Yzord schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:01:
True, maar naar mijn idee als mijn geheugen vol is en ik wil PS6 starten moet er alsnog vantevoren een clean aktie uitgevoerd worden terwijl het geheugen ook beschikbaar had kunnen zijn. Dus was dat sneller geweest. Toch?
Okee, stel je eens drie situaties voor. In beide gevallen heb je 8GB ram.
1: Je cron job draait elke keer vrolijk. Je hebt 4GB ram vrij. Je start photoshop op. Dat laad hij van de disk. Je hebt nu nog 2GB ram vrij. Het duurt net wat langer voor photoshop start.
2: Je cron job draait niet, je hebt 2GB ram vrij want photoshop is op de "achtergrond" al geladen, want dat start je toch vaak. Photoshop is net wat sneller opgestart.
3: Je cron job draait niet, je hebt 2GB ram vrij want photoshop is op de "achtergrond" al geladen, want dat start je toch vaak. Je start een spel welke 3GB ram nodig heeft. Het spel overschrijft direct het gedeelte wat het gecachete photoshop in beslag nam. Geen snelheidswinst, maar ook geen verlies.
Het kost namelijk niet meer tijd om "een 0" te overschijven in het geheugen dan een 1. Sterker nog, ik verwacht dat als je memory "leegmaakt" hij ergens 1 bitje omzet wat in aangeeft dat daar niets gecached staat terwijl het er fysiek wel blijft staan. Het OS denkt dan waarschijnlijk snel, goh daar staat niets en laad dus weer photoshop daar tot je weer een cron afvuurt.
tldr; Zet die cron maar uit, het heeft geen enkel voordeel.
[
Voor 13% gewijzigd door
ZpAz op 23-10-2013 16:05
]