat mag gewoon. Wat wel een probleem is, is dat het inderdaad minder fijn werkt dan een echte Mac. Dat heeft voornamelijk te maken met de videokaart ondersteuning. Dat is nogal lastig te virtualiseren voor OS X, dat kunnen ze nu nog niet. Je hebt slechte grafische performance en daardoor ook slecht lopende animaties. Gebruik je Parallels Desktop dan heb je nog de mogelijkheid voor wat swipe functionaliteit terwijl VMware Fusion en Oracle Virtualbox dit niet ondersteunen. Daar staat tegenover dat je wel een baseline kunt maken waar je dan iedere keer naar terug kunt keren door een rollback uit te voeren (standaard OS X install doen, snapshot maken en die restoren als er iets niet lekker gaat).
Daarbij: gebruik AppCleaner, dat schoont ook gerelateerde zaken op.
Maar gebruik deze met mate. Het ruimt soms teveel op waardoor je een reinstall kunt doen. Ook is dit lang niet altijd de oplossing voor een probleem waardoor je alsnog kunt herinstalleren. Het is beter om een aparte Mac, schijf of vm te reserveren om te gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Zijn er meer mensen die in Safari bij zo een beetje iedere website van de overheid een melding krijgen dat het certificaat niet in orde is?
"This certificate was signed by an untrusted issuer" luidt de melding.
De uitgever is QuoVadis CSP - PKI Overheid CA - G2

Weet iemand een goede oplossing hiervoor? Ik ben niet van plan wanneer een certificaat een waarschuwing triggert, verder te gaan op die site, ook al is het van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Geef eens een paar voorbeelden qua sites?
Dan check ik het even of ik het ook heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Nope, geen melding hier in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

hier ook niet..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Werkt prima..

[ Voor 100% gewijzigd door JoepW op 30-04-2014 20:15 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Vreemd, vraag ik me af waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:10
Check de keychain, waarschijnlijk staat het certificaat staat der nederlanden als niet vertrouwd aangemerkt.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Dat klopt inderdaad.
Serienummer is ook anders dan alle certificaten die hier staan:
http://www.logius.nl/prod...staat-der-nederlanden-g3/

Edit:
Oh wacht, ik moet ergens anders kijken zie ik nu. Hier staat hij wel bij:
http://www.logius.nl/prod...en-domeincertificaten-g2/

[ Voor 36% gewijzigd door Crazy Harry op 30-04-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

De oplossing gevonden:
http://b.rthr.me/wp/?p=356

Eerst certificaatcaches verwijderen:
/var/db/crls/crlcache.db en /var/db/crls/ocspcache.db
Daarna keychain openen en het certificaat openen en deze qua instellingen op system default zetten.

Dan is het opgelost.

Ik had m gevonden na nog eens creatief googlen.
Ik vraag me dan altijd af waarom ik in al die maanden niet eerder de juiste zoekterm heb bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er meer mensen die overwegen van Chrome over te stappen naar Safari als vaste browser op OS X? Ik gebruik al jaren Chrome, maar ik vind het steeds logger worden. Enige reden om nog niet definitief over te stappen zijn de fijne plug-ins + developer tools voor Chrome. Ben benieuwd of er mensen zijn die recent deze overstap hebben gemaakt en of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben nog nooit weggeweest van safari en dat bevalt me ;)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik gebruik ook enkel Safari en zie geen noodzaak om Chrome te gebruiken. Ik vind Safari een heerlijke browser :-).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46
monnick schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:40:
Zijn er meer mensen die overwegen van Chrome over te stappen naar Safari als vaste browser op OS X? Ik gebruik al jaren Chrome, maar ik vind het steeds logger worden. Enige reden om nog niet definitief over te stappen zijn de fijne plug-ins + developer tools voor Chrome. Ben benieuwd of er mensen zijn die recent deze overstap hebben gemaakt en of het bevalt.
Ik heb een aantal jaar Chrome gebruikt. In het begin had ik er totaal geen problemen mee. Later kreeg ik echter steeds meer problemen met Chrome. Een half jaar geleden ben ik overgestapt op Safari. Ik moet zeggen dat ik sommige plug-ins wel mis, maar veel van die plug-ins worden op dit moment ontwikkeld. Daarnaast ben ik af en toe verplicht Chrome te gebruiken vanwege school, colleges kijken via Safari kan helaas niet. Maar over het algemeen ben ik toch wel blij dat ik de overstap weer heb gemaakt. Qua performance presteert Safari op mijn MBP iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
marvingfx schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:24:
[...]

Ik heb een aantal jaar Chrome gebruikt. In het begin had ik er totaal geen problemen mee. Later kreeg ik echter steeds meer problemen met Chrome. Een half jaar geleden ben ik overgestapt op Safari. Ik moet zeggen dat ik sommige plug-ins wel mis, maar veel van die plug-ins worden op dit moment ontwikkeld. Daarnaast ben ik af en toe verplicht Chrome te gebruiken vanwege school, colleges kijken via Safari kan helaas niet. Maar over het algemeen ben ik toch wel blij dat ik de overstap weer heb gemaakt. Qua performance presteert Safari op mijn MBP iets beter.
Ik heb die ervaring met de missende plugins een heel stuk minder. Echter moet ik toegeven dat ik safari gebruik sinds Mavericks omdat deze soepel reageert en chrome daar wat in tegen valt. Verder viel het mij op dat chrome erg veel energie wegslurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 23:58
Kan je Tweakers.net toevoegen aan het berichtencentrum? Veel mac sites vragen of ze toegevoegd mogen worden, maar ik wil natuurlijk ook Tweakers erin hebben en handmatig krijg ik het niet voor elkaar in Safari en in systeemvoorkeuren voor berichtencentrum. Weet iemand hoe dat moet en of het überhaupt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
De website moet het ondersteunen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
Yalopa schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:13:
Ik ben nog nooit weggeweest van safari en dat bevalt me ;)
Idd erg goed. Al moet ik zeggen dat Safari bij mij af en toe moeite heeft met flash. Heb wel een MBP mid 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Xmoo schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:50:
[...]
Idd erg goed. Al moet ik zeggen dat Safari bij mij af en toe moeite heeft met flash. Heb wel een MBP mid 2009.
Ik heb hier ook nog een oude MBP 09, welke browser pakt flash beter aan dan?
De kids en de vrouw maken er gebruik van en hoor ze idd wel eens klagen over traagheid/haperen van flash games (FB :( )
Ikzelf ben sinds dat ik mac gebruik nog nooit van safari af geweest :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40

OgWok

U.N.C.L.E.

kevinkrs schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:37:
[...]

Ik heb die ervaring met de missende plugins een heel stuk minder. Echter moet ik toegeven dat ik safari gebruik sinds Mavericks omdat deze soepel reageert en chrome daar wat in tegen valt. Verder viel het mij op dat chrome erg veel energie wegslurpt.
En Chrome is nog steeds een 32bits applicatie.......... :?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
MetaFrame schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:38:
[...]

De kids en de vrouw maken er gebruik van en hoor ze idd wel eens klagen over traagheid/haperen van flash games (FB :( )
Heb met alle browsers er last van. Echter met Chrome het minste.
Flash zelf loopt goed maar alle overige is erg traag dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Gebruik safari privé en chrome om te devven door de devtools die in chrome wel een stuk uitgebreider zijn. Chrome zit wel weer vol met vieze bugs en de interface vind ik slordig in elkaar zitten, het is cross platform dus niks voelt native. Scrollen is anders, animaties zijn anders, font rendering and so on. Ben daar zelf vrij allergisch voor.

Wat je kan doen is opera proberen om te devven, vrijwel hetzelfde (wellicht zo erg hetzelfde dat het je problemen niet wegneemt).

Edit: vind safari ook lekker functies hebben:
- downloads in een dropdown (overzichtelijker en minder in your face).
- syncen van tabs, passwords, bookmarks met je iOS device.
- reader (cmd shift R) formatteert artikelen naar leesbare tekst.
- scrollen om terug/vooruit te navigeren is directer en laat de pagina er achter zien.
- native font-rendering.
- Reading list, slaat offline artikelen op waar je aan het eind van een artikel door scrolt naar de volgende
- share knop werkt beter en sneller dan share functies op websites en altijd op dezelfde plek.

Toch een aardige lijst. Chrome zet daar betere devtools en ingebouwd flash tegenover. Zo hebben beide nut.

[ Voor 26% gewijzigd door n8n op 03-05-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

MetaFrame schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:38:
[...]

zou voor flash altijd chrome gebruiken, die heeft het ingebouwd dus meer kans dat de vieze bugs binnen de sandbox blijven. Chrome update ook automatisch dus je flash is altijd up to date. Als bijgevolg kan je de flash plug-in verwijderen van je Mac en zo een vieze systeembrede plug-in verwijderen. Flash kan in sommige gevallen apps die webkit rendering gebruiken slomer/instabieler maken, met chrome blijft het lekker binnen 1 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 23:58
Maar is Chrome niet meer energie slurpend dan Safari? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Safari op Mac de efficiëntste browser is wat leidt tot de meeste autonomie tijd (op batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Safari gebruikt OSX-technieken om het energieverbruik laag te houden en vraagt inderdaad het minste van je batterij :)
Je kan misschien eens kijken naar Firefox? :) Addons zijn er genoeg en Firefox staat bekend voor zijn developer tools (al dan niet beschikbaar via een addon).

[ Voor 72% gewijzigd door filenox op 04-05-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
OgWok schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:49:
[...]

En Chrome is nog steeds een 32bits applicatie.......... :?
Niet lang meer: binnenkort gaan ze volledig naar 64-bits, in ieder geval voor de Mac.

Er is op dit moment een waarschuwingspagina voor mensen die aangeeft dat de 32-bit versie binnenkort gestopt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laurens11 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:45:
Maar is Chrome niet meer energie slurpend dan Safari? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Safari op Mac de efficiëntste browser is wat leidt tot de meeste autonomie tijd (op batterij).
Safari heeft een techniek aan boord die plug-ins in slaapstand kan zetten (is geen OS X techniek, zit alleen in Safari; kun je via prefs uitschakelen) en gebruikt daarnaast nog de app nap techniek die in OS X zit. Firefox kent iets vergelijkbaars: een click to play functie voor alle plugins (met een extension is het zelfs per element op een site ipv de gehele site). Chrome heeft dit soort dingen niet voor zover ik weet.

Door het niet meteen laden van plugins als Flash (het gaat nu op demand) of door deze te pauzeren wanneer niet op de voorgrond worden weinig tot geen system resources gebruikt. Door de gehele app die in de achtergrond staat ook minder resources toe te wijzen gebruik je nog minder. Als je minder system resources gebruikt doet je machine minder: je bespaart energie.

[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 05-05-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Laurens11 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:45:
Ik keek pas bij Activity Monitor tabblad Energy en zag dat Google Chrome een gemiddelde waarde had van boven de 40, terwijl Safari rond de 8 zat. Dus dan kun je wel zeggen dat Chrome een energie slurper is ja.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:59
Sinds ik mavericks geïnstalleerd heb op mn macbook pro 6.1 ziet hij mijn router niet meer na een sleep.
Is er al een truuk om hem weer aan de praat te krijgen? Of is het nog wachten op de update?

Blijft nu bij WIFI aan/uit, Systeem opnieuw opstarten en hele WIFI adapter verwijderen/toevoegen.
Na random voorgaande te blijven proberen ziet hij na enige tijd plots opeens mijn router wel weer.
Alle overige wlan apparatuur heeft ondertussen geen problemen, mocht die vraag opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 17:34

4POX

Everybody is wired

Mr Ton schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Ik keek pas bij Activity Monitor tabblad Energy en zag dat Google Chrome een gemiddelde waarde had van boven de 40, terwijl Safari rond de 8 zat. Dus dan kun je wel zeggen dat Chrome een energie slurper is ja.
Sinds ik gestopt ben met Chrome haalt de Macbook de batterij tijd waar Apple mee adverteert.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Dat lukt alleen met Safari inderdaad. Bleek ook wel uit een review van een MacBook Air die Tweakers heeft gedaan. Met Chrome was de batterijduur een stuk korter dan waar Apple mee adverteert.

Gewoon lekker Safari gebruiken, tenzij je echt Chrome nodig hebt voor bepaalde extensies, of omdat bepaalde sites in Safari niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sinds de laatste maanden heb ik met Mavericks een enorm gek probleem: mijn MBP slaapt wel, maar als ik hem 's nachts laat slapen, is de volgende dag het powerlampje uit en gaat de MBP na het initialiseren van de cdrom rebooten. Als ik de klep open doe/het externe scherm aan zet , zie ik wel gewoon het loginscherm, maar daarna gooit ie dus meteen de reboot erin. Paar uurtjes slaap gaat wel goed.

Ben al een lijst met mogelijke daders (vermoed een app) aan het maken, want ik kan zo niks anders verzinnen wat de oorzaak kan zijn. Misschien dat ik wat nieuwe apps in gebruik heb sinds de vorige versie van OSX, maar het gekke is dat soms een PRAM/SMC reset eventjes hielp. Deep sleep (via de widget met dezelfde naam) als de MBP niet aan de stroom ligt werkt meestal weer wel goed..heel weird dit 8)7 Verse installatie gedaan en toen ging het een nachtje goed, maar vannacht (2 dagen later en dus hier en daar een app erbij) viel hij weer in z'n oude patroon. Als ik er op Google krijg ik zo veel hits dat ik de weg aardig kwijtraak, dus ik ga eens wat apps dichtzetten voordat ik de slaapmodus in ga, om even te kijken hoe of wat. Iemand hier die zoiets ook heeft ism Mavericks en het heeft kunnen herleiden tot een instelling/app? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

2Dutch schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:41:
Sinds de laatste maanden heb ik met Mavericks een enorm gek probleem: mijn MBP slaapt wel, maar als ik hem 's nachts laat slapen, is de volgende dag het powerlampje uit en gaat de MBP na het initialiseren van de cdrom rebooten. Als ik de klep open doe/het externe scherm aan zet , zie ik wel gewoon het loginscherm, maar daarna gooit ie dus meteen de reboot erin. Paar uurtjes slaap gaat wel goed.

Ben al een lijst met mogelijke daders (vermoed een app) aan het maken, want ik kan zo niks anders verzinnen wat de oorzaak kan zijn. Misschien dat ik wat nieuwe apps in gebruik heb sinds de vorige versie van OSX, maar het gekke is dat soms een PRAM/SMC reset eventjes hielp. Deep sleep (via de widget met dezelfde naam) als de MBP niet aan de stroom ligt werkt meestal weer wel goed..heel weird dit 8)7 Verse installatie gedaan en toen ging het een nachtje goed, maar vannacht (2 dagen later en dus hier en daar een app erbij) viel hij weer in z'n oude patroon. Als ik er op Google krijg ik zo veel hits dat ik de weg aardig kwijtraak, dus ik ga eens wat apps dichtzetten voordat ik de slaapmodus in ga, om even te kijken hoe of wat. Iemand hier die zoiets ook heeft ism Mavericks en het heeft kunnen herleiden tot een instelling/app? :)
Waarom niet even snel OSX op een USB stick, daarvan booten en laten slapen? Weet je ook gelijk of een verse install het probleem verhelpt. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Step schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:01:
[...]
Waarom niet even snel OSX op een USB stick, daarvan booten en laten slapen? Weet je ook gelijk of een verse install het probleem verhelpt. :)
Zoals ik al schreef had ik het probleem niet meer direct na een verse installatie vandeweek, dus ik dacht: mooi, opgelost. Vervolgens installeer je dan je apps en co en toen ik de keer daarop de mac liet slapen was het weer mis. Het vreemde is dus ook, dat ik bij m'n vorige installatie een PRAM resetje kon doen en dat -soms- hielp, maar ook slechts tijdelijk. Maar blijf gewoon nu rustig 1 voor 1 alles nalopen, door simpelweg bepaalde apps af te sluiten voordat ik de mac laat slapen. Omdat verder alles 100% werkt, lig ik er niet zo heel erg wakker van, maar blijf wel Sherlocken :+

Heb wel een volledige hardwaretest laten lopen om uit te kunnen sluiten dat het aan de hardware ligt. Wel erg fijn dat zoiets is ingebouwd overigens. Voor diegenen die het nog niet weten: opstarten met de D ingedrukt.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
OSX 10.9.3 is uit, alsmede iTunes 11.2

[ Voor 38% gewijzigd door Pyrone89 op 15-05-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

merk geen enkel verschil.

sommige rapporteren dat user folder verborgen is
sommige melden dat Safari sneller is

ik vermoed dat mensen willen dat het sneller is....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Safari is iets magisch, dat wordt elke update 'snappier' zelfs als er niets over in de changelog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Misschien worden caches of iets dergelijks leeggegooid tijdens het updaten, waardoor mensen tijdelijk een speedbump krijgen.
Net zoals je op een Windows PC na een schone installatie een tijd lang extreem snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Pyrone89 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:37:
Misschien worden caches of iets dergelijks leeggegooid tijdens het updaten, waardoor mensen tijdelijk een speedbump krijgen.
Nogal tegenstrijdig. Een cache is juist bedoeld om het sneller te maken, dus met een geleegde cache zou het juist langzamer moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:09
Ik ben sinds vandaag van Chrome naar Safari.
Ik vind Safari net ietjes prettiger werken, iets meer snappier en sneller, al is het even wennen.

1 ding vind ik wel vervelend. Met Adblock op Chrome werkte het direct uit the box. In Safari lijkt het niet te werken. (Krijg nog steeds advertentie filmpjes te zien bij videos)

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Bobo221 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:22:
Ik ben sinds vandaag van Chrome naar Safari.
Ik vind Safari net ietjes prettiger werken, iets meer snappier en sneller, al is het even wennen.

1 ding vind ik wel vervelend. Met Adblock op Chrome werkte het direct uit the box. In Safari lijkt het niet te werken. (Krijg nog steeds advertentie filmpjes te zien bij videos)

Iemand hier ervaring mee?
Moet je daarvoor niet Adblock Plus installeren? Volgens mij is dat 1 van de verschillen tussen de normale en de plus versie. Adblock plus is een paar weken geleden gereleased voor Safari

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RobV schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:46:
[...]

Nogal tegenstrijdig. Een cache is juist bedoeld om het sneller te maken, dus met een geleegde cache zou het juist langzamer moeten zijn.
Slecht voorbeeld inderdaad.

Bedoelde eerder opschoning in het geheel.
Anyway, hoop dat mijn punt alsnog duidelijk was door de Windows analogie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ik ben ook over van Chrome naar Safari. Alles werkt inderdaad net een stuk snappier, scrollen gaat veel fijner.. Maar toch mis ik echt features van Chrome. Duidelijke bookmarks bar (met favicons), het intikken van URLs die je eerder al bezocht hebt (safari laat page titels zien), en de inspector om web requests te onderzoeken kan ik niet aan wennen. Maar goed, het een sluit het ander niet uit, Chrome nog rustig draaien voor de development tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 07:38
DRvDijk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:26:
Ik ben ook over van Chrome naar Safari. Alles werkt inderdaad net een stuk snappier, scrollen gaat veel fijner.. Maar toch mis ik echt features van Chrome. Duidelijke bookmarks bar (met favicons), het intikken van URLs die je eerder al bezocht hebt (safari laat page titels zien), en de inspector om web requests te onderzoeken kan ik niet aan wennen. Maar goed, het een sluit het ander niet uit, Chrome nog rustig draaien voor de development tools :)
Safari geeft inderdaad de paginatitels prominenter weer, echter rechts van de paginatitel zie je (een deel van) de URL.

Ik draai Chrome ook liever voor web-dev doeleinden omdat die inspector toch wat beter in elkaar steekt t.o.v. diegene in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Voor mensen waarbij de Gebruikersmap na de laatste updates (10.9.3 en iTunes 11.2 van donderdag) was verborgen: de nieuwste iTunes update van vandaag (11.2.1) fixed dat.

Overigens vreemd dat een muziekapp de Finder permissies bepaalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 17-05-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
RnB schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:17:
Volgens mij werkt het sorteren nog niet goed, want ik heb daar regelmatig last van wanneer ik mijn files sorteer op naam. Dan gooit ie ze soms ook door elkaar.
Ik heb nog steeds last van de irritante Finder bugs (sinds de GM in oktober 2013).
Ik stop met hopen, want na iedere update krijg ik weer valse hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De column resize bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Daar is een trucje voor: alle mogelijke kolommen aanzetten. Zodat de belangrijkste op zijn minst in beeld blijven (en de extra die je hebt aangezet buiten beeld vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nope.
De "sorteerbug".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Klein vraagje, na de 10.9.3 install moest ik mijn icloud gegevens opnieuw invoeren, maar nu bij 2 andere laptops is dat niet het geval. Moest iemand dit ook doen? Ben benieuwd waardoor ik het wel moest en andere laptops niet. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Kwamen ze alledrie vanaf 10.9.2 en gebruikten ze hetzelfde AppleID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:24
Ik moest dat ook doen na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:17
Weet iemand hoe je op een iMac de powerknop kunt instellen als scherm-uit/slaapstand? Eerst kon ik gewoon de knop indrukken en ging het scherm uit. Maar na een bepaalde update werkte het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Mac FAQ: using the power button

Voor display sleep gebruik ik shift+ctrl+eject

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Tap the power button once to put your Mac to sleep.

Dat werkt dus niet, wanneer ik dat doe gebeurt er niets. Dit is op onze imac thuis (2009) en bij me vriendin thuis (2011). beide met laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Iets langer (1 a 2 sec) ingedrukt houden. Dat werkt in ieder geval op mn Macbook

[ Voor 32% gewijzigd door Mark- op 18-05-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ja dan krijg ik dat afsluit venster met herstart, sluimer etc. Maar niet 1 keer drukken en scherm gaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tja... Dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Scherm uit is cmd-shift-eject.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
CyBeR schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:02:
Scherm uit is cmd-shift-eject.
Ik begon te twijfelen aan mezelf, dus net nog even geprobeerd. Op mijn magic keypad is het toch echt ctrl-shift-eject. Zou het een en ander configureerbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RobV schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:12:
[...]

Ik begon te twijfelen aan mezelf, dus net nog even geprobeerd. Op mijn magic keypad is het toch echt ctrl-shift-eject. Zou het een en ander configureerbaar zijn?
Nee, ik typte het verkeerd. Ctrl is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:09
sweebee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:59:
Ja dan krijg ik dat afsluit venster met herstart, sluimer etc. Maar niet 1 keer drukken en scherm gaat uit.
In 10.9.1 hoefde je er maar 1 keer op te drukken om naar sluimer te gaan, dit hebben ze met 10.9.2 veranderd (vraag me niet waarom), nu moet je de powerknop 2 seconden indrukken en dan loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb al een paar versies dat het 'ping' geluidje van Mail ver achterloopt (soms minuten) op het daadwerkelijk binnenkomen van mail. Iemand daar een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 17:34

4POX

Everybody is wired

sebastius schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:16:
Ik heb al een paar versies dat het 'ping' geluidje van Mail ver achterloopt (soms minuten) op het daadwerkelijk binnenkomen van mail. Iemand daar een tip voor?
Geluid uitzetten. Je leven bepalen door mail is zo 2005

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik heb de laatste tijd te maken met freezes op mijn iMac (i5 3.1Ghz | Mid 2011). Er zit 4GB RAM in en voldoet hiermee wel aan de eisen. De freezes treden maar af en toe op, wel opvallen vaak met Google Chrome, Spotify en Skype tegelijk open.

Heeft iemand ook dit probleem, en hoe heeft diegene dat opgelost? :)

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Misschien een tekort aan werkgeheugen?
Kijk eens naar de verhouding page in/page out in de activity monitor. Als je meer page outs dan page ins hebt, is het duidelijk dat je te weinig werkgeheugen voor jouw workflow hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
RnB schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:41:
Misschien een tekort aan werkgeheugen?
Kijk eens naar de verhouding page in/page out in de activity monitor. Als je meer page outs dan page ins hebt, is het duidelijk dat je te weinig werkgeheugen voor jouw workflow hebt.
Ik vond dit wel interessant om bij mijn Mac uit te zoeken, en kwam tot de conclusie dat in Mavericks je niet meer (in ieder geval niet direct) de page ins en page outs kan zien. Je ziet wel een heel fancy graph die in de kleuren groen, oranje en rood aangeeft of je nog genoeg RAM voorhanden hebt of niet.
Hier meer informatie voor mensen met Mavericks: http://support.apple.com/kb/HT5890

Ik heb een 2011 MBAir met 4GB RAM, en ik heb een gebruikte swap van 338,0 MB. Is dat nog acceptabel of moet ik gaan denken aan een upgrade? (is totaal geen excuus om zo'n mooie retina MBPro te kopen... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Verrek, die krijg je inderdaad niet meer te zien bij Mavericks.
Nu heb ik gelezen dat je met de command ''top'' deze wel te zien krijgt, maar volgens mij heb je er alsnog niks aan. Ik heb 16GB werkgeheugen waarvan er 5GB in gebruik is en mijn verhouding page in/page outs is als volgt: 295021(0) swapins, 307940(0) swapouts.
Bij vorige versies van OS X had ik gezegd, tekort aan werkgeheugen! Maar dat kan ik bij Mavericks niet meer zeggen volgens mij. Zal wel iets te maken hebben met het compressed memory.

Tenzij swapins en swapouts twee totaal andere zaken betreft? Iemand die dit duidelijk kan maken?

[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 20-05-2014 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

sweebee schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:59:
Dat 'tap' dat klopt idd niet echt, maar daar onder staat het goed:

"Press the power button for a moment to sleep or wake your Mac."
"Press and hold the power button for 1.5 to 2 seconds to see ... shutdown dialog"

Het is echt het verschil tussen 'a moment' en 2 seconden indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 23:40

OgWok

U.N.C.L.E.

RnB schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 06:28:
Verrek, die krijg je inderdaad niet meer te zien bij Mavericks.
Nu heb ik gelezen dat je met de command ''top'' deze wel te zien krijgt, maar volgens mij heb je er alsnog niks aan. Ik heb 16GB werkgeheugen waarvan er 5GB in gebruik is en mijn verhouding page in/page outs is als volgt: 295021(0) swapins, 307940(0) swapouts.
Bij vorige versies van OS X had ik gezegd, tekort aan werkgeheugen! Maar dat kan ik bij Mavericks niet meer zeggen volgens mij. Zal wel iets te maken hebben met het compressed memory.

Tenzij swapins en swapouts twee totaal andere zaken betreft? Iemand die dit duidelijk kan maken?
Ook niet als je top -o pageins gebruikt?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dan krijg ik hetzelfde verhaal als wanneer ik alleen top in de terminal vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:25
Ik kon geen iPhoto topic vinden, wellicht kan ik deze vraag hier stellen.

Ik heb in iPhoto een aantal foto's die 'kwijt' raken, iPhoto komt met deze melding:
De foto 'IMG_BLABLA.JPG' kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel onvindbaar is.

Als ik zoek met de Finder krijg ik wel een foto met die bestandsnaam, maar een nieuwere. Alsof iPhoto dubbel bestandsnamen overschrijft. Iemand bekend met hoe dit op te lossen is (mogelijk ergens een instelling, ik kon het niet vinden)?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik wordt een beetje moe van Mavericks. 10.9.1 kende het niet reageren op meer-vinger swipes en ik had een probleem met een wallpaper wat niet onthouden wilde worden. In 10.9.2 kreeg ik dat laatste opgelost (had niets met de versie te maken eigenlijk), maar het swipen werkte van tijd tot tijd nog niet. Bovendien werd het systeem traag, met name bij switchen van user of afsluiten. 10.9.3 is stukken sneller/meer responsive, maar het swipen doet het nog steeds niet correct en nu ineens weer een bug erbij: na user switchen worden de vensters verplaatst en verkleind, alsof het OS denkt dat ik een kleinere desktop heb... Ik hoop dat ze nu toch snel bugs gaan oplossen, zo schiet het echt niet op.
(Ter info, draai een mac mini early 2009 voorzien van SSD en 4GB).

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 20-05-2014 20:30 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
kaassouffle schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:59:
[...]

Dat 'tap' dat klopt idd niet echt, maar daar onder staat het goed:

"Press the power button for a moment to sleep or wake your Mac."
"Press and hold the power button for 1.5 to 2 seconds to see ... shutdown dialog"

Het is echt het verschil tussen 'a moment' en 2 seconden indrukken.
Idd, ben er inmiddels achter. Wanneer ik hem 2 seconden in hou krijg ik het schermpje. Maar hou ik hem een halve seconde in dan gaat die inderdaad in slaap stand (zodra ik de knop weer los laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Mooi dat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
Is het ook mogelijk om ervoor te zorgen dat als je Mac wakker wordt je meteen het login scherm (bij meerdere gebruikers) te zien krijgt. Daarmee bedoel ik hetzelfde scherm als wanneer je de Mac opstart. Als ik nu mijn Mac wakker maak dan staat mijn account vooraan en kan ik meteen mijn wachtwoord intypen en verder gaan, maar ik wil juist bij wakker worden alle users kunnen zien en dan kiezen met welk account ik verder ga. Ik weet dat je daar zelf naartoe kan gaan, maar ik wil graag dat scherm als eerste zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Door t van tevoren te doen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Iemand die daar toevallig een scriptje heeft? ;)
If Sleep goto Login Window? Ben niet zo'n programmeur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
CoiLive schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:51:
Is het ook mogelijk om ervoor te zorgen dat als je Mac wakker wordt je meteen het login scherm (bij meerdere gebruikers) te zien krijgt. Daarmee bedoel ik hetzelfde scherm als wanneer je de Mac opstart. Als ik nu mijn Mac wakker maak dan staat mijn account vooraan en kan ik meteen mijn wachtwoord intypen en verder gaan, maar ik wil juist bij wakker worden alle users kunnen zien en dan kiezen met welk account ik verder ga. Ik weet dat je daar zelf naartoe kan gaan, maar ik wil graag dat scherm als eerste zien :)
Volgens mij kun je dat voor elkaar krijgen door gewoon uit te loggen. 8)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Dat weet ik, maar ik klap mijn MacBook altijd gewoon dicht :)
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste