Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 06:22:
Ik wil een bootable USB met Mavericks maken, maar dat lukt me tot op heden niet. Heb een aantal sites bekeken, maar het stappenplan werkt telkens niet. Iemand een tip hoe ik een clean install kan doen van Mavericks?
Lukt het hiermee? Of is de versie op de recovery disk niet geupdate?

http://support.apple.com/kb/DL1433

[ Voor 6% gewijzigd door joint_me op 23-10-2013 09:31 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Gister al een gedeelte van Mavericks gedownload via de appstore.
Vanmorgen wil ik verder gaan maar krijg ik de melding: "Er is een fout opgetreden".

Ligt dit aan de apple servers of is er iets anders aan de hand?
Kan ik de cache anders ergens legen en de download opnieuw forceren?

[EDIT]Opgelost, lag aan de verbinding :?

[ Voor 7% gewijzigd door Bld- op 23-10-2013 09:47 . Reden: solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 06:22:
Ik wil een bootable USB met Mavericks maken, maar dat lukt me tot op heden niet. Heb een aantal sites bekeken, maar het stappenplan werkt telkens niet. Iemand een tip hoe ik een clean install kan doen van Mavericks?
Ik heb via deze site een clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magistraal91
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09 07:07
Hebben anderen ook last van het niet herkennen van de scroll-functie met twee vingers? Het is gruwelijk vervelend.

Safari loopt bij mij ook de hele tijd vast, verschillende soorten freezes al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 15-09 20:04
Magistraal91 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:31:
Hebben anderen ook last van het niet herkennen van de scroll-functie met twee vingers? Het is gruwelijk vervelend.

Safari loopt bij mij ook de hele tijd vast, verschillende soorten freezes al..
Ik had wel problemen met twee-vinger rechtermuis, terwijl ctrl+click wel werkte. Niet verder getest, want het was 01:00 en moest weer vroeg op :X

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Boh.. Safari is echt wel snel. Tijd om over te stappen van Firefox naar Safari. Moet dan echter wel LastPass met binary support hebben (htaccess autofill), en dat krijg ik niet aan de gang. Iemand die dat al aan de gang heeft met de nieuwe Safari?

/edit
Zie dat in Mavericks het enablen van access to assistive devices is verandert. En dat LastPass er niet (meer) bij staat.
YouTube: Enable access to assistive devices on Apple Mac OS X 10.9

/edit 2
Whatever, krijg het niet aan de gang, gewoon keychain voor htaccess, en lastpass voor de rest :P

[ Voor 43% gewijzigd door UltraSub op 23-10-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Andere mensen last van het niet meer in sluimerstand plaatsen van externe harde schijven, ongeacht de energiestand instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:16
Nog meer mensen last van een zo-nu-en-dan uitvallende trackpad(dus een externe)? Wordt gebruikt op een MBP 2010. Muis doet het dan niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik merk dat na de installatie van Mavericks op mijn MBA 2013 het beschikbare geheugen is afgenomen. Het verbruikt is nu gemiddeld 3 tot 4 GB zonder lopende applicaties. Voorheen was dat gemiddeld 2 tot 3 GB.

Ik heb overigens geen clean install uitgevoerd maar een reguliere update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
Baserunner schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 03:50:
Om iLife the update terwijl je de disc versie hebt, is er een workaround gevonden. Ik heb dit getest en het werkt!

[...]

Je moet met het test account dus wel even inloggen met je Apple ID.

Dit schijnt ook te werken voor iWorks!
Het werkte hier ook (heb de disk versie) maar volgens mij denkt ie gewoon dat je een "nieuwe mac" hebt dan. En dat het daarom die pakketten onder "updates" plaatste. Zal me niets verbazen als het zonder de disk versie ook werkte.
san.okk schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:12:
Ik merk dat na de installatie van Mavericks op mijn MBA 2013 het beschikbare geheugen is afgenomen. Het verbruikt is nu gemiddeld 3 tot 4 GB zonder lopende applicaties. Voorheen was dat gemiddeld 2 tot 3 GB.

Dat was ook één van de features, het comprimeren van minder vaak gebruikt geheugen.

Zo te zien is "SpriteKit" ook in gebruik genomen bij Launchpad. De "sparkles" die je ziet bij de installatie van een nieuwe app komt van SKEmitterNode dacht ik.

Hier een filmpje van het effect. http://cl.ly/S5U3

[ Voor 43% gewijzigd door ZpAz op 23-10-2013 10:21 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ZpAz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Dat was ook één van de features, het comprimeren van minder vaak gebruikt geheugen.
Eeuh, dat zou juist méér geheugen moeten opleveren, niet minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Smultie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:21:
[...]

Eeuh, dat zou juist méér geheugen moeten opleveren, niet minder....
Las het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 22:17
auto updates:D nice!

en als ik mijn MBA i5 4gb 128gb ssd uit mid 2011 helemaal oplaad geeft deze nu 8,5 uur aan. een verdubbeling van onder mountain lion:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Veraagje: ik heb intussen 2x de installatie gedownload (via 2 verschillende verbindingen) , maar als ik wil installeren krijg ik telkens de melding dat de download beschadigt is / niet kan worden gecontroleerd en dan wordt de installatie afgebroken.

Iemand enig idee wat er mis kan gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 23-10-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vraag mij af of er in OS X net als in Windows 8 een mogelijkheid zit het complete besturingssysteem te herinstalleren (dus zegmaar een soort fresh install). Heb gisteravond de update gedaan maar nu zie ik dat mijn systeem 55Gb gebruikt, terwijl alles wat ik geinstalleerd heb staan is Google Chrome, Office 2011, iMovie (zonder films erin), Garageband (zonder jam packs) en dat was het wel zo'n beetje. Lijkt mij een beetje veel?

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-10-2013 10:54 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

san.okk schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:12:

Dus? Ongebruikt geheugen is nutteloos geheugen. Mavericks is ZEER agressief met caching en het werkt gewoon beter als ML kwa geheugenbeheer. Hoeveel er in gebruik is is irrelevant, dus stop eens met naar cijfertjes kijken en kijk hoe je systeem draait.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

DeNachtwacht schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:54:
Ik vraag mij af of er in OS X net als in Windows 8 een mogelijkheid zit het complete besturingssysteem te herinstalleren (dus zegmaar een soort fresh install). Heb gisteravond de update gedaan maar nu zie ik dat mijn systeem 55Gb gebruikt, terwijl alles wat ik geinstalleerd heb staan is Google Chrome, Office 2011, iMovie (zonder films erin), Garageband (zonder jam packs) en dat was het wel zo'n beetje. Lijkt mij een beetje veel?
Kijk eens een paar posts boven je ;)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:58
Iemand die mavericks heeft draaien op een macbook air met 2gb ram? Ik vraag mij af of mavericks daar beter op draait dan mountain lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb nu OS X 10.9 gisterenavond over OS X 10.8 geinstalleerd.

Een clean install kan met een omweg via een USB-stick, maar is het dezelfde weg als ik opnieuw opstart met OPTION en kies voor Recovery, daarna schijfhulpprogramma en de schijf wis?

Ik wil na zoveel jaar gewoon een keer een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Ik werk nu een ochtend met maverick op een mid 13 i7 mba net twee uur in de trein zitten werken (mail, powerpoint, word en beetje brossen) en dat heeft slechts 11% accu gekost. Zie inderdaad dat mavericks veel geheugen aanspreekt, ik heb 8Gb en daar wordt 5,8GB van gebruikt terwijl er vrij weinig draait, maar zoals hierboven al aangegeven liever dat ze het beschikbare geheugen benutten om zaken zuiniger/sneller te maken dan het nutteloos te laten idelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Ja dan kan je eerst het schijfhulp programma openen en je disk formatteren en daarna Mavericks installeren welke hij dan bij de Apple servers download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:20:

Een clean install kan met een omweg via een USB-stick, maar is het dezelfde weg als ik opnieuw opstart met OPTION en kies voor Recovery, daarna schijfhulpprogramma en de schijf wis?

Dat is inderdaad ook een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:25:
[...]

Dat is inderdaad ook een clean install.
En waarom doen mensen dan zo moeilijk? Is dat om uberhaupt OS X 10.9 zonder GM op je Mac te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kan het mis hebben, maar voorheen was het zo dat je eerst een upgrade naar een nieuwe OS X versie moest hebben gedaan voordat de internet recovery deze versie voor je installeerde. (Je moet namelijk inloggen met je Apple ID, en dan kijkt hij welke versie je hebt.)

Nu dat het gratis is zou ik verwachten dat Mavericks automatisch binnen wordt gehaald, maar misschien doet hij dit ook niet automatisch voor het geval iemand gewoon zijn oude OS X versie opnieuw wil installeren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:26:
[...]

En waarom doen mensen dan zo moeilijk? Is dat om uberhaupt OS X 10.9 zonder GM op je Mac te krijgen?
Als je nog nooit Mavericks op de mac hebt geinstalleerd en je gaat recovery doen pakt hij je laatste OS, bijvoorbeeld Mountain Lion. Althans dat verwacht ik. Mavericks downloaden, upgraden en dan een recovery zou dus kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Baserunner schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 03:50:
Om iLife the update terwijl je de disc versie hebt, is er een workaround gevonden. Ik heb dit getest en het werkt!

[...]

Je moet met het test account dus wel even inloggen met je Apple ID.

Dit schijnt ook te werken voor iWorks!
Ik heb dit gedaan maar bij mij werkt het niet. Ik snap ook niet waarom het zou werken, waarom werkt het dan niet bij mijn eigen account & apple ID, terwijl het wel zou werken als ik precies eenzelfde admin account aanmaak en koppel aan hetzelfde Apple ID.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Crazyanz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:20:
Ik werk nu een ochtend met maverick op een mid 13 i7 mba net twee uur in de trein zitten werken (mail, powerpoint, word en beetje brossen) en dat heeft slechts 11% accu gekost. Zie inderdaad dat mavericks veel geheugen aanspreekt, ik heb 8Gb en daar wordt 5,8GB van gebruikt terwijl er vrij weinig draait, maar zoals hierboven al aangegeven liever dat ze het beschikbare geheugen benutten om zaken zuiniger/sneller te maken dan het nutteloos te laten idelen.
accuduur heb ik nog niet kunnen testen maar dat klinkt inderdaad goed. Ik heb zelf ook de 8GB variant maar vraag me af of degene met de standaard configuratie hier geen hinder van zullen ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf een geweldige accuduur met 10.8. Deze werd minder. Met de GM werd het alsnog niet zoals met 10.8. Dus ik hoop dat het met een clean install weer allemaal vlekkelozer loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:20:

Ik heb mijn recovery disk verwijderd destijds. Kan ik ook gewoon via bootcamp een bootable disk maken en vervolgens vanaf daar de zaak installeren?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een iMac Core Duo. Die wordt toch ook nog ondersteund? Hoe kan ik die update doen? Ik heb er nog 10.6 of 10.7 op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:54:
ik heb nog een iMac Core Duo. Die wordt toch ook nog ondersteund? Hoe kan ik die update doen? Ik heb er nog 10.6 of 10.7 op staan
Heb hier Mavericks op een iMac early 2009 C2D 2.66 ghz gezet en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:57:
[...]

Heb hier Mavericks op een iMac early 2009 C2D 2.66 ghz gezet en werkt goed.
Hoe? Ik heb nog geen App Store beschikbaar op mijn versie die ik nu op de iMac heb staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ga even naar appeltje > software updates.

Wanneer je de laatste versie van 10.6 hebt geinstalleerd moet je als goed is een appstore hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:54:
Nee die wordt niet ondersteund.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
CyBeR schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

Nee die wordt niet ondersteund.
Ligt er aan denk ik welke, want mijn iMac C2D wordt nog wel ondersteund.

Edit: iMacs van 2007 en nieuwer worden ondersteund.

[ Voor 10% gewijzigd door sweebee op 23-10-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

sweebee schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:03:
[...]

Ligt er aan denk ik welke, want mijn iMac C2D wordt nog wel ondersteund.
Core 2 Duo wel maar Core Duo word niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
:( stom, verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik gebruik al jaren TruePreview voor Mail.
Tot nu toe kon ik bij elke update van mail TruePreview weer aan de praat krijgen door met onderstaande commando's de juiste strings op te zoeken:
code:
1
2
3
defaults read /Applications/Mail.app/Contents/Info PluginCompatibilityUUID

defaults read /System/Library/Frameworks/Message.framework/Resources/Info PluginCompatibilityUUID

De eerste werkt in Maverick, maar de tweede niet. ;(
Ik heb ook de maker al benaderd, maar die heeft nog niet gereageerd.

Heeft iemand hiervoor al een oplossing gevonden?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Dan doe je de Core Duo upgraden naar een C2D voor een paar tientjes en wat handearbeid, of zitten ze bij die GEN vast gebakken ? ( dat doen ze tegenwoordig niet meer bij de iMac's )

[ Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 23-10-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mektheb schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:12:
Dan doe je de Core Duo upgraden naar een C2D voor een paar tientjes en wat handearbeid, of zitten ze bij die GEN vast gebakken ? ( dat doen ze tegenwoordig niet meer bij de iMac's )
Dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Pffffff!!! Wat jammer/onhandig dat je niet de keuze meer hebt om een applicatie full screen te stretchen over multiple monitors. Ik wil mijn virtuele Windows gewoon fullscreen over 2 of 3 monitoren kunnen gebruiken.

Opzich handig dat je applicaties nu per monitor full screen kunt draaien, maar dat je de oude oplossing er gewoon uit gooit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand een oplossing voor die irritant popups van de Appstore? Ik heb git geinstalleerd (gewoon in /usr/bin, normale pkg), maar Mavericks vind dat ik dat niet mag runnen en Xcode moet downloaden.

Iemand een oplossing? /usr/bin/git aanroepen in console wordt gewoon tegengehouden:

code:
1
2
$ /usr/bin/git
xcode-select: note: no developer tools were found at '/Applications/Xcode.app', requesting install. Choose an option in the dialog to download the command line developer tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mark- schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:19:
Pffffff!!! Wat jammer/onhandig dat je niet de keuze meer hebt om een applicatie full screen te stretchen over multiple monitors. Ik wil mijn virtuele Windows gewoon fullscreen over 2 of 3 monitoren kunnen gebruiken.

Opzich handig dat je applicaties nu per monitor full screen kunt draaien, maar dat je de oude oplossing er gewoon uit gooit??
Via Settings en dan Mission Control kun je weer terug naar de oude oplossing door 'Displays have separate Spaces' uit te vinken.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Mavericks via usb clean geinstalleerd. Tevens mn recovery partitie geinstalleerd met Mavericks. Tot nu toe draait het als een zonnetje en weer een mooie aangelegenheid om eens kritisch naar de voorheen geinstalleerde apps te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Laatst online: 13-09 22:48
Weet iemand of little snitch werkt op Mavericks final? Bleek tijdens DP versies niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Gebruik Mavericks sinds de release gisteravond en ik ondervind een aantal problemen...

Heb Mavericks over Mountain Lion (ML werkte als een dolle) heen gezet, aanvankelijk leek alles goed te werken, maar toch een aantal issues.

Te weten:
- M'n mail.app werkt niet zoals tevoren. Als ik een bericht heb geselecteerd krijg ik in het rechter venster geen preview van de bewuste mail. De berichten zijn wel met muis en pijltjes te selecteren. De overige knoppen (reply, fwd, get mail) reageren niet op mijn commando's. Daarnaast crasht mail.app als ik een geselecteerd bericht 'dubbel klik' en in een 'eigen' venster wil openen.
- Preview.app wordt niet gestart als ik .pdf files open. Krijg een korte witte flits te zien en verder gebeurt er niets.

Meerder mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Spinvis schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:30:
Gebruik Mavericks sinds de release gisteravond en ik ondervind een aantal problemen...

Heb Mavericks over Mountain Lion (ML werkte als een dolle) heen gezet, aanvankelijk leek alles goed te werken, maar toch een aantal issues.

Te weten:
- M'n mail.app werkt niet zoals tevoren. Als ik een bericht heb geselecteerd krijg ik in het rechter venster geen preview van de bewuste mail. De berichten zijn wel met muis en pijltjes te selecteren. De overige knoppen (reply, fwd, get mail) reageren niet op mijn commando's. Daarnaast crasht mail.app als ik een geselecteerd bericht 'dubbel klik' en in een 'eigen' venster wil openen.
- Preview.app wordt niet gestart als ik .pdf files open. Krijg een korte witte flits te zien en verder gebeurt er niets.

Meerder mensen die hier last van hebben?
Hier geen last van. Wel dat Mail nu behoorlijk langzaam is in syncen met iCloud. Al geprobeerd opnieuw op te starten en je VRAM te cleanen (ALT+ P en CMD+ R tijdens opstarten)?

Kun jij trouwens checken of bij jou externe harde schijven wel in slaapmodus gaan als je de Mac in slaapmodus zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 21:37
Ok duidelijk, maar waarom dan ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 23:10
darksnake88 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:
Weet iemand of little snitch werkt op Mavericks final? Bleek tijdens DP versies niet te werken
Ja, dat werkt. Ik had eerst een beta draaien, maar de laatse versie van Little Snitch werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Pyrone89 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:36:
[...]

Hier geen last van. Wel dat Mail nu behoorlijk langzaam is in syncen met iCloud. Al geprobeerd opnieuw op te starten en je VRAM te cleanen (ALT+ P en CMD+ R tijdens opstarten)?

Kun jij trouwens checken of bij jou externe harde schijven wel in slaapmodus gaan als je de Mac in slaapmodus zet?
PRAM-reset heeft geen effect gehad op de werking van de applicaties...

Heb hier (@work) geen externe HDD's tot m'n beschikking, kan het niet direct voor je controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Krijg net een bericht van Appstore dat ik pages, keynote en Numbers gratis kan downloaden.
Geld die regel van 1 oktober toch niet meer. :P
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/6ja9bskij/Schermafbeelding_2013_10_23_om_13_50_19.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:43
Heb jij recent een mac gekocht? Of ben je al bestaande gebruiker die langere tijd een mac heeft en nu naar Mavericks is geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Aan zijn info te zien (macbook pro 13" 2012) nog niet heel oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddrop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:05
Dat geldt voor iedereen die iWork op z'n mac geïnstalleerd heeft staan. :)

edit: bron

[ Voor 46% gewijzigd door reddrop op 23-10-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
mac is aangeschaft in september 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Zo. 10.9 gaat als een tierelier!!!! Ik had een hoop problemen met OS X 10.7 & 10.8 op mijn Mid-2009 MBP. Haperingen in iTunes. Langzame browser , strandballen etc.
De Apple reseller verweet het aan mijn Crucial M4 SSD.

Alle problemen zijn nu verdwenen en de Mac is weer net zo snel als onder Snow Leopard.
Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:23
Hier werkt xbmc 12.2 niet en bij mijn vader ook niet na clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

To zo ver ben ik heel tevreden.
Het enige 'probleem' dat ik ondervind is dat de iconen op het bureaublad heel wazig reageren. Als ik bestanden vanuit een finder venster naar mijn desktop sleep komen ze nooit op de plek terecht waar ik ze los laat, maar op een random plek (9 van de 10 keer onder een venster waardoor ik moet gaan zoeken).

Ook lijkt het raster waarop de iconen op het bureaublad uitgelijnd zijn wat vreemd te reageren soms.
Op mijn 2e monitor heb ik 6 iconen staan, deze staan redelijk dicht tegen de linker rand van het scherm, met de tekst rechts naast het icoon. Als ik daar wat verander, er iets bij zet of wat weg haal schiet het hele zaakje vaak ineens een stuk naar rechts en wil niet meer tegen de rand aan staan tenzij ik wat met die raster instellingen speel. Hebben meer mensen hier last van?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

reddrop schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:01:
Dat geldt voor iedereen die iWork op z'n mac geïnstalleerd heeft staan. :)

edit: bron
Dat gaat over updates, maar Nabje krijgt 'm aangeboden ter "koop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
CyBeR schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:14:
[...]

Dat gaat over updates, maar Nabje krijgt 'm aangeboden ter "koop".
Yes, ik keek gisterenavond nadat ik maverick had geinstalleerd en toen stond er nog 17,99.
Dus heb nooit pages, keynote of numbers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddrop
Ik had gisteravond ook nog €17,99 staan, terwijl ik iWork '09 geïnstalleerd heb. Dat is sinds vandaag dus veranderd in het scherm wat Nabje liet zien.

Denk dan dat Apple inderdaad besloten heeft het voor iedereen gratis te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

Zjemm

...

bofkontje :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je iWork '09 al had krijg je 'm als update, ongeacht of je dat via de app store had gedaan of niet.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 23-10-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik heb een guide gevonden om mn oude mac pro te upgraden naar 10.9 (gebruik ik eigenlijk alleen voor de nieuwere xcode). Alleen lees ik in de guide dat je wel een videokaart upgrade nodig hebt.

Weet iemand of ik elke willekeurige pci-e videokaart in de Mac Pro (model 1,1) stoppen met osx 10.9? Of is de mac pro erg streng qua compatibiliteit?

[ Voor 15% gewijzigd door xAndyx op 23-10-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

reddrop schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:19:
Ik had gisteravond ook nog €17,99 staan, terwijl ik iWork '09 geïnstalleerd heb. Dat is sinds vandaag dus veranderd in het scherm wat Nabje liet zien.

Denk dan dat Apple inderdaad besloten heeft het voor iedereen gratis te maken?
Maar heb jij iWork 09 via de appstore aangeschaft? Want dan kan je inderdaad gewoon gratis upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Ik heb een vage bug. Ik kan in Chrome scollen, maar zodra ik met 2 vingers terug wil swipen naar de vorige pagina (op een mbp) werkt dat niet (er gebeurt niks), en kan ik ook niet meer verticaal scrollen in de browser. Moet Chrome dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddrop
PBP schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:22:
[...]

Maar heb jij iWork 09 via de appstore aangeschaft? Want dan kan je inderdaad gewoon gratis upgraden.
Nope, nog het ouderwetse schijfje gebruikt.
Zelfde geldt trouwens voor Aperture. Ook gekocht ten tijde van de disk, niet via Appstore. Maar na de update van 3.5 staat Aperture nu opeens in mijn purchased lijst in de Appstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

dbz1985 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:08:
Zie xbmc forums. Is een bekend probleem en er is een tijdelijke fix voor.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

darksnake88 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:
Hier werkte het vanmorgen nog toen het begon te mekkeren dat het toegang wilde lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm de iLife updates worden hier maar niet gratis, ik heb een origineel ilife '11 doosje geïnstalleerd maar ik moet blijven betalen voor de updates. Nieuwe user truuk werkt hier niet, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

reddrop schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:24:
[...]

Nope, nog het ouderwetse schijfje gebruikt.
Zelfde geldt trouwens voor Aperture. Ook gekocht ten tijde van de disk, niet via Appstore. Maar na de update van 3.5 staat Aperture nu opeens in mijn purchased lijst in de Appstore
Hier ook sinds ik de update gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbz1985 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:08:
Draai al sinds dag 1 Mavericks dev en xbmc frodo werkt idd niet. (deed het op ml ook niet erg lekker bij mij) Draai nu xbmc Gotham Alpha build en werkt echt perfect nooit meer haperingen of laad tijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Vraagje, ik heb een late 2009 11,1 iMac en zou daar van scratch af aan met Mavericks willen beginnen. De installdvd ben ik kwijtgeraakt bij de verhuizing (denk ik).

Zou ik mavericks op een USB kunnen zetten en dan kaal erop kunnen zetten? Of moet ik echt eerst de beginversie van OSX welke geleverd werd bij de iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

je kan gewoon meteen gaan installeren met de laaste versie

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 13:36
Iemand zijn synology al werkend via smb2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zjemm schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:41:
je kan gewoon meteen gaan installeren met de laaste versie
Gaat ie niet zeuren dan dat je eerst lion ofzo erop moet hebben (ja sorry, normaliter probeer ik het zelf uit, maar is beetje lastig als je vanaf usb moet installen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, je kunt direct aan de gang, zoals met elke Mac OSX versie vanaf 10.5 al gaat.

[ Voor 43% gewijzigd door sebastius op 23-10-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

appletje eitje :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Huh...weet toch zeker dat hij bij de vorige install liep te zeuren dat ik een versie ervoor erop had moeten hebben staan....nu ben ik he took even kwijt, maar we gaan het proberen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

MrJayMan schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:50:
hopelijk vernaggeld Maverick m'n Parallels 8 VM's niet? eerst maar even wat research doen daarover.

wel lekker dat het een free upgrade is. Vaste klanten korting?
Parallels 8.0.18608 gaat best goed op Mav (mid 2012 MBA) voor de volgende VM's: Win7 SP1, Ubuntu12.04, Android4 en ChromeOS 14.0.834.0

[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-10-2013 15:44 . Reden: ook ChromeOS werkt ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait mavericks op een retina (medio 2012). Laptop lijkt een stuk sneller te reageren dan met mountain lion. Eerste indruk is dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
O.o zie net dat maverick nu gewoon 7,8Gb van de 8GB gebruikt. Toch vanavond eens induiken wat apple uitspookt met al dat geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:13
Crazyanz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:43:
O.o zie net dat maverick nu gewoon 7,8Gb van de 8GB gebruikt. Toch vanavond eens induiken wat apple uitspookt met al dat geheugen
gereserveerd of als cache waarschijnlijk ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dat doet ie al sinds ik me kan heugen bij welke versie ook. Ik heb een tijd een cron job laten draaien die elk uur de purge command uitvoert om de memory schoon te maken. Dat werkte wel, alleen wanneer de job werd uitgevoerd kon je ff niks met je mac.

Apple zegt dat dat hoort, ik stoor me er dood aan als ik zie dat het geheugen compleet volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom? Ongebruikt geheugen is verspild geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

True, maar naar mijn idee als mijn geheugen vol is en ik wil PS6 starten moet er alsnog vantevoren een clean aktie uitgevoerd worden terwijl het geheugen ook beschikbaar had kunnen zijn. Dus was dat sneller geweest. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand enig idee of je deze achtergrond bij het opstarten kan aanpassen?
Of in welke directory deze zit zodat ik het kan hergebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.zdnet.com/i/r/story/70/00/019092/a-mavericks-login-620x420.jpg?hash=AGLkBGVkZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Yzord schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:01:
True, maar naar mijn idee als mijn geheugen vol is en ik wil PS6 starten moet er alsnog vantevoren een clean aktie uitgevoerd worden terwijl het geheugen ook beschikbaar had kunnen zijn. Dus was dat sneller geweest. Toch?
Okee, stel je eens drie situaties voor. In beide gevallen heb je 8GB ram.

1: Je cron job draait elke keer vrolijk. Je hebt 4GB ram vrij. Je start photoshop op. Dat laad hij van de disk. Je hebt nu nog 2GB ram vrij. Het duurt net wat langer voor photoshop start.

2: Je cron job draait niet, je hebt 2GB ram vrij want photoshop is op de "achtergrond" al geladen, want dat start je toch vaak. Photoshop is net wat sneller opgestart.

3: Je cron job draait niet, je hebt 2GB ram vrij want photoshop is op de "achtergrond" al geladen, want dat start je toch vaak. Je start een spel welke 3GB ram nodig heeft. Het spel overschrijft direct het gedeelte wat het gecachete photoshop in beslag nam. Geen snelheidswinst, maar ook geen verlies.

Het kost namelijk niet meer tijd om "een 0" te overschijven in het geheugen dan een 1. Sterker nog, ik verwacht dat als je memory "leegmaakt" hij ergens 1 bitje omzet wat in aangeeft dat daar niets gecached staat terwijl het er fysiek wel blijft staan. Het OS denkt dan waarschijnlijk snel, goh daar staat niets en laad dus weer photoshop daar tot je weer een cron afvuurt.

tldr; Zet die cron maar uit, het heeft geen enkel voordeel.

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 23-10-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
According to Apple, compressing and decompressing memory happens "almost instantly," so there's no slowdown and therefore no downside for the user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
- mag weg -

[ Voor 99% gewijzigd door ZpAz op 23-10-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik had hem ook al uitgezet....job ging altijd draaien als ik net ergens druk mee bezig was lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OSX vult het geheugen toch met bijv. apps die je vaak gebruikt. En op het moment dat die nog niet worden gebruikt, dan wordt het inactieve geheugen gecompressed, toch? Vandaar dat ik dacht dat dit wel relevant was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Ik heb een guide gevonden om mn oude mac pro te upgraden naar 10.9 (gebruik ik eigenlijk alleen voor de nieuwere xcode). Alleen lees ik in de guide dat je wel een videokaart upgrade nodig hebt.

Weet iemand of ik elke willekeurige pci-e videokaart in de Mac Pro (model 1,1) stoppen met osx 10.9? Of is de mac pro erg streng qua compatibiliteit?
Ik heb zon zelfde model en je hebt voor osx wel een pci-e kaart nodig met een speciale bios (en er moeten 64bit drivers voor zijn, zelf gebruik ik een door apple geleverde 4870),het lastige is een juiste kaart te vinden (met name revisies zijn belangrijk) als je de goedkope route wilt gaan (lees: zelf flashen).
Overigens moest je bij 10.8 ook nog allerlei zooi weghalen uit de installer (omdat er ook een extra check inzit die je tegenhoud 10.8 te installeren op "unsupported" apparaten), hackintoshen is makkelijker :P

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:11:
Ik gebruik al jaren TruePreview voor Mail.
Tot nu toe kon ik bij elke update van mail TruePreview weer aan de praat krijgen door met onderstaande commando's de juiste strings op te zoeken:
code:
1
2
3
defaults read /Applications/Mail.app/Contents/Info PluginCompatibilityUUID

defaults read /System/Library/Frameworks/Message.framework/Resources/Info PluginCompatibilityUUID

De eerste werkt in Maverick, maar de tweede niet. ;(
Ik heb ook de maker al benaderd, maar die heeft nog niet gereageerd.

Heeft iemand hiervoor al een oplossing gevonden?
Niemand?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is niet echt een verschil tussen vrij geheugen zoeken en geheugen zoeken wat wel gebruikt is maar purgeable is. Dus nee je wint er echt niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Saven schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:24:
Ik heb een vage bug. Ik kan in Chrome scollen, maar zodra ik met 2 vingers terug wil swipen naar de vorige pagina (op een mbp) werkt dat niet (er gebeurt niks), en kan ik ook niet meer verticaal scrollen in de browser. Moet Chrome dan opnieuw opstarten.
Heb hetzelfde probleem. Is wel bekend: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=277827
Hopen dat er snel een fix voor komt want je kan, zo lijkt, er niks aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
ido schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:07:
[...]

OSX vult het geheugen toch met bijv. apps die je vaak gebruikt. En op het moment dat die nog niet worden gebruikt, dan wordt het inactieve geheugen gecompressed, toch? Vandaar dat ik dacht dat dit wel relevant was :)
Inderdaad dat is ook relevant. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Emrulez schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:03:
Iemand enig idee of je deze achtergrond bij het opstarten kan aanpassen?
Of in welke directory deze zit zodat ik het kan hergebruiken.
Zo ging dit met Lion/Mountain Lion: link

Maar ik heb nog niet getest of dit met Mavericks ook zo werkt. Ik denk dat er een goede kans is van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:53
Mark- schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:39:
[...]

Dit herken ik, nog niet getest met Mavericks, maar met Mountain Lion had ik hier al regelmatig last van. OSX hangt dan volledig bij in of uitpluggen van thunderbolt ethernet adapter.
Ik was in de Apple store voor het vervangen van mn retina scherm en de Apple medewerker zei dat het een known issue was. Maar vooralsnog geen oplossing... :X
Hopen dat er snel een oplossing voor komt, het is zwaar irritant om telelens te moeten re-booten.
in ieder geval bedankt voor je reactie, weet ik nu dat ik iet de enige ben.
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste